Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kuyt keert niet terug bij Feyenoord: 'Ik ben pas 31'

Laatste update:

Dirk Kuyt blijft voorlopig in het buitenland actief. De middenvelder annex aanvaller van Liverpool keert niet terug naar Feyenoord, zo verzekert hij maandag in het Algemeen Dagblad. Volgens de Oranje-international zijn de contrasten tussen de keuzes, zowel in sportief als in financieel opzicht, te groot.

/

"Ik ben nog altijd maar 31 jaar", legt Kuyt uit. "Ik heb nu nog de ambitie en de fitheid om nog een keer voor het hoogst haalbare te gaan. Dat ik met Feyenoord in gesprek ben gegaan, geeft aan dat ik het een serieuze kans wilde geven." Kuyt kwam in het afgelopen seizoen niet elke week aan spelen toe en zal Liverpool waarschijnlijk in de zomer verlaten. Het contract van de Nederlander loopt medio 2013 af.

Kuyt zou liefst tachtig procent van zijn salaris moeten inleveren als hij voor een terugkeer naar Rotterdam-Zuid zou opteren. Feyenoord kon hem bovendien slechts een contract voor drie seizoenen bieden. De Katwijker bracht zelf de optie in om een contract voor tien jaar te tekenen, eerst als speler daarna als coach. Dat risico was te groot voor Feyenoord. "Als je 35 of 36 jaar bent, weet je dat je carrière er bijna op zit, maar ik ben pas 31 jaar, in de kracht van mijn leven. Nog twee, drie jaar in de buitenlandse top meedraaien, moet zeker lukken."

De beslissing van Dirk Kuyt is te begrijpen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou wat mij betreft hoeft hij dan ook niet meer terug te komen, dan is hij veel te oud en kan ie misschien maar een jaartje mee.

Jammer Dirk, maar het is natuurlijk je eigen keus!

14 mei 2012 om 08:33

Helemaal mee eens. Dirk moet het hebben van zijn stamina, doorzettingsvermogen, puur op kracht. De room is er op zijn 35e wel vanaf. Dirk veel plezier, hartelijk dank voor bewezen diensten en het zou leuk zijn je eens als jeugdtrainer te mogen verwelkomen. Voor het eerste elftal ben je echter op je 35e of later absoluut geen optie meer.

14 mei 2012 om 09:31

Inderdaad! Het is nu of nooit! Na een mislukt avontuur bij HSV hoeft hij niet met hangende pootjes terug te keren.
Als Dirk dit echt gezegd heeft overschat hij zichzelf behoorlijk, Liverpool wil niet voor niets van hem af...

Noem me naief maar ik denk dat hij dit alleen zegt om de druk van de ketel af te halen en na de zomer toch gewoon voor Feyenoord kiest. Zeker nu ze vCL spelen.

14 mei 2012 om 10:00

beetje raar opzich feyenoord had hem best tegemoet kunnen komen in dat 10 jarig contract, dan speelt hij gewoon tot hij 35/36 is en daarna in trainers traject. was een mooie deal,

je kunt niet van Dirk verwachten dat hij 80 procent salaris inleverd en dan ook nog een contract voor 3 seizoenen tekend. dan komt hij op alle fronten Feyenoord tegemoet, en op welke manier komt Feyenoord hem tegemoet dan?

10 jarig contract is mooi, mocht hij 3 seizoenen voetballen dan is hij 7 jaar als trainer/assistent, elk seizoen langer voetballen is mooi meegenomen, en als hij van Hsv terugkeert naar Feyenoord voor trainers opleiding is hij toch ook al 5 jaar bezig straks?

Dus sorry, maar Feyenoord had Dirk best tegemoet kunnen komen, als je 80 procent inleverd van je huidige salaris dan mag je wel verwachten dat feyenoord iets terug doet.

14 mei 2012 om 10:17

@ Jeronsaik,
En dit vind ik nou juist het vreemde aan het verhaal!
Toen een paar weken terug dit verhaal in de media kwam stond er dat Feyenoord hem een aanbod zou hebben gedaan inclusief een trainers carriere na zijn voetballoopbaan! Wat er dus op duidt dat deze relatie langer dan 3 jaar zou zijn.

Als Feyenoord hem nu overneemt en hem een 3 jarig contract aanbiedt dan is hij 35 jaar als hij stopt, lijkt mij een hele mooie leeftijd voor een type speler als Kuyt.

14 mei 2012 om 10:59

ja, maar feyenoord is diegene die 3 jaar aanbiedt en waarschijnlijk pas na die 3 jaar wilt praten over eventueel een trainers carriere, nou hij wil dat nu meteen vastgelegd hebben. maar daar heeft feyenoord blijkbaar geen zin in. nou dan is het toch duidelijk dat feyenoord graag wil profiteren maar tegemoet komen ho maar?

dus dan heeft hij toch gelijk? als ze pas na die 3 jaar willen praten over een trainers carriere, dan gaat hij nu toch lekker nog ergens cashe en komt hij over 3 jaar wel terug. groot gelijk - hij komt naar feyenoord om te helpen, die man was bereid voor een salaris mindering van 80 procent!!! en enigste wat hij wilde was een contract (inclusief trainers loopbaan) van 10 jaar tijd. thats it!!

als hij over 2 jaar stopt, stopt die over 2 jaar, misschien 3, misschien 4 of 5. het ging hem erom dat hij al duidelijkheid had over wat te doen NA het voetballen. daar wilt feyenoord blijkbaar niet aan meedoen.

14 mei 2012 om 12:35

Compleet mee eens. Snap zijn reactie niet helemaal; ik ben pas 31...dus dan zeg je daarmee dat de Nederlandse competitie alleen voor oudjes is, of juist alleen voor tieners? Het is zijn goed recht om Feyenoord af te slaan maar als ik Feyenoord was zou ik hem niet meer benaderen, nu niet en over 4 jaar niet. Kijk, nog een jaar Engeland en hij is 32 en dan terug had ik nog wel gesnapt maar nog 3 jaar...dan is hij 34 jaar. Sorry maar dat is voor een aanvaller niks meer en dan ga je ook taletenten in de weg staan, dat hebben we bij Makaay, van Brockhorst, de Cler en Hofland gezien.

Dirk Kuyt en buitenlandse top is science-fiction. Hou toch op, je bent niet meer dan een doelloze draver die de afgelopen twee jaar zwaar door de mand valt.

14 mei 2012 om 07:42

Helemaal mee eens!

Ik snap ook niet waar hij het vandaan haalt dat hij het hoogsthaalbare kan bereiken, Welke topclub wil nou zo'n talentloos werkpaardje hebben?

14 mei 2012 om 08:49

Echt? hoe kom je daar bij?

Jammer voor Feyenoord en de eredivisie natuurlijk. Hoeft later denk ik ook niet meer terug te komen.

14 mei 2012 om 09:06

Voor een Feyenoorder wim2 ben je aardig negatief. Als je echt een talentloos werkpaardje bent speel je niet 6 jaar bij Liverpool en scoor je niet in de CL finale. Dan haal je geen Wk finale en heb je niet 4 jaar achter elkaar in de Eredivisie de betrokkenheid bij meer dan 40 goals per seizoen. Hij moet het wel hebben van voornamelijk zijn kracht een doorzettingsvermogen, maar dan nog moet je wel goals maken en assists geven. Dat heeft hij jarenlang gewoon prima gedaan.

14 mei 2012 om 09:37

Ach die wim is nu pas 16, lijkt me niet dat hij Dirk actief heeft meegemaakt bij Utrecht en later bij Feyenoord. Typisch gevalletje van gezellig meelullen.
Veel mensen hebben het over een werkpaard, omdat die term gebruikt is door een paar mensen, maar toen hij bij Utrecht speelde was dat nog helemaal niet zo. Hij heeft via Utrecht, nadat hij genoeg doelpunten heeft gescoord, het truukje overgedaan bij Feyenoord. Kuyt is later in zo een rol geduwd, omdat hij gewoon de longen van een paard heeft, ook zijn positie op het veld is veranderd en is in mijn optiek niet helemaal de juiste geweest. Als Dirk iets meer inzicht kon leren vroeger, was het nu een ideale nr 10 geweest, die overal op het middenveld aanwezig zou zijn.

14 mei 2012 om 09:44

Goals kwamen ook meestal voort uit werklust en niet echt het summum van techniek en balgevoel, dus wat dat betreft hebben ze wel gelijk. Maar is wel een toonbeeld van een speler die het maximale eruit heeft gehaald.

Vind het toch een beetje raar dat al die "nederlandse vedettes" denken dat wanneer ze na hun 32e pas terug willen komen, dat de clubs dan nog om hun staan te springen. Gedeelte zelfoverschatting en minachting van je eigen cluppie.

14 mei 2012 om 12:29

wat ik zo raar vind is dat iedereen roept dat hij maar een werkpaard is, die jongen heeft vanaf dat hij speelde in utrecht tot vandaag 190 tot 200 doelpunten gescoord, en is betrokken geweest bij veel doelpunten door een extra loopje of goede assist.

die man heeft de longen van een paard en gewoon een goed bal gevoel, hij scoorde gewoon mooie doelpunten en gaf ook geweldige assists, was fel in duels en had de kracht mee zitten.

met andere woorden, wat valt er te klagen? dit is toch gewoon een goede speler geweest die bij de top hoort van aanvallers? nee hij is niet de meest technische, Huntelaar wel dan?

doe normaal, Kuyt zal voor clubs als Madrid en Barcelona of Bayern Muchen geen aanwinst meer zijn, maar bij clubs als Schalke, HSV of Leverkusen kan hij best een waarde zijn. (en dat zijn geen kleine clubs) daarbij ligt het ook aan de competitie, ik zie hem niet passen in Spanje of Italië, maar hij zou erg goed passen bij het Duitse voetbal.

denk zelfs als hij achter de spitsen speelt dat hij erg gevaarlijk kan zijn.

14 mei 2012 om 08:48

Dirk was welkom geweest wat mij betreft als hij NU was gekomen, dan had hij wellicht op Eredivisie niveau nog wel wat kunnen bregen voor 1 of 2 jaartjes, maar weet je wat Dirk, we hoeven je nou ook niet meer.

We slaan wel een andere weg in, zoals nu met de jeugd, en geen ouwertjes die alleen maar op de Centen uit zijn.

Het is jammer, en ik gun Dirk het beste, maar niet meer bij Feyenoord.

14 mei 2012 om 12:42

op centen uit zijn? heb je het artikel wel gelezen? hij leverd 80 procent van zijn salaris in!!! hoe kun je dan uit zijn op geld? het enigste wat hij wilde was een contract van 10 jaar zodat hij vast ligt na zijn voetbaljaren en verder kan gaan met de trainers-opleiding. (in dat 10 jarig contract zit ook zijn trainers contract)

het had helemaal niks met geld te maken. feyenoord had geen zin in een 10 jarig contract. ene kant jammer, andere kant geef ik feyenoord gelijk. maar ga dit niet op dirk afschuiven want als je bereid was om voor 20 procent van je huidige salaris te gaan voetballen bij feyenoord, dan heb je gewoon een hart voor de club en ben je alles behalve een geldwolf.

14 mei 2012 om 13:27

Nee hij zou 80% Moeten inleveren, en Dirk verteld hier niet dat hij dat ook zou doen.
Je kan zeggen wat je wilt, maar Dirk is gewoon op de centen uit, zoals iedere voetballer. Hij wil hierbij de schuld een beetje op Feyenoord afschuiven, maar als jij Feyenoord de laatste jaren hebt gevolgd weet je ook dat die na het verhaal Hofland, De Cler, Gio, Makaay ( CL elftal ) en Tomasson ( Blessure geval ) geen risico's meer gaan nemen met oude vedette's.

Ik blijf bij mijn standpunt, net als vele andere Feyenoordsupporters. Dirk wilt nog lekker even snel cashen, maar dan hoeft hij daarna ook niet meer te komen, anders is hij ook niet meer bruikbaar voor FR.

Dus met andere woorden heeft hij Feyenoord valse hoop gegeven..... Jammer!!!! Ik hoop dat hij het redt in het buitenland en niet weer op de bank terecht komt.

Je bent 31 en moet het enorm hebben van je fysieke capaciteiten. Dat je onderhandeling aangaat zegt niks. Sowieso vraag ik me af wat er zo bijzonder is aan de relatie Kuyt-feyenoord, ik heb altijd het idee dat Kuyt het alleen in leven houd om zijn populariteit te vergroten. Als Utrecht een populairdere club dan Feyenoord was dan was dat zijn grote liefde geweest. Als je kijkt naar zijn carrière: 6 jaar Liverpool, 5 jaar Utrecht, 13 jaar Quick Boys en 3 jaar Feyenoord.

14 mei 2012 om 10:45

Ik ben het roerend met je eens.. Met Utrecht won ie ook 2 jaar de beker volgens mij en stond hij te janken bij ze afscheid, dit is puur zieltjes winnen! Kuyt is een type speler die max op ze 31ste mag terugkeren anders is hij te oud! In onze speeltuin lopen werkgierige jonge kerels die zich willen bewijzen Kuyt denkt daar echter anders over die heb het idee dat hij hier met allemaal lapswanzen komt te voetballen waar hij zelfs hoogbejaard nog de beste is. Sorry Kuyt ik ben ajaxcied maar ik had Feyenoord jou gegund was mooi voor ze geweest die ervaring kunnen ze wel gebruiken als ze straks Europa ingaan

De grote vraag is dan: Is Kuyt over 3 jaar nog van toegevoegde waarde voor Feyenoord?

14 mei 2012 om 08:10

De grote vraag is zo groot nog niet. Een Speler die het van zijn fysieke gesteldheid moet hebben die op dat moment 34 is gaat het nooit meer redden bij een club als Feyenoord. Hij moet het niet hebben van techniek, inzicht en tactisch vermogen. Dat zjin toch dingen waardoor een oude rot het nog kan compenseren. Dirkie gaat dat niet kunnen. Jammer.

14 mei 2012 om 09:35

Hij is over 3 jaar zelfs 35 jaar!
Hij beweert hier wel dat hij pas 31 is maar van de zomer wordt meneer al 32 en is dan dus op z'n 35e absoluut geen meerwaarde meer.

Kuyt is een aardige voetballer, die zijn tekortkomingen met inzet compenseert en daar al jaren degelijk mee voetbalt bij oranje en Liverpool. Maar bij Feyenoord zou ik hem niet meer halen als hij pas op zijn 35e wil komen. Dan zit de sleet er een beetje op en kan hij het op inzet niet meer brengen. Dit lijkt me dus een gesloten boek

Respect voor de beslissing van kuyt,maar laat onze club in godsnaam over twee jaar niet meer aan een 34 jarige speler beginnen!
Ik had al grote vraagtekens bij zijn waarde voor het huidige Feyenoord laat staan over twee jaar
Ik hoop wel dat de ogen van mijn mede supporters zijn geopend die altijd geloofden dat Kuyt een echte feyenoorder was,niet dus!
het draait allemaal om 1 ding:geld

Doei Kuyt, ga maar lekker ergens anders heen. Wij willen ook vooruit, en willen geen spelers die achteruit willen.

De Katwijker bracht zelf de optie in om een contract voor tien jaar te tekenen, eerst als speler daarna als coach.

Dat vind ik wel een hele aparte, dat hij al zo ver denkt. In die tussen tijd kan er nog van alles gebeuren.

Logisch ook hoor, dan kan iedereen roepen financieel is hij allang binnen, maar als je in 3 jaar tijd ruim 15 miljoen moet bij leggen om bij feyenoord te spelen dan wist ik het ook wel.

jammer dat hij eerst nog false hoop gaf aan een hoop supporters, want dit had hij vanaf het begin al kunnen weten.

aan de andere kant denk ik dat het wel goed is zo.
heb namelijk liever een goede investering voor een jonge talent volle spits, waar je later wat aan kunt verdienen.

14 mei 2012 om 10:12

@nixerto, hoezo bijleggen? Een speler als Kuyt is al lang financieel binnen. Dus als hij een luxe leventje lijd heeft hij geld genoeg om het uit te zingen. Waarom dan gaan voor nog meet miljoenen die je waarschijnlijk de rest van je leven toch niet nodig hebt. Tegenwoordig is tevreden met wat je hebt er niet meer bij.

14 mei 2012 om 10:27

Waarschijnlijk voor de toekomst van zijn kinderen veilig te stellen. Ik geef Dirk ook groot gelijk. Ik denk dat niemand hier 80% wil inleveren.

14 mei 2012 om 11:03

Denk niet dat Dirk gekke dingen heeft gedaan, dus de toekomst van zijn kids is ook al lang veilig gesteld.

En 80% inleveren, waarom niet, als je toch al financieel afhankelijk bent en alsnog genoeg gaat verdienen om ruim van te kunnen leven. Dan ga je toch doen wat je zelf het leukste vind en vooral waar jij je het best thuisvoelt.

14 mei 2012 om 12:28

Ik denk dat je ook wel weet hoe de wereld in elkaar zit toch ?
althans voor een groot deel van de wereld is het nooit genoeg,
nou moet ik ook zeggen dat ik het goed kan begrijpen hoor, 15 miljoen is niet zomaar iets.

daar komt ook nog eens bij dat hij naar genoeg clubs kan, die boven het feyenoord niveau zitten jammer genoeg.
dus hij zal nog genoeg plezier kunnen beleven buiten feyenoord om.
en dan is het kleine beetje meer plezier wat je misschien hebt bij feyenoord niet op te wegen tegen 15 miljoen euro.

14 mei 2012 om 14:15

Is waar wat je zegt Nixter, over grote deel van de mensen laten zich alleen maar leiden door de financien. Daar gaat deze wereld ook nog wel aan kapot. Mensen zijn nooit meer tevreden en de voetballers van tegenwoordig bevestigen dat beeld.

Hij geeft aan nog aantal jaren in buitenland op niveau te willen voetballen, maar welke club wil hem voor die periode dan 15 milj bieden? Kan me niet echt voorstellen dat clubs dat uit willen geven aan salaris voor een 30 plusser van zijn niveau.

14 mei 2012 om 19:36

Ik kan me ook niet voorstellen dat een club dat wilt betalen

maar er zijn er vast wel een paar te vinden, heb het ook even grof gerekend op zo 5 miljoen per jaar.
er zijn genoeg spelers die hun niveau niet meer halen maar wel zulke astronomische bedragen uitbetaald krijgen.

en wat je zegt dat de wereld er nog een keer aan kapot gaat, nou ik help het je alleen maar hopen maar zie dat jammer genoeg niet snel gebeuren.

we wisten allemaal dat dit zou gaan gebeuren, Dirk zou nooit zoveel inleveren, dat geloof ik dus echt niet. dr is maar een verliezer in deze zaak en dat is Feyenoord. jammer maar helaas.

Bedankt voor de mooie jaren die je hebt gespeeld in dat mooie shirt. Wellicht dat je ooit nog als assistent trainer of spitsentrainer aan de bak kan. Een terugkeer naar Feyenoord is echter uit den boze, wat dat wordt afbouwen. En met afbouwende jongens hebben we hier genoeg ervaring. Niet doen dus.

Ik zou er om niet om rouwen als ik Feyenoordfan zou zijn, dit techniekloze werkpaard met alle respect! En voegt helemaal niks toe aan Feyenoord. Zit alleen maar de vele talenten van Feyenoord in de weg, zoals een echt groeibriljantje als die Manu. Onbegrijpelijk dat dit een van Bert z'n helden is, maarja dat is een andere discussie.. -_-'

Als je bij dit matige Lpool al geen basisplek verovert, wat denkt Dirkie dan voor vervolgclub te kiezen. In Engeland zakt ie dan terug van subtop naar middenmoot club. Moet je dat willen? Hij zal wel naar Dland of Italie gaan. Misschien is Schalke iets voor hem, Raul gaat weg. Of het kwakkelende Hsv.

Het verschil tussen v.bommel en kuyt is nu duidelijk, er zijn mensen die wél heel veel geld inleveren en zelfs een plaats in psv liever hebben dan een plaats in ac milan.

14 mei 2012 om 07:56

Ja, kijk even waar v.bommel allemaal al heeft gespeeld.
Barca,bayern en Milan.

Dat zijn clubs waar je veel meer verdiend dan bij Liverpool.
Zoek even salaris v.bommel op.
Hij verdient iets van 9,5 miljoen bij Milan, Kuyt ong. 5,5 bij Liverpool.
Dus v.bommel heeft genoeg geld als je ook bedenkt dat hij dit ongeveer ook verdiend moest hebben bij Bayern.

En hij heeft bij zijn vorige clubs alles gewonnen wat er te winnen valt.
Incl. Cl.
Waar Kuyt alleen maar een League Cup heeft gewonnen.

Hij wist ook gewoon denk ik dat zijn plek zou worden gegeven aan een jongere speler, ze hebben al zijn vervanger in Traore, en dat hij dan genoegen moest nemen als bankzitter.
Milan is al aan het verjongen van de selectie bezig.

Lijkt mij dus niet raar als Kuyt nog even 1-2 jaar ergens anders wil voetballen voor de prijzen of het geld.

14 mei 2012 om 08:15

Denk je dat Kuyt niet genoeg geld heeft gecashed? 4 jarig contract waarin hij zonder bonussen 18 miljoen verdiend. Die jongen is ook allang binnen hoor. Je kan heerlijk rentenieren vanaf de 35e met miljoenen op je bankrening.

Overigens heb je wel gelijk wat betreft het geld van v Bommel en Kuyt, ik schat ook in dat v Bommel er veel meer aan over heeft gehouden.

Overigens heeft Kuyt ook de CL gewonnen met Liverpool ;.

14 mei 2012 om 08:22

Heeft kuyt niet, hij had in 2007 de finale bereikt en de aansluitingstreffer gemaakt in de blessuretijd, maar in 2005 toen liverpool won, zat kuyt nog bij feyenoord.

14 mei 2012 om 08:26

Met alle dure speeltjes en huizen bij gerekend denk ik dat hij toch wat minder heeft als 18 miljoen. Ik zal wel blij zijn met zo een salaris, maar we weten natuurlijk niet hoeveel hij heeft uitgegeven aan luxe.

Dacht ook eerst dat hij ooit de CL won met Liverpool, maar ze verloren de finale van Milan in 2007.
Ik dacht dat hij in de selectie van 2005 zat, maar hij kwam daar pas in 2006 te spelen.

14 mei 2012 om 08:20

het verschil tussen Kuyt en van Bommel is ook 4 jaar.

14 mei 2012 om 09:04

haha..wat een domme opmerking. V Bommel is 35 jaar... Die heeft vanaf zn 31e nog bij bayern en ac milan gespeeld... Als kuyt 35 is wil hij ook wel terug

14 mei 2012 om 10:57

ha, maar het verschil is dan weer dat v. bommel nog steeds top is, ac milan wou hem zelfs nog een jaar en hij was een onbetwiste basisspeler. Als je dan weg gaat, dan zegt dat wel wat. Als kuyt nu niet gaat zegt dat dat hij volledig voor het geld gaat, Want ik ben liever basisspeler bij feyenoord dan bankzitter bij liverpool, en dat zeg ik als liverpool/psv fan.

14 mei 2012 om 10:30

Het verschil tussen Kuyt en van Bommel is ook dat van Bommel al 35 is en Kuyt 31

Nou dan heb je dus helemaal niets meer aan kuyt, hij moet het vooral van zijn loopvermogen hebben en dat verminderd toch met de dagen dat je ouder word. Hij had net als v Bommel nog lekker 2 jaartjes in Nederland kunnen voetballen en dan uitsluitend daar zijn trainingsloopbaan beginnen.

Bij hem is het toch meer van AL 31.
Kuyt is echt een werker hij moet het hebben van zijn ongeloofelijke uithoudingsvermogen en winnaarsmentaliteit. Alleen zijn sterke punt gaat met de jaren verdwijnen omdat zijn lichaam simpelweg niet mee geeft. Kuyt is geen voetballer die zoals Raul nog vele jaren meekan met de top door zijn souplesse en techniek. Dus ook als Psv'er vindt ik het zeer zonde dat hij niet naar Feyenoord is teruggekeerd. Dit had Feyenoord misschien nog een nieuwe impuls gegeven.

Wat een *** zeg!

Om de maand zeggen dat hij graag terug naar Feyenoord wil, en dan toch nog voor het geld kiezen terwijl hij al meer dan genoeg verdient heeft.

Dat dat hij denk dat tie nog kan meedraaien bij een andere topclub is ook lachwekkend. Hij enige wat hij kan is rennen en heeft een balabberde techniek, denk je echt dat nog één topclub hem gaat opstellen? Hij ziet zelf toch hopelijk ook wel dat hij kwaliteit te kort komt op dat niveau.

En dan ook nog denken dat je over drie jaar nog welkom is! Hahaha, als je nu al zo'n matige speler bent hoe dan over drie jaar? Hij had nog blij moeten zijn dan Feyenoord hem wilde! Dat is beter dan dadelijk op de bank wegrotten bij HSV wat zeker gaat gebeuren.

Dus als Martin van Geel verstandig is zegt hij gewoon: 'kuyt kiest voor het geld, hij zal niet meer terugkeren'. Is ook eigenlijk beter, kunnen we beter een talent de kans geven zoals we dat altijd hebben gedaan.

14 mei 2012 om 11:45

@wim2....

Je hoeft niets te zeggen. hoor! Ik snap wel dat je teleurgesteld bent... maar je hoeft niet iemand als Dirk Kuyt te beledigen omdat hij een keus maakt waar jij het niet mee eens bent.
Je hebt een Feyenoord logo....wees er dan ook tros op...en val deze oud Feyenoorder niet zo af!!!!
Ik ben ook teleurgesteld.... maar hij blijft wel een oud Feyenoorder die heel veel heeft betekent voor de Club!!!

gaat dus weer om het geld. Jammer hoor maar nu hoeft hij nooit meer te komen. Hij zou op dit moment nog net mee kunnen denk. Over 2 jaar echt niet meer.

Je bent AL 31 Kuijt. Tijd om terug te keren. Maar goed, ga jij maar lekker banken bij Liverpool, als je dat leuker vindt.

Ik denk niet dat Feyenoord hem volgend jaar nog terug wil halen. Dan kunnen ze beter Castaignos terughalen.

Vond Kuyt altijd een sympathieke speler, maar nu niet meer. Dit bewijst dat al zijn teksten van het terugkeren naa Feyenoord, slap gelul was om wat aandacht te krijgen. Rot maar lekker weg op de bank bij een Duitste degradant bij HSV wij hoeven je niet meer.

14 mei 2012 om 07:56

wat een onzin zeg. Zou jij zomaar 80% van je salaris in willen leveren?!

14 mei 2012 om 08:11

Kuyt heeft al heel erg veel verdiend, en wil ook gewoon wedstrijden spelen. Bij Feyenoord had hij die kans, maar nu kiest hij duidelijk voor het geld en geen wedstrijden spelen na al die lovende woorden dat hij zou terugkeren.

Dat is de reden dat ik kwaad ben.

14 mei 2012 om 11:45

Hij heeft nooit beweerd dat hij NU al terug zou komen, dus ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt. Daarbij is het ook totaal niet relevant dat hij nu voor het geld kiest en niet aan spelen toekomt. Hij geeft namelijk duidelijk aan dat hij denkt nog in de top mee te kunnen. Volgens mij betekent dat dus dat hij wel degelijk nog wil spelen ergens. Ik vind je kwaadheid echt misplaatst.

14 mei 2012 om 17:18

ik denk dat het grootste verschil is de ambitie van de club en de speler. Feyenoord wil sterker worden en wil niet meer afbouwende spelers hebben, en Kuyt geeft aan dat hij wil afbouwen, door te zeggen dat hij graag nog voor de top wil gaan.

Kijk als Feyenoorder vind ik dit jammer, want hij zou nou een groot verschil kunnen maken en zelfs nog een aanzienlijke waarde zijn voor een eventueel kampioenschap, en wanneer hij later terug komt zal het waarschijnlijk meer een stand in kunnen zijn.

jammer

Kuyt keert niet terug bij Feyenoord: 'ik ben pas 31'

Zeer verstandig besluit van hem. Feyenoord heeft hem financieel en sportief helemaal niets te bieden. Gelukkig heeft hij dat bijtijds ingezien.

14 mei 2012 om 07:59

Je kan vragen wat een club je te bieden heeft, maar ook kun jezelf afvragen wat jij aan die club kan geven. En dat is makkelijk niets.

Bij Feyenoord had hij zijn carriere af kunnen sluiten, de held zijn van het legioen en natuurlijk VCl kunnen spelen. Denk jij dat op de bank zitten bij HSV wel een sportieve vooruitgang is?

14 mei 2012 om 08:54

wim2

Kuyt hoeft zich niet af te vragen wat hij een club te bieden heeft. Hij voetbalt puur voor het geld, daar is hij namelijk prof-voetballer voor. De clubs komen naar hem toe en niet andersom. Het is een schande dat Feyenoord hem denkt binnen te kunnen halen met een 80 reductie op zijn huidige inkomen. Dan heb je ze toch niet allemaal op een rijtje. Ben je het daar als supporter niet mee eens, stap dan over naar het amateurvoetbal.

14 mei 2012 om 09:03

Het is 80% voor het dadelijk oppeens 100% wordt ofzo,

Ik snap dat hij zo veel mogelijk wil verdienen, maar waarom dan telkens zeggen dat je terug naar Feyenoord wil terwijl je heel goed weet dat Feyenoord die salaris bedragen van Liverpool niet kan betalen...

14 mei 2012 om 09:20

wim2

Ach voetballers zeggen wel meer wat. Net zoals clubbestuurders, media en supporters dat doen. Verder, 80 van je inkomen inleveren is wel wat anders dan - wat - inleveren.

tja...de keuze is duidelijk..geen kuijt meer in feyenoord shirt...dit was voor feyenoord en kuijt HET moment om erin te stappen...

off topic: Feyenoord moet nu gewoon goed verder kijken...misschien wat dichter bij huis...niet alleen voor de spits positie maar ookm voor de nummer 10 positie...als Feyenoord nu eens Rydell Poepon en Michael De Leeuw overneemt van De Graafschap..daar betaalt feyenoord geld voor plus issouffi( die nu verhuut is aan fc dordrecht...en het verhuren van achabar en mokotjo voor 1 seizoen...dan zou het een win -win situatie zijn..

14 mei 2012 om 08:00

Sorry hoor, maar Poepon en de Leeuw (spelers van de Graafschap) zijn toch geen spelers voor Feyenoord?

14 mei 2012 om 17:48

oke mannen..jullie hebben gelijk....oke proberen we mokotjo te ruilen voor iniesta...achabar ruilen we tegen higuain...misschien messi nog een optie of is ie niet goed genoeg?

14 mei 2012 om 11:24

Achabar verhuren om Poepen en De Leeuw te krijgen? Jij bent vroeg aan het pils begonnen vandaag.. Achabar komt veel te kort voor feyenoord 1 op dit moment maar is nu al twee klasses beter dan Poepon en De Leeuw hoor. De dagen van de middelmaat zijn over bij Feyenoord, misschien had je het nog niet helemaal meegekregen.

14 mei 2012 om 11:51

Pils?????.... waarschijnlijk zit hij aan de goedkope Vodka!
Als mensen met poepon en De leeuw komen aanzetten, ben je gauw uitgepraat.

hahahaha...en hij beschouwt het nog als een WIN Win situatie...... hahahahahaha

14 mei 2012 om 17:52

ach..ik drink niet..geen pils en geen vodka...maar rob maas kwam ook van Rkc...peter bosz kwam ook van toulon,dat onderaan stond in de franse 1 divisie..en wat waren we blij dat we ze hadden..john de wolf was altijd geblesseerd bij groningen...mike obiku kwam ook maar uit cyprus..en toch hebben we wat opgebouwd binnen feyenoord. hebben we het nog niet over Larsson,ono,emerton en kiprich gehad..want die kwamen ook allemaal van onbekende kleine clubs...maarja..de rest is history he..

15 mei 2012 om 10:20

Ik ben ook absoluut niet tegen het aantrekken van spelers van kleinere clubs, ik zie alleen totaal niks in Poepon en in mindere mate de Leeuw. Ze zijn gewoon niet goed genoeg voor Feyenoord. Niet dat ik gelijk een betere naam weet voor de spits, maar ik wordt er dan ook niet voor betaald haha!

Kuyt is nu al te oud voor Feyenoord , deze gozer voegt nergens meer wat toe ! Drama voetballer , het lijkt altijd alsof hij hard werkt, want elke balaanname is een duel op zich. Feyenoord is prima bezig , en moet niet zoveel geld in deze nietzeggende voetballer willen steken ,dan zouden ze uit vals sentiment vervallen in een oude fout.

Misschien wel beter dat die niet kom dan kunnen ze geld in jongere spelers pompen!!!!

Erg benieuwd waar hij nu wel gaat voetballen. Zoiets roepen en vervolgens voor twee jaar tekenen bij een degredatiekandidaat als Hsv, dat is natuurlijk wel een dolk in de rug van Feyenoord en de aanhang. Kies dan gewoon voor het geld en ga ergens in de zandbak voetballen.

Ik kan het Kuyt niet kwalijk nemen dat hij voor het geld en een betere competitie kiest. Maar hou aub op met fans het gevoel te geven dat je nog iets voor je oude club wilt doen. Eerst zou je terugkomen bij Utrecht en nu bij Feyenoord om daarna toch voor jezelf te kiezen.
Doe gewoon je best in het tweede van Liverpool en hou op met die valse sentimenten.

Jammer. Afbouwen op 50% van je kunnen over en paar jaar doe je maar bij ff Utrecht.

Was te verwachten, maar jammer. Dan weet ik ook niet of het verstandig is om terug te komen omdat hij ook dan wat ouder is.
Het is zijn eigen keuze, maarja, jammer want ben namelijk ook fan van Feyenoord.

Ik was altijd een hele grote fan van Dirk Kuyt. Hij en Kalou gaven Feyenoord een tijdje terug echt even haar glans terug. Dirk is ook een echte Feyenoord supporter, hij is nog regelmatig in de Kuip te vinden geweest. Het motto van de club waar Dirk fan van is is echter geen woorden maar daden, en niet andersom. Mensen die zeggen hij moet 80% inleveren, ach wat zielig.. Kan hij nu niet geen Ferrari uit 2012 rijden , maar moet ie genoegen nemen met een Ferrari uit 2010? Wat sneu voor die jongen... hou alsjeblieft op , Dirk Kuyt is multimiljonair en zou bij Feyenoord nog 3 miljoen erbij kunnen pakken. Hebzucht siert de mens niet, ik had Kuyt anders ingeschat. Dirk bedankt voor je mooie jaren , maar had je mooie woorden voor je gehouden.

Dirk ik dacht dat je verstandiger zou zijn.
Wat baal ik hiervan zeg, denk nou na!
Over 2 jaar hebben we misschien al wel niks meer aan hem.

Het was nu of nooit en het word dus nooit, erg jammer.
Het gaat in ieder geval erg lastig worden voor Van Geel om nu een goeie spits te vinden voor volgend seizoen.

Ik vindt het eigenlijk een heel logische keuze.. Het is wel jammer voor zowel Feyenoord als de eredivisie.. Maar ik snap de keuze heel goed. Zolang hij het nog kan moet hij voor het hoogst haalbare gaan.. Ik denk dat Kuijt op zijn 33e ook nog wel waarde kan hebben bij Feyenoord..

14 mei 2012 om 08:37

Ik denk dat Kuyt op zijn 33 zeker geen vaste waarde meer voor Feyenoord kan zijn. Als hij nu al voor een groot gedeelte door de mand zakt met zijn slechte techniek, moet je voorstellen dan over twee a drie jaar. Feyenoord wil weer terug naar de top en dat wil men niet met spelers die wel een mijoenen salaris eisen en alleen maar gaan afbouwen.

Jammer, maar ga dus nooit meer Kuyt in een feyenoordshirt zien. So be it, op zoek naar een andere spits (geen Immers als spits graag!)

Dan mag hij mooi naar Utrecht ipv Feyenoord (aangezien hij daar ook heeft gezegd dat hij zou terugkeren). Nu op z'n 31e zou hij waarschijnlijk/misschien nog wel een meerwaarde zijn maar als hij nu nog 1 of 2 seizoenen wacht is het helemaal niks meer en moet Feyenoord hem gewoon niet meer terughalen. Ik snap ook niet dat hij zegt "ik ben pas 31", want hij moet het van zijn kracht en doorzettingsvermogen hebben, en die zijn nu al aan het aftakelen (en dan hebben we het nog niet eens over zijn techniek).

Kan maar één ding zeggen. "dat is jammer". Had hem er graag bijghezien, maar nu moeten we het maar vergeten en naar een andere spits uitzien. Kom op Martin!

'pas 31', ja klopt maar wel al aardig op zijn retour.
Dirk is de laatste jaren in een neerwaartse spiraal terecht gekomen en het is duidelijk geworden dat hij helemaal niet zo goed kan voetballen. Met zijn werklust heeft hij altijd veel gecompenseert, maar ook daar krijgt hij moeite mee. Als hij nu te arrogant is om terug te komen zou ik er als supporter van Feyenoord helemaal niet meer op rekenen. Als hij nog terugkomt over 2 of 3 jaar, zal het nooit een meerwaarde meer worden.

Graag of helemaal niet meer Dirk.
Erg jammer, je had jou cluppie de Champions League in kunnen helpen .

Naar mijn mening heeft Kuyt nooit serieus overwogen om de stap naar Feyenoord te maken. De dingen die hij nu noemt als argument waren een paar wejken geleden ook bekend. Kuyt houdt ervan om zich te afficheren als een echte feyenoorder.....hij heeft er 2 jaar gespeeld en niks gewonnen. denk dat het een slijmactie richting het legioen was.ik vrees echt dat hij geen feyenoorder is en bovenal aan zijn eigen portemonnee denkt.

nooit meer terug dus hij moet het hebben van zijn doorzettingsvermogen enzo dus aan hem heb je niks meer ziet Drenthe wel terug komen, slecht gedrag jaja, koeman weet daar wel raad mee zoals bij Guidetti en proberen Castaignos terug te halen.

Ik geloof dat dirk oogleppen op heeft want ik vind hem nu al afnemen.
Denk niet dat hij dan ooit nog komt gezien de uitspraken van van geel.
Ik vrees ook voor hem dat de topclubs het niet meer in hem zien zitten maar wie weet.

Nou ja, is zijn goed recht.... alleen hoeft hij van mij dan helemaal niet meer te komen. Feyenoord kan nu wat hebben aan Dirk, over twee jaar is hij van totaal geen nut meer. Hoop alleen dat tegen die tijd van Geel er nog zit..... want die riep; het is nu.... of nooit! Wat mij betreft Dirkie..... nooit!

""ik heb nu nog de ambitie en de fitheid om nog een keer voor het hoogst haalbare te gaan"

serieus..hij heeft net een paar jaar met liverpool in de middenmoot gespeeld. Sterker nog....hij kwam dit jaar vaak niet aan spelen toe en toch denkt hij nog een x voor het hoogst haalbare te gaan. Niet realistisch

En dat was dan Dirk Kuyt.
Jammer, ik zag in hem een moderne legende voor de club.
Dat gaat het niet meer worden.

Gelukkig veel vertrouwen in Van Geel!

Nja 80% vermindering van je salaris is wel veel. Aangezien het feit dat Kuyt van elke club houdt waar hij heeft gespeeld kun je afvragen hoe serieus we zn clubliefde voor Feyenoord moeten nemen. Maar als je 80% achteruit gaat is dat wel een hele grote stap in 1x. Feyenoord moet 'm dan ook niet meer gaan halen als die 34 jaar is ofzo, dan heb je al helemaaal niks aan Dirk Kuyt.

Ach op je 35ste kan je nog wel afsluiten bij Katwijk.
Als tie maar niet denkt dan nog naar feyenoord te kunnen tegen een miljoenen salaris. Dit was zijn kans om zijn belofte na te komen.

Dan niet meer Dirk, bouw dan maar af bij Katwijk.

Wat een zelfoverschatting. Hij heeft nauwelijks techniek of inzicht om op terug te vallen. Over drie jaar heb je niet zoveel meer aan Kuyt.

Jarenlang heb ik van mijn Feyenoord maten moeten aanhoren dat Kuyt een echte, maar dan ook een echte echte Feyenoorder is. Echte Feyenoorders, echte Ajacieden etc. staan niet op het veld, maar zitten op de tribune. Voor de spelers (uitzonderingen daargelaten, alvast welkom Johnny Heitinga) draait het gewoon om poen, image en respect. Het verschrikkelijke woord respect ja. Niets is tegenwoordig zo inhoudsloos als dit woord maar goed dat terzijde.

Ik denk trouwens dat het voor Feyenoord ook beter is zo, lekker verder gaan met jonge gasten die zich nog moeten bewijzen, dit jaar heeft wel uitgewezen dat je niet per se ervaring op het veld nodig hebt. Zolang de technische staf nog voldoende inlevingsvermogen in de groep heeft en zolang ze ook boven de groep kunnen staan zullen de (geboren)leiders in het veld vanzelf opstaan.

Wat een belachelijke eisen heeft ie zeg. Hij wist wat feyenoord te bieden had.
Ook bij hem kan het stempel zakkenvuller gebruikt worden.
Hij kon nu echt iets terug doen voor de club waar hij z'n definitieve doorbraak had.

"ik ben pas 31" Wat wil je daarmee zeggen? Dat je nog makkelijk een jaar of 2 / 3 te gaan hebt en dan lekker terug wilt keren bij Feyenoord op een acceptabel niveau en voor een "vorstelijk" salaris? Als je ambitie hebt ga je lekker met Feyenoord vCL spelen en niet met HSV degradatievoetbal. Wees realistisch, Kuyt wil voor het hoogst haalbare gaan, maar is eigenlijk niet meer geschikt voor dat niveau. Dit voelt toch als een klap in het gezicht voor vele Feyenoord fans. Geen woorden maar daden zeggen ze he Dirk, dit valt me echt vies van je tegen en ik hoef hem in ieder geval nooit meer bij Feyenoord te zien....

Dan niet hè Dirk, nu kunnen we je nog goed gebruiken, over 2 seizoenen voeg je niets meer toe.

Dan wordt het een zoektocht naar een goede spits. Fernandez en Te Vrede zijn niet goed genoeg, en Achahbar moet nog veel leren. Junker werd vorig seizoen genoemd, misschien is dat wel wat. Ook lijkt Nemeth van RKC me wel een leuke spits.

Hoop dat feyenoord hem niet neemt als hij 35 is.

Beetje vermoeiend dat die spelers een belachelijk laag niveau kunnen halen maar wel lekker lopen te cashen, blijf maar lekker weg dan ook al begrijp ik het goed en zou ik hetzelfde doen voor dat geld.

Hij vind zichzelf dus nog te goed voor Feyenoord (of de Nederlandse competitie) en ik denk dat hij zich daarin vergist. Hij werkt zoals altijd erg hard maar is allang geen basisspeler meer, zelfs niet in een relatief matig Liverpool, maar omdat hij nog zo fit is kan hij juist nu van grote waarde zijn voor Feyenoord. Het zal wellicht eerder een financiele afweging zijn maar als Kuyt over 2 of 3 jaar terug wil keren dan loopt de jeugd hem aan alle kanten voorbij dus wat kom je dan nog doen op Zuid?

Tja..wie zijn wij om te zeggen wat Kuyt wel of niet moet doen.
Alleen..niets menselijks is mij ook vreemd..word wel moe van dit soort lui als onze vriend Dirk.. Dat gekoketeer met je liefde voor Feijenoord en terug willen keren. Als er een schitterend moment is om er in te stappen is het nu. Kuyt zit toch min of meer op zijspoor bij Liverpool, Feijenoord heeft fantastisch jaar, speelt wellicht CL en lijkt weg omhoog te hebben gevonden. Als je dan rasfeijenoorder bent ga je naar feijenoord voor een nog steeds vorstelijk salaris en help je mooi mee met de wederopbouw. Nee... terugkeren als je 35 bent...beetje afbouwen en je zakken verder vullen.

14 mei 2012 om 10:21

Ik kan die gast niet uit staan. Ben daarom ook blij dat ik geen wekelijks interview met hem hoef te horen. Scheelt ook weer dat hij op deze manier niet als trainer/assistent aan de slag kan bij Feyenoord. Hadden we nog 10 jaar van hem kunnen genieten.

"dat ik met feijenoord in gesprek ben gegaan geeft aan dat ik het een kans wilde geven" aldus zijne koninklijke voetbalgrootheid dirkus kuyt.
Denk dat er op dit moment talent loopt in feijenoord die nu al beter zijn dan kuyt ooit is geweest,hier mist feijenoord niks aan en hij zal ook niks toevoegen.
Geeft niet als je gewoon eerlijk bent en zegt dat je gewoon nog lekker wil cashen bij een duitse subtopper maar kom niet aan met dat je voor het hoogste wil gaan want dat is niet het geval.
Middelmatige speler die met veel inzet en lobby van buitenaf veel plaatsen heeft gekregen binnen het nederlands elftal waar elke andere bondscoach hem nooit zou hebben opgesteld.

Tja, het moet van twee kanten komen. Als Dirk wil terugkomen is het nu. Feyenoord moet niet een gare speler een contract aanbieden op zn 35e.
Daarnaast zijn al die voetballers schijnheiligen, met Dirk voorop. Altijd de supporters te vriend houden en zichzelf populair maken met 'ooit kom ik hier terug', wat toch nooit gebeurt.


Tja, wat is voor Dirk de top. Dan kan je ook breder trekken. Nog een paar jaartjes bij een andere middenmotor in de PL meedraaien? In ieder geval hoeft hij van mij niet terug te komen bij Feyenoord op 35-jarige leeftijd.

Ik had niet anders verwacht, Kuyt wil een soort allemans vriend zijn, maar uiteindelijk kiest hij voor het geld. Het is zijn goed recht, maar doe dan niet zo schijnheilig, dat je met Feyenoord om de tafel ging zitten, want hij wist allang, dat hij daar niet naar toe zou gaan.
Misschien bij een buitenlandse middenmotor kan hij zijn zakken nog even vullen voor een paar jaar, en dan komt die zogenaamd nog even terug voor zijn grote liefde, maar denk dat, dat Quick Boys wordt tegen die tijd.

Het feit dat dit op de website van Sportpromotions staat zegt al genoeg... Kuyt wordt door meneer Jansen gewoon nog even in de etalage gehouden om te kijken of er nog wat te vangen valt ergens. Niet meer, niet minder

Tjonge jonge Dirk weet ook niet wat hij wil. Dirk, ik geef je een tip. Probeer nou eens wat eerder duidelijker te maken welke keuze je gaat maken. Eerst feyenoord lekker maken en nu toch weer voor het buitenland kiezen. Wat een flapdrol!

Net of Feyenoord op hem zit te wachten... Schijnbaar overschat Kuyt zichzelf als hij denkt dat hij over een jaar of 2/3 nog van belang kan zijn voor Feyenoord. Feyenoord is nu al beter af zonder hem. Grappenmaker die Kuyt.

Ik heb toch het idee dat hij komt weet niet waarom maar je staat best wel voor lul als je zeg dat je maar 31 ben hij moet uberhaupt blij zijn dat Feyenoord hem wil. En een contract voor 10 jaar dan krijg ik toch het idee dat hij er geen zin in heeft en dat hij het zelf wou afketsen. Maar ik geloof dit bericht toch niet ik heb ook al 100 keer gelezen dat van Bommel niet komt en die komt toch.

14 mei 2012 om 10:35

@ wolkje

Denk je nu werkelijk dat Van Bommel terug is gekomen voor de club Psv? Nee, natuurlijk niet. Die komt terug omdat dit voor zijn gezin het beste is en dat is niet geheel onlogisch aangezien Van Bommel al 35 jaar is. Kuyt wil nog ergens op hoog niveau spelen en dat vind ik vrij begrijpelijk.

De contrasten zijn te groot. Ben benieuwd waar hij dan gaat spelen. Zal geen HSV worden, want dat scheelt sportief niet zo veel. Wel financieel natuurlijk. Uit clubliefde en gezien het feit dat je al multimiljonair bent zou dat nu niet moeten uitmaken, want hij weet zelf denk ik ook wel dat ze beste jaren al achter hem liggen en hij denk ik nu helemaal niet meer bij Feyenoord hoeft terug te komen. Nee die zogenaamde clubliefde is echt zo goed als uitgestorven, ze denken allemaal alleen maar aan hun portemonnee.

merk hier veel frustratie en hij hoeft niet meer terug te komen op zijn 35ste?

v bommel is ook 35 en psv is er dol blij mee wat ook terecht en begrijpelijk is! is zeker nog toegevoegde waarde, waarom zou kuyt dat niet zijn, gisteren was het nog een held en jaaa mensen hij komt wel hij komt wel #teamkuyt. ;
en ik zal je vertellen als feyenoord weer inzakt als de afgelopen jaren wat je niet uit kan sluiten maar alleen af kan wachten mag je blij zijn als hij 35 is en nog terug WIL komen! dan staat feyenoord weer elk jaar 8ste nou staat van geel op zijn knieën om kuyt naar feyenoord te halen.. dus gewoon afwachten wat de toekomst brengt, ik snap de frustratie maar heb er ook begrip voor dat hij nog een paar jaar wil vlammen in een suptopper.

Ik ben ook teleurgesteld hoor als Feyenoorder, maar wat kan je die man kwalijk nemen... Het feit dat hij in een clausule heeft staan in zijn contract zegt wel degelijk dat hij clubliefde heeft voor Feyenoord. Hoe durf je te zeggen dat hij dat niet heeft....
Over 2 seizoenen gewoon alsnog komen, is hij 33/34, prima aanwinst nog voor Feyenoord.

Het was ook te mooi om waar te zijn. Als Kuyt daadwerkelijk supporter was geweest, wat uiteraard te betwisten valt aangezien hij bij iedere club zegt terug te keren in de toekomst, had hij wel 80% ingeleverd.

Van mij hoeft Kuyt zich niet meer in de eredivisie te melden. Al denk ik ook dat hij dat niveau niet meer aankan over 2 a 3 jaar.
Dacht dat hij wel een nuchtere jongen was. Maar dat hij denkt nog bij een buitenlandse topclub te kunnen spelen wens ik hem veel succes. Denk niet dat er nog echte topclubs voor hem in de rij staan.
Zal wel 1 a 2 jaar Schalke04 worden tegen degradtie voetbal spelen en daarna met hangende pootjes bij feyenoord aankloppen zeker. Nou dacht het niet. Je kan nu je woord houden of gewoon lekker in het buitenland blijven maar kom niet meer bij Feyenoord aankloppen aub.

Wat denkt hij wel! 10 jaar contract tegen een miljoenen salaris. Wil hij Feyenoord kapot maken maken ofzo! Heeft hij niet gezien hoe het met de oudere spelers liep enkele jaren terug!

Kuyt, je hebt helemaal gelijk. Nu nog even lekker 2, 3 jaar ergens cashen bij een middenmotertje. Na die 2,3 jaar ben je voor Feyenoord echt niks meer waard. Misschien dat je dan kan gaan roepen hoeveel je wel niet van FC Utrecht houdt en misschien is van Someren dan wel gek genoeg om je een contract aan te bieden van 10 jaar. Maar Feyenoord is sinds afgelopen zomer begonnen aan een consistent beleid. Kuyt had daar mooi in gepast met allemaal jonkies om hem heen die zich 2 jaar lang zouden kunnen optrekken. Maar later dan nu Kuyt, wordt het niks. Feyenoord heeft je niet nodig over 2 jaar maar nu. Daarom zie ik het gebeuren dat Kuyt over 2 jaar doodleuk gaat lopen verkondigen dat Utrecht zijn club is. En van Someren zie ik er in trappen ook.

14 mei 2012 om 14:05

Ook bij Utrecht moeten ze op de centjes letten. Uit de reactie van Kuyt kan je opmaken dat hij minimaal een miljoenen salaris met een langdurig contract wilt. Ook dat gaat Utrecht niet doen ben ik bang.
Denk dat hij over twee jaar zich nog kan melden bij Quick Boys en dan kan hij misschien nog een reiskosten vergoeding krijgen maar meer zal er dan niet meer inzitten ben ik bang.

Vraag me trouwens wel af welke europese top club nog met kuyt in zee wil gaan.
Zijn niveau zakt duidelijk het afgelopen seizoen. Denk dan ook niet dat er nog een europese topclub voor hem komt.

Ik moet hem nu niet en over 3jr. al helemaal niet.
We hebben Fernandez en die is mijn ogen net zo goed.
Geen woorden maar daden!!

Vind dit wel een tegenvaller van Dirk. Niet dat hij het beloofd heeft om nu al terug te keren, maar dan nog. Waar is het clubgevoel waar hij wel telkens over praat.

Ja 80 procent inleveren dat zou niemand doen. En hij wil nog lekker in een mooi land en goed niveau voetballen. Dus voorkomen begrijpelijk.

80% inleveren is wel echt veel. Bovendien is 31 jaar niet extreem oud voor een speler. Hij zou nog 2-3 en misschien nog 4 jaar kunnen meedraaien in de suptop van Europa. Maar ik denk dat Feyenoord hem over 2 jaar niet meer gaat halen dus hem zien we waarschijnlijk niet meer op de Nederlandse velden als speler terug.

14 mei 2012 om 16:10

Gast, 80 lijkt veel, maar als je nou al weet dat Kuyt 20 miljoen op de bank heeft(die andere 3 miljoen verspilt, als ie als een koning leeft dan) staan en dat mijnheer bij Feyenoord ook nog 2/3 jaar 1,5 miljoen ofzo kan verdienen, dan is het best triest.

Spelers als Paul Verhaegh en Vorm bij wijze van spreken hebben het geld nog nodig om hun toekomst financieel zorgenvrij te kunnen spelen, maar Kuyt echt niet meer

Ik ben een van de weinige Feyenoord-fans die absoluut niets in een terugkeer van Kuyt ziet. Het kost Feyenoord veels te veel geld (bijna onverantwoord) en ernaast moet je nog maar zien of hij sportief 2 of 3 jaar mee kan. Als je hem bij Liverpool zag spelen.. hij is volgens mij op.

Ik zie liever een jonge gretige spits komen met potentie en restwaarde.

Over twee jaar hebben we manu en anachbar die dan wel op eredivisie niveau zitten. Op dat moment is Kuyt overbodig en loopt hij Anachbar en Manu in de weg.
Ik zie over twee jaar liever Manu of anacgbar in de basis dan een Kuyt.
Liever een jong talent in de basis dan een afbouwende speler.

Ik heb het stuk gelezen in AD en Dirk maakte de vergelijking met van Bommel, van Bommel heeft het nooit van zijn snelheid en kracht moeten hebben.
De positie van van Bommel is controleur op het middenveld, en daar kan je makkelijk in de Eredivisie spelen als je 35 ben, het is meestal een kwestie van een stapje naar links of rechts.

Dirk zal op zijn 35e nooit meer kunnen brengen wat hij nu brengt, de snelheid gaat eruit en de kracht ebt ook langzaam weg...

Voor mij was het nu of nooit, dan maar nooit....

'ik ben pas 31'

Nee Dirk, je bent AL 31(en over 5 weken AL 32)!
Dirk moet begrijpen dat Feyenoord liever niet meer in zee gaat met wat oudere spelers in de 30 of heeft hij de laatste jaren Feyenoord niet meer gevolgd?

Voor iemand op zijn positie, met zijn kwaliteit en manier van spelen is Kuyt over 2 jaar echt niet meer nodig bij Feyenoord.
Nu had hij de grote meneer kunnen spelen en de leider kunnen worden van het nieuwe Feyenoord.

Geld kan Feyenoord hem idd niet betalen, maar een contract van 3 jaar is echt niet slecht en dan kan er altijd nog gepraat worden lijkt mij.
Een contract voor 10 jaar en wie zegt dat hij een goede coach wordt? Hij is niet helemaal goed denk ik.

Idd zoals hij zelf zegt: ''nog twee, drie jaar in de buitenlandse top meedraaien, moet zeker lukken.'' en dan maar terug naar Feyenoord als vervanger voor Carlo de Leeuw, als die met vervroegd pensioen wil tenminste.

whahahaha hij bankt bij middenmoter Liverpool en denkt nog steeds de top te kunnen halen?? Dream on! Dit soort werkertjes moeten niet denken op hun 34ste nog even bij een Nederlandse topclub te kunnen afbouwen, dat wordt NEC voor Kuyt op zijn 35ste en ga daar maar lekker jeugdtrainer worden.

Dirk mag blij zijn dat hij met zijn beperkte kwaliteiten op zn 31e bij Feyenoord die wel Cl speelt terecht kon komen zelf overschatting Dirk.

dirkje heeft echt roofbouw gepleegd op zijn lijf, het zou mij niets verbazen als hij na volgend jaar helemaal afgebrand is!

"kuyt zou liefst tachtig procent van zijn salaris moeten inleveren als hij voor een terugkeer naar Rotterdam-zuid zou opteren."

En toch bijna de helft (42%) die de beslissing van Dirk niet kan begrijpen...

Spijtig dat Dirk overigens niet terugkomt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren