Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Keizer: ‘Kapitaalvernietiging ligt op de loer’

Laatste update:

“Hij kent de spelers, de organisatie en staat achter de filosofie van de club. Bovendien heeft hij het bij de beloften het afgelopen seizoen, met een duidelijke speelwijze, uitstekend gedaan”, zei Edwin van der Sar bij de presentatie van Marcel Keizer. De algemeen directeur verdedigde Ajax’ keuze voor de relatief onervaren trainer door te stellen dat hij de jeugd van Ajax goed kent en die graag inpast, maar van dat laatste is thans weinig te merken.

De Telegraaf stipt aan dat Keizer eerder dit seizoen Kasper Dolberg ‘opofferde’ voor Klaas-Jan Huntelaar en dat ook Frenkie de Jong en Donny van de Beek niet zeker zijn van een basisplaats. Beide talenten begonnen zondag tegen FC Utrecht op (1-2 verlies) op de bank en verder ‘blokkeert’ Nick Viergever nog altijd de weg voor de zes jaar jongere Daley Sinkgraven. “Het heeft allemaal niets meer met de visie van Johan Cruijff te maken”, klinkt het.

“Bij de bekendmaking van Keizers aanstelling benadrukte Van der Sar nota bene dat Keizers ’oog voor de jeugd’ een belangrijk argument was om bij hem uit te komen. Maar nog geen vier maanden later lijkt Keizer uit het oog te hebben verloren dat de jeugdopleiding (lees: het verkopen van zelfopgeleide spelers, nadat ze bij Ajax de nationale top hebben gehaald) de levensader van Ajax is. De transferwaarde van Huntelaar, Schöne en Viergever is nul, terwijl Siem de Jong net is teruggekeerd van een mislukt buitenlands avontuur.”

De krant concludeert dan ook dat ‘kapitaalvernietiging op de loer’ ligt. “Als na Ricardo Kishna, Anwar El Ghazi, Riechedly Bazoer, Jairo Riedewald en Kenny Tete ook Van de Beek, Kluivert en Frenkie de Jong tot de conclusie komen dat hun toekomst niet in Amsterdam maar elders ligt, moet het etiket ’opleidingsclub’ bij Ajax voorlopig worden vervangen door ’koopclub’”, valt er in de analyse te lezen. Men stelt vast dat het voor Keizer tijd is om naar een vaste basis toe te werken én om de clubfilosofie weer te omarmen.

Is de kritiek op Marcel Keizer terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Ik vind het echt maar een bijzonder laffe trainer, die interviews met knikkende knietjes en zonder enige ruggengraat afgeeft. Echt, waar heeft Ajax deze trainer voor het eerste gevonden. Het was natuurlijk de ideale trekpop van bergkamp, die na enige slechte resultaten en belachelijk veel kritiek een beetje de koers aan het wijzigen is. Durf te wedden dat er volgende wedstrijd wel weer een nieuwe basiself staat na de aanhoudende kritiek. Wat een slappeling.

Wat ik vreemd vind, is dat de spelers die worden opgenoemd in het artikel geweldig waren in de jeugd, maar het bij het eerste weinig lieten/laten zien. Alleen Tete en een lange tijd ook Bazoer hebben het naar mijn idee goed gedaan. Een El Ghazi vond ik niks speciaals hebben en datzelfde geldt voor Riedewald en Donny van de Beek. Werken hard en kunnen echt wel voetballen alleen zijn het spelers van de categorie: die zijn er genoeg. In Frenkie de Jong zie ik wel potentie, maar hij krijgt (helaas) weinig de kans en Kluivert heeft mij ook nog niet kunnen bekoren, maar die is nog te jong.

Feit is wel dat de 'zo geweldige' jeugdopleiding van Ajax maar bar weinig opleidt voor het eerste elftal. Vaak doen ze het in de jeugd erg goed, maar zodra ze in het eerste komen te spelen komt het er niet uit. Dat vind ik toch wel een probleem. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer Ajax een goede links/rechtsbuiten of spits heeft opgeleid.

En de keuze voor Keizer begreep ik op het begin al niet. Ik vind het een laffe coach die vaak onlogisch wisselt. Zolang het technisch hart aanblijft, zie ik niet in dat het op korte termijn goed gaat komen met Ajax. Laatste wedstrijden wel dik gewonnen, maar het spel was vaak niet om aan te zien. Het verlies tegen Utrecht is dan ook niet gek.

Ach, PSV wordt dit jaar denk ik gemakkelijk kampioen. Ik weet het, het seizoen is nog lang, maar ik zie bij Ajax geen enkele aanknopingspunt om het PSV nog lastig te maken. Zowel Ajax als Feyenoord spelen belabberd voetbal.

6 november 2017 om 08:30

Ik zeg ook niet dat elk jaar 3-4 spelers moeten doorbreken, want dat is onrealistisch, maar de laatste jaren is het rendement wel erg laag en ook de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.

6 november 2017 om 09:10

groot probleem in nederland ligt gewoon bij het opleiden en scouten.buitenspelers en aanvallers worden opgezadelt met allemaal taken en verdedigers moeten goed kunnen meevoetballen ipv hun talent verder te ontwikkelen hebben we nu allemaal 12 in dozijn spelers die bij elke club doorbreken.wel redelijk goed in alles maar blinken nergens in uit zeker op topniveau niet. er komen geen specialisten door en de waterdragers die o zo belangrijk zijn voor elk team die fysiek sterk zijn en de meters wel willen maken worden weggestuurd voor de zogenaamde"betere" voetballers.het is gewoon een vicieuze cirkel en hierdoor blijft het niveau maar kelderen.

ook iedereen is bang voor fysiek spel tegenwoordig een beetje tackle en iedereen loopt gelijk te janken om geel of rood.die spelers maken gewoon niet meer mee wat echt voetbal en strijd is in de eredivisie en hierdoor word je gewoon afgetroeft op internationaal niveau.wanneer was de laatste keer dat je een speler met volle snelheid een sliding zag maken op de bal of een schot blocken door zijn hele lichaam ervoor te gooien.echt nooit ze zijn allemaal bang om vies te worden.als je duits of engels voetbal volgt zie je verdedigers die echt alles eraan proberen om een aanval te kraken en zoveel mogelijk druk op een speler te zetten zodat hij geen tijd heeft om de bal aan te nemen en er iets mee te doen.in nederland is het altijd op twee meter dekken en proberen af te schermen waar hij naartoe kan gaan.het is gewoon schijnverdedigen en heb je helemaal niets aan. bij bijna elke goal in de eredivisie zie je het gewoon weer veel ste veel ruimte tussen de verdedigende speler en de aanvaller en dan vinden we het gek dat matige spitsen soms tot 20-25 goals komen in de eredivisie.

onze spelopvatting is gewoon outdated en veel ste traag.hoezo hebben de keeper en cb's zoveel de bal elke wedstrijd dat zie je echt alleen maar in nederland.in spanje en duitsland gaat de bal zo snel mogelijk naar een van de middenvelders en laten die het spel controleren.in nederland word er vooral opgebouwd door cb's terwijl dat juist de allerslechtste spelers daarvoor zijn en vaak voetballend de minste van allemaal op het veld.

6 november 2017 om 08:26

Ik ben het niet met je eens over het feit dat jij Donny van den Beek in de catarogie zet van dezelfde soort spelers die hard werken en wel goed kunnen voetballen, maar ‘die zijn er genoeg’.Ik vind hem altijd juist één van de betere op het veld, die het verdient om in de basis te staan. Ik weet zeker dat Donny van den Beek het ook zeer ver gaat schoppen.

6 november 2017 om 08:38

Het probleem bij donny is, is dat hij geen box to box is. Ik zou het op 6 zetten en dan siem op rm. Vd beek komt veel te weinig in de 16 om als rm te spelen. Zie het verschil met siem gisteren. Dat verschil is voor een ziyech of dolberg zo groot.

6 november 2017 om 09:12

Zou Frenkie de Jong die speler kunnen zijn die in de 16 komt en dat vd Beek dan in de Schone rol speelt?

6 november 2017 om 09:30

Dat zou wel kunnen werken en ik hoop ook dat dit gebeurt, maar of Keizer dit ook doet is een tweede.

Donny is zoals Maradungatje aangeeft meer een 6. In Frenkie zie ik veel meer iemand die het spel maakt etc.

6 november 2017 om 09:49

@nijmeegse....zeer ver, wat is in jouw ogen zeer ver. Vaste basisplaats bij Ajax of de bank warm houden bij Everton. Jullie denken dat al die talenten allemaal zo geweldig zijn, maar al 3 jaar geen prijs gepakt en eigen opleiding talenten die het helemaal nergens maken.
Ajax teerd op succes uit het verleden, maar het is op dit moment zeker geen successenclub.

6 november 2017 om 14:37

@pukkiedukkie , zeer ver is in mijn ogen dat je meedoet in de wereldtop.

Waarom kom je trouwens met het feit dat Ajax ‘teerd op succes uit het verleden en dat het zeker geen sucessenclub is’?

Waar in mijn vorige reactie heb ik daar iets over gezegd? 🤔.

6 november 2017 om 09:38

Ben het grotendeels met je eens. Als het vanuit Ajax’s oogpunt bekijkt.
Keizer zit op de trainersstoel van Ajax. Met vertrouwen van de directie doorgeschoven van 2 naar 1.
Een onverwachte dramatische voorbereiding gehad ( Nouri ) en een talent dat vorig seizoen on fire was nu net zo koud is als zijn karakter. Daarin tegen een is KJH er voor teruggekomen wat ook niet zomaar een spits is en een Ajax verleden heeft. En als kers heeft hij Siem de jong gehad.
Je kan nu wel volledig de schuld leggen bij Keizer maar hij moet punten pakken zeker na her debacle in de voorrondes Europa en de start van de eredivisie.
Wanneer er over kapitaalvernietiging wordt gesproken dan hadden ze Dolberg lekker moeten verkopen, KJH als vast spits en daarachter Cassiera en Sierhuis als stand-in moeten zetten.
Het is begrijpelijk dat talenten niet thuis geven na een sterke periode. De spelers die genoemd worden, viergever, S. De jong en KJH kunnen de fundering voor Ajax worden de aankomende jaren. Als Veltman ook constant blijft zijn er genoeg plekken waar Ajax op kan gaan leunen en teren op de internationale ervaring.

Ik kan het Keizer niet in zijn geheel kwalijk nemen. Dit artikel is gewoon makkelijk vuren op iemand die het al lastig genoeg heeft.

6 november 2017 om 14:53

@koerai,

Het is maar net wat je wilt zien. Bosz zag bijvoorbeeld in Donny de vervanger van Schone. Op een cruciale positie in zijn elftal. Merkte je echt aan alles en Donny viel ook nog goed in ook. Die werd onder Bosz gewoon klaar gestoomd voor die positie.

Ook van de Ligt was Bosz echt onder de indruk, die streefde zelfs Riedewald voorbij in de pikorde. Dus dat had niets met een gebrek aan beter te maken.

Van Bosz kan je veel zeggen, maar niet dat hij geen kijk op het spelletje had.

Echter we zijn er niet zuinig genoeg op. Riedewald werd door het hele elftal gegooid. Had die vent een positie gegeven waar hij zich op moest focussen en op zekers had je nu een degelijke ajax 1 speler gehad, maar nee linksback, toch niet toch centrumverdediger nee ook niet doe toch maar verdedigende middenvelder. Uiteindelijk is het allemaal net niet en dus niet goed genoeg voor Ajax 1.

Kluivert heeft echt wel talent, maar het is nog te veel vrijblijvend en te weinig rendement. Vervolgens moet hij in de basis en het maar doen als 17 jarig jochie, dat lukt hem dus gewoon niet. En daarna verdwijnt hij uit de basis en mag hij geen eens minuten maken als een vleugelspeler geblesseerd raakt tegen Willem 2. Dat is niet koesteren en begeleiden, dat is keihard afbranden. Doe het goed met die jongen en dikke kans dat je over twee a drie jaar een vleugelspeler hebt staan die gewoon in Ajax 1 thuis hoort. Dan is die nog steeds pas 21 hé. Kan je hem dan twee jaar houden, dan heb je er 2 jaar plezier van en gaat hij als 23 jarige naar het buitenland.

Het is inderdaad pijnlijk dat al die bovengenoemde talenten grotendeels mislukt zijn, maar dat mag absoluut geen reden zijn om al die talenten als godenzonen te behandelen. Het beleid van Ajax nu is gewoon goed. Bovendien dat we nu spelers moeten kopen is gewoon een realiteit. Dit moet gedaan worden wil je nog enigzins meedoen in het internationaal voetbal. Bovendien heet dat kopen ook scouten. Wat is dan het verschil met een talent opleiden?

6 november 2017 om 08:42

Kopen is noodzaak inderdaad, maar heeft Ajax dit seizoen goed ingekocht, vind je? Met het oog op internationaal voetbal volgend seizoen?

6 november 2017 om 08:55

NU was het niet noodzakelijk met spelers als Youness en Veltman die allebei zijn gebleven. Huntelaar is wel een goede aankoop gebleken nu met die dip van Dolberg. Wober is een speler met enorm veel potentie en ook nu rendeert hij prima. Over Neres idem. Na dit seizoen zal het pas zorgelijk worden. IK verwacht een enorme exodus van spelers die weggaan.

6 november 2017 om 10:02

@kuipsluiper,

Meer dan behoorlijk met het oog op internationaal voetbal. Siem de jong is een uitstekende subersub die half als aanvaller, half als middenvelder het beste is. Die kan je echt heel goed inbrengen als er iets geforceerd moet worden ook internationaal.
Huntelaar is een spits die je wel voor een boodschap kunt sturen en de wetten van internationaal voetbal kent, zit wat sleet op, maar als hij niet twee wedstrijden per week hoeft te ballen, zal je er weinig van merken.

Wober laat nu al meer zien dan verdedigers diverse verdedigers in het verleden dat hij zich bezighoudt met verdedigen. Gaat niet raar in dribbelen of krampachtig ballen in de ploeg proberen te houden, nee hup stadion uit. En al is het niet te zien aan zijn fysiek heeft de beste jongen nog aardig wat snelheid ook waardoor hij dingen kan corrigeren indien nodig. Het is geen Sanchez, maar het is toch wel vrij aardig allemaal, het is afwachten of hij zich internationaal ook zo goed staande houdt, maar dat weet je pas als hij speelminuten krijgt internationaal.

Van Leer is echt een top tweede keeper. Kun je uitstekend op terugvallen mocht je eerste keeper geblesseerd zijn en wordt vermoedelijk zelfs de eerste keeper als Onana verkocht wordt.

Linksback en vooral linksvoor hadden van mij beter gemogen. Kluivert als wissel is goed, lekker snel en met meer ruimte (die Ajax internationaal wel krijgt) is het een bruikbare speler. Younes basis is te matig.

Viergever als verdedigende back is goed, moet hij mee opkomen is het dramatisch. Sinkgraven als opkomende back is goed, moet hij echt verdedigen is het dramatisch. Daar ligt meteen het probleem. Je moet opzoek naar de combinatie van beide.

Rechtsback is geen zinnig woord over te zeggen. Die Colombiaan heeft nauwelijks minuten gemaakt, Wober was toch beter dan gedacht, Neres voegt ook meer toe dan gedacht, dus ik kan daar nog geen zinnig woord over zeggen. In jong Ajax is het mwa mwa, maar dat was Onana ook, die was zelfs ronduit dramatisch en toen hij bij het eerste kwam stond daar toch een heel andere keeper.

Terecht. Dit was al een probleem bij Bosz met Tete en Bazoer, maar onder Keizer gaat het gewoon door. Dan ligt dat dus niet alleen aan Bosz en Keizer blijkbaar. Overigens liet Bosz andere jongere spelers nog wel spelen, Keizer weinig. Jammer, want om nou te zeggen dat spelers als Schone en Younes zo ongelooflijk goed in vorm zijn..

6 november 2017 om 08:08

Het verschil met Bosz is dat de spelers die wel speelde honderd procent voor hem door het vuur gingen. Elke trainer heeft een paar spelers in de selectie die niet tevreden zijn omdat ze niet spelen. De gave van Keizer is dat hij nu bijna de gehele selectie ongemotiveerd heeft omdat bijna niemand meer weet waar hij aan toe is.

Als je elke wedstrijd Younes boven Kluivert verkiest heb je er sowieso de ballen verstand van.

6 november 2017 om 07:51

Lood om oud ijzer, het enige waar Kluivert mee opvalt is een grote bek tijdens interviews, hij heeft verder ook pas 1 goal en 1 assist in 19 potjes, Ajax is gewoon te matig, er zit niks speciaals tussen en dat is toch een probleem van bovenaf

Keizer is de pop van spijkerman en bergkamp. Weer hetfde drama voetbal als onder de boer. En het erge geen enkele trainer zal onder de condities die keizer aanvaarde trainer willen zijn. Keizer bepaalt niks en wordt misbruikt echt zielig.

Tja, Ajax heeft een groot risico genomen door Keizer aan te stellen. Hij had nou niet echt het CV van een Ajax-trainer en als het dan niet (snel) lekker loopt, dan komt de kritiek.

Ik vond het ook onverstandig om hem aan te stellen, maar ik denk dat Ajax hem nog wel even aanhoudt.

Keizer maakt geen spelers beter.
Keizer maakt rare keuzes. (Te lang Kluivert laten spelen terwijl hij niet kan scoren zelfde voor Younes).
Te laat Neres laten spelen.
Schone en Donny blijven opstellen en geen Frenkie.
Geen Sinkgraven nu hij fit is.
Geen Europees voetbal met name op de EL waar je hem kan afrekenen.
Directie koopt geen goede spelers.
Dijks als linksback de vacature back staat al 3 jaar open bij Ajax.

6 november 2017 om 08:00

Te laat Neres laten spelen? Serieus? Die jongen rendeert en opeens met terugwerkende kracht te laat? Totaal nergens op gebaseerd

6 november 2017 om 08:09

Net als Younes en dat zogenaamde talent Justin Kluivert die zo verschrikkelijk goed speelt. Waarschijnlijk is ze leeftijd weer een excuus. Maar bij Ajax1 is het toch een liefdadigheidsinstelling.

6 november 2017 om 09:38

Neres was vaak één van de zwakste schakels in zijn eerste wedstrijden. Mooi voor Ajax dat hij het nu goed doet, maar waarom zou hij altijd basis gespeeld moeten hebben als hij dat niet verdiend? Hij speelt nu terecht basis, een tijd geleden terecht niet. Hoezo Keizer van alles de schuld willen geven...

6 november 2017 om 10:33

Die jongen had al veel eerder het vertrouwen moeten krijgen. Denk niet dat hij in die 2 maanden explosief gestegen is met zijn talent en inzicht.
Denk dat dit er mee bedoeld wordt.

6 november 2017 om 09:01

We hebben gisteren weer kunnen zien waarom Frenkie niet speelt. Dat beetje balans in het elftal dat er wel was, was weg toen hij er in kwam. Dat komt omdat je helemaal niks aan hem hebt als je de bal niet hebt en daardoor in de omschakeling in de problemen te komt. Schone kan dit aspect veel beter en daarom speelt Lasse.

6 november 2017 om 09:50

Daarom vind ik frenkie de jong meer een RM dan CVM.. En donny meer een CVM dan een RM

6 november 2017 om 10:14

Jaa daag Frenkie werd ingebracht toen het geen tijd meer van mogen was maar van moeten. Zo van zorg jij maar ff dat de punten worden behaald. Die wilde dus letterlijk alles doen voor goals. Zelfs de bal veroveren, vervolgens ook nog de aanval opzetten, het liefst afronden met een steekbal op zichzelf om die nog binnen te schieten ook.

We hebben gisteren vooral gezien waarom Younes niet hoeft te spelen (dolberg linksvoor was net zo erg), Siem de Jong toch echt een supersub is en Dolberg nog niet op het gewenste niveau zit voor een bassiplaats. Als Dolberg nu wel nog aanvallen opzette dan kon ik er inkomen, maar zelfs dat gebeurd niet meer.

Donny v.d Beek was tot gisteren continue basisspeler. Sinkgraven is geen verdediger en Kluivertje heeft goede momenten gehad, maar meestal zie je hem niet. Serieus, dan noem je spelers als Bazoer, El Ghazi, Kishna en Riedewald. Iedereen ziet toch ook dat deze jongens niet beter zijn geworden na hun vertrek bij Ajax? De kritiek op de situatie met Dolberg en Huntelaar is wel terecht, maar de rest? Schei uit, wat een onzin.

6 november 2017 om 07:59

Helemaal mee eens, juist nu de selectie wat breder is moeten gasten als Donny en Dolberg en Kluivert zich terugknokken. Het is alleen wel kwalijk dat de resultaten zo uitblijven. Dat maakt de houding van Frenkie ook begrijpelijker.

6 november 2017 om 08:36

Het is juist goed dat ze bij Ajax ook leren wat terug knokken is want anders gaan ze in het buitenland echt niet redden. Mentale kracht is bij topsport zo belangrijk.

6 november 2017 om 09:53

Als je tegen een team speelt zonder vleugels wat utrecht deed. Dan heb je goeie opkomende backs nodig. Je weet dat Utrecht snelle gasten voorop heeft en dan stelt Keizer Wober op, ik had viergever gister als LCV opgesteld en met sink gestart die dan geen direct tegenstander had en kon opstomen. Keizer is tactisch een beginner zo lijkt het wel.

6 november 2017 om 10:26

Ik had Wober nooit eraf gehaald. Die Wober heeft toch echt aardig wat snelheid, en heeft nog heel wat ingrepen waarbij spelers eigenlijk al niet meer haalbaar zouden moeten zijn voor hem.

Ik had gisteren never nooit viergever LVC gezet. Ik zag het meteen weer toen hij het stond. Lekker alles afschuiven op de ligt qua opbouw (die bleef hij de bal maar toespelen over het niet nemen van verantwoordelijkheden gesproken), schijn verdedigen en kansen weggeven. Kom op zeg, nadat Wober eraf ging werd het echt alleen maar slechter achterin, niet beter.

Het opstellen van Sinkgraven ben ik dan wel met je eens, ik had echter nooit schone opgesteld. Daley had ik het middenveld ingeschoven en dan een ruit met Donny als verdedigende middenvelder, Daley links, Frenkie rechts en Ziyech in de punt. Allemaal spelers met loopvermogen, die niet bang zijn om in de dekking aangespeeld te worden en allemaal spelers die je niet wilt laten opbouwen als tegenstander. Driemans verdediging (meer had je echt niet nodig, die eerste goal was weer duidelijk een voorbeeld van oh die ander pakt hem wel, was niet gebeurd bij drie man) en ballen direct inleveren (kies maar een middenvelder), zelf niet opbouwen, niet opkomen daar zijn andere voor (die goal hadden de ligt en viergever ook wel gemaakt als er drie verdedigers hadden gestaan).

Je hebt twee voordelen, werkt het niet, dan gewoon terug naar 433 (zonder wissels) en met 1 wissel heb je zelfs je normale opstelling terug. Nee nu moest je zelfs de nutteloze twee middenvelders voor twee middenvelders wissel toepassen omdat er twee helemaal stuk zaten en de superwissel een verdediger voor een back.

6 november 2017 om 11:12

Deels mee eens. Echter vind ik dat Kluivert ook wel vaker op de plek van Younes kansen had mogen krijgen of zou mogen krijgen. Younes laat het ook niet zien en beiden zonder rendement op dit moment. Dan heb ik liever een jeugdspeler met meer variatie in zijn acties, meer diepgang en meer potentie in de basis.

Voor de rest doet Keizer niet echt iets heel geks. De Ligt is nu basisspeler, Van de Beek en Frenkie de Jong krijgen meer minuten dan vorig seizoen, Neres en Wober zijn naar een basisplaats toegegroeid. Voor de rest was vorig seizoen Sinkgraven op linksback ook voor veel mensen een twijfelgeval, dus om nu te doen alsof Sinkgraven perse in de basis moet staan als linksback...het gaat mij wat ver...

Als onze talenten zo goed waren was er nooit een discussie geweest en hadden ze wel gespeeld.

Overigens ben ik wel ontevreden over Keizer, dit gaat nooit lang goed.

6 november 2017 om 07:59

Het gekke vind ik dat ze in de jeugd goed presteren en ze een stempel krijgen van 'toptalent'. Vaak komt het er in het eerste elftal niet uit. Het begin is meestal geweldig, maar daarna lijken ze niks meer te kunnen. Dat is toch wel een probleem.

6 november 2017 om 08:39

@koeral
Dat is vooral omdat het element van de verrassing er niet meer is. De tegenstander gaat op een gegeven moment het jonge talent kennen. Dan gaat z'n carrière bij de grote jongens pas echt beginnen. Dan moet zo een speler mentaal sterk zijn, een nieuwe uitdaging. Dat is best pittig hoor.

6 november 2017 om 10:24

Ik kijk zelf nooit echt bij jeugdwedstrijden, maar de talenten van Ajax kondigen zich vaak al jaren van te voren aan. Ik weet niet of dat terecht is, hoe presteren de Nederlandse jeugdelftallen internationaal met deze spelers?

Als ik het elftal zie zie ik behoorlijk veel nationaliteiten in de jeugd, veel spelers ook waarvoor een flinke transfersom is betaald. Het lijkt tegenwoordig ook zo dat als een plek zwak is in de jeugd of in Jong Ajax dat er daarvoor ook spelers worden aangetrokken. Vroeger gebeurde dit volgens mij veel minder, in de gouden jaren 90 of in de jaren van Sneijder, De Jong en vd Vaart vielen heel veel jeugdspelers buiten te bood en werden nooit profvoetballer. Nu met Jong Ajax bereiken meer spelers denk ik het betaald voetbal, als het niet bij Ajax is dan wel bij een club die wat lager speelt. Maar de absolute toptalenten lijken zich niet meer aan te dienen, het lijkt alsof het niveau in de breedte beter is, maar individueel lager. Was het niet Cruijff die altijd zo hamerde op de individuele ontwikkeling ipv goede prestaties van jeugdteams? Dat Jong Ajax zo goed presteert zegt met niet zo veel als uitblinkers als vd Beek en De Jong uiteindelijk geen basisplaats weten te veroveren in het grote Ajax.

6 november 2017 om 08:07

Hier ben ik het mee eens! De beste spelers spelen. Huntelaar beter in vorm dan Dolberg? Huntelaar speelt. Viergever beter dan Sinkgraven? Viergever speelt. Je speelt als Ajax zijnde toch voor het kampioensschap en niet sec om transferwaarde te genereren?
We glijden inmiddels zo hard af in Europa dat grote(re) clubs binnen afzienbare tijd ook niet meer bij Ajax aankloppen.

Er wordt van Keizer ook verwacht dat hij resultaten haalt en hij denk zelf dat dat beter gaat met wat ervaren spelers. Elke trainer redeneert zo, het is wel erg naïef van de Ajax directie om te denken dat alleen Keizer dat niet zou doen. Uiteindelijk wordt ook Keizer in eerste instantie gewoon afgerekend op de resultaten en niet op hoeveel jeugdspelers er minuten hebben gemaakt in Ajax 1. Dat hij Viergever opstelt ter faveure van Sinkgraven kan ik me trouwens wel voorstellen Viergever is gewoon een betere verdediger en Sinkgraven is lang geblesseerd geweest.

6 november 2017 om 07:57

Wel kwalijk dat Sinkgraven bij Jong dan op het middenveld speelt. Daar wordt hij geen betere LB van.

6 november 2017 om 08:01

Dat klinkt inderdaad als een gebrek aan communicatie tussen de trainers van het eerste en de trainer van jong Ajax. Lijkt mij iets voor de technische baas om over dat soort dingen met beide trainers te spreken.

6 november 2017 om 08:16

Sinkgraven heeft 1 hele wedstrijd op het middenveld gespeeld, alle andere wedstrijden in Jong stond hij linksback.

Dit is toch niet te geloven. Van de Beek heeft bijna alles gespeeld, Kluivert is nog een puber en heeft een Neres in vorm voor zich en Sinkgraven komt net terug van een blessure. Daarbij staat Younes uitdrukkelijk in de etalage, zeker voor clubs uit de Bundesliga dus hem nu wisselen voor Kluivert, dat zou pas kapitaalvernietiging zijn.

Keizer is de puzzelaar die met teveel puzzelstukjes de verkeerde puzzel in elkaar probeert te steken.

"verder ‘blokkeert’ Nick Viergever nog altijd de weg voor de zes jaar jongere Daley Sinkgraven"

Als Sinkgraven het goed doet weg is ie. Viergever ben je bijna zeker van dat ie bij Ajax blijft.

Keizer is geen geschikte trainer, maar van eventuele kapitaalvernietiging op het veld kun je hem geen schuld geven. Dolberg heeft een enorme terugval gekregen, terwijl Huntelaar heel gretig is. Kluivert is gewoon een blaaskaak, als zijn achternaam Janssen was geweest dan hadden we het niet over hem gehad. Je moet talenten kansen geven, niet een basisplaats garanderen.

Ach ja, levensader? Kan iemand mij 1 speler uit de Ajax jeugd noemen die de afgelopen 10 jaar is doorgebroken in de echte top? Ik ken er geen een. Sneijder was denk ik de laatste... Misschien tijd om te concluderen dat die jeugdopleiding ook niet zo geweldig is...

6 november 2017 om 08:21

Ja Eriksen misschien... maar die was al wel 16 toen hij naar Ajax kwam dus ook niet "echte" eigen kweek. Blind misschien ook, maar dat is geen echte topper. Het is echt heel dun gezaaid hoor!

6 november 2017 om 09:38

Eriksen, Blind, Sneijder, vd Vaart, Nigel de Jong, zijn o.a jeugdspelers die de top hebben bereikt. Kun jij mij een andere ploeg in NL opnoemen die dat ook heeft bereikt? Ik denk dat Ajax het maximale eruit haalt. Er loopt gewoon niet meer talent rond in NL.

6 november 2017 om 11:33

Je mist mijn punt... Sneijder, vd Vaart, Nigel de Jong en Huntelaar hebben de top gehaald maar die zijn allemaal meer dan 10 jaar geleden bij Ajax vertrokken. Eriksen is slechts gedeeltelijk een product van de jeugdopleiding... tja dan houd je Blind inderdaad over.

6 november 2017 om 10:39

Vervang "ajax jeugd" even met "nederlandse jeugd" en stel de vraag opnieuw. Je zult hetzelfde antwoord krijgen.

6 november 2017 om 11:34

Klopt, we mogen ons als land achter de oren krabben waar het mis gaat. Deels moet je geluk hebben zoals Belgie met de huidige lichting, maar Belgie heeft na een paar magere jaren ook geleerd van zijn fouten. Laten we hopen dat nederland dat ook gaat doen...

Wat een onzin. De beste 11 spelen gewoon. Als van de beek, kluivert en De Jong niet accepteren dat ze af en toe op de bank moeten zitten of op de tribune heb je weinig aan ze, want dat hoort erbij. Vorig seizoen nog allemaal jeugdspelers. Lijkt erop dat het te stil is en de media maar zelf weer aan het fantaseren is.

Het is een coach zonder ballen en zonder visie !

Iedereen praatte in de media en de supporters Siem de Jong de basis in en hup tegen Utrecht stond hij er ineens. De media begon over kapitaalsvernietiging van Dolberg en het feit dat hij voorafgaand aan dit seizoen spits nummer 1 was en hup hij stond na een hele slechte wedstrijd tegen Willem II ineens weer in de basis.

Wat gaat hij nu zaterdag tegen NAC doen ? Afwachten wat de publieke opinie zegt ? Of zijn zijn assistenten Spijkerman en Winter de breinen hierachter ?

Nee, Ajax kent na een prachtig jaar Bosz een ongekend slecht seizoen. Geen leider, geen lef en continu wisselende samenstellingen. Geen Europees voetbal en 8 punten achterstand begin november op een koploper die ook niet sprankelt.

Er zijn coaches voor minder ontslagen....

Ik vermoed dat Driessen vanavond weer in natafelen zijn woordje wil doen. Ik vind dat hij vaak als een intrigant te werk gaat. Als Ajax gisteren met al die jonge gasten had gespeeld en de uitslag was dezelfde dan had hij gemekkerd over gebrek aan ervaring.

Keizer heeft gewoon de ballen niet om zelf beslissingen te nemen want die worden door anderen genomen anders kun je niet verklaren waarom Huntelaar ineens 90 minuten op de bank is gebleven, het loopt niet en je hebt goals nodig en dan laat je gewoon Huntelaar op de bank dit is gewoon opdracht van de beleidsbepalers want Dolberg moet spelen want die moet geld opleveren eind van het seizoen , maar ik als toeschouwer wil dat de beste speelt en wil leuk voetbal zien maar daar hebben ze waarschijnlijk geen boodschap aan, Ajax is gewoon een handelshuis waar geld moet worden verdiend als Dolberg nu zoveel beter was heb ik daar geen moeite mee maar dat is hij niet en wat doet Younis nog in het elftal die presteert al weken niet , maar nu sta je al 8 punten achter en daarbij heeft onze trainer nog altijd niet de juiste elf kunnen vinden het wordt hoogtijd dat er wordt ingegrepen want dit gaat van kwaad tot erger .

6 november 2017 om 08:37

Hoewel ik het wel met je eens ben, zou ik het kunnen waarderen als je punten en kommas zoi gebruiken.

Moah, ik vind altijd dat Ajax een beetje doorslaat in het doorstromen van jeugd. Het kan bij wijze van niet jong genoeg zijn. Spelers als schone en Siem zijn qua ervaring gewoon heel nodig

Wat een slap gelul allemaal Donnie kan het gewoon niet aan Kluivertje speelt alleen voor zich zelf en ja wat moet die arme Keizer nou doen we hebben geen echte goede vervangers van de vertokken drie spelers.

Kijk naar Jong Ajax nou komt daar druk op te staan en zie de uitslagen niet goed genoeg voor Ajax 1.

Wel is het zo dat Keizer in de winterstop zeker twee spelers erbij moet krijgen.

6 november 2017 om 15:08

Onzin, Donny doet het heel aardig de laatste weken. Knapt veel vuil werk op zodat Schone het makkelijker heeft en Ziyech zich meer met het opzetten van aanvallen kan bezig houden. Wordt er zonder pardon afgehaald omdat siem de jong toevallig wat balletjes erin ramt tegen moegestreden teams. Gister konden we het zien zeg, poeh poeh wat was Siem de jong belangrijk. Siem is alleen belangrijk met doelpunten en goed bruikbaar als supersub.

Kluivertje speelt alleen voor zichzelf. Nou doe die maar dan want Younes speelt de laatste tijd duidelijk voor de tegenstander. Maar ja Kluivert gaat al geen stap extra meer zetten voor deze trainer. Die moest zonodig een Dolberg neerzetten als linksbuiten tegen willem 2 en ondanks dat het niet liep, mocht die nog 90 minuten blijven staan ook. Wil je dat spelers voor je door het vuur gaan moet je vooral dat doen.

Huntelaar kan die ook zo ongeveer vergeten. Na dat gekloot gisteren tegen Utrecht (je hebt goals nodig, maar je extra spits blijft op de bank, terwijl je de makkelijk scorende middenvelder er van af haalt). Flik je welgeteld 1 keer bij een Zlatan, Augero of ieder andere topspits. Daarna kan je inpakken als trainer want die spits doet helemaal niets meer voor je.

Hij heeft echt mazzel dat de meeste spelers waar hij dit bij flikt wel enige binding hebben met de club en niet alleen voor hun bankrekening bij de club voetballen. Waardoor ze nooit echt helemaal de kantjes ervan zullen lopen, maar hij als trainer kan het echt al behoorlijk vergeten bij die spelers. Keizer doet hetzelfde als de Boer. Oneindig veel vertrouwen geven aan spelers die niet functioneren (younes), maar waar de Boer elke basisspeler vertrouwen gaf, breekt Keizer het bij de rest keihard af.

Hahaha die Keizer weet ook niet wat hij wilt. Hij blijft maar rouleren.

6 november 2017 om 09:57

Net als dat de kranten en analytici het ook niet weten, zeggen de ene week dat het team ervaring mist en als er ervaring instaat wordt er gezegd dat het kapitaal vernietiging is.

Ik denk dat het gewoon een gebrek aan kwaliteit is. En dan gaan ajax supporters ook nog beweren dat ze beter zijn dan feyenoord. Wat een onzin. Beide clubs hebben gewoon niet de kwaliteiten om kampioen te worden.

6 november 2017 om 15:20

Ik ben er van overtuigd dat dit gewoon niet het geval is. Je kan wel roepen, maar zo heeft Ajax bijvoorbeeld de beste keeper van de gehele top drie en de beste creatieve middenvelder van de gehele top 3. PSV heeft dan weer de beste linksbuiten van de gehele top 3 en de beste box 2 box middenvelder. En Feyenoord heeft dat weer de beste spits van de gehele top 3 (niet alleen meevoetballen ook kansen gewoon afmaken) en de beste verdedigende middenvelder.

PSV zit nu in de flow dat het allemaal mee zit, maar we moeten niet doen of het geweldig is. 4-3 tegen Twente in eigen huis is nou niet echt een topprestatie te noemen. Zeker niet als je bedenkt dat die winnende pas in de extra tijd valt.

Het grote verschil tussen PSV en Feyenoord en Ajax. PSV heeft zijn beoogde basis elf zo goed als staan, Feyenoord en Ajax gewoon niet. Daar wisselt constant van alles, bij Feyenoord door blessures en bij Ajax door de coach. Welke coach hoort er dan als eerste uit te vliegen....

Het is lang geleden.....dat ik Kluivert heb zien spelen, dus ik kan niet klagen over hem. Keizer wisselt weer eens ‘a winning team’, om een soort van effect te creëren om te laten zien dat hij het als trainer goed heeft gezien. Jeugd valt in als het team goed draait toch? Btw, ff gewoon alle ballen van Ziyech goed afronden!!!!

6 november 2017 om 09:26

Ik heb Kluivertje nog zien spelen in de beker tegen de amateurs. Maar dat was dramatisch. Begrijp wel dat Younes de voorkeur krijgt, die doet tenminste nog z'n best.

Ben het niet helemaal eens met dit artikel als het gaat om Huntelaar. Die gozer scoort gewoon. Speelt hartstikke goed laatste paar wedstrijden daarom moet ie spelen wil je die schaal aan het einde van het seizoen in je handen houden. Jammer dat dit nu ten koste gaat van Dolberg maar dit is de enige prijs waar we nu nog voor spelen.

Neemt verder niet weg dat het een oerdomme beslissing van Keizer en Spijkerman is geweest om Sinkgraven te laten banken en Siem in je basis elf te beginnen ten koste van Van Beek of Frenkie. Dat je je spits ook niet durft in te zetten getuigd van angst, paniek voetbal van de bovenste orde. Het is geen F-jes voetbal waarbij je denkt dat het lukt als je een linksback wisselt voor een middenvelder.

Daar moet echt eens op gewezen worden dat idiote wisselbeleid de hele tijd. De selectie zoals het nu is daar moetrn we het mee doen en wat nodig is is dat alle individuele spelers eens gaan samenwerken met elkaar. Alleen dan vallen de puzzelstukjes bij elkaar.

Qua uiterlijk hadden de trainers behoorlijk veel overeenkomsten gisteren maar daar houden alle gelijkenissen ook meteen op. Aan de eene kant zag je een trainer die een tactisch goed plan had, z'n team tot het uiterste had gemotiveerd waardoor het hele team boven zichzelf uitstak. Aan de andere kant zag je een trainer die spelers opstelde omdat er dan 'doelpunten op het veld stonden'. De tactiek klopte aan geen kanten, ik zag Younes loopacties maken die geen 1 keer werd begrepen door Ziyech. Diezelfde Ziyech zag ik in de tweede helft 20 keer balverlies leiden maar hij was de enige middenvelder die mocht blijven staan...
Ten Hagh is een toptrainer in wording, dat bleek gisteren wel weer. Ik hoop dat hij ooit trainer van Ajax wordt.

6 november 2017 om 10:07

Ziyech kan ook een keer een offday hebben. Ik ben maar wat blij dat Ziyech in het Ajax-shirt speelt want hij en Neres zijn zo ongeveer de enige 2 die de afgelopen weken nog een beetje voor vreugde konden zorgen. Maar je ziet nu wat er gebeurd: Ziyech heeft z'n dag niet en het hele kaartenhuis zakt in elkaar. En vervolgens brengt ons tactisch genie Sinkgraven erin samen met Donny en Frenkie.

Wat mij betreft wordt Keizer vandaag nog de laan uit gestuurd. Beslis dan maar gelijk dat er geen titel in zit dit seizoen en laat een goede coach nu gelijk maar z'n elftal voor volgend seizoen samen smeden. Ik heb er zelfs vrede mee als Ajax dit seizoen 4e of zelfs 5e wordt, als er maar een plan ligt voor volgend jaar. Maak nu alvast een plan voor het geval er bepaalde spelers weg gaan zoals Ziyech en Onana. Maak ook een backup plan voor het geval er een zak geld voor Dolberg komt. Zorg dat er op de scoutingslijstjes een hoop buitenspelers staan die ook eens buitenom gaan en voorzetten af kunnen leveren. Maar ik zie het al weer gebeuren. In de zomer zal bijvoorbeeld een Ziyech weg gaan en dan wordt er weer geroepen dat Frenkie en/of Donny er klaar voor zijn. Je ziet nu gewoon dat Klaassen keihard gemist wordt. Die man wordt echt zo hard gemist. Zijn vechtlust en al die belangrijke goals...

6 november 2017 om 10:36

Uiteraard, Ziyech is een klassespeler. Maar ook klassespelers kunnen een offday hebben en dan moet je ze gewoon wisselen. En niet spelers die vrij verdienstelijk spelen als Schone of Siem naar de kant halen.
Ik zou dit seizoen nog zeker niet opgeven. Ajax staat wel op 8 punten van PSV maar het seizoen is nog vroeg en ook de beker is een belangrijke prijs.
Dat Keizer volgend seizoen niet meer aan het roer zal staan lijkt me nu al wel duidelijk.

Waarom zou Ajax van het Schip niet hebben aangesteld als hoofdcoach, maar wel deze Keizer. Hij wisselt Siem de Jong voor Frenkie de Jong, zodat je aan scorend vermogen verliest, terwijl het 1-1 staat en Huntelaar fit op de bank zit. Ik heb geen trainerscursus gedaan bij de Knvb, maar dit lijkt mij een belachelijke, niet te verklaren wissel.
Dan kun je wel op de arbitrage afgeven, want die hebben het duel ook beïnvloed, maar eerst moet je in de spiegel moeten kijken en bezien wat jezelf verkeerd deed.

Wederom Valentijn Driessen. De Telegraaf. De ballen verstand van voetbal. Laat staan ooit gevoetbald.

Natuurlijk nog niet goed genoeg voor ajax. Nog nooit eerder trainer in de eredivisie geweest. Vind ook dat we ziyech eens op de plek van vd beek (gister siem de jong) moeten zetten en op de plek van ziyech dan siem of vd beek. Omdraaien dus, Ziyech kan van die kant veel meer naar binnen, nu komt hij vaak aan de linkerkant en komt bij het schieten slecht uit met zijn rechter. Gister de bal op de lat was ook vanaf de plek waar siem werd opgesteld, hij kan naar binnen en met zijn linker uithalen.

Keizer is de hoofdcoach en moet alleen opstellen wie hij zelf goed genoeg vindt, dat de marktwaarde van bepaalde spelers hierdoor daalt is niet zo van belang, een coach mag dat ook nooit meewegen in het bapalen van de basiself, en blijkbaar zijn die talenten niet zo goed als wij altijd dachten.

De ene week schreeuwen de analytische dat Siem de Jong klaar is voor een basis plaats en dat Schone erin moet komen, en dat Ajax te jeugdig is en ervaring mist. Een paar weken later is het in eens kapitaal vernietiging dat de jeugd niet in de basis staat en dat de ervaren spelers de voorkeur krijgen boven de jeugd.
Wat is het toch bijzonder makkelijk om analyticus te zijn, lekker met elke wind mee praten zonder enige verantwoording en zo hordes fans opfokken die gaan zeiken over hun club.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik zie 10x liever Frenkie de Jong, Donny vd Beek en Sinkgraven dan Schone, Siem de Jong en Viergever (hoezo wisselt hij Wober voor Sinkgraven ipv Viergever??), maar al die stukken die elke week gewoon een compleet andere wind opwaaien... Ik vind dit zo bijzonder hypocriet.

Tjah, het seizoen was al verloren toen deze slapjanus werd aangesteld. Totaal geen Ajax coach. Heeft letterlijk 1 seizoen bij Jong Ajax goed gepresteerd maar dat was meer te danken aan de inbreng van Ajax 1 spelers dan aan zijn tactische inzicht.

Deze man is gewoon niet capabel om dit Ajax te coachen. Het duurde 7-8 wedstrijden om Dijks van die linksback plaats af te krijgen. Elke wedstrijd maar weer de niet renderende Kluivert en Younes op de flanken. Dolberg zit in een dip maar krijgt daarnaast ook maar invalbeurtjes van 5-10 minuten en dan ook nog vaak op de verkeerde plek.

Schone speelt 1 goede wedstrijd en het is gelijk weer weken, zo niet maanden, gedaan met Donny en Frenkie.

Het is wel duidelijk dat PSV gewoon op de sloffen kampioen gaat worden. Het verschil is nu 8 punten, maar met de winterstop zullen dit er meer dan 10 zijn en als het zo door gaat dan wordt het voor Ajax en Feyenoord nog knokken ook om die 2e plek.

Maar elk jaar is het weer hetzelfde praatje: "we" hebben by far de grootste bankrekening van Nederland, maar de selectie is echt om te huilen. Als Ziyech een off-day heeft (zoals gister) dan zakt het gewoon als een kaartenhuis in elkaar.

Van Keizer verwacht ik ook dat hij in de loop van dit seizoen ontslagen zal worden en anders wel na afloop van dit seizoen. Het seizoen is al een tijdje bezig, maar tot op de dag van vandaag heeft Keizer nog niet eens een vaste basiself gevonden en ook lijkt er totaal geen idee achter het systeem te zitten, terwijl Keizer het dit seizoen vaker over Plan B en Plan C heeft gehad, terwijl hij nog niet eens een Plan A lijkt te hebben.

Ook vind ik het opmerkelijk om te zien hoe hij alles brengt. Dolberg is volgens hem de 1ste spits van Ajax, maar de afgelopen weken koos hij voor Huntelaar en vorige week stond Dolberg uit het niets op linksbuiten en gisteren als diepe spits en dat Dolberg (net als Ziyech) nog niet in goede doen is, is in mijn ogen ook de schuld van Keizer.

En natuurlijk is het ook de schuld van Dolberg en Ziyech zelf, maar juist doordat Keizer nog geen vaste basiself en geen vaste systeem heeft gevonden en dus veel van spelers wisselt, daardoor zijn spelers als Dolberg en Ziyech in mijn ogen niet in goede doen.

Ook van de jongere spelers, de Ligt, van de Beek, Frenkie de Jong en Kluivert:

- de Ligt zie ik het wel inzitten en hij heeft echt wel talent. Maakt alleen nog wat fouten, maar denk wel dat hij een goede speler zal worden.
- van de Beek vind ik een prima nummer 6, maar Keizer die zet van de Beek best vaak rechts op het middenveld neer. Ik weet zeker dat als je van de Beek als nummer 6 neerzet voor een lange periode, dat hij dan beter gaat presteren.
- de Jong zal dan kansen krijgen, doordat van de Beek naar de 6-positie opschuift. Is echt een pareltje en doordat van de Beek dus op de 6-positie gaat spelen, kan je de Jong rechts op het middenveld neerzetten en dan staat het middenveld in mijn ogen prima.
- Kluivert heeft regelmatig praatjes in de media, waarbij ik als Ajacied dan zoiets heb van 'laat dat maar even op het veld zien'. Meestal speelt Kluivert vanaf rechts als hij speelminuten krijgt, maar ik heb bij Kluivert wel het idee dat hij vanaf links beter is dan vanaf rechts, alleen aan de linkerkant heeft Younes een vaste abonnement.

Voor de rest las ik een tijdje terug dat Overmars in de winter 2 versterkingen mag halen en ik hoop echt dat hij een linksback en een vleugelaanvaller haalt. Als linksback zie ik graag Douglas Santos (werd afgelopen zomer genoemd bij Psv) en als vleugelaanvaller zou ik Jeremain Lens proberen, die is momenteel door Sunderland verhuurd aan Besiktas, maar zweeft daar tussen bank en basis en misschien dat zijn verhuurperiode aan Besiktas eerder stopgezet kan worden en dat hij dan in januari 2018 aan Ajax wordt verkocht, want hij heeft bij Sunderland immers ook geen toekomst en daarnaast heeft hij bij Sunderland een contract tot de zomer van 2019, dat is dus in januari nog voor anderhalf jaar.

Dan zou ik Neres op links neerzetten en Lens op rechts. Neres kan ook prima vanaf de linkerkant spelen en ik sluit niet uit dat Ajax rond januari een nieuwe trainer heeft. Misschien Koeman? Al zal die waarschijnlijk nog bondscoach kunnen worden en ik denk dat hij nog wel een paar mooie opties in het buitenland zal hebben, maar niet geschoten is altijd mis en anders zou ik Seedorf proberen en ja, Seedorf kan gaan botsen met het bestuur van Ajax, maar als Keizer ontslagen wordt, dan betekend dat indirect ook dat Bergkamp en Spijkerman ontslagen zullen worden en daardoor zie ik ook mogelijkheden voor Seedorf als trainer van Ajax.

Onana
Veltman
de Ligt
Wöber
Douglas
F.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Lens
Dolberg
Neres

Jullie geloven het niet maar het probleem ligt bij Ziyech

6 november 2017 om 10:54

Omdat ie te goed is? Of wat is de reden dat het zijn schuld is.

6 november 2017 om 10:54

Ziyech is inderdaad een probleemgeval. Geen enkele vrije trap gaat er in. Hij leidt waanzinnig veel balverlies en is zeker niet meer die geweldige speler van een jaar geleden.
Er komt een moment dat we moeten concluderen dat hij er beter een tijdje naast kan staan.

6 november 2017 om 11:24

Kom nou op zeg. Als alle (pré-)assists van Ziyech die tot 100% kansen leiden doelpunten zouden zijn geweest, dan was het gat bij lange na niet 8 punten geweest nu. Gisteren speelde hij inderdaad een belabberde wedstrijd, maar zorgde hij met zijn pré-assist op Dolberg, die hem breed legde op Youness die deze eenvoudige bal binnen tikte toch voor een aanvallende bijdrage. Och nee, Youness miste weer eens een niet te missen kans. Misschien ligt daar wel het probleem?
Maar goed, jij haalt Ziyech eruit en welke creatieve spelverdeler zet jij op zijn plaats?

6 november 2017 om 15:28

Geloof ik wel, helaas is zijn ego groter dan zijn voetbalkwaliteiten. Als je zo'n man al ergens neerzet, doe het dan niet op het middenveld maar in de aanval, waar je wat flegmatieker mag zijn.

Ook, nu we geen Klaassen hebben voor de motivatie en Sanchez om te veredigen, lijkt het me zeer zinvol het grootste risico, Viergever, uit de basis te laten. Tevens Veltman van de rechtsback af te halen en weer centraal te zetten en jongens als vd Beek en Sinkgraven op hun kwaliteiten te gebruiken.

Ervaring is goed, zekerheid ook, maar een formule vinden die beide combineert met aanvallend succes de enige manier om weer tot winnen te komen

Onana
Orejuela
Veltman
Ligt
Wober
vd Beek
Sinkgraven
Neres
S. de Jong
Ziyech
Huntelaar

Wetten van het voetbal. Je kan wel leuk gaan roepen dat hij oog heeft voor de jeugd. Maar als die het laten afweten dan is het niet, ach tijd komt nog wel. Nee, bij een club als Ajax krijg je die tijd niet. Gelijk druk op die ketel. En dan grijp je al gauw terug op de bekende methode. Ervaring.

Keizer en aanhang moeten gewoon weggestuurd worden. Het TH moet hun verantwoordelijkheid nemen en hun fout accepteren en toegeven voor het aanstellen met hem als trainer ook al is het na minder dan een half seizoen. De resultaten zijn ver ondermaats, Europees al vroegtijdig uitgeschakeld, er is geen lijn in het spel, het team is alleen maar slechter graag spelen. Er is totaal geen progressie te bekennen. Er heerst totale onzekerheid. Bij elke club in de top zou de trainer al ontslagen zijn, dus dat zou bij Ajax ook moeten zijn. Het is klaar zo, keizer out aub.

Utrecht heeft een geweldige prestatie geleverd, maar als ik kijk naar de individuele rapportcijfers dan vraag ik me echt af of ik wel naar dezelfde wedstrijd heb zitten kijken. Als die Younes die ene bal er in had geblazen en Ajax op 2-1 had gezet was alles anders gelopen. Had heel Ajax dan wel collectief ineens een hoog rapportcijfer gehad?
Wat ik vooral gemist heb is een stukje mentaliteit. Waarom in Juist deze wedstrijd geen KJH opgesteld? Als er iemand is die oorlog weet te maken en in dit soort wedstrijden het verschil kan maken is hij het wel.

6 november 2017 om 11:26

Precies, daar leg je de vinger wel op de zere plek. De opstelling. Waarom Dolberg?? Omdat ie twee keer in alle vrijheid scoort Feyenoord?

Interesseert mij geen mallemoer,waarom...hoezo....waardoor,er moeten resultaten komen,
schandelijk hoe er gepresteerd wordt.
Er moet echt,maar dan zo snel mogelijk ingegrepen worden wij keren ons af van Ajax(ik tenminste)
kan me geen mallemoer meer schelen of we nu winnen of verliezen en dat na 60 jaar Ajax fan.
En het is echt niet van vandaag of gister,al een hele lange tijd is het hopeloos bij Ajax.
Bij Frank was het niet om aan te zien, maar werden wel kampioen.
hadden we nog iets.
Maar nu???? te verschrikkelijk voor woorden,kan niet langer zo.
Arena zit straks half vol,en wat moet er nu gebeuren?,daar hebben ze toch de mensen voor, die
worden goed betaald en horen hun werk goed te doen.
Actie directie!!!!!!!!!!!!

Zag ik bij zijn aanstelling al aankomen... Heeft helemaal geen ervaring en al helemaal niet voor Ajax 1, daar komt hij veel te kort voor.
Heb ook het idee dat hij bijna nog geen wedstrijd met dezelfde 11 heeft gespeeld, natuurlijk zoek je de balans, maar je moet na een paar wedstrijden vastigheid gaan creëren.
Leuk dat je het bij Jong Ajax goed doet, maar dat staat hoge kwaliteit aan spelers in, zeker in vergelijking met de rest van de Jupiler League. Nu draaien ze ook weer prima, of zelfs nog beter onder Reiziger.
Dus dan vraag ik me af of dit de verdienste van Keizer was, die het eerder ook niet goed deed bij Emmen en Cambuur.

Het doel van Ajax was om in de Europese top mee te doen naar het voorbeeld van Bayern München. Daar is alleen weinig van terecht gekomen. De stelregel binnen Ajax is nu verdeel en heers. Bij Bayern is men duidelijk, voldoet een trainer niet aan de gestelde verwachtingen ( Ancelotti ) dan gaat hij ook de laan uit. Bij Ajax blijft men halfbakken bezig. Wie schept er nu eens duidelijkheid binnen Ajax? Of blijft men aanmodderen met een verloren seizoen als gevolg. Geen C.L. Geen E.L. Geen kampioen van Nederland en als het even mee zit uitgeschakeld worden in de beker. Hoe vernietig ik mijn kapitaal. Zo dus. De aandeelhouders zullen wel blij zijn met de gevaren koers van het technisch hart.

Het technisch hart bepaalt deels de opstelling. Dat heeft Bosz Bid ook al aangegeven. Laten we wakker worden. Vandaar dat van duivenbode ook al is vertrokken. Spelers die niet weg wilden met goede ervaring moesten weg met pijn in hun hart . Dit beleid moet snel omgezet worden. Spelers die niet goed spelen blijven erin terwijl er goede spelers op de bank zijn

Poeh wat een beroerde analyse van De Telegraaf.

Siem heeft met zijn uitstekende invalbeurten gewoon die basisplaats afgedwongen. Viergever staat in de verdediging om het gebrek aan ervaring bij De Ligt en Wober te compenseren. Schone staat op 6 omdat het middenveld met Van de Beek en Frenkie de Jong niet constant genoeg was. Bovendien zeuren ze over dat Huntelaar de plek van Dolberg heeft gekregen, terwijl Dolberg de hele pot heeft gespeeld en iedereen zich afvroeg waarom Huntelaar er niet in werd gebracht toen we achter stonden.

Over de verkochte spelers: Bazoer speelde zes maanden lang als een krant. Geen inzet, geen team work, gewoon slecht. Hij belandt terecht op de bank, gaat zeuren en wordt terecht verkocht. Tete wilde niet verlengen. Al heel lang niet. Dan word je verkocht als je je laatste contractjaar ingaat. Riedewald speelde één jaar goed onder De Boer. Hij deed het slecht onder Bosz. Belandde op de bank, wilde weg, en werd dus ook verkocht.

Ik kan nog even doorgaan, maar het is heel simpel: jeugdspelers spelen slecht, belanden op de bank, kunnen daar vervolgens niet mee omgaan, en wanneer ze lastig gaan doen worden ze verkocht voor prima bedragen. Ik zie niet in wat hier mis mee is. Dit is exact hoe ik het zou doen.

Qua opstelling zou ik het overigens wel heel anders doen. Veltman is ten eerste geen captain, en ten tweede geen rechtsback. Ik zou Veltman naar het centrum halen, naast Wober of De Ligt, afhankelijk van wie in vorm is. Linksback blijft Viergever, want Sinkgraven is toch meer een middenvelder, en Dijks is gewoon niet goed genoeg. Voor rechts moeten we onze nieuwe Colombiaan gewoon een kans geven. Siem de Jong zou ik in de basis zetten en houden, en bovendien moet hij de aanvoerdersband krijgen. Vroeger was hij ook aanvoerder. Ten slotte speelt Younes als een krantje. Younes eruit, Dolberg naar links en Huntelaar op 9. Als Dolberg niet rendeert op links, dan kun je hem wisselen voor Kluivert. Ten slotte moeten er wat spelers bij: linksback, rechtsback en linksbuiten. En geef Viergever een nieuw contract. Vanmiddag nog. Die gozer is veel nuttiger dan waar hij credits voor krijgt.

De kritiek op Keizer is terecht maar is eigenlijk kritiek op de directie om deze gok te nemen na een jaartje aardig te hebben gepresteerd met Jong Ajax. We zien nu dat dit met Reiziger aan het roer eigenlijk heel normaal is.

Keizer heeft nergens prestatie neergezet die het een hele goede coach hebben doen blijken noch heeft hij persoonlijkheid of topvoetbalervaring. Het is de stomste keuze ooit, heel laf eigenlijk, en gebasseerd op naieviteit van de directie in feite. Nou moeten we daar blijkbaar Overmars buiten houden gezien hij een meer ervaren coach wou. Het beste wat de directie nog doen kan dit verloren seizoen is de fout goedmaken door Keizer to ontslaan en een nieuwe man aan te stellen.

Seedorf met ten Cate lijkt mij ideaal als Sar en Dennis niet te bang zijn deze keer.

Een trainer die tijdens een interview overkomt als een gewond musje, en de interviewer niet aankijkt , maar Alleen met zijn hoofd van links naar rechts constant beweegt, kan geen indruk maken op een selectie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren