Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kenneth Perez wil één Oranjeklant niet meer terugzien in de basis

Laatste update:

Kenneth Perez hoopt dat Vincent Janssen vrijdagmiddag geen basisplaats krijgt bij het Nederlands elftal. De Deense analist van ESPN is maandag geschrokken van het niveau dat de spits van Antwerp liet zien in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Senegal en zou, als hij zelf bondscoach was, Memphis Depay opstellen. Het maakt Perez niet uit dat die in de rust gewisseld zou moeten worden.

Bondscoach Louis van Gaal maakte donderdag bekend dat Depay maar een helft kan spelen tegen Ecuador en dus discussieerde de tafel van WK-praat op ESPN over de invulling van de drie offensieve posities. "Ik weet wel zeker dat Vincent Janssen niet speelt", zegt Perez. "Dat was zo'n teleurstellende prestatie. Je hebt Depay en Bergwijn, die ook niet goed speelde, en dan kun je Cody Gakpo daar nog achter op 10 zetten."

Later komt de Deense analist nog een keer terug op het spel van Janssen tegen Senegal. "Wat mij zo tegenviel aan Janssen is dat hij er staat voor de diepte, de ballen vasthouden en het doorvoetballen. Hij deed niets van dat alles. Bergwijn is een speler van alles of niets op die positie en dan kan ik het begrijpen dat je een keer slecht speelt, maar Janssen... Hij deed één keer iets goed op zo veel aanvallen."

Tenslotte hoopt Perez dat Van Gaal een oplossing vindt voor de moeizame opbouw bij Oranje. Frenkie de Jong kwam de ballen vaak halen en de voormalig middenvelder vindt dat Nederland meer opties moet hebben dan alleen De Jong te laten lopen. "Met drie centrale verdedigers verliep het heel stroef en als je de bovenliggende partij bent, is het toch lastig opbouwen. Je mist een stationnetje op het middenveld."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar ben ik het helemaal mee eens. Kansloos optreden van hem afgelopen wedstrijd.

25 november 2022 om 00:21

Koulibaly is ook niet de minste he. Daar hebben topspitsen het ook gewoon lastig mee.

25 november 2022 om 05:16

Topspitsen en ook Vincent Janssen.

25 november 2022 om 07:21

Daarnaast is het een WK en due gasten van Senegal waren ook gebrand om NL niet te laten scoren.
Maarja, het oerhollandse Nederlandse speler afbranden gaat ook gewoon op het WK door.
Een niet fitte Depay had waarschijnlijk ook niets kunnen klaar maken tegen die verdediging.

25 november 2022 om 07:28

Eens ook Depay had het enorm moeilijk gehad met Koulibaly, die gewoon bij de top 10 verdedigers in de Wereld hoort. Bergwijn was nog anoniemer trouwens…..En als je nog een opbouwende optie wil hebben dan is dat er maar één en dat is Koopmeiners. Die had ook gewoon moeten starten tegen Senegal.

25 november 2022 om 06:53

Dan kan je ook bergwijn op de bank zetten

25 november 2022 om 07:34

Van mij mag die de 1e helft weer spelen. Uiteindelijk speelt memphis gewoon. Zo makkelijk was het allemaal niet tegen dit Senegal en Koulibaly.

25 november 2022 om 08:04

Kunnen we aub Bergwijn er ook uithalen🥶

Helemaal mee eens..

Ben verre van een fan, alleen de dingen die wel goed gaan hoor je niemand over. Wint bijvoorbeeld zijn kopduel en kopt goed door waarna Memphis een prima kans krijgt en Klaassen kan scoren. Nog steeds vind ik niet dat hij basis moet staan. Maar sommige van die dingen doet hij wel oke. Zoals de kaats. Bij Memphis stuitert vrijwel elke bal een end van zn voet.

25 november 2022 om 00:04

Ja, het blijft dan ook een redelijke voetballer die heus wel iets kan, maar hij zou never nooit bij Oranje mogen zitten.

25 november 2022 om 00:05

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Of net te diep in het glaasje gekeken? Depay kwam erin voor Janssen. Hoe kan hij dan zijn kopduel winnen waardoor depay een kans krijgt?

25 november 2022 om 01:32

Teveel gesnoven die gast haha. Was Koopmeiners die doorkopte. Gekke reactie, en aan de duimpjes te zien heeft niemand echt de wedstrijd aandacht gekeken.

25 november 2022 om 07:39

Vincent kopte door en terwijl de bal in de lucht was kwam memphis er in voor hem, en die kon pardoes doorlopen op goal. Had je die gemist?

25 november 2022 om 02:10

Was Koop die doorkopte.

Blijft natuurlijk opmerkelijk dat je Janssen, Weghorst én L. De Jong meeneemt en Danjuma niet.

25 november 2022 om 00:02

Luuk de Jong kunnen mensen wel begrijpen, samen met Weghorst, maar Janssen? Kom op man.

25 november 2022 om 01:03

Het gaat er niet zozeer om hoe goed of slecht Luuk De Jong is, maar 3 zelfde type spelers.

25 november 2022 om 00:04

Nog opmerkelijker is dat Koeman iets had dat werkte en dan heb je twee bondscoaches die te zelfingenomen zijn om het gewoon te kopieren. Vervolgens doet beeldvorming z'n werk, want waar De Boer voor werd afgezaagd (en terecht), krijgt Van Gaal raar genoeg alle lof. Toch is er buiten een makkelijker speelschema nauwelijks verschil. Van Gaal is maar een afgang als tegen Tsjechie verwijderd om net zo hard te falen.

25 november 2022 om 00:07

Frank de Boer straalde ook totaal geen vertrouwen uit, heb het nooit begrepen hoe hij bondscoach is geworden

25 november 2022 om 08:44

Ben ik het niet mee eens, je kan echt wel zien dat de groep hecht is en heel moeilijk te verslaan. Bij de Boer was er nooit vertrouwen van het publiek, hij miste ook wel van Dijk, dat scheelt veel denk ik. Maar als je Brazilie of Spanje ziet, dat niveau gaan deze spelers niet aantiken natuurlijk. Dus moet je een hecht collectief smeden en dat kan van Gaal extreem goed.

25 november 2022 om 11:14

Oh, dat kan Van Gaal absoluut, al was deze groep allang hecht. Het probleem is echter dat die tactiek helemaal geweldig word gevonden, terwijl ik in niets zie dat die tactiek iets toevoegt aan Oranje. De aanval is minder geworden en buiten het compenseren van de tekortkomingen van Blind, is er achterin ook meer chaos.

25 november 2022 om 07:22

Die 3 hebben dit jaar iig meer gescoord dan de 2 doelpuntjes van Danjuma. Die gast wordt hier veel te veel omhoog gepraat. Ik heb sowieso het volste vertrouwen in van Gaal. Als hij deze selectie wil dan vertrouw ik hem daarin.

25 november 2022 om 09:42

Tis zelfs belachelijk als je het mij vraagt. Nu je ziet dat Bergwijn er geen hol van bakt, hadje daar gewoon Danjuma kunnen zetten.

Oranje, ooit spitsen die bij Milan, Barca, United enzo speelden. Moet het nu doen met een spits die in Mexico speelde en nu bij Antwerp. Te bizar voor woorden.

25 november 2022 om 07:47

Ik vraag me vaak af hoe spelers als Hasselbaink of Makaay hiernaar kijken. Als ze 25 jaar later waren geboren waren ze nu recordinternational. Zij moesten nog concurreren met Kluivert, Bergkamp en Van Nistelrooij

25 november 2022 om 08:49

Onzin. Normaal gesproken speelt Janssen nooit.

25 november 2022 om 08:54

Blijkbaar gewoon eerste backup voor Memphis. Staat dus best hoog in de pikorde.

25 november 2022 om 12:14

Lekker makkelijke reactie... Wat is je alternatief voor in de spits?

25 november 2022 om 12:32

Het is gewoon een constatering, niks mis met wat ik zeg. Dat is ook net mijn punt, dat er niks anders op zit dan Janssen opstellen. Ik geef tegelijk ook een compliment aan Oranje en haar geschiedenis, wat het allemaal op de mat kon brengen.

Dat je Janssen meeneemt en Danjuma thuis laat is natuurlijk gewoon van de zotte.

25 november 2022 om 04:58

Tsja, als Danjuma echt een nadelige invloed had kunnen hebben op het groepsproces of de sfeer en Van Gaal hem toch niet zag als basisspeler, snap ik dit wel. Daarnaast is Danjuma volgens mij meer een buitenspeler dan spits en spelen we nu zonder buitenspelers.

25 november 2022 om 08:55

Danjuma heeft zelf ontkent dat dit de reden was overigens. En hoewel je op basis van interviews niet een volledig beeld van een speler kunt krijgen, kan ik me maar heel moeilijk voorstellen dat je aan hem een lastige jongen gaat hebben. Komt echt over als een lieve en beleefde jongen.

25 november 2022 om 07:35

Ja want iemand die veel geblesseerd is geweest en dit jaar 2 doelpuntjes heeft gemaakt moet je natuurlijk meenemen.

Het lijkt wel een hetze. Haast elk medium zegt dat Janssen gigantisch slecht speelde, niets toevoegde en nooit meer opgesteld moet worden. Verwarren ze hem met Bergwijn ofso? Ik vond Janssen best okee spelen. Jaagde elke minuut dat ie kon op de bal, verdedigde mee, was redelijk in de kaats (kijk die bal op Gakpo in de derde minuut). Hij speelde niet fantastisch nee, maar mensen doen alsof hij bij bal op t dak 7 nog niet mee zou komen. Van mij mag hij best nog een kans krijgen als Depay niet kan starten

25 november 2022 om 05:00

Haha ik geef hieronder ook een reactie over Bergwijn en dat die niet of nauwelijks kritiek krijgt, terwijl hij extreem slecht speelde.

25 november 2022 om 07:32

Helemaal mee eens, hij gaf ook de kaats op Berghuis die de bal 3 meter in de lucht laat stuiteren en daardoor overschiet.

Janssen viel echt wel mee

Ik begrijp totaal niet dat Janssen zo wordt bekritiseerd door alles en iedereen, maar Bergwijn nergens wordt genoemd. Die was, in mijn beleving dan, totaal onzichtbaar en als hij al in het spel voorkwam was het niet veel soeps. Ik vond hem minstens net zo slecht als Janssen, maar alle kritiek focust zich alleen op hem. Dat snap ik dus echt niet.

25 november 2022 om 06:13

Ze waren beiden gewoon even slecht, dat moge duidelijk zijn.. Gakpo samen met Memphis voorin en dan daar vlak achter Berghuis of Xavi brengt veel meer denk ik.

25 november 2022 om 06:48

Zo zou ik het ook graag willen zien. Memphis en Gakpo voorin met het liefste Xavi daarachter en met Frenkie en Berghuis op 6 en 8. Met deze gasten zit er zo ongelooflijk veel voetbal in dit team.

Ben altijd al gecharmeerd geweest van Berghuis als speler, maar wat een toffe vent is het ook als je die videos van All Access Oranje zo ziet!

Ik begrijp niet zo goed waar dit vandaan komt. Janssen sleurde op alles, verdedigde mee, was bij zo'n beetje de enige 2 kansen betrokken die Oranje kreeg voor de goals.

Ga lekker zeuren op Bergwijn en de wingbacks, die waren helemaal afwezig

Eens, zowaar. Ik vind ook dat Vincent zo'n uitstraling heeft alsof hij het helemaal heeft gemaakt en topschutter is bij een absolute topclub. Dus niet!

Janssen was niet eens zo dramatisch. Ja, je moet hem wel in zijn kracht gebruiken. Hij werd twee keer in de diepte geklopt door Koulibaly. Logisch, die is ook een stuk sneller.

Janssen had ook een aantal goede acties met zijn rug naar het doel door middel van een kaats etc.
En hij werkte daarnaast ook hard. Al helemaal wanneer hij zelf de bal verloor.

Bergwijn speelde minstens net zo slecht, maar die mag blijkbaar wel blijven staan en ontvangt geen kritiek?

Voor mij zou het Depay - Gakpo moeten worden voorin nu met Berghuis op 10. Daarachter lekker Koopmeiners met Frenkie en vervolgens Timber op de plek van De Ligt.

Depay in de rust dan wisselen voor een nieuwe spits.

25 november 2022 om 09:44

De kracht van Janssen is idd bij dat balletje op Gakpo in het begin. Als die dan goed breedlegt is het gewoon 1-0. Hij deed in de laatste interland (volgens mij) bijna hetzelfde bij een goal van Bergwijn. Ik heb meer het idee dat het ook niet werkte omdat Gakpo geen 10 is en er daarom weinig voetbal in het team zat.

25 november 2022 om 12:10

Janssen heeft echt wel zijn kracht en wordt te veel omlaag gehaald in mijn ogen.
Het is geen ideale spits, maar hij heeft zijn kracht.

Liefst zie ik ook gewoon Gakpo - Depay met Bergwijn achter de hand. En dan op 10 Berghuis of Xavi.



Met alle respect, maar dan had je beter Brobbey mee kunnen nemen als je zo'n type speler wilt. Die is fysiek sterker, sneller en heeft diepgang. Weghorst en De Jong snap ik ook niet, dat is er eentje teveel.
Je hebt diepgang nodig, dan kan je Danjuma gewoon oproepen. Verkloot ie het in de groep, dan stuur je hem naar huis, dat zeg je dan gewoon van tevoren tegen hem als het echt zo'n probleem is. Je kan wel zeggen dat je niet met buitenspelers speelt, maar in Zuid-Afrika moest Van Gaal meerdere keren overschakelen op 4-3-3 en liep het gewoon beter. Alles staat en valt met het uitvoeren van taken en vooral snelheid achterin bij balverlies. Met Blind heb je aan 5-3-2 echt weinig. Aanvallend en opbouwend is ie namelijk ook te traag, dus in de omschakeling kan je hem niet gebruiken. Hij kan niet rennen en moet kappen, draaien en de vrijstaande man zoeken. Tactisch gezien kan je beter Frenkie op zijn plek zetten en er een extra creatieve middenvelder aan toevoegen. Misschien Berghuis op de plek van Frenkie, Frenkie op de plek van Blind en Koopmeiners of Klaassen op de plek van Berghuis?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren