Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keeperstwist in CL: ‘Het deed denken aan Edwin Van der Sar en mij’

Laatste update:

Barcelona - Bayern München is niet alleen een van de vier kwartfinales van de Champions League, maar voor voetbalminnend Duitsland óók het duel der doelmannen: Marc-André ter Stegen versus Manuel Neuer. Het verhaal is bekend: Neuer is al jaren de onbetwiste nummer één van het nationale elftal en Ter Stegen zijn stand-in. De verhoudingen staan sinds vorig jaar echter op scherp toen Ter Stegen openlijk aangaf ‘een beetje gek te worden’ van de situatie en opmerkte dat hij onderhand een kans verdient.

Neuer vond de uitlatingen ‘oncollegiaal’ en ‘niet slim’ en repliceerde dat een trainer altijd zijn beste voetballers opstelt. “Ik ben ervan overtuigd dat ik de beste ben.” Vanuit werkgever Bayern München werd eveneens kritisch gereageerd op de uitlatingen van Ter Stegen, die in 8 jaar tijd slechts 24 A-interlands speelde. Het beviel de Beierse club niet dat niemand van de Duitse voetbalbond zich over de kwestie uitsprak. “Ter Stegen praat alsof hij al zeventien keer wereldkampioen is geworden. Hij heeft totaal geen recht van spreken”, zo foeterde Bayern-icoon Uli Hoeness.

'Barcelona is té afhankelijk van Messi, Bayern is veel meer een team en zal winnen'

Sander Westerveld herkent wel iets van de situatie waarin Ter Stegen verkeert. “Ik wil mezelf absoluut niet met Ter Stegen vergelijken, laat dat duidelijk zijn”, vertelt de oud-doelman in gesprek met de NOS. “Maar de situatie doet me wel denken aan mij en Edwin van der Sar. Ik was een goede keeper, zat in de lift bij Liverpool en kwam voor mijn gevoel steeds dichter bij spelen in Oranje. Alleen Van der Sar was er ook. En die was beter.” Westerveld stelt dat Ter Stegen hetzelfde probleem heeft als de doelmannen die Iker Casillas en Gianluigi Buffon voor zich hadden. “Al zal hij echt het gevoel hebben dat hij minimaal gelijkwaardig is aan Neuer. Dat was bijvoorbeeld bij mij en Van der Sar niet het geval.”

“Daarom kon ik de situatie makkelijker accepteren.” De geruchten gaan dat Neuer, 34 jaar en 92 A-interlands, na het EK zal stoppen als international. “Voor mij is Neuer momenteel de meest complete keeper van de wereld. Hij voldoet aan alle eisen waaraan een topkeeper moet voldoen. Maar ik denk dat Ter Stegen nu zó goed is, dat er een moment komt dat hij Neuer voorbijgaat”, voorziet Westerveld, die ook denkt dat Neuer als captain altijd een streepje voor zal hebben. “Neuer heeft ervaring met de grote toernooien: EK's, WK's en Champions League.”

“Dat zijn zo veel wedstrijden op hoog niveau, dat kan in grote wedstrijden het verschil maken. Op de belangrijke momenten wordt Neuer niet nerveus en staat hij er altijd.” Westerveld vindt dat Ter Stegen nog eventjes het geduld moet bewaren, ook omdat hij ook zelf voor Neuer zou kiezen. “Ik zou zeggen: nog een jaartje. Neuer doet het EK nog en daarna is het echt tijd voor Ter Stegen.”

Wie is momenteel beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komen wij aan met Japie Cillessen... DIt zijn luxeproblemen, hebben ze daar achter ook nog Leno zitten en dan zullen er nog wel wat keepers zijn die meer kwaliteiten hebben dan een Bizot of Cillessen. Ik snap Ter Stegen heel goed, maar zoals Westerveld zegt is zijn concurrent een van de beste doelmannen ooit die al jaren het Duitse doel naar behoren verdedigd. Die speel je er niet zomaar uit.

14 augustus 2020 om 07:42

Ach wij leggen Van Dijk, De Vrij, De Ligt en Aké voor de goal. Dan heb je helemaal geen Neuer, Ter Stegen of Leno nodig :P

14 augustus 2020 om 08:59

Nou, in de Nations League finale tegen Portugal bv verloren we toch echt de wedstrijd dankzij Cillessen

14 augustus 2020 om 09:31

Nee man, er werd verloren omdat Portugal 90 minuten speelde tegen Zwitserland en 1 dag meer rust hsd, terwijl Nederland 120 min speelde tegen Engeland (gewoon beter team dan Zwitserland) en er maar 2 dagen rust tussen die dag en de finale zat. Vanaf minuut 50 zag je gewwon dat Nederland geen energie had, Portugal had gewoon meer rust in de benen want sterker waren ze echt niet.

14 augustus 2020 om 09:35

Het was ook meer als grapje bedoelt Japie. Al mag ik toch graag dingen op een positieve manier bekijken, helaas is Cillessen nou eenmaal geen topper. Maar dat is even niet anders, er zijn ook geen duidelijk betere alternatieven. Dus moeten de heren topverdedigers gewoon wat beter voor de goal liggen en de mannen op het middenveld en voorin de bal gewoon niet meer kwijtraken, ben je Europees kampioen voor je er erg in hebt.

14 augustus 2020 om 09:43

@Jeronsaik wat hebben die twee dagen rust te maken met een fout van de keeper? Alsof die zoveel metets maken elke wedstrijd

14 augustus 2020 om 09:45

@JoaquinBetis ik vond Cillessen ook een tijdje de beste optie maar na afgelopen seizoen heb ik daar wel mijn twijfels bij. Krul en Bizot deden het iig niet minder

14 augustus 2020 om 09:45

Daarom maakte Cillessen een blunder. Oke dan kan ik dat van zijn blunderlijst schrappen. Duitsland heeft wel een luxeprobleem M.b.t. keepers. Ik vind ze allebei inderdaad gelijkwaardig momenteel. Over hun carrière genomen schat ik Neuer toch wel hoger in. Als Bondscoach is het nog lastiger want Neuer is je aanvoerder dan ga je toch niet zo snel wisselen. Tenzij er echt een significant verschil is en dat is er niet.

14 augustus 2020 om 09:58

@japie dat is waarom ik ook zei dat er geen "duidelijk betere" alternatieven zijn. Zoals je zelf aangeeft, valt er te discussiëren of Cillessen wel (veel) beter is dan een Bizot of Krul, maar het blijft toch een beetje lood om oud ijzer zeg maar. Cillessen, Krul en Bizot zijn allemaal degelijke keepers maar geen van drieën wereldtoppers. Je moet denk ik een beetje het geluk hebben dat de keeper die je dan op een eindtoernooi op goal zet boven zichzelf uit kan stijgen voor een paar potjes.

14 augustus 2020 om 10:07

Klopt idd. Het is alle drie vrij matig net zoals ik ook niet overtuigd ben van onze backs en onze buitenspelers. Alle kwaliteit staat in de as alleen missen we op het middenveld ook wel wat creativiteit. Tegen de toplanden maakt dat niet uit want we zijn op de counter altijd gevaarlijk maar moeten we zelf het spel maken zoals tegen Noord Ierland bv zie je dat het voor geen meter loopt

14 augustus 2020 om 10:10

Duitsland heeft sowieso erg goede keepers. Kijk naar Leno, die is 3e keeper maar zou bij het Nederlands elftal direct 1e keeper worden. In mijn optiek is het gewoon terecht dat Neuer 1e keeper is. Alleen bij het EK was het een rare move om Neuer te laten spelen, aangezien hij het hele seizoen geblesseerd was en Ter Stegen alle wedstrijden had gespeeld.

14 augustus 2020 om 10:15

Hoe kun je nou niet overtuigd zijn van onze buitenspelers ? We hebben genoeg goede voetballers daar rondlopen. Met Depay als aanvalsleider en daar nog bij Bergwijn, Berghuis, Promes, Kluivert en Stengs kunnen we echt wel iets fatsoenlijks neerzetten.

14 augustus 2020 om 10:21

Welk topland wordt er bang van Promes, Berghuis en Stengs dan? Dat is leuk voor de Eredivisie maar internationaal stelt het natuurlijk niet zoveel voor. Bergwijn doet het ok bij de Spurs maar niet zo goed dat hij een basispkaats heeft weten af te dwingen en Kluivert is ook niet echt overtuigend in de Serie A. Voor internationaal topniveau is het allemaal net niet imo

14 augustus 2020 om 12:01

Je hoeft ook geen 11 sterspelers te hebben om een toernooi te winnen. Ja het is geen Europese top, maar we hebben met Depay, Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Wijnaldum en Frenkie al genoeg absolute toppers rondlopen. Ik verwacht dat Bergwijn en Van de Beek die stap ook nog gaat zetten de komende 2/3 jaar. De rest mag van mij dan best een treetje minder zijn.

14 augustus 2020 om 13:03

Toch zie je dat landen als Duitsland, Frankrijk, Portugal, Engeland en Belgie op veel meer posities goed bezet zijn. Ik zie daarom Oranje niet als kanshebber voor het WK al hoop ik natuurlijk wel op een stunt maar of dat realistisch is is weer een tweede

14 augustus 2020 om 18:33

@nl_modric de aanval blijft toch ver uit de zwakste linie en dat geld helemaal voor de buitenspelers. Zelfs Depay is uiteindelijk Europese subtop. Als je hier een lijstje gaat maken met aanvalsleiders van andere landen dan kom je op Ronaldo, Mbappe, Kane, Lukaku, Immobile, Lewandowski, etc en je zet daar Depay bij en je gaat in het buitenland vragen, wie hoort er niet in thuis, dan komt iedereen met Depay. Van de top landen zie ik alleen bij Duistland niet direct iemand die (veel) beter is. En Bergwijn, Berghuis, Promes, Kluivert en Stengs zijn aardig wanneer je tegen de kleinere landen speelt, maar die zijn ook in het beste geval, subtop. Alleen zitten die, buiten Bergwijn en Promes op een leeftijd dat ze wellicht nog een paar stappen kunnen zetten.

14 augustus 2020 om 13:27

Tja, Ter Stegen, gewoon een Nederlandse naam. Hadden we even iets eerder moeten bedenken, hadden we kunnen kijken of ie niet ergens een overgrootachtertante uit Nederland had! Maar ja, Neuer is wel al jaren echt top of the class.

Ach ja de kansen die Ter Stegen kreeg heeft ie ook niet echt gepakt, stond regelmatig te schutteren heugt me. Verder is het ook logisch met de spelers in de verdediging dat neuer daar op goal staat, die spelen al zolang samen dat het wel zo fijn is om die stabiliteit in de ploeg te hebben.

14 augustus 2020 om 08:12

Valt ook wel mee hè, ik weet nog dat Neuer het hele seizoen geblesseerd was en wie stond er uiteindelijk op het eindtoernooi op doel? Juist, Neuer. Dat was natuurlijk de meest schandalige beslissing die je als bondscoach hebt kunnen nemen. Dat Neuer een streepje voor heeft, dat weet iedereen. Maar dat was gewoon een straatlengte ipv een streepje. Op dit moment staat Ter Stegen echt zo geweldig te keepen bij Barcelona, dat je gewoon moet kiezen wie als beste in vorm is. En dat is momenteel gewoon Ter Stegen.

14 augustus 2020 om 08:14

Misschien spelen de verdedigers gewoon graag met Neuer, weet jij veel. Wat boeit een keeper nou ook, zet een pinguin met handschoenen neer en je maakt alsnog kans.

14 augustus 2020 om 08:18

Verdedigers moeten wel vertrouwen in een keeper hebben en de spelers moeten weten wat ze aan de keeper hebben.

14 augustus 2020 om 09:10

Je zou beter andersom kunnen redeneren, dat Neuer een paar seizoenen heeft staan schutteren en Low toch voor hem bleef kiezen. Je zal toch met voorbeelden moeten komen om te bewijzen dat Ter Stegen stond te fluimen, want ik kan het me niet herinneren.

14 augustus 2020 om 09:32

Zwitserland-Duitsland 5-3 in 2012, toen kreeg Ter Stegen een kans maar was hij aardig aan het blunderen. Het is al 8 jaar geleden en wellicht is Ter Stegen nu beter, maar misschien dat zo’n Low die daar nu ook al 10-12 jaar de leiding heeft dat toch onbewust meeneemt in zijn beslissing om een vrijwel foutloze Neuer te laten staan.

14 augustus 2020 om 10:54

Dan kom je met een voorbeeld van 8 jaar geleden. Ter Stegen was toen nog doelman van Gladbach. De strijd is vooral sinds 2016 gaan bloeien want toen werd Ter Stegen vaste eerste keeper bij Barca en was Neuer een stuk minder.

14 augustus 2020 om 13:02

Voorbeelden van 8 jaar geleden?! Dat is simpelweg niet serieus te nemen. ‘Een foutloze Neuer’ overigens ook, had een paar jaar geleden een enorm rommelige periode.

14 augustus 2020 om 14:13

Ik geef jou een voorbeeld en geef aan waarom dat voor Low een reden zou kunnen zijn. Blijkbaar is dat erg frustrerend voor jou. Daarnaast wil ik je er op wijzen goed te citeren, want ik had over ‘een vrijwel foutloze Neuer’. Ik zeg dus niet dat Neuer geen blunders heeft gemaakt en ik zeg ook niet dat Ter Stegen minder goed is. Ik zoek alleen voor jou een verklaring waarom Low aan Neuer vasthoudt.

De momenten dat Neuer als een krant speelde waren momenten dat Ter stegen op doel had moeten staan maar Low bleef maar vast houden aan de oude garde. Dus ik snap Marc wel dat ie op gegeven moment zn mond open trekt. Wat ik alleen niet snap is waarom de mensen van Bayeren daar mee gaan bemoeien in de media. Volgens mij heeft niemand van uit het Barca kamp zivh hier over uit gelaten en waarom zou je ook. Maar goed ben al blij dat we Ter stegen op doel hebben, ongelooflijk goede keeper en denk ik voetballend op dit moment op een eenzame hoogte.

14 augustus 2020 om 08:20

Het is toch de schuld van diegene die als eerste zijn mond open trekt? Ik vind dan zeggen dat er niet gereageerd mag worden een beetje zwak, vice versa heeft Barca natuurlijk ook verkeerde uitspraken van interesse en spelers. Ook is zeggen dat Low vasthoudt aan de oude garde natuurlijk ook een klinkklaar verzinsel, want 2 jaar geleden heeft hij de bezem door de selectie gehaald en goede spelers zoals Hummels, Boateng en Muller niet meer opgeroepen. Kun je niet relativeren dat je barca bril misschien een rooskleuriger beeld geeft van Ter stegen? Is er niet een kans dat je Neuer niet wekelijks ziet spelen en presteren op de training? Even terug gaan zitten en alles herzien

14 augustus 2020 om 08:33

Het is toch iets tussen de keepers en het elftal? Waarom zouden clubs daar mee bemoeien? En dat Low de bezem door de selectie heeft gehaald was na de drama WK. Toen speelde Neuer al 2 seizoenen als een krant, vast ook door de blessure. Dat moment had Ter Stegen de kans moeten krijgen. Heeft dus niks met mn bril of wat dan ook te maken.

14 augustus 2020 om 08:44

Kan jij vertellen wanneer ter stegen zijn laatste blunder heeft gemaakt. Neuer maakte vorige week nog 1 blunder tegen chelsea. Ik heb niks tegen neuer geweldige doelman maar als je gewoon eerlijk kijkt naar wie de laatste jaren de meeste blunders heeft gemaakt kom je op neuer uit oftewel neuer speelt slechter.

14 augustus 2020 om 10:01

Ik ben het met je oneens omdat ik het omdraai. Stabiele keepers zullen minder fouten maken (ter stegen) en een constant niveau hebben maar verrichten minder wereldsaves. Een tikkeltje gekke keepers zoals Neuer hebben een hoog niveau, erg hoge pieken (wereldsaves) en soms ook een blunder hier en daar. Ik vind een blunder hier en daar minder zwaar wegen dan het niveau wat Neuer aan kan tikken en wereldsaves die hij WEL doet. Beetje glas half vol of half leeg redenatie dus. Keepers hebben daarnaast vertrouwen nodig is al meermaals gebleken, dus ga je die niet zo 1,2,3 wisselen. Volgens mij komt 90 van de keepers er niet meer bovenop als ze op de bank belanden, vertrouwen is geschaad dan.... Kepa is het laatste voorbeeld en ik vrees voor De Gea als hij zich niet snel herpakt dat hij de volgende wordt.

14 augustus 2020 om 16:23

Maar terstegen verricht toch ook wereld safes. Als je zegt van niet dan kijk je geen voetbal. Een voorbeeld bayern München barcelona in 2015 de intikker van lewandowski.

14 augustus 2020 om 08:55

Voetballend op eenzame hoogte? Ik vind ter stegen een geweldige keeper maar met deze uitspraak doe je ederson van man city te kort. Dat is echt de best meevoetballende keeper van dit moment naar mijn inziens.

14 augustus 2020 om 09:01

Toch heb ik Ederson juist door dat meevoetballende aspect heel veel totaal onnodige tegengoals zien weg geven bij City. Hij gaat soms allemaal rare capriolen uit halen aan de bal of hij komt dan belachelijk ver zijn goal uit op momenten dat het totaal onnodig is

14 augustus 2020 om 09:12

Ederson is een geweldige keeper maar ik heb Ter stegen ballen zien geven die sommige middenvelder is de top niet eens kunnen geven.

14 augustus 2020 om 21:38

Ter Stegen is w fantastisch aan het voetballen inderdaad

Neuer is nog steeds de beste voor Duitsland vind ik. Hij heeft dat stukje crazy wat veel keepers niet meer hebben. Dat stukje wat de beste keepers nodig hebben. Ter stegen schaar ik het rijtje stabiel en kalm, zoals een casillas en ook was, maar Neuer komt in het rijtje Kahn, Schmeichel en Buffon. Die gasten zijn een tikkeltje gestoord maar hebben de hoogste pieken.

14 augustus 2020 om 09:00

Hahahha kahn was echt een held. Enorm goede keeper ook.

14 augustus 2020 om 09:15

Inderdaad, mooi verwoord. Hij is inderdaad een beetje crazy en hij is ook nog wat langer. Ik vind ze grotendeels gelijkwaardig maar Neuer heeft z’n uitstraling, lengte, ervaring en de crazy-factor in zn voordeel. Ter stegen was ook nog eens jaren lang stand-in achter Valdes, iets wat voor hem ook frustrerend was.

14 augustus 2020 om 09:31

Valdes is al jaren weg. Je bedoelt denk ik cladio bravo 😂.

14 augustus 2020 om 11:21

Hahaha ja die bedoel ik, donders😂

Het is frustrerend voor Ter Stegen, maar op zich begrijp ik de keuze voor Neuer wel. Een keeper wissel je gewoon niet zo snel om. Degene die gepasseerd wordt komt ook zelden meer terug op z’n plek. Dat zie je ook met Zoet en iets langer geleden met Vermeer en Menzo. Allemaal goede keepers maar nadat ze gepasseerd zijn nooit meer terug gekomen op hun basisplek

Na zijn schandalige optreden op het wk tegen zuid korea moest hij al zijn handschoenen ophangen. Ter stegen is op dit moment de beste keeper van de wereld en dat bewijst hij week in week uit. Neuer was tot het wk goed maar ook toen heeft hij een hele jaar niet gespeeld maar stond basis dan begrijp ik de frustraties van ter Stegen wel.

14 augustus 2020 om 09:52

Oblak is de beste van allemaal. Wie tweede staat is om het even: MATS of Alisson en daarna komt de rest. Neuer is niet meer wat hij was, maar ik begrijp dat je iemand met zo een staat van dienst niet ineens onder de lat vandaan haalt bij de nationale selectie. Het is ook een aanvoerder/leider. Na het EK van volgend jaar zal Ter Stegen op zekers het stokje overnemen.

14 augustus 2020 om 10:29

Oneens.neuer is nog steeds één van de beste keepers.oblak staat bij mij ook ruim op 1. Daarna komen keepers als Allison, Ederson, Ter Stegen, Neuer en Courtouis! Courtouis is dit seizoen ook echt bizar goed bezig (zeker tegen het einde aan).daarna komt voor mij een hele rits met spelers als Gulacsi (leipzig), Leno (arsenal), De Gea (man Utd, echt fiks minder geworden).

Dus wat Westerveld zegt is dat ook hij weet hoe het is om een reservekeeper te zijn, want ook volgens hemzelf gaat de rest van de vergelijking mank. In Nederland hebben we wel ooit een soort vergelijkbare situatie gehad met van Beveren die door Cruyff uit de basis werd gehouden. De beste moet gewoon altijd spelen volgens mij.

Ik snap Ter Stegen wel. Hij is echt een wereldkeeper, maar keept nooit. Neuer had ook en mindere tijd, maar toen speelde Ter Stegen ook niet echt...neuer is iets gekker dan Ter Stegen, maar voetballend zijn ze beiden uitstekend. Ik zou ook nog het laatste EK voor Neuer kiezen (als hij zo blijft presteren) en daarna vol voor Ter Stegen gaan.duitsland heeft wel bizar veel ''goede'' keepers. Neuer, Ter Stegen, Leno als top 3.daaronder heb je dan nog de ''wat mindere'' keepers zoals een Trapp, Zieler (destijds, weet niet hoe hij het nu doet), Horn, Baumann, Ulreich, Nübel (talent), Schwolow (oké), en Florian Müller (talentvol).zitten dus 3 topkeepers bij. Dan nog keepers die nog altijd beter zijn dan een Cilissen (horn, Trapp bijv)

Ik snap de keuze voor Neuer wel. Neuer en Ter Stegen zijn beiden wereldkeepers maar Neuer heeft veel meer lengte en ik snap dat dan voor een coach doorslaggevend kan zijn op het moment dat beide keepers redelijk gelijkwaardig zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren