Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Keepersdilemma dreigt voor PSV door aanstaand vertrek Zoet’

Laatste update:

PSV houdt er rekening mee dat het komende zomer afscheid gaat nemen van Jeroen Zoet, zo weet het Eindhovens Dagblad te melden. Als de huidige eerste doelman uit Eindhoven vertrekt, blijft de vraag over wie zijn opvolger gaat worden. De club heeft op dit moment nog vier andere doelverdedigers onder contract staan.

Afgelopen zomer werd Hidde Jurjus binnengehaald als potentiële doelman van het eerste elftal. De van De Graafschap overgekomen sluitpost staat nu geregeld bij Jong PSV onder de lat, evenals Remko Pasveer. Ook de 33-jarige Pasveer laat daar zien dat hij het niveau van de Eredivisie aan zou kunnen. Het is voorlopig nog onduidelijk of PSV Jurjus al klaar acht voor het eerste elftal. Hem eventueel verhuren zou ook nog tot de opties behoren.

Ook Luuk Koopmans en Yanick van Osch keepten dit seizoen enkele keren bij Jong PSV. De Eindhovenaren zouden er komende zomer ook voor kunnen kiezen om een doelman aan te trekken, mits Zoet uit Eindhoven vertrekt. In dat geval verandert er in eerste instantie weinig aan de huidige situatie.

Wie moet de eerste doelman worden van PSV als Jeroen Zoet vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neem een voorbeeld aan Ajax, geef een jeugdspeler een kans, Jurjus dus! Je hebt hem toch niet voor niets gehaald?

24 februari 2017 om 09:48

Maar die waren ook totaal niet zeker over Onana. Tim Krul was eigenlijk gehaald als eerste keeper voor dit seizoen en dan kon men nog toekijken hoe Onana zich zou ontwikkelen. Nou pakt dit natuurlijk totaal anders uit dan men had verwacht en doet Onana het fantastisch maar dat wil niet zeggen dat Hidde het net zo goed gaat doen.
Als men nog een jaar wil toekijken hoe Jurjus zich ontwikkelt dan is t misschien niet onverstandig om een lijntje uit te gooien richting Jones of Vermeer (afhankelijk van wie er 2e keeper wordt daar).

24 februari 2017 om 09:50

Voorbeeld aan Ajax?
Onana is een jeugdexponent van Barcelona die vanwege zijn uitzichtloze situatie daar eieren voor zijn geld koos.
Zoals zoveel talenten die nu doorbreken bij Ajax. Allemaal onderweg ergens anders opgehaald.
De talenten die op 7-jarige leeftijd binnen komen en toppers geworden zijn, zijn op 1 hand te tellen. Niet dat andere Bvo's daarin anders zijn! Ajax plukt heel de regio noord Holland en Utrecht leeg. PSV Gelderland Brabant en Limburg en Feyenoord heel Zuid-Holland en Zeeland.
Daarnaast had hij ontzettend veel geluk dat Krul geblesseerd aan het seizoen begon.
Daarentegen moet ik wel zeggen dat het echt wel een aanwinst is voor de eredivisie zoals hij nu staat te keepen.

24 februari 2017 om 09:56

Dat maken Onana en Dolberg nog wel jeugdspelers zo ver ik weet? Als je als 18-jarige (Dolberg) de kans krijgt dan geef je toch een jeugdspeler de kans. Net zoals een jurjus min of meer een soort jeugdspeler is omdat hij vrij jong is.

24 februari 2017 om 10:09

Wat dat betreft zijn Jurjus en Dolberg vergelijkbaar, beide hadden al in het eerste gedebuteerd, maar na de transfer gingen ze terug naar de jeugd. Maar het is een eindeloze discussie, veel zien dit soort spelers niet als jeugdspelers en dat kan ik goed begrijpen. Wil je ze wel als jeugdspelers zien, ook goed, je mag er je eigen invulling aan geven.

24 februari 2017 om 10:12

Ja de definitie is wat vaag, maar ik zou bijvoorbeeld Renato Sanches van Bayern ook niet echt een jeugdspeler noemen. Ik denk dat de meestgebruikte betekenis van dat woord is: Iemand uit de jeugdopleiding. en dan valt er te twisten over hoe lang iemand daarin moet spelen om aanspraak te maken op dat etiket.

24 februari 2017 om 10:31

Er is verschil tussen een Jeugdspeler en een Speler uit eigen jeugd!

24 februari 2017 om 09:53

Een voorbeeld aan Ajax? Zou PSV niet gewoon de eigen lijn doorzetten als ze voor Jurjus kiezen? Immers gaven ze Zoet ook de kans in het eerste, en dat was nota bene nog een jeugdspeler, in tegenstelling tot Onana en Jurjus. Maar goed, ik ben het verder met je eens, Jurjus gewoon een kans geven. Al heb je best kans dat er aankomende zomer in Rotterdam een interessante keeper vrijkomt, Jurjus werd gehaald als opvolger van Zoet, dan moet je hem in ieder geval ook die kans geven.

24 februari 2017 om 10:08

jeugdspeler? haha, ik snap je punt. inderdaad mee eens. beetje raar dat er staat dat pasveer laat zien eredivisie waardig te zijn, waarmee min of meer door vz gesuggereerd wordt dat jurjus dit nog niet is. psv heeft hem natuurlijk niet voor niets opgepikt bij een team wat verder nogal waardeloos draaide in de e-re-di-vi-sie.

24 februari 2017 om 10:11

Kansen geven aan jeugdspelers is buiten Amsterdam geen doel op zich. De meeste clubs hebben de kwaliteit van een speler op plek éã©n. Als PSV Jurjus er rijp toe acht zullen ze hem vast de kans geven, zo niet dan halen ze een andere keeper.

24 februari 2017 om 10:11

Dat is natuurlijk een beetje vreemd zeggen dit. Ajax haalde toch ook echt Krul op met de gedachte dat hij snel fit genoeg zou zijn om onder de lat bij Ajax 1 te kunnen staan.

Dat het langer duurde met Krul en Onana het ondertussen prima deed was meer geluk dan wijsheid en zeker niet de intentie van Ajax.

24 februari 2017 om 10:29

Als Jurjus er volgend jaar nog niet klaar voor is, is hij dat daarna ook niet. Hij heeft er al een jaar ere-divisie en een jaar eerste-divisie op zitten. Gewoon het vertrouwen geven of anders verkopen. Jurjus voldoet dit seizoen prima, dus waarom hem dan niet het vertrouwen geven? Hier was het PSV toch om te doen? Om spelers in de eerste divisie klaar te stomen voor het eerste elftal?
Nou, doe er dan ook eens iets mee.

PSV speelt nu al een aantal jaar eerste-divisievoetbal. Veel verder dan een opvang van spelers van het 1e elftal is het nog niet geweest. Leuk hoor dat ze meedoen, maar wat is nu het rendement? Er zal toch eens iets moeten doorstromen, anders is het niet veel anders dan een geldverslindend project.

24 februari 2017 om 11:03

Daarbij speelt hij puur eerste divisie omdat 'ie bij een topclub onder contract staat. Anders zou 'ie allang in de middenmoot/subtop keepen, lijkt mij.

24 februari 2017 om 11:09

Hidde Jurjus was de beste speler van de Graafschap in de Eredivisie.
Ook de reden waarom ze niet rechtstreeks degradeerde.
Jurjus vertegenwoordigd ook nog een doorverkoopwaarde.

24 februari 2017 om 11:13

@ Lausho .Psv heeft met Zoet ook n jeugdspeler de kans gegeven 😉
Maar mijn gevoel zegt dat Jurjus er nog niet klaar voor is.
Zou proberen om Vorm naar eindhoven te halen.

24 februari 2017 om 12:29

Ajax gaf Onana alleen een kans omdat Krul nog niet hersteld was. Anders had Onana nu gewoon in jong-Ajax gespeeld. Hij heeft geluk gehad en daar heel goed gebruik van gemaakt.

24 februari 2017 om 12:53

Ja zo werkt het nou eenmaal he..
De 1 zijn dood de ander zijn brood (en VZ ga dit nou niet verwijderen vanwege een zogenaamde doodsverwensing ofzo, is gewoon een normale uitdrukking)

Je haalt niet de keeper van jong oranje op om hem later geen kans te geven.
Ik denk dat ze het volgend jaar gewoon met Hidde Jurjus moeten doen, als Zoet echt verkocht wordt.
Vond hem bij de Graafschap vorig jaar in de loop van het seizoen echt wel heel goed.
Nu een beetje uit het oog verloren, maar geloof in zijn capaciteiten.

24 februari 2017 om 10:10

Ik kijk geregeld jong PSV en Jurjus maakt daar echt indruk. Dus ik maak me daar geen zorgen over.
Hoewel ik gisteren nog eens beelden terug keek van Gomes. Zo'n verrassing zou ik graag nog eens in ons shirt zien.

24 februari 2017 om 12:30

Gomes en Alex, meer had je niet nodig om al minimaal gelijk te spelen.

Welke club zal er interesse hebben in Zoet? Ik verwacht dat hij gewoon blijft. Als hij weggaat dan gewoon de jeugd eens de kans geven

24 februari 2017 om 09:48

Er zijn echt wel clubs die interesse hebben in Zoet hoor hij laat nu 2 seizoenen zien dat het gewoon een erg stabiele keeper is die punten pakt voor PSV het ziet er dan misschien niet altijd even spectaculair uit maar het belangrijke is dat hij de balletjes uit het net houdt.

24 februari 2017 om 10:37

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Zijn er al clubs geweest die interesse hebben getoond. Want ballen uit het netje houden zal niet het enige criterium zijn voor belangstellende clubs, vermoed ik.

24 februari 2017 om 10:44

Nee? Z'n haartjes moeten ook goed zitten ofzo?
Als keeper is het in essentie natuurlijk veruit het belangrijkste dat de balletjes uit het netje blijven. Afhankelijk van de club kan dan gevraagd worden om een meevoetballende keeper, al is dit eerder in de top en daar zie ik Zoet niet direct heen gaan. Denk dat andere kwaliteiten eerder als pluspunt worden gezien dan als criterium.

24 februari 2017 om 10:59

Wat is belangrijker dan ballen uit het doel houden? Roze nike schoenen en je haren goed hebben?

24 februari 2017 om 12:31

Er waren toch enkele middemoters uit de PL die al geã¯nformeerd hadden.

24 februari 2017 om 13:01

Uitstraling vind ik wel belangrijk voor een keeper en dat heeft Zoet niet. Ook zijn lengte kan misschien een obstakel zijn, keeper van 2m hebben toch een groter bereik. Zoet is gewoon een stabiele keeper die geen rare dingen doet maar niet uitzonderlijk.

24 februari 2017 om 13:51

Zoet is 1.89 en jij beweerd dat zijn lengte een obstakel kan zijn? En de uitstraling zou mij echt een rotzooi wezen dat zegt namelijk helemaal niks over je keepers kwaliteiten.

24 februari 2017 om 11:12

Zoet is de beste keeper op de Nederlandse velden.
Middenmoot in een grote competitie zou die goed passen.

24 februari 2017 om 15:47

Ik denk 2e keeper bij atletico Madrid.... Met intentie wellicht om 1-2 jaar later eerste keeper te worden

Stel Jurjus is nog niet klaar voor PSV 1 waar ik eigenlijk niet vanuit ga want ik vond hem bij de Graafschap al erg goed maar stel dat hij er nog niet klaar voor is dan zou ik Vorm maar eens polsen zit op de bank bij de Spurs terwijl het echt een hele goede keeper is het is dan alleen wel de vraag of hij genoegen neemt met een lager salaris.

24 februari 2017 om 10:08

Denk niet dat Vorm iets gaat toevoegen bij PSV. Beste man zit al jaren op de bank bij de Spurs. Als je toch een keeper haalt die niet veel keept voor de oude keepers van Az gaan Romero of Esteban.

24 februari 2017 om 10:15

Vorm heeft zijn wedstrijden in de beker gekeept en deed het daar prima hij zou wel degelijk wat toevoegen.

24 februari 2017 om 10:58

Als Vorm speelt voor spurs doet hij het gewoon top hoor.

24 februari 2017 om 12:09

Ik denk juist als Vorm bij PSV zou spelen, hij op dit moment eerste keeper van het NL elftal zal zijn (zolang Cilissen op de bank zit). Het is een zeer betrouwbare keeper die bijna nooit op hele domme fouten is te betrappen. Als hij moet invallen bij de Spurs dan doet hij dat ook zonder problemen.

Gewoon het seizoen in gaan met Jurjus en Pasveer. Mocht Jurjus niet voldoen is Pasveer een betrouwbare vervanger.

24 februari 2017 om 10:16

Pasveer heeft toch aangegeven dat hij weg wil?

24 februari 2017 om 10:28

Pasveer heeft al een aantal keer aangegeven dat hij weer 1e keeper wil zijn dus er moet hoe dan ook een keeper bijkomen mocht Zoet en Pasveer vertrekken.

24 februari 2017 om 11:45

Pasveer is een prima tweede keeper maar duidelijk niet goed genoeg voor psv als eerste keeper. Niveau Waterman

Ze zullen Hidde elke dag aan het werk zien en de wedstrijden zien maken bij Jong Psv/ Jong Oranje. Je 2 jaar onderscheiden bij een degradatiekandidaat is iets anders dan bij PSV onder de lat staan waarbij je amper een bal op doel krijgt maar hem wel moet hebben, ipv weten dat je verliest zo goed als zeker en genoeg ballen krijgt.

Vind hem vergeleken met de tijd hier (de graafschap) wel fysiek enorm vooruit gegaan. Mocht hij dus goed genoeg zijn, zullen we een andere 3e keeper halen. Anders moet Jurjus ook heel snel wegwezen daar.

Ik had eigenlijk verwacht dat Utrecht hem op zou halen wanneer Ruiter weg zou gaan of AZ (ivm die drama belg die ze wel hadden al)

24 februari 2017 om 11:42

Utrecht zit met Jensen wel goed voor de komende jaren. Wie bedoel je trouwens met de drama Belg?

Jurjus is gehaald om op lange termijn toch eerste keeper te worden bij Psv. Vind het persoonlijk een goede keeper, heeft zich bij de Graafschap al meerdere keren bewezen. Pasveer is geen optie. Veel te onrustig en niet zeker. Beetje Waterman of Isaksson niveau. Prima voor de JL, maar niet het eerste team.

Ik volg het nieuws rond Zoet niet echt, maar zijn er al clubs concreet voor hem geweest die een stap hogerop zijn t.o.v. PSV en dan kwalitatief zeg maar, financieel ongetwijfeld.

24 februari 2017 om 10:52

Niet dat ik weet, in de engelse tabloits is Mancester City wel eens genoemd maar daar geloof ik wenig van.

De enige club die contreet belangstelling heeft getoond is Cristal Palace.

24 februari 2017 om 11:40

Alleen Crystal Palace is concreet geweest. Ik verwacht wel dat er aankomende zomer meer clubs concreet worden maar het is nu natuurlijk pas Februari. Er zijn trouwens al wel meerdere geruchten geweest maar die waren allemaal niet waar.

de keeper van twente is aan het einde van het seizoen vrij dus het probleem lost zich al weer op.

Gewoon Jurjus de kans geven. Is gewoon een goede keeper die nog kan groeien. Voor de eredivisie een prima doelman die nog jaren meekan.

Pasveer is een 33-jarige veteraan die alleen bij Go Ahead en Heracles basisspeler is geweest. Jurjus en Koopmans zijn voor een paar ton uit de Jupiler League gevist. Lijkt me toch riskant om daar je hoop op te vestigen als je mee wil doen om de titel...

24 februari 2017 om 11:38

Maakt het uit hoeveel geld Jurjus heeft gekost? Als psv hem goed genoeg vind moeten ze hem een kans geven.

24 februari 2017 om 11:46

Ja, dat maakt wel iets uit. Een speler die miljoenen heeft gekost moet een beoogde basisspeler zijn. Een speler van een paar ton kun je best alleen voor de breedte halen. En aangezien Pasveer nog steeds boven Jurjus staat in de rangorde, geloof ik niet dat PSV hem nu al goed genoeg vindt.

Als ik psv was zou ik of Jurjus nog 1 jaar verhuren en een keeper ergens een ervaren en goede keeper vandaag toveren of het Pasveer en Jurjus laten uitvechten voor komend seizoen.

Jurjus is er nog niet klaar voor! Hoe kan iedereen hem blind vertrouwen? Ik zou een doelman van buitenaf halen. Zoals de doelman van Maccabi Tel Aviv (Rajkovic) of Room van Vitesse.

Ik zou Pasveer laten gaan en proberen om van Benjamin van Leer van Roda jc terug te halen. Hij is natuurlijk ook een jeugd product van PSV en presteert geweldig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren