Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Janssen of Dost? Blind of Aké? Tete of Janmaat? Allemaal vraagtekens’

Laatste update:

Het Nederlands elftal is volgend jaar zomer niet actief op het WK in Rusland. Doordat het elftal van Dick Advocaat er dinsdagavond niet in slaagde om met zeven doelpunten verschil te winnen van Zweden, kon die conclusie getrokken worden. Ronald de Boer weet wat de oorzaak is dat Oranje voor het tweede eindtoernooi op rij niet aanwezig is.

"Het heeft met kwaliteit te maken”, vertelt de oud-voetballer tegen de NOS. "Als je bijvoorbeeld Nathan Aké ziet tegen Zweden. Ik vind dat een prima linker centrale verdediger, daar speelt hij normaal ook altijd. Maar het is geen linksback. Je ziet de onzekerheid: 'wat moet ik doen?’ Daar hebben we op dit moment gewoon mee te maken.”

De Boer ziet dat er op dit moment geen duidelijke, vaste lijn te bekennen is. "Elke keer hebben we een andere opstelling. Het is niet zo dat we even zeven spelers alvast op het lijstje zetten. Janssen of Dost? Blind of Aké? Tete of Janmaat? Allemaal vraagtekens. Blind op zes of Donny van de Beek of Davy Klaassen? Zóveel vraagtekens. Dat geeft wel aan dat we op dit moment niet goed genoeg zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"Het heeft met kwaliteit te maken"

Dank voor je inbreng Ronald, die hadden we nog niet eerder gehoord.

11 oktober 2017 om 22:57

En het is ook nog eens onjuist. Rot toch op man met dat " we hebben te weinig kwaliteit". Ja als we tegen frankrijk, spanje, brazilie etc spelen komen we kwaliteit tekort, maar tegen al die andere landen komen wij echt geen kwaliteit tekort hoor. Met deze selectie hoor je je makkelijk te plaatsen voor een ek of wk, maar nu hebben wij het lastig tegen landen als zweden of ijsland. Waar het aan schort bij het nederlands elftal is een goede tactiek en een enorme dosis inzet en pit.

11 oktober 2017 om 23:13

Precies ! Het heeft niet met kwaliteit te maken dat bewees deze wedstrijd tegen de Zweden . Je moet gewoon met een stabieler systeem spelen en een vaste kern en dan wordt je in ieder geval tweede in de poule

11 oktober 2017 om 23:20

Systeem was altijd 4-3-3. Geen argument. De vaste kern is waar, maar juist dat is het probleem. Onder Blind was Robben er 25 minuten bij tegen IJsland, was van dijk veelal geblesseerd en anders de vrij. Speelde de vleugels en of spits niet bij hun club, etc. Maw elke wedstrijd noodgedwongen een ander team.

12 oktober 2017 om 07:52

@brush
Je noemt ten onrechte Ijsland.
Die zijn nu eerste in een andere poule (boven Kroatië) geworden.

11 oktober 2017 om 23:39

Nou blijkbaar onvoldoende aangezien de meerderheid nog altijd serieus denkt dat het aan de coach ligt.

Het is een combi van weinig geluk (alle blessures, afgekeurde goal, onverwachte uitslagen concurrentie), coachfout (De Ligt, gatenkaas tegen Frankrijk waardoor Zweden 3 goals uitloopt) en niveau spelers (teveel reserves bij hun club, blunder Strootman tegen Zweden, onder niveau presteren oa Wijnaldum, middelmatige bank).

11 oktober 2017 om 23:39

Nou blijkbaar onvoldoende aangezien de meerderheid nog altijd serieus denkt dat het aan de coach ligt.

Het is een combi van weinig geluk (alle blessures, afgekeurde goal, onverwachte uitslagen concurrentie), coachfout (De Ligt, gatenkaas tegen Frankrijk waardoor Zweden 3 goals uitloopt) en niveau spelers (teveel reserves bij hun club, blunder Strootman tegen Zweden, onder niveau presteren oa Wijnaldum, middelmatige bank).

Dat kan sowieso kloppen ja. Alleen sommige spelers krijgen ook wel het vertrouwen van hier tot tokyo. Janssen, Wijnaldum en Strootman bijvoorbeeld. Die 3 zijn echt zeer slecht. Strootman heb ik wel wat mee want die speelt niet op de goede positie want hij is meer een 8 net als bij Roma. Maar Wijnaldum is een partijtje slecht zeg net als Janssen waar ik niks over te zeggen heb.

Dit zou mijn Nederlands Elftal zijn:

Zoet
Karsdorp
de Vrij
van Dijk
Willems
Blind
Strootman
Promes
Pröpper
Babel
Dost
11 oktober 2017 om 21:54

Goede formatie, slechte opstelling.
Waarom ga je met Karsdorp en Willems spelen die allebei zeer aanvallend zijn ingesteld waarvan Willems niet eens weet wat verdedigen is. Dan sta je al met 2 man minder achterin, kan Blind desnoods nog terugzakken naar het centrum maar dan heb je weer een centrale middenvelder te weinig.
Vind de 2 cvm’s ook geen goede keus. Strootman is een soort spelmaker bij Roma die zo nu en dan belangrijk is met een goal/assist. Blind kan wel leuk controlerend gaan spelen maar dan heb je al 2 middenvelders met weinig scorend vermogen.
Vind Dost in de spits ook geen slim plan, als je 4-5-1 speelt heb je een voetballende spits nodig, niet een type als Dost.

Zoals ik hierboven al aangeef prima formatie, maar de opstelling is niet goed.
Mijn Oranje

Cillessen
Tete
Van Dijk
De Vrij
Pieters
Blind
Vilhena
Depay
Strootman
Wijnaldum
Promes
11 oktober 2017 om 22:36

Sorry hoor, maar jouw opstelling stelt al helemaal niks voor. Wijnaldum, hoort niet op die positie, Strootman ook niet, en Promes in de spits? Doe maar niet.

11 oktober 2017 om 23:11

Wijnaldum heeft bij Newcastle het helem seizoen op de linkerkant gespeeld dus hij kan daar wel degelijk spelen. Daarnaast is Strootman op CM of CVM geen succes zoals we hebben gemerkt, waar dan niet een keer in een aanvallende rol? En zoals ik in mijn bericht ook al aangaf moeten we een voetballende spits hebben met diepgang en dat is nou precies wat Promes heeft. Hij staat bij Spartak ook vaak zat spits en hij scoort erop los dus. Zo onlogisch is het nog niet hoor.

12 oktober 2017 om 21:10

Blind heb ik op cvm staan en Strootman ernaast. Dus die speelt als een soort 8. Pröpper vind ik op dit moment nog de beste op 10 want die heeft scorend vermogen. Verder Cillessen speelt nooit en dan verdiend Zoet het nog wel.

We hebben een trainer nodig die een haalbare speelstijl wil hanteren en daaraan vasthoudt. Met een normaal selectiebeleid (wat Advocaat opzich wel had) en een beetje vastigheid in z'n selectiebeleid én opstelling. Hij moet gewoon keuzes maken en namen aanwijzen die we standaart op het lijstje kunnen zetten. Laat ik een voorstel doen; Blind, de Vrij, Cillessen & Wijnaldum. Wijnaldum komt naar mijn verwachting wel weer en de andere namen vinden jullie hopelijk ook logisch. Ze hoeven echt niet altijd te spelen maar vastigheid is wat we nodig hebben. Natuurlijk mag een trainer wel eens wat proberen.

11 oktober 2017 om 23:30

Advocaat had hetzelfde selectiebeleid als blind. Alleen de laatste had eindeloos veel blessures. Robben is er bijvoorbeeld alleen tegen IJsland en dacht Luxemburg bij geweest onder Blind. Scheelt nogal...

Overigens vind ik maar 1 beleid de juiste en dat is wanneer een bondscoach zegt: ik hoef helemaal niets te verantwoorden of eenduidig te zijn. Ik beslis en kies de in mijn ogen beste spelers voor deze wedstrijd. Of dat nou de reservekeeper is of de eerste spit van Cambuur. Ik bepaal

Je moet spelers ook selecteren voor de positie waar ze normaal spelen.

Ake meenemen als linksback slaat eigenlijk nergens op, al speelde hij heel behoorlijk voor iemand die dat niet gewend is, laat staan in zo'n aanvallende rol.

In feite zaten er in de laatste selectie gewoon 3 rechtsbacks en maar 1 linksback. Vervolgens wordt die linksback ook nog eens als CVM gebruikt, zonder dat er dus een gepast alternatief is. De logica ontbreekt dan naar mijn idee.

Ook werken aan enige vastigheid zou wel eens fijn zijn. Het constante rouleren en jonge spelers veel te snel 'belonen' helpt in mijn ogen ook niet mee. De meeste spelers weten niet waar ze aan toe zijn en moeten constant vrezen dat ze hun plek kwijt raken. Als je de kwaliteit niet hebt, dan moet je dat op andere gebieden compenseren en een hechter team is daarbij een noodzakelijk goed.


11 oktober 2017 om 21:34

Het wordt inderdaad tijd dat er eens geselecteerd gaat worden op posities. Je schiet er niets mee op spelers op te roepen en deze op totaal andere posities neer te zetten. Zeker in een kwalificatie. Er is dan te weinig tijd om te trainen. Het is toch gek dat een Ake linksback staat terwijl een Pieters of Haps gewoon thuis zitten. Ik wil niet zeggen dat dit betere spelers zijn, maar zij weten wel wat zij op zo'n positie moeten doen en zullen het zeker niet slechter doen.

11 oktober 2017 om 21:51

Absoluut. Sterker nog, je weet dat je deze 2 wedstrijden goals moest maken en dus aanvallend zou spelen. Hoe neem je dan CV Ake als linksback mee terwijl Willems het goed doet in de Bundesligs en daar een aanvallende rol op links heeft, of je met van Aanholt een back hebt die zeer aanvallend is ingesteld. Die passen dan toch perfect in het profiel van de afgelopen 2 wedstrijden.

En omdat het met kwaliteit te maken heeft kan er ook geen goede lijn getrokken worden. Wie je er ook op gaat stellen, die zal altijd weer kritiek gaan krijgen omdat hij niet voldoet aan de verwachtingen. Gevolg is dat het een vicieuze cirkel wordt. Speler A speelt slecht er wordt geroepen om speler B. Die zal het niet veel beter zijn. Wordt weer geroepen om speler C. En zo blijft het door gaan tot er weer een nieuwe lichting komt.

Wat dacht je van allemaal niet. En geef die spelers eens de opdracht met lef en vooruit de spelen. Wat maakt dat duidelijk goed voetbalt? De centrum verdedigers dribbelen afwisselend in. Zo creer je een man meer situatie. De vrij en co. zien Hummels toch ook voetballn? Kom op zeg. Middevelders die alleen maar kaatsen. Waarom? Wijnaldum? Klaassen? Strootman? Vilhena dribbelde gisteren 1x in de 1e helft en meteen ontstond er ruimte. Waarom is het spel zo rigide.tete gisteren durft he le maal niets. Alles band aan Robben afgeven. Loop desnoods diep zonder bal. Ake ook alles terug. Blind? pffffffffffffffff hopeloos. Kan prima passen hoor, maar verder? Zo traag, slap, geen drive en nooit vooruit. Alles je goed wilt voetballen moet je risico nemen. Nu nemen ze geen risico en verliezen die draken alsnog. Treurig. Ga dan met een initiatiefrijke instelling onderuit. Treurige zaak. Wie zou ik opstellen. Een rechtsback is er niet echt van niveau of met talent (edit: Karsdorp). Een rechtsbuiten ook niet. Verder is het allemaal half om half. De vrij echt alleen als hij in gaat dribbelen, anders staat het middenveld steeds helemaal vast. Ieder op het middeveld moet minimaal 3 x raken (balvast), Tenzij je iemand direct op de keeper af kan sturen. De aanval tjah. Bergswijn niet slecht in de spits bij onder 21. Kasteneer hoe doet die het? Huntie en Dost zijn de andere opties. De flank. Babel ben ik niet kapot van, maar heeft wel een redelijke dribbel. En miss lost Depay ooit nog zn verwachtingen in. Moet wel echt verlicht raken wil dit gebeuren. Nahh

Gillesen
???????
van Dijk
Fosuh/De Vr
Willems
Prop/Wijna
F. de Jong
Ginkel
?????
Hunt/Bergwij
Dep/Babel

dit zou een goede zijn imo

Cilessen
Pieters/Kars
De Vrij
Van Dijk
Aké/Willems
Blind
Wijnaldum
Promes
Sneijder
Depay
Janssen

Frank de Boer als bondscoach, met zijn broer Ronald en Dirk Kuijt als assistenten. Genoeg connectie met de jonge generatie, Frank kan hard zijn, Dirk voor de sociale connectie. Geen gezeik over pro-Ajax selecties oid. Ik ben zelf best overtuigd.

11 oktober 2017 om 22:54

Het zou me werkelijk niets verbazen. Ik zag het drietal tijdens de wedstrijd op tv verschijnen en wekte meteen een bepaalde indruk bij mij. Er zijn slechtere opties. Als assistent hebben Kuyt en R. de Boer ook tijd voor hun nevenactiviteiten.

11 oktober 2017 om 23:27

Ja, daar komt mijn idee ook vandaan, het beeld van die 3 mannen in het stadion. Het voelt als een hecht team, met voldoende kwaliteiten en een nuchtere instelling. Of dat daadwerkelijk zo is, kan ik niet beoordelen, puur een gevoel. Deze drie mannen samen hebben ook veel eindtoernooi-ervaring; weten wat er speelt in een groep voor en tijdens een eindtoernooi. Misschien beter dan die oude rotten, zoals Advocaat, die de huidige generatie niet snappen en het zelf ook nooit hebben ervaren als speler. We gaan het zien...

Het duurt nog een hele tijd totdat er weer echt gespeeld gaat worden voor EK-kwalificatie. In de tussentijd volgt die nieuwe competitie tegen sterke tegenstanders. Die periode moet benut worden voor de groei naar een nieuw Nederlands team.
Ten eerste is daarvoor een nieuwe technische staf nodig.
Die moet een elftal kiezen dat weer gedurfd en aanvallend denkt. Wèg met de controle, met eindeloos breed en terug. Bij vlagen leek het er gisteren iets op. Lèf, agressie, passie, dat hebben we nodig !

Je kan in ieder geval beginnen bij wat we niet meer gaan proberen en dat is Ake en Tete op de backposities terwijl er gescoord moet worden. Van de Beek en Klaassen op 6 mag niet serieus genomen worden. Houten Klaas Janssen en Dost in de spits is de definitie van armoede. Vanuit hier kan je vast verder Ronald!

Het heeft aan alle kanten niet meegezeten en aan het eind werden de wedstrijd met redelijke overtuiging gewonnen. Als ze deze kwalifacatie 10x hadden mogen doen waren ze 8x tweede geworden.

Ik hoop dat Karsdorp de man voor rechtsback wordt. Kongolo zag ik ook zitten voor oranje maar dan moet hij wel gaan spelen. Blind sowieso voorlopig boven Ake. Dost boven Janssen.

11 oktober 2017 om 23:07

Blind kan er helemaal niks van doe dan maar een Woudenberg op linksback alles behalve die Blind, kan alleen maar de bal terugpassen of een veel te slechte dieptebal

12 oktober 2017 om 00:47

Blind kan alleen maar terugpakken? Heb jij je Bril wel op wanneer je kijkt? Blind geeft regelmatig strakke voorzetten op de aanvallers en als enige scoorde hij tijdens de laatste paar wedstrijden bij bijna alle wedstrijden een voldoende. Tegen Frankrijk gaven de Franse media elke speler een zware onvoldoende behalve Blind.

12 oktober 2017 om 00:47

Terugpakken moet natuurlijk terugpassen zijn.

We moeten proberen meer snelheid en kracht in het elftal te brengen.

Zo zou mijn NL elftal eruit zien

Karsdorp zou vervangen worden voor tete als we tegen aanvallend sterke ploegen spelen. Berghuis zou vervangen kunnen worden voor Promes aan de hand wie van hun 2 in vorm is.

Cillessen
Karsdorp
De Vrij
Van Dijk
Kongolo
Pröpper
Klaassen
Blind
Berghuis
Dost
Elia
11 oktober 2017 om 23:08

Blind moet ook vervangen worden

HAAL BLIND ERUIT!!Die gozer kan alleen maar een bal terugtikken en als hij het dan een keer niet doet is het een rot dieptebal. Veel mensen prijzen Blind maar je moet echt goed kijken wat hij doe, hij is echt ondermaats.

11 oktober 2017 om 23:46

Grappig. Blind werd door de Duitse staff als beste speler van het WK 2014 benoemd. Lieten hun eigen verdedigers beelden van hem zien. Voorbeeld van effectiviteit vanwege zijn zeer goede positionering waardoor weinig aanvallen überhaupt met een tackle hoefde te worden bestreden, aldus de staff vd wereldkampioen. Verder speelt hij onder Mourinho en maakte Van Gaal hem belangrijk. Maar ehh...je hebt vast gelijk..

12 oktober 2017 om 00:48

Tuurlijk. Blind kan niets. Tijdens de laatste wedstrijden was hij de meest constante speler, maar hij kan er niets van.

Het klopt dat er weinig vastigheden zijn, dat is echter niet zo gek omdat er maar vrij weinig spelers zijn die constant in vorm zijn en een vaste basisplaats hebben.
Stekelenburg, Cilessen ,vorm en Vermeer zijn alle vier wisselspeler en/of gebleseserd. Krul is sinds zijn blessure niet goed genoeg meer waardoor er alleen een middelmatige keeper als Zoet over blijft als speler met ritme.

in de verdediging heeft Van Dijk een hele tijd niet gespeeld, is Blind ook geen onbetwiste basisspeler, is Ake eigenlijk nog te jong, is de Vrij net te vaak geblesseerd, is Tete nog veel te wisselvallig en komen Rekik en Velltman simpelweg tekort. Op het middenveld is Sneijder over de top, heeft Klaassen geen basisplek, is Van Beek eigenlijk nog te jong en spelen spelers als Wijnaldum en Strootman, die wel een basisplek hebben bij een Europese (sub)topclub, altijd ondermaats in het Nederlands elftal.

Als we dan voorin kijken, heb je een spits Janssen die het afgelopen jaar nauwelijks gespeeld heeft en eigenlijk tekort komt voor het Nederlands elftal, een spits welke wekelijks scoort in de Portugese competitie maar eigenlijk niet geschikt geacht wordt voor het Nederlands elftal. Iedere spits die erachter deze twee spitsen komt komt, is nog slechter of inmiddels te oud en over de top. Dan hebben we een Depay, een speler die, nadat hij de bank in Manchester heeft mogen warm houden, nu op de bank in Frankrijk is geraakt en zijn talent lijkt te verkwanselen, we hebben Babel, een speler die tegenwoordig weer aardig speelt in Turkije maar de afgelopen jaren toch ook niet lekker op niveau heeft gespeeld en we hebben Robben, de enige echte topper in de selectie die sinds gisteren international af is.

Dus ja meneer De Boer..... maar van de bovenstaande namen maar eens een elftal dat je structureel op kunt stellen en waarmee je ook nog eens wedstrijden wint. Ik wens je succes!

11 oktober 2017 om 23:49

Volledig eens Kevin. Vergeet Robben niet. Heeft Blind op 25 minuten tegen IJsland na niet kunnen gebruiken. Jouw opsomming en de blunder van Strootman tegen Zweden plus de afgekeurde goal van dost zijn wat mij betreft de hoofdoorzaken

Frank heb ik nog steeds veel sympathie voor, maar Ronald... Pfff wat een open deur weer, we komen kwaliteit te kort en er zit geen vastigheid in bij de keuzes. Joh echt waar?! Dat weten we toch allemaal. En dan had hij zelf maar bondscoach moeten worden ;-)
Het zit structureel fout en dat begint/begon bovenin al bij de Knvb. Met Smit en Gudde krijg ik wel een beter dan dat daarvoor daar zat.
Nu nog een uitstekende technische directeur zoals van Gaal en opnieuw gaan bouwen!
Janssen was juist wel vastigheid dus daar spreekt Ronald zichzelf tegen. Janssen bleef continu worden opgesteld... Terwijl Dost de ene na de andere erin knalde in Portugal, ja nu staat hij even droog, maar daarvoor verdiende hij zeker een basisplaats.
Kwaliteit is nodig, maar wat nu het meest essentieel wordt is om er weer een team van te maken en geen loslopende eenlingen. Ze moeten voor elkaar door het vuur gaan. Kijk eens naar landen als Ijsland en Ierland, die hebben individueel echt geen beter team dan NL, maar qua team spel zijn ze vele malen beter.

Misschien gewoon eens een ander soort systeem maken. 4-3-3 is misschien gewoon niet mogelijkmet ons spelersmateriaal. Veel moeite om de LB en RB positie in te vullen, er is niemand onbetwist/goed genoeg. Net als de buitenspelers. Spelers selecteren die spelen bij hun club en goed genoeg zijn ipv spelers selecteren die niet goed genoeg zijn, maar de enige optie zijn om een positie in te vullen.
En spelers die een bal vooruit passen! Tegen Zweden heb ik alleen van Dijk en Blind ballen naar voren of over grote breedte zien spelen. Tete was tenenkrommend... naar voren lopen, 3x voet over de ballen halen, dreigen naar voren te spelen en dan toch weer breed of terug. En Rekik was niet veel beter...

Dus een systeem zonder backs en zonder buitenspelers.

Zoet
de Vrij-van Dijk-Ake/Fosu/Hoedt
De Roon/van Ginkel/ ??? - Blind
Klaassen - Propper - Wijnaldum/strootman/???
Janssen/Dost-Promes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren