Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik hoop dat FC Twente een marktconforme prijs voor Luuk vraagt'

Laatste update:

Louis Laros hoopr dat Luuk de Jong nog deze week onderdak vindt bij een club in het buitenland. De Jong en zijn management hebben de Enschedese clubleiding reeds laten weten dat een zomerse transfer de voorkeur geniet. "Hij is toe aan de volgende stap en dat hebben wij intern bij FC Twente aangegeven", stelt de zaakwaarnemer.

/

Volgens Laros zijn diverse clubs, waaronder Borussia Mönchengladbach, bereid om aan de wensen van De Jong voldoen. "Daarbij kijken we niet zozeer naar het geld", citeert Voetbal International. "Het gaat vooral om het sportieve plaatje en de hoeveelheid speelminuten die Luuk gaat krijgen. Ik hoop dat FC Twente niet de realiteit uit het oog verliest en een marktconforme prijs voor hem vraagt."

Voor trainer Steve McClaren is een vertrek van zijn topscorer alleen bespreekbaar als er een absurd bedrag wordt geboden. Door de verkoop van Ola John aan Benfica voor ruim negen miljoen euro, heeft FC Twente de financiële huishouding op orde.

Luuk de Jong is nog niet klaar voor een stap naar het buitenland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij kan het wel hopen, maar het gaat niet gebeuren.
De Jong is een te belangrijke speler, met nog een hoop potentie en een langdurig contract.
Ben benieuwd wat clubs voor hem neer wilt leggen, gezien het feit dat twente een hoop voor hem kan vragen.

3 juli 2012 om 09:28

Twente wil rond de 15 Miljoen hebben. Met wat onderhandelingen zal het denk ik rond de 13,5 / 14 uitkomen, en geloof me, clubs in Engeland, Portugal en Duitsland betalen dat wel.

Off: Hoe zit dat eigenlijk met de Graafschap, hebben die een transferclausule kunnen afdwingen? Gun het die superboeren wel, dat ze 5 of 10% krijgen van de transfersom. ( Als het daadwerkelijk 15 milj. wordt, dan kan de Graafschap gewoon tussen de 7ton en 1,5 miljoen vangen!! )

3 juli 2012 om 09:43

@ jordyfr

Er is al 14 miljoen geboden door Newcastle! Twente heeft dit afgewezen.

Laros kan zoveel roepen als hij wil, maar Twente mag vragen wat het wil.

3 juli 2012 om 09:44

Dat ging toch om een bedrag van 12,5 Miljoen, alleen hield Twente vast aan de 15 die ze willen hebben. Dat werd 3 dagen geleden nog overal in de media verteld. Maar volgens jou gaat het dus al om 14??

3 juli 2012 om 09:53

Dat was volgens mij 12,5 miljoen pond. Wat dus 14 miljoen euro zal zijn. Ik weet het ook niet zeker, maar dat lijkt me dan een logische verklaring.

3 juli 2012 om 09:55

Newcastle heeft dat bod verhoogd naar 11 milloen pond, een kleine 14 miljoen euro. Het is goed dat Twente de poot een keer stijf houd. Luuk vervang je ook niet zomaar en ligt nog een tijdje vast. Er is interesse van meerdere clubs, die kunnen nu lekker tegen elkaar opbieden.

3 juli 2012 om 10:11

Ik geloof je absoluut hoor, daar ligt het niet aan! Maar zo ver ik was zaten ze op 12,5 Milj. Eu. Dus goed dat ik weer up to date ben!

Niemand die weet of de Graafschap een clausule heeft afgedwongen?
Ben geen de Graafschap supporter hoor, maar vind het leuk als hun ene mooie smak geld krijgen, de Graafschap is voor mij een vaste waarde in de Eredivisie met de Vijverberg.

3 juli 2012 om 11:25

Twente moet hem voor 14 mln ook verkopen. Is een prima deal voor Twente! Ik neem aan dat ze een plan B hebben en al een vervanger op het oog hebben.. Neem maar aan dat Munsterman deze deal niet laat lopen. Ook al heef Mc Claren het liever niet..

3 juli 2012 om 13:07

Waarom moet FC Twente hem voor 14 miljoen verkopen? Ze hebben zelfs al 14 miljoen geweigerd...

3 juli 2012 om 09:29

Luuk de Jong is zo goed als weg bijna, het gaat alleen om de clubs nog en als die jongen echt graag weg wil, dan gaat hij ook weg. Het probleem voor Twente welke spits zullen ze halen ter vervanging voor Luuk, die zijn er niet en er zitten behoorlijke prijskaartjes aan vast.

Daarnaast willen nog de volgende spelers weg bij Twente:
Chadli
Mihalyov
Rosales
Douglas

Ik vraag me af of het Twente zal lukken om weer goeie vervangers te halen die er gelijk zullen staan.

3 juli 2012 om 09:37

Met hjet geld dat je alleen al voor luukie krijgt kan je al die spelers al vervangen man dat komt goed! Haal voor een paar miljoen Nuijtink op, samen met nathanyl clyne van Crystal palace en je hebt voor 5 miljoen je verdediging. Mihaylov kan je prima vervangen door goedkope spelers als babos en Chadli kan je vervangen voor Narsingh die rond de 5 kost. Alleen is het de vraag of ze willen komen..

3 juli 2012 om 09:57

Vraagje....als al die door jou genoemde spelers net zo goed zijn als die spelers die weg gaan maar alleen minder kosten....waarom kopen die andere clubs de dure varianten dan????

3 juli 2012 om 09:58

In het rijtje dat jij noemt vind ik alleen de Jong onvervangbaar
Chadli heeft een slecht seizoen gedraaid en dat kun je ook van Douglas zeggen .ook voor die andere twee zal er wel een vervanger gevonden worden. De Jong vind ik echter andere koek. Hij was vorig jaar goed in vorm en het zal moeilijk worden een gelijkwaardige vervanger te vinden. Twente heeft genoeg talent vlgnd jaar om bovenin mee te doen. De top ligt echter heel dicht bij elkaar. Je kun zo tweede maar ook zo zesde worden.

3 juli 2012 om 11:08

Omdat de spelers van Fc twente in de spotlights stonden tijdens bijv de CL. Die spelers hebben al laten zien dat niveau redelijk aan te kunnen en zo'n test heeft Nuijtink bijvoorbeeld nooit gehad.

3 juli 2012 om 11:10

@ottofant ben het volledig met je eens, ben ook benieuwd hoe ze luukie gaan vervangen.. Ook ben ik het met je eens over ozne mickey mouse competitie, het is dan wel van een laag niveau maar elk seizoen worden we wel verrasd ja.

4 juli 2012 om 08:14

Hijzelf hoopt niet, Laros hoopt het!!
Die zaakwaarnemers zien alleen maar geld geld geld!!
Vervolgens proberen ze dan een sfeer te creeën zodat ze de speler wel moeten laten gaan!!
Ik hoop gewoon dat er binnenkort spelers opstaan die zeggen waar het op staat en daarbij roepen dat ze naar de speler moeten luisteren en niet naar de zaakwaarnemer.
Er zijn genoeg zaakwaarnemers die wel weten hoe het moet maar helaas zijn er meer die alles doen om hun zin te krijgen en weer een dikke cheque willen voor een transfer en het liefst elke 2 jaar!!
Vieze geldwolven!!

Munsterman is al tijden aan het doorslaan maar als Luuk de Jong weg is blijft er nog maar vrij weinig over. Komend seizoen wordt Twente gewoon weer nummer 4 tm 6.

Kortom LDJ heeft nu zelf ook aangegeven weg te willen en een speler die straks niet meer gelukkig is wordt zeker niet meer geld waard. Hij wil in Europa schitteren en naar een competitie gaan.

3 juli 2012 om 09:27

Licht je antwoord is even toe met betrekking tot: Munsterman is al tijden aan het doorslaan.

Waarom zouden wij Luuk voor minder weg doen? Hij is het waard. Laat hem nog maar lekker een jaar blijven, dan is hij wellicht misschien nog wel meer geld waard.

3 juli 2012 om 10:21

Hoeveel hebben jullie voor Reus ontvangen?

3 juli 2012 om 11:51

een half miljoen heb ik gehoord : maar ik weet je reactie al. En dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

3 juli 2012 om 13:52

18 miljoen.

3 juli 2012 om 13:59

Waarom? Beide spelers zijn jong en talentvol en spelen voor hun nationale teams. Waarom zou een Duitse club meer voor zijn talentvolle spelers mogen vragen dan een Nederlandse club?

3 juli 2012 om 13:12

Jammer Borussen, je zegt hier vaak zinnige dingen, maar je slaat de plank behoorlijk mis hier. Het begint al met de suggestieve zin "munsterman is al tijden aan het doorslaan." Waar je geen uitleg of verklaring voor in huis hebt, sterker nog, El_ilusionista heeft je verzocht dit uit te leggen maar daar ben je vooralsnog niet op in gegaan.
Waarom FC Twente komend seizoen 'gewoon weer nummer 4 tm 6' gaat worden is mij ook onduidelijk. Kortom, uitleg graag, b.v.d.

4 juli 2012 om 08:16

@borussen je schreeuwt de zaakwaarnemer na.
Check ff twente tv, daarin zegt hij zelf nog wel een jaar eraan vast te willen knopen en dat het geen straf is nog 1 of 2 jaar bij Twente te blijven.

Dus geloof nou niet die geldwolf van een Laros maar de speler!

Tja een bedrag rond de 18 Mio lijkt mij inderdaad wel marktconform. Hij heeft nog een langdurig contract. Een vervanger van zijn kaliber is nauwelijks te vinden op dit moment. FC twente wil ook verder kunnen en wat nog het vervelendste is het gehele elftal voor het komende seizoen is op Luuk aangepast.
Twente heeft het magement van Luuk (vader George) vroegtijdig ingelicht om de zaken voor het aankomende seizoen super te gaan regelen. Een team in balans. Spelers om Luuk heen die hem echt helpen vele malen beter te bedienen, te ondersteunen en te ontwikkelen. Me dunkt; eerst Verhoek, Tadic en nog een goede middenvelder.
Luuk wees wijs, blijf minimaal nog een jaar want dit is je absolute jaar van de doorbraak. Gezonde visie en met beleid. Daarvoor gan je niet als stand in naar een andere club. Bovendien bij Twente heb je zeer veel krediet. Toch wel even lekker naar zo''n inspannende EK (ook al speelde je niet).

3 juli 2012 om 10:38

Ondanks dat ik het geweldig zou vinden als hij naar liverpool zou gaan, kan ik me helemaal in jouw verhaal vinden. Het team wordt echt om hem heen gebouwd met buitenspelers die juist de kwaliteiten hebben om de spits te bedienen (tadic met Matavz, Verhoek en Buljikin). Voor de Jong zou het zeker verstandig zijn om nog een jaar bij twente te blijven.

3 juli 2012 om 10:50

Ik ben het volkomen met je eens.. Het zou bijzonder jammer zijn als Luuk dit seizoen weggaat. Het hele team is zoals je zegt gebouwd om Luuk heen. Verhoek en Tadic zijn beiden goed voor minstens 10 assists met een spits als Luuk, daarnaast kan een Chadli of een Gutierrez vanaf de nummer 10 Luuk ook vrij voor de keeper zetten.
Als hij blijft, gaat hij topscorer worden en dan weet ik zeker dat er meer dan genoeg geschikte teams voor hem aankloppen, want ik vind niet dat Luuk er verstandig aan doet om naar Monchengladbach te gaan. Beter een team ver komt in de Europa League of aardig mee kan in de Champions League.

Als we dan zozeer "marktconform" moeten denken, hoeveel heeft Liverpool betaald voor die koekenbakker Carroll?

De Jong is dan minstens de helft waard naar mijn mening,,

3 juli 2012 om 09:24

In dat opzicht: Carrol is inderdaad maximaal 20 mln waard, en voor Luuk is 10 mln dus al een redelijke prijs. Hoewel het voor Twente een aderlating zal zijn, kun je nog niet echt spreken van een Europese topspeler en om die reden is die 14 mln die Newcastle bood dan ook heel redelijk!

3 juli 2012 om 09:44

Ja, dat is Carral heel misschien maximaal waard, maar hij is voor 40 miljoen gekocht dat bedoel Punati lijkt mij

3 juli 2012 om 09:59

Vraag is echter of die 40 milj marktconform is

3 juli 2012 om 13:18

Marktconform is die 40 miljoen zeker niet, maar een transfersom wordt natuurlijk aan de hand van een aantal factoren bepaald. Als eerste natuurlijk: 'wat de gek er voor wil geven', dan wat de verkopende club er voor wil hebben. Torres werd door Liverpool op de laatste (of voorlaatste) transferdag verkocht voor 60 miljoen euro. Toen klopte men aan bij Newcastle voor Carroll. Newcastle wist dus dat Liverpool zojuist 60 miljoen euro had verdiend en op zoek was naar een spits. Het was de laatste transferdag wat de prijs natuurlijk ook niet omlaag bracht. Kortom, er speelden meerdere factoren bij de Carroll transfer, die hem onevenredig duur hebben gemaakt.
Anders was Carroll wellicht voor 25 miljoen verkocht. Nog steeds erg veel, maar dit komt vooral door de Premier League. De competitie waar voor spelers al snel absurde bedragen betaald worden.

Wordt zo moe van die zaakwaarnemers stelletje geldwolven zijn het.trouwens dat geldt ook voor de voetballers.de Jong heeft toch met zijn volle verstand een contract getekend bij FC Twente,en dat loopt nog een aantal jaren door.dus FC Twente mag vragen wat het wil en niet een Laros bepaald wat hij moet kosten.overigens vind 14 miljoen een mooi bedrag,moet maar zien of hij het volgend dat nog waard is zie v/d Wiel!!

Dat maakt het wel sterk voor Twente, dat ze niet voor het geld hoeven te verkopen? Als ze de Jong wel verkopen zijn ze financieel ijzersterk.

3 juli 2012 om 13:20

Klopt, FC Twente hoeft hem niet te verkopen omdat de club financieel helemaal gezond is en zelfs Ola John al voor 9 miljoen heeft verkocht. Dat is voor een club natuurlijk een ideale situatie, zo kun je de sportieve kwaliteit waarborgen door de Jong te behouden. Of hem bij een niet af te wijzen bod te verkopen om zo de kwaliteit van de selectie op een andere manier te waarborgen of bijvoorbeeld extra geld in de uitbreiding van het stadion te stoppen.

Ik denk dat we reeel moeten zijn en Luuk voor 15-18 miljoen moeten verkopen. Het is duidelijk dat hij toe is aan een volgende stap. Voor het geld dat binnen komt kunnen we vervolgens opzoek naar een vervanger. Ideaal zou Bony zijn maar dat zal wel geen haalbare kaart zijn. Wat ook goed zou kunnen werken is een Matavs maar ik verwacht niet dat PSV hem naar een concurrent laat vertrekken.

Idd een beetje ervanuit gaan dat Twente zomaar meewerkt. De Jong heeft een contract getekend en Twente zit er financieel goed bij. Je leverd toch zomaar 25 +- goals in. Lekker markt conform 17 miljoen blijven vragen.

En wat is dat dan wel? Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. Het is wat de gek ervoor wil betalen. Mocht Twente denken/vinden dat hij meer waard is voor de club, dan is dat zijn waarde. Dus 5 miljoen of 30 miljoen, geen idee wat hij waard is.

Beetje jammer allemaal. Ik vind Luuk een fantastische spits, en een mooi nuchter mens. Volgens mij heeft hij continu aangegeven nog een jaartje bij Twente te willen blijven: ''eerst maar eens een jaartje dit niveau vast houden '', waren volgens mij zijn woorden.
Nu is het 'ineens' andersom...en het gekke is, ik hoor Luuk nergens praten, ik hoor alleen die aap van een Laros overal bleeren dat Luuk Nederland is ontgroeid, en dat hij verder moet. Ik geeft Twente groot gelijk....luuk is jong, talentvol, heeft nog een langlopend contract, en Twente hoeft hem niet te verkopen. Als al die grote Europese clubs hem dan zo graag willen hebben, dan moeten ze ook maar betalen. Twente weet ook dat als ze hem behouden, en hij knalt er komend seizoen weer 25 in...dat ze dan komend zomer, of misschien al komende winter spekkoper zijn. Ik zou gokken als Twente zijnde, en hem nog een jaar vasthouden.
Neemt niet weg dat ik Luuk een mooie club gun, en Borussia een mooie realistische tussenstap vind. Hopelijk geen Newcastle voor hem!

3 juli 2012 om 13:06

Misschien klopt het ''gebleer'' van Laros wel. Mensen dachten dat Ricky van Wolfswinkel ook beter kon blijven maar nu is die bij Sporting een groot man en willen veel clubs zo een jong talent hebben. Ik denk dat Luuk er ook klaar voor is maar het is nooit slecht als die bij Twente blijft voor zijn ontwikkeling )

Tsja Louis, wanneer jij nou gewoon een club kan vinden die 18mln gaat neerleggen voor Luuk ben je er uit met Twente. Da's heel simpel!

Gladbach komt niet verder dan 11mln en het bod van 11mln pond (bijna 14mln) van Newcastle is direct van tafel geschoven. Voldoen aan de wensen van De Jong is pas deel II van het verhaal. Deel I is het voldoen aan de wensen van Twente!

Twente heeft zwaar geïnvesteerd om komend seizoen mee te doen om de titel, aangezien de concurrentie er niet sterker op is geworden (lees: Feyenoord, AZ en Ajax bij vertrek Vertonghen). De Jong moet een belangrijke schakel worden in dit elftal. Een vervanger is niet zo makkelijk te vinden dus kan Twente (eindelijk) eens de hoofdprijs vragen.

Laros heeft een verkeerde inschatting gemaakt door zelf in de Engelse pers te roepen dat De Jong zijn keuze had gemaakt. In Newcastle heeft men gevoeld dat de keuze niet voor 100% op NU zal vallen en is afgehaakt. Zij willen alleen spelers die wél voor de club kiezen.

Met Gladbach heeft Twente het spel gespeeld om Oscar Wendt binnen te halen. Vanuit Gladbach was er de wens voor een package deal; De Jong voor 11mln + Wendt naar Gladbach. Hier is men niet uitgekomen, aangezien Twente rekent met 18mln - Wendt = 15mln. Toen dit niet lukte heeft Twente heel snel Schilder gehaald en is Wendt niet meer nodig.

Laros zoekt nu maar de pers om een breuk te forceren, aangezien De Jong naar Gladbach wil, maar Gladbach niet het bedrag wil betalen dat Twente nu wil ontvangen: 18mln. Laros heeft zijn hand overspeeld.

3 juli 2012 om 10:02

En dat gaat ook gewoon gebeuren. LDJ wordt nu verteld hoe te handelen en een transfer te forceren.

De Jong naar Gladbach voor 10+2(cl Kwal) denk ik + Oscar Wendt.

Twente rekent nergens met 18 milj waar heb je die wijsheid vandaan? Oja het is luk raak roepen.

Luuk de Jong is waard wat de "gek" er voor geeft.

3 juli 2012 om 10:43

Luuk lijkt me niet het persoon om heisa te gaan schoppen bij Twente. Als hij de keuze heeft zal hij wel weg willen, maar Twente heeft hier de grootste vinger in de pap. Dat weet Luuk ook. Het zal voor hem ook geen straf zijn om volgend jaar bij Twente in de spits te staan. Zelfs Plet kan met zo'n voorhoede er 20 inkoppen.

3 juli 2012 om 10:43

Kap toch eens met die onzin over dat Duitse subtoppertje! Volgend seizoen is het gewoon weer middenmoot, doelstelling is de 8ste plek voor Gladbach. Luuk moet hier helemaal niet naar toe willen wanneer hij ook naar Newcastle kan.

Daarbij kan Gladbach niet aan de vraagprijs van Twente voldoen, men schijnt 10 miljoen en 2 spelers waarop Twente niet (meer) zit te wachten te hebben aangeboden terwijl de vraagprijs zo'n 20 miljoen is. Twente heeft niet voor niets een bod van bijna 15 miljoen al van tafel geveegd, men heeft niet eens een tegenbod gedaan.

Wanneer De Jong vertrekt zal hij zo'n 18 miljoen moeten opbrengen, wanneer er geen clubs zijn die bereid zijn dit bedrag te betalen blijft hij gewoon in Enschede. Voor Twente is er geen enkele noodzaak om Luuk te verkopen.

3 juli 2012 om 10:49

"luuk de Jong is waard wat de "gek" er voor geeft. "

Dus als ik als gek 5 euro voor Luuk geef dan is hij 5 euro waard?
Interessante beredenering.

3 juli 2012 om 11:16



Ik begrijp dat jij De Jong graag ziet komen, maar doen moet je club meer bieden:

http://www.twentefans.nl/nieuws/7245/-fc-twente-wi...
Na het vertrek van Ola John is de prijs gestegen.

3 juli 2012 om 11:40

@thijjob ja zo is het leven.

Als Twente ermee akkoord gaat is dat zn prijs heel simpel. Maar heel simpel is blijkbaar nog ......... ''zucht''

3 juli 2012 om 11:45

@richie Twente zal nooit zo groot worden en roemrijk zijn als Borussia is. Twente heeft het afgelopen seizoen met goed materiaal en dramatisch seizoen gespeelt en gearriveerde spelers zullen nooit naar Twente gaan. Ik weet dat je het niet wilt begrijpen maar bij een Subtopper in de Buli spelen is nog altijd een veel hoger niveau dan bij een subtoppertje in de Eredivisie.

Net zoals BMG hun beste spelers aan Bayern en Dortmund kwijt raakt kopen Duitse club bij de mindere Nederlandse clubs weg. Zie Dost. (9 miljoen voor de Topscorer eredivisie)

Misschien eens sparen voor een wedstrijdje naar de Bundesliga en dan je oordeel geven.

3 juli 2012 om 12:20

Nou ik ben vaak naar Duitsland geweest naar Schalke Gladbach en Dortmund maar heb er niet vaak een mooie wedstrijd gezien.
Het niveau is daar echt niet bijster veel hoger.
Vorig jaar heeft gladbach het fantastisch gedaan maar de jaren daarvoor moest het vechten tegen degradatie.
Wel elke keer een fantastiesche sfeer trouwens

3 juli 2012 om 12:25

Sorry hoor als je het niveau in de Buli niet hoger vind dan de eredivisie dan kan ik het niet serieus nemen., Maar ik begrijp je als Fan ! Zou precies hetzelfde doen.

3 juli 2012 om 12:38

Je hoeft me ook niet serieus te nemen.dat is mijn mening en je zult er mee moeten doen.
Ik neem mensen met een andere mening trouwens wel serieus maar alla.
Dit jaar naar Schalke - Mainz geweest Dramatisch
Vorig jaar Gladbach -schalke Dramatisch
Ben trouwens ook wel kritisch over Twente Vorig jaar was inderdaad een drama
Jaar daarvoor Dordtmund HSV je raad het al.
Maar ik begrijp jou ook als fan hoor.
2 jaar geleden schopte Twente Bremen nog uit de E.l.
Moet trouwens wel iedereen aanraden om een wedstrijd in Duitsland te gaan bekijken
Daar kunnen de mensen nog wel normaal met elkaar omgaan

3 juli 2012 om 13:24

Fijn dat jij zo'n groot supporter bent van de Bundesliga (prachtige competitie maar daar gaat het niet om), feit is dat jouw geliefde BMG maar een middenmoter is in de Bundesliga die toevallig een goed seizoen achter de rug heeft.

Voor een topper van Twente is BMG geen stap vooruit, zeker niet wanneer je ook naar de subtop Premier League kunt. Daarbij is Twente geen subtopper in de eredivisie, wanneer je jarenlang in de top 2 eindigt is de term subtoppertje niet op zijn plaats. Daarbij heeft Twente in het recente verleden grotere clubs dan BMG verslagen en uitgeschakeld wat nog maar eens aangeeft dat het verschil in niveau minder groot is dan jij hier veronderstelt.

Dat Borussia ooit een grote club was ben ik met je eens, in de jaren '70 waren ze absolute top, frappant genoeg wonnen ze de Uefa cup tegen (je raadt het al) Twente. Tegenwoordig trekken ze nog veel toeschouwers maar sportief gezien stelt het al jaren weinig meer voor, een incidenteel goed seizoen daargelaten.

3 juli 2012 om 13:34

@borussen. Ik was 2 jaar geleden bij die club van je (wat ik overigens een prachtclub vind), maar het niveau wat ik daar zag op het veld was werkelijk om te huilen. Spelers konden een bal nog niet over 5-10 meter naar elkaar passen. Jupiler League niveau, en dat gold niet alleen voor BMG maar ook voor de tegenstander.

3 juli 2012 om 13:41

BMG was 2 jaar geleden ook op sterven na dood op het veld. Vorig seizoen was het al een stuk florisanter daar. Maar ik ben het met je eens dat het niveau voetbaltechnisch gezien vaak nog wel tegen wil vallen in de Bundesliga. Alleen het tempo ligt er vaak wel een stuk hoger dan in de eredivisie, wat ook het belangrijkste niveau verschil is mijns inziens.

Louis Laros denkt gewoon aan zijn eigen geld die geldwolf. Hij heeft totaal geen belang voor Luuk. Hij als matige ex prof van Vitesse zou moeten weten dat Luuk nog het beste een jaar in Nederland kan blijven.
Hij heeft nog maar een half jaar als spits gespeeld. Nog lang niet constant en dan moet je nog niet naar de premier league gaan.
Verder bepaald Twente wel wat marktconform is. Maar Laros denkt dat marktconform alleen is wat Newcastle wil betalen.
Van zulke gladde figuren wordt je gewoon strontziek van.
Voor Twente en voor Luuk is het het beste als hij nog een jaar blijft.
En als hij gaat,dan moet Newcastle flink over de brug komen en ik denk dat ze al zijn afgehaakt.
En dat is een goede zaak~!
Die Laros moet gewoon een keer zijn smoel houden...die loopt nu elke dag in de media te piepen want hij wil zijn huis gaan verbouwen.

3 juli 2012 om 10:04

Die kerel is gewoon reeel LDJ wil weg en heeft dat zelf ook aangegeven. En ja het is zijn werk om hier nu een oplossing voor de vinden. Als Twente moeilijk gaat doen gaan spelers dwarsliggen. Helaas zo is het maar ik hoop dat het snel rondkomt. De laatste puntjes op de I.

Maar jullie hebben toch nog altijd Verhoek en Tadic.....

3 juli 2012 om 10:45

Luuk wilde volgens Laros vorig jaar ook vertrekken en in de winterstop weer en toch staat hij nog steeds bij Twente onder contract. Hij heeft notabene zelf aangegeven nog een seizoen in Enschede te willen blijven, de enige die roept dat Luuk verkocht moet worden is Laros die alleen aan zijn eigen commissie denkt.

3 juli 2012 om 10:52

De Jong heeft (in samenzijn met Laros) met zijn volle verstand een contract getekend. Hij zal zich erbij neer moeten leggen dat Twente een forse prijs voor hem wil vangen. Wat zijn contracten dan nog waard??? Dan had Laros, als goede zaakwaarnemer, maar een clausule in het contract moeten laten zetten.

Ik snap trouwens ook niet dat De Jong naar BMG wil... Het is een leuke club hoor, maar niet bepaald een topper te noemen. Afgelopen seizoen een uitschietertje, maar in de jaren daarvoor waren ze steevast in de onderste regionen te vinden. Ze zullen weinig potten breken in de CL (als ze die al halen) en al helemaal zonder Reus en Dante.

3 juli 2012 om 12:10

Noem je dat reeel van Laros?

Luuk de Jong heeft een contract met Twente. De Jong wordt weliswaar vertegenwoordigd door Laros, maar die kerel heeft helemaal niets te willen! Als Twente besluit 100 mln te vragen voor De Jong, is dat hun goed recht, daar heeft Laros niets tegenin te brengen..

Riekt weer naar een zaakwaarnemer die meer aan z'n eigen portemonnee denkt dan aan de belangen van de speler.

3 juli 2012 om 12:18

Contracten stellen toch allemaal niks meer voor. In de winterstop 5 jaar verlengen en iedereen weet (vooral in kleine competities) dat als er een grotere club komt je speler weg is.

En natuurlijk wilt Laros dit dat is namelijk z'n werk en spelers laten zich helemaal gek maken door de salarissen in Duitsland en Engeland.

Wat zal de Jong nu krijgen? 800.000?? Hij kan nu een veelvoud hiervan verdienen.

Het draait toch alleen maar om Geld

3 juli 2012 om 12:48

Waarom hoop jij nou dat hij naar Newcastle gaat? Voor je het weet,gladbach bood nog geeneens de helft van wat Twente wil. Dus dan zou die Wernd er nog bij moeten. Camargo mag je houden,die boden ze dacht ik ook al aan.
Dan ontbreekt er nog 8 miljoen Euro.
En Twente heeft geen nood om te verkopen. Dus waarom zomaar onze spits vekopen?
Twente wil 18 miljoen Euro voor de Jong.
Voor minder is het niet waard. Enwat heeft Tadic of Verhoek met een spits te maken?
Dat zijn buitenspelers die een spits bedienen.

3 juli 2012 om 13:45

Borussen

Hoe kom je er toch bij -in al je 85 posts in dit topic- dat Luuk de Jong zal gaan dwarsliggen? Zo'n type persoonlijkheid heeft hij niet eens. Daarbij heeft hij z'n huidige contract toch echt zelf ondertekend, dus het lijkt me dat hij dit wel aan ziet komen. En die Laros..? Een simpele parasiet die z.s.m. geld wil zien.

Twente heeft gewoon een machtspositie; waarom een speler verkopen die nog tot 2015 onder contract ligt? Luuk de Jong zal volgend jaar ook nog genoeg opleveren. Dit seizoen speelde het team niet opperbest, maar clubs zijn na dit mindere seizoen al bereid om 14 miljoen neer te leggen. De Jong zal nog zoveel meer opleveren na komend seizoen met Tadic en Verhoek op de flanken en /- 8 goals meer dan dit seizoen, denk je niet?

Twente hoeft helemaal niets, volgens mij steekt dat je gewoon. Overigens zou ik als ik mocht kiezen toch voor Newcastle gaan, maar dat terzijde.

3 juli 2012 om 16:49

@borussen
Contracten stellen in de voetballerij nog wel degelijk wat voor.. Vergelijk het eens met een standaard arbeidsovereenkomst. Als een werknemer het ergens anders beter kan krijgen, dan heeft-ie een opzegtermijn van 2 maanden en weg is-ie. In de voetballerij moet een contract in ieder geval nog worden afgekocht. Wordt er geen bedrag geboden dat naar zin is van de verkopende club, dat houdt het gewoon op.....

Zaakwaarnemers denken alleen aan het percentage dat ze krijgen bij een transfer, waarom zou Twente hem voor een habbekrats weg moeten doen.luuk heeft een contract bij Twente getekend en Twente heeft zich aan de voorwaarde van dat contract gehouden.ook de lengte van dat contract was bij Laros en Luuk bekend. Twente kan ook niet zeggen ''het zit finacieel wat tegen. Hopen dat luuk en Laros met wat minder genoegen nemen.
Dus heeft Twente het volste recht om de hoofdprijs te vragen.

Munsterman houdt deze keer(tot nu toe) de poot mooi stijf en terecht. HIj en mcclaren willen toch het elftal rond de jong gaan bouwen. Met tadic en chadli aan de zijkanten is het voor een spits als de jong heerlijk voetballen. Die krijgt straks de ballen op een presenteerblaadje. En Joop hoeft de jong helemaal niet weg te doen. 1. Hij heeft nog een contract en 2. we zijn gezond en er hoeft niemand meer bij. Dus mocht er echt een club komen die 18 miljoen biedt tsja dan moet je hem wel verkopen want dat zijn bedragen dat geen enkele ned. club laten schieten. Zelfde geldt voor douglas. Dus ik zie iedereen wel gewoon blijven.

"ik hoop dat FC Twente niet de realiteit uit het oog verliest en een marktconforme prijs voor hem vraagt."

Vrij vertaald: Twente moet met de vraagprijs naar beneden, want anders wordt Luuk niet verkocht en loopt Laros zijn percentage van dat bedrag mis. Immers, volgend jaar heeft De Jong nog maar een jaarcontract en zal het transferbedrag een stuk lager zijn. Waardoor Laros minder centjes krijgt.

Als Twente verkondigt minimaal 15 mln te willen en akkoord gaat met 14 is de toon gezet, je verkoopt dan nooit meer een speler voor het gewenste bedrag.

3 juli 2012 om 10:51

Bron Fctwente17-11-2010
Luuk de Jong en FC Twente hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract. De twintigjarige aanvaller heeft woensdag zijn handtekening gezet onder een verbintenis tot medio 2014 met de optie voor nog een seizoen.

Dus twente hoeft hem nog lang niet te verkopen.

3 juli 2012 om 13:58

Precies, na aankomend seizoen (2012-2013) heeft hij dus nog een jaarcontract met een optie (die niet eenzidig is) en zal zijn transferwaarde lager zijn.....

Als de Jong verkocht wordt voor een fors bedrag hebben ze nu ook de ruimte om een vervanger binnen te halen voordat de transfer van de Jong definitief is.

Haal janko terug! :P

3 juli 2012 om 13:06

Dat kan ook maar ik zou al ik Twente was voor Cyriac gaan van Standaard Luik en is ook nog eens jong en beren sterk die niet zo duur is. Als je Luuk voor 15 miljoen kan verkopen kan je toch mooie vervangers halen.

Laros kan praten wat hij wil, maar FCT moet in dit geval echt de poot stijf houden. Bij verkoop van Luuk verlies je enorm veel doelpunten (overigens geen garantie dat hij dit aantal aankomend seizoen zou maken). FCT heeft mede ingekocht op een speelwijze met een spits als Luuk dus lijkt het mij erg vreemd dat zij hem gaan verkopen (mits een absurd bedrag zoals Mcclaren al stelt).

Bovendien denk ik dat het inderdaad voor Luuk beter is nog een jaar te blijven en dat t te vroeg is om naar een topclub te gaan.

Ja, Laros, jij ziet ook je kassa rinkelen! Dan maar geen marktconforme vraagprijs, maar de hoofdprijs! Als Twente Luuk verkoopt hebben we geen marktconformprobleem, maar een megaprobleem! Dus de hoofdprijs schuiven of helemaal niks. Dat volk in Engeland heeft allemaal geld zat, maar willen dat liever niet in clubs pompen buiten de eigen landsgrenzen. Prima, dan ook geen speler. Gewone clubs moeten ook steeds vaker hoofdprijzen betalen, dus waarom Newcastle niet. En dan kunnen spelers en zaakwaarnemers wel zeuren over een volgende stap en dat het zo goed voor zijn ontwikkeling is. Dat moet je nog maar afwachten. EN volgens mij hebben ze met hun volle verstand voor een x aantal jaar een contract getekend, dus mogen ze deze houden van Twente verwachten.

Te vroeg afscheid genomen van Janko, en een speler gehaald (plet) waarvan je moet afwachten of hij het aan kan. Salaris van Janko is vergelijkbaar met de aankoopsom van Plet.
Als Janko de flanken van Tadic en Verhoek zou krijgen maakt hij er geheid meer dan de Jong. Ik had liever gezien dat je met de opbrengst van de transferwinst van Luc je verdediging had geoptimaliseerd.

Nu zul je wel een absurd bedrag moeten krijgen want waar haal je een goede vervanger, die ook nog ingespeeld moet worden op zo'n korte termijn.
Als Twente niet oppast word ook dit seizoen een topklasering moeilijk.

Ze hadden nooit Janko weg moeten doen... Je kon op je klompen aanvoelen dat De Jong na een goed seizoen (al was het op het laatst ook niet best) zou beginnen te zeuren over een transfer.

Spelers moeten eens een keer in de spiegel kijken en na een goed seizoen zeggen "als me dit nog een jaar of twee lukt dan ben ik klaar voor een volgende stap"

De Nederlandse toppers van weleer bleven een aantal jaar in de Eredivisie en na 3 a 4 jaar dachten ze eens na over een avontuur in het buitenland. Nu willen ze allemaal na 1 goed seizoen weg (De Jong is nog maar 21!!) om vervolgens ergens op de bank te gaan zitten. Ze moeten ervoor zorgen dat je als een flinke meneer bij een club binnenkomt en niet als een ventje die meot gaan hopen op een basisplaats.

Luuk is toe aan een nieuwe stap. Als hij een niveau hoger wilt komen moet ie nu weg, nu kan hij zich nog goed ontwikkelen. Portugal is daarvoor een goede opstap!

3 juli 2012 om 12:20

Op basis waarvan is hij toe aan een stap hogerop? Van het ene jaar dat hij 25 keer scoort? Dat hij zich als reserve spits in Oranje heeft opgewerkt? Hij is bij Twente pas sinds afgelopen kerst de nummer 1 voor de spitspositie.

Hij is 21 jaar, heeft nu een redelijk seizoen voor onze FC gespeeld. Hij is nog lang niet uitgeleerd in de eredivisie. Laat hem eerst eens ala Vertonghen 3-4 seizoenen constant presteren.

Het is een mega groot talent, maar om die stap al zo snel te maken omdat hij er zogenaamd aan toe is, werkt straks alleen maar averechts.

Die Laros houdt hem gewoon een dikke kluif voor. Niet om Luuk zelf maar om zijn eigen portemonnee.

3 juli 2012 om 13:09

Inderdaad, hij is gewoon toe aan een stap hogerop en in de Bundesliga of de Portugese zou een goeie tussenstap zijn net als Van Wolfswinkel alleen heeft de Jong iets meer potentie. Ik hoop dat hij voor een mooie bedrag vertrekt en een goede club vindt.

Wat is marktconform voor een een hele goede spits in wording tegenwoordig?
Er gaan meer spitsen voor tussen de 15 en 20 miljoen weg bij middelmatige clubs...

3 juli 2012 om 12:22

Als van Wolfswinkel voor 22 wegmag, wat meot de Jong dan wel niet kosten?!

3 juli 2012 om 12:23

Middelmatige spitsen in topcompetities zijn toppers in Nederland.... appel met peren..

Clubs zijn bedrijven en doel is Geld verdienen.

3 juli 2012 om 12:26

Van wolfswinkel was geen topper in NL, Luuk nu al. Kassa kassa! Twente verdient er meer aan als ze hem houden. Luuk schiet Twente de cl of voorronde cl in en wordt dan verkocht voor 20 miljoen of meer.

Dubbele kassa?!

3 juli 2012 om 13:26

komt dat door de spitsen of door de aanvoer voor de goal in andere landen? Ik denk zelf beide. Er komen hier, in tegenstelling tot het nationale team veel ballen voor de goal

FC Twente is niet slim bezig vind het al raar dat ze John hadden verkocht een prima speler, die zich alleen moest ontwikkelen. En nu gaat De Jong denk ik weg toch zonde. Ze hadden ook Tadic niet moeten halen want je hebt al met Chadli en Ola John 2 vleugelaanvallers. Of ze hadden dan juist Chadli moet verkopen i.p.v. Ola John. Maar ik zie het wel goed komen ook al vin ik het zonde dat Ola John weg is. Twente moet gewoon De Jong houden Douglas laten gaan Rosales laten gaan Mychalov ook en ik zou ook Wisgerhof laten gaan die vind ik wel zwak.

3 juli 2012 om 11:25

De reden dat John is verkocht is omdat hij een "rotte" appel in de groep was. De bv Ola John was het belangrijkste. In mindere mate geldt dit voor Berghuis.

Deze twee zijn door Adriaanse dermate de hemel ingeprezen zonder ook maar iets te hebben gepresteerd. Ze zijn te belangrijk gemaakt door Adriaanse, die daarbij is voorbij gegaan aan de rest van de spelersgroep. Het was al snel duidelijk naar zijn vertrek dat de 2 geen toekomst meer hadden in Enschede. Bijkomend feit was dat John de man in vorm was en veel geld kon opbrengen. Dit heeft de keuze makkelijker gemaakt.

Zo gaat dat in het voetbal nu eenmaal.

3 juli 2012 om 11:31

Je kunt soms een speler gewoon niet houden John werdt bij Benfica zo n salaris beloofd dat twente nooit kan en wil betalen.dan komt de zaakwaarnemer daar nog bij die dan tegen zo n jongen zegt wat voor een geweldige club Benfica wel niet is omdat hij ook geld ruikt en is zo n jongen gauw overstag
Dan kun je wel uit alle macht zo n speler proberen vast te houden maar dan loopt er een ontevreden speler in je selectie rond en dat wil je ook niet.
Overigs vind ik helemaal niet zo raar dat Twente John heeft weggedaan voor een goed bedrag. hij heeft hele goede wedstrijden gespeelt maar ook hele slechte
We zijn in Nederland kansloos tegen de grote competitie s als deze bij ons komen shoppen. Dan moet je proberen er zoveel mogelijk geld uit te sleuren.
Chaldi heeft ook al aangeven weg te willen dus zo raar vind ik de aankoop van Tadic niet. Je bent dan namelijk al 2 vleugelspelers kwijt

3 juli 2012 om 11:39

9 miljoen vind ik toch wel aan de lage kant voor jullie talent Ola John. Ik zou eerder Chadli hebben verkocht dan Ola Ola heeft meer potentie dan Chadli. Ik vond de transfer raar van Tadic omdat er toen nog geen intresse was voor Ola.

3 juli 2012 om 12:24

9 miljoen is zeer prima voor Ola, speler heeft een half jaar redelijk gepresteerd, tweede helft van het seizoen was het niet om aan te zien. Speler is nog lang niet klaar voor een club als Benfica, 9 miljoen is eigelijk een absurd hoog bedrag voor wat Ola afgelopen seizoen heeft laten zien.

3 juli 2012 om 13:27

Voor wat het waard is: Die 9 miljoen kan oplopen tot 13 miljoen dankzij een aantal clausules die Twente heeft bedongen.

Twente moet ook vaak de hoofdprijs betalen (denk aan Fer) dus mooi de poot stijf houden. Twente hoeft Luuk de Jong niet te verkopen en aangezien hij nog een contract heeft zonder clausules kan Twente vragen wat het wil. Bovendien hebben Engelse clubs genoeg geld. Dus laat ze dan ook maar betalen.

3 juli 2012 om 11:29

Nee FC Twente wilt de hoofdprijs betalen. Als ze het bedrag dat jij bied niet accepteren dan doe je het toch niet. Bij Fer hadden ze nog veel te veel betaalt ze hadden niet meer dan 3 miljoen moeten( dan haal je hem aan het eind van het seizoen op hij was toch transfervrij).

3 juli 2012 om 11:33

Twente werdt op de laatste dag verrast door de transfer van Ruiz en moesten toen wat. daardoor was er ook niet veel tijd meer om te onderhandelen.

Presteer eerst eens 2 jaar luuk! 1 zwaluw......!

laros geldwolf, joop gewoon een absurd bedrag vragen poot stijf houden.

Groot talent, gaat met tadic en verhoek ernaast nog veel meer geld in het laatje brengen.

Houden of voor deze toekomstige oranje spits de volle mep! Hoppa

Nog steeds niks gehoord over dat Twente interesse heeft in een andere spits, en zolang dat zo is zal Luuk onder de 12 miljoen niet weg gaan hoor. Zou Fall van Lokomotiv een goede opvolger zijn? Dat is echt een beresterke spits, misschien iets teveel counterspits maar voor 6 a 8 miljoen moet die wel te halen zijn. Of anders Bony, dan kan Vitesse met Reis in de spits gaan spelen. Of waarom niet Bendtner, niet geschoten is altijd mis...

Las net dat Sporting 22 miljoen vraagt voor Ricky van Wolfswinkel...persoonlijk denk ik dat Luuk een veel betere spits is...laat FCT dus maar fijn de absolute hoofdprijs vragen.

3 juli 2012 om 12:22

Enig verschil is dat hij bij Sporting speelt en in Europa zijn sporen wel begint te verdienen.

In potentie is hij misschien beter.

Ook speelt mee dat RVW een veel duurder contract heeft.

3 juli 2012 om 12:49

Klopt deels, want waarom zou Ola John nu 45 miljoen moeten kosten dan? Die heeft echt zijn sporen nog niet verdiend in Europa.

3 juli 2012 om 13:44

Ola heeft nog geen minuut gespeelt dus niks van te zeggen. Maar ook hier geld de PT competitie staat toch veel hoger aangeschreven dan de NL comp.

3 juli 2012 om 14:48

Dat kost hij niet. Clubs in Spanje en Portugal hebben standaard zulke bedragen erin staan. Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Zijn de clubs tenminste weer de baas en niet de zaakwaarnemers.

Tsja, wat is marktconform? Caroll heeft meer als 40 mln opgeleverd.

Luuk heeft gewoon een contract en als Twente de aanbiedingen niet hoog genoeg vind, dan houdt het op. Dat gezeur van Laros ben ik nu ook wel zat, die heeft alleen dollartekens in de ogen.

Twente hoeft niet te verkopen dus gewoon lekker aan die 15 miljoen vast houden. En dat is hij trouwens zeker waard !!
Voor Luuk kan een jaartje Eredivisie ook geen kwaad, misschien alleen maar beter.
je hebt 100 % zeker van 90 minuten speeltijd.

3 juli 2012 om 15:13

Ik denk dat FC Twente zelfs meer voor hem kan vangen, afhankelijk van de duur van zijn contract. Als hij nog een jaar blijft zal hij alleen maar beter worden.

Maar goed. Een leuke post voor hier. Stel hij gaat weg. Wie moet dan zijn opvolger worden?? Die Flores voor 1 miljoen?

Denk dat die +20milj wel door n club betaald wil gaan worden. Maar alsie nog n jaar blijft wordt hij nog meer waard. Feit is dattie tm 2015 vast ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren