Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik hoef in de Champions League niet te laten zien hoe goed ik ben’

Laatste update:

Jasper Cillessen is niet bezig met een transfer. De doelman heeft nu voor het tweede seizoen op rij een basisplaats bij Ajax, maar zei maandag tijdens de persconferentie de Champions League-wedstrijden niet te willen aangrijpen om zich in de kijker te spelen bij grotere clubs.

/

“Ik wil gewoon goed spelen voor het publiek en genieten”, liet Cillessen zich ontvallen. “Ik hoef in de Champions League niet aan Europa te laten zien hoe goed ik ben. Dat wil ik enkel laten zien aan de fans en de club, verder niks.” De 25-jarige Oranje-international speelde eerder voor NEC en heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2016.

Cillessen neemt het dinsdagavond met Ajax op tegen APOEL Nicosia, in de tweede speelronde van het miljoenenbal. “We hebben er enorm veel zin in en we zijn gefocust op de overwinning”, aldus Cillessen.

Denk jij dat Jasper Cillessen aan zijn laatste Ajax-seizoen bezig is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mag hopen dat hij nog een aantal jaar blijft, anders was het vertrek van Vermeer wel ultradom!

29 september 2014 om 23:09

Degene die nog nooit een penalty heeft gestopt en is al 25

30 september 2014 om 09:12

Van mij mag Cillessen vandaag nog bijtekenen met een paar jaar. Geweldige keeper voor Ajax en het NL-elftal. Uiteraard is het geen v.d. Sar maar als je goed kijkt keept hij vrijwel altijd foutloos. Sterk in hoge ballen, heeft alles klemvast, redelijk snel en goede reflex.

Penalties pakken is inderdaad zijn zwakte maar goed, als dat eigenlijk het enige is.
Bedenk daarbij dat keepers vaak pas na hun 28e of iets dergelijks op hun best zijn.

30 september 2014 om 09:55

Heeft alles in zich om net zo goed te worden als v.d. Sar. Je moet niet vergeten dat die ook gewoon tot ze 30e bij Fulham zat

dit zou toch een goede keeper zijn voor liverpool, is wel veel beter dan die mignolet

29 september 2014 om 20:07

Dat zou je wel willen. Ha.

Jasper Cillessen zal wellicht nooit bij een club à la Liverpool spelen. Is echt te gewoon.

29 september 2014 om 20:09

Niks mis met een ''gewone'' keeper. Je moet juist blij zijn met iemand die de ballen stopt en rust geeft achterin.

29 september 2014 om 20:19

Nou Courtois is ook een "te gewone jongen". Er is niks mis met een hele nuchtere jongen.

29 september 2014 om 20:24

Als mens mag je zeker gewoon zijn, Casillas_, maar als je ook als keeper gewoon bent, dan kom je nooit bij Liverpool binnen.

29 september 2014 om 21:39

De gea is pas slecht whoa

29 september 2014 om 21:59

'iedereen Komt'. Jij noemt Jasper Cillessen 'te gewoon'. Wat bedoel je? Het is een kreet die totaal niet wordt onderbouwd en ook erg onbegrijpelijk overkomt. Hij keept erg sterk en hij lijkt zelfs de nieuwe Van der Sar te worden. Wat is gewoon? Gewoon goed? Gewoon te goed? Te goed voor Liverpool? Wat bedoel je. Want als ik ergens een niet gewone keeper zie, is het wel in het doel van Ajax en het Nederlands elftal. Dan zie ik een jonge jongen, die ontzettend veel talent heeft, erg nuchter blijft en erg groot kan worden.

29 september 2014 om 22:47

Oz81,

Jasper is al 25 en waar zit hij 'maar'? Bij Ajax ja. Dat is tegenwoordig best oud om nog in een mindere competitie te zitten.

Mignolet is een jaartje ouder en zit al 4 jaar in een betere competitie.

En dat komt omdat die wél de middelmaat overstijgt.

Nieuwe van der Sar? Wel neen. Edwin oversteeg het middelmatige ruim. Dat was wel een kanjer. Jasper komt echt niet in zijn buurt.

U praat over ontzettend veel talent. Ach ja, wel ja, nu ja. Zet er eens Courtois naast. Dan praten we over iemand met ontzettend veel talent.

Neen, Jasper zal nooit erg groot worden. Ajax is zijn maximum en met wat meeval mag ie het misschien eens proberen bij een middenmoter of degradatiekandidaat in een betere competitie.

De topclubs die gaan wel voor doorslagjes van Neuer of Courtoisachtige wezentjes, die zitten op Jasper niet te wachten. Tenzij als 3de keeper of zo.

29 september 2014 om 22:56

Tim Krul en Michel Vorm spelen (speelden, Vorm niet echt momenteel) ook in 'een betere competitie, maar Jasper houdt hen wel mooi uit de basis bij het Nederlands elftal? Door meerdere kenners (vgaal, Hiddink en keepertrainers) gekozen? Dus is het altijd een teken dat je beter kunt keepen, doordat je wel of niet in een betere competitie speelt?

Jasper heeft 2 jaar in het 2e gekeept vanwege Vermeer die voor hem keepte, dat is ook zijn pech geweest, dus hij heeft zich 2 jaar niet volledig kunnen ontwikkelen doordat de maximale druk en weerstand ontbrak. Hopelijk kan hij dit nog inhalen de komende jaren, want het talent heeft hij zeker.

Als dat lukt komt hij zeker bij een Europese (sub)topper terecht.

29 september 2014 om 23:02

Waar zat van der sar op zn 25ste en Vorm ? 25 is hartstikke jong voor een keeper. Ik weet niet wat er middelmatig is aan Cillessen. Heeft ontzettend veel ballen klem, goed bij hoge ballen en heeft een sterke reflex. Los daarvan kan hij er goed voetballen. Neuer of courtois achtig noem den meteen ff t rijtje met gevestigde namen. Ik denk ook w buffon/cech/sirigu/lloris achtige keepers. Jasper is gewoon een topper.

29 september 2014 om 23:06

laak,

Edwin zat bij de Europese topclub Ajax, Jasper zit bij de Europese middenmoter Ajax.

Daar gaat u wel even aan voorbij.

Courtois een gevestigde naam? Zeker. En weet je hoe oud die is? 22 en zit ook al 3 seizoenen in een beter competitie.

Ruikt u het verschil? Ik wel.

29 september 2014 om 23:12

In wat voor opzicht is Cillessen te gewoon? Hij blinkt juist uit in het feit dat hij een all-round keeper is die een topclub aankan. Ik denk alleen dat hij pas over 2 seizoenen naar een topclub gaat, omdat hij eerst nog meer ervaring op wil doen.

29 september 2014 om 23:13

Ja, Vorm zat al die tijd bij wereldclub Swansea City.

Sinds dit seizoen zit hij bij Tottenham. Was het nu als 2de of 3de keeper? Want spelen doet ie niet.

Tim Krul heeft bij de wereldploegen Falkirk (schotland) en Carlisle United (league 1) gezeten.

Sinds een paar jaar draait ie mee bij meeloper Newcastle.

Wel ja, dat zou Jasper ook nog wel aankunnen. Zo'n Newcastle zo.

29 september 2014 om 23:31

Niveau Courtois en Neuer is inderdaad te hoog gegrepen voor Jasper, maar niveau Mignolet is zeker vergelijkbaar.

Een club als liverpool of arsenal zou inderdaad mooi zijn voor hem in de toekomst, gelukkig is hij daar nog niet mee bezig

29 september 2014 om 23:31

@ Iedereen komt
Op je 25e bij Ajax zitten is helemaal niks mis mee, nog steeds gewoon de kampioen van Nederland. Daarbij is 25 ten eerste voor een keeper helemaal niet zo oud, kan nog makkelijk 10 tot 12 jaar mee en ten tweede is Cillessen pas vrij 'laat' doorgebroken bij NEC om vervolgens de (vervelende) gevolgen te ondervinden van een te vroege transfer naar Ajax.

En voor de rest praat je eigenlijk grotendeels onzin, het is zeker geen doorsnee keeper, er zit geen noodzakelijk verband tussen leeftijd en kwaliteit('als je op je 25e nog bij Ajax speelt ben je doorsnee' of iets in die richting` en Cillessen is in zoverre gewoon dat hij nooit tot zelden fouten maakt(blunders al helemaal niet) en daarnaast ook nog wel eens een puntje pakt.

En als laatste... ik zou bijna denken dat je Belg bent. Sjonge jonge wat ligt dat er dik op zeg. Geloof me, die Mignolet moet nog ff een tijdje zo door gaan en dan heeft Rodgers het echt wel met hem gezien zeg. Wat is die matig dit seizoen zeg.

29 september 2014 om 23:40

Keizerstad1994,

Als je goed bent, dan komen ze je halen. En tegenwoordig doen ze dit al héél vroeg.

Als je op je 25 nog steeds 'maar' bij Ajax bent, dan ben je niet zo goed.

Mignolet is zwak begonnen, maar hij had bij Sint-Truiden ook even zo'n periode, komt ie wel door.

29 september 2014 om 23:46

Weer onzin van de bovenste plank. Je hoeft niet zo denigrerend over Ajax te doen, gewoon een ploeg die Champions League speelt en de laatste jaren toch een aantal keer dicht tegen overwintering aanzat en (bijna) altijd overwintert in de Europa League. Dat clubs je iets later komen halen hoeft niks te maken hebben met kwaliteit, dat is een volledig onterechte aanname die je alleen maar gebruikt om je punt te 'versterken' (je verzwakt het alleen maar). Spelers breken op verschillende leeftijden door, sommige heel vroeg( Depay) en sommige wat later, zoals een Cillessen. Ze ontwikkelen zich in verschillende periodes, sommige doen dat niet meteen in het begin. Dat betekent niet meteen dat je er weinig van kan of niet zo goed bent.

Durf te wedden dat Cillessen over een tijdje gewoon bij een hele goede club keept, deed het op het WK ook gewoon goed in een elftal dat een behoorlijk stuk beter was dan dat geweldige België van jou.

29 september 2014 om 23:56

Keizerstad1994;

Stuk beter? Eén ronde verder maar hoor. En die Belgen hebben dan nog wat voetbal laten zien.

Ik doe niet denigrerend over Ajax. Ajax is geen Europese top meer, gewoon aanvaarden want het is zo. Staan 26ste of zo op de Uefa ranking.

Er is een tijd geweest dat ze in de top-5 zaten. Komt nooit meer terug.

Jasper zal misschien wel eens een leuke club na Ajax kunnen vinden. Maar geen Man United, Chelsea, Bayern, Barcelona, Liverpool, Psg, Real of zo. Die clubs trekken andere keepers aan.

Maar pakweg Newcastle, Schalke 04 of Galatasaray kunnen zeker ook leuk zijn. Dat is meer zijn mogelijk toekomstig niveau.

30 september 2014 om 00:08

' Stuk beter? Eén ronde verder maar hoor.'

3e plek is inderdaad een stuk beter, zeker omdat Nederland gewoon 3 toplanden heeft gehad en met Mexico en Costa Rica ook tegenstanders die allebei afzonderlijk beter waren dan de 1e 4 tegenstanders van de Belgen. Maar blijf jezelf maar voor de gek houden. De Belgen lagen bij de eerste echte tegenstander al meteen op hun rug.

' En die Belgen hebben dan nog wat voetbal laten zien.'

Ook maar 1 wedstrijd goed gespeeld. Nederland speelde een geweldige 2e helft tegen de Spanjolen, een sterke 2e helft tegen Mexico, een prima wedstrijd tegen Costa Rica en een uitstekende pot tegen Brazilië. Neem je tegen jezelf in bescherming zou ik zeggen, want nou begint het wel heel erg te worden.

' Ik doe niet denigrerend over Ajax'

Ajax leidt nog steeds gewoon erg goede spelers op of haalt sommige, met Suarez en Eriksen als het beste voorbeelden van de laatste tijd. Cillessen is nu gewoon (een van) de beste bij Ajax, een ploeg die zich altijd prima presenteert in de Champions League.

' Maar geen Man United, Chelsea, Bayern, Barcelona, Liverpool, Psg, Real of zo. Die clubs trekken andere keepers aan.'

Liverpool? Die halen Mignolet ja. Nou is dat voor jou natuurlijk 'een andere keeper', maar die is zeker dit seizoen niks beter dan Cillessen. Als Mignolet bij een club als Liverpool terechtkan, kan Cillessen dat ook. Ben ik van overtuigd. Krul trouwens ook.

' Maar pakweg Newcastle, Schalke 04 of Galatasaray kunnen zeker ook leuk zijn. Dat is meer zijn mogelijk toekomstig niveau.'

We hoeven niet te doen alsof Ajax nou mijlenver van de genoemde clubs afzit, vind alleen Schalke echt een stuk sterker. Niks mis met Newcastle of Galatasaray, maar daar zie ik Cillessen niet 1,2,3 heengaan.

30 september 2014 om 00:25

ik zou niet weten waarom niet? Liverpool is een goeie club en Suarez heeft er ook gespeeld ook niet de minste speler, al heeft die een paar kleine afwijkingen.

30 september 2014 om 05:12

Mignolet is een degelijke keeper die tekort komt voor Liverpool en als Liverpool de kans had gekregen hadden ze een goede gekocht. Courtois is inderdaad fantastisch, de enige wereldtopper die Belgie heeft. Over een paar jaar Hazard misschien ook wel! Nu nog veelste wisselvallig en dik in de schaduw van een Fabregas of Costa.

30 september 2014 om 06:33

@iedereen komt
Een keeper heeft op z'n 25e z'n beste jaren voor zich! Vergeet bv niet dat vd Sar pas op z'n 29e naar Juventus vertrok, en via Fulham op z'n 35e (!!) pas bij Manchester United terecht kwam....

30 september 2014 om 07:05

Keizerstad1994,

Het is toch maar één ronde verder hoor en wij hadden geen schwalbes en penalty reeksen nodig en dus geluk om ons resultaat te halen.

Laat ze nog eens tegen elkaar spelen België - Nederland, winnen we weer hoor. Met de vingers in de neus en de handen op de rug.

U doet ook alsof onze tegenstanders niks voorstellen. Rusland eindigde voor Portugal in de kwalificatie voor het WK. Dat zegt al iets.

Algerije speelde dan weer Duitsland bijna naar huis.

Kunnen wij niks aan doen dat die 2 ploegen een dubbele bus voor de goal legden. Dan heb je zelden een mooie wedstrijd.

De wedstrijd tegen Zuid-Korea was anders niet slecht, maar niet van het niveau als die tegen Usa.

Ajax leidde prima mensen op. Jongens van de eigen stad en streek, zaten er van kleins af. Maar dat was vroeger. Vandaag gaat Ajax over heel de wereld 15 - 18 jarigen halen en dat wordt tegenwoordig dan eigen jeugd genoemd. Van mij mag het hoor.

Mignolet is ook beter dan Jasper. Dat hij nu even een minder fase heeft, verandert dat niet. Als u de keeper zou kennen, echt kennen, dan zou u weten dat hij bij Sint Truiden ook zo'n mindere periode heeft gehad. Als u Mignolet zijn wedstrijden bij Liverpool zou bekijken, dan zou u ook weten wat er schort. Om één of andere redenen is zijn positiespel niet goed bij corners en vrije trappen, hij staat te dicht bij de eerste paal. Een halve meter verder staan, zou een wereld van verschil maken. Hij deed dit bij Sint Truiden ook een tijdje. Misschien doet ie het door een gebrek aan vertrouwen? Maar het is een slimme voetballer, hij lost dit wel op.

Van der Sar had ook een mindere periode bij Juve, was hij plots zijn kwaliteiten kwijt? Neen, toch.

Newcastle, Schalke 04 of Galatasaray zijn geen beter niveau dan Ajax. Sommige van die clubs wel natuurlijk. Doch het verschil is klein. Maar die clubs betalen beter en spelen in een betere competitie. Dat is ook wat waard.

Nogmaals, de top gaat voor Neuer en Courtois en of u het nu leuk ligt te vinden of niet, daar zit Jasper niet bij. Dus komt ie, in het beste geval, terecht bij de clubs onder de top.

Ik vind Jasper een degelijke keeper, maar ook niet meer. Er lopen er zoveel rond als hem. Bosjes. Hij heeft wat geluk dat hij bij Ajax zit en dus meer opvalt.

30 september 2014 om 07:10

moustro,

Dat is waar, er zit normaal nog een beetje rek in. Maar laat ons niet overdrijven, Jasper gaat geen Courtois meer worden.

Edwin was echt wel uit ander hout gesneden dan Jasper. Beduidend betere keeper. Twee keer Europees keeper van het jaar geweest. Een eer die Jasper wellicht nooit zal meemaken.

30 september 2014 om 07:33

Jij noemt dan ook de 2 beste keepers ter wereld. Dat cillissen minder is dan hen ziet iedereen. Maar na courtois en neuer zit gewoon een hele grote groep die niet veel voor elkaar onder doet.

30 september 2014 om 07:34

Brasileironm,

Kompany is ook wereldtop hoor. En Hazard zit er ook al bij. Maar Eden is nog jong en kan nog beter worden.

De rest zit daar onder. Maar hoeveel teams kunnen 3 wereldtoppers opstellen?

Nog niet te veel. Nederland bv. niet. Die hebben er 1 1/2: Robben en van Persie. Maar die laatste staat veel langs de kant en moet nogal veel met de handrem spelen om een nieuwe blessure te voorkomen.

Mignolet komt niet te kort voor Liverpool. Hij heeft het in zijn eerste seizoen prima gedaan. Vooral de start was spectaculair, heeft toen Liverpool op titelkoers kunnen positioneren.

30 september 2014 om 07:40

Misterdego,

En u doet alsof Jasper in die subtop onder Courtois en Neuer hoort.

Echt wel niet. Die zit nog onder die subtop.

De absolute top is trouwens wel breder dan Courtois en Neuer. Misschien bent u pakweg Petr Čech al vergeten, maar ik nog niet.

Maar ach, het is een beetje typisch Nederlands om alles wat Nederlands is beter in te kleuren dan het is. Het nationaal elftal heeft bv. ook een wereldelftal sinds ze 3de zijn geworden op het WK. Terwijl dit gewoon maar een matig team is. Je krijgt dat er niet ingelepeld bij jullie. Chauvinisme zorgt wel meer voor blindheid.

30 september 2014 om 09:05

Haha weer die jaloezie van de Belgen, Nederland komt verder (alweer) en ze komen weer met allerlei drogredenen waarom het zo gegaan is. Face it, België is het gewoon allemaal net niet, zelfs met een zogenaamd gouden lichting komen ze nog niet verder dan Nederland in een zogenaamd mindere. En een onderling vriendschappelijk potje destijds als eerste wedstrijd van van Gaal zegt niks, dat Belgen daar zoveel waarde aan hechten zegt genoeg hoe laag ze wel niet staan. Helaas, Nederland is altijd beter geweest en dan zal nog altijd zo blijven.

30 september 2014 om 09:13

Florentiaviola,

Altijd kan al niet. Want jullie hebben langer dan een jaar ruim achter de Belgen gestaan op de Fifa ranking.

De onverwachte 3de WK plaats heeft jullie artificieel hoog gezet op die lijst, maar de valpartij naar beneden is al weer bezig. Wellicht de volgende wedstrijden staan jullie al weer achter ons.

België heeft echt wel een beduidend betere ploeg dan Nederland. Het is geen eerlijke vergelijking, het is er eentje tussen Barcelona en pakweg Dordrecht. Waarbij Nederland in de rol van Dordrecht kruipt.

Dat kan je ook meer objectief bepalen door te kijken bij welke clubs de spelers spelen, hoe lang ze daar al zitten en wat hun transferwaardes zijn.

Van Nederland zou ik alleen graag, maar dan ook zeer graag, Robben bij ons hebben. En een fitte van Persie. De rest mag je echt houden, ze zouden niet eens de bank halen.

Tuurlijk hechten wij waarde aan een België-Nederland. En neen, jullie niet, want je verliest die wedstrijd meestal.

30 september 2014 om 09:15

Dat zou dan dom zijn van die clubs. Als ik die Sirigu van PSG bijvoorbeeld zie staan dan weet ik zeker dat Cillessen veel beter is. En dat baseer ik echt niet alleen op Ajax-PSG.

Cillessen lijkt een gewone keeper maar ik vind hem meer dan gewoon goed. Die vrije trap bijv. van Ibrahimovic vanaf 16meter door de muur heen. Harde vrije trap, ziet de bal laat aankomen, maar Cillessen pakt klemvast. Talloze situaties waarbij hem altijd goed optreedt. Ga er maar eens op letten, het is echt een goede, betrouwbare keeper en met afstand de beste in Nederland.

En brand hem niet af na 1 foutje vanavond

30 september 2014 om 09:27

Iedereen komt

Nederland in de rol van Dordrecht? En dan 3e worden op het WK. Niet gek
Belgen hebben inderdaad een geweldig elftal staan maar een aantal speler zouden zich eigenlijk nog verder moeten ontwikkelen voor België echt mee zou kunnen doen.

Kompany en Coutois zijn de enige echte wereldtoppers, of vergeet ik iemand? Harzard zit er ook dicht tegen aan. Spelers als Lukaku, Vertonghen, Vermaelen, Benteke, Alderweireld, Dembele, Witsel, Chadli en Mertens zijn allemaal leuke spelers maar echt geen wereldspelers. Het overgrote deel zal dat ook nooit worden.

Dus als dit echt de meest succesvolle lichting is uit Belgie, dan moeten ze het komende EK echt maar eens laten zien.

Ik vind overigens dat je beetje denigrerend doet. "de rest mag je houden, ze zouden niet eens de bank halen". Ik denk dat v.d. Wiel niet zou misstaan als rechtsback bij jullie. Want een goede hebben jullie daar ook niet. Strootman als extra optie op jullie middenveld? Huntelaar met zijn statistieken niet eens proberen in de spits... nouja goed dat was het ook wel. Op Robben na hebben we ook niet veel waar jullie jaloers van worden. Maar zolang Belgie niet beter presteert moet je niet zo gaan praten.

30 september 2014 om 09:35

Hahahaha hoe is het in godsnaam mogelijk dat die Belgen het zo hoog in hun bol hebben gekregen. Hun beste lichting in tijden presteert slechter dan onze slechtste lichting in tijden.

Het minderwaardigheidscomplex uit zich nu in dit grote monden gedrag. Niemand in Nederland voelt de behoefte om zich met de Belgen te vergelijken. Andersom blijven ze maar naar ons kijken. Vervelend volk.

Courtois is een toppertje. Heeft wel wat geluk gehad met hoe het gelopen is. Was 1 van de 10000 talenten die door Chelsea gehaald is en die eigenlijk gedoemd was te mislukken, maar hij en een handvol andere zijn daadwerkelijk beter geworden van een verhuur. Heel mooi. Cilissen moet een geleidelijkere weg bewandelen.

Op den duur de stap naar de EPL maken. Je ziet dat onze keepers dat makkelijk aankunnen. Modale keepers als Krul, Vorm en Mignolet sloegen er in daar uit te blinken dus dat lukt Cilessen ook wel. Dan komt er altijd wel een club die zo gek is om je daarna op te halen (zie Lfc) voordat ze erachter komen dat ze niet bijzonder zijn of 'te gewoon', zoals onze ondermaatse amateursanalist hierboven meldt.

30 september 2014 om 09:44

Spartaajax,

Op een EK of WK kan een pruts team ook ver geraken. Zelfs de finale winnen.

De Denen en Grieken deden het jullie al voor.

Komt door de formule, die voor een flink stuk bestaat uit enkele wedstrijden met rechtstreekse uitschakeling. Geluk is daar bepalend en vermits je op een EK of een WK maar een paar wedstrijden speelt, kan je door wat meeval flink doorstoten. Een schwalbe op het juiste moment hier, een penalty reeks winnen daar en hopla je staat zomaar ineens 3de.

U hecht echt te veel waarde aan die 3de plek. U moet kijken hoe ze daar geraakt zijn, met wat voor soort voetbal. Tegen Spanje zat ik op het puntje van mijn stoel. Bij de rest viel ik in slaap. Geen creativiteit, geen dominantie, trage omschakeling, voetballen van achteruit dat nergens op leek. Aanvallend was het allemaal te stereotiep en voorspelbaar.

Tuurlijk heeft België maar 3 wereldtoppers, de rest is subtop. Alhoewel misschien Witsel ook wel naar die absolute top neigt. Maar dan heb je dus een ijzersterk team. U doet precies of er zijn landen met 11 wereldtoppers in de ploeg. Echt wel niet. In het beste geval hebben ze er 1, soms 2 en zeer zeldzaam al eens 3.

Het is tot hier toe toch één van de sterkste selecties, maar volgens Boskamp zou de volgende generatie nog beter zijn. De beloften van Nederland zou ook een sterke selectie hebben, volgens dezelfde Boskamp.

Neem hem maar serieus, hij heeft een kennersoog voor jong talent.

Anthony Vanden Borre is toch een goede RB? Komt ook van ver terug die jongen. Een jaar geleden was die nog voetballer af, maar hij staat er weer. Is eindelijk volwassen en wordt ook steengoed begeleid bij Anderlecht.

En neen op het middenveld moeten we echt niks hebben. Kijk eens wat een weelde de Belgen daar nét hebben.

Robben wil ik, van Persie ook. De rest niet. Sorry. En als dat dan denigrerend is, dan is dat maar zo. Het is mijn opinie. U bent niet verplicht ze te delen.

30 september 2014 om 09:52

Glory,

Wat een hoop generalisaties. U moest zich nog net inhouden om ze niet dom te noemen die Belgen, toch?

30 september 2014 om 09:53

Edwin speelde toen ook op ze 30e 2 jaar bij Fulham.

Daar gaat u wel even aan voorbij.

Als jonge keeper moet je veel vlieguren maken en daar is Cillisen nu mee bezig.
Neuer is van buitencategorie. Courtois is niet meer de Courtois van Atletico en als Cillisen zo door blijft keepen komt hij gewoon in top 10 van beste keepers ter wereld.

30 september 2014 om 09:57

Jij hebt hem denk ik vrij weinig aan het werk gezien? Jij wilt een showkeeper die geen ballen tegen houdt? Edwin van de Sar dook ook nooit als het niet hoefde, dat doet Cillisen ook. Een hele betrouwbare, meevoetballende keeper. Deze gaat heel ver komen

30 september 2014 om 10:19

@iedereen komt:

Ben jij van mening dat als Nederland tegen Belgie bijvoorbeeld 5 wedstrijden moet spelen dat het er meer wint dan Nederland? Begrijp me niet verkeerd.. sommige spelers zoals courtious, kompany en hazard zijn erg goede spelers alleen ik heb Belgie nog zelden op een goede wedstrijd betrapt. Ook op het afgelopen wk vond ik ze zwaar tegenvallen ookal wonnen ze sommige wedstrijden. ik vond het meer geluk dan wijsheid.

De topspelers die belgie heeft, vind ik bij hun clubs echt goed presteren maar ik vind lukaku, hazard en kompany echt niet zo denderend spelen bij de nationale ploeg hoor. Ook missen ze cruciale plekken zoals een goede rechtsbuiten, een links en rechtsback waardoor ik ze erg kwetsbaar vind over de flanken.

30 september 2014 om 11:02

roedii,

Dan wint België 3 keer, verliest het 1 keer en spelen ze één keer gelijk.

Courtois speelt altijd goed bij de RD, heb hem nog nooit een zwakke wedstrijd zien spelen daar.

Kompany idem, maar die durft al eens te veel risico in zijn spel leggen. Maar net daarom is hij zo goed. Het lukt immers 9/10 wel, maar die ene keer dat het mislukt, dan zijn de criticasters daar.

Hazard was op het WK matig. Zoals zoveel toppers. Messi was ook maar matig. Maar die jongens werken ook een slopend seizoen af waarbij ze quasi alles spelen. Dat zijn ook geen beren met een fysiek waarbij ze de Marathon des Sables even gaan afwerken. Misschien was Hazard ook wel overgeconcentreerd. Michel Preud'homme had daar ook last van op zijn eerste WK. Op het volgende WK was hij doelman van het tornooi. Hopelijk wordt Hazard dan ook maar speler van het volgende WK, dan is zijn matig afgelopen WK hem direct vergeven.

Bwa neen, er kwam weinig geluk bij kijken op het WK. Wij hebben geen schwalbes gehad, geen penalty reeksen, geen wedstrijden gespeeld met één kans en binnen.

De Russen en Algerijnen speelden met te veel respect, legde een dubbele bus voor de deur en dan heeft elk team het lastig om er door te geraken.

Zie maar eens hoe lastig über topteams het hebben tegen Chelsea. En die spelen dan ook niet de mooiste wedstrijden uit hun leven.

Ik vond de Belgen tegen die 2 ploegen vrij volwassen spelen, geduldig ook.

Tegen Zuid-Korea was het goed, zonder franjes. Tegen USA was het wow, dat zijn de Belgen die iedereen wil zien. Mja, je moet ook een tegenstander hebben die mee wil spelen. USA wou meespelen. Was één van de beste wedstrijden van het tornooi. Staan in mijn top-3, samen met Spanje-Nederland en Duitsland-Brazilië.

Tuurlijk staat er niet op elke positie een topper. Maar zeg nu eens eerlijk, bij welk land wel?

Toby doet dat niet slecht, maar ik denk dat Anthony Vanden Borre dit beter kan.

Op links is het behelpen. Pakweg Vertonghen heeft daar al puike wedstrijden gespeeld (bv. tegen Zuid Korea), maar hij faalt er al eens ook.

30 september 2014 om 11:17

brojkovic

Edwin was een veel betere keeper dan Jasper ooit zal zijn.
Edwin was zeker sec maar wel top. Die twee gelijk stellen, alleen een 'hollander' kan het. lol

Edwin is op latere leeftijd pas naar het buitenland gegaan, maar het waren toen ook andere tijden.

a) Ajax was een grotere ploeg dan het vandaag is. Het was Europese top, er was voor die reden geen nood om te switchen.

b) En het echt grote geld rolde nog niet in het voetbal, dat begon pas echt goed op gang te komen, toen Edwin net in het buitenland zat.

Vandaag komen die Europese toppers, subtoppers én middenmoters je al halen wanneer je als foetus over een goede traptechniek blijkt te beschikken.

29 september 2014 om 22:23

Je meent dit? Mignolet was de uitblinker bij Sunderland en doet het nu wat minder bij Liverpool, maar is wel nog duidelijk beter dan Cillessen, met alle respect.
Als hij het niet zo goed deed bij Sunderland hadden ze wel een Begovic ofzo gehaald.

30 september 2014 om 00:41

Ik kan je niet serieus nemen. Mignolet mag dan wel niet uitblinken heden ten dage, hij is nog steeds veel beter dan Cillessen. Daar wil ik wel op wedden.

Wat een grap, red devil ajax.

30 september 2014 om 16:20

grappig he

Lekker nuchter antwoord, haha!

Neenee, hij mag gewoon nog een jaar of 4 bij Ajax blijven. Rust in het doel kunnen we wel gebruiken met onze jonge verdedigers! Zijn contract mag trouwens ook wel eens verlengd gaan worden, anders komen de grote clubs over een jaar, wanneer hij nog maar 1 jaar onder contract staat en gaat hij weg voor 4 miljoen.

Gewoon een top keeper. Ik vind dat hij zoveel ontzettend veel rust uitstraalt. Hij doet nooit gekke dingen en is altijd serieus bezig met zijn vak. Ik vind de meest potentiele keeper van Nederland.

29 september 2014 om 20:20

Ik vind Cillessen ook een prima keeper, maar ik ben het niet met je eens dat hij nooit gekke dingen doet. Af en toe vind ik dat hij te ver doordraaft met het voetballen als keeper zijnde. Aanvallers uitkappen en de voetballende oplossing zoeken terwijl deze er eigenlijk niet echt is. Hij straalt inderdaad rust uit, maar ik vind het soms ook apathisch ogen.
Aan de andere kant hij is nog maar 25 en was doet het al prima. Keepers hebben dan nog een hele carriere voor zich en hij kan dan eigenlijk ook alleen maar beter worden.

29 september 2014 om 23:20

Achja, als het te ver doordraven met de voetballende oplossing zoeken het gekste is wat Cillessen doet, is dat eigenlijk al een compliment. Maakt echt zelden fouten en pakt met regelmaat punten voor Ajax. Is (bijna) klaar voor een stap hogerop, nog tot het einde van het seizoen bij Ajax is goed voor m en daarna zou het me helemaal niks verbazen als Ome Louis hem naar Manchester haalt.

29 september 2014 om 23:50

@keizerstad1994

Klopt, dat is eigenlijk een compliment
Hij maakt vrijwel geen echte fouten, maar is mijn ogen (nog) geen keeper die echt punten voor je pakt. Ik denk niet dat het verkeerd voor hem zou zijn om inderdaad een stap(je) hogerop te gaan, maar United zie ik absoluut niet gebeuren. Die hebben al een betere keeper die ook nog eens 1,5 jaar jonger is.

29 september 2014 om 23:53

@infama

Ik snap jouw reactie niet helemaal Infama. Wat heeft Vermeer hier mee te maken? Ajax heeft een goede keus gemaakt om Cillessen over Vermeer te kiezen, omdat die simpelweg gewoon een betere en betrouwbaardere doelman is. En of je nou Boer of Vermeer op de bank hebt zitten maakt niet zoveel uit. De enige fout is natuurlijk om een prima keeper naar een concurrent/aartsrivaal te laten vertrekken voor een relatief laag bedrag.

30 september 2014 om 00:15

Vond Cillessen vorig seizoen inderdaad ook nog niet echt top, speelde wel goed en in zoverre 'foutloos' dat zijn foutjes niet afgestraft werden, maar had toch zijn aanpassingsmomentjes nodig, zonder echt grote fouten te maken. Had dan voor het WK ook liever Krul op goal gezien. Maar op het WK en dit seizoen vind ik hem echt heel goed, gaat zelden onder ballen door(had dat vorig jaar nog wel eens, zonder gevolgen) en is qua meevoetballen ook een stuk beter geworden. Heb dan ook sinds de zomer het gevoel dat hij het wel eens heel ver zou kunnen schoppen, had ik daarvoor niet helemaal om de een of andere reden. Maar het WK en zijn start dit seizoen hebben mij helemaal overtuigd, al was het daarvoor natuurlijk al een goede keeper.

“Ik hoef in de Champions League niet aan Europa te laten zien hoe goed ik ben. Dat wil ik enkel laten zien aan de fans en de club, verder niks.”

Champions league is toch juist DE uitgelezen mogelijkheid om jezelf op top niveau te onderscheiden van de rest van de keepers en mede daardoor wellicht in de toekomst een mooie transfer te maken. Mooie woorden van Cillessen maar natuurlijk hoopt hij dat er na de wedstrijd positief over hem gepraat wordt en dat clubs hem (blijven) volgen. En terecht, uitstekende keeper.

Hij bewijst een top keeper te zijn in de toekomst zie ik hem bij een topclub spelen.

Ik zou zijn contract maar snel verlengen want anders wordt Jasper de volgende die vertrekt. Hij heeft sinds het WK zijn niveau opgekrikt en het zal dit seizoen alleen maar beter worden. Als het nu tot 2018 verlengt wordt, spreek je echt ambitie uit als Ajax zijnde. Mag toch echt niet hopen dat Cillessen zo weg gaat.

Wat een lul, denkt dat hij er nu al is, kan nog niet eens een paar wedstrijden de nul houden, moet blij zijn dat Ajax hem gehaald heeft, heeft het een beetje hoog in zijn stomme Groesbeeks koppie, wat een eigen dunk, laat hem eerst maar eens Nederlands leren en van z'ngroesbeeks accent afkomen, eikel

29 september 2014 om 22:40

Wat een ijzersterke post. Raakt kant noch wal.
Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt of ben je zo'n verknochte Anti NEC- danwel Ajaxfan?

Waar zegt hij dat hij al denkt dat hij er al is? Hij hoeft zich niet te bewijzen voor andere clubs omdat hij bezig is bij Ajax en verder niks?! Beetje begrijpend lezen kan geen kwaad.

On: Jasper lijkt me een nuchtere jongen die dit niet zegt vanwege de fans, maar het ook echt meent. Prima keeper die op elk gebied een ruime voldoende scoort! Kan inderdaad een grote worden als hij zich blijft ontwikkelen.

29 september 2014 om 23:23

Ook knap om een reactie te plaatsen die voor ongeveer 100 % uit verschrikkelijke onzin bestaat, en dan rond ik nog naar beneden af. Die jongen maakt zelden tot nooit fouten en pakt daarnaast zat punten. Op het WK ook gewoon goed gedaan. En dat ie bij Ajax nog wel eens een balletje om de oren krijgt ligt meer aan de pseudo-verdedigers Veltman, Boilesen en toch ook Moisander dan aan Cillessen, want zonder Cillessen had Ajax nu heel wat meer tegengoals gehad.

30 september 2014 om 10:29

ja dolfiezalvie

helemaal met je eens man. Zeker omdat die een accent heeft is het echt een eikel van een vent en echt een slechte keeper he?!

Ik zal je ff uit je droom helpen.. In Nederland heb je elke 20km een ander accent. Je hebt zelf ook een accent want dat heeft iedereen! En als jij nu eens goed Nederlands zou kunnen, dan zou je begrijpen dat Cillessen het juist niet hoog in zijn bol heeft aangezien hij zegt helemaal niet bezig te zijn met andere clubs maar alleen wilt presteren voor de fans en voor de club.

Probeer nu maar eerst in de juiste hoek te duiken bij een strafschop en dan hoef je m van mijn niet eens tegen te houden want dat is voor cilessen een utopie.

Hey VZ! Waarom staat er in godsnaam 'geen mening' als pollkeuze bij? Als je geen mening hebt klik je toch gewoon nergens op...

@ iedereen komt...at81 heb helemaal gelijk je praat maar wat...met je tegewoon en 25 te oud om naar buitenland tegaan...haha best grappig eigelijk...zulke onzin

Cillessen geeft juist aan dat hij alleen met Ajax gewoon goed wil presteren en dat hij niet bezig is om zich om zich in de kijker te spelen voor andere clubs. Wat is daar nu weer mis mee?

Goede keeper, geen wereldtop maar zeker beter dan bijvoorbeeld koekebakker mignolet die veel punten kost voor liverpool! Snap nog steeds niet dat ze verdedigers en een keeper van niveau hebben gekocht van het geld van suarez. Je ziet ook dit jaar dat dit ze gaat opbreken. Vorig jaar waren ze ook kampioen geweest met normale verdedigers en keeper, jammer! Cillessen zou daar niet misstaan, gewoon een goede keeper niet meer niet minder.

Top keeper die voor Ajax veel punten gepakt heeft en gaat pakken. Bijvoorbeeld bij Feyenoord uit laatst was hij heel sterk! Hopelijk vanavond eindelijk die belangrijke zege in de Champions League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren