Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik heb het geprobeerd, daar kun je ook bewondering voor hebben'

Laatste update:

Royston Drenthe tekende op twintigjarige leeftijd een droomcontract bij Real Madrid en de wereld lag aan zijn voeten. Het Spaanse avontuur werd echter niet wat hij ervan gehoopt had en op zijn 25ste dacht Drenthe er serieus over na om te stoppen met voetballen. Velen zijn van mening dat de Rotterdammer te vroeg naar Real is gegaan, maar dat vindt Drenthe maar onzin.

/

Volgens de vleugelspeler is dit typisch voetbaltaal: "Dat van: jonge jongens moeten niet te vroeg naar het buitenland gaan. Mensen weten niet alle ins en outs", zegt Drenthe in gesprek met Helden. "Het is moeilijk om bij Real te slagen als je geen grote naam hebt. Zelfs Wesley Sneijder, Isco, Arjen Robben en Gonzalo Higuaín is dat niet gelukt. Ik heb het geprobeerd, daar kun je ook bewondering voor hebben."

Drenthe werd verhuurd aan Hércules, waar hij uitstekend begon. De technicus kreeg zijn salaris echter niet uitbetaald, waarna hij in staking ging. Sindsdien kwam het niet meer goed met Drenthe. "Het verklootte mijn positie", weet de linkspoot nu. "Toen ik terugkeerde bij Real zei trainer José Mourinho dat hij een beetje pissed off was. Hij vond dat ik Real beter had moeten vertegenwoordigen." Drenthe is inmiddels 27 jaar oud en speelt nu bij Sheffield Wednesday.

Royston Drenthe moet hoger dan Sheffield Wednesday kunnen spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hier heeft hij zeker een goed punt. In het eerste jaar was hij niet slecht, meen zelf nog een winnende gemaakt tegen Juve. Maar er komen is er een, er blijven is het tweede. En aan het laatste kan je echt opmaken of iemand echt een topspeler is of niet

13 november 2014 om 10:21

Deels heeft hij gelijk. Wil echter wel benadrukken dat Gonzalo Higuaín zeker wel was geslaagd, alleen hij was niet altijd eerste keus.

Ik kan mij voorstellen, wanneer Real aanklopt, je geen nee zult zeggen, maar verstandig was deze stap niet. Hij benoemd dat het zelfs voor grotere namen moeilijk is om te slagen, wat inhoudt dat kleinere namen het helemaal moeilijk krijgen. Het gebeurd heel zelden dat zeer jonge spelers doorbreken bij topclubs. Seedorf was daar een mooi voorbeeld van en Ronaldo bij United, maar doorgaans niet verstandig zo'n stap te zetten op zo'n jonge leeftijd. Tenminste niet als je carrière je lief is.

13 november 2014 om 11:41

Higuain is dan ook de enige speler die hij opnoemt die nog niks bewezen had en zelf op jonge leeftijd was gekomen. Die andere namen wat die opnoemt waren al gearriveerde spelers doordat ze juist langer bij hun eigen club bleven, voordat ze de overstap maakte. Zegt ook al genoeg, die namen wat hij opnoemt wat gefaald zouden hebben voetballen wel allemaal stuk voor stuk bij mooie clubs. Alleen Drenthe is nergens meer gewenst, dusja meneer 'ik moet mn vroete laatuh sprekuh' je slaat de plank volledig mis.

13 november 2014 om 12:00

Dat je zegt dat deze namen allemaal bij mooie clubs spelen klopt inderdaad. Ook hadden ze inderdaad al meer status dat heel Drenthe had. Goed punt Sofian1234.

Daarbij komt hij waarschijnlijk ook wel kwaliteit te kort voor de absolute top, Anders waren er waarschijnlijk wel meer gerespecteerde clubs in Drenthe geïnteresseerd geweest. Jammer, want voetballen kon hij natuurlijk wel erg goed.

13 november 2014 om 12:41

Als je bij een topclub als Real niet slaagt is dat natuurlijk totaal geen schande. Alleen de beste spelers komen daar uiteindelijk bovendrijven omdat de concurrentie zo hevig is. Maar als je er dan vertrekt moet je zorgen dat je wel op een niveau daaronder terecht komt en daar blijft hangen en niet zoals Royston Drenthe in een vrije val terecht komt.

Royston heeft geen fout gemaakt door naar Madrid te gaan maar wel een fout gemaakt met wat hij met zijn talent deed nadat hij bij Madrid ''niet meer nodig'' was. Met een beetje meer instelling had hij gemakkelijk meegekund bij een Valencia of een andere leuke subtopper in het Spaanse, Duitse of Engelse voetbal. Feit is nu echter dat hij bij Sheffield Wednesday voetbalt, wat een ongelooflijk mooie club is (ik bezocht de wedstrijd tegen Norwich City twee weken geleden) maar niet de gewenste club is waar een Jochie dat van Feyenoord naar Real Madrid verkast wenst te eindigen.

13 november 2014 om 10:46

Hij heeft alle competities bij elkaar zo'n 60 wedstrijden voor Real gespeeld, dat is dus zo'n 20 per jaar, hij heeft 18 x gescoord in die 60 wedstrijden.
Dus eigenlijk heeft hij het vrij goed gedaan bij Real.

13 november 2014 om 12:44

Hij heeft zeker geen punt. Hij heeft in Madrid nooit als een prof geleefd en overal waar hij kwam waren ze snel klaar met deze jongen. Niet voor niks dat Feyenoord zelfs in nood nooit heeft overwogen hem terug te halen. Ik heb bewondering voor hem als hij naar Madrid was gegaan, als een prof geleefd zou hebben en er alles aan gedaan zou hebben om te slagen en het vervolgens toch niet lukte. Dan had hij mijn bewondering.

Royston Drenthe heeft niet gefaald vind ik. Hij heeft het geprobeerd alleen had hij pech dat hij het niet kon. De druk lag te hoog en die had hij onderschat. Ook was hij geen lieveling onder de supporters door zijn huidskleur en haarstijl.

Qua voetbal is hij wel fantastisch vind ik, ik weet nog dat hij samen met Marcelo destijds de concurrentie strijd aanging toen waren zij van het zelfde niveau maar toen zette Marcelo in een korte periode een fantastische ontwikkeling neer en werd hij een van de beste ter wereld, zo niet de beste op die positie terwijl Drenthe stil bleef of eerder ging verzwakken.

Hij heeft wel een punt niet iedereen kan slagen bij Real Madrid, de kans is groter dat je faalt dan slaagt bij Real Madrid. Trouwens Isco heeft gefaald? Die man is de toekomst van Real Madrid..

13 november 2014 om 08:49

wat een bullshit over zn haarstijl en huidskleur. de supporters hielden niet van hem door zn gedrag op en naast het veld.

13 november 2014 om 09:01

wat een onzin
als je bij iedere club waar je hebt gespeeld niets kunt laten zien heb je gewoon gefaald.
dat je bij real niet slaagt had ik hem vantevoren ook wel kunnen vertellen, maar als hij nog 2 jaar bij feyenoord was gebleven had hij het niveau everton makkelijk aangekund.
dit is het perfecte voorbeeld van een speler die zonder discipline veel te snel naar het buitenland vertrok.

13 november 2014 om 09:29

Er is maar een reden: mentaliteit. Zelfs zo'n mentaliteit dat hij weigert wat aan zijn mentaliteit te veranderen. Dan faal je, ja.

13 november 2014 om 10:51

Wat een onzin, geweldig argument van je, maar als we het daar toch over hebben, 60 wedstrijden spelen en dan 18x scoren bij Real kan ik niet gefaald noemen.

Ook bij Hercules deed hij het naar behoren, het ging eigenlijk pas mis na die werkweigering, als hij dat niet had gedaan, had hij nog steeds in Spanje gespeeld, niet bij Real, maar zeker wel bij een goede middenmoter of redelijhke subtopper.

13 november 2014 om 12:12

Waar haal je die info vandaan?
Ik zie 4 doelpunten uit 65 wedstrijden op Wiki.
Hij heeft bij alle clubs samen nog geen 18 goals gemaakt.

13 november 2014 om 14:25

nl.soccerway.com/players/ royston-ricky-drenthe/2246/

Spatie eghalen tussen / royston

Maar ik heb daar wel een fout mee gemaakt, hij heeft voor Real maar 5 doelpunten gemaakt, beste blunder van mij dus.
Had al zoiets, dat zijn wel heel veel doelpunten voor een linksback/half.

Maar dan nog vind ik niet dat je kunt zeggen dat hij heeft gefaald, hij heeft 60 wedstrijden Real gespeeld,

13 november 2014 om 12:10

jaaaa.. let's play the race card
Drenthe heeft gewoon een slecht mentaliteit, waarom altijd maar weer de huidskleur er bij gehaald moet worden....

Dat het moeilijk is om bij Real te slagen dat weet iedereen. Dus wat doe je dan? Er naartoe met 99% zekerheid dat gaat mislukken of proberen je via een omweg op te werken tot je het niveau hebt om het te maken bij Real.
Van Real naar Sheffield Wednesday is wel een erg groot verschil.

Ergens heeft hij wel een punt maar dat hij dan in staking gaat over zijn loon terwijl Real daar duidelijk niet mee opgezet is, getuigd dan weer niet van veel gezond verstand.

13 november 2014 om 08:28

Real Madrid, Hercules, Everton, Alania(rusland), Reading Sheffield Wedsnesday

Hij heeft na Real Madrid in elke soort club gezeten, overal mislukt

13 november 2014 om 08:57

Hij klinkt een beetje als een student die een heel jaar niets anders doet dan feesten en drinken, faalt op al zijn examens en dan zegt: 'nou ja, ik heb het toch geprobeerd'

Wel grappig dat dhr Royston hier zichzelf weer tegenspreekt. Eerst zeggen dat het onzin is om te beweren dat je als jonge jongen niet naar Real moet gaan, om vervolgens zelf te beweren dat het moeilijk slagen is bij Real als je geen grote naam hebt. Als jonge jongen van Feyenoord heb je toch geen grote naam heer Royston en is de stap dan toch niet verstandig als de kans op slagen klein is?

Hij heeft wel gelijk maar waarom noemt hij uberhaupt Isco op?

13 november 2014 om 08:26

Snap ik ook niet.. waarschijnlijk een fout van voetbalzone.

13 november 2014 om 08:32

Hoezo een fout van vz? Zo staat het daadwerkelijk in Helden.

13 november 2014 om 08:36

Hoe komt Drenthe er dan op dat Isco heeft gefaald?

13 november 2014 om 08:40

Geen idee. Maar een rare uitspraak van Drenthe is natuurlijk niet automatisch een fout van vz

13 november 2014 om 10:03

misschien omdat Isco vorig jaar op de bank terecht was gekomen en door de komst James zijn kansen alleen zag slinken? Ik weet niet van wanneer dit interview is, het pas de laatste week/weken dat Isco weer minuten krijgt bij Real.

13 november 2014 om 11:18

Isco kreeg vorige seizoen ook voldoende speel minuten bij Real Madrid.
Hij speelde Onder anderen mee in de finale van de championsleage.
Alleen blinkt hij pas deze seizoen uit.

13 november 2014 om 10:07

en higuain snap ik ook niet? pipita heeft 6 jaar voor real gespeeld en was bij sommige een lieveling. Zeker en vast niet gefaald!

Vind niet dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. 9/10 zou op zn 20e naar Real Madrid gaan om te voetballen bij de grootste club ter wereld. Dat het dan verkeerd uitpakt.. Vindt de keuze van Real ook raar toen hij aan Hercules werd verhuurd. Waarom geen betere club? Kon hij toen wel aan.

De Championship is gewoon een leuke competitie voor een speler als Drenthe. Zit veel concurrentie in tussen de teams.

13 november 2014 om 09:24

Klopt, en de Championship is soms leuker dan sommige andere hoofddivisies.

Hoezo, het is Isco niet gelukt?

13 november 2014 om 08:51

Higuain heeft ook maar 260 wedstrijden gespeeld en meer dan 100 keer gescoord.
Als dat al mislukt is, slagen er weinig spelers bij hunclub.

13 november 2014 om 13:04

Een beetje hoge eisen stellen mag toch wel? 260 wedstrijden hadden minimaal 200 doelpunten op moeten leveren..

14 november 2014 om 11:20

Ben je gek? Zelfs een Benzema zit maar aan 1 goal per 2 matchen, het lijkt alsof iedereen dat maar normaal vindt door Messi en Ronaldo. Die 2 zijn 25 klassen beter dan de rest.

Te groot ego en te weinig voetbalkwaliteit. Arbitragezaak hier, staking daar. Om 4:30 tegen een politieauto knallen, 7 keer door rood rijden met hoge snelheid. Lijkt me eerder dat Drenthe een probleem heeft met zichzelf.

13 november 2014 om 08:54

Ja hij heeft zichzelf niet bepaald geholpen. Dat is niet de mentaliteit om het te maken in de topsport.

Het scheen meer aan z'n positie te liggen bij Real, hij wilden middenveld of voor Real wou linksback... Of de trainer beter gezegd!

Ga op linksback staan en je bent welkom voor willems, ben nooit fan geweest van die clown, en gisteren twijfelde ik even of ik niet zelf met mijn 5e klas ervaring meekon op zijn niveau. Echt een schande dat zo iemand het nederlands elftal shirt mag dragen.

13 november 2014 om 10:43

En dan wil je Drenthe er wel bij hebben. Doe toch gauw normaal. Die jongen kan er helemaal niets meer van. Niet in zichzelf geïnvesteerd en daardoor een veel mindere voetballer dan toen hij 19/20 was. Eigenlijk een hele prestatie. In dit tempo speelt hij op zijn 30e gewoon bij de amateurs. Weliswaar met een hele dikke bankrekening.

Die jongen heeft er heel verstandig aan gedaan om direct dat vette contract te tekenen. Met zijn mentaliteit had hij anders nooit die kans meer gekregen. Doordat hij bij Madrid heeft gespeeld durven enkele clubs de gok ook nog met hem te wagen waardoor hij zelfs nu nog een mooi salaris opstrijkt.

13 november 2014 om 12:39

@polop

Ik vraag me af hoe dik die bankrekening is en zeker als die dertig is. Het zou me niks verbazen als die man straks alles heeft uitgegeven.

Er had zeker meer in zijn carrière gezeten maar hij had gewoon moeten accepteren dat de trainer bepaalt waar die hem neerzet. Hij speelde op een gegeven moment marcelo uit de basis want die was op dat moment ook nog niet onomstreden maar dan moet je wel doen wat er van je gevraagd wordt.

Ach in ieder geval lekker gecasht, als die jongen wat aan zijn mentaliteitsprobleem zou doen, speelde deze Drenthe gewoon subtop/net iets onder Subtop in Europa. Clubs als Hsv, Everton, Southampton, Hoffenheim, Stoke, Newcastle, Genoa, Lazio en Malaga. Heeft aan zichzelf te danken dat hij nu bij Sheffield Wednesday voetbalt.

13 november 2014 om 17:44

Denk je dat hij nog veel over heeft van dat loon van Real?

13 november 2014 om 18:50

Nee, maar heeft bij Hercules en Everton ook nog wel goed geboert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren