Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij gaat er echt niet net als Ronaldo zestig in een jaar maken'

Laatste update:

Karim Benzema scoorde dit seizoen vijftien keer in dertig officiële wedstrijden voor Real Madrid, maar krijgt toch te maken met de nodige kritiek. De Fransman maakte slechts één doelpunt in de laatste zes competitiewedstrijden en de grief luidt dan ook dat hij productiever moet zijn, maar Zinédine Zidane neemt het nu voor zijn landgenoot op.

/

“Ik begrijp niet waarom Benzema zo onder vuur ligt. Misschien willen de mensen dat hij er net zoals Cristiano Ronaldo per seizoen zestig maakt, maar dat gaat hij echt niet doen”, aldus oud-Real-middenvelder Zidane in gesprek met Marca. “Benzema is meer een spelmaker. Hij wil graag bij het spel en de aanvallen betrokken worden en dat is prima, want dan kan Real combinatievoetbal spelen.”

Vorig seizoen stokte de teller van de 27-jarige Benzema overigens op 24 goals en 16 assists in 52 officiële wedstrijden. De 72-voudig international is aan zijn zesde seizoen in Spaanse dienst bezig, want in de zomer van 2009 kwam hij over van Olympique Lyon. Benzema won met Real tot dusver de landstitel, tweemaal de beker, de nationale en Europese Supercup, de Champions League en het WK voor clubteams.

Heeft Real Madrid behoefte aan een extra spits?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik weet niet wat de meeste mensen deze spits afkraken, maar dit is een van de beste spitsen in de wereld, die het spel van Real snapt.

Daarom blijf ik hopen dat hij gewoon bij Real blijft want en ander spits zou niet de oplossing zijn voor goals want die worden al genoeg gemaakt door de flankspelers.

28 januari 2015 om 00:21

Inderdaad, Benzema scoort er misschien niet op los maar dat hoeft niet als je een speler als Ronaldo naast je hebt, Benzema begrijpt hoe hij moet spelen zodat Ronaldo ze erin kan schieten. Benzema blijft de ideale spits, is niet egoïstisch en weet zich altijd te betrekken in het spel, Benzema speelt hoe hij moet spelen ancelotti verwacht niet dat hij er 60 maakt maar wel dat hij z'n taak uitvoert en dat doet hij gewoon goed.

28 januari 2015 om 00:21

Helemaal mee eens!
Ook ik moet toegeven dat ik wel wat kritiek op hem had en soms higuain boven hem verkoos maar als je hem nu in het team ziet spelen doet hij het gewoon perfect en zie geen andere spits die de functie zo goe kan overnemen!

Goals maakt hij niet vaak maar daar heb je ook andere geweldige vleugelspelers of 10's voor natuurlijk

28 januari 2015 om 00:59

Meevoetballen en goed spelen, dat is voor mij genoeg. Heb alleen wat tegen Bale die matig speelt en er niets van bakt maandenlang. Als een slapjanus speelt en geen rushes meer heeft en lui oogt, nadat hij uitspraak deed ik hoef mij niet te bewijzen is het kommer en kwel met Bale. Ik denk dat de meeste Real fans blij zijn met Benzema.

28 januari 2015 om 02:10

Tja, Bale is ook bekend van de rushes vanaf links. Vanaf rechts zul je hem niet zo snel een rush zien maken. Speelt gewoon niet op de juiste positie daarvoor.

28 januari 2015 om 08:32

Bale die er niets van bakt? Als er iemand bij Real patent heeft op belangrijke doelpunten, dan is dat Bale wel. Hij kan verschrikkelijk spelen, maar ook dan nog belangrijke goals maken.

Juist Benzema ontbreekt het aan doelpunten maken op momenten dat het nodig is. Dat wat hij doet, kunnen ook wel vele andere. Maar het belangrijkste, kansen af maken, zo iemand heeft Real nodig.

Met alle respect, maar ik zie James nog niet zo'n actie maken op de zijlijn toen Ronaldo die bal van Benzema intikte. Geweldige voetballende spits. Misschien wel de beste ter wereld in zijn categorie.

28 januari 2015 om 00:25

Dat is Aguero

28 januari 2015 om 00:26

Doe altijd geblesseerd is? Benzema is topfit en word beter en beter.

28 januari 2015 om 00:32

Aguero fit is gewoon beter dan een fitte benzema. Aguero heeft gewoon de pech dat hij zo vaak geblesseerd raakt. Anders schoot hij er per seizoen 20-25+ in de PL.

28 januari 2015 om 00:37

Ik vind Aguëro ook een topspits, maar vanwege zijn scoringsdrift en instinct (een beetje als Suarez zonder het rare gedrag soms). Voetballend, in de combinatie, vind ik Benzema de beste spits ter wereld. Hij is de schakel in de aanval, zeer belangrijk.

28 januari 2015 om 01:40

Ja maar wanneer is Aguero fit.
Je kan een voetballer niet gaan beoordelen op zijn glorie periodes.

Op dit moment is Benzema gewoon een topspits / speler.

Het is toch raar dat je in de PL een spits van wereld klasse word genoemd als je tussen 20 en 25 goals maakt.

Ik ken weinig spitsen behalve messi die het aantal assists haalt van Benzema zelfs Zlatan v Persie Rooney niet.

28 januari 2015 om 04:23

"Je kan een voetballer niet gaan beoordelen op zijn glorie periodes"

Huh?? Tuurlijk wel.. Daar gaat het toch juist om?

"Het is toch raar als je een spits van wereldklasse word genoemd als je tussen de 20 en 25 goals maakt"
Nu ben je me echt kwijt.. Wat heb jij gerookt?

28 januari 2015 om 08:00

@new trafford wat hij volgens mij bedoelt is dat Aguero beoordeeld wordt op hoeveel goals hij zou maken als hij eens een heel jaar fit zou zijn. En dat wordt gebaseerd op een paar korte "glorieperiodes".

Virtuele goals tellen niet. Benzema staat er altijd, Aguero is vaak geblesseerd. Dus dan heb je meer aan Benzema.

Benzema speelt gewoon in dienst van Ronaldo. Als puntje bij paaltje komt moet Benzema de bal aan Ronaldo geven en niet andersom. Op papier is het misschien andersom, maar in de praktijk niet. Onzin om te zeggen dat hij niet genoeg scoort. Haal Ronaldo weg en hij scoort er veel meer. Natuurlijk geen 60, maar wel meer dan 15.

28 januari 2015 om 00:27

Tis toch een onzin, als hij er 25 goals er in legt.. en ronaldo een stuk of 40-50 .en de rest van de team ook een stuk of 20...welke trainer tekend er niet voor. De fans zijn te verwent met al die top spelers daar dan krijg je dat

28 januari 2015 om 00:29

Ik zeg niet dat het erg is, maar het is niet helemaal eerlijk om hem dan af te rekenen op zijn goals, want hij is naast afmaker ook heel vaak aangever.

edit:

wacht volgens mij begrijp ik je verkeerd

28 januari 2015 om 00:34

Ze onderschatten benzema zijn rol een beetje in madrid. Ookal is hij soms mentaal een hele wedstrijd afwezig. Maar dat is benzema. Blijft een geweldige spits.

28 januari 2015 om 03:03

Precies wat ik ook denk! Ronaldo 'pikt' als het ware zijn plek in de punt in, en tikt al die balletjes erin die Benzema er anders in zou tikken. Ronaldo wilt gewoon perse veel scoren en dat gaat dan ten koste van andere spelers zoals een Benzema...

28 januari 2015 om 15:11

Of is het niet gewoon zo dat Ronaldo een betere afmaker is en de tactiek van Madrid daarop afgesteld is? Nee hij zal het er vast om doen, Benzema zijn doelpuntjes afpakken...

28 januari 2015 om 15:12

@migi

Hij speelt niet in dienst van Ronaldo maar in dienst van het elftal. Dat komt omdat Benzema meer een Trequarista is dan een spits.

Als je ook de wedstrijden bekijkt van Real kom je er ook achter dat Ronaldo zelf wel 10 assists per seizoen meer kan hebben als Benzema die vele open kansen of intikkertjes niet mist.

Natuurlijk zal hij bij een vetrek van Ronaldo meer scoren maar echt niet bijster meer. Hij is gewoon geen echte spits.

28 januari 2015 om 15:19

Ja ik bedoel uiteraard in dienst van het elftal hoor. Ik noem Ronaldo gewoon omdat die toch vaak het eindstation is, terwijl een spits over het algemeen dat vaak zelf is. Het was niet lullig bedoelt tov Ronaldo ofzo.

28 januari 2015 om 16:02

Nee ik begreep ook wat je bedoelde en ik deel je mening. Uiteindelijk speelt hij als compagnon van Ronaldo in dienst van Ronaldo aangezien hij in dienst van het elftal speelt, waar Ronaldo de doelpuntenmaker is.

Grappig dus ook dat Ronaldo eigenlijk ook weer in dienst van het elftal speelt. Daarom is het ook een teamsport natuurlijk.

Zou ook niet weten welke spits er beter zou passen dan benzema.

Een pure afmaker is niks want zoveel ballen krijgt de spits van real niet panklaar in de 16.
Hij kan ook niet een te grote ego zijn a la zlaten, want hij moet altijd ondergeschikt zijn aan Ronaldo.

Benzema is sowieso een prima spits. Past perfect in het snelle combinatievoetbal van real.

28 januari 2015 om 00:37

Plus een bepaalde sierlijke traagheid over z'n spel heen (vgl. Berbatov; ander niveau, maar toch). Mooie speler om naar te kijken

Aguero em benzema de beste voetballende spits op dit monent
Wat een klasse

Naar mijn mening de beste voetballende spits in de wereld. Zonder rare trekjes of fratsen en werkt altijd hard. Meer kan je niet vragen!

Benzema is geweldig! Pff die actie vorige week was bizar *hearteyes*.

Ik vind Benzema juist goed bezig dit seizoen, maar meer scoren kan geen kwaad in mijn ogen.

Benzema kan erg goed meevoetballen, dat weten wij allemaal. Ik ben tevreden over Benzema. Is nou ook echt meer aanwezig dan vroeger. Ook werkt hij kei hard voor het team wat hij paar jaar geleden naliet. Benzema heeft echt een transformatie ondergaan, onder Carlo, prachtig om te zien. Gaat er tegenwoordig fel in de duels, dat was eerder ondenkbaar...

IK vind Rooney een betere meevoetballende spits.

28 januari 2015 om 02:13

Die speelt dan ook niet in de spits. Speelt bijna altijd op '10'.

28 januari 2015 om 02:39

Rooney is van nature wel een spits.
Als hij in de spits staat voetbalt hij ook altijd mee.
Hij zou bij Real Madrid prima op de plaats van Benzema kunnen staan

Benzema blijf doen wat je doet ik waardeer je werklust en je genialiliteit.
30 goals in alle comp en tientallen assists in een team met ronaldo bale en isco.

Dan heb ik al respect voor je.

Tja, Ronaldo is gewoon op alle punten beter. Hij maakt Real Madrid. Hij is gebrand om telkens beter te worden en dat lukt hem aardig goed ook. Benzema en Ronaldo kun je niet vergelijken, Benzema doet wat hij moet doen.

Het probleem van Benzema is dat Ronaldo vaker in de punt opduikt om die ballen erin te tikken dan Benzema zelf. Ook al staat Ronaldo op de flank, hij is vaker het eindpunt om die ballen erin te tikken. Ik denk dat Ronaldo dat afdwingt omdat hij graag vaak wilt scoren... dat gaat dus ten koste van Benzema. Ergo, je kunt het hem niet kwalijk nemen, want op het WK knalde hij ze er wel in en Ronaldo niet.

28 januari 2015 om 03:24

Benzema heeft ook periodes waar hij genoeg kansen krijgt opgelegd maar hem van binnen de 16 gewoon niet binnen de palen krijgt ;-)!

28 januari 2015 om 03:52

Iedereen mist wel eens, kijk naar Bale, Ronaldo... bovendien is 'een kans in de 16' wat anders dan een simpele intikker die je haast niet kan missen.

28 januari 2015 om 07:52

Als je naar Real kijkt dan weet je dat Benzema soms te veel kansen nodig heeft om tot scoren te komen, vooral voor een spits van zijn kaliber.

28 januari 2015 om 18:07

Precies wat ik bedoel Realmadridc.f

Benzema verdient het niet om zoveel kritiek te krijgen, misschien het enige kritiek puntje zou zijn dat Benzema z'n kansen meer moet benutten, hij heeft vaak te veel kansen nodig om tot scoren te komen. Maar verder is benzema heel erg belangrijk voor dit real. Hij heeft niet meer die ongeintereseerde houding die hij eerst wel had, hij werkt nu veel meer voor het team. Ik ben er van overtuigd dat Benzema de ideale spits is voor real en dat die dat in de toekomst ook blijft.

Benzema is goed genoeg, geen extra spits.

Opvallend dat zelfs de mensen die erg positief zijn over Benzema, zeggen dat hij "niet vaak scoort". Terwijl hij 1 op 2 loopt, wat gewoon prima is.

Zijn doelpuntenproductie ziet er alleen maar klein uit omdat Ronaldo in zijn ploeg speelt.

28 januari 2015 om 08:25

Klopt, Benzema doet het heel erg goed bij real. Ondanks het feit dat hij 1 op 2 loopt had Benzema er toch nog wat meer in kunnen prikken, dat zijn vaak 100% kansen die hij laat liggen. Hij heeft vaak te veel kansen nodig om tot scoren te komen. Ondanks dat blijft Benzema de ideale spits voor Real.

Hij gaat er geen zestig maken, maar is minstens even belangrijk, scoort vaak ook op momenten waar het team niet draait. Dit stukje van Zidane geeft meteen ook aan wat voor voetballer Ronaldo is '“benzema is meer een spelmaker. Hij wil graag bij het spel en de aanvallen betrokken worden en dat is prima, want dan kan Real combinatievoetbal spelen.”
Met andere woorden, zo een type is Ronaldo niet, want bij hem gaat het alleen om de doelpunten.

Gewoon een uitstekende speler die zichzelf wegcijfert voor veelvraat ronaldo. Is goed in de combinatie, balvast. En pikt hier en daar toch zijn goals mee.

Niks mis mee als je t mij vraagt. Je kunt niet alleen maar spelers in je elftal hebben die vooral met hun eigen goals bezig zijn.

ze willen niet dat ie 60x per jaar scoort. Ze willen dat hij die grote kansen in belangrijke wedstrijden benut zodat real geen punt verliest lijdt of wordt uitgeschakeld

28 januari 2015 om 15:16

Precies babymongo.

Benzema heeft er een handje van om juist 100% doelpunten te missen. Hij scoort dan wel weer in de meeste topwedstrijden maar het moet na al die jaren nog steeds iets scherper.

Maar goed, misschien liggen zijn kwaliteiten gewoon echt niet in dat soort balletjesm

Als benzema de penalties mocht nemen legt ie er zo 40 per seizoen in

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren