Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij en Vermeer zijn misschien wel de twee beste keepers van de Eredivisie’

Laatste update:

Een opvallend gezicht bij de eerste training van Ajax, dinsdag: Jasper Cillessen. De internationals hebben nog vakantie, Cillessen dus ook, maar de sluitpost meldde zich toch op de eerste training van zijn club. “Anders zit ik ook maar thuis”, sprak de reservedoelman van de landskampioen. Trainer Frank de Boer kan de actie van zijn pupil waarderen.

/

Of Cillessen zich nog vaak op het trainingscomplex van Ajax komt melden is nog maar de vraag. Met het oog op speelminuten is het goed mogelijk dat de 24-jarige doelman vertrekt. “Ik houd hem er heel graag bij”, laat De Boer weten via de officiële kanalen van de club. “Hij en Kenneth Vermeer zijn misschien wel de twee beste keepers van de Eredivisie. Maar ik zou het niet raar vinden als Jasper een andere keuze maakt met het oog op zijn ontwikkeling.’’

Cillessen brak door bij NEC en met zijn uitstekende prestaties verdiende hij een transfer naar Ajax. De Amsterdammers betaalden circa drie miljoen euro voor de keeper, die in 2011 een vijfjarig contract tekende. Door de concurrentie van Vermeer speelde hij slechts negen competitiewedstrijden in de hoofdstad. Daarnaast kwam hij tot acht optredens in het bekertoernooi en was hij een keer actief in de Europa League.

Is Jasper Cillessen beter dan Kenneth Vermeer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry hoor, maar Cillesen schaal ik toch hoger in dan Vermeer. Zeker op termijn.

25 juni 2013 om 16:42

Op termijn maar Cillesen heeft minuten nodig om beter te worden, die gaat die bij Ajax niet krijgen zolang Vermeer er staat. Misschien net als Zoet bij PSV Cillesen voor een jaar of 2 verhuren aan een eredivisieclub. Ben ervan overtuigd dat Jeroen Zoet ons volgend jaar allemaal gaat verassen.

25 juni 2013 om 16:56

Dan is chillessen al 26 dan zit een keeper al op zn top normaal hij
Moet hopen dat een club als fulham iets in hem ziet daar kan hij zich in de kijker spelen

25 juni 2013 om 17:00

Ik vind Cillessen wel een klasse beter dan Zoet. Cillessen maakt minder blunders dan Zoet en heeft een veel betere spelhervatting.

25 juni 2013 om 17:02

Fulham heeft net Stekelenburg gekocht dus die zullen niet opzoek zijn naar een eerste keeper

25 juni 2013 om 17:04

Op zijn 26e op zijn top?

Het is een keeper hé, dat is wat anders dan een andere veldspeler. Keepers gaan meestal vanaf hun 30e op de toppen van hun kunnen spelen. Simpelweg omdat ervaring en herkenning van spelsituaties voor keepers veel belangrijker is dan voor een andere veldspeler. Daarentegen is conditie en snelheid weer wat minder belangrijk. Al met al zit een keeper dus vanaf zijn 30e tot aan zijn 34/35e ongeveer op zijn top.

25 juni 2013 om 17:37

26 jaar en dan is een keeper normaal op zijn top?? Waar haal je deze onzin vandaan?

25 juni 2013 om 18:31

@ Timbo87

Nou ik kan me in twee seizoen RKC geen blunder bedenken hoor van Zoet! Stel dat hij er twee of drie gemaakt heeft, dan nog! Als je speelt kan je fouten maken! Cillessen speelt niet of nauwelijks, dan maak je vaak ook minder fouten ja!

25 juni 2013 om 19:01

hij is pas 24 dus nog alle tijd om 1e doelman te worden

25 juni 2013 om 19:29

een keeper is op zijn 30e jaar op zijn top

25 juni 2013 om 20:15

Ajax hecht waarde aan keepers die kunnen voetballen. Vermeer maakte wel eens foutjes, maar is opbouwend en voetballend de beste keeper in de Eredivisie.

Ik ben het met Timb078 eens dat de spelhervattingen van Zoet meer dan slecht zijn. Het is constant een blinde trap naar voren.

Beste zou zijn om Cillessen te verhuren, aangezien het voor Vermeer ook wel tijd begint te worden om naar een andere club te gaan.

25 juni 2013 om 16:43

De Boer kijkt gewoon door een Ajax-bril, toch onlogisch dat de twee beste keepers beiden bij dezelfde club zitten in de eredivisie.

25 juni 2013 om 16:55

Onlogisch, maar dat betekent niet dat het niet kan. Ik denk namelijk dat Cillesen nog beter is dan Vermeer en ik denk dat er genoeg zijn die Vermeer één van de besten van de Eredivisie vinden.

25 juni 2013 om 17:11

Aristakittens.

Het zou heel handig zijn om zelf de 2 beste van Nederland te kunnen opnoemen anders lijk je weer op de zoveelste Ajax hater op Voetbalzone.

25 juni 2013 om 17:33

@aristakittens

Alhoewel ik Cillesen een goede keeper vind, denk ik toch dat Nordfeld en Zoet niet voor niks bij grotere clubs genoemd worden dan de Keepers van Ajax. Duidelijk gevalletje gekleurde bril.

25 juni 2013 om 18:41

Leuk allemaal dat gezwets over roze brillen. Noem mij eens een keeper die net zo goed of beter is in de eredivisie dan deze twee?

25 juni 2013 om 18:56

@jaakke
Mihaylov, Zoet heeft hetzelfde niveau als cillesen en ook een in vorm stekende Tyton is net zo goed.

26 juni 2013 om 00:02

@ guust0

In de wandelgangen werd vermeer in verband gebracht met Barca... Het blijven de wandelgangen maar desondanks gaat je argument niet echt op.

on topic: De Boer heeft een punt. Het zijn beide goede keepers voor de eredivisie en misschien wel de twee beste. Dat geeft trouwens wel direct aan dat het momenteel in de eredivisie niet heel goed zit met keepers want ik vind het beide geen toekomstig wereldkeepers maar dat geheel terzijde.

26 juni 2013 om 17:34

Nordfeld , heeft een goede uittrap , zeer goede reflexen hij heeft heerenveen een aantal keer goed op de been gehouden , en is niet bang in lucht duels , iets wat ik vermeer nog eens vind

25 juni 2013 om 17:20

Cillessen, wie is dat? Nog nooit zien keepen. Zonde, 24 jaar en dan alleen bankvulling. Op zo'n leeftijd moet je ervaring op doen. Vermeer vind ik ook niet de allerbeste keeper.

Frankie, er zijn in de Eredivisie wel wat meer keepers die zich wel elke week bewijzen bij hun club, zoals de Ruiter, Zoet, Stevens bijvoorbeeld.

25 juni 2013 om 18:20

Hoe kan je Cillesen nou weer hoger inschatten als Vermeer? Waar zouden jullie zijn dit seizoen in de Champions League zonder Vermeer? Sorry hoor maar dan zouden jullie door Real madrid City en Dortmund met 9-0 afgedroogd worden. Vermeer heeft zijn katachtige reflexen en zijn weergaloze reddingen, hij is veel beter dan Cillesen.

Ik snap de logica niet helemaal dat de internationals een week langer vakantie hebben en dan "cillessen dus ook". Hij is toch helemaal geen international of vergis ik me nu?

In elk geval wel mooi dat hij een week vakantie inlevert om vast weer aan het werk te gaan maar als Vermeer aanblijft is het helemaal voor niets. Frank de Boer houdt niet van veranderingen doorvoeren en zal altijd de voorkeur geven aan Vermeer, zelfs al zou Cillessen in de voorbereiding een betere indruk maken.

25 juni 2013 om 16:40

Cillesen was ook mee naar Azië.

Het toont toch wel dat hij heel erg graag de eerste keeper wilt worden!

25 juni 2013 om 16:41

Hij is met Oranje mee geweest naar Indonesië en China, dus ja hij is wel een international.

25 juni 2013 om 16:41

Inderdaad vreemd. Van dat oefentripje naar Azie zal Cillessen toch niet heel moe geworden zijn? Dat was al een veredeld toeristenuitstapje.

25 juni 2013 om 16:49

Vandaar dat meneer zich ook meldt op het trainingsveld...

25 juni 2013 om 16:54

Van zijn kant begrijp ik het ook wel, ik snap niet dat hij van Ajax extra vrij heeft gekregen.

25 juni 2013 om 16:56

Waar ga je anders de streep trekken. Wordt een beetje willekeurig als je de andere spelers wel langer weg laat blijven en van Cillesen ineens gaat eisen dat hij er moet zijn.

25 juni 2013 om 17:05

@stefandefree, waarschijnlijk omdat Cilissen ook gewoon recht heeft op 3 weekjes vakantie. Even ertussen uit met familie of vrienden ofzo. Echter was hij al thuis en ging daarom weer trainen

25 juni 2013 om 16:42

Hij is wel mee geweest met de laatste interlands. En het is zeg maar een rustperiode als gevolg van die interlandperiode

Edit:
verwijder dit maar. Er zijn al veel reactie die er nog niet waren toen ik dit typte.

25 juni 2013 om 16:42

Cillesen was mee met de trip naar Aziã« als ik me niet vergis.

OT: Ik had graag gezien dat Vermeer vertrekt, zodat hij naar een mooie club kan, Ajax een mooi bedrag vangt en Cillesen 1e keeper werd. Nu hoop ik dat Ajax Cillesen verhuurt wordt door Ajax aan een mooie club (net als Zoet aan Rkc)

Zoet vind ik wel beter dan Cillessen, op dit moment. Cillessen moet echt aan spelen toekomen, als dit niet bij Ajax gebeurt, dan maar bij een andere club.

25 juni 2013 om 16:56

Mwaa beiden hebben zich nog niet echt op hoogste niveau bewezen.
Maar Zoet is wel een paar jaar jonger dan Cillessen dus hij heeft naar mijn mening wel meer potentie.
Maar ze moeten eerst allebei maar eens een heel jaar bij Ajax en PSV spelen.

25 juni 2013 om 18:46

Onzin, Cillessen heeft een cruciale rol gespeeld bij de schorsing van Vermeer verleden seizoen. Hij heeft het prima gedaan en punten gepakt vor Ajax en heeft daarmee een belangrijk aandeel in de titel gehad, net als Vermeer.

25 juni 2013 om 19:08

Dat waren 2 wedstrijden, ik heb het over een langere periode.

26 juni 2013 om 14:52

Zowel Cillessen als Zoet hebben een enorm goede periode doorgemaakt bij NEC en Rkc. Dit zijn geen topclubs, maar als keeper is het misschien wel moeilijker om bij een lager geklasseerde club te keepen als bij een topclub.

Wat een eigendunk 2 beste keepers van de Eredivisie ! Arrogantie straalt er weer vanaf vanuit Amsterdam

25 juni 2013 om 16:42

Het is gewoon zo. Noem jij betere keepers op??

25 juni 2013 om 16:47

Mulder Is jong een speelt wekelijks! een keept ook erg goed.

25 juni 2013 om 16:51

Mulder serieus?.. Zeg dan nog Zoet ofzo.

25 juni 2013 om 16:54

Mulder is een matige keeper die van geluk mag spreken dat hij bij zo'n mooi club als Feyenoord speelt.
Zoet, Vermeer, Cillessen, Ruiter en Veldhuizen zijn allemaal betere keepers.

25 juni 2013 om 16:57

Naar mijn mening is dit de top 18:

1. Kenneth Vermeer
2. Jeroen Zoet
3. Kristoffer Nordveldt
4. Przemyslaw Tyton
5. Jasper Cillessen
6. Robbin Ruiter
7.remco Pasveer
8. Piet Velthuizen
9. Nikolay Mihaylov
10. Gino Coutinho
11. Esteban Alvredo
12. Jelle ten Rouwelaar
13. Erwin Mulder
14. Diederik Boer
15. Nick Marsman
16. Gábor Babos
17. Yves De Winter
18. Jeroen Verhoeven

25 juni 2013 om 17:06

Jou naam staat voor sc heerenveen denk ik?

Nortveldt op 3 haha! Mihailov fit.. is met Vermeer de beste keeper van Nederland.
En Mulder onder Ten Rouwelaar??
Esteban onder Pasveer?

1. Vermeer
2. Mihailov (mits fit)
3. Cilessen
4. Ruiter (ben ik de enige die hem zo goed vind?)
5. Zoet
6. Velthuizen

25 juni 2013 om 17:13

Erwin Mulder is misschien geen geweldenaar, maar heeft dit seizoen bewezen toch een goede eredivisiekeeper te zijn. Toen Mulder er niet was, heeft dit Feyenoord toch punten gekost. Mulder heeft vorig jaar stappen gemaakt, mocht die dit seizoen nog iets meedogenlozer worden dan hoort die zeker bij de beste keepers van de eredivisie.

Voor nu zijn alleen Vermeer, Zoet en Velthuizen aantoonbaar beter. Nordtfeldt, Tyton, Ruiter zijn keepers die overdreven werden opgehemeld maar vervolgens allemaal ook veel beperkingen bleken te kennen

25 juni 2013 om 17:18

Lijst van Shenkie is een stuk beter dan die absurde lijst van sc-h. Haha

1zoet
2vermeer
3mihailov
4ruiter (nee zeker niet)
5tyton
6velthuizen

25 juni 2013 om 18:40

lijstje van psv31813 lijkt nergens op.. op 1 een keeper die best veel blunders maakt,

face it:
1. vermeer
2. michailov
3. cillissen
4. nordfeldt
5. ruiter
6 velthuizen
7. zoet

25 juni 2013 om 18:48

Hahaha Zoet. Die heeft nog geen wedstrijd ij een topclub gespeeld, laat staan dat hij beslissend is geweest.

25 juni 2013 om 19:01

Zoet keeper van het Nederlands elftal? Ha-ha

Mijn lijstje zal zijn:
1. Vermeer
2. Michailov
3. Ruiter
4. Nordfeldt
5. Cillissen
6. Zoet, Velthuizen, Tyton, Mulder

25 juni 2013 om 19:17

mijn top 7 beste keepers van nederlan 1en 2 vind tik moelilijk cillesen en
vermeer maa rja
nr 1 cillesen of vermeer
2 vermeer of cillesen
3 michailov iets minder seizoen maar tog
4 velthuizen twijfel tussen 3en 4
5 ruiter
6 zoet maar is ook een groot talent
7 mulder wordt ook steeds beter

25 juni 2013 om 20:27

1. Michailov
2. Tyton
3. Mulder
4. Veldhuizen
5. Zoet
6. Esteban
7. Ruiter
8. Cilessen
9. Pasveer
10. Ten Rouwelaar

Boertje is de weg kwijt volgens mij. De keepers zijn bepaald niet de sterkste van de eredivisie.

25 juni 2013 om 16:42

@incognitoo wie is er beter dan of wil je gewoon de Calimero uithangen ?

25 juni 2013 om 16:47

Ten eerst zoet voor cillessen '
Hij wordt niet voor niets opgeroepen door Cor pot '
En Vermeer omg zeg als de bal op hem afkomt stompt ie altijd weg terwijl die hem gewoon kan pakken ' en ik Zie liever piet velthuizen ' ken hem persoonlijk maar heeft er nu niks mee te maken '

25 juni 2013 om 16:48

Wat is iedereen meteen op zijn pik getrapt :s.
Is toch ook gewoon zo 2 internationals misschien Zoet er nog bij maar, persoonlijk vind ik deze 2 ook de beste.

En dat ja hij heeft maar 3 wedstrijden gespeeld dus hoe kan je dat zeggen is ook gelul.

Je wordt niet geselecteerd als je maar 3 wedstrijden hebt gespeeld.

25 juni 2013 om 16:49

Het woordje Calimero word graag en vaak in de mond genomen door simpeldenkende lieden... Leg mij eens uit waarvoor dat spreekwoord bedoelt is.

25 juni 2013 om 16:54

Hebben geen verstand van voetbal '

25 juni 2013 om 16:55

Nee jij bent inderdaad lekker intelligent. Een spreekwoord ? Calimero ? En bedoelt ?misschien met een D !?uhuh zou maar even uit de zon gaan.

25 juni 2013 om 19:01

Velthuizen ooit een bal zien klemmen?

25 juni 2013 om 19:19

ja en cillesen wordt niet voor neits terwijl die geen basis speler is door van gaal opgeroepen dus wat is je punt en zoet is groot talent maar cillesen is zoveel
beter

25 juni 2013 om 20:04

@incognitoo

Iemand die OMG roept kunnen we toch niet serieus nemen.
Bovendien slaan je argumenten nergens op, zoet zit in jong oranje omdat cillesen al 24 is en dus niet mee mag doen.
Cillesen wordt regelmatig opgeroepen bij het Grote NL elftal, dat lijkt me toch een hoger niveau dan jong oranje.

"ik zie liever velthuizen, ik ken hem, maar dat heeft er niets mee te maken" ja.......

Vermeer stompt elke bal weg???
Hij heeft ze er iig wel uitgehouden, kijk maar wie de minste tegengoals heeft afgelopen seizoen!!!
http://www.fcupdate.nl/stand/s819/nederland-e...

26 juni 2013 om 15:03

Hij wordt niet regelmatig opgeroepen. Hij is drie jaar geleden opgeroepen voor een oefenwedstrijd waar hij niet heeft gespeeld, en is dit jaar mee geweest naar Azie waar hij in totaal 45 minuten heeft gespeeld.

Jeroen zoet heeft inderdaad nog niet met het ''grote oranje'' meegedaan maar wel 35 wedstrijden voor vertegenwoordigende elftallen gespeeld (u17, 19 en 21). Cillessen 0.

25 juni 2013 om 16:42

Wie zijn er op dit moment beter dan? Ik denk dat alleen Zoet in de buurt komt, maar die heeft er altijd wel weer wat foutjes bij zitten. Vermeer is sowieso de beste, en als Cillessen speelt is hij ook wel beter.

25 juni 2013 om 16:42

Echt heel erg jammer inderdaad! ik had altijd wel respect voor Frankie ondanks dat hij een rasechte Ajacied is. maar nu hij ook die Amsterdamse arrogantie over begint te nemen waar ik heb niet veel vaker op heb kunnen betrappen, verliest hij toch wel een beetje respect van mij.

25 juni 2013 om 18:52

Heldopnoppen, hoeveel denk je dat het de Boer of andere Ajacieden uitmaakt wat jij van hem vind? Ik zal je helpen. Niets, nada noppes.
Bovendien heeft de Boer gelijk. Vermeer doet het erg goed, maar de beste keeper van Nederland zit bij Ajax op de bank.

25 juni 2013 om 16:43

Misschien zegt hij, en niet geheel onterecht aangezien ze beide gewoon goed keepen.

25 juni 2013 om 16:44

Snap jij de definitie van het woordje misschien niet? of wil je gewoon weer het oeroude gezever over arrogantie weer uit de kast halen.

25 juni 2013 om 16:47

Tyton is ook een geweldige keeper bijvoorbeeld. Zag je tegen Twente laatste wedstrijd. En eigenlijk tot aan zijn blessure aan toe altijd betrouwbaar. Die speelt al net zo weinig als Cillessen.

25 juni 2013 om 17:00

Bizot

25 juni 2013 om 20:19

Inderdaad, ze staan beide nog niet in de top 10.

Vermeer is bang voor hoge ballen en Cilessen zijn spelvoortzetting is matig.

Tja, aan de ene kant een positieve instelling, maar ik zie dit toch echt als een vorm van kontkruipen. Moet je mij eens zien trainer!

25 juni 2013 om 16:44

Mwa, ik begrijp het wel. Iedereen ziet dat hij veel potentie heeft en dat hij veel meer minuten moet maken. Ook in de wedstrijden die hij heeft gekeept heeft ie nooit teleurgesteld. Probleem is dat Vermeer ook erg goed is en bij Ajax lijkt te blijven. Hij moet toch iets doen om zich positief te kunnen onderscheiden.

25 juni 2013 om 16:50

Dat is ook zo. Ik vind dat Cillessen zelf gewoon met de vuist op tafel moet slaan. A la Courtois verhuren aan een goede eredivisieclub (desnoods weer Nec) en op termijn heb je een vervanger van Vermeer in je elftal met voldoende ervaring.

Als Vermeer niet vertrekt is een jaar verhuren misschien geen gek idee. Ik denk wel dat er veel meer potentie in Cilissen zit, dus het zou jammer zijn om hem volledig van de hand te doen.

Cillessen wil zichzelf gewoon zo graag bewijzen bij de Boer. Redelijk logisch dat hij dan al komt trainen. Het is voor hem te hopen dat Vermeer verkocht wordt, anders is het vrij onmogelijk voor Jasper. Als er geen club voor Vermeer komt, moet Cillessen maar vertrekken denk ik, met Mickey van der Hart bovendien ook nog een prima derde keeper.

Cillessen heeft te weinig gespeeld om dat te kunnen zeggen. Vermeer is zonder twijfel keeper nummer 1 in Nederland.

Vind Nordfeldt beter dan Vermeer eigenlijk, niet voor niets 1e keeper in Zweden.

25 juni 2013 om 16:45

Je weet dat Issakson ook jarenlang 1e keeper van Zweden was?

25 juni 2013 om 16:53

Isaksson is een prima lijnkeeper. Hij is alleen niet geschikt voor de Eredivisie. In de Turkse competitie keept hij prima. Laat wekelijks een prima indruk achter, pakt punten voor zijn club Kasimpasa.

In Turkije is het als doelman zijnde vooral belangrijk om doelpunten te voorkomen, dat meevoetballen etc. is bijzaak.

25 juni 2013 om 17:13

Dan kunnen we alsnog wel stellen dat het totaalplaatje wat bij een keeper komt kijken niet echt geschikt is. Althans dat is mijn mening dan, ik vind dat een keeper ook goed moet mee kunnen voetballen, zeker in de eredivisie.

25 juni 2013 om 16:45

Nou nou, Zweden heeft natuurlijk ook een grandioos nationaal elftal? Zegt helemaal niets. Daarnaast lopen er in Zweden nou niet bepaald veel toppers rond, waarom denk je anders dat Hansson en Isaksson de andere twee keepers zijn in de selectie?

Ik vind het nog al gek om iemand die de afgelopen 2 seizoenen bij elkaar misschien 5 wedstrijden heeft gespeeld een van de beste keepers van de Eredivisie te noemen.
Hij heeft zich nog nooit langere tijd op hoog niveau bewezen, daar heeft hij de kans niet voor gehad.
Hij moet dit seizoen echt gaan spelen anders gaat het echt ten koste van zijn ontwikkeling.

Zoet is al verder dan beide,

Als we de bluners van Vermeer op een rjtje zette heb je een film van 3 uur

25 juni 2013 om 16:43

Zoet vind ik echt niet sterker en heeft op het Ek-21 ook geen punt gepakt voor Nederland.

25 juni 2013 om 16:52

Zoet is op dit moment niet beter, maar in potentie zeker wel.
Hij is gewoon 5 jaar jonger dan Vermeer.

25 juni 2013 om 17:05

Haha.. verder ook nog.. Vermeer keept al 3 jaar in ajax 1, heeft al CL wedstrijden en interlands gespeeld bovendien is hij al 3 x kampioen geworden.. Dat je Zoet meer potentie vindt hebben, daar kan ik nog in meegaan, maar verder is Zoet absoluut niet.. Die heeft alleen twee jaar bij RKC gekeept…

Hij zegt overigens misschien wel de twee beste. Ze komen sowieso in de buurt van de twee beste.. en zoet hoort daar ook bij..

Dat zijn we gewend he.

Zelf vind ik Zoet ook gelijkwaardig aan deze 2...

25 juni 2013 om 16:46

zoet? hij was een beetje een grijze muis dit jaar in de eredivisie hij viel niet echt op na die hype die was ontstaan rond hem.

25 juni 2013 om 16:48

Zoet is een keeper met een goede reflex, maar dat verbloemt niet dat hij ook aanzienlijke minpunten heeft. Op het EK was weer goed te zien hoe onrustig hij is, joeg de ene na de andere bal over de zijlijn. Daarnaast moet hij mee voetballend nog veel leren, vond het geen zekerheid bij terugspeelballen.

25 juni 2013 om 17:14

Moest al weer denken aan die arme verdedigers van PSV als ze Zoet achter zich krijgen. Ze hadden destijds met Issakson ook zo Nico Paniek achter ze staan die de een na de andere bal de tribune inschoot als hij onder druk werd gezet.

Heeft nog een hoop te leren.

25 juni 2013 om 17:06

Dan klopt zijn uitspraak toch? 'misschien wel de twee besté'

25 juni 2013 om 18:55

Die Zoet heeft totaal geen uitstraling en gaat de top niet halen.

Ik zei het 2 jaar geleden al. Cillisen komt stil te staan in zijn ontwikkeling. Dat kon je al mijlenver zien aankomen.

En zie hier het resultaat. Een groot talent heeft 2 jaar verpest. Als hij wekelijks had gespeeld, dan had hij meegegaan met het Nederlands elftal ipv Vermeer (die zwaar overschat wordt).

25 juni 2013 om 16:47

Op basis van wat wordt Vermeer overschat? Leg dat eens uit. Vermeer heeft zich de afgelopen jaren namelijk fantastisch herpakt, heeft stappen gemaakt en is in zowel de 16 als in de lucht een stuk beter geworden. Daarnaast is hij sowieso de beste lijnkeeper van Nederland.

In potentie is Cillessen beter dan Vermeer, hij moet zijn kansen krijgen/pakken. Maar Vermeer is absoluut niet de beste. Zoet misschien?

25 juni 2013 om 16:47

In potentie ben ik ook beter dan Vermeer.

25 juni 2013 om 19:12

zoet is een groot talent alleen cillesen is nog beter

Mulder is natuurlijk beter maar ja..

Kan Ajax Cillessen niet voor een jaar verhuren als Vermeer blijft? Dan voor 1 jaar een oudere keeper halen, die als stand-in dient voor Vermeer. Of vinden jullie dat niet logisch?

Het is zonde dat een doelman met die kwaliteiten op de bank moet zitten. Als Vermeer blijft bij Ajax hoop ik dat Cillessen andere oorden opzoekt waar hij wel eerste keeper is. Anders blijft hij te lang stilstaan in zijn ontwikkeling. Als hij mee wil naar Rio gaat hij iedere week moeten spelen. Want denk dat het gaat gaan tussen Vermeer, Cillessen, Stekelenburg, Vorm en Krul voor de nummer 1.

Dit is ook de transfer die ik van de afgelopen paar seizoenen ook echt het minste heb begrepen. Je hebt een hartstikke jonge en potentieel goede keeper in huis met Vermeer om vervolgens 3 miljoen uit te geven aan de eveneens hartstikke jonge en potentieel misschien nog wel iets betere Cillisen?!

Zeer slim. Dit getuigd van een goede mentaliteit. Bij Twente is Sander Boschker door zn vakantie na het WK z´n basiskplek kwijt geraakt aan Michaylov. Dus wie weet.

25 juni 2013 om 17:22

Bosker kwam gebleseerd terug en Vermeer komt als het goed is fit terug daarnaast zou Cillessen alleen basis keeper worden als Vermeer vertrekt alleen die gaat waarschijnlijk nog niet weg met het oog op het WK ook Van Der Hart zie ik Cillessen voorbij gaan

Cillessen is naar mijn mening beter dan Vermeer ik vind dan ook dat Cillessen aan het begin van het seizoen een basisplaats moet krijgen alleen al omdat hij deze inzet toont

Zoet heeft alleen nog maar bij RKC gekeept. Laat hem eerst zich bij psv bewijzen. Gelul dat hij gelijk of beter dan Vermeer is. Bij jong Oranje redelijk goed maar geen uitblinker.

Best lullig. Vermeer heeft veel punten gepakt voor Ajax. Ook in de Champions League dit seizoen liet hij een prima indruk achter. Hij heeft katachtige reflexen, kan redelijk goed meevoetballen, alleen de uitstraling ontbreekt. Kenneth Vermeer is een prima doelman voor de Europese Subtop.

Cillessen daarentegen maakt een wat frissere indruk. Maar moet zeggen dat ook Cillessen af en toe als een 'brugpieper' staat te keepen. Een doelman moet een beetje gek zijn, hij is wat te lief.

Vind dat PSV momenteel met Jeroen Zoet over de beste doelman beschikt. Hij past precies in mijn omschrijving. Geweldige doelman.

25 juni 2013 om 17:07

Laat Zoet het eerst maar eens op een hoger niveau zien.. bij jong oranje vond ik hem matig bijvoorbeeld..

25 juni 2013 om 17:08

Wie vond je wel goed bij jong Oranje? Vond zelfs Maher er niet bovenuit steken. Spelers waren met hun gedachten allang op vakantie, zo leek het.

Jeroen Zoet zal over 5 jaar onder de lat staan in het nationale elftal.

25 juni 2013 om 22:01

@stallone-rambo

We hebben het over Zoet, al speelt het team slecht, zeker een keeper kan er dan alsnog bovenuit steken. Juist omdat hij dan meer te doen heeft. Ik vond hem matig, niet overtuigend zijn doel uit vaak..

Je bent veel te voorbarig, nogmaals laat het eerst maar eens bij PSV 1 zien, mocht hij uberhaupt eerste keeper worden (ik hoop dat ze bij PSV niet zo dom zijn om hem nog steeds niet in de basis te zetten).

Het is een prima talent dat ben ik zeker met je eens.

Ik vind Vermeer en Cillisen niet de beste van de ere divisie Zoet,Tyton maar ook de keeper van Vitesse is niet veel minder

25 juni 2013 om 18:09

Tyton die tweede keeper achter Waterman was? Goeie grap. Zoet is een leuke keeper maar kan niet tippen aan onze keepers.

25 juni 2013 om 23:44

Met tyton in de goal en een goede verdedeging was psv gewoon kampien ,
Ik persoonlijk vind tyton beterals Vermeer en Cilissen
En dat is zeer zeker geen grap

25 juni 2013 om 22:03

Tyton is een uitstekende lijnkeeper.. Dat is Vermeer ook, echter is tyton voetballend dermate zwak dat een team er met Tyton gewoon slechter op wordt (zeker in de top van de eredivisie). Als hij in de basis staat zou ik continu druk zetten op de backs en op keeper en maar die lange bal oppikken. Gewoon een echte zwakte..

Dat hebben Cillessen en Vermeer veel beter ontwikkeld..

Cillissen is ook beter, daarom ook gehaald door Ajax. Alleen Vermeer heeft het beter gedaan dan verwacht. Ajax hoopt denk ik op een bod op Vermeer om dan door te gaan met Cilissen.
Ik denk dat Vermeer voor relatief weinig op te halen is. Probleem is alleen dat Vermeer denkt dat hij per se naar een topclub moet. En die staan om de een of andere reden niet in de rij voor Nederlandse keepers. Ik denk trouwens ook dat Zoet overschat wordt. Pakte inderdaad geen punt in Israel.
Psv zou Tyton moeten kiezen en dat zou Cocu nog wel eens kunnen doen ook.

25 juni 2013 om 17:28

Ajax heeft Cillessen niet gehaald omdat hij beter was ze wouden en goede tweede keeper om het zelfde senario te verkomen van het jaar daarvoor. Vermeer stond bij Ajax lang te boek als groot talent en haalde ook prijzen met Jong Oranje. Ook heeft Vermeer een tijdje Stekelenburg op de bank gehouden. Met Cillessen erbij zou Vermeer meer gemotiveerd worden om zijn talent te tonen.

Als Vermeer vertrekt ga er maar van uit dat Ajax rond de 5 mil wil voor hem. Alleen hoeft Ajax hem niet te verkopen hij kan zelfs langer blijven

Ruiter is zker beter de vermeer... hoeveel punten heefd hij gepakt voor zijn team niet veel... ruiter wel... aajax moet is wat beter kijken want cillessen is gewoon de nummer 1 van nl..verkoop vermeer mischien kan je er nog 2 milj voor krijgen

Misschien wel Frank, maar, misschien ook niet.

' De Amsterdammers betaalden circa drie miljoen euro voor de keeper,'

Door de bijbehorende premies is het inmiddels bijna 4 miljoen.

Cillessen is gewoon redelijk onverstandig geweest. Hij heeft iets te veel naar de financiën en de club Ajax(hele grote club, prachtig om daar als jongen te mogen spelen in principe) en veels te weinig naar zijn eigen perspectieven. En je eigen perspectieven(kans op speeltijd) moeten uiteindelijk de voorkeur krijgen. Hij had nooit naar Ajax moeten gaan zolang Vermeer er zat, Vermeer is eigen jeugd en een oogappeltje van De Boer, die heeft sowieso een, zoniet twee streepjes voor op Cillessen aan het begin. Komt nog bij dat Vermeer prima geprestreerd heeft.

Nu heeft Cillessen 2 jaar weggegooid die hij veel beter had kunnen besteden. Maar in potentie is het echt een geweldige keeper, schaal hem qua potentie dan ook hoger in dan Vermeer. Ajax moet Vermeer proberen te verkopen, anders acht ik de kans groot/weet ik bijna wel zeker dat Cillessen weg wil/weg gaat. En gelijk heeft ie, die jongen moet keepen.

25 juni 2013 om 17:15

Over dat twee jaar weggegooid is Cillessen het zelf dus totaal niet mee eens he, die vind dat hij zich prima heeft ontwikkeld door middel van de trainingen op een ander niveau als bij Nec.

En ik geloof Cillessen daarin.

25 juni 2013 om 17:27

Ik geloof hem daar niet helemaal in/ben het daar niet mee eens. Tuurlijk, hij zal best wel 'iets' geleerd hebben, maar hij had veel en veel meer kunnen leren als hij ergens(hoeft niet per se bij NEC geweest te zijn) 2 jaar gekeept heeft. Niks weegt op tegen wedstrijdervaring. Bedoel, training is leuk, maar een wedstrijd is totaal anders. Zwaarder, komt veel meer bij kijken. Ik heb Zeefuik op trainingen de mooiste goals zien maken, maar in wedstrijden scheen het wat minder te lukken.

Oftewel: hij had nu veel verder kunnen zijn. En dat ie dat niet is is grotendeels zijn eigen schuld.

25 juni 2013 om 20:47

Alleen dat is het probleem van keeper zijn: je speelt of je speelt niet. Cilessen heeft nu gewoon pech met dat er een keeper is die inderdaad het oogappeltje van De Boer en ook (nog, niet lang meer) iets beter is dan hij.

Nu moet hij gewoon verhuurd worden aan een subtopper.

Valt me op dat volgens de Boer zijn spelers vaak de beste zijn op hun positie of heel goed de hemel in wordt geprezen. Hou toch op met die praat

25 juni 2013 om 17:16

Valt me op dat een goed bedoelde opmerking van Frank de Boer vaak weer onderuit gehaald moet worden met een zinloze reactie. Dit slaat echt nergens op wat je zegt. Noem is wat concrete voorbeelden dan dat De Boer dit over een speler heeft gezegd. Kunnen we daarna beoordelen of hij niet gewoon gelijk heeft gehad Overigens is het als trainer ook je taak om je spelers vertrouwen te geven, complimenten maken hoort daarbij. Niet doen alsof dat iets vreemds is ofso. Of mag alleen de media en de supporters van andere clubs dat bepalen?

Cillessen is zeker een groot talent en misschien wel de beste in Nederland. Maar hij speelt niet vaak genoeg om dat te kunnen. Maar dat Vermeer de beste is, vind ik nergens op slaan. Hij heeft goede reflexen maar bij hoge ballen is hij dramatisch, ik snap niet waarom hij zo vaak in het Nederlands elftal mag spelen.

Als dit in zijn ogen de beste keepers van de Eredivisie zijn dan kan je er op uitmaken dat hij het niveau van Nederland ook niks vind. Vermeer is een 12 in een dozijn keeper. Sterk op de lijn maar meer ook niet. Die ander schat ik een stuk hoger in maar een de ruiter en zoet zijn van een zelfde niveau.

Persoonlijk denk ik dat Cilessen het op termijn gaan winnen van Zoet, vanwege de Nederlandse spelopvatting. Zoet kan goed keepen en heeft een iets betere reflex dan Cilessen, maar hij kan echt totaal niet voetballen. Cilessen kan veel beter opbouwen en heeft een betere trap. Zeker in Engeland wordt een goede trap gewaardeerd.

Cillessen heeft 2 jaar de bank warm gehouden bij Ajax.
Misschien een verkeerde gok, anders had hij de beste uit de Eredivisie kunnen zijn...
Maar dat is hij niet want je kunt hem niet goed beoordelen nu.

Ik vind Mihaylov nog steeds de beste keeper van de Eredivisie. Want in topvorm is hij fantastisch. Maar goed, nu krijg ik natuurlijk te horen; "in topvorm ja" of, "hij is nooit in topvorm" etc. etc.

Mihaylov is ook het meest compleet naar mijn idee. Voetballend sterk, in de lucht heerst hij, als lijn doelman is hij sterk en daarbij is hij echt een coole keeper. Hij heeft alles om een hele goede te worden alleen is zijn mentaliteit en zijn fysieke gesteldheid enorm slecht. Hij traint lui, zoals Boschker dat al eens zei. Hij gaat alleen voor de topwedstrijden en de kleine wedstrijden interesseren hem niet zoveel. Daarbij is hij in Bulgarije echt een "beroemdheid" en gaat hij voor het mooie, leuke levendje. Daarbij is hij echt altijd geblesseerd alleen niet wanneer Twente goed draait. Echtwaar, als hij zijn mentaliteit nou eens zou aanpassen.

Mooi van Cillessen. In mijn ogen is hij completer dan Vermeer, dus ergens hoop ik dat hij eerste doelman wordt dit seizoen. Aan de andere kant, Vermeer heeft enorm veel punten gepakt voor Ajax (ook wat verloren) en is op zijn hoogste niveau ooit.

Het wordt tijd dat Vermeer eens verkocht wordt, er moet echt eens een club op de proppen komen die hem weghaalt bij Ajax. Het is tijd voor Cilissen, zeker komend seizoen dat al moeilijk genoeg gaat en zou worden (indien Siem en Erikssen etc vertrekken).

Vermeer wordt echt wel verkocht binnen de komende drie transfer windows en kijk als Cillesen echt beter is waar ik me twijfels over heb kan hij gewoon nu als eerste keeper spelen toch. wat ik wel met de meeste eens ben is dat Cillesen duidelijk meer potentie dan Vermeer heeft.

Zijn goede keepers,maar geen toppers. Al zit er voor cillessen nog groeimogelijkheden in.
Al denk ik dat bijv krul-zoet meer kwaiteiten/potentie hebben.

In de wedstrijden dat ik Cillessen heb zien keepen, zie ik een veel completere keeper als Vermeer. Rustig in de goal, 1 op 1 goed, snelle en goede spelhervatting. Snap er dan ook helemaal niks van dat Vermeer nog steeds de voorkeur krijgt van de Boer.

Ben het met de Boer eens. En daarbij vind ik Cilissen beter ogen als hij keept. Veel meer een echte keeper. Bij Vermeer heb ik altijd het gevoel dat hij maar is gaan keepen omdat hij echt voor geen reet kon voetballen. Dat geld natuurlijk wel voor meer keepers maar bij Cilissen heb ik het idee dat hij een geboren keeper is en bij Vermeer dat hij zo ver is gekomen door keihard te trainen.

Blijf hopen dat Vermeer verkocht wordt aan een mooie club en Cilissen dit seizoen nr 1 wordt. Lijkt mij de meest chique oplossing.

Jasper is echt niet beter dan Vermeer waar mensen dat ook op baseren misschien door de halve bekerfinale toen hij er 3 om de oren kreeg.

Vermeer heeft in Europa toch wel
Laten zien dat ie meekan in oranje idem.
Jasper is een groot talent maar keepers komen pas laat tot bloei Vermeer word gewoon weer eerste
Keeper PUNT

Ik vind het maar vreemd dat iedereen Vermeer zo slecht vindt! Ik vraag mij echt sterk af of zijn huidskleur er niet mee te maken zou hebben. Bij paar kleine foutjes wordt er meteen naar Cillisen geroepen. Iedereen vergeet altijd hoe vaak belangrijk was en 3 keer kampioen is geworden. Hij zal er toch niks voor niks staan? Een keeper beoordelen is makkelijk dan veldspelers en de Boer werkt bijna elke dag met hun! Bekijk een persoon gewoon op hun kwaliteiten en niet op huidskleur! .......

25 juni 2013 om 21:33

Ga toch is fietsen met dat racisme zeg. Wat een complete onzin. Vermeer grabbelt af en toe flink, zeker vorig jaar. Dan staat ie onstabiel bij een corner en ziet het er allemaal niet zo best uit. Tegenwoordig is hij een stuk stabieler, vind het geen verkeerde keeper, maar ook geen topper. Maar dat is geen enkele keeper in Nederland.

Word zo moe van die racismekaart die bij het minste of geringste gespeeld wordt. Het is eerder discriminerend wat jij zegt, door mensen te beschuldigen van racisme zonder dat je daar ook maar een beetje bewijs voor hebt.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet(en dat is geen racistisch spreekwoord!!!!)

dit is echt moeilijk onze kenneth is een ook een toppertje natuurlijk heeft zich bewezen inde champions league enz en maar cillesen is amen met vermeer de beste keeper van enderland en in potentie samen met zoet de beste keeper van nl en de eredivisie alleen cillisen is nog beter wat doen vermeer verkopen en cillesen eerste doelman of cilliesen eerste doelman en vermeer 2e of cillesen verhuren voor een jaartje en misschien daarna eerste

Ik hoop nog altijd oprecht dat Vorm verkocht wordt door Swansea en Vermeer naar Swansea kan.
Dit zodat Cillessen de kans krijgt bij Ajax.

In Utrecht hopen we dat Vermeer weer de 1e keeper is lol.
Maar ff serieus, Cillissen is gewoon in alles beter, staat ook echt een kerel en dat is bij Vermeer wel anders. Als de tegenstander drukt zet zie je iedereen achteruit lopen omdat ze Vermeer niet vertrouwen

Ik snap niet waarom mensen Cilessen beter vinden dan Vermeer, Vermeer was afgelopen seizoen (terecht) beste keeper van de Eredivisie, die speel je niet zomaar uit de basis. Cilessen omet nu gewoon verhuurd worden aan een subtopper en daar ervaring op doen want dat is voor een keeper heel belangrijk.

Vermeer heeft Ajax 2 keer kampioen gemaakt. Vooral bij het eerste kampioenschap heeft hij veel punten gepakt. Deze keeper verdient krediet en Cilissen moet spelen dus vertrekken of verhuurd worden.

Vermeer is gewoon een beest. Mensen die zeggen dat Cillessen beter is, terwijl hij nog niet eens een tiende van de minuten heeft gemaakt van Vermeer snappen er echt niks van. Vermeers talent in combinatie met de ervaring die hij heeft maakt hem echt wel onbetwist.

Ligt het aan mij of is een extra spits sowieso overbodig voor juve?

Off topic:
Dit zou ook weer goed nieuws zijn voor Arsenal, aangezien de grootste concurrent om de handteking van higuain dan weg is gevallen!

Cillessen op de bank zetten is gewoon talent ver'achten en daar ben ik niet zo voor. Beste wat je kunt doen is hem uitlenen en een ervaren rot halen als reservedoelman die in de nadagen van zijn carrière nog even bij een topclub wilt spelen. Genre Babos ofzo.

Kortom: leuke poging van Frank om te smeken of iemand kleine Kenneth wil komen ophalen, maar de scouts zullen toch ook wel hebben gezien dat iedere bal hoger dan 1.50m in de 16 niet voor Kenny is.

Vermeer is van het niveau Waterman. Cillessen zou zeker mijn keuze zijn bij Ajax.

Beste voor iedereen zou zijn om Vermeer te verkopen want dan verdient ajax weer een paar miljoen Vermeer keept bij een betere ploeg en hij kan dat ook aan en cillessen kan zich doorontwikkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren