Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij bewees zaterdag dat het Duitse elftal in zijn dienst hoort te spelen’

Laatste update:

Duitsland verloor zaterdagavond in de Johan Cruijff ArenA met 3-0 voor het Nederlands elftal en voor die Mannschaft betekende dat alweer de vierde nederlaag van dit kalenderjaar. Hugo Borst bekeek de wedstrijd op de Duitse ZDF en concludeerde na afloop van de kraker dat de rollen omgedraaid lijken.

“Zullen we dit Nederlands elftal voortaan Die Mannschaft noemen? Venijnig countervoetbal, veel geluk hebben en scoren aan het eind van de wedstrijd. En als we toch bezig zijn de boel een draai te geven: Die Mannschaft van 2018 is een soort Oranje. Op de meeste plekken veel beter dan de tegenstander, maar totaal geen discipline, een gruwelijk gebrek aan teamgeest en wat een verwaandheid zeg”, begint hij maandagochtend zijn column in het Algemeen Dagblad.

Na afloop klonken er verbaasde reacties in Duitsland, aangezien de ploeg meer balbezit en meer kansen had dan Oranje. Borst moest bij deze reacties aan vroeger denken: “Zo reageerden Nederlandse trainers en voetballers vaak als er van Duitsland was verloren. Het was oneerlijk, want wij waren beter, als we gewoon de kansen hadden afgemaakt...”, gaat hij verder. Naast een gebrek aan efficiëntie constateert Borst ook een ‘typisch Nederlandse’ machtsstrijd in het Duitse kamp, waarvan Leroy Sané het slachtoffer lijkt te worden.

“Verwende vedetten van Bayern München spelen de baas, en dat werkt averechts want de heren falen wedstrijd na wedstrijd, zelfs Manuel Neuer maakt nu fouten. Bondscoach Joachim Löw houdt onder anderen Thomas Müller, Jérôme Boateng en Mats Hummels de hand boven het hoofd. Die clan pruimt Sané niet, een prachtige voetballer die wekelijks uitblinkt bij Manchester City. Zaterdagavond viel hij na een uurtje in en bewees dat het Duitse elftal in zijn dienst hoort te spelen. Of dat gaat gebeuren? Löw is koppig. Maar als hij niet ontslagen wil worden, moet hij rap doorselecteren, zijn oude getrouwen niet meer oproepen”, stelt hij.

Ben jij het eens met Hugo Borst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

heeft die Sanã© een moord gepleegd of zoiets want dat hij voor de WK niet was geselecteerd was al een schande en nu zat hij weer op de bank , ik denk de deze trainer hem gewoon niet mag hij speelt bij City bijna altijd en is een van de betere en deze trainer stelt hem bijna nooit op erg raar hoor .

15 oktober 2018 om 10:38

Als ik me goed herinner werd Sane laatst ook door Guardiola buiten de selectie gehouden. Hij is een ontzettend goede voetballer maar zowel Giardiola als Löw doen wat ze doen niet voor niks.

15 oktober 2018 om 12:04

Ja dat kan best maar vorig seizoen speelde hij top en nog werd hij niet geselecteerd voor het WK en waarom weet niemand , des te mooier dat ze er uit gekegeld werden op het WK .

15 oktober 2018 om 15:23

Slaat gewoon helemaal nergens op. Ik zweer t je Sané is samen met Mbappe de ultieme toekomstige top. Soort van nieuwe Messi en CR7 maar wel op lager niveau en minder goals. Sané moet bij City ook gewoon structureel het vertrouwen krijgen. Hij en Mbappe zijn zo snel maar behouden toch de controle. Waar Bale toch een blind paard wordt op die snelheid

15 oktober 2018 om 12:37

Volgens mij komt dit omdat hij sinds de zomer persoonlijke problemen had. Ik weet alleen niet precies waar het over ging.

15 oktober 2018 om 15:47

Hij lag niet bepaald goed in de groep volgens mij en de interlands die hij speelde was hij niet eens meer gewoon slecht, maar werkelijk dramatisch. Neem daarbij dat ie voornamelijk moest concurreren met Muller, Brandt, Reus en Draxler dan valt er enigszins begrip voor op te brengen aangezien Müller al jarenlang gevestigde kracht is bij Duitsland en altijd presteert voor Duitsland (tot dit WK dan). Daarnaast is ie een lieverdje van Löw, zoals Podolski dat ook was, en die wijkt niet snel af van zijn lieverdjes. Brandt is ook een wereldtalent en Reus neem je natuurlijk altijd mee.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar het ging waarschijnlijk tussen Sané en Brandt en omdat die laatste waarschijnlijk geen storende factor in de groep was is ie meegenomen. En in de minuten die hij speelde toonde Brandt steevast aan dat het terecht was. Wie had je anders niet meegenomen dan? Ik zou zelf denk ik een centrale verdediger minder mee hebben genomen want ze hadden er vijf, en dan Sané of Weigl mee hebben genomen, afhankelijk van welke spelsysteem je wilt spelen.

Je kan Löw niet verwijten dat hij groepsatmosfeer zeer hoog op zijn lijstje zet, kijk alleen al naar dat Frankrijk opeens wel alles uit hun talent haalt als de sfeer goed is in plaats van de Anelka-tijden. Löw zelf vind ik overigens is echt al jaren over datum en moet echt vervangen worden, maar dat is een heel andere discussie.

Overigens speelt Sané bij Manchester City relatief weinig nu omdat hij niet samen kan spelen met Mendy. Sané houdt het veld breed en loopt Mendy in de weg, terwijl Sterling en de Silva's naar binnen trekken en alle ruimte geven voor Mendy's piekfijne voorzetten.

Sane is goed, maar is zeker niet de beste bij Duitsland. En ook bij City is het niet even geweldig als vorig jaar. Nu ben ik het wel eens dat Duitsland eens mag overstappen op flanken, ze hebben zat leuke spelers er voor.

Maar op dit moment spelen ze meer in een systeem met 4-5-1 en dan heb je niks aan flank spelers. Voorheen hadden ze dan zelfs nog Gotse in de punt en dus eigenlijk geen spits.

15 oktober 2018 om 09:53

In het matige Duitsland van afgelopen zaterdag vond ik Sané misschien wél de beste. Jammer dat hij zo weinig minuten krijgt. Of Löw hem niet kan pruimen of dat de falende gevestigde orde (Neuer, Hummels, Boateng, Müller) hierop aanstuurt, weet ik niet. Maar het lijkt me de hoogste tijd om door te selecteren.

15 oktober 2018 om 09:59

Waarom nou altijd een complot of weer niet kunnen pruimen....

Duitsland speelt in een systeem zonder flanken, dit doen ze nu al jaren lang! en ze hebben er bizar veel successen mee gehaald. Daar past een Sane niet in Brandt speelt ook niet en dat is ook een heerlijke speler, zelfde als Gnarby.

Maar wel eens dat ze moeten door selecteren in Duitsland. En wat jongere generaties de kans gaan geven. Hummels en Neuer kunnen nog wel. Maar Boateng heet het niet meer dat was vorig jaar al duidelijk. Zelfde als Muller zet daar dan Draxler die brengt veel meer. En dan een echte spits met Sane en Brandt vanaf de flanken.

15 oktober 2018 om 10:59

Hoezo Draxler? Die is ook zo wisselvallig las maar kan. Marco Reus hoort op 10 te spelen. Brandt en Sane vanaf de flanken en Werner in de spits. Draxler is net als Gnabry een leuke back-up.

15 oktober 2018 om 11:17

@elphenomeno:
Ja nu je het zegt! Dat ik Reus gewoon helemaal vergeet zeg.
Inderdaad Reus op 10 dan gewoon en dan met Werner, Sane en Brandt heb je toch een heerlijke technische en bewegelijke aanval zeg phoe!

15 oktober 2018 om 13:03

@capis

een goede coach past zijn systeem aan aan zijn spelersmateriaal dus dan verzin je een systeem waarin er wel ruimte is voor een flankspeler als Sane imo, aangezien dat een van je beste spelers is

15 oktober 2018 om 13:23

Even ter verduidelijking: mijn woorden over Müller, Hummels, etc. zijn een reactie op de woorden van Borst in de vierde alinea. Ik ben van mezelf niet zo'n complotdenker

Wat betreft Sané; ik denk dat Löw er goed aan doet het systeem aan te passen aan z'n materiaal. En in mijn ogen verdient Sané dan zeker een basisplaats op dit moment.

15 oktober 2018 om 09:59

Met vijf middenvelders kun je best iets doen met flankspelers, lijkt mij.

15 oktober 2018 om 10:03

Door met 13 man te gaan spelen?

Tuurlijk kan je met flank spelers gaan spelen, heeft ook mijn voorkeur. Maar dat is gewoon het systeem niet..... Als je van die 5 middenvelders 2 een flank speler maakt speel je dus ook niet meer met 5 middenvelders.....................

15 oktober 2018 om 11:15

Zo. 451 met twee flankspelers. Kan prima hoor, alleen staan ze minder diep. Het is maar hoe je het invult. Nu kwamen Werner en Muller ook vaak vanaf links en rechts. Dan kan je daar beter spelers neerzetten die daarwerkelijk weten wat ze vanaf die kant moeten doen.

Normaal trouwens Kroos op plek van Can en Reus op 10.

Neuer
Ginter
Boateng
Hummels
Hector
Can
Kimmich
Brandt
Kroos
Sane
Werner
15 oktober 2018 om 11:27

Inderdaad, Werner en Muller waren ook vaak op de vleugels te zien, zet er dan ook spelers die echt buitenspelers zijn. Ik zou op 10 met Brandt of Draxler en een middenveld met Kroos en Can proberen, tenminste tegen zwakkere ploegen.

Kimmich kan dan weer terug naar de rechtsachter positie. Boateng is bovendien ver over datum, Sule of Ginter zal daar beter presteren.

Neuer
Kimmich
Sule
Hummels
Hector
Can
Kroos
Draxler
Brandt
Sane
Werner

Niet alleen Sane, maar ook Draxler en Brandt zullen gekroond moeten worden. Dat zijn toch de heren die de komende jaren de kar zullen moeten trekken in aanvallend opzicht, want met Muller ga je het niet redden vrees ik. De drie heren met voor hun Werner zal op den duur wel een lastige tegenstander kunnen vormen voor elke verdediging.

Je zag nadat Sane en Draxler erin kwamen dat Duitsland veel gevaarlijker werd en van Brandt zagen we in de zomer al dat die aardig kan voetballen. Maar zoals in de tekst staat is Low koppig en houdt hij een handje boven het hoofd van een Boateng en Muller die in mijn ogen niet meer kunnen, misschien leuk om erbij te houden maar echt geen basismateriaal meer. Met Sule heb je bovendien ook een prima vervanger voor Boateng, dus ik snap die Low echt niet.

Ik raak altijd zo geïrriteerd als ik dan zie dat zo'n clown betaald krijgt voor een stukje, waarbij hij blijkbaar geen enkele moeite heeft gedaan om de situatie te onderzoeken.

Ook in de comments valt me op dat velen totaal geen idee hebben.
Sane is inmiddels al ook meerdere keren gesanctioneerd door Guardiola.
Niet de hele wereld voert een hetze tegen Sane.
Blijkbaar zit er iets mis in zijn discipline.
En dan snap ik dat je als coach jezelf moet laten gelden, zeker als je nog zo'n relatieve nobody bent als Sane.

Het is niet Low die het team benadeeld, maar Sane zelf.

15 oktober 2018 om 11:26

@monique

Toch werd pijnlijk duidelijk dat Low met het passeren van Sane afgelopen zaterdag vooral het team benadeelde. Opstomende Dumfries was over en uit, Sane was 10 keer dreigender en Duitsland kreeg echt een stuk meer mogelijkheden. Uiteindelijk worden ze in de laatste 10 minuten keihard afgeslacht op de counter mede mogelijk gemaakt door Boateng de 80 minuten voetballer, maar man oh man, ik moet er niet aan denken hoe groot de problemen waren geweest voor Nederland als Sane die eerste 20 minuten al mee deed, waarin de Ligt echt slechter was en Dumfries nog zwaar onder de indruk. De Dumfries die geen last meer had van kriebels had al de groots mogelijke moeite met Sane (blijft zonde die bagger opstelling van Ten Hag tegen Psv). Dus linksom of rechtsom Nederland heeft er echt profijt van gehad dat Sane niet mee deed.

15 oktober 2018 om 11:27

Wanneer dan allemaal? Want als je zoekt over bijvoorbeeld de wedstrijd van Newcastle waar Sane niet mee was, dan lees je twee dingen. Ik heb even gezocht naar letterlijke quotes van Guardiola over een sanctie van sane, maar die vind ik nergens terug. Ook niet bij de wedstrijd tegen newcastle. de enige artikelen die spreken over een sanctie, zijn artikelen waarin Guardiola zelf niets zegt.

15 oktober 2018 om 12:04

Google op Sane left out of squad.
Daaruit las ik zelfs nog dat Guardiooa hem afgelopen zomer gestraft heeft voor het te laat komen op de training. Dan heb je dus het gebeuren met nlNewcastle.
Low laat m uit de WK selectie. Ook nu weer was hij buiten de basiself gelaten, terwijl z'n concurrent minder is.

Zoals ik zei: je kunt ervoor kiezen om te denken dat er een complot tegen Sane gaande is, maar ja..

15 oktober 2018 om 12:28

Guardiola :

""we have six strikers and I decided to play with two strikers, we have two wingers plus another one on the bench. That's why we decided this game he wouldn't be there. In the next games he will be ready to play.

Guardiola was then asked if he was completely happy with Sane's attitude, on and off the pitch, and the manager replied: "yes."

Dit zegt toch heel iets anders dan wat jij beweerd toch. En dit is een quote van Guardiola, niet een stuk tekst die iemand anders schrijft.

En "gestraft voor het te laat komen op de training". Haal je dat uit deze zin:

"you know about his performances in pre-season, he arrived late and now he is getting back like Leroy is.”

Of lees je die ergens anders? Want hier staat niet dat hij te laat was voor een training en dat hij gestraft is ervoor.

15 oktober 2018 om 12:49

Dat is het artikel van goal idd. The Guardian meldde het ook, evenals Eurosport en metro.

Zoals ik al zei: je kunt ervoor kiezen om te zeggen dat het allemaal toeval is, maar Guardiola en Low gaan niet voor hun lol voor een alternatief kiezen in de basis, die eigenlijk minder is.

15 oktober 2018 om 13:36

Ja, maar er staat niet dat hij te laat was en Guardiola zelf zegt niets over sancties of iets dergelijks. Alles wat er in de kranten staat is "een bron meldt dat...".

Low is verliefd op Muller en speelt altijd al met middenvelders ipv buitenspelers. Guardiola heeft Sterling, Mahrez, Silva, Aguero, Jesus.. Die maakt ook keuzes en kan wat makkelijker een speler passeren zonder erop achteruit te gaan.

Misschien vinden ze wel dat Sane iets kan veranderen, maar als hij echt een probleem was geweest, dan had die gewoon helemaal niets gespeeld en was die ook niet ingevallen tegen nederland.

Je kan een probleem ook groter maken dan het is. Vorig seizoen was Sane een van de betere spelers in de PL en had die gewoon mee gemoeten naar het WK. Dit seizoen presteert die iets minder en dat kan ten koste gaan van speelminuten en ook iets met de houding doen.

Maar de wedstrijden na Newcastle speelde die gewoon weer in de basis en hij is nu ook opgeroepen voor Duitsland. Dus het zal allemaal wel meevallen met zijn problemen.

Neuer zal ik nog even de kans geven. Dat blijft een fantastische keeper. Kimmich aub gewoon weer rechtsback, een verschrikking op het middenveld. Max pleit ik voor de linksback positie. Hummels naast Sule. Goretzka naast Kroos. Reus op 10. Sane en Brandt vanaf de zijkanten. Werner in de spits. Bank met Ter Stegen, Ginter, Rudiger, Gundogan, Havertz Draxler, Gnabry en evt ook 2de spits met Stindl, Kruse of Volland zit dan ook wel prima. Als ik Petersen en Uth weer in de basis zie dan kijk ik nooit meer na Duitsland. DAt doet pijn aan me ogen.

Neuer
Kimmich
Sule
Hummels
Max
Goretzka
Kroos
Brandt
Reus
Sane
Werner
15 oktober 2018 om 11:23

Eens met je opstelling , op Hummels na.
Die is ook toe aan vervanging.
Tah komt denk ik het dichtst in de buurt qua kwaliteit , Sule - Tah moet het duo worden.
Hummels kan alleen als je je ingraaft , maar absoluut niet met een hoge lijn.
Snap ook niet waarom Low met een hoge lijn blijft spelen terwijl dat hem het Wk heeft gekost en de spelers (lees : verdediging) er niet voor heeft.

15 oktober 2018 om 11:37

Kimmich speelde juist een hele goede wedstrijd tegen Oranje, vond hem juist de beste man bij Duitsland dus snap niet echt waarom je hem een verschrikking vond. Voor de rest snap ik je selectie wel maar je moet ook niet vergeten dat veel van die spelers geblesseerd zijn op dit moment.

15 oktober 2018 om 12:20

Kimmich was misschien wel de beste speler over de hele wedstrijd gezien als je nagaat wie hij voor, achter en naast zich had.

Je schreeuwt altijd om door te selecteren maar laat 1 van de meest blessurre gevoelig speler van Europa van 29 jaar constant in jou ideale basis staan. Selecteer daar dan ook door want om hem ga je niets kunnen bouwen. Havertz erin voor hem. Kroos en Draxler kunnen er dan eigenlijk ook uit, Gundogan en Neuheus erin.

Stindl, Kruse en Volland voegen ook niets toe en de eerste 2 zijn inmiddels al 30 ook. Alle oude moeten eruit maar laten we een paar middelmatige 30 jarige erbij gaan halen. Ga dan voor een jongen als Waldschmidt, en als je dan een oudere speler wilt zou ik nu nog eerder voor Terodde gaan als Stindl en Kruse.

Ja maar de oude garde niet meer oproepen is dan ook vragen om problemen voor voetbalnatie Duitsland.

Uiteraard is Ter Stegen een wereldkeeper, maar de verdediging wordt een ramp voor Duitse en wereldtop begrippen. Kimmich, Ginter, Kehrer, Tah en Sule zijn goede verdedigers waar een hoop talent in zit, maar zij moeten het stuk voor stuk nog allemaal gaan bewijzen en kunnen bij de nationale ploeg zich niet optrekken aan een wereldklasse verdediger. Jonas Hector speelt zelfs op het 2e niveau.

Het middenveld zal geen probleem leveren met Kroos, Can, Draxler en Goretzka. Er staan op de spits positie 2 grote talenten met Werner en Brandt, maar ik ben niet kapot van Gnabry en Uth

Een speler all sane welke het Vorig seizoen een goed jaar heeft gehad en dan nog NIET geselekteerd voor Rusland, begrijpt Niemand... En NU pas Na een 1uur in te laten vallen.. Ter Stege. Blessure vrij afgelopen jaren en nummer 1 binnen de selektie van Barcelona op De bank.. Confused jah

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren