Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Het is best logisch dat Arsenal uitkomt bij Depay en Weghorst

Laatste update:

Arsenal moet rekening houden met het vertrek van topschutter Pierre-Emerick Aubameyang. De veelscorende aanvaller, wiens contract afloopt in 2021, zou best een nieuw contract willen ondertekenen in Noord-Londen, maar dan dienen the Gunners wel diep in de buidel te tasten. De clubleiding kijkt ondertussen naar alternatieven voor de spitspositie en op het lijstje van technisch directeur Edu prijken naar verluidt onder meer de namen van Memphis Depay en Wout Weghorst. Gezien de statistieken van Opta is het niet onlogisch dat het Nederlandse duo op de radar is verschenen van de beleidsbepalers in het Emirates Stadium.

Weghorst was afgelopen seizoen een van de dragende spelers van VfL Wolfsburg. De voormalig aanvalsleider van Heracles Almelo en AZ kwam wekelijks in actie voor zijn Duitse werkgever en kan over de jaargang 2019/20 fraaie statistieken overleggen. Sterker nog, Weghorst kan zich in dat opzicht meten met Aubameyang, een van de lichtpuntjes bij Arsenal in een verder behoorlijk tegenvallend seizoen in de Premier League. De Nederlander in Duitse dienst beschikt over betere rapportcijfers dan Alexandre Lacazette, al moeten worden aangemerkt dat de Fransman onder manager Mikel Arteta lang niet altijd op een basisplaats kan rekenen. De statistieken van Depay geven een enigszins vertekend beeld, want de aanvaller van Olympique Lyon was bijna een halfjaar uit de roulatie vanwege een zware knieblessure. De Oranje-international stond onlangs voor het eerst weer in het veld tijdens een oefenduel, met vier doelpunten als resultaat.



Statistieken alle competities 2019/20



Het artikel gaat verder onder de video
Memphis scoort likes met nieuw project, Ajax-target doet het onmogelijke
Meer video's

SPELER DUELS BASIS SPEELMINUTEN GOALS ASSISTS MiN. PER GOAL/ASSIST
Memphis Depay 18 17 1414 14 2 89
Wout Weghorst 42 40 3620 20 5 145
Pierre-Emerick Aubameyang 37 35 3161 22 1 142
Alexandre Lacazette 32 23 2068 10 4 165
Gabriel Martinelli 26 15 1462 10 3 113

Bij de analyse van andere statistieken komen Depay en Weghorst wederom zeer goed uit de verf. De internationals van het Nederlands elftal schieten gemiddeld genomen vaker dan Aubameyang, Lacazette en Gabriel Martinelli op het doel van de tegenstander. De pogingen van de spitsen van respectievelijk Lyon en Wolfsburg verdwijnen ook vaker tussen de palen. Weghorst doet op dit vlak weer niet onder voor Aubameyang en Lacazette, die reeds enkele jaren tot de selectie van Arsenal behoren. De boomlange spits uit Nederland is vaak het aanspeelpunt in de voorhoede van Wolfsburg, wat kan verklaren dat hij op het onderdeel 'dribbels' ver achterblijft bij met name Depay en Martinelli. Voornoemde spelers beschikken duidelijk over meer snelheid en explosiviteit.



Statistieken alle competities 2019/20 (per 90 minuten)



SPELER SCHOTEN SCHOTEN OP DOEL KANSEN AFGEDWONGEN DRIBBELS
Memphis Depay 4,1 2,0 1,3 4,7
Wout Weghorst 2,8 1,3 1,1 1,2
Pierre-Emerick Aubameyang 2,8 1,1 0,8 1,5
Alexandre Lacazette 2,7 1,1 1,3 2,4
Gabriel Martinelli 2,5 1,1 0,9 4,0

Koning van de kopduels
Dat Weghorst in veel wedstrijden heerst in het strafschopgebied van de opponent, komt eveneens goed naar voren in onderstaande statistieken. Hij komt procentueel genomen veel vaker dan Aubameyang en Lacazette als winnaar uit de strijd in kopduels en onderlinge duels. In de 'zestien' van de tegenstander raakt Weghorst net zo vaak de bal aan als Aubameyang, wat mede komt door het feit dat Wolfsburg (49 procent) en Arsenal (55 procent) gemiddeld gezien redelijk vaak balbezit hebben. Depay staat overigens op eenzame hoogte wat betreft het gemiddeld aantal balcontacten per negentig minuten. De voormalig PSV'er noteert een aantal van 62,7, een duidelijk verschil met Weghorst (39,8) en Aubameyang (38,1).



Statistieken alle competities 2019/20 (per 90 minuten)



SPELER CONTACTEN IN '16' GEWONNEN KOPDUELS WINSTPERCENTAGE KOPDUELS GEWONNEN DUELS WINSTPERCENTAGE DUELS
Memphis Depay 5,4 0,3 28% 4,9 47%
Wout Weghorst 5,0 4,0 55% 6,5 50%
Pierre-Emerick Aubameyang 5,0 0,6 28% 2,7 37%
Alexandre Lacazette 6,3 1,2 33% 5,5 41%
Gabriel Martinelli 6,5 1,2 24% 6,2 37%

Wie aan Weghorst denkt, ziet doelpunten uit standaardsituaties voor zich. Desondanks verschillen de statistieken over het seizoen 2019/20 met de algemene opvatting over de 27-jarige aanvaller. De aan Arsenal gelinkte spits was afgelopen jaar slechts eenmaal trefzeker uit een standaardsituatie (een hoekschop van Wolfsburg). Daarnaast kwamen 'maar' drie van zijn zestien Bundesliga-doelpunten met het hoofd tot stand. Arsenal heeft geen veldspelers met dezelfde lengte als Weghorst (1.97 meter), al kwam de soms wisselvallige formatie van Arteta tot dusver tot acht doelpunten uit hoekschoppen. Alleen Everton (tien treffers) kan op dat gebied nóg betere cijfers presenteren.



De manier waarop Arsenal scoort in vergelijking met de doelpunten van Wout Weghorst



SPELER/CLUB OPEN SPEL VRIJE TRAP DIRECTE VRIJE TRAP HOEKSCHOP STRAFSCHOP TOTAAL
Arsenal 37 1 1 8 2 49
Wout Weghorst 11 0 0 1 4 16

Arteta zal ondanks de indrukwekkende statistieken ongetwijfeld weten dat er behoorlijke verschillen zijn tussen de lichtvoetige Depay en de fysiek ijzersterke Weghorst. Met Martinelli heeft de Spaanse manager al de beschikking over een snelle en wendbare speler, waardoor de focus wellicht meer komt te liggen op het binnenhalen van Weghorst in deze transferperiode. Arsenal heeft het geregeld zeer moeilijk tegen ploegen die 'de bus parkeren' en op het randje spelen. Veel Engelse analisten vinden de Londense club vaak te soft, wat over Weghorst niet gezegd kan worden. Met zijn aanwezigheid kan er vaker voor een lange bal worden gekozen, in plaats van het constant rondspelen van de bal totdat er een gaatje wordt gevonden in de hechte defensie van de tegenstander.

Bij Wolfsburg speelde Weghorst regelmatig als diepste spits of als een van de twee aanvallers in een 4-4-2-systeem. Daniel Ginczek was in de meeste gevallen zijn aanvalspartner. Arteta, die tevens over de getalenteerde Eddie Nketiah beschikt, opteert bij Arsenal ook soms voor voornoemd systeem, met Aubameyang en Lacazette als diepste spelers van the Gunners. Toch wil de Spanjaard ook weleens van systeem wisselen als de situatie daarom vraagt. In het gunstigste geval wordt Weghorst in een 4-3-3-systeem geflankeerd door Depay en Nicolas Pépé. Daarnaast zal de Nederlander in het strafschopgebied geregeld 'bezoek' krijgen van aanvallend ingestelde spelers als Joe Willock en Dani Ceballos, mocht hij opnieuw worden verhuurd door Real Madrid. Tevens staat de soms hevig bekritiseerde Mesut Özil nog altijd onder contract bij Arsenal.

Wout Weghorst erg enthousiast over droomtransfer naar Arsenal

Interesse van Arsenal maakt Weghorst enthousiast: 'Het zou wat zijn'Lees artikel

Type-Weghorst
De Londenaren hebben een rijk verleden als het gaat om technisch begaafde aanvallers, met Dennis Bergkamp en Thierry Henry als bekendste voorbeelden. Desondanks zijn de supporters van Arsenal zeker ook wel bekend met het 'type-Weghorst' in de voorste gelederen. Alan Smith was een kopsterke spits die in 1989 en 1991 de landstitel veroverde en in 1994 met de Europa Cup II in zijn handen stond. Er zijn echter ook genoeg voorbeelden van 'krachtpatsers' die bij Arsenal nooit een onuitwisbare indruk wisten achter te laten: Niall Quinn, Nicklas Bendtner, Julio Baptista en Yaya Sanogo, om maar een paar spelers te noemen. Er moet sowieso een transfersom worden bepaald voor Weghorst, want zijn huidige contract in Wolfsburg loopt nog drie seizoenen door. In de komende weken zal waarschijnlijk weer duidelijk worden over de plannen van Arteta met de in de Bundesliga zo goed presterende spits.

Verwacht jij dat Memphis Depay en Wout Weghorst naar Arsenal vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 juli 2020 om 13:12

Bovendien zou Weghorst als back-up voor Auba heel goed zijn. Ik zou zelfs wel met Weghorst in de punt willen beginnen, Auba op link en Pepe op rechts. Saka kan je vervolgens op het middenveld neerzetten.

5 juli 2020 om 18:25

De mogelijke transfer van Weghorst naar Arsenal is hooguit niet raar als je beschouwt dat Arsenal met Bendtner en Giroud eerder ook al van die lange vechtersbazen in de spits had. Maar als we ons daadwerkelijk laten verblinden door puur naar statistieken te kijken en niet naar concreet spel en andere factoren die niet in statistieken te vangen zijn, dan zou je natuurlijk direct Weghorst in de spits moeten zetten bij oranje en Depay op de bank! is dat wat we willen??

5 juli 2020 om 19:26

Daarom zeg ik ook nergens dat ik vanwege zijn statistieken overtuigd ben van Weghorst.

Depay vind ik voor Arsenal ook helemaal geen gekke speler, hij laat sporadisch bij Lyon fantastische dingen zien en heeft zeker sinds Koeman zijn komst erg veel indruk gemaakt bij het Nederlands elftal. Echter gun ik Wout Weghorst de stap des te meer. Die knul maakt iedere keer een stap omhoog en iedere keer hangt er scepsis rond zijn ondergang, toch maakt hij het iedere keer weer waar. Fantastische persoonlijkheid en als mens gun ik hem deze transfer van harte. Verras ons maar Wout, dan zien wij je volgend jaar in plaats van Luuk de Jong op het EK!

5 juli 2020 om 03:57

Wat mij betreft verdient hij het sowieso meer dan Ldj. Wat hij in in de Bundesliga laat zien heb ik de Jong nooit zien doen in een topcompetitie. Depay heb ik me twijfels over of hij de juiste speler is. Arsenal is geen topclub meer dus in principe zou het geen slechte keuze zijn om Depay te polsen. Bij de absolute topteams zie ik hem niet het verschil maken maar bij Arsenal misschien nog wel. Daar is de druk net zoals bij Lyon minder hoog en kan hij vrijer spelen zoals hij dat bij Oranje ook doet.

5 juli 2020 om 09:20

Bij Arsenal de druk minder hoog? Arsenal zit al een aantal jaar in crisis terwijl de supporters veel verwachten van de spelers..

5 juli 2020 om 10:51

Weghorst verdient zeker een kans in oranje als hij zo door blijft gaan. Echter vind ik ook dat Luuk de Jong zeer nuttig is geweest. Het is geen type speler waar je snel fan van zal worden, maar handig is die zeer zeker wel. Mits je hem benut in zijn sterktes. Zelfde geld overigens ook voor Weghorst natuurlijk.

5 juli 2020 om 11:32

Uiteindelijk doet hij het al 2 seizoenen op een hoger niveau nu hè. Ik vind dat hij die kans al had moeten krijgen. Luuk de Jong is zeker nuttig, maar het is ook niet alsof hij een echte game changer is als hij erin komt. Ik kan mij niet zo een pot voor de geest halen waarin hij met zijn invalbeurt van waarde is geweest. Dat is hetzelfde als met Dost toen. Iemand laten invallen als target man, maar niet anders gaan voetballen als team. Dan zijn zulke spelers ook nutteloos. Een Weghorst zou in mijn optiek dan meer toevoegen, omdat hij ook strijd brengt buiten de hoge ballen.

5 juli 2020 om 13:07

Het verhaal dat De Jong een geenharde werker is, is natuurlijk onzin. Als je de wedstrijden bij PSV afgelopen jaren gezien hebt, dan weet je dat Luuk de Jong ontzettend hard werkte, de boel afjaagde, posities overnam, verdedigend terugkwam als dat nodig was, en hij toonde zich een ontzettend goede leider bovendien. Ik denk ook dat De Jong een slimmere speler is dan Weghorst. Voor de rol die Koeman voor ogen heeft, is De Jong gewoon de betere keus

5 juli 2020 om 15:04

Natuurlijk. Maar dat heeft meer te maken met de naam Arsenal en de historie die daarbij komt kijken. Realistische supporters beseffen onderhand ook wel dat Arsenal al jaren niet serieus mee doet voor de titel en al helemaal niet voor de CL. Met de juiste aankopen en jeugd kunnen ze wel weer gaan bouwen maar moeten ze wel de verdediging versterken met serieuze aankopen.

5 juli 2020 om 16:44

@jackieboy, tegen Noord Ierland maakte hij in blessuretijd de 2-1.

5 juli 2020 om 19:51

@joe rogan ik vind Weghorst ook de betere allround spits maar snap de keuze van Koeman zeker. Memphis krijgt denk ik de voorkeur in de spits en Luuk de Jong is een prima wissel om iets te forceren. Ik denk dat Luuk de Jong daar ook meer vrede mee heeft waardoor de sfeer ook lekker blijft in selectie. Echter zou ik het ook best leuk vinden als Wout Weghorst echt verrast. In die zin zou hij dan ook echt de nummer 1 spits moeten zijn. Luuk de Jong blijft in mijn ogen de ideale pinchhitter.

6 juli 2020 om 06:21

@jackieboy, nations league tegen Duitsland vergeten? Door het inbrengen van De Jong veranderde heel het spelbeeld. Iedere afvallende bal in de 16 eiste hij op, waardoor Nederland verder kon met de aanval ipv dat Duitsland zoals in de rest van de wedstrijd rustig eruit kon komen.

6 juli 2020 om 17:13

Bij twente maakte hij zijn debuut als 10 en vond hem toen al geweldig daarna toen ze geen spits meer hadden posteerden ze hem daar en toen scoorde hij ook uit alle hoeken en standen met omhaaltjes, stifjes, combinaties en assists. Ik dacht altijd dat het wel een grote zou worden.

5 juli 2020 om 11:20

Voor het voetbal dat Arsenal speelt denk ik dat Depay daar beter tussen past. Als Arteta Depay belangrijk kan maken weet ik zeker dat hij een hele goede aanwinst zou kunnen zijn voor Arsenal. Als hij zijn spel kan laten zien wat hij voor ons Oranje laat zien dan is er geen twijfel mogelijk.

5 juli 2020 om 13:05

Ik zie liever Luuk de Jong, omdat hij beter is dan Weghorst voor de rol die Koeman voor hen voor ogen heeft. Weghorst is een leuke harde werker, maar voor een pinchhitter heb je een goede kopper nodig, Luuk de Jong is ontegenzeggelijk de beste aanvallende kopper die we in Nederland hebben, dus de keuze is dan snel gemaakt. Is ook wat Koeman al vaker heeft gezegd.ik denk ook niet dat Weghorst het niveau van Arsenal aan kan. Hij doet het goed bij Wolfsburg en denk dat dat ook zn niveau is.

6 juli 2020 om 14:44

Dat wat je over Weghorst zegt, dat roept het merendeel al continue bij elke stap die die zet, van Emmen naar Heracles, van Heracles naar AZ, van AZ naar Wolfsburg, elke keer word er geroepen dat die stap te hoog is, dat hij te kort komt voor het niveau, maar continue bewijst hij het tegendeel, ik denk dat het ook bij Arsenal zo zou kunnen zijn. Luuk de Jong heeft daarin tegen ook bewezen het lastig te hebben in internationale top competities (duitsland & Engeland) en vind hem in Spanje ook nog niet werelds presteren. Derhalve noem je hem ontegenzeggelijk de beste aanvallende kopper die we in Nederland hebben, maar enige onderbouwing ontbreekt. En ik heb even gezocht, maar ik kan niets van/over Koeman vinden wat je aangeeft, wat die al vaker zou hebben gezegd. Maar gezien je profielfoto, verwacht ik dat je de uitspraken meer doet omdat je LDJ helemaal geweldig vind/vond bij PSV en hem daarom beter vind.

6 juli 2020 om 17:16

Tjfaijer, als we jouw redenatie omtrent Weghorst volgen, dan zou hij ook bij Barcelona kunnen voetballen omdat hij 'continu het tegendeel bewijst.' Iedereen met een beetje voetbalkennis ziet dat Weghorst techniek tekort komt om bij Arsenal een vaste basisspeler te worden. Omtrent Ldj: een korte Google sessie (enkele seconden) laat mij al een paar resultaten zien, waaronder het artikel van vi van 7 oktober 2019. Omtrent de statistieken (4 april 2019): sinds het debuut van Luuk de Jong in de eredivisie heeft hij 52 kopgoals gescoord in de eredivisie (november 2008), 27 meer dan de nummer 2. In de champions league campagne vorig jaar heeft hij bovendien met het koppie gescoord tegen Spurs en Barça. Dus in plaats van meteen naar de profielfoto te wijzen, kan je ook iets beter je best doen de statistieken op te zoeken

5 juli 2020 om 13:13

De uitleg van Koeman is helder: De Jong is beter met het hoofd en is daarmee een betere pinchhitter. De Jong is zo bizar goed in de lucht, Weghorst is minder. Dus als je ballen de 16 in gaat pompen heb je meer aan de Jong dan aan Weghorst.

5 juli 2020 om 13:42

Maar dan moet je ook zo gaan spelen. En dat doen we nooit, ook niet als we achter staan. Dat was ook altijd het probleem voor Dost. En dan is de uitleg dus compleet niet relevant, want je speelt niet zo. Dan heb je dus ook geen reden om voor De Jong te kiezen.

5 juli 2020 om 14:30

Dat doet Nederland toch ook? Als Nederland achterstaat komt Luuk rond de 70e minuut in het veld en worden er veel meer ballen de 16 in gepompt.

5 juli 2020 om 22:49

Dat valt dus vies tegen vind ik. Recentelijk wel wat meer inderdaad, maar nog steeds probeert men dan voetballend tot een goal te komen. Dat heeft dan toch weinig nut? Ik zie veel te vaak dat er helemaal niet zo opportunistisch wordt gespeeld als er een stormram in komt, waardoor het nut van zo'n stormram sterk minder is.

Als arsenal echt voor prijzen wil spelen dan moet ze echt voor top spelers gaan en niet voor een depay. En was opta niet de gene wat toendertijd ook had gezegd dat depay het beste bij man u past?

5 juli 2020 om 07:59

Nee, dat was Scisports.

6 juli 2020 om 07:49

Depay speelde vooral zichzelf de basis uit.

7 juli 2020 om 00:54

Was toen ook een andere speler, kwam van PSV en als jonkie bij Oranje. Het is nu wel echt een volwassen speler die het nationale elftal draagt en tegen landen als Duitsland en regerend wereldkampioen laat zien dat hij een top speler is.

5 juli 2020 om 13:34

Topspelers gaan op dit moment niet naar Arsenal. Ze zullen dus wat creatiever moeten zijn tot ze weer meedoen voor CL-voetbal. Helaas hebben ze daar tot op heden nogal moeite mee.

Haal als Arsenal zijnde Upamecano, Umtiti, Odegaard en Depay en je zet al een groot aantal stappen. Leno, Bellerin, Upamecano, Umtiti, Tierney, Torreira, Ceballos, Odegaard, Pepe, Aubameyang, Depay. Dat ziet er uit als een prima teampje. Je zou Auba eventueel kunnen vervangen door Martinelli als hij zijn contract niet wilt verlengen.

5 juli 2020 om 03:51

Ja en haal Messi en Neymar en je wordt kampioen. Arsenal is gewoon een subtopper en niet meer dan dat. Dramatisch beleid en dit krijgen ze er voor terug. Zijn niet beter dan een Wolves of Everton, puur op naam krijgen ze nog de voorkeur niet meer dan dat.

5 juli 2020 om 03:53

Ruildeal met Barcelona voor Griezman is niet eens zo'n gekke gedachte. Barcelona kan een speler als Auba goed gebruiken en vice versa. Umtiti is niet meer hetzelfde sinds z'n blessure en is te grote gok voor Arsenal. Upamecano is wel een goede al vraag ik me af of hij haalbaar is. Denk dat veel (betere) clubs ook achter hem aanzitten. Paar gerichte aankopen die je ploeg direct sterker maken maar voor de rest zou ik de jeugd de kans geven. Maitland-Niles, Saka en in mindere mate Nketiah doen het best goed. Bellerin zou ik overigens overwegen om te verkopen die is niet meer zo goed als vroeger. Ruildeal met Semedo wellicht?

5 juli 2020 om 10:57

Griezman zou echt perfect zijn voor Arsenal. Wat Arsenal nodig heeft is ook weer een beetje status en allure. Met alleen potentiële talenten of spelers in de herfst van hun carrière krijg je geen topclub status. Wanneer je als tegenstander de huidige basis 11 ziet van Arsenal word je geen angst ingeboezemd. Ik denk dat dit mentaal best een ondergewaardeerd aspect is binnen in het voetbal.

5 juli 2020 om 15:10

Ik denk het ook. Denk dat hij met Lacazette ook een goed duo kan vormen. Ik weet dat Arsenal supporters niet allemaal even tevreden over hem zijn maar in mijn ogen is Lacazette echt een wereldspits mits je hem goed gebruikt. En wat je zegt qua namen, ik geloof ook dat dat zeker invloed heeft op tegenstanders en hoe je als team word gezien.

5 juli 2020 om 22:51

Maar hoe dan Joe Rogan? We kunnen niet maar blind blijven hopen dat hij het een keer echt goed gaat doen... Dat werkt gewoon niet. Leuk dat je dan Griezmann wilt halen om naast Laca te spelen, maar dat is totaal onrealistisch. En Laca is ook totaal geen target man, zoals Griezmann wel altijd goed rendeerde naast een target man bij Atletico. Dus dan werkt het alsnog niet.

5 juli 2020 om 09:40

Umtiti is klaar, ik denk dat de huidige knieën van Van Basten nog beter zijn dan die van hem.

5 juli 2020 om 13:35

Alsof Odegaard nog haalbaar is voor Arsenal. Ze zullen creatief moeten zijn met hun geld en tot op heden zijn ze daar niet bijster goed in.

is het wel eerlijk om spelers uit verschillende competities en van verschillende clubs zo langs meetlat te leggen.

5 juli 2020 om 16:06

Volkomen terechte vraag en mijn idee is nee. Los van het feit dat dit soort statistieken zeer twijfelachtig zijn (afgedwongen kansen, kopduels in de 16) in z'n algemeenheid kun je dit idd niet met elkaar vergelijken. Zelfs binnen een competitie is dit niet te vergelijken, aangezien teams tov compleet andere tactieken kunnen hanteren waardoor spelers beter (of slechter) tot hun recht komen. Onzinnige vergelijking dus.

5 juli 2020 om 16:55

precies. Je kan beter kijken of een speler tot zijn recht komt in het team die een bepaalde tactiek spelen. Daarom is het aantrekken van een speler niet altijd even gemakkelijk

Depay kan ik begrijpen. Ik heb heel veel respect voor wat Weghorst presteert maar Arsenal vind ik te hoog gegrepen

5 juli 2020 om 16:09

Begrijp beiden niet. Depay heeft absoluut het niveau niet om op dat niveau te acteren. Speelt nu in de subtop van Frankrijk en is daar ook niet de meest bepalende speler. Weghorst is al helemaal geen vergelijking.

5 juli 2020 om 20:58

Hohhh het is alle twee onzin. Zoveel betrouwbare journalisten die ons linken met een aantal spelers (o.a. Partey, Upamecano, Odsonne Edouard, Szoboszlai, Aouar,...) maar hier op Voetbalzone wordt zoveel nadruk gelegd op Weghorst, een speler die gelinkt werd aan Arsenal door een derderangsjournalist met 500 Twitter-volgers. Neen die gaat niet gehaald worden. Arsenal zou wel eens gevraagd hebben aan Lyon of Depay beschikbaar is. Maar dat doet de club met bijvoorbeeld 10 spitsen, van wie 3 ervan concrete interesse genieten en 1 wordt gehaald.

Wie verzint dit gerommel met cijfers, de zogenaamde appels(premier League) met peren(bundesliga) vergelijking(pl is in de breedte zoveel sterker dan de Bl), terwijl je zou moeten weten dat Luuk de Jong geen poot aan de grond kreeg in de Premier League. Luuk die in alle facetten van het voetbalspel beter is dan Wout Weghorst; vraag maar aan Ronald Koeman. En welke redakteur plaats dit? Wout Weghorst heeft torinstinct, maar kan voetballend nauwelijks mee bij Wolfsburg, een middenmoter in de Bundesliga, dat al geen bijzondere voetballers in de selectie heeft; wat moet hij dan bij Arsenal(13x kampioen van Engeland)? Een club dat een kerkhof is voor talentvolle aanvallers, aanvallers die veel beter zijn dat Wout. Depay vind ik een ander verhaal, die heeft veel meer natuurlijk talent dan Wout, maar eigenlijk heb ik ook liever niet over een overgang van Lyon naar Arsenal, want ik mijn ogen is elke miljoenentransfer pervers in een tijd dat voetbalclubs hun budget niet rond kunnen krijgen door de crisis. Wie weet kunnen de clubs onderling een overgang met gesloten beursen rondkrijgen. PS Wolfsburg-Bayern was vorig weekend. Daar speelde Wolfsburg nog om prijzen, namelijk in welke ronde van de EL Wolfsburg in zou stromen, terwijl Bayern al klaar was. Zeer waarschijnlijk heeft de schrijver dit stukje geschreven rond die wedstrijd. Wonderlijk, niet, als je daarover nadenkt(en je hebt die wedstrijd gezien)? Natuurlijk, Arsenal is geen Bayern, maar zit eerder in de buurt van Dortmund. Zeg eens eerlijk, een stukje over Wout naar Dortmund, zou je daar tijd aan verspelen?

5 juli 2020 om 16:10

Tsja, als je geen verstand hebt van in dit geval voetbal dan ga je je maar in cijfers verdrinken. Lijkt het nog ergens op.

Nou, als ze dus een voetballende spits naar een sterke spits willen zetten moeten ze dus voor 4-4-2 gaan met Depay en Weghorst... Koeman lees je mee? Had trouwen van Lacazetten en Aubameyang veel meer verwacht bij Arsenal.

5 juli 2020 om 19:26

Mag ik vragen wat je nog meer verwacht van Aubemeyang?misschien speelt die niet elke wedstrijd lekker, maar zijn primaire taak (scoren van goals) kan je hem geen onvoldoende voor geven. Hij staat nr. 2 op de topscorerslijst van notabene de PL.

5 juli 2020 om 20:59

Goed punt! Misschien had ik het anders moeten verwoorden: ik had verwacht dat hun impact op Arsenal groter zou zijn en met hun in de ploeg aanzienlijk beter zouden presteren. Maar goed, een zwaluw maakt nog geen zomer.

5 juli 2020 om 23:02

Tja, wat kan Aubameyang nog meer doen dan laurens92? Beetje onrealistische verwachtingen heb jij volgens mij. Aubameyang staat op 19 competitie goals in een team zijn slechsten seizoen in de PL ooit draait... Hij is letterlijk de enige reden dat we überhaupt nog in de top 10 staan. Uiteindelijk heb je maar een beperkte invloed. Auba doet zijn taak: scoren. De rest van de ploeg doet zijn taak niet. Tja, dan lukt het nou eenmaal niet. Lacazette is een ander verhaal. Die stelt gewoon zwaar teleur en kan duidelijk het hogere niveau qua competitie absoluut niet zo goed aan. In de Ligue 1 geweldig, in de Premier League middelmatig. Zelfs Giroud presteerde beter bij Arsenal.

5 juli 2020 om 23:13

@Jackieboy10 dat zegt hij in het stukje waar jij op reageert: hij had verwacht dat Arsenal als geheel beter zou presteren met die twee in het elftal. Dus Aubameyang kan idd niet veel meer doen, die presteert prima. Het gaat erom dat hij had verwacht dat het prima spel van Aubameyang er ook voor had gezorgd dat heel Arsenal beter ging draaien. Maar Arsenal is nog altijd hetzelfde team als de laatste jaren

6 juli 2020 om 18:05

@martijnr12. Deels inderdaad. In het begin van die 2e post zegt hij alsnog: ik had verwacht dat hun impact op Arsenal groter zou zijn. Dat is iets anders dan het 2e gedeelte van die post. Hun impact is namelijk grotendeels wat zij de ploeg brengen. In het geval van Aubameyang denk ik dus niet dat hij de ploeg "meer" kan brengen. Met het tweede gedeelte ben ik het wel eens hoor. Ik denk alleen niet dat Aubameyang een grotere impact zou kunnen hebben dan dat hij nu al heeft. Zelfs al zet je Messi nu bij Arsenal neer, dan gaat het alsnog niet significant beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren