Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hemeltergend slecht! Wat was in vredesnaam het idee van PSV?’

Laatste update:

PSV leed zondag zijn grootste nederlaag in de Eredivisie sinds april 2014, toen er met 3-0 werd verloren van sc Heerenveen. De Eindhovenaren gingen dit keer met dezelfde cijfers onderuit tegen Ajax en Willem van Hanegem wist niet wat hij zag. De oud-topvoetballer had veel meer van de ploeg van Phillip Cocu verwacht.

“Dan sta je tien punten voor, ga je op bezoek bij een ploeg waarbij de spelers niet lekker in hun vel zitten en dan speel je zo hemeltergend slecht. Wat was nou in vredesnaam het idee van PSV in de ArenA?”, schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. Hij vindt dat PSV ‘op alle fronten armoedig’ voor dag kwam.

“De spelers van PSV hebben zelf blijkbaar gedacht dat ze heel goed zijn. Dat ze lekker achterover konden leunen en dan na rust wel zouden toeslaan. Ze hadden werkelijk geen flauw idee hoe ze de inschuivende Frenkie de Jong moesten bestrijden. Dat is ook wel grappig, want die tactiek hanteerde Ajax ruim twintig jaar geleden al.”

Van Hanegem juicht de zege van Ajax om twee redenen toe: de competitie is weer spannend en Marcel Keizer bouwt krediet op. “Er waren serieus mensen die zeiden dat Peter Bosz lekker terug kan naar Ajax in plaats van Keizer. De trainer die de benen nam en die er in Dortmund werkelijk een totale bende van heeft gemaakt. Slechter kon het bijna niet.” Bosz werd zondag uit zijn functie ontheven bij Borussia Dortmund.

Denk jij dat PSV de eerste plaats nog uit handen geeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat was het idee? De 0 houden in de hoop dat het een gelijk spelletje werd en eventueel een winst voor PSV in de counter. PSV staat verdiend dik voor op de rest, maar het was gisteren wel schrijnend. Maar dat had iedereen toch wel verwacht dat PSV zo gaan zou spelen? Zo doen ze het vaker. Zolang er resultaat behaald wordt, zal geen PSV-er daar om klagen.

Ondanks ik veel kritiek heb geleverd de laatste tijd, moet ik toch mijn complimenten maken naar Ajax. Speelde gewoon een goede wedstrijd en PSV had niks te vertellen. Er werd hard gewerkt en imo goed voetbal gespeeld. Nu de lijn wel doortrekken en niet a.s. donderdag weer punten verspelen. Zorgen dat voor de winterstop het gat niet groter wordt!

11 december 2017 om 07:52

Klopt, maar de tactiek werd zo slecht uitgevoerd. Van ginkel kon schone niet eens bijhouden en dat met zijn loopvermmogen. Alleen hendrix liet het bij psv zien. Mijn gevoel zegt ook dat psv dacht dat ze wel ff zouden gelijk spelen op deze manier

11 december 2017 om 07:56

Was ook de verdienste van Ajax imo. Door vroeg en fel druk te zetten was het voor PSV lastig om te counteren.

11 december 2017 om 08:02

Precies dit: er werd strijd geleverd. Ik zie Ajax liever met 0-3 verliezen en dat er 90 minuten strijd geleverd werd dan met 3-0 voorstaan en lekker achterover leunen om er nog een paar tegen te krijgen. PSV was misschien niet goed maar dat was zeker ook de verdienste van de werklust van heel Ajax. Als ze de bal kwijt waren zater ze er binnen 2 seconden boven op. PSV kreeg gewoon geen ruimte om ook maar even te controleren en ruimte te zoeken.

11 december 2017 om 08:01

Tsja. Keizer wordt non stop afgekraakt en hier en daar vergeleken met Cocu waarbij dan wordt gezegd dat Cocu ten minste met een idee speelt of Duitse speelt.. De onzin blijkt maar weer

11 december 2017 om 09:44

Die tactiek van de 0 houden en hopen op een punt of eventueel een countergoal, is natuurlijk valide.

Maar als Locadia na 11 minuten uit valt en je zet Luuk de Jong erin, dan laat je dat idee dus varen. Dat bleek wel, de rest van de wedstrijd. Als er al een idee was, dan was het op dat moment weg.

Ach het is nu veren in keizer zn je weet wel stoppen. Zodra hij met Ajax niet wint bij AZ (hoop het niet, maar zal me niet verbazen) dan wordt er opnieuw gesproken over paniek in Mokum.

11 december 2017 om 08:03

Zo is het altijd toch en dat is andersom bij de supporters ook. Voetbal is een emotie sport en daarbij reageer je altijd op het moment van. Ik moet het nog maar zien of Ajax van Excelsior wint met allen respect. Ze zullen wel weer heel anders gemotiveerd de wedstrijd in gaan. Vooralsnog denk ik nog steeds dat PSV kampioen wordt. 7 punten voorsprong op een wisselvallig Ajax.

11 december 2017 om 08:09

Ajax speelde om te winnen en PSV speelde om niet te verliezen en gelukkig heeft Ajax gewonnen want als je zo
speelt als psv verdien je gewoon niet meer ik vond 3-0
nog een zwakke afspiegeling eigenlijk
Wat een angst hazen blij dat dit werd afgestraft ,

11 december 2017 om 08:17

@sloep01

De wedstrijd was echt geweldig en dat hadden we eerlijk gezegd ook nodig als Ajax supporters. Maar wat denk jij? Hebben we potentie om kampioen te worden. 7 punten is wel veel en waarvan PSV punten moet laten liggen en Ajax moet gewoon alles winnen komt het op neer. Ook dat vind ik voor Ajax zijnde niet makkelijk weggelegd.

11 december 2017 om 09:46

Jason, het is ook een hele lastige opgave. PSV moet een inzinking krijgen, dan kan het. Anders niet. Ajax gaat ook nog punten laten liggen, die zijn niet stabiel genoeg om van de resterende wedstrijden er zo even 17 te winnen.

Sowieso moet je dan uit winnen bij Psv, in april. En PSV moet een terugval krijgen.

12 december 2017 om 13:18

@edo

Terugval? Welke terugval? Wat je zondag hebt gezien, is gewoon PSV zoals dat dit seizoen is. Meer is het echt niet. Dat er 13 van de 14 wedstrijden waren gewonnen, zegt gewoon alles over het vele geluk en de grote arbitrale hulp die ze tot nu toe gehad hebben. Want voetballend zat er niet zo heel erg veel verschil tussen zondag en die andere 14 duels. Beter is het gewoon niet met dit Psv.

Dus nee, een terugval is niet noodzakelijk. Dat gaat vanzelf.

Geen taktiek. Pure onkunde. Kwaliteit ontbreekt zo erg in dit team. Zijn ze alleen - tot nu - ver mee gekomen.

11 december 2017 om 08:37

Ik vindt dat PSV wel degelijk kwaliteit heeft in het team alleen niet voor dit afbraak voetbal wat ze gister lieten zien. En ik snap Cocu ook niet als je gewoon had gespeeld om te winnen dan had je misschien wel een resultaat kunnen boeken omdat Ajax toch ook veel risico nam en dan had je de titel al bijna veilig gesteld nu krijg je toch weer een extra druk op je elftal.

11 december 2017 om 09:48

Precies. Ik had ook het gevoel dat ze niet konden voetballen in plaats van niet wilden. Overigens ligt dit ook aan de tactiek van Cocu. Het veel geprezen model met 5 verdedigers levert wel op dat de middenvelders en aanvallers het van individuele kwaliteiten moeten hebben. Die hebben ze dus niet. Van Ginkel en Lukassen lieten zich elke bal afpakken. Hendrix kon de verdediging niet uit omdat Brenet verzoop. Lukassen is een miskoop. Lozano is een one trick pony, als je daar verweer tegen hebt is hij gemakkelijk uit te schakelen, ook door een verdediger van pakweg Volendam. Hij is gisteren toch 20 miljoen minder waard geworden.

Ach wat iedereen even vergeet is dat ajax alweer werd gematst op een cruciaal moment. Veltman had rood en eennpingel tegen moeten krijgen door zijn vasthouden bij lucassen. Bij roda-groningen gebeurde iers identieks en iedereen was het er mee eens. In de kuip ook al gematst door huntelaar er nietbaf te sturen en nu weer psv. Maar iedereen onthoud alleen de geflatteerde uitslag.

11 december 2017 om 08:24

Wat? Ik kan me dat niet eens herinneren. Ik herinner me dat veltman in de rug bij de Jong liep wat geen penalty was, dat hij Lozano een semi elleboog gaf, maar verder floot Blom zeker niet voor Ajax. Hendrix rood was de meest logische beslissing geweest. Achteraf heeft de scheids gister gewoon weinig invloed gehad en was Ajax veel beter. 3-0 zeker niet geflatteerd.

11 december 2017 om 09:13

@Leidse, kan me voorstellen dat je het niet in het stadion had kunnen zien. Maar veltman hield lukassen net zo vast als dat Auaddar deed bij Van Weert.

Het niet trekken voor eenntweede geel van hendrix compenseerde wel weer het niet geven van geel voor Veltman voor de situatie ervoor en de hand in het gezicht bij Lozano.

@007, ja gaan we nu ieder missertje tegen ajax als goedmakertje voor deze misser opnoemen? Prima hoor, dus dan ben je het wel met me eens. Had gewoon een hele andere wedstrijd geworden, net als in de Kuip. Erg zonde en typisch.

11 december 2017 om 09:15

Trap vanachter op de benen van Hendrix door Schone is toch ook rood?

11 december 2017 om 09:36

Ach kijk Twente Ajax nog maar even terug, daar gebeurden nog 10x ergere dingen. Of vorig jaar Groningen Ajax, lachwekkend zelf, jah Ajax heeft het ook wel eens mee maar gisteren was dat zeker niet zo, misschien als je er een scheidsrechter op zet die helemaal niets toe staat, alleen dan heb je een punt.

11 december 2017 om 09:48

@homep 1

Een dergelijke trap is bij Isimat en Luckassen niet eens bestraft... Schone kreeg puur geel door reactie van Hendrix

11 december 2017 om 10:04

@Gunnerfan, bij twente was het gelukkig beide kanten op... en om nou gronigrn ajax van vorig jaar erbij te halen... maargoed ieder ander missertje tegen ajax ter compensatie op te noemen versterkt alleen maar de bewering dat ajax werd gematst.

11 december 2017 om 10:46

@ Mischa, jij gaat het op een moment van de scheidsrechter gooien. Maar 11 tegen 11 waren zowel psv en Feyenoord niks. De 4-1 tegen Feyenoord was idd geflatteerd. Maar de 3-0 van gisteren paste imo perfect bij de wedstrijd.

11 december 2017 om 10:58

@Finalvoetbal, is het nou zo moeilijk om een voornaam over te typen? xD Je kan toch moeilijk ontkennen dat de wedstrijd dan niet anders was verlopen, en meestal is dat dan in voordeel voor de tegenpartij.

11 december 2017 om 11:16

Xfactor onzin. Zo'n trap hebben zij niet gemaakt. Hendrix had ook gewoon 2e geel moeten krijgen hoor. Dat ontken ik ook niet. Maar laten we gewoon objectief blijven.

11 december 2017 om 12:10

Bij Twente bijde kanten op? 3 rode kaarten van Twente tegen 1 hands bal waarbij je 7 herhalingen nodig had om goed te beoordelen? Dat noem jij dan aan 2 kanten slecht fluiten. Maar goed jij vond dat Veltman er af moest en dat PSV er dan voordeel van zou hebben!?!? Maar Twente had dus vrij vlot ook rood moeten hebben!?!? Maar dat is volgens jou dus ook 2 kanten op fluiten, maar Ajax PSV is int voordeel van Ajax gefloten volgens jou....ik hoop ook dat je nu Door hebt dat je jezelf flink aantal tegen spreken bent...

11 december 2017 om 12:35

De actie van veltman was 100% een overtreding, en dus rood plus pingel. Voor de zoveelste keer, zie roda - grun. De acties van hendrix en veltman zijn discutabel, deels omdat veltman wel degelijk werd vastgehouden deels omdat hendrix de speler niet raakt en zijn eerste geel natuurlijk helemaal geen geel was. Ik ga niet eens in op twente ajax, dat is duidelijk een zinloze discussie met jou.

11 december 2017 om 14:02

Voor de zoveelste x zie Twente Ajax!!!! Daar gebeuren 10x ergere dingen! Maar van jou moet ik dus Rode Grunn gaan kijken. Hihi.... jou feesie dussss....en btw tripple straf is niet meer!

11 december 2017 om 08:29

Net zoals jij nu ook heel selectief alleen de keren dat Ajax zogenaamd gematst wordt opnoemt. De keren dat ze benadeeld zijn en de tegenstander gematst werd bestaan niet zeker...

11 december 2017 om 12:23

Je moet helemaal niet reageren op Misha, die zet zichzelf voor lul hier.
Iedereen die de wedstrijd heeft gezien weet dat de 3-0 meer dan terecht is. Het had zelfs 5-0 moeten zijn gezien de twee enorme kopkansen die gemist werden

11 december 2017 om 12:23

Je moet helemaal niet reageren op Misha, die zet zichzelf voor lul hier.
Iedereen die de wedstrijd heeft gezien weet dat de 3-0 meer dan terecht is. Het had zelfs 5-0 moeten zijn gezien de twee enorme kopkansen die gemist werden

11 december 2017 om 12:23

Je moet helemaal niet reageren op Misha, die zet zichzelf voor lul hier.
Iedereen die de wedstrijd heeft gezien weet dat de 3-0 meer dan terecht is. Het had zelfs 5-0 moeten zijn gezien de twee enorme kopkansen die gemist werden

11 december 2017 om 08:58

@Misha
En wat jij vergeet is dat we in Tilburg genaaid werden toen Willem ll voor niks een penalty kregen. Toen we tegen Utrecht ook een strafschop hadden moeten krijgen en de 0-1 niet had mogen tellen (buitenspel). Het mes snijdt aan twee kanten m'n vriend.

11 december 2017 om 09:29

Geflatteerde uitslag ? Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar Ajax speelde om te winnen en psv om niet te verliezen afbraak voetbal heet dat toch ? Goed dat het is afgestraft en je hebt het over Veltman maar Hendrix werd ook gespaard voor zijn tweede gelekaart en dit zijn wedstrijden waar nu eenmaal wat akkefietjes gebeuren .

11 december 2017 om 09:47

Over het moment dat jij bedoeld is niemand op tv terug gekomen... Het moment dat Lozano geel kreeg voor het shirtje trekken bij Veltman was juist schrijnend. Op dat moment had Hendrix zijn 2de geel moeten krijgen. Om maar geen rood te hoeven trekken heeft hij Lozano maar geel gegeven.

11 december 2017 om 10:12

@Xfactor, bij fox werd het wel degelijk opgenoemd en vergeleken met roda-grun en dat zelfs door drie ajax-minded sprekers.

Veltman had bij de situatie met Lozano ook een tweede geel kunnen krijgen. Hendrix raakt de spelers niet, maar waar Veltman eerder lozano in zn gezicht slaat (en geen geel kreeg), schopte en trok Veltman lozano net zoveel maar viel als een stervende zwaan.

Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat jullie werden gematst? Ik zeg toch niks over of jullie terrecht wonnen of niet? En geflatteerd is het zeker als je van de eerste 3schoten opngoal en 3 scoort, rest van de wedstrijd speelde beide clubs in hun kracht dus en vond ik niet 1 de betere.

11 december 2017 om 10:50

@ Mischa, wauw jij bent de eerste die ik hoor zeggen 'en vond ik niet 1 de betere'. Zelfs mensen met een hele grote PSV bril vonden dat PSV 0,0 te vertellen hadden en terecht een pakkie kregen.

11 december 2017 om 10:59

@misha

"veltman had bij de situatie met Lozano ook een tweede geel kunnen krijgen. "

tweede?

11 december 2017 om 11:07

@Provi, dit is toch gewoon de enige situatie die tussen twee wedstrijden vergeleken kan worden. In de ene is het rood en is iedereen het er mee eens en bij deze wedstrijd moet je het blijkbaar wegstrepen tegen de tweede geel van Hendrix, maar mag je de tweede geel van Veltman 3 seconde er voor niet opnoemen. Met zulke logica kunnen we wel terug beredeneren naar het begin van de ED, straks ga je zeker ook nog de acties van Guardado erbij halen van vorig jaar ter compensatie?

@Finalvoetbal, ajax speelde aanvallend goed, won vele tweede duels, maar was defensief soms toch zwakjes als psv die tweede duels welnwon. Psv stond verdedigend sterk, gecontroleerd in hun kracht maar liet aanvallend steken vallen.

Mag ik die mening niet hebben dus? Jullie hebben dit seizoen nog niet zon hoge conversie van doelpogingen naar doelpunten gehad. Dan noem ik dat tezamen: geflatteerd.

11 december 2017 om 12:42

@znathan,

Eerste geel had hij moeten krijgen voor de bewuste hand in gezicht van lozano, tweede voor onsportief gedrag in duel met Lozano.

11 december 2017 om 13:41

@misha

Ik ben het er mee eens dat Ajax in deze wedstrijd gemazzeld heeft met de beslissingen van de scheids. Schone had rood kunnen krijgen, en die duw van Veltman in de rug was echt te idioot voor woorden. Plus nog die slaande beweging.

Wat wel belangrijk is, is dat alle supporters subjectief naar dit soort dingen kijken - ook die van Feyenoord. Iedere aanhang vergeet de mazzeltjes, en vergroot de pech-gevallen uit. Het is weleens uitgezocht, en de conclusie was toen dat alleen Vitesse echt recht van spreken had. De grote clubs hadden geen noemenswaardig voordeel of nadeel gehad, over een langere periode gemeten.

En verder is het grappig om te zien dat alle grote clubs afwisselend worden gezien als het lievelingetje van de Knvb. Soms zelfs tegelijkertijd.

Het voetbal van PSV verraste me niet. In Zwolle kwamen ze ermee weg dus waarom niet in de ArenA? Je staat tien punten voor en één dodelijke counter zou misschien genoeg kunnen zijn. Waar ik gisteren blij mee was, was juist Ajax. De vraag is dan wel of ze dit kunnen volhouden tegen o.a AZ? Heus, die gaan volgende week ook zuigen zoals Veltman gisteren deed. Zeker Weghorst. Kan Ajax dan daar mee om gaan? Voor nu is er weinig aan de hand voor PSV. De eerste ronde is bijna voorbij en ze hebben maar zes punten verloren. Ajax en AZ moeten het ook nog maar laten zien.

11 december 2017 om 09:24

Het probleem van PSV vind ik vooral dat er simpelweg geen Plan B is. Tegen FC Twente en PEC Zwolle sleep je voor de poorten van de hel een overwinning uit het vuur, waarbij vooral die tegen Zwolle echt schofterig was (als PSV supporter).

De resultaten zijn goed, maar het spel is niet om aan te gluren. De afgelopen wedstrijden draait het voor geen tierelier, maar Cocu schijnt dan tactisch niet sterk genoeg om iets om te draaien of de speelwijze aan te passen. Ik vond Ajax gisteren bijvoorbeeld niet dominant, maar het was binnen een minuut of 20 wel duidelijk dat PSV hier geen resultaat zou boeken. Je zou dingen kunnen omzetten, in de rust zou je wat kunnen aanpassen, maar ze bleven aanmodderen en dat is best wel schrikbarend.

Psv was gwn zwak en dat kwam juist mede door de gekozen tactiek. Ik snap niet dat Cocu met een extra middenvelder speelde. Je zag dat ze voorin nergens de bal kwijt konden. Daarnaast win je iedere wedstrijd met het trio Locadia, Lozano, en Luuk, waarom ga je dat dan aanpassen. In mijn ogen geef je daar al een signaal mee af dat jij je aanpast aan Ajax beetje zwak. Blom was trouwens in mijn ogen de slechtste van het veld. Gaf echt overal geel voor. En floot voor beide partijen gwn zeer inconsequent. Wedstrijd vergeten en gwn weer van je eigen kracht uit gaan.

Het tijdrekken vanaf minuut 1 was hemeltergend...
Cocu is en blijft een kleurloze angsthaas, gelukkig dat dit voetbal niet beloond werd.

Al blijft het nog steeds jammer dat deze counterploeg nog een voorsprong heeft in de Eredivisie. Al moeten we zien (vanwege enkele gelukkige resultaten) of dit in de 2e seizoenshelft stand houdt.. Het is te hopen van niet.

AZ is fris en fruitig en doet het met doorgebroken jeugdspelers
Ajax speelt aanvallend en met risico, maar blijft leuk om naar te kijken
PEC is de verrassing van de competitie met een aanvallend ingesteld team
Utrecht is een ploeg met passie, strijd en een goed tactisch strijdplan, gewoon leuk !
Feyenoord gaat echt terugkomen nu de ploeg geen Europese beslommeringen heeft
Voor mijn clupie Vitesse geldt hetzelfde; leuk team met aanvallende inspiraties, die zich ook op de competitie kan richten !

Cocu zal met echt wel iets beters moeten komen...

11 december 2017 om 12:19

Heel leuk, maar je gaat er geen kampioen mee worden; en dat is toch het uiteindelijke doel.

11 december 2017 om 13:19

Ideeënloos-voetbal mag nooit beloond worden met een prijs.

De concurrentie heeft Psv in het zicht en gaan er hopelijk op en overheen.

11 december 2017 om 12:21

PSV is gewoon wat uit vorm. Maar het verschil is dat zij die wedstrijden wel kunnen winnen. Een aantal weken geleden had niemand het over het spel van PSV en maakte ze hartstikke veel goals. Nu gaat het iets minder en dan is iedereen in eens weer beter. De feiten zijn nog steeds 15 gespeeld 13 gewonnen. Nog 3 wedstrijdjes tot de winterstop en als PSV die alle 3 weet te winnen dan wordt het een lastig verhaal voor de concurrentie dat wordt het sowieso al. Het verschil tussen Ajax en PSV is nu nog 7 punten dat kan na de winterstop 4 punten zijn maar misschien ook 10 want Ajax moet ook nog naar AZ.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren