Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Geen wonder dat Ajax zonder moreel kompas ooit down the drain zou gaan’

Laatste update:

Hugo Borst heeft medelijden met Ajax. Dat schrijft de journalist in zijn column voor het Algemeen Dagblad. De Amsterdammers werden zondag ongekend afgedroogd door Feyenoord in De Klassieker (6-0) en dat was het zoveelste dieptepunt in een seizoen waarin de gifbeker maar geen bodem lijkt te hebben.

Borst weet eigenlijk niet wat hij moet schrijven als hij aan De Klassieker denkt. “Slecht. Lachwekkend. Beschamend, enzovoort. Ik heb dit seizoen zo veel over Ajax geschreven dat ik er geen woorden meer voor heb. Maar toen het toch 6-0 werd, voelde ik mee met de mensen om mij heen die Ajax een warm hart toedragen.” De journalist schrijft dat hij hetzelfde heeft met de aanhangers van Vitesse.

Ajax wist ruim een half uur stand te houden in de kolkende Kuip voordat Igor Paixão met een slim stiftje de ban wist te breken. Daarna ging het hard, daar Feyenoord met een 3-0 tussenstand de kleedkamers opzocht. In de tweede helft liep de ploeg van Arne Slot uit naar 6-0.

“Zondag voelde ik ook medelijden”, vervolgt Borst. “Hoe overdreven zelfverzekerd, hoe stuitend arrogant Ajax en Ajacieden vroeger ook zijn geweest, een seizoen als dit gun je Ajax niet. Dat wil zeggen: de mensen die Ajax met hart en ziel liefhebben.”

“Het was te voorzien dat het schimmige, poenerige Vitesse een keer zonder geld zou komen te zitten; het wekt geen verwondering dat Ajax zonder moreel kompas een keertje down the drain zou gaan. Toch is het een akelige gedachte dat Vitesse ophoudt te bestaan en dat Ajax het lachertje van de Eredivisie blijft”, aldus Borst.

Stil in de kleedkamer


Jorrel Hato vertelde zondagmiddag tijdens de persconferentie in De Kuip dat het na afloop van de verloren Klassieker stil was in de kleedkamer. “Ik denk dat iedereen hetzelfde gevoel heeft als ik. Het was beschamend wat we vandaag hebben laten zien. Er hing geen goede sfeer.”

John van ‘t Schip gaf al aan dat hij weinig woorden wilde spreken in de kleedkamer. Toch was er een speler die wél het woord nam: Gerónimo Rulli. “Maar hij zei voor de rest ook niet veel. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er heel veel te zeggen viel na zo’n prestatie.”

“Wat Rulli zei? Dat het beschamend is wat we hebben laten zien. Het zou kunnen dat hij een bepaalde trots miste bij de ploeg, ja”, aldus Hato.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom niet? Ook wel twee seizoenen hoor.

8 april 2024 om 16:01

3 of 4. Uiteindelijk krabbelen ze toch wel weer op en gaan ze weer meedoen om de eerste plek. Seizoenen als dit heeft elke club wel eens. Is een proces om weer op te bouwen

8 april 2024 om 16:25

Je moet ver terug voor je bij Ajax tot een vergelijkbaar seizoen komt.
Ik denk naar 1965 (in 1999 werden ze ook 6e maar toen wonnen ze in ieder geval nog de beker), alle andere jaren sinds '65 eindigden ze in de top 5, en op 3 jaar na zelfs altijd in de top 3

Overigens werden ze het seizoen er op toen kampioen (iets andere tijd en ik geloof niet dat er nu een jonge Cruijff op de toekomst rond loopt).

8 april 2024 om 20:16

Kijk naar Manchester United. Een van de grootste clubs ter wereld maar nu eigenlijk al een paar seizoenen stuurloos. Een beetje mismanagement kan een hoop langdurige schade aanrichten hoor. Natuurlijk richten ze zich uiteindelijk wel weer op. Er komt uiteindelijk altijd wel weer ergens een zak munten vandaan als het zou moeten. Maar het gaat dus ook (vooral) om wat je met die munten doet, zo is wel gebleken.

8 april 2024 om 20:18

@London Calling het is niet bepaald een prestatie om in de Eredivisie in de top5 te eindigen he. Elk seizoen dat Ajax, PSV of Feyenoord buiten de top 3 eindigt is voor deze clubs gewoon een mislukt seizoen.

8 april 2024 om 16:03

Waarom medelijden? Ik baal dat Rijkhoff 1x op goal schoot en dat Feyenoord niet 8-0 won.
Ik zou het ook prachtig vinden als Ajax geen Europees voetbal haalt. Zoals Borst zegt2, die stuitende arrogantie. Ook vooraf gaande gister als je al die geïnterviewde Ajacieden mag geloven. En ja, ze zenden alleen degene uit die winst voorspellen van Ajax. Maar dan ben je toch elke realiteitszin verloren.

Alleen voor het Nederlands voetbal is het beter dat Ajax EL gaat voetballen en NEC in de Conf.leagae. En nee, niet op basis van dit seizoen. Wel op basis dat Ajax van de zomer echt wel weer haar portemonnee gaat trekken en logischerwijs een sterkere selectie op de been zal zetten.

8 april 2024 om 16:23

"Alleen voor het Nederlands voetbal is het beter dat Ajax EL gaat voetballen". Ik vind dit altijd zo een onzin. Ajax heeft toch laten zien dat ze niks te zoeken hebben in de EL. En als NEC boven ze eindigt op basis van 34 wedstrijden (zie ik met het oog op beidr schema's niet gebeuren) hebben ze blijkbaar meer te zoeken in de EL dan Ajax.

8 april 2024 om 16:25

@marocberkane, de kans dat Ajax het volgend jaar merkelijk beter doet in Europa dan NEC is wel best groot natuurlijk.

Zal vooral daarop gebaseerd zijn.

8 april 2024 om 16:30

Gezien het feit dat ze nog geen technisch directeur, algemeen directeur of trainer hebben voor volgend seizoen betwijfel ik dat. Vooral omdat ze met voorrondes al vroeg in het seizoen aan de bak moeten en eerst een heleboel troep moeten verkopen, voordat ze zich überhaupt kunnen versterken. Nec is in dat opzicht veel stabieler.

8 april 2024 om 16:38

Geen Europese ervaring en door het gebrek aan coëfficiënten kunnen de lotingen altijd stevig tegen zitten.

8 april 2024 om 16:40



Deze opmerking heb je niet heel goed doordacht Marocberkane.

Ja, NEC zou op basis van de 34 wedstrijden dan meer kans hebben. Maar je vergeet even dat:
- Ajax een geplaatste status zal hebben en NEC niet;
- NEC haar beste spelers zal verkopen na zo een prestatie;
- Ajax nog steeds in staat is spelers van NEC te kopen en andersom niet;
- De jeugdopleiding van Ajax ook nog steeds een hoger niveau heeft dus grotere kans op een betere lichting volgend seizoen.

Edit: Ajax heeft dus wel degelijk meer kans in Europa volgend seizoen*.

8 april 2024 om 16:49

Wie zegt dat NEC haar beste spelers verkoopt? Juist als NEC zich plaatst voor Europees voetbal, zullen er meer jongens blijven. Zeker de jongens uit de opleiding. Ook heel veel spelers die dit seizoen pas bij NEC spelen. Maar natuurlijk zou Ajax in principe altijd meer leveren dan NEC in Europa. Aankomende zomer zullen ze ook vast weer een hoop spelers verkopen en zelf de portemonnee trekken. NEC moet hopen een stabiele club in het linkerrijtje te worden. Dit soort seizoenen zijn uitzonderlijk. Niet te vergeten dat als NEC de volgende thuiswedstrijd zou winnen van AZ nog maar 3 punten achter de plek 4 van AZ staat. Ik zie het niet gebeuren, maar dromen mag…

8 april 2024 om 16:51

Ik begrijp je punt, maar uiteindelijk weet jezelf natuurlijk ook beter. Toen Feyenoord slechte jaren had was het nog steeds beter hen Europa in te laten gaan dan Willem 2

8 april 2024 om 17:33

Ik, en geen enkele Ajacied zit op jouw medelijden te wachten dus dat is helemaal prima. Je argument om een paar simpele zielen op te noemen die zoals je zelf nota bene al zegt die enkel voor de clicks uitgezonden worden is jouw argument om Ajax niks te gunnen. Voetbalsupporters staan niet bekend om heel goed beargumenteerde analyses. Zijn vaak type's die in zo'n situatie blij zijn op TV te komen en een beetje gespeelde branie te tonen met wat oneliners. Werkelijk alle Ajacieden die ik ken gingen uit van een oorwassing. Dit soort type's heb je bij iedere club. Van 2012 tot 2019 zoveel interviews gezien ondanks een aantal walk-overs dat ze Ajax wel even zouden pakken etc. Gunde je Feyenoord toen ook helemaal niks? Of past zo'n zienswijze niet in de eeuwenoude fantasie dat alles aan Ajax 'arrogant' is en de rest niet? Of dat Feyenoord dit jaar wel even halve finale CL zou halen? Blij dat ze dat niet gehaald hebben zeg, wat een arrogantie... stuitend!!

9 april 2024 om 10:01

Dat is geen zekerheid inderdaad, maar de ervaring leert dat het halen van Europese voorrondes helemaal niet zo een grote rol speelt in het behouden van spelers. Dit komt ook omdat deze voorrondes vaak het eindstation zijn. Het voordeel voor NEC is dat als ze 5e worden en de bekerfinale verliezen, zij 2x moeten verliezen om de groepsfase niet te halen. Desalniettemin is dat wel het meest waarschijnlijke scenario. Ik sluit overigens niet uit dat NEC de bekerfinale wint hoor! Dan plaatsen ze zich direct.






Tsja het is eigenlijk lachwekkend hoeveel er in 1 seizoen fout kan gaan:
- Mislintat die maar z'n gang kon gaan zonder enige directie die op hem lette wat ie allemaal deed. Haalde 10 onbekende B-spelers uit B-competities/B-teams
- Steijn die tot dan toe alleen bij laagvliegers had gewerkt en er niks van bakte zowel tactisch als resultaat
- Mislintat en de Sosa transfer, waarbij hij werd gekocht via het zaakwaarnemersbureau AKA Global, dat aandelen bezit in Mislintats bedrijf Matchmetrics Gmbh
- Het gedoe tussen Maduro de Almere-psycholoog en Steijn
- In de tussentijd geen technisch directeur hebben na het ontslag van Mislintat
- Dan komt Kroes eindelijk na 9 maanden en heeft hij aandelen gekocht wat niet mocht
- Dan heeft van Praag er kritiek op als voorzitter RVC, maar blijft zelf ook nog aandelen niet door te hebben gegeven
- Dan nog Ramaj geblesseerd rest van het seizoen die op de blunder in de laatste pot na de top3 beste speler was (na Brobbey-Hato) dit seizoen.
- Berghuis/bergwijn die na de winterstop nauwelijks hebben gespeeld, waardoor je geen kwaliteit voorin meer hebt en noodgedwongen met 5-4-1 moest gaan spelen met Brobbey op een eiland.
- Dan ook nog Brobbey geblesseerd, waardoor je helemaal niks meer kan doen qua aanvallend opzicht.
- En dan ook nog de 6-0 oorwassing tegen de eeuwige rivaal.
- En waarschijnlijk dan ook nog Play-Offs spelen voor Europees voetbal en dat niet eens in je eigen Arena omdat de Arena verhuurd is aan de Toppers in die weken, dus je zult noodgedwongen ook nog in een ander stadium moeten gaan spelen (als je de PO uberhaupt al haalt)...

En dan heb ik het gedoe met een volwaardige selectie samenstellen, waardoor een Tadic anders was gebleven niet eens meegeteld. En ik zal vast nog veel zaken vergeten zijn, maar alleen dit rijtje is al te bizar voor woorden..



Eigenlijk begon het vorig jaar al met H2 die ook een slechte zomer hadden qua transfers met Wijndal, Bassey, Conceicao, Sanchez, Ocampos, Lucca, Grillitsch. Eigenlijk was alleen Bergwijn goed, Brobbey nog steeds goed en Kaplan speelde na 1 jaar eindelijk, begon sterk, maar maakte laatste 2 potten ook veel foutjes. Je verkocht 7 basisspelers met Haller, Mazroui, Blind, Onana, Anthony, Martinez, Gravenberch en wissels Tagliafico, Schuurs.

Als je zoveel kwaliteit verliest en dan komt daar het rijtje van H2 voor terug is dat zo'n groot verschil. Je verkoopt voor 216 miljoen en haalt voor 113 miljoen dat zooitje binnen, dat is dan toch regelrecht een schande.

En dan afgelopen zomer vertrekken nog 4 a 6 basisspelers met Kudus, Alvarez, Timber, Tadic, Bassey en Klaasen en hou je alleen BBB over in selectie qua naam/ervaring/kwaliteit (denk je op dat moment)..

Je ziet dan duidelijk dat met elke trainer het verkeerd had gegaan en dit echt begint bij het bestuur die in dit geval met Overmars, weg moest, en geen goede (of tijdelijke) vervanger kreeg in de naam van Hamstra/huntelaar.

Het is doodzonde dat je in 5jaar tijd van halve finale (bijna finale CL op 5seconden na), kampioen, bekerwinnaar en echt Europese top (in dat jaar dan) (want dat waren we in dat CL seizoen met het wegspelen van Juventus, Real, andere potten) naar lachertje van de Eredivisie gaat. Het gaat zeker 2 jaar duren voordat we weer meegaan doen om het kampioenschap en misschien wel 3 a 4 jaar..

Het is spijtig maar wel de keiharde realiteit




8 april 2024 om 16:15

Hoe jij na wat die jongen heeft laten zien, of vooral niet heeft laten zien, nog kunt stellen dat Bergwijn een goeie aankoop was is mij een groot raadsel

8 april 2024 om 16:29

Eens, Bergwijn is de allerslechtste aankoop ooit in de Eredivisie. Was ooit een goede voetballer bij PSV maar hoe hij er nu bijloopt is echt genant, helemaal vergeleken met aanvoerder Tadic.

8 april 2024 om 16:43



@bizzlad: Als je goed leest, schrijf ik ''was goed''. Bergwijn begon uitstekend bij Ajax vorig seizoen, met de eerste wedstrijden echt sterk en met mooie doelpunten. Van augustus t/m november 2023 scoorde hij in de eerste 21 wedstrijden, 11 goals en gaf 3 assists.

Echter was het daarna over met de pret. Hij heeft sporadisch nog goeie potjes gespeeld, maar heeft nooit z'n waarde van 30 miljoen bewezen. Jammer, want z'n start bij Ajax, was veelbelovend.

@Kid Ink: Allerslechste aankoop ooit in de eredivisie is ook weer overdreven. Bergwijn is gewoon niet een rasechte aanvoerder en speelt goed in een goeddraaiend team, maar is niet iemand die zelf de kar trekt als het al weken dramatisch slecht gaat met het elftal, dat is wel gebleven. Daarnaast zou je het niet zeggen, maar bij 1 vd 2 wedstrijden scoort hij toch een goal of geeft hij een assist. (72 wedstrijden, 25 goals, 11 assists). Niet slecht, maar erg matig voor een speler met zijn prijskaartje.

8 april 2024 om 17:06

@zlatanfan4ever als je zijn prijskaartje, salaris en status aanhaalt vindt ik hem zeker de grootste Eredivisie miskoop aller tijden, erger nog dan spelers als Zimling. En zijn stats zegt me eerlijk gezegd niet zoveel, het lukt hem aardig op te vullen met penalty's of late goals tegen kleinere teams. Nee Bergwijn is een schande

8 april 2024 om 16:29

Het is jammer dat Netflix of Amazon hier geen camera op hadden staan, het was de best voetbal docu soap ooit geworden.
De schrijvers van Ted Lasso (die overigens ook langs zijn gekomen dit jaar bij Ajax) hadden het niet kunnen bedenken.

8 april 2024 om 16:48

@zlatanforover

Ik vind het knap dat je heel veel mindere punten van de afgelopen tijd opsomt maar dat je dan niet bij en van het Schip en van de Sar benoemt. Ook die zijn toch behoorlijk verantwoordelijk voor de huidige situatie.

8 april 2024 om 16:59



@superfarmers. Ik neem van t schip 0,0 kwalijk. Die heeft Ajax overgenomen toen ze 18e stonden en is ingestapt net een paar weken na het overlijden van z'n vrouw. Dan heb je gewoon een Ajax-hart en kan je uberhaupt in mijn ogen niks fouts doen. Helemaal niet met de selectie die hij niet zelf heeft samengesteld en in een puinhoop, waarin hij terecht kwam na het ontslag van Steijn en het al eerdere vertrek van Mislintat.

Uiteindelijk heeft hij Ajax teruggebracht naar een 5e plek (nu inmiddels 6e) en moest hij noodgedwongen met 5-4-1 of 5-3-2 gaan speler door blessures van BBB. Tsja er is gewoon 0,0 kwaliteit voorin. Achterin bleven Sutalo, Sosa en Gaaie maar fouten maken, dus ook daarin heeft hij genoeg geprobeerd de ideale 11 te vinden (tot zover dat kan), dus nee zowel tactisch als opstelling als resultaten kan ik van t Schip echt 0,0 kwalijk nemen.

Qua vd Sar heb je gelijk, maar zoals ik zei, ik heb niet alles genoemd, vd Sar gewoon even niet als eerste aan gedacht in deze malaise.

8 april 2024 om 19:01

Vergeet niet de laatste plaats in de eredivisie en worden uitgeschakelt door een amateurclub uit de middenmoot van de 3e divisie zondag. Wat een seizoen!!

Een slecht seizoen in Amsterdam is zeker waar.

Ik heb echter nog periodes meegemaakt dat mijn club in het rechterrijtje rondzwierf. Thuis regelmatig van clubs als (met alle respect) VVV verloor, afgedroogd werd in Enschede, Groningen, Eindhoven, Kerkrade, Amsterdam etc.

Tegenslag vormt je karakter ...

Karaktervorming toegewenst

8 april 2024 om 16:14

NJ

Had jouw club destijds ook 115 miljoen aan aankopen uitgegeven?

8 april 2024 om 16:16

Wij konden destijds met pijn een moeite 5 ton (oud-hollandsche guldens) bij elkaar schrapen voor een derderangs spits.

Ik weet wel wat erger is.

8 april 2024 om 16:34

Kan me nog een iconische foto herinneren: een Feyenoordbankie met topaankopen Makaay, Hofland, De Cler en Landzaat. Ook Feyenoord heeft vaak zat onverantwoord met geld gesmeten. Vaak levert zuinig beleid en een goede balans in jeugd, clubhelden en ervaring voetballend in eigen filosofie het meeste op.

8 april 2024 om 16:53

Dat weet ik ook og als geen ander idd. Totaal onverantwoorde uitgaven van de (inmiddels) trainer van PSV. Die gokte er op met deze spelers wel even kampioen te worden en CL geld binnen te harken bij Feyenoord. Toen V. Marwijk in de winterstop aangaf bondscoach te worden aan het einde van het seizoen, stortte alles als een kaartenhuis in elkaar en Feyenoord in diepe financiele nood.

Dat was veeeeel onverantwoorder dan wat Ajax doet. Die geeft iig geld uit wat ze hebben. Feyenoord strooide toen met geld wat er nog niet echt was.

8 april 2024 om 16:54

Daar probeerden we een titel te kopen, maar dat ging flink mis en daar betaalden we de prijs voor in de seizoenen daarna.

Ik doelde eigenlijk op nog langer geleden, dat we gewoon een bagger elftal hadden. De enige versterkingen in de zomer waren wat jeugdspelers waarvan je wist dat ze het niveau amper aankonden, misschien een transfervrije aankoop van een (andere) middenmoter en een Oost-Europese spits van 500.000 gulden.

En dan weer die hoop richting het nieuwe seizoen en in oktober al weer nergens voor spelend.

8 april 2024 om 17:12

Of tijden dat we Fer en Wijnaldum moesten verkopen en ook spelers Babovic binnen haalden waar het salaris door zijn pa betaald werd. Creatief, dat wel

8 april 2024 om 17:31

Babovic ... dat soort matige (eufemisme) voetballers ...

Ik heb GEEN medelijden met onze hoofdstedelijke vrinden ....

8 april 2024 om 17:24

Wat er bij ons gebeurt is wel wat anders dan wat er bij Vitesse gebeurt. Daar heb ik medelijden mee. Met mezelf of Ajax niet, dat is gewoon eigen schuld en we komen er wel weer bovenop. Voor Vitesse is de crisis al jaren bezig en ook nog eens existentieel. Dat is wel sneu. Een 6-0 bij Feyenoord, whatever, toch al een * seizoen, zolang we maar Europees voetbal halen en deze zomer weer wat positiefs laten zien op de transfer- en trainermarkt. Dus geen Pascal Jansen.

Als je erover nadenkt. Die 6 0 is sowieso schandalig slecht, maar de doelpunten vielen allemaan binnen een tijdsbestek van 64 minuten. Dat vind ik echt schandalig slecht. Dit kan toch niet geacapteerd worden , hoe slecht de selectie ook is. Waar is ook je eergevoel als speler vraag ik me dan af.

8 april 2024 om 16:51

Ze vielen zelfs binnen een halfuurtje tijdens de wedstrijd. Schandalig. Iedere 5min vissen

Ik vind dat allemaal heel goed meevallen. Voor 99.9% van de clubs uit Nederland is een top 5 eindklassering met een overwintering in Europa een absoluut droomseizoen.

Laten we dat perspectief niet vergeten.

8 april 2024 om 15:55

Kijk, een halfvol glas ...

8 april 2024 om 16:35

Niet als je voor honderden miljoenen hebt uitgegeven en financieel mijlenver voor loopt op eigenlijk elke club in de competitie en dan met NEC en GAE (met een fractie van her budget van Ajax) vecht rond plek 6.

8 april 2024 om 16:43

Tsja, op basis van budget zou PSV altijd top 2 moeten halen en Feyenoord top 3. Alles valt of staat met of je iedere zomer je beste spelers van een succeselftal moet verkopen en of je een beetje een duurzaam beleid en filosofie er op nahoudt. Bij Ajax wordt er vrijwel ieder jaar 2x zoveel binnengeharkt als dat er uitgegeven wordt. Die nuance ontbreekt nogal eens in jouw relaas. Jammer is dat er precies afgelopen zomer een Duitse passant aan de knoppen draaide die geen idee had van wat Ajax eigenlijk op de voetbalkaart is.

8 april 2024 om 16:49

Ach marcoberkane, geniet er nog maar even van. We komen weer terug en dat duurt geen 18 jaar 😉

8 april 2024 om 16:55

Tja....en op basis van achterban en bereik, zou Feyenoord de 2e club van NL moeten zijn ipv de 3e.

Gelukkig is de grootste niet altijd de rijkste en de rijkste niet altijd de beste. Anders zou het voetbal echt heel saai worden.

8 april 2024 om 17:01

@Myvision helemaal mee eens. Daarom is alles onder de 3e plek ook gewoon een slecht seizoen van Feyenoord. Met de 3e begroting moet je altijd meespelen in de top 3.

8 april 2024 om 17:09

Genieten doe ik trouwens zeker! Daar hoef je je absoluut geen zorgen om te maken.

Spreek voor jezelf Hugo.
Dit is een competitie dus elke club moet presteren.

Als ze over 5 jaar nog steeds in deze situatie zitten, krijg ik misschien medelijden. Nu zie ik ons graag gehakt maken van Ajax.

Overigens; alsof ze bij Ajax zitten te wachten op medelijden, das veel erger dan hoon.

8 april 2024 om 16:08

Ja joh, echt? Je ziet liever een Ajax van 10 niveaus lager waar je ‘gehakt’ van maakt dan een gelijkwaardige Ajax, het lastig hebben in de wedstrijden maar een overwinning 10x meer waarde heeft? Je hebt de klassieker dan ook niet zo hoog zitten zeker?

8 april 2024 om 16:13

Is het niet jarenlang andersom geweest?

Uiteindelijk mag Ajax weer op niveau komen, maar dat mag nog wel even duren hoor.

8 april 2024 om 16:15

PSV en AZ zijn er ook nog als waardige tegenstanders.
Ook zonder Ajax kan het leuk worden hoor.

Ik hoop nog veel Klassiekers zoals deze mee te maken.

8 april 2024 om 16:17

Nouja. Zo slecht als dit is feyenoord maar 1 jaar geweest?😅

8 april 2024 om 16:55

Ik heb in de blamage jaren van Feyenoord echt 0,0 keer genoten van een overwinning op. Je wil winnen van tegenstanders die op z’n sterkst zijn. Ik had echt 0 waarde gehecht aan een 6-0 overwinning tegen amateurtak van Feyenoord, wanneer de rollen waren omgedraaid. Geef mij maar gelijkwaardige elftallen en een spannend gevecht.

8 april 2024 om 16:59

Niet iedereen is hetzelfde Jordy.
Er zijn ongelooflijk veel Ajacieden die maar wat veel leedvermaak hebben gehad de afgelopen decennia. Logisch dat er ook wat supporters van andere clubs nu hetzelfde hebben toch?

Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

8 april 2024 om 17:15

Ik vind het nu wel leuk hoor en dit mag ook best een paar jaartjes duren.
Maar ook leuk als ze daarna wel weer mee doen.

8 april 2024 om 17:42

We hebben de klassieker geloof ik 30 keer op rij niet gewonnen. Vind je het erg dat ik het na 2 keer winnen nog niet zat ben?

8 april 2024 om 18:34

Verschil is wel dat Ajax in de afgelopen twee zomers 250 miljoen (!) heeft uitgeven aan spelers waar Feyenoord in die jaren aan de rand van de afgrond stond. Dat is een wezenlijk verschil en dat maakt zo’n overwinning niet meteen ‘niks waard’.

8 april 2024 om 16:12

Medelijden niet, maar een beetje realisme van andere supporters zal soms wel fijn zijn. Gisteren werd er nog door een aantal feyenoord raar en lacherig gedaan dat de uitslag gisteren veel ajacieden niet zo heel veel deed, dat dat onzin zou zijn en we dat gewoon zeiden om de prestatie van feyenoord naar beneden te praten. Elke ajacied weet nu wel dat dit ajax vreselijk fragiel is en van iedereen kan verliezen. Hetgene wat pijn doet is je club zo naar de kloten zien gaan, maar qua uitslag en wedstrijd zelf deed de 6-2 van jaren geleden meer pijn dan de wedstrijd van gisteren.Ja, ajax is abominabel, maar dat zijn excelsior, vitesse en Almere ook. Leg dit ajax dan ook langs de lat van een 5-7 club, want beter zijn ze niet. Je gaat een vogel waarbij de vleugels zijn gebroken ook niet beoordelen op hoe die vliegt

8 april 2024 om 16:48

Om heel eerlijk te zijn kon ik de wedstrijd gisteren niet kijken wegens andere verplichtingen. Maar waar ik vroeger nog de wedstrijd op nam, alle moeite deed om de uitslag niet te horen/lezen en om dan de wedstrijd integraal te gaan kijken, heb ik daar gisteren geen seconde aan gedacht. Ik vond het jammer dat ik niet vd Poel kon zien gisteren. Maar de Klassieker? Nope.
En dan waren er nog Feyenoorders die het bij voorbaat spannend maakten. Dan waren er nog Ajacieden die dachten een kans te hebben omdat Brobbey misschien mee deed en omdat Ramaj geblesseerd was.
Dut Ajax is by far het slechtste dat ik ooit heb gezien en ik ben 14 (!!!) jaar seizoenkaarthouder geweest en heb toen max 3 wedstrijden gemist. Dus heb heel veel gezien. En donderdag in de Arena (want pik nog graag mijn wedstrijdjes mee) merkte je ook de gelatenheid na een 1-1 tegen GAE. Nou, als je in mijn tijd gelijk speelde thuis tegen wie dan ook ging je boos en balend naar huis. Nu was er een vorm van onverschilligheid. En die zag je ook in de ploeg. En dat is drama, zeker als je ook niet kan voetballen.

8 april 2024 om 16:18

Migi heeft gelijk. Liever geen medelijden, een grotere vernedering is er niet.

8 april 2024 om 16:51

@migi,

ik kreeg gisteren net zoals de arbitrage ook medelijden met Ajax. En idd dat is het ergste wat je kan overkomen. Ik ken het gevoel vanuit mijn clubje (de Graafschap met bijvoorbeeld net geen promotie) of jij waarschijnlijk ook wel vanuit de 10-0 in Eindhoven.

Achja,

Is het seizoen van elke club behalve Ajax weer goed.
Leedvermaak doen we allemaal aan mee.
Ik stond te lachen toen Feyenoord 18 jaar geen kampioen werd, Dat PSV 6 jaar geen kampioen is geweest, en dat Twente degradeerde.

Nu zijn wij aan de beurt, gelukkig gaat het bij ons geen 6 of 18 jaar duren, en gaan wij niet degraderen.

Stay Positive.

8 april 2024 om 16:07

Ik ben voor PSV, maar van mij hoeft PSV echt niet de komende pak hem beet 6 jaar kampioen te worden. Gun m’n club het meest van de Eredivisieclubs, maar competitie en afwisseling bovenin is daarbij ook belangrijk. Ook voor het Nederlandse voetbal/elftal.

8 april 2024 om 16:24

Bij mij ligt her er een beetje aan. Als ajacied wil ik best elk jaar kampioen worden. Als de competitie maar competitief blijft, meerdere clubs die meestrijden, en die clubs ook europees presteren waardoor de ed beter en beter wordt qua financiën en aanzien. Een complete alleenheerschappij zoals in Frankrijk het geval was zie ik iig niet zitten

8 april 2024 om 16:22

Ik ben bang dat het wel even duurt voor Ajax weer zichzelf is. De vorige keer zijn ze gered door Cruijff, maar die kan niks anders meer doen dan zich als een malle ronddraaien in zijn graf.
Ajax heeft geen noemenswaardige selectie maar wel spelers met een lang contract, ze hebben niet zoveel geld meer in kas na 2 jaar geld over de balk smijten en geen CL. Er komen nauwelijks grote talenten aan die geld opleveren, bestuurlijk is het een puinhoop en dat gaat van vpraag niet oplossen, net zo min als vgaal. En wie wil er nu als trainer, TD, AD of speler naar Ajax komen??
Dit is geen kwestie van 'een jaartje ff niet meedoen', de rollen met Feyenoord en PSV zijn helemaal omgekeerd.

Volgens mij heeft de gemiddelde Ajacied nog liever dat ze uitgelachen worden dan medelijden van Hugo Borst. Medelijden van Hugo Borst is toch wel de ultieme vernedering

8 april 2024 om 16:15

Och zo heb ik dan weer medelijden met Hugo Borst. Ooit, heel lang geleden had hij de potentie om uit te groeien tot een iconische journalist. Door met zijn messcherpe pen, op een prachtige en soms vileine manier over voetbal te schrijven. Helaas is hij teveel in zichzelf gaan geloven en is hij niet alleen blijven stilstaan in zijn ontwikkeling, hij is ook schrikbarend achteruit gegaan. Het is nu niet meer dan een zwakke reflectie van een ooit goede journalist. Met Ajax gaat het echt wel weer goedkomen. Is het niet volgend jaar dan wel over 2-3 of 5 jaar. Met Hugo gaat et helaas nooit meer goed komen. Dat is pas treurig en meelijwekkend.

Tja, een enorme grote mond wanneer het goed gaat, dan mag je als supporter van de tegenstander ook wel even een paar seizoenen genieten wanneer het eens minder gaat.....

8 april 2024 om 17:27

Zeker als jullie zelf zo'n seizoen als dit hebben. Feyenoorders hebben behalve een leuke pot gisteren weinig aan de crisis bij ons. Die worden tweede ver in jullie schaduw, wel belangrijk CL voetbal natuurlijk voor ze en misschien de beker wat mooi is. Maar in de eredivisie gaat het dit jaar alleen om PSV (helaas).



Allereerst vind ik het de laatste jaren met die arrogantie van Ajacieden nog wel meevallen (met een paar uitzonderingen). Ik vind Feyenoorders op dit moment veel arroganter dan dat Ajacieden ooit geweest zijn. Die denken echt dat ze het hebben uitgevonden.

Verder zou ik niet weten waarom Ajax dit niet een keer kan overkomen. Iedere club kent pieken en dalen. Dus medelijden heb ik niet. Als Twente supporter heb ik de afgelopen jaren pieken en dalen meegemaakt en zelfs gevreesd voor het voortbestaan van mijn club. Maar Ajacieden houd je vast aan het volgende: Na alle ellende die ik heb gekend voelt het dubbel zo goed dat het de afgelopen 3 jaar weer zo goed gaat met de club. Daar waar je jezelf nu schaamt voor je club (en dat heb ik gedaan) zul je dan weer trots zijn.

8 april 2024 om 16:40

Ajacieden gaan vooral veel te snel weer vliegen. Na 3 overwinningen van Schip zouden ze Feyenoord wel even inhalen en anders sws 3e worden (identieke situatie vorig seizoen na 3 overwinningen van Heitinga zou Ajax wel even kampioen worden). En zo wordt elke aanwinst of speler die niet over zijn voeten struikelt bejubeld alsof het de verlosser is, en is iedereen die daar een kanttekening bij plaatst jaloers of een hater. Zie onder meer Kroes, Henderson, Kaplan, Hato en zelfs Mislintat en Steijn ttv hun aanstelling.

ik zou het niet lezen toen ik de naam zag staan , maar de kop intrigeerde mij
zonder moreel kompas.
Na het artikel toch maar gelezen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat deze knul de betekenis niet kent = geen moreel kompas=

Dat Rulli een bepaalde trots miste....deze selectie heeft toch al heel lang geen ruggengraat? Hercules uit. Al die zielloze partijtjes tegen de zogenaamde kleintjes, die vaak ook nog met heel veel geluk werden gewonnen. Dit Ajax is gewoon degradatiekandidaat. En ook nog eens terecht. Als je vechtvoetbal moet spelen geeft er bijna niemand thuis. En vooral de jongens met het zogeheten Ajax-DNA. Bergwijn: stuitend. En dan ben je aanvoerder, maar kruip je weg. Taylor, de verkeersagent op het middenveld. Die alleen schittert wanneer de nieuwste kledinglijn moet worden uitgebaat. Het grote talen Hlynsson. Al maanden niet gezien. Deed hij mee gistermiddag? Rensch, onze circusartiest. Maatje van Kenneth. Ook hij is met Taylor rolmodel wanneer er niet hoeft worden gebikkeld. Hato. Drie keer is scheepsrecht. Ik kan zo wel even doorgaan, maar het is vrij simpel. De jongens met nog een beetje drive waren Rulli en Gaaei. Van 't Schip kon de doelman niet wisselen, dus dan maar weer Gaaei. Ik kan alleen de hoop uitspreken dat Ajax een soort van Rinus Michels weet te vinden. Want dan komen de koorknaapjes er niet zo gemakkelijk mee weg....

8 april 2024 om 16:55

na degradatie kandidaat kon ik je niet meer serieus nemen.

8 april 2024 om 17:17

Gistermiddag niet gekeken??? Vergelijk dat met hoe Volendam twee keer tegen Feijenoord speelde. Misschien dat je dan wel serieus ongerust wordt.....

Waarom heeft Ajax geen moreel kompas? Waardoor het een keer down de drain zou gaan?
Zoals het er staat moet Ajax dus al vele jaren laakbaar gedrag vertonen waardoor het nu instort.

Medelijden met Ajax? Ga toch weg, Ajax is een club dus daar kun je geen medelijden mee hebben. Met de spelers en andere werknemers hoef je ook geen medelijden te hebben. Die krijgen gewoon betaald voor slecht werk en moeten vooral niet zeiken. Enige wat voor mij medelijden verdient zijn de supporters die de moeite nemen om te betalen voor deze rommel. Seizoenskaarthouders die de hoofdprijs hebben betaald voor een middenmoter. Als die hun kaart verlengen zouden ze minstens 50% korting behoren te krijgen want zij zijn voorgelogen met de hoogste prijzen van Nederland waar ze troep voor hebben gekregen.

Je kunt een mindere periode van Ajax waarin het hooguit een keer moet knokken voor de Conference League toch nauwelijks vergelijken met de aanstaande degradatie van Vitesse en een faillissement dat om de hoek loert. Dat is nog altijd een verschil van dag en nacht, met name ook omdat het bij Ajax eigenlijk niet slechter kan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren