Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geduld van PSV is op: voorstel voor nieuw contract Bakkali ingetrokken

Laatste update:

Het lijkt toch echt uitgesloten dat Zakaria Bakkali ooit nog een wedstrijd in het eerste elftal van PSV zal gaan spelen. De aanvaller had maanden de tijd om te reageren op een aanbieding om zijn contract te verlengen, maar hield de clubleiding constant aan het lijntje. Inmiddels is het voorstel ingetrokken: er ligt dus geen contract meer voor Bakkali klaar, meldt het Eindhovens Dagblad.

/

Wanneer de aanvaller toch bij PSV wil blijven, zal er opnieuw onderhandeld moeten worden over een verbintenis. Het ziet er niet naar uit dat dit zal gaan gebeuren: Bakkali is teruggezet naar de beloften en Phillip Cocu rekent al niet meer op hem. "Het gaat er niet om hoe hij speelt, het is bijtekenen of vertrekken", zei algemeen directeur Toon Gerbrands maandag nog in het Algemeen Dagblad.

De achttienjarige Bakkali heeft nog maar een contract voor een jaar en PSV hoopt dat er deze zomer nog een club zal komen die de Belg wil kopen. Atlético Madrid zou via een tussenpersoon hebben geïnformeerd, maar het is niet bekend hoe concreet de belangstelling van de Spaanse kampioen is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijk dat is nog eens een prima zaak.

Dit type moet je niet in je vereniging willen.ze hebben lang genoeg gewacht op geluid maar schijnbaar kan hij dat niet maken.

Ik zou hem het komend jaar ook in het tweede de ballen laten poetsen en iemand opstellen die wel graag voor psv wil voetballen.

Een 18 jarig snotjong met een air van hier tot tokyo dat simpelweg weigert te communiceren met de hand die hem voed.

Knap dat psv hem nog niet direct op de straat flikkert.
Misschien is hij daar zelfs wel op uit.

Komend seizoen kan je een seizoenkaart voor de jeugd kopen om wedstrijden te zien op de herdgang. Lijkt me wel iets voor de nieuwe messi.

29 juli 2014 om 17:09

Die jongen had het zo goed kunnen hebben. 200 % inzet moeten tonen zoals Memphis, dan was ie er echt wel gekomen. 2 jaartjes in het eerste en dan had ie de clubs voor het uitzoeken gehad. En dit heeft helemaal niks, maar dan ook niks met de opstellingvan PSV inzake Bakkali te maken.

29 juli 2014 om 18:57

Weer zo n lastpost. Dumpen die handel!

30 juli 2014 om 10:30

Nou misschien tijd voor Feyenoord om hem over te nemen. Rechter flank kon hij ook uit de voeten toch? En als hij 'lastig' is kan Rutte daar prima mee omgaan.

Mooi dat iedereen hem de schuld geeft terwijl PSV gewoon ruiz haalt en hem en narsingh lekker laat banken. Misschien moet PSV ook is in de spiegel kijken. Ze willen zo genaamd voor (eigen) jeugd gaan maar de transfer van de jong is weer een voorbeeld. Nu kan Locadia weer een jaartje banken terwijl hij juist zo goed bezig was.

30 juli 2014 om 10:43

Is nu te laat, he?

29 juli 2014 om 17:11

Wat een onzin! Dit is echt heel erg triest. Bakkali is een geweldig talent die goed is opgeleid in de PSV jeugd. Als zo'n speler niet voor 20 miljoen euro verkocht wordt aan een absolute topclub dan is dat hartstikke zonde! Die jongen is te snel de hemel ingeprezen toen ie 3 doelpunten in korte tijd scoorde aan het begin van het seizoen, dat klopt. Maar hij wordt nu ook weer veel en veel te snel keihard afgeschreven. Dat hij ontzettend twijfelt over de aanbieding die PSV hem doet, heeft niet alleen met geld te maken zoals iedereen zo makkelijk beweert. Maar hij wil ook goede kansen hebben op speeltijd. En dat is het afgelopen halfjaar faliekant misgegaan bij Psv, dat kunnen we toch wel concluderen?
Wat voor opleidingsland zijn wij, als wij jonge talenten die in een dip komen, direct keihard gaan aanpakken in de media en af gaan schrijven? Dit gebeurde eerder bij van der Wiel, de Vrij en dit gebeurd nu weer bij Bakkali. En volgens mij komt dit ook gewoon omdat ie de simepele pech heeft dat de case Labyad voor m zat, waardoor al heel snel de conclusie getrokken wordt: dat is een geldwolf, rot maar op! Triest!

29 juli 2014 om 17:17

Nou clarkkent2, dat betekent niet dat als je maanden de tijd krijgt om er over na te denken niks te laten horen. Communicatie is ook iets wat voetballers behoren te gebruiken. Als hij niks van zich laat horen, zou ik er als clubleiding ook moe van worden. Zo iemand moet je liever kwijt dan rijk zijn. Tuurlijk heeft hij talent, maar hij verpest het nu zelf. Dat geldwolf gebeuren oke, dat geloof ik zelf ook best dat hij dat niet is. Maar hij kan ook gewoon zijn mening nu uitspreken. Zonder dat iedereen maar een beetje moet gissen.

29 juli 2014 om 17:20

Dat bakkali keihard afgeschreven wordt ligt aan zijn mentaliteit. Hij laat niet bepaald zien dat ie graag wil blijven. Niemand heeft recht op een basisplaats of speeltijd, tenzij dat glashard in het contract staat. Ben je goed dan speel je, zo niet dan staat een ander op jouw plaats.
Als hij kansen wil hebben op speeltijd gaat hij maar lekker in de 4de klasse spelen. daar is hij goed genoeg om altijd te kunnen spelen. Bij de profs werkt het iets anders. Als hij goed genoeg is speelt hij en anders niet. Dat is bij elke club zo, niet alleen bij Psv.

En dat heeft dus niets te maken met de intelligentie van de PSV supporter.

29 juli 2014 om 17:40

Die jongen heeft door onkunde binnen de club na de winterstop nauwelijks nog een minuut gespeeld (omdat hij al teveel wedstrijden voor het eerste in actie gekomen was) en zag zijn kansen op speelminuten nog verder slinken na het aantrekken van Ruiz. Ondanks zijn jonge leeftijd (en het feit dat je dan nog niet al teveel te eisen hebt) snap ik zijn frustratie hierin persoonlijk wel. Volgens mij wilt dit ventje vooral lekker voetballen en een reëel perspectief op speeltijd wat gezien de potentie van deze jongen een niet al te gekke gedachte is lijkt me. Ik denk overigens wel dat hij sowieso weg wilt, anders rek je het niet zo lang, maar ik betwijfel of de eenzijdige motieven die in de media aangehaald worden wel ten grondslag liggen aan zijn beweegredenen om te willen vertrekken. Men zegt geld, ik heb daar persoonlijk sterk mijn twijfels bij.

29 juli 2014 om 17:44



Die jongen heeft een salaris waar jij alleen maar van durft te dromen. Heeft dat salaris tot stand gebracht met een "zaakwaarnemer".....heb jij die? Psv is er Niet voor Bakkali maar hij moet er zijn voor Psv. Als PSV geen toekomstvisie heeft wordt het hier op VZ afgkraakt tot en met. Nu willen ze in de toekomst verder met hem, geven hem een geweldig aanbod en hij wil niet tekenen. Ok goed recht, maar PSV moet verder en zoekt daarbij de spelers die er voor kiezen om hun carriere voort te zetten. En als je denkt dat wij een "opleidingsland" niveau na moeten streven, dan heb je het mis. Psv moet resultaat behalen met of zonder zelf opgeleidde jongens. Natuurlijk is Ajax en Feyenoord daar verder in dan PSV , maar het gaat om de club en niet om het opleidingsinstituut van Psv.
De laatste jaren kunnen de Nlse clubs geen potten meer breken in Europa dus er valt weinig te juichen. Wat gaan we doen? Juichen over het feit dat we niet meer in het rood staan op de bank en dat er in Europa zoveel door Nlse clubs opgeleidde jongens rondlopen. Het zal wel een generatieverschil zijn, maar ik juich voor mijn club, voor de winst op het veld....en ben 0,0 geinteresseerd in de bankrekening van mijn club

29 juli 2014 om 18:29

Inderdaad, in Eindhoven staan ze rood bij de gemeente dus financieel is er ook al niks te vieren.

PSV moet hier eens laten zien dat ze die menselijke club uit het gemoedelijke Brabant zijn. Maar dat doen ze niet en in plaats daarvan spelen ze een keihard spelletje met een 18 jarige jongen die al sinds zijn 11e bij PSV speelt en in die jaren zijn familie al heeft moeten verlaten. "oprotten of vertrekken" zijn bij dit soort jochies dan ook geen termen die je moet gebruiken. De directie van PSV zou zo zelf ook niet behandeld willen worden. Die jongen heeft een contract wat nog steeds geldig is, dus geef hem de kans zich in de basis te spelen en behandel hem met respect. Als deze jongen dan hetzelfde respect voelt als 7 jaar geleden toen ze hem met een truc de jeugdopleiding binnensluisden, dan zal hij best willen bijtekenen.

29 juli 2014 om 18:47

@ Nelson01: Ik snap dat hij lekker wil voetballen en perspectief op speeltijd. Maar wat voor club denk je dan dat hij heen wil? Clubs van een hoger niveau als PSV kunnen hem dat ook niet bieden. Dus of naar de middenmoot/degradatiezone in een grote competitie, of toch naar een grote club omdat het wellicht toch ook met financiën te doen heeft?

29 juli 2014 om 18:47

Check eens eerst je feiten na voordat je met deze bullshit als post komt.

29 juli 2014 om 20:15

Vossing, die jongen heeft nog een jeugdcontract. Daar gaat het juist om: Hij wil niet verlengen!!! Dus zo'n giga-salaris heeft die helemaal niet. En veel vertrouwen heeft PSV ook niet in hun eigen jeugdspelers. Eerst wordt Ruiz aangetrokken voor heel veel geld, nu weer De Jong en een Belgische schopper voor het middenveld, enz. Nee ik begrijp wel, dat Bakkali weg wil. En ja Bakkali wil profiteren van zijn bijna aflopende contract en PSV ook. Wie gaat dit spel winnen? Remember: Labyad en die Bulgaarse rechterverdediger (verlengen en veel geld op laten strijken voor niets), enz.

29 juli 2014 om 17:14

@stratumseind

Ik zie jou telkens je gal spuwen op Bakkali, maar never op het domme beleid van je club.

Eerst loven ze dit talent, laten hem doorbreken(hij deed het voortreffelijk) en vervolgens gaan ze een stomme en onnodig dure aankoop doen, namelijk Ruiz.

Daarna moet zo een talent, die niet meer door kan groeien: op de tribune plaats nemen, voor 15(!!) wedstrijden. En nu hij terecht niet wilt bijtekenen, gaan jullie een 18 jarig talent helemaal afzeiken. Het is jullie beleid dat faalt, eerst belooft psv dat ze het met de talenten gaan doen en hem willen gebruiken, vervolgens halen jullie voor veel geld (alweer) een Ruiz, dat voor geen meter heeft geholpen.

Nee, Bakkali moet weg bij zo een club, en hij zelf heeft niets negatiefs in de media geslingerd, alleen dat domme Psv. (zakelijk gebied)

29 juli 2014 om 17:24

Je weet toch wel dat zijn grootste concurrent Depay is. En die zal hij zeker niet eruit spelen als hij blijft.

Dat je Ruiz opnoemt is al lachwekkend aangezien Ruiz op rechts speelde. Bakkali kan op rechts maar is vele malen minder dan op zijn vaste plek linksbuiten. Ruiz was dan ook een directe concurrent van Narsingh.

Wat loop je nou te janken. PSV heeft vorig seizoen Brenet, Zoet, Depay, Locadia, Hendrix, Bakkali allen regelmatig laten spelen vorig seizoen. Verwacht je soms dat ze met 11 jeugdspelers komen in de basis? Dit seizoen komt Ritzmaier er zeker bij en wellicht Vloet nog.

Bakkali moet gewoon weg. Bijtekenen of oprotten. En gezien het feit dat hij nog niet heeft bijgetekend moet hij maar weg. Zo simpel is het.

Dat ze hem te vaak met het eerste hebben mee laten spelen zodat hij niet meer met de beloften mee kon spelen was inderdaad dom van Psv, dat wel.

Ruiz heeft wel geholpen ken je feiten. Hij had een groot aandeel aan het feit dat PSV in Europa is met zijn doelpunten.

29 juli 2014 om 17:25

Ze hadden Ruiz niet hoeven halen als Bakkali goed genoeg was geweest. Persoonlijk zou ik Narsingh hebben laten spelen.
Maar denk jij dat als Bakkali weg gaat hij bij een andere club wel toezeggingen gaat krijgen over speeltijd? Wellicht dat ze dat bij Barca doen maar in Nederland krijgt niemand gegarandeerde speeltijd, dat moet je afdwingen. Zou je dat niet doen dan krijg je een selectie van 22 spelers die allemaal speeltijd willen en zolang je maar 11 spelers op mag stellen is dat een probleem.
Verder is Bakkali ook niet vrij te pleiten want hij houdt continu PSV aan het lijntje met al zijn loze beloftes. Als hij van goede wil zou zijn (wat ik betwijfel) had hij gewoon moeten bijtekenen met daarbij de afspraak dat ie verhuurd wordt aan een middemoter in de Eredivisie.

29 juli 2014 om 17:28

Ja, Ruiz was onnodig ja... Als je dat al zegt ben je al niet erg slim bezig.

PSV stond toen 10e en moest vechten voor Europees voetbal, Ruiz is daar heel erg belangrijk in geweest met zeer belangrijke doelpunten. Bakkali heeft het hele seizoen niets, maar dan ook niets meer gepresteerd.

Je kan niet een talent opstellen met zo'n instelling. Bovendien is het onzin wat je stelt, dat PSV talenten geen kans geeft.

Depay, Brenet, Tamata, Hendrix, Locadia, Koch, Ritzmaier, Rayhi, Vloet, Zoet etc. zijn allemaal spelers die de kans hebben gekregen of gaan krijgen (vloet, Rayhi, Koch). PSV laat wel degelijk talenten spelen. Talenten die een goede mentaliteit hebben en er volledig voor gaan en alles ervoor doen en laten. Denk aan Depay die de kans kreeg nadat hij een seizoen geduldig wachtte en hard werkte totdat Mertens wegging.

29 juli 2014 om 17:33

Wat Bazel jij nou weer stom? Bakkali speelde ook op rechts. Depay op links.
Aan het begin hadden zij Bakkali op rechts gezet omdat Depay niet op links kon, en als Bakkali op links speelde; dan vlamde hij keihard!

Zie de match tegen NEC bijvoorbeeld.

Ruiz was wel zijn concurrent, en ook Narsingh werd de dupe van deze domme transfer, want wat heeft Ruiz nou gebracht? Hebben ze iets behaald?

Nee... Gewoon niks.

Dus heb je een talent verpest, een jaar lang niks meegedaan en je hebt onnodig zoveel geld uitgegeven.

Jullie moeten een voorbeeld nemen aan Ajax en Feyenoord. Die weten hoe ze met talenten omgaan. PSV is gewoon een domme koopclub.

En nee tuurlijk verwacht men niet dat ze 11 basisspelers spelen, maar wat meer geduld brengen voor je talenten..

29 juli 2014 om 17:33

Wij kunnen totaal niet weten of hij wel of niet wil bijtekenen. Volgens de journalisten is het soms wel, en soms niet. Hij draait er om heen. PSV kan zich geen transfervrij vertrek permitteren, dan is vertrekken noodzakelijk. Er zijn meer domme clubs die dat beleid uitvoeren.

Als Bakkali zich beter had opgesteld was Ruiz nooit gehaald. Je zit nu allerlei dingen te verwijten aan PSV maar Bakkali heeft zichzelf vooral uit de basis gespeeld. Als jij mij nu gaat wijs maken dat jij Bakkali had opgesteld zit je gewoon keihard te liegen, want Bakkali voerde zijn taken gewoon niet uit en als je als fan op de herdgang kwam, was de kans groot dat je Bakkali een half uur te laat zag verschijnen. Maar jij vind dus dat PSV dom handelt door hem te passeren. Ik vind het prima, Bakkali heeft zijn eigen persoon verkracht, alleen dat zien domme mensen niet. Die willen domme PSV alles verwijten zonder zich in de zaak te verdiepen, zijn zelf blind om onderzoek te doen.

PSV heeft geen keus. Bakkali moet weg, want een transfervrij vertrek kan PSV zich niet permitteren. Een voorstel die al maanden staat spreek voldoende vertrouwen uit lijkt me. Het is een beleid dat door andere clubs ook wordt gevolgd. Maar kennelijk zijn dat domme clubs.

29 juli 2014 om 17:41

Dat PSV een koopclub is valt wel mee, andere clubs kopen ook maar die kopen de spelers als ze 16 of 17 zijn. Dat valt dan minder op.
Verder is het beleid van PSV niet zo vreemd, twee jaar terug zat er bij Feyenoord iemand op de bank/tribune die niet bij wilde tekenen en "opeens" niet meer in de tactiek van Koeman paste.

29 juli 2014 om 17:52

Weet jij of de spelers en trainer bij jong PSV zaten te wachten op een Bakkali? Deze jongen heeft zich tijdens de trainingen (oa bij de beloften toen hij terugkwam van een blessure) onmogelijk gemaakt. Zette zich niet volledig in en deed denigrerend tegen een aantal van de beloften, omdat meneer zich meer voelde als hen. Zo'n speler past niet bij een beloftenteam, waarbinnen de focus moet liggen op het ontwikkelen van de spelers ipv het brandjes blussen, omdat er zo'n over het paard getilde snotneus rondloopt.

29 juli 2014 om 18:00

Winterburn

Je weet dat Bakkali rechts speelde omdat Narsingh nog een halfjaar ongeveer geblesseerd was? En dat Bakkali Depay totaal niet eruit zou spelen op zijn positie.

1 miljoen voor een speler die een groot aandeel had in het behalen van de EL is zeker lachwekkend...

Lekker boeien of het een besluit door paniek was. Het is positief uitgevallen.
De laatste alinea van jou had ik al vermeld..

@immesionate

Wat bazel jij nou weer stom!?
Ik zei toch dat hij OOK op rechts kon, maar dat zijn favoriete positie links is. Aan het begin van het sieozne hebben ze Bakkali rechts gezet omdat Narsingh nog een hele tijd geblesseerd was. En Wijnaldum viel ook een tijdje weg.
Dan had je alleen nog Jozefzoon en eventueel Bakkali over die op rechts konden spelen.

Daarnaast kwam Ruiz pas in de tweede seizoenshelft. De laatste paar wedstrijden deed Bakkali het niet goed, vandaar dat ze een meer ervaren iemand hadden gehaald. Tweede seizoenshelft speelde hij bijna niets maar dat had ook te maken met Narsingh die terug was, en in vorm natuurlijk beter is dan Bakkali.

Dus dan had je wel een speler als Ruiz nodig. Of wil je het met een redelijke back up speler doen een een broekie?

Je mag zeggen wat je wilt over Ruiz, maar mede dankzij zijn belangrijke doelpunten speelt PSV wel mooi in Europa.

29 juli 2014 om 18:02

Ik ben het helemaal met je eens Hoodrich!!

29 juli 2014 om 18:17

Dat Narsingh geblesseerd was is juist totaal wel relevant. Of denk je dat Bakkali Narsingh er ff gemakkelijk uit zou spelen als hij niet een halfjaar geblesseerd was?

Bakkali zijn vaste concurrent is Depay normaal gesproken ja. Aangezien zijn favoriete positie linksvoor is.

Na de blessure speelde Bakkali ook nog eens minder dan ervoor. Hij speelde ook bijna geen volledige wedstrijden.dan is het logisch dat ze Ruiz in de winterstop halen.

Ja het is zo bespottelijk dat ze door hem wel in de EL spelen Wauw... Je kan het 100x herhalen, maar het neemt niet weg dat ze mede dankzij Ruiz in Europa spelen.

Je laatste zin slaat nergens op. Dan zou je dat nagenoeg over elke NL club zeggen die in de EL speelt.

29 juli 2014 om 18:24

Winterburn

PSV koopt nog steeds spelers, net als andere clubs dat doen. Maar PSV is net een jaar bezig met het nieuwe beleid en dan kun je niet verwachten dat er vanuit de jeugdopleiding al veel talenten klaar staan. Ze hebben de jeugdopleiding verwaarloosd, wat mede kwam door het grote verloop van de hoofd opleidingen. Die gingen telkens weg omdat ze het ergens anders beter dachten te krijgen en hopelijk komt er nu meer continuiteit.
En de discussie over wat eigen jeugd is, is hier zinloos. Er zijn meer clubs waar de "eigen" jeugd pas op hun 16de of 17de wordt gekocht.

29 juli 2014 om 19:21

Ze hadden bakkali op rechts gezet omdat depay niet links kon?? Wie bazelt er hier nou..

29 juli 2014 om 20:14

@mmessio

Dat komt omdat supporters die de club van dichtbij volgen en regelmatig op de herdgang waren afgeloen seizoen met eigen ogen gezien hebben hoe bakkali zich gedraagt.

Als je ook eens kwam kijken dan zie zelfs jij een wereld van verschil in arbeidsintensiteit tussen types als depay hendrix locadia etc en onze nieuwe messi himself.

Alle zogenamde kenners hier die blind in de rondte schreeuwen over het schandalig psv zijn nooit naar trainingen geweest , hebben meneertje nooit bezig gezien op de fandag en zagen ook zijn tomeloze inzet niet in de afscheidstournee van Park.

Als je afgelopen seizoen op de herdgang een parodie op een living statuer zag dan was het bakkali.

Zo ongeintresseerd zoals hij daar rond hobbelde zo ongeintresseerd is hij ook richting clubleiding .

Hij weigert geluid te maken. Zeg dan gewoon dat je weg wil klaar maar dit stilzwijgen is niet alleen onrespectvol richting de hand die je voed het is ook nog eens erg dom want dit gaat hem in het vervolg van zijn cariere nog parten spelen.

Psv heeft het lang geprobeerd met hem en heeft het beste voor gehad door hem een mooi en verbeterd contract aan te bieden.
Als meneertje er voor kiest om alleen op de woenselse markt geluid te maken met zijn homies is dat zijn goed recht en psv hun goed recht om hem buiten te mieteren.

Het is klip en klaar : dit soort individuen is het niet waard om het mooie psv shirt te dragen .

29 juli 2014 om 20:31

winterburn heeft zijn anti psv pap weer op .

29 juli 2014 om 21:01

slaat nergens op wat je hier constateert want je verhaal slaat kant noch wal. aangezien ze op andere posities spelen en juist wel veel gebruikmaken van de jeugd.. als je eens moet gaan twijfelen aan een beleid dan is dat wel van die club die jij supportert. die heeft pas een belachelijk beleid dat echt nergens op slaat , onze club is juist goed standvastig en aangezien hij gewoon totaal nul inzet toont en ik geen klein schijntje progressie zie vind ik het 100 procent terecht dat ze het contract aanbod hebben ingetrokken! we hebben talenten die juist graag willen spelen op zijn positie.

29 juli 2014 om 17:33

Grappig hoe snel het kan gaan. Niet eens een jaar geleden kwijlden alle PSV fans over zijn skills en nu wordt hij uitgekotst door diezelfde fans.
Ik neem het die jongen echt niet
kwalijk. Ruiz werd gehaald, waardoor zakaria amper een eerlijke kans kreeg. Ook maakte PSV (Cocu) een amateuristische fout door hem op het eind een minuut of 10 te laten invallen waardoor hij zelfs niet meer in de JL kon spelen.
Ik zeg niet dat hij een basisplaats verdiend hoor, en natuurlijk heeft Ruiz PSV geholpen, maar dat ging wel ten koste van 1vd betere talenten. Boontje komt op zijn loontje.

Dat Bakkali zelfs niet eens nee zegt tegen het contract is nog wel het ergste eigenlijk. Dan kon er tenminste nog onderhandeld worden. Mooi verkopen deze zomer, dan heb je er tenminste nog iets aan.

29 juli 2014 om 17:18

@baloog

Je draagt hier een zeer valide punt aan met het wijzen op het niet eens antwoorden op een aanbieding, maar vind wel dat Bakkali niet onredelijk is in zijn stelling dat hij speeltijd nodig heeft om zich zo snel mogelijk te ontwikkelen.

Wellicht is het voor zowel PSV als Bakkali het beste wanneer hij nu een transfer maakt naar een subtopper in de eredivisie voor een laag transfer bedrag met een hoog doorverkoop percentage.

Hiermee krijgt de speler zijn speeltijd is PSV verlost van een stoorzender en houd het uitzicht op een mooi bedrag.

Zou hem graag bij Heerenveen zien

29 juli 2014 om 23:12

Bakkali deze winter verkopen zou zeker voor beide partijen de beste oplossing zijn. En ik zal hem ook graag bij Heerenveen zien, Bakkali zelf denkt daar anders over heb ik zo het gevoel.

Iedere speler wil natuurlijk speeltijd hebben, daarvan worden ze (meestal) beter en hebben ze meer kans op een betere club. Speeltijd is echter niet iets wat zo maar belooft kan worden. Speeltijd is iets dat je moet verdienen door middel van hard werken en is ook gebaseerd op wederzijds vertrouwen tussen de speler en de club. Waar PSV Bakkali speeltijd gaf omdat hij hard had gewerkt en het, toen ook zijn prestaties en zijn uitvoering van taken afnamen, bleef geven aan de hand van vertrouwen. Daar investeerde Bakkali totaal niet meer in zichzelf en het vertrouwen dat er bij hoort om kansen te krijgen (dat heeft iedereen duidelijk kunnen zien op de Herdgang, zelfs nog tijdens dat hij een basisplaats had).

Goed gehandeld. Laten zien wie de touwtjes in handen heeft. En dat is niet een ventje van 17 jaar. Gelukkig dat het in tegenstelling tot vorig jaar wel wordt gedaan.

29 juli 2014 om 17:07

PSV helemaal aan zichzelf te wijten. Deze jongen hadden ze vertrouwen moeten geven. Ipv dat halen ze een ruiz die elke wedstrijd hartstikke belabberd speelde en bakkali bleef er maar naast staan. Ik geef die jongen groot gelijk. Als ze eerst het vertrouwen in je opzeggen, zou ik ook geen nieuw contract ondertekenen.


En mensen ga nou niet lopen janken zoals altijd dit is gewoon mijn mening

Dus niet😭😭😭😭😭

29 juli 2014 om 17:13

Nee, kerel je weet er echt net zoveel van als mijn schoenzolen......

Een Belgische spelersmakelaar slaat met zijn uitspraak over de waan rond de positie van Bakkali de spijker op z’n kop:
‘doorgaans zijn het de clubs die van een speler een product maken, hier is het de familie die dat doet’, zegt de makelaar met informatie over de zaak Bakkali in Voetbalmagazine.be.

29 juli 2014 om 17:16

De enige verwijtbare fout van PSV is dat ze hem die 15e wedstrijd hebben laten invallen, dat was inderdaad niet slim. Toen Bakkali terug kwam van zijn blessure heeft hij geen knikker meer geraakt, dus logisch dat ze Ruiz haalde. PSV is ondanks de magere resultaten de laatste jaren gewoon een topclub in NL en daar krijg je dus te maken met concurrentie als jonge speler. Als Bakkali naar het buitenland vertrekt en zo slecht presteert als hij bij PSV heeft gedaan na zijn blessure zullen ze nog minder geduld met hem hebben, dan staan er direct 3 andere spelers klaar die zijn plek in kunnen nemen. Bakkali heeft PSV gewoon maanden aan het lijntje gehouden, dus ik vind dat ze nog erg geduldig zijn geweest, ik had die aanbieding al vele malen eerder ingetrokken.

29 juli 2014 om 17:25

@woutervanbrugge, vertrouwen geven is goed inderdaad. Maar we moeten niet vergeten dat de jongen 3 goede wedstrijden heeft gespeeld en pas 18 jaar oud is en vervolgens ook nog eens speeltijd eist in zijn contract.
We moeten ook niet vergeten dat de jongen na die drie goed gespeelde wedstrijden als een drol speelde wat verder ook wel begrijpelijk is gezien zijn leeftijd.

29 juli 2014 om 17:28

Mede dankzij Ruiz speelt PSV wel in de El.

Trouwens waarom lopen er zomaar zoveel mensen te zeiken dat Ruiz in de weg stond voor de ontwikkeling van Bakkali...

Bakkali speelt op dezelfde plek als Depay. Ruiz zijn grootste concurrent was Narsingh. Bakkali kan eventueel op rechts, maar is daar een heel stuk minder dan op zijn favoriete positie linksvoor.

De enigste fout van PSV was dat ze hem te vaak met het eerste mee lieten doen zodat hij niet meer met de jeugd kon meespelen.

29 juli 2014 om 17:35

Jij snapt dus niet dat Bakkali toen nog geen deuk in een pakkie boter trapte.

29 juli 2014 om 18:08

En waarom speelde hij zoveel op rechts?
Omdat Narsingh en wat later Wijnaldum natuurlijk geblesseerd waren.

Ze spelen tenminste in Europa.

Bakkali is een heeeeel stuk beter op links als op rechts.lees. Maar dankzij de geweldige Depay kwam hij niet in aanmerking voor een basisplek op die positie
En je geeft het zelf al aan. De enige wedstrijd die hij op links speelde scoorde hij gelijk een hattrick. Wat betekend dat hij beter is op die positie.

Jij blijft dan wel de hele tijd Ruiz roepen, maar die kwam er pas de tweede seizoenshelft bij he. Toen speelde Bakkali al bijna niet meer. En dan nog te bedenken dat Narsingh rond die tijd ook weer terug was van een blessure.

29 juli 2014 om 18:26

Ja dat is zeker relevant aangezien Bakkali al een tijdje minder speelde nadat hij was teruggekomen van een blessure. Dan is het een groot risico om met Jozefzoon ( die alleen leuk is voor de breedte) en met de net teruggekeerde Narsingh te spelen. Gezien je op dat moment niet zou kunnen weten hoe goed Bakkali en Narsingh het zouden doen nadat ze terug zijn van een blessure.

PSV stond 10e!! he voordat Ruiz kwam. Al met al heeft de beslissing om Ruizete halen toch positief uitgepakt. Dat ze Bakkali zijn 15e wedstrijd lieten spelen is dom geweest zoals ik al had aangegeven, maar hijzelf heeft ook niet een al te beste mentaliteit.

Mensen zoals jij kan je moelijk serieus nemen knul.

29 juli 2014 om 20:24

@winterburn
Weet je wat relevant is?

Hij is gewoon lui. Zo simpel is het.
Hij doet me denken aan bakkal .exact hetzelfde type op de herdgang : niet vooruit te branden.

Wereld van verschil met jongens als locadia depay en hendrix die nauwelijks ouder zijn .

Als je eens wat vaker van waalwijk naar je favoriete club zou gaan doordeweeks ipv de trein naar amsterdam dan zal zelfs jij dat kunnen zien.

29 juli 2014 om 17:08

Voorlopig heeft hij nog steeds de touwtjes in handen hoor, Gerbrands kan wel heel stoer roepen tekenen of vertrekken, maar als Bakalli zegt oké, maar ik vertrek pas volgend seizoen als ik transfervrij ben, dan is ook PSV uitgepraat.

29 juli 2014 om 17:18

Maar dan staat Bakkali voorlopig anderhalf jaar stil in zijn ontwikkeling, hij heeft afgelopen half seizoen geen minuten gemaakt en komend jaar zal het dus beperkt blijven tot maximaal Jong Psv. En de vraag is dan maar of hij daar überhaupt ook veel gaat spelen, want het lijkt me toch dat je dan jongens in de basis laat spelen die wél toekomst hebben bij de club. Denk aan Rayhi en Boljevic.

29 juli 2014 om 20:26

Zo dom zal hij waarschijnlijk wel zijn ja.

Dat hij dan een heel jaar ballen op mag pompen vergeet hij dan gemakshalve maar even.
Dat is nou Bakkali

Bericht 312 over dat het geduld van PSV op is. Morgen weer een bericht dat ze weer om tafel zijn voor onderhandelingen?

29 juli 2014 om 17:07

Scheelt dat er nu wel een ontwikkeling te melden is en nog een vrij belangrijke ook.

Mooi ! En nu opgeflikkerd uit Eindhoven !
Zo hoort dat bij misselijkmakende ventjes !!

zou mooi zijn als ruilmiddel + geld voor Defour indien porto er interesse in heeft.
Anders maar genoegen nemen met 2-3 miljoen hopelijk niet minder.

29 juli 2014 om 17:09

Waarom zou je zoveel voor die jongen willen betalen als hij over een jaar transfervrij is en toch niet gaat verlengen. Dat PSV er nog veel voor gaat vallen lijkt me een utopie. Al hoop ik het voor psv natuurlijk wel.

29 juli 2014 om 18:22

Volgens mij staat hij nog steeds bekend als een groot talent met name bij de grotere clubs. Hierdoor kan PSV nog een relatief hoog transferbedrag krijgen. Laten we het hopen, ik zie hem graag vertrekken in ieder geval.

Prima, een verlenging zat er ook niet meer aan te komen denk ik. Maar wat ik me dan af vraag, waar kan hij dan naartoe. Als je leest dat atletico intresse heeft, daar gaat hij ook geen minuten maken lijkt me. Clubs waar hij veel minuten gaat maken en waar hij zelf naar toe zou willen kan ik er niet zoveel van opnoemen.

Dat is zeer positief, deze speler is namelijk nog niet volledig om zeep geholpen door PSV en kan op een betere plek waarschijnlijk beter tot zijn recht komen. Hopelijk is Atletico concreet, het is namelijk nog niet te laat. Een geweldig talent alleen verkeerd behandeld, erg zonde voor de Eredivisie.

29 juli 2014 om 17:24

Leg dat eens uit. Wat heeft PSV precies gedaan om deze jongen volledig om zeep te helpen?

29 juli 2014 om 17:28

Een geweldig talent met de verkeerde mentaliteit. PSV heeft hem niet om zeep geholpen, dat heeft zijn zaakwaarnemer gedaan. Hij had gewoon moeten bijtekenen met daarbij afspraken over verhuur. Dan had hij kunnen laten zien dat ie echt zo goed is maar als het echt zo'n geweldig talent is als iedereen een jaar terug dacht was er allang 2 miljoen betaald door een topclub.

Misselijk ventje, maar zie hem graag bij Feyenoord. Als hij vertrouwen krijgt zie ik hem nog steeds wel uitgroeien tot een erg goede speler.

29 juli 2014 om 17:21

Veel 'moeilijke' spelers hebben het altijd goed kunnen vinden met Fred Rutten, dus misschien is dit nog niet zo verkeerd voor die jongen.

Ik hoop zó niet dat hij naar Atlético gaat.. Waardeloze instelling, past totaal niet binnen de club waar je geacht wordt hard te werken. Kan me ook niet voorstellen dat hij ooit in het eerste zou komen.

Goede zaak van PSV dat ze duidelijk stelling nemen. Lekker verkopen die knul. Beter kwijt dan rijk in deze.

29 juli 2014 om 17:27

Hoe kom jij erbij dat Bakkali niet hard werkt?
Hij werkte gewoon tijdens de trainingen en wedstrijden.

Werd nota bene door Nederlandse commentators de hemel in geprezen door zijn inzet en het terug verdedigen.

Dat psv hem op de tribune gooit nadat ze Ruiz zomaar hadden aangetrokken, kan dit talent niks aan doen.
Bakkali tekent niet bij omdat hij wilt voetballen bij Psv, en niet weer een seizoen moet plaats nemen op de tribune. Bij Atletico is dit natuurlijk een ander verhaal, daar zal hij rustig gebracht moeten worden.

Maar dat argument dat hij zogenaamd niet hard werkt, is echt nergens op gebaseerd.

29 juli 2014 om 17:29

PSV gooit hem echt niet uit de basis omdat Bakkali zo goed speelt. Of vindt jij dat Affellay ook in de basis hoort bij jouw club?

29 juli 2014 om 17:35

Omdat Ruiz werd gehaald gast.. Die gast die niks bracht, en weg ging met koffers vol geld Lol.

29 juli 2014 om 17:43

Dat Ruiz niets bracht is achteraf praten, als je alles van tevoren weet heb je een jeugdopleiding met 5 spelers, de rest wordt niets. En dan had Affellay niet in Spanje gespeeld.

29 juli 2014 om 17:47

Kohaku bedoelt dat Ruiz voor een reden is gehaald, Ruiz is gehaald onder andere Bakkali niet goed speelde. Je zegt wel steeds dat Ruiz niets bracht maar hij heeft veel belangrijke goals gemaakt voor PSV en heeft een belangrijk aandeel in het behalen van de EL gehad. Als Bakkali echt zo hard zou werken als jij beweert dan zou hij ook wel willen werken voor een basisplek, maar dat wil hij blijkbaar niet. Dit mannetje heeft een paar leukr wedstrijden gespeeld en hij denkt dat hij Mister PSV is. Snel wegdoen dat soort mensen.

29 juli 2014 om 17:59

@inmessionante, dankzij Ruiz heeft PSV Europees voetbal gehaald..

29 juli 2014 om 18:36

Ruiz heeft totaal niks gebracht nee.. PSV speelt dus echt niet in de EL mede dankzij Ruiz. PSV is ook niet van de 10e plek afgekomen mede dankzij hem waar ze stonden voor Ruiz kwam...

Wat moet zo'n ventje eigenlijk nog opleveren?
Ik bedoel; heeft een aflopend contract, is nooit een basisspeler geweest, zit een behoorlijke smet op en heeft waarschijnlijk nog een jeugdcontract met een niet al te groot salaris: 1 ton, 2 ton dan is de koek toch wel op voor iemand die slechts drie goede wedstrijden in het eerste heeft afgeleverd?

Mooi. En nu naar de rechter om vandaag al je vrijheid te bekomen. Een club zoals PSV moet echt eens op haar nummer gezet worden. Spelers chanteren met de B-kern om ze aan de club te binden, dat is niet wettelijk, noch ethisch verantwoord bezig zijn. Dat is Bakkali het recht op arbeid ontzeggen.

Go! Go! Go! Bakkali sue them!

29 juli 2014 om 17:32

Waarom zou PSV op z'n nummer gezet moeten worden als dit bij heel veel clubs gebeurd?
Als er geen clausule in zijn contract staat waarin hem een plaats in het eerste beloofd wordt gaat ie flink op z'n bek bij de rechter. Hij mag bij Jong PSV voetballen en mag dus "werken". Ziedaar zijn recht op arbeid.

29 juli 2014 om 17:48

Ja ja, u wil dus ook door het rood rijden, omdat anderen het ook doen?

Die clausule hoeft er niet in te staan. Hij heeft te lang bij de A-kern gezeten en mag beschouwd worden als een A-kern speler.

Neen, hem bij Jong PSV zetten is niet werken. Enfin, het is het wel, maar wel in compleet andere arbeidsomstandigheden. En dat mag niet.

Het is alsof je een hogeschool docent sommeert om voor een kleuterklas te gaan staan. Neen hoor, dan kom je er niet mee weg door te stellen dat deze docent toch nog mag 'werken'.

29 juli 2014 om 18:00

Wat heeft door rood licht rijden hier mee te maken? Daarvan staat in de wet dat het niet mag.
Bakkali zat 16 maanden geleden voor het eerst op de bank bij het eerste van Psv, lijkt me niet dat dat al erg lang is. Maar ik wens hem veel succes, niet een rechter die er in trapt als hij het tot een rechtszaak zou laten komen met zijn 16 wedstrijden in het eerste elftal.

29 juli 2014 om 18:10

PSV heeft zelf verklaard dat Bakkali gedegradeerd is tot Jong PSV omdat hij zijn contract niet wou verlengen.

Er valt dus nergens in te trappen.

29 juli 2014 om 18:18

En omdat hij naar Jong PSV gestuurd is kan hij gewoon blijven voetballen. Hij kan helemaal geen plaats in de A-selectie eisen. Dus is een rechtszaak zinloos.

29 juli 2014 om 18:54

Hij kan wel blijven voetballen maar in compleet andere omstandigheden.

In het buitenland zijn er al diverse vergelijkbare cases succesvol aangevochten door de speler. Ging in alle gevallen om spelers die naar de B-kern vlogen omdat ze niet wilden verlengen.

Google maar eens op Davy De Beule of Andy Webster.

29 juli 2014 om 19:33

Bij de Beule gaat het om een Belgische wet en PSV speelt in de Nederlandse competitie.
Bij Webster gaat het om een Fifa regel waarbij de speler na drie jaar zijn contract op kan zeggen. Bij Bakkali is er echter pas twee jaar voorbij.

29 juli 2014 om 19:34

@iedereen komt (met die middelvinger)

Jij blijft maar appels met peren vergelijken.

Zowel de Beule als Webster zijn teruggezet naar een B-team dat uitkomt in een belofte competitie wat een amateurstatus heeft.
Bovendien hadden beiden een volwaardig prof-contract.

Bakkali is teruggezet naar Jong PSV dat uitkomt in gelicentieerde prof competitie (zo ook Jong Ajax en Jong Twente)
Bovendien heeft Bakkali een jeugdcontract en weigert hij al maanden een volwaardig A-status profcontract met aangepast salaris te tekenen.

Hij kan naar welke rechter lopen die hij wil (zelfs een Belgische) maar dat wordt een simpel hamerstuk. Kansloos en dus direct afgewezen.

29 juli 2014 om 20:52

Kohaku,

Bij elk Europees land staat gewoon in de grondwet dat er vrij verkeer van arbeid en diensten is. Ook staat in die grondwet dat je als werknemer recht op werk hebt.

Dat is iets universeels, dat is niet alleen nationaal neergeschreven, dat zit ook vervat in Europese wetten.

Als PSV zélf zegt: "wij 'degraderen' deze speler naar de jeugdselectie omdat ie niet wil bijtekenen" dan zondigen ze tegen een hele reeks wetten.

Los van het wettelijke, voel je toch zelf aan dat dit ethisch totaal niet spoort?

Bakkali en PSV hebben een contract met elkaar en gedurende die tijd hebben zij verplichtingen en rechten tov elkaar. Die vervallen wanneer het contract afloopt en niet vernieuwd wordt. Niemand kan beide partijen verplichten om dat contract te verlengen. PSV kan dat niet, Bakkali trouwens ook niet. Dat kan alleen in onderling akkoord.

Wat PSV nu doet, is puur afpersing om iemand in de juiste richting te bewegen. Laat we elkaar geen Anita noemen, dit is echt een pesterijtje van Psv.

Trouwens kan ie nog wel met de PSV jeugd spelen? Heeft ie niet te veel selecties gekregen in het A-team?

Sowieso, door hem in de jeugd te stoppen, devalueert zijn transferwaarde en eventueel zijn toekomstige verloning. En niet alleen dat. Ook zijn ontwikkeling wordt op hold gezet. Je wordt immers een betere speler door tegen betere spelers te spelen.

PSV moet gewoon aanvaarden dat het af en toe een speler transfervrij moet laten vertrekken. Dat doen de meeste clubs, nu PSV nog.

29 juli 2014 om 21:03

devolta,

Dat doet er niet toe. Is je nu al tig keer uitgelegd maar je wil het maar niet begrijpen. Het is niet omdat JIJ zegt dat het kansloos is, dat het zo is.

Is een degradatie van de A-kern naar de Jeugd echt een degradatie? Ja.

Heeft het bestuur zélf verklaard "hij is teruggezet naar de jeugd omdat ie zijn contract niet wil verlengen"? Ja.

Is dit schadelijk voor Bakkali? Ja.

Dat zijn feitelijke dingen en dat is wat telt voor een rechter.

Nu kan jij wel half fantaseren dat ie bij de jeugd zit omdat ie stout is geweest en dat het niet verlengen van het contract maar een uitleg van PSV is om Bakkali en hun belangen te beschermen. Maar da's niet feitelijk. Da's enkel en alleen jouw interpretatie.

29 juli 2014 om 21:11

Wat loop je nu allemaal te bazelen?

Dat jij zo naief bent om als volslagen buitenstaander niet te willen inzien dat het contractissue-argument naar buiten is gebracht om de eigen belangen te beschermen laat in ieder geval blijken dat je totaal geen inzicht hebt in de wereld van het betaald voetbal.

Dat jij eveneens zo naief bent om te denken dat een verklaring aan de pers dezelfde moet zijn als aan een rechter pleit ook al niet voor jou.

Nog naiever ben je als je meent de Belgische rechtspraak (voor zover je daar kennis van hebt en dat betwijfel ik ten zeerste) toegepast kan worden op een Nederlandse club.
Bakkali wordt niet op non-actief gezet, Bakkali wordt niet gedegradeerd naar een team met een amateurstatus, maar kan gewoon met een jeugdcontract zijn arbeid verrichten in een profelftal onder coaches met een betaald voetbal licentie.
Kom nu eens met argumenten die echt hout snijden want dat heb je nog geen een keer gedaan.

Bovendien ga je totaal voorbij aan het feit dat Bakkali een jeugdcontract heeft en Jong PSV op zijn leeftijk dus een feitelijke promotie inhoudt.
Jong PSV is geen jeugdteam zoals jij loopt te kakelen maar een volwaardig profteam dat deel neemt aan een prof-competitie.
En natuurlijk kan hij uitkomen voor Jong PSV want het aantal wedstrijden is per seizoen gereglementeerd.

En wat nu devalueren?
Frankfurt was bereid een transfersom te betalen wat nog boven de officiele "market value" ligt.
En PSV heeft als commerciele organisatie het volste recht om investeringskosten terug te halen via een transfersom en bovendien het recht om te investeren in spelers met langdurige contracten waarvoor anderen met een aflopend contract moeten wijken.

Juist jij bent degene die er maar op los fantaseert en op de stoel van een rechter gaat zitten en dan ook nog eens met voorbeelden komt afzakken die contractueel en qua werkomstandigheden niet vergelijkbaar zijn met de Bakkali situatie wat ik al eerder fijntjes hebt uitgelegd.
Wat denk jij dat een rechter zal beslissen over iemand die al viermaal een deadline heeft laten lopen voor een reactie op een contractvoorstel, tot tweemaal toe mondeling heeft toegezegd maar kort daarop weer om uitstel gevraagd, een onbereikbare zaakwaarnemer heeft en bovendien in het bezit is van een jeugdcontract en geen volwaardig profcontract en als voorwaarde voor contract ondertekening via Frenay afkomt met een eis van 25-30 gegarandeerde wedstrijden in de A-selectie?
Zet nu eens even voor een keer je naiviteit aan de kant, mijn beste.

Kortom, je leeft in een roze wolken wereld volgepropt met waanideeën en hebt totaal geen idee wat de wetten zijn in de topsportwereld.
Daar is echt geen plaats voor jouw raar soort ethisch reveil, net zomin als bij andere commerciele bedrijfstakken maar wel gewoon keiharde zakelijkheid.

Niet goed genoeg of niet beantwoordend aan de topsporteisen, dan komt er een ander voor jou en zul je plaats moeten maken. Of op de bank of in een team lager.

30 juli 2014 om 08:09

devolta;

Kan je nu echt eens stoppen met pedant te doen. Ik heb het je nu al tig keer gevraagd. Krijg je een leukere en rijkere discussie door. Ik aanvaard dat jij een andere mening en visie hebt, ik ga er wel niet mee akkoord, maar ik maak geen gebruik van softe argumentum ad hominem, noch leg ik je woorden in de mond die je niet hebt uitgesproken. Ik zou het op prijs stellen dat jij dat nu ook eens probeert. Je roept je wel graag zelf uit tot keizer die voor mij geen partij is, maar met dat soort gedrag devalueer je je eigen argumentatie.

U zegt dat ik een buitenstaander bent. Daarmee wek je de suggestie dat jij een insider bent. Volgens mij ben jij een even grote buitenstaander als ik. Jij zit niet in de directiekamer, noch mag ja aan tafel schuiven bij Bakkali thuis. Wat ik weet, weet ik uit de media. Net zoals jij dus.

U stelt dat een verklaring aan de pers anders zal zijn dan een eventuele verklaring aan een rechter.

Jammer genoeg kan je tegen de rechter niet zeggen: "ja maar, dat was maar om te lachen, eigenlijk zit het zo in elkaar...".

De rechter kan die verklaring in de media gewoon niet negeren, want ze heeft gewoon plaats gehad.

Het is gewoon een feit dat het bestuur heeft verklaard dat ze Bakkali in de B-kern hebben gezet omdat hij niet wil bijtekenen. Dat is vrij zwaarwichtig. M.i. beschermd PSV hier helemaal zijn belangen niet mee. Het is zelfs ronduit dom.

Het had beter geweest dat ze hadden verklaard dat ie naar de Jeugd vloog omwille van disciplinaire redenen. Je kan perfect tijdelijk, let wel op, tijdelijk iemand verworven rechten ontzeggen omwille van disciplinaire redenen.

Ze zeggen mij, ik heb het niet na getrokken, maar daar kan jij vast wel een antwoord op geven, dat Bakkali niet eens meer bij de Jeugd kon spelen, dit omdat hij teveel wedstrijden in het A-elftal heeft afgehandeld.

Als dat klopt, ik zeg wel als, dan is het nog zwaarwichtiger. Want dan zet je een speler feitelijk op non-actief. Als dat klopt dan heeft PSV daar een enorme faal begaan.

Nergens, maar dan ook nergens zeg ik dat de Belgische rechtspraak van toepassing is op Bakkali. Wel is het zo dat recht op arbeid en vrijheid van verkeer van arbeid en diensten ook in het Nederlands recht is ingeschreven. Sterker zelfs, het is ook een Europese bepaling, geratificeerd door Nederland.

Ik meen dat dit geschonden is. En er zijn diverse (De Beule en Webster zijn niet de enige) precedenten in het buitenland waar men een vergelijkbare rechtspraak kent en die ook gehouden zijn aan dezelfde Europese wetgeving als Nederland, waar de spelers aan het langste eind trok. Het gaat dan over gevallen waarbij een A-kern speler naar een B-kern of jeugd kern werd gebracht, dit omdat hij zijn contract niet wou verlengen. Overal spreken de rechters over ontoelaatbaar gedrag van de clubs. Terecht ook.

Dat in sommige van die landen de spelers terecht kwamen in een niet-professionele competitie en Bakkali wel (als hij al heeft mogen spelen) doet er niet zo toe. Ook voor Bakkali is er sprake van een duidelijke grote degradatie.

Zelf stel je dat een degradatie naar de PSV jeugd geen degradatie is.
Vreemd, want de competitie waar die jeugd in uit komt kent aanzienlijk minder belangstelling. Ook is het niveau van de tegenstanders en de eigen collega's een stuk minder. Om nog maar te zwijgen over eventuele onmiddellijke financiële consequenties.

Bovendien, kon ie mss daar niet eens spelen.

Dus ja, ik meen dat er wel degelijk sprake is van een duidelijke degradatie. Een grote zelfs.

Je stelt dat PSV heeft als commerciële organisatie het volste recht om investeringskosten terug te halen via een transfersom.

Ik ben het daar mee eens.

Alleen zijn daar wel grenzen aan. De speler moet akkoord gaan. PSV kan niet zeggen: "kijk we hebben je verkocht aan een Afrikaanse club voor x miljoen, dat is voor ons heel plezant, ga jij daar nu maar spelen". De speler moet dus altijd akkoord gaan met de transfer en heeft het recht die te weigeren.

Ook kan een club een speler niet dwingen om zijn contract te verlengen. En al zeker niet met technieken die flirten met afpersing (in casu het overbrengen van Bakkali naar de jeugd).

Bakkali mag wettelijk gezien eisen dat ie speelgarantie heeft. Ook mag hij n keer nadenken over de voorwaarden van het nieuwe contract. Hij mag wettelijk gezien PSV aan het lijntje houden.

Dat het op een bepaald moment voor PSV op zal houden, dat is normaal. Maar wettelijk mag Bakkali dat wel allemaal.

Topsport is zeker keihard en er is in het voetbal weinig ruimte voor ethiek.

Maar clubs moeten, net zoals andere bedrijven, zich wel aan de wet houden.

En dat doen ze niet altijd. Zeker in het voetbal denkt men dat men wat meer mag dan een ander. Er was bv. een Bosman nodig om bestaande wetgeving eindelijk te laten van praktijk zijn in het voetbal.

Het volledige transfersysteem zoals het is, is zo illegaal als het maar kan zijn. En toch bestaat het, toch wordt het gedoogd. Maar langzaam maar zeker wordt er links en rechts aan dat systeem geknaagd tot het straks verdwenen zal zijn. Zaken zoals PSV vs. Bakkali helpen mee om het te doen imploderen.

Zelfs als het niet voor de rechter komt - en het zal wellicht ook niet voor een rechter komen -, het krijgt wel veel media aandacht en dus komt het op de radar van de politiek.

Je moet maar eens in een 'gewoon' bedrijf een werknemer degraderen omdat ie zijn contract niet wil verlengen. Dat bedrijf dat wordt dan gesloopt door een rechter.

Alleen in het voetbal denkt men dat het allemaal kan. Komt wellicht omdat er hoge transfersommen bij komen kijken. En de supporters vinden het allemaal goed. Ze kijken te veel naar het eigen clubbelang en niet naar het belang van het individu. Dat laatste interesseert hun geen bal en al zeker niet wanneer het clubbelang in het gedrang komt.

Dat zie je ook aan jouw halfslachtige pogingen om wat krom is, recht te praten.
Ik neem je dat niet kwalijk, ik begrijp dat. Jij beschermt gewoon je 'tribe'.

29 juli 2014 om 17:32

O, in welke wet staat dat dan? En over welke ethiek hebben we het precies? Ik wacht af

29 juli 2014 om 17:44

Het is je reinste afpersing. Kijk, als die jongen niet wil verlengen, dan heeft hij dat volste recht. PSV heeft toch ook het recht om zo'n contract niet te verlengen? En dan vind je het uiteraard wel normaal.

Bakkali en PSV hebben samen een contract dat loopt tot volgend jaar.

Iemand zijn werk ontzeggen en dit als drukmiddel gebruiken om een contract alsnog te verlengen, dat mag niet.

PSV toont zich gewoon zeer kleintjes in deze zaak. Er zijn elk jaar honderden spelers bij diverse clubs die transfervrij vertrekken. Natuurlijk vinden de betrokken clubs dat niet prettig, toch als het over een goede speler gaat, maar zelden zo'n theater gezien als bij Psv.

29 juli 2014 om 18:11

Dat je zelden zo'n theater hebt gezien komt waarschijnlijk doordat je met enorme oogkleppen op zeer selectief kijkt. Ook bij Ajax kom je buiten de selectie terecht als je niet bijtekent. Bij Feyenoord wordt je ook uit de selectie gezet en zo zijn er nog vele clubs. Doe nu niet alsof het alleen bij PSV zo is.
En nogmaals, Bakkali wordt zijn werk niet ontzegd. PSV komt gewoon nog een jaar zijn contractuele verplichtingen na.

29 juli 2014 om 19:03

Neen hoor. Ik heb niks tegen Psv. Ik vind het zelfs een leuke club.

Het is niet omdat ze het op een ander ook doen, dat je het kan goed praten.

Deze zaak kwam gewoon op mijn radar omdat Bakkali Belg is. Meer niet.

29 juli 2014 om 20:54

Die Frenay zijn zaakwaarnemer is toch ook een belg??

Fijne zaakwaarnemer als je al 4 weken lang onbereikbaar bent net nu de transfermolen op volle toeren draait.

30 juli 2014 om 08:35

stratumseind,

Daar valt zeker iets over te zeggen. Maar ik veronderstel dat de relatie te verzuurd is en dat Bakkali al lang een contract heeft met een andere club.

Radio tam-tam zegt dat ie al een tijdje een contract met Chelsea heeft. Eentje dat zou ingaan wanneer het contract met PSV zou aflopen.

Als dat laatste klopt, dan kan je zeker zeggen dat er sprake is van een zekere ondankbaarheid langs de kant van Bakkali, maar hij heeft wel dat recht.

Als dat contract met Chelsea waarheid is, dan zou het ook een verklaring kunnen zijn voor het bizarre gedrag van Frenay.

Neemt niet weg dat PSV hier ook anders mee overweg kon gaan. De speler staat op de payroll, gebruik hem dan. Er zijn zoveel spelers die weten dat ze over een tijdje elders spelen. De meeste houden te veel van het spelletje om bewust slecht te gaan spelen. Bovendien heeft Bakkali er dan nog steeds zelf alle belang bij om zijn hart en ziel te geven voor PSV in dat resterende contract jaar.

Een goede Bakkali kan dit seizoen ook PSV nog van waarde zijn. PSV heeft er dus ook alle belang bij om deze case wat meer volwassen op te lossen. The Rolling Stones waren PSV al voor met "you can't always get what you want".

29 juli 2014 om 18:20

Bakkali heeft een jeugdcontract. Het meespelen en trainen met de A-selectie was een beloning.
Ook een nieuw verbeterd profcontract lag al voor hem klaar. Als hij vervolgens besluit die niet te tekenen is het niet meer dan normaal dat hij aan zijn jeugdcontract wordt gehouden en zijn wedstrijden / trainingen afwerkt bij jong Psv. Een jeugdcontract is immers bij lange na geen garantie om bij de A-selectie te horen.

29 juli 2014 om 20:20


iedereen komt
hahaha weer aan de waterpijp gezeten??
sue them??

hahaha je blijft lachen hier

29 juli 2014 om 20:56

En dan te weten dat Bakkali een franstalige Belg is en komt mijnheer hier afzakken met een "go, go, go, sue them" advies.
Ik zie de gewoonlijk niet-begrijpende uitdrukking op het gezicht van Bakkali nu helemaal omslaan naar totale verdwazing

29 juli 2014 om 21:28

Dat weet ik wel zeker.
De meest hilarische berichten komen hier tevoorschijn.
Deze dingt mee naar de hoofdprijs

Zowel de speler als de club hebben schuld aan dit scenario. Vanuit Bakkali kan ik het ergens wel begrijpen. begin van het seizoen was hij de sensatie en had hij vooruitzicht op speelminuten. Enkele tijd later word Brian Ruiz voor een giga salaris gehaald en brengt niet eens zo veel bijzonders. PSV heeft hem in de selectie laten meespelen waardoor hij zelfs bij jong PSV niet meer mocht meedoen. Dit terwijl speelminuten voor een speler op zijn leeftijd van enorm belang zijn. Dus dat hij niet 123 bijtekent kan ik wel begrijpen. Aan zijn kwaliteiten ligt het niet. Ook voor de houding van PSV is natuurlijk wat te zeggen. je kan je als club niet zo aan het lijntje laten houden door een speler welke net komt kijken. In mijn ogen is de TD en/of coach niet capabel genoeg geweest om dit incident uit de weg te ruimen wat de club nu een berg aan inkomsten gaat schelen. Erg zonde.

29 juli 2014 om 20:04

PSV heeft er van alles aan gedaan om Bakkali weer in het gareel te krijgen na zijn sabotage op trainingen (in het begin van de trainingsweek blessures voorwenden en vrijdag doodleuk verklaren dat hij weer fit is (tot grote ergenis van de medische staf), het consequent niet uitvoeren van taakopdrachten tijdens zijn speelminuten en het zich onttrekken aan sociale verplichtingen (zoals bezoek ziekenhuis van k***patienten en deelname aan de speciaal georganiseerde dag voor de jongste fans van Psv.

Omdat Bakkali telkens beterschap beloofde wanneer hij weer eens op het matje moest komen en direct daarna weer alle afspraken schond, heeft PSV uiiteindelijk Hiddink verzocht om eens met Bakkali te gaan praten over zijn carriere en de daarbij behorende profmentaliteit.
Maar zelfs een Hiddink die toch bekend staat om zijn eigenschappen als people manager, heeft het uiteindelijk opgegeven.

30 juli 2014 om 12:32

Ik zeg ook niet dat Bakkali geen schuld heeft, alleen is dit ook niet alleen de fout van Bakkali. Het is begonnen met een geschil tussen hem en Cocu over speelminuten. In mijn ogen had Cocu er voor moeten zorgen dat dit niet verder escaleerde en dat is hem niet gelukt waardoor alle dingen die jij opnoemt een gevolg waren.
Net als toen bij Ajax met de Boer en El Hamdaoui. El Hamdaoui was verontwaardigd over de Boer dat hij was gepasseerd zonder daar van de Boer iets over gehoord te hebben en heeft dit onhandig in de media geuit waardoor de Boer op zijn pik was getrapt en ook dit alleen verder is geëscaleerd. Ik acht de coach in beide gevallen verantwoordelijk voor de escalatie. Puur en alleen om dat de coach zich naar mijn idee niet door emotie moet laten leiden.

30 juli 2014 om 18:21

Leiderschap zonder dat er wel eens wat emotie bij komt kijken bestaat niet.
Daar zijn een aantal aardige theorieen over.

Ik kan als PSV-lid Cocu beter beoordelen dan de Boer, maar juist bij Cocu speelt emotie nagenoeg niet mee. Cocu is een introvert, secundair reagerend type die zelden emoties laat meespelen bij het nemen van beslissingen.

Het feit dat hij uiteindelijk Hiddink erbij betrok om Bakkali in het gareel te krijgen duidt juist op een pragmatische handelwijze.

Jammer dat PSV nu pas zich zo opstelt. Dit soort types moet je als club niet willen. Hoop talent, maar o zo slechte mentaliteit. Deze jongen gaat nooit slagen!

Kijk, stel nou dat Bakkali de hoofdtrainer was van het eerste elftal van Psv. En stel nu, dat het een zeer goede trainer is, eentje met potentieel.

En stel nu even dat zijn contract volgend seizoen afliep.

En stel nu, ja doe het nu toch maar even, stel nu dat PSV dat contract wil verlengen en Bakkali-de-trainer dit niet ziet zitten.

En stel nu, haha, dat PSV als straf de hoofdtrainer Bakkali bij de jeugd dropt en een rondschrijven rondstuurt waarbij het faalbestuur triomfantelijk verklaart: "de trainer Bakkali zit voorlopig bij de jeugd, het heeft niks met zijn prestaties te maken, maar wel met het uitblijven van een contract verlenging. Het is dus bijtekenen of oprotten".

Zou je dan als PSV supporter hier NOG akkoord mee gaan? Als je een normaal mens bent, en dat ben je, wellicht niet.

29 juli 2014 om 18:25

Bakkali is een jeugdspeler. Niet meer dan normaal dat hij zijn wedstrijden en trainingen dan bij jong PSV afwerkt. Je vergelijking gaat dus niet op.

29 juli 2014 om 18:51

Bakkali heeft al 16 wedstrijden afgewerkt voor het A-team, kan je nog moeilijk een jeugd speler noemen. Wel een jonge A-kern speler.

Bovendien heeft het PSV zélf verklaard dat ie naar de jeugd terug vloog omdat hij zijn contract niet wou verlengen.

29 juli 2014 om 19:17

Een speler met een jeugdcontract kan je ook moeilijk een volwaardig profspeler noemen.
En tja, dat hij na een beloning terug moet naar de jeugd omdat hij geen profcontract wilt tekenen... Niet meer dan normaal. Er zijn genoeg clubs die dat doen met volwaardige profspelers. Als profspeler zijnde heb je namelijk meestal een contract bij de club, niet per se voor de a-selectie of het tweede. Daarom raakt je vergelijking met trainers kant noch wal.

29 juli 2014 om 20:36

iedereen komt

Stel NU dat mijn tante een piemel zou hebben.....
dan was het mijn oom!!!

Wat kan jij een hoop onzin uitkramen zeg ongelooflijk.

Bakkali nooit gezien zeker op de herdgang afgelopen seizoen??

Grote strik eromheen en laten gaan hauwje!! Ondankbaar ventje..

De meeste mensen beginnen over die 15 wedstrijden grens te zeuren en over Ruiz. Maar als Bakkali gewoon zijn best had gedaan op trainingen dan had hij heus wel meer invalbeurten gekregen bij PSV1 en dan had ie de wedstrijden bij Jong PSV niet nodig gehad die hij nu "gemist" zou hebben en daardoor zoals de meeste zeggen een half jaar stil hebben gestaan in zijn ontwikkeling.

Laat maar gaan die Belg. Het is graag of niet. Zo snel mogelijk laten vertrekken. Wel voor een goede vergoeding. Anders maar een jaartje alleen maar trainen met jong Psv.

Dit soort waardeloze karakterloze over het paard getilde voetballertjes met een luier onder moet je niet eens in je club willen hebbe. Geen aandacht meer aanbesteden en concentreren op de competite

Bakkali kan beter nu weggaan.
Doet hij dat niet zal hij een heel jaar helemaal niks doen.
Als hij dan wonder boven wonder een keer een wedstrijd speelt bij PSV 1 of 2 dan zouden alle supporters van PSV die er zijn hem uitfluiten. Hell misschien zelfs wel de supporters van de andere partij ook .

Veel te groot ego. Wil minuten maken na zijn blessure maar stelt zich er zo arrogant bij op en presteert niks. Vind je het gek dat PSV dan een andere speler zoekt. En nu wil hij naar een Liverpool of Atletico Madrid ? Daar krijgt hij 0,0 speel minuten. Om speel minuten te krijgen zou hij dan verhuurd moeten worden.

Goed gedaan PSV !!! Nou hem een jaar lang op bank of tribune zetten en weglaten bij de training !! Als hij niet verkocht wordt natuurlijk.

29 juli 2014 om 19:35

Wat mij bevreemdt is dat ie nog steeds niet verkocht is of dat er nog geen concrete belangstelling is. Blijkbaar is 2 miljoen al teveel voor een Engelse of Spaanse club voor een speler met zijn kwaliteiten.

29 juli 2014 om 19:43

Er was concrete belangstelling van Frankfurt en PSV had een voorlopige koopovereenkomst voor het gewenste transferbedrag van 3 miljoen.
Ook heeft Frankfurt Bakkali een aanbieding gedaan die hoger was dan het nu aangeboden contract van PSV wat sinds vandaag is ingetrokken omdat Bakkali nu voor de 4de keer de deadline heeft laten verstrijken.

Maar kennelijk was Frankfurt voor Bakkali te min en heeft hij deze club afgwezen.

29 juli 2014 om 20:28

@devolta
Kan je nagaan wat een intelect daar in het kamp bakkali.
Spelen in de bundesliga is zelfs te min.
Hoezo hoogmoedswaanzin??

29 juli 2014 om 20:36

@stratumseind

Tja, niet iedereen is verstand en mentaliteit gegeven.

De hele situatie is nog belachelijker als je weet dat de officiele zaakwaarnemer van Bakkali, Didier Frenay, al 4 weken onbereikbaar is.
Ik verwonder mij erover dat PSV al niet veel eerder het profcontract voorstel heeft ingetrokken, want Bakkali heeft al 4x de deadline laten verstrijken voor een reactie plus nog een zaakwaarnemer die onbereikbaar is.

29 juli 2014 om 20:52

Die frenay denkt na zijn"glansrijke" voetbal cariere een hele grote te zijn in het makelaarswereldje maar is net als vele andere makelaars een luis in de pels.

PSV doet dit prima.
Geen contractverbetering en dan maar kijken of bakkali zo dom is om een jaar op de woenselse markt rondt te blijven hangen.
Ik zie hem er gewoon voor aan.

Ook in het tweede zou ik hem gewoon de ballen laten poetsen er is vast wel een jongen die wel normaal kan doen en graag voor psv wil spelen.

Ahh carrière a la Labiat of Labyrat!!!! Nice!!! Geeft toch wel n prettig gevoel dat zo n karakter z'n carrière keihard in z'n kont neemt. Voor sportmensen kijk ik naar voetbal. Dit soort ettertjes doen de sport geen goed. Fijn om te zien dat hij het gaat verneuken. Hopelijk horen we niks meer van hem als hij pleite is. Zakawie!!?,,

Als hij had bij willen tekenen dan had hij dat al lang gedaan. Het is duidelijk dat Bakkali zich niet wil waarmaken bij Psv. Dan maar terug naar het tweede ermee of verkopen.

Gatverdamme wat een misselijkmakend voetballertje.. Hij is niet eens definitief doorgebroken en gedraagt zich al als een vedette. Het onderste uit de kan willen halen, al dan niet ingegeven door zijn familie of zaakwaarnemer. Maandenlang de club aan het lijntje houden die je de kans heeft gegeven om te debuteren in het betaald voetbal. Ik ben blij dat PSV de aanbieding heeft ingetrokken. Dit zijn de soort spelers die je zo snel mogelijk moet slijten, want je hoort er over een paar jaar toch niets meer van, omdat ze van luiheid en arrogantie zijn afgezakt tot de laagste regionen van het voetbal. Chapeau Bakkali, dat ga je bereiken met je houding!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren