Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geblesseerde Van der Vaart moet WK laten schieten

Laatste update:

Rafael van der Vaart moet het WK in Brazilië laten schieten. De middenvelder van Hamburger SV, goed voor 109 interlands in het tenue van Oranje, kampt met een blessure aan zijn kuit en is zodoende niet tijdig fit om aan het mondiale toernooi in Brazilië deel te nemen. Van der Vaart zat samen met Wesley Sneijder, Arjen Robben en John Heitinga als enigen in de selecties van de voorgaande vijf eindtoernooien van het Nederlands elftal.

/

Van der Vaart raakte dinsdag tijdens de afsluitende training van het Nederlands elftal op het kamp in Portugal geblesseerd. Nader onderzoek wees uit dat hij een kuitspier in zijn rechterbeen verrekt heeft. Bondscoach Louis van Gaal heeft besloten hem niet op te nemen in zijn definitieve selectie van twintig veldspelers en drie doelmannen voor het WK in Brazilië.

Voor Van der Vaart is het missen van het WK een hard gelag. De middenvelder gaf deze week al toe dat hij het slechtste half jaar uit zijn loopbaan achter de rug had en tijdens het trainingskamp werd hij ook nog geveld door griep. De kuitblessure kwam daar nog eens bovenop. Georginio Wijnaldum lijkt door het wegvallen van Van der Vaart zeker van een plek in de WK-selectie.


Het Nederlands elftal gaat Rafael van der Vaart missen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Missen zeker, maar t laatste half jaar was al het niet meer de Vd vaart die we gewend zijn/waren

28 mei 2014 om 11:30

Ik denk dat vd Vaart heel belangrijk kan zijn voor Oranje. Niet alleen in het groepsproces, maar ook als invaller. Natuurlijk is het niet meer de vd Vaart van pak 'm beet 5 jaar geleden, maar het blijft natuurlijk een speler met uitzonderlijke klasse.


Klasse die vaak boven komt drijven in belangrijke wedstrijden. Na Strootman is dit gewoon weer een speler die - zij het als invaller - net dat extra stukje klasse in zijn benen heeft.

(Fikse) aderlating.

28 mei 2014 om 12:07

Uitzonderlijke klasse? Als dat het geval was had Hsv echt geen degradatie gespeeld als jij hem afgelopen maanden hebt zien voetballen zie je echt dat hij loopt als een slak en echt te weinig in te brengen heeft het enigste wat bij Rafael heeft is een goede trap? Zo spectaculair als jij omschrijft is die totaal niet..

28 mei 2014 om 12:16

Ik bedoel hiermee te zeggen dat hij capaciteiten heeft, die veel spelers binnen onze selectie niet bezitten. Ik geef ook aan dat hij niet meer dezelfde speler is als 5 jaar terug, maar met zijn ervaring en kwaliteiten was hij gewoon een ideale aanvulling geweest op deze jonge en onervaren spelersgroep.


Ik heb zeker wedstrijden van HSV gekeken en dat was inderdaad niet goed. Echter heeft hij met Oranje een uitstekende campagne doorgemaakt de laatste jaren en vragen wij op het WK iedere wedstrijd 'maar' 20/25 minuten van hem.

Ik was blij geweest als hij erbij was!

28 mei 2014 om 12:20

Bij HSV lopen om hem heen ook wel wat mindere spelers als dat hij bij Oranje voor zich heeft.
Daarnaast zou hij bij Oranje invallen voor Sneijder om eventueel nog iets te forceren of om Sneijder wat rust te gunnen. Dat kan Rafael van der Vaart natuurlijk nog makkelijk aan en ik denk dat hij in 20 minuten maar kan creëren als een Wijnaldum.
Die is een stuk fitter maar juist die eind pass of het schot valt bij hem erg tegen. Daarom denk ik ook dat van der Vaart nog wel mee had gemogen juist om bovenstaande redenen.

28 mei 2014 om 12:20

Denk persoonlijk niet dat je VDV zal missen. Met het nieuwe systeem is er maar plaats voor 1 type middenvelder zoals hij, Sneijder en Wijnaldum zijn. Ik had sowieso voor die laatste 2 gekozen en de VDV van afgelopen seizoen zal in mijn ogen niet heel erg gemist worden.

Sneijder basis en Wijnaldum back-up. Brengt ook meteen wat extra's tov van Sneijder of Vd vaart als hij zou invallen als 10. Namelijk een geweldige dribbel op snelheid en veel meer loopvermogen dan eerder genoemde spelers.

28 mei 2014 om 12:21

Voetballen doe je niet in je eentje...er waren bij hsv maar 3 spelers echt goed genoeg..daar was hij er 1 van. Maar met zijn 3en alleen win je geen wedstrijden.

28 mei 2014 om 12:35

Er zijn maar 3 spelers die meer kansen creëerde in de bundesliga dan van der vaart.
Dat ze niet afgemaakt worden is een ander verhaal.
Dus hij is echt wel uitzonderlijk.

28 mei 2014 om 12:48

Hij heeft zeker wel die uitzonderlijke klasse! Hij is gewoon absoluut geen speler ok vechtvoetbal tegen degradatie te spelen. Maar met van persie en Robben om hem heen had hij heel belangrijk kunnen zijn.

28 mei 2014 om 13:45

Wat een lachertje Sneijder en De Guzman beschikken over betere capaciteiten dan Rafael. Jordy Clasie is de nieuwe verse Van der Vaart die het uitstekend doet. Qua ervaring heb je gelijk hij was een van de spelers met de meeste ervaring. Zo'n geweldige campagne heeft die ook weer niet gedraaid als ik kijk naar Strootman,robben,van Persie, Over zijn vraag naar speelminuten zijn de meningen over verdeeld denk ik zelf ga ik hem zeker niet missen op het WK maar persoonlijke is het rot voor hem..

28 mei 2014 om 14:06

De guzman mag zn veters nog niet strikken, en Clasie speelt op een totaal andere positie.

Mischien ken je van der Vaart niet ?

28 mei 2014 om 21:44

Jij kent de Guzman niet denk ik veel betere spelmaker dan Rafael.
Van der Vaart kan ook centraal spelen maar dat kan die conditioneel niet eens aan.. Ik heb het over type speler dat ze gemeen hebben.
Ik ken Van der Vaart zoiezo en vond het vroeger een genot om naar te kijken bij Ajax,hsv,spurs en oranje maar dit seizoen speelt echt als een opa!

28 mei 2014 om 11:35

Zonder Raffie gaan we de poule-fasses niet overleven, hoe jammer het ook is. Na Van der Wiel zie ik het helemaal somber in. Nu krijgje te maken met meer spelers uit onze eigen competitie die gaan op kijken tegen Ronaldo's, Messi's en Balotelli's van deze WK in Brazilië.

De hoop is alleen gevestigd op de 3 beste spelers: Van Persie, Robben en Sneijder.

28 mei 2014 om 11:41

Met of zonder van der Vaart, er is geen verschil. Hij kan het gewoon niet meer belopen. Jammer maar helaas, maar aan dikkie dik heb je momenteel niks.

28 mei 2014 om 11:41

Haha heb je hem ook weer .
Met of zonder vd vaart maakt niks uit . Hij had toch geen basisplaats gekregen in dit oranje aangezien de nr 10 voor Sneijder is. En vd vaart niet goed genoeg is om naast de jong de verdedigendere rol op zich te nemen

Vind het voor raf persoon heel sneu .
Maar voetbal technisch ga ik hem niet missen dit wk

28 mei 2014 om 11:50

Dus met raffie zouden we de groep wel overleven? Hij zou niet eens basisspeler zijn, dus waar heb jij het over??

28 mei 2014 om 11:54

Balotelli hoeven we echt niet bang voor te zijn

28 mei 2014 om 11:57

Misschien niet als je tegen Ac Milan speelt, maar let jij maar eens op deze zomer.

28 mei 2014 om 12:05

Waarschijnlijk was van der Vaart een van de verassingen geworden van de selectie van van Gaal.. Als afvaller denk ik.. .

28 mei 2014 om 12:12

vd Vaart is voltooid verleden tijd, kan het niet meer belopen, vaak geblesseerd en was volgens mij niet eens bij de laatste 23 gekomen!

28 mei 2014 om 12:12

Vd. Vaart je houdt wel erg veel van jezelf he. Hahaha groepsfase niet overleven omdat vd vaart er niet bij is. Hij had geen basisplaats gehad en was waarschijnlijk met de warming up om in te vallen al moe.

28 mei 2014 om 12:39

Wel zonde inderdaad maar de 1e ronde zal niet alleen daar vanaf liggen. Maar de 3 spelers die we missen zijn echt niet de minste.

Weet trouwens iemand het verschil tussen Wijnaldum en vd vaart?

28 mei 2014 om 12:42

God hebben we meneer vd Vaart zelf weer. Alsof Rafael persoonlijk ons door de poule fase zou slepen.
allereerst zou hij al geen basisplaats hebben, en als je het van je invallers moet hebben kan je beter helemaal niet afreizen.

28 mei 2014 om 12:43

Met alle respect voor "raffie" maar zijn afwezigheid op het wk zal niet erg zijn voor van gaal. Hij heeft gewoon zijn seizoen niet en zeker dit moment maakt zijn slechte seizoen compleet. Natuurlijk gun je dit niemand die op het punt stond om naar het wk te gaan. Hij zal alleen met zijn ervaring bruikbaar zijn geweest. Ik wens hem een spoedige herstel en een betere vorm volgend seizoen!

28 mei 2014 om 14:03

Dus jij geeft aan dat er zonder VDV een speler komt te staan die bang zal zijn voor Balotelli, Messi en Ronaldo en dat Nederland er daardoor uitvliegt in de eerste ronde?

Dus, wij vliegen er in de eerste ronde uit omdat spelers uit de Eredivisie bang zijn voor spelers die zij niet in de eerste ronde tegenkomen...

Ik denk niet dat VDV gemist gaat worden, afgezien door de journalisten en roddelbladen dan. Zo goed speelde hij dit seizoen niet en hij is gewoon niet fit. Dan is het logisch dat hij niet mee gaat.

28 mei 2014 om 15:27

Wat heeft de positie van Vd Vaart op 10 te maken met spelers als Ronaldo, Messi en Balotelli (overigens mag de laatste niet in 1 adem genoemd worden met de eerste 2).
Ik ben het met je eens dat de afwezigheid geen drol uitmaak, maar de speler vergelijking slaat natuurlijk als een l*l op een drumstel

28 mei 2014 om 11:42

Missen als kiespijn ja. Slecht voor team spirit, heeft die eerder al laten zien met lange gezichten op de bank of wissel.

28 mei 2014 om 11:46

Haha held, Klaassen terug roepen? Of wie anders?

28 mei 2014 om 12:00

Niemand, moeten nog steeds mensen afvallen. Toegevoegde waarde VdV is nostalgie naar mijn mening.

28 mei 2014 om 12:27

Slecht voor teamspirit?

Deze jongen is juist heel sociaal en ligt altijd goed in de groep.. Geen onzin uitkramen aub

28 mei 2014 om 13:00

Misschien wel een slimme reactie van Vd Vaart. Ik denk dat de blessure wel meevalt en dat hij zelf eieren voor z'n geld kiest en zichzelf bij voorbaat afmeldt voor het WK. Op het moment dat hij door V Gaal niet wordt geselecteerd, leidt hij 'gezichtsverlies' en kan hij dit eigenlijk niet goed gebruiken met het oog op volgend jaar/een nieuwe club.

Jammer, maar ik denk dat hij weinig had gespeeld. Dit is goed nieuws voor Wijnaldum.

28 mei 2014 om 12:02

Goed nieuws voor wijnaldum en misschien ook wel de ploeg. Acht wijnaldum op dit moment tot meer in staat dan de huidig van der vaart. Geen groot gemist.

28 mei 2014 om 12:04

Dit is geen goed nieuws voor Nederland. Wijnaldum is een leuke voetballer, maar komt qua rendement niet in de buurt van vd Vaart.
Natuurlijk is vd Vaart niet meer op zij best, maar het is nog wel altijd een speler die een goal kan maken op belangrijke momenten. Dat is net iets wat ik jonkies als Wijnaldum niet zo snel zie doen.

Dit WK wordt echt hopen op Robben en v Persie, al heb ik er een hard hoofd in.
Neemt niet weg dat ik me graag positief laat verrassen!

28 mei 2014 om 13:31

Geen onzin uitkramen. Vd vaart heeft het dit seizoen alleen maar teleurgesteld op belangrijke momenten bij hsv.

in mijn ogen is dit totaal geen ramp, had ook moeten afvallen. In zijn huidige vorm absoluut geen meerwaarde, twijfel er zelfs aan of hij t niveau nog aankan.

28 mei 2014 om 11:31

Mee eens, een fitte van der vaart was geniaal. Nu is het niks meer.

28 mei 2014 om 11:37

Mee eens!

Nu kan een gretige en fitte Wijnaldum zijn plek innemen!

28 mei 2014 om 11:57

Die Wijnaldum die dit seizoen 3 wedstrijden heeft gespeeld?

28 mei 2014 om 12:07

Precies en die nou langzaam weer terug komt..

28 mei 2014 om 12:08

Exact Denzor, vd Vaart is niks meer maar het alternatief is inderdaad alles behalve beter. Wijnaldum heeft nauwelijks gespeeld en zo goed is hij überhaupt niet. VDV missen we niet, maar met Wijnaldum ipv VDV gaan we er toch op achteruit. Zo triest is het momenteel gesteld bij Oranje helaas.

28 mei 2014 om 14:41

Toch zoubik graag de Guzman op die positie willen zien spelen. Hij heeft veel dreiging en kan zn mannetje voorbij spelen. Zie hem wel uitblinken als hij daar neergezet op dit WK!

28 mei 2014 om 11:51

Van der Vaart moet nog steeds afvallen!
Had hem serieus wel willen zien als een type Pirlo, met naast hem de Jong en Snijder/wijnaldum als de lopers a la Pogba en Vidal.

Tegen Ecuador liep het mis bij het opbouwen van Blind/clasie/deguzman. Met een spelmaker als Van der Vaart heb je dan altijd een goede paas en snelle oplossing, en echt veel lopen en verdedigen hoeft hij dan niet. Ideaal.

28 mei 2014 om 11:30

Lol, zeker niet. Geen Internationale topper en zal nooit het niveau dat van der Vaart gehaald heeft halen in zijn stoutste dromen. Wel een prima backup. Klaassen zal er wel bij komen.

28 mei 2014 om 11:42

Wijnaldum gaat nu mee en niet promes

28 mei 2014 om 11:44

Waarom zou Klaassen er nu ineens bij komen, die is al afgevallen omdat alle andere middenvelders beter zijn volgens Lvg. Er zouden zeker 2 middenvelders nog afvallen, dus nu duidelijk is dat VDV er niet bij is schuift er een van die 2 op naar zijn mogelijke plek. Klaassen maakt dan nog steeds geen kans op een definitieve selectie, dus die zal ook niet alsnog worden opgeroepen.

28 mei 2014 om 11:58

waarom nou weer klaassen echt weer zo'n overschatte speler door het ajax publiek, echt die is daar nog lang niet klaar voor! laat hem volgend jaar eerst even het hele seizoen beetje goed spelen!

ook over wijnaldum, ben ik wel verbaast aangezien die lang geblesseerd is geweest, maar hij schijnt het weer goed te doen, dus waarom niet.. waarschijnlijk toch geen basis plek

28 mei 2014 om 12:05

Welk niveau heeft vd vaart nou uiteindelijk gehaald dan? Was europees talent van het r maar heeft het uiteindelijk nooit echt laten zien.

28 mei 2014 om 12:20

Deed het gewoon verdienstelijk bij Real met een uitstekend eerste half jaar. Zie ik Wijnaldum niet redden hoor.

Van de Vaart heeft toch al geen goed seizoen achter de rug. In principe is dit geen gemis ondanks zijn ervaring.

28 mei 2014 om 11:41

Nee, maar toch geef absoluut de voorkeur aan een niet fitte vd vaart dan een in vorm zijnde wijnaldum! Ik vond dat vd vaart ook beter tijd kon blijven totdat ik me af ging vragen wie er dan mee zou gaan.. Toen werd het stil

28 mei 2014 om 11:59

Eindelijk iemand die het snapt. Wat hebben we nu aan een Wijnaldum? Nog niks bewezen en het belangrijkste: hij is bijna het hele jaar geblesseerd geweest. Heeft dus 0,0 wedstrijdritme :/

Nou, dat maakt de hele discussie VD Vaart of Wijnaldum ook overbodig. Dus nog 3 afvallers gevraagd. Ben trouwens erg nieuwsgierig of Van Gaal nog naar Van Ginkel zal kijken deze week. Zou me ergens toch niet verbazen als hij er nog bij komt na jong-oranje wedstrijd, om toch die keuze zelf te kunnen maken.

Edit.
Ík verbaas me er toch wel erg over dat er wordt gedaan alsof de beste man er helemaal niks meer van kan. Niet meer kan lopen, niet meer kan voetballen en alles verleerd is. De wedstrijden die hij speelde, speelde hij gewoon goed. Fysiek is niet alles in orde geweest, maar datzelfde geldt voor Sneijder en Wijnaldum afgelopen jaar. Zet Vd Vaart op 10 in een aanvallende ploeg en hij zal gewoon een topspeler zijn. Geen wereldtop, maar dat kunnen we van Wijnaldum toch ook niet echt zeggen lijkt me.
Vind dat er wel iets subtieler gesproken mag worden over een speler die met het team een rotjaar heeft gehad, maar zelf gewoon prima gespeeld heeft wanneer hij op het veld stond.

28 mei 2014 om 11:40

Wij Nederlanders hebben er een handje van om spelers na een paar slechte wedstrijden of zelfs krantenkoppen volledig af te schrijven. En andersom.

Dit nieuws had ik al verwacht, de berichtgeving rond zijn blessure was steeds beknopt en vaag...
Jammer voor Rafael want dit zou zijn laatste WK zijn geweest maar laten we eerlijk zijn, in zijn huidige vorm zijn er betere alternatieven. Ik ben een fan van van der Vaart maar het laatste half jaar haalde hij niet zijn normale niveau. Wijnaldum zal nu wel zeker weten mee gaan

Eerlijk gezegd is dit goed uitgekomen want hij zou toch niks toevoegen op het wk. Wijnaldum mag ook thuis blijven

28 mei 2014 om 11:28

Ja en dan hou je één nummer tien over, dus wie wilde je dan oproepen als vervanger?

28 mei 2014 om 11:39

Vilhena..linkspoot..zelfde positie...fitter...
makkelijke keuze dus

28 mei 2014 om 12:46

Wijnaldum is gewoon weer topfit hoor en al veel verder dan Vilhena.

28 mei 2014 om 11:36

Als je al tijden niet meer top speelt en niet fit bent en je moet daarnaast ook nog eens aanklampen bij een hoger niveau waarin van gaal het uiterste eist ... Tsja dan krijg je blessures en zie je dat je niet meer mee kan . Sneijder heeft dat juist wel opgepikt ...

Jammer voor hem. Goed voor Oranje. Van der Vaart is een oude man die het nog enkel van zijn traptechniek moet hebben. Dat is niet genoeg.

He bah, weer een aderlating...
Niet dat hij veel zou toevoegen kwalitatief, maar met zijn ervaring zou hij toch goed kunnen helpen....

Ai das wel zuur voor hem, was al niet zeker dat hij meeging natuurlijk gezien zijn recentelijke vorm en fitheid, maar ergens toch jammer, iemand met zo'n traptechniek en doelgerichtheid kun je altijd wel gebruiken, ook al is het niet voor de basis. Nu Wijnaldum zeker mee lijkt me.

Geen gemis voor het nederlands elftal denk ik. Al heeft hij natuurlijk een goed schot. Maarja, snijder is toch veel beter. Wel jammer voor van der vaart zelf natuurlijk, hoop dat hij volgend seizoen een beter seizoen draait.

28 mei 2014 om 11:29

De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen..

Niet best, was mooie back-up voor Sneijder. Anderzijds leek het wel een oude man de laatste maanden. Of het nog een toevoeging was vraag ik mij dan ook af.

Ai. Das balen voor hem zeg. Was al zo'n rot seizoen. Ach nu kan ie lekker met vakantie, zal hem goed doen.
Denk dat Oranje hem niet per se gaat missen.

Die kuitblessure valt wel mee! Deze jongen heeft zich niet volledig gericht op het WK! Is al niet fit aangekomen en verlaat nu via de voordeur het NL-elftal-podium! Dat was bij zijn aankomst al wel duidelijk! Dit is netjes in scene gezet om hem toch netjes ,,af-te-laten-gaan''. Verdien je ook als je zoveel interlands hebt gespeeld! Thx!

28 mei 2014 om 11:53

Dat denk ik ook.
Ik denk dat dit in scène is gezet omdat hij 1 afvallers zou zijn en hij zo geen gezichtsverlies lijdt.

28 mei 2014 om 11:58

Dat was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht. Gewoon in scene gezet.

28 mei 2014 om 12:49

Hij zal misschien best geblesseerd zijn, maar een verrekking is niet heel ernstig. Als Robben of v Persie dit had gehad waren ze er gewoon bij gebleven. Maar goed een fitte vd Vaart was al een twijfelgeval dus aan een half fitte vd Vaart heb je helemaal niks.

Vervelend voor Van der Vaart maar goed nieuws voor Oranje. Ik vind niet dat VdV nog iets toevoegt aan Oranje.

Geweldig nieuws voor Oranje. Heeft echt nix te zoeken in de selectie. Te oud, te dik, te sloom, te weinig conditie, niet fit, staat jong, fris bloed in de weg.

Denk dat dit niet zo heel dramatisch is. Vd Vaart had niet heel veel te brengen volgens mij. Moet zijn persoonlijke zaakjes op orde krijgen, de motivatie weer vinden en dan nog een aantal jaren (hopelijk) bij Ajax knallen. Voor Wijnaldum betekent dit weer dat hij vrijwel zeker mee mag.

Hoe je het ook wendt of keert, dit zal zeker een aderlating zijn voor Oranje.

Ja van der Vaart was niet altijd even fit meer en kon het ook zeker geen 90 minuten meer spelen maar als invaller kon hij echt nog wel wat brengen.

Dan toch maar Wijnaldum mee?

Vraag me af of hij echt geblesseerd is. Misschien een klein leugentje om bestwil om te voorkomen dat Van Gaal hem niet selecteert....

Komt misschien wel voor beide partijen goed uit. Oranje heeft een tijdige afzegging dus nog alle tijd om een vervanger te kiezen. En van der Vaart kan een zomer rusten en vol focus richten op het nieuwe seizoen zodat hij daar in ieder geval topfit voor is.

Denk niet dat je ook veel aan vd Vaart had gehad zonder blessure.
Heeft een verschrikkelijk slecht seizoen gehad bi Hsv, kan het allemaal nog moeilijk belopen.
Doodzonde natuurlijk, want Strootman is er natuurlijk ook al niet

Hopelijk zit Sjaak Polak nog op een belletje te wachten. Wordt lachen tijdens de interviews met van Gaal samen.

On: Sowieso Klaassen meenemen. Verdient naar mijn mening veel meer de plek dan Wijnaldum. Is van der Vaart een gemis? Ik denk het niet. Hij kan opgevangen worden, alleen de ervaring zal je misschien missen. Maar meer ook niet.

Totaal geen verassing natuurlijk.
V gaal heeft de afgelopen week deze beslissing al lang genomen.
Louis wilde sowieso kiezen voor wijnaldum maar tevens vd vaart een eerlijke kans geven.
Tegen beter weten in .
Sterker nog ik betwijfel of hij daadwerkelijk dusdanig geblesseerd is dat hij er over 2 weken niet bij zou kunnen zijn.
VD vaart is structureel niet fit en op deze manier heeft niemand de lastige beslissing hoeven te nemen.

28 mei 2014 om 11:41

Het is toch weel verrassing dat hij er hierdoor niet bij is?

28 mei 2014 om 11:46

Voor mij niet echt
Louis heeft een zwak voor rafel en voor gini.
De keuze lag al die tijd al tussen die twee.
Wijnaldum is lange tijd geblesseerd geweest maar ook al sinds maanden weer in competitie en al een half jaar weer in training.

VD Vaart heeft ook niet bijster veel minuten gemaakt dit jaar door blessures of dat zijn trainer hem passeerde.
Als hij dan mocht spelen was het nooit 90 minuten want dat hield hij niet vol.
Louis weet dit donders goed maar wilde dit als een gentlemen oplossen.
Deze oplossing heeft zich nu voor gedaan en op deze manier hoeft niemand zich voor keuzes te verantwoorden of uitleg te geven.

Ik denk dat het een groter gemis is dan de meesten zich realiseren.

Ik had Van der Vaart graag als invaller mee zien gaan. Het is toch een speler die iets kan forseren met een briljante actie of een goede pass. Ik vraag me wel af of hij daadwerkelijk geblesseerd is of dat dit gewoon een hele sjeike afspraak is tussen Van der Vaart en Van Gaal om een 104-voudig international niet als "rookie" af te laten vallen

Dit zat er ergens wel een beetje aan te komen; griep en een kuitblessure. Tekenen van het feit dat Raphael niet fit genoeg is. Dat was al wel een beetje aan hem te zien. Komt ook nog bij dat hij mentaal gezien een zeer zwaar seizoen achter de rug heeft.

Vervelend voor hem dat hij het WK mist, maar misschien het beste om rustig te herstellen. Een WK was te zwaar geweest voor hem denk ik, ook als hij niet geblesseerd was geraakt. Moet daarbij trouwens ook opmerken dat ik vd Vaart niet meer zie herstellen zoals Sneijder klaarblijkelijk heeft gedaan. Ik denk dat het dan ook niet zo zeer een kwestie is van 'niet fit', maar eerder van aftakeling. Ik denk dat er sneller een einde aan zijn carrière gaat komen dan wij dachten en hij zelf wil toegeven.

Zoals ik gisteren al aangaf dit was al bekend bij hem. Nu wordt alles verzwakt door een blessure op te geven maar v Gaal is direct tegen hem geweest en heeft hem gezegd geen gebruik van hem te maken zodoende nu geblesseerd. En geheel terecht.

Die gaan we niet echt missen. Laat 'm eerst zijn eigen problemen maar oplossen. Liever spelers mee die 90 minuten lang kunnen knallen, dan een grote naam 30 minuten mee te laten spelen.

Na de sneijder, de meest creatieve speler! Tegen Australie heel goed kunnen gebruiken. In de kleine ruimte1 van de weinigen met een geniale steekbal. Vdv is ook de meeste scorende middenvelder van oranje. Ik zeg weer een aderlating!

Van der Vaart is over de top en speelde al hele seizoen niet goed. Dus gaan we echt niet missen. Komt voor het huidige voetbal loopvermogen tekort.

Yes!! Nu gaat Vilhena mee!!

28 mei 2014 om 11:46

Nee ban gaal zou 2 nummer tienen meenemen dus wijnaldum en snrijder

28 mei 2014 om 23:23

Nee Wijnaldum is zijn vervanger

Heel erg zuur voor hem, fantastische voetballer natuurlijk. Maar ik had denk i toch liever wijnaldum mee. Net een wat andere speler dan Sneijder, waardoor je met een wissel echt een andere speler krijgt. Kan in deze opstelling zijn snelheid en diepgang goed kwijt.

Een fitte Rafael is een gemis in het elftal. De vorm die hij nu heeft niet echt.

Geen gemis, Wijnaldum is nu toch al beter dan van der Vaart. Heb grote verwachtingen van deze jongen, want absoluut een topper in spé

28 mei 2014 om 11:51

Wijnaldum mag de veters nog niet eens strikken van Rafael, Rafael van der Vaart is zeker een gemis voor het Nederlandse eftal. Al die jonge gasten kijken tegen Rafael op, Rafael heeft zoveel ervaring dat hij wat kan over brengen op die jonge gasten. Nu heb je Alleen Nigel/wesley/van Persie/robben met een beetje evaring. Wat betreft de voetbalkwaliteiten is Rafael toch veel beter dan Wijnaldum en je moet niet vergeten dat Wijnaldum er 12 maanden heeft uit gelegen met een blessure en dus nog niet honderd procent fit is.

28 mei 2014 om 12:07

Wie strikt dan veters van Rafael? Rafael was beter, maar is gewoon niet in vorm en kan geen volledige wedstrijd spelen. Hoe kunnen andere spelers internationale ervaring op doen als de oude garde altijd speelt.

Wijnaldum is fit en een goede voetballer met potentie.

28 mei 2014 om 15:29

Ik zie veters strikken niet als een hoogwaardige functie en dat zou ik ook mogen doen.

Hiernaast is Rafel geowon niet meer de Rafael van vroeger en Wijnaldum op dit moment sterker en beter. Rafael heeft het hele seizoen niet laten zien wel in aanmerking te komen voor een selectie. Dit is misschien voor hem wel de beste manier om via de voordeur het nationale elftal te verlaten.

Jongens dit is gewoon kutnieuws hoor. Van der Vaart is gewoon 1 van onze beste spelers. Ook al worstelt ie met wat kleine blessuretjes. Hij speelt al toernooien mee sinds 2004. Brok ervaring. Is gewoon vele malen beter dan een Wijnaldum of Vilhena. Het zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk door die kuitblessure en andere dingetjes maar om nou de vlag uit te hangen omdat van der Vaart niet meegaat nou dan snap je er weinig van.

Als Robben of van Persie dit was gebeurd waren ze wel mee gegaan. Dit geeft ook wel aan hoe de situatie van vd Vaart bij Oranje momenteel is. vd Vaart in Oranje is gewoon passé. Er komt een nieuwe lichting aan die zeker na dit WK nog meer aan de deur zal kloppen. Zuur voor hem zelf, maar Oranje zal hem niet missen.

Ja zonde natuurlijk voor hem en oranje, maar we gaan het toch niet redden ook al deed hij wel mee.
Wijnaldum kan nu mee en dat is alleen maar goed voor die jongen, kan hij veel leren en alleen maar beter van worden.

Was de beste vervanger van Sneijder geweest!
Het niveau wat er nakomt is schrikbarend lager....

Zei die gisteren nog ik voel mij super fit... En nu dit... Ik kan er wel een beetje om lachen

Heel erg zuur dit, zonder VDV zullen we geen wereldkampioen worden.

Zal dit ook het einde van zijn interlandcarrière zijn? Hij heeft altijd al een beetje in de schaduw van Sneijder gestaan in Oranje. Zijn gebrek aan vorm van de afgelopen seizoenen op zijn leeftijd biedt ook weinig perspectief voor een eventueel EK 2016 voor hem. Ik weet niet of Guus Hiddink aan een compleet nieuw Oranje wilt gaan bouwen of dat hij verder borduurt op wat routiniers aangevuld nieuwe talenten.

het is echt niet normaal, of de duivel er mee aan het spelen is. Laten we na nog een paar goede spelers maar de handdoek gooien, want ver zullen we niet komen, als we met de eredivisie spelers moeten gaan spelen en niet dat die niet goed voetballen, maar we komen te veel sterke landen tegen om mee te kunnen.

Die vent is allang versleten. In plaats van hem kan Wijnaldum op de bank zitten.

Ik denk dat 1 PSV'ER gaat verassen en dan dan heb ik het niet over Depay maar Wijnaldum. Ajacieden geven aan dat hij niet goed genoeg ik maar dat riepen ze ook 1 jaar geleden over Strootman.

28 mei 2014 om 12:12

Het is niet te hopen dat Wijnaldum verast. Misschien uit een spontane ontbranding omdat hij nu nog meer kans heeft om mee te gaan?

Overigens misgun ik het Wijnaldum helemaal niet. Van der Vaart is 1 van onze beste en ook nog meest ervarenere spelers en mensen hangen de vlag uit hier omdat hij niet mee kan.

28 mei 2014 om 12:23

Kom op zeg. Wijnaldum is best een aardige speler, maar geen WK-niveau en heeft bovendien dit seizoen maar iets van 5 wedstrijden gespeeld. Ik zie dan nog liever Lex Immers, die heeft wel het hele seizoen gespeeld en was de laatste maanden goed in vorm en is een echte box-to-box speler die zijn doelpunten meepikt ondanks dat hij ook veel kansen mist.

Ik had hem sowieso toch niet meegenomen. Hopeloos uit vorm en houdt het niet langer dan een halfuur vol.

Misschien alleen maar goed dat hij geblesseerd is. Hoeft Van Gaal hem ook niet af te vallen.

of wist hij meer dan ons? dat \/an gaal hem niet zou meenemen ??

Van der Vaart schiet al 2 jaar geen deuk in een pakje boter meer.
Ben zelfs bang dat ie het Ajax niveau niet eens meer kan belopen/aankan. Dus hoop niet voor hen dat ze die terug gaan halen.

Deze speler is over de top. Geen probleem dus. Misschien kan Wijnaldum wel wat brengen met zijn loopvermogen. Als invaller uiteraard. We gaan het zien. Ik ben er in ieder geval niet rouwig om. Al vind ik het wel sneu voor de mens Raffael. Heeft toch veel betekend voor het Nederlandse voetbal.

Met van der Vaart levert Nederland een hoop ervaring (109 interlands nota ben) in en ook de nodige kwaliteit. Vind het zonde dat op deze manier al twee middenvelders af hebben moeten haken. Van der Vaart is vaak belangrijk geweest en dat zou, ondanks wat anderen hierboven beweren, niet veranderen. Een geweldige speler met ontzettend veel inzicht. Met Sneijder is het ook allemaal nog maar afwachten of hij een herhaling beleeft van het WK van 4 jaar terug, waarbij hij een van de aanjagers was. Dood en doodzonde dit...

Dit komt wel mooi uit voor van Gaal.nu hoeft hij niet te zeggen dat ie hem niet mee wil hebben.

Ik had sowieso al mijn twijfels of VDV mee was gegaan ja of nee. Hij was nou niet bepaald in vorm, niet volledig fit en kwakkelt met blessures. Ik zou dan eerder voor een Wijnaldum kiezen of een Klaassen, ook al heeft de eerst genoemde maanden niet gespeeld vanwege een hardnekkige rugblessure.

Dit alles is geheel in scene gezet natuurlijk.
Weer terug op nederlandse bodem kan vd vaart snel richting huis.
Hoeft door "dit griepje" niemand verantwoording af te leggen en ook de bondscoach kan het tijdens de persconferentie "netjes" houden.
Vd Vaart is gewogen en door de mand gevallen.
Dat wist louis eigenlijk vooraf al maar omdat vd Vaart veel heeft betekend voor oranje en louis heeft hij hem deze "kans" toch gegund.
Tegen beter weten in.

Denk dat het gewoon een nette oplossing is om van der vaart gezien zijn status niet af te laten gaan als hij niet geselecteerd zou worden, hij zal vast wel geblesseerd zijn maar had echt wel in actie kunnen komen nog maar denk dat van Gaal hem sowieso thuis had gelaten.. en dit is dan een nette oplossing..

Ik denk dat vd Vaart de bui al zag hangen dat hij niet mee werd genomen naar Brazilie en zelf maar de beslissing heeft genomen om af te haken. Suarez word geopereerd aan zijn knie en gaat gewoon mee en hij heeft een verrekte kuit en weet binnen 2 dagen dat hij niet mee kan.

Jammer voor van der Vaart, die gaat geen WK meer mee maken, zeker niet als speler.
Wijnaldum zal nu zeker zijn van een plek denk ik maar zal niet heel veel minuten maken. Ik denk dat van Gaal de basis al in zijn hoofd heeft en dat er alleen nog twijfel bestaat over de plek naast Nigel de Jong. Ik denk dat hij daar voor Clasie gaat, dat is mijn onderbuik gevoel.
Al met al een redelijke basis waar vooral de voorste linie van wereldklasse is. de verdediging blijft (net zoals in 2010) een aandachtspuntje

Cilessen
de Vrij
Vlaar
Martins Indi
Janmaat
de Jong
Clasie
van Aanholt
Sneijder
Robben
van Persie
28 mei 2014 om 12:13

Ik zou ook voor Clasie gaan, al zal het veel afhangen van je tegenstander. Ik vind dat Clasie (zoals hij liet zien met de bal op Van Persie) meer dreiging brengt. Blind zijn voorzetten vind ik echt slecht dus daar moet je al niet op rekenen.

28 mei 2014 om 12:20

Blind is een uitstekende CVM in de eredivisie. Op dit niveau komt hij met name handelingssnelheid te kort, positioneel is hij goed maar niet goed genoeg op dit niveau.
Clasie is natuurlijk ook geen wereldklasse maar is technisch sterk, leest het spel goed en geeft altijd 110% daarnaast is van Persie lovend over Clasie en daar zal Louis rekening mee houden. Natuurlijk hebben we nog de Guzman en Fer die beide BPL ervaring hebben maar die spelen meer in dienst van het team, dan is clasie creatiever

28 mei 2014 om 14:30

Die band tussen Van Persie en Clasie wou ik ook nog aanhalen. Daarom denk ik dat Clasie er echt voor wilt gaan en hij daardoor ook sneller Van Persie gaat opzoeken. Kan alleen maar ten goede komen.

Persoonlijk drama voor hem natuurlijk, maar in deze vorm gaan we hem niet missen. Zag er ook al totaal niet fit uit en voetbalde als een oude man.

Nou dit vind ik totaal niet erg.

Heeft gewoon niet meer het gewenste niveau wat nodig is op een wk.
( fysiek vooral)

Wijnaldum is een betere optie vind ik zelf. Naast het feit dat je met wijnaldum ook nog eens heel anders kan gaan spelen

In zijn laatste 9 oranje wedstrijden 6 goals en 2 assist. Hoe kan je hem niet missen ?

.. Jammer dit. Ik had hem graag gezien als diepgaande middenvelder naast Sneijder en N. de Jong. Aan Blind én N. de Jong zoals ik het overal lees heb je namelijk niets, die zien het strafschopgebied van de tegenstander alleen op 30 meter liggen, maar komen er nooit, verdedigend heb je ze met 3 Cv's niet allebei nodig ook. Er moet echt een diepgaande middenvelder op de plek van Blind, alleen zit die nu niet bij de selectie. Vind het echt jammer dat S. de Jong of Klaassen er niet bij zitten, fel in de omschakeling en vooral Klaassen erg gevaarlijk in het strafschopgebied komend.

Wel jammer maar echt heel erg is het ook niet denk ik.
Typerend natuurlijk dat Rafael weer gebleseerd is, leidraad in zijn carriere (helaas). Anders had hij echt van nog
veel meer waarde kunnen zijn.

Spijtig voor de speler, maar mag verder geen noemenswaardige invloed op de resultaten van het Ned. elftal hebben.

28 mei 2014 om 12:33

Ik denk toch dat zijn aanwezigheid en ervaring serieus zullen gemist worden in de groep ook al zou zijn sportieve impact misschien minder geweest zijn.

Ik vind het toch jammer. Ik zag in hem geen basisspeler, maar wel een rol als invaller. Als je iets moet forceren, bij een achterstand, had je een verdediger of een verdedigende middenvelder kunnen wisselen voor Van der Vaart. Juist als je moet aanvallen en de tegenstander zich terugtrekt, kan hij met een actie of een steekpass iets doen. Dat is zijn unieke kwaliteit, hij is nog altijd een van swerelds beste spelers in de kleine ruimte en dat had Oranje gedurende het toernooi toch van pas kunnen komen.

Wijnaldum zou ik ook thuislaten. Heb die jongen vaak genoeg zien spelen en ondanks dat hij veel fitter is heeft hij één ding niet wat belangrijk is op de tien positie: kwaliteit..

Hij kan niet passen, heeft geen overzicht geen goede steekbal, en zijn koppie is altijd naar beneden, zeker aan de bal. Te matig.. Dan hadden ze beter Siem de Jong, Klaassen ofzo mee kunnen nemen. Niet dat die beter zijn maar dat zijn wel voetballers en geen renpaarden.

28 mei 2014 om 12:26

Dat is gewoon de situatie op het Nederlandse middenveld momenteel. Dat spelers als Wijnaldum en Fer waarsch. bij de laatste 23 zitten. Die twee zouden bij Duitsland en Frankrijk niet eens in beeld komen.

Ja ja Besiktas, kopen die hap! Zal wel passen in onze blessurekaravaan..

On: Jammer voor hem maar ik denk niet dat NL er slechter van wordt aangezien hij verre van fit is.. De vraag is of Van Gaal hem uberhaupt wel mee zou nemen..

Buiten het feit dat ik van der Vaart ten alle tijden boven Wijnaldum had gekozen voor de plek op 10 als invaller voor Sneijder, vind ik persoonlijk dat Wijnaldum het niet eens verdient om mee te gaan. Hoeveel wedstrijden heeft de man nou gespeeld dit seizoen?

Als je in ogenschouw neemt dat spelers als Buttner, of Emmanuelson niet worden opgeroepen doordat zij te weinig aan spelen toe komen waarom dan wel Wijnaldum? Hij mist in mijn ogen ook de verfijndheid van een nummer 10, zoals Sneijder en van der Vaart die wel hebben.

En aangezien het NL elftal speelt met een nummer 10 die de 2 spitsen moet gaan wegsturen heb je daar gewoon iemand nodig met die verfijnde traptechniek. Misschien Tony Vilhena?

Ik zeg Lex Immers! Ja, het ziet er allemaal houterig uit met die man. Maar het is wel een box-to-box speler die, in tegenstelling tot Blind, ook aansluit bij de spitsen en regelmatig in het vijandelijke 16-meter verschijnt. N. de Jong en Blind samen gaat gewoon niet, dan krijg je een blok verdedigend en een blok aanvallend, 2 losse eilanden. Immers en Fer zijn de enige box-to-box spelers. Immers heeft de conditie van een paard wat goed van pas kan komen gedurende het toernooi. Ja, hij mist veel kansen, maar hij staat daar in ieder geval omdat hij aansluit met de aanvallers...blind komt uberhaupt niet in scoringskans. En wie weet, komt hij met betere spelers om zich heen ineens in een flow, en schiet hij die kansen er wel in!!...immers krijgt elke wedstrijd 2 kansen omdat hij er in ieder geval staat...staat verdedigend zijn mannetje, sluit aan bij de aanval, heeft de conditie van een paard en is de laatste maanden goed in vorm ...

Spijtig voor hem maar helemaal geen verlies voor nls elftal. VdV is geen schim van wat ie is geweest!

Was anders toch afgevallen ( moest ie trouwens toch) kan het nu op de blessure schuiven. Als je niet eens 90 minuten voluit kan gaan heb je er ook niets te zoeken. Wat blijft is de herinnering aan een eens zeer goede speler.

Jammer dat hij uitvalt maar dit zat er al een tijdje aan te komen. VDV is niet meer dezelfde speler helaas en mocht hij alsnog mee zijn gegaan dan zou hij nog steeds niet in de basis beginnen omdat hij het gewoon niet meer kan bijbenen. Goede speler geweest in z'n tijd maar ik neem aan dat dit ook 't einde van de interland loopbaan van VDV gaat betekenen.

Hoewel ik Van der Vaart nog steeds een goede voetballer vind,maakt het voor Oranje niks uit. Hij zou toch bijna geen speeltijd krijgen want hij is gewoon niet goed genoeg meer,makkelijk zat. Neemt niet weg dat het sneu is voor Van der Vaart zelf.

Flinke aderlating. Heeft specifieke kwaliteiten en had zeker als invaller belangerijk kunnen zijn. Promes lijkt mij een logischer vervanger dan wijnaldum. Heeft een goed seizoen gedraait, met stats die wijnaldum ook niet liet zien toen hij wel fit was.

28 mei 2014 om 12:42

Doe normaal man. Promes? Die heeft echt niet heel het jaar constant gepresteerd.
Na z'n blessure/winterstop is het geen schim meer van wat het was!
Niet dat Wijnaldum iets heeft laten zien dit jaar, maar ik acht hem wel als een kwalitatief sterkere speler..

28 mei 2014 om 13:13

Ik acht Promes de kwalitatief sterkere speler en de cijfers zeggen dit ook.
Daarnaast heeft Wijnaldum dit jaar gewoon niet verdiend en is net weer een beetje fit. Mist ws inhoud voor een WK.

28 mei 2014 om 22:08

Say what ?!

28 mei 2014 om 22:48

Je hebt gelijk. Ziyech scoort er ook 2. Laten we die ook maar bij de selectie opnemen.
Aangezien doelpunten tegen jong Schotland wel echt een graadmeter is!

Nee, even serieus. Het is jouw mening en misschien enigszins door een gekleurde bril. Want je bent over het algemeen louter positief over Twente.

Snap ook niet waarom als er een nummer 10 afvalt, een buitenspeler op zou roepen. Wijnaldum op 10 lijkt me een verstandigere keuze dan de heer Quincy

Lullig voor hem maar een zegen voor Oranje. Kan hij zich in Hamburg weer richten op die soapserie.

Zonde voor van der Vaart zelf. Maar niet voor Oranje lijkt me.
Had waarschijnlijk toch wel bij de afvallers gezeten, heel dit jaar al gekwakkeld met Hsv.
Altijd kleine pijntjes en wordt na 70 minuten gewisseld.
Van de Vaart is mijn ogen al een tijdje afgeschreven, sinds die bij Tottenham speelde eigenlijk al..
Technisch hele goede voetballer, kan het helaas niet meer beloven. Lichaam van een man van 40

Zoet, Boëtius, Vilhena, Promes, Rekik, VDV en Fer(?) zullen wel de afvallers worden

28 mei 2014 om 13:26

Ik denk dat Fer wel meegaat. Van Gaal is van hem gecharmeerd. Had na de eerste kwalificatiewedstrijd tegen Turkije, waar hij sterk inviel, ook een basisplek voor hem in gedachten, maar toen raakte hij langdurig geblesseerd. Zelf denk ik dat je met zekerheid kunt zeggen dat er 22 spelers wel vast staan: Cilessen, De Vrij, Vlaar, Martins-Indi, Van Aanholt, De Jong, Janmaat, Blind ,van Persie, Sneijder, Robben, Vorm, Verhaegh, Clasie, De Guzman, Fer, Kuyt, Huntelaar, Depay, Lens, Wijnaldum en Krul

Wijnaldum zou eventueel nog een Vilhena of zo kunnen worden, maar dat lijkt me stug. Die 23e plek wordt dan een extra verdediger die in het centrum zou kunnen spelen: Veltman, Rekik of Kongolo. Daley Blind ziet Van Gaal ook als mogelijke back-up voor Van Aanholt, vermoed ik.

Maakt het voor v. Gaal wel makkelijker om keuzes te maken in de basisopstelling. Sneijder op het middenveld met v.d. Vaart of alleen Sneijder, of juist alleen v.d. Vaart als meest aanvallende middenvelder i.p.v. Sneijder? Dat valt nu wel allemaal weg...

28 mei 2014 om 12:50

Van der Vaart is sowieso te traag en oud ondertussen. Altijd pijntje en autjes. Kan nooit een hele wedstrijd spelen.

Heel erg jammer om zo je laatste eindtoernooi te moeten missen.. Want laten we eerlijk zijn, ik verwacht niet dat VdV over 2 jaar nog mee zal gaan...

Bedankt voor alles Raffie!

Van Gaal tegen Rafael: "je zou zelf met een opgeheven hoofd kunnen opstappen, dan gezichtsverlies krijgen tijdens de bekendmaking van het definitieve selectie zaterdag aanstaande".

28 mei 2014 om 13:18

Ik denk ook dat er zoiets heeft plaatsgevonden. Van Gaal beseft dat Van der Vaart wel zijn stinkende best heeft gedaan, maar het gewoon niet meer kán en gunt in dat geval wél een speler met staat van dienst de kans om via de voordeur te vertrekken. Waarschijnlijk is er intern al een soort van 'tussenrapport' gegeven aan de spelers en is aan Van der Vaart gezegd dat het er niet best voor hem uitziet.

Hoe komen jullie bij het feit dat Wijnaldum een goeie back up is van Sneijder? De man heeft totaal geen ritme, en daar komt nog eens bij dat in het systeem wat meneer van Gaal in zn hoofd heb een nummer 10 moet hebben die creatief is in zn brein en die het spel verdelen kan en moet! Wijnaldum weet totaal niet wat er van hem gevraagd word op die positie, heb ik in de tijd dat hij bij Feyenoord en PSV speelde nog nooit het spel zien verdelen, is meer een loper op het middenveld! Box to box player gaat me te ver, maar misschien moet je daar wel aan denken als je over wijnaldum praat! Daarom vind ik het heel jammer dat VdV niet meegaat, dat was een prima back up geweest voor Sneijder! En had belangrijke voor oranje kunnen zijn zowel in als buiten het veld! Getuige ook zijn statistieken in de laatste wedstrijden voor Oranje!

Natuurlijk ga je hem missen... Mocht Sneijder onverhoopt geblesseerd raken of kaarten pakken, dan is vd Vaart de enige die hem waardig kan opvolgen... Al die andere snuiters zoals Clasie, Fer, Wijnaldum etc kunnen dat niet... Imo is na vd Vaart, Klaassen de enige speler met hetzelfde soort spel...

28 mei 2014 om 13:14

Als Sneijder geblesseerd raakt kun je met dit systeem die plek ook anders invullen. Van Persie kan daar spelen, Depay kan daar spelen- speelde in de jeugd eigenlijk heel vaak achter de spitsen- en Robben zou daar kunnen spelen. Ook Fer heeft Van Gaal wel eens laten invallen voor Van der Vaart, tegen Colombia, en dat pakte toen best goed uit. Op het EK onder 21 vorig jaar werd Fer ook vaak als 'joker' op die positie ingezet. Ieman die bij corners iets kon forceren en aan de andere kant ook voor verdedigende zekerheid zou zorgen. En ook De Guzman zou op die positie kunnen spelen. Desalniettemin zal hij denk ik Wijnaldum ook gaan meenemen.

Groot gemis en wijnaldum is een overschatte speler die 100 kansen nodig heeft om te scoren. dan nog eerder vilhena.

Rafael heeft het goed gedaan in het Nederlands Elftal. VDV is geen Duracell-Konijn die maar door blijft rennen. Hij heeft een prachtige interlandcarrière gehad. En hij was bijna wereldkampioen geweest als Robben die bal in het mandje had gelegd. Dit WK had de kers op de taart moeten zijn voor hem. Maar jammer genoeg gaat hij niet mee naar Brazilië. Loopt hij al die mooie sambabillen mis. 'da's Balen' Maar ik denk dat we zo weer thuis zijn met Oranje. Van Gaal is een aparte man. En ik heb mijn opstelling voor het Nederlands Elftal zo als het zou moeten zijn gemaakt. 5-3-2 Gewoon met Stekelenburg op doel, Centraal achterin Heitinga, Vlaar, Van Dijk op de vleugels eigenlijk Van der Wiel maar door een blessure komt daar Janmaat. En op de andere vleugel Emanuelson en dan op het middenveld Robben, Sneijder, Nigel De Jong en Van Persie en Huntelaar samen in de Aanval. Dan hebben we toch wel wat te vertellen lijkt mij. de overige 12 spelers zouden dan zijn. Cillessen, Krul, Rekik, Martins Indi, Van Rhijn, Blind, Fer, De Guzman, Promes, Depay, Kuyt, en Lens

Van Gaal's keuze:
En mochten Janmaat en Verhaegh weg vallen wie zou er dan op de rechtsback komen. Van Rhijn en Leerdam? of spelen we dan 3-4-3 of 3-5-2

Stekelenburg
Heitinga
Vlaar
Van Dijk
Janmaat
Emanuelson
Robben
Sneijder
N. De Jong
Van Persie
Huntelaar

Vind het geen gemis, natuurlijk wel zuur voor hem, want de afgelopen jaren heeft hij zeker verdienstelijk gepresteerd voor Oranje. Helaas altijd al in de schaduw van Sneijder gestaan (en terecht). Ik zou Sneijder gewoon op de 10 posteren en Wijnaldum erachter houden. Met Wijnaldum kan je de speelwijze nog omgooien t.o.v. Sneijder, omdat hij een ander type 10 is. Met van der Vaart voor Sneijder blijf je hetzelfde spel spelen, alleen met iemand met mindere kwaliteiten. Zuur voor van der Vaart, maar persoonlijk had ik nog liever Immers mee zie gaan.

Dan kunnen we bijna met zekerheid gaan stellen dat dit zo'n beetje de selectie gaat worden:
1. Cilessen 2. De Vrij 3. Vlaar 4. Martins-Indi 5. Van Aanholt 6. De Jong 7. Janmaat 8. Blind 9. Van Persie 10. Sneijder 11. Robben 12. Vorm 13. Veltman/kongolo of Rekik 14. Verhaegh 15. Claise 16. De Guzman 17. Fer 18. Kuyt 19. Huntelaar 20. Depay 21. Lens 22. Wijnaldum 23. Krul

Iemand als Verhaegh zou eventueel nog plaats kunnen maken voor een Vilhena, maar ook dat zie ik niet zo snel gebeuren. En ook Wijnaldum zou voor een dergelijke speler nog plaats kunnen maken, maar ook dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. 'spannendste' is dan nog welke 'extra' verdediger er mee gaat. Veltman, Kongolo of Rekik.

28 mei 2014 om 13:15

Het is vaak wel handig om 2 RBs mee te nemen....

28 mei 2014 om 13:20

Klopt, maar in dit systeem zou ook een speler die niet persé een rechtsback is op die positie kunnen spelen. Dat heeft Van Gaal zich ook laten ontvallen, dus ik sluit niet uit dat hij bijvoorbeeld Kuyt of Fer- spelers met veel loopvermogen- ook als mogelijk back-up voor Janmaat op die positie ziet.

28 mei 2014 om 13:25

@ wat schrik ik van die selectie zeg.. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Chili en Spanje zullen wel lachen..

28 mei 2014 om 13:45

Het is een schandalig slecht selectie, maar dit komt vooral door het selectiebeleid van Van Gaal. Al die slechte ED spelers.....
Ik bedoel een Douglas(dynamo moskou), Urby (AC Milan), Elia (werder Bremen) en zo kan ik nog wel ff doorgaan hadden de selectie kwalitatief omhoog kunnen krikken.

28 mei 2014 om 15:12

Hou toch op. De selectie is slecht, maar daar kan Van Gaal niks aan doen, die moet riemen met de riemen die hij heeft. Douglas zou kunnen ja, maar is ook geen stabile factor hoor. Van Dijk, wellicht, maar heeft niet meer ervaring dan die paar CL-wedstrijdjes (die topclubs toch op 50% spelen in de 1e ronde). Pieters misschien, maar ook geen wereldtopper. Emmanuelson is defensief gewoonweg echt te zwak en Ellia speelt al jaren amper. De tijden dat bijna alle spelers bij topclubs speelden is er momenteel gewoonweg niet, helaas.

28 mei 2014 om 16:38

Deze spelers maken niet het verschil nee, daar hebben we echt Robben, RVP en eventueel Sneijder voor, maar krikte het niveau wel verder omhoog.

Daarnaast had Douglas wel veel problemen achterin opgelost met zijn snelheid en duelkracht. En had ook Urby eigenlijk ook gewoon een basisplek verdient op links.

Jammer. zie hem niet als basisspeler maar Wijnaldum is voor mij ook geen optie.
Alle hoop op Sneijder. Gaat dit niet dan eventueel vpersie daar en Huntelaar erin.
Vooral zo veel mogelijk kwaliteit opstellen met deze selectie.

28 mei 2014 om 13:26

Ja precies. De jong Huntelaar Sneijder, Robben, Van Persie. Gewoon allemaal samen!

Sneu voor V/D Vaart, maar de kans dat Van Gaal hem had meegenomen was minimaal. Hij heeft een slecht seizoen gehad ook al door zijn prive omstandigheden en degradatievoetbal.

Kunnen we mooi Elia oproepen nu. Geluk bij een ongeluk

28 mei 2014 om 15:22

Volgens mij mag dat niet meer aangezien Louis al 30 namen heeft doorgegeven.

Nu Van Der Vaart af is gevallen zal hij de 23 spelers uit de overige 29 andere moeten halen. Of mag je dan nog een extra vervanger oproepen?

Dit is echt wel een gemis want sneijder is na 75 minuten ongeveer moe en dan had je hem in kunnen brengen en dan heb je een vervanger van bijna dezelfde klasse met ervaring en niet een wijnaldum die net pas fit is net pas in oranje zit

Hij zou toch op sportieve aspecten het WK hebben gemist. Sneijder en Wijnaldum zijn gewoon veel fitter en beter dan hem. Nog een voordeel is dat die Sabia thuis kan blijven. Wel jammer voor van der Vaart, maar het Nederlands elftal kan hem in deze staat niet gebruiken.

Wel grappig hoe iedereen vorig jaar VDV de beste middenvelder van Nederland vond en nu na 1 minder seizoen bij HSV (9 van de 10 hebben niet eens een wedstrijd gezien) praten ze maar even mee over hoe slecht hij is

Jammer voor Rafael, was waarschijnlijk zijn laatste kans om een WK mee te maken.

Had eventueel meegegaan omdat het één van de weinige creatieve voetballers is die bewezen heeft, het topniveau aan te kunnen.

Ga maar net als wij bij het kassie zitten en hopelijk genieten van een goed spelend Oranje.

Was al twijfel over zijn conditie, hoeven we nu niet meer te hebben.

Mooie kans voor Wijnaldum om te laten zien dat hij er eigenlijk sowieso bij had moeten zijn.

Grappige is dat als je de reacties leest onder nieuwberichten dat rafa naar een of andere turkse club gaat, dat er daar hele andere reacties staan dan hier....

Weet iemand nog leuke tips waar van der Vaart leuke oranje spulletjes kan kopen?
Die doet net als iedereen straks mee met de oranjegekte haha. De Knvb heeft zelfs wat spulletjes voor hem laten maken haha: www.hollandhouse.eu/officiele-knvb-artikelen.html

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren