Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong: ‘Ik zal het niveau van Johan Cruijff nooit halen’

Laatste update:

Frenkie de Jong heeft een mooie week achter de rug. Nadat de middenvelder van Ajax met het Nederlands elftal groepswinnaar werd in de Nations League, volgde zaterdag een 0-3 overwinning op NAC Breda in de Eredivisie. De Telegraaf en de Daily Mirror vergeleken De Jong deze week met Johan Cruijff, maar daar kan hij zelf weinig mee.

Dat hij werd geprezen in de media, verbaast De Jong niets. "Je weet dat die verhalen komen. Het is al vaker zo geweest. Nu was het weer even heel extreem. Ik probeer mij er niet te veel van aan te trekken en focussen op wat je moet doen", verklaart hij in gesprek met De Telegraaf. De vergelijking met Cruijff heeft hij ook meegekregen. "Mooi om te horen natuurlijk, maar ik ben echt verre van het niveau van Cruijff. En ik zal het ook nooit worden. Daar maak ik mij geen illusies over."

Over de wedstrijd tegen NAC is De Jong gematigd positief. Het duurde weliswaar veertig minuten voordat Ajax de score opende, maar volgens De Jong had NAC geen 'echte' kansen om zijn ploeg pijn te doen. "Het was geen heel lastige wedstrijd, denk ik", vat hij samen. "Een goede overwinning. Niet spectaculair, maar gewoon goed. NAC speelde heel compact, veel op de eigen helft. Het was af en toe lastig om erdoorheen te komen, maar aan de andere kant kwamen zij natuurlijk ook niet op onze helft. Zij stichtten weinig gevaar. Daar kun je voor kiezen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede mensen heeft hij om zich heen. Tot dusverre alleen maar goede uitspraken.

25 november 2018 om 08:10

Gelukkig is het vooral ook een heel nuchter ventje.

25 november 2018 om 09:53

Inderdaad een realistische en nuchter mannetje. Eigenlijk kan hij niet anders.

Als je Cruijf hebt zien spelen dan tikt hj dat niveau bij lange niet aan, terwijl Cruijff 20 meter verder naar voren speelde.

Stel dat hij het niveau wel zou benaderen, zou het nog niet slim zijn zoiets te zeggen.

25 november 2018 om 10:29

met deze uitspraken stijgt zijn waarde weer met 10m.

Geen type zoals kluivert, depay, etc, die in hun potentie denken vooral al ongeveer wereldtop te zijn.
Hij heeft gewoon iets, in zijn karakter, wat terug te zien is in zn spel.

Een frisse, nuchtere speler. Ik hoop echt dat hij dit altijd zal blijven houden.
De Ligt heeft dit ook wel. Zulke jongens zijn echt goud waard.

Dus, geen 100m meer nu vragen, maar 110m :D

PS. en een dikke vinger naar de media. De journalisten ff de grond in gedumpt. Iedere leek kan pen en papier pakken en raaskallen, dat blijkt maar weer.

25 november 2018 om 11:01

@Reinier sterker nog ik denk dat elke keer wanneer Frenkie de Jong een scheet laat hij weer 10 miljoen meer waard wordt. Letterlijk alles wat hij doet wordt door sommige gezien als kwaliteit. Het wordt met de dag gekker

25 november 2018 om 11:02

"met deze uitspraken stijgt zijn waarde weer met 10m."

Inderdaad, hij moest ook wat na Duitsland, want toen was zijn waarde met 10 mln gedaald.

Gelukkig is alles weer goed nu.

25 november 2018 om 12:55

@psveruit030 Zijn kwaliteit is zijn frisheid en nuchterheid; dat vertaalt zich vervolgens in zijn werk (voetbal), en dat is zichtbaar op de velden.

En exact die kwaliteit is schaars, zeker in het voetbalwereldje.
Dus laat de vermogende clubs maar lekker betalen. Als Dembele 100m is, is Frenkie dat ook.
Met als groot verschil dat Dembele een nonchalante arrogante gast is die niet op trainingen verschijnt en de boel verzaakt, en waar Frenkie een frisheid in contact is en betrouwbaar. En net zo snel met de bal aan de voet.

Dus! Houdoe he!

25 november 2018 om 14:08

Jesus Reinier wat een mega slecht verhaal zeg zo op de zondag ochtend man man man zelden zo veel onzin gezien. Op basis van wat jij zegt zou Dirk Kuijt 100 miljoen waard zijn en Nathan Rutjes 200 miljoen.

25 november 2018 om 14:49

@Penerai, precies. Zo kun je elk persoon met sympathie wel een hoge waarde geven.

25 november 2018 om 15:08

Ik zal nooit een profvoetballer worden maar dat weet ik van mijzelf. Ben ik nu dan ook ineens 10 miljoen meer waard omdat ik dat van mijzelf weet?

Ondanks alle hype is Frenkie gewoon altijd realistisch, zowel over het spel van Ajax als zijn eigen spel. Hij zal nooit zo goed worden als Cruijff, maar dat hoeft ook helemaal niet. Bovendien was Cruijff uniek en hetzelfde geldt voor Frenkie. Met deze mentaliteit gaat hij gewoon ver komen.

25 november 2018 om 08:10

Wat is precies het niveau van Cruijff? Misschien als het andersom was zou iedereen nu over Cruijff hebben gezegd dat die nooit zo goed als de Jong zou worden. Legendes vergelijken met spelers van nu blijft lastig. Zelfde geldt voor Brazilianen. Genoeg lengendes, maar iedereen blijft vinden dat alleen Pelé de grootste is, maar wie zegt dat bij Ronaldo Lima nou echt minder was. Is gewoon niet te vergelijken. Dus laten we stoppen met de vergelijking en hopen dat de Jong een hele grote speler gaat worden.

25 november 2018 om 08:51

Cruijff heeft naast het feit dat hij bij de beste top 3 spelers aller tijden hoort(mijn mening) ook ontzettend veel positieve invloed gehad(Nog steeds/guardiolla) op voetbal. Hij is de no1 voorstander van aanvallend voetbal en was bewust bezig met vermaken van publiek.. Daarbij itt Maradona als persoon nooit voetbal in discrediet gebracht.. als speler EN trainer absolute ambassadeur van het voetbal als vermaak

25 november 2018 om 09:01

Cruijff had op deze leeftijd 100 doelpunten gescoord. De vergelijking slaat überhaupt nergens op

25 november 2018 om 09:15

Cruijff is een van de beste voetballers uit de geschiedenis van het voetbal. Dat lijkt mij een duidelijke indicatie van zijn niveau en maar een handjevol spelers haalt dat per generatie. Ik sluit niet uit dat De Jong zich bij dit rijtje kan voegen, maar iedereen die in dat rijtje staat had/heeft iets unieks. De Jong zal inderdaad nooit de 'volgende Cruijff' worden net zoals Cruijff niet de 'volgende De Jong' zou zijn geworden. Onzin vergelijking.

25 november 2018 om 09:25

@p9j7

Je schrijft: "wat is precies het niveau van Cruijff? Misschien als het andersom was zou iedereen nu over Cruijff hebben gezegd dat die nooit zo goed als de Jong zou worden. Legendes vergelijken met spelers van nu blijft lastig. Zelfde geldt voor Brazilianen. Genoeg lengendes, maar iedereen blijft vinden dat alleen Pelã© de grootste is, maar wie zegt dat bij Ronaldo Lima nou echt minder was. Is gewoon niet te vergelijken. Dus laten we stoppen met de vergelijking en hopen dat de Jong een hele grote speler gaat worden".

Als je wilt weten wat het niveau van Cruijff was, moet je kijken naar oude opnames van voor zijn 20e. In die fase van zijn carriere liep hij veel oudere en ervarener spelers al aanwijzingen te geven en die waren zo onder de indruk van zijn capaciteiten dat ze het nog accepteerden ook. De uitzonderlijke kwaliteiten van Cruijff zaten niet alleen in de techniek, maar vooral in zijn hoofd. Hij kon de wedstrijden geweldig lezen en had de tecniek om uit te voeren wat zijn hoofd bedacht. Hij was op latere leeftijd een van de weinige mensen die al aan een paar beelden genoeg had om het talent van een jonge speler te onderkennen. Voorbeelden daarvan waren Marco van Basten en Dennis Bergkamp.

Ik ben het met je eens dat spelers met elkaar vergelijken appels met peren vergelijk is als het om spelers gaat die in verschillende tijdperken actief waren omdat voetbal nu eenmaal ook evolueert. Spelers als Messi, Pele, Cruijff en Maradonna hebben met elkaar gemeen dat ze vanwege hun exceptionele kwaliteiten boven de rest uitstaken en wie van hen nu echt de beste was of is, is wat mij betreft gewoon een keuze op basis van voorkeur.

Ik denk dat iedereen het wel met elkaar eens is, dat Cruijff een speler van de buitencategorie was en ik denk persoonlijk dat Frenkie de Jong dat niveau met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid inderdaad nooit zal gaan halen. Dat is ook helemaal niet erg omdat dat maar voor weinige spelers is weg gelegd omdat dergelijke spelers maar eens in de zoveel tijd worden geboren en je ook zonder tot die categorie te behoren een geweldige speler kunt zijn. Ik vind de negatieve reacties op mensen die roepen dat FdJ op Cruijff lijkt of iets van hem weg heeft, kleinburgerlijk omdat een dergelijke uitspraak niet automatisch een waardeoordeel inhoudt en je in allerlei opzichten op iemand kunt lijken. Ook op zonder dat je over de exceptionele kwaliteiten beschikt van de persoon waarmee je wordt vergeleken. Kijk maar naar jordi. Ook een speler uit de zaterdag-competitie kan op Cruijff lijken als hij bijvoorbeeld een gelijkwaardige houding of motorriek heeft. Ik vind het daarom helemaal niet zo erg als talenten met een gearriveerde speler worden vergeleken omdat je dat sowieso altijd met een flinke korrel zout nemen.

25 november 2018 om 10:41

inderdaad, De Jong is nu 21 en 2 goals gemaakt in zijn carriere en Cruijff had 102 goals gemaakt op zijn 21e

hoezo vergelijkt men hem met Cruijff? qua goals, qua spel, qua techniek, qua persoon, qua type speler, qua leiderschap, qua karakter zijn ze totaal verschillend van elkaar... Zou ik als ik de Jong was ook niet blij mee zijn met zo'n vergelijking, want dan leg je toch ergens een verwachtingspatroon neer en een totaal verkeerd beeld van hem als speler.

De Jong is tot nu toe een uitstekende voetballer maar de vergelijking met Cruijff is absurd

26 november 2018 om 10:45

Wat is precies het niveau van Cruijff? Cruijff is potverdorie uitgeroepen tot beste Europese voetballer ooit haha.

Realistische, nuchtere jongen! Een verademing ten opzichte van de blaaskaken die de voetbalwereld tegenwoordig domineren!

Ja tuurlijk Frenkie... Messi kan ook het niveau van Johan Cruyff niet halen... Het is geen schande ... Johan Cruyff is een aparte voetballer met een extra intelligentie... Ik vind jij bent ook een zeer slimme speler met een mooi toekomst...en niet vergeten,jij bent nog heel jong... Zeg nooit nooit... Maar jij bent zeker the next Iniesta.

25 november 2018 om 08:20

Denk dat messi het niveau van cruyff echt wel heeft gehaald alleen is messi toch weer een ander soort speler

Snap eigenlijk niet echt waar de vergelijking de jong met cruyff vandaan komt alleen omdat die nederlands is en bij ajax speelt???

25 november 2018 om 08:38

Dat helpt zeker maar er zit natuurlijk ook iets herkenbaars in zijn postuur of tenminste houding aan de bal, de manier waarop hij vooruitvoetbalt, dingen simpel houdt en in mijn ogen vooral ook dat als hij besluit dat de beste oplossing is om niet af te spelen maar zelf wat meters te maken, het gemak waarmee hij een of meer man voorbij slalomt. De interesse van barca en waarschijnlijkheid dat hij daarheen gaat zal ook de vergelijking met Cruyff oproepen. Frenkie is zeker niet op zo’n jonge leeftijd zo bepalend, maar gelijkenissen zijn er genoeg.

25 november 2018 om 09:23

Meer de manier hoe hij beweegd en loopt is vergelijkbaar. Dat wilt niet zeggen dat hij op het zelfde niveau speelt als Johan.

25 november 2018 om 09:30

Precies dit dus! Zijn postuur en manier van bewegen doen denken aan Cruijff. Niks meer en niks minder. Dat zegt verder helemaal niets over niveau of over persoonlijkheid.

Mensen willen ook wel erg graag een stempel op iemand plakken. Gelukkig blijft hij er zelf nuchter onder.
Deze jongen kan als hij zich zo blijft ontwikkelen en de juiste keuzes maakt en natuurlijk niet geblesseerd raakt ver komen. Hopelijk kunnen we nog jaren genieten van hem

Klopt. Maar nog steeds een geweldige speler.

De vergelijking met Gullit vind ik beter, met zijn machtige runs over het middenveld. Los van het niveau he, ik begin over stijl. Cruijff stond veel dichter bij de goal.

25 november 2018 om 09:05

Dat vind ik helemaal niet. Gullit was een blok beton, een krachtmens die overal dwars doorheen kon lopen. Frenkie heeft dat niet, die doet het meer op souplesse en inzicht. Gullit en De Jong hebben echt niets van elkaar. Ook niet toen Gullit net begon.

25 november 2018 om 09:05

Serieus? Ik vind Ruud Gullit en Frenkie de Jong echt tegenpolen. Jazeker hebben ze allebei een run in de benen maar Gullit's kracht was zijn ongelooflijke drive en power en onverzettelijkheid waar Frenkie de Jong juist uitblinkt in techniek, overzicht en rust in zijn spel en eerder te tenger is dan dat hij een krachtvoetballer is.

Bovendien was Gullit in mijn ogen een echte 10 met kwaliteitennaar voren toe als valse spits en liggen de Jong's kwaliteiten 30 meter naar achteren.

Niet heel vreemd, Cruijff behoort tot de beste 10 voetballers aller tijden, dat niveau halen is gewoon geen realistisch doel.

Wat word deze jongen gehyped zeg door de media.Iniesta ,Cruijf laat me niet lachen .deze jongen is bijna 22 jaar en heeft alleen de jupiler league gewonnen en een paar leuke wedstrijdjes gespeeld .hij word als talent van 16 jaar beschouwd .

25 november 2018 om 09:21

Vergelijken op leeftijd, altijd goed... Ruud van Nistelrooy had op die leeftijd zijn eerste aardige seizoen bij Den Bosch en Xavi speelde het meerendeel van zijn wedstrijden in Barca B. Laten we gewoon genieten van de speler Frenkie en stoppen met vergelijken.

25 november 2018 om 09:48

\\\\\\\\\\... Iedereen mag een eigen mening hebben,maar de mening mag niet gevoed zijn door voorkeur voor een andere speler of club dan wel ras of leeftijd ,dat vind ik in het algemeen!,ik doel daar niet op jou reactie.
Wat Frenkie nu al gepresteerd heeft zal jij nooit al wordt je 100 jaar presteren,dat moet al eens eerst overdenken voor dat je deze reactie gaat plaatsen
Zie vooral het goede in de mens,in plaats van afbreken en zoeken naar gebreken.
Frenkie is pas 21 jaar, in een jaar tijd van een speler die nog niet in de basis stond tot nu.ongelooflijk wat een progressie. .En is het dan niet te vroeg om deze reactie te plaatsen?

25 november 2018 om 09:50

Hij is 21 en wordt pas in mei 22. Dus je kan gerust gewoon 21 zeggen ipv “bijna 22”. Want dat is een beetje raar.

Extra knap vind ik het dat ie niet gaat zweven. Al die verhalen daar word je toch gek van! Inderdaad zal ie een hoop fatsoenlijke, intelligente mensen om zich heen hebben. Wat een verademing een keer

Frenkie is Frenkie en dat moet zo blijven.een vergelijking kan niet met spelers van 20 jaar terug,nu wordt er meer gevraagd van de spelers ,ze zijn veel sneller betere voeding beter begeleiding enz

Men kan wel een vergelijking maken,met hoe hij loopt, beweegt, tactiek,lichaamsbouw.enz
Ik vind Frenkie een uitzonderlijke goede speler,en een bijzonder mooi mens,innerlijk en uiterlijk.

Ik snap niet dat mensen de nadruk leggen op het niveau wat hij dan wel niet tov Cruijff zou halen.. ik denk dat iedereen die hem vergelijkt meer bedoeld dat de bewegingen en zijn manier van spelen ze aan Cruijff doen denken. Kijk naar hoe Frenkie het Nederlands elftal laat draaien met zijn manier van omschakelen op het middenveld. Het is niet voor niets dat veel spelers hem opzoeken omdat hij ook met bepaalde Cruijff bewegingen spelers achter zich laat.. Niemand wil beweren dat hij het niveau zal halen.. alleen doen ze frenkie aan hem denken.

Ik vind het een prachtige speler om te zien. Echter moeten deze jongens komende zomer een stap maken puur voor het NL voetbal. Echter vind ik dat Frenkie nog beslissender moet gaan worden. Hij stoomt heel vaak op rond de 16 enkel mis ik bij hem de goals en assists. Ik volg hem al een tijd en dit moet hij gewoon opkrikken wilt voor hij naar het buitenland gaat.

25 november 2018 om 10:10

076ray
Leg die vraag eens bij de trainer neer. Frenkie moet van de trainer doen wat hij nou doet. Hij moet de achterhoede bijstaan en daar de bal ophalen, en passing geven naar de voorspelers.
Hij moet ook het spel verdelen. Dat is zijn werk. En dat doet hij uitzonderlijk goed.wanneer hij meer naar voren geplaatst wordt in het team,dan kan hij ook meer doelpunten maken en meer assists plaatsen. Die plaats heeft bij Ajax Ziyech in het team. Frenkie kan op de plaats waar hij nu staat niet gemist worden!!!

Frenkie is een nuchter ventje! Helaas zijn er dan nog mensen die Frenkie in 1 adem met een hype noemen! Is het nu omdat hij in jullie ogen bij de verkeerde club zit? Of wat? Frenkie met JC vergelijken tja, hoe dan? Pelé vergelijken met Ronaldo? Hoe dan? Andere tijden, meer zeg ik niet. Tempo van nu of toen is niet met elkaar te vergelijken. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Als je niet ziet dat deze jongen qua stijl idd heel erg veel op JC lijkt, heb je er weinig oog voor. In alles lijkt hij er op. Dat wil niet zeggen dat hij ook dat niveau ooit haalt. Maar hij speelt echt in de 'geest' van de grote meester!

25 november 2018 om 10:29

En toch leven we nu in 2018 en niet in 1972 of zo. Heb je de foto op de cover gezien bij de Telegraaf? Dat is toch nergens voor nodig. Frenkie de Jong is een zeer getalenteerde jongen, maar het heeft geen zin om te beginnen met in mijn mening nutteloze vergelijkingen.

Een speler van nu vergelijken met iemand die meer dan veertig jaar geleden actief was is gewoon niet slim. Cruijff speelde in een hele andere tijd. Waarom zou je Frenkie de Jong met de eeuwige nummer 14 willen vergelijken? Valentijn Driessen is compleet doorgeschoten en is zo extreem met z'n mening. Of Ajax kan er niks van of de Jong lijkt ineens op Cruijff. Slaat echt nergens op.

Gelukkig is Frenkie een hele nuchtere jongen. Samen met de Ligt vormen zij een duo die niet snel gek te maken zijn. Ze zijn realistisch en werken hard. Beide zullen in de zomer vertrekken en hopelijk gaan ze ook nog meer schitteren in Oranje. Als ze mensen als Driessen laten ouwehoeren dan komt het wel goed met ze.

26 november 2018 om 12:16

Wat verwacht je dan met mensen als Tom Egbers en Jeroen Stekelenburg. Met alle respect maar dat is journalistiek gewoon van een minder niveau dan Bert Maalderink en Jack van Gelder. Ook Jack heeft minpunten maar die man kan tenminste een gesprek (simpele analyse van een voetbalwedstrijdje) in goede banen leiden zonder 34 keer compleet de weg kwijt te zijn. Ik vraag me echt af wie de sportafdeling van de NOS organiseert, die man moet echt een keer gaan ingrijpen. Als je toevallig gisteravond Studio Voetbal hebt gezien weet je wel wat ik bedoel denk ik. Een tafel met Jack van Gelder, Jan van Halst, Youri en Jan Mulder en Aad de Mos was nog leuker om naar te kijken dan het verschrikkelijke programma wat ze nu uitzenden.

Gewoon ophouden met die vergelijkingen.
Frenkie is gewoon Frenkie.
Hij heeft zijn eigen identieke speelstijl. Net zoals ik mijn eigen identieke id kaart heb die niemand heeft behalve ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren