Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erling Haaland slaat terug naar Liverpool-ster: ‘Hij weet niet hoe dat voelt’

Laatste update:

Komend weekend nemen Liverpool en Manchester City het tegen elkaar op tijdens een absolute Premier League-kraker op Anfield. The Reds hopen de eerste plaats in handen te houden, maar voelen de hete adem van the Citizens, die na 27 wedstrijden slechts één punt minder hebben verzameld. Hoewel de wedstrijd pas zondagmiddag (16:45 uur) wordt afgewerkt, hebben spelers van beide clubs in aanloop naar het duel al wat plaagstootjes uitgedeeld.

De strijd tussen Liverpool en Manchester City, als best presterende clubs van Engeland, houdt voetbalfans wereldwijd al bijna een decennium bezig. Hoewel de grootmacht uit Manchester meer prijzen won, is Liverpool-rechtsback Trent Alexander-Arnold van mening dat de prestaties van zijn club in de afgelopen jaren de meeste eer verdienen.

“Hoewel zij meer prijzen hebben gewonnen dan wij en waarschijnlijk succesvoller zijn geweest, zullen onze prijzen meer voor ons en onze supporters betekenen vanwege de financiële situatie bij beide clubs”, aldus Alexander-Arnold tegenover FourFourTwo. De Engels international wist in 2020 met zijn jeugdliefde beslag te leggen op het eerste kampioenschap sinds 1990.

Sky Sports maakte dankbaar gebruik van de uitspraken van Alexander-Arnold, door ze voor te leggen aan Manchester City-topspits Erling Braut Haaland. De Noor reageerde gepikeerd. “Als hij dat wil zeggen, prima. Ik ben hier pas één jaar en heb de treble gewonnen. Dat gaf een behoorlijk lekker gevoel. Ik denk niet dat hij precies weet hoe dat voelt…”

Haaland vindt de uitspraken van Alexander-Arnold onnodig, zo laat hij duidelijk blijken. “Hij kan praten wat hij wil… Ik weet niet waarom hij dat doet, maar ik zit er niet mee.” De linkspoot weigert de favorietenrol te claimen. “Ik denk dat er veel teams zijn die de Premier League kunnen winnen, de afgelopen jaren was het altijd City. We gaan proberen om dat weer te doen. Het zal niet makkelijk worden, maar we zijn een goed team.”

Manchester City-verdediger Ruben Dias toont in gesprek met BBC Radio Manchester ook geen begrip voor de uitspraken van Alexander-Arnold. “Aan het eind van de dag kun je alleen bepaalde emoties hebben als je echt dingen wint. Bij het winnen van de treble komt een gevoel dat je alleen kunt hebben als je de treble daadwerkelijk wint. Ik probeer geen commentaar te geven op het succes van andere mensen en probeer het ook niet groter of kleiner te maken dan dat het is.”

Context


Joleon Lescott, die tussen 2009 en 2014 actief was voor Manchester City, is van mening dat de uitspraken van Alexander-Arnold door de media zijn opgepompt. “Je zou het in de context moeten horen, want je kan het al snel verkeerd opvatten. Maar ik denk niet dat je kan zeggen dat een prijs meer betekent voor de ene groep fans dan de andere, omdat het voor iedereen even belangrijk is”, aldus Lescott als analist bij TNT Sports.

Bekijk Liverpool - Manchester City live op Viaplay!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alexander-Arnold heeft mijns inziens gewoon gelijk. Liverpool is een van de grootste clubs van Engeland en al dertig jaar geen kampioen meer, de ontlading daar was onvoorstelbaar. Zelfs de hardcore City fans weten dat ze nergens waren zonder de olie dollars. De beleving is gewoon simpelweg minder bij City. Verder ook niet zo veel mis mee

8 maart 2024 om 11:10

Welke club is iets zonder geld dan? Standaard heeft degene met de grootste clubkas ook de meeste prijzen. Ajax is in NL ook de grootste door het geld wat gegenereerd wordt.

8 maart 2024 om 11:12

Klopt, maar voor mij (en ik denk vele met mij) gaat het erom hoe dat geld verkregen is. Ajax heeft geen rijke investeerder, maar heeft zorgvuldig haar kapitaal opgebouwd door goed beleid (jeugdopleiding, goede jonge spelers scouten en die weer met winst doorverkopen).

City heeft gewoon een cheatcode gebruikt en had opeens miljarden te besteden.

8 maart 2024 om 11:34

En uiteindelijk hebben al die grote clubs ooit een cheatcode gebruikt. Of dat nu ligging in de hoofdstad of een van de grootste steden van het land is, een of andere suikeroom of een groot bedrijf om de hoek.

Maar omdat dat dan 80 jaar geleden is, telt dat plots niet meer.

8 maart 2024 om 11:40

Mijn irritatie zit meer in hoe dat geld in de club gekomen is. Een Chelsea heeft altijd dezelfde geografische voordelen als Arsenal gehad maar is pas echt mee gaan doen met de grote jongens toen ene Abra er binnen kwam, die door slim gebruik, nee misbruik, te maken van de regels de club volpompte met zijn illegaal verkregen centen en daarmee de club omhoog gekatapulteerd heeft. Dat zou imo niet mogen... Het is nu de zoveelste keer dat de regels aangepast zijn omdat Chelsea weer een maas gevonden heeft, dat zou niet iets moeten zeggen over de regels maar iets over de mensen bij de club Chelsea. Andere clubs hebben die regels gerespecteerd en niet geprobeerd daar omheen te werken omdat ze zoiets hebben als sportieve integriteit. Dat hebben de mensen die dat bij Chelsea allemaal gedaan hebben niet imo.

8 maart 2024 om 11:53

En arsenal was dan weer de club van arbeiders van een koninklijke wapenfabriek uit Londen in den beginne toen er nog niet eens regels waren. In 1910 waren ze bijna failliet en werden ze door lokale zakenmannen gered. En door recorduitgaven werden ze in het daaropvolgende decennium zelfs “the Bank of England club” genoemd.

Is dat nu zo anders dan man city maar dan gewoon 100 jaar geleden? Ik vind het maar een belachelijk idee dat clubs die 100 jaar geleden door randzaken groot geworden zijn en zo een niet concurentieerbaar voordeel hebben opgebouwd ten opzichte van niet traditionele topclubs dan maar tot in de eeuwigheid voordeel moeten hebben van die voorkeurspositie in een verleden zonder enige regels.

8 maart 2024 om 12:04

Je bent op de hoogte

Maar was dat illegaal verkregen geld? Abra heeft nooit schone handjes gehad sinds zijn komst naar Chelsea en daarvoor. City is dan weer misschien schoner geld, maar die hebben talloze regels overtreden in het proces.

8 maart 2024 om 12:07

Ja dat is iets heel anders. De club werd door fans overeind gehouden en niet door een oliestaat die met een sportswashing project bezig is. Als je dat verschil niet kan zien dan ligt dat meer aan jouw intelligentie. De traditionele clubs hebben een eeuw gedaan om te zijn waar ze zijn, met fans die al generaties lang een club supporten. In de tussentijd heeft City Football Group de 13e voetbalclub opgekocht

8 maart 2024 om 12:19

Wat je nu opsomt zijn inderdaad de randvoorwaarden om een grote club te worden. Lokale voordelen of oorsprong met geschiedenis. Met cheatcode wordt voornamelijk de snelheid waarmee miljarden in een club worden gepompt bedoeld. Dat verschil snap je toch wel Lierse? Heb zelf ook veel meer met clubs met een historie (ja zelfs Ajax) dan het snelle geld (Chelsea, City, PSG)

8 maart 2024 om 12:23

We gaan nu toch niet serieus doen of een tijd waarin er geen regels waren, het wilde westen dus, te vergelijken is met nu. Nee Arsenal overtrad geen regels, want ze bestonden niet.

8 maart 2024 om 12:26

"ligging in de hoofdstad of een van de grootste steden van het land is"

Dat vind ik geen cheatcode. Veel clubs zijn niet als profclub begonnen (omdat er toen geen profvoetbal bestond). Dat sommige clubs meer potentie hebben door hun achterland is gewoon 'geluk'. Maar zeker geen cheatcode. Die vergelijking gaat dus mank.

8 maart 2024 om 12:27

De traditionele clubs hebben een eeuw gedaan om te zijn waar ze zijn, met fans die al generaties lang een club supporten.

Lierse, dit hierboven is een heel sterk punt en mag je best op in gaan.

8 maart 2024 om 12:30

@Techno, ik heb ook meer met clubs met historie ja. Maar als we even kritisch kijken dan is dat ook allemaal relatief. Ik ben zelf een grote Inter fan. Inter was een best succesvolle club tot in de jaren 50. Toen werd Inter echter gekocht door een oliemagnaat genaamd Angelo Moratti. Die was van 1955 tot 1968 voorzitter van Inter. In die periode won Inter plots twee keer de Europacup I (in 64 en 64). Is dat nu echt zo anders dan wat er nu bij City gebeurt? Of wat met het Milan van de jaren 80?

Mijn grote probleem met het argument ‘geschiedenis’ is dat je een of andere versteende voetbalpiramide krijgt. Clubs die traditioneel groot waren zullen dat blijven, zonder enige rekening te houden met hoe die clubs zelf echt groot geworden zijn. Namelijk gewoon door dezelfde reden als dat een City nu enorm is. Veel geld hebben.

8 maart 2024 om 12:31

Geen cheatcode? Noem eens een recordkampioen van een land die uit een stad komt die niet de hoofdstad is of een van de belangrijke industriële steden van dat land?

8 maart 2024 om 12:38

@Samcro, ik vind dat helemaal geen sterk punt.

Dat zou een sterk punt zijn als een Arsenal, Liverpool of Man U tot in de jaren 90 een kleine club was en dan pas sindsdien door goed beleid een grote club geworden is zonder gebruik te maken van een externe geldschieter.

Echter zijn die clubs gewoon al sinds de oudheid van het voetbal extreem succesvolle clubs. Dus die clubs hebben net zoals City nu op een korte periode veel succes vergaard. Daarna zijn ze altijd op dat succes blijven voortborduren. Dat je 100 jaar geleden een rijke kerel had die met vele uitgaven grote successen bracht waarna je een topclub werd en zo een hele periode lang veel supporters had (supporters hebben als succesvolle club is geen prestatie, dat bewijzen Chelsea en City) verandert dat beginpunt niet. Omdat je iets als eerste deed ben je niet plots de enige die dat ooit mag doen.

Kijk naar mijn voorbeeld van Inter hierboven. 99% Van de mensen weet dat waarschijnlijk niet eens en toch wordt Inter gezien als een grote en succesvolle traditieclub, wat het natuurlijk ook gewoon is. Maar de grootste successen kwamen onder een rijke oliebaron. Idem bij City. Dat is ook een mooie en relatief succesvolle traditieclub die nu grote successen boekt door een oliebaron.

Ik vind het nogal gek dat het argument dan is “ja maar dat was vroeger dus dat maakt niet uit want ondertussen zijn we 70 jaar later”. Is City binnen 60 jaar dan ook een traditieclub als ze dit in stand houden voor jou?

8 maart 2024 om 12:45

Het is natuurlijk wel net waar dat geld vandaan komt. Sponsoren e.d. moet je nog steeds zelf binnenhalen als organisatie. In het geval van City wordt het gewoon in de schoot geworpen. Daar zit een staat achter en de claim van de Premier League liegt er ook niet om. 115 claims voor het niet houden aan de regels van de PL. Ik kan er ook niet enigszins voor juichen en dat terwijl ze fenomenaal voetbal spelen.

8 maart 2024 om 12:46

@lierse Dat is geen cheatcode. Clubs zijn onstaan op de plekken waar ze zijn onstaan omdat er animo was voor de mensen daar om te gaan voetballen. Daar is toen echt niet over nagedacht dat in de toekomst prof voetbal zou kunnen onstaan en dat het dan wel lekker is om een groot achterland te hebben. Dat dat uiteidenlijk voordeel oplevert ten opzichte van clubs uit kleinere plaatjes: jazeker, maar dit is gewoon geluk.

Dat is totaal wat anders dan rijke eigenaren die er, in het geval van City, miljarden inpompen. PATS Boem. Zomaar uit het niets. Dat is een cheatcode, want dat is heel bewust zo gedaan en gecontroleerd gedaan. . De locatie van je club is gewoon geluk.

8 maart 2024 om 12:50

@Sirius, die huidige inkomsten vind ik niet zo relevant. In zowat elk land heeft de traditioneel meest succesvolle club van het land een van de allergrootste begrotingen. We kunnen dus wel concluderen dat de huidige rijkdom van de absolute top niet per se een gevolg is van goed beleid, maar van het succes uit het verleden. Want op zich is er dat gewoon gebeurd in de huidige voetbalwereld. De traditionele topclubs hebben een soort van monopolie opgebouwd waar kleinere clubs met goed beleid nooit tegen kunnen opboksen. Lijkt me ook geen wenselijke situatie.

8 maart 2024 om 13:35

Het zit hem denk ik ook in het type fans. Bij een club als Liverpool is er een grote groep die al generaties lang fan zijn van de club en daardoor alle hoogte en dieptepunten kennen. Bij City is het gros toch pas komen aanwaaien na de oliedollars. Dan zit daar voor mijn gevoel een mindere beleving in bij een kampioenschap dan een Liverpool en dat maakt voor mij Liverpool een mooiere club.

8 maart 2024 om 14:22

City heeft treble gewonnen met 115 FFP aanklachten aan hun broek. Daarnaast interesseert het niemand. Berichten op social media na het winnen van de treble worden minder bekeken en geliked dan een bericht van United of Liverpool dat de Carabao Cup wint. Stadion van City vaker half leeg dan vol, het blijft een oppomp verhaal.
Waar Trent nog meer gelijk in heeft is dat het voor hem veel specialer is een prijs te pakken met zijn boyhood club.
Nu komen Haaland, Dias en de andere met interviews waarin ze Trent aanpakken, zegt al genoeg over hoe klein ze zijn. En nogmaals het interesseert niemand iets wat City doet, zelfde exposure als Norwich City

8 maart 2024 om 17:48

@Mancunian Dezelfde exposure als Norwich City is natuurlijk de rijnste onzin. Op social media zien dat het aantal volgens van Man City ondertussen ongeveer op het niveau zit van tradionele topclubs m.u.v. o.a. Real, Barca en United. Het stadion is ook niet vaker half leeg dan vol.

Bij sommige doordeweekse wedstrijden zit het inderdaad niet vol. De weekend wedstrijden zijn echter bijna altijd wel zo goed als uitverkocht en dan zit er een man of 53.000 is het stadion. City heeft nog altijd het record in handen van meeste bezoekers (80.000). Dat was lang geleden in een FA Cup finale

Daarnaast vind ik dat je de plank mis slaat wat betreft de discussie rondom de uitspraak. De uitspraak van TAA is een belediging voor het harde werken dat deze spelers hebben moeten doen om de PL te winnen. Daar heb je niet alleen kwaliteit nodig, maar moet je vooral ook hard werken om een ijzersterk collectief te krijgen. Vanuit hun perspectief is het niet meer dan logisch dat ze zo reageren. "Hoe klein ze zijn" is een , naar mijn mening, kinderlijk sentiment dat nergens anders op is gebaseerd dan jouw haat op Manchester City

8 maart 2024 om 17:49

Het is ook wel een verschil hoe je dat genereert hè. Sommige clubs zijn rijk geworden door hun prestaties op het veld. City is rijk geworden omdat een sjeik het leuk vond om te investeren. Vergeet dan ook niet dat City hun geld illegaal verwerft door neppe sponsor contracten etc. Het is gewoon een zielloze club 80% van de supporters is pas fan sinds ze prijzen winnen.

8 maart 2024 om 17:52

@Hendrik Bij beide clubs moet je onderscheid maken tussen lokale, loyale fans en wereldwijde fans die op het succes, de spelers en uitstraling zijn afgekomen. Beide clubs kennen beide groepen supporters natuurlijk. Relatief gezien is Man City toch wel een van de grotere verenigingen van Engeland en staat het in de top 6 qua meeste wedstrijden op het hoogste niveau ooit

8 maart 2024 om 17:55

@Tilburg Hoeveel fans zouden United en Liverpool hebben als ze de prijzenkast van Hull City hadden gehad? Succes/Kwaliteit en het aantal fans zijn 2 helften van dezelfde munt

8 maart 2024 om 11:14

Helemaal met je eens. Die bijelkaar gekochte prijzen van Man City of Chelsea...leuk en aardig allemaal maar het heeft een stuk minder waarde dan wanneer die prijzen worden gewonnen door echte clubs met goed beleid. Dat gezegd hebbende: Haaland is wel een fenomeen

8 maart 2024 om 11:23

Nouja, het is niet alsof de City spelers minder hard moeten werken omdat ze voor vele miljoenen euro's meer zijn gehaald als die van Liverpool. De uitspraak een kampioenschap te 'kopen' doet mijns insziens een beetje af aan de prestaties van de City spelers, die iedere week nog steeds net zoveel discipline en talent moeten inbrengen.

8 maart 2024 om 11:41

‘De ontlading daar was onvoorstelbaar’
Bedoel je dan de titel algemeen? Of voor de fans, of fans in het stadion of buiten het stadion tijdens de parade?
Want alleen bij de eerste opgenoemde punt kan ik je begrijpen, voor de rest niet want Liverpool heeft de lelijkste kampioenschap gewonnen die je maar kunt winnen. Als ik ze een kampioenschap moet geven, dan die van de Corona Champions!

8 maart 2024 om 16:00

13 mei 2012 QPR op bezoek bij Man City in het Etihad stadium. Ik heb nog nooit zo'n ontlading gezien bij een kampioenschap vanwege alle omstandigheden. 2 goals in de blessuretijd, 42 jaar zonder landstitel en dat tegen de buurman: het United van Ferguson. Dat was zeer zeker een enorme ontlading.

Na 30 jaar de PL winnen is natuurlijk niet hetzelfde als elk jaar de PL winnen. Dat is niet meer dan logisch. Het kampioenschap Napoli was natuurlijk ook bijzonderder dan die van PSG afgelopen jaar. Maar laten we ook niet doen alsof Liverpool een kleine club is dat met een jeugdelftal de PL heeft gewonnen. Liverpool had dit nooit kunnen doen onder die concurrentie als ze geen enorme begroting hadden gehad. Als het niet wordt gebruikt om sterren te kopen dan wordt het wel gebruikt om salarissen uit te delen om sterren te behouden. En ondanks jarenlang zonder succes hoeft Liverpool weinig te doen om aan een mega omzet te komen. De Liverpool fans weten dat ze ook nergens zouden zijn zonder die legacy en het feit dat ze in de PL spelen

TAA heeft volkomen gelijk. Prijzen winnen met je jeugdliefde,als jongen uit de eigen jeugd. Dat is onvergelijkbaar met een vreemdelingen legioen. Dias en Haaland zijn passanten. Als de suikeroom weggaat dan gaan deze spelers ook naar een andere club. Liverpool heeft zichzelf onder Klopp van subtopper langzaam naar de top bewogen. Zonder rijke suikeroom.

City staat vandaag de dag alleen waar ze staan door financiã«le doping. Natuurlijk geeft dat een ander gevoel voor de spelers en fans. Liverpool fans hebben jaren moeten wachten en hebben een langzaam process meegemaakt.

City fans waren niks gewend en PATS BOEM daar stond een sterrenteam.

8 maart 2024 om 10:54

Natuurlijk heeft Liverpool wel een rijke suikeroom. De eigenaar van Liverpool is ook miljardair en iedere zomer geven ze rond de honderdvijftig miljoen uit. Liverpool was ook bereid meer dan honderd miljoen voor Caicedo te betalen totdat Chelsea de deal kaapte. Doet niks af aan de prestaties verder, maar we moeten niet doen alsof Liverpool zielig is. Die geven ook bakken met geld uit.

8 maart 2024 om 11:10



Het mooie aan het internet is dat mensen van alles kunnen roepen zonder daadwerkelijk kennis over het onderwerp te hebben. De Fenway Group geeft amper geld uit aan Liverpool op de initiã«le investering na. (Zie mijn reactie benden): Sinds 2010 136 miljoen pond in Liverpool gestopt en daarnast nog zo'n 37 miljoen pond uit Liverpool gehaald om een lening te betalen voor de verbouwing van een tribune.

Onvergelijkbaar met een City die sinds de overname aan het financiã«le doping infuus hangen.

8 maart 2024 om 11:32

Ik vind het wel grappig dat er gedaan wordt alsof Liverpool niet veel geld uitgeeft aan spelers. Hoeveel hebben Alisson, Van Dijk en Nunez gekost ook alweer? Of een Szobozslai? Of eerder Keita? Dan wordt er al snel geroepen dat je naar netto-uitgaven moet kijken, wat ik sws onzin vind, maar daar heeft Liverpool de mazzel gehad dat Barca zo idioot is geweest om 150mio voor Coutinho neer te tellen, anders had die balans er ook weer anders uit gezien.

Elke club geeft geld uit, Liverpool net zo goed.
En City is idd plastic.

8 maart 2024 om 12:00

Elke club geeft geld uit, dat ben ik met je eens. Maar alleen kijken naar de uitgaven vind ik minder relevant dan kijken naar de netto resultaten. Liverpool had namelijk nooit Alisson, Keita en Fabinho kunnen halen/betalen zonder de verkoop van Coutinho

8 maart 2024 om 12:11

Ik vind dat net zo goed vertekenen omdat Coutinho nooit zoveel waard was, maar omdat Barca hun portemonnee niet dicht kon houden kregen ze dat wel. Arsenal is bijvoorbeeld dramatisch in verkopen van spelers, net als Utd dus zullen ze qua netto altijd slechte cijfers hebben.

8 maart 2024 om 12:20

Volgens mij werkt het 2 kanten op. PSG kon de portemonnee niet dichthouden voor Neymar dus Barca zat met een grote zak geld. Daardoor kon Liverpool de hoofdprijs vangen voor Coutinho maar betaalden ze zelf de hoofdprijs voor Alisson. Zo gaat het al jaren.
Maar los daarvan is het toch logisch dat je slechte cijfers blijft schrijven als je slecht ben in het verkopen? Het verkopen van spelers draagt direct bij aan wat je uit kunt geven aan nieuwe spelers.

8 maart 2024 om 12:25

@samcro geld uitgeven is prima. Wat de meeste mensen steek is hoe bepaalde clubs aan dat geld zijn gekomen.

8 maart 2024 om 12:29

Dat is ook logisch, maar hier wordt net-spend vaak gebruikt om de ene club boven de andere te plaatsen en daardoor minder erg te zijn.

Een voorbeeld: Zodra het over City gaat, gaat het over de enorme bedragen die voor spelers neergelegd worden, maar als je dan zegt dat Liverpool ook enorm veel voor Van Dijk heeft uitgegeven dan wordt er weer gezegd 'maar net-spend doen we het beter dan City'. Alsof dat opeens een prestatie is....

8 maart 2024 om 12:48

Net-spend boeit mij eerlijk gezegd niet. Als je dat geld op een eerliijke (lees; niet suikeroom) manier hebt verdient, dan is het toch prima als je dat uitgeeft?\

8 maart 2024 om 12:55

@samcro
Wat ik erg grappig vind is dat Liverpool fans nooit kijken naar salarissen. Omdat het anders niet past in hun straatje.

Dit vond ik op X van Terry Flewers die er naar heeft gekeken en meer dan 100k volgers heeft:

“ Liverpool have injected over £500 million more than Arsenal and Manchester City, an impressive £700 million, into their squad solely on salaries over the last five years. ”

8 maart 2024 om 10:59

Foden says hi.

8 maart 2024 om 11:13

Klopt. Maar in dit interview worden specifiek TAA, Haaland en Dias genoemd. Niet Foden. Voor Foden zal het zeker ook specialer zijn om prijzen te winnen met 'zijn' City. Haaland en Dias blijven passanten.

8 maart 2024 om 11:48

Geloof mij, de euforie toen Aguero die bal in het netje liet ploffen is minimaal net zo groot geweest bij de doorgewinterde City fans

8 maart 2024 om 12:05

Toen het halve stadium al buiten liep en naar huis was bedoel je , die ook niet meer het geloof hadden dat het nog ging gebeuren tot het op een of andere dubieuze rede toch nog lukte zal niet zeggen dat het omkoping was maar een geurtje zat er wel aan

8 maart 2024 om 12:45

Haha met andere woorden. Je vindt het toch omkoping?

8 maart 2024 om 16:21

Het financiele gat tussen Liverpool en de top is nooit echt huge geweest. Het feit dat het Liverpool is en ze in de PL spelen zorgt ervoor dat ze honderden miljoenen binnenkrijgen zonder dat ze daar "echt" veel voor hoeven te doen of presteren. Dat is hoe de voetbalpyramide werkt. Jarenlang wanbeleid en je bent financieel nog steeds top. Ik begrijp dat dat nog steeds niet hetzelfde is als Man City, maar die nuance mag zeker gemaakt worden. Want dat zorgt er ook voor dat ze toppers kunnen houden.

Daarnaast moet je het verschil maken tussen fans die zijn opgegroeid in de gouden periode en fans die er in de mindere jaren ook waren. Jongens van 10 die nu voor Liverpool of City zijn hebben alleen top jaren meegemaakt. Dat geldt voor zowel Liverpool als Man City. Ik denk niet dat de echte City fans echt veel minder trots zouden zijn. Bij Liverpool loopt er ook een "vreemdelingen legioen" zoals bij elke moderne topclub. Het is ook niet zo dat City elke zomer alleen maar wereldsterren binnenhaalt.

Liverpool heeft toch ook gewoon een rijke suikeroom. Alleen is deze een amerikaan dus ik snap de uitspraak van Trent niet

8 maart 2024 om 10:51

Hebben ze niet. Fenway sportsgroup heeft sinds de overname in 2010 'maar' 136 miljoen pond in de club gestoken. Daarna hebben ze tussen 2017 - 2021 37 miljoen pond uit de club gehaald om een lening te betalen om het stadion te verbouwen.

Onvergelijkbaar met de financiële doping die City krijgt.

8 maart 2024 om 12:10

Liverpool was geen kleurloze middenmotor in de championship net als city , bij united hing niet voor niets het welbekende klok spandoek hoe lang city niks gepresteerd had

Wat plaagstootjes voor de aankomende grote clash. Ik hou daar wel van. En heb er ook wel aardig zin in aankomende week. Ik snap wel wat Trent bedoeld want het is inderdaad wat specialer als je de grootste prijzen wint met je jeugdclub. Maar goed een treble winnen is natuurlijk ook niet makkelijk ook al heeft City natuurlijk financiã«le hulp gekregen uit het Midden-Oosten.

De prijzen die City wint worden gewoon minder waarde toegedicht, het is het nadeel van onderhouden worden door een Sjeik. Als je mij vraagt wie de laatste CL heeft gewonnen zou ik in eerste instantie ook denken dat dit Real Madrid is geweest. Die van City ben ik haast alweer vergeten (of het komt omdat ik die finale niet heb gezien).

Gewoon lekker gelijkspelen jongens! Stook het vuurtje maar op. Iets over een lachende derde ;-)

Trent heeft gewoon gelijk, city fans en spelers kunnen gewoon niet accepteren dat prijzen niet zo belangrijk zijn vergeleken met als clubs als man united, arsenal of liverpool iets winnen

Ja, die financiele positie waar TAA het over heeft... City heeft wel meer geld uitgegeven de laatste 10 jaar, maar ze zijn ook aangeklaagd, dus heeft TAA gelijk? Weet iemand hoe het zit met die 130 aanklachten trouwens?

8 maart 2024 om 11:30

Volgens de Premier League is het een zeer complexe zaak en er gaan geruchten dat ze pas in het najaar van 2024 voor moeten komen en dat de straffen pas in 2025 wordt uitgevoerd..

8 maart 2024 om 14:27

“Zeer complex mijn aars”

Plaagstootjes hier en daar horen er natuurlijk altijd bij. Maar TAA heeft natuurlijk volkomen gelijk. Een landstitel, de CL en de beker winnen als jongen van de stad en de club is als een droom. Haaland staat in de spits bij ongeveer het beste team van de wereld wat ballen in te tikken met alleem vreemdelingen die niets om de club City geven. Zonder de oliedollars is City zoals de jaren ervoor gewoon een ''clubje'' waar niemand naar zou omkijken.

Zou het fantastisch vinden als Liverpool zondag weet te winnen van City en Klopp zo in zijn laatste maanden kampioen weet te worden. Denk dat het standbeeld voor hem er zeker gaat komen dan.

8 maart 2024 om 11:35

Maak je geen zorgen, de arbitrage deelt tegenwoordig graag cadeautjes uit aan Liverpool nadat ze er een paar keer fors naast gezeten hebben, dus dat zal op Anfield zondag niet anders zijn.

Incoming!

8 maart 2024 om 11:51

Oeii Samcro ik merk hier een hoop sarcasme zeg. Volgens mij is Liverpool ook 1 van de clubs die het korps en de VAR best vaak tegen hebben.

Ik snap dat het vervelend is als je team al jarenlang de comlimenten krijgen voor het spel maar als dat niets oplevert in prijzen of bereiken van finales. Ik zou zeggen blijf lekker voetballen en de eeuwige 3e te worden.

8 maart 2024 om 12:06

Eeuwige 3e? Ben je de lui op X aan het napraten ofzo. Je snapt dat als Arsenal morgen wint dat ze 2e staan na het weekend. Of nou Pool of City wint of verliest en zelfs gelijkspeelt.

8 maart 2024 om 12:15

Het is goed dat je sarcasme herkent, maar het is dan niet echt nodig om beledigend te worden.... Je doet het ook nog verkeerd, want Arsenal was de eeuwige vierde, maar misschien ben je erg jong. Of is eeuwige 3e nu iets nieuws?

8 maart 2024 om 12:15

Je snapt zelf wel dat dat alleen voor dit weekend is en Arsenal op het eind van het seizoen ''gewoon'' 3e zal eindigen? Een Liverpool dat al maanden/weken zijn basisspelers niet beschikbaar heeft en toevallig alleen bij jullie hebben verloren en dan nog steeds boven jullie staat?

8 maart 2024 om 12:19

Tuurlijk het herkennen van sarcasme is niet heel moeilijk toch, heel beledigend wordt ik niet toch? Excusues daarvoor want ik vind je reacties op de PL altijd goed en verfrissend eerlijk gezegd.

Arsenal is van oudsheer inderdaad de eeuwige 4e maar de laatste jaren zijn ze toch steenvast achter City en Liverpool dus vandaag de 3e haha.

8 maart 2024 om 12:24

Nah, Liverpool haalde vorig jaar niet eens CL en ik denk dat het volgend seizoen ook wel een lastig verhaal kan worden als er nog spelers weg gaan en natuurlijk met een nieuwe coach.

Je kunt best gelijk hebben dat we achter City en Liverpool eindigen, maar ik hoop uiteraard van niet. City mag van mij morgen winnen als wij dan in Etihad winnen later deze maand. Zo blijft het in elk geval tot het einde spannend en Arsenal lijkt de juiste vorm wel te pakken te hebben nu, het worden iig leuke laatste weken/maanden.

8 maart 2024 om 14:29

“Toevallig” verloren van Arsenal? Doel je soms op die wedstrijd waar Liverpool welgeteld NUL schoten op doel had? Juist ja, toevallig.

8 maart 2024 om 15:31

Het zal me worst wezen hoe....

Wordt tijd dat mijn club uit Engeland kampioen wordt. Arsenal verdient het! Zulk mooi voetbal onder Arteta. Laat City en Liverpool maar punten verspelen.

8 maart 2024 om 11:41

Dan mag er eerst gewonnen worden van Brentford met een keeper die geen zelfvertrouwen heeft & geen ritme....

Niet goed gemanaged in mijn ogen, maar goed.

Ramsdale had al lang en breed wat minuten kunnen maken de afgelopen weken met o.a. Burnley, Sheffield en Forrest.

8 maart 2024 om 11:50

Want dat is heel normaal om je tweede keeper minuten te geven in de PL als de eerste keeper niet geblesseerd is. Kom op jongens, het begint bizarre vormen aan te nemen nu..

8 maart 2024 om 12:01

Ik zeg niet dat het heel normaal is, maar het is ook niet normaal om je eerste keeper zomaar te wisselen aan het begin van het seizoen hoor...

Als Ramsdale a.s. weekend een catastrofale blunder maakt, hoor je ook iedereen zaniken, let maar op...

En dan gaat Ramsdale van een tussen de 30 a 50 miljoen pond transfer naar een transfer van 20-25.... Let maar op.

8 maart 2024 om 12:17

Ik heb het niet paraat, maar ik denk dat het echt niet uniek is dat er een nieuwe keeper gehaald wordt zonder dat de huidige keeper vertrekt.

Ik word er wel een beetje moe van dat er telkens maar over gezeurd wordt, Raya is instrumenteler voor ons spel en het duurt veel te lang voordat iedereen dat inziet of wil accepteren. Ieder zijn goed recht hoor.

Ik vind het niet normaal om te wisselen tussen je keepers als het niet om bekertoernooien gaat, alleen maar omdat je eventueel een keer je tweede keeper nodig gaat hebben. Hoeveel minuten had Martinez al gemaakt toen Leno geblesseerd raakte?

8 maart 2024 om 14:00

Tsja. Maar de minuten die Ramsdale gekregen heeft, was hij telkens wel erg onrustig en leek hij de druk wel enorm te ervaren....

En ik snap dat Raya als fundamenteler wordt gezien, zeker gezien zijn rust en spel. Maar ik blijf het frappant vinden dat Ramsdale zo gemakkelijk aan de kant is gezet, nadat hij vorig jaar gewoon een top jaar had (Op een enkele fout na, zoals Soton toen)...

Maar Raya gaat dit jaar ook al niet vrij uit hé. Tegen FC Porto stond hij bijvoorbeeld al veel te ver voor zijn goal, in de 90e minuut, als dwergje.

8 maart 2024 om 14:31

Aaron zal het keepen niet verleerd zijn, daarbij hoeft Raya nou niet bepaald veel te doen de laatste wedstrijden. We zijn toch niet meer het Arsenal van weleer.

Heb vertrouwen in het proces, de manager, de jongens en zelfs het bestuur. Wij gaan mooie tijden tegemoet.

Het calimero-gedrag van (sommige) Liverpool en Arsenal fans begint zielige vormen aan te nemen. Geniet toch van het feit dat een team als City jullie eigen teams ook weer tot grotere daden dwingt. Bovendien da ht ik te weten dat City al een paar jaar volledig onafhankelijk kan draaien zonder financiële injecties. Dat laatste weet ik niet helemaal zeker, heeft iemand hier meer info over?

8 maart 2024 om 11:49

Die grote hoogtes hadden ze zonder City ook wel gehaald, daar was geen gedopete club voor nodig. Absurd dat je het over Calimero-gedrag hebt terwijl het allemaal gegronde klachten zijn over een kunstmatig omhoog gedragen club.

8 maart 2024 om 12:31

Ik vind dat Liverpool, Arsenal en United fans wel degelijk recht hebben om te klagen. Je vergeet voor het gemak dat City mogelijk 115 FFP-overtredingen is begaan om de club te worden die zij tegenwoordig zijn. Concurreren met een team dat een ongelimiteerd budget heeft en daarbovenop ook nog eens vals speelt, is niet te doen.

8 maart 2024 om 16:31

Laten we ook eens stil staan bij de scope van de FFP. De FFP is in het leven geroepen om clubs te beschermen tegen torenhoge schulden door gevaarlijk beleid. Veel clubs hadden in die tijd enorme schulden. Er is het vermoeden dat de UEFA door gelobby strenger is gaan kijken rijke eigenaren (om de elite te beschermen). Rijke eigenaren zijn overigens een fenomeen dat vroeger overigens bij veel historische teams de normaalste zaak van de wereld was en voor veel gouden perioden hebben gezorgd.

Ik snap dat Man City financiele doping heeft heeft gehad om bij de top te komen en dat dat beleid niet sympathiek is. Tegelijkertijd was de financiele pyramide van het voetbal toch ook alles behalve eerlijk. Topclubs konden jarenlang wanbeleid voeren en door naam en faam + het feit dat ze in de PL speelden nog steeds financieel bij de top horen. De globalisering heeft de verschillen tussen clubs exponentieel laten exploderen. Ik probeer hiermee niet City in het zonnetje te zetten, maar de discussie in een ander licht te zetten.

City heeft nog heel weinig historie vergeleken bij Liverpool.
Zijn ze nu wel aan het maken overigens.
A-A heeft best een punt lijkt me.

Ach ja, daar heb je ze weer van Liverpool.. "onze prijzen zijn meer waard, want we hebben zulke lieve fans en moeten er zo hard voor werken.. Wij zijn maar zielig.." Zouden ze bij Liverpool nu zelf niet moe worden van die treurige zelfverheerlijking? Gadverdamme wat een demagogen en slijmballen.

Clubs als Liverpool en Manchester United hadden een gigantische voorsprong ten opzichte van de rest maar zijn ingehaald. Eerst gedeeltelijk door Chelsea, maar daarna volledig door Manchester City. Ik snap dat die clubs het vervelend vinden, maar af en toe komt er nu eenmaal een team wat meer mogelijkheden heeft.

Er werden door Liverpool en United genoeg hordes en obstakels opgeworpen waardoor organische groei praktisch onmogelijk was. Newcastle, Blackburn, Aston Villa, Wimbledon. Allen kende ze goede periodes, maar door regelgeving en de bestaande machtsverhoudingen hadden ze geen schijn van kans om op de lange termijn succesvol te blijven. Daar is door het grote geld verandering in gebracht. Het is misschien niet chique, maar het is wel de enige manier waarop het machtsblok in Engeland gebroken kon worden. Zeker na het ontstaan van de Premier League werden de grootste clubs steeds groter en bleef de rest enorm steken, precies zoals de bedoeling was.

Als morgen een multimiljardair Telstar opkoopt, gaan alle prijzen de komende tien jaar naar Velsen.

8 maart 2024 om 12:20

Nee, natuurlijk niet.

Ik heb er gelukkig meer dan genoeg kaas van gegeten en blijf ik genieten van alle moois dat de PL mij brengt. En dat is natuurlijk inclusief Liverpool en Arsenal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren