Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erik ten Hag geniet in Madrid: ‘De KNVB verdient een groot compliment’

Laatste update:

Ajax zorgde dinsdagavond voor een enorme stunt door Real Madrid uit te schakelen in de achtste finales van de Champions League. De ploeg van trainer Erik ten Hag won in het Santiago Bernabéu met 1-4 en dat was voldoende om de 1-2 nederlaag in Amsterdam recht te zetten. Ajax maakte nadrukkelijk een betere indruk dan de Madrilenen, mogelijk ook vanwege het feit dat de Amsterdammers afgelopen weekeinde niet hoefden te spelen.

De KNVB verplaatste het duel met PEC Zwolle zodat Ajax zich beter kon voorbereidend op het weerzien met Real Madrid. Een beslissing die niet overal goed beviel. “De afdeling wedstrijdzaken van de KNVB verdient een groot compliment”, benadrukte Ten Hag echter in gesprek met Veronica. “In het belang van de Eredivisie is het heel goed dat dit gebeurde, we moeten vanuit het collectief gaan denken.”

“Het Nederlands voetbal mag Ajax bedanken, want wij halen de punten binnen.” Ten Hag genoot in de hoofdstad van Spanje. “Het zat vrij dicht bij perfectie", complimenteerde de oefenmeester zijn ploeg. “Alles klopte en we hebben dit dik en dik verdiend. Wat we vanavond hebben gedaan, is grote klasse. We hebben vandaag laten zien dat we een hele goede ploeg hebben. Ik heb absoluut genoten van mijn ploeg. Een groot compliment.”

Ajax plaatste zich voor het eerst sinds 2003 voor de kwartfinales van het toernooi. “We maken veel progressie door. Hier moeten we op verdergaan. Dit is historisch, zeker in het huidige voetbalklimaat. We gaan ervan genieten, want dat hebben we zeker verdiend”, besloot Ten Hag, die geen favoriete tegenstander heeft voor de loting van 15 maart. “Voor mij zijn het allemaal grote ploegen. We laten de loting op ons afkomen en gaan ons voorbereiden op een volgende stunt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, De kans werd hierdoor toch vergroot van 1 naar 2 procent

Inderdaad zag Ajax er veel frisser uit dan Madrid dat net 2x op de broek had gehad van Barcelona.

6 maart 2019 om 00:38

Kom aan, uiteindelijk bleek het een goede zet van de KNVB. Mocht Ajax verloren hebben had iedereen zitten zeiken hierover, nu dus de credits! Stoppen met zeuren nu

6 maart 2019 om 10:17

Oei, niet zo gepikeerd ....

Het eerste deel van mijn opmerking is een sarcastische verwijzing naar het slechts beperkte effect wat deze maatregel van de Knvb zou hebben op de wedstrijd.

Het tweede deel is precies het beoogde gevolg van de maatregel. Ajax was uitgerust en frisser. Dat zag je duidelijk in de wedstrijd terug. Daarmee werd het besluit van de Knvb in hindsight terechter, zoals ook Ten Hag aangeeft.

6 maart 2019 om 10:46

Inderdaad. Ik juich het niet nakomen van afspraken door de Knvb toe!

6 maart 2019 om 11:17

Ik ben niet gepikeerd hoor. Was ook niet echt richting jou persoonlijk bedoeld, maar ik hoor nu zo vaak gezeur van vele mensen over het uitstellen van die wedstrijd dat ik meer in het algemeen bedoel dat er eens gestopt moet worden met dat geklaag. Het sarcastische gedeelte kwam bij mij niet zo over, zoals ik ook niet gepikeerd over wilde komen.

6 maart 2019 om 07:46

Het komt ook vooral door Barça. Eigenlijk is heel het Europees jaar mogelijk gemaakt door anderen; ze treffen Bayern als ze slecht zijn, een clubje uit Portugal die in een dip zat en zo'n team uit Griekenland die er helemaal niks van kan.

6 maart 2019 om 07:53

Hou toch op. Dit heeft Ajax helemaal zelf gedaan. De omstandigheden waren soms gunstiger dan normaal maar dat doet helemaal niets af aan deze prestatie. Ook Ajax heeft dit seizoen tegengeslagen moeten overwinnen, dat hun tegenstanders dat niet konden, helaas.

6 maart 2019 om 08:31

Kom op kerel, waar heb je het over? Eens kijken hoeveel mensen hier deze waanzinnige prestatie gaan bagalaliseren. Welk een gezwets man! Ajax was ronduit weergaloos. Op naar de halve finale 💪

6 maart 2019 om 08:52

Ach ja... Jaren lang is Ajax eruit gevlogen na onterechte penalty’s voor de tegenstander of afgekeurde goals voor Ajax. Ballen op de paal die winst voorkwamen of klutsgoals vd tegenstanders die voor eliminatie zorgden. Altijd is de reactie dan dat Ajax geen pech heeft maar dat de tegenstander gewoon Ajax liet komen en dat Ajax in val is gelopen. Ja zelfs als Ajax zo’n tegenstander vd mat tikte.

Nu tikken ze Real 2x vd mat (ja 2x, Toni Kroos zegt het zelf), winnen ze van Bayern en gaan ze volledig terecht door en dan krijgt het nog geen credits. Kinderachtig man.

6 maart 2019 om 08:53

@jra3, Naranja en Supervo; als jullie hier het sarcasme niet in zien, dan moet je misschien eerst even een kop koffie nemen....... Extremer kan ik het niet opschrijven.

Terecht dat Ten Hag hier even het gelijk van de Knvb haalt. De beslissing om de wedstrijd tegen PEC te verplaatsen kwam ze op veel kritiek te staan, maar achteraf bezien kan je het alleen maar een goede beslissing vinden. Zo belangrijk voor het Nederlands voetbal dat Ajax hier de optimale voorbereiding had naar deze cruciale wedstrijd toe. Kan zomaar zijn dat Ajax in zijn eentje de plek van het Nederlands voetbal op coëfficientenlijst veilig stelt...

6 maart 2019 om 10:54

Voor Ajax is het een geweldige beslissing geweest inderdaad, maar voor Zwolle niet! Zwolle wordt en is de dupe van deze verplaatsing. Zwolle vecht tegen degradatie, en door deze verplaatsing worden ze ten opzichte van hun concurrenten benadeeld door een midweekse wedstrijd te moeten spelen, en zo korter herstel op de volgende wedstrijd te hebben. We bekijken het nu alleen maar uit het perspectief van Ajax, en daarvoor heeft het inderdaad geweldig uitgepakt. In het belang van Nederlandse voetbal vind ik wat overdreven, want het is vooral Ajax die hier van profiteert. Maar de overwinning gisteren is dik verdient, denk alleen dat Zwolle het niet veel uitmaakt.

6 maart 2019 om 11:32

Het is niet alleen Ajax dat hiervan profiteert: zij spelen nog steeds 3 wedstrijden in één week. Net als Pec, dus zij hebben nu juíst een gelijke uitgangspositie. Ze verliezen hiermee alleen het (onterechte) voordeel dat ze zouden kunnen hebben als Ajax tegen hen zou aantreden met een B-selectie met oog op de CL kraker. Juist dan hadden andere clubs iets te klagen gehad, omdat zij zo'n buitenkansje niet kregen.

Ajax speelt nog steeds 3 wedstrijden in één week. Alleen zijn dat nu drie eredivisiewedstrijden in een week. En niet een halve finale beker (op zich niet de belangrijkste prijs, maar na 6-2 was eerherstel wel nodig dus die kan je niet zomaar laten lopen), competitiewedstrijd (terwijl je nog volop in de titelstrijd zit) en 1/8 finale CL (verreweg de belangrijkste wedstrijd van allemaal) in 6 dagen, met vliegreis erop en eraan. Dan zou je bv als Ajax genoodzaakt zijn een B-elftal op te stellen in de competitie en daar mogelijk onnodig punten verspelen, zodat heel Nederland kan genieten van de Europese prestatie.

Want de prestatie van Ajax zorgt levert extra CL inkomsten die deels worden verdeeld, ze zorgen voor meer aanzien van de Eredivisie wat zich vertaalt naar meer aantrekkingskracht voor de clubs en hogere vraagprijzen voor hun spelers. En natuurlijk betere uitgangsposities voor de clubs die Europees spelen.

Nu zijn het 3 "gelijke" wedstrijden die je in één week speelt, allemaal in de competitie. Net als Pec. Zo oneerlijk is dat niet.

PEC strijdt tegen degradatie, maar het zit allemaal zo dicht bij elkaar: ook de playoffs zijn nog in bereik. En blijven ze erin en halen ze volgend jaar Europees voetbal, dan hebben ze er zelfs direct voordeel aan. Sowieso kun je je afvragen in hoeverre Zwolle tegen Ajax moet rekenen op een resultaat: van alle eerdere uitwedstrijden bij Ajax hebben ze er geen één gewonnen. Dat zegt niet alles, want Ajax liet gisteren ook zien dat een underdog niet bij voorbaat kansloos is. Maar we moeten ook niet doen alsof deze beslissing PEC hoogstwaarschijnlijk punten kost.

6 maart 2019 om 12:33

De zorgen over puntverlies zijn volgens mij meer gericht op de wedstrijd van het weekend erna, uit tegen Excelsior. Niet zozeer de wedstrijd tegen Ajax zelf dus, maar meer de nasleep van binnen een paar dagen tegen AZ en Ajax spelen.

Bij deze ook een groot bedankje righting de Knvb die in het belang van het Nederlandse clubvoetbal heeft gehandeld door Ajax vrijaf te geven afgelopen weekeinde!
Hopelijk gaan ze dit nu elk seizoen doen. En hopelijk gaan de andere eredivisie clubs inzien dat dit in het belang is van het Nederlandse clubvoetbal.
Graag zou ik ook excuses willen zien van de Pec supporters over deze kwestie.
Ajax heeft het Nederlandse clubvoetbal een enorme dienst bewezen.

6 maart 2019 om 00:53

Ik ben het helemaal met je eens dat dit een goed voorbeeld is en dat de KNVB hier voortaan altijd rekening mee moet houden. Maar excuses van PEC supporters? Ben je bezopen? Waar moeten die in vredesnaam hun excuses voor aanbieden? Wat een belachelijke uitspraak joh!

6 maart 2019 om 00:59

Ik vind ook dat PEC geen excuses hoeft aan te bieden, maar hoop wel dat PSV inziet hoe belachelijk hun geschreeuw was. Ze hebben zo hard geprotesteerd terwijl ze geen partij erin waren. Mocht PSV volgend jaar kampioen worden, hebben ze veel baat bij de punten die Ajax binnen heeft gehaald vandaag.

6 maart 2019 om 01:08

Tsja dat vond ik als PSV'er ook overdreven. Ik snap wel dat je raar staat te kijken als de KNVB iets anders beslist dan afgesproken maar je komt er door het drukke Eredivisieprogramma van Ajax eigenlijk nog beter uit.. Had persoonlijk het statement liever anders geformuleerd zien worden dan die 'klaagzang' van Gerbrands, ondanks dat hij ergens wel een punt heeft. Maar goed, gebeurd is gebeurd en het lijkt mij een goede ontwikkeling om echt mee te denken met clubs die Europees spelen.

6 maart 2019 om 01:55

Respect dat jij dat ook overdreven vond! En ja, wat de competitie betreft, kan dit goed voor PSV uitpakken. Nu heeft Ajax maar drie dagen rust voordat ze tegen AZ spelen.

Ik hoop dat de KNVB dit voor alle clubs zal doen die zich in de toekomst voor Europees voetbal plaatsen.

6 maart 2019 om 02:27

Doen we. Iedereen die tegen AZ moet, krijgt drie dagen rust.

6 maart 2019 om 11:17

@jonkmans

Gaat het even? Een excuses van Pec? Doe even normaal. Die club heeft toch heel andere belangen. Die vechten tegen degradatie. Als zij al een keer Europees mogen spelen, hebben ze daar - net als Groningen, AZ, Utrecht, Feyenoord, Vitesse et cetera - helemaal niets te zoeken.

In de Eredivisie blijven is hun doel. Ik vind het goed dat de wedstrijd is verzet, maar als het bij Groningen was geweest, was ik ook zuur geweest en als het in het nadeel van Ajax was geweest had negentig procent van de Ajacieden moord en brand geschreeuwd.

Zwolle had en heeft alle recht om te klagen. Zij worden namelijk benadeeld op een moment dat ze vechten voor lijfsbehoud.

Het probleem is niet zozeer dat er geen rekening werd gehouden met de extra belasting van Europees voetbal, maar omdat teveel teams onderpresteren in Europa de afgelopen jaren. EtH verwoordt het wat hard, maar hij heeft gelijk wat betreft Ajax die de punten voor NL binnenhaalt. Als er structureel 3 teams kunnen overwinteren in Europa, krijg je vanzelf die plekken wel terug.

Gefeliciteerd alle Ajax fans op voetbalzone. Als ze ooit van Real zouden winnen in Bernabeu, dan was dit het juiste moment. Na de wedstrijd in Amsterdam had ik een goed gevoel, want Real begon lekker te draaien na goede wedstrijden tegen Barcelona en Atletico. Maar de laatste weken is het weer het zelfde als onder Lopetuige. Kansen missen en veel kansen weggeven. Woensdag tegen Barca kost het je de Copa del Rey en vandaag de Champions League. Na dit seizoen afscheid nemen van veel spelers, want die hebben de honger niet meer en bouwen aan een nieuw team. Nogmaals gefeliciteerd Ajax fans, nu zal ik juichen voor jullie. Hopelijk een gunstige loting in de kwartfinale (winnaar van Porto - Roma) en wie weet sta je dan in de halve finale. Geniet er van, fijne avond!

6 maart 2019 om 01:23

De selectie moet inderdaad op de schop.
- Navas moet altijd starten tot hij 4/5 wedstrijden gaat stuntelen
- Benzema moet een geduchte concurrent hebben op de nr. 9 positie met wie gerouleerd kan worden. Denk aan een Lewa, Icardi, Cavani of Firminho.
- Isco, Bale en Nacho mogen pleiten.
-Kroos en Marcelo moeten een flinke schop onder de kont en nog 1 laatste kans krijgen.
- Een top cv, topmiddenvelder en nog een topper voor op de vleugel.
- Solari mag hetzelfde vliegtuig pakken als zijn maatje Isco.
- Dus Perez. Tijd om flink met pecunia te gaan strooien.

6 maart 2019 om 01:42

Ja ik heb Courtouis lang verdedigd, maar wat hij deed bij die vrije trap van Schone kan niet op dit niveau. Nacho vind ik echt schandalig slecht en snap niet waarom hij speler is van Real. Kroos heeft het ook niet meer en mag van mij ook vertrekken. Hij was ook degene die Ajax dat eerste zetje gaf bij die 0-1. Daarvoor was er niks aan de hand. Achja gewoon positief bekijken: Als Real de CL weer had gewonnen, dan zou er in de zomer geen nieuwe aankopen gedaan worden. Nu moet Perez wel zijn portemonnee open te trekken.

6 maart 2019 om 02:18

Mooi man, lekker kopen daar gaat het om.

6 maart 2019 om 02:39

Real heeft laatste 5 jaar stil gezeten op de transfermarkt. Terwijl andere topclubs zoals Barca, City en Psg 500 +/- er tegen aan hebben gegooid. Waarom is het raar als Real deze zomer wel geld gaat uitgeven? Ze willen eenmaal niet afglijden net als Man Utd en de clubs uit Milan.

6 maart 2019 om 08:09

2018-2019: 178,75 miljoen
2017-2018: 40,5 miljoen
2016-2017: 30 miljoen
2015-2016: 92,50 miljoen
2014-2015: 126 miljoen

Totaal: 467,75 miljoen
(Bron: transfermarkt.nl)

Dit gaat ook aardig richting de 500 miljoen anders.

6 maart 2019 om 11:00

Dat heeft Ajax toch eindelijk ook eens gedaan, en daarmee halen ze nu succes. Zonder grote aankopen had Ajax dit niet voor elkaar gekregen. Met Blind (terug gekocht), Tadic, Ziyech, Neres, Tagliafico, Onana, de Jong (doorverkoop percentage), Schone (transfervrij) staan er 8 aankopen op het veld en 3 uit eigen opleiding. En hierdoor pakken ze nu wel door, en staat er eindelijk een mix van ervaring en talent op het veld.

Maar waarom nou weer zo een opmerking dat Nederland Ajax moet bedanken. Het gaat dit jaar wat beter in Europees verband en dan moeten we met zn allen Ajax gaan bedanken. Hou toch op man, zuurpruim. Ik begreep van PEC Zwolle kant echt wel waarom zij het niet eens waren met de beslissing. En vanuit Ajax perspectief ook begrijpelijk dat wat extra rust lekker is naar zo een duel toe. Begon Ten hag net wat te gunnen na alle kritiek die hij heeft gekregen en dan wil hij nu weer semi- Amsterdams overkomen met deze opmerking.

6 maart 2019 om 00:50

Ik heb het interview niet gezien, maar zoals het in de tekst staat komt het wel vrij apart over ja. Ben wel benieuwd naar de context, want ondanks dat hij wel gelijk heeft is dat wel onnodig.

6 maart 2019 om 01:21

Ik heb het interview wel gezien en het kwam gewoon heel arrogant over. Alsof we alles aan Ten Hag zijn Ajax te danken hebben. Hij lijkt te vergeten dat ook Ajax vorig seizoen gewoon in de malaise meedeelde en niet eens de groepsfase wist te halen van een Europees toernooi.

6 maart 2019 om 01:26

Vreemd. Zal het nog eens terugkijken voor ik er echt wat van zeg maar dat klinkt wel treurig.

6 maart 2019 om 01:57

Ik had zelf de indruk dat Ten Hag het ietwat hard formuleerde, maar ik denk dat het kwam door alle protesten vanwege de verschoven wedstrijd. Er was zoveel ophef erover, terwijl de spelers van Ajax er voornamelijk blij mee waren. Zeker de WK-gangers.

6 maart 2019 om 02:20

Vorig jaar deden ze niet mee. Verder is Ajax inderdaad al jaren de club die voor Nederland de punten bijeenschraapt, dubbel zoveel als de andere clubs bij elkaar. Dus ja, weinig tussen te krijgen

6 maart 2019 om 07:46

Ten Hag klinkt altijd wat apart maar ik vind hier totaal geen arrogantie van spreken. Feitelijk gezien is het namelijk correct en er waren heel veel schreeuwers na het verzetten van de pot en dat het argument van de punten op de ranglijst er geen een was. Ook ten Hag mag best eens van zich afbijten na continu gezeik over zich heen. Maar ach, de bingo kaart kan weer afgestreepte worden want de dooddoener arrogant is weer van de partij. Zo kinderachtig

6 maart 2019 om 10:03

Je bent de grootste club van Nederland hè en dan vind je het nodig om te roepen dat je de meeste punten pakt, omdat je het beter doet dan de rest. Behalve PSV is er geen ploeg in Nederland die ook maar een gelijkwaardig selectie als Ajax kan bij elkaar kan krijgen. Dan vind ik het juist kinderachtig van Ten Hag om hier te vragen om bedankjes, omdat zijn club punten pakt. Nee, het is heel knap dat Ajax meer punten pakt dan Az, Feyenoord, Groningen, Vitesse, Twente, Heracles, PEC en Utrecht. De rest kan nog net hun kont krabben met de financiën die ze hebben en dan geeft Ten Hag nog even een trap na, want zijn geweldige Ajax die zo 50 miljoen voor spelers op tafel kan leggen pakt meer punten dan de rest. Om nog maar te zwijgen over dat collectief denken wat hij de rest verwijt. Zeg mij maar, hoe komt dat over? Komt dat niet arrogant over?

6 maart 2019 om 10:50

Dat een ploeg als Feyenoord dat niet kan komt door wanbeleid. Die waren vroeger bijna net zo bekend als Ajax en Psv. Die zouden, samen met Ajax en PSV de punten voor Europa moeten binnenhalen maar die zijn lang niet ambitieus genoeg om Europees sowieso wat te betekenen. De enige die Europees nog wat betekenen zijn Ajax en Psv. Als een AZ of een Utrecht een keer geen Europees voetbal haalt vindt men dat niet erg aangezien dit Nederlandse middenmoot/subtop is, maar met zo een groot stadion en zo een aanhang is het een schande wat ze elk jaar laten zien.

6 maart 2019 om 01:00

Omdat de rest van de Nederlandse clubs al jaren geen moer doen in Europa. PSV overwintert al 3 jaar niet, Feyenoord overwintert 2x in 14 jaar. De rest haalt op AZ na nooit de groepsfase. Als Groningen en Vitesse dankzij de beker wel rechtstreeks in de poulefase starten winnen ze 0 wedstrijden. Ajax presteert ook niet altijd goed, maar heeft wel uitschieters zoals de EL-finale, nu kwartfinale CL en overwintert in de laatste 10 jaar ook regelmatig.

6 maart 2019 om 01:13

PSV overwintert inderdaad al 3 jaar niet maar dat is allemaal in de champions league, waarom zeg je dan wel dat Ajax regelmatig overwintert (Europa league). Ajax heeft hiervoor 13 seizoenen niet overwintert in de champions league dus beetje raar dat je dan bij Ajax de Europa League erbij pakt en bij PSV niet. Voor de rest inderdaad een uitschieter gehad (EL finale) wat natuurlijk een hele knappe prestatie is maar we moeten nou niet gaan doen of Ajax allemaal zo fantastisch is in Europa de afgelopen 15 jaar want dat is niet zo. Ze doen het nu heel goed en daar verdienen ze ook zeker de credits voor maar om nu te zeggen dat alles door Ajax komt is me ook weer iets te overdreven. Voor de rest ben ik met je eens. Vooral Feyenoord presteert echt dramatisch Europees en zouden veel meer punten moeten pakken!

6 maart 2019 om 01:20

Om mijn clubje toch even te verdedigen los van het Osijek debacle; is het reeël om te verwachten dat je als PSV zijnde overwinterd in een poule met tegenstanders als Bayern, Atletico, Barca, Spurs en Inter? Het jaar daarvoor stond de paal ons in de weg om finalist Atletico uit te schakelen in de achtste finales. Overigens was de Europa League periode onder Rutten en Advocaat wel behoorlijk droevig, wat je daar ook over wil zeggen, ik ben het met je eens.

6 maart 2019 om 01:25

Tsjaa noem het regelmatig. In de cl gebeurd het nu voor het eerst in tijden. In de Europa league hebben volgens mij zowel PSV als Ajax regelmatig de groepsfase overleefd. Verder deed Az het ook jarenlang naar behoren in de Europa league. En de manier waarop Ten Hag het zei leek hij toch echt te duiden op zijn team. Dus dat wij met zn allen even dit Ajax moeten bedanken, want die doen het allemaal maar even voor ons. In het interview geeft ie ook maar even aan dat we als Nederlanders aan ons zelf denken en niet het collectief, maar daaropvolgend vraagt hij zelf wel om complimenten voor zijn Ajax omdat die wel de punten binnen halen. Als we denken aan het collectief, waarom moet Ajax dan apart onderscheiden worden volgens meneer Ten Hag?

6 maart 2019 om 08:18

@tilburg: wat heeft de afgelopen 15 jaar hier nu mee te maken. De coefficientenlijst gaat over de laatste 5 jaar. En als ik jou was zou ik hem eens opzoeken. Kan je precies zien wat elke club heeft bijgedragen. Daar draagt Ajax stevast elk jaar het meest aan bij (behalve vorig jaar). Ajax heeft in zijn eentje bijna evenveel punten als Psv, AZ en Feyenoord bij elkaar opgeteld. Dus ja NL voetbal mag Ajax bedanken daar is feitelijk niets raars aan

En dan argument van PSV in de CL is zon kul want ook daar kan je overwinteren in de EL en ver komen.

6 maart 2019 om 08:57

@quiranto

Je kunt verdedigen wat je wilt, maar de laatste 18 Europese wedstrijden heeft PSV er 2 gewonnen van Bate Borisov. Dat schiet qua punten niet op natuurlijk. Zelfs met een dramatisch seizoen als vorig jaar wint Ajax in de laatste 3 jaar 4x zoveel wedstrijden gewonnen als Psv, Feyenoord en AZ samen. Zie daar het probleem van het Nederlands voetbal. PSV staat op 4x niet overwinteren in 6 jaar. Zo kom je als Nederland nooit omhoog, want PSV is beter dan dat.

6 maart 2019 om 10:51

"zie daar het probleem van het Nederlands voetbal. PSV staat op 4x niet overwinteren in 6 jaar. Zo kom je als Nederland nooit omhoog, want PSV is beter dan dat."

Dat je het lef hebt om zo over andere clubs te praten zeg. Wat heeft Ajax de laatste 20 jaar laten zien dan Europees? Helemaal geen ene drol.
Een paar jaar terug finale EL en nu goed in de CL maar het feit dat je dan gelijk over andere clubs begint te zeiken is lachwekkend.

Jullie moeten eens begrijpen dat het normaal is dat jullie de meeste punten halen omdat je simpelweg de grootste club bent. Elke keer dat gezeik op andere clubs als ze zelf een keer iets goeds doen, verschrikkelijk.

6 maart 2019 om 11:29

Precies, ben het helemaal met jou eens. Dat verongelijkte dat de subtop van Nederland niet Europees presteert. We moeten het al sinds jaar en dag hebben van Ajax en PSV. Als die het minder doen ja dan zitten we in deze shit waar we nu in zitten. Dan is het belachelijk om als een van die twee clubs af te gaan geven op de rest van Nederland. Maar dat begrijpen ze bij Ajax blijkbaar niet.

6 maart 2019 om 11:51

@quirento:
Misschien niet reëel om te verwachten dat PSV door gaat in de CL met Barca, Spurs en Inter. Maar als je uit pot 3 komt, moet je toch minimaal gaan voor plek 3. Natuurlijk was de poule van PSV zwaarder dan van Ajax, maar het gat was minder klein dan het verschil in punten deed vermoeden.
Barca/bayern: allebei wereldtop die op dat moment niet in topvorm waren
Benfica/tottenham: allebei Europese subtop met veel ervaring. Volgen elkaar direct op op de Uefa ranglijst. Alleen Tottenham speelt in de PL en is daarmee bekender. Maar qua niveau vergelijkbaar.
Verschil zit hem in pot 4. Ajax loot AEK die ze logischerwijs gewoon voor moeten blijven en PSV loot met Inter de zwaarste tegenstander uit pot 4.

Dan is het geen schande dat PSV niet door gaat in de CL, zelfs niet dat ze laatste worden. Maar laatste zonder overwinning is niet best. En vooral het ontbreken van het geloof vond ik schrijnend. Na 1-2 verlies in eigen huis van Inter zeggen dat je niets te verliezen had. Thuis tegen Spurs tot de rode kaart van Lloris 3 minuten voor tijd je 0-1 achterstand verdedigen in plaats van voor je laatste kans te vechten. Dan zie je Ajax met durf, geloof en voetballend vermogen opstaan tegen Bayern en Real en zie ik een wereld van verschil.

De goede prestaties van PSV 4 jaar terug wil ik niet teniet doen, want ook al speelde PSV in de makkelijkste CL poule waar een NL ploeg ooit in heeft gezeten, ze haalden die 1/8e finale toch maar mooi wel. En tegen latere finalist Atletico twee keer 0-0 spelen en er op penalties uit gaan is zeker een mooie prestatie. Maar over 2 wedstrijden heb je één echte kans gehad terwijl je zelf de 0 houdt doordat Zoet de wedstrijden van zijn leven speelde. Het was ook wel erg tegen de verhoudingen geweest als PSV was doorgegaan toen. Niet dat ik er minder hard om had gejuicht als het was gelukt hoor. Maar PSV kwam al dichter bij de kwartfinale dan ze verdienden.

6 maart 2019 om 12:07

Verschil tussen Bayern en Barcelona niet in topvorm is dat Barcelona daar nog een klein mannetje heeft lopen die een beetje kan ballen als het niet loopt. Ook in de duels met Barcelona was PSV zeker niet minder, maar verloor het door individuele klasse van Messi. Benfica vergelijken met Spurs zou kunnen als Benfica in vorm was. Benfica was aan een hele beroerde reeks bezig. Gevolg daarvan is dat de trainer ontslagen werd. Inmiddels heeft Benfica in de competitie een groot gat met porto gedicht en nu kan je weer spreken van een Benfica van niveau. Inter is ondanks alle perikelen gewoon een betere ploeg dan PSV en ik moet daarbij zeggen dat ik Inter van de drie clubs het beste voetbal vond spelen in het Philips stadion. Verder is het gewoon al voor het seizoen begon duidelijk dat Ajax meer kwaliteit heeft dan PSV. Dat PSV bijna geen puntverlies leed in de eerste seizoenshelft lijkt men het beeld te hebben gegeven dat PSV evenveel kwaliteit heeft als Ajax, wat gewoon niet zo is.

6 maart 2019 om 01:46

Niet alleen dit jaar maar ook in de jaren voorheen heeft Ajax gewoon meer punten gepakt dan de rest van Nederland. PSV heeft dit seizoen een zware poule gehad, maar in de jaren daarvoor viel dat best mee, misschien zelfs makkelijker dan de poule van Ajax van dit jaar. Als ze in de Europa League uitkwamen was het gewoon in en in triest en inspiratieloos wat ze op de mat legden, omdat ze gewoonweg niet gemotiveerd overkwamen. Met andere woorden, ze gooiden er met de pet naar. En laat ik het over Feyenoord maar niet hebben. Dat was een incident dat die in de Champions League kwamen. En dat debacle tegen Trencin, ja, ik zeg niets meer...

Dus ik denk zeker dat Nederland Ajax op hun blote knietjes mag bedanken inderdaad.

6 maart 2019 om 02:20

Maar nu beantwoord je mijn vraag nog steeds niet. Waarom moet Ten Hag zo een opmerking maken? Je bent Ajax, de grootste club in Nederland. Je hebt net de titelhouder uitgeschakeld. Waarom vind meneer Ten Hag het nodig om aan te geven dat heel Nederland Ajax moet bedanken, omdat die de punten binnen halen. Zelf geeft ie als kritiek punt dat we niet als collectief denken, maar daarna vind hij wel dat Ajax een aparte onderscheiding verdient van heel Nederland. Als we aan het collectief denken is het toch niet belangrijk wie er de meeste punten binnenhaalt, maar dat elk punt mooi meegenomen is voor datzelfde collectief waar hij over rept. Ik vind dat je als trainer van een grote club als Ajax dit met veel meer klasse kan afhandelen door de KNVB te bedanken en het daar bij te laten.

6 maart 2019 om 02:22

Ik denk giodinho, omdat ‘nederland’ er als de kippen bij was om het verzetten van Ajax Zwolle te veroordelen.

6 maart 2019 om 02:34

Ja en dat was zeker begrijpelijk van PEC Zwolle kant. Die totaal niet in ogenschouw hierover werd genomen. Verder is het voor een trainer als Ajax dan toch niet nodig om zo een opmerking te maken zoals ik al aangeef. Handel het af met een beetje klasse. Je hebt gewonnen en een sterke pot afgeleverd. Laat het er lekker bij dat je de KNVB wil bedanken. En zoals ik aangaf sprak hij zichzelf tegen door eerst kritiek te geven over dat we niet genoeg als collectief denken om daarna zelf wel een aparte onderscheiding te vragen. Voor mij komt dit heel zuur over van een trainer die op zijn teentjes getrapt is.

6 maart 2019 om 02:43

Je zegt het goed, van PEC Zwolle kant. Maar het was niet alleen PEC Zwolle dat zijn ongenoegen uitte over die beslissing. Daar vielen heel wat meer mensen over. Dus naar al die mensen trekt Ten Hag nu, tevens geheel terecht, een lange neus.

6 maart 2019 om 03:12

Ik vond het onnodig en getuigen van weinig klasse. Als trainer van de grootste club van Nederland vind ik dat je hier best boven mag staan en dan al helemaal dat collectief geneuzel achterwege moet laten. Helemaal na zo een mooie Europese avond is het niet nodig.

6 maart 2019 om 06:50

Jeetje weereens een flesje azijn op gehad, jij bent zo iemand die wel flink kritiek wil geven maar o wee als het ongelijk daarna wordt bewezen. Het is duidelijk dat Ajax het Nederlands voetbal (lees kampioen van de Eredivisie dit seizoen) een grote dienst bewijst.

6 maart 2019 om 08:13

@giodinho: juist dan is het nodig want dan krijg je de volgende keer weer die onnodige ophef. Men mag er best even heel bewust van worden gemaakt. Balen voor PEC maar dat kan je nu eenmaal overkomen.

6 maart 2019 om 08:28

Ach ik heb hier zoveel mensen gezien die zeiden dat de wedstrijd tegen Zwolle niet verzet moest worden want Ajax maakte toch geen kans tegen real. Die mogen best even erkennen dat ze fout zaten. Maar ik heb er nog geen een gezien

6 maart 2019 om 09:38

Ga nou niet zomaar conclusies aan iets verbinden waar je geen weet van hebt. Begrijp nou dat dit een opmerking was die absoluut niet nodig was. Ik vond het een hele aparte. Tot nu toe heeft iedereen veel te zeggen op wat ik zeg, maar buiten dat Ten Hag het zei omdat andere mensen het verzetten veroordeelde krijg ik niet echt een reden. Oh iemand roept wat naars tegen me en dus moet ik uiteindelijk daar ook wat van zeggen. Totaal niet nodig, vooral als je volgens velen het tegendeel al bewezen hebt door de prestaties op het veld. Verder kan niemand me het verband tussen het collectief denken geneuzel van Ten Hag uitleggen en daarna wel om een aparte onderscheiding vragen.

6 maart 2019 om 09:49

@Xyzz, er zullen vast mensen zijn die vonden dat Ajax geen kans maakte en na een 1-2 nederlaag thuis tegen de titelhouder was dat zeker geen rare gedachte. Alleen we zullen nooit weten of dat beetje rust van het weekend de doorslag gaf voor deze overwinning. Het zal zeker geholpen hebben met fitheid, maar had een wedstrijd PEC Zwolle thuis er voor gezorgd dat ze anders niet van real Madrid hadden gewonnen? Dat zullen we natuurlijk nooit weten.

6 maart 2019 om 12:01

Ik ben het wel met Giodinho eens, ik vond het ook een rare, arrogante opmerking, die helemaal niet nodig was.
En nu heeft dit gewerkt, dus gaan ze het vaker doen, maar in welke praktijk? Gaat de competitie in juli beginnen, want ja, als we wedstrijden uit moeten stellen voor Europese, kunnen we deze niet midweeks spelen in principe, maar moeten ergens ingehaald worden?

6 maart 2019 om 07:06

Ben jij nou echt serieus? Ajax is de enige ploeg dit seizoen die de punten voor het Nederlandse voetbal veilig stelt. Vergeet niet dat ze al vanaf de tweede voorronde meespelen. Extra rust voor zo’n belangrijk duel was wel op zijn plaats. Ja in het belang van Ajax zelf maar ook voor het hele Nederlandse voetbal als je Europese plekken veilig stelt. Ja dan mag je Ajax best bedanken.

6 maart 2019 om 09:44

Denkt Ten Hag dan aan het collectief wat hij ons Nederlanders verwijt? Bij aan het collectief denken gaat het in mijn optiek dan niet om wie er de meeste punten pakt, maar dat iedereen probeert zijn steentje bij te dragen. Vragen om een aparte onderscheiding van de rest van Nederland is in mijn optiek het laatste waar ik aan denk bij aan het collectief denken. Hij spreekt zich zelf behoorlijk tegen. Maar nee ik zeg er wat van omdat ik de uitspraak een belachelijke en onnodige vind en dan krijg je weer Ajacieden die gaan zeggen maar Ajax pakt de meeste punten dus mag hij dit zeggen. Hij mag dit zeggen, maar is het nodig als grootste club van Nederland? Is het nodig als je zelf aan het collectief denken een belangrijk iets vindt? Is het nodig nadat je Europees men eigenlijk al de mond hebt gesnoerd? Een grote trainer met klasse laat het bij het bedanken van de KNVB.

Ten Hag is gewoon een top coach. Als je je in de slangenkuil die Ajax is zo staande houdt en zo fantastisch presteert dan ben je top. Wie zag aan het begin van het seizoen dat Masraoui zo een top rechtsback was? Niemand anders dan Ten Hag. Dat Neres zo goed was? Dat Schone zo goed is? Ten Hag heeft werkelijk elke speler van Ajax veel en veel beter gemaakt en zo tientallen miljoenen voor Ajax verdiend. Wat Tadic en in zekere zin ook De Jong vanavond lieten zien was gewoon van een bizar niveau. Ook de verdienste van Ten Hag. De enige die gewoon niet echt beter zal worden is van de Beek. Die heeft werkelijk niks bijzonders en parasiteert vooral op het talent om hem heen.

6 maart 2019 om 00:56

Toch wel grappig in hoeverre je het oneens met iemand kan zijn haha. Dat Ten Hag een goede coach is, ben ik helemaal met je eens. Maar Mazraoui een toprechtsback? Die vind ik met gigantische afstand de slechtste speler uit de basiself. En Schone doet toch precies wat hij al jaren voor Ajax doet? Is hij onder Ten Hag nou echt beter dan onder Bosz? Laat staan van De Beek, die is al wekenlang een van de beteren van Ajax en was vanavond ook weer ijzersterk met fantastische loopacties.

6 maart 2019 om 01:01

Helemaal met jou eens, Quirento. Van de Beek doet ook veel weinig zichtbaar werk. Ook vandaag was hij belangrijk bij twee doelpunten. En Mazraoui verdedigt gewoon niet goed. Hij is aanvallend prima, maar verdedigend niet goed genoeg.

6 maart 2019 om 01:07

Zelfde Neres die al bijna heel het seizoen op de bank zit? Vind het een hele goeie speler hoor maar Ten Hag is echt niet diegene die hem beter heeft gemaakt. Mazrouai zoals hier boven gezegd, is een prima voetballer maar een slechte verdediger. Slechtste man in de basis van Ajax in mijn ogen. Dat je dan van de Beek noemt verbaasd me al helemaal want ik betwijfel zelfs of ajax vandaag had gewonnen zonder hem. Kijk maar eens naar zijn loopacties en hoeveel ruimte hij daardoor vrij maakt voor andere spelers, zeker 2 doelpunten kwamen door hem.

Hebben PSV en PEC nog een mening? Niet dat die ergens toe doet want de Knvb en Ajax halen hard hun gelijk.

6 maart 2019 om 01:11

Nouja, de mening van PEC vind ik wel belangrijk aangezien die (voornamelijk door het bekerduel) ineens wel een heel druk programma krijgen. We moeten niet doen alsof alles om de top 3 draait. Ondanks dat ik een voorstander ben van het verplaatsen van duels om clubs zoals nu Ajax tegemoet te komen, heeft PEC wel degelijk recht om te klagen.

6 maart 2019 om 01:49

Het gaat niet om de top 3, het gaat om het Nederlands voetbal in het geheel. AZ is ook een keer kampioen van Nederland geworden, net als Twente, die toen zodoende ook uit mochten komen in de CL. Dat kan zomaar weer gebeuren, dus laten we er voor zorgen dat degene die kampioen wordt gewoon naar de groepsfase gaat zonder zich te moeten hoeven kwalificeren.

6 maart 2019 om 02:00

Ik begreep en begrijp dat PEC er wat moeite mee had. Absoluut. En de KNVB had het ook beter kunnen doen. Maar het ging niet om Ajax. Het ging om het Nederlandse voetbal. Mocht PSV volgend jaar kampioen worden, hebben ze ook baat bij de punten die Ajax binnen heeft gehaald vandaag.

6 maart 2019 om 08:49

Ik heb als Zwollenaar zeker nog wel een mening! Maar allereerst, gefeliciteerd met de overwinning van je club!

Verder, persoonlijk vind ik de manier waarop de wedstrijd verplaatst is nog steeds fout en had die beslissing naar mijn mening terug gedraaid moeten worden. Met het verplaatsen op zich had Zwolle in eerste instantie geen moeite, wel met het feit dat afspraken keihard geschonden werden en er voor een nieuwe speeldag gekozen werd waar verder nog nooit over gesproken was. Dus naar mijn mening haalt de KNVB haar gelijk helemaal niet. En dit zeg ik terwijl ik zeker een voorstander ben van het verplaatsen van wedstrijden voor Europese duels.

a PSV (04-05 halve finale, 05-06 8ste finales, 05-06 kwartfinale en 15-16 8ste finales is het heerlijk om weer eens Nederlandse club te zien die het eens een keer in dit decennium ver schopt (letterlijk) in de Champions League.

6 maart 2019 om 01:35

Haha, 2015-16 is toch ook nog in dit decennium. Het niveau van de top2 lijkt gewoon behoorlijk omhoog te gaan. In de laatste 5 jaar hebben we nu PSV en Ajax de groepsfase zien overleven en ook in de knock-outfase goed partij zien bieden. Daarnaast hebben we Ajax een Europa league finale zien spelen. Geeft mij aan dat die twee clubs een goede stijgende lijn te pakken hebben. Je kunt het niet structureel verwachten, maar eens in de 2/3 jaar is toch al zeer behoorlijk.

Erik bedankt, en de Knvb voor jullie besluit.

Goed dat Ajax en de Knvb voet bij stuk hield. Europees moet toch voorop staan willen we nog ooit iets voorstellen?

We krijgen straks met Oranje ook een geweldig elftal dat eraan komt. De toekomst ziet er rooskleurig uit.
Hopen dat Ajax zo kan blijven spelen en verder gaat in de CL, en wie weet een heel stoute droom wint(kan is zeer klein, maar ze zijn wel beter dan ik dacht, en kunnen dus boven zichzelf uitstijgen)

Trots op Ajax en goede voor het NL voetbal dit weer...punten zijn nodig. Als je ziet dat België dit seizoen nog steeds meer punten heeft binnen gehaald, moet het eens afgelopen zijn zo vaak simpel te verliezen van onbenullige clubs. Dat mag sporadisch eens voorkomen, niet constant. (ajax had daar ook lange tijd last van)

' Ajax plaatste zich voor het eerst sinds 2003 voor de kwartfinales van het toernooi ' Was dit dat jaar dat Ajax door AC Milan werd uitgeschakeld? In de laatste secondes geloof ik..

6 maart 2019 om 01:32

ja in de 85 minuut of zo, Chivu gleed uit, en ze scoren...

Het was inderdaad niet de beste wedstrijd van Mazraoui maar hij stond het eerste half uur ook tegen veruit de beste man van Real, Vinicius. Ik vergelijk hem met Veltman destijds die door een gebrek aan snelheid en een slechte motoriek tegen spelers als Vinicius kaart na kaart zouden krijgen en penalty na penalty zou veroorzaken. Mazraoui is aan de bal fantastisch waardoor er rust in het elftal blijft, verdedigend in het duel heel goed (zie hem zelden een een tegen een duel verliezen) en aanvallend is hij ook nog eens een keer heel sterk. Daarnaast is hij ook redelijk snel. Van de Beek komt bewegelijkheid tekort en is niet dynamisch genoeg. Daardoor kan hij geen druk zetten op het middenveld en hobbelt hij gewoon een beetje mee waardoor andere spelers zich binnenste buiten moeten werken, vooral Zyiech, Neres, Tadic en Schone moeten daardoor veel te hard werken. Noem mij iets wat Van de Beek bijzonder maakt? Hij profiteert of beter gezegd parasiteert vooral op al het talent om hem heen. Ik doe niet mee aan die pr praat over die jongen. En kijk gewoon met mijn eigen ogen.

6 maart 2019 om 02:02

Jammer dat je vandaag niet hebt gezien wat Van de Beek allemaal doet tijdens een wedstrijd. Door zijn loopacties trekt hij spelers met zich mee, waardoor een andere speler vrij komt te staan.

6 maart 2019 om 02:11

En Mazraoui verdedigend sterk? Niet in mijn ogen. Aanvallend is hij goed, maar hij maakt te veel fouten bij het verdedigen. Op dat gebied is hij zeer zeker niet beter dan Veltman. Die kan ook voorop gaan in de strijd.

6 maart 2019 om 02:14

Toch speciaal hiervoor even ingelogd. Over Mazraoui, deels met je eens aan de bal is hij een prima speler en beter dan de andere opties die we hebben. Maar verdedigend is hij enorm kwetsbaar los van vandaag (waar hij 2x de steekball binnendoor liet komen en meerdere keren uitstapte waar het absoluut niet moest) heeft hij dit al meerdere keren laten zien. Zelfs afgelopen woensdag tegen Feyenoord laat hij weer heel makkelijk de steekbal binnendoor komen en geeft hij een enorme kans weg aan Larsson. Veltman is gewoon verdedigend beter en Mazraoui is aan de bal beter. Over van de de Beek kan ik je niet eens serieus nemen. Niet dynamisch genoeg? Als je het ooit over een dynamische middenvelder hebt dan is van de beek een schoolvoorbeeld. Duikt op in de 16 heeft veel loopvermogen en duelkracht en een meer dan uitstekende techniek. Is dit seizoen ook steeds beter gaan spelen en is na het zeiken in de media en zijn teruggekregen basisplaats steeds meer gaan bewijzen dat hij er wel degelijk in hoort. Was vandaag ook weer enorm belangrijk met de diepte in zijn spel.

Vooraf was de beslissing van de KNVB al te billijken en achteraf is de beslissing van levensbelang voor het Nederlandse voetbal gebleken. Namens iedereen die het Nederlandse voetbal een warm hart toedraagt: Ajax en de KNVB, bedankt!

Heel Nederland is blij, en dat mag ook natuurlijk. Prachtige prestatie. En gewonnen door goed voetbal.

Ik vraag me alleen af of het stiekem niet een beetje competitie vervalsing is.
Real speelde woensdag tegen barca, zaterdag tegen barca en nu dinsdag tegen ajax. Gewoon 3 wedstrijden in 7 dagen. Ajax had eigenlijk hetzelfde schema, maar krijgt vrijaf van de knvb om beter te presteren tegen real.
Het gebeurd natuurlijk wel vaker, de ene speelt niet meer in de beker, en de ander wel etc.
Maar dit was een hele bewuste actie, specifiek geregeld voor dit 'voordeel' van fitte(re) spelers.

Als alle teams dit gaan doen europees (overdreven), kunnen we net zo goed geen nationale competities houden rondom CL wedstrijden. Zodat iedereen weer gelijke kansen heeft

Stiekem hopen we natuurlijk allemaal op de winnaar van As Roma - FC Porto, maar dat kan ik niet voor de camera roepen natuurlijk..

On: Prima gedaan van de KNVB achteraf natuurlijk. Zouden de Ajacieden denken jullie ook lopen miepen als PSV in dit geval verplaatst zou worden??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren