Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Enthousiasme over selectie van Oranje: ‘Op papier klopt het allemaal’

Laatste update:

Dick Advocaat heeft woensdag de voorlopige selectie van het Nederlands elftal bekendgemaakt. Oranje speelt op 31 augustus de belangrijke WK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Frankrijk, drie dagen later staat in de Johan Cruijff ArenA het duel met Bulgarije op het programma. Valentijn Driessen vindt de keuzes die Advocaat heeft gemaakt te billijken.

De journalist van De Telegraaf stelt dat de bondscoach en assistent Ruud Gullit elkaar gevonden hebben in hun keuze voor een heel defensieve speelwijze, gokkend op de counter. "Met gearriveerde spelers die niet onder de indruk zullen raken van grote namen aan Franse kant en evenmin bezwijken onder de immense druk van het moeten winnen."

Driessen stelt dat Advocaat en Gullit naast Arjen Robben daarom ook hebben gekozen voor ervaren krachten, ondanks dat de keuzes ietwat vreemd ogen: "De fysiek kwetsbare Robin van Persie, de zonder enig wedstrijdritme en met trainingsachterstand kampende Wesley Sneijder, bankzitter Maarten Stekelenburg en oudgedienden Ryan Babel en Eljero Elia, die in de herfst van respectievelijk 2011 en 2012 hun laatste interland speelden."

In zijn column geeft Driessen aan de denkwijze van de technische staf te begrijpen: "Evenals Robben zijn Babel en Elia twee offensieve opportunisten, die goed overweg kunnen met grote ruimtes, snel zijn, met een individuele actie hun eigen kans creëren en in staat zijn om te scoren. Op papier klopt het allemaal."

Ben jij het eens met Dick Advocaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan me er ook wel in vinden.

En nu uitgaan van het feit dat we het helemaal in eigen hand hebben en er positief ingaan. Dan kan het best nog wat worden.


18 augustus 2017 om 12:25

Op papier mag t fan wel kloppen, maar we zijn toch kansloos tegen Frankrijk

18 augustus 2017 om 12:30

kansloos? 11 tegen 1 is kansloos..

Nederland heeft gewoon een goede kans. Weetje nog toen we tegen spanje moesten? We hadden toch niks op het WK te zoeken?

Laten we nou hopen, dat we weer zo'n periode gaan krijgen.

18 augustus 2017 om 12:31

Gelukkig worden wedstrijden niet op papier afgedaan, Bulgarije kwam in en tegen Frankrijk op voorsprong en de Zweden klopte zelfs die zelfde Fransen.

Dat de Fransen de huizenhoge favoriet voor de ontmoeting zijn lijkt mij duidelijk, maar ik geef ons wel een reeele kans.

18 augustus 2017 om 13:19

Ik denk anders dat die Fransen ook niet staan te springen om tegen Nederland te spelen. Een gevallen grootmacht, vechtend voor de laatste kans en uit op eerherstel. Dat is altijd link.

18 augustus 2017 om 14:18

Ik ben het wel met Wuilus eens. Denk dat we totaal kansloos zijn in Frankrijk, zeker nu ze wel moeten tegen ons. Verlies tegen Oranje zou de kwalificatie van hen in gevaar brengen dus die gaan volle bak. Er lopen iets teveel goede voetballers bij hen rond, een paar daarvan zullen het verschil wel maken. 3-0 verwacht ik.

18 augustus 2017 om 17:21

Je hebt het helaas niét in eigen hand. Zelfs als NL alle 4 de resterende wedstrijden wint, kan het alsnog 3e worden in de groep. Doelsaldo bepaalt dan de volgorde. Daarbij moet je wel de wedstrijden tegen Luxemburg weglaten. 8 van de 13 doelpunten van Nederland mag je dus al wegstrepen, terwijl Zweden slechts 1 van de 12 doelpunten tegen Luxemburg gescoord heeft. Daartegenover staat wel dat NL nog een wedstrijd extra heeft om aan het doelsaldo te werken.

Maar hoe dan ook moeten Zweden en/of Frankrijk nog ergens punten verliezen of niet teveel scoren.

Tja. Ervaring is wel belangrijk nu. We kunnen geen talentjes gebruiken die de zenuwwen niet aankunnen (De Ligt bijv.) men moet er direct staan. Waarom dan niet de spelers selecteren die er altijd al stonden. Een Babel, Elia verdienen met hun spel ook gewoon een plek in de selectie. Al is het maar om hun goede spel te belonen en de selectie scherp te houden.

18 augustus 2017 om 13:11

Elia was geblesseerd tijdens 5 van de 6 wedstrijden van oranje afgelopen jaar. Tegen lux niet opgeroepen, maar toen hadden we met depay en robben prima flankspelers staan. Babel lijkt me ideaal voor een defensief team, snel, sterk en heeft het goed gedaan afgelopen jaar.

18 augustus 2017 om 13:14

Het belangrijkste is dat Arjen robben fit is. Hij heeft zoveel dreiging dat de fransen wel rekening met hem moeten gaan houden. Met een speler als sneijder die de perfecte steekbal kan geven heb je tegen elke ploeg kans om te winnen, zolang de organisatie maar goed is. Gelukkig staat dick advocaat er om bekend dat hij zijn ploegen atijd goed georganiseerd laat spelen. Er is nog hoop...

Niet mee eens.....

Heel Nederland beseft wel dat de kans op kwalificeren heel klein is, zelfs met de oude garde.
Waarom niet beginnen met een geheel nieuw jong elftal dat nog jaren mee kan en zich kan ontwikkelen door tegen grote landen te spelen ? Ervaring krijg je alleen door te spelen en dat gebeurt met vallen en opstaan. Begin nu gewoon met een nieuw team, laat dit groeien, komend WK is toch verloren. Dan staat er na dit WK een goed team, want talent is er genoeg in Nederland !

18 augustus 2017 om 12:34

Dat zal gebeuren na de uitschakeling vrijdag 31/9

18 augustus 2017 om 12:39

Het lijkt me toch je reinste onzin om je nu al neer te gaan leggen bij een uitschakeling. Je hebt het gewoon nog in eigen hand en totdat de situatie uitzichtloos is moet je er gewoon voor strijden.

Liggen we wederom uit dan is het tijd voor een frisse wind en een meerjarenplan naar het toernooi van 2020.

18 augustus 2017 om 12:51

Sammerens, ik weer niet of je het tegen mij hebt maar mijn stelling is natuurlijk puur hypothetisch. Ik blijf altijd positief

18 augustus 2017 om 12:59

Nee, ik reageer op lumar.

18 augustus 2017 om 12:39

Omdat je gewoon het beste elftal op zal moeten stellen. Dat is hoe je het hoort te doen bij Oranje. En dat is nou precies waar Danny Blind de boot miste.

Jongens als van Persie en Sneijder zijn essentieel op de training, en het was gewoon een gemiste kans om Robin niet op te roepen en indien nodig in te zetten. Hoeveel Janssen wel niet had kunnen leren van Robin. Zweden is niet onklopbaar, die kunnen zomaar tegen een team als Bulgarije punten laten liggen. Dus als nummer 2 naar het WK gaan is zeker geen onmogelijke opgave. Je moet nu tegen Frankrijk gewoon de beste pot van de afgelopen 3 jaar op de mat leggen, en hopen dat je er 1 meer maakt dan die jongens. Dan maak je gewoon nog steeds een reële kans op kwalificatie.

18 augustus 2017 om 12:40

Dus je geeft nu eigenlijk al op is wat je zegt? Je moet er altijd proberen om ervoor te gaan, hoe klein de kans ook is.

Oranje is niet om "te bouwen" of ervaring op te doen, dat doen die gasten maar bij hun eigen club. Bij oranje moet keihard gepresteerd worden.

18 augustus 2017 om 12:41

En hier kan ik me toch wel echt aan storen hoor.

Ik denk dat er heel weinig landen zijn waar mensen de uitspraak " komend WK is toch verloren" doen wanneer men het kwalificeren nog helemaal in eigen hand heeft.

bizar.

Het zullen dezelfde mensen zijn die zeiden dat we op het WK in 2014 ook kansloos zouden zijn, bedenk ik me dan maar.

18 augustus 2017 om 13:07

@lumar "waarom niet?"

Omdat dit het WK is, waar we ons voor willen kwalificeren. Het WK is het hoogste doel, dus als er 1 moment is waarop je niet de handdoek gooit en gaat experimenteren met nieuwe jongelingen, dan is het nu.

Zodra we echt uitgeschakeld zijn neem je afscheid van een hele batterij dertigers en ga je opnieuw beginnen. Maar niet daarvoor al.

n ongelooflijke onzin weer. Blind had, net als iedereen, voor dezelfde spelers gekozen op Van Persie na. Verschil zou alleen zijn dat Cillisen, Stekelenburg, De Ligt, Veltman, Vd Beek, Sneijder en Babel als Ajax-voorkeur zou zijn uitgelegd bij Blind, en dat het oproepen van zijn zoon onbegrijpelijke voortrekkerij zou zijn. Over Rekik hoeven we het niet te hebben denk ik.

Advocaat doet gewoon wat iedereen zou doen. Terecht. Maar laten we nu niet doen alsof er aan het selectiebeleid iets logischer of beter is.

18 augustus 2017 om 12:43

Vandaar dat babel er niet bij zat terwijl dezenin prima vorm verkeerde. Tussen selecteren en opstellen zit een heel verschil . Blind wilde niet defensief voetballen en op resultaat. Dat is het grootste verschil tussen de coaches.

18 augustus 2017 om 13:35

Babel speelt sinds januari 2017 bij Besiktas. In 2017 heeft Blind alleen nog tegen Bulgarije op de bank gezeten en dat was in maart. Niet heel gek om iemand die 2 maanden ergens speelt niet te selecteren als je ook weer Depay, Promes, Berghuis, Robben, Elia, Toornstra hebt.. Mooi voorbeeld van hoe selectief menigeen denkt..

21 augustus 2017 om 07:57

Als je goed speelt haalt het toch geen zak uit hoelang je bij een club zit? Bij Deportivo deed hij het ook prima, op basis daarvan maakte hij de transfer naar besiktas!

18 augustus 2017 om 12:46

Ik denk dat je in de uiteindelijke selectie en in de opstelling de verschillen wel gaat zien.

Blind werd niet verketterd om zijn vermeende ajax-voorkeur. Hij werd verketterd omdat het een tactisch onbenul is met een enorm bord voor zijn kop.

18 augustus 2017 om 13:10

Michiel, sorry, maar dat is niet waar. Blind werd, in elk geval op deze site, enorm verketterd om zijn vermeende Ajax-voorkeur. Bij alles wat hij deed.

Dat is natuurlijk onterecht, want zoals jij zegt had hij gewoon verketterd moeten worden wegens incompetentie. Maar de Ajax-component zat er heel, heel erg vaak bij in de kritieken.

18 augustus 2017 om 13:18

Blind had met gigantische pech te maken en met mega veel blessures. Met deze selectie had hij opgesteld: Stekelenburg, Blind, De Vrij, Hoedt, Tete/veltman, Strootman, Sneijder, Klaassen/wijnaldum, Robben, Janssen, Promes. Advocaat zal dat ook doen. Iedereen zou dat min of meer doen.

Vergeet niet dat Robben er onder Blind maar 2 wedstrijden bij was, Van Dijk en De Vrij geblesseerd waren, Stekelenburg en Cillessen niet of nauwelijks speelden waardoor Zoet opgesteld moest worden (met alle blunders van dien), Wijnaldum een aantal keer geblesseerd was, Depay niet speelde, Indi dom rood pakte tegen Ijsland waarna Vd Wiel ook nog even een penalty veroorzaakte, etc. Ik vind het prima hoor, dat Advocaat nu de coach is. Maar het afzagen van Blind vind ik populisme.

18 augustus 2017 om 13:18

@ Edo:

Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik was niet helemaal volledig. Door mij, bedoelde ik.

18 augustus 2017 om 13:26

kan allemaal wel zijn, Supervo maar de tactische keuzes waren belabberd.

Als beste voorbeeld de wissel tegen ijsland, na de rode kaart. We moesten die wedstrijd winnen, en hij haalt een aanvaller eraf.

Blind werd vierde ( vierde he, niet tweede of derde!) in een poule met Ijsland, Tsjechie en Turkije.

je kunt nog zoveel pech hebben gehad, maar dat kan echt niet.

18 augustus 2017 om 13:47

Michiel, je bent weer het perfecte voorbeeld van hoe die wedstrijd een eigen leven is gaan leiden. Robben raakte geblesseerd en werd vervangen door Narsingh. 2 minuten later pakt Indi volstrekt onnodig rood. Op dat moment staat NL 2e in de poule en moet het dus vooral niet verliezen. Daarbij komt dat Ijsland een counterploeg is. Het is dus logisch dat Blind iets doet. 3 verdedigers tegen een overtal is onverstandig en dus haalt Blind Huntelaar naar de kant voor Buma.

Tegen Tsjechie duikt Zoet (je weet wel, die keeper die moest spelen omdat de andere 2 niet speelden) de verkeerder hoek in en maakt Van Persie een eigen goal. Tegen Turkije gaan Riedewald en De Vrij gigantisch in de fout. En ik wil nog wel een voorbeeld geven. Zweden. Blind krijgt op zn lazer terwijl Strootman (die iedereen zou opstellen) Marcus Berg vrij voor Zoet zet waardoor we 1-1 spelen. Oow en vergeet de onterecht afgekeurde goal van Dost niet.

18 augustus 2017 om 14:11

met een man minder gelijk spelen was inderdaad ook prima geweest.

Maar ijsland had zojuist een pingel gekregen en stond dus op het punt om 1-0 voor te komen. Hoe ga je " niet verliezen" als je bij een 0-1 achterstand je spits eruit haalt?

Ik weet niet wat je bedoelt met dat de wedstrijd een eigen leven is gaan leiden, maar wat mij betreft is dit een van de domste beslissingen ooit.

18 augustus 2017 om 15:53

Kan het alleen maar met je eens zijn michiel. Ik snap de redenatie van superVO ook niet. Robben eruit, das klote. Rood voor Indi. Ijsland graaft zich zoals altijd in (speelde met 1 niet al te snelle spits) , dus wat doe je als Blind zijnde? Je spits eruit halen voor een verdediger :s
Overigens was het die andere verdediger (vdWiel) waar al veel kritiek op zijn selectie was (want je hebt geen wedstrijdritme nodig volgens Blind en vdWiel) die een hele domme fout beging en een pingel onnodig weggaf.
Je 2e wissel gebruiken om je spits eruit te halen binnen 40 minuten, noem het maar pech. Op dat moment kan Oranje aanvallend niets meer brengen en speelde het ijsland nog meer in de kaart... en dat met nog 50 minuten te gaan.

18 augustus 2017 om 16:18

Michiel, je roept maar wat... Dat bedoel ik met dat die wedstrijd zijn eigen leven is gaan leiden. Die penalty volgde niet op de rode kaart. De penalty volgde op de overtreding van Vd Wiel nadat Indi al rood had gekregen...

18 augustus 2017 om 16:23

Ijsmuts, dat Vd Wiel niet in beste doen was is duidelijk. Vergeet alleen niet dat Vd Wiel ook onder Hiddink speelde... Verder moet je de wedstrijden maar eens terug zien. Ik ben benieuwd hoe je dan over De Vrij denkt.

Dat Blind overigens 2x wisselt in 40 minuten is niet zo gek. Als Robben niet meer verder kan moet er gewisseld worden. Dat is alvast 1. Als je verdediging bestaat uit een 3 mans achterhoede met De Vrij, Vd Wiel en Indi dan is ook daar een wissel niet meer dan logisch.

18 augustus 2017 om 17:00

Met dat laatste argument ben ik het dus helemaal mee oneens. Nogmaals; ijsland countert en heeft welgeteld 1 niet zo snelle spits. Wat moet je dan met een 4mans verdediging terwijl je nu in je aanval niemand hebt die kan scoren in een overvol centrum? 2 aanvallers (depay en narsingh) tegenover 5 ijslanders. Dan scoor je dus nooit. Dat weet Ijsland ook dus die kan een dtuk verder naar voren gaan spelen en met meer man counteren want het middenveld is leeg.

18 augustus 2017 om 13:20

Precies & die ajacieden verkloten het weer. Zoals toen Blind met 7 ajax basis spelers ging spelen tegen een Bulgarije

18 augustus 2017 om 16:10

Hee Jeremy...heb je gezien hoeveel 'ajacieden' Advocaat nu heeft opgeroepen? En heb je ooit geanalyseerd hoe dat bij vorige bondscoaches zat? Ik denk het niet.

Hiddink riep een hoop jongens met een Ajax verleden op en Van Marwijk is zelfs recordhouder als het gaat om spelers oproepen met een Ajaxverleden. En daar is helemaal niks mis mee. Als die jongens gewoon de beste zijn dan worden ze geselecteerd. En blijkbaar zijn alle bondscoaches helemaal niet met dat gegeven bezig. Ze roepen gewoon op wie zij het best vinden. Vervelende is alleen dat als zo een coach zelf een Ajaxverleden heeft, het dan ineens voortrekkerij heet.

Op een rij de cruciale blunders waardoor we EK (en waarschijnlijk WK) misten:
- Tsjechie: Janmaat en Wijnaldum
- Ijsland: De Vrij en Vd Wiel
- Turkije: De Vrij
- Ijsland: Indi (rood), Vd Wiel
- Turkije: De Vrij, Blind, Vd Wiel
- Tsjechie: Zoet, Van Dijk, Van Persie
- Zweden: Strootman

Het rekenen laat ik aan jou over..

18 augustus 2017 om 14:10

Babel zat er niet bij onder Blind en die gekke Luuk de Jong had er dan ongetwijfeld bijgezeten ipv Van Persie!

18 augustus 2017 om 16:12

Babel speelt sinds januari 2017 bij Besiktas. In 2017 coachte Blind 1 wedstrijd, namelijk in maart 2017... Niet heel gek dat babel er niet bij zat als je Depay, Berghuis, Toornstra, Elia en Promes hebt..

Van Persie had er idd niet bijgezeten. Maar ik vraag me af of hij de verlosser gaat zijn..

18 augustus 2017 om 15:04

Voortrekkerij? Ik kan me in veel van jou stellingen enigszins vinden maar de voortrekkerij van Daley Blind zeker niet. Hij stond laatst gewoon weer basis bij United, alleen al op basis daarvan hoort Blind erbij. Geen geweldenaar natuurlijk, maar heeft 1 ding voor op menig speler van Oranje: internationale ervaring in een topcompetitie.

18 augustus 2017 om 16:14

Lucvz, dat zeg ik dus... De selectie van Blind voortrekkrij noemen is onzin. Maar toen Danny Blind hem selecteerde was dat altijd het commentaar. Als Van Gaal, Hiddink of Advocaat hem selecteren hoor je niks..

18 augustus 2017 om 17:00

Ik denk toch dat Blind ook hele andere spelers had opgeroepen. Ik denk zelfs dat hij Younes graag had willen naturaliseren tot Nederlander, maar dat kan niet meer.
En ook vergeten dat hij een Tete, Riedewald, Bazoer direct opriep en in de basis zette, na een paar weken Ajax I ?
Dat was toch kolder? Terwijl er ook bijvoorbeeld een ervaren Eric Pieters wekelijks een 7 haalde in de BPL. Die wedstrijden gingen ook direct verloren. Gewoon ervaren en gearriveerde spelers selecteren, met misschien 1 talent erbij, die met de grote jongens mag meetrainen. Van Beek is zo'n speler in mijn ogen.

Jij bent ook de meest ongeloofwaardige journalist die er is. Als blind deze keuze had gemaakt weet ik voor de volle 100% dat je daar niet achter zou staan. Ik wil blind niet komen verdedigen maar die is wel vanaf de eerste dag compleet met de grond gelijk gemaakt. Een beetje vertrouwen in hem had ons misschien ook stukken verder kunnen helpen.

18 augustus 2017 om 12:49

Daar heeft Blind het toch echt zelf naar gemaakt met zijn keuzes.

Advocaat heeft wat mij betreft het voordeel van de twijfel boven tactisch onbenul Danny Blind volledig zelf verdiend.

18 augustus 2017 om 13:18

Welke keuzes dan Michiel?

18 augustus 2017 om 13:27

Bijvoorbeeld de keuze om er een aanvaller af te halen na de rode kaart tegen Ijsland, bij een 0-0 stand en een penalty tegen.

De basisplaats voor de Ligt, ook zo eentje.

Zijn onnavolgbare keepersroulette, waarbij hij keer op keer zijn eigen argumenten tegen sprak.

Dat soort keuzes.

18 augustus 2017 om 13:56

Robben raakte geblesseerd en werd vervangen door Narsingh. 2 minuten later pakt Indi volstrekt onnodig rood. Op dat moment staat NL 2e in de poule en moet het dus vooral niet verliezen. Daarbij komt dat Ijsland een counterploeg is. Het is dus logisch dat Blind iets doet. 3 verdedigers tegen een overtal is onverstandig en dus haalt Blind Huntelaar naar de kant voor Buma.

Tegen Tsjechie duikt Zoet (je weet wel, die keeper die moest spelen omdat de andere 2 niet speelden) de verkeerder hoek in en maakt Van Persie een eigen goal. Tegen Turkije gaan Riedewald en De Vrij gigantisch in de fout. En ik wil nog wel een voorbeeld geven. Zweden. Blind krijgt op zn lazer terwijl Strootman (die iedereen zou opstellen) Marcus Berg vrij voor Zoet zet waardoor we 1-0 verliezen. Oow en vergeet de onterecht afgekeurde goal van Dost niet.

18 augustus 2017 om 14:12

Juist als we niet moesten verliezen had hij Huntelaar moeten laten staan. Ijsland stond namelijk op het punt om op 0-1 te komen met de penalty waarvoor BMI rood kreeg.

Hoe wil je " niet verliezen" met een 0-1 achterstand en zonder spits?

en inderdaad: het zat Blind niet mee. Maar geluk dwing je ook af. Of in zijn geval: dus niet, met dit soort domme acties.

100% mee eens dat we defensief moeten gaan spelen. Dat gewauwel over Hollandse stijl is misschien leuk tegen de kleintjes, maar tegen Frankrijk ga je never nooit domineren. Dit is de wedstrijd voor het jaar voor Nederland, als we deze niet winnen is het klaar.

Ik zou zeggen lekker 5-3-2 spelen:

Promes/memphis - Robben

Strootman - Blind/hendrix - Wijnaldum

Kongolo - BMI - van Dijk - de Vrij - Karsdorp/janmaat

18 augustus 2017 om 12:55

Is Strootman al weer volledig fit? Anders wellicht Klaassen op het middenveld?
Blind zou ik zelf op de plek van Kongolo zetten en Kongolo op de plek van Bmi.
Verder een aardige opstelling idd

18 augustus 2017 om 13:24

Bmi vind ik zelf een hele stabiele, complete verdediger. Blind is naast hendrix eigenlijk de enige echte defensief sterke middenvelder die we hebben, daarom wil ik hem op het middenveld. Op linksback vind ik Blind ook wat te traag.

Klaassen zou inderdaad kunnen voor Strootman, al vind ik hem wel een van de beste spelers die we hebben.

18 augustus 2017 om 13:46

Klaassen vind ik nog wat te licht voor een basisplaats tegen Frankrijk. Ik denk dat Klaassen pas echt aan kan haken als hij een poos in Engeland gespeeld heeft en gewend is aan een hoger tempo. Momenteel is hij in Oranje vooral een allrounder die min of meer onzichtbaar is.

18 augustus 2017 om 12:58

Die verdediging is op dit moment zorgwekkend.

Kongolo speelt niet bij Monaco, Indi heeft de hele voorbereiding gemist en moet eerst aan spelen toe komen bij Stoke. Van Dijk heeft de hele voorbereiding gemist en is momenteel verbannen bij Southampton.
Karsdorp is geblesseerd en niet geselecteerd.

Van jouw 5 mans verdediging is de Vrij momenteel de enige die daadwerkelijk basisspeler is bij zijn club. Hoedt schijnt op korte termijn een transfer naar Southampton te pakken.

Ake was afgelopen weekend weer de beste in het veld bij Bournemouth. Die kan wat mij betreft direct de basis in bij Oranje.

18 augustus 2017 om 13:14

Eens. Doe dan maar Ake, Hoedt, Vrij, Tete.

18 augustus 2017 om 13:25

BMI is sowieso basis, dat was afgelopen jaar de beste verdediger bij Stoke.

Karsdorp en van Dijk zijn twijfelgevallen maar kunnen over een maand mogelijk best fit zijn.

18 augustus 2017 om 13:57

De wedstrijd is al over 2 weken. We kunnen geen 532 spelen dat is meermaals gebleken na het wk. Verder zijn zoals sammerens aangeeft deze spelers gewoonweg niet beschikbaar.. Blind-BMI-De Vrij-Veltman/Tete zal het worden.

18 augustus 2017 om 13:58

En ter aanvulling: 2 controleurs, sneijder om de 3 counterspitsen: promes, memphis en arjen weg te sturen. Ik gok dat het er zo uit zal zien.

18 augustus 2017 om 13:03

Je zet er spelers bij waarvan je 200% zeker weet dat zij er niet bij zullen zijn tegen Frankrijk. Karsdorp is nog verre van fit, van dijk zal moeten spelen voor de 31e en die kans acht ik erg klein, janmaat viel laatst geblesseerd uit, kongolo zit op de bank/tribune vooralsnog.
Mocht er 5-3-2 gespeeld gaan worden, hoop ik op:
Cilissen
Tete, de vrij, blind, hoedt, ake
Wijnaldum Klaassen Strootman
Robben met Janssen/promes/depay

18 augustus 2017 om 13:06

Van je 5 verdedigers zijn er maar twee daadwerkelijk geselecteerd (BMI en De Vrij). Waarschijnlijker is:

Aké BMI Blind De Vrij Tete/Veltman

Waarbij ik heel hard hoop op Tete...

18 augustus 2017 om 13:13

Hendrix?? Iemand die niet doorbreekt bij de nummer 3 van Nederland heeft niks in oranje te zoeken. Doe dan Van Ginkel. Of Proppert. Of Klaassen.

Over de verdedigers hebben anderen al genoeg gezegd. Maar wel nog dit: als je 5 verdedigers opstelt, moeten de backs wel echt goed op kunnen komen. Anders moet je het gewoon niet doen.

18 augustus 2017 om 13:59

Hendrix blinkt wekelijks uit bij PSV en is naast Blind de enige defensieve middenvelder die we hebben.

18 augustus 2017 om 13:50

We moeten het ook allemaal niet overdrijven. Frankrijk is natuurlijk een goede ploeg met spelers als Kante, Pogba enzovoort, maar het grote zwakke punt van Frankrijk is eigenlijk al jaren dat het individueel opereert. Als het loopt oogt het erg vloeiend, maar vaker dan niet speelt de ploeg toch wel pover en is het afhankelijk van individuele kwaliteiten.

Ja en als Danny Blind deze spelers had gekozen was hij weer weggehoond. De journalistiek in Nederland is ook echt om te janken, men waait gewoon met alle winden mee en vooral de gunfactor en de sympathie bij het grote publiek zijn doorslaggevende factoren in hun opinie. Laten we nou vooral afwachten wat er qua resultaten wordt geboekt. Het maakt immers niet zo gekke veel uit wie je oproept is gebleken na de 1600 diverse spelers die de afgelopen jaren al voor Oranje hebben gespeeld. Vooral een hecht collectief smeden wat resultaten haalt, al is het met betonvoetbal, is tot nu toe niet gelukt. Dus wat dat betreft zeggen mij de namen en de 'logica' van het selectie beleid me niet zoveel want ook die logische spelers stellen telkens teleur. Het wordt tijd dat we eens gaan winnen en dat er wat consistentie in de ploeg komt.

Heel verstandig van Advocaat. Als je op de manier van de Hollandse school tegen Frankrijk speelt krijg je geheid met 5-0 koek. Laat Frankrijk zich maar stuklopen op Oranje-verdediging want daar Frankrijk moeite mee zoals is gebleken tegen Albanie op het EK, en in de kwalificatie tegen Wit-Rusland en Zweden. Overigens vind ik het dikke onzin om je nu al neer te leggen bij uitschakeling want daar is nog helemaal geen sprake van. Oranje heeft het nog steeds in eigen hand want bij 4 overwinningen plaatst Oranje zich hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks. En zelfs bij een nederlaag is Oranje officieel nog niet uitgeschakeld. Wie zegt mij dat Zweden van Bulgarije wint??

Lloris, sidibe, varane, umtiti, mendy, kante, pogba, , dembele, griezman, mbappe, lacazette.

Tolisso giroud matuidi zouma nog bij de hand pffff

Maakt niets uit wie er geselecteerd wordt als er maar gewonnen wordt.En dat wordt een hels karwei.

Als Belg keek ik altijd op naar Oranje.
Het was een toonaangevend elftal dat de ene wereldspeler voor de andere kon inwisselen.
Nu zie ik een elftal dat moet roeien met de riemen die het heeft, vreselijk om te moeten lezen dat Oranje een defensief ingestelde ploeg wordt dat zich gaat instellen op de counter.

Hoop zo hard dat jullie er bij zijn op het WK

Deze spelers hadden er allang bij moeten zitten. Na 2012 had iedereen zoiets van door selecteren. Tja.. Dat was ook na het succes van 2010 maar goed, deze spelers wisten zich wel altijd te kwalificeren zonder enige moeite. Nu kunnen we dat niet eens. Wat een tering zooi is het geweest en met een degelijk beleid hadden we ons tweemaal wel gekwalificeerd.

Eindelijk worden ze wakker. Lekker defensief en op de counter afmaken. Anders red je het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren