Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

EK zit er na groepsfase al op voor Advocaats Rusland

Laatste update:

Velen tipten Rusland als outsider voor de titel, maar voor Dick Advocaat en consorten eindigt het EK in Polen en Oekraïne al in de groepsfase. Voor Sbornaya voltrok zich in Warschau een heuse nachtmerrie, want Griekenland won met 0-1 en bij het andere groepsduel kwam Tsjechië als winnaar uit de strijd. Drie ploegen in Groep A eindigen daardoor op vier punten, maar door de onderlinge resultaten liggen de Russen en Polen eruit, eindigt Griekenland als tweede en viert Tsjechië feest als groepswinnaar.

/

Advocaat, die naar PSV gaat, eindigt dus in mineur bij Rusland. De ploeg had aan een gelijkspel voldoende om door te bekeren, maar slaagde er niet in om dit benodigde punt te pakken. Rusland begon ook slecht aan de wedstrijd en het initiatief kwam in de eerste tien minuten van Griekenland. De ploeg van Fernando Santos kwam zelfs bijna op voorsprong, maar doelman Vyacheslav Malafeev sloeg ternauwernood een inzet van Konstantinos Katsouranis uit de verre hoek. Lang duurde de dominantie van de Grieken niet in het Nationaal Stadion in Warschau. Rusland begon te voetballen en na tien minuten was aanvoerder Andrei Arshavin dicht bij de openingstreffer. Na een voorzet van Alan Dzagoev zette hij zijn zool tegen de bal, maar keeper Michalis Sifakis stond in de weg.

Hierna volleerde Aleksandr Kerzhakov net over de kruising, zijn dertiende poging dit EK die niet op doel was. Het spel golfde op en neer op het stroeve veld en na een kwartier counterde Rusland met verve. Arshavin stuurde linksback Yuri Zhirkov weg, maar die vond na een knappe solo niemand voor het doel. De Grieken beperkten zich tot verdedigen en Rusland maakte het de tegenstander ook niet erg lastig. Dzagoev schoot na dom balverlies van Griekenland te gehaast, Arshavin mikte naast, Kerzhakov maaide over de bal heen en Zhirkov knalde net over de deklat. Slechts één van de zestien Russische pogingen kwam terecht tussen de palen en Griekenland toonde vervolgens hoe het wél moet.

/

Zhirkov kopte de bal door een miscommunicatie met zijn kompanen terug, waarna Georgios Karagounis met de bal aan de haal ging. Hij knalde diagonaal binnen en zette Griekenland kort voor rust op voorsprong: 1-0. Advocaat had genoeg gezien en haalde Kerzhakov in de rust naar de kant ten faveure van Roman Pavlyuchenko. Griekenland had zijn ideale scenario te pakken en mikte op de counter: Rusland probeerde het tevergeefs vanuit de tweede lijn en werd na een uur bijna het zwijgen opgelegd, maar na een voorzet van Vasilis Torosidis voorkwam Aleksandr Anyukov op het nippertje een doelpunt. Karagounis claimde even later ook nog een penalty, maar de scheidsrechter deed het af als een schwalbe. Een onterechte beslissing.

Bij het treffen tussen Tsjechië en Polen stond er nog een brilstand op het bord, waardoor Griekenland en Rusland zich virtueel plaatsten voor de kwartfinale. De Russen wilden het risico niet lopen en bleven op de gelijkmaker jagen, maar de ploeg was te onzuiver tegen de scherp verdedigende Grieken. Zij waren zelf nog het meest dichtbij een treffer, maar Georgios Tzavellas krulde een vrije trap op de lat. Hierna nam Tsjechië in Wroclaw de voorsprong tegen Polen. Advocaat bracht daarom met Pavel Pogrebnyak een extra spits. Dzagoev, die sowieso geschorst zou zijn voor de volgende ronde, kopte vijf minuten voor tijd nog rakelings naast, maar daar bleef het bij. Griekenland eindigt zo achter Tsjechië knap als tweede in Groep A en ontmoet waarschijnlijk Duitsland in de kwartfinale. Voor Advocaat eindigt zijn avontuur in Rusland in mineur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha geweldig dit! Na alle ellende in ons eigen land is er toch nog iets van vreugde!

Zito H Ellas!!

16 juni 2012 om 22:49

Hebben die Russen er toch verstandig aan gedaan om zijn contract niet te verlengen.

17 juni 2012 om 01:07

Al vanaf het begin wist ik dat Griekenland door zou breken....

Maar vanaf nu wordt het makkelijker voor Griekenland omdat we 120 minuten kunnen verdedigen zonder een doelpunt tegen te krijgen terwijl we denk ik wel een "goaltje" kunnen maken gedurende 120 minuten.

Juist tegen sterkere landen werkt het Griekse systeem beter... dus misschien een 2de wonder.

17 juni 2012 om 03:00

Sorry dat ik je droom moet stoppen maar ik zie Duitsland, wat waarschijnlijk griekelands tegenstander zal zijn wel winnen van de grieken. Het zou natuurlijk mooi zijn voor Griekenland, want ik gun ze het zeker wel maar de tegenstanders op dit ek zijn toch wel sterker dan in 2004.

17 juni 2012 om 13:47

Wonder en droom voor jullie maar laat dit voor voetbal liefhebbers aub in de kwartfinale stranden. Leve het antivoetbal in poule a. Begrijp dat jullie blij zijn maar ik vind het echt niets om naar te kijken. Spelen puur op de gok en totaal niet op kunde. Bah bah bah laat Griekenland maar lekker met 1-0 achterkomen. Daarna hetzelfde spelletje gaan spelen wat zij altijd doen. Lekker in de goal liggen, kijken of de anti-voetballers dan nog wat kunnen. Hoop op een koekje van eigen deeg.

17 juni 2012 om 14:46

Je hoeft geen jaloezie te tonen omdat Nederland er heel waarschijnlijk eruit gaat liggen.

Oh Oh dicky, wat is dit nou? Verliezen tegen de Grieken terwijl je zo goed hebt gespeeld. Vind het heel jammer dat Rusland niet door gaat, had het Dick en de talenten wel gegunt. Met Griekenland heb ik helemaal niks, dus vind het wel jammer dat ze doorgaan, maar wens ze wel veel succes in het verdere verloop tegen Duitsland.

17 juni 2012 om 01:11

Jammer dat de voetballende teams uitgeschakeld zijn inderdaad. Maar wat nu ook weer blijkt is dat verdedigen ook een vak is en daarmee kom je een eind. Als je dan nog spelers hebt die ook nog een goaltje kunnen maken wordt je Europees kampioen (2004).

Ik kan er echter wel om lachen, weet Rusland ook wat het is om weggecounterd te worden..

Ongelooflijk.. De twee besten uit deze poule eruit. Vind ik echt jammer. Zo kan er echt van alles gebeuren. Dan word je bij de outsiders voor de titel genoemd na de eerste wedstrijd en dan ga je er daarna uit.

Mocht Nederland doorgaan, wat ik niet verwacht, is dit wel goed nieuws.

16 juni 2012 om 22:50

Polen was zwaar overschat eigenlijk. Ik heb braaf Lewandowski in mijn fantasy team gehouden, maar na de 1e wedstrijd liet hij helemaal niks meer zien.

16 juni 2012 om 22:56

Ze spelen niet heel erg goed, maar ze waren wel na Rusland de beste van deze poule. Lewandowski heeft het ook niet laten zien jammer genoeg, maar hij kan natuurlijk wel wat.

17 juni 2012 om 08:04

Ik vond Lewandoski aardig spelen! Hem kun je helemaal niets verwijten; stond op een eiland te spelen tegen Tsjechië! De ballen die hij kreeg waren enkel op schouder kophoogte op de middelijn. Hij haakte soms goed af voor de bal bij te houden en breed te sturen. Maar daar op de flanken werd er helemaal geen gevolg aan gegeven.

16 juni 2012 om 22:56

Jij onderschat Griekenland. Ik vind het een stugge ploeg en had wel verwacht dat ze door zouden gaan, maar had niet verwacht dat ze van Rusland zouden winnen.

16 juni 2012 om 23:20

Rusland op hun best had overduidelijk van dit Griekenland gewonnen. Die zijn echt niet goed man..

16 juni 2012 om 23:48

Ik heb ook niet gezegd dat Griekenland beter is hoor. Het enige wat ik zei is dat ik had verwacht dat Griekenland door zou gaan.

16 juni 2012 om 23:58

Nee, snap ik, maar jij zegt dat ik ze onderschat, maar ze kunnen echt niet veel, vandaag geluk gehad, meer niet.

17 juni 2012 om 00:06

Ik ben het niet met je eens dat ze niet veel kunnen. Het is gewoon moeilijk om (dik) van Griekenland te winnen. Ze winnen nooit met grote uitslagen en/ of verliezen er ook nooit mee. Dit zag je wel op het EK in 2004, daar hebben ze elke wedstrijd met een doelpunt verschil gespeeld. Ook dit EK heeft Griekenland tot nu toe elke wedstrijd met 1 doelpunt verschil gespeeld.

Edit- Natuurlijk wel een gelijkspel tegen Polen, maar dat bedoel ik dus met 'stug'

17 juni 2012 om 07:33

waarom, verdedigend zijn ze gewoon beter dan rusland. Griekenland heeeft gewwon goed gespeeld en ik gun het hun wel.

16 juni 2012 om 23:35

Kan iemand mij nou efe goed uitleggen hoe dat zit met die regels van wie er door gaat wanneer er 2 teams hetzelfde punten aantal hebben.

Rusland heeft toch een beter doelsaldo, zouden zij toch door moeten gaan? Of gaat het om onderling resultaat? Bedoel Nederland kan morgen nog doorgaan als ze met twee doelpunten verschil winnen. Maar dan zou Denemarken toch doorgaan (ook al heeft Nederland een beter doelsaldo) aangezien de Denen met 1-0 wonnen van Oranje?

Iemand een juiste uitleg?

16 juni 2012 om 23:42

Ja, nu je het zegt... Waarom is Rusland niet door ? Ik heb dus geen antwoord, misschien iemand anders wel.

16 juni 2012 om 23:45

Bij gelijke stand wordt eerst naar het onderlinge resultaat gekeken... En Griekenland won van Rusland.. Daarom is Griekenland door.

17 juni 2012 om 00:30

Ja ik was hier zelf ook verbaasd over. Doordat iedereen het over Nederlands elftal had en dat ze nog kans hadden om door te gaan ging ik ervanuit dat doelsaldo belangrijker was dan onderlinge resultaat. Maar is dus andersom.
Bij Nederland in de poule zit het dus zo:
Indien Duitsland van Denemarken wint en Nederland van Portugal dan betekent dat dus 3 landen met 3 punten maar:
Denemarken van Nederland gewonnen
Nederland van Portugal gewonnen
Portugal van Denemarken gewonnen
Is dus gewoon een cirkel en dus moet er naar doelsaldo worden gekeken.

17 juni 2012 om 12:06

Het is zo. Het gaat allereerst om onderling resultaat, daarna om doelpuntensaldo in onderling resultaat. Griekenland heeft beter onderling resultaat tov Rusland. In de poule van Nederland zijn er als NL wint 3 ploegen met hetzelfde aantal punten. Denemarken won weliswaar van NL, maar Portugal won van hen, en NL weer van Portugal. Dan gaat het dus om doelsaldo in onderling resultaat en kan je de wedstrijden tegen DU wegstrepen.

16 juni 2012 om 23:47

Blijkbaar niet de beste, anders waren ze wel doorgegaan.
Jammer voor het gastland en Rusland, maar zo is zo'n toernooi.

1 wedstrijd verkloten en je EK kan er alweer opzitten.

16 juni 2012 om 23:52

Qua voetbal zijn ze echt duidelijk beter, het is gewoon ongelooflijk dat Polen en Rusland eruit liggen...

Ja, een wedstrijd verkloten en je ligt eruit, wij hebben er twee verkloot en kunnen nog door, in een lastigere poule ook nog .

17 juni 2012 om 00:24

Eigenlijk ongelooflijk dat we nog kans maken

Je hebt inderdaad wel gelijk, betreft het voetbal verdienden beide ploegen meer, maar uiteindelijk draait het om de doelpunten en daar waren Griekenland en Tsjechië veel efficiënter in.

17 juni 2012 om 01:11

Grapjas! Polen zag er sterk uit omdat Polen gastland is. Anders had Polen niet eens kunnen kwalificeren terwijl Tsjechië en Griekenland het bijna altijd goed doen tijdens kwalificaties.

Dus het is "terecht" en niet "ongelooflijk".

17 juni 2012 om 01:24

Polen heeft gewoon betere wedstrijden gespeeld... Tsjechie en Griekenland zagen er gewoon niet uit!!

17 juni 2012 om 07:38

polen heeft dan wel goed gespeeld, maar daar win je niks mee, griekenland is het land met de oudste spelers en die flikken het maar weer. Net zoals in 2004

17 juni 2012 om 01:14

Ik ben het met je eens dat Rusland op voorhand veruit de beste ploeg was, maar ik vind dat je volkomen ongelijk hebt door te zeggen dat Polen één van de twee besten uit deze poule was. Tsjechië heeft veel meer kwaliteit, met name voorin en Griekenland heeft veel meer ervaring. Op de Fifa-ranglijst staat Polen niet voor niets het laagste van de teams uit deze poule. Ik vraag me zelfs af of Polen zich wel had geplaatst als ze niet het gastland waren geweest.

17 juni 2012 om 01:26

Misschien hadden ze zich niet geplaatst, maar dat is iets war je natuurlijk niet zeker weet.. Maar ik vind dat Polen beter voetbal heeft laten zien dan die andere twee landen. En de Fifa ranglijst, dat is gewoon onzin. Uruguay staat daar tweede, onzin dus.

17 juni 2012 om 01:39

Er zijn zeker goede argumenten waarom Tsjechië en Griekenland beter zijn dan Polen, maar gedurende perioden van 35 minuten vond ik dat de Polen hun tegenstander echt helemaal weg konden spelen. Ze misten vooral consistentie

17 juni 2012 om 12:04

Wie zegt dat Rusland en Polen de beste uit de poul waren? Griekenland speelde gewoon het beste en verdiende de overwinning tegen Rusland, en tegen polen hadden ze meer verdiend. Zo ook met Tsjechie, die hebben gewoon verdiend 6 punten gepakt. Rusland was aanvallend niet zo goed als men zegt, dat was alleen tegen Tsjechie omdat die het lieten lopen.

Rusland heeft dit totaal aan zich zelf te danken.
Alle credits voor Samaras trouwens! Wat heeft die lopen sleuren, trekken en bal vasthouden

Erg verrassend, helaas wel de Grieken door... Had liever Polen of Rusland

Wauw, dit had ik dus echt nooit verwacht. Jammer voor Rusland. Net de 2 landen die ik als 3e en 4e in deze poule had geplaatst, worden eerste en tweede.

Twee zwakste ploegen door, dit geloof je toch niet. Jezus wat speelden die Russen dit dom uit. Twee enorme spitsen voorin en alles door het midden proberen. Wel 100 kansloze schoten van afstand gezien en allemaal probeerden ze door 11 grieken heen te combineren terwijl de flanken open lagen. Man man man, 1 voorzet werd gelijk gevaarlijk, en daarna gaan ze weer door het midden.

Erg teleurgesteld... de beste passers na Spanje eruit

16 juni 2012 om 22:51

Precies, het was allemaal veel te voorspelbaar wat wij wilden doen. Het leek net of ik naar Nederland zat te kijken. Ik wilde de hoop eigenlijk vanaf de 70e minuut opgeven, maar als Rus steun ik mijn land door dik en dun. Het hele EK kan me nu wel gestolen worden...

Ongelofelijk dat onze jongens dit flikken.

16 juni 2012 om 22:52

Interessant statement, de beste passers na Spanje. Baseer je dat op onderbuikgevoelens of op keiharde statistieken? Anders zijn er nog wel een paar ploegen die daar voor in aanmerking komen toch?

16 juni 2012 om 22:54

Niet gebaseerd op statistieken, maar op wat ik zie. Altijd goed in de loop, goede snelheid etc. Tot aan de 60e minuut dan, dan vallen ze helemaal terug en zie je 11 Arshavins op het veld.

16 juni 2012 om 23:03

Dat dacht ik al. Je hebt gelijk, ze hebben goede passers op het middenveld met Denisov en Shirokov maar na de treffer van Griekenland hebben ze inderdaad nooit meer gevoetbald. Ik keek alleen de tweede helft maar daarin kan ik je conclusie volledig beamen, enorm teleurstellende aanpak.

17 juni 2012 om 13:22

Hoezo zwak Persiangooner, die Grieken hebben gewoon hartstikke goed verdedigd en ik vind dat het 'defensive game' ook wat meer krediet verdiend. Ze mogen misschien met passing game de 2e beste zijn in de toernooi maar met passing game alleen kom je er niet. Al dat getik slaat nergens op als je geen ruimte achter de defensie kunt vinden en kunt afmaken. (moeilijkste gedeelte)

Met name de Russen mogen hierop flink gaan oefenen, Spanje doet dit overigens perfect met Fabregas als valse spits en Torres die een meester is in het ruimte in lopen en zodoende af te maken als de ideale kans zich voordoet.

16 juni 2012 om 22:53

Vind Duitsland nog wel van een hoger niveau in de pasing. Voor de rest heb je helemaal gelijk. Ging nergens over wat de Russen deden. Echt zo superachterlijk. Is blijkbaar een trend. Als je goed kan pasen, dan maar door het midden -____-

16 juni 2012 om 23:01

Duitsland imponeert in voetballend opzicht nog niet bepaald. Tegen Portugal was het drama, tegen Nederland ging alles in een te laag tempo. Alhoewel te laag nog te snel is voor onze jongens.
La France, toch een beetje mijn favoriet van het moment. Wellicht niet voor de eindzege, die verdomde Duitsers zullen wel weer groeien, en Spanje is alleen door extreme effectiviteit te kloppen.

16 juni 2012 om 23:05

Weet je, eigenlijk is dit de schuld van Advocaat. Hij heeft dit hele toernooi zonder een pure rechtsbuiten gespeeld en dat was eigenlijk wat we nodig hadden tegen een defensief Griekenland. Hij had gewoon Samedov en Ryazantsev moeten meenemen.

16 juni 2012 om 23:09

@lighters

Klopt maar Duitsland had tegen Nederland ook niet echt meer zin na de 2-0. Dit hebben gewoon op 70/80 gespeeld. Kwam door de weerstand die Nederland bood natuurlijk.

En Italie dan? Met Pirlo en De Rossi?... Die verassen mij echt!!

@koni020

Klopt alhoewel ik het idee had dat de linkerflank juist niet werd gebruikt. Zhirkov stoomde genoeg op alleen het was traag en balverlies en verdedigend drama.

16 juni 2012 om 23:26

Verdedigend stond het prima, alleen maakt Zhirkov een domme fout wat uiteindelijk gevolgen voor ons heeft.

16 juni 2012 om 23:30

@zola#

Italië is voor mij de favoriet, fris voetbal (met een aantal geniale spelers die er rond lopen).

16 juni 2012 om 23:38

@ Koni020

Maar dan vraag ik me af, vond je dat ook toen Dzagoev op die positie drie goals maakte en een van de ''revelaties'' van het toernooi werd genoemd?

16 juni 2012 om 23:52

Ja maar doe worden over een paar dagen door een accoordje eruit geknikkkerd. Halen ze de eindzege nooit.

16 juni 2012 om 23:58

@t0mt0m18,

Om eerlijk te zijn: eigenlijk wel ja. Tijdens de EK kwalificaties was het zichtbaar dat je het talent van Dzagoev misbruikt door hem rechtsbuiten te zetten. Dzagoev moet je met passes laten strooien op 10. Zet op rechtsbuiten Samedov neer die een actie kan maken van zowel binnenom als buitenom en nog een voorzet kan geven als de backs dat niet doen. Ik wil niet zeggen dat het dan goed zou komen, maar ik denk wel dat dit had geholpen.

16 juni 2012 om 23:03

Waar baseer jij op dat Griekenland de zwakste ploeg is?
Ze wonnen in 2004, werden 1e in de kwalificatie voor het Ek2012., door boven kroatie te eindigen.
En verloren niet in de kwalificatiereeks.

Ze speelde de 1e helft tegen Polen heel erg slecht en tegen Tsjechie maakte de keeper 2 fouten.
Griekenland is een zeer goed collectief en het zou zo maar kunnen dat ze tegen die Duitsers winnen..

17 juni 2012 om 04:07

En niet te vergeten dat ze elke wedstrijd mooi door de scheids zijn genaaid die grieken. Maar ik denk niet dat ze Duitsland gaan verslaan, dat is een brug te ver, als ze dat doen, dan zet ik meteen veel geld op Griekenland winnaar EK 2012

17 juni 2012 om 20:19

In 2004 wonnen ze toen ook nog van onder meer Denemarken en het Frankrijk van Zidane, Vieira & Henry.

Heel onverwacht na de puike prestatie in de eerste wedstrijd. Van Griekenland wist ik wel dat ze doorgingen, die flikken het elke keer.

Kan iemand mij vertellen dat als Rusland er op onderling resultaat uitgaat, dan kan nederland toch ook niet meer door aangezien wij bij winst op Portugal gelijk met Denemarken komen waar wij van verloren hebben?

16 juni 2012 om 22:48

Portugal heeft van Denemarken gewonnen.

16 juni 2012 om 22:50

dat d8 ik nou ook, nl kan dan tog niet meer door doordat ze van danemarken verloren hebben?

16 juni 2012 om 22:52

Ja en nl heeft dan van Portugal gewonnen terwijl Denemarken daarvan verloren heeft. Dit maakt de situatie anders

16 juni 2012 om 22:55

Ik vind dat maar een raar systeem dan.. Van mij hadden ze gewoon degene met het beste doelsaldo laten doorgaan. Het is tog werkelijk van de gekke dat rusland, met een duidelijk beter doelsaldo uitgeschakeld wordt door t zwakke griekenland...

16 juni 2012 om 22:56

Het gaat om het onderlinge doelsaldo, NL moet met 2 of meer doelpunten winnen van Portugal, daardoor eindigen ze boven Portugal en hebben ze een doelsaldo van 0 of hoger. Denemarken moet verliezen waardoor ze een slechter doelsaldo zouden hebben van sowieso -1. Maar als ik dr nu over nadenk, zou dat doelpunt(en) van Duitsland niet tellen, maar dan zal het zo zijn: in de drie wedstrijden tussen NL, POR en DEN heeft NL een doelsaldo van 2 (hopelijk 2-0 winst van Por), Portugal een doelsaldo van -1 (3-2 winst en 2-0 verlies) en Denemarken een doelsaldo van 0 of lager (1-0 winst en verlies tegen Duitsland).

16 juni 2012 om 23:00

Het doelsaldo van Rusland is beter dan dat van Griekenland volgens mij, en het puntenaantal is gelijk, dus de regel die jij zegt geld niet. Bij Poule B wel omdat het daar om 3 ploegen gaat volgens mij.

16 juni 2012 om 23:00

Ja, ik vind het allemaal maar ingewikkeld. Sinds wanneer wordt er ook naar onderling resultaat gekeken uberhaupt. Kan me daar in het verleden niks van herrineren maar dat kan aan mij liggen.

16 juni 2012 om 23:18

@cookinho

Het gaat om het onderlinge doelsaldo tussen de ploegen die een gelijk aantal doelpunten hebben, dus Griekenland en Rusland: dat is 1 in het voordeel van Griekenland (na vanavond).

Edit: Als je er goed over nadenkt, in het geval van deze 2 ploegen is het onderlinge doelsaldo hetzelfde als onderling resultaat: de 1-0 voor Griekenland.

16 juni 2012 om 22:59

Inderdaad erg raar, maar in het geval van Nederland zijn er 3 ploegen gelijk en kun je dus niet van onderling resultaat uitgaan. Rusland die doorgaat lijkt me logischer bij het navolgen van deze regels,

Het is dus het onderling resultaat wat eerst telt.

16 juni 2012 om 23:04

ja onderling omdat er maar twee ploegen op gelijke hoogte staat. Voor nederland is het dus schijnbaar anders omdat er in de scenario dat nederland en duitsland winnen drie teams op gelijke hoogte staan en je dan uiteraard niet van onderling resultaat uit kan gaan.

17 juni 2012 om 03:38

@ joey101 ,

Onderling resultaat telt eerst , daarna doelsaldo.
In de Nederlandse poule zouden bij winst van zowel Oranje als Duitsland 3 landen op 3 punten komen en dus alledrie ( wat niet kan ) aanspraak maken op die 2e plek. In dit geval wint :

Oranje van Portugal
Portugal van Denemarken
Denemarken van Oranje

Onderlinge resultaat wordt opgeheven omdat er geen aanwijsbare 2e plek is ...en dus geldt dan het doelsaldo. Bij een verlies van Denemarken en winst van Oranje met 2 goals verschil heeft Oranje dat belangrijke beste doelsaldo ...en wordt dan dus 2e en gaat door.

Gefeliciteerd Grieken, ik gun het jullie van harte vrienden! Prachtig dit!

Leuk voor Griekenland maar slecht voor het Ek!

Iedereen had natuurlijk veel liever Rusland-duitsland gezien!

Tja, de Russen hadden zich al rijk gerekend natuurlijk. Eeuwig zonde, in de eerste groep al twee verassingen dus.

16 juni 2012 om 22:50

Nah, dit was echt dramatisch hoor. Balbezit maar geen shit mee gedaan. Tempo was veel te traag, geen risco in het spel. Elke keer tikje terug of tikje breed. Ik heb me echt dood zitten irriteren. Griekenland heeft naar eigen kunnen gepresteerd. Vond Samaras de beste man

Zhirkov en Arshavin waren drama. Dat Arshavin uberhaupt aanvoerder is. Ce'st impossible

De 1e verassing is een feit, morgen is het tijd voor de 2e.

Tja.. ongelofelijk gewoon...

Wat die Russen allemaal lieten zien in die eerste 2 wedstrijden.. ik dacht echt dat ze door zouden stoten.. zelfs mogelijk tot de halve finale..

En dan krijg je dit.. Griekeland.. de grootste "underdog" van groep.. Gewoon door ten kosten van de Russen..

Zoals ik al zei.. ongelofelijk.. maar dat is voetbal...

Het zou me niet verbazen als de grieken nu opeens beginnen te stunten.. en dan zo'n EK ala.. 2004....

17 juni 2012 om 04:10

Maar dan zeg ik je, als ze zovaak stunten, dan is het toch geen stunt meer? Maar gewoon kwaliteit, niemand op dit EK heeft een betere verdediging dan Griekenland, als je begint over landen die minder tegen hebben gekregen kan ik je zeggen dat die landen(duitsland,spanje,frankrijk) beter ontlast worden door hun sterke middenvelders

17 juni 2012 om 09:47

Niemand heeft een betere verdediging? Met alle respect man..

De verdediging van Duitsland.. Spanje.. Frankrijk.. noem maar op is 100x beter dan de verdediging van Griekenland..

Maar het verschil is.. dat Griekenland hun bus in de 16 parkeren.. En ookal sta je met je elftal heeft diep achterin.. En doe je niets.. in die 90 minuten tijd zul je een kans krijgen want de tegenstander (die wel wil voetballen) zal ooit een keer een fout maken..

En dat is wat gisteren gebeurde.. Rusland had kans na kans.. maar de bal wou er maar niet in..

Dat is toch niet de kwaliteit van de Grieken? Maar gewoon pech van de Russen.. en daarna profiteren ze van een domme fout van de Russen..

Maargoed niet dat ik het erg vind ofzo dat de Grieken door zijn.. het is iedereen gegund.. Als ze weer het EK winnen is het ze ook gegund..

17 juni 2012 om 12:50

nou ik weet zeker dat Kyriakos Papadopoulos 1 van de beste verdediger van europa word !
bij andere landen zijn het allemaal namen !!!

Ongelofelijk dit zeg... Ik weet niet wat ik moet zeggen...

Toch wel, die kansen moeten eens afgemaakt worden. Het was allemaal veel te voorspelbaar hoe wij speelden. Ik schaam me echt kapot voor onze jongens. Ze dachten na de 4-1 tegen Tsjechie dat ze de hele wereld aankonden... Not dus.

Gefeliciteerd Griekse broeders, jullie hebben ons geleerd hoe je effectief moet zijn. Daar kunnen wij echt een hoop van leren.

Griekeland scoort dus uit het niets en ze doen waar ze goed in zijn ' verdedigen '.

Diep respect gewoon voor de Grieken, het zou pas echt ongelooflijk zijn als ze Duitsland uitschakelen haha..

17 juni 2012 om 12:49

je zal me voor gek verklaren maar ik zie het nog gebeuren ook haha ...in ieder geval word t niet makkelijk voor de duitsters

Typisch de russen, 4 jaar geleden tegen NL een geweldige wedstrijd, daarna niks meer, nu hetzelfde verhaal.

16 juni 2012 om 22:55

Gelukkig speelt NL zo goed wil je zeggen? Dit is gewoon pure pech wat gebeurd is. Daar kan je gewoon niets tegen doen.

17 juni 2012 om 02:54

Wat heeft NL nu hier in godsnaam mee te maken? Rusland speelde eerste wedstrijd ook fantastisch met een mooie wedstrijd erna. Dat ze er nu zo uitvliegen is gewoon opvallend.. Zelfde dus dat Rusland NL helemaal wegspeelde 4 jaar terug en daarna hard zelf eruit vloog...

17 juni 2012 om 08:49

Naar mijn interpretatie doet hij net of wij alleen tegen NL zo goed waren en daarna nooit meer terwijl wij normaal gesproken van dit Griekenland zouden winnen.

17 juni 2012 om 11:34

ja wij zouden normaal gesproken ook van de denen winnen, maar doen dan niet dat is dus slecht, en jou land doet het niet en dan is het dat jullie er normaal wel van zouden winnen

ont; ongeloofelijk.. de enige in de poule die ik eigenlijk kansloos achte schakeld ''gewoon'' de grote favoriet voor de poulewinst uit.. dit zag ik niet aankomen, dickie mischien wel aan zijn persconferentie tezien eergister,en aad de mos zei het al, die grieken kunnen heel goed spelen tegen sterke tegenstanders, dat blijkt ook nu weer.. het 1e kleine wonder is gebeurd, op na de 2e vanavond

Niets is dus onmogelijk.

Het wonder van Charkov , laat maar komen!!

''alle ploegen in Groep A eindigen daardoor op vier punten, maar door de onderlinge resultaten liggen de Russen en Polen eruit, eindigt Griekenland als tweede en viert Tsjechië feest als groepswinnaar''

Volgens mij is dit fout Vz!!

Tsjechië heeft 6 punten en geen 4 punten. Alleen Rusland en Griekenland hebben 4 punten.
Vind het wel vreemd dat er wordt gekeken naar onderlinge resultaat, want Rusland heeft gewoon een beter doelsaldo.

16 juni 2012 om 22:51

denk doordat griekenland gewonnen heeft telt dat niet.

16 juni 2012 om 23:00

@mamar

Klopt dat het vreemd is, maar de regels hadden andersom ook geteld, dus is het wel eerlijk. Maar volgende keer moeten ze maar gewoon weer op het gehele doelsaldo letten.

16 juni 2012 om 23:09

nou als ploegen een gelijk aantal punten hebben is het logisch dat er eerst naar onderling resultaat gekeken word. Mocht dat gelijk zijn dan kijk je pas naar doelsaldo.

16 juni 2012 om 23:23

@limboroy

Maar het is nieuw dat er naar Onderling doelsaldo gekeken wordt en niet naar doelsaldo over alle 3 de wedstrijden. Zoals ik hierboven aangeef vond ik dat ze de volgende keer maar weer over alle wedstrijden moesten kijken, maar eigenlijk is dit ook best eerlijk, als NL met 2-0 zou winnen zouden ze van de 3 landen met het grootste verschil onderling gewonnen hebben. Zo wordt je bijvoorbeeld niet genaaid door bijv. een slechte dag tegen de nr. 1 van de poule.

Werkelijk ongelooflijk dat de Russen eruit vliegen in deze groep. Ik had hun toch als outsider getipt en dan speel je tegen Polen niet al te overtuigend en dan verlies je vandaag eigenlijk tegen een verdedigend Griekenland. Niet dat ik het de Grieken kwalijk neem, je moet strijden met de middelen die je hebt. Wel prachtig die emotie bij de Grieken na het laatste fluitsignaal, zo zie je maar hoe snel iets kan keren in het voetbal.

hey ik snap het niet mensen. Rusland heeft gelijk aantal ptn, maar beter doelsaldo en toch gaat griekenland door op basis van onderling resultaat.
Maar dan kan Nederland toch ook niet door omdat ze onderling tegen denemarken hebben verloren, ondanks het gelijke aantal punten?

16 juni 2012 om 23:00

Komt doordat als er drie landen met een gelijk puntenaantal eindigen het onderlinge resultaat niet meer meetelt maart het doelsaldo bepalend is. Deze situatie ontstaat dus als Nederland en Duitsland morgen winnen, want dan hebben Portugal Denemarken en Nederland drie punten.

16 juni 2012 om 23:03

@highvoltage

Het onderlinge doelsaldo is dan doorslaggevend: Denemarken heeft een doelsaldo van 0 uit de westrijden tegen NL en Portugal, Portugal als ze verliezen van NL met 2-0 een negatief doelsaldo van -1 en NL door die 2-0 winst een +1 doelsaldo.

Grieken gefeliciteerd, geweldig verdedigd en als jullie kunnen winnen, moeten wij dit toch ook kunnen.
De russen dachten er al te zijn, maar jullie hebben ze laten werken.

Gezien de supportersrellen blij dat Tsjechië en Griekenland door zijn.

Die anti talenten van een Grieken gaan door. Het is echt ongelooflijk hoe Rusland dit heeft uitgespeeld. Alles door het midden en proberen met afstandschoten iets te doen. Duitsland zal wel blij zijn met de Grieken. Ik baal er echt van dat die Grieken door zijn. Hopelijk worden ze afgedroogd door de Duitsers.

17 juni 2012 om 07:45

nou is het niveau van duitsland stukken hoger dan de grieken, maar vergeet niet hjoe stug het is om tegen hun te spelen is. Dat heb je nu wel gezien tegen de russen en die kunnen er toch ook wat van.

Karagounis en Samaras zijn echt bazen, ben wel bang dat het er snel op zit voor Hellas.

en terecht ook na de 1e wedstrijden dachten ze dat ze er al waren
vind het heel knap van de grieken

ik begrijp er niks meer van, nederland kan dan tog ook niet meer doorgaan, aangezien ze op onderling resultaat dan verliezen van danemarken met een eventuele winst op portugal?

16 juni 2012 om 23:04

@clive

Daarom moet NL met 2 doelpunten verschil winnen van Portugal, Denemarken heeft namelijk over de wedstrijden tegen NL en Portugal een doelsaldo van 0 en Nederland zou dan een doelsaldo van +1 hebben. (En Portugal -1).

16 juni 2012 om 23:10

Dan gaat Portugal door , wanwege het beter doelsaldo.

16 juni 2012 om 23:12

Normaal gaat het dan om het aantal gemaakte doelpunten lijkt mij, maar dat is maar een gok of dat hier geldt. Dit zou dan in het voordeel van Portugal en Denemarken zijn, en daarna gaan ze vast weer het onderlinge resultaat bekijken.

16 juni 2012 om 23:12

ja dat klopt, ik merk dat ik moe ben vandaag...

16 juni 2012 om 23:13

@clive dan word er gekeken naar het klassement met aantal gele en of rode kaarten denk ik. Fair-play klassement zeg maar.

16 juni 2012 om 23:15

@peskenss, nee bij 1-0 is doelsaldo van alle drie 0

16 juni 2012 om 23:15

@limboroy

Lijkt mij niet, dat is namelijk erg afhankelijk van welke scheidsrechter je aangewezen krijgt, de een trekt namelijk eerder kaarten dan de ander. Gemaakte doelpunten lijkt mij de doorslaggevende factor.

16 juni 2012 om 23:18

wordt er niet eerst gekeken naar het aantal gescoorde doelpunten als het doelsaldo gelijk is? want dan zou portugal door gaan op onderling resultaat

16 juni 2012 om 23:35

@ Limboroy

Ja, dan is het doelsaldo inderdaad gelijk bij alle 3 op 0.
Maar Portugal heeft meer doelpunten, dus dan gaan hun door.

16 juni 2012 om 23:43

@peskens-psv

Nee dat klopt niet helemaal, aangezien Portugal én Denemarken beide op het moment 3 doelpunten gemaakt hebben. Als ze allebei niet meer scoren blijft dat dus gelijk.

16 juni 2012 om 23:07

Als Nederland toch wint en Duitsland ook dan is het als volgt.

Duitsland: 9 punten.

De rest heeft 3 punten en hebben beide 1x van elkaar gewonnen, dus in deze situatie is er voor geen 1 land voordeel in het onderling resultaat.
Daarom gaat dan het doelsaldo gelden en Nederland gaat dan door als het met 2 doelpunten verschil wint.

En aangezien er in Poule A nu maar 2 ploegen zijn met het zelfde aantal punten is het onderling resultaat heel duidelijk.
Ik denk dat je het nu wel moet snappen.

ongeloofelijk de 2 sterkste ploegen uit Poul A vliegen er meteen uit. jammer, vooral ook omdat zij tweeën leuk aanvallend voetbal spelen. gewoon niet normaal meer dat 2 houthakkers ploegen doorgaan naar de kwartfinale van een Ek.

overigens geeft mij dit wel meer hoop voor morgen, als Griekenland al voor een mirakel kan zorgen, dan kan Nederland dat ook.

Maar hoe zit het dan bij nederland,,,,,,,als ze winnen van portugal,,,en duitsland wint ook ....heb je 3 ploegen met 3 punten......nl wint van portugal dus de onderlinge wedstrijd hebben ze gewonnen maar van de denen niet dan gaat denemarken toch door bij een gelijk aantal punten ????????????????want daar hebben wij van verloren ...............zo is het bij Rusland ook toch gegaan,,,hoe komen ze erbij dat het bij nl om doelsaldo gaat????????????????

16 juni 2012 om 22:55

Omdat Nederland wint van Portugal, Portugal wint van Denemarken en Denemarken wint van Nederland. Wie moet je dan door laten gaan? Degene met het beste onderlinge resultaat..

16 juni 2012 om 22:58

Ha, nu wordt het me eindelijk duidelijk. Wij hebben dus het geluk als de situatie onstaat dat we winnen van portugal dat er drie teams op gelijke hoogte staan. Bedankt voor het verhelderen. Het kan inderdaad logischewijze niet dat het op onderling resultaat besloten wordt omdat ieder team van een ander gewonnen heeft.

16 juni 2012 om 23:05

Het wordt dan dus op onderling doelsaldo besloten, daarom moet NL ook met 2 doelpunten verschil winnen.

16 juni 2012 om 23:07

Ja nu begrijp ik het, maar dacht eerst ff dat nederland hoe dan ook uitgeschakeld zou zijn. Misverstand

16 juni 2012 om 23:13

@clive

Ik dacht eerst ook even dat het zou komen doordat Denemarken zou verliezen van Duitsland, maar het zit allemaal wel té ingewikkeld in elkaar.

Waarom doet Rusland mij dit aan . Grieken gevochten en gestreden voor vaderland had ik maar op hun gezet.

goed voor europa? financieel gezien dat grieken doorgaan?

16 juni 2012 om 23:06

Zullen dan wel saaie feestjes worden in Griekenland, kunnen misschien een paar vlaggetjes kopen met dat budget van ze ;-)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... br De grote underdog en toch Doorgaan!!11! Wat een feest voor Griekenland. In de kwartfinale tegen duitsland....das ist doch nicht zu glauben!!!! Geweldig en iedereen die onderscahtte heeft het nu gezien haha. Karagounis man van de wedstrrijd!!!! Held!! Prachtig voor ons genieten!!!

Hellas!!! hellas!!!!!! Hellas!!!!!!!

16 juni 2012 om 22:57

Duitsland zal wel blij zijn. Griekenland in de kwartfinale. Ze lachen zich dood

17 juni 2012 om 00:00

hoezo krijgt spyder duimpjes omlaag? griekenland heeft al jaren geluk.

2004 faalde alle favorieten, slechtste team dat toernooi na letland. normaal gesproken hadden ze eruit gelegen na de groepsfase want rusland spanje EN portugal waren beter.

2008 kansloos tegen zweden rusland en spanje

2010 oekraine was 3x zo goed in de play offs maar verliezen toch, uiteindelijk kansloos wk

2012 1ste wedstrijd drama maar doordat polen faalt teruggekomen in de wedstrijd
2de wedstrijd door een blunder nog een kansje op gelijkspel maar uiteindelijk niet gebeurd
3de wedstrijd speelde rusland ZO onprofesioneel, had meer van ze verwacht, griekenland speelde as usual extreem verdedigend.

Mja wk 2014 zijn ze er niet eens bij.

1 Bosnië
2 Slowakije
3 Griekenland

17 juni 2012 om 11:49

Blijf maar lekker haten jij op Griekenland zoals altijd. Jankerd die je bent.

17 juni 2012 om 12:42

Bosnier hoop dat je je zakdoekjes bij de hand hebt

17 juni 2012 om 14:51

Wat een lulkoek , wat een onzinnige reactie , ik kan je zo nog tien landen opnoemen ....had je liever onze oosterburen op het EK gezien ?

Woow!

Dit is heel, maar dan ook heel erg onverwacht. Rusland was gewoon het sterkst van hun poule, en dan door, met alle respect, Griekeland uitgeschakeld worden.

Griekeland speelde echt verdedigend. En die goal kwam echt in een keer uit het niets. Op z'n minst was 'n gelijkspel de terechte uitslag voor deze wedstrijd. Want Rusland speelde niet echt geweldig, en Griekeland verdedigde alleen maar.

Ik heb echt zo genoten van Rusland dit toernooi. Met als hoogtepunt Alan Dzagoev. Wat ga ik Rusland en Dzagoev op deze toernooi missen. Rusland had vier spelers waar ik weg van ben:-

- Alan Dzagoev. Hij was gewoon alles op dit toernooi voor Rusland.

- Roman Shirokov. Hij had echt van die geweldige passes, in mindere mate deed hij mij denken aan Xavi.

- Andriy Arsjavin. Het leek alsof Dick Advocaat hem op 'n goede manier behandelde. Hij krijg meer vrijheid, en hij speelde weer met plezier.

- Alexander Kerzhakov. Ik vond het echt leuk om naar hem te kijken. In de wedstrijd tegen Tsjechie. Och man, hij had gewoon acht geweldige kansen, en nog scoorde hij niet. In de wedstrijden had hij ook 'n paar goede kansen, maar nog scoorde hij niet. Leuke prutser om naar te kijken.

Rusland onverdiend uitgeschakeld. Griekenland onterecht door en gewonnen!

17 juni 2012 om 12:23

Niet met je eens. Griekenland was weliswaar verdedigend, maar had zelfs nog een penalty moeten krijgen. Rusland bakte er niets van. Griekenland is ook tegen Polen genaaid door de scheids en had daar veel meer verdiend. Tegen Tsjechie waren ze in het begin slecht maar hebben ze de rest van de wedstrijd gedomineerd, hadden ook meer verdiend. Al bij al terecht dat Griekenland door is. Rusland mist toch echt stootkracht voorin en heeft een zeer zwak verdedigingsduo, lompe beren. Tsjechie is toch een degelijke ploeg die goed kan tikken op zijn tijd. Polen duidelijk het zwakste team.

De Russen hebben het omgekeerde gedaan van "groeien in een tornooi" ; de eerste wedstrijd was schitterend, tegen Polen was het al wat minder en tegen Griekenland was het helemaal bagger.

De wedstrijd Tsjechië-griekenland was één van de slechtste van het hele tornooi en toch gaan die twee ploegen door.

Polen vind ik nou niet echt een verrassing ; toch wat overschat de Polen en Rusland heeft dit helemaal aan zichzelf te danken, foute instelling toch, je houdt het niet voor mogelijk.

Die had ik niet verwacht. Ik dacht dat Rusland wel ver zou komen. De Belgen zijn nu waarschijnlijk keihard aan het lachen.

16 juni 2012 om 22:58

Ik blijf vooral achter met een zuur gevoel. Dat landen als Griekenland en Tsjechië hier gewoon kwartfinale halen, dan is onze afwezigheid nog pijnlijker. Leekens moet echt dood, loser dat het is.

17 juni 2012 om 08:09

Gaat een beetje ver om iemand dood te wensen, vind je niet?

17 juni 2012 om 09:15

Ja het is vooral letterlijk bedoeld natuurlijk... Al gaat het natuurlijk Leekens. Ik denk dat naderhand iedereen hier een bloedhekel heeft aan die man. Enkel misschien nog wat naïeve Brugge fans die in hem geloven, maar dan is het de vraag hoelang dit nog gaat duren als ze merken dat Leekens een trainer van het 7e knoopsgat is.

waarom telt het doelsaldo niet ?
want dan ligt Nederland er morgen toch ook uit, bij winst met 0-2 ?

16 juni 2012 om 23:07

Doelsaldo telt wel, maar alleen tussen de landen die gelijk staan in punten, dus dan gaat het in dit geval alleen over Rusland en Griekenland, en laat dat nou net besloten zijn in het voordeel van Griekenland.

Dus je kan ook al doelpunten lenen tegenwoordig?

"alle ploegen in Groep A eindigen daardoor op vier punten, maar door de onderlinge resultaten liggen de Russen en Polen eruit, eindigt Griekenland als tweede en viert Tsjechië feest als groepswinnaar".

Klopt niet helemaal lijkt me, Tsjechië heeft toch echt zes punten, na winst tegen Polen en Griekenland en verlies tegen Rusland. En Polen heeft er maar twee, na gelijke spelen tegen Griekenland en Rusland en verlies tegen Tsjechië.

Dit had ik totaal niet verwacht trouwens. Ik gaf Tsjechië nog wel een kleine kans, maar ik calculeerde gewoon in dat Rusland wel door zou gaan. Ik dacht dat ze expres verloren omdat ze er vanuit gingen dat er geen winnaar kwam tussen Polen en Tsjechië. Neem aan dat dit niet helemaal het geval was

Haha, zijn jullie het mee eens, na al die racistische uitingen van de supporters en de spelers en de trainer die maar geen statement kunnen maken tegen het gedrag van hun supporters, dat dit lekker voelt. Griekenland naar de elite eight, noooit gedacht. !!!!

Mooi voor die Grieken, geweldige mentaliteit, inzet, vechtlust heerlijk.

Maar even over NL zo kan het toch ook ? : Nederland hoeft ook maar 1-0 te winnen van Portugal, als Denemarken met meer dan 2 doelpunten verliest want onderling resultaat telt dan, zo ging het ook bij de Grieken want die hadden ook een minder doelsaldo als de Russen

16 juni 2012 om 23:02

nee want dan verliezen we het weer van de portugezen geloof ik

16 juni 2012 om 23:06

Nee tuurlijk niet ! Want het onderling resultaat is toch in voordeel van de Nederlanders ! Want ze winnen 1-0 van Portugal

16 juni 2012 om 23:08

ja maar nu neem je portugal-danemarken niet in je berekening mee

16 juni 2012 om 23:12

Weet ik maar de Denen vallen sowieso af omdat ze een slechter doelsaldo hebben als ze met meer dan 2 doelpunten verliezen. De portugezen staan op -1 en de Nederlanders staan dan op -1 als ze 1-0 winnen. En omdat Nl dan wint is het onderling resultaat dus beter.

16 juni 2012 om 23:15

nee maar de wedstrijd duitsland danemarken is niet van belang hierbij, omdat ze daar niet naar kijken bij het onderlinge resultaat. Danemarken heeft dus dan wel degelijk een beter doelsaldo als nederland 1-0 wint van portugal

16 juni 2012 om 23:16

Maar ik heb het over als Denemarken met meer dan 2doelpunten verliest !!!

16 juni 2012 om 23:21

Ja maar dat maakt niet uit, ze kijken naar de wedstrijden van de teams die op drie punten staan.

Welteverstaan :
- Portugal - Danemarken
- Portugal - Nederland
- Danemarken - Nederland

Van die drie wedstrijden wordt er naar doelsaldo gekeken geloof ik. Het maakt dus niet uit wat de score wordt tussen duitsland en denemarken

16 juni 2012 om 23:26

@hejenkd

Het doelsaldo in de wedstrijd Denemarken - Duitsland maakt geen verschil zo lang Denemarken maar verliest. Er wordt namelijk naar onderling doelsaldo gekeken van de landen die gelijk staan in punten, alle wedstrijden van Duitsland tellen dus niet mee.

16 juni 2012 om 23:28

tog wel raar dat al die analysten dan zeiden dat dat doelpunt van van persie tegen duitsland dan zo belangrijk kan zijn. Zaten die er ook mooi naast

16 juni 2012 om 23:32

Klopt, enige waar die dan goed voor was is het moraal.. maar dat hebben bepaalde journalisten toch al weer de grond in geboord.

16 juni 2012 om 23:08

@hejenkd

Nee dat werkt niet, de wedstrijd van Denemarken tegen Duitsland telt dan namelijk niet voor het Onderlinge doelsaldo tussen Portugal, Nederland en Denemarken.

16 juni 2012 om 23:16


@kevink Nogmaals mij bericht, Weet ik maar de Denen vallen sowieso af omdat ze een slechter doelsaldo hebben als ze met meer dan 2 doelpunten verliezen. De portugezen staan op -1 en de Nederlanders staan dan op -1 als ze 1-0 winnen. En omdat Nl dan wint is het onderling resultaat dus beter.

16 juni 2012 om 23:27

@hejenkd

Nee, Denmarken blijft, wat de uitslag tegen Duitsland ook is, op een doelsaldo van 0. De wedstrijd tegen Duitsland telt namelijk niet mee voor het Onderlinge doelsaldo tussen Portugal, Nederland en Denemarken.

16 juni 2012 om 23:28

Er wordt namelijk helemaal niet naar doelsaldo gekeken, alleen naar onderling doelsaldo.

Haha Rusland toch
Wat een sukkels zijn het daar toch
Ze dachten dat ze al doorwaren naar de kwartfinales dus gingen ze te makkelijk erover denken
Griekenland streed voor elke meter en gaat verdiend door naar de kwartfinale
Ook heeft Griekenland gewoon prachtig publiek
Elke Griekse supporter gefeliciteerd met de kwartfinale, het is jullie gegund!

16 juni 2012 om 23:02

Duitsland - Griekenland, ik gok wel op een nulletje of vier voor Duitsland

Slecht nieuws... Ik denk dat Duitsland Denemarken liever laat winnen zodat ze niet tegen stugge land als Griekenland hoef spelen

16 juni 2012 om 23:24

Kom op hoor, Duitsland gaat makkelijk door naar de halve finale. Griekenland als tegenstander is geen probleem voor Duitsland.

16 juni 2012 om 23:24

nou als de duitsers de denen laten winnen kan het volgens mij zo zijn dat duitsland er uit ligt :D

Erg mooi voor de grieken natuurlijk, jammer voor Rusland is hun eigenschuld.. ze konden hun kansen niet afmaken. Griekenland had trouwens een penalty moeten krijgen.

This is madness.
- Madness... This IS Hellas!

mijn 2 favorieten voor poule A hebben het gemaakt. Nu die van poule B nog. Als Griekenland met hun belabberde spel dit toch nog kunnen waarmaken, dan maken wij toch ook wel een goede kans.
wat is die karagounis toch een held he. Samaras daarentegen is een gedrocht van een voetballer. haha
vroeg me toch af waar die Russen bleven met hun oh zo goede spel. Eerste wedstrijd was ik duidelijk gecharmeerd van ze, maar nu waren ze echt nergens.

Verdiende loon voor wat Advocaat Belgie heeft aangedaan!
Kan dus alleen maar blij zijn dat Griekenland vanavond de Russen eruit kegelt!

17 juni 2012 om 04:21

Denk je echt dat Advocaat Rusland voor het sportieve plaatje heeft gekozen? Die kleine weet ook heus wel dat Belgie veel meer talent en betere spelers heeft, maar het gaat om die 5 miljoen die je nooit van de Kbvb zou krijgen, word eens wakker jongen, dick = moneymaker

17 juni 2012 om 09:24

Het is juist daarom dat het verdiend is! Die vuile geldwolf er lekker uit geknikkerd! Hahahaha daar staat hij nu met zijn Rusland!

Jongens jongens dat is geweldig voor de Grieken! Voor degene die het onterecht vinden dat de Grieken door zijn hebben blijkbaar de eerste wedstrijd tegen Polen niet gezien. Ik zou dus maar een playback toen.

Rusland was natuurlijk wel de betere ploeg, maar te nonchalant.
Samaras heeft idd zijn beste wedstrijd van het toernooi gespeeld en Karagounis heeft misschien wel gescoord, maar "man of the Match" zou echt Kyriakos Papadopoulos van Schalke moeten zijn.
Deze jongen is pas 20, en speelt ongelooflijk volwassenen. Daar kan onze jongen Willems ook nog eens wat leren!

Nogmaals een leuk toernooi voor de Grieken! Knap gedaan!!

De Russen kregen tegen Tsjechie de ruimte,en tegen de Grieken niet,ze speelden als een krant verdiend verloren.dag Dick neem wel je roebels mee naar Psv.

Tous fagame !!!! Ik hoop dat we eindelijk een heel klein beetje respect krijgen , we zijn geen geweldige ploeg maar spelen met het hart. Ik heb tijdens en voor het EK zoveel negatieve reacties gelezen , ongelooflijk dit , heel veel mensen de mond gesnoerd.

Gelukkig ik wou geld op deze wedstrijd zetten maar toen ik de persconferentie zag begon ik toch te twijfelen het leek alsof hij al wist dat hij zou verliezen echt bizar dit,

Persoonlijk wel leuk voor Griekenland, die na al die ellende toch nog iets hebben om trots op te zijn als het om hun eigen land gaat.

En natuurlijk heel onverwachts dat de Russen al zijn uitgeschakeld, want ik herinner me in sportzomer dat ze al gelijk Rusland als favoriet hadden bestempeld (en terrecht!) Dick kan Mark vast ophalen en samen aan de slag gaan bij Psv. Weet zeker dat hun succes gaan boeken daar.

gestraft voor het rellen wel verrassend had ook echt juist die andere twee verwacht..maar goed voor Dick dat hij Rusland eveb gedag kan zeggen.

Nachtmerrie.. Echt een nachtmerrie voor Rusland..

Shirokov? Arshavin? Dzagoev? Kherzakov? Pav? Waar waren jullie mee bezig zeg? Wereld van verschil met de eerste wedstrijd tegen Tsjechie. Hieruit kunnen we concluderen dat Rusland het spel niet kan maken. Ze moeten op de counter loeren en met korte combinaties eruit komen.

Tsjechie speelde aanvallend, dus Rusland kon daarvan profiteren. Tegen Polen lukte het nog enigszins, maar Griekenland liet Rusland totaal niet voetballen.

Wat mij opviel, is dat Rusland het telkens door het midden probeerde met combinaties en afstandschoten. Als speler zie je dat de Grieken het spel op slot gooien, dus je gaat niet telkens door het midden proberen. Probeer eens voor te zetten. Arshavin deed het 1 keer en direct een gevaarlijke kopbal van Dzagoev.

Nee, dit Russische team tegen Griekenland verdiende zeker niet de kwartfinale.

Grootspraak van Advocaat en Russische spelers hebben de das om gedaan..

16 juni 2012 om 23:20

Welke grootspraak dan? Het is toch een realiteit dat wij de favoriet waren? Blijkbaar kunnen onze jongens daar gewoon niet mee omgaan. Onze vleugels voorin waren gewoon geen vleugelspelers, dus moeten de backs de voorzetten geven en dat hebben ze gewoon niet gedaan. Advocaat had intelligent moeten zijn en Samedov + Ryazantsev mee moeten nemen.

16 juni 2012 om 23:43

Jammer dat Rusland eruit ligt.

Advocaat deed gedurfde uitspraken. Het klopt dat Rusland favoriet was, maar het kon een stuk genuanceerder. Ik gaf in eerdere berichten weer of Advocaat de scherpte kon houden, maar dat is hem duidelijk niet gelukt. Hier was ik echt bang voor. De jongens konden niet met de druk omgaan. Op een gegeven moment probeerden ze een slotoffensief te creeren, maar het ging niet meer. Teveel onnodige afstandschoten.

Dick moest zeker echte vleugelspelers meenemen. Vooralsnog kon Advocaat situationele vleugelspelers creeren. Advocaat kon Zhirkov doorschuiven naar het AML positie en Arshavin naar het AMR positie (dus driemansverdediging). Twee lange spitsen voorin. Denisov als enige controlleur en Shirokov ervoor.

16 juni 2012 om 23:51

Ja, maar de selectie moet ervaren genoeg zijn om met de druk om te kunnen gaan. Ervaring is precies waar Advocaat zoveel van houdt. In plaats van Po en Pav erin te brengen, had hij ook gewoon Kerzhakov het vertrouwen kunnen geven en Dima Kombarov als linksback neerzetten voor Glushakov zodat Zhirkov als linksbuiten kan spelen en Arshavin of Dzagoev op 10 konden spelen. Wanneer dat niet geholpen had, had hij altijd nog Pav erin kunnen brengen.

Voor ons is het echt een zegen dat Advocaat naar PSV gaat. Nog een heel jaar alleen naar ervaring kijken kan gewoon niet meer. Wanneer je als doel hebt om wereldkampioen te worden in 2018, moet je vanaf nu beginnen met het verjongen.

17 juni 2012 om 00:14

Het is nu duidelijk dat de Nederlandse trainers niet van doorselecteren houden. Bert niet en Dick ook niet. In het Russische elftal kende ik enkel Kokorin niet. Dat betekent dat het telkens dezelfde spelers zijn. Spelers als Zyranov, Ignashevich, Arshavin, Semshov, Sharonov, Malafeev etc. moeten niet meer in de basiself. Deze spelers moeten plaats maken voor jonge en ambitieuze Russen. Alleen Dzagojev en Kokorin zijn jonge twintigers. De rest is 25 plus . Het leeftijdsgemiddelde in het Russisch elftal ligt erg hoog.

Als Dick met Po en Pav wil spelen, dan moet er wel aanvoer zijn. Als je toch door het midden gaat, dan kan je inderdaad Kherzakov erin laten. Hij kan tenminste meevoetballen. Rare keuzes van Advocaat.

Beschikt Rusland over jonge talentvolle spelers (naast Dzagojev en Kokorin)?

17 juni 2012 om 00:25

Ja, heb daar onderin nog een leuke basiself van weten te maken. Maar het kan beter en beter worden denk ik dus ik betwijfel of ik mijn toekomstige basiselftal goed zal hebben haha. Onder andere Glushakov is zeer jong en deed het vandaag ook niet slecht eigenlijk.

17 juni 2012 om 00:36

Klopt, ik zag het.

Als de namen maar met in, sev, yuk en kov eindigen, hehe. Er zullen ongetwijfeld nieuwe talenten opduiken. Tot het WK in Brazilie zijn er vier spelers onbetwistbaar: Akinfeev, Dzagoev, Denisov en in mindere maten Kokorin. De rest zal vanzelf komen!

17 juni 2012 om 10:32

Kokorin durf ik niet te zeggen. Ik vind dat hij nog het overzicht mist om aanspraak te maken voor de basis in de toekomst.

Haha en dát moet PSV kampioen gaan maken volgend seizoen?? Nou niet dus.. ook volgend seizoen wordt PSV géén kampioen, zeker niet met een trainer die Rusland nog niet eens door de poule kan loodsen met al die goeie spelers..

17 juni 2012 om 07:59

? Dit is gewoon pech wat Dick heeft ze waren gewoon 3 wedstrijden de beste,hebben het mooist voetbal tot nu toe gespeeld! Let maar op Mark en Dick gaan PSV kampioen maken en dat ook nog eens op ons jubileum jaar!

Wat een mythisch ploegje zijn die Grieken toch, als zij spelen lijkt het net alsof je naar een film kijkt. Wat een verhaal weer. Rusland imponeert in wedstrijd één, speelt neutraal in wedstrijd twee en verliest dan van de ''minste'' ploeg in wedstrijd drie. Had Advocaat toch nog gelijk, hij was er nog niet gerust op op de persconferentie, gezien z'n irritatie.

Overigens vond ik de hype van de Russen sowieso al schromelijk overdreven. Outsider voor de titel? Kom op zeg. Ik zie ze echt geen enkele kans maken tegen de Duiters of Spanjaarden hoor, hoe wil je dan het toernooi winnen? Ze speelden fris en goed maar hebben geen buitengewone spelers zoals veel andere ploegen wel hebben. En zie hier, ze zijn verslaanbaar. Wow zeg.

Toch een enorme verassing wel, gezien de poule, nu hoop ik nóg meer dat Nederland het red morgen.

16 juni 2012 om 23:23

Ik vond het erg vreemd zijn persconferentie het gaf voor mij de doorslag om toch geen geld erop zetten wat kan er zijn gebeurd dat hij zo ongerust was want tegen Griekenland moet je gewoon winnen met spelers als Shirokov, Dzagoev, Zhirkov en Kerzhakov.

Spartans, Prepare FOR Glory !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

16 juni 2012 om 23:31

Gefeliciteerd broeder, jij bent 1 van de weinige Grieken die ik het gun. Succes verder in dit toernooi!

Nou Fursenko, begin alvast met het op de schop nemen van de selectie. Advocaat gaat sowieso al weg en daar mogen we blij mee zijn. Hij zou op dezelfde voet door zijn gegaan en dat kunnen we niet meer gebruiken. Zet daar maar lekker Nikolai Pisarev of Valery Gazzaev neer en begin met verjongen van de selectie. Laat Arshavin voortaan maar thuis. Dat ongeinspireerde gedoe van hem hangt mij echt de keel uit. De resterende oudjes en ongemotiveerde kereltjes als Arshavin, Semshov, Sharonov(nooit meer eraan denken om hem op te roepen), Zyryanov en Pavlyuchenko.

Dit moet (hopelijk) het Rusland van de toekomst worden.

Akinfeev
Parshivlyuk
Burlak
Vasin
Schennikov
Denisov
Dzagoev
Glushakov
Ryazantsev
Dzyuba
Kokorin

Ongelooflijk dat zo'n mooie ploeg als Rusland er opeens uit ligt. Ze kwamen gewoon tekort vandaag.

dat tsjechie doorgaat was wel te verwachten. Maar dat rusland er uit ligt kan iedereen wel als verassing beschouwen. Had ze zelf als groepswinnaar getipt.
Zo zie je maar weer dat in voetbal alles mogelijk is :D bied perspectief voor morgen

Ongelooflijk dit. Dit had ik echt niet verwacht. Vind het erg jammer want gunde het Rusland wel. Vind dat er veel potentie inzitten.

Plek twee ging tussen Polen en Tjechie en persoonlijk had ik al verwacht dat Tjechie aan langste eind zou trekken. Griekenland achte ik kansloos.

Voor ons is het wel gunstig, mochten we doorkomen is dit natuurlijk gunstiger.

Hahah, de Grieken doen het gewoon weer.
Echt knap hoe ze het doen, ik zou het gewoon de allermooiste prestatie ter wereld vinden als ze Duitsland verslaan... Tuurlijk was dat in 2004 al het geval, dat is gewoon 'the biggest upset' in geschiedenis van sport.
Proficiat Karagounis & co ga maar genieten!!!!

Wacht even als het om onderlinge resultaten gaan dan is NL toch zoiezo uitgeschakeld want Denemarken heeft toch van NL gewonnen of begrijp ik het verkeerd. Rusland heeft toch gewoon 2 doelpunten meer in hun doelsaldo

17 juni 2012 om 01:37

Als je nou even de moeite neemt om de reacties te lezen, tis namelijk pas 75x uitgelegd

ik heb maar 1 uitleg . en dat is : Dat er vandaag 11 Spartanen op het veld stonden .

Ongelovelijk dit !! Ik had het de russen gegund maar de grieken hebben geweldig gepresteerd en hebben toch nog gewonnen van rusland die na de eerste wedstrijd al snel werd gezien als een titelfavoriet door een geweldige wedstrijd te spelen tegen de tsjechen !

Had eerder polen of rusland verwacht ipv de grieken , karagounis blijkt toch weer de speler voor griekenland die niet te missen is ! En dat op zijn 35e , van bommel kan hieraan een voorbeeld nemen !

17 juni 2012 om 01:10

Mooiee reactie ! Ik denk niemand had dit verwacht ! buiten de Grieken zelf dan

17 juni 2012 om 01:43

Haha indd , weet niet zeker of de grieken ook dachten van '' we winnen effe wel van de russen '' want eigenlijk heeft rusland gewoon een geweldige team ! Ik ging er ook van uit dat de russen hier gewoon simpel zouden gaan winnen.

Ik denk dat ze in griekenland behoorlijk de '' Sirtaki '' hebben gedanst

17 juni 2012 om 04:28

Griekenland was ook beter dan Kroatie in die kwalificatie, als je van hun niet verliest hoef je zeker niet van de Russen te verliezen

Verassend, maar jammer voor het toernooi dit.
Daarnaast ga ik gvd nooit meer op Rusland inzetten, nu al twee keer mijn weddenschap verpest.

Waarom is griekeland door? Zij hebben toch minder goals dan rusland, toch staan ze boven hun... wie wilt het even uitleggen

17 juni 2012 om 01:40

doe eens wat moeite en lees voorgaande reacties, is het nu zo moeilijk om niet gemakzuchtig te zijn??

17 juni 2012 om 04:03

Onderling resultaat geldt eerst ! , dan doelsaldo.
Griekenland won van Rusland en is dus 2e.

In de poule van Oranje echter kunnen 3 ploegen op 3 pnt. komen ( als zowel Duitsland als Oranje winnen ) , die dan allemaal een keer van elkaar gewonnen hebben :

Nederland wint van Portugal
Portugal wint van Denemarken
Denemarken wint van Oranje

Op onderling resultaat maken ze dan alledrie aanspraak op die 2e plek. Aangezien dat niet kan wordt er naar doelsaldo gekeken. Bij een overwinning met 2 goals verschil van Oranje heeft Oranje het beste doelsaldo en wordt dan om die reden 2e.

Behoorlijke domper, in de eerste plaats voor Dick en de zijnen, ten tweede voor mijn poule.
Na zeer behoorlijk spel in de eerste 2 wedstrijden er dan toch uit.

Zou het morgen dan toch nog van de Duitsers mogen dat Oranje na twee rampzalige wedstrijden door mag met 2 (lucky?) goals meer dan de portugezen?

Al vanaf de eerste wedstrijd tegen Polen geloofde ik in Griekenland. Ik heb altijd gezegd dat Griekenland heel slim en systematisch speelt. Mensen moeten voor zichzelf even de Grieken analyseren voordat ze domweg reacties maken als Anti-voetbal.

Dat Griekenland al jarenlang op hoog niveau meedoet is geen toeval. Dat is kwaliteit! Manier waarop Griekenland speelt zou geen ander land 1-2-3 kunnen.

Graag een beetje respect boys...

Wat ben ik blij zeg! Ik denk dat niemand behalve de Grieken zelf nog vertrouwen in ons nationaal elftal hadden. Maar de jongens hebben ervoor gestreden en uiteindelijk het hele Griekse volk wat vreugde terug gegeven. Griekenland heeft dit toernooi niet heel mooi voetbal laten zien, maar wat wil je als je in zo'n lastige poule zit? Slim voetballen is uiteindelijk ook een goede oplossing, is na vanavond wel weer gebleken.

Ik zag vandaag strijd en het nodige geluk, al was Rusland wel slecht vergeleken met de wedstrijd tegen Tsjechië. Jammer dat Tzavellas nog op de lat schoot, anders was de zege al helemaal dik verdiend.

Ik ga genieten van deze overwinning! Hellas! <3

17 juni 2012 om 12:30

Lol. Ik vind dat de Grieken verdiend door zijn en gun het ze heel erg, maar bij je 'lastige poule' moest ik toch even lachen, gezien deze poule veruit de zwakste is van allemaal.

17 juni 2012 om 13:00

Op papier zijn Rusland, Polen en Tsjechië geen makkie voor Griekenland, en het was het ook zeker niet, met het nodige geluk gingen we door.

17 juni 2012 om 13:55

Dat is waar, maar de andere poules waren nog veel lastiger geweest, Griekenland is underdog bij uitstek. Dus om het nu een lastige poule te noemen. Dat is hetzelfde als iemand uit Luxemburg zou zeggen dat hij een lastige poule heeft als hij met Montenegro, Macedonië en Armenië zit..

Doodzonde dit er zit zoveel voetbal in de Russische ploeg, ze spelen 1 wedstrijd slecht en krijgen meteen de zeer dure rekening gepresenteerd.
En die Grieken tja puur op vechtlust door maar of je hiermee het toernooi gaat winnen is een andere vraag.

Arme Dickie had het al over de kwartfinales whahahahahahahahahaahahahahahaha, ken je meerdere dickie, succes in eindhoven

Ik zeg een ding!! Iedereen was er weer zeker van, iedereen heeft ons weer is onderschat maar kijk is Europa.... Greece is f*cking Alive!!!! And we will be alive for ever......

"drie ploegen in Groep A eindigen daardoor op vier punten, maar door de onderlinge resultaten liggen de Russen en Polen eruit"????????

Alleen Griekenland en Rusland eindigen op 4 punten.

Jammer voetbalzone, maar ik zie regelmatig fouten in de berichtgeving. Verder is het wel de beste voetbalnieuws-site

Griekenland, proficiat, dit hebben jullie terecht verdient, geniet er van en wie weet herhaling 2004

Dit heeft mij toch wel verrast, had verwacht dat Polen en Rusland door gingen. Nou ja hopelijk krijgen we vandaag ook een verrassing, Oranje dat als 2de eindigt...

ben zo blij kan me geluk niet op gewoon !! Ellas ole ole !

Ze kunnen iig niet worden verdacht van omkoping rest van het toernooi hebben ze het geld niet voor

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren