MarvinGaye
Algemeen
Vrienden (22)
Spelers & clubs
Youtubes
Clubexpert


  • Dinsdag, 14 februari 2012
  • MarvinGaye
  • 140 punten
  • Lid
  • Geen ban
  • 1.165
  • 28 jaar (4-5-1991)
  • 22
Persoonlijke berichten
7 mei 2012 om 18:44
#33

Sorry kan ik niet zeggen, uitsluitend Ronaldo fans weten dit;
Jeffrey denkt dat die de voorzitter is maar in feite ben ik dat

7 mei 2012 om 18:52
#34

Heb net even op Voetbalzone gekeken en Willie overtoom heeft welgeteld 14! fans
Je bent niet alleen hoor.

Zijn er nog meer spelers waar je fan van bent of is Willie de enige?

7 mei 2012 om 18:58
#35

Voor volgend seizoen zou ik alleen Alba kopen en eventueel Neymar. Daarnaast zou ik sowieso Keita verkopen en Sergi Roberto een kans geven bij het eerste. En als we een nieuwe keeper kunnen vinden zou het ook fijn zijn als hiphop Pinto vertrekt, wat een clown is dat.

Verder zou ik alleen Tello verhuren. Komt nu nog veel te veel tekort voor Barcelona. Kan nog wel leuk een leuke speler worden, maar voor nu nog niet.

Dit zou ik als beste opstelling doen. Ik weet dat het eigenlijk 4-3-3 is, maar ik vind het op het veld meer dit:

De keeper en de verdediging lijkt me wel duidelijk. En daarbij kan je in de mindere wedstrijden goed rouleren met spelers als Muniesa, Montoya, Bartra, Mascherano en Adriano. De verdediging lijkt me dan goed bezet. Ik hoop wel dat er dus een nieuwe tweede keeper komt. Misschien in de vorm van Diego Alves?

Voor het middenveld zo ik dan als vervangers Sergi Roberto, Thiago, Mascherano en Afellay nemen. Dan lijkt het middenveld me ook goed bezet.

Voorin heb je dan nog altijd Sanchez, Villa, Cuenca en Afellay (eventueel Neymar). In de voorhoede kun je erg veel rouleren. Dat zal dan vooral gebeuren met Pedro, want Messi speelt vrijwel altijd.

Ik heb Afellay en Mascherano twee keer gebruikt, omdat ze op twee linies gebruikt kunnen worden.

Hopelijk voor volgend jaar weer een aantal prijzen onder Tito .

Visca el Barça!

Valdes
Alves
Pique
Puyol
Alba
Busquets
Xavi
Cesc
Iniesta
Messi
Pedro

Aangepast op 7 mei 2012 om 19:16 door LaPulga_10.

7 mei 2012 om 19:17
#36

Fabregas gaat op den duur Xavi vervangen. Xavi heeft nu veel last van pijntjes en dat zal alleen maar erger worden. Nu heeft hij al een jaar kunnen wennen aan het niveau en de handelingssnelheid, dat komt wel goed.

Alexis is gewoon goed. Helaas had ie vaak kleinere blessures waardoor hij nooit een lekkere serie heeft kunnen neerzetten. Met hem en Villa op de zijkanten heb je enorm veel diepgang, techniek en scorend vermogen. Volgend jaar heeft ie ook al een jaar kunnen wennen, het is geen klein clubje waarin je zomaar moeiteloos meedraait.

Als er al aankopen gedaan moeten worden zullen die voor achterin gedaan moeten worden om Puyol en Abidal te vervangen.

7 mei 2012 om 19:22
#37

Je zou een fanclub moeten beginnen van Xavi, weet zeker dat je een heleboel fans zal hebben daar niet van;

Ik ben inderdaad fan van een aantal andere spelers:
* Ramires
* Anderson
* Wellbeck
* Lassana diara
* Ozil
* Van persie

Zo, heb ik ze even opgenoemd
Maar mijn favoriete speler van vroeger blijft O fenomeno ( Ronaldo ) nu ben ik fan van de neppe Ronaldo

7 mei 2012 om 19:25
#38

What upppp

7 mei 2012 om 21:35
#39

Doelstellingen: Barca moet gewoon zoals altijd voor alle prijzen gaan, ondanks de trainerswissel. Onder Vilanova zal er denk ik niet bijster veel veranderd worden en daar ben ik wel blij om.

Pep heeft afgelopen seizoen inderdaad teveel gerouleerd en dan niet zozeer met spelers (dat waren we namelijk al gewend en mede door vele blessures dit seizoen, was het ook logisch), maar meer met het systeem. 3-4-3 is tevaak gehanteerd en het heeft naar mijn mening maar één keer echt geholpen: na de vroege 1-0 van Benzema in de eerste clasíco. In Mestalla gingen we mede door die 3-4-3 bijna ten onder, maar gelukkig werd er de 2e helft 4-3-3 gespeeld en toen zag je ook de automatismen weer terug komen. 4-3-3 staat deze selectie op het lijf geschreven en iedereen weet de looplijnen van de ander dan ook veel beter in te schatten. Tello en Cuenca deden het de eerste keren dat we ze zagen spelen echt geweldig en mede daardoor is iedereen een beetje op een roze wolk terecht gekomen, omtrent de mening van deze spelers. Cuenca is voorspelbaar en wil altijd buitenom gaan en vaak lukt hem dat niet eens, daarbij heeft hij een dramatische afronding. Tello als basisspeler is zovaak geflopt, hij doet het alleen goed als hij er vanaf de 70e minuut inkomt. Ik zou beide spelers verhuren aan Spaanse teams als bijv: Bilbao, Sevilla, Atlético, Malaga etc. Dat Pedro weinig speelde kwam vooral doordat hij veel blessures had en daarna dramatisch was. De laatste tijd doet hij het weer steeds beter en Pedro scoort na Messi volgens mij het makkelijkst als hij in normale doen is.

Onze kapiteiten (puyol) is inderdaad oud aan het worden maar ik zou hem er zeker nog wel één seizoen bijhouden. Iedereen heeft het over Thiago Silva, maar we weten inmiddels ook dat hij niet te koop is en dat hij veels te duur zal zijn. Ik zou Vertonghen echt heel graag bij Barca zien spelen. Hij is voetballend en verdedigend gewoon echt enorm goed en zou een perfect koppel vormen met Pique. Zo heb je een linkspoot links centraal en visca versa met Pique. Daarbij zal Vertonghen rond de 10-15 miljoen kosten, dat is eigenlijk best goedkoop als je het vergelijkt met Thiago Silva. Mascherano is voetballend minder, maar verdedigend echt een beul en zo een type heb je ook nodig dus daar ben ik het helemaal mee eens. En Muniesa? Tja, iedereen die mij volgt weet dat ik een enorme fan ben van deze jongen. In mijn ogen is hij de befaamde opvolger van Puyol en zie ik hem een koningskoppel vormen met Pique. Maar evenals Puyol zal hij denk ik beginnen als linksback, puur vanwege zijn loopvermogen, snelheid en techniek (puyol begon ook als rechtsback). De opvolger van Daniel Alves hebben we ook al in de naam van Martin Montoya. Hij werd zelfs al opgeroepen door Del Bosque terwijl hij bij Barca B speelt (zegt genoeg). Bartra en Fontás heb ik het nooit in zien zitten en kunnen wij mij betreft vertrekken.

De linksbackpositie is naar mijn mening dé positie waar de prioriteit hoort te liggen als het gaat om een nieuwe aankoop. Alba, Alaba en Bale zijn inderdaad de namen die veelal langskomen en wat mij betreft is het duidelijk: Jordi Alba ! Alaba is een groot talent maar speelt al in de basis bij een Europese topclub en ik denk dat hij ook bij de goede club zit. Engelsen/britten passen naar mijn mening gewoonweg niet in het technische Spaanse voetbal, mede daarom valt Bale voor mij al af. Daarbij zie ik hem veel meer als een linkshalf in een 4-4-2 systeem en als we het over Barca DNA hebben dan komen we meteen uit bij Jordi Alba, die heeft nota bene in de cantera van Barca gevoetbald. Met Alba, Adriano en eventueel ook Muniesa heb je die linksback positie uitstekend bezet. Voor de rechtsback positie geldt dat ook met Daniel Alves en Martin Montoya. Centraal hebben we dan Pique, Puyol, Mascherano en Vertonghen (eventueel ook nog Muniesa of zelfs Busquets). Als ik het zo bekijk hebben we de defensie uitstekend bezet en wellicht kunnen we komend seizoen het talent Alejandro Grimaldo aan het werk zien.

Over de aanval hoeven we niet lang te discussieren denk ik. Villa en Pedro in vormen scoren (na Messi) het makkelijkst, maar toch zou ik Alexís prefereren boven Pedro. Waarom? Alexís is sneller, heeft een betere techniek en heeft het dit seizoen naar behoren gedaan, maar zijn ware aard hebben we nog lang niet gezien. Als hij zijn échte niveau zal etaleren dan zullen mensen zich echt gaan verbazen. Ik zou vooral naar de vorm van de dag kijken en tussen Alexís, Pedro en Villa kan je gewoon veel rouleren. Afellay heeft sinds hij bij Barca zit veel blessureleed gekent en ik vind dat hij een echte kans verdiend dus ik zou hem zeker niet wegdoen. Daarbij zou Afellay ook nog als links of rechtshalf uit de voeten kunnen, hij is erg multifunctioneel. Villa is een type die ook op 9 zou kunnen spelen en hierdoor kunnen we weer als vanouds varieren met het spelsysteem in de aanval (messi ook soms vanaf rechts laten spelen enz.). Daarbij zie ik veel meer potentie in jongens als Deulofeu en Dongou, vooral als ik het vergelijk met Tello en Cuenca. Het is van groot belang dat Barca niet steeds Messi als valse spits zet, maar ook kan rouleren naar het systeem van vroeger. Dat betekend dus dat Messi vanaf rechts komt en met een Dongou/villa heb je spelers die goed met hun rug naar het doel van de tegenstander kunnen spelen. Neymar komt pas na 2014 denk ik en dat hoop ik ook. Als hij nu al zou komen zou het teveel ten koste gaan van andere spelers (zie Pedro, Villa en wellicht de doorbraak van Deulofeu).

Ik zou het onnodig vinden om geld uit te geven aan een targetman, vooral als we Villa en Dongou beiden op 9 kunnen laten spelen. Dongou is inderdaad nog jong, maar zeker een fitte David Villa zou deze rol uitstekend kunnen invullen. Fábregas heeft dit seizoen ietwat teleurgesteld (ondanks hij best veel heeft gescoord), dus ik zou hem op de bank houden komend seizoen. Die 3-4-3 werd vooral gespeeld om Cesc ook vaak op te kunnen stellen, althans dat idee heb ik. Sergi Samper, Sergi Roberto, Rafinha, Cesc, Thiago en Busquets zijn naar mijn mening de jongens die op de langere termijn op het middenrif zullen spelen (als Xavi en Iniesta gestopt zijn). Keita, Cuenca en Tello mogen wat mij betreft vertrekken (al zou ik die laatste 2 verhuren) en Afellay moet een eerlijke kans krijgen alvorens wij hem veroordelen. Als we Rosell moeten geloven hebben we dit seizoen weinig geld om uit te geven, dus zou ik geen geld uitgeven aan een targetman. Een linksback en centrale verdediger genieten de hoogste prioriteit, vooral als je ook ziet dat Villa, Pedro en Afellay dit seizoen veelal geblesseerd waren.

Ik zou zo een opstelling kunnen maken voor het ideale Barca dat ik voor ogen heb voor over 5 á 6 jaar, maar omdat je mij gevraagd hebt naar aankomend seizoen, zal ik me daarop richten. Ik zou ten alle tijden 4-3-3 spelen en het middeveld spreekt voor zich. Busquets, Iniesta en Xavi zijn de meesters van de combinaties en doen dit vooral altijd in een hoog tempo, ze maken vrijwel altijd direct de juiste keuzes. Dit zijn punten waarin Cesc en Thiago zich zeker in kunnen en moeten verbeteren. Pedro en Afellay zouden bij mij op de bank beginnen, puur omdat ik Alexís een geweldenaar vind en meer een echte voetballer. Villa is iemand die in normale doen altijd basis hoort te staan (zie seizoen 2010/2011). Pedro zou dé perfecte wissel zijn, omdat je weet dat hij makkelijk scoort en ook overal. Achterin is volgens mij wel logisch. Puyol begint echt op leeftijd te komen en heeft steeds meer kleine pijntjes hier en daar en Alba gewoon als opvolger van Abidal. Overigens zal Neymar het stokje over nemen na het WK van Villa en zal dan de vaste linksbuiten worden. Thiago Silva en Koscielny zouden uitstekend mee kunnen bij Barca, maar het zijn beide ook de beste centrale verdedigers van respectievelijk Arsenal en AC Milan. Ze zullen dus alleen verkocht worden voor de hoofdprijs en gezien de situatie bij Barca, vind ik dat gewoon financieel onverantwoord. Vertonghen mag weg van Ajax die doen niet moeilijk daarover en ik weet zeker dat hij de absolute top aankan.

Bank komend seizoen:
Pinto; Mascherano, Puyol, Adriano, Thiago, Cesc, Pedro en Afellay. (1e garnituur)
Muniesa, Montoya, Sergi Roberto, Rafinha, Sergi Samper, Deulofeu en Dongou (2e garnituur)

Zo heb je een uitstekend gebalanceerde selectie van circa 26 jongens. 18 van die jongens zijn afkomstig uit de eigen cantera. De overige 8 zijn aankopen, dus wat mij betreft is de cirkel dan rond. De 2e garnituur wissels zijn voornamelijk de grootste talenten uit de opleiding, waarvan Montoya en Muniesa vast bij de A-selectie zitten komend seizoen, dus hun zal je ook veel bij de 1e garnituur zien zitten of zelfs gewoon wedstrijden zien spelen. Dit is hoe ik het zie, het is een beetje erg lang geworden merk ik haha. Maar ik vond het een leuk idee dit van jou Marvingaye, ik houd ervan om te discussieren met mede Barca fanaten, zo kan je zien hoe een ieder erover denkt.


Edit: Ik zie dat mijn opstelling toevoegen niet is gelukt dus zal ik het maar typen hier.

Doel: V. Valdes
Def: D.alves, G.piqué, J.vertonghen, J.alba
Mid: X.hernandéz, S.busquets, A.iniesta
Aan: A.sanchez, L.messi, D.villa

Aangepast op 9 mei 2012 om 13:47 door Xaviola.

8 mei 2012 om 00:24
#40

Ik heb jouw stuk en de andere stukken nog niet gelezen omdat het denk ik interessant is als ik gewoon met mijn eigen visie kom en me nog even niet laat beïnvloeden door jullie visies . Ik lees ze zometeen natuurlijk wel door, uit interesse.

Barcelona moet natuurlijk gewoon voor alle hoofdprijzen gaan. Aangezien we hooguit een supercup spelen en niet naar Japan hoeven voor het wk clubteams zal het seizoen een stuk minder intens zijn dan het voorgaande. Natuurlijk speelt een groot aantal spelers eerst nog wel even het EK, maar onze grote kleine held Messi kan in ieder geval weer even een goed aantal weken rusten. Hoewel het seizoen iets minder druk zal zijn dan het vorige (ook met oog op de groeiende weerstand tegen de nutteloze oefeninterlands), moet er verstandig om worden gegaan met de krachten die we hebben. Hoe we dit doen is natuurlijk moeilijk te bepalen voor mij als leek daar ik weinig tot niets weet over de fysieke gesteldheid van de verschillende spelers, maar rust is essentieel om tot het laatste moment mee te kunnen doen. We zijn hierin natuurlijk erg afhankelijk van eventueel blessureleed.

Het lijkt erop dat ik pleit voor veel roulatie maar dat is wellicht ietwat ongenuanceerd en kort door de bocht. Ik ben inderdaad voorstander van roulatie, maar ondertussen ook van stabiliteit. Wat er o.a. mis is gegaan afgelopen seizoen is dat er erg veel leek te worden geïmproviseerd met opstellingen en de bedoelingen. Dit ging meer dan eens ten koste van de controle over de wedstrijd en de vaste patronen. Van 3-4-3 tot 3-5-2 tot opstellingen met Alves en Adriano als meest aanvallend ingestelde spelers, het was simpel gezegd een puinhoop. Hoewel het, zeker met alle blessures en de nieuwe spelers, haast onmogelijk is om wekelijks met een droomteam te starten, moeten er ten alle tijden vaste patronen te bespeuren zijn en moet er niet te veel `gerommeld` worden. Cesc hoort te controleren op het middenveld en de aanvallen vanaf het middenveld aan te sturen, er horen twee flankspelers te spelen waardoor het een verrassing is wanneer Alves eroverheen komt en waardoor Iniesta niet als een bezetene een hele flank op zich moet nemen. Kortom, er moet worden gerouleerd maar dat mag niet te veel ten koste gaan van de stabiliteit. 4-3-3 is zover ik weet de opstelling die het elftal veruit het best beheerst en die in de jeugd ook nog wel de boventoon voert dus wat mij betreft blijft het zo. Ik sluit overigens niet uit dat ik me daarin vergis aangezien Pep mij ook mooi verbaasde met Mascherano in de verdediging en Messi centraal voorin. Die beslissingen leken op voorhand wat vreemd, maar zijn fantastisch gebleken. Wie weet schuilt er ook iets in 3-4-3 waardoor Pep er voor bleef kiezen, ik zal het niet weten. Maar zolang het niet overtuigd en zolang ze er niet mee weten te domineren, mogen ze het lekker op het vertrouwde en bekende 4-3-3 houden.

Nu wat betreft de hopelijk 22-koppige selectie. Valdés moet mijns inziens zeker blijven staan. Vaak een stabiele factor, onze derde aanvoerder, goed in een op een, goed in de passing (al kan zijn lange bal beter maar goed, een lange bal betekent meestal toch gewoon balverlies) en een man van de club. Pinto mag wat mij betreft vertrekken, al zal dat na zijn meest recente contractverlenging en omdat hij goed in de groep ligt wel niet gebeuren. Vooralsnog erg jammer voor Oier, Miño en ons imago. Onze `hip-hop-pinto` maakt onze reputatie er met zijn dolle streken echt niet beter op.

Achterin ligt volgens velen onze grootste zwakte. Met het wegvallen van Abidal en het ouder worden van Puyol is dat op zich te begrijpen. Ook is Alves alweer 29 jaar en lijkt hij te zinspelen op een vertrek naar Engeland. Ik zie echter geen heel groot probleem achterin. Pique is in vorm en wanneer hij weer meer speeltijd krijgt gewoon fenomenaal en Mascherano heeft ook bewezen een heel solide centrumverdediger te zijn. Beiden willen ze opbouwend hun steentje bijdragen en Mascherano is daarnaast erg hardwerkend en gedisciplineerd (waar Pique het meer van talent moet hebben). Puyol blijft de belangrijkste man achterin en indien hij voldoende rust kan krijgen, kan hij dit blijven. Hij blijft goed positioneren, slim tackelen en alles geven. Bovendien spelen andere spelers om hem heen beter met hem in de buurt. Vooral daarom moeten we hem gewoon houden. Hij moet spelers als Montoya, Muniesa, Fontàs en Bartra onder zijn hoede gaan nemen en wegwijs maken. Het lijkt me essentieel dat zij meer speeltijd gaan krijgen dan vorig seizoenen. Desnoods worden Bartra en Fontàs verhuurd zodat ze wat meer aan spelen toekomen. Muniesa kan dan waar nodig en wanneer het kan zijn minuten maken in het centrum en op de linksback, waar Montoya als stand-in voor Alves fungeert en Puyol, Mascherano en Pique elkaar verder in het centrum afwisselen. Het grootste probleem zit `m linksachter daar ik het niet zo op Adriano heb. Hij is mijns inziens te instabiel en hoewel hij meer opkomt dan Abidal deed, voegt hij nog lang niet toe wat Alves aan de andere kant wel toevoegt. Ik pleit dan ook voor de verkoop van Adriano en de aankoop van Jordi Alba. Aanvallend sterk, defensief solide en jong. Ik vind dat een back aanvallend moet zijn en mijns inziens komt dit het middenveld ten goede, meer nog dan de aanval. Op rechts is Alves altijd op de helft van de tegenstander te vinden. De flankaanvaller trekt veelal naar binnen (behalve Cuenca dan, die zocht vaak de achterlijn) waardoor er een gat ontstaat. Zodra Alves daarin duikt hebben zowel de flankaanvaller als Alves een speler meegenomen. Resultaat is dat er meer ruimte is voor onze `breinen`, namelijk Messi en met name Xavi. Xavi kan geen actie maken en kan de achterlijn niet halen. Xavi heeft daarvoor geen dribbel en is fysiek ook steeds minder. Xavi is echter nog altijd de beste ter wereld in zijn rol, als hij zich in zijn comfortzone bevindt. Het is dus van essentieel belang dat hij zich daar goed kan manifesteren en als je hem een beetje ruimte geeft beslist hij veelal de wedstrijd voor je. Waarom ik het over de rechterkant heb terwijl het over Alba ging heeft onder meer te maken met de leeftijd van Iniesta. Omdat Abidal altijd achterin bleef hangen had, Iniesta vrijwel altijd een extra man op zich. Nu was dit meestal geen groot probleem omdat hij met zijn versnelling, dribbel en inzicht zijn belagers alsnog te slim af was. Maar wat er nu speelt is dat Iniesta ouder wordt en dat we geen vaste linksvoor hebben die ten alle tijden iemand bezig houdt. Resultaat is dat Iniesta het steeds moeilijker krijgt en meer vast wordt gezet, terwijl hij het fysiek op een gegeven moment niet meer kan opbrengen om telkens op het middenveld te moeten combineren, de flank te moeten zoeken, de acties te moeten maken en de achterlijn te moeten halen om voor te geven. Hij speelt nog altijd erg goed maar we zouden zijn kwaliteiten nog beter benutten wanneer Alba ook voorin loopt om een of twee man bezig te houden, Iniesta meer ruimte krijgt op het middenveld, de wedstijd meer controlerend kan sturen zoals Xavi dat doet en zijn versnelling en dribbel meer een wapen blijven waarmee hij als verrassing iets kan forceren. Natuurlijk lever je in defensief opzicht iets aan zekerheid in, maar met een ingezakte Busquets, twee goede centrumverdedigers en het collectieve druk zetten halen we het meeste er wel uit. In wedstrijden tegen gevaarlijke counterploegen kun je er altijd voor kiezen om met een extra defensieve speler aan te treden, Muniesa, Puyol, Mascherano, Busquets en Pique zijn dit allemaal. Voor de backposities en dan met name de rechter kan eventueel een beroep worden gedaan op Kiko. Kortom, achterin zie ik graag D. Alves, Puyol, Pique, J. Alba, Mascherano, Montoya en Muniesa.

Op het middenveld hoeft er wat betreft de namen niet veel te veranderen. Iniesta, Busquets en Xavi vormen met z`n drieën het sterkst mogelijke middenveld ter wereld, zeker wanneer er met twee flankaanvallers en aanvallende backs wordt gespeeld, waardoor de spelmakers ruimte hebben om met hun gezicht naar het doel hun ding te doen. Belangrijk vind ik dat er ten alle tijden met een driemans middenveld wordt gespeeld. Met z`n vieren wordt het al drukker en wordt er vaak een aanvaller opgeofferd waardoor niemand gaten trekt en iedereen elkaar in de weg loopt. Er is geen structuur en er gebeurt weinig behalve wat gerommel in de drukte. Ze zijn de besten in de kleine ruimte maar op een gegeven moment is het ook voor hen te druk en zitten ook zij opgesloten. Cesc zie ik als de ideale stand-in voor Xavi. Ik ben van mening dat hij veel meer kan betekenen wanneer hij op een vaste positie wordt neergezet en wanneer hij zorgt dat zijn handelingssnelheid omhoog schiet. Het blijft een speler met diepgang en inzicht maar net als de dribbels van Iniesta vind ik dat dit een wapen moet zijn waar de tegenstander mee kan worden overrompeld en waar ze geen antwoord op kunnen vinden. Oftewel, de prioriteit ligt bij het spel verdelen, de bal rond laten gaan en dit gewoon foutloos kunnen doen, net als Xavi vorig jaar. Als wapen kan hij dan plotseling voor het doel verschijnen, een fantastische steekpass geven of uithalen. Laat hem maar afwisselen met Xavi, in de rol van Xavi. Met zijn kwaliteiten kan hij wellicht een iets meer aanvallende dimensie aan het spel geven. Thiago beschouw ik als de stand-in voor Iniesta. Men noemde hem weleens de opvolger van Xavi (als die überhaupt bestaat), maar ik vind hem meer op Iniesta lijken met zijn dribbels en fluwelen techniek. Verder gaat hij moeiteloos mee in het combineren, is hij veel aanspeelbaar, kan hij controlerend spelen en heeft hij een mooie pass. Hij moet enkel wel aan zijn concentratie werken, die nog weleens te wensen overlaat. Keita mag vertrekken. Hij is de ideale twaalde man geweest en had een speciale band met Pep, maar hij is nu in de dertig, Pep is weg en hij is niet langer een meerwaarde (als hij dat überhaupt ooit is geweest). Hij is degelijk en heeft een goede instelling, meer niet. Het wordt tijd om Sergi Roberto en J. Dos Santos bij de selectie te halen. Zij kunnen als stand-in voor Busquets of in uitzonderlijke gevallen op andere posities op het middenveld spelen. Dus kortom: Xavi, Iniesta, Busquets, Cesc, Thiago, Sergi Roberto en J. Dos Santos kunnen op het middenveld gaan spelen. Ze moeten weer echt als voorheen het spel op gestructureerde wijze verdelen en kunnen hierbij het werk van de backs en de aanvallers goed gebruiken. Aankopen acht ik niet nodig en ook niet wenselijk. Ik heb vertrouwen in deze jongens en in La Masia.

Voorin blijven er zes plekken over. Zoals ik al aangaf moeten we terug naar een driemans voorhoede met veel beweging op de flanken. Momenteel hebben we met Messi, Alexis, Villa, Pedro, Afellay, Tello en Cuenca zeven man voor de zes plekken. Daar ik nog lang niet overtuigd ben van Afellay, Tello en Cuenca, stel ik voor om in ieder geval een van de drie spelers te verhuren. Het liefst Tello, aangezien hij gewoon nog ontzettend veel moet leren. Hij is snel en technisch, maar snapt er verder weinig van en doet met denken aan de reeds vertrokken Jeffren en aan Afellay in zijn eerste wedstrijden. Een half jaartje Villarreal zou hem wellicht goed doen. Op de flanken hebben we dan Villa en Afellay voor links, Pedro en Alexis voor rechts en Cuenca voor waar het nodig is. Villa en Pedro deden dit in 2010-2011 bijna perfect. Ze verdienen beiden met de bal aan de voet geen schoonheidsprijs en kunnen geen mannetje passeren, maar door het loopwerk dat ze verrichten maken ze het elke defensie moeilijk en maken ze het Messi en de middenvelders een stuk gemakkelijker. Afellay en Alexis kunnen weer wel een mannetje passeren en dit kan goed worden gebruikt als wapen of ter variatie. Verder moeten die twee wel wat beter worden in de combinatie en zonder de bal, maar dat moet kunnen. Mocht het op de flanken niet helemaal lopen dan is er natuurlijk de mogelijkheid om voorin van positie te wisselen of om Deulofeu wat te laten spelen. Ondanks zijn mindere gedrag moet hij ook een keer aan het echte werk ruiken, iemand met zijn talent en bovendien als jongen van eigen bodem kun je niet te lang passeren. Villa moet zich overigens wel bewijzen, hij is immers oud, duur, heeft weinig tijd om te verbeteren en heeft al sinds eind 2010 weinig laten zien. Indien het matig blijft moet er aan vervanging worden gedacht, wie weet in de vorm van Deulofeu, al is dat wel weer een heel ander type. Messi spreekt voor zich, hij moet lekker spelen op zijn positie, zakken wanneer hij wil, dribbelen, passen, diep gaan, ik heb weinig op hem aan te merken. Wat Vilanova er wel bij hem in moet rammen is dat hij weer vaker pressie moet zetten bij balverlies, dat mis ik nu echt bij hem. Ook moet hij gewoon meer rust pakken, of hij het nu leuk vindt of niet. Alexis kan ook centraal uit de voeten, evenals Villa en eventueel kunnen we nog een beroep doen op Rafinha. Hoewel we weinig te klagen hebben over de statistieken en het spel van Messi dit seizoen, denk ik dat we nog meer van hem kunnen verwachten wanneer hij iets meer rust en wanneer hij met meer aanvallende spelers speelt waardoor hij weer meer ruimte krijgt. Dit zal ook zijn gemoedsrust ten goede komen en hierdoor zal hij weer vaker beslissend kunnen zijn. Zolang we weer wekelijks met een driemans voorhoede spelen zoals we in 2010-2011 deden, zal alles veel beter gaan.

Dus al met al hoop ik op het vaste 4-3-3 systeem waarbij er een gezond evenwicht wordt gevonden tussen zoveel mogelijk rouleren met behoud van stabiliteit en structuur in het spel. Rust is essentieel, maar chaotische opstellingen lossen ook niets op. Trouw blijven aan ons systeem en zorgen dat het middenveld weer ons sterkste wapen wordt en gevreesd wordt. Zorgen dat niet alles noodgedwongen van Messi moet komen omdat de rest elkaar door de drukte in de weg loopt. Qua aan- en verkopen hoeft er wat mij betreft bijna niets te gebeuren omdat ik vertrouwen heb ik deze selectie en in de jeugd. Keita, Pinto en Adriano mogen vertrekken en Alba mag worden aangetrokken. Ik denk dat dat een gouden zet zou zijn. Verder mogen Muniesa, Montoya, Sergi Roberto en J. Dos Santos definitief bij de selectie komen en mogen Fontàs, Bartra en Tello met oog op de toekomst worden verhuurd. Fontàs en Bartra staan nu stil in hun ontwikkeling en moeten vooral veel spelen waar Tello zijn veldspel gewoon moet verbeteren door veel in een combinerende ploeg te spelen. Dus de selectie wordt dan: Valdés, Pinto (liever Oier maar dat gebeurt toch niet), D. Alves, Montoya, Puyol, Mascherano, Pique, Muniesa, Alba, Busquets, J. Dos Santos, Sergi Roberto, Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, Messi, Pedro, Alexis, Villa, Afellay en Cuenca, waarbij eventueel beroep kan worden gedaan op Kiko, Rafinha en Deulofeu en waarbij Fontàs, Bartra en Tello worden verhuurd aan interessante ploegen in de Primera Divisiòn waarbij ze veel aan spelen toe komen. Terughoudend qua aankopen ben ik ook met oog op de financiën en het feit dat ik half Catalaan ben. Ik prefereer jongens van de eigen bodem en ik wil niet dat we teveel topspelers gaan aantrekken waardoor we later het shirt moeten bekladden met Arabische sponsoren en op een dag ons stadion Camp Turkish Airlines moeten noemen. Ik weet dat dit erg overdreven is en dat onze financiële situatie te danken is aan slecht beleid in het verleden, maar ik hou liever de hand op de knip. Rosell zei vorige zomer voor de aankopen van Cesc en Alexis een deel van het transferbudget voor deze zomer te gebruiken dus laten we hopen dat hij niet als een gek gaat spenderen. T. Silva halen voor meer dan dertig miljoen hoeft voor mij niet als we Puyol, Pique en Mascherano hebben en er veel talent schuilt in Muniesa, Fontàs en Bartra. Dat zou weer 35 miljoen voor een speler betekenen bij wie het nog maar de vraag is of `ie zal slagen en indien hij slaagt, hooguit vijf jaar een meerwaarde kan zijn. Bovendien bleken de laatste defensieve toppers die we uit de Serie A haalden geen succes (zambrotta en Thuram). Neymar hoeft al helemaal niet. Ik zou het sowieso schandalig vinden als we in vijf jaar vijf dure aankopen voor de voorhoede zouden moeten doen (henry, Zlatan, Villa, Alexis en dan Neymar). Ja hij is talentvol maar hij is ook onberekenbaar, peperduur en een echt Braziliaans trucendoosje waar je in de Europese top wellicht niets aan hebt. Zeker in een uitgebalanceerd elftal waar discipline en samenspel centraal staan als bij ons lijkt hij mij eerder een erg duur risico dan een zekerheid of een ware toevoeging. Nee doe mij dan maar de bekende en belachelijk talentvolle Deulofeu uit de eigen jeugd, naast alles wat we al hebben lopen. De jeugd moet niet voor de leeuwen worden gegooid (al ging dat bij Pique, Pedro en Busquets prima), maar moet nu wel echt gebracht worden en stappen kunnen maken. Wanneer we ze als extra`s blijven zien die wedstrijden vanaf de tachtigste minuut bij 4-0 mogen volmaken omdat we vedettes hebben aangetrokken die de voorkeur krijgen dan komen ze geen stap vooruit en snijden we onszelf in de vingers voor de toekomst, zowel sportief als financieel gezien.

Aangepast op 8 mei 2012 om 01:11 door Estelada.

9 mei 2012 om 18:15
#41

Bartra kan je op zich houden als eventuele rechtsback, daar kan hij ook goed uit de voeten maar dat is gewoon zonde voor hem. Hij zou bij een Spaanse subtopper namelijk wel gewoon centraal in de defensie kunnen spelen, in ieder geval meer minuten als bij Barca. Fontás als linksback is voor elke ploeg een drama denk ik. Totaal geen snelheid en techniek en ook geen loopvermogen. Hij is een uitstekende mandekker, maar daarmee is alles gezegd. Kortom: veel te weinig voor het 1e van Barcelona. Sergi Gomez scheen ook een geweldig talent te zijn, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik hem totaal niet meer volg. De enige die ik echt volg in de defensie qua talenten zijn: Muniesa (m'n favoriet), Montoya en het nog prille talent Grimaldo. Wat Cesc betreft: hij is by far niet de beste middevelder ter wereld. Cesc is fysiek sterk, heeft loopvermogen en heeft een geweldige trap (voornamelijk lange afstanden/crosspasses). Toch vind ik hem in de korte combinaties nog veels te slordig en ook zijn handelingssnelheid moet omhoog. Bij Arsenal kon hij de aanvallers geweldig lanceren met die lange passes van hem, die altijd perfect op maat zijn, maar Barca voetbalt niet op die manier. In het Barca van Rijkaard zou dit overigens wel kunnen aangezien we toen met klassieke buitenspelers speelde en een echte spits. Maar Cesc komt er wel die barst van het talent, het is een kwestie van tijd voor hij dé middevelder van Barca wordt. Ik zie in hem de toekomstige leider op het middeveld een beetje hoe Xavi dat nu is. Let wel, daarmee bedoel ik qua leiderschapskwaliteiten, voetballend blijven het andere types.

16 mei 2012 om 20:40
#42

Is opzich wel een redelijke speler die nog wel even moet rijpen. Denk dat hij over een tijdje wel een basisplaats zal krijgen (als bv. Overtoom en/of Duarte weg gaan).

18 mei 2012 om 20:12
#43

Klopt, Vejinovic kan geweldig voetballen alleen laat het zelden zien. Heeft weinig discipline en ik denk niet dat hij ooit de top gaat halen, wat hij qua voetbal wel zou moeten kunnen.

Ach, ik maak me niet meer druk om heracles. Eerst vroeg ik me altijd af hoe ze een speler moesten opvangen (zoals het vertrek van vd Bergh, Maas, Wuytens, Boakye enz.). Maar Heracles weet toch altijd weer leuke spelers op te scharrelen voor een lage prijs zoals Overtoom (van de amateurs), Armenteros (beloften/reserves Heerenveen), Plet (telstar), Duarte (sparta). Ook komt er genoeg spelers van de eigen jeugd zoals Bruns, Breukers en de laatste weken deden er steeds weer wat mee. Het komt allemaal wel goed

23 mei 2012 om 19:17
#44

Alsof Newcastle die laat gaan

Nee, Kagawa / Hazard en misschien nog een balafpakker / Pass-master zijn de enige die deze zomer zullen komen bij United mits haalbaar.

23 mei 2012 om 20:03
#45

Dat zou ons in een klap de absolute kanshebber maken voor de CL en Premier league

Verder is dit niet haalbaar en verwacht ik alleen Kagawa van dat rijtje, Hazard vertrekt naar chelsea of City waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Chelsea.

Ferdinand kan je trouwens ook vervangen met Jones en Smalling kan dan als back-up.
Ik ben overigens zeer benieuwd hoe het middenveld er volgend jaar eruit komt te zien, Fletcher lijkt op de weg terug en dan hebben we nog Cleverly en Scholes die samen zullen rouleren naast Carrick. Wat er met Anderson gebeurt is onduidelijk al hoop ik dat die zijn niveau nog zal terugvinden.

26 mei 2012 om 12:03
#46

Wat is er Marvingaye?

27 mei 2012 om 16:52
#47

Jij bent iemand die veel verstand van voetbal heeft. En ik geniet van je reacties.

27 mei 2012 om 16:59
#48

Hahaha.

Bedankt man.

27 mei 2012 om 20:04
#49

Je hebt gelijk Overtoom hoort niet op rechtsbuiten maar eigenlijk stelde ik hem op in een 4-2-3-1 daar had ik hem wel goed gezet maar soms gaat die opstelling verkeerd weet niet waarom eigenlijk.

Maar toch bedankt.

28 mei 2012 om 14:37
#52

Van hetzelfde!!

28 mei 2012 om 14:58
#53

He man,

Ja vooral Soldado is jammer, Monreal of Juanfran is niet zo erg. Had Monreal wel een stuk logischer gevonden. Soldado en Adrian moesten mee in mijn ogen, goede spitsen. Negredo en Llorente lijkt teveel, Torres is onzeker. Munain begrijp ik wel, met Mata en Cazorla links en Pedro en Navas rechts zijn er geen flankspelers meer nodig.

Maar goed nog steeds een erg sterk team, hopen op Torres of Llorente in de spits.

1 juni 2012 om 22:27
#54

Fellani is echt 1 van de betere DM 's uit de PL hoor. Het verbaast mij dat ie nog niet bij Arsenal speelt eigenlijk. Zou het zoveel beter doen dan Song. Die man haalt een constant hoog niveau en zijn speelt vaak tegen het randje aan maar wel eerlijk.

Natuurlijk niet de beste maar als je 24 bent en nu al zo goed ben je gewoon een potientele wereldspeler!!

2 juni 2012 om 14:31
#55

Hey Marvingaye

Bedankt voor je bericht(en waarschuwing) maar ik was het niet zelf.

8 juni 2012 om 16:14
#56

He Jeremy.

10 juni 2012 om 21:42
#57

Wat mij betreft niet. Tenzij jij het nodig vind..

10 juni 2012 om 22:04
#58

Ik heb geen mening over jou. Ken je persoonlijk niet en hoe jij over voetbal denkt is jou eigen keus ;.

15 juni 2012 om 21:22
#59

Ben je terug Jeremy ?

16 juni 2012 om 21:01
#60

Gummi nee, maar ik dacht dat je een I.P ban had;

19 juni 2012 om 18:48
#61

Hey Jeremy!

Ik kan niet in mijn inbox, ik heb zo.n 40 berichten die ik niet kan openen haha, eentje is van jou maar ik kan hem niet openen. Hoop dat VZ dat snel verbeterd.

19 juni 2012 om 19:42
#62

Welk topic bedoel je?

20 juni 2012 om 15:58
#63

Hee! Tijdje niet laten horen omdat ik druk ben geweest. Zit weleens te denken over het schrijven van een clubexpert. Probleem is voor mij het limiet van duizend woorden. Ik wil bijvoorbeeld iets schrijven over de politieke en juridische situatie binnen de club met betrekking tot kamp Rosell en kamp Laporta maar om dat duidelijk neer te zetten zou ik minimaal vijfduizend woorden nodig hebben, niet duizend.

24 juni 2012 om 00:03
#65

Ik geef alleen slechts mijn mening klaar
Dat je aangevallen voelt kan ik niks aandoen Jeremy..

24 juni 2012 om 00:23
#66

Slaap lekker Viktor zit achter je ;

24 juni 2012 om 00:24
#67

Je naam bevalt mij wel haha xd-.

24 juni 2012 om 00:34
#68

Omdat je Jeremy bent daarom

24 juni 2012 om 06:05
#69

Jeremy ZO KEN IK JE Niet

24 juni 2012 om 06:06
#70

Ook mocht je geen account aanmaken...

26 juni 2012 om 16:15
#71

Haaa, Nepal!

2 juli 2012 om 08:02
#72

Xavi speelde een prima partij, 1 vd betere samen met Alba, Ramos en Casillas. Er waren eigenlijk geen spelers die slecht speelde aangezien Italie er niet aan te pas is gekomen. Zelfs Arbeloa en Busquets deden het niet onaardig.
Alba speelde ook een prima pot, leuke aanwinst voor Barcelona.

15 augustus 2012 om 03:12
#73

He kloon van mij

21 september 2012 om 17:29
#74

hee Jeremy alles goed

7 december 2012 om 22:43
#75

Geen ban meer?

29 maart 2013 om 23:25
#76

Leef je nog?

25 juli 2013 om 21:31
#77

Marvin Gaye & Chardonnay

Reageer

Je bent niet ingelogd en kunt daarom niet reageren.

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
Manchester City wil ver gaan om de nog twee jaar doorlopende verbintenis van Josep Guardiola open te breken. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren