Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Druk op Ajax torenhoog: PSV zegeviert over Vitesse

Laatste update:

De strijd om de titel in de Eredivisie is razend spannend, met Ajax en PSV allebei op 75 punten na 31 wedstrijden. Het doelsaldo is in het voordeel van Ajax en voor de Eindhovenaren is het zaak om de laatste drie wedstrijden van het seizoen te winnen. De druk op Ajax, dat woensdag bij sc Heerenveen speelt, is na dinsdag enorm: PSV wint met 2-0 van Vitesse en neemt op de ranglijst een voorsprong van drie punten. Ajax moet winnen bij sc Heerenveen om de koppositie weer over te nemen.

/

PSV en Vitesse maakten er aanvankelijk een daverende wedstrijd van. Het spel golfde op en neer en beide partijen kregen grote kansen. De eerste goede mogelijkheid was voor Vitesse: Kosuke Ota trok de bal vanaf links terug, Denys Oliynyk haalde uit en Héctor Moreno gooide zich in de baan van het schot. PSV voerde de druk vervolgens op, Santiago Arias en Jeffrey Bruma werden nog teruggefloten wegens buitenspel, maar via Davy Pröpper was het vervolgens wel raak.

Na een vlotte aanval over rechts via Luciano Narsingh en Arias tilde Pröpper de bal uitermate behendig in de verre hoek. Daarna daalde het niveau en het meest in het oog springende moment kwam voort uit een clash tussen Luuk de Jong en Eloy Room. De spits van PSV wilde de bal binnenkoppen, maar kwam hardhandig in aanraking met de vuist van de Vitesse-keeper. Het bloed gutste uit de neus van De Jong, die niet veel later onder luid applaus terugkeerde binnen de lijnen.

/

Het goede eerste kwartier van de eerste helft van PSV kreeg na rust geen navolging. Vitesse draaide de duimschroeven langzaam maar zeker aan, speelde brutaal naar voren en drukte PSV terug. Door dramatisch uitverdedigen van Arias kreeg Milot Rashica een dot van een kans op de gelijkmaker, ware het niet dat Jeffrey Bruma met een ultieme tackle een tegendoelpunt voorkwam. PSV kreeg zelf, vooral dankzij fantastische passes, twee geweldige kansen om de wedstrijd te beslissen. Na een splijtende steekbal van basisspeler Stijn Schaars schoot Pröpper over, terwijl Marco van Ginkel treuzelde na een heerlijke dieptepass van De Jong.

De fans in het Philips Stadion waren er allesbehalve gerust op, omdat Vitesse in fases vlijtig combineerde richting het doel van Jeroen Zoet. Een wissel van Phillip Cocu bracht verlossing. Maxime Lestienne werd bij zijn eerste actie, randje strafschopgebied, naar het gras getrokken en scheidsrechter Pieter Vink wees naar de stip. De Jong schoot de bal recht door het midden: 2-0. In de slotfase kreeg PSV nog enorme kansen om de score verder op te hogen, waardoor de negatieve marge qua doelsaldo richting Ajax verkleind kon worden. Dat lukte niet.

Was de toegekende strafschop terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben zeer benieuwd naar de statistieken van ota want dit is toch wel de slechste speler van de eredivisie

19 april 2016 om 22:41

Och man, dat ze hem uit Japan hebben gehaald is zo'n grote fout geweest... wedstrijd na wedstrijd is het al niks

19 april 2016 om 22:45

Ik vraag me af wat de redenen zijn dat de backs van Vitesse zo ver naar voren moeten? Diks en Ota lieten zoveel gaten open voor de twee vleugelspelers (narsingh, Locadia en later Lestienne). Ota en Diks hadden aanvallend niks toe te voegen, want Rachica, Ollynyk en later Ibarra zorgde voor de creativiteit.

Maar die ene pass van Ota vond ik wel grappig, weet soms niet hoe je bij je hoofd haalt om zo de bal te passen (over de zijlijn). Het is zijn eerste seizoen, dus ik snap het wel dat hij het lastig heeft. Japan is toch anders: luchtdruk, velden, etc. Moet gewoon wennen, want dit had Gerrard ook bij LA Galaxy. Ik vraag me af hoe Ota het volgend seizoen gaat doen.

19 april 2016 om 22:54

Hoezo druk torenhoog, ze mogen elke wedstrijd 2-0 winnen. Zolang wij maar winnen komen ze dan nooit boven ons uit.

19 april 2016 om 23:15

Is dit een reactie op mijn post? Want ik weet in godsnaam niet waar jij het over hebt? En ik zal even je hart vasthouden en niet zo zelfverzekerd overkomen, want Ajax kan altijd nog punten verspelen tegen Heerenveen en FC Twente. Want Ziyech is weer terug (morgen geschorst tegen Excelsior) tegen Ajax en Heerenveen kan goede wedstrijden wisselen met slechte wedstrijden, dus dat betekent dat ze misschien tegen Ajax een goede dag zouden kunnen hebben. Dus nu niet zo zeker zijn van je zaken, want je krijgt nog twee lastige wedstrijden voor je kiezen, terwijl PSV tegen PEC en Cambuur hun doelsaldo echt heel erg kunnen opkrikken, want PEC zit ook niet zo lekker in hun vel (na die 5-1 pakslaag van Az).

20 april 2016 om 00:58

Uit of thuis is echt een wereld van verschil bij Pec. Dat PEC verliest van PSV zit er wel in maar ik denk ik niet dat PSV zomaar even aan het doelsaldo kan werken tegen Pec.

20 april 2016 om 07:29

Cambuur heeft al eens eerder een feestje van Psv verstoord

19 april 2016 om 23:00

En die van die overschatte Zoet.. Was weer lekker zijn onzekere zelf vandaag. Heerlijk al die meningen over die zogenaamde topkeeper nadat Atletico vijf ballen recht op hem af schoot.

19 april 2016 om 23:07

Overschat? Ik vond hem een prima wedstrijd keepen en had alleen in de laatste minuut een 'blunder'. Voor de rest een paar prima ballen eruit gehaald, dus ik weet helaas niet welke wedstrijd jij hebt gezien? Vond hem wel één van de betere deze wedstrijd.

19 april 2016 om 23:08

Prima gekeept op zijn laatste aktie na

Makkelijke overwinning van PSV jammer dat die bal van Diks er niet in ging op het laatst. Weet iemand trouwens waarom PSV altijd voor Ajax speelt? De druk op Ajax is nu altijd een stuk hoger

19 april 2016 om 22:45

Jammer van de gegeven penalty. Ik leef mee met de Vitesse-supporters. Voor de rest vond ik beiden aan elkaar gewaagd, leuke wedstrijd.

19 april 2016 om 22:50

Lol

19 april 2016 om 22:52

Lesley je leest mijn gedachten, puur toeval in deze fase van de competitie ga ik vanuit.

19 april 2016 om 22:54

Het was blijkbaar wel een penalty volgens de regels. Hieronder heeft iemand het uitgezocht.

19 april 2016 om 22:59

PSV speelt vaak zaterdag. Ajax zondag. Dus dinsdag/woensdag is dan een logisch vervolg daarop.

19 april 2016 om 23:08

Ik vind het gedrag van Diks veel verdachter. Een penalty veroorzaken en voor open goal missen zodat het doelsaldo in het voordeel van PSV kan vallen! Verdacht!

19 april 2016 om 23:10

Daarbij is het de voorkeur van PSV om hun thuiswedstrijden op zaterdag te spelen, daar waar Ajax juist liever op zondag speelt in de Arena.

20 april 2016 om 07:44

Ik vind het grappig hoe sommige Ajacieden nog het lef hebben om in een slachtofferrol te kruipen na wat er afgelopen zondag is gebeurd. Allereerst was dit een discutabele penalty, volgens de regels mag hij gegeven worden maar als ie niet gegeven was, was dit ook gewoon terecht geweest. Die penalty voor Ajax was gewoon letterlijk geen penalty, dat kan, zal en gaat niemand ontkennen, op sommige provocerende Ajacieden na misschien. Bovendien had deze penalty geen enkele invloed op de uitslag, waar Utrecht zondag glashard werd bestolen van 2 punten en PSV hun rechtmatige koppositie werd ontnomen. Was deze penalty niet gegeven, had PSV met 1-0 gewonnen. En dan? Wat viel er dan te klagen?

19 april 2016 om 23:11

PSV heeft als voorkeursdag zaterdag en Ajax zondag.

19 april 2016 om 23:17

Heeft PSV ook voorkeur voor dinsdag ipv woensdag? Bovendien was het laatst uit tegen az ook gewoon op zaterdag.. Het slaat gewoon nergens op.

19 april 2016 om 23:32

Dat Ajax nu niet op dinsdag speelt is logisch omdat ze afgelopen week op zondag speelde. Vandaag konden er alleen ploegen spelen die vrijdag of zaterdag in actie zijn gekomen dus heb je maar een beperkt aantal wedstrijden dat mogelijk is. En volgens mij proberen ze sowieso in overleg met FOX de topploegen over de dagen verspreiden.
En misschien is de voorkeursdag van AZ ook wel zaterdag en speelde ze tegen Ajax wel op zondag omdat dat volgens mij een risicowedstrijd is.

20 april 2016 om 01:13

Idd voorkeurs dagen. Maar je moet niet vergeten dat de twee wedstrijden voor afgelopen zaterdag juist andersom waren. Toen speelde Ajax juist eerder.

20 april 2016 om 07:46

Dit is de laatste keer als ik me niet vergis. De laatste twee speelronden speelt iedereen tegelijkertijd. Of op zn minst op dezelfde dag.

19 april 2016 om 22:39

Oud-scheidsrechter Mario van de Ende meldt dat het een terecht gegeven penalty is.

19 april 2016 om 22:43

Ja maar die liet zijn mening zo vloeien de laatste dagen dat het duidelijk is dat hij niet objectief is. Zijn mening doet er dus niet echt toe.

19 april 2016 om 22:44

Maarja, wat zegt dat? Webb geeft zijn mening ook heel vaak na afloop, maar die heeft het ook vaak genoeg fout gehad.
Vond het trouwens minder discutabel dan men schetste in het live meepraten, maar het was wel erg makkelijk gegeven en het is typerend dat ie gegeven word.

Overigens wel gewoon een terechte overwinning waar ik opzich wel vanuit was gegaan.

19 april 2016 om 22:47

@surreal,

Dat klopt, maar de spelregels doen er wel toe en daaruit blijkt dat dit een 100% penalty is.

19 april 2016 om 22:51

Pff surreal. Als je de regeltjes niet kent doe je niet meer mee. 100% penalty.

19 april 2016 om 22:55

Volgens de spelregels is het juist geen penalty. De overtreding werd gemaakt buiten de 16, enkel liet Lestienne zich pas vallen binnen de 16.

19 april 2016 om 23:10

Overtreding wordt buiten de 16 ingezet bootsjungen, dus 100% vrije trap!

19 april 2016 om 23:16

Niet dat ik er nu fel op tegen ben hokr, overwinning was verdiend. Zondag wij geluk gehad, nu jullie. That's life.

20 april 2016 om 01:16

Volgensmij probeerde hij buiten de zestien enkel shirtje en kreeg hij die niet echt te pakken. Binnen de zestien pakt hij hele arm. 100% penal

20 april 2016 om 01:17

Daarbij moet ik melden dat ik op het live moment ook niet overtuigd was tot ik de herhaling zag.

20 april 2016 om 07:08

Bij een sliding of tackle gaat het puur om waar het contact plaatsvind niet waar de overtreding word ingezet. Bij vasthouden moet de scheids kijken naar de plaats waar er word losgelaten, is dat binnen de 16 meter dan is het dus een penalty. Dus deze penalty is terecht!

20 april 2016 om 08:20

misschien moet je de regels eerst eens doorlezen voordat je deze reactie plaatst. Volgens de regels is het gewoon een penalty zoals meneer van de ende gisteren ook al aangaf.

19 april 2016 om 22:40

Jezus wat een jankgedrag, als je dan die penalty niet zou geven zou het toch een rode kaart moeten zijn voor Diks? aangezien Lestienne een doorgetrokken speler was. Jammer dat je niet toe kan geven dat Vitesse het simpelweg niet verdiende en psv de betere ploeg was. Evengoed een fijne avond en succes morgen

19 april 2016 om 22:41

Beter dan een pingel

19 april 2016 om 22:41

Ajax verdiende ook een gelijkspel zondag. Hoorde ik jou ook niet over met je jankgedrag.

19 april 2016 om 22:43

Ajax verdiende helemaal niks, dat hebben de Boer en Klaassen ook gewoon toegegeven. En het gaat er niet om of ajax het zou hebben verdiend het gaat erom of je op Eigen initiatief de wedstrijd kan winnen

19 april 2016 om 22:46

Ooooh dus nu gaat het er bij PSV wel om dat ze het verdienen, maar bij Ajax niet. Als Ajax de scheids mee heeft is dat slecht en als PSV hem mee heeft hebben ze het verdiend? Ik begrijp het al weer.

19 april 2016 om 22:48

Nee je begrijpt het niet, "jammer dat je niet toe kan geven dat Vitesse het simpelweg niet verdiende en psv de betere ploeg was. Evengoed een fijne avond en succes morgen" was een reactie op dat Libero zegt dat Psv laf speelde en loerde op een vieze counter.

19 april 2016 om 22:55

PSV verdiende sowieso om te winnen. Ajax om gelijk te spelen. Allebei gelukt met behulp van de scheids die discutabele strafschoppen geeft. Dus dan kunnen we het erover eens zijn, zondag stelde allemaal niet zoveel voor en vandaag ook niet?

19 april 2016 om 23:12

Dit was geen discutabele strafschop, maar juist 100% terecht. Jammer dat bepaalde Ajacieden het over die boeg moeten gaan gooien, mede omdat ze de spelregels niet kennen.

19 april 2016 om 22:42

Er zit iemand boos in zijn Ajax pyjama naar de TV te schelden. Dat heet inspelen op je eigen kwaliteiten met de snelheid van narsingh en locadia speelt PSV een eigen tactiek. De penalty was ook overduidelijk terecht, kijk maar eens de herhaling na Wang hij wordt weldegelijk in het strafschopgebied aan zijn arm getrokken

19 april 2016 om 22:54

Moet zeggen dat ik de penalty wel heel gemakkelijk vond gegeven en zeker dacht dat ie buiten de 16 was. Straks nog maar eens een paar keer terugkijken!

Wat vinden jullie trouwens van narsingh? Ik vind het echt een verschrikking dat hij nog steeds speelt. Komt zijn man niet voorbij, heeft 0,0 creativiteit en maakt kansen zeker niet af. Enige wat hij heeft is zijn snelheid en dat past helaas wel in het PSV spel, maar er zijn toch betere opties voor hem... Of wat vinden jullie?

19 april 2016 om 23:03

Wat je over Narsingh zegt, absoluut mee eens. Wat zijn zijn "sterke" punten naast zijn snelheid? Ik zie ze niet. Ik als PSV-supporter (en hierin ben ik niet de enige) snap niet wat die jongen ook in Oranje doet. Hij laat nooit iets zien.

19 april 2016 om 23:18

Nee dit valt me ook echt op. Het blijft me ook opvallen dat Cocu steeds maar weer kiest voor Narsingh. Ik kan best begrijpen dat als je met Locadia en Pereiro als buitenspelers speelt je te weinig diepgang hebt in het spel (vooral voor het spel van Psv), maar er moeten toch wel betere opties zijn.

Blijkbaar laat hij toch hele andere dingen zien op trainingen, want ze blijven hem gewoon opstellen. Dan zal ik me wel blijven ergeren aan hem iedere wedstrijd haha. Waarom bijvoorbeeld Bergwijn niet eens vaker de kans geven? Hopelijk wordt Narsingh volgend jaar wat verder uit de basis gedrukt en krijgt hopelijk Bergwijn wat meer kansen.

19 april 2016 om 22:45

Officiele verklaring van de Knvb een aantal jaar geleden:

De overtreding begint buiten het strafschopgebied, maar eindigt er binnen. Penalty of niet?

Knvb: Bij een overtreding gaat het puur om de positie waar het contact plaatsvindt, niet om de plek waar de overtreding is ingezet. Bij vasthouden moet de scheidsrechter kijken naar de plaats waar het vasthouden eindigt. Is dat binnen de zestien, dan is het dus een strafschop.

Dus het was een terecht gegeven strafschop..

19 april 2016 om 22:50

Swaap, echter was het wel heel licht contact. Zo'n bal wordt minstens zo vaak niet gegeven en het is enigszins typerend dat ie nu wel gegeven word.

Maar wat maakt het uit, het is een verdiende overwinning.

19 april 2016 om 22:50

Duidelijke taal!

19 april 2016 om 22:53

Negen van de tien scheidsrechters geeft hem niet. Die zogenaamde regel van jou wordt nooit toegepast. Goedkope penalty waar je over kunt discussieren. Net zoals die van Ajax zondag dus, waar Milik ook gewoon geraakt werd en de bal niet.

Ik geniet vandaag met terugwerkende kracht extra van zondag. Hopelijk wint Ajax morgen, anders is die actie van Makkelie voor niks en dat gun je hem niet.

19 april 2016 om 22:55

Licht contact is ook contact, overtreding is overtreding dus daar is niets op af te dingen @arsen(e)al,

@asroma8 ik snap ook de ophef enzo allemaal niet, is duidelijke spelregel en misschien heeft iemand het ooit anders begrepen (dat kan natuurlijk) maar dit is zoals het aangegeven is door de Knvb en in het spelregelboekje staat dus weinig kans op discussie volgens mij.

19 april 2016 om 23:01

@leidsehood,

Dat iets niet word toegepast betekent niet automatisch dat het er niet is he?
Ik ben ook Ajacied net als jij(gok ik) maar wilde voor er een discussie oplaaide aangeven hoe de regel in het spelregelement vermeld staat

19 april 2016 om 23:04

De bal werd wel heel duidelijk geraakt door Janssen zondag, net als Milik. Maar de bal werd geraakt

19 april 2016 om 23:13

Swaap, er valt niets op af te dingen bij licht contact? Want? Het leek voor mij op contact waar Lestienne gewoon kon blijven staan en hij ging gewoon gretig naar de grond. Contact betekent niet altijd overtreding...
Daarom zei ik al; anderen leggen hem minstens zo vaak niet op de stip.

19 april 2016 om 22:48

Als jij de regels nou eens doorleest in plaats van zo kinderachtig en betweterig te doen. Overtreding inzetten buiten het strafschopgebied maar doorvoeren tot in de 16 (of de rand) is een penalty. En dat was hier het geval.

19 april 2016 om 22:51

Ach als deze situatie bij Ajax was voorgekomen had ik t een penalty gevonden, dus nu ook. Gewoon een domme overtreding.
Leuke wedstrijd, veel strijd op t eind. Vond t mooi van Vitesse dat ze door bleven gaan. En achteraf moet je blij zijn dat PSV er niet nog een bij maakte in de slotfase en balen dat Diks niet wat beter kan mikken.

19 april 2016 om 22:52

Lafjes op de counter? Ze controleren de wedstrijd en stichten zo nu en dan gevaar. Ze laten tenminste aanvallend voetbal zien waarbij kansen gecreëerd worden, dat kun je van Ajax niet zeggen. Ik ben niet voor Ajax nog voor Psv, maar als neutrale toeschouwer kijk ik dit jaar, en de afgelopen, liever naar Psv hoor.

19 april 2016 om 22:52

Ik denk dat we het beste beide penalty's kunnen schrappen. Dan is iedereen weer blij.

19 april 2016 om 22:56

Dan staat PSV dus op kop. Maar goed, die van vandaag was gewoon een penalty.

19 april 2016 om 22:57

joh? :P

19 april 2016 om 22:57

Ik niet hoor, laat ze allebei maar staan, anders scheelt het m'n club een punt haha

19 april 2016 om 23:37

1 verschil..... Zondag was het bepalend.., Vandaag niet... Stond al 1-0....dus onzin

19 april 2016 om 22:53

Leuk geprobeerd maar het was overduidelijk een penal.

19 april 2016 om 22:59

Vrij kinderachtige reactie, want die supporter die je op tv zag weet het gewoon niet beter... En 'lafjes achterover leunend en loeren op een vieze counter'? Ik vond dat PSV echt niet veel op de counter speelde, maar gewoon goed voetbal speelde. Als Diks en Ota niet continue zo ver naar voren schoven, had PSV een lastiger avond gehad. Er lag zoveel ruimtes op de flanken en die ruimte vulde Narsingh en later Lestienne goed in. Veel bewegende mensen, dat vond ik, als neutrale toeschouwer, wel mooi om te zien, in plaats van zo statisch. PSV had wel een paar moeten afmaken, want ik vond qua afronding PSV zeer matig.

En wat is nou erg op leunend achterover te spelen en loeren op de counter? Heynckes heeft dat ook gedaan met Bayern en bekers gewonnen. PSV heeft resultaten behaald in de Champions League en vorig jaar kampioen geworden. Ik ben wel een tevreden man, want PSV heeft dit seizoen punten gepakt in Europa en dus ook voor het Nederlandse voetbal, wat veel clubs lieten afweten (waaronder Groningen...) dit seizoen.

19 april 2016 om 22:59

Is goed, moet je wel naar Eindhoven komen.

19 april 2016 om 23:12

Allemaal leuk diezelfde reacties maar het slaat nergens op.
Een strafschop krijgen bij een 1-0 voorsprong is anders als bij een 1-2 achterstand.

19 april 2016 om 23:29

100 pingel maar goed die van psv was bij een vorsprong waarbij aja x m in de schoot geworpen krijgt 3 min voortijd bij een 1-2.

Terechte overwinning van Psv, Penalty was een twijfelgeval, je kan hem geven, Gefeliciteerd PSV fans

19 april 2016 om 22:39

Het was een overtreding, maar buiten de 16 en dus nooit een penalty maar gewoon een vrije trap.

19 april 2016 om 22:40

Eindigt in de 16 = penalty

19 april 2016 om 22:41

Vasthouden eindigd in de 16: pingel. Geen discussie mogelijk. Uiterst domme overtreding.

19 april 2016 om 22:48

Uhm, waar de overtreding wordt ingezet ( in dit geval buiten de 16) = vrije trap

19 april 2016 om 22:49

Ongelofelijk. Ken je feiten eerst even voor je wat gaat roepen. Was een penalty aangezien de overtreding in het 16 meter gebied eindigde.

19 april 2016 om 22:52

Ja, ga anders je eigen regels verzinnen. Wel zo leuk. Zo ken ik er nog wel een paar. Eindigt het vasthouden in de 16, dan is het een pingel.

19 april 2016 om 23:02

Paulo verwijder je reactie alsjeblieft, in plaats van mij te verwijten dat ik de regels niet ken, sla je zelf de plank mis. Binnen 20 seconden even opzoeken en je had het geweten.

19 april 2016 om 23:55

Dan zijn de commentatoren en analisten blijkbaar ook niet op de hoogte van de regels.

20 april 2016 om 07:43

Ik vond het om te beginnen sowieso niet echt een overtreding. Ben er vaak niet mee eens hoor, want overal worden ze bij licht contact gegeven en licht contact vind ik simpelweg geen overtreding. Neemt niet weg dat als je fluit voor de overtreding, de overtreding binnen het strafschop wordt gemaakt dus penalty.

Ik ga niet eens es beginnen over de penalty want daar zal het straks mee vol staan. Het enige wat ik wil zeggen is dat Pröpper echt een fantastische voetballer is, als je het aan mij vraagt de meest constante en beste voetballer van PSV

20 april 2016 om 01:12

En misschien wel van Nederland!

De 3 punten zijn weer binnen. Gelukkig miste Diks aan het einde de open goal. Had hem zo in kunnen schieten.

De druk op Ajax is weer opgevoerd. Zij zijn nu aan de beurt. Echt een ware schaakpartij is de titelstrijd in de Eredivisie dit jaar.

19 april 2016 om 22:48

Alleen is dit een schaakpartij waar je wél naar wil kijken

Gefeliciteerd met de terechte overwinning. Denk overigens niet dat t veel had uitgemaakt of die bal er op het eind in was gegaan of niet, maar dat zien we over 3 speelronden.

3 punten zijn binnen maar met wat extra scherpte had het hier wel 4/5-0 kunnen worden. Vitesse ook een aantal kansen maar niet zoals die vergeleken met Psv. Penalty leek me makkelijk gegeven maar gewoon niet slim van Diks. Druk nu op Ajax, hopen dat de Friezen vleugels krijgen!

20 april 2016 om 01:13

4/5-0, laat me niet lachen man. Wedstrijd ging gewoon gelijk op hoor. Overwinning van psv was zeker terecht, maar meer dan 2-0 was geflatteerd geweest.

Terechte penal overtreding eindigt in de 16 meter.

19 april 2016 om 22:40

Daar gaat het alleen niet om

19 april 2016 om 22:40

Toch wel.

19 april 2016 om 22:52

Wel dus.

19 april 2016 om 22:43

het gaat om waar de overtreding gemaakt wordt..
Als iemand buiten de 16 iemand onderuit schopt en de speler in de 16 valt dan is het toch gewoon een vrije trap en geen penalty lol..

19 april 2016 om 22:47

Leuk voorbeeld, totaal niet relevant. Het ging om vasthouden, wat buiten het strafschopgebied begon en erin eindigde. Oftewel als ik jou vasthoud vanaf de middenlijn en ik blijf je vasthouden en op een gegeven moment ben jij in het 16meter gebied en val je omdat ik je zo erg vasthoud, krijg jij dus een vrije trap op de middenlijn? Klinkt logisch

19 april 2016 om 22:47

Onderuit schoppen is wat anders dan vast blijven houden...

19 april 2016 om 22:47

Toch wel gaat het waar de overtreding eindigt.
Dus je begint met vasthouden buiten en laat los binnen is het een penal

Zie spelregelboekje:

De overtreding begint buiten het strafschopgebied, maar eindigt er binnen. Penalty of niet?

Knvb: Bij een overtreding gaat het puur om de positie waar het contact plaatsvindt, niet om de plek waar de overtreding is ingezet. Bij vasthouden moet de scheidsrechter kijken naar de plaats waar het vasthouden eindigt. Is dat binnen de zestien, dan is het dus een strafschop.

19 april 2016 om 22:50

Klinkt misschien onlogisch, toch is het zo. Waar de overtreding ingezet wordt, daar hoort de bal naartoe te gaan als er gefloten is.

19 april 2016 om 22:53

Lol? Grappig man. Alleen is vallen in de 16 terwijl de overtreding erbuiten gemaakt wordt toch totaal iets anders dan wat er hier gebeurde. De overtreding werd hier doorgevoerd tot in het strafschopgebied en dus is het volgens de knvb regels een penalty.

19 april 2016 om 22:54

Nee, is niet zo. Ken je feiten eens zeg.

19 april 2016 om 22:54

Het klinkt onlogisch, en het klopt ook gewoon niet. Hoe graag je ook wilt. Eindigt het vasthouden in de 16, dan volgt een pingel. Het staat gewoon zwart op wit, dus discussie niet nodig

20 april 2016 om 06:39

Nee. Betekent dat de scheids te laat fluit.

20 april 2016 om 08:23

Xxx_afca, Grappig dat je zo overtuigt bent van je gelijk terwijl je dus de plank helemaal misslaat en je de regels dus blijkbaar niet kent. Misschien eerst eens opzoeken voordat je hier dit soort dingen komt zeggen.

20 april 2016 om 15:08

Tis maar net wat je met "eindigt" bedoeld.

Op het moment dat hij richting de grond gaat, is zijn rechter been buiten de strafschopgebied. Vrije trap dus. Daar "eindigt" de overtreding en niet waar zijn lichaam terecht komt.

Kortom, hij valt buiten de 16 en komt terecht in de strafschopgebied. Geen penalty dus.(bekijk de beelden maar)

Terechte overwinning voor PSV, maar wat heeft Vitesse ontzettend veel kansen verprutst. Die hebben ongeveer evenveel 100 kansen gehad als PSV, maar alles was hopeloos in de afronding.

Dit was geen beste pot, ik heb me kapot lopen ergeren aan Locadia en Narsingh. Beide spelen als vedettes die er per seizoen 30 maken.
Penalty was overigens terecht.

Penal terecht, kijk de tweet van Van D Ende die het regelboekje laat zien. Stop de discussie maar.

19 april 2016 om 23:17

Discussie is of dit zwaar genoeg was voor een overtreding. Hier wordt bijna nooit voor gefloten en gebeurt elke wedstrijd 20x. Zou dit ergens op het middenveld gebeuren dan fluit er niemand voor. Daar moet de discussie over gaan.

Maar goed PSV wint verdiend en mag weer toekijken en dat is natuurlijk een lekkere positie. Wat is Vitesse trouwens slecht geworden zeg, geen schim meer van wat ze in eerste helft van het seizoen lieten zien.

Och och kevin diks. Niks op deze overwinning af te dingen, maar damn als psv nu op doelsaldo kampioen wordt mogen ze diks wel bedanken. Eerst die domme overtreding en daarna naast voor een leeg goal. Maar goed, psv controleerde dit gewoon prima. Vitesse de bal en het initiatief, maar kansen kwamen er nauwelijks. Nu duimen morgen!

19 april 2016 om 22:41

Als vasthouden buiten strafschopgebied wordt ingezet en binnen strafschopgebied eindigt geldt de volgende regel:

Bij het vasthouden is bepalend het moment dat het vasthouden eindigt. Is dat in het strafschopgebied is een strafschop het gevolg. Eindigt het vasthouden buiten het strafschopgebied, is een vrije schop van toepassing.

100% penalty dus.

19 april 2016 om 23:07

Ja daar heb je helemaal gelijk in, maar waarom reageer je dit op mijn bericht 😂 Ik zeg toch nergens dat het geen penalty is? Ik zeg juist dat het een domme overtreding van Diks is.

19 april 2016 om 23:09

@martijnr12, ik reageerde op een ander bericht maar dat is inmiddels al weggehaald

Laatste bal van Diks voor open goal zegt het verhaal van Vitesse. Het was weer niet al te veel. Ota drama, Solanke drama, Yeini drama. Alsjeblieft geen Play offs voor ons dit jaar, zou pijnlijk zijn dit nog minimaal 2 wedstrijden meer te bekijken.

Psv gefeliciteerd, fysiek gewoon veel sterker vandaag ook. Mooi om te zien dat 'ons' oude middenveld zo goed is geworden!

Als het op doelpunten saldo aankomt gaat PSV het niet redden. (Minimaal) 8 goals in 2 wedstrijden gaat het niet worden.

Netjes PSV. Nu wij weer.....

19 april 2016 om 22:51

Ze spelen nog tegen Cambuur hea niet vergeten de slechtst presterende ploeg van Nederland.
Dus ik ben nog niet zo zeker van "onze" zaak.

Wel inderdaad goed zakelijk gespeeld zoals PSV dat kan.

19 april 2016 om 22:57

Als het op doelsaldo aankomt wint Ajax ook alle 3 de wedstrijden. Lijkt me stug dat dit allemaal met 1 goal verschil is.

Dus zelfs een 5/6-0 tegen Cambuur kan Ajax nog wel hebben. Mits er bij PEC in de laatste wedstrijd geen knipoog Kroaat loopt.

19 april 2016 om 22:59

PSV moet volgende wedstrijd tegen Cambuur. Dat wordt de wedstrijd van het jaar voor PSV. Cambuur krijgt gemiddeld meer 3 doelpunten tegen en scoort gemiddeld iets minder dan 1. Stel PSV komt op vroege voorsprong kan het een grote uitslag worden. Eerst kijken hoe Ajax morgen speelt, dan hopen dat het nog goed komt.

19 april 2016 om 23:06

Jawel, eerst Ajax 3 potten zien te winnen, dat sowieso. Hopen dat De Boer niet gaat experimenteren.

PSV gaat geen punten meer laten liggen.

19 april 2016 om 23:14

Waarom niet? Tegen Cambuur kun je zomaar gewoon met 5-0 winnen hoor. Gewoon Pereiro op de plaats ipv geschorste Pröpper dat moet toch wel kunnen tegen Cambuur.

19 april 2016 om 23:23

Dan is het verschil nog steeds 2, als Ajax alles met 1 goal verschil wint. Als Ajax in de laatste speelronde tegen de Graafschap 2 goals voorstaat op PSV, gaan ze dit niet meer weggeven. Zwolle uit of Graafschap uit.

Maaaaar, laat Ajax alles eerst maar winnen!

Druk op Ajax torenhoog? Ze moeten "gewoon" winnen, dat was toch al het idee volgens mij. Dat PSV nu "maar" 2 doelpunten verschil pakt, betekent dat ze bij winst van Ajax er maximaal één inlopen. Druk was een stuk groter geweest als ze nu serieus aan het doelsaldo hadden kunnen werken

19 april 2016 om 22:48

Ik heb zo een gevoel dat psv gaat uitschieten tegen cambuur. Thuis in een kolkend philips stadion zie ik ze wel met 5-0/6-0 winnen. Eerst eens kijken wat ajax morgen doen misschien is zo een hoge score niet eens nodig.

19 april 2016 om 22:54

Rombomcu

Als het op doelsaldo aankomt dan wil dat zeggen dat Ajax 3 wedstrijden wint. Lijkt me stug dat dit dan allemaal met 1-0 zsl zijn. Dus zelfs 6-0 winnen van Cambuur is nog niet genoeg.

19 april 2016 om 23:09

Kingb, dat is niet waar!!, voor deze wedstrijd had ajax +6 doelsaldo meer dan Psv. En nu heeft PSV er 2 gescoord, dat betekent als morgen ajax wint met 1-0 (bijvoorbeeld) dan is +5 verschil, laten wij voor het gemak uit gaan dat Ajax alle de resterende wedstrijden met 1-0 wint, dan als PSV tegen cambuur 6-0 wint, dan hoeft PSV maar met 2-0 te winnen tegen Zwolle en dan is PSV kampioen.

19 april 2016 om 23:13

Maar je gaat er voor het gemak vanuit dat Ajax alles met 1-0 wint :-)

19 april 2016 om 23:18

Sterker nog, dan hoeven ze maar met 1-0 te winnen! Ze hebben namelijk meer doelpunten voor

19 april 2016 om 23:23

1-0 ook genoeg bij Zwolle dan.
Bij gelijk ds, wint psv door meer doelpunten voor.

19 april 2016 om 23:50

Onwaarschijnlijk scenario dat Ajax wanneer het drie keer wint een doelsaldo van +3 heeft. De kans is aannemelijker dat je dan over +5 of +6 praat. Vooropgesteld dat Ajax wint.

Maar zelfs in het scenario dat PSV met 6-0 wint van SC Cambuur zitten toch grote onzekerheden. Want PSV heeft in eigen huis in de Eredivisie slechts 1 wedstrijd met meer dan 2 doelpunten verschil gewonnen (az, 3-0) en SC Cambuur kan absoluut niet scoren maar de schade beperkt houden zijn ze de tweede seizoenshelft aardig bedreven in. Slechts 1x verloor het met meer dan twee doelpunten verschil (FC Twente 3-0). De hoge nederlagen van Cambuur zitten voornamelijk in de eerste seizoenshelft onder Henk de Jong.

Het doelsaldo verhaal voor PSV gaat een hele lastige worden, ik vrees dat ze niks anders kunnen doen dan gewoon hun wedstrijden winnen en hopen op een misstap van Ajax. Dat is de meest realistische kans op de titel, het doelsaldo verhaal is vrij ingewikkeld.

19 april 2016 om 22:49

Wat een grap inderdaad. Met 5-0 was de druk torenhoog geweest. 2-0 betekent dat ze Ajax op doelsaldo niet gaan inhalen. Alles in eigen hand #nopressure

19 april 2016 om 23:07

En dat zeg jij terwijl Amin Youness zelf zegt dat er druk op Ajax ligt...

19 april 2016 om 22:53

In de regels staat dat als het vasthouden wordt ingezet buiten het strafschopgebied en er wordt in het strafschopgebied losgelaten, dat er een penalty moet worden gegeven.
Verder vond ik het een heel makkelijk gegeven penalty dat wel, maar als hij er voor fluit is het een penalty en geen vrije trap.

Hier had vanavond aan het doelsaldo gewerkt moeten worden. Het had 4-0 moeten zijn, maar helaas speelde Narsingh weer waardeloos. Van Ginkel en De Jong misten ook nog gigantische kansen. Alsnog een heerlijke 1-0 van Pröpper en ik vind het echt jammer dat ie er tegen Cambuur niet bij is, want wat speelt ie toch heerlijk. Hopen op een ondoordringbare defensie van Heerenveen tegen Ajax. Gelukkig hebben we drie punten. Er zat veel meer in voor Psv, maar dat was wel vaker het geval dit seizoen. Schaars, Pröpper, Bruma en Moreno speelden overigens weer erg sterk!

19 april 2016 om 23:03

Schaars heeft me echt weer verrast. Jammer van zijn blessure, maar hij laat het toch gewoon zien als mid-mid. Hopelijk volgende wedstrijd een middenveld met Guardado-Schaars-vGinkel.

19 april 2016 om 23:17

Schaars verraste mij ook volledig en ik denk dat je niet hoeft te hopen op dat middenveld, want volgens mij heeft Cocu geen keus. Hopelijk gaat Bergwijn wel meer spelen en er tegen Cambuur een paar inleggen., want met alle respect voor Cambuur maar PSV moet hen gewoon pakken.

19 april 2016 om 23:23

Ik zou tegen Cambuur Pereiro gewoon een de kans geven op het middenveld. Ik denk dat hij daar het best tot zijn recht komt.

19 april 2016 om 23:28

Pereiro lijkt me het beste achde spitsen, maar de vaste opstelling van PSV heeft niet echt zo'n positie, dus op de vleugels lijkt me dan meer dan prima. Verder zou ik niet weten wie ik voor Pereiro van het middenveld zou willen halen, terwijl Narsingh van mij absoluut wel mag banken.

19 april 2016 om 23:39

Ik denk dat je tegen Cambuur toch ook best met Guardado als controleur en v Ginkel en Pereiro er voor kunt spelen. Gewoon Pereiro een vrije rol geven.

19 april 2016 om 23:17

Ik vond van Ginkel ook echt niet goed vandaag, te veel balverlies en maakte vaak de verkeerde keuze.gewoon Pereiro op de plek van Pröpper zetten tegen Cambuur, dat moet toch wel kunnen tegen Cambuur. Het is echt lekker voetballen met Bruma en Moreno achterin ja, zo'n centraal duo is ook wel nodig wat Arias en Willems waren verdedigend weer matig vandaag. Verder wordt ik inderdaad zo enorm moe van Narsingh, heeft weer minstens 10 totaal nutteloze scharen gedaan en hij vertraagt echt continue het spel.

19 april 2016 om 23:33

Van Ginkel was inderdaad niet best, bij nader inzien is een middenveld met de punt naar voren met Pereiro, erachter Guadardo en Schaars, ook helemaal geen slecht idee, maar ik weet niet of het in deze fase van de competitie handig is om de opstelling om te gooien, want 'never change a winning team'. Arias was ook verdedigend niet al te best, maar kwam volgens mij wel meerdere keren een op een met de keeper. Willems vond ik redelijk, maar niet meer dan dat. Narsingh zou ik persoonlijk zwemmend wegbrengen als ie van de zomer voor ook maar €0,50 verkocht wordt, want op dat vlak ben ik het volledig met je eens!

19 april 2016 om 23:58

Ondoordringbare defensie.. Heb je Heerenveen wel zien spelen dit seizoen? Bijna geen team heeft meer doelpunten tegen. In 2016 thuis volgens mij alleen van AZ gewonnen. Ajax wordt gewoon kampioen.

20 april 2016 om 00:41

Daarom hou ik het ook bij hopen. Betreffende dat kamppioenschap: dat zien we nog wel

Afgezien van de noodzakelijke winst, wat een loopactie van de Jong in de 87e minuut zeg, ongelooflijk. Zonde dat die kopbal er niet in ging

19 april 2016 om 22:51

De Jong speelde weer is een goeie pot. Jammer van de gemiste kansen van Lestienne, Arias, De Jong want ala je hier ruim wint dan krik je het doelsaldo wel goed op. Desalniettemin belangrijke 3 punten en het is te hopen dat Ajax het lastig gaat krijgen in Friesland.

19 april 2016 om 23:18

De Jong speelt de laatste weken weer beter ja. Gelukkig maar want hij heeft na de winterstop echt een periode waardeloos gespeeld.

19 april 2016 om 23:26

Is gewoon een prima eredivisie spits. In grote duels hoef je niet op hem te rekenen, maar voor eredivisie begrippen gewoon een heel nuttige spits. Kopsterk en scoort eenvoudig. Denk dat hij wel een betere spits is dan Matavz of Berg destijds.

19 april 2016 om 23:37

Dat zeker ja, hij voegt ook absoluut iets toe aan dit Psv. Maar hij moet wel echt van zijn kracht en inzet hebben. En er was een periode dat hij echt weinig duels won (misschien door vermoeidheid) maar dan heb je echt weinig aan hem. Een man uitspelen kan hij niet.

Betere titel: psv laat na zichzelf te belonen en schiet zichzelf in de voet.
Moest natuurlijk gwn 4/5-0 zijn... Nu met die rare fratse nog mazzel dat het geen 2-1 wordt. Achjah 3 punten zijn binnen I guess, nu duimen voor Heerenveen. Btw scheids was dra-ma-tisch (voor beiden).

19 april 2016 om 23:08

Tja, Pieter Vink. Wat verwacht je anders?

19 april 2016 om 23:22

Ik vond het vooral vreemd dat hij Yeini en Pröpper wel geel gaf voor hands en Kashia niet. Kashia deed volgens mij echt precies hetzelfde als Pröpper. Maar goed die schorsing van Pröpper moest er toch een keer van komen, staat al weet ik niet hoeveel wedstrijden op scherp.

De mensen die op nee stemmen zijn Ajax fans, zo simpel is het.

19 april 2016 om 22:48

En kenners.. overduidelijk

19 april 2016 om 22:50

Uhmmmm nee gewoon onsportieve mensen eigenlijk.

19 april 2016 om 23:05

Kenners van wat? Hockey?

Diegene die bij de poll, onterecht hebben gestemd; zijn allemaal ajacieden? Lees een hoop ajacieden, die het allemaal onterecht vinden, vandaar mijn vraag.

Het was 100% terecht.

Psv gefeliciteerd, de kampioen ook van dit jaar. Ajax gaat zo geforceerd spelen dat Heerenveen erover heen countert. Tja Vitesse, Maas afscheid van nemen na dit seizoen. Gegokt en verloren. Enige lichtpunten in het elftal nakamba, Rashica.

19 april 2016 om 22:54

Rashica wat een speler is dat zeg. Indien Lestienne vertrekt moet Psv er alles aan doen om hem te halen, echt een geniale voetballertje. De verdediging had echt moeite met hem en zijn bewegingen doen me denken aan Draxler van Wolfsburg. Als hij zich zo door blijft ontwikkelen wacht er een mooie toekomst voor hem.

Spannende en leuke wedstrijd was dit, met nog een mooie uitslag ook. Het had 5-0 kunnen eindigen, maar ook 2-3. Kansen over en weer.
Strafschop is 100% terecht. De overtreding is er en alhoewel die overtreding begon buiten de 16, eindigde hij in de 16. De regels stellen dat de de plek van de overtreding is, waar de overtreding eindigt. Dat was in dit geval binnen de 16 en dus een strafschop.

De druk ligt nu weer mooi bij Ajax. PSV hoeft nog maar 2 wedstrijden te winnen. Tegen Cambuur thuis verwacht ik een monsterzege voor de Eindhovenaren, als er met de zelfde passie en inzet gespeeld wordt als vandaag. Dat kan dan wel eens richting de dubbele cijfers gaan. Cambuurs doelsaldo is toch al een stuk slechter dan die van De Graafschap. Scheelt 14 doelpunten.

19 april 2016 om 22:58

Het was geen eens een overtreding. Daarnaast geeft echt geen enkele scheids hier een penalty voor. Nog nooit gezien dat hier een penalty voor wordt gegeven.

Honderd procent dubieuze penalty. Je kunt hem geven, maar het hoeft niet. Net zoals zondag dus.

Tijd voor de videoref, maar dat was het al.

De druk ligt zeker bij Ajax. Zondag konden ze daar absoluut niet mee omgaan. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Een ding is zeker, degene die kampioen wordt, heeft het verdiend.

19 april 2016 om 23:22

100% overtreding. 100% binnen de 16. Of je kent de regels niet of je laat je clubvoorkeur spreken. Beide opties diskwalificeren je voor een normale discussie op een voetbalforum.

Jammer dat momenteel 56% procent van VZ of de regels niet kent of clubvoorkeur laat spreken.

Dat de aanstaande kampioen het verdiend heeft is duidelijk. Naar alle waarschijnlijkheid doorbreken zowel de nummer 1 als de nummer 2, de 80 punten. Laatste keer dat dat gebeurde werd FC Twente kampioen.

20 april 2016 om 09:15

Blijven proberen maat, blijven proberen...

19 april 2016 om 22:59

Met Guardado erbij en een fitte Lestienne zit het wel goed voorin. De Jong is voor eredivisie begrippen een prima spits en dat liet hij vandaag weer eens zien. Ben benieuwd hoe Ajax het in Frieslans gaat doen. Op papier toch wel een lastig duel, en daarna nog Twente thuis als Ziyech weer terug is. Maar goed, zolang Ajax alles wint zie ik Psv niet kampioen worden. Op doelsaldo gaat Ajax het dan echt niet meer weggeven.

Jammer dat de 3-0 niet is gevallen, die had er nog makkelijk bij gekund (luuk de Jong). Maar aan de andere kant had het net zo goed 2-1 kunnen worden in de laatste minuut. Al met al een goede resultaat. Laat Ajax nu dan maar definitief bezwijken onder de kampioensstress, iets wat zondag eigenlijk al gebeurd had moeten zijn.

Zonde van die gemiste kansen aan het eind, maar fijn dat Vitesse vandaag ook niet scherp was. Ik denk dat buiten Vitesse geen één ploeg in 180 minuten zoveel kansen heeft gecreëerd tegen Psv, maar toch scoren ze niet. Vandaag ben ik er blij mee, maar ergens is het wel zonde dat ze zichzelf ook in andere wedstrijden te weinig belonen.

Op doelsaldo kampioen worden wordt nu wel een heel lastig verhaal... Twee goals is te weinig.

Hopen dat de Friezen morgen eens niet de poorten wagenwijd open zetten en er net als tegen PSV vol op knallen. Dan kan het morgen nog alle kanten op.

19 april 2016 om 22:58

We krijgen een mooi slot van de competitie

Prima overwinning tegen een vrij sterk team. Nu is het morgen de beurt aan Ajax.

Is er nou niet 1 ploeg on de eredivisie die weet hoe je PSV moet bespelen? Achterover leunen en laat PSV het spel maken! Dat kunnen ze niet. Elke gevaarlijke aanval komt voort uit een counter. Cambuur is te zwak, maar Zwolle zal toch beter weten?

19 april 2016 om 23:11

Viel me ook op. Psv moet de komende transferperiode investeren in goeie buitenspelers en een creatieve 10. Een Narsingh, Locadia, pereiro heeft moeite om iemand te passeren. Lestienne kan dat wel maar gaat waarschijnlijk weg aan het einde van het seizoen. Daarnaast zijn Propper, vGinkel en Schaars toch meer controleurs. Ik hoop echter dat Schaars blijft indien vGinkel vertrekt. Hij kan, zeker in de eredivisie, met zijn ervaring en speelstijl nog van waarde zijn voor dit team.

19 april 2016 om 23:20

Haha ik snap dit ook echt niet. Ik zei al voor de wedstrijd hopelijk is Vitesse net zo naïef als AZ en denken ze dat ze ook tegen PSV wel aanvallend kunnen spelen.

20 april 2016 om 08:25

Klopt van Basten alle 17 trainers van de eredivisie weten het niet en jij wel. Gelukkig doe jij je nama eer aan want die kon ook voor geen meter trainen. Als het zo makkelijk was dan hadden meer ploegen het wel gedaan dus beetje simpele reactie.

Die Rashica mag volgend jaar naar Eindhoven komen! Vind ik echt een goede buitenspeler. Goede actie, goede trap en doelgericht.

Torenhoog? de druk is juist minder erg als ik vreesde. De enige kans waar Ajax op moet rekenen is kampioen worden op doelsaldo. Die kansen zijn vandaag juist gestegen omdat PSV het gat niet erg heeft verkleint.

Dat PSV van een Vitesse totaal uit vorm zou winnen stond voor mij op voorhand wel vast. Ik hoopte van harte dat Vitesse er defensief geen puinhoop van zou maken, want als PSV vandaag met 4-0 had gewonnen dan zou PSV in de volgende speelronde het doelsaldo waarschijnlijk aardig kunnen herstellen. Vooraf waren de statistieken gunstig omdat Vitesse dit seizoen in de Eredivisie maximaal met 2 doelpunten verschil verloor en PSV thuis met maximaal 3 doelpunten verschil won. Maar als PSV binnen een kwartier op 1-0 staat en kansen krijgt op 2-0 dan vrees je toch wel.

Het doelsaldo verhaal kan bijna definitief worden opgeborgen. En dat mag PSV zichzelf aantrekken want gedurende het seizoen (denk aan wedstrijden tegen AZ en De Graafschap) hebben zichzelf wat betreft doelsaldo tekort gedaan door gebrekkige concentratie.

19 april 2016 om 23:16

Maar op doelsaldo gaan ze het ook niet winnen van Ajax. Tenzij er een monsterzege op Cambuur wordt geboekt en Zwolle ook gewoon wordt afgedroogd in eigen huis. Beide zie ik niet gebeuren. Het is gebleken dat Psv creativiteit mist voorin. Er is geen enkele buitenspeler die op dit moment continu zijn mannetje kan passeren en een goeie voorzet in huis heeft. Verder missen ze ook een 10 op het middenveld. Je merkt toch wel dat Psv meer een counterploeg is en tegen Atletico is dat een goeie tacktiek, maar in de eredivisie moeten ze zelf domineren en dat wil niet altijd lukken.

19 april 2016 om 23:32

PSV heeft dit seizoen in eigen huis slechts 1x met meer dan 2 doelpunten verschil gewonnen, van AZ met 3-0. In uitwedstrijden is er slechts 1 uitschieter tegen SC Cambuur na een vroege rode kaart (0-6). Voor de rest won PSV 3x met 3 doelpunten verschil en de rest waren allemaal mindere uitslagen.

Overigens is de kans (met een blik op de stand zoals hij er nu voorstaat) groot dat PEC Zwolle mogelijk om Play-offs speelt waarbij doelsaldo doorslaggevend kan zijn. De kans dat PEC er iets voor voelt om zich te laten afslachten voor eigen supporters is waarschijnlijk gering. Ook Cambuur, wat door vele als een soort schietschijf in gedachte wordt gehouden, blijkt defensief helemaal niet zo vreselijk lek te zijn. De tweede seizoenshelft verloor het alleen van FC Twente met meer dan 2 doelpunten verschil (3-0). Dit seizoen zijn er slechts drie negatieve uitschieters van SC Cambuur, allemaal onder de vorige trainer Henk de Jong.

Het gaat waarschijnlijk puur om de punten waarop Ajax het nog kan weggeven, wint Ajax de komende drie wedstrijden staat het voor 95 procent zeker met de schaal.

Aanvullende instructies officieel van de knvb gewoon te vinden op internet.
Bij vasthouden geldt de plaats waar de overtreding eindigt.
Hoe zeer ik het ook gewild had, de strafschop is terecht.

PSV was sowieso de verdiende winnaar, zeker op basis van de eerste helft.

Nu heel hard hopen dat Ajax heeft opgelet welke inzet er vereist is als je kampioen wil worden.

Makkelijk gegeven strafschop, maar hij kon m zeker geven. Nu zijn wij een soort van lucky geweest. Het kampioenschap moet niet afhangen van een strafschop ja of nee. Psv heeft het thuis tegen Ajax laten liggen. Hopelijk pakt Heerenveen een puntje (of 3 punten). Verder niet zo zeuren

zoveel kansen ( Maar gelukkig 0 gehouden en 3 punten!

Jammer! Het seizoen van Vitesse is voorbij. Het was een gok om Maas het seizoen af te laten maken (een gok waar ik me zeker in kon vinden) maar achteraf kunnen we de conclusie trekken dat het niet goed heeft uitgepakt.
Volgend seizoen een nieuwe coach en doorselecteren.

PSV vandaag slim gespeeld. Jammer dat Vites leuk kan combineren tot aan 30 meter van de goal van de tegenstander. Daarna houdt het gewoon op. De wil om te winnen heb ik vandaag zeker gezien. Helaas!

De druk ligt bij Ajax maar verwacht toch dat zij geen fout meer maken. We gaan het meemaken.

19 april 2016 om 23:20

In de slotfase had Psv het nog aardig lastig tegen Vitesse. Die Rashica is amper van de bal te houden en had wel een paar keer mogen scoren.

Zonde dat pröpper miste bij die bal van schaars, vond het de mooiste moment van de wedstrijd.
Niet omdat de paas zo mooi was maar omdat schaars terug wilde spelen en de supporters gingen fluiten. Toen bedacht die zich en gaf die bijna een assist.

Maar belangrijkste is 3 punten 2-0 is tegen Vitesse genoeg. Ik denk ook niet dat we ajax nog kunnen inhalen met doelsaldo. Het is hopen dat Heerenveen morgen min 1 punt kan pakken

Heerlijke pot ! Psv zet inderdaad de druk er goed op. Ze staan bovenaan en geven dit niet meer af. Let maar op. SCH gaat morgen minimaal gelijkspelen. Maar wat een belachelijke scheids zeg om propper geel te geven. Bij Vitesse hadden er voor rust al minimaal 4 geel moeten hebben. Gelukkig is Andres terug de laatste 2 potten.

Luuk de Jong: "wij worden kampioen"
Mooie aanvulling op een andere topic vandaag; Menig niet Ajax-supporter heeft het over
Amsterdamse arrogantie.
In Eindhoven kunnen ze er ook wat van. Hij is niet de eerste en zal ook wel niet de laatste zijn.
Maar als een Ajacied het zegt noemen ze het arrogant.

Luuk net mooi voor de camera . Wij worden kampioen ! Zo is het Luuk. En niemand anders.

Prima gespeeld psv, discutabele penalty. Volgens de regels gewoon penalty maar denk dat de meeste scheidsrechters hem niet gegeven hadden. Zolang het volgens de regels is vind ik het persoonlijk prima.

De Eindhovense locomotief dendert rustig door, nu kijken of het Amsterdamse wagonnetje er aan kan blijven hangen...

Speelt ajax elke keer pas na psv? Dat zou de druk toch steeds bij ajax leggen ipv gelijkwaardig.

20 april 2016 om 03:24

Nee laatste ronde alles tegelijk. Kwa punten is het lekker om eerst te spelen. Kwa doelsaldo is juist lekker om achteraf te spelen.

Helaas een terechte pingel. Al was er volgens mij niet heel veel contact. Wij hadden hem ongetwijfeld niet mee gekregen, want zo worden soelers van ons wel vaker uit balans gebracht in de 16. Maar goed. Overwinning was verder ook wel terecht op basis van de eerste helft. Jammer dat de pingel net op het moment kwam dat Vitesse eindelijk weer ging voetballen. Onder Maas was de tweede helft iig beter dan we lange tijd gezien hebben.

Goede overwinning weer, die druk op Ajax wordt inderdaad torenhoog. Ik zie het zomaar gebeuren dat Ajax vandaag meteen punten verspeeld tegen Heerenveen. PSV had nog wel een paar goals kunnen maken. Die van van Ginkel bijvoorbeeld, de Jong, Narsingh... Dan had het vandaag zomaar 5-0 kunnen worden en dan had je hele goede zaken gedaan met het doelsaldo. Maar PSV zakte toch weer in, wat ik gewoon niet snap. Fysiek moet het toch gewoon mogelijk zijn dat je 90 minuten vol gas speelt. Ze hebben nu anderhalve week vrij, genoeg tijd om even uit te rusten...

nu hoor je niks over een onterechte strafschop wat gewoon een vrijetrap buiten de 16 was want daar werd de overtreding in gezet dus daar had hij voor moeten fluiten moeten de supporters van ajax nu ook maar aangifte gaan doen.

20 april 2016 om 12:16

Ik zou zeker aangifte doen. Een onterechte strafschop bij 1-0 voor diep in de tweede helft is niet te vergelijken met een onterechte strafschop bij 1-2 in de laatste minuut. Wat mij betreft is het trouwens 'voordeel regel' als de scheidsrechter niet fluit bij een overtreding buiten de 16. De situatie gaat dan naar binnen de 16 waar de scheidsrechter wel fluit en dus een penalty.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren