Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Droomdebuut Oguzhan Özyakup opmaat voor vrij simpele Feyenoord-zege

Laatste update:

Feyenoord heeft zaterdagavond ruim gewonnen van FC Emmen. Oguzhan Özyakup beleefde een droomdebuut door al na 93 seconden te scoren en werd daarmee de snelst scorende Feyenoord-debutant ooit. Daarna speelde de ploeg van Dick Advocaat lange tijd bepaald niet groots, maar doelpunten van Nicolai Jörgensen en Luis Sinisterra leverden uiteindelijk toch nog een 3-0 zege op. Ook miljoenenaankoop Robert Bozenik maakte in de slotfase zijn Feyenoord-debuut.

Al na twee minuten kwam Feyenoord dus op voorsprong. Özyakup leidde zijn doelpunt zelf in, door de bal met een sliding te onderscheppen van Tom Hiariej. Vervolgens begon Feyenoord via Luis Sinisterra aan een vlijmscherpe counter. De Colombiaan zette Nicolai Jörgensen aan het werk, die op zijn beurt Jens Toornstra vond op de rechterflank. Özyakup was inmiddels doorgesprint tot de zestien van FC Emmen, kon aldaar de bal ontvangen van Toornstra en schoof rustig binnen: 1-0.

Feyenoorder Özyakup schiet in droomdebuut 44 jaar oud record uit de boeken

Lees artikel

In de zeventiende minuut dacht Feyenoord op 2-0 te komen, maar het doelpunt van Luis Sinisterra ging niet door wegens buitenspel. Daarna hadden de Rotterdammers moeite om het spel te maken en bleven kansen uit. FC Emmen deelde aan de andere kant wel speldenprikjes uit, maar was niet bij machte om te profiteren van het zwakke Feyenoord-spel.

Ook in de tweede helft begon Feyenoord niet sterk, waardoor Emmen zichtbaar meer vertrouwen begon te krijgen in een goed resultaat. Vlak na rust ging Kerim Frei vrij op Feyenoord-keeper Justin Bijlow af, maar de aanvallende middenvelder van Emmen schoot recht op de goalie. Ook Sergio Peña dook even later vrij op voor Bijlow, die ternauwernood kon ingrijpen. Bovendien stond de Spanjaard in buitenspelpositie op het moment dat de lange bal naar hem werd verzonden.

Feyenoord wist nauwelijks iets te creëren, maar maakte in de 64ste minuut tóch de bevrijdende 2-0. Een vrije trap van Steven Berghuis werd knap verlengd door Nicolai Jörgensen, die alert opdook voor zijn directe tegenstander. Het doelpunt leek de Rotterdammers over een dood punt te helpen, want daarna volgden goede kansen voor Jörgensen en Renato Tapia, die beiden over schoten.

In de tachtigste minuut kwam het derde Feyenoord-doelpunt er alsnog. Een prachtige strakke crosspass van Jens Toornstra belandde bij Leroy Fer, die Marcos Senesi een vrije kopkans bood. Doelman Dennis Telgenkamp bracht daar nog redding op, maar zag Sinisterra in de rebound binnen tikken: 3-0. In de 83ste minuut gunde Advocaat ook Bozenik zijn debuut voor Feyenoord met een invalbeurt voor Jörgensen. De spits kon zich in de korte tijd die hem gegeven was niet onderscheiden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 februari 2020 om 22:21

Klopt ben er ook heel blij mee. Maar opzich verdiende Emmen wel 1 goaltje toch😜

1 februari 2020 om 22:51

Zo, absoluut zeg. Gedecideerd bij hoge ballen, razendsnel bij de grond, voetballend goed, geeft leiding. Als hij deze vorm doorzet hoeft Oranje echt niet ver weg te zijn

2 februari 2020 om 02:24

Hahahahaha, dan mag die het eerst een volledig seizoen doortrekken. Op basis van wat hij tot op heden heeft laten zien is hij absoluut geen oranje-kandidaat

2 februari 2020 om 08:15

@dearbiter, Het klopt wat je zegt dat Bijlow geen Oranje kandidaat is op dit moment. Het probleem bij Oranje is echter dat er eigenlijk maar weinig smaken zijn. Zoet pakt nog geen Skippybal al momenteel. Cillessen houdt de bank warm dus eigenlijk zouden die sowieso afvallen voor een Oranje selectie. Dan hou je over, Bizot en Krul aangezien alleen spelers selecteert die spelen bij hun club. Mocht Bijlow z'n vorm vasthouden zou hij zomaar geselecteerd kunnen worden...

2 februari 2020 om 01:22

Feyenoord eindigt gewoon boven PSV en zal dat de komende jaren blijven doen. Zoveel potentie op Zuid en het goede beleid lijkt eindelijk ingezet. Plek 2 zal dit seizoen moeilijk worden maar voor volgend seizoen is voorronde CL een realistisch doel. AZ zal wel wat spelers zien vertrekken en PSV is al ontmanteld.

2 februari 2020 om 08:50

Niet echt realistisch qua omzet en geld op de bank. En je ziet hoezeer een trainer en prestaties de kijk op zaken kan wijzigen. Van nr 12 en wanbeleid naar nr 3 en top potentieel

Vrij simpele Feyenoord zege? Enorm geflatteerde Feyenoord zege! Emmen had recht op minstens een gelijkspel op basis van de kansen die ze kregen.

1 februari 2020 om 21:41

Welke echte uitgespeelde kansen als ik vragen mag?

1 februari 2020 om 22:40

Ik heb de samenvatting gezien na vanavond de hele wedstrijd te hebben bekeken. Emmen had nog een aantal 1 op 1 kansen die er zo in hadden kunnen zitten. Daarbij had die debutant rood moeten hebben. Vieze trap gestrekt op de enkels nadat de bal al weg was, daarbij in de eerste helft ook een harde tackle die de 1-0 inluidde. Nu kun je wel doen alsof je de wedstrijd had gedomineerd maar dat is niet zo. Het geluk was aan jullie zijde.

1 februari 2020 om 22:56

Ik vond Feyenoord nou niet echt lekker spelen en dat zeg ik als PSV supporter haha. Je kan niet anders stellen dan dat de uitslag op zijn minst een beetje geflatteerd is. 3-0 past niet bij het wedstrijdbeeld.

1 februari 2020 om 23:26

Ach man, ga ergens anders huilen. Echte 1 op 1 waren er niet en de grootste kans die ze hadden werd, terecht overigens, afgefloten voor buitenspel. Feyenoord speelde slecht en Emmen nog slechter. Verdiende overwinning, niets meer niets minder. Van geluk was geen sprake, misschien alleen bij de 2-0. Maar nou mogen we niet doen alsof dit de eerste onterechte vrijetrap van het seizoen was......

1 februari 2020 om 23:33

Feyenoord had ook gwn met 10 man kunnen/moeten staan. En dat bij een 1-0. Het gaat goed, maar het zit advocaat ook wel echt mee zeg

2 februari 2020 om 02:14

Rood zegt die😂😂😂

1 februari 2020 om 21:42

Overdrijven kan ook, de eerste helft had Emmen niks te vertellen en na de 2-0 was Feyenoord ook gewoon sterker met de grotere kansen. Alleen aan het begin van de tweede helft speelde Emmen beter, maar om op basis daarvan nou te zeggen dat ze minstens één punt verdienen..

1 februari 2020 om 21:45

Klopt, maar de 2-0 komt wel in de betere fase van Emmen, door een totaal onterechte vrije trap.. daarna ging Emmen weer minder spelen door de klap die ze wss kregen

1 februari 2020 om 21:48

Dat was een meevaller ja. Klopt.

1 februari 2020 om 21:43

Nou, dat valt ook wel weer mee. Tel de kansen nog eens goed.

Het was niet best, maar wel degelijk verdiend.

1 februari 2020 om 21:43

Nounou overdrijven kan je ook wel. 1e helft was Emmen helemaal nergens en 2e helft scoor je er fijn 2 erbij.

1 februari 2020 om 21:43

Minstens een gelijkspel? Overdrijven is ook een vak.

1 februari 2020 om 21:44

Emmen speelde meer dan goed tot twintig meter van het doel. Alleen die kans begin tweede helft kan ik mij herinneren.

1 februari 2020 om 21:50

Helemaal met je eens. Ik denk dat Emmen zelfs recht had op de winst. Ook schandalig hoe Feyenoord werd geholpen door de scheids.maar goed dat ze op zo’n slecht veld spelen want dat is in het voordeel van Feyenoord..

1 februari 2020 om 22:25

Eerlijk is eerlijk .... terecht verloren...
Goaltje had gemoeten

mooie overwinning weer! jammer dat Advocaat er niet eerder was want dan hadden we misschien mee gedaan om de titel

1 februari 2020 om 21:41

Nog niets is gespeeld!
Ajax is ook niet in topvorm.. zie morgen gewoon een overwinning voor PSV gebeuren of iig een gelijkspel!

1 februari 2020 om 21:43

Als je 'gewoon' een overwinning voor Psv ziet gebeuren dan zou ik de uit-vorm van Psv er maar eens bij pakken en die tegenover de thuis-vorm van Ajax zetten.

1 februari 2020 om 21:46

Ik verwacht een nulletje of vier voor Ajax. Psv is aangeschoten wild en dan ook nog in Amsterdam.

1 februari 2020 om 21:50

Precies! Kan zomaar gebeuren, en ik zie dit Feyenoord onder Dick niet veel punten meer verspelen. Volgende maand lekker in de Kuip van Ajax winnen en dan moet ik het nog maar zien... dromen mag!!

1 februari 2020 om 21:51

@domineedirksen zonder Ziyech is het idd niet veel. alle creativiteit is uit je elftal. Ajax is nog steeds favoriet maar PSV kan zomaar verrassen morgen

1 februari 2020 om 21:54

Over een maand zijn Ziyech, Neres en Blind weer terug, maar dromen mag natuurlijk altijd

1 februari 2020 om 21:59

Nee, is ook niet zo gek. Je mist op elke linie een zeer belangrijke speler. Zelfde geldt ook voor Psv overigens die met vele blessures te maken hebben.

Wil het wel eens zien als dat bij Feyenoord gebeurt.

1 februari 2020 om 21:59

In een maand kan je een hoop punten verspelen. Niet dat ik dat nou direct zie gebeuren, maar Ajax is bepaald niet zo ongenaakbaar als ik twee maanden geleden nog dacht.

1 februari 2020 om 22:04

Want bij Feyenoord zit het lekker mee met blessures, dit seizoen?

1 februari 2020 om 22:06

@meneer Daniel natuurlijk zal je die missen maar Ajax en PSV hebben natuurlijk wel veel meer geld geinvesteerd als Feyenoord, ook zeker voor versterkingen in de breedte om blessures en schorsingen op te vangen

1 februari 2020 om 22:06

Hijniet! Klopt zeker. Maar met de beste wil van de wereld zie ik Psv niet punten pakken morgen. Zij spelen nog veel slechter. Daarna komt Utrecht, waar Ajax best eens tegen een domper kan aanlopen en daarna komt Rkc waartegen ze natuurlijk geen punten gaan verspelen. Daarna zijn bovengenoemde namen alweer terug.

1 februari 2020 om 22:18

@koningmeester precies! ik voel weer een 6-2 in de licht hangen net als vorig seizoen

1 februari 2020 om 22:36

@meneer Daniel. Dat is bij Feyenoord de laatste jaren regelmatig gebeurd met als hoogtepunt 7 verdedigers en de spits missen tegen manchester city. Maar dat mochten we toen niet als excuus aandragen.

1 februari 2020 om 22:45

Leuke stats Inke, maar feit is dat Ajax ook als een natte krant speelt en bij hen de druk ligt. Het is beter om te kijken naar de afgelopen drie wedstrijden en dan zie je dat het bij beiden niet best is, het kan alle kanten op morgen. Nu doe je, redelijk uit de hoogte, net alsof de wedstrijd al gespeeld is.

1 februari 2020 om 22:51

Vijfmeterlijn. Nee hoor. Er wordt eerder gedaan alsof het normaal zou zijn als Psv morgen wint. Terwijl Psv nog veel slechter dan Ajax draait, Ajax thuis speelt en Psv uit. Dan is het inderdaad 'normaal' om ervan uit te gaan dat Ajax ondanks mindere vorm alsnog wel wint.

1 februari 2020 om 22:59

Als psv fan had ik je vijf wedstrijden terug nog gelijk gegeven ook. Echter na die zeperd tegen Groningen zonder Ziyech en Blind begin ik toch er een beetje in te geloven. Nu Bergwijn weg is komt er misschien een andere dynamiek in de ploeg, maar ja, zo kan ik blijven speculeren. Ik ging er overigens niet vanuit dat PSV zou winnen, ik denk dat het 1-1 wordt morgen.

1 februari 2020 om 23:10

Prima, ik heb liever de underdogpositie zonder druk. Ik denk overigens dat Ajax alleen maar kan verliezen en PSV alleen maar kan winnen in hun koppies. Ajax wordt toch al neergezet als gedoodverfde kampioen (en terecht), dat voetbalt niet fijn denk ik.

2 februari 2020 om 00:04

Hahahaha jullie Feyenoorders zijn gek jonge, hou op hoor. 3 Slechte wedstrijden die jullie toevallig winnen met erg veel geluk en jullie worden kampioen, dromers !

2 februari 2020 om 00:58

Ja of juist niet. Ajax verliest tegen Groningen, ik denk dat dat er juist voor zorgt dat ze nu nog meer gebrand zijn op een zege. Psv is doelloos, hebben geen idee wat er dit seizoen te bereiken is. Daarnaast Bergwijn kwijt, want inhoudt dat je de enige 2 goede aanvallers (Malen) die je had kwijt bent. Ajax is niet in topvorm, maar wel 3 klasse beter op dit moment.

2 februari 2020 om 04:49

Dat heb je gezien aan het begin van het seizoen...

2 februari 2020 om 08:21

psv wel iets beter dan Groningen toch?

1 februari 2020 om 22:11

Elk jaar weer roept Feyenoord dat ze wel mee kunnen doen om de titel.Gaat m niet worden.Paar wedstrijden aardig gespeeld maar nog steeds vatbaar voor wisselvalligheid.3e zal het hoogst haalbare zijn.

1 februari 2020 om 22:20

@koningmeester dit seizoen wel na onze dramatische start. die 7 punten gaan we nu niet meer inhalen

1 februari 2020 om 22:39

Even realistisch.Tegen PSV speelde Feyenoord top maar het zat vaak ook wel mee (Utrecht, Heerenveen, Heracles en in de bekerpotjes).

Feyenoord moet voor die 3e plek gaan en dan doen ze het geweldig

1 februari 2020 om 23:12

en bij Psv, AZ en Ajax heeft het niet een aantal wedstrijden dit seizoen meegezeten?

1 februari 2020 om 23:38

Meer tegen hoor. Psv heeft dit seizoen echt een hoop rode kaarten gekregen die je dan ook bij oa feyenoord zit en met geel of een waarschuwing wordt bestraft. Verder hebben jullie ook blessures gehad, maar niet dat je heel je a aanval ontbreekt door blessures.

2 februari 2020 om 00:52

@japie. Wat zou je daarmee bereikt hebben? Advocaat is een leuke man maar werkt altijd voor de korte termijn. Dat moet Feyenoord juist niet hebben. Die hebben een coach nodig die een structuur neerzet wat leidt tot herkenbaar, krachtig voetbal. Dat geeft Advocaat niet. Zodra hij weggaat, dondert alles weer in elkaar. Moet je dat willen? En Advocaat blijft nooit 3 jaar bij Feyenoord om iets op te bouwen.

2 februari 2020 om 01:17

Nou moet ik wel als tegenargument inbrengen dat onder advocaat er van de top 5 alleen tegen PSV nog is gespeeld. Ongetwijfeld had Feyenoord meer punten gehaald dan onder stam. Maar naast het geplaagde PSV heeft Feyenoord alleen uit Vitesse en uit Utrecht gehad als wat zwaardere tegenstanders volgens mij.

2 februari 2020 om 03:26

Als Ziyech niet geblesseerd was stond Ajax ook al mijlenver voor.. (als telt niet)

Ga me nou toch echt afvragen waar Feyenoord had gestaan als Dick vanaf dag 1 aan het roer had gestaan

1 februari 2020 om 21:52

Op dezelfde plek als waar ze nu staan. Begin van het seizoen zijn er altijd hoge verwachtingen en is er heel veel hoop, die druk kan men gewoon niet mee omgaan. Toen Stam weg moest had men de hoop op (strijden voor) de titel al opgegeven en kon er aan de hand van Advocaat zorgeloos en vrijuit gevoetbald worden. Het spel is nog steeds vaak heel erg matig, maar de resultaten zijn prima. De selectie oogt ontspannen en je sterspeler Berghuis speelt veel minder overspannen. Zodra alle kansen gelijk zijn en er enigsinds druk op komt, valt de gehele club door de mand. Dus ik denk dat Feyenoord met Advocaat vanaf dag 1 waarschijnlijk op ongeveer dezelfde plek had gestaan. Wellicht wijst volgend seizoen uit of ik er volledig naast zit, als hij nog een jaar de kans krijgt.

1 februari 2020 om 22:01

@jomar3 Heel lang zuur verhaal van jouw kant maar nergens op gebaseerd, Dick Advocaat heeft een totaal andere speelwijze dan Jaap Stam, Jaap had een bepaalde speelwijze voor ogen die met deze selectie niet kan, Dick neemt minder risico en past zijn speelwijze aan op het materiaal wat hij heeft, misschien niet altijd aantrekkelijk maar wel effectief qua punten pakken.

1 februari 2020 om 22:10

@ramondiaz niet te serieus nemen. in het kampioensjaar konden we zogenaamd ook de druk niet aan maar stonden we aan het eind van de rit wel op de eerste plek. dat zal nu niet meer gebeuren na een dramatische start van het seizoen onder Stam maar anders hadden we gewoon bovenin meegedaan denk ik. Ajax verliest ook van clubs als Willem II en FC Groningen dus het is nou niet zo dat die altijd goed met de druk omgaan

1 februari 2020 om 22:11

Zuur? Ik heb helemaal niks tegen Feyenoord. Ik schets gewoon wat mijn gevoel zegt op basis van wat ik bij Feyenoord zie. Dat jij mijn mening niet deelt, betekend niet automatisch dat het nergens op is gebaseerd. Advocaat hanteert met name een andere tactiek, omdat hij Feyenoord heeft overgenomen van een trainer die een tactiek hanteerde die totaal niet aansloeg. Plus ze zaten in de hoek waar de klappen vielen, dus pas je daar je systeem op aan. Ik geef ook duidelijk aan dat het prima resultaat oplevert, maar als je door die scorebord journalistiek heenkijkt zie je een nog steeds enorm povere basis die bij 1/2 nederlagen zomaar als een kaartenhuis kan instorten. Maar nogmaals, deel je die mening niet dan niet. Het is überhaupt een ‘als dan’ verhaal omdat er het nooit zullen weten.

1 februari 2020 om 22:14

Maar hij heeft wel een punt met die 3e plek. Ook advocaat had aan het begin vh seizoen geen fitte karsdorp, fer, jorgensen (en dus geen spits!) en senesi gehad. Daar had advocaat ook gewoon flinke punten mee gemorst.

1 februari 2020 om 22:15

@ Japie Krekel.
Dat ze 1 keer in de hoeveel jaar? Als topclub kampioen worden moet we dan maar wel als serieuze graadmeter nemen? In dat geval geldt dat ook voor AZ en Twente die incidenteel kampioen worden. Waar Ajax en PSV zeer regelmatig kampioen worden, laat Feyenoord het zeer regelmatig afweten. Vaak heeft een Feyenoord seizoen ook twee gezichten, met een zeer slechte en een zeer goede fase. Dat doet verder helemaal niks af aan de prestatie van Advocaat op dit moment, die is prima. Dat roept bij mij alleen sterk het gevoel op dat ze, ondanks de trainer, als club niet instaat zijn een jaar lang mee te doen. Dat het incidenteel wel lukt, in een jaar waar alles goed valt, is natuurlijk geen graadmeter.

1 februari 2020 om 22:19

@jomar3 dat kan maar Stam nam de meest onlogische beslissingen waar Advocaat gewoon normale keuzes maakt dus ik ben ervan overtuigd dat we in die periode veel meer punten hadden behaald als Advocaat of elke andere willekeurige trainer die normale keuzes maakt aan het roer had gestaan

1 februari 2020 om 22:23

Japie_krekel en dat was dan ook de eerste titel in 20 jaar, dus zo geheel onterecht was het dan ook weer niet dat men dat roept en nu zegt, want feyenoord gaat gewoon al jaren slecht met de druk om.

1 februari 2020 om 22:25

Feyenoord gaat helemaal niet zo slecht met de druk om imo. we hebben alleen vaak verkeerde aankopen gedaan en dan kan je de titel vergeten. dat zie je nu ook bij PSV met hun aankoopbeleid. daar gaan ze geen potten mee breken. ik vind dat verhaal over druk vaak een beetje onzin. AZ verloor een keer een tijdje terug en kon zogenaamd meteen niet met de druk omgaan en als Ajax van Willem II en FC Groningen verliest hoor ik helemaal niks over die zogenaamde druk terwijl ze ook gewoon onnodig punten verspelen

1 februari 2020 om 22:32

@ Japie Krekel, dat denk ik dus niet. Simpelweg omdat er een selectie stond die uit balans was en je ziet aan bijvoorbeeld PSV dit seizoen dat je het daarmee niet een seizoen lang gaat redden. Ij mijn optiek is het bestuurlijk bij Feyenoord ook altijd reactief in plaats van proactief. Dat hebben ze nu in de winterstop enigszins gerepareerd. In het begin van het seizoen waren er ook legio aan blessures, daar zou Advocaat ook mee te kampen hebben gehad. Daarnaast speelt Feyenoord met de huidige selectie reactief voetbal en zijn ze niet zo dominant als de overige clubs die meedoen om de titel. In het kampioensjaar waren ze wel dominant. Je ziet het in alle europese topcompetities, alle clubs die dominant zijn doen mee. Ajax, Barcelona, Madrid, City, Liverpool, PSG, Bayern, etc. Liverpool is het mooiste voorbeeld, die zijn van reactief voetbal en bestuurlijk geblunder in de jaren met Rodgers als trainer en het befaamde koppel Gerard/ Torres naar proactief voetbal gegaan onder Klopp waardoor ze eindelijk die laatste stap hebben gezet. Feyenoord moet die stap op nationaal niveau nog steeds maken. Waardoor ik terug kom op mijn punt; ze zijn te wisselvallig op zowel bestuurlijk als voetbal technisch vlak om structureel mee te kunnen doen. Dat zou dit jaar met Advocaat vanaf de start niet anders zijn geweest. Er mist gewoon teveel op bestuurlijk en voetbaltechnisch gebied.

1 februari 2020 om 22:40

@jomar3 we gaan zien waar Feyenoord aan het eind van het seizoen staat maar als ze deze zege reeks door trekken tot het eind van het seizoen dan kan je toch wel stellen dat de dramatische beginfase van dit seizoen onder Stam ons de das om heeft gedaan. die deed echt de raarste dingen. pressievoetbal willen spelen met de trage Botteghin en Vd Heijen achterin en een Narsingh in de spits zetten wat ook helemaal nergens op sloeg

1 februari 2020 om 22:45

Het zou heel erg leuk zijn als ze het nog spannend weten te maken. Ja, de start onder Stam werpt een hele schaduw over het seizoen tot nu toe maar Advocaat is dat mooi aan het repareren. Komend weekend uit bij AZ ben ik erg benieuwd wat er gebeurd. Of de oude vos Advocaat de jonge hond Slot weet te verrassen. En of de gerenommeerde topclub Feyenoord kan winnen van de aankomend topclub AZ. Twee redelijke tegenpolen, wordt een interessant duel.

1 februari 2020 om 22:46

Dus als je elk jaar rond november al klaar bent/lijkt in de Eredivisie dan ga je niet zo slecht met de druk om? Het is waar dat feyenoord vaak een chronisch gebrek aan kwaliteit heeft en dat er daardoor misschien andere druk ligt, maar elk jaar als Ajax bijvoorbeeld komt dan lijken ze iig niet met de druk om te kunnen gaan. Net zoals in de Eredivisie als ze even leuk mee doen.

1 februari 2020 om 22:48

@jomar3 ik kijk idd ook uit naar die wedstrijd. ik geniet van talenten als Stengs, Boadu en Wijndal en ik ben benieuwd hoe die het gaan doen. mocht Feyenoord die wedstrijd winnen hebben we iig wel kans om nog tweede te worden. het kampioenschap zit er niet meer in maar dan spelen we iig CL voorrondes. wint AZ dan moeten we ons tevreden stellen met de derde plek want dat gaan we dan niet meer inlopen

1 februari 2020 om 23:11

@zytto34 Ajax werd vorig jaar voor het eerst in redelijk lange tijd kampioen terwijl ze toch vaak meer geld uitgaven als een PSV of Feyenoord. konden die dan ook niet tegen de druk toen?

2 februari 2020 om 00:10

@jomar3 Als Advocaat er vanaf dag 1 bij was geweest ipv Stam, dan had de selectie er zeer waarschijnlijk ook anders uit gezien. Dan waren spelers als Kelly en die gast van Liverpool wiens naam ik alweer vergeten ben niet gehaald. In plaats van die spelers, waar Feyenoord helemaal niets aan heeft gehad, waren er dan wellicht andere spelers gehaald via het netwerk van Advocaat. En dat zou zeker wel invloed gehad kunnen hebben op de prestaties, met ook nog de iets andere speelwijze van Advocaat erbij. Je ziet nu dat spelers als Sinistera en Senesi, die voor de komst van Advocaat gehaald zijn, helemaal geen verkeerde aankopen zijn geweest. Zo slecht waren ze dus niet bezig. Dat de ploeg nog niet hele wedstrijden dominant voetbal speelt is logisch. Ze komen uit een periode onder Stam waarin al het zelfvertrouwen volledig weg was. Advocaat zorgt er met resultaatvoetbal voor dat het zelfvertrouwen weer terugkomt en dat er weer een ploeg staat. En ja, dan nog zullen ze waarschijnlijk geen hele wedstrijden wervelend voetbal laten zien. Maar ze hebben dan ook nog niet de vele miljoenen om de spelers te kopen die je daarvoor nodig hebt, zoals Ajax die wel heeft. Maar daar proberen ze nus ook aan te werken, door bijvoorbeeld een speler als Bozenik te halen, die ze waarschijnlijk met flinke winst kunnen doorverkopen. En eigen jeugd staat er ook genoeg op het veld, met Bijlow, Kokcu, Malacia, Geertruida... En dan zijn Fer en Karsdorp in feite ook nog eens door Feyenoord zelf opgeleid....

Dick heeft het geluk wel aan z'n reet hangen, maar daar zal hij mee zitten. Malacia is degene die als eerste vasthoudt, maar lulletje 4e man hoort wss het publiek te hard joelen en geeft een vrije trap aan Feyenoord. Boem 2-0, op het moment dat Emmen oprecht leuk aan het voetballen was en beter in de wedstrijd kwam. Maar achja, later herinnert iedereen zich alleen de uitslag mogelijk nog....

2 februari 2020 om 08:03

Uiteindelijk moet je hem nog wel scoren. Snap wel dat het zuur kan zijn voor de Emmen supporters. Kan me nog een onterechte corner herinneren tegen ajax en een bal die over de zijlijn was waar niet voor gefloten werd en een goal uitkwam. Super zuur maar ze maakte de kans daarna nog wel af.

1 februari 2020 om 22:06

De vrijetrap bij de 2-0 was op z'n minst discutabel maar je mag natuurlijk Jörgensen best verdedigen ook al vindt je als Emmen dat je een onterecht vrijetrap tegen krijgt.
Onterechte vrijetrappen inworpen en corners zijn van alle tijd maar dat neemt niet weg dat je gewoon moet verdedigen bij een onterechte vrijetrap.

Hij kwam niet echt aan voetballen toe, normaal gesproken geeft die per wedstrijd wel minimaal 3 zieke paasjes. Maar die Kerim Frei werd 7 jaar geleden een van de grootste talenten gezien in engeland totdat hij zijn been brak. İn kampioensjaren was hij samen met ozyakup heel belangrijk voor Besiktas

1 februari 2020 om 22:21

Heel belangrijk is wat overdreven, maar in het seizoen 2015-2016 had hij een paar hele goede wedstrijden.

1 februari 2020 om 22:38

Bijna elke wedstrijd was hij beslissend, vooral omdat hij gevoeld werd door de medespelers die ook wisten wat collectief voetbal inhield, en ookal was die niet beslissend, hij wist altijd waar de bal heen moest.

Leuke wedstrijd maar wat speelde Feyenoord bij vlagen leuk voetbal. Ik heb genoten (maar keek als Twente supporter ook naar Twente). Berghuis, Sinisterra, Fer, Jorgensen, maar ook Geertruida, Sinesi, die kleine Malacia. Heerlijke combinaties. Advocaat ga zo door.

Ozyakup is lekker uit de startblokken geschoten zeg!
Feyenoord fans moeten echter wel weten dat dit nog niet het beste is was Ozzy kan laten zien. Hoe meer hij speelt, en zelfvertrouwwen opbouwt, hoe beter hij zal spelen. Het is te hopen dat hij helemaal loskomt! Wat mij wel opviel is dat bij vlagen Toornstra en Fer zich vaker meldden in aanvallend opzicht dan Ozyakup, baart mij wel zorgen, want hij kan aanvallend meer van toegevoegde waarde zijn dan verdedigend.

1 februari 2020 om 21:57

Deze wedstrijd was hij meer een tweetjes aan het zoeken. Met uitwedstrijden komen zijn toegevoegde kwaliteiten wel naar voren. Dan zijn de linies van de thuisspelende clubs meestal wel dichtbij elkaar, waardoor ozyakup met omschakeling wel de diepte zou vinden.

1 februari 2020 om 22:03

Je beseft toch wel dat diepte vinden lastiger is als de tegenstander de linies compact houdt ?

1 februari 2020 om 22:11

Als de linies dichtbij elkaar vooruit spelen, kan je met omschakelen vrij makkelijk de diepte vinden. Counteren noemen ze dat ook wel Zo speelde Besiktas in zijn betere tijden tussen 2014-2017

Ik ben met hart en nieren voor Feyenoord alleen vind ik het echt onzin dat men nu roept, als advocaat er eerder was we dan mee deden om de titel. Advocaat is zeker een zeer ervaren coach en het loopt nu heerlijk met het geluk aan ons zijde, alleen zegt dat helemaal niks om te zeggen dat hij er eerder had moeten staan.

1 februari 2020 om 21:55

Precies dat ja. Heb je helemaal niets aan dat als als. Zoals je zegt Feyenoord gaat lekker en het geluk staat aan onze kant wat we ook afdwingen.

1 februari 2020 om 21:53

Er werd op tv bijvoorbeeld bij rondo ook geroepen dat niemand in de buurt zou komen van psv of Ajax en dat de titel tussen die 2 gaat. Ze riepen dat omdat ze een voorsprong op de rest hadden en een beter elftal. Wat ik wil zeggen is je weet nooit hoe het loopt moet je kijken van waar Feyenoord is gekomen en ik zie ze 2de worden als ze van az kunnen winnen. Men gaat met de wind mee, Feyenoord was gisteren nog niks en waardeloos en nu vind men het ineens leuk om naar Feyenoord te kijken. Ik begrijp wel dat het leuk is wanneer het goed gaat maar nooit zomaar afschrijven.

1 februari 2020 om 21:59

Wat mensen ook vergeten is dat wij in het begin vooral met niet fitte spelers moesten doen. Karsdorp en Fer waren gewoon niet fit. Jorgensen speelde amper onder stam. Versterking IE kwam er ook pas in augustus bij en Senesi pas in september. Stam heeft het gewoon heel zwaar gehad en natuurlijk had hij ook alle pech. IE met hands tegen Young Boys en Rangers of die redding van Heracles op het schot van Haps.

1 februari 2020 om 22:03

Vind het vrij bizar dat je zegt dat Stam alle pech heeft gehad. Ondanks alles wat je boven zegt is 4-1 tegen Fortuna verliezen waardeloos. Stam deed het ook waardeloos.

Dat bewijst Advocaat nu.

1 februari 2020 om 22:17

Ja man ik vond het wel vies voor stam. Ik zag en zie nog steeds een goeie trainer in stam. Stam kreeg teveel tegenslagen en dan ga je twijfelen en rare dingen doen, dit was een leer moment voor hem. En over de analisten die roepen zeker maar wat en krijgen er dik voor betaald ook. Het is altijd zo makkelijk om een analyse te maken, maar wanneer ze er zelf staan dan lukt helemaal niets. Ze moeten af en toe zichzelf even plaatsen in de schoenen van een trainer en niet allemaal rare dingen gaan roepen.

1 februari 2020 om 22:20

De hele voorbereiding met Botta en Scharie op de middellijn verdedigd, alleen kabouter Kelly ervoor en de vleugelverdedigers roekeloos in de aanval. Iedere debiel kan wel bedenken dat dat zelfmoord is. Jaap Stam is een tactisch onbenul en zal nooit een goede trainer worden.

Volgende week gaan we zien of we naar boven of naar onder moeten kijken de rest van het seizoen. Een derde of vierde plaats is na al die wedstrijden in de eerste seizoenshelft onder een van de slechtste eredivisiecoaches aller tijden al een wereldprestatie, maar stel dat Feyenoord volgende week weet te winnen... dan kan het seizoen echt nog een mooi einde krijgen.

Het wordt nu toch ook voor de critici wel duidelijk dat Bijlow een uitstekende keeper is. In de lucht sterk, hij pakt de bal van die gozer zijn voeten. Echt een verademing in vergelijking met Vermeer.

2 februari 2020 om 03:57

1 wedstrijd goed en hij is beter. Goede kijk

2 februari 2020 om 06:48

Blijkbaar wel, want ik had het een jaar geleden al gezien. Nu jij nog. Vermeer is al jaren drama. Beter zijn dan die clown is niet zo moeilijk. Bijlow al sinds zijn debuut prima, al willen een aantal eigenjeugdhaters anders doen geloven.

Emmen aan de bal wel leuk, maar deden veel te weinig met de ruimte die er wel lag. Verdedigend sloeg het echt helemaal nergens op wat ze aan het doen waren gaan echt nog in de problemen komen in de strijd tegen degradatie op deze manier. Zo weinig punten in uitwedstrijden en thuis nog een flink aantal lastige potten voor de boeg.

1 februari 2020 om 22:27

In de winterstop goed versterkt, vorige week gelijk tegen vitesse..
Thuis zijn we vaak de baas ..

Wat basel je...
Emmen is sterker dan een ADO, RKC en VVV..

En dan vechten we met pec, twente, fortuna en sparta de rest wel uit

Malacia man of the match! Mag wel eens gezegd worden dat hij zich enorm ontwikkelt de laatste tijd.

Het mag dan niet sprankelend zijn, maar verliezen gebeurd niet meer met Dickie. Blijft toch vrij bijzonder tot op heden. Waar bij Stam alles fout ging en niemand enig zelfvertrouwen of plezier uitstraalde, valt nu wel alles de juiste kant op.

Had gewoon rood moeten zijn voor Ozyakup, die de tackle veel te laat inzette. Het zit wat dat betreft niet tegen voor Dick en zijn Feyenoord.

1 februari 2020 om 22:48

Eigenlijk wel, volgens mij sprak de scheids hem ook daarover na die overtreding

Feyenoord goed bezig.. is het misschien wel mogelijk om eens een andere verslaggever bij studio sport op de wedstrijden van Feyenoord te zetten? Vreselijk die man.... dat je fan bent van Feyenoord is prima maar als verslaggever moet je toch minstens doen blijken dat je onpartijdig bent...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren