Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dilemma voor Schreuder: ‘Géén Tadic in de spits hoor! Dat is bittere armoede’

Laatste update:

Pierre van Hooijdonk en Kees Kist zijn van mening dat Brian Brobbey bij Ajax als eerste spits moet fungeren. De twintigjarige aanvaller moest het afgelopen zaterdag nog met een reserverol doen tegen Fortuna Sittard (2-3 winst). Trainer Alfred Schreuder gaf de voorkeur in de punt van de aanval aan Dusan Tadic, maar bracht Brobbey na rust als invaller binnen de lijnen. Met een doelpunt en een assist wist de jonge spits Ajax in de tweede helft aan een benauwde zege te helpen.

“Mijn voorkeur gaat uit naar een echte spits, iemand die zijn hele leven nog nooit op een andere positie heeft gestaan en dus zou ik kiezen voor Brian Brobbey”, zegt Van Hooijdonk tegenover De Telegraaf. “Ik snap dat als je in de Champions League gaat spelen tegen een heel sterke tegenstander, je dan wel eens Dusan Tadic in de spits zet. Omdat je daarmee de tegenstander kunt verrassen en het middenveld kunt versterken. Maar in het merendeel van de wedstrijden zie ik Brobbey als beste optie.”

Van Hooijdonk erkent dat elke spits aan het einde van het seizoen wordt afgerekend op het aantal goals dat hij maakt. “Zoals Brobbey tegen Fortuna die bal van Tadic intikte, is zoals een echte spits dat doet”, stelt hij. “Ik denk zelf niet dat Tadic dat op die manier gedaan zou hebben als de rollen omgekeerd waren. Brobbey koos instinctief als echte spits de juiste positie, terwijl andere typen spelers toch de neiging hebben om veel in de bal te komen. En die zijn op zo’n moment dan niet op de goede plek.”

Ook voormalig goalgetter Kist geeft de voorkeur aan Brobbey. “Ik zie het liefst een échte spits in de punt van de aanval en Brobbey is een echte spits. Alleen: hij is er nog niet, hij is nog jong. Maar in deze situatie bij Ajax zou ik hem toch het vertrouwen geven. Want afmaken kan hij.” Kist heeft dan ook een duidelijk advies voor Schreuder. “Géén Tadic in de spits hoor! Dat vind ik bittere armoede. Tadic moet gewoon op links spelen. Dáár is hij op zijn best, daar doet hij met zijn passeeracties gewoon wat hij moet doen en is hij heel groot. Tadic is een linkerspits, géén centrumspits.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bergwijn Brobbey Antony is imo de beste voorhoede.. Heb t idee dat Brobbey nog wel s onderschat wordt.

12 augustus 2022 om 08:11

Klopt met Kudus op 10 en Tadic op de bank. Tadic is namelijk ook geen 10. En ja het was 1 van de belangrijkste spelers de afgelopen jaren, maar dat was op links buiten. Magoed dat gaat toch niet gebeuren, want het is onze aanvoerder en er moet plek worden vrijgemaakt.

12 augustus 2022 om 09:22

@pelletje. Nee dat gaat inderdaad niet gebeuren wat ook volkomen logisch is. Tadic en Blind zijn voor Ajax nu eenmaal super bepalend. Die twee stel je altijd op. Ook al spelen ze dan een keer wat minder zij zorgen voor de balans en de vastigheid in het team.

12 augustus 2022 om 09:44

Dat is een fout die veel trainers altijd maken. Te lang vasthouden aan spelers die bepalend zijn geweest in het verleden. Beiden worden weer een jaar ouder. Wat wil zeggen dat beiden gewoon fysiek minder worden. Daarnaast was Tadic bepalend op de linksbuiten. Als je hem persé op wilt stellen moet je hem daar neerzetten. Het is geen nummer 10 namelijk. Dat is hetzelfde als dat je Blind op het middenveld zet, wat hij totaal niet kan belopen. De alternatieven voor tadic zijn nog nog nooit zo goed geweest.

12 augustus 2022 om 10:08

@paauwer, eens over Tadic maar niet Blind. Die gaat echt hard achteruit als je het mij vraagt. Tadic was vorig jaar nog super bepalend met 13 goals en 19 assists. Die ga je inderdaad niet zomaar op de bank neerzetten. Maar het verhaaltje dat hij altijd 90 min blijft staan dat mag er ondertussen wel af ja.

12 augustus 2022 om 10:20

Je doet net alsof tadic afgelopen seizoen niet heeft geleverd. De beste man heeft potverdomme 20+ assists gegeven en was afgelopen weekend ook weer belangrijk.

12 augustus 2022 om 11:12

Wie doet net alsof? Ik zeg letterlijk dat hij 1 van de belangrijkste spelers was de afgelopen jaren ( op links buiten)

12 augustus 2022 om 14:18

Ik begrijp je manier van redeneren @pelletje. Vind het goed als spelers zich op één positie richten, maar voor sommige toppers moet je een uitzondering kunnen maken. Als Bergwijn inderdaad zoveel beter is op links, fantastisch, maar dat lijkt me nog niet zo’n uitgemaakte zaak. Je kunt in elk geval op basis van wat we gezien hebben niet doen of Tadic het zwaar laat afweten. Geef speler en trainer wat tijd, misschien vindt Tadic zijn draai wel op 10, wie zegt dat hij dat niet beter kan dan de alternatieven? Als je Tadic wilt wegzetten of hij sinds de zomer niet meer in de basis hoort heb je er toch echt wel weinig van begrepen. Vaak verdwijnen dit soort ‘luxeproblemen’ als sneeuw voor de zon door blessures, schorsingen en vormdips. Je gaat Tadic én Bergwijn én Brobbey én Blind en de rest heel hard nodig hebben dit jaar.

12 augustus 2022 om 14:25



@pelletje Je hebt een punt dat het soms te lang duurt. Maar voor deze twee geldt dat nu nog niet. Ik ben het ook met je eens dat Tadic vanaf links moet komen, daarom zou ik Anthony verkopen en dan Berghuis rechtsbuiten zetten mits Ihataran toch weer gaat aansluiten.
Met het veldspel dat Ajax heeft is Blind gewoon enorm belangrijk in de opbouw, dat gaat niet werken met een Bassy. Dus zet Blind maar gewoon centraal neer en neem lekker het risico dat je dan verdedigend af en toe tegen een counter aanloopt.
Ik zie liever een leuk aanvallend voetballend Ajax dat een keer tegen een counter aanloopt dan een stabiel Ajax dat saai voetbalt. Waarom is Ajax weer een naam geworden in het hedendaagse voetbal, dat is puur door de speelstijl.
@silverfront Van mij hoeft Tadic ook niet altijd 90 minuten te blijven staan.

12 augustus 2022 om 19:44

Volgens mij speelt Tadic toch altijd op 10 bij Servië en doet het ook nog eens heel goed daar. Je argument en alle reacties kunnen meteen de prullenbak in.

12 augustus 2022 om 08:12

Ik vond zijn prijskaartje niet zo onderschat. Dus die gaat wel spelen hoor. Alleen Tadic is je aanvoerder en leveren doet ie bijna altijd dus die kun je moeilijk laten banken.

12 augustus 2022 om 08:29

Het probleem met Brobbey is dat hij nooit langere tijd fit is geweest. Je moet je dus baseren op slechts enkele wedstrijden. Ook nu is hij nog niet zo ver dat hij even wekelijks 90 minuten gaat spelen. Dus het zal ook nu geen reeks aan wedstrijden worden.

12 augustus 2022 om 08:35

Ach, dilemma, heerlijk dat je kan rouleren. Wat is het probleem. Denk dat je meer slapeloze nachten hebt als trainer om je verdediging

12 augustus 2022 om 08:51

Sir Paul

Ik denk dat vooral Tadic onderschat wordt bij de rest van NL... De beste man loopt zowat 1 op 1, super prof, winnaarsmentaliteit, aanvoerder, 100% inzet en toch zetten veel niet-Ajacieden hem niet in de basis.

Bijzonder.

12 augustus 2022 om 09:34

1 op 1 in de eredivisie wauw dat is niet zo dat ik denk dammn! Keuzes maken moeten gewoon genomen worden. Het team op elkaar ingespeeld raken moet zsm mogelijk gebeuren. B

12 augustus 2022 om 09:51

1 op 1 voor een linksbuiten die ook voorzetten op de spits geeft is heel goed. Ken weinig andere buitenspelers buiten de echte wereld top die die cijfers kunnen overleggen.

12 augustus 2022 om 10:06

Niet alleen bij niet-ajacieden. Ook bij ajacieden hoor ik dit geluid veel. Heel erg zonde. Blijkbaar hebben niet veel mensen er verstand van.

12 augustus 2022 om 10:22

Jij denkt niet damnn? Noem anders ff een speler op die dezelfde stats van Tadic kan overleggen. Dat kan je niet dus slaat nergens op wat je zegt.

12 augustus 2022 om 11:09

@giorginho Je bent serieus niet onder de indruk van iemand die 1 op 1 loopt in de Eredivisie? Dat lukte Ronaldo Nazario niet eens. Wat moet iemand in vredesnaam dan in de Eredivisie doen om jou onder de indruk te krijgen?

12 augustus 2022 om 13:55

Je moet niet vergeten dat Ajax eigenlijk iedere wedstrijd de veel betere ploeg is en heel erg veel voor het doel van de tegenstander komt. Een assist of doelpunt is makkelijker gegeven dan bij pakweg een excelsior

12 augustus 2022 om 14:06

Bergwijn gaat die stats niet halen. Beste voorhoede is dus met Tadic. Laat die onnodige aankoop Bergwijn maar banken.

12 augustus 2022 om 09:05

Ik vind Brobbey echt een hele goede spits. Hij heeft alles. Kracht, snelheid, scoort makkelijk. Ik ben benieuwd wat voor tactiek ploegen tegen hem gaan spelen. Nu is redelijk nieuw, maar zoals altijd bij jongen spelers gaan tegenstanders zich aanpassen en dan moet het talent laten zien ook iets anders te kunnen. Omdat Brobbey zo compleet is wordt dat nog lastig. Misdchien geven ze hem wat meer ruimte, zodat hij niet zijn lichaam kan gebruiken en hij voeballend niet top is. Maar dan kan hij wel weer op snelheid er langs.

12 augustus 2022 om 09:25

En mvp Tadic op de bank? Bergwijn dan liever op de bank. Heeft tegen Fortuna niets laten zien. Is meer iemand voor de counter dan in de kleine ruimte. Voor dat geld een domme aankoop die alleen maar Tadic in de weg loopt.

12 augustus 2022 om 09:40

Brobbey heb ik vaak zien spelen op varkenoord tegen Feyenoord in de jeugd. Wat een beest. Toen zei ik al dat het mij niet zou verbazen als we eindelijk onze NL elftal spits gaan krijgen. Ik vind hem namelijk erg goed en wat een fysiek.

12 augustus 2022 om 09:55

Misschien een idee met Tadic als linksbuiten en dan Bergwijn er achter als linker centrale middenvelder. Kunnen ze door de snelheid van Bergwijn ook lekker afwisselen. Met Blind achterin en Tadic voorin heb je al 2 man voor de verfijnde pass en voorzetten. Bergwijn trekt door zijn snelheid tegenstanders met zich mee en kan ook nog wel wat met een bal.

12 augustus 2022 om 12:21

@Sir Paul: Niet onderschat, maar niet volledig fit. Brobbey kan niet 90 minuten lang spelen, hoe krankzinnig dat misschien ook klinkt. Gerucht gaat wel dat Utd toch weer terugkomt voor Antony met een hele grote zak geld. Dan kan je met Tadic/brobbey/bergwijn voorin gaan spelen.

Mijn voorkeur zou uit gaan naar een middenveld van Alvarez - Berghuis/Taylor - Tadic. Voorin met Antony - Brobbey - Bergwijn. Speel je heel de Eredivisie helemaal zoek.

12 augustus 2022 om 07:56

Dat moet ik nog maar zien

12 augustus 2022 om 08:09

Probeer het eerst eens tegen fc Groningen zou ik zeggen Fortuna werd nu ook niet echt weggespeeld (ook al opstelling wellicht iets anders)

12 augustus 2022 om 09:33

@Kevib1989,
Snap niet waarom supporters het grappig vinden. Heb liever niet dat Ajax ploegen wegspeelt. Halen ze namelijk een stuk meer punten. Ploegen gaan dan tegen ze spelen alsof er iets te hele valt. Zodra Ajax begint met wegspelen wordt er het liefst een muur in de goal gebouwd en gelijke spelen gevierd als overwinning, met de dooddoener ja het is aan Ajax om daar doorheen te spelen. Laat PSV en Feyenoord maar lekker ploegen wegspelen. Zelfde met spelers vergelijken. Onmogelijk de andere ploegen spelen namelijk niet met 40 meter in hun rug. Elk onderling duel het zelfde geneuzel. Ja echt niet minder. Afgelopen seizoenen zagen we het een keer anders. In de arena, rode kaart Ajax, direct gelijkmaker PSV. PSV doordrukken voor de overwinning en Ajax op de counter. PSV wist letterlijk een halve kans bij elkaar te voetballen en kreeg er twee om de oren, waar de verdediging er enorm slecht uitzag. Alsjeblieft dat is voetballen met een grote ruimte achter je verdediging.

12 augustus 2022 om 13:04

Ow jah. Het zielige Ajax altijd. Tegen de verdedigende ploegen. Soort van omgekeerd Calimero syndroom...

12 augustus 2022 om 08:09

Ik vind dat Kudus ook een kans verdiend. Deed het zeer goed in de voorbereiding, misschien wel onze beste speler. Als invaller soms tegenvallend, maar als starter altijd een dikke voldoende.

12 augustus 2022 om 10:05

Helemaal zoek spelen is overdreven, maar qua talent en ervaring en prestaties zou dat wel moeten ja. Al zijn resultaten behaald in het verleden niet altijd een garantie voor de toekomst. Hoop het natuurlijk wel!

12 augustus 2022 om 10:52

Met Tadic én Berghuis op t midden krijg je te veel rode kaarten denk ik.

12 augustus 2022 om 11:52

Dat is een middenveld zonder balans en dynamiek. Gaat je problemen opleveren.

Klopt ook, Tadic hoort niet in de spits. Dat is een uit de hand gelopen probeersel. Schreuder moet nu keuzes gaan maken. Hoe dan ook; Brobbey is de spits. Maar wie op 11, maar vooral wie op 10. Ik zou zeggen: Bergwijn op 11 en Tadic op 10.

12 augustus 2022 om 07:54

Daarmee laat je wel één indirecte vraag onbeantwoord: zet je Berghuis op de bank of posteer je die samen met Tadic op het middenveld in een andere rol?

12 augustus 2022 om 07:57

Wat mij betreft op de bank... Alvarez op 6 en Taylor op 8. Ook kudus en Klaassen op de bank. Maar er moet wel voldoende gerouleerd worden.

12 augustus 2022 om 07:59

Maar waarom moet altijd Tadic opgesteld worden? Ook hij heeft niet het eeuwige leven.

In balbezit kan Tadic prima op 10, maar je hebt niet altijd de bal.

Op LV heb je met Bergwijn meer diepgang en dreiging, Tadic daarentegen gebruikt zijn lichaam zeer goed en heeft een perfecte voorzet. Zijn nog maar heel weinig profvoetballers die met een man voor zich een voorzet kunnen geven. Maar geen diepgang en snelheid.

Dit zijn allemaal afwegingen die je moet maken en niet baseren op verleden.

Hoe hoog is zijn rendement als je corners / vrije trappen (assists) en penalty’s weghaalt uit zijn statistieken?

12 augustus 2022 om 08:05

Uit corners scooort ajsx vrijwel noooit en vorig jaar heet hij 4 pingels gemaakt. Is hij alsnog bij 28 goals.betrokken geweest zonder dje pingels.

12 augustus 2022 om 08:13

Tadic hoeft zeker niet altijd te spelen. Ik hoop dat er zo nu en dan gerouleerd wordt. Bij Tadic voorkeur dit seizoen op 10. Maar hij kan ook eens wedstrijd rust gegund worden,,waardoor Berghuis of Kudus op 10 komen. Voor Bergwijn geldt hetzelfde, waardoor Tadic naar 11 kan. Tadic is als teamcaptain zo belangrijk, dat hij normaliter wel basis staat.

12 augustus 2022 om 08:29

Hij is idd heel belangrijk. Zelfs als hij bagger speelt, mag hij blijven staan.
Vorig seizoen had hij een heel matige periode, maar werd onder Ten Hag nooit gewisseld. Tegen PSV onlangs, was hij ook niet denderend, maar werd niet gewisseld.

12 augustus 2022 om 08:38

Ik merk een beetje een trend hier dat iedereen vindt dat Tadic langzaam uit de basis moet worden weggewerkt in het kader van doorselecteren. Hij is momenteel 33 jaar en wordt in november 34. Hij heeft sinds zijn komst bij Ajax géen enkele (!!!) wedstrijd in de Eredivisie gemist. Niemand zegt toch over Lewandowski dat hij moet worden weggewerkt omdat hij ''niet het eeuwige leven heeft'? Hij is in principe 3 jaar lang onze meest belangrijke speler geweest en is tevens je aanvoerder. Die staat bij iedere trainer gewoon als eerste op het wedstrijdformulier.

12 augustus 2022 om 08:54

Precies! Eindelijk iemand die mijn mening deelt! Maar deze discussie wordt aangehaald door de journalistiek en de koopkracht die Ajax sinds lange tijd heeft laten zien..! EtH had ook tijd nodig om zijn team in balans te krijgen... Ik zeg maar zo, een bergwijn kan ook gaan banken, ondanks dat hij miljoenen gekost heeft!

12 augustus 2022 om 10:24

Ten eerste ben ik niet iedereen. Ten tweede als Lewandowski slecht speelt, moet je ook hem wisselen en niet laten staan om zijn naam. Ten derde schrijf ik nergens dat je moet doorselecteren. Ik vraag me alleen af waarom Tadic nooit gewisseld wordt en altijd moet spelen.

In deze discussie wilt men Brobbey in de spits en Bergwijn linksbuiten. Dus moet er een plekje gecreëerd worden op 10. Waarom? Je hebt daar betere alternatieven. Tadic heeft niet het loopvermogen om telkens mee terug te verdedigen. Op 10 behoor je Kudus te zetten. Voor zijn blessure maakte hij echt indruk. Persoonlijk zie ik liever een zwak Ajax dan een sterk Ajax. Maar ben wel gecharmeerd van deze jongen en benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen als hij meerdere wedstrijden de kans krijgt. Denk echt dat hij Ajax naar een hoger niveau kan tillen.

Tadic hoort op linksbuiten en het is aan Bergwijn om hem eruit te spelen. Of 1 van de andere voorhoede spelers, ongeacht zijn prijskaartje.

12 augustus 2022 om 10:32

@deechteajacied Eens, hoort te spelen, maar ik hoop wel dat Schreuder hem wel vaker durft te wisselen in een wedstijd of überhaupt eens rust geeft tegen een, op papier, mindere tegenstander. Zal wel moeten met de huidige selectie. Overigens denk ik dat ik dat hij Ajax het sterkste is, qua aanval, met Bergwijn - Brobbey - Antony en op de 10 Tadic, zoals hij ook (vaak) speelt bij Serviã«.

Zou graag een keer Tadic op 10 zien met Berghuis/Kudus op 8 en Alvarez daar achter.

En straks scoort Brobbey niet als spits en dan is er weer eens schreeuw naar een ervaren spits in de persoon van Tadic.

12 augustus 2022 om 08:19

Brobbey scoort vrijwel altijd in de spits. Zelfs met de geringe speeltijd die hij heeft gekregen. Dat is niet eens een vraagteken.

12 augustus 2022 om 10:28

hij scoort vooral als invaller wanneer de tegenpartij al beetje moegespeeld is.

dat is vaak ook met van die buitenspelers die het van hun snelheid moeten hebben.. die komen er dan in rond minuut60-70 en rennen die back helemaal zoek... logisch, omdat die back net 60-70min achter iemand anders hebben zitten aanrennen.

altijd lekker makkelijk vind ik dat, het ophemelen van spelers die het goed doen tijdens een invalbeurt, vooral wanneer het fysieke spelers zijn.
als die vanaf minuut1 spelen, zijn ze echt niet meer op hun best rond minuut70

12 augustus 2022 om 10:53

Brobbey scoorde vorig jaar onder andere tegen PSV en AZ toen hij basis begon. En hij was zelfs al geblesseerd toen hij die bal nog binnen kopte in Eindhoven. Dus dat fabeltje gaat ook niet helemaal op. Het is overigens wel de vraag of hij 90 min lang kan blijven gaan. Maar voor mij is het vrij duidelijk dat hij ook in de basis gewoon zijn doelpunten mee kan pikken.

12 augustus 2022 om 11:35

Hij scoort vooral als invaller omdat hij nou eenmaal vaak invalt. Ik ben er van overtuigd dat hij ook gewoon makkelijk scoort als basisspeler. Ook dat heeft hij overigens al laten zien in de paar wedstrijden dat hij wel in de basis stond.

Het lijkt mij toch dat indien fit je tadic altijd al eerste op papier zet. Dan zou ik hem op de linksbuitenpositie neerzetten in iedergeval. Zijn statistieken zijn waanzinnig en het is ook nog eens je aanvoerder.

Voor mij is het geen dilemma hoor: voorin bergwijn brobby Anthony midden punt naar voren met kudus Klaassen taylor en achter wijndal timber alvarez en Sanchez (tegen groningen nog rensch) bankie blind berghuis en tadic je wil een brede selectie dan moet je ook keuzes durven maken!

12 augustus 2022 om 08:37

Kudus, Klaassen en Taylor zie ik niet werken überhaupt ben ik geen fan van Klaassen op 6 of 8 maar je mist dan gewoon veel body en luchtkracht. Daarom zal ik ook altijd kiezen voor Alvarez op middenveld.

12 augustus 2022 om 08:48

Waarom Klaassen? Waar is Alvarez?

Alvarez zou ik er altijd inzetten als slot op de deur. Met Taylor, Kudus en Klaassen is het weer open huis. Verder blijft het wel een lastige keuze op het middenveld. Klaassen sowieso op de bank normaal gesproken en dan moeten Taylor, Kudus en Berghuis het maar uitvechten. Je zou daarnaast ook Tadic nog kunnen proberen op 10 als je Brobbey in de spits gaat zetten. Die zal waarschijnlijk toch altijd spelen.

Ajax had Bergwijn nooit moeten kopen. Tadic heeft zijn waarde wel bewezen op links. Bergwijn is minder in de kleine ruimtes dan Tadic.

12 augustus 2022 om 09:34

Precies. Nuttige speler, maar voor dat geld moet hij altijd spelen en loopt hij dus mvp Tadic in de weg.

Je hebt jezelf eigenlijk een soort van in de voet geschoten, door het halen van Bergwijn. Had je hem wel moeten halen? Natuurlijk is het nooit vervelend als je tussen goede spelers kunt kiezen, maar deze twee heren zijn inmiddels zo ver on hun carrière dat ze niet meer op de bank kunnen zitten. Had je Tadic dan niet beter kunnen verkopen? In mijn ogen zou de beste formatie op dit moment Bergwijn - Brobbey - Antony zijn. Maar dat gaat Schreuder niet doen, want hij wilt zijn aanvoerder natuurlijk tevreden houden en dus een plekje zoeken voor Tadic.

12 augustus 2022 om 09:36

Waarom kiest iedereen voor Bergwijn in plaats van Tadic? Bergwijn liet niks zien tegen Fortuna en was alleen 30 minuten aanwezig in de jc schaal. Tafic altijd boven Bergwijn.

12 augustus 2022 om 11:01

Zoals Arno Vermeulen afgelopen zondag terecht opmerkte, is het natuurlijk te gek dat je flinke concurrentie het liefst zou ontlopen. Dit is toch eerder een luxe probleem dan een echt probleem? En ja er is grof geld betaald voor Bergwijn, maar Tadic heeft in het verleden al vaker op 10 gespeeld, alsook in de spits. Dat laatste lijkt echter geen succes meer te zijn in de Eredivisie, maar zou voor de CL nog steeds wel kunnen werken. En wie weet valt er zometeen 1 van de aanvallers uit met een blessure, dan is het toch heerlijk om zo'n brede bank te hebben?

Het is echt een luxe probleem. Maar ook een probleem qua leeftijd. Tadic en blind zijn bijna klaar. Tadic is echter wel enorm van waarde en in mijn ogen toch nog steeds basisspeler als LB. Maar succes als trainer. Wie gaat banken? Uiteindelijk ben ik bang voor Taylor dat hij gaat zitten en Bergwijn naar 10 wordt gezet. Blind CV zodat iedereen kan spelen. Verre van ideaal. Brobbey is een geweldenaar die moet spelen en voor hem is het belangrijk dat meteen goed te doen zodat hij mee kan naar het wk.

12 augustus 2022 om 09:01

Blind bijna klaar? Zeg maar gerust dat hij minimaal al 1 seizoen geleden klaar is. Hij moet gewoon accepteren dat hij ouder wordt, een acceleratie langzamer dan een slak heeft én - last but not least - de ontwikkeling van anderen in de weg zit. Bassey standaard op zijn plek erin zetten. Die uitgegeven miljoenen optimaal benutten, zou ik zeggen.

12 augustus 2022 om 09:42

Blind heeft in alle statistieken betere cijfers dan Wijndal. Ook vorig seizoen. Ook verdedigend. Verder de speler in de eredivisie met de meeste succesvolle pases op de helft van de tegenstander. Mat Bassey er naast voldoet Blind prima. Bergwijn en Wijndal zijn overbodige aankopen. Wijndal is de vervanger van Nico. Nu haal je de beste linkerkant van de eredivisie er af vanwege twee dure aankopen die veel minder renderen. Wanbeleid.

12 augustus 2022 om 10:09

Waar kan ik die stats vinden?

Mijn favoriete opstelling zou zijn:

Gorter; Sánchez, Timber, Bassey, Wijndal; Alvarez, Kudus, Tadic; Bergwijn, Brobbey, Antony.

Gorter op doel omdat hij meer vertrouwen en krediet verdient. Vind dat wij Nederlanders onze keepers veel te snel ‘afschrijven’. Blind en Klaassen standaard op de bank, want ja… sloom en oud. Berghuis moet echt meer creativiteit in zijn spel tonen, maar zit voor mijn gevoel (net als Blind en Klaassen) ook de ontwikkeling van anderen in de weg. Taylor is wat mij betreft de twaalfde man en moet gewoon iedere wedstrijd invallen.

12 augustus 2022 om 11:03

Qua keeper zou ik nog voor Pasveer kiezen, maar voor de rest helemaal met je eens. Berghuis wordt ook zelden gebankt omdat hij waarschijnlijk een grotere mond heeft dan de rest van de spelers. Maar Kudus verdient een kans in de basis gezien zijn uitstekende vorm deze voorbereiding. En Tadic op 10 is ook top, want met zijn cijfers in de laatste jaren hoort hij gewoon als eerste op het wedstrijdformulier te staan. Taylor heeft minder dan Kudus laten zien in mijn ogen, dus hoort op de bank voorlopig ja.

Er zal gestart worden denk ik met Bergwijn, Brobbey en Anthony en dan Tadic op 10. Afgelopen zondag vond ik wel Anthony niet goed spelen en hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer frustatie in zijn spel kwam. Je zou dus ook kunnen spelen met Tadic, Brobbey en Bergwijn op rechts en Kudus op 10. Dan heb je veel power voorin met scorend vermogen uit de tweede lijn van Kudus, maar mis je wel een stuk diepgang. Achterin wordt nog lengte gemist met de afwezigbeid van Bassey, dus achterin zal het gevaarlijk worden met hoge ballen op Strand Larsen. Een puzzeltje voor Schreuder. Kijken hoe hij dit wil gaan oplossen en hopelijk gaat het hem beter af dan vorige week.

Jammer zeg. Spelers die veel hebben betekend voor ''jouw'' club hebben amper nog krediet. Tadic is nog steeds één van de beste spelers en behaalt nog een heel hoog rendement. Er is nog niks geweest dat aantoont dat hij het niet meer haalt. Maar ja dat is de trend tegenwoordig, mensen hebben geen liefde meer voor spelers die echt voor jouw club willen spelen. Ze krijgen een nieuw speeltje en de ''oude'' wordt zonder pardon weggegooid. Ik ben blij dat de mensen in het stadion om mij heen ook nog helemaal achter Tadic staan, het gaat niet goed vallen als Schreuder hem niet in de basis opstelt.

Je hebt Brobbey voor bijna 20 miljoen teruggehaald. Geef hem nu dan ook de kans in de spits en laat hem een tijd staan. Ik ben ervan overtuigd dat hij er een zooitje in gaat schieten. Berghuis moet op het middenveld wijken voor Tadic.

Ik ben bang voor Ajax dat dit uiteindelijk problemen gaat opleveren. Tadic in de spits werkt in de Eredivisie niet goed, dus Brobbey gaat daar uiteindelijk spelen. Linksbuiten zijn Bergwijn en Tadic allebei top, Bergwijn veel meer snelheid en wendbaarheid maar Tadic zo belangrijk met vooral zijn assists.
Tadic op 10 wordt dan gezegd maar daar heb ik hem nog nooit zien overtuigen. Daarnaast heb je daar Kudus/klaassen/berghuis ook voor, dat zie ik wel als een luxeprobleem maar het banken van Tadic of Bergwijn zal een probleem worden.

Van de gebleven aanvallers:
Tadic betrokken bij 31 doelpunten in 34 wedstrijden vorig seizoen. Met 19 assists de koning van de Eredivisie.
Antony betrokken bij 12 doelpunten.

Maw het is niet zo makkelijk om Tadic te passeren.

12 augustus 2022 om 14:02

Het is maar net hoe je het bekijkt. Anthony houdt zeker 2 verdedigers bezig waardoor er meer ruimte komt voor Tadic.

12 augustus 2022 om 14:04


Als iedere week veel beter bent dan je tegenstander kan je die bal ook een keer of tien voor het doel slingeren. Een assist is snel gegeven......

12 augustus 2022 om 14:46

Een assist geven is een specifieke kwaliteit. Dat moet je zeker niet onderschatten. Daarin is Tadic in mijn ogen de beste Ajacied deze eeuw. Nog beter qua cijfers dan bijvoorbeeld Ziyech.

Ajax gaat komend seizoen in ieder geval 6 poulefasewedstrijden spelen en natuurlijk de competitie en beker. Dat is heel veel keren een dubbel programma. Heerlijk dat je dan op links kunt rouleren met Tadic/bergwijn, in de spits met Brobbey/tadic/luca en op rechts met Antony/berghuis/conceicao. Dat is pure luxe. Het betekent dat je geen enkele speler hoeft te overbelasten en je ook blessures kunt opvangen. Ook op het middenveld kan Schreuder flink rouleren, alleen achterin lijkt het wat dunnetjes. Ik denk al met al dat 2H (en daarvoor Overmars) hun werk prima hebben gedaan. Laat die gasten maar concurreren met elkaar en daarmee het beste in zichzelf naar boven halen !

Het is niet verboden om Tadic een keer op de bank te laten, wordt ook al een jaartje ouder. Bergwijn - Brobbey - Antony is de sterkste aanval.

Berghuis of Tadic erachter en als je heel aanvallend moet schakelen kun je ook met Tadic en Berghuis erachter spelen

Ajax speelt al jaren met Tadic op 11 en is weinig verrassend . Tadic is echt een fenomeen maar het is nu de goede tijd om het anders te doen . Dus Bergwijn op 11 samen met Brobbey en Antony . Misschien Tadic proberen op de plek van Gravenberch en dan met Alvarez en Berghuis . Dit moet makkelijk kunnen in de Nederlandse competitie.

Ideaal zou zijn als Ajax Anthony nog voor een miljoen of 80 zou kunnen verkopen. Zoveel ga je er nooit meer voor krijgen. Maar ik zie dat niet gebeuren, dus in dat geval zou ik Tadic toch miss op de bank zetten. Dan kan je spelen met Bergwijn, Brobbey, Anthony als aanval. En Kudus, Berghuis, Alvarez als middenveld. Dan heb je Tadic, Klaassen, Conceição, Lucca, Taylor als invallers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren