Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay valt mogelijk buiten basiself: ‘Hij is geen onvoorwaardelijke fan’

Laatste update:

Het is nog niet duidelijk hoe Guus Hiddink het Nederlands elftal laat aantreden tegen Turkije, in het kader van de EK-kwalificatie. Volgens het Algemeen Dagblad bestaat de kans dat het middenveld en de voorhoede aan verandering onderhevig is. Het dagblad schrijft donderdag dat Wesley Sneijder, Georginio Wijnaldum en Jordy Clasie het middenrif kunnen vormen.

/

Dat zou betekenen dat Nigel de Jong niet aan het startsignaal verschijnt. “Normaal is Hiddink een coach die lang vasthoudt aan gerespecteerde oude krijgers”, zo stelt de scribent van het dagblad. “En De Jong is een specialist voor deze naderende bitchfight." Voorin is Ibrahim Afellay als valse linksbuiten een optie, met Klaas-Jan Huntelaar in de spits. Op rechts strijden Luciano Narsingh en Quincy Promes om de plek van de geblesseerde Arjen Robben.

Het dagblad acht het onwaarschijnlijk dat Memphis Depay vanaf rechts start. “Het talent van PSV heeft in Hiddink sowieso nog bepaald geen onvoorwaardelijke fan. Depay zou zomaar helemaal buiten de basiself kunnen vallen en zich moeten richten op een invalbeurt zoals tijdens het WK.” Het plan B van Hiddink is een alles-of-niets-variant, met Bas Dost naast Huntelaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Jong moet altijd spelen. Geweldige speler

26 maart 2015 om 08:58

Ik hoop toch dat Depay speelt. Paar klassen beter dan Affelay. Met Clasie op het middenveld hoop ik dat we grip kunnnen krijgen op de wedstrijd

26 maart 2015 om 09:03

Ik hoop dat we gewoon winnen ongeacht wie er speelt.
Niemand in dit Oranje is zo onomstreden op Robben na, maar ja zijn blessure is bekend.
Persoonlijk denk ik dat Ibi of Depay amper wat uitmaakt. Het is naar binnen en schieten.

26 maart 2015 om 09:04

Het grote verschil tussen die 2 is dat 1 speelt in het belang van de team en de ander vaak zelf voor de goal gaat.
Ik zou liever Affelay opstellen die voorzetten kan geven aan Huntelaar/Dost die goed kunnen koppen. En rechts had je dan Robben die voor extra creativiteit kan zorgen, een groot gemis. Laten we maar kijken wat Promes er van gaat maken.

26 maart 2015 om 09:10

Als iemand puur voor zichzelf speelt, is het Afellay wel. Verschil met Depay daarin is dat Depay tenminste nog enig talent heeft het verschil te maken.

26 maart 2015 om 09:31

Gewoon 4 4 2. Met huntelaar en bas dost voorin en huntelaar als tweede spits kan ook gewoon goed mee voetballen zag je tegen madrid. Affelay sneijder clasie wijnaldum. Bewegende middenveld en vooral technisch en aanvallende backs. Van der wiel/janmaat en willems. Dit is als guus geen depay wilt laten spelen en promes. Maar minder van de 442 met zulke spelers is dat ze allemaal naar binnen gaan maar als zij de zijkant zoeken netals hoe bv isco dat doet zie ik dit gewoon werken.

26 maart 2015 om 09:34

Het talent Depay is geen cent beter dan Afellay.
Depay is geen team-player en is dus gewoon niet op zijn plaats in Oranje.
Ik denk dat Hunt en of Dost tegen Hiddink zullen zeggen :
Kijk trainer met Depay in de ploeg heeft u geen spitsen nodig.

26 maart 2015 om 09:37

Hoe kan je nou tussen deze 2 spelers twijfelen. Depay na anderhalf jaar basis spelen al evenveel goals en assist als Affelay in zijn hele carriere heeft.

Sorry, maar Affelay bij de selectie halen, prima. Maar hem stellen boven het grootste nederlandse talent is totaal krankzinnig. Affelay is niet eens onomstreden in dat elftal daar en zo bijzonder doet die het ook niet.

Depay lijkt me zonder twijfel, en niet omdat ik fan van hem ben, maar omdat het gewoon de beste linksbuiten is die we hebben.

26 maart 2015 om 09:47

Is depay de grootste talent van nederland. Dus komende jaren mogen we van geluk spreken als we kwalificeren

26 maart 2015 om 09:49

Klopt. Affelay is een overschatte speler in mijn optiek. Lievelingetje van Hiddink. Als je kijkt naar de toekomst van het NL-elftal zou ik gewoon starten met Depay. Hij kan ook uit et niks scoren. Dit gaat belangrijk worden in dit soort wedstrijden.

26 maart 2015 om 10:01

Is dat zo.. Noem verder een Nederlandse speler van zijn leeftijd die zo bepalend is bij zijn club en die zulke statistieken kan overleggen.

Depay is niet alleen het grootste talent wat nederland heeft, op dit moment gewoon de gevaarlijkste en beste speler in mijn optiek.

Edit: Misschien zijn er grotere talenten, maar dat zijn nog geen spelers die voor Oranje klaar zijn. Depay is dat wel. Als je naar deze selectie kijkt, is hij toch echt degene die het verschil zal moeten maken. De enige die iets extra's heeft. Jong Oranje en vooral onder 19 heeft talentvolle spelers, maar nog lang niet het vereiste niveau van grote oranje.

26 maart 2015 om 11:42

El ghazi is bezig met zijn basisseizoen en is maar bij 3 goals minder betrokken dan depay dit seizoen in de ED dus waar hebben we het over. Statistieken tellen waarschijnlijk niet, anders was el ghazi wel geselecteerd ipv narsingh.

26 maart 2015 om 12:22

4 goals, maar dat terzijde. Maar ongeacht de statistieken, is El Ghazi net zover als Depay? El Ghazi zakt nog vaak zat meters onder de ondergrens. Tegen Ado laat hij in 5 minuten tijd ongeveer 4 keer precies zien waarom hij er niet bij gehaald is.

Narsingh is constant en je weet wat je aan hem hebt, bij El Ghazi is dat er gewoon nog niet. Die komt er wel denk ik, maar nu nog niet. Narsingh is de veilige keuze en misschien ook wel eentje van een coach die liever voor zekerheid kiest ipv een keuze op basis van lef of geluk..

26 maart 2015 om 12:52

Je weet wat je aan Narsingh hebt ja. Helemaal niks. El Ghazi is, ondanks die ondergrens waar je het over hebt, al zoveel beter. Narsingh zakt al het hele seizoen onder die ondergrens...

26 maart 2015 om 13:01

Fey95,

ik zeg ook nergens dat ik het eens ben met de selectie hoor.
ben het volledig met je eens. ik heb liever iemand die een fout durft te maken, zeker op die positie.

26 maart 2015 om 15:44

Narsingh een veilige keus? 1 en al drama die gast.
Veilige keuze voor de tegenstander misschien. Maar niet dat ik zeg dat Anwar in oranje hoort( ik vind namelijk van niet hoor), maar hij is gewoon beter dan die narsingh. Daarnaast probeerde ik dus aan te geven dat een debutant niet zoveel onderdoet voor depay zijn statistieken. Wel vind ik depay ook verder hoor daar niet van, maar jij deed alsof depay zijn statistieken ongenaakbaar zijn. Ik wil Anwar wel zien over 2 seizoenen.

26 maart 2015 om 17:18

klaassen en clasie naast elkaar lijkt me een goed duo dost spitsje lb depay en rechts buiten promes ofso

26 maart 2015 om 09:13

De Jong moet spelen als we duidelijk minder zijn dan de tegenstander en moeten tegenhouden, als je zelf wilt voetballen heb je meer aan Clasie. Oranje speelde op het wk zijn sterkste wedstrijd met Clasie op die positie, dominant, elke bal vooruit en op het juiste moment druk zetten.

26 maart 2015 om 09:31

helemaal mee eens!

26 maart 2015 om 10:53

Dus we gaan ons aanpassen aan de tegenstander, daarmee worden we nooit kampioen. Met onze middelen, de kleine bevolking, moeten we niet hetzelfde doen als anderen, want die zullen daar altijd beter in zijn.

Wat heb je aan breken als je de bal daar niet verder dan de breker krijgt?

26 maart 2015 om 11:34

Precies. En volgens je eigen redenering is aanpassen aan de tegenstander de enige optie.

Hiddink out. We gaan ons echt niet plaatsen met zo slechte en over gewaardeerde trainer.

26 maart 2015 om 09:07

Hiddink teert nu al jaren op zijn prestaties van decenia's geleden.

Maar het was ook wel lastig om een andere trainer aan te stellen, aangezien alle andere goede coaches al bij een club zijn.

26 maart 2015 om 09:09

Ja, Koeman.

Afellay verkiezen boven Depay is gewoon bizar. En dat hij uberhaupt twijfelt over Narsingh is ook een lachertje, die hoort er niet eens bij te zitten.

26 maart 2015 om 09:14

Dit artikel is gebaseerd op speculaties door een journalist van een dagblad over de opstelling. Hiddink heeft zich daar nog helemaal niet over uitgesproken. Beetje voorbarige reacties allemaal.

26 maart 2015 om 09:17

Dat maakt het nog niet minder belachelijk dat narsingh er bij zit.
El ghazi elia zijn gewoon beter dan narsingh.

26 maart 2015 om 09:23

Wat Narsingh bij de selectie betreft heb je gelijk. Hiddink kiest voor deze wedststrijd schijnbaar voor ervaring bij Oranje door voor hem te kiezen. El Ghazi voor de leeuwen gooien durft hij nog niet aan

26 maart 2015 om 09:23

El ghazi is te jong en not niet genoeg ontwikkeld, elia is pas net een beetje terug. Nederland heeft geen goede buitenspelers naast robben en in mindere mate depay.

26 maart 2015 om 09:50

Mwha, vaak zit er wel een kern van waarheid in. Op basis van trainingen kan je al veel achterhalen.

26 maart 2015 om 10:24

Daar zijn we Nederland voor.
Jonge spelers moeten de kan krijgen ook in oranje.
De beste moeten spelen en dat is in nu el ghazi vind ik.

26 maart 2015 om 10:34

El-Ghazi heeft zelf al gezegd nog voor geen nationaal team te willen spelen, dus oproepen heeft geen zin.

26 maart 2015 om 10:43

Mrhaas

In trainingen kan je veel achterhalen idd, maar vaak worden die openbare trainingssessies ook wel aangewend, om de aanstaande tegenstander tactisch op de verkeerde voet te zetten.

26 maart 2015 om 10:46

Hij speelt toch voor jong oranje?

26 maart 2015 om 10:47

El Ghazi heeft gezegd dat het nog geen issue is zolang hij nog niet opgeroepen en hij vindt zichzelf nog niet stabiel genoeg om in een a-selectie van één van de twee te debuteren.

26 maart 2015 om 10:31

Ik vind het vreemd dat hij twijfelt over Narsingh of Promes... Hij selecteert in eerste instantie Robben en Narsingh als RB. Optie 1 valt weg en als vervanger roep je Promes op (in weze dus 3e in de pikorde) dan zou Narsingh volgens zn redenatie gewoon moeten starten?

Liever niet maar goed als zelfs Ibi al bij de selectie zit... Dan had ik liever een Elia of Kishna gezien .. Maar sowieso liever Depay dan Ibi

Waarom een veredelde middenvelder opstellen als je een toptalent als Delay hebt? Ook werkt de tanden Willems - Depay goed wat ook fijn is voor KJH. Ik gok dat afellay belastend materiaal in zijn bezit heeft van Guus.

26 maart 2015 om 09:33

Ik denk dat affalay zelf ook meespeelt op dat belastende matriaal

26 maart 2015 om 11:59

Laten we niet vergeten, dit is de conclusie die het AD trekt.
Het zal me niks verbazen als die totaal niet overeenkomt met de daadwerkelijke basisopstelling.
Nigel de jong moet je gewoon opstellen, al helemaal omdat de defensie erachter bestaat uit jonge spelers. Narsing/promes opstellen maar Depay niet? Te bizar voor woorden... Aan de andere kant; Depay heeft bewezen en verschrikkelijke goede invaller te zijn (WK van afgelopen zomer..). Dus als Guus kiest voor 2 spitsen (en dus voorzetten vanaf de zijkant) kan ik het begrijpen. Alleen zijn er geen/weinig spelers die beter zijn dan Depay op die plek. (ibi is wellicht wel een betere 'assist gever'.

depay is in deze selectie toch wel duidelijk de beste buitenspeler. Promes en Narsingh horen naar mijn mening eigenlijk ook niet daar thuis. Vind Ola John of Lens toch wel een stuk verder.

Als Afellay start in plaats van Depay en Nigel de Jong niet in de basiself staat, ben ik echt helemaal klaar met die Hiddink. Laten we hopen dat de krant er naast zit.

26 maart 2015 om 09:13

Gewoon mooi dat de jong niet start we willen winnen

Ik zou zeggen geef Siem de Jong een kans maar die jongen is elke dag geblesseerd.

26 maart 2015 om 09:18

Op basis van wat zou Siem de Jong een kans verdienen? Het is niet alsof hij bij Ajax er bovenuit stak en hij heeft (door zijn blessures) maar 150 minuten gespeeld sinds de zomer. Ik zou, als hij niet geblesseerd was, geen enkele reden zien om hem te verkiezen boven Sneijder, Wijnaldum of Klaassen.

26 maart 2015 om 12:13

Ik vind hem persoonlijk gezegd beter als Wijnaldum en Klaassen is nog veel te jong. Siem de Jong is misschien de meest talentvolle speler van zijn generatie bij Ajax.
Hoe kan je zoiets over hem beweren? Hij zou als CM overal kunnen staan want daar is hij ook goed in. Hij is zonder bal en met bal heel sterk. Hij was zo goed toen Ajax geen spits had dat hij die rol bij Ajax zelfs heeft ingevuld. Hij heeft 4 seizoenen als basisspeler gespeeld en is 4 seizoenen achter elkaar kampioen geworden en hij was de enige uitblinker van zo een matige elftal. Aanvoerder van Ajax en nummer 10. Aan wie denkje dat ze die prestaties te dank hebben? Noem wie je denkt behalve Frank de boer

26 maart 2015 om 14:44

Siem de Jong stak samen met Eriksen er ver bovenuit bij Ajax. Door zijn blessures helaas een teleurstellend jaar geweest maar speelde daarvoor elk middenveld van de tegenstander kapot.

Afellay, mijn god. Kan die jongen niet ergens anders de post gaan bezorgen? Depay, soit, die jongen is volledig van het padje, ondanks het talent.

26 maart 2015 om 09:26

Wie zou dan moeten spelen, promes, narsingh, john, el ghazi, Kisna, elia, toornstra, manu. Ik kan doorgaan maar we hebben niet veel meer helaasm

Terecht die jongen moet weer snel nederig leren spelen wat hij het afgelopen half jaar heeft laten zien is schandalig.

Wanneer Hiddink met Afellay start in plaats van Depay, kan hij zomaar zijn eigen ontslagbrief ondertekenen. Dat zou echt een dwazen-actie zijn. Zelfde geldt voor Nigel de Jong uit de basis houden. Laten we hopen dat het hier een rookgordijn betreft.....

26 maart 2015 om 09:06

Een Nigel de Jong is denk ik erg bruikbaar als je tegen landen speelt waar je vaak moet verdedigen. Guus gaat er van uit dat dat niet het geval is tegen Turkije denk ik. Die keuze snap ik opzich wel.

Dat Guus telkens Affelay blijft opstellen is voor mij een raadsel, die knul presteerd zo weinig.. Dat Guus ook nog twijfelt over Narsingh of Promes zegt ook genoeg. Narsingh is naar mijn mening echt Oranje-onwaardig.

26 maart 2015 om 11:24

Dit klopt niet helemaal. Nigel de Jong is voor dit Oranje altijd bruikbaar. Of je nou zwaar moet verdedigen of vol op de aanval speelt. Met zijn instelling, fysiek en ervaring is hij de man die je nodig hebt.

Speel je vol op de aanval is hij de man die weet waar en wanneer je de counter van de tegenstander moet onderbreken (al dan niet met een slimme overtreding). Speel je tegen een serkere tegenstander dan kan hij op een soort gelijke manier de druk weghalen.

Zowel Clasie als Klaassen hebben beide nog niet bewezen dit te kunnen. Feyenoord ging tegen AS Roma echt stuk op de counters van Roma (dat waren echt grote kansen). En laten we over Ajax maar helemaal niet beginnen.

Zeker bij Nederland met die aanvallende backs heb je verdedigende ervaring en ondersteuning nodig..

26 maart 2015 om 09:51

Verdedigend is de Jong natuurlijk de beste middenvelder, maar als je vol op de aanval wilt gaan spelen is hij gewoon niet bruikbaar in mijn optiek

Wedden dat die met Affelay gaat starten ? Is toch niet te geloven, die presteert al jaren niet meer.

Als affalay op jouw positie komt te spelen, is dat toch wel een teken aan de wand. Dan ben je in de ogen van de bondscoach dus niet de grote vedette.

Ipv. Van dat vedettegedrag, zou ie eens wat harder moeten werken om zijn vorm terug te krijgen.
Dan zou ie 100% zeker een basisplaats hebben

26 maart 2015 om 09:08

Dat Affelay wordt opgeroepen ligt aan het selectiebeleid van Hiddink, wat om te janken is.

Ik heb het idee dat Hiddink zijn oogappeltje altijd laat spelen. Ongeacht of hij presteert of niet.

Zou me niks verbazen als we verliezen van Turkije dit weekend.

"" Het plan B van Hiddink is een alles-of-niets-variant, met Bas Dost naast Huntelaar.""
Mijn gedacht is dat een Depay dan niet nodig is in het elftal.
Dost en Huntelaar kunnen met Depay erin gemakkelijk een vislijntje gaan uitleggen eer zij een bal van links zullen krijgen.

26 maart 2015 om 09:28

Maar dan heb je 2 spitsen, en het nederlands voetbal bestaat uit 1 spits en 2 vleugelsspelers. Dat kun je niet zomaar omgooien.

26 maart 2015 om 09:43

Afgelopen WK vergeten? Of stond jij toen niet te juigen bij de 5-1 overwinning op spanje en het behalen van de halve finale?

26 maart 2015 om 09:54

Ik oordeel niet vanuit 1 wedstrijd. Van Gaal is een mestercoach en hij zal dat misschien kunnen. Maar Hiddink... niet zo schuiven en gewoon een vast plan van aanpak hebben. Zorgt voor minder verwarring en onzekerheid bij spelers.

26 maart 2015 om 10:39

Euhm, 1 wedstrijd? Het hele toernooi is er geen enkele keer een basisopstelling geweest met 1 spits en 2 buitenspelers.
Op Chili en Mexico na, waar 442 werd gespeeld, begon Nederland in een 532. Dat zijn dus de 7 belangrijkste wedstrijden onder Van Gaal waarin hij afweek van de hollandse school.

26 maart 2015 om 11:03

Onder van gaal is wel een wereld van verschil dan onder hiddink. Wat meneer van gaal presteerde was ongelovelijk.

26 maart 2015 om 09:28

Als hiddink nou gewoon een logisch A elftal opsteld heb je dat kan B niet nodig. Gewoon voorhoede Depay - Huntelaar - promes

26 maart 2015 om 09:35

haha je zal toch moeten trainen op een alles of niets variant voor het geval dat hoor

if you faill to prepare, you prepare to fail

26 maart 2015 om 09:45

Gaan we dan ook mike van der hoorn in de spits gooien?

26 maart 2015 om 10:04

als jij ff het artikel leest en daarna de selectie van guus opzoekt, dan kan je daarna wellicht meepraten ipv dit soort trieste opmerkingen die nergens op slaan

26 maart 2015 om 10:09

Mijn excuses ik maakte maar een grapje, ik ben niet erg fan van meneer Hiddink en zijn selectie. Mijn excuses als u zich hier aan stoort.

Wat een matige tot slechte selectie hebben we eigenlijk zeg.
Als je al blij moet zijn met promes affelay.
Narsingh snap ik al helemaal niks van want qua kwaliteit is el ghazi al verder en die is nog groeiende terwijl narsingh echt niet beter meer word.
Middenveld is wel redelijk van ons met clasie de jong blind Sneijder wijnaldum klaassen.
De verdediging is ook best aardig als je het nu bekijkt.
Spelen bij goede clubs en doen het ook goed daar dacht ik.
Maar de aanval helemaal niks zonder robben.

26 maart 2015 om 09:29

Als nederland wordt ons team minder, geen vervanger van van der sar, geen nieuwe sneijder, geen van persie/huntelaar topspits voor de toekomst. en qua vleugelspelers is het op robben en depay na pure armoede.

hij moet zo wie zo in de basis op de plaats van robben spits dost en links affelay

vermeer
van der wiel
van dijk
de vrij
bruno
wijnaldum
sneijder
blind
depay
dost
affelay
26 maart 2015 om 09:30

Waarom dost en niet huntelaar. Dost heeft 7 wedstrijden heel veel gescoort terwijl huntelaar een heel hoog moyennr heeft qua goals/spelminuten. Een van de hoogste ter wereld.

26 maart 2015 om 10:07

depay weet niet eens hoe vanaf rechts moet spelen, want dan komt loopt hij steeds de tribune in, krijgt hij eenmaal door dat de goal aan de andere kant is komt hij nog steeds op zn verkeerde been uit, want voorzetten geven daar doet hij niet aan, behalve als ze op hemzelf zijn, want dan komt hij dubbel in de statistieken...

26 maart 2015 om 11:35

@ Stephan150,

Als jij deze opstelling voor de aankomende twee wedstrijden bedoeld, dan kan dat sowieso al niet: Virgil van Dijk zit niet eens bij de selectie van het Nederlands elftal.

Ikzelf hoop dat Nederland gewoon in een 4-2-3-1 formatie speelt en dat Memphis Depay wel gewoon vanaf het begin mee zal spelen tegen Turkije. Depay lijkt mij ook de meest logische vervanger voor Arjen Robben en het liefst zie ik dan dus ook deze opstelling (zie opstelling).

Cillessen
vd.Wiel
de Vrij
Martins Indi
Blind
de Jong
Clasie
Promes
Sneijder
Depay
Huntelaar
26 maart 2015 om 11:59

Ik zou wel terecht vinden als van dijk wordt opgeroepen.

Of we nou Affelay of Depay er inzetten, Oranje moet toch gewoon van Turkijke winnen?

Ik vraag me dus nog steeds af waarom je in hemelsnaam Afellay op zou stellen...

Krul
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Willems
Clasie
Sneijder
Wijnaldum
Promes
Huntelaar
Depay
26 maart 2015 om 09:30

Bijna goed, maar Cilessen ipv Krul want die kan er geen houtje touwtje meer van. echt hopeloos uit vorm

26 maart 2015 om 10:35

VD Wiel ipv Janmaat... persoonlijk zou ik Nigel nog doen ipv Wijnaldum... extra felheid en kracht ...

26 maart 2015 om 11:59

Janmaat doet het erg goed bij newcastle. Had hem er wel neergezet

26 maart 2015 om 12:05

Van der Wiel bij PSG en daar is de concurrentie toch wat groter en speelt hij ook Europees. Dat zou voor mij de doorslag geven...

Bovendien speelt Newcastle in mijn ogen verdedigender dan PSG dat meer moet aanvallen omdat ze moeten winnen (volgens de verwachtingen) en dat komt meer overeen met de speelwijze van het Nederlands elftal...

Weetje wat ik grappig vind? Iedereen laat zich hier teveel beinvloeden door elkaars mening. Ten eerste laat depay maar bereiken wat afellay heeft bereikt, ten tweede depay zal nooit zijn stempel kunnen drukken in het shirt van psv zoals afellay dat deed! Depay is gewoon een overhyped overtrainde speler die net als van der wiel teveel bezig is met randzaken bijv rap en wijven waardoor hij op zulke aspecten een voorbeeld kan nemen aan ibi die altijd keurig en correct handeld en verslaggevers te woord staat etc.

26 maart 2015 om 09:53

Wat heeft Affelay dan precies bereikt?die transfer was mooi, maar gewoon een makkelijk gokje van Barca. Die blessure was heel zuur, maar dat is alweer tijdje terug. Hij speelt niet in Griekenland en is niet onomstreden daar.

Depay zal straks van PSV naar een topclub gaan. Ik vrees voor Affelay dat hij straks gewoon weer naar een ander land gestuurd wordt om daar ergens te gaan ballen.

Affelay heeft dik 200 wedstrijden gespeeld voor PSV en was een publiekslieveling, maar zonder Depay had PSV nooit eerste gestaan op dit moment. Affelay heeft in zijn PSV carriere minder goals en assist dan Depay dat nu al heeft. Depay is topfit, waar Affelay nooit het lichaam van een topsporter had.

Affelay was op 20 / 21 jarige leeftijd ook absoluut niet de makkelijkste, maar dat is gegroeit. Depay is nu op die leeftijd, is wel onbetwist basisklant, topscorer (dacht ik) en momenteel de beste speler van Nederland.
Depay is gewoon verder dan Affelay was op die leeftijd en een stuk bepalender geweest ook al.

26 maart 2015 om 10:12

buiten dat affelay nog steeds een heel naar mannetje met enorme grootheidswaanzin is ben ik het helemaal met je eens

affelay heeft veel talent, maar maar alleen talent hebben is niet genoeg, je zal er ook keihard bij moeten werken, dat ontbreekt er aan bij affelay, die vertelt liever anderen dat hij zichzelf zo fantstisch vindt dan dat hij op het trainingsveld zn best doet die eeuwige belofte eindelijk eens in te gaan lossen

ook is affelay in zijn psv tijd idd niet bepalend geweest, het was een soort veredelde postbode die als het er om ging verstoppertje speelde

barca heeft hem toen gepakt met een contract va 6 maanden, was idd een gok die je kan wagen, helemaal omdat barca er op rekende dat mocht het niks worden hij nog verkocht zou kunnen worden, maar dan had affelay toch eens karakter moeten tonen en aan de bak moeten gaan, doe je dat niet dan beland je griekenland en daarna ergens in een zandbak ofzo

Nou ik ben benieuwd hoe Hiddink gaat aantreden tegen Turkije. Word een erg spannende pot, dit is ook echt 1 van de eerste keren dat ik echt uitkijk naar een kwalificatie wedstrijd.
Ik zou met onderstaande opstelling spelen:

Cilessen
vd Wiel
de Vrij
Vlaar
Willems
de Jong
Clasie
Wijnaldum
Sneijder
Dost
Huntelaar

Ach kijk nou eens. Depay, de nieuwe en betere Ronaldo, die straks naar een topclub als Real of Barcelona mag trekken, deze mag niet eens meespelen bij Oranje.

Zal wel komen omdat ie zo goed is.

26 maart 2015 om 09:45

Het is een en al armoede op de vleugels op robben na. Wie zou u opstellen?

26 maart 2015 om 09:47

Hazard, let maar op, Iedereen komt gaat Hazard zeggen

26 maart 2015 om 09:56

Ik zie jullie veel op vz met jullie volle balkjes. Ik zou graag jullie mening willen weten als dit mag.

26 maart 2015 om 10:02

Restyleznl,

Mja, da's al jaren zo. Maar Robben maakt uiteraard veel goed.

Hakim Ziyech of een Anwar El Ghazi zou ik wel durven zetten.

Van Persie misschien ook, maar die is linksvoetig. Heb je het probleem dat ie te veel naar binnen zal willen komen. Maar het kan eventueel wel.

Misschien moet NL ook geen 433 gebruiken, maar een gewone ouderwetse 442. Heb je gelijk meer mogelijkheden.

26 maart 2015 om 10:08

Baardgrasmus,

Op die plek? Eerder De Bruyne dan.

26 maart 2015 om 10:12

Verjonging is inderdaad mogelijk maar El Ghazi lijkt me nog te jong. dan zou ik liever met een 4-5-1 variant spelen. Met aanvallende middenvelder en lopers als fer en wijnaldum.

26 maart 2015 om 10:20

Restyleznl,

Je moet ze er toch ooit eens insmijten. Turkije is geen zwakke ploeg, maar het is ook geen Duitsland of zo eh.

En nu Robben er niet is, moet je van de nood een deugd maken. Ideaal momentje dus.

451? Je speelt toch thuis? Dan mag je toch met 2 spitsen spelen of met 1 in de punt en 2 op de flanken. Niet?

26 maart 2015 om 11:16

Ben je weer lekker aan het provoceren iedereen komt? Alsof talenten nooit up en downs hebben. Zelfde geldt voor Depay. Maar goed, jij gaat lekker mee in de waan van de dag.

26 maart 2015 om 11:23

Ik ga niet mee in de waan van de dag dat ie een absolute wereldster is of zal worden.

Is het dat wat u bedoelde?

Wordt Depay zomaar afgeschreven als hij een paar weken niet presteert volgens verwachtingspatroon, bij PSV is hij een grote meneer. In het NL elftal niet, daar moet hij nog een hoop bewijzen en juist dat is de reden waarom we hem op moeten stellen.

In tegenstelling wat hier beweert wordt kan hij wel degelijk goed voetballen, denk je nou echt dat die grote clubs miljoenen willen investeren in hem om dat hij een matige voetballer in de eredivisie is ?

Allemaal iets positiever verdient deze jongen wel

26 maart 2015 om 10:03

Deze jongen is 20 jaar. Het is geen arjan robben. Deze jongeman moet nog veel leren. Maar zoals ik al zei, vleugelspelers zijn heel schaars voor het nederlands eftal. En als depay een opvlieger krijgt dan kan hij het zo beslissen.

Zet Depay even tegenover Sneijder en de De Jong in een training en hij weet weer waar hij staat. Als hij dat overleeft kan hij weer worden opgesteld. De Jong laten spelen tegen Turkije is nog iets anders. Tegen Turkije heb je de dynamiek nodig van Clasie. Bal veroveren en diep spelen, direct een Turkse linie overslaan. Snelheid in het spel brengen in plaats van de vertragende balletjes breed/terug van De Jong.

Depay gewoon laten invallen en dan forceren. Dan is hij op zijn scherpst denk ik

Clasie in deze vorm verdient zeker een basisplek. De Jong is niet zeker van een plek bij Milan en Clasie heeft zich ontpopt tot de absolute leider van Feyenoord.

Je speelt thuis, je moet winnen/dus moet je winnen en Turkije is een geduchte tegenstander, maar niet met de counterscherpte van bijv. Argentinie, DL etc. Dus vind ik het logisch om te kiezen voor een voetballer als Clasie ipv De Jong op Cvm.

Ik vind Clasie ook gewoon een hele goede voetballer.

Ik vind het echter onbegrijpelijk om niet voor Depay te kiezen op links. Depay is niet in beste doen, maar voor mij nog altijd de beste optie op links, wat ook een plek is waar Affelay nooit heeft getoond zich echt thuis te voelen.

Zet Affelay dan op rechts, hoewel ik persoonlijk daar voorkeur heb voor Promes. Als het maar geen Narsingh is ...

Ik zou dit eens proberen met een vrij rol voor Depay voorin

Cillessen
DeVrij
Vlaar
Indi
V.D.wiel
Clasy
Blind
Willems
Sneijder
Huntelaar
Depay
26 maart 2015 om 11:12

Vind dat wel een beetje erg verdedigend. 5 man + 2 controleurs. We kunnen thuis tegen Turkije toch wel gewoon 4-3--3 spelen?

26 maart 2015 om 11:53

Ja precies.
Ik denk dat de opstelling van Mrki wel een goede zou zijn tegen Spanje

26 maart 2015 om 15:46

Ja ok maar als je geen goede rechtsbuiten hebt? wat moet je dan

In mijn opstelling spelen we gewoon 433. Met Huntelaar in de spits en Depay met Promes op de flanken. Op het middenveld kies ik voor Sneijder, Blind en Klaassen. Blind heeft bij mij een dikke streep voor op Clasie want Blind speelt wekelijks zeer goed bij Manchester United.vwat ik indrukwekkender vindt dan spelen bij Feyenoord met alle respect.

Klaassen zou bij mij de kans krijgen zich in het elftal te spelen. Hij houdt het baltempo altijd hoog en heeft het technische vermogen om ook in de kleine ruimte van waarde te zijn. Bovendien is hij een echte box to box speler. Bovenal een speler die ook nooit in verdedigend opzicht verzaakt. Sneijder, Affeley en Wijnaldum hebben dat minder van nature.

Aangezien oranje met de buitenspelval moet spelen om pressie te kunnen spelen heeft Veltman bij mij een basisplaats met de Vrij er langs. Want Veldman is een van de weinige verdedigers in Nederland die vooruit verdedigt. Willems en van de Wiel zijn de backs. Om die simpelweg het beste zijn.

Cillissen
Van de Wiel
Veltman
De Vrij
Willems
Klaassen
Blind
Sneijder
Promes
Huntelaar
Depay

Ik zou zo spelen.
Nigel de Jong zal ik er niet inzetten, omdat ik van mening ben dat Blind of Clasie toch wat meer voetbal brengen. Komt er nog eens bij dat de Jong bij AC speelt, wat echt helemaal drama is. Een team wat niet draait, zo kom je niet lekker binnen bij Oranje

Jasper
Greg
Stefan
Bruno
Jetro
Gini
Daley
Wesley
Quincy
Klaas-Jan
Memphis

Even serieus, waarom wordt Afellay nog steeds bij de selectie gehaald. Wat heeft die man in godsnaam de afgelopen weken/maanden/jaren voor voetbal gebracht? Depay zit misschien in een dipje, maar heeft naar mijn mening toch echt wel meer laten zien dan Afellay.

En nu echt de allergrootste grap: Narsingh.

Selecteer dan Edwin van de Sar maar weer, en zet hem maar op rechtsbuiten. Dit kun je toch gewoon niet meer menen. Narsingh kan alleen snel rennen, dan houd het wel op. Het Nederlands elftal speelt geen counter voetbal, en zou dit ook nooit moeten doen. Zet dan Willems rechtsbuiten, die levert in ieder geval een paar bruikbare voorzetten af per wedstrijd.

Ik begrijp de keuze voor Afellay gewoon niet, als bondscoach heb je twee taken: het op dat moment beste team opstellen, dus de beste voetballers van Nederland tot een elftal weten te formeren.
En aanvoelen welke spelers de komende jaren gaan uitgroeien tot nieuwe sterkhouders, om die vervolgens bij de groep te halen en waar het kan ervaring laat op doen ( vriendschappelijke potjes, en bij een ruime voorsprong ).

Afellay hoort zeker niet (meer) bij de beste spelers van Nederland, op de posities waar hij kan worden ingezet, hebben we spelers die hem inmiddels zijn voorbij gestreefd, bovendien zijn die spelers een stuk jonger dan Afellay en kunnen ze alleen maar beter worden, terwijl Afellay alleen maar minder wordt.
Hiddink heeft een paar spelers van de oude garde ( Sneijder, Robben, Van Persie, Nigel de Jong, Huntelaar ) op wie hij nog altijd kan rekenen, de nieuwe generatie ( Wijnaldum, Klaassen, Clasie, Depay, Promes ) is nog niet beter de bovengenoemde spelers, maar zoals ik al zei, zijn ze allen jonger dan Afellay en inmiddels gelijkwaardig zo niet beter.
Zelfde geldt voor van der Vaart, die is oud en niet meer beter dan de jongere garde, dan klinkt het hard, maar dan zit je tijd er op het hoogste niveau gewoon op.

Los van mijn argument, ben ik ook nooit fan geweest van hem als speler, hij is technisch vrij goed, maar tactisch is het een onbenul.
Hij blijft maar lopen met de bal, terwijl een moderne top middenvelder weet dat je vooral zonder bal belangrijk moet zijn, een keer raken en dan diep gaan, spelers als Thomas Muller, de Bruyne, Pogba, en Gotze, tonen aan hoe het moderne voetbal gespeeld moet worden en dus niet als een debiel over dat veld blijven rennen met die bal aan je voeten.
Bij balverlies doet Afellay vervolgens niet meer mee en dat kan gewoon niet, bovengenoemde spelers lopen juist de longen uit hun lijf als ze de bal niet hebben.

Clasie is een goede middenvelder. Ondanks dat hij niet zo groot is. Altijd rustig aan de bal. Weet de voetvallende oplossing te vinden. En die is meestal vooruit in plaats van achteruit. 1 van de grootste talenten van nederland

26 maart 2015 om 13:21

Groot talent ja. En enorm ondergewaardeerd. In België kennen alleen de 'abnormale' voetbal-nerds hem.

Hoe kunnen mensen nou nog iets positiefs over die narsingh zeggen. Heeft echt nog helemaal NIKS laten zien bij psv. En dat zeg ik als trouwe psv supporter. Je hebt er echt helemaal niks aan.
En Depay net zo goed al Affelay?
Mensen hebben poep in hun ogen

Wat jullie vergeten is dat affelay psv naar succes bracht. Depay is alleen met zichzelf bezig. Sorry maar depay mag de veters van affelay niet strikken. Jammer van de blessure anders had affelay bij barca nog wat meer kunnen laten zien, geloof me depay gaat bij een club als tottenham terecht komen echt niet hoger

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren