Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Denswil is niet jaloers op Veltman: 'Mijn tijd bij Oranje komt nog wel'

Laatste update:
/

Stefano Denswil kan er uitstekend mee leven dat niet hij, maar ploeggenoot Joël Veltman door Louis van Gaal bij de selectie van Oranje werd gehaald. De twee jonge stoppers hebben zich de voorbije maanden opgewerkt tot basisklanten bij Ajax en gezien het aantal alternatieven dat Van Gaal heeft, lijkt iedere jonge verdediger in aanmerking te komen voor een kans. Denswil moet echter nog even geduld hebben.

Terwijl hij zich met Jong Oranje voorbereidt op de duels met Jong Slowakije en Jong Frankrijk, mocht Veltman zich dinsdag in Noordwijk melden bij de A-ploeg. Jaloers is Denswil echter niet. "Joël en ik spelen al sinds de B-junioren van Ajax samen achterin. Mooi dat hij nu al de stap naar Oranje kan maken. Dat verdient hij ook. Joël doet het fantastisch", stelt hij in gesprek met NUsport.

Van Gaal gaf te kennen dat hij ook Denswil in de gaten houdt. Hij vindt Veltman echter verder in zijn ontwikkeling. "Het is vooral mooi dat de bondscoach me in de gaten houdt. Dat geeft aan dat ik goed bezig ben bij Ajax. Er valt natuurlijk nog genoeg te verbeteren. Maar als ik deze lijn doorzet denk ik dat ik de stap naar Oranje nog wel een keer", denkt de twintigjarige verdediger. " Ja, mijn tijd bij Oranje komt nog wel."

Gaat Stefano Denswil het tot Oranje schoppen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denswil is veel beter dan veltman maar waarschijnlijk niet in de ogen van Van Gaal.

12 november 2013 om 17:05

Ben er niet mee eens. Ik vind Veltman een sterkere ontwikkeling maken, dan Denswil. Toen tegen Celtic wist Denswil af en toe niet wat hij moest doen, terwijl Veltman goed bij zijn man bleef. Toen Kayal dribbelend naar de doel ging, wist Denswil echt niet wat hij deed, hij liep maar wat.

12 november 2013 om 17:09

Denswil is een betere verdediger kwa alles behalve inzicht.
Denswil heeft dan ook meer potentie dan veltman.

12 november 2013 om 17:40

Daar ben ik het niet mee eens.

Veltman is slimmer in duels, weet wanneer hij in moet stappen bijvoorbeeld. Denswil doet dat in mindere mate maar is weer ietwat sterker, qua fysiek. Toch vind ik Veltman overtuigender in zijn gespeelde wedstrijden in Ajax1. Heeft minder grove fouten gemaakt. Daardoor vind ik Veltman op dit moment beter dan Denswil.

12 november 2013 om 17:43

Ik vind het juist andersom.
Ik vind Veltman de betere verdediger en Denswil de betere opbouwer.

Want je ziet ook dat Denswil vaak mee naar voren gaat en vaak op het middenveld te vinden is bij balbezit waar Veltman vaak 1 op 1 sterk is en zijn man uitschakelt.

Dus dat v. Gaal de een selecteerd inplaats van de ander kan ook goed te maken hebben met wat voor type speler hij wil hebben.

12 november 2013 om 17:43

Dat is je fanboymening.
Laat het selecteren maar aan de echte kenners over.

12 november 2013 om 18:17

Helemaal
Niet als Denswill was ingestapt was je weg het was 3 tegen 2 de backs verzaken in dit geval de beste optie was om op het allerlaatst in te stappen en moest veltman instappen wat ie ook deed. Want hij blokte de weg naar de linksbuiten al af. Die kayal had met een simpele pass buitenkant voet de rechts buiten in positie kunnen brengen als Denswill had ingestapt.

12 november 2013 om 17:15

Ze hadden Thiago Silva en Piqué moeten halen

12 november 2013 om 17:22

Zo inderdaad

Realistische, nuchtere jongen. Deed het in het begin heel erg goed, maar heeft nu een kleine terugslag. Had een paar slordigheidjes tegen Nec, maar hij komt er wel weer bovenop.

Ik ben trouwens benieuwd of Frank de Boer Denswil laat staan of Moisander voor hem in de basis zet.

12 november 2013 om 17:02

Ik hoop dat eerste. Denswil en Veldman gaat prima samen en daarnaast geef ik de voorkeur aan jonge nederlandse spelers. Ik hoop Frank ook.

12 november 2013 om 17:39

wat gaat ajax dan doen met van de hoorn van 4 miljoen?

12 november 2013 om 17:44

Kurk..

Als miskoop beschouwen denk ik, want dat is wat je graag wilt horen?

En je hebt gelijk, in mijn optiek. Van der Hoorn heeft tot op heden laten zien geen meerwaarde te zijn voor Ajax1 en Denswil en Veltman laten zien zich vele malen beter te ontwikkelen. Ajax doet weinig miskopen meer de afgelopen jaren maar dit lijkt er toch echt eentje te worden / zijn. En dat kan een keer gebeuren...

12 november 2013 om 17:45

Wissel bij het 1e en afhankelijk van wanneer Jong Ajax speelt zal hij daar spelen.

Achteraf was 4mln teveel geld maar Ajax heeft hem gewoon nodig voor de breedte.
Want voor de 2 centrum posities hebben ze nu alleen Desnwil, Veltman, Moisander en vd Hoorn.

Hadden ze vd Hoorn niet gehaald dan had je maar 3 spelers voor het centrum gehad en dat is gewoon te weinig.

Blind is niet geschikt voor het centrum, Boilesen komt ook gewoon tekort voor het centrum.

12 november 2013 om 18:12

Eerlijk gezegd zie ik liever Boilessen of Blind in het centrum dan van der Hoorn, op dit moment. Heeft in alle wedstrijden in Ajax1 laten zien dat hij op alle fronten tekort komt voor het niveau van Ajax.

Laten we hopen dat Stam nog met deze jongen kan, anders gewoon je verlies pakken en hem zo snel mogelijk van de hand doen.

12 november 2013 om 23:27

Veltman kan ook prima uit de voeten als middenvelder. Als Van der Hoorn progressie maakt, kan Van der Hoorn rechter centrale verdediger worden. Van der Hoorn nu al afschrijven is te voorbarig.

12 november 2013 om 17:54

Helemaal gelijk, ik denk dat hij moisander gewoon weer basis komt te staan, je mist met denswil en veltman toch wel die ervaring, die je met moisander wel hebt.

Mooi dat hij het gunt. Hij heeft wel gelijk. Ik hoop hem over vier jaar een centrum te zien vormen met Veltman

Denswil komt er wel. Hij zal nog wel een dipje krijgen zoals alle jeugdige voetballers, maar hij krijgt bij Ajax de kans, speelt Champions League, heeft talent en traint met Jaap Stam. Lijken mij voldoende ingredienten om een prima voetballer te worden.

Zo is het maar net. Gewoon blijven vechten en trainen. Hij is talentvol en er zit nog veel rek in.

De laatste wedstrijden vind ik Veltman toch echt veel beter spelen dan Denswil, dus volledig terecht. Ik dacht in eerste instantie dat Denswil een beter talent was, maar daar begin ik wel over te twijfelen. Je ziet bij Veltman zo goed dat hij het spel perfect leest, zich heel goed opstelt, goede tackles maakt en scherp is. Bij Denswil zie je nu nog erg vaak dat hij maar half ingrijpt, zijn mannetje wat te vaak laat lopen en gewoon minder slim verdedigd.

Hij is een natuurtalent. Zo komt hij op mij over. Heeft veel rust aan de bal, misschien iets teveel. Ik denk dat hij zeker in Oranje gaat spelen vroeg of laat. Ik hoop het liefst dat hij voetballend/opbouwend wat beter wordt en naast Virgil van Dijk de toekomstige centrum duo wordt.

12 november 2013 om 17:08

Rust aan de bal.
Dat komt omdat hij niet tegen sterke tegenstanders speelt.

12 november 2013 om 17:10

Celtic , ac milan volgens mij ook nog tegen psv.
Allemaal niet sterk jouses?

12 november 2013 om 17:13

Zelf tegen Barcelona speelde hij uitstekend.

12 november 2013 om 17:21

Gaat hij de wedstrijd tegen PSV erbij typen hahahah.

12 november 2013 om 17:28

Inderdaad vraag maar aan Messi hoe lastig hij het had tegen Denswil........

12 november 2013 om 17:44

Jouses.. ben je vergeten dat hij al tegen over balotelli heeft gestaan en gewoon een puike wedstrijd speelde.... jaa iedereen praat wel over veld man maar tegenover wie stond veltman dan.? .. het klopt dat denswil paar slordigheden heeft en dat veltman 2 a 3 goede wedstrijden heeft gespeeld maar dat heeft denswil ook gehad in het begin toen hij erin kwam vooral tegen ac milan thuis. Maar dat vergeet men.. maar hoe dan ook veltman zit in een betere fase dan denswil maar hijs echt niet beter.. laten we kijken hoe veltman het doet tegen barca over 2wkn

12 november 2013 om 17:57

Elke verdediger heeft het lastig tegen messi... vooral in Nederland dus ga nou niet popi jopi lopen doen. Maar kijken of veltman het goed oplost over 2wkn

12 november 2013 om 17:19

Natuurtalent? Hij speelt inderdaad als iemand op een grasveldje ergens in Bijlmerpark.

Hij is gewoon een foutenmaniak. Ik hoop dat hij tegen Feyenoord speelt in de Kuip over een aantal maanden. Dan zijn ook die 3 punten binnen !

12 november 2013 om 17:25

bijlmerpark ? nee van immers schaken en te vrede worden we vrolijk
en nelom is de nuwe roberto carlos toch ? niet te veel blowen ofzo man

12 november 2013 om 17:27

schaken komt tenminste zijn mannetje voorbij. kun je niet zeggen over die fischer die geen schooljuffrouw voorbij gaat. om maar eens te zwijgen over die 39 kilo ^^zware^^ andersen.

12 november 2013 om 17:31

ten 1e ben ik Feyenoord supporter een van de weinige objectieve zo denk ik
maar schaken immers , te vrede , nelom hadden nooit in het prachtige kuip gespeeld als we geen schulde hadden en dat weet jij ook we hebben een verdomd slecht elftal az speelde met de handrem afgelopen zondag die waren moe. dus begin aub niet met je Schaken mijn opa op krukken is nog sneller

12 november 2013 om 17:39

Feyenoorder? Gewoon goed in de smaak vallen bij die Ajacieden dat is jouw doel. Maar goed, dan zul je een zeer fitte opa hebben. Schaken vind ik ook niets maar hij is als vleugel beter dan die Ajax jochies. De rest heb ik niet opgenoemd want hun vind ik ook niks maar mij hoor je hun niet ophemelen of niet soms? Die Ajacieden praten over hun spelers alsof we in 1995 zijn. Denswill aub zeg.

12 november 2013 om 17:50

Oranje88 is allemaal leuk een aardig wat je zegt... maar dit is een jonge verdediger die nu in een iets mindere fase zit.. daar zitten bmi en de vrij ook in. want je gaat mij niet vertellen dat denswil alle wedstrijden die jij hebt gezien fouten maakte.. het is nu de laatste weken dat hij slordig is maar je kan het ook overdrijven.

12 november 2013 om 17:50

1998/1999

12 november 2013 om 17:56

Het gaat niet om Stefan of Bruno @ Materdam01

Mij hoor je niet zeggen dat zij het denderend doen op dit moment.
Maar ik lees gewoon dat veel Ajacieden doen alsof die Denswil wekelijks een 8 speelt. Hun overdrijven!

12 november 2013 om 17:59

Niemand zegt dat.. iedereen die dat zegt kijk met een roze bril. Je moet gewoon eerlijk zijn de laaste weken is hij gewoon minder.. en slordig maar kom mij niet uitleggen dat hij er niks van bakt.. want die opmerking ''denswil pffff'' slaat ook nergens op oranje88

12 november 2013 om 18:05

Oranje88 gewoon je Feyenoord bril afzetten vriend we hebben een middelmatig selectie we mogen blij zijn als we 5e worden vind ik als az vol op de aanval ging moest ik het nog zien.

on: Denwil is gewoon een jonge met potentie heeft tijd nodig veltman is ook een jaar ouder heh wees blij dat de traditonele topclubs met NL se jonge centrale verdedigers speelt

12 november 2013 om 18:10

Veltman vind ik inderdaad een aardige speler (dat durf ik te zeggen), maar die Denswil nou nee.
We hebben inderdaad niet zo een geweldige selectie maar dat durven wij Feyenoorder toe te geven. Die Ajacieden denken echt dat ze sterren in huis hebben. Wedden dat een Andersen bij ons niet had gespeeld in 't eerste elftal?

12 november 2013 om 18:11

Moet je beter lezen, zoveel van je mede ajacieden zeggen dat. Blijkbaar een trend in Amsterdam.

12 november 2013 om 18:17

@ Oranje88

Jouw reacties geven aan dat Feyenoorders Ajax veel meer als een rivaal zien dan visa versa. Je zit alleen maar af te geven op spelers en fans van Ajax. Het spijt me als je een keer een vervelende Ajacied bent tegengekomen, maar vervelende mensen kom je bij elke club tegen. Betekent niet dat ze allemaal zo zijn.

12 november 2013 om 18:36

hardcore lekkere Feyenoordsupporter ben jij met je we mogen blij zijn dat we 5e worden. Op basis waarvan? Onze selectie is hetzelfde terwijl we vorig jaar 3e werden en bij de concurrenten zijn alle belangrijke spelers weg en die doen het nu met jonkies waar wij het 2/3 jaar geleden mee deden. Hoe kun je dan zeggen dat we blij mogen zijn met een 5e plaats?

12 november 2013 om 19:38

Was het niet fischer die vorig seizoen jouw club min of meer de das om deed?

12 november 2013 om 20:50

@ vedetterut

Inder, blij zijn als jullie 5e worden is overdreven. Maar ik vind 5e wel gewoon een prima plek voor dit Feyenoord hoor als ik heel eerlijk ben.

12 november 2013 om 22:31

Hahaha typisch Ajax geilen op het verleden.
Die Fischer is 1 en al overschat, en maar naar binnen gaan en schieten terwijl hij een zeer zwak schot heeft hahaha.

12 november 2013 om 22:52

Hij speelt toch ook niet meer?

13 november 2013 om 08:05

Oranje88
Leuke reaktie van jouw. Typisch Ajax, geilen op het verleden?
Ten eerste is het niet het verleden, maar gewoon de huidige gang van zaken. Wij zijnde kampioen, wij spelen Champion League en wij worden in de wereld gezien als veruit de grootste Nederlandse club. Verleden zowel als hedendaags.

Ten tweede: wij kunnen tenminste geilen op het verleden. Feyenoord heeft geeneens een verleden, of wou je die eendagsvlieg in 1970 rekenen als een verleden?

Nou even on topic: ik zou op dit moment ook Denswil niet bij Oranje selecteren. Ook Veltman had voor mij persoonlijk niet gehoeven. Niet omdat hij het niet kan, integendeel. Maar ik vindt het allemaal iets te snel gaan. Liever had ik dat Frank hem wat in bescherming nam, want er is nu natuurlijk een imens grote druk op deze jongen. Gelukkig is hij zeer slim en nuchter. Ben niet verbaast dat hij er nu staat. Zelfs in de Nextgen series was het gewoon heerlijk om Joel te zien verdedigen. Stefano doet het ook hardstikke goed, maar lijkt moeite te hebben om 90 minuten geconcentreerd te kunnen blijven. Dat is toch wel een vereiste op dit niveau, ook al ben je jong. joel kan dit (tot dusverre) wel opbrengen. Die jongen heeft genoeg geleerd van die ene grote fout tegen Theo Janssen, vorig jaar.

13 november 2013 om 17:24

wat je on topic verteld, daar ben ik het mee eens @ adutchcrew!
wat betreft hetgeen over 1970 (hoewel 2002 wonnen we ook een europese prijs) vind ik ook dat typisch ajax gedrag. het lijkt erop dat jullie ajacieden alleen maar voor ajax zijn zodat jullie lekker kunnen uitkramen dat jullie kampioen zijn. totaal geen loyaliteit.
ik durf te wedden dat als ajax ooit degradeert (fictief) dat 90 van de ajacieden overstapt op een andere ploeg.
wij feyenoorders houden gewoon van ons aller feyenoord, of we nou prijzen pakken of niet. uiteraard worden ook wij boos als de resultaten tegenzitten maar at the end of the day staan wij achter feyenoord door dik en dun.
niets is sterker dan dat ene woord: f e y e n o o r d.

Ik hoop het wel voor deze jongen hij doet het goed maar laat hem maar eerst een half seizoen goed blijven spelen en tegen een sterke tegenstander.
Maar ik hoop vurig dat van Dijk voor hem komt want dat is toch het grootste verdedigende talent van Nederland.

12 november 2013 om 19:22

Ja, veel beter dan de rest.. Mar speelt niet bij Ajax dus komt niet onder van Gaal in Oranje. Ben dus benieuwd wie van deze twee naar Brazilie mag.
Mogelijk beide

13 november 2013 om 08:13

Een beetje kinderachtige opmerking van je Martinus. Dan kunnen we wel een groot blik wormen openen. Die Feyenoord jonkies hadden ook niets te zoeken anderhalf jaar geleden. Een paar van die Psv'ers ook niet. Net zomin als nu een paar Ajacieden. Maar als het om een Ajacied gaat, komt het bij jouw blijkbaar wat gevoeliger over.
Van Dijk is ook zeker een goede verdediger, maar voetballend legt hij het toch af tegen Joel. En dat baseer ik niet op die paar wedstrijdjes die Joel de afgelopen week heeft gespeeld. Als Joel niet een paar vervelende blessures had opgelopen, waarvan een zware, dan had hij al lang vaste speler geweest bij Ajax. Misschien niet basis omdat hij Toby voor zich had, ook al heeft hij meer potentie dan Toby in mijn ogen.

Colombia wordt een goede test voor de verdediging van Nederland.

straalt rust uit . hoe vaker hij en Veltman met elkaar spelen hoe meer ze mekaar gaan begrijpen
maarja moisander kan je toch ook niet op de bank zetten ? (kapitaalsvernietiging)

12 november 2013 om 17:52

van de hoorn toch ook niet.4 miljoen?

12 november 2013 om 18:12

tjaa dat kan je hebben maar we moeten hem nog niet afschrijfen hoop doet leven
de scouts van ajax zullen tog geen oogkleppen hebben

van Gaal is nog opportunistischer dan de gemiddelde Vz'er man.

Toen Denswill net doorbrak, riep iedereen hier dat ze het ongelooflijk vonden dat in eerste instantie de Boer de voorkeur zelfs aan Veltman wilde geven in de verdediging ipv Denswill.

Nu, na amper 5 wedstrijden, hoor je geen enkele "kenner" meer deze "analyse" geven.

Maar van Gaal gaat daar net zo vrolijk in mee. Het is toch lachwekkend dat je al na 3 goede wedstrijden als Oranje-klant bent?

Al heet je Messi, je moet je geloofwaardigheid als topland toch wel staande houden door een speler iets meer te laten doen dan 3 sterke wedstrijden te spelen voor ze opgeroepen worden? Veltman zat niet eens in de voorselectie!!!

12 november 2013 om 18:01

Veltman heeft natuurlijk last van een blessure gehad, vandaar dat hij later bij Ajax 1 kwam.

12 november 2013 om 19:41

Volgens mij wordt hij enkel bij de groep gehaald om iedereen te leren kennen etc, dus wat je zegt klopt van geen kant, bij de kwalificatie wedstrijden komt hij absoluut nog niet in aanmerking

Alsjeblieft niet. 1 middelmatige verdediger van Ajax is al meer dan genoeg. Wij Nederlanders krijgen eerst blind door de strot geduwd, nu een 1 daasvlieg en dan zeker ook nog ene denswill.pffff

13 november 2013 om 08:18

Ga er maar vast aan wennen hiddebaatje. Binnenkort staat de Ajax verdediging gewoon in Oranje. Alleen is een daarvan dan een ex-Ajacied, omdat Greg de rechtervleugel zal verdedigen. Tenzij van Hanegem natuurlijk bondscoach zou worden.: . Dan staat er geen een Ajacied meer in Oranje.

Ga eerst meer eens een jaar lang goed presteren, van gaal is er dadelijk niet meer!

12 november 2013 om 17:53

Hahaha een jaar? Maar veltman kan er wel zo na 3 wedstrijden in komen... beetje scheef vind je ook niet. En hoe bedoel je ga eerst maar een jaar lang goed presteren. . Alsof hij heeft gezegt dat hij in het nl elftal moet.. hij zei alleen dat hij het veltman gunde.. beter lezen.

Ik vond Denswil het erg goed doen, maar vind hem eigenlijk wat minder sinds Veltman terug is. Misschien dat Denswil zelf minder is gaan spelen of het lijkt zo omdat Veltman nog net even wat beter is? In ieder geval kan je Veltman makkelijk de kans geven, waarom ook niet. Snap die problemen erover niet zo. Ik bedoel...de Vrij, Indi, Bruma krijgen en kregen ook meteen de kans toch toen ze even goed speelden? Laat die jongens er even aan proeven, is alleen maar goed voor ze.

Mooi om te zien dat de traditionele top 3 op dit moment met een jong Nederlands centrum spelen (m.u.v Martins indi dan). En alle zes zijn het potentiële toppers. Er hoeven er maar twee door te groeien naar de Europese top. Dan hebben we over een paar jaar hopelijk een geweldig centrum staan in het Nederlands elftal.

ON: Denswil doet het uitstekend bij Ajax, al vind ik hem de laatste tijd iets minder spelen dan aan het begin. Hij is sterk, heeft een goeie trap en kan goed koppen. Nu moet hij positioneel nog sterker worden en gewoon slimmer. Maar daar zal Stam zowel Veltman als Denswil zeker in gaan verbeteren.

12 november 2013 om 18:14

Waarom is Indi niet een jonge Nederlander?

12 november 2013 om 18:19

@setto

Nee, natuurlijk wel, hij hoort bij de potentiële toppers.hij speelde alleen niet in het centrum Zondag. Maar normaal gesproken speelt Feyenoord wel met Martins Indi in het centrum natuurlijk.

12 november 2013 om 18:27

Ah okay, dan snap ik 'm.

Mijn tip: gewoon 1 goede wedstrijd spelen bij Ajax, bijvoorbeeld tegen Milan en je hebt al een uitnodiging op zak.

12 november 2013 om 19:24

Niet overdrijven met die ene wedstrijd. Is dat nog nodig? Van Rhijn kwam er toch ook direct in zonder dat iemand hem in de eredivisie had zien spelen.... Nee, direct vastleggen deze jongen van Gaal!

12 november 2013 om 19:34

Of bij een andere club champions League halen en 1 goede wedstrijd spelen tegen Milan.

Kan heel snel gaan met deze bondscoach hoor!

12 november 2013 om 18:12

ik hoop dat je niet serieus bent. Wat een pannenkoek is dat joh. Zet dan Veldmate ook maar in dat rijtje.

12 november 2013 om 19:26

Je vergeet de allerbeste.... Oh nee wacht, die voetbalt niet bij Ajax dus die valt af. Nee, je rijtje klopt wel zo'n beetje dan

Denswil: 'mijn tijd bij Oranje komt nog wel'....
Wanneer dan wel? Als een paar anderen plotseling overlijden??

12 november 2013 om 18:31

Volgens mij heb je het stukje ervoor gemist van ; 'als ik deze lijn voortzet ... '.

12 november 2013 om 18:38

Zijn lijn van fouten voortzetten?

12 november 2013 om 18:44

Denswil heeft zeker een paar fouten gemaakt, maar dat hoort denk ik bij de ontwikkeling van een voetballer. Desondanks zie ik wel een stijgende lijn en heeft hij ook sterke momenten gehad in de recente wedstrijden.

Jij ziet dat waarschijnlijk niet. Dat kan.

Heb je hem weer met zo'n arrogante uitspraak net als dat hij eerder iedereen zeker wist te vertellen dat Messi en Castaignos niet zouden scoren en bij hem in zn zak zouden zitten.

Ik zie hem (voorlopig) niet bij Oranje komen. Waarom? Omdat we met Vlaar, Martins Indi, de Vrij, Van Dijk, Bruma en Rekik al genoeg centrale verdedigers hebben. Op dit moment komen Veltman en Denswil pas daarna en die zullen echt niet de eerste 3 + Bruma voor bij komen. Van Dijk en Rekik kunnen ze wellicht wel voorbij, maar dat zal meer komen omdat Van Gaal niets in Van Dijk ziet en ik wel.

12 november 2013 om 18:47

Hij zegt dat er nog veel valt te verbeteren, en dat hij (net als elke andere voetballer) beter wilt worden zodat hij nog een keer bij Oranje kan komen.

Dat je dat arrogant vind heeft denk ik eerder met je clubvoorkeur en/of selectieve perceptie te maken dan daadwerkelijk te reageren op de inhoud van het artikel. Niets mis mee, je mag je eigen mening geven. Het slaat alleen nergens op. Dat er momenteel betere verdedigers zijn heb je gelijk in, alleen Bruma zie ik niet minder fouten maken dan een Denswil.

12 november 2013 om 19:04

Arrogant? Ik vind Denswil een nuchtere en realistische voetballer. Hij loopt niet te pronken met zijn bling-bling, maar blinkt uit in het veld.

Ik snap niet dat jij Bruma opnoemt, want ik vind hem tegenvallen. Ik had beter verwacht, maar dit blijkt zijn top te zijn. Echter, Rekik vind ik een hele goede, die zomaar mee kan naar het WK.

12 november 2013 om 19:18

Jij kan het nuchter en realistisch noemen, maar ik vind het arrogant. Net als dat hij eerder zei dat hij zeker wist dat Messi (wie?) en Castaignos nooit zouden scoren, omdat hij in de verdediging staat. Ja ik snap dat je zelfverzekerdheid wil uitstralen, maar dan kan je beter niks zeggen, omdat je 1. Nog pas net komt kijken. 2. Je jezelf dan vreselijk overschat.

12 november 2013 om 19:12

Aparte uitspraak... Aangezien Rekik net zoveel goede wedstrijden heeft gespeeld als Denswil, Virgil van Dijk door van Gaal nooit is opgeroepen, Bruma ook weer met beide benen op aarde en de Vrij (voornamelijk van Koeman) kritiek krijgt....

Sorry hoor, maar de mensen die jij noemt zijn ook geen zekerheidjes. Ik ga zeker niet beweren dat Veltman en Denswil beter of stabieler zijn, maar logisch dat zij ook opgeroepen (kunnen) worden.

12 november 2013 om 19:27

Daarom zeg ik ook dat ze Rekik ook nog voorbij kunnen, en dat hij ook nog geen zekerheidje is. Rekik vind ik nu wel ietsjes beter en omdat hij ook bij City wat kracht op heeft gedaan, heeft hij in mijn ogen nog een kleinere voorkeur.

Bruma speelt niet uitstekend, maar wel gewoon degelijk en dat speelt hij al een aantal jaar (oa bij Hsv) en omdat hij daarom ook veel meer ervaring heeft, krijgt hij in mijn ogen ook de voorkeur.

Van Dijk zei ik dan ook dat het gewoon mijn voorkeur is.

De Vrij kreeg! kritiek van Koeman. Vele mensen kijken echter geen wedstrijden van Feyenoord meer en zien dan ook niet dat De Vrij al weer 5 wedstrijden meer dan uitstekend speelt (martins Indi ook).
In het begin van het seizoen kreeg hij vele kritiek en door dat gedoe met de aanvoerdersband is iedereen het gaan opvatten dat hij slecht bleef spelen. Echter deed De Vrij dat alleen in het begin van het seizoen. Hij heeft zich allang weer herpakt en behoort op dit moment dan ook gewoon weer bij de 3 beste centrale verdedigers in Nederland. Daarnaast is hij bijvoorbeeld jonger dan Veltman en heeft al 110 wedstrijden meer gespeeld. Dat is ook niet onbelangrijk.

Martins Indi idem dito. Aan het begin van het seizoen leek hij nog wat nonchalant, maar ook hij is weer uitstekend op dreef en ik hoop niet dat dat nu verdwijnt, omdat hij nu weer linksback moet staan.

Vlaar, De Vrij en Martins Indi zijn zeker van het WK. Dat weet ik eigenlijk vrijwel zeker. Martins Indi en De Vrij waren in de kwalificatiereeks zekerheidjes bij Van Gaal en hij zal ze niet zomaar laten vallen. De Vrij werd de laatste wedstrijden door Vlaar vervangen, omdat De Vrij toen in zijn dipje zat en Vlaar het ook uitstekend deed.

Daarnaast hoop ik eigenlijk dat Heitinga ook de voorkeur nog krijgt boven de andere, omdat hij gewoon nog wat kan toevoegen.

12 november 2013 om 19:36

De Vrij en Martins Indi zijn minder compleet als Rekik, Denswil, Bruma en Veltman. De Vrij is voetballend goed, maar fysiek is hij 3x niks. Martins Indi is fysiek een beest, maar in balbezit waardeloos. De duo's van PSV en Ajax zijn completer en hebben meer potentie. Dat zal de komende jaren ook wel blijken let maar op. De enige reden waarom de Vrij al 110 wedstrijden heeft gespeeld is omdat dit uit pure noodzaak was bij Feyenoord. Bij Ajax speelde er jongens als Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen etc. en die zou Veltman op die leeftijd echt niet uit de basis spelen hoor. Daarbij spelen Veltman en Denswil in 2 maanden tegen spelers als Balotelli, Neymar en Messi, hebben de Vrij en Martins Indi ooit tegen de absolute wereldtop gespeeld? Denswil en Veltman zullen mede doordat ze op zo een hoog niveau spelen, sneller van hun fouten leren en sneller progressie boeken als voetballer. Dat gebeurt nou eenmaal als je op zo een niveau speelt, tegen zulke voetballers. Het beste voorbeeld is Virgil van Dijk, bij hem zie je dat ontwikkelingsproces heel goed.

12 november 2013 om 19:41

Die 110 wedstrijden ervaring van de Vrij zijn zeker een pluspunt, maar is aan de andere kant ook nietszeggend. Die ervaring is sowieso een plus, maar omdat de situaties van Veltman en de Vrij niet te vergelijken waren ook nietszeggend. Veltman had Alderweireld voor zich, terwijl de Vrij eigenlijk boven kwam drijven bij gebrek aan beter. De Vrij had wellicht ook jaren niet gespeeld met Alderweireld voor zich.

Hoe dan ook is nog niks zeker, genoeg talentvolle verdedigers in ieder geval en ik verwacht dat van Gaal zijn keuzes nog niet gemaakt heeft. Volgens mij laat hij het afhangen van de spelers die zich dit jaar het beste profileren en ontwikkelen.

12 november 2013 om 19:46

Vooral jouw laatste zin is hetgeen waar ik ook in geloof. Van Gaal zal gewoon kijken welke spelers de beste prestaties hebben geleverd en in hoeverre zij zich ontwikkeld hebben. Dat hij gelooft dat martins Indi en de Vrij al zeker zijn van een plek, dat lijkt mij echt sterk. De enige die zeker zou kunnen zijn van een plek is Vlaar, omdat hij op het hoogste niveau speelt en de nodige ervaring heeft (meeste van iedereen).

12 november 2013 om 21:23

Kijk jij zegt dat De Vrij fysiek niets is, maar waar baseer jij dat op? De Vrij wint al zijn kopduels, dat zijn tegenstander soms wat alerter is heeft niks te maken met fysiek.

Michael Higdon gaf vorige week aan dat hij in de Eredivisie 2 spelers ziet die in de Schotse League qua fysiek meekunnen en dat waren Stefan de Vrij en Darryl Lachman. Hij noemde zelfs Stefan de Vrij als de tegenstander tegen wie hij het moeilijkst had, omdat hij het meest fysiek was van iedereen die hij was tegengekomen. Daar sloeg mijn mond eerst ook wel van open, maar aan een mening van iemand die het echt meemaakt, hecht ik meer waarde dan iemand die af en toe een wedstrijdje van Feyenoord kijkt.

Jij noemt nu toevallig Denswil en Veltman die tegen Messi en Neymar spelen (veltman overigens niet) en vraagt of De Vrij en Martins Indi dat ooit hebben gedaan.

Zal ik jou dan nog even wijzen op de oefenwedstrijden tegen Portugal, Duitsland en Italie waarbij De Vrij en Martins Indi telkens speelden en Cristiano Ronaldo, Mario Balotelli, Stephan El Sharaawy Mario Gotze en ik dacht Mario Gomez in hun zak hadden. Toevallig gezien?
Ik zat toen toevallig in Spanje en in Marca hadden ze een hele pagina uitgeweid aan dat Martins Indi Ronaldo helemaal uit de wedstrijd speelde.

Dus ja, De Vrij en Martins Indi hebben tegen de wereldtop gespeeld. En ja Denswil heeft dat ook gedaan, maar kreeg hij niet toevallig meteen een hattrick om de oren? Veltman heeft alleen tegen Stokes (wie?) gespeeld op hoog niveau.

13 november 2013 om 00:51

Hahaaha en wie is Higdon dan wel ? Whahah grappemaker. Oefenwedstrijdjes kan je niet vergelijken met CL. ik heb het je al gezegd de tijd zal het leren. Potentie en talent van ajax duo is er meer. Van gaal is een grappemaker maar van voetbal heeft hij zeker wel verstand.

12 november 2013 om 20:55

Ik weet dat je een Feyenoorder bent, maar om nota bene de Vrij en BMI hoger in te schatten is echt lachwekkend man kom op..verder kan ik je wel vinden.

Vlaar is inderdaad een stuk verder en heeft ook behoorlijke stappen gemaakt bij mijn 2e liefde Aston Villa. Maar de Vrij is zo idioot slecht, daar zijn alleen de meeste Feyenoorders nog niet achter..hij heeft gewoon totaal geen toegevoegde waarde in elk opzicht.

12 november 2013 om 20:57

Wat is er arrogant zeggend dat zn tijd bij Oranje nog wel komt?? Als je een beetje nagaat hoe het met spelers bij Ajax gaat, dan weet je dat je een sort of verzekerd ben van uiteindelijk bij Oranje uit komen. Dit is heel erg offtopic en niet alleen doelend op jou: WTF is wrong with confident? Waarom moeten altijd mensen die zelfverzekerd zijn als hoge bomen worden gezien die gekapt moeten worden:s
Ik heb persoonlijk echt afkeer tegen jou soort personen: Iedereen moet politiek correct zijn en vooral pessimistisch realistisch, wat is er mis met optimistisch realistisch? Waarom wordt het gelijk als arrogant gezien. Gatverdamme!

on:

Zn tijd komt inderdaad nog wel!!! Het wordt wel lastig voor hem met Indi en Rekik als concurrent op de LCV positie in het Nederlands elftal maar het is zeker niet onmogelijk. Hij gaat denk ik niet mee naar het WK, dan moet er wel blessures komen bij de eerder genoemde spelers, maar op het EK maakt hij toch wel kans mocht hij blijven spelen en zich ontwikkelen bij Ajax.

Denswil is qua talent de betere van de 2, omdat hij in mijn optiek vooral completer is. Denswil deed het de eerste wedstrijden beter als Veltman de afgelopen 3 wedstrijden. Toen Denswil het goed deed stonden er nog geen oefenwedstrijden voor de boeg en Veltman heeft het geluk dat dit nu wel het geval is, anders was Denswil zeker opgeroepen. Van Gaal geeft gelukkig ook aan dat Denswil er dicht tegen aan zit, het is dus een kwestie van tijd en waarom niet? Oefenwedstrijden zijn er om spelers te testen, zeker in aanloop naar een WK of Ek.

Bruma doet het de laatste tijd gewoon slecht. De Vrij? Speelt het hele seizoen al matig en doet het echt niet beter als een Veltman in huidige vorm en Denswil dit seizoen. De Vrij zit duidelijk in een mindere fase in zijn carriere, maar qua talent vind ik hem ook minder dan het duo van Ajax. Dat fysieke en felheid in de duels, dat heb je of dat heb je niet. Rekik? Als die verder gaat met spelen zoals voor zijn blessure, dan wordt hij zeker opgeroepen binnenkort. Martins Indi? Speelt nu als linksback en ik denk Blind vooral in balbezit veel beter is. Als centrum verdediger? Dan vind ik Rekik dit seizoen beter spelen als Martins Indi en Denswil completer qua totaalplaatje. In balbezit is Martins Indi namelijk geen toegevoegde waarde. Rekik is in balbezit ook niet een kanjer, maar zijn fysieke kracht en positionering zijn echt indrukwekkend.

Veltman zijn positionering, 1 op 1 duels, anticipatie en sprongkracht zijn z'n sterkste punten. Daarbij beschikt hij over een goed overzicht en inzicht. Verbeter punten? Fysiek nog veel ruimte voor verbetering, startsnelheid en topsnelheid moeten ook nog beter. Voetbaltechnisch zit het in orde bij Veltman.

Denswil? Eigenlijk het tegenovergestelde van Veltman, maar zijn verbeterpunten zijn makkelijker aan te leren dan die van Veltman vind ik. Indribbelen, anticipatie, fysiek, traptechniek en snelheid zijn z'n sterke punten. Heeft ook het vermogen om het overzicht te bewaren en een goede inzicht. Creert ook vaak die man meer situatie op het middenveld. Verbeter punten? positionering en kopduels. tegen Celtic bleef hij juist goed wachten, als hij meteen had ingestapt kon er direct een pass naar die rechtsbuiten gegeven worden.

Veltman en Denswil hebben beiden hun eigen kwaliteiten en mede daarom zijn ze een uitstekend duo. Ze vullen elkaar goed aan, spelen al jaren samen en hebben beide de potentie om topverdedigers te worden. Daarom zou ik Moisander ook op de bank laten en deze 2 het vertrouwen geven. Het enige wat van Gaal fout heeft gedaan is het niet oproepen van van Dijk. Van Dijk, Rekik, Bruma, Denswil en Veltman zijn de grootste talenten die we in verdedigend opzicht hebben. De Vrij, Martins Indi, Viergever en Gouweleeuw zitten imo in de categorie eronder. Kongolo is bijvoorbeeld in potentie en qua compleetheid beter dan de vrij en Indi vind ik.

De Vrij en Martins Indi spelen al langer in het 1e van feyenoord en hebben meer wedstrijden in de benen dan Bruma, Rekik, Denswil en Veltman. Maar als je gewoon objectief naar die 6 heren kijkt, dan zitten er in het duo van PSV en Ajax meer potentie. Het zijn individueel completere voetballers met meer talent. De Vrij en Martins Indi speelden niet al zo snel in Feyenoord 1 omdat ze zo goed waren, het was pure noodzaak. De Vrij kan goed meevoetballen, maar is fysiek gewoon 3 keer niks. Martins Indi is fysiek een beest, maar is voetballend weer 3x niks. Die anderen zijn completer en bij hun vallen die verbeterpunten makkelijker aan te leren. Bruma en Rekik hebben in Engeland veel geleerd. Fysiek zijn ze daar veel sterker geworden, maar vooral qua tactiek zijn ze daar slimmere voetballers geworden. Bruma doet het nu weliswaar slecht, maar zijn talent en potentie ligt gewoon veel hoger. Denswil en Veltman zijn in voetballend opzicht het meest talentvol van allemaal. Dat komt meer omdat er in de Ajax jeugd continu op gehamerd wordt. Maar Denswil heeft dat fysieke en felle van nature al en dat indribbelen en die traptechniek zijn de aspecten die hij goed ontwikkeld heeft en zichzelf eigen heeft gemaakt. Veltman is een hele slimmer voetballer en kan daar altijd op terugvallen als het minder gaat.

Dat van Gaal hem nu oproept en ook aangeeft dat Denswil er dicht tegenaan zit, heeft meer te maken met het feit dat van Gaal fan is van zulke type verdedigers. Hij weet hun potentieel blijkbaar ook goed in te schatten, maar volgens sommige komt dat doordat hij alles door een gekleurd Ajax bril bekijkt. Denswil en Veltman doen ervaring op tegen de beste voorhoede van de wereld. Denswil deed het in Camp Nou uitstekend voor een broekie vooral in de eerste helft zat hij kort op Messi. Ook thuis tegen Milan deed hij het geweldig en hetzelfde geldt voor de wedstrijden tegen Celtic. Die beginnersfouten maakt iedereen, maar juist door zulke wedstrijden op zo een hoog niveau te spelen leer je veel sneller van die fouten en wordt je ook sneller een betere voetballer.

12 november 2013 om 19:31

Waar baseer je op dat De Vrij (en Martins Indi) al het hele seizoen matig speelt? De laatste 5 wedstrijden speelt de Vrij uitstekend en gewoon op een goed niveau. Laat je niet meeslepen in de hype die in het begin van het seizoen begon.

Hij speelde toen de eerste wedstrijden slecht, wilde daar uit komen, alleen door die perikelen met de aanvoerdersband vatte iedereen het op dat hij nog slechter ging spelen.

Als de Vrij in het begin van het seizoen slecht speelde en daar nu op wordt afgerekend, waarom wordt Denswil dan nu wel als voldoende gezien terwijl die ook al 4 wedstrijden op rij liep te schutteren?

12 november 2013 om 19:43

Omdat ik Feyenoord ook nauwlettend volg, maar de grootste reden is (zoals ik dat al aangekaart heb in meerdere reacties in deze topic), dat ik nooit kapot ben geweest van de Vrij en Martins Indi. Het zijn beperkte voetballers, waarbij hun zwakke punten ooit zwaar aan het licht zullen komen als ze tegen de absolute top spelen. Bij de Vrij is dat zijn fysieke kracht in de duels en positionering, en bij Martins Indi zijn gebrek aan voetbalgogme en inzicht/overzicht. Die duos van PSV en Ajax zijn individuele betere voetballers en vooral als je kijkt naar het totaalplaatje en naar de potentie. Ben je zo erg voor Feyenoord dat je het zelf niet wil inzien? Of zeg je dit meer om jezelf moed in te praten? Want je zal zien op de langere termijn dat Rekik, Bruma, Denswil en Veltman vast bij Oranje zullen komen en hetzelfde geldt voor Virgil van Dijk. Maar goed, we zullen het op de lange termijn wel zien. Tegen die tijd praten we wel weer verder, want in een welles/nietes spelletje heb ik geen zin. Straks word je nog boos of kijk ik alles weer via een 'ajax' bril.

12 november 2013 om 21:36

Het zou best kunnen dat dat duo meer potentie heeft.

Ik zou zelf overigens niet weten waarom, omdat het Feyenoord duo jonger is en meer ervaring heeft. Deze tegenslag gaan die andere duo's ook nog krijgen over 2 jaar. Maar De Vrij en Martins Indi hebben het tot dusverre uitstekend gedaan in Oranje. De Vrij heeft slechts één slippertje gehad bij de goal van Andorra, maar voor de rest prima. Als ze prima presteren in Oranje, waarom zou je ze er dan uit alen?

Ik zie zelf ook wel dat Stefan en Bruno niet de Manchesters gaan halen, maar dat doen Denswil en Veltman ook niet. Ik zie niet waarom zij beter zouden kunnen zijn. Als jij het over fysiek van de Vrij hebt, kan ik heet over het fysiek van Veltman hebben en over de slippertjes die Denswil bijna wekelijks maakt. Die jongens hebben beide nog niks gepresteerd om te zeggen dat ze beter zijn of beter kunnen worden dan het duo van Feyenoord. Ook heeft het duo van Ajax nooit in de jeugdselecties van Oranje gezeten.
Van Rekik weet ik dat hij in de jeugd al beter was dan De Vrij en Indi, dus daar zie ik wel vertrouwen in dat hij meer potentie heeft, maar Veltman en Denswil, nee sorry nog niets van gezien. De wedstrijd tegen Celtic kan je niet als graadmeter van Veltman nemen vind ik, omdat hij 1x zo gepresteerd heeft. Jullie doen meteen alsof hij dat wekelijks doet.

13 november 2013 om 00:55

Veltman is voetballend beter dan de Vrij. Jongen, de Vrij gaat gelijk de gym in omdat hij zelf ook weet dat hij fysiek zwak is. En dan gelijk rood pakken om zichzelf te bewijzen haha. Denswil is volgens mij in zowat elke jeugdelftal waarin hij speelde aanvoerder geweest. Praat maar we zullen wel zien wie er staan aankomende zomer.

Als je handig ben Denswill dan stuur je van Gaal een poster van jezelf. Die hangt van Gaal biven zn bed naast de rest van de Ajacieden en als hij dan smorgen verlekkerd wakker wordt hangt hij direct bij je aan de lijn voor een uitnodiging. Voetballen kan je ook wel een beetje maar dat is niet het belangrijkste.

Denswil was de aanvoerder van onder 15,16,17,18,19 en beloften van Oranje alleen niet bij Jong Oranje dus bij de Knvb kennen ze deze jongen al. Hij zal toch echt wel een redelijke bal kunnen trappen.

De concurrentie voor deze spelers bij Oranje is duidelijk aanwezig, maar ze zijn goed bezig.
Ze doen ervaring op in de CL oa.

Waarom is virgill van dijk niet opgeroepen ?

Alle spelers in de ere en eerste div. Kunnen zo in oranje....

Tuurlijk wordt Denswill ooit door V. Gaal geselecteerd. Hij heeft inmiddels 6 hele wedstrijden voor Ajax gespeeld. Hoe lang moet hij nog wachten? Schande!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren