Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

CL-loting: reprise van laatste finale, ook een loodzware opgave voor PSG

Laatste update:

De loting voor de achtste finales van de Champions League heeft een interessante confrontatie opgeleverd tussen Liverpool en bekerhouder Real Madrid, terwijl Paris Saint-Germain een ontmoeting wacht met Bayern München. De ontmoeting tussen the Reds en de Koninklijke is een reprise van de finale van afgelopen seizoen, die door Real met 1-0 werd gewonnen. Vinícius Júnior maakte in mei van dit jaar de winnende goal.

De loting in Nyon koppelde Liverpool als nummer twee in de poule van Ajax aan groepswinnaar Real Madrid. Dat betekent dat beide ploegen in februari 2023 opnieuw de degens gaan kruisen, zo'n negen maanden na hun laatste ontmoeting. Dat was de wedstrijd in het Stade de France in Parijs op 28 mei in de finale van het miljardenbal. Dankzij Thibaut Courtois, die de aanvallers van Liverpool keer op keer van scoren af hield, en doelpuntenmaker Vinícius ging de trofee met de grote oren voor de veertiende keer naar het Estadio Santiago Bernabéu.

Paris Saint-Germain wacht een pittige loting met Bayern München als tegenstander. De Franse grootmacht is zelf uitstekend aan het Ligue 1-seizoen begonnen, maar moest groepswinst in de Champions League vorige week in extremis aan Benfica laten. Trainer Julian Nagelsmann lijkt het na een stroeve seizoensstart bij Bayern München op de rit te hebben. Der Rekordmeister nam afgelopen weekend de koppositie in de Bundesliga over van stuntploeg Union Berlin en werd zonder puntenverlies groepswinnaar in de Champions League in een poule met Internazionale, Barcelona en Viktoria Plzen.

De heenwedstrijden in de achtste finales worden gespeeld op 14, 15, 21 of 22 februari, waarna de returns op 7, 8, 14 en 15 maart op het programma staan. De geplaatste teams (groepswinnaars) beginnen met een uitduel en eindigen de achtste finales met een thuiswedstrijd. Vanaf de kwartfinales is er geen sprake meer van geplaatste of ongeplaatste teams en is elke loting denkbaar. Dan kunnen ook clubs uit hetzelfde land tegen elkaar uitkomen.

De volledige loting:
RB Leipzig (Dui) - Manchester City (Eng)
Club Brugge (Bel) - Benfica (Por)
Liverpool (Eng) - Real Madrid (Spa)
AC Milan (Ita) - Tottenham Hotspur (Eng)
Eintracht Frankfurt (Dui) - Napoli (Ita)
Borussia Dortmund (Dui) - Chelsea (Eng)
Internazionale (Ita) - FC Porto (Por)
Paris Saint-Germain (Fra) - Bayern München (Dui)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Niet verrassend meer dat Real wederom een heftige R16 loting in de CL te pakken heeft.
Anfield is een mooi stadion en dit wordt een prachtige partij. Bayern PSG is ook een heftige pot

7 november 2022 om 12:24

Of dat City wederom de makkelijkste ploeg loot. Dat is echt bizar hoe vaak die goed wegkomen in de CL qua lotingen.

7 november 2022 om 12:27

Brugge en Frankfurt zijn toch zwakker dan Leipzig?

7 november 2022 om 12:28

Idd, Leipzig is echt geen verkeerde ploeg

7 november 2022 om 12:33

Oké dan misschien niet de makkelijkste. Maar wel typisch dat het 1 van de makkelijkste is. En Leipzig is natuurlijk echt geen partij voor City.

7 november 2022 om 12:33

Ironisch hoe iedereen Leipzig onderschat. Een ploeg die paar jaar geleden nog halve finale Cl stond en clubs als Spurs, Atletico, Man United, Man City, PSG en Real heeft verslagen de laatste jaren. Hebben met Nkunku, Olmo en Szoboszlai een aanval waar elke ploeg het lastig tegen gaat krijgen. Nkunku maakte vorig jaar nog een hattrick in het Etihad Stadium. Maar goed we gaan het meemaken.

7 november 2022 om 12:34

Ze kunnen al niet tegen de engelse ploegen + Dortmund loten. Dus tjah, een gemiddelde loting. Real en Bayern wel weer zwaar.

7 november 2022 om 12:34

De clubs uit Milaan, Porto, Dortmund, Frankfurt zijn zwakker in mijn optiek. Alleen Liverpool en PSG waren een lastigere tegenstander geworden. En City kon Liverpool niet eens loten.

7 november 2022 om 12:36

Haha wat een onzin zeg. Leipzig is een prima ploeg. Dat City een echte topploeg ontloopt hebben zij toch zelf verdiend door 1e in de poule te worden

7 november 2022 om 12:41

@melvin7

Eens, maar City gaat natuurlijk wel gewoon winnen van Leipzig over 2 wedstrijden. Of City moet een off day hebben en Leipzig moet echt top zijn.

7 november 2022 om 12:43

Wat loop je nu slap te lullen joh. Real is jaren lang weggekomen met de makkelijkste lotingen. Dat ze nu toevallig een jaar hebben gehad met wat moeilijkere tegenstanders doet daar niks aan af...

7 november 2022 om 12:44

Wat ik bizar vind is hoe bitter weinig City doet met die relatief gemakkelijke lotingen, jaar in jaar uit.

7 november 2022 om 12:47

Allemaal leuk, maar op dit moment is Leipzig gewoon de nummer 6 van de Bundesliga. Dat is echt geen wereldploeg. Overigens is 'ironisch' niet het juiste woord. Als we ploegen gaan inschalen op wat ze een paar jaar geleden incidenteel eens presteerden, kun je heel veel ploegen op gaan hemelen.

7 november 2022 om 12:55

Dat verschil is toch zo klein ze over 2 weken weer 2de kunnen staan. Feit is dat ze 11 wedstrijden op rij ongeslagen zijn en 4 duels op rij in de CL hebben gewonnen. Hadden met Tedesco gewoon eeen waardeloze start, maar onder Rose zijn ze ijzersterk.

7 november 2022 om 13:04

Ach eerst maar eens zien hoe ze allemaal uit het wk gaan komen. Denk dat dat een flinke impact gaat hebben op alle teams

7 november 2022 om 13:09

Leipzig had een slechte start waardoor de trainer eruit ging. Momenteel doen ze het zeker prima. Ook een ploeg die de kwaliteiten heeft om City te laten komen en daarna met veel snelheid (nkunku, Werner) toe te slaan.

7 november 2022 om 13:12

@smatske: Real jarenlang weggekomen met de makkelijkste lotingen, dat klopt niet, en dat is ook gewoon te zien op de website van de UEFA bijvoorbeeld. Dus dat slap lullen waar je aan refereert valt best mee.

Lees maar even dit lijstje na, per jaar de achtste, kwart en semi finales:
2016/17 - Napoli, Bayern, Atletico
2017/18 - Parijs, Juve, Bayern
2018/19 - Ajax
2019/20 - City
2020/21 - Atalanta, Liverpool, Chelsea
2021/22 - Parijs, Chelsea, City.





7 november 2022 om 13:28

@RM1335 Tegen Lyon en Spurs was het inderdaad slecht. Vorig jaar tegen Real had City het nooit weg mogen geven (bijna de finale) en daarvoor stonden e in de finale. City is geen ploeg dat goed kan pieken zoals een Real Madrid. Ze spelen heel erg constant goed en het aantal slechte wedstrijden zijn zeer beperkt. Maar in de CL moet je de perfecte wedstrijden spelen. Dat lukt ze, mede door de druk mentale druk van het nog nooit de CL gewonnen, niet.

7 november 2022 om 13:33

Maar City is in de CL toch vaak gewoon net niet. Snap ook niet dat iedereen ze als dikke favoriet ziet, terwijl een PSG zeker dit jaar gewoon meer kwaliteiten heeft en Bayern gewoon tegenstanders compleet met dikke cijfers naar huis stuurt. City doet dat zelden tot nooit in de CL.

7 november 2022 om 13:38

Dat is ook precies de reden van mijn verbazing Silvacity, je verwacht van een voetbalmachine als City toch elk jaar meer dan wat ze steeds laten zien in de CL.

7 november 2022 om 14:07

Afgelopen twee seizoenen een halve finale en finale is niet goed genoeg?

7 november 2022 om 14:10

Leipzig onder Marco Rose is geen verkeerd team. Ik vind ze oprecht de beste ploeg (na Bayern) in Duitsland. Ze halen gewoon top 4 dit jaar. Desalniettemin had City natuurlijk gewoon zwaarder kunnen loten.

7 november 2022 om 14:39

City afgelopen 8 jaar: Dynamo Kiev, Monaco, Basel, Schalke, Real Madrid, Gladbach, Sporting, Leipzig. Denk dat die meestal zelf tot halve finale redelijk goed loten. Had mooi geweest om ze meteen tegen PSG te zien (als dat uberhaupt kon?). Real inderdaad niet makkelijk. Anderzijds is Liverpool (uiteraard op dit moment) ver verwijderd van zijn topniveau. En als je door bent zijn er redelijk wat haalbare tegenstanders. Na deze ronde verdwijnen er al zeker 2 kleppers. Hopelijk kan Bayern PSG uitschakelen. Zal een mooi duel zijn. De winnaar daarvan mag tegen City uitkomen

7 november 2022 om 14:42

Halve finale en finale zijn mooie prestaties. Ik bedoel meer in de zin van dat je toch wel eens verwacht dat ze die cup een keer winnen Lierse. Ze spenderen veel, volgens sommigen (of velen misschien wel) hebben ze de beste manager ter wereld, de beste spelverdeler ter wereld, en spelen ze het beste voetbal ter wereld en zijn ze elk jaar de beste in de beste competitie ter wereld. Je kan toch niet ontkennen dat de internationale prijzenkast van City er dan vrij teleurstellend bijhangt.

7 november 2022 om 12:26

PSG is toch zwaar favoriet? Bayern draait niet echt onder Nagelsmann. Duitsers nooit onderschatten natuurlijk

7 november 2022 om 12:27

Bayern heeft gewoon 18 punten in de groep behaald. Zwaar favoriet zeker niet. Ik denk 50/50.

7 november 2022 om 12:28

@Messibazoer, Bayern heeft iedere wedstrijd in de CL dit seizoen gewonnen en in principe met speels gemak Inter en Barca achter zich gehouden.. Bayern is altijd de topfavoriet, zeker tegen het team wat de afgelopen jaren steevast verstek laat gaan als de knikkers uitgedeeld worden en praktisch zichzelf uitschakelt met rare fouten of een verkeerde instelling van die drie voorin..

7 november 2022 om 12:30

Bayern is favoriet hoor. Pakken gewoon 18 punten in de zwaarste poule. Psg werd niet voor niets tweede.

7 november 2022 om 12:32

Echt wel favoriet. Die overlopen dat middenveld van psg volledig denk ik.

7 november 2022 om 12:34

Uiteraard een 50/50 alleen ik kijk, in tegenstelling tot andere jaren, er totaal niet gek van op als PSG ze uitschakelt

7 november 2022 om 12:41

Bayern is 2 jaar geleden nog uitgeschakeld door PSG. Die gaan het gewoon enorm lastig krijgen. Denk 55% om 45%.

7 november 2022 om 12:42

Nu 50/50 en net Psg ‘zwaar favoriet’?

7 november 2022 om 12:43

Kaka2007

Dat zal wel allemaal meevallen denk ik, denk wel dat PSG gaat moeten afzien uit bij Bayern maar als die 3 voorin hun werk verdedigend doen en ze thuis vol erop gaan is het zeker mogelijk om van Bayern te winnen. Galtier moet de zwakte zien te vinden bij Bayern en ik denk dat PSG vooral content moet gaan zijn met veel counteren en effectief zijn tegen Bayern zeker in de uitwedstrijd.

7 november 2022 om 12:46

Ja, die snapte ik ook niet maar je bent me voor arsenal890, Messibazoer gaat van zwaar favoriet Parijs naar 50/50 in nog geen 10 minuten tijd.

7 november 2022 om 12:47

Bayern voetbalt hartstikke goed onder Nagelsmann. Ik snap niet waar mensen dat vandaan halen.

7 november 2022 om 12:52

ericvanloo, Verratti gaat echt cruciaal worden in dit duel. Bayern is een ploeg dat graag hoog druk zet. Verratti is een speler die daarbij wel handig kan zijn...

7 november 2022 om 13:02

Niet alleen bij psg, maar bij elke club heb ik het gevoel dat als bayern even “gas geeft” ze met 2-0 voorstaan. Psg met alleen mnm voorin gaat dit niet redden ben ik bang voor je.

7 november 2022 om 15:25

Prima kans om om Psg er uit te wippen.
Verder een prima potje voor de kijker.

7 november 2022 om 12:26

Dat is niet heel gek, de kans was vrij groot dat er een “heftige” tegenstander uit zou komen als je ziet wie er allemaal tweede geworden zijn.

7 november 2022 om 12:26

Als Bayern en Liverpool winnen (al denk ik dat die kans klein is), dan wordt het vervolg volgen wel aanzienlijk leuker. Leipzig tegen Manchester City is ook leuk qua club dat eruit vliegt. Het is allemaal misgunnen op dit moment (al gun ik het Bayern en Liverpool ook wel gewoon), maar ik klaag sowieso niet over deze lotingen!

7 november 2022 om 12:44

Nobody cares wie je het gunt manga..

7 november 2022 om 12:50

Het zou ook wel erg zijn als iemand hier wel om gaf natuurlijk. Ik moest mijn blijdschap alleen delen. Ik voelde die urgentie.

Zelf hoop ik dat clubs als Inter en Bayern ver komen. Ik vind dat nog wel mooie clubs. Beiden hebben ook zeker kans trouwens, maar krijgen het logischerwijs allebei lastig.

Ik vind clubs zonder ziel (verkocht aan olie of aan een ander rijk merk) echt vreselijk. En Real Madrid is hier een uitzondering op. Daar kan ik niet tegen Perez en veel van de fans hier. Vergelijkbaar met Ajax hier, alleen vind ik Ajax een stuk mooier dan Real Madrid.

De rest is leuk. Het zou geweldig zijn als een Benfica of Napoli ver komen gaat. Zulke verrassingen maakt het toernooi wel weer mooi. Helaas zijn ze meestal kansloos tegen de Citys, Bayerns of Reals van deze wereld. Al heeft Benfica gewoon PSG naar huis gespeeld!

7 november 2022 om 13:16

Jullie gaan dat Liverpool makkelijk pakken joh. Bakken er niks van dit jaar.

Haha ik had al het gevoel dat het Liverpool zou worden en voilã  dat is zo. Nou wordt weer leuk hoor tegen ze. Ik vind ze zwakker dan de voorgaande jaren maar dat zegt natuurlijk niet veel. Gelukkig weer dat Bernabeu pas in de return wedstrijd is. Altijd wel magisch die 2e wedstrijd. Voor de rest ook Bayern-PSG. Dat wordt ook wel een hele zieke wedstrijd. Kan er nu al niet op wachten!

7 november 2022 om 12:24

Had ook al zo een voorgevoel. Kan beide kanten gaan opvallen. Mag de beste winnen.

7 november 2022 om 12:31

Dat wij eerst uit spelen is de laatste jaren altijd doorslaggevend geweest voor ons.

Het zal zoals gewoonlijk de schade beperkt houden in Engeland en als het kan zelf winnen, om vervolgens het afmaken in Madrid.

7 november 2022 om 12:33

@CMG-, hopelijk dat we gewoon vanaf het begin er staan. We zijn een jaar verder dus hopelijk niet steeds al die comebacks. Het is gewoon te hopen op een fit team inclusief Benzema. Zonder Benzema kan het wel moeilijk blijven worden. Maar goed het is pas over 3 maanden dus alles kan nog gebeuren natuurlijk.

7 november 2022 om 14:41

Veel zal afhangen inderdaad hoeveel schade het WK met zich meebrengt qua fitheid en blessures. En hopelijk blijft Liverpool zijn huidig spel op de mat brengen. Die kunnen tegen dan natuurlijk een veel hoger niveau halen potentieel.

Dus omdat Benfica in de blessuretijd nog scoort en de 1-6 maakt, krijgt PSG Bayern ipv Club Brugge. Pijnlijk!

7 november 2022 om 12:24

Benfica is een leuke pot tegen brugge, brugge heeft daadwerkelijk kans

7 november 2022 om 12:32

Iedereen heeft een kans chef, echter is die wel heel klein.

7 november 2022 om 12:39

Ik geef Brugge heel weinig kans. Benfica wint twee keer van Juventus en speelt twee keer gelijk tegen PSG. Heel erg goed team dat een maatje te groot is voor de Belgen.

7 november 2022 om 13:35

Valt denk ik wel mee. De finale van het WK is op 18 december. De wedstrijden in de 8e finales van de CL staan pas gepland half februari/begin maart. Dan ben je denk ik echt al wel voldoende hersteld van het WK, zeker als je nog even een iets langere winterstop erachteraan neemt en ze wat rust gunt in de wedstrijden in januari. Het kan natuurlijk ook dat je al eerder uitgeschakeld bent op het WK en dus nog wat langer vakantie hebt. Wel ben ik met je eens dat het WK een grote invloed gaat hebben op de tweede seizoenshelft in het algemeen.

7 november 2022 om 13:38

Benfica draait echt heel goed en ik denk ook zeker dat ze van Brugge gaan winnen. Echter lijkt het me sterk dat ze nog 2x gaan verrassen in de CL.

7 november 2022 om 15:20

madco123

Eens, is inderdaad pas in februari, dacht zelf dat het eerder zou zijn maar de groepsfase is inderdaad al voorbij.

7 november 2022 om 12:25

Het systeem is gewoon belachelijk. Bayern kan Frankfurt, Leipzig en Dortmund niet loten. Inter valt ook al af. De kans dat je dan een PSG krijgt is gewoon enorm groot. Liverpool kan weer geen Chelsea, City en Spurs treffen. Het gaat werkelijk waar helemaal nergens over.

7 november 2022 om 12:27

Vind het ook onzinnig dat teams uit hetzelfde land elkaar niet kunnen loten. We zijn bij de laatste 16, lekker belangrijk uit welk land je tegenstander komt

7 november 2022 om 12:29

Is inderdaad belachelijk dat je teams niet van je eigen land kan loten. Het moet gewoon volledig willekeurig zijn buiten je eigen poule. Ipv al die restricties.

7 november 2022 om 12:31

Ja vind ook dat je alle nummers 2 moet kunnen loten tegen de nummers 1.Je kan bij wijze van straks 4 Engelse & 4 Duitse ploegen in de kwartfinales hebben. Niet dat het wat uitmaakt, maar vind toch dat als City - Liverpool treft ook wel gelijk lekker is. Bij die 2 weet je nooit van te voren wie er wint..

7 november 2022 om 12:31

Tijd voor de Super League, het format van de CL wordt nog slechter

7 november 2022 om 12:31

Eens, de "grote" landen wel steeds meer CL plekken geven waardoor er tijdens iedere loting steeds meer uitzonderingen gemaakt moeten worden. Gooi de hele boel gewoon open na de winter, dat ze elkaar uitsluiten in de poule is al meer dan voldoende.

7 november 2022 om 12:32

Ehm, wat ik belachelijk vind is dat die landen ieder jaar met 4 ploegen mogen starten

7 november 2022 om 12:33

Ik vind het vooral onzinnig dat er zo veel clubs uit hetzelfde land mee mogen doen aan de Champions League.

7 november 2022 om 13:07

Wat brabbelt iedereen weer zeg, absurd! Elk land (in dit geval Engeland, Spanje e.d.) mag meer teams brengen omdat ze als league op een bepaalde positie staan gebaseerd op de prestaties van de clubs uit die league! Simpel! Presteer en je wordt beloond! Wat wil men nou? Gewoon iedereen, elk league maar hetzelfde geven zonder dat er enig prestatie tegenover staat? Kom nou!

7 november 2022 om 13:15

Lol de opzet is toch duidelijk de laatste 15 jaar verpest? Vroeger had je gewoon max 2 teams per competitie en waren de Dynamo Kiev's, Ajax's, Benfica's etc van deze wereld ook allemaal veel sterker.

7 november 2022 om 13:20

Dat was ook allemaal voor het Bosmanarrest.

7 november 2022 om 14:45

@ SocioFan1: De prestatie is het landskampioenschap. Juist met de actuele opzet heb je er relatief vele clubs erbij die zonder bijzondere prestaties geleverd te hebben - alleen omdat zij vierde in hun competitie waren. Presteer en je wordt beloond? Als je uit Denemarken of Slowenie komt kun je twintig keer achter elkaar presteren en kampioen worden en dan ga je in de kwalificatie eruit.

8 november 2022 om 01:00

Helemaal eens
En alles vr de poen. Niet vr het sportieve. Zo worden de clubs uit de zgn grote landen weer beschermd
Bijv is toch belachelijk dat het anti voetbalteam van n Frankfurt een beschermde status heeft en dan niet tegen n Bayern kan loten

7 november 2022 om 13:06

Los van dat Benfica Brugge loot (wat ze makkelijk moeten kunnen winnen) betekent dit dat ze toch weer wat punten binnen halen, had liever gezien dat Benfica tegen Bayern was uitgekomen.

7 november 2022 om 13:16

Niet perse om de goal in blessuretijd maar omdat PSG 2 keer niet wist te winnen van Benfica. En omdat ze met al hun steraanvallers niet een beterdoelsaldo dan Benfica hadden.

7 november 2022 om 16:29

Grappig hoe iedereen (lees: real/ronaldofans) doet alsof PSG een huidige Barca ofzo lol. Je zou bijna denken dat vorige jaar tegen Real PSG kansloos was.

Daar gaat Paris SG weer! Weer een jaartje wachten...

7 november 2022 om 12:27

Om de CL te winnen? Als je hem wilt winnen kom je uiteindelijk toch wel tegen Bayern en Man City.

7 november 2022 om 12:32

@Er zit wel een verschil tussen een finale verliezen en in e 16e ronde uitgeschakeld worden. Zeker aangezien de competitie niet spannend genoeg is om een seizoen te kunnen "redden". De coach en spelers komen gelijk ook onder veel meer druk te staan

7 november 2022 om 16:35

Want Bayern stond vorige jaar in de finale? Of halve finale? PSG verloor tegen de kampioen en Bayern tegen...Villareal.

7 november 2022 om 12:28

Om kampioen te worden moet je ook de grote teams kunnen verslaan. Dat snap je toch? Dan zouden ze volgens jouw redenatie bij voorbaat kansloos zijn

7 november 2022 om 12:37

Ja dat zegt iedereen wel maar de laatste keer dat PSG in de finale stond hadden ze met Dortmund, Atalanta en Leipzig enkel B-garnituur moeten verslaan en in een finale kan vervolgens alles gebeuren.

7 november 2022 om 12:38

PSG wordt elk jaar kampioen van Frankrijk zonder grote teams te verslaan, die zijn nog niet zo bekend met dat concept ;-)

7 november 2022 om 12:42

Hoezo nou weer B-garnituur dan? Dat Dortmund was nog met Haaland, Sancho en Hakimi en hadden PSG bijna uitgeschakeld. Die gingen door dankzij meer uitgoals.

7 november 2022 om 12:33

Ik teken er niet voor, maar een finale PSG v Man City zou wel crazy zijn met de spelers die beiden teams hebben. Het is meer de manier hoe ze zo als club zijn dat ik ze beiden de CL totaal niet gun, maar zou wel echt een (DE) Top Affiche zijn!

7 november 2022 om 12:42

Ik moet echt spontaan overgeven van deze gedachte. Bah, de 'DownFall' van het voetball. Letterlijk! Maar ik snap je, betreft de spelers die er dan in zo'n finale zouden spelen is dat uiteraard giga.

De Duitse clubs hebben het getroffen hoor. Die kunnen er gewoon alle 4 uitvliegen. Belachelijk dat clubs uit hetzelfde land niet tegen elkaar kunnen loten. 50% van de teams komen uit de PL en de BL. Waarom zal je vanaf de knock-out fase dan niet tegen elkaar kunnen loten? De kans dat Bayern nu daardoor al tegen PSG moest was daardoor erg groot.

7 november 2022 om 12:25

De Bundesliga is toch zo enorm sterk, wat maak je je dan druk om? Laat het maar zien he.

7 november 2022 om 12:28

Oh maak je maar niet druk daarom hoor. Alle clubs gaan gewoon tegengas geven, gaat mij meer om het feit dat ze het niet bepaald getroffen hebben he. Geldt ook voor Real Madrid overigens. Mag dat niet gezegd worden of wat?

7 november 2022 om 12:33

Sociofan1

Kom op je bent het toch wel met hem eens? Vond het 12 jaar geleden al belachelijk dat Real en Barcelona nooit tegen elkaar konden loten in de achste finales, wat een onzin is dat zeg, ik snap dat je niet tegen elkaar kunt loten als je in de groepsfase tegen elkaar hebt gespeeld maar dat clubs uit hetzelfde land niet tegen elkaar mogen spelen omdat het meer geld oplevert is natuurlijk gewoon belachelijk.

7 november 2022 om 13:10

Wat is er nou leuk aan, dat het mogelijk zou zijn (als je dat zo aanpassen) dat je bv. het volgende kunt krijgen...

Wedstrijd 1, 2 engelse teams tegen elkaar.
Wedstrijd 2, 2 engelse teams tegen elkaar
Wedstrijd 3, 2 duitse teams tegen elkaar
Wedstrijd 4 enzovoorts!

Hou knetter saai zou dat zijn zeg! Dus gewoon een prima regel. Gezeur om niks. Meneer hier moet niet zo klagen. Altijd groot praat om Bundesliga, nou laat hen het nou maar zien!

7 november 2022 om 13:16

Beetje gefrustreerd dat de BL teams dit jaar de La Liga teams gepijnigd hebben? Onnozel geprovoceer van je.

7 november 2022 om 13:40

Zou dus kunnen (al geloof ik het niet) dat de kwartfinale CL zonder Spaanse clubs gespeeld wordt.

7 november 2022 om 14:45

Bwa van mij mag het op dit moment ook pure willekeur zijn. Anders krijg je in de latere fase Engelse onderonsjes. Zo een volledig Engelse halve finale is ook maar niets. Dan liever nu waar je nog makkelijk kan kiezen om een andere wedstrijd te volgen.

7 november 2022 om 15:25

Sociofan

Nee een finale tussen Dortmund en Bayern, Liverpool vs Tottenham, Real vs Atletico.

Talloze halve finales waar teams uit hetzelfde land elkaar troffen omdat ze elkaar niet eerder konden treffen door die domme regel.

Als ik daar de baas was zou ik die regel als eerste afschaffen maar we weten allemaal dat het puur en alleen om geld gaat bij de Eufa, groepsfase zou ook geen uitzondering moeten zijn, Komt Tottenham in poule 3 terecht moeten ze gewoon tegen een City uit poule 1 en Liverpool poule 2 kunnen loten, hoe eerder ze elkaar treffen hoe meer variatie er zit in de latere fases van de CL en er geen of haast geen kans is op een finale van clubs uit hetzelfde land.

7 november 2022 om 15:26

Cochaespina

Helemaal mee eens maar Sociofan kan niet door denken, echt een kansloos argument haalt die ook aan, maargoed heel de Uefa is kansloos als het gaat om die lotingen.

7 november 2022 om 12:32

Had Frankfurt het überhaupt al niet zwaar getroffen met de matige poule waar ze in zaten en dat ze daarom door zijn gegaan? Leipzig en Dortmund waren nummer 2 dus die kans was al vrij groot. Alleen Bayern heeft echt zwaar geloot. Ik vind het sowieso maar matige potjes allemaal op een paar na. De EL vind ik zelfs leuker dit jaar..

7 november 2022 om 12:35

Dan kijk jij toch lekker naar de EL. Feit blijft dat de EL bij lange na niet in de beurt van de CL komt.

7 november 2022 om 12:36

Het is belachelijk dat er zo veel clubs uit de Bundesliga (en andere topcompetities) in de Champions League zitten. Maar ze kunnen er nu vooral uitvliegen omdat ze, op Bayern na, nu eenmaal niet zo goed zijn.

7 november 2022 om 12:41

Onderschat Dortmund en Leipzig niet. Als je de Bundesliga volgt zie je dat deze het Chelsea en City echt lastig gaan maken met hun manier van spelen. Word er gek van dat mensen alleen Bayern als een topclub zien en de rest van de Bundesliga als een soort farmers league

7 november 2022 om 12:49

Ik snap dat ook echt niet @superboer. Beide ploegen zitten gewoon rond de top-10 sterkste clubs van Europa. Maar mensen doen net of als of het 2 amateurclubs zijn.

7 november 2022 om 13:46

@DerKaiser123 , inderdaad. Ik volg nu al jaren de Bundesliga en het voetbal is nagenoeg altijd leuk en spontaan. Veel mensen hebben problemen met een club als Leipzig vanwege hun bestaan in de Bundesliga , maar het heeft fantastisch voetbal geleverd voor de hele competitie. Weinig landen waar met zoveel intensiteit wordt gespeeld met erg veel goede spelers.

7 november 2022 om 12:43

Je zou toch denken dat het überhaupt beter is om te kijken naar een 16e finale wedstrijd tussen 2 teams uit het zelfde land dan een halve finale of finale. Dus hoe eerder teams uit het zelfde land elkaar zouden loten hoe beter. De hele charme van de CL is een internationaal toernooi. Als we dan weer een finale krijgen die ook de finale kon zijn van de DFB Pokal of FA cup, maakt dat het voor mij toch minder

7 november 2022 om 12:58

Je bekijkt t nu vanuit Duitsland.. maar als Porto nu tegen Benfica zou spelen is dat voor zon land toch jammer dat er maar 1 ploeg door kan..

7 november 2022 om 12:59

De loting slaat helemaal nergens op idd. Onzin dat clubs uit hetzelfe land elkaar niet mogen loten. En je kan de club waar je mee in de poule zat ook niet loten(dat vind ik wel logisch). Dan blijft er voor Bayern idd weinig over. Voor mij zouden ze in de poulefase elkaar al moeten kunnen loten, en dan gewoon de potindeling houden zoals dat nu gaat.

Hmmm... Wedstrijd tegen Bayern wordt echt 50/50. Ben wel blij dat we Man City zijn ontlopen maar had liever Spurs of Porto gehad...

7 november 2022 om 12:35

Toen Porto eruit ging wist ik al direct dat het Bayern zou worden omdat Inter bij Bayern in de groepsfase zat.

Even een voorspelling. Manchester City, Benfica, Real Madrid, Napoli, Internazionale, Bayern Munchen, Chelsea en Milan voegen zich bij de laatste acht. Ik zou Milan-Real Madrid, Benfica-Manchester City, Inter-Bayern en Chelsea-Napoli dan wel leuke confrontaties vinden.

7 november 2022 om 12:25

Ik had precies deze voorspelling, al gaat porto-inter dicht bij elkaar liggen denk ik.

7 november 2022 om 12:27

Ik denk het ook. Verder denk ik dat Liverpool het Real erg lastig gaat maken en zie ik Dortmund ook wel stunten tegen Chelsea. Paris gaat defensief het afleggen tegen het dynamischere Bayern denk ik.

7 november 2022 om 12:29

Een stunt? Als of Chelsea zo sterk is. Die zijn geen absolute top zoals een Bayern, PSG, City of Real, maar zitten daar gewoon onder. Dortmund kan daar prima tegen ballen.

7 november 2022 om 12:33

Ik zeg nergens dat Chelsea behoort tot de absolute top. Maar in alles staat Chelsea hoger aangeschreven dan Dortmund. Een winst van Dortmund zou dan ook een stunt zijn.

7 november 2022 om 12:36

Met Potter is Chelsea echt enorm matig. 60 om 40% vind ik de verhoudingen.

7 november 2022 om 13:03

Alsof Dortmund nou wereldtop is. In de CL de afgelopen jaren herinner ik me enkel schandalige afdrogingen zo ver BVB betreft.

7 november 2022 om 13:18

Buiten vorig jaar om (in de poule met Ajax) juist totaal niet. 2 jaar terug uitgeschakeld door City en in Manchester bestolen met een 100% geldig doelpunt van Bellingham. Tot aan de returnwedstrijd (ruststand) stond Dortmund zelfs op doorgaan. Dat was overigens al in de kwartfinale. 1 jaar daar weer voor door PSG uitgeschakeld in de 1/8ste finales door meer uitgoals. Thuiis wonnen ze 2-1. Dus welke afdrogingen buiten tegen die van Ajax?

7 november 2022 om 19:39

Chelsea zonder Kante, James en Chilwell is gewoon zwak, zijn veel te afhankelijk van die jongens. Tegen Dortmund zijn ze er alle drie weer bij en dan kan Chelsea zich zeker met de besten meten

7 november 2022 om 12:31

Allemaal leuk en aardig maar het wordt tijd dat al die clubs uit hetzelfde land eens niet zoveel worden bevoordeeld in de loting, wat een onzin regel dat clubs uit hetzelfde land niet tegen elkaar mogen spelen, dit vond ik al in de tijd van Barcelona en Real de meest idiote regel van de hele CL. Gewoon alles in 1 pot en loten (behalve natuurlijk de ploegen die bij elkaar in de poule hebben gezeten).

7 november 2022 om 12:35

Ik vind dat onzin. Nationale confrontaties zien we al genoeg. Het is nu leuk dat er nieuwe internationale affiches zijn, naar mijn bescheiden mening. Chelsea-Dortmund is zo een nieuwe confrontatie, net als Milan-Spurs en het is ook interessant om te kijken hoe de Franse en Duitse alleenheersees het ervan afbrengen in een onderlinge strijd. Dat door de geldstromen het aan diversiteit ontbreekt is dan wel enigszins zonde. Ik zit alleen niet te wachten op een nationale confrontatie als Dortmund-Frankfurt of Napoli-Inter in de achtste finale al.

7 november 2022 om 12:39

Dortmund vs Frankfurt was ook geen mogelijkheid geweest. Milan vs Spurs was 10 jaar geleden nog een keer, toen Gattusso het aan de stok kreeg met die assistent van Spurs.

7 november 2022 om 12:45

Oke Bayern-Frankfurt. Mijn punt is: als kijker heb ik liever internationale krakers dan nationale krakers. Daarvoor kan ik ook de Bundesliga, La Liga en de Premier League bekijken. Erger me bijvoorbeeld al jaren aan saaie Engelse confrontaties in de Champions League (de finales van 2019 en 2021 bijvoorbeeld, met een uitzondering in de vorm van City-Spurs, die leuker was).

7 november 2022 om 12:51

Klopt maar de opzet is gewoon compleet mis. Belachelijk dat er al 4 teams mee mogen doen uit de 4 grootste competities. Dat is 50% van de opzet.

7 november 2022 om 15:16

Suarez7

Precies mijn punt, jij hebt liever al die ploegen in een later stadium tegen elkaar dan in eerdere rondes, je argument is gewoon slecht, en gezien je reactie dat jij je ergert aan nationale finales snap ik je hele argument al helemaal niet, je zegt heb liever verschillende teams tegen elkaar om vervolgens te zeggen behalve als ze in de finale tegen elkaar komen, maar dat is mijn hele punt als al die teams nu gewoon tegen elkaar konden loten in de groepsfase en in alle andere rondes dan zou je juist veel sneller een niet nationale finale krijgen in een finale of in een halve finale.

8 november 2022 om 01:09

Met je eens, denk alleen dat PSG toch Bayern eruit schiet. Eigenlijk was PSG twee jr terug in de finale voetballend al beter, maar nu met Messi erbij en over 2 matches vermoed ik dat Kylian de Duitsers er thuis compleet uitloopt

Twee echte krakers en voor het overige best normale potjes. Er gaan alleszins een aantal verrassingen in de kwartfinale geraken.

PSG-Bayern gaat wel echt een verrukkelijke pot worden denk ik.

Saai dit hoor. En meteen weer aan de bak ook. De Uefa doet er echt alles aan he lol. Nee maar had even wat anders liever. Dit is saai nou maar goed. En psg haha tegen Bayern. Dat wordt leuk.

7 november 2022 om 12:37

Zou heerlijk zijn als PSG er weer uitvliegt.

7 november 2022 om 12:56

PSG kan niet steken, moeten de bal leren steken!

7 november 2022 om 13:18

Haha steken?

7 november 2022 om 14:46

Anderzijds, liever eruit tegen Liverpool (of Bayern) dan City of PSG. Hopelijk kan Bayern zich kwalificeren. Zoniet hoop ik eens op een dubbele confrontatie City tegen PSG.

Maar hopen dat de Portugeze clubs eruit gaan. Gaat een moeilijk verhaal worden met deze loting...

7 november 2022 om 12:28

Benfica gaat sowieso door en ook Porto maakt 50% kans om door te gaan. 2 portugese clubs in de kwartfinale CL wellicht

7 november 2022 om 12:34

Waarom gaat Benfica 'sowieso' door, op wat baseer je dat? Club Brugge heeft een fantastische reeks neergezet, en die hebben ook gewoon kansen tegen Benfica.

7 november 2022 om 12:36

Club Brugge speelde leuk tegen een Atletico en Bayer Leverkusen uit vorm, maar Benfica is wel in bloedvorm itt deze 2 teams. Verwacht dat ze er makkelijk overheen gaan over 2 wedstrijden

7 november 2022 om 12:46

Dat was precies mijn gedachte idd.

7 november 2022 om 13:07

Mee eens Benfica zie ik sws wel makkelijk doorgaan in hun huidige vorm, Porto is natuurlijk weer een ander vh.

7 november 2022 om 15:04

Deze wedstrijden gaan door binnen 3 maanden, het is een beetje voorbarig om te stellen dat ze deze bloedvorm nog zullen hebben tegen dan.

7 november 2022 om 21:29

Februari is ver weg, Bundy. En 'leuk' spelen...ze hebben 4 wedstrijden op rij gewonnen en geen doelpunten geslikt in deze wedstrijden. Dat als kleine club in Europa verdient veel respect. En februari is nog even ver weg, dus dat valt nog te zien hoe beide clubs er voor staan.

Ik ben heel blij dat Chelsea PSG ontlopen heeft. Verder zitten er weer zoals vanouds een paar lekkere potjes tussen! Bayern-PSG is de meest aantrekkelijke denk ik, Real-Liverpool is qua naam mooi maar ik verwacht niet dat Liverpool het Real moeilijk gaat maken..

7 november 2022 om 12:37

Nou.. met Dortmund moet je ook niet blij zijn. Die maakte het City zowel in Manchester als in Dortmund enorm lastig. Denk dat Dortmund na Liverpool de lastigste tegenstander tot dusver zijn geweest dit seizoen. Dus maak je borst maar nat. Maat uiteraard, beter dan PSG 🤣

7 november 2022 om 12:46

Oh begrijp me niet verkeerd, in de huidige vorm zou Go Ahead Eagles nog een hele lastige opgave zijn voor Chelsea.. Dortmund is een goed team, maar niet van het niveau van PSG. Als iedereen weer fit is hoop ik dat Chelsea een goede kans maakt tegen Dortmund, al zijn de signalen tot nu toe erg zorgwekkend.

Er gaan dus 2 topteams eruit Real Liverpool PSG of Bayern.

De kwartfinales zullen dus qua kwaliteit minder zijn dan voorgaande jaren. De kans op een 'andere' winnaar wordt steeds groter

7 november 2022 om 12:26

City lacht zich rot natuurlijk.

7 november 2022 om 12:29

City heeft nu echt een grote kans om weer de finale te bereiken, maar aan de andere kant het is PSG hun eigen schuld net als Liverpool dat ze niet eerste werden in hun poule, al was het bij PSG wel heel erg close.

Verwacht dat Real doorgaat en verwacht dat Bayern toch net iets te sterk gaat zijn, hopen dat iedereen fit is bij PSG en ze goed kunnen afzien tegen Bayern en scherp zijn in de counter, (vooral in de uitwedstrijd)

7 november 2022 om 12:30

Die hadden vorig jaar anders best veel moeite met Leipzig. 2-1 verloren ze in Duitsland en in Manchester werd het een spectaculaire 6-3. En als je ze tegen Dortmund zag 'klooien'' dit jaar wordt het nog oppassen voor ze. Leipzig is offensief een stuk sterker en schat ik sowieso een klasse hoger in dan Dortmund.

7 november 2022 om 12:31

City moet eerst maar eens die beker winnen, dan kunnen ze lachen

7 november 2022 om 14:05

Jaar in jaar uit makkelijkste loting en dan niet eens de CL kunne winnen met je een van de beste selectie van de wereld blijft lachwekkend.

8 november 2022 om 01:02

Niets is makkelijk in de cl, Aqua1. Clubs die de groepsfase overleven zijn gewoon sterke teams, 1 voor 1.

Uefa wilt wel graag dat Real er snel uit gaat he? Weer tegen Liverpool. Man, wat saai zeg. Maar goed, aan de andere kant. Als je de CL weer wilt winnen, moet je van iedereen winnen. En Liverpool is juist kwetsbaar dit seizoen. City natuurlijk weer met een makkelijke loting, alhoewel, Leipzig is niet echt slecht. De kraker is natuurlijk PSG tegen Bayern. Twee topfavorieten tegen elkaar. Haha, lekker hoor. Hopelijk gaat PSG snel eruit. Zitten aardige loting bij waar iedereen van elkaar kan winnen. Succes iedereen.

7 november 2022 om 12:40

Ach, 14x titel houder! Dan vind ik ook wel dat je de lastigste route mag bewandelen. Ze zijn elite, als enigste club met meer dan 10 (!) CL bekers. Wat heet, de concurrenten zitten niet eens op de helft van wat jullie hebben!
So.. yeah, geef ze maar de moeilijkste route, dit heeft & kan Real 💪🏽

7 november 2022 om 13:01

Waarvan weet miet hoeveel in een tijd dat tv nog in zwart/wit was. Ik ben niet onder de indruk

7 november 2022 om 13:22

8 keer in de kleuren-tv era. Daar kan jou cluppie alleen maar van dromen op dit moment.

7 november 2022 om 13:25

Real heeft de afgelopen 10 jaar meer CL’s gewonnen dan Man U in zijn hele bestaan. En dan is 1 van die titels ook nog uit de tijd dat de tv zwart-wit was.

7 november 2022 om 13:25

Lol Real heeft meer CL in de afgelopen 10 jaar gewonnen dan jouw club in hun hele historie.
Wanneer was de laatste CL voor Manu ergens na de 2e wereld oorlog lol en dan durft ie nog te praten

7 november 2022 om 13:45

Het is wel een heel geestige observatie Chicharito, dat moet ik je meegeven. Maar wie weet wint Manchester United dit seizoen weer een keer de CL? Oh... wacht...

7 november 2022 om 14:03

In de laatste tien jaar de helft van de CL -titels. En mijn cluppie (Bayern) is de enige andere club die in die tijd meer dan een CL haalde. Gelukkig zijn dat twee clubs waar niet een of andere sheik, oligarch of rijke Amerikaan zijn geld inpompt.

Real heeft wel steeds zware lotingen maar je ze bloeien vaak op dan.
Ac Milan Spurs word spannend. Ik schat Spurs hoger in maar als we boven onszelf uitstijgen kunnen we zeker door.
We moeten hopen op een slechte dag van Kane en Son. Als Tomori en Kalulu hun niveau halen als vorige jaar en Magnian fit is zijn er zeker kansen.
Forza Milan!!!

7 november 2022 om 12:36

Als je ziet dat we City of Bayern konden loten ben ik hier zeer tevreden mee. Tottenham draait ook stroef dus mogen niet klagen!

7 november 2022 om 12:41

AC Milan op volle sterkte zal the Spurs de baas zijn zolang Conte Fossiele voetbal blijft spelen. Ik zou sws mijn geld zetten op AC kwartfinale!

7 november 2022 om 12:37

Ik hoop echt dat jullie doorgaan, ac milan hoort gewoon een cl club te zijn die het ook goed doet in de cl.

7 november 2022 om 14:56

Altijd fingers crossed voor Milan, een van de mooiste clubs uit de voetbalgeschiedenis toch wel.

7 november 2022 om 18:29

Ik schat ons toch wel hoger in dan Spurs vooral met Conte als hun coach. Hij doet het Europees altijd minder. Forza Milan !!!

Zitten paar leuke affiches tussen. PSG - Bayern wordt zeer interessant. Bayern is misschien niet meer zo 'intimiderend' als voorheen, maar nog steeds een zware tegenstander en er zijn zeker kansen voor PSG als ze niet naief gaan aanvallen. Liverpool - Real kan echt alle kanten uit, vind beiden niets bijzonder dit seizoen en maar Real heeft altijd wel dat ietsje meer en kan zakelijk winnen als geen ander. En in eigen competitie heeft Real heeft het wel goed voor elkaar in tegenstelling tot Liverpool, kan altijd een rol spelen. Maar goed, dit is nog ver weg en het cliche 'vorm van de dag' zal weer een rol spelen.

Was natuurlijk te verwachten dat PSG een zware loting zou gaan krijgen, gelukkig hebben ze geen City geloot maar denk dat na City Bayern toch wel de sterkste was die ze konden loten, (jajaj ik weet dat Madrid ook mee doet).

Er gaan sowieso 2 favorieten uit wat de weg vrij maakt voor een City om weer een finale te bereiken, wel vind ik oprecht dat ze echt van die onnozele regel af moeten dat al die clubs niet tegen een club mogen spelen uit het zelfde land. Ik snap dat je niet direct de club mag loten waar je in de poule hebt gezeten.

7 november 2022 om 12:42

Benfica dit jaar wil je echt niet loten!
Die spelen zo enorm goed verzorgd & gevaarlijk voetbal. Die kunnen echt iedereen pakken dit jaar hoor..

7 november 2022 om 13:59

Ja maar daarom mag ik Brugge toch wel aanmoedigen?

Daar gaan we weer. Alleen ik denk dat dit gewoon hetzelfde uitslag zal krijgen als tijdens corona. Dus Real Madrid door . Of Liverpool moet goed versterken na Qatar en Benzema

PSG- Bayern is ook een mooie affiche. Herhaling van CL finale 2020

7 november 2022 om 21:31

In 2021 hebben ze elkaar ook eens geloot dacht ik?

7 november 2022 om 22:34

Je hebt gelijk. Was helemaal vergeten. In de kwart finale hebben ze tegen elkaar gespeeld. PSG ging door.

7 november 2022 om 12:35

Ik snap dat dus echt werkelijk niet. Ik wil niet gaan gissen hoor maar het valt wel echt op. Steeds maar van die mindere tegenstanders.

7 november 2022 om 12:38

Waar heb je het over vriend? Liverpool en Dortmund konden ze niet loten. PSG was sterker geweest. Maar de clubs uit Milaan, Brugge, Porto en Frankfurt echt niet.

Heerlijke loting met een aantal krakers waarbij City van de favorieten "goed" heeft geloot. Ook Milan-Spurs en Chelsea-Dortmund gaan interessant worden. Benfica en Napoli hebben als de dark horses zijnde ook een goede uitgangspositie. En nu zien we ook hoe belangrijk die blessuretijd goals van Benfica waren. PSG slaat zichzelf keihard tegen het hoofd

7 november 2022 om 12:31

Jullie konden Liveprool niet loten. Buiten PSG om hebben jullie een van de sterkste nummers 2 geloot.

7 november 2022 om 12:47

Ik volg Leipzig niet zo op de voet zoals jou natuurlijk. Je zal mij ook niet horen zeggen dat City sowieso al door is. Vanuit de speelwijze van City beredeneerd had ik liever geen Inter (counter) en zeker geen PSG. Alles buiten die 2 zou al een goede loting zijn waarbij ik Milan als 3e sterkste tegenstander inschat al zal het nirt veel schelen met Leipzig. Brugge had de makkelijkste loting geweest

7 november 2022 om 13:19

Je hebt ze vorig jaar toch tegen jullie gezien dat waren overigens 2 spectaculaire wedstrijden. Schat dit Leipzig van nu hoger in dan toen, maar goed we gaan het meemaken.

7 november 2022 om 14:10

Met Werner en Nkunku heeft Leipzig wel twee heel gevaarlijke counterspelers.

Een Europese El Plastico! Wat gaat dat een sfeervolle wedstrijd zijn in Manchester en Leipzig. Jammer dat beide ploegen er niet uit kunnen vliegen deze ronde. Daarnaast Bayern - PSG gaat wel weer spektakel worden. Ben blij dat Bayern zwaar loot, hebben we weer 2 affiches om naar uittekijken. De andere Duitse ploegen gaan het lastig krijgen, maar ik geef Dortmund een goede kans tegen Chelsea en Eintracht moet gewoon genieten, 2 ploegen met geweldige Ultra’s dat gaat spektakel worden op de tribune.

Bayern - PSG en Real - Liverpool is toch wel echt om te likkebaarden zeg. Daar ga ik écht voor zitten. Bayern begint nu echt goed op dreef te raken en heeft inmiddels de koppositie veroverd. PSG kan je met die 3 gasten voorop ook nooit afschrijven. Liverpool - Real kan echt alle kanten op, maar ik denk zelf dat Real nét iets beter is. In de competitie is Liverpool echt zoekende, in de CL juist wel (op die wedstrijd uit in Napels dan na). Real heeft, mits iedereen fit, denk net een streepje voor. Voordeel voor Liverpool dat it pas ná het WK zal plaatsvinden, Diaz zal dan waarschijnlijk weer fit zijn.

7 november 2022 om 14:16

Die 3 gasten voorin zijn vloek en zegen tegelijk. Ik weet niet of zij de nodige defensieve discipline over twee hele wedstrijden meebrengen. Bayern heeft zo vele spelers met scoringsvermogen. Daar mag je niemand laten lopen.

Goede loting voor de Italiaanse clubs!

7 november 2022 om 12:58

Hopen dat we tegen die tijd geen blessures hebben, en nog wat versterkingen erbij hebben in januari. Dan kunnen we spurs zeker pakken. Napoli zal sowieso wel doorgaan en Inter heeft ook een goede kans alhoewel Porto wel een vervelende ploeg is. Zou mooi zijn 3 italiaanse clubs bij de laatste 8 ! Is lang geleden.

7 november 2022 om 13:02

Ik hoop dat jullie doorgaan al krijgen jullie wel met Conte wel iemand die weet hoe hij moet spelen tegen Italiaanse teams natuurlijk.

7 november 2022 om 13:13

Lets go Milan! Forza Milan! 💪 Gun jullie succes in de CL. 👍

7 november 2022 om 15:22

Had ook een zekere voorkeur voor Spurs (porto of Frankfurt), maar moet eerlijk te kennen geven dat ik ze niet echt volg.

Hoe staat die ploeg er eigenlijk voor?

Het is appelen met peren vergelijken eigenlijk maar zijn ze van het niveau van het huidige Napoli of beter/slechter?

@Suarez7 @kaka2007 je kan geen inter - bayern die waren in de zelfde poule

7 november 2022 om 12:39

Ik doelde op een eventuele kwartfinale. Zou het dan een mooie reprise vinden op confrontaties uit 2010 en 2011. De groepsfase is toch anders en meer behoudend. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Jammer, deze loting. Zowel Bayern-PSG als Liverpool-Real Madrid zijn finalewaardige wedstrijden. Ik had dat liever als halve finales gezien. Hierdoor krijg je nu toch weer behoorlijk saaie kwartfinales waarin een reus een dwerg loot en helemaal weg speelt.

Balen voor de coefficienten vrienden, dat uitgerekend Benfica Club Brugge loot. Ook Porto heeft niet ongunstig geloot.

Liverpool Real Madrid
Bayern Psg mooi affiches.
City loot altijd makkelijk maar in de kwart/halve finale liggen ze er uit

We hebben 2 keer een CL finale verloren van Real het wordt tijd voor sportieve wraak. Geen 3 keer van Real verliezen.

Ik denk dat PSG het niet gaat redden. Ze hebben fantastische spelers. Maar komen denk ik tekort tegen sterke teams als City, Bayern, Real en Liverpool.

Voor de Italiaanse teams mooie lotingen.

PSG wint dit jaar de Champions League dus wie ze ook loten ze zullen ze toch allemaal moeten verslaan om ook kampioen te worden.

Daarbij zou ik liever een groot team loten dan bijvoorbeeld een Club Brugge die notebene een Atletico uitgeschakeld hebben in hun Poule.

Liverpool vs Real Madrid en Bayern vs PSG mooie pot. Verder ben ik ook wel benieuwd wat een Club Brugge tegen Benfica kan. Ook zij hebben aardig verrast in de groepfase maar dit geld ook voor Benfica

Zeer goede loting voor de Italiaanse ploegen. Inter en Milan treffen de minst sterke ploegen die nummer 1 geã«indigd waren in de poule en Napoli treft (ã©ã©n van) de minst sterke nummer twee.

Napoli gaat eintracht frankfurt echt helemaal zoekspelen.

Overigens is het echt onzin dat teams uit hetzelfde land niet tegen elkaar kunnen.

7 november 2022 om 14:07

Frankfurt werd hier door leden ook onderschat ze zouden zo gezegd laatste eindigen in de groep, dus beetje voorzichtig doen.

7 november 2022 om 14:09

In die mickeymouse poule had ik echt wel verwacht dat ze een kans hadden om door te gaan hoor. Jij niet? Marseille en sporting kan je gewoon makkelijk pakken.

7 november 2022 om 14:24

Hahah net zoals Barcelona dat ook eventjes zal gaan doen.

7 november 2022 om 13:43

Precies Sammy, de wereld zal er na het WK heel anders uit kunnen zien, met volle ziekenboegen en vermoeide topspelers. Dan komt het misschien wel aan op de clubs met de diepste reservebanken, die dan overeind zullen blijven.

7 november 2022 om 14:33

En dan vijf keer mogen wisselen. De diepte in de selecties zal inderdaad een grote rol spelen. Wat betreft het vijf weken niet samen spelen: Bij Bayern zal een groot deel van middenveld en aanval ook op het WK in de basis staan: Kimmich, Goretzka, Musiala, Sané, Gnabry, Müller. Ik denk dat daarvan maximaal een zal banken en dat ook niet de hele wedstrijd.

Dit was te voorspellen natuurlijk, de kans dat je Liverpool loot is veel groter dan de rest.
Weeral geen makkelijke loting voor ons.

7 november 2022 om 14:51

Anderzijds speelt Real beter/meer gefocust tegen de grotere ploegen. Maar goed, Brugge had uiteraard een gunstigere loting geweest bijvoorbeeld. Achja, mooie affiche en daar kijk je uiteindelijk voor. Parcours van vorig jaar wordt moeilijk te evenaren, maar die is toch zo memorabel achteraf. Elke wedstrijd was nagelbijten met een fantastische uitkomst weliswaar.

7 november 2022 om 14:53

Een opendeur wil je CL winnen moet je tegen alle ploegen kunnen winnen.

Mooie affiches. Wel mooi dat PSG tweede is geworden en direct Bayern loot. Hadden ze maar wat beter hun best moeten doen in de groepsfase, had je Club Brugge gehad

Denk dat Benfica, Man City, Real Madrid, AC Milan, Napoli, Chelsea, Inter en Bayern doorgaan. Maar goed, dat is natuurlijk maar gissen.

Zou het Galtier ook wel gunnen om door te gaan, maar heb toch het gevoel dat PSG het onderling toch gaat afleggen tegen de gehaaide spelers uit Duitsland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren