Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind wekt verbazing met goal: ’Ineens begon ik als een spits te denken’

Laatste update:

Met een echte spitsengoal zette Daley Blind het geplaagde Manchester United vrijdag op het goede spoor in de FA Cup-wedstrijd tegen Derby County. De verdediger verzorgde op aangeven van Jesse Lingard de 1-2, waarna Juan Mata de eindstand bepaalde: 1-3. Een welkome overwinning voor de wisselvallig presterende Mancunians.

/

“Ik ging mee naar voren en toen ik bij het strafschopgebied kwam, begon ik ineens als een spits te denken”, vertelde Blind na afloop van het duel in Derby. “Ik dacht: ‘misschien moet ik naar de eerste paal lopen’. Dat deed ik en toen kwam precies de bal daar. We hebben gedaan wat we moesten doen: winnen'', zei Blind.

Trainer Louis van Gaal keek goedkeurend toe hoe Blind een productieve bijdrage aan de zege had. “Daley rook in de tweede helft zijn kans en hij maakte het af. Een fantastisch doelpunt. Wat ik daarna opschreef in mijn notitieblok? Wie de assist gaf.''

Louis, anders zet je toch gewoon Daley Blind in de spits?

Geplaatst door voetbalzone op vrijdag 29 januari 2016

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk voor Daley. Hij doet het toch wel goed bij MU. Ik snap nog steeds al die Blind haters niet.

30 januari 2016 om 01:31

Ik vind het ook leuk voor hem, maar ik vind hem nog steeds niet goed genoeg voor een topclub als MU. Dan ben je toch geen hater? Alleen omdat ik er anders over denk?

30 januari 2016 om 08:41

Blind, typisch zo'n speler die zijn actieve carriere zelden krediet krijgt. Ondertussen is hij met zijn multifunctionaliteit ideaal om in je selectie te hebben, krijgt hij van elke veel speeltijd, blijft zich dus ontwikkelen en maakt zich zo geleidelijk het niveau eigen. Voor je het weet is zijn carriere voorbij en blijkt hij 10 jaar in de top van grote competities te hebben gespeeld en 75 interlands op zijn naam te hebben. Bij zijn afscheid zijn we het er plotseling over eens: die Blind was een topper.

30 januari 2016 om 11:42

Hij is als multifunctionele speler wel van topniveau, hij heeft alleen niet 1 positie waar hij uitblinkt, beetje als cocu had.

30 januari 2016 om 12:29

@manodenidos

Je hebt helemaal gelijk. Een Van Bommel-scenario zou best mogelijk moeten zijn... Forza Daley!

30 januari 2016 om 01:31

Wees eens eerlijk, hij is geen speler can het niveau ManU. Dat geldt voor meerdere spelers in dat elftal. Rare aankopen gedaan lvg die geen bijdrage aan het team leveren

30 januari 2016 om 01:39

Hij is wel wekelijks een van de betere (als hij niet op linksback staat), maar zegt dit iets over blind of over Man utd? Ik denk dat als Blind betere spelers om zich heen heeft hij zelf ook ontwikkeld. Het is een slimme voetballer zoals je zag bij de goal. Sommige spelers ontwikkelen zich op talent, andere op intelligentie zoals Blind. Je zag ook bij Ajax dat hij zich in een korte periode van bijna verkocht naar aanvoerder heeft gewerkt

30 januari 2016 om 11:39

Momenteel wel. ManU is echt niet van een erg hoog niveau.

30 januari 2016 om 01:40

Ja, Blind doet het zeker niet slecht. Ik vind Manu op deze moment niet meer dan een Europese subtopploeg wat dus perfect is voor het niveau van Blind. Een echt topper vind ik hem niet. Maar voor een subtopper is hij wel goed genoeg.

30 januari 2016 om 01:40

Blind is een alleskunner maar geen specialist op een bepaalde positie. Hij is gewoon een intelligente speler en niks meer dan dat.

30 januari 2016 om 06:24

Hij maakt elke wedstrijd een verdedigende fout en toch blijft louis hem opstellen... verbazingwekkend dat zo iemand naar MU is gegaan

30 januari 2016 om 11:45

Als je al z'n fouten blijft noemen.. dan gaat je steeds slechter over hem denken.. Echter.. denk ook aan z'n opbouw,z'n werklust, vaak erg mooie passes in de box (pff weet niet welke wedstrijd dat was, een lange pass op Mata die in de 16 stond.. Mata kon hem net niet controleren, en in goal schieten. Maar dat was echt een meester pass (misschien tegen Chelsea?) ).

Alles bij elkaar opgeteld, zijn het gewoon zwarte letters onder de streep. Blind is een doede toevoeging, op invalbeurten that is. Hij kan op zoveel plekken staan, denk dat iedere manager / trainer erg blij is met hem.

30 januari 2016 om 12:27

Ga niet doen alsof hij een Xavi, Kroos, Busquets of een Alonso is. Blind heeft geen enkele toegevoegde waarde bij Und. Hij heeft geen opbouw, hij geeft alleen maar paasjes breed en terug, af en toe een bal vooruit die wordt gezien als een wereldpass.

30 januari 2016 om 12:27

Inderdaad. Kijk eens naar wat hij goed doet. Daar staan filmpjes van op youtube. Check ze en je zult je nooit meer afvragen waarom hij steeds opgesteld wordt.

30 januari 2016 om 12:52

@ricardo8 dat zegt ook niemand. jij verzint gewoon onzin en hebt een diepe haat voor hem, vooral als je gaat zeggen dat hij geen opbouw heeft want dat is juist waarom hij op cv staat. En maar weer juichen als hij voor oranje juicht..

30 januari 2016 om 14:05

Het is geen haat, Blind is een doodnormale speler die niks bijzonder doet. Mensen willen het graag niet zien omdat het een Nederlander is.

1 februari 2016 om 00:50

Je gaat niet in op mijn punt. Lees m'n comment nog eens door.

30 januari 2016 om 08:55

PSV supporters waar het allemaal wat diep ziet. Net zoals Memphis die constant gehaten wordt door Ajacieden.

30 januari 2016 om 09:08

Ondanks dat ik bijna 30 jaar ben, probeer ik een beetje met de tijd mee te gaan.
Ik weet dan ook dat als je tegenwoordig ergens een hekel aan hebt of iets niet goed vindt, dat je dan een "hater" bent.
Maar "gehaten"? Alsjeblieft zeg me dat dit niet de ontwikkeling is die de Nederlandse taal doormaakt!

30 januari 2016 om 11:43

Helaas, dit is de ontwikkeling die de taal doormaakt. De leraren van morgen zullen de taal zelf niet eens goed toe kunnen passen. Woorden als 'is' ipv 'eens' zijn tegenwoordig al geaccepteerd. Het afkorten of simpelweg weglaten van letters is ook zoiets storends.

30 januari 2016 om 12:34

Ben maar vooral blij met zulke spelers, die gaan jullie elk seizoen kampioen maken. Ook gaan jullie de CL weer winnen volgend seizoen.

30 januari 2016 om 12:54

Ricardo8 provocateur eerste klas. Kom je nog een keer met onderbouwing?

30 januari 2016 om 12:55

Samcro vergeet niet 'deze' ipv 'dit' of 'me' ipv 'mijn'. Strontirritant.

30 januari 2016 om 13:03

En dan nog 'hun' als onderwerp gebruiken, ook een bekende.

30 januari 2016 om 13:35

Klopt, en tegenwoordig maakt het niemand meer wat uit of je een d, t of dt achter een werkwoord zet.

30 januari 2016 om 14:06

Ik snap niet wat je bedoelt. En waar provoceer ik?

31 januari 2016 om 00:31

Allereerst, je bent nog geen 30 jaar, dus dan ben je volgens mij nog aardig jong, hoor. Dat "met de tijd meegaan" is niet zo bijzonder voor iemand uit jouw leeftijdscategorie, niet zoals dat voor bijvoorbeeld 65 plussers wel zo is.

Bovendien gebruik ik in mijn reactie het woord "gehaten" in de meest letterlijke vorm, en ook als ik het woord "hater" gebruik, doe ik dit op dezelfde manier zoals ze dit in de Middeleeuwen ook deden. Wel boeiend en herkenbaar natuurlijk, je betoog over de negatieve ontwikkeling van de Nederlandse taal, maar het slaat niet echt terug op de inhoud van mijn reactie. Zoals je zegt, als je ergens een hekel aan hebt, ben je een hater. Dat is bijna de exacte definitie van het woord haten of hekelen, wat min of meer hetzelfde betekent. Ik refereer in mijn reactie dan ook naar de mensen die echt een hekel hebben aan Memphis en Blind (lees: de haters van Memphis en Blind). Ik weet ook dat er heel veel jongeren zijn tegenwoordig, die het woord hater veel te snel en overbodig gebruiken, bijvoorbeeld wanneer iemand kritiek heeft op een ander persoon, maar dat zijn niet de mensen waar ik het nu over heb.

30 januari 2016 om 08:59

Dus als mensen zeggen dat hij te kort komt voor de echte top, dan zijn het haters.
Leuk dat hij scoorde maar verder gewoon een redelijke speler.

30 januari 2016 om 09:41

Hij was tegen Southampton super slecht, scoort nu een goal tegen een champion ship clubje en hij doet het weer goed. Blind is niet de speler waar United naar streeft die niveau heeft hij niet.

Ik denk dat Daley Blind best mee zou kunnen bij een Barcelona of Bayern. Tuurlijk, hij is geen speler van wereldklasse, maar dat zijn jongens als Alonso, Javi Martinez, Mathieu of Vermaelen wat mij betreft ook niet. En wat Daley tekort komt aan verdedigende kracht, maakt hij meer dan goed met zijn voetballende vermogen. Waar Blind zich echt heel goed in heeft ontwikkeld is zijn pass naar voren, zijn steekbal/inspeelbal. Daarom denk ik dat als je naast hem een jongen als Boateng, Pique, Ramos, Silva zet, echt heel goede verdedigers, dat Blind dan een speler voor de top kan zijn. Nu heeft hij om zich heen middelmaat lopen, waarbij Smalling zich gelukkig wel steeds meer ontwikkelt maar nog steeds geen wereldtop is. En ik weet zeker dat wanneer een volgende coach van Utd wil winnen met goed voetbal, dat Blind een van de eersten op het wedstrijdformulier staat. Blind is wekelijks een van de beteren.

30 januari 2016 om 03:50

Vergelijk deze jongen alsjeblieft niet met spelers als martinez en alonso.
Vooral alonso de techniek die alonso in een teen heeft zitten kan daley niet eens van dromen. Een harde werker die daley blind maar hij komt niet in de buurt van de wereldklasse van Alonso.

30 januari 2016 om 04:15

Als je het over de alonso hebt van vroeger dan komt daley niet in de buurt nee, want toen was het 1 van de beste op zijn positie. De alonso van nu is echter niet zoveel beter dan daley blind. Nou moet ik daarbij ook zeggen dat alonso natuurlijk al aardig op de retour is.

30 januari 2016 om 05:40

Nee mee eens. Maar als je hem vergelijkt met een Alba dan komt hij aardig in de buurt. Ook Daley zou prima renderen in een team met Iniesta, Busquets, Messi, Suárez en Neymar.

Maar het is geen nieuwe Dani Alves.

30 januari 2016 om 06:19

Daley bijna net zo goed als alba ? Dit is achterlijk

30 januari 2016 om 06:31

In de buurt zeg ik. Niet even goed als. Maar hij wordt onderschat, omdat hij een Nederlander is.

30 januari 2016 om 08:17

Ik zou ook prima renderen met die spelers... tsjonge wat een opmerking zeg

30 januari 2016 om 12:33

Wat is dit voor onzin dan? Blind is helemaal niet goed genoeg voor Man Und. Bij een Barcelona, Real en Bayern zou hij geen enkele toegevoede waarde hebben. En je gaat me ook niet zeggen dat Blind op het niveau zit van Alaba en Marcelo.

Man Und moet maar investeren naar andere spelers, creatieve spelers die hard werken, dan denk ik aan Guardado van PSV of lllaramendi of Casemiro.

30 januari 2016 om 12:24

Man man man. Martinez niet van wereldklasse en dan ook nog Alonso zeggen?
Het niveau van Vz daald hier echt, niet normaal dit.

30 januari 2016 om 12:58

Jouw spelling en comments zijn dan ook van een bedroevend niveau.

30 januari 2016 om 13:36

Het niveau daald? Terug de boeken in!

30 januari 2016 om 14:11

Wat is er mis met mijn spelling. Kan je niet tegen dat ik de waarheid spreek? Het wordt eens tijd dat jullie alles objectief gaan bekijken en niet alle Nederlanders de hemel in prijzen.

Dit is de grootste overschatte voetballer van nederland

30 januari 2016 om 08:49

Ok, maak een rijtje van 10 dan...

30 januari 2016 om 10:09

Ja die wil ik ook wel eens zien

30 januari 2016 om 10:19

Toch vinden ze hem fantastisch in engeland.

30 januari 2016 om 12:59

De 'grootste' overschatte voetballer? Blind is maar 1,80 hoor

31 januari 2016 om 00:35

Precies! Men schat altijd dat hij 1,85 is...

Al dat gehaat op Daley Blind altijd, nergens voor nodig. Daley Blind is een hele bruikbare speler. Er wordt beweerd dat Daley niet goed genoeg is voor Manchester United, op basis van wat? Blind is misschien niet de ideale man voor de basis, maar zeker een hele handige speler om achter de hand te hebben. Kan op de linksachter, centrale verdediger en als defensieve middenvelder uit de voeten. Blind kan terugkijken op een prima loopbaan. Het is niet de beste voetballer, maar hij heeft er wel alles uitgehaald, mede dankzij onze grote vriend Louis.

30 januari 2016 om 13:00

Precies en hij heeft nog vele jaren te gaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren