Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis vreest weerzien met PSV'ers niet: ‘Als het binnen de grenzen blijft’

Laatste update:

De topper tussen Ajax en PSV stond afgelopen zondag bol van de opstootjes. Tijdens en na afloop van het duel, dat door de Eindhovenaren met 1-2 werd gewonnen, liepen de gemoederen hoog op. Ook Steven Berghuis was betrokken bij de schermutselingen met enkele Oranje-collega's, maar ondanks de agressieve sfeer denkt hij niet dat dit door zal werken bij het Nederlands elftal.

In gesprek met ESPN geeft Berghuis tekst en uitleg over de verhitte opstootjes. "Het is moeilijk uit te leggen aan mensen die dat niet meemaken op zo’n veld tegen PSV, waar er veel verwachtingen zijn. Je speelt voor vijftigduizend man, voor eigen publiek en dan wil je gewoon niet verliezen. Je komt voor elkaar op. We kennen PSV natuurlijk ook door en door vanwege de onderlinge wedstrijden, de bekerfinale en de Johan Cruijff Schaal.” Over het duw- en trekwerk maakt hij zich niet al te druk. “Ik heb er niet zoveel moeite mee als het binnen de grenzen blijft. Misschien ging het er nét overheen, maar dat is ook een beetje het moment. Ik denk dat iedereen die er dan staat dat moment wel begrijpt”, aldus de middenvelder.

Als Berghuis door bondscoach Louis van Gaal geselecteerd wordt voor het WK in Qatar, zal dit een weerzien betekenen met enkele PSV'ers. Hoogstwaarschijnlijk zullen Cody Gakpo, en wellicht ook Luuk de Jong en Xavi Simons, eveneens van de partij zijn. Hij heeft met hen geen contact gehad na de verloren topper. "Ik heb er nog niet met Cody en Luuk over geappt. Bij Oranje zal dat straks vast wel ter sprake komen. Gewoon op een normale manier. Dat is niet iets persoonlijks ofzo."

Eerder lieten Ajax-spelers Jurriën Timber en Remko Pasveer al weten te balen van de vele opstootjes die ontstonden tijdens de verloren topper tegen PSV. De centrumverdediger en keeper van Ajax waren na afloop kritisch op hun ploeggenoten. "Die opstootjes zijn niet nodig", zei Timber tegenover ESPN. "We moeten dat niet doen. Gewoon niet nodig."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Bij het Nederlands Elftal moeten we de clubgevoelens even achter wegen laten en samen hand in hand het wereldkampioenschap binnen halen.
Met deze loting staan we al met één been in de Kwartfinale.

9 november 2022 om 15:42

Het is dat van Gaal de trainer is daar heb ik wel een hoge pet van op om het team tot op het bot te motiveren op zo'n toernooi. Maar puur naar kwaliteit gekeken is het maar matig.

9 november 2022 om 15:45

Tuurlijk is Oranje kwalitatief niet bijzonder sterk (in vergelijking met voorgaande generaties) maar gelukkig voor NL zijn de rechtstreekse tegenstanders kwalitatief nog minder dus ik volg Totti_nr10 wel, wanneer hij stelt dat de weg naar de kwartfinale open ligt.

9 november 2022 om 15:50

Met De Ligt, De Vrij, Blind, Van Dijk en Ake hebben we een defensie waar menig concurrent jaloers op is. Als De Jong zijn topniveau weet te halen hebben we genoeg kwaliteit om de aanvallers perfect voor het doel te zetten. De kansen benutten en de boel achterin dichthouden.

9 november 2022 om 16:34

Ach de andere selecties zitten natuurlijk vol met 23 maradonna's en maldini's! En afgelopen EK heeft frankrijk ook ff iederen 10-0 weggespeeld elk potje...

9 november 2022 om 16:36

Haal Blind alsjeblieft uit dat rijtje. Daar is echt niemand jaloers op..

9 november 2022 om 17:02

Jij snapt er dus niets van.
Blind hoort echt in dat rijtje thuis.
Hij is nog steeds de beste en slimste opbouwende speler voor achterhoede die we hebben.
Laat nu aan Louis v Gaal maar over wie hij naast of achter Blind zet (Ake bijvoorbeeld) om Blind rugdekking te geven.

9 november 2022 om 17:15

De slimste? hou op met me

9 november 2022 om 17:50

Blind is zo slim dat hij door elke directe tegenstander wordt overlopen. Zelfs die van de Go Ahead Eagles en Volendam. En die staat dan straks opeens tegen een Mbappe of een andere topaanvaller

9 november 2022 om 17:58

Komt Japie weer hoor. Lees nou eens wat een ander schrijft en probeer nou niet altijd jouw mening door ieders strot duwen. Hij heeft het dus niet over Blind zijn verdedigende kwaliteiten.

9 november 2022 om 18:06

Het gaat om het feit dat geen enkele ploeg jaloers is dat wij Blind hebben. Daar reageer ik op. Tja dat eeuwige gezever van met name Ajacieden over opbouwen. Blind staat er bij Ajax niet meer eens in.. de eerste taak van een verdediger = verdedigen. Alles daar bovenop is een bonus.

9 november 2022 om 18:08

@KingB Mooi verhaal, maar een back die niet kan verdedigen hoort niet in Oranje te spelen, ook niet als hij een goede inspeelpass heeft. What's next? Een keeper opstellen die niet kan duiken, omdat hij een goede uittrap heeft?

9 november 2022 om 18:51

Ik heb liever dat ze iemand opstellen op die positie die beide kan... verdedigen en opbouwen.
Er zullen namelijk ook momenten zijn dat tegenstanders de bal hebben.
Wat moet blind dan doen? Op de grond gaan zitten en wachten tot Nederland de bal weer heeft?

9 november 2022 om 21:06

De linksback kan de bal toch nog inleveren bij een Frenkie of de spitsen? Het is nou ook weer niet zo dat Blind elke wedstrijd 3 cruciale passes verzend

9 november 2022 om 15:47

Dan zit je er toch echt naast. Bij elke persoonlijke fout moet men de club ook noemen waar de desbetreffende speler onder contract staat. En nog mooier is het gezeik over waarom de speler van de ene club wel speelt en de andere niet. Je mag ook ex-clubs gebruiken om spelers af te zeiken als ze bij iets minder bekende clubs spelen op dit moment.

9 november 2022 om 15:49

Bij Oranje ben je inderdaad wel één team, maar snap oprecht niet waarom de KNVB geen vooronderzoek tegen Berghuis start. Je vinger in iemand z’n oog stoppen is hartstikke gevaarlijk.

9 november 2022 om 18:16

Typische en treurige supportersreactie. Sinds wanneer zijn voor kleine vergrijpen vooronderzoeken nodig? Maar als het een psv-er is, is meteen alles kei gevaarlijk. De vallende ziekte van Luuk de jong en gutierez lijkt me vele malen gevaarlijker.

9 november 2022 om 18:53

Dit is toch ongelooflijk? Je vinger in iemands oog duwen en een zeer ernstig resultaat riskeren, is een klein vergrijp?

9 november 2022 om 19:19

Kijk anders naar de beelden in plaats van nogal dommig wat roeptoeteren

9 november 2022 om 16:35

En volgens mij is dat ook precies wat er "gewoon" gaat gebeuren. Dat geouwehoer over de opstootjes wordt vooral door de media opgeblazen. Een beetje duwen en trekken mag er ook wel bijhoren bij een topper. Aan het einde van de dag gebeurde er eigenlijk helemaal niks. Ik weet vrij zeker dat al die gasten straks bij het Nederlands Elftal de hand schudden en lekker door gaan met voetballen.

9 november 2022 om 17:11

Als Nederlanders dit konden had Nederland minstens 1x de WK gewonnen. Spelers die elkaar geen succes gunnen. Trainers die elkaar de bondscoachschap niet gunnen. Oranje zelden een eenheid geweest.

Beter houd je dan wel je vingers uit andermans ogen 😅

9 november 2022 om 15:39

Inderdaad, Veerman zal niet blij zijn geweest met hem als ze beide waren uitgenodigd

9 november 2022 om 16:19

Het is daardoor beter voor de teamspirit dat er geen psv-ers worden meegenomen naar het WK

9 november 2022 om 15:43

Graag. Één Blind is al erg genoeg!

9 november 2022 om 16:19

Je kan Alvarez van veel beschuldigen die wedstrijd maar na het fluitsignaal was het toch echt Ramalho die begon met vol te juichen in zijn gezicht.

9 november 2022 om 16:22

Alvarez zocht Ramalho juist op🤨

9 november 2022 om 16:23

Zeker niet. Ramalho was bezig met teamgenoten te vieren waarop Alvarez naar hem toe kwam stormen. Daarop ging Ramalho inderdaad verder met juichen in zijn gezicht (kinderachtig) maar het was toch echt actie reactie.

9 november 2022 om 16:35

Neen. Vanuit andere camerabeelden bleek dat Alvarez naar Ramalho onderweg was. Ramalho reageerde door hiephoi te roepen. Alvarez had allang zn 2e gele moeten hebben. Ook werd de penalty onterecht teruggedraaid. Was geen grote fout(wat t volgens de nieuwste var reglementen moet zijn) en standbeen van Simons werd eerst geraakt en toen pas de bal.

Verder belachelijk dat Berghuis en Klaassen niet vervolgd worden. Wanstaltig gedrag. Vinger in oog steken mag dus voortaan?
Als een agressieve vechthond 10 seconden vastbijten in t shirt van een tegenstander toegestaan voortaan?
Makelie liet zich zelfs straffeloos wegduwen door Alvarez. Lijkt wel of de KNVB een boete krijgt als er een Ajaxspeler geschorst wordt.
Hoevaak zijn Antony Alvarez Tagliafico al niet weggekomen de laatste jaren? 10x? Ik overdrijf zeker niet.

9 november 2022 om 16:48

Over Alvarez kan ik je nog gelijk geven. Maar een Penalty was het zeker niet dus terecht terug gedraaid. Berghuis prikt zijn vinger niet eens in het oog van Veerman zou de beelden nog maar eens goed bekijken als ik jou was. Klaassen vertoonde raar gedrag maar bijt niemand hij hing alleen aan het shirt van Ramalho en trekt een gekke bek door een arm in zijn nek van een Psv speler. Je overdrijft dus zeker

9 november 2022 om 16:49

VAR mag tegenwoordig ook de scheidsrechter roepen als het niet 100% fout is, meen ik

9 november 2022 om 16:53

Ah akkoord Fossen😁

9 november 2022 om 16:59

Son Klaassen zet zn tanden in de rand van Ramalho's shirt en blijft zich daar relatief lang in vastzetten. Laten we t erop houden dat t een daad van behoorlijke agressie was wetende dat er kinderen meekijken. Ziet er gewoon niet uit.

Berghuis drukt duim in oog Veerman. * Lees nu dat uit bewegende beelden blijkt dat van opzet totaal geen sprake was. Rectificatie😁

Penalty was t omdat eerst t standbeen van Simons werd geraakt en vervolgens de bal. Ik dacht eerst ook andersom maar Studio Voetbal liet t goed zien s avonds.

9 november 2022 om 17:06

Klaassen vertoonde idd raar gedrag ben ik het volledig mee eens. Maar je ziet pas zijn hoofd naar het shirt gaan nadat die een hand in zijn nek krijgt. Van Berghuis was idd geen sprake van opzet en was weinig aan de hand. Ik vind het zelf alsnog geen penalty maar daar mag iedereen natuurlijk zijn mening over hebben.Alvarez had natuurlijk sowieso rood moeten krijgen tijdens en na de wedstrijd.

9 november 2022 om 17:12

Zo is t ook. Fijne avond Son. Ik duik de keuken in.

9 november 2022 om 17:15

Precies. Fijne Avond Sir Paul. En smakelijk alvast!

9 november 2022 om 18:21

@Sir Paul alles wordt een beetje ongeloofwaardig als in je hele betoog alle daders Ajacieden zijn. Dan geef je een soort van halve weergave van alles wat daar gebeurt is. Niet zo heel sterk.

9 november 2022 om 18:53

Bij zoiets als dat beeld dient wel de rest van het beeld gegeven te zijn. Wie weet staan ze 3 meter uit elkaar.

Je duim in een oog duwen is er wel nét overheen inderdaad.

9 november 2022 om 18:18

Nee hoor het gaat hier over internationals onder elkaar. Berman zit er toch niet bij

Weet niet of er ook bewegende beelden zijn maar er gaat een foto rond dat Berghuis zijn vinger in het oog van Veerman stopt. Dat blijft niet tussen de grenzen nee. Of er moeten beelden zijn die ik niet ken waaruit blijkt dat het onbewust was maar zo leek het niet. Zo waren er wel meer vreemde situaties afgelopen weekend natuurlijk. Ramalho die zich vreselijk aanstelt na dat duwtje van Timber, maar ook Alvarez die na het laatste fluitsignaal naar Ramalho toe rent en Ramalho die vervolgens weer kinderachtig reageert met dat juichen. Toppunt was natuurlijk wel dat kolderieke gehang van Klaassen.

9 november 2022 om 15:43

En dan zijn we een week verder en dan is die wrok ook wel weer weg hoor. Iedereen kent “the heat of the moment” zoals berghuis zegt. Daar zitten die spelers ook weer niet te lang in hoor. Misschien een dag na de wedstrijd is het nog een irritatie, maar dat is ook nooit lang

9 november 2022 om 16:28

Dat hangt er wel een beetje vanaf wat er dan gebeurde toch? Ik kan me voorstellen dat een stevige tackle of beuk eerder vergeten is dan een vinger in iemands oog prikken.

9 november 2022 om 16:35

Moah, context is alles. In zon onduidelijke schermutsering van mensen kunnen dat soort dingen gebeuren. Je ziet Berghuis een beetje om zich heen grijpen met meer als doel iemand weg te trekken dan iemands oog eruit steken. Een bewuste schop of elleboog is daarin (ten minste vind ik op het veld) een stuk irritanter. Maar die wrok ben ik na de wedstrijd of na een paar dagen ook wel weer kwijt. Vond dit allemaal wel meevallen. Dat maakt het wel een beetje een mannelijke voetbalpot. Leuk om te kijken. Al die heertjes en schoonzoons die na de wedstrijd netjes een handje geven is ook niet altijd leuk om naar te kijken. Oorlog willen we zien. En dat is na de wedstrijd wel weer over. Ik heb genoten: thanks

9 november 2022 om 15:44

Opstootjes en drama van spelers die doen alsof ze allemaal hard geraakt worden en zelf provoceren dat is overdreven en hoort niet thuis op het veld. Blijf er wel bij dat als de scheidsrechter beter optreed dat dit soort incidenten veel kleiner blijven.

9 november 2022 om 15:52

Die zijn er zeker, Veronica Offside heeft ze laten zien tijdens de uitzending van afgelopen maandag.

9 november 2022 om 16:13

Ja die zijn er en daarin kun je zien dat er van intentie in ieder geval geen sprake is. Berghuis sprong gewoon de meute in en wilde iemand wegduwen ofzo. Onzin dus.

KNVB mag wel eens naar Klaassen kijken overigens, heel vreemd wat die gozer na afloop doet.

9 november 2022 om 16:33

Ah duidelijk. Kan ze nergens vinden overigens maar dat zal dan inderdaad.

9 november 2022 om 17:07

En dan heb je ook dat constante gemekker van een de jong, gakpo en Tadic. Zullen we maar gewoon concluderen dat gemiddelde voetballers trieste wezens zijn en wij, allemaal, ons daar gewoon niet meer druk om moeten maken. Even juichen bij winst, even balen bij verlies, en voor de rest zoeken de omhooggevallen zoutzakken het maar uit.

9 november 2022 om 18:19

@fossen perfecte analyse

Storm in een glas water. Iedereen die zo lang wrok koestert heeft waarschijnlijk nooit gevoetbald. Zelf ook oorlog gehad op de velden met de meeste overtredingen. En dan een biertje met de tegenstander achteraf. Zo gaan die dingen

9 november 2022 om 15:54

Duwen, harde slidings en elkaar uitschelden tot een bepaalde hoogte hoort daar bij inderdaad om achteraf samen een biertje te kunnen drinken. Je vinger in iemands oog stoppen hoor je niet alleen geschorst te worden maar hoor je ook naar een psychiater gestuurd te worden

9 november 2022 om 16:11

Als we mensen daar al voor naar een psychiater gaan sturen snap ik dat die bedrijfstak zo verschrikkelijk overbelast is. Zoveel is daar ook weer niet aan de hand hoor.

9 november 2022 om 18:06

Eindhovenaar, heb je de beelden duidelijk gezien? Was het een bewustje? Juist. Of ben je er zo een die een foto genoeg vindt om iemand naar een psychiater te sturen? Dat zal het wel zijn, van dat soort mensen zijn er zoveel bijgekomen de laatste jaren.

9 november 2022 om 18:21

Tuurlijk heeft hij dat niet. Zeker zelf een vinger in zijn oog gehad. Net zoals die vermeende beet van Klaassen. Enkel een ongelukkig shor gebruiken om een punt te maken laat zien dat veel psv fans toch wel last hebben van een Calimero complex

9 november 2022 om 15:58

Ik heb zat opstootjes meegemaakt op het veld maar nog nooit iemand zijn oog eruit proberen te pulken, maar goed dat kan ook goed aan mij liggen.

9 november 2022 om 16:05

Maar het schijnt te mogen, want de KNVB ziet geen reden om een onderzoek in te stellen.

9 november 2022 om 16:08

Overdrijven is ook wel weer een kunst op zich.

9 november 2022 om 16:15

Heeft die ook niet gedaan hoor maat. Lekker onzin verspreiden zonder dat je heel al de info weet.

9 november 2022 om 16:34

Zijn gewoon beelden van dus van onzin kan ik niet echt spreken? ik ga er dan maar even vanuit dat de beelden jou zijn ontgaan. Je kunt ze heel makkelijk vinden op youtube en of social media.

9 november 2022 om 16:38

tussen 'iemand zijn oog eruit proberen te pulken' en 'zn vinger kwam in een oog' of 'tijdens schermutselingen raakte hij per ongeluk een oog' zitten natuurlijk wel 3 gradaties van overdrijvingen.

9 november 2022 om 17:04

Hij prikt overduidelijk een vinger in veerman zijn oog. Wat een onzin zeg, dat het niet met brut geweld gaat betekend nog niet dat hij het niet doet/probeert he.

9 november 2022 om 17:06

Heb je bewegende beelden gezien, Nick?

9 november 2022 om 17:12

Als je de bewegende beelden hebt gezien. Dan zie je duidelijk dat er geen opzet is en hij zijn vinger niet in het oog van Veerman prikt. Duidelijker gaat het niet worden.

Natuurlijk moeten de clubgevoelens even opzij tijdens het WK. Het maakt mij geen reet uit of Berghuis of Luuk de Jong scoort tijdens het WK.

9 november 2022 om 15:44

Ik juich er geen decibel minder om of het nou een Ajacied, Feyenoorder of PSV’er is die scoort tijdens het WK

9 november 2022 om 16:16

Dat is zo, maar als bergwijn hem in het kruis schiet dan zit hij er perfect in, doet luuk de jong dit dan is het een oké goal

9 november 2022 om 16:21

Misschien doordat Luukinho een stuk vaker met een omhaal heeft gescoord dan bergwijn dat het daardoor normaler lijkt

9 november 2022 om 16:24

Mens ik ben nog schor van het schreeuwen voor de goal van Gimenez tegen Lazio. Een doelpunt is een doelpunt . Had ook geen decibelletje bij gekund al had ie hem vanaf eigen helft met een omhaal gescoord haha. Wereldkampioen worden, omdat Blind hem zo binnen frommelt: ik teken ervoor

9 november 2022 om 17:04

Blind matchwinnaar in WK finale. Ik teken mee.

9 november 2022 om 16:06

Als ik eerlijk ben, vind ik het wel echt prettiger als het een PSV'er is die scoort. Blijf altijd meer clubsupporter dan supporter van Nederland. Ook als Gutíerrez tegen PSV zal scoren zal ik daar om kunnen glimlachen.

9 november 2022 om 17:03

Gutierrez tegen Nederland zal je bedoelen, toch?

Ik hoop dat er wat gebeurt tijdens het WK. Oranje is zo saai de laatste tijd, lijkt wel een soort vriendengroep. Er gebeurt nooit wat interessants. 2012 blijft het meest interessante toernooi om die reden.

Kan aan mij liggen maar ik vind die opstootjes echt geweldig man Dat is toch top amusement? Vind dat het er ook wel een beetje bij hoort. En het is misschien niet het beste voorbeeld voor de jeugd, maar hoeveel jeugdspelers gaan er daadwerkelijk dit soort wedstrijden spelen voor 50 duizend mensen?

9 november 2022 om 15:56

Opstootjes prima, je vinger in iemands oog duwen gaat te ver en is gevaarlijk.

9 november 2022 om 15:59

Dat heb ik niet gezien. Wie heeft dat gedaan dan? Gaat idd te ver natuurlijk.

9 november 2022 om 16:01

Berghuis. Ik heb hiervan zelf alleen een foto gezien maar geen filmopnames.

9 november 2022 om 16:05

Berghuis inderdaad, Veronica Offside heeft een video laten zien in de uitzending.

9 november 2022 om 16:05

Als het allemaal zo heftig was had je Veerman of andere er wel over gehoord. Buiten dat om is er alleen een foto van en geen bewegend beeld.

9 november 2022 om 16:12

@son18796
Bij beelden van veronica offside kun je beelden zien en daar lijkt dit een hele bewust actie van Berghuis. Het is niet te geloven dat de KNVB hier niets mee doet !!

9 november 2022 om 16:14

@janssen Kijk net dat filmpje terug. En je ziet duidelijk dat hij hem net misschien een beetje schampt met zijn vinger. Beetje overdreven reacties dus hier. Als het allemaal zo erg was had je Veerman of andere er wel over gehoord. Knvb doet hier terecht niks mee omdat er niks gebeurt.

9 november 2022 om 16:14

Heb het gezien en lijkt er echt niet op dat dit expres is hoor. Kan prima zijn dat ie hem heel licht op zijn hoofd raakt en per ongeluk doorglijd richting zijn oog. Is niet alsof ie hem er vol in douwt ofzo. Een beetje calimero gedrag dus eigenlijk.

9 november 2022 om 16:17

Op die beelden is toch duidelijk te zien dat dat helemaal niet de intentie van Berghuis was? Of heb jij andere beelden gezien dan ik?

9 november 2022 om 17:09

Hahah Janssen kom op zeg, als je echt die bewegende beelden hebt gezien kun je toch niet zeggen dat dit een "hele bewuste actie" lijkt? Wedstrijd stond bol van de onvriendelijkheden hoor, iets too much naar mijn mening, maar die situatie tussen Berghuis en Veerman leek me niets anders dan ongelukkig eerlijk gezegd.

9 november 2022 om 16:21

Ben het overigens zeker met je eens dat dit soort opstootjes echt prachtig zijn. Hoort bij zo'n beladen wedstrijd als PSV tegen Ajax. 90 minuten oorlog.

9 november 2022 om 16:32

Wordt ook weer veel te serieus over nagekeken. Was voor de neutrale kijker gewoon een prima pot om te zien. Beetje stoken, beetje grenzen opzoeken. Achteraf wat gezeik. Vond het al met al ook prima gefloten. Zo blijft het een beetje een mannelijke pot. Hoe vaak worden zulke toppers niet gewoon kapot gefloten? Daar is geen hol aan. Laat het maar even gebeuren hoor. En laat ze achteraf maar even stormen op het veld. Echt ontoelaatbare en gezondheidsschadelijke overtredingen zijn er allemaal niet geweest. Storm in een glas water zonder blessures met hoog kijkplezier. Ik ga de volgende keer weer kijken iig!

9 november 2022 om 16:59

Je zegt het zelf al, niet echt een voorbeeld voor jeugd en amateurs he? Daar slaat het ook al behoorlijk door. Kei hard optreden tegen zulke spelers en de amateurs weten wat zich te wachten staat als ze het zelf doen.

9 november 2022 om 18:03

Grappige opmerking met Sergio Ramos als username. Nee, maar als je hier als amateur een voorbeeld aan neemt ben je niet helemaal goed hooor. Kom op zeg. Ik snap echt wel dat dit eigenlijk niet netjes is. Al vind ik dat er ook bij de amateurs niks mis is met opstootjes mits het niet in een matpartij eindigt. Maar dat gebeurd bij de hogere amateurs eigenlijk nooit. Echte vechtpartijen zie je alleen maar bij de mensen in de reserve klasses die echt helemaal niet kunnen voetballen (de meesten in ieder geval).

9 november 2022 om 18:56

Ik begrijp wat je zegt maar als scheidsrechter op de amateurvelden kan je het toch niet verdedigen? Vorig seizoen met het naschoppen bij Ajax, Alvarez volgens mij waarop geel viel omdat het niet hardhandig was. Als je dat op de amateurvelden moet gaan toestaan dan is er geen stoppen. Een opmerking: maandag moet ik gewoon weer werken is dan weer een prima voorbeeld.

Ik maak het gelukkig niet vaak mee dat er gevochten wordt maar als dit soort gedrag vaker voorkomt en dat zie je dit weekend bij Ajax - PSV, Betis - Sevilla en Boca tegen Racing dan is dat toch wel ernstig.

Het klopte aan beide kanten niet vond ik.Ramalho had geel moeten krijgen want meneer had zo'n pijn aan zijn rug in het doelgebied.Obispo had zo maar rood kunnen krijgen, Ramalho daagde het uit en ja je moet je inhouden, Alvarez hinkte tegen rood aan, had zo maar een pingel kunnen zijn

9 november 2022 om 16:00

Alvarez zat al drie keer tegen zijn 2e gele kaart aan. Ben het wel met je eens dat een aantal PSVers ook een kaart verdiende. Maar Alvarez Klaasen en Berghuis zouden wat mij betreft toch nog wel een schorsing achteraf verdienen.

9 november 2022 om 16:00

Laten we zeggen dat een aantal spelers niet mochten klagen. Daarbij kwam Alvarez het beste weg. Binnen 10 seconde schopt hij tegen het hoofd van een Xavi (die op de grond ligt), schopt hij na bij Sangare en geeft hij Luuk de jong een behoorlijke duw in de rug terwijl er al lang afgefloten was.
Daarnaast was hij betrokken bij alle opstootjes en haalde hij er met een overtreding een aanval eruit (een overtreding waar Luuk en Steven allebei wel geel voor kregen).

Maar een aantal spelers waaronder Ramalho, Klaassen (is hij al van de rug van Ramalho af ?) en Berghuis mogen zich wel erg schamen voor hun gedrag.

9 november 2022 om 16:01

Klaasen had rood moeten krijgen, Berghuis op zijn minst twee gele kaarten als er niet al een directe rode kaart had moeten komen voor het proberen om de oog van Veerman eruit te pulken.
Alvarez zocht Ramalho zelf op niet andersom, of wil je zeggen dat juichen verboden is na de wedstrijd? Nee, pak je verlies en laat het los.

9 november 2022 om 16:05

@nick_10,
Er is een verschil tussen juichen en juichen. Ruud van Nistelrooy heeft al eens geel gekregen voor op deze manier juichen.

9 november 2022 om 16:11

@janssen

Heb jij het complete filmpje gezien? Ramalho was al veel eerder aan het juichen toen Alvarez ineens agressief op hem afstapte, toen ging hij inderdaad vrolijk door met juichen, aangezien Alvarez zeker geen handje kwam geven

9 november 2022 om 16:12

@nich_10 Pak zeker mijn verlies maar je hebt juichen en juichen hoe hij deed.

9 november 2022 om 16:33

Dan nodig ik je uit om het volledige filmpje eens te kijken, Mitch. Daarin is te zien dat Ramalho gewoon juicht na afloop en Alvarez daar niet van gediend is. Daarna pas komt die provocatie van Ramalho.

9 november 2022 om 16:35

Ramalho doet niks verkeerds. Staat gewoon te juichen op 5 kilometer afstand van Alvarez. Dat Alvarez vervolgens als een idioot steeds dichterbij komt en vervolgens op zijn tere zieltje is getrapt kan Ramalho niks aan doen. Conclusie is: Alvarez is gewoon een mafklapper samen met bad boy Klaasen

9 november 2022 om 16:03

Inzake de pingel ben ik het wel met je eens. Ja, hij speelt de bal (tenminste lijkt zo) maar voor dat hij de bal raakt raakt hij eerst de tegenstander waardoor deze valt.

9 november 2022 om 16:27

Was gewoon een prima leuke wedstrijd. Dat had je ook niet met rode kaarten kapot moeten fluiten. Al met al is er niks ergs gebeurd en zochten beide teams de grenzen op. Dat juichen van Ramalho was op zijn hoogst beschamend (als je PSV supporter bent), maar meer dan dat ook niet. Zelfde als dat opstootje achteraf. Laat lekker gaan. Paste op zich in de loop van de wedstrijd en uiteindelijk is er ook weer niet zoveel gebeurd.

9 november 2022 om 16:51

Helemaal mee eens. De emoties kunnen wat hoger oplopen in een wedstrijd waarin de belangen groot zijn. Beide ploegen lieten zich niet van hun beste kant zien. Zowel op voetbalgebied als in gedrag en manieren. Alvarez liet zich gaan, Ramalho stelde zich aan en provoceerde met dat juichen en wat Klaassen deed was zacht gezegd ook een beetje vreemd. Het is niet chique allemaal maar zoals Berghuis al zegt zal het nog wel ff besproken worden tussen de Nederlandse spelers als ze met zijn allen bij elkaar zitten bij oranje en eenmaal in het vliegtuig naar Qatar is dat natuurlijk geen issue meer.

9 november 2022 om 17:07

Kijk de beelden eens terug. Ramalho daagt totaal niet uit, juicht hard in zichzelf en daar reageert Alvarez op. Daarnaast had Obispo natuurlijk nooit een rode kaart moeten krijgen, geel was prima. Tactische overtreding die nooit rood is.

9 november 2022 om 18:56

Dus Ramalho moet geel krijgen omdat hij een beuk van Alvarez krijgt? Behoorlijk raar?

Je kunt je afvragen wat erger was zijn gedrag tijdens de opstootjes of de manier waarop hij Gakpo onderuit haalde. Dat was een hele vervelende overtreding. Hou dan je tegenstander gewoon vast zou je zeggen.

9 november 2022 om 16:05

In die tik zat al aardig wat frustratie idd.

9 november 2022 om 16:14

Ik heb net (op basis van de tip hierboven) de beelden bij Veronica Offside gekeken, maar ik ben inmiddels van mening dat het opstootje erger is. Hij lijkt heel bewust een vinger in het oog van Berghuis te willen steken !!

9 november 2022 om 16:14

met dit soort overtredingen heb ik steeds vaker de neiging om tijdstraffen in te gaan voeren. Hij haalt een gevaarlijke aanval eruit, en krijgt 'slechts' geel. PSV heeft hier echt 0 voordeel mee...
Gewoon 10 minuten eraf bij zo'n overtreding, sta je een tijdje met een ondertal.
En zuivere speeltijd invoeren, ben je meteen van dat irritante tijdrekken af

9 november 2022 om 17:01

Inderdaad. Vasthouden en neertrekken was voldoende.

Het was weer Alvarez die het liet escaleren door vies door te gaan op Simons terwijl de bal al lang en breed weg was. De Ajacieden misdroegen zich meer dan de PSVers.

Zeer opmerkelijk dat er geen onderzoek ingesteld wordt naar Berghuis, Klaassen en Alvarez. Berghuis steekt een vinger in het oog van Veerman. En die twee zijn psychopaten. Vooral Alvarez is een ronduit smerige voetballer. Nu al 5 gele kaarten. En dat hadden er nog een heel stuk meer moeten zijn.

9 november 2022 om 16:33

Neenee, dat is winnaarsmentaliteit. Beetje wat Ramalho na afloop liet zien door na het laatste fluitsignaal deze alvarez te provoceren.......

Bij dit soort wedstrijden hoort er dit een beetje bij. Zeker als je net bent weg gespeeld en hebt verloren. Mogelijk is het de volgende keer andersom. Maar dit zal geen invloed hebben op het spelen met het Nederlands elftal. De enige die mogelijk gestraft zou kunnen worden is Alvarez, eerst doorgaan op het hoofd van Simons, daarna natrappen en vervolgens zijn bijdrage in de opstoot en op het einde. Dat is goed voor 4 gele kaarten.

9 november 2022 om 17:01

Iemand bijten noem jij duw en trekwerk?

Als ik een behoorlijk aantal reacties hierboven teruglees dan begrijp ik waarom psychische hulp onbetaalbaar wordt. Man man wat een behoorlijk aantal zielige reacties.grote mensen hoor. Er gebeuren altijd wederzijds wel dingen die niet altijd goed te praten zijn maar dat heb je in dit soort wedstrijden. Maar dat je dan zo gaat reageren is zielig.

Iedereen die een keer op het voetbalveld heeft gestaan weet dat wat op het veld gebeurt echt niets hoeft te betekenen buiten het veld. En als je dat niet kent, dan moet je betere mensen om je heen hebben.

9 november 2022 om 17:27

Amen!

Joh ik heb ook weleens met mn directe tegenstander afgesproken dat we elkaar de op het parkeerterrein zouden omleggen na de wedstrijd om na het laatste fluitsignaal te zeggen, geintje pik, biertje doen? Dit is allang over.

9 november 2022 om 17:58

Dat kwam uiteraard omdat hij toch wel erg groot was!

Gelukkig zitten de PSVers of thuis of daar op de bank, dus geen confrontaties op het veld. Storm in een glas water dus.

Als Makkelie gelijk het gedrag van Alvarez gelijk de kop in drukt, was er geen ruimte voor die harde overtreding op Kudus. Alvarez krijgt een duwtje van Sangare en begint onder toeziend oog van Makkelie na te trappen, daar had hij de grens al moeten aangeven. Het gedrag van Ramalho is niet goed te praten. In een filmpje van psv is te zien dat Ramalho en Guti de overwinning vieren en dat Alvarez Ramalho opzoekt, Makkelie kijkt ernaar en doet weer niets. Maar Klaassen en Alvarez hadden natuurlijk gewoon voor de tuchtcommissie moeten verschijnen. Berghuis geef ik dat nog voordeel van de twijfel maar is op het randje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren