Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona stelt Valverde aan als opvolger van Luis Enrique

Laatste update:

Ernesto Valverde is de nieuwe trainer van Barcelona. Voorzitter Josep Maria Bartomeu heeft maandagavond op een persconferentie bekendgemaakt dat de scheidend coach van Athletic Club het stokje in Catalonië overneemt van Luis Enrique.

Als een verrassing kwam de aanstelling van de 53-jarige Valverde al niet meer, want EL Correo meldde zondag al dat Valverde een tweejarig contract met de club was overeengekomen en dat heeft Bartomeu nu dus bevestigd. Txingurri, zoals Valverde ook wel wordt genoemd, wordt aanstaande donderdag officieel gepresenteerd in het Camp Nou.

Valverde speelde als aanvaller al van 1988 tot 1990 voor Barcelona en kwam in die periode tot acht doelpunten in 22 competitiewedstrijden. De coach won er bovendien de Copa del Rey en de Europacup II. Na zijn loopbaan begon hij als coach bij Athletic en in 2013 keerde hij terug bij los Leones, waarmee hij in 2015 de Supercopa won. Valverde pakte de meeste prijzen bij Olympiacos, want in Griekenland sleepte hij drie landstitels en tweemaal de beker in de wacht. Valverde was verder werkzaam bij Espanyol, Villarreal en Valencia.

Een goede trainer voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 mei 2017 om 19:19

Persoonlijk heb ik een beetje mijn twijfels bij hem, maar aan de andere kant geef ik hem dan wel weer het voordeel van de twijfel.

Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen dat hij de nieuwe trainer van Barcelona zou worden. Ik had zelf gehoopt op Sampaoli of Koeman en Sampaoli die gaf al vaker aan dat het zijn droom is om met Messi te werken en hij gaat nu weliswaar wel met Messi werken, maar niet bij Barcelona, wel bij Argentiniã«.

Koeman zag ik ook graag komen, ondanks dat ik er eigenlijk niet vanuit ging dat hij Everton al na 1 seizoen zou verlaten. Koeman heeft zich sinds zijn periode bij Feyenoord echt heel goed ontwikkeld als trainer en momenteel vind ik persoonlijk Koeman de beste Nederlandse (met nadruk op Nederlandse) trainer van dit moment en ik denk dat hij het bij Barcelona ook goed zou doen als trainer, want hij koopt over het algemeen vrij gericht in, probeert aardig wat met de jeugd te doen, presteert en voetbalt ook goed en leuk met z'n teams.

Maar zoals ik al hierboven aangaf: ik heb mijn twijfels over Valverde, maar ik geef hem momenteel wel het voordeel van de twijfel.

Hopelijk wordt er deze zomer flink doorgeselecteerd bij Barcelona, want dat is in mijn ogen ook echt wel nodig. Van *verhuurde) spelers als Vermaelen, Douglas, Arda, Andre Gomes en Mathieu zou ik het niet raar vinden als ze vertrekken en ja, Andre Gomes heeft er pas 1 seizoen opzitten, maar waarom hij ooit is gekocht, begrijp ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet en nee, dat zeg ik niet omdat hij niet goed gepresteerd heeft, want ik begreep z'n komst sowieso al niet.

Ook hoop ik dat (verhuurde) talenten zoals Samper, Munir, Marlon, Alena, etc. kansen krijgen en als versterkingen hoop ik op een rechtsback, een centrale verdediger, een middenvelder en misschien nog een extra aanvaller binnenhalen.

Als rechtsback misschien Fabinho of Bellerin proberen, als centrale verdediger wordt Davinson Sanchez best vaak genoemd, maar ik hoop dat hij nog minimaal 1 seizoen bij Ajax blijft en daarom zou ik als Barcelona-zijnde naar iemand anders kijken (kan niet zo gauw bedenken wie), als middenvelder zie ik graag Eriksen komen en misschien dat dus nog een extra aanvaller nodig hebt, maar zo broodnodig zal die ook niet zijn met Munir die terugkeert en Alcacer die je ook nog hebt.

29 mei 2017 om 19:25

Aan de ene kant heb je links. Aan de andere kant rechts.

29 mei 2017 om 19:32

@ Mr.Rob

Dat wist ik nog niet, bedankt voor de uitleg! Weer wat geleerd vandaag 😂.

30 mei 2017 om 09:35

Dan moet je het wel iets beter uitleggen Mr.rob
want zo weten de mensen nog niets

Rechts, is waar je duim links zit en
Links, is waar je duim rechts zit

Was wel te verwachten dat hij de nieuwe trainer van Barcelona zou worden.

Zat er een tijdje aan te komen. Ik ken deze trainer niet goed. Zijn er liga fans die meer over hem zouden kunnen vertellen ?

29 mei 2017 om 19:24

Ja dat wist ik. Maar wat voor trainer is het ? Past hij veel jeugd toe ? Speelt hij aanvallend voetbal?

29 mei 2017 om 19:25

Dit wordt een gevalletje Benitez. Totaal ongeschikt voor deze baan.
Ik zou Peter Bosz een betere keuze hebben gevonden. Maar die komt er wel

29 mei 2017 om 19:25

Ex-trainer Athletic Club de Bilbao. Eindigde een keer 4e met de club, een keer 5e en toen hadden ze een dip met een 14e plaats ofzo. Dit seizoen weer 6e geworden meen ik? Hij mocht ook alleen maar Baskische spelers halen dus het was ook moeilijk voor hem, maar prima coach dus.

29 mei 2017 om 19:40

Bedankt voor de info!

29 mei 2017 om 19:44

Je kan een enorm lang verhaal over Valverde schrijven, maar denk dat je het vrij kort kan samenvatten.

Ernesto Valverde is de voormalig coach van Athletic Bilbao, een club die hij met aanvallend vechtvoetbal (hoog druk zetten, vleugelverdedigers die de hele flank bestrijken, veel fysieke duels en snelle vleugelaanvallers die vooral profiteren van de ruimte in de omschakeling) naar de subtop van Spanje heeft gebracht. Speelt normaliter met zijn ploegen in een 4-2-3-1-systeem en was vorig seizoen met Athletic de club met de meeste voorzetten (op de spits Ariz Aduriez) in La Liga. Opvallend is dat in de tijd dat Valverde nog een aanstormend talent was als trainer Johan Cruijff hem een toekomstig toptrainer noemde. Maar goed, sindsdien heeft hij weinig ontwikkeling doorgemaakt als coach en denk ik uiteindelijk niet dat hij de ideale coach is voor Barcelona. Maar goed, dat dacht ik ook niet van Luis Enrique en die heeft toch maar even 9 van de mogelijke 13 prijzen gewonnen.

29 mei 2017 om 20:13

Wellicht zag Cruyff het toch iets beter dan jij.

Ik vraag me trouwens af wat voor kulargument de meeste voorzetten is? Dat spreekt alleen maar in zijn voordeel, want met Aduriz heb je de beste kopper in je selectie. Het resultaat is dan ook dat hij op 36 jarige leeftijd meer scoort dan ooit. Een coach moet het beste uit zijn spelers halen.
Een coach van Athletic Club heeft dan ook nog te maken met evenzeer beperkte groep spelers waaruit hij kan vissen. Toch is het hem gelukt om daar het optimale resultaat mee te boeken. En dN doe jij hem af als een dertien in dozijn coach. Heel zwak.

29 mei 2017 om 21:32

Als je kijkt naar Inaki Williams dan moet ik zeggen dat ze een geweldige speler hebben in hem. Persoonlijk begrijp ik niet waarom er niet (schijnbaar) zoveel belangstelling voor hem is.

Verder moet ik het maar zien hoe rivaal Barcelona zich ontwikkelt onder deze trainer. De gemiddelde leeftijd van Barcelona's eerste elf die stijgt elk jaar en daarmee bedoel ik dat ik meen dat het te laat verjongen van het team gevolgen gaat hebben.

Spelers als Pique (30), Mascherano (32), Mathieu (33), Iniesta (32), Turan (30), Raketic (29), Suarez (30) en Messi (29) waarvan ook Alba (28) en Busquets (28) een leeftijd hebben die de 30 jaar naderen.

29 mei 2017 om 23:30

De meeste coaches hebben simpelweg een bepaalde speelstijl die zij goed kennen. Dan is een coach die als talent heeft om teams goede voorzetten te laten geven, misschien niet geschikt voor een team dat door het midden voetballend doorbreekt. Het kan wel natuurlijk, maar de logische keuze is iemand die zich met voetbal op basis van positie spel al bewezen heeft.

Wauw dit zag je wel aankomen alleen toen Enrique aankondigde te stoppen had je zeker hem niet verwacht. Hopen dat hij faalt net als Benitez . Maar dat zien we dan wel. Ze moeten hem wel de kans geven.

Zoals werd verwacht. Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.. Waar Messi nu bij Argentinië eindelijk een goede coach krijgt, is het bij Barcelona al een paar jaar net geen toptrainer in mijn ogen. Zou zonde zijn als Messi's laatste (top)jaren daardoor wat minder zijn dan mogelijk.

29 mei 2017 om 19:24

Geen toptrainer? Die Enrique wint gewoon de treble in zijn eerste seizoen maar ik bemoei niet🙄

29 mei 2017 om 19:26

Dat lag meer aan de MSN dan aan Lucht.

29 mei 2017 om 19:28

Met alle respect maar iedereen die zijn trainerspapieren heeft kan dat in Barcelona.

29 mei 2017 om 19:43

Het jaar idd waarin hij de treble won en mogelijk tijdens de winter er al uit was geknikkerd... Persoonlijk vind ik t niet dat hij t gigantisch slecht heeft gedaan, maar ook zeker niet goed. Matig is t juiste woord misschien. Hij is ook absoluut geen toptrainer, hij heeft t bij Roma uiteindelijk ook maar een jaar vol gehouden door volgens mij europees voetbal mis te lopen.

29 mei 2017 om 19:44

Ja ja ja, voorheen lag het aan xavi en iniesta, daarvoor Ronaldinho, etc etc. Met enige regelmaat Lees je bij artikels van Barca waarbij het gaat over de goede prestaties dat het aan de individuele klasse lag van spelers.

Als de resultaten ineens tegenvallen is het moord en brand voor de trainer. Schei uit man, voetbal is niet alleen individuele klasse. Enrique gewoon goed gedaan, niet de beste en vaak genoeg fouten gemaakt. Maar al om al goed gedaan. Punt

29 mei 2017 om 19:48

Niets ten nadele van Luis Enrique, maar hij heeft bij de rest van zijn werkgevers niet zoveel gepresteerd om hem een toptrainer te kunnen noemen in mijn ogen. In het jaar dat hij de treble won, wat natuurlijke wel heel knap is, was heel MSN buitengewoon goed. Toptrainers zijn in mijn ogen mannen als Guardiola, Mourinho, Ancelotti, Klopp enz. Hij heeft daarnaast toen het minder liep ook niet aangetoond over zoveel tactisch vernuft te beschikken om dit team naar zijn hand te kunnen zetten, en was vaak afhankelijk van Messi, Suarez en Neymar.

Ik vind verder ook niet dat Luis Enrique het slecht heeft gedaan. Hij heeft toch een respectabel aantal prijzen gepakt. Daar verdient hij ook zeker credits voor. Hij heeft het zeker naar behoren gedaan. Ik ben gewoon van mening dat hij geen toptrainer is.

Heb mijn twijfels bij deze aanstelling. Weet niet of het goed of niet goed is. Het vak beheerst die wel, dat heeft die laten zien bij Athletic. Maar je gaat nu met een heel ansere spelersgroep werken. Hoop dat die tactisch wat kan neer zetten maar ook goed met de spelers zal om kunnen gaan.

Ze kwamen met uitspreken van "er komt echt een TOP trainer" en dit en dat.
Komen ze aan met Valverde, die man die speelt niet eens het spel van Barca en heeft 2 jaartjes bij Barca gevoetbald. Al jaren komen ze aan met trainers die niets hebben laten zien. Ja ze hebben met Enrique de treble gewonnen, maar dat komt zeker niet door zijn tactische spel. Ik vind dat het te vroeg is voor Koeman, maar ze konden beter hem proberen aan te stellen dan deze man.

Laten we nou eerst eens afwachten hoe hij het gaat doen op de transfermarkt en in zijn eerste seizoen als trainer van Barca en dan pas een oordeel geven ik had ook andere namen in me hoofd maar eerst maar eens afwachten hoe het gaat ik hoop in ieder geval dat hij de juiste keuzes kan maken straks op de transfermarkt ivm de juiste spelers maar ook tijdens de wedstrijd en een keuze kan maken in belang van de club we gaan het allemaal zien welkom bij Barca Valverde

29 mei 2017 om 20:02

Precies. Na 3 jaar clubheld Luis Enrique was de rek eruit en het laatste seizoen was het allemaal wat minder. Na Guardiola en Luis Enrique hebben we eens een totaal andere coach als we gehad hebben. We hebben zeer lange tijd geen oudere coach gehad die een kleine ervaring binnen de club heeft, ervaring in de La Liga en aanvallend (vecht)voetbal speelt. Ons middenveld heeft geen jonge Xavi en Iniesta op het moment en moet hierbij misschien gebruik maken van een spel dat wat meer past bij een Raktitic en een wat oudere Iniesta. De speelstijl mag natuurlijk nooit verloren gaan, maar wel aangepast worden indien er nu 2 jaar aankomen die toch als tussenjaren gezien moeten worden.

Het bestuur zocht een schoothondje, Ernesto Valverde heeft besloten dat schoothondje te zijn. Barcelona krijgt vanaf volgend seizoen de voormalig coach van de club die de meeste voorzetten in La Liga produceerde, de voormalig coach van clubs als Olympiakos en Espanyol, de coach die het 4-2-3-1-systeem naar Barcelona gaat brengen. Een extreem laffe keuze, al is hij natuurlijk lang niet zo slecht als ik hem voordoe. Redelijke coach, maar de club had zoveel beter gekund.

Moet vooral lachen om de argumenten die Bartomeu met droge ogen aandraagt voor de komst van Ernesto Valverde.

Hij kent de club en heeft het Barcelona Dna. Echt? Zou je dat in twee seizoenen tijd en 22 wedstrijden voor de club al hebben? Hoeveel Espanyol DNA zou hij dan in 72 wedstrijden wel niet hebben opgedaan?

Hij promoveert jeugdspelers. Ja, logisch toch? Hij heeft geen andere manier bij Athletic Bilbao om het eerste elftal vorm te geven.

Hij heeft een soortgelijke denkwijze als wij. Echt? Een 4-2-3-1-systeem en een elftal met de meeste voorzetten in La Liga, dat klinkt inderdaad precies als de manier waarop Barcelona voetbalt.

En dat geeft Bartomeu nog aan dat Ernesto Valverde is uitgekozen door Robert Fernandez. Dat is natuurlijk de eerste die ontslagen wordt op het moment dat Valverde niet de prestaties levert zoals dat verwacht mag worden van Barcelona.

29 mei 2017 om 19:36

4-2-3-1 werd in de tijd van Guardiala ook gebruikt waarbij Xavi en Busquets controleren en Iniesta meest meest vooruitgeschoven man was

29 mei 2017 om 19:47

Ehm... nee.

29 mei 2017 om 19:55

Ehm, ja. Xavi speelde als spelmaker naast, of schuin voor Busquets, en schuin daarvoor weer Iniesta. Zo speelt Valverde ook, alleen is het Beñat die het spel maakt voor Itturaspe, en daarvoor speelt dan weer een zwervende diepe middenvelder.

29 mei 2017 om 20:15

Zo kan je alles uitleggen als een ander spelsysteem. Guardiola tekende in trainingen zelfs een denkbeeldige lijn waarbij Iniesta niet naar de rechterkant van het veld mocht en Xavi niet naar de linkerkant. En als je naar de gemiddelde posities kijkt van de middenvelders ten tijde van Guardiola kan je volgens mij niet anders concluderen dat het gewoon een 4-3-3 was. Dat Xavi zich vaker terugtrok om het spel te verdelen en Iniesta iets vaker de diepte zocht is natuurlijk zo, maar dat maakt de basis van dat spel niet een 4-2-3-1.

Overigens speelt Athletic Bilbao vaak met Raul Garcia als nummer tien (die zelfs door loopt naar de positie van tweede spits), met spelmaker Benat en breker San Jose (of een andere verdedigende middenvelder, ook Iturraspe heeft op die positie gespeeld). Dus je hebt je vier verdedigers, daarvoor een breker, daarvoor een vrije spelmaker (benat), dan twee vleugelaanvallers, een doorgeschoven nummer tien (raul Garcia) en een kopsterke spits. Ik zou dit geen 4-3-3 met de punt naar achteren noemen, dat zou eerder een 4-1-1-3-1 zijn.

29 mei 2017 om 20:24

Het is allemaal mooi gelul dat 4-3-3 of 4-2-3-1. Het is vrij simpel. Het gaat om de taakverdeling. Guardiola speelde met Busquets als controleur, Xavi vrij dicht daarbij schuin voor hem, en schuin daarvoor Iniesta. Dat doet Valverde ook, alleen speelt Raul García wat dieper. Beñat is toch geen breker, dat doet of Iturraspe of san José. Beñat is de spelmaker, zoals Xavi dat was.

Guardiola speelde niet met drie middenvelders naast elkaar, ze stonden vrij centraal in een driehoek. Die driehoek beweegt, dus kun je het van alles noemen. In principe komt ontloopt het elkaar niet veel.

29 mei 2017 om 20:34

Maar de tweede controleur in een 4-2-3-1 hoeft toch ook helemaal geen breker te zijn? Volgens mij zijn we het eens over de manier waarop Valverde met Bilbao speelt, maar we verschillen van mening of dat nu afwijkt van de manier waarop Barcelona speelde onder Guardiola.

Ik ben van mening dat de rol van Iniesta en Raul Garcia dermate veel verschillen dat je niet meer van hetzelfde systeem kan spreken, jij ziet dat duidelijk anders. Ben het wel met je eens dat de rolverdeling tussen Benat en de verdedigende middenvelder wel gelijkenissen vertoond met hoe Xavi en Busquets met elkaar samenspeelden (qua positie op het veld).

29 mei 2017 om 20:42

De Barca driehoek begon iets achter de middencirkel, en eindigde iets ervoor. Hoe je dat wil noemen zal me een zorg zijn. Ik zelf noem het 4-3-3 met de punt naar achter.

Real onder Mourinho hanteerde de 4-2-3-1 zoals ik hem interpreteer, met twee middenvelders (1 deeplying playmaker, en 1 box-to-box) die echt bijna tegen de verdediging aanstonden, en dan helemaal op 10 Ozil. Dat enorme gat op het middenveld was tekenend voor de Clasicos.

29 mei 2017 om 20:49

Dat jij dat durft te beweren hahaha

29 mei 2017 om 19:43

Ik heb altijd het gevoel gehad dat sinds dat Laporta weg is Barcelona steeds minder Barcelona wordt. Wordt dit ook zo onder de fans gevoeld?

29 mei 2017 om 19:50

Onlangs is (definitief) bekend geworden dat Sandro Rosell en de huidige president Bartomeu verantwoordelijk zijn voor de belastingfraude bij de club. Nu waren er in de periode van Laporta ook een aantal duistere zaken, maar bij lange na niet zoals dat in de jaren daarna aan de orde was. We moeten Laporta dus ook niet teveel ophemelen, maar hij is een engel vergeleken met de bestuurders die nu aan de macht zijn binnen de club. Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar zou graag Augusti Benedito als eindverantwoordelijke willen zien.

29 mei 2017 om 19:52

Dat is makkelijk te zeggen, maar in de tijd van Laporta speelde Barca B nog in de 2e divisie. Hierbij hebben de talenten flink wat tegenwicht tijdens de wedstrijden. Helaas is tijdens het Treble jaar Barca B gedegradeerd en spelen zij in de 3e divisie waar moeilijk uit te komen is. Hierdoor kunnen talenten niet groeien en moeten sommige, Sergi Samper, zelfs uitgeleend worden. De talenten die het nu goed doen kunnen de sprong van 3e divisie naar top La Liga en Champions League moeilijk maken, vanwege het grote verschil in niveau. Indien dit komende weken alsnog lukt om te promoveren, Barca B moet dan nog 2 play-off rondes winnen, dan kan Barca B en La Masia dus wat meer gebruikt worden.

29 mei 2017 om 20:01

Beste Guaporta, je schrijft vaak vermakelijke stukjes over je favoriete club fc Barcelona, en leest je ook aardig in. Dat je de indruk wekt alle wijsheid in pacht te hebben, neem ik op de koop toe.

Echter de minachting en onkunde omtrent Valverde is exorbitant, en toont maar weer eens aan welk gebrek eenzijdige liefde met zich meebrengt.

Valverde is, wat mij en velen in Spanje die hem wel kennen, betreft een zeer geschikte coach voor jouw club. Zijn filosofie staat het dichts bij het spel wat Barcelona speelt, en hij is daarnaast ook een sterk tacticus. Tevens weet hij talent te brengen.

Zeer bekwame coach, die met zijn staat van dienst wel iets meer vertrouwen verdiend van een fan achter de pc in holland.

29 mei 2017 om 20:19

Mwaah ik sta toch meer aan de kant van Guaporta. Vind dit nu ook niet echt een Barcelona trainer, laat staan de 'grote naam' die het zou moeten zijn volgens Bartomeu.

29 mei 2017 om 20:21

Het gaat me in dit geval ook minder om de coach Valverde, maar om de argumenten die Bartomeu aandraagt waarom Ernesto Valverde gekozen is. Lees nu zelfs dat alle transferplannen al zijn gemaakt door Robert Fernandez en Valverde blijkbaar vanochtend pas is gebeld door Barcelona. Alle transferplannen zijn dus gemaakt zonder contact te hebben met de toekomstig coach. Het gaat me meer om het keuzeproces dan om de coach Valverde.

Begrijp me niet verkeerd, Valverde is absoluut geen slechte coach. Sterker nog, die 4-0 tegen Barcelona was een wedstrijd waarin hij ons compleet tactisch afdroogde en dat staat me nog steeds bij. En ja, hij heeft een aantal uitstekende prestaties geleverd met Athletic Bilbao en heeft jonge talenten als Yeray, Laporte, Kepa en Inaki beter gemaakt. Hij heeft veel meer gepresteerd dan Luis Enrique toen hij eindverantwoordelijke werd bij Barcelona. En dat geef ik ook al eerder aan, ik denk dat Barcelona betere keuzes had kunnen maken en dat ik dit een laffe keuze van het bestuur vindt.

Dus nogmaals, de bovenstaande argumenten van Bartomeu waren eerder om de ridicule van het keuzeproces te belichten, niet om de coach Valverde af te vallen.

29 mei 2017 om 20:29

Impliciet val je hem wel af natuurlijk, maar zoals je zelf onderkent word dat geleid door emoties negen het bestuur.

Een grote valkuil voor topclubs, zeker rond de Middellandse zee, is politiek. Ga nou niet mee met stemmingmakerij, zodat een project op voorbaat al kansloos wordt.

Aan de top komen één ding, er blijven iets anders. In deze tijd moet Barcelona wars zijn van polemiek, en eenheid uitstralen. Bij voorbaat een trainer diskwalificeren draagt daar niet aan bij.

29 mei 2017 om 20:47

Nogmaals, de bovenstaande reactie is niet gericht op de coach Valverde maar op de argumentatie die het bestuur aandraagt voor zijn keuze. En ja, Valverde voldoet in mijn ogen niet aan de criteria die het bestuur (blijkbaar) aan de nieuwe coach hangt. Dat betekent niet dat Valverde een matige coach is, ik denk alleen dat ze de criteria juist hadden, maar een betere keuze hadden kunnen maken.

Het probleem ligt inderdaad in de politiek, maar dat betekent niet dat de fans problemen hoeven te negeren en maar braaf achter hun bestuur moeten blijven staan. Als je aan de top wil blijven moet je ook kritisch blijven op het moment dat het goed gaat. En dat gebeurt totaal niet, misschien is dat ook wel waar Nederlanders op bestuursposities beter in zijn dan de Spanjaarden en Catalanen.

Het is geen schande om kritisch te zijn op de club waar je fan van bent. Natuurlijk is het per definitie afvallen van iedere beslissing die gemaakt wordt niet handig (en niet eerlijk), maar kritisch zijn op bepaalde punten mag (in mijn ogen). Ik denk dat Barcelona een betere kandidaat had kunnen vinden dan Valverde, maar dat maakt Valverde geen slechte kandidaat.

29 mei 2017 om 20:21

Hoe komt het eigenlijk dat Barca nooit probeert om een Sampaoli of Bielsa te halen, alsof ze niet bestaan. Dit zijn letterlijk de perfecte trainers voor jullie... zeker Bielsa, die zou elk jaar de treble winnen als hij spelers als Messi, Neymar en Suarez had

30 mei 2017 om 00:00

Robert Fernandez wilde graag dat Valverde kwam. Hebben nooit Sampaoli gevraagd. Valverde was ook al in beeld toen Lucho werd gekozen.

29 mei 2017 om 20:32

Waarom voelt dit als: 'the end is near'. Natuurlijk is dit iets overdreven, maar je begrijpt mijn reactie.

29 mei 2017 om 20:39

Wie had je graag gezien dan als nieuwe coach?

29 mei 2017 om 20:47

Oscar Garcia.

29 mei 2017 om 21:05

@Guaporta. Ja, mijn hart brand ook bij de naam van Oscar Garcia en mijn wens is ook dat hij in het rijtje past van Guardiola en Luis Enrique. Maar wat Oscar Garcia heeft laten zien de afgelopen jaren is het afwisselen van clubs en goed presteren in de championship met Brigton & Hove Albion, maar niet promoveren. Pep en Lucho hebben nog prima resultaten behaald met Barca B en Lucho nog met Celta de Vigo. Oscar Garcia past nu niet bij een spelersgroep die nog 1 keer alles eruit gaan persen de komende 2 jaar om nog 1x Europa en Spanje zelf te veroveren. Valverde is inderdaad iemand die de verouderde spelersgroep kan laten presteren met de beperkte middelen die er nu eenmaal zijn en de toekomstige talenten langzaam laten ruiken. Wanneer de lichting Samper, Palencia en Alena over 2/3 jaar hopelijk opstaan met de terugkeer van Thiago, dan is het moment om een nieuw jong team te bouwen met een Oscar Garcia of Xavi Herandez als de coach die gaat bouwen.

29 mei 2017 om 21:12

Waarom ben je er zo zeker van dat hij de 4-2-3-1 speelwijze gaat hanteren.

En het blijft maar doorgaan daar bij Barca. Zooitje ongeregeld. Het bestuur moet er echt uit. Het is echt een bende daar. Totaal niet een coach die bij Barcelona past.

Niet de meest ideale coach voor Barca, maar helaas was er weinig echte Barca coaches op de markt. Koeman zit vast bij Everton met een te hoge afkoopsom, Oscar Garcia moet zich echt eens bewijzen en Sampaoli is het niet geworden vanwege te weinig ervaring binnen Can Barca. Logische, maar erg veilige, keuze is Ernesto Valverde. De negatieve kanten worden al aangegeven door overige leden, maar hierbij de positieve: lichtelijke ervaring binnen Barca, kan omgaan met wat oudere vedetten (en hier lopen er ook wat rond tegenwoordig binnen de selectie) en heeft ruime ervaring in de La Liga. Barcelona is altijd gericht op de La Liga en kiest nadrukkelijk ook hierop hun coaches. Mijn idool Luis Enrique heeft het stokje overgegeven aan een minder spectaculaire coach waar niet verwacht kan worden dat hij in de buurt kan kopen qua prijzen en spel als Johan Cruijff, Josep Guardiola en Luis Enrique. Zie Valverde als een tussenpaus tot Ronald Koeman of nog later Xavi Hernandez vrij komen. Maar wie weet wat er ontstaat binnen een selectie die nog met de kern nog willen knallen en meteen de Supercopa wint ten koste van Real Madrid in augustus! Succes Ernesto en maak er wat moois van!

29 mei 2017 om 20:17

Valverde komt niet in de buurt van Cruyff, Guardiola en luis Enrique, maar Koeman wel? Dat moet of een grap zijn, of je hebt geen flauw benul waar je naar kijkt.

29 mei 2017 om 20:38

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik Koeman in dat rijtje zie staan, maar Koeman is wel een betere kandidaat voor de job dan Valverde. Maar Koeman is niet haalbaar, dus is Valverde een uitstekende keuze op dit moment. Ik zie jou veel kritiek hebben op andere vz leden, maar je zou wel wat beter kunnen gaan lezen voordat je driftig reageert.

29 mei 2017 om 23:32

Hoe moet ik je dan interpreteren? Je noemt een coach die momenteel veel dichter bij de genoemde coaches staat dan Koeman om hem vervolgens een tussenpaus tot Koeman of Xavi het stokje overneemt te noemen.

Koeman is de laatste jaren in zijn realisme verder van de Barca filosofie afgedreven, en van Xavi weten we nog niets als trainer.

Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat Koeman een betere keuze zou zijn.

De Barcelona ziekte is in Nederland kennelijk zo groot dat men deze coach en zijn spelwijze niet goed kent.

Ik denk dat Barcelona in Valverde de perfecte coach heeft aangesteld. Hij is absoluut klaar voor deze stap, en zal met het materiaal in Barcelona ook weer iets bijzonders kunnen laten zien. Een man die zijn trams gied laat voetballen, maar ook tactisch heel sterk is. Het is niet zo veel coaches gegeven om een wedstrijd te lezen en positief te beinvloeden, hij kan dit wel.

De grote vraag blijft hoe de sterren met hem om zullen gaan, of andersom. Mocht de chemie passen, dan verwacht ik een sterk Barcelona de komende jaren.

Geloof mij, er zal een moment komen dat mensen die Luis Enrique uit koesterden tijdens zijn tijd bij Barcelona naar zijn tijd zullen refereren as het met Valverde minder zal gaan. Al hoop ik natuurlijk dat daar nooit sprake van zal zijn. Maar wat wel gezegd mag worden is dat Luis Enrique toch met een goede status is vertrokken als je 9 van de 13 mogelijke prijzen wint. De druk is er dus zeker wel voor Valverdem en niet zo'n beetje ook als je weet dat Enrique in zijn eerste jaar de treble pakte en Barcelona dit seizoen niet al te best heeft afgesloten qua prijzen.

29 mei 2017 om 20:41

Je hebt helemaal gelijk. Vele supporters hebben niet anders gedaan dan Luis Enrique 3 jaar lang af te kraken, maar na Johan Cruijff en Josep Guardiola is Luis Enrique de succesvolste coach. Tevens is Luis Enrique iemand die in ieder hart van een Barca supporter zou moeten zitten, aangezien Lucho ook als speler een ware held is geweest. Maarja, afzeiken is nu eenmaal makkelijk.

29 mei 2017 om 20:46

Barca supporters zijn enorm verwend geraakt. Dat heb ik al meerdere malen gezegd. En als je pas sinds 2006 naar voetbal kijkt (zoals veel VZ-ers), dan ben je niet anders gewend dan te winnen als Barca zijnde. Dan zijn jaren als dit (wanneer er gewoon een beker wordt gewonnen) een ramp jaar.

29 mei 2017 om 20:59

Je slaat de spijker inderdaad op zijn kop. Ook al ligt jouw hart ergens anders dan bij Barcelona moet ik je gelijk geven. Voetbal draait om tijdperken. Wij zitten nu in het tijdperk van het spaanse succes, waarbij Real Madrid dit seizoen zachtjes Barcelona van de troon heeft gestoten. Barcelona zelf gaat nu het tijdperk in dat ze met een kern spelers, die de afgelopen jaren zeer grote successen gehaald hebben, nog 1 keer de komende 2 jaar willen laten zien dat ze Europa en Spanje zelf kunnen veroveren. Dit gaat Barcelona dus doen met een coach die ervaring heeft om 30'ers te laten presteren en aanvallend kan spelen met, indien gebrek aan zeer creatieve Barca middenvelders, soms vechtvoetbal wanneer dit nodig is. En ja, dit is soms nodig bij Barcelona.

Iniesta raakt op leeftijd en Thiago zal ook deze zomer niet terugkomen. Barca moet uit een ander vaatje tappen tot Sergi Samper en Carlos Alena volgroeid zijn tot eerste elftal spelers die het stokje kunnen overnemen.

We gaan nu het tijdperk in van een spelersgroep die volwaardig willen afsluiten met spelers die eraan gaan ruiken op de achtergrond. En dit zal gebeuren met een coach die hierbij hoort en ervaring bij heeft.

29 mei 2017 om 21:21

Bacelona domineert al 25 jaar lang de Spaanse league, hoe bedoel je pas sinds 2006?

29 mei 2017 om 21:34

25 jaar? Absoluut niet.

29 mei 2017 om 21:38

Barcelona is sinds 1991, 14 keer kampioen geworden. Meer dan Real, Valencia, Atletico, Deportivo La Coruna en Sevilla bij elkaar.
Bovendien hebben ze ook het vaakst de Copa gewonnen sinds 1991.

Edit:
Barcelona heeft samen met Real Madrid meeste aantal CL gewonnen laatste 25 jaar.

29 mei 2017 om 21:52

Nu zie ik het. Je goochelt met statistieken om het in je straatje te laten passen. Toevallig 1991, het jaar vlak na een paar opeenvolgende titels voor Real en het jaar waarin Barca een reeksje begint. Neem ipv 25 eens 20 of 30 jaar en je zult zien dat de titels relatief gelijk verdeeld zijn. Barca en Real staan gewoon op gelijke voet.

29 mei 2017 om 23:30

@perspectief

Zo selectief een X aantal jaar nemen is natuurlijk kolder. Verder is de dispersie gigantisch. De clustering van prijzen onder en na Pep zet de gehele periode daarvoor in het niet. Dan kan je wel met totalen aan komen zetten, maar dan begrijp je mijn boodschap niet. Bovendien is domineren een erg groot woord, wat absoluut niet past bij het tijdperk wat jij schetst. Kampioenschappen die op schamele punten worden beslist zijn geen resultaat van domineren, slechts van toeval. Zo ook dit seizoen.

Pas vanaf 2006 begon Barca de allure te vergaren die ze nu hebben. Daarvoor hadden ze een hele andere status in het Europese voetbal. Als je er anders over denkt, adviseer ik je de geschiedenis erop na te slaan, of wellicht gewoon wat wikipedia paginas lezen

Ik zou graag zien dat ze guaporta aan gaan stellen. Hij lijkt mij zowel als voorzitter en trainer de ultime kandidaat. Geen strafblad geen slechte historie als trainer en een ontzettende goede kijk op het allemaal moet met Barca. Met deze aanstelling gaan we een goude toekomst tegemoet.

29 mei 2017 om 20:36

Ik vind Harskamp ook wel goede hoor. Laat altijd zien dat hij er wel kaas van heeft gegeten. Tactisch zeer capabele coach.

Definitief naar de afgrond. Nu ook nog paar aankopen die niet moeten komen en top wat kunnen mensen in stropdas een club kapotmaken cruijff waarschuwde jaren geleden selectie heeft een schoonmaak nodig deze trainer zal dat ook niet doen zelfde voet verder met vedettes. Jammer mis de tijden van ronaldinho de lach terugbracht in camp nou.

Zelf vind ik Ernesto ook de meest veilige keuze en tactisch schat ik hem hoger in dan lucho. Je moet ook kijken naar het budget. Valverde was einde contract dus een budgetvriendelijke keuze. Je zit nog met de budgetramp die zubi heeft achtergelaten (Vermaelen - Douglas - Mathieu.. .) en je hebt n middenvelder en rechtsback broodnodig en veel spelers willen niet komen om te banken.. wordt niet makkelijk dus. Nelson Semedo van Benfica lijkt me n haalbare rechtsback en Valverde zou zelf aangedrongen hebben op Ander Herrera want die weet ook dat Verratti onhaalbaar is. Gomes gaat niet verkocht worden want dat is kapitaalvernietiging, Arda en Mathieu kan je wel wegwillen (de eerste om te cashen in china, de tweede gewoon om van diens contract af te zijn) maar die moeten ook zelf weg willen... Zo krijg je wel n heel brede kern op den duur die allemaal salaris opstrijken. Ander Herrera en Semedo met n trainer die iets beter is als lucho is genoeg om de treble te pakken met n voorhoede als MSN

Johan Cruijff heeft in het verleden 2 maal aangegeven dat Ernesto Valverde een toptrainer in wording was heeft hem geprezen hierom. Wie zijn wij om dit te betwijfelen? We gaan het zien.

Heel leuk dit bestuur. In de persconferentie gaf Bartomeu al aan dat Robert heeft besloten wie er gekocht en verkocht worden. Daarvoor gaf hij aan dat niemand wist dat Robert aangesteld zou worden, dus de technische directeur koopt en verkoopt speler zonder dat Valverde van weet.

Goede coach voor Barcelona, jammer wel.
Een geweldig tacticus, en helemaal klaar voor deze stap.
Hij zal van Barcelona weer een sympatieke club maken.

Weet je ik ben super grote fan van FC Barcelona maar ik begin zo langzamerhand een beetje misselijk te worden van het beleid en begin steeds meer een hekel te krijgen hoe de club kapot gemaakt wordt door een bepaald stelletje die totaal geen verstand van zaken heeft !

Ik vraag me af of deze dude echt een verbetering is ten opzichte van Luis? Weet iemand dat?

VAlverde? Die zit toch al bij Movistar?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren