Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona opent onderhandelingen en lijkt afscheid te nemen van Koeman’

Laatste update:

Barcelona heeft de onderhandelingen met Xavi geopend, zo weet het Catalaanse dagblad ARA zondag te melden. De huidige trainer van Al-Sadd uit Qatar heeft naar verluidt reeds gesproken met voorzitter Joan Laporta en technisch directeur Mateu Alemany over een terugkeer in het Camp Nou deze zomer. Xavi verlengde zijn aflopende contract bij Al-Sadd overigens deze week nog tot medio 2023.

Volgens bovengenoemde krant staat er op korte termijn een tweede gesprek tussen Xavi en Laporta op de planning. In die ontmoeting zal er worden gesproken over de voorwaarden over een hernieuwde samenwerking met de voormalig middenvelder. Xavi heeft met Alemany al contact gehad over de invulling van de technische staf, zo klinkt het vanuit Spanje. Ook de toekomst van Lionel Messi bij Barcelona is ter sprake gekomen. De Argentijnse spelmaker beschikte over een aflopende verbintenis en een akkoord over contractverlenging is nog altijd niet gesloten tussen beide partijen. Xavi wil dolgraag dat zijn voormalig ploeggenoot voor de club behouden blijft.

Ronald Koeman slaat terug: ‘Ik vind het een gebrek aan respect’

De coach van Barcelona is duidelijk over de vele meningen van de laatste tijd.Lees artikel

ARA meldt verder dat de onderhandelingen tussen Xavi en Barcelona in het diepste geheim en zo discreet mogelijk verlopen, omdat men veel respect heeft voor Ronald Koeman. Het nieuws over de gesprekken met de clubicoon lijkt desondanks inmiddels de kleedkamer te hebben bereikt, al weigerde Xavi bij Esport3 te bevestigen dat hij is benaderd door zijn oude liefde. Het lijkt erop dat alle betrokken partijen willen wachten tot het einde van het seizoen om met meer informatie naar buiten te komen.

Barcelona hoopt te kunnen profiteren van de bepaling in het nieuwe contract van Xavi bij Al-Sadd, waardoor hij op elk gewenst moment terug kan keren bij zijn oude werkgever. Daarnaast is de nummer drie in LaLiga naar verluidt ook maar een klein bedrag kwijt aan de club uit Qatar, mocht Xavi inderdaad teruggehaald worden. Het bleek niet mogelijk om Neymar los te weken bij Paris Saint-Germain, terwijl ook de komst van Erling Braut Haaland vanwege de tekortkomingen op financieel gebied twijfelachtig is. Laporta wil met het binnenhalen van Xavi laten zien dat Barcelona nog steeds in staat is om grote namen aan te trekken.

Het is niet de eerste keer dat Xavi hoog op het lijstje staat van de Barcelona-leiding. In januari 2020 was er al sprake van een terugkeer, toen Ernesto Valverde na een reeks teleurstellende resultaten werd ontslagen. De keuze viel destijds destijds op Quique Setién, al werd hij na slechts acht maanden ook ontslagen. Over diens opvolger Koeman is vooral de laatste weken veel te doen vanwege de tegenvallende resultaten van Barcelona. Met nog twee duels te gaan is de achterstand op koploper Atlético Madrid vier punten, waardoor de kans zeer klein is dat de Spaanse titel alsnog in het Camp Nou terechtkomt.

Koeman zat deze week ruim tweeënhalf uur in een restaurant met Laporta, waarin de twee de situatie van Barcelona bespraken. De trainer van de Spaanse topclub wilde er daags voor het thuisduel met Celta de Vigo niet al te veel over kwijt, al maakte hij wel duidelijk dat hij graag ook komend seizoen voor de selectie wil staan als hij het vertrouwen van de club voelt. “We hebben het over Barcelona gehad, over de selectie, over de laatste resultaten en we hebben afgesproken om na het seizoen verder te praten”, vertelde de Nederlander op een persconferentie.

De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal kreeg de vraag of hij trots zou zijn op datgene wat hij achterlaat als de club besluit om de samenwerking niet te continueren. “Ik ga niet meer op dat soort vragen in. We hebben met elkaar gesproken en dat gaan we na dit seizoen nog een keer. Ik blijf er rustig onder. Of ik me ondergewaardeerd voel? De laatste weken wel, ja”, erkende hij tot slot. “Ik voelde een gebrek aan respect als je kijkt naar wat we hier hebben neergezet. Als je de kranten van de voorbije dagen leest, lijkt het wel of we slecht werk hebben afgeleverd en daar ben ik het totaal niet mee eens.”

Denk jij dat Xavi een geschikte coach is voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een club is Barcelona ook.. Koeman moet toch spijt hebben dat hij weg is gegaan bij het Nederlands elftal, waar hij enorm gewaardeerd werd.

16 mei 2021 om 10:45

Deze steen hing vanaf het moment dat hij tekende om zijn nek, hij wist op voorhand dat alleen een titel hem waarschijnlijk op zijn plek zou houden. Het is/was zijn droom om deze club te trainen, en dus is het begrijpelijk dat hij er voor gaat. En heel misschien zit hij er volgend jaar nog wel, je weet nooit precies wat er achter de schermen allemaal gebeurt.

16 mei 2021 om 10:46

Hij wist waar hij voor tekende. Als hij niet naar Barca was gegaan, zou hij ook spijt hebben gehad als hij niet meer was gevraagd. Achteraf kijk je een koe in de kont.

16 mei 2021 om 11:21

Barcelona snapt er helemaal niks van. Koeman moet nu weg en ze denken dat Xavi de nieuwe Pep gaat worden maar ze snappen volgens mij niet dat coaches als Pep en Zidane (bij Real) toen wel geweldig materiaal kregen om mee te werken. Xavi heeft dat niet en dan maak het zo een onervaren coach enorm lastig. Straks is zijn trainerscarrière al voorbij voordat die goed en wel begonnen is. Wat mij betreft stort deze onsympathieke club volgend seizoen volledig in en spelen ze om plek 4. Ik vind de ontslagen van eerst Valverde en nu Koeman zwaar onterecht

16 mei 2021 om 11:24

En wat te denken van de fans die de barca b coach nu als ideale trainer zien. Ze kennen hem niet eens net zoals ze garcia nooit hebben zien spelen. Die is dan weer een toptalent en gaat de verdediging van barca redden. Maar hij past wel perfect dat geef ik wel toe. Afgelopen wedstrijd voor city 3 goals tegen gekregen perfecte match met barca

16 mei 2021 om 11:25

@japie niet iedereen denkt dat Xavi nieuwe Pep wordt. Laporta wil gewoon net als Bayern en Ajax met oud spelers van de club die ook Spaans of Cataaans ,ijn

16 mei 2021 om 11:31

@MrKrillin Ten Hag is toch ook geen oud speler van Ajax? Die had ook even een seizoen nodig en Koeman heeft daar ook recht op imo. Hij kwam daar in een grote puinhoop terecht en nu zit er weer enigszins toekomstmuziek in het elftal. Hij durfde met vaak drie of vier talenten in de basis te spelen. Bij welke andere Europese topclub zie je dat?

16 mei 2021 om 11:39

@MrKrillin ik vind het maar onzin beleid. Het gaat om kwaliteit en om niks anders en wat heeft Xavi bewezen als coach? Hij is trainer geweest in Qatar. Ongeveer hetzelfde niveau als de camping kampioenschappen op de Veluwe

16 mei 2021 om 11:42

@Chimi, je hoort nochtans heel veel positieve geluiden over Pimienta. Al zou het ook wel zonde zijn iemand die heel goed functioneert in zijn huidige functie weg te promoveren.

16 mei 2021 om 11:42

@Japie Waarom heeft Koeman daar recht op? Hij is aangesteld door oud voorzitter die zwaar onder vuur lag. Hij weet dat hij er dan ook zo uit kan liggen. Enige wie recht heeft is Laporta. Die is door de meerderheid gekozen om zijn visie in te richten. Hij is gekozen om puinhopen op te ruimen. Als in zijn visie Koeman niet past maar juist allemaal oud Spaanse / Catalaanse spelers om weer herkenbaar te worden dan is dat zijn recht.

16 mei 2021 om 11:50

@Lierse1997 leuk al die positieve geluiden maar een jeugdelftal trainen zegt heel weinig. Dat is wat anders dan onrealistische verwachtingen moeten waarmaken die niet niet stroken met de kwaliteit van een selectie

16 mei 2021 om 11:52

@MrKrillin Laporte lijkt er vooralsnog in ieder geval een grotere puinhoop van te maken. Een onervaren coach aanstellingen om onrealistische verwachtingen waar te maken die totaal niet stroken met de kwaliteit van de selectie. Ik wens Xavi alvast heel veel succes in deze slangenkuil die Barcelona heet

16 mei 2021 om 11:52

Volgens die redenering kan je nooit de stap zetten van jeugdcoach naar coach van een eerste elftal.

16 mei 2021 om 12:01

@Lierse1997 ik zeg niet dat Piementa nooit een kans verdiend maar je gaat Koeman nu ontslaan die mede de verwachtingen niet heeft kunnen inlossen omdat hij veel jeugd moet inpassen wat geen enkele Europese topclub met een reden niet doet en dan stel je een totaal onervaren coach aan die alleen maar met jeugd heeft gewerkt. Ik zie niet gebeuren dat dat een succes gaat worden. Click lukte dat bij Bayern maar Bayern heeft een selectie die imo een klasse beter is als deze Barca selectie

16 mei 2021 om 12:30

Dat je Koeman niet moet ontslaan voor pimienta ben ik met je eens.

16 mei 2021 om 12:37

Dan zitten we wat dat betreft op 1 lijn. Ik geloof best dat Piementa en Xavi goede coaches kunnen worden voor Barca maar niet op dit moment. Er moet puin geruimd worden en er kunnen geen aankopen gedaan worden terwijl de verwachtingen en de druk torenhoog zijn. Dat moet je een onervaren coach niet willen aandoen imo

16 mei 2021 om 12:45

Hi Japie,

Ik ben een groot volger van Barcelona en vind dat Koeman het verdiend te blijven zitten.
Het talent dat wel is doorgebroken is gewoon erg knap en zeker op zijn conto te schrijven. Ik vind het jammer om de club zo in verval te zien, want in tijden van Luis Enrique, Rijkaard & Pep zaten alle coaches er minimaal 3 jaar.. Maar ok, dat is makkelijk als het goed gaat..

Ik vind het ontslag van Valverde daarentegen niet zwaar onterecht. Die heeft er ook best even gezeten (ruim 2 1/2 jaar).

Leek me goed iets van nuance toe te voegen

16 mei 2021 om 12:59

@japie_krekel "om onrealistische verwachtingrn waar te maken" Dit zijn jouw aannames he. Het kan ook zijn dat Laporta juist meer acceptatie en geduld hoopt te krijgen van het publiek als Xavi wordt aangesteld. Die heeft meer krediet bij de fans.

16 mei 2021 om 13:42

Hij kan in ieder geval geen "koemannetje" bij zichzelf doen tenzij die daar wel lenig genoeg voor is... Het is in ieder geval echt te krankjorum voor woorden dat hij daar waarschijnlijk ruimte moet maken voor Xavi en als ik Xavi was zou ik me ook maar even 2x bedenken voordat hij ingaat op het besluit om daarheen te gaan in die slangenkuil als er echt zo met de trainers omgegaan wordt zoals bij Koeman want voor die het weet is hij straks de volgende persoon met een anker om zijn nek heen gebonden.

16 mei 2021 om 13:59

Nee hoor.
Guardiola stapte in toen het team dramatisch was onder rijkaard.
Maar wie zou nou durven om Ronaldinho,Ecco en Eto'o weg te sturen.
Koeman deed het in het begin slecht. Maar daarna deed hij het erg goed. Alleen zijn grootste fout is precies het zelfde als vorige trainers en dat neem ik hem erg kwalijk en iedereen ook.
Onderschatting tegen Granada en dramatische wissel tegen Levante.
Hebben hen de kampioenschap gekost.
En daar wordt hij nu er op afgerekend en terecht ook.

16 mei 2021 om 14:31

Maar Japie, hij krijgt toch Depay en Wijnaldum en Isak en Garcia en Aguero en De Jong, L.? Volgens mij is dat aardig wat versterking voor the next step.

16 mei 2021 om 17:28

@japie denk ook dat ontslaan van koeman nu geen zin heeft. Maar op een voorwaarde. Hij moet minimaal 3e eindigen. Als hij 4e eindigd achter sevilla dan snap ik zijn ontslag wel. Hoeveel minder barca ook is geworden de laatste jaren ze hebben nog steeds een beter team dan sevilla.

16 mei 2021 om 19:16

@Siuhail-p Guardiola kreeg talenten als Xavi, Iniesta en Messi tot zijn beschikking en hij had ook een Puyol bv. Daarnaast kon hij ook spelers kopen. Welke talenten van het huidige Barca zijn van het niveau Xavi, Iniesta en Messi op die leeftijd?

16 mei 2021 om 19:17

@salaaf daar kan ike zeker nog in vinden maar als hij in de top 3 eindigt vind ik wel dat hij wat langer de tijd verdiend. Dit seizoen was het echt puin ruimen voor hem

16 mei 2021 om 11:23

@chocoladehaan hoezo wat een club is Barca? De nieuwe voorzitter heeft Koeman niet aangesteld. Verder wil hij denk ik werken aan een herkenbaar staf met Spanjarden/ Catalanen. Dat mag toch? Hier in NL klagen wij ook dat we liever geen buitenlandse trainers of directieleden willen hebben. Laporta heeft gewoon recht om zijn visie te implementeren. Ook al zou dat tenkoste gaan van een NL trainer. Verder Koeman wist waar hij aan begon. Vorige voorzitter was niet meer houdbaar. Toch stapte hij te graag in.

16 mei 2021 om 12:03

@MrKrillin dus als er nu een nieuwe voorzitter komt bij Ajax die Ten Hag per direct ontslaat omdat het geen oud Ajacied is zou je dat prima vinden?

16 mei 2021 om 12:17

Zijn visie kost geld wat Barcelona niet heeft. Bovendien getuigt dit niet van consistentie en een weloverwogen beleid. Maar goed, ik vind het allemaal prima. Laat Barcelona maar lekker weer met geld smijten en wat hoop ik dat Messi alsnog vertrekt. Kijken of ze zich dan nog plaatsen voor de Champions League.

16 mei 2021 om 13:03

@japie_krekel situaties zijn toch niet te vergelijken?? We kiezen hier niet de voorzitter zoals Barca. Vergelijk mrt de verkiezingen in de VS. Biden is gekozen en die stelt ook liever overal eigen mensen aan waarmee hij denkt succes te behalen. Laporta heeft nu mandaat gekregen en wil zijn plannen verwezenlijken binnen termijn. Mogelijk verwacht hij geen succes met Koeman die vaker wisselt van formaties dan sokken Die ziet ook dat achterban niet blij is hoe hij met sommige talenten omgaat. Laporta ziet ook welke spelers Koeman graag wil halen zoals Depayn Dest, Wijnaldum en heeft geen zin in v Gaal praktijken dat Barca opgeschept zit met meerderheid Nederlandse spelers.

16 mei 2021 om 13:45

Ze willen weer meer aanzien krijgen door meer oud Catalaans/spaanse spelers te halen.
Ze moeten daar alleen niet vergeten wie de club uit de stront trok in 1973 en verder als coach ook wel waardevol is geweest voor ze.
Ook niet vergeten dat onder diezelfde coach, de huidige coach deze club zijn eerste Europacup 1 overwinning bezorgde.
Wat ze nodig hebben is meer kwaliteit op het veld...

16 mei 2021 om 19:19

@MrKrillin die is niet blij hoe met sommige talenten omgaat? Koeman is pas de eerste coach sinds lange tijd bij Barca die die talenten een serieuze kans geeft. Als Fati weer fit is speelt hij geloof ik met 5 jeugdspelers in de basis

16 mei 2021 om 11:41

Laporta neemt van heel veel mensen op belangrijke posities die door Bartomeu aan waren genomen afscheid. Het model van een gekozen president heeft zijn voor- en nadelen.

16 mei 2021 om 12:20

Tja, het merk blijft prachtig maar die club is door en door verrot. Het is maar dat ze enorme inkomsten hebben, want met een dergelijk beleid hoor je gewoon keihard afgestraft te worden. Maar goed, Koeman had moeten weten waaraan hij begon, dus ik kan geen medelijden met 'm hebben.

16 mei 2021 om 12:49

Wat voor een club is Barcelona dan? Geloof je meteen wat de media te zeggen hebben? Zegt heel wat voor iemand jij bent alleszins. Geen bewijs dat Barca Xavi heeft gecontacteerd, hoor.

16 mei 2021 om 13:12

Uitspraken van Laporta tijdens de verkiezingen zijn al een teken aan de wand.

Jammer dat barca zo moeilijk doet qua beleid. De stijgende lijn en lange termijn had koeman voor ogen. Dit seizoen eindelijk veel jeugd ingepast, waar je jaren mee door kan. Niemand had verwacht dit jaar dat ze kampioen zouden worden. Ze hebben het wel zelf verpest. Maar de emotie vd dag bepaald dan het beleid. Had koeman nog een jaar langer gelaten, daarna had xavi ook een beter instap moment. Zonde.

16 mei 2021 om 10:56

Hij is eigenlijk slachtoffer van het dramatische seizoen van Real en Atletico. Als een van de twee nu tien punten voor had gestaan, had je inderdaad het ‘overgangsjaar’ gehad en was het voor iedereen logisch. Het is dat je, door hun falen, ineens toch dicht bij de landstitel bent gekomen en het dan wel zuur is dat dat niet lukt. Maar inderdaad, Koeman valt niet heel veel kwalijk te nemen. Ja, zijn tactische keuzes zijn soms ‘questionable’ maar hij heeft het in algemeen best prima gedaan en een aantal talenten hebben onder hem grote stappen gemaakt. Ontslag zou nu van de zotte zijn.

16 mei 2021 om 11:12

Nee alsnog was hij dan in dezelfde situatie. Vergeet niet dat barcelona de 1 na grootste club is in de wereld. Daar mag je geen overgangsjaar hebben. Is niet de schuld van koeman maar wel van de fans die door wanhoop koeman eerst de beste vinden en daarna de slechtste vinden. Mingueza eerst toptalent nu kan hij er niks van aurajo zelfde. De fans zijn heel t jaar enorm achterlijk geweest. Dest na 1 leuk potje beste aanvallende back en nu is hij een clown. Puig dat met de week beter en beter werd. Wijnaldum vonden jullie niks okdat moriba fysiek een monster was en nu te kort komt om mee te doen en terig naar barca b moet. Frenkie de ene week top3 ballondor en de andere week komt hij tekort als middenvelder en liever als libero zo kn ik nog dagen lang doorgaan. Ciao barca welkom periode ala arsenal milan manu

16 mei 2021 om 11:46

Araujo is nog altijd de favoriete verdediger van de fans. Mingueza heeft niet de klasse van Araujo maar heeft een fantastische mentaliteit. Wijnaldum is simpelweg nooit een goede optie geweest voor de meeste fans. Moriba is er nog niet klaar voor. In het B team staan spelers die al verder zijn. Frenkie is na Messi de beste speler dit seizoen maar hij brengt het nog niet in de grore wedstrijden. De nuance, daar draait het om.

16 mei 2021 om 11:54

Barca één na grootste club ter wereld? Weet niet hoe je daar bij komt. Zelfs een united is nog groter.

16 mei 2021 om 11:55

En frenkie top 3 ballon d'or?

16 mei 2021 om 11:59

Favoriete speler is fofana ook van leicester maar dat maakt m niet de verdediger die voor de absolute top(nog niet) kan spelen. Jij was volgens mij als k t me goed herinner ook deel van de meeste fans die moriba fysiek een monster noemden en wijnaldum niet nodig achtten. En de beste speler in je team zijn betekent niet dat je ook een hele goede speler bent. Ward prowse is ook de beste speler van southampton. Dat maakt m niet gelijk een wereldklasse speler. Leuk dat je reageert maar t voegt niks toe. Misg wat optimisme bij je medefans met argumenten die je overal kan toepassen maar mij overtuig je niet.

16 mei 2021 om 12:02

Qua titels zijn er clubs groter dan Barcelona. United natuurlijk niet. Barcelona heeft samen met Madrid de grootste fan base ter wereld en daardoor de hoogste commerciele inkomsten.

16 mei 2021 om 12:33

Leuk gezegd Chimi "vergeet niet dat Barcelona de 1 na grootste club van de wereld is "vergeet er dan ook even niet bij te vermelden dat het een van de grootste club is met meer dan 1 miljard schuld en met meerdere kapitale spelers aantrekken die ze nu plots kwijt willen. Dit was niet het beleid van Koeman. Koeman heeft daar alleen puin moeten ruimen en wordt nu slachtoffer gemaakt door een voorzitter die er nog een grotere puinhoop van maakt door paniek te zaaien alleen om zijn naam hoog te houden. Vergeet ook niet dat Barcelona in het verleden onder Nederlandse trainers en spelers zo groot is geworden. Ook Pep is opgeleid geworden door een Ned. Trainer. Wat heeft Xavi nu bereikt??? zit als trainer toch niet bij een topclub of heeft ergens daarbij gezeten. Laat die lekkere voorzitter maar een team maken waar de oudjes weer opgesteld kunnen worden daar is hij fan van schijnbaar.
Ik zou als ik Koeman was niet eens meer willen blijven en denken van wat heb ik spijt daar trainer te zijn geworden om alleen maar als boeman moeten te fungeren terwijl al bekend was dat nieuwe voorzitter en zou komen. Hoop net als Italie dat ook de Spaanse bond Barcelona uitsluit. Ze willen toch zo graag hun eigen toernooi hebben zodat ze iets of wat uit de grote schulden kunnen komen. Snap het toch al niet. Een Ned.club wordt al de licentie ontnomen met een paar duizend euro schuld en daar kunnen ze alles klaar maken en de Europese wetgeving trapt er nog in ook. Koeman is goed bezig geweest en niemand had dit kunnen verwachten en mogen verwachten dat ze met de groep waarmee hij begonnen is nog zo hoog eindigen. Let op Koeman weg hoe de Jong gaat spelen???

Je merkt aan alles dat Koeman niet de ideale coach is voor Barça in de ogen van Laporta. En hoezeer hij ook alles eruit heeft gehaald is het systeem van Barça onder Koeman niet het Barça dat de sociale willen zien.

16 mei 2021 om 10:45

Ik denk juist dat de media je een heel vertekend beeld geven. De supporters zien nu juist weer de pressie en het positiespel wat ze willen zien, dus in dat opzicht is Koeman zo slecht nog niet. En vergeet niet, Xavi is weliswaar een boegbeeld, maar Koeman net zo. Dus in dat opzicht is het sentiment van de supporters ook te verwaarlozen. Daarbij heeft Koeman Barcelona echt wel weer op de kaart gezet en renderen spelers als Griezmann, Dembele ook weer zoals het zou moeten. Pedri, Trincao en dat soort jonge spelers die de kans krijgen. Koeman mag trots zijn, ongeacht wat er gebeurt.

16 mei 2021 om 11:05

Als koeman top 3 eindigd moet je hem gewoon een volgend seizoen geven. Hij moet wel uitkijken want sevilla is maar 2 punten achter hen. Verder zijn er ook terechte kritiek punten op koeman, een top 3 in spanje met barca is niks speciaals. Hij is wel tactisch enorm overklast in alle top wedstrijden. En zijn wisselbeleid kan echt dramatisch zijn. Zoals laatst met sergi roberto tegen levante. Als hier volgend seizoen geen verbeteringen in komen kan hij beter weggaan denk ik. Dit seizoen top 3 eindigen en hij heeft de copa gewonnen.

16 mei 2021 om 11:16

Kan toch? Waarom iemand ontslaan als er niet meteen betere opties op de markt zijn.

16 mei 2021 om 11:49

Laporta ziet Koeman ondanks zijn historie bij de club en vriendschap met Cruijff als een Bartomeu-Rosell man. Die 352 is Laporta een door in het oog. Koeman zou Laporta hebben gezegd dat hij indien hij de juiste selectie heeft hij weer terugkeert naar de huisstijl.

16 mei 2021 om 12:05

Je systeem pas je toch aan aan je materiaal? Als je 4-3-3 met deze verdediging gaat spelen strijd je straks om plek 5

16 mei 2021 om 13:25

Als Koeman aan 4231 had vastgehouden zou een top 4 positie al in het geding zijn geweest. Met 433 werd dit team toch ook gewoon 2e. Niet dat ik de huidige 352 zo slecht vind overigens.

Kan de club waar ik zo fan van ben echt niet meer serieus nemen. Waar we vroeger Real belachelijk maakten om het kopen en het trainers ontslaan doen wij niks anders. Laporta is trouwens ook wel echt matige periode begonnen. Meteen bemoeien met de SL terwijl hij er zogenaamd tegen was en nu Ronald er uit gooien na 1 seizoen waar niet alles goed is maar zeker progressie te zien was.

16 mei 2021 om 10:47

Koeman er uit gooien valt zeker te rechtvaardigen en zijn ook meer dan genoeg argumenten voor. Xavi voor de groep zetten terwijl zijn vrienden Busquets, Pique, Alba, Sergi Roberto enzovoort nog bij Barcelona spelen lijkt mij niet een heel goed plan. Dat Laporta het niet ziet zitten in Koeman kan ik zeker begrijpen.

16 mei 2021 om 11:24

@El_Guaje7 precies. Laten we alle hoop vestigen op de oudjes bij Barca. Ik dacht dat Barca wilde verjongen en aan een nieuw elftal wilde bouwen. En dan Sergio Roberto noemen terwijl Koeman constant werd bekritiseerd als hij die opstelde

16 mei 2021 om 11:34

Japie_Krekel dat zeg ik toch? Daarom zijn zowel Xavi als Koeman op dit moment niet de juiste trainers voor Barcelona naar mijn mening.

16 mei 2021 om 11:41

Maar wie wel dan? Welke coach gaat dan met dit materiaal clubs als PSG, Atletico en Real wel kansloos laten? Er zijn ook maar weinig coaches in de Europese top die drie of vier talenten in de basis te zetten. Dan krijg je straks weer een Pjanic en dat soort figuren in je basis 11

16 mei 2021 om 12:14

Er is geen geld en dan wil je een dikke afkoopsom betalen voor een coach die het helemaal niet zo slecht gedaan heeft? Was jij niet 1 van die supporters die een maand geleden nog positief was over Koeman? Maar goed, los van Koeman: Waarom valt het te rechtvaardigen om Koeman eruit te gooien? Nee, nog een betere vraag: Welke trainer zou het beter doen in jouw ogen en waarom?

16 mei 2021 om 12:27

Sirius, hij staat derde als het nog tegenzit kan hij vierde eindigen en heeft geen enkele topper gewonnen, uitgeschakeld in de 8e finale Champions League iets wat al heel lang niet meer is gebeurd. Dus in welke wereld “heeft hij het helemaal niet zo slecht gedaan”?

16 mei 2021 om 10:52

Lachwekkend inderdaad. Ben fan van Ajax en in het buitenland Barcelona, maar krijg er steeds meer een vervelend gevoel bij. Te veel dingen slaan nergens op. Enorme bedragen uitgeven, super League en nu dit weer. Koeman doet het zeker niet fantastisch, maar een onervaren trainer als Xavi gaat het echt niet beter doen. Als je na de 8-2 had gezegd dat Barcelona tot de 35e speelronde zou mee doen, de beker zou winnen, en door Mbappe uit de CL geknikkerd zou worden, dan had iedereen dat geaccepteerd.

16 mei 2021 om 11:06

Ik ben al afgehaakt wat betreft Barcelona fan zijn. Vroeger was Barcelona iets magisch, iets unieks. Het straalde voetbal uit in alles. Herkenbaarheid van de spelersgroep met spelers als Valdes, Piqué, Puyol, Busquets, Iniesta, Xavi, Messi, Ronaldinho, Dani Alves. Het was echt leuk. Nu is het al jaren een gedrocht. Qua voetbal, maar al helemaal buiten het voetbal om. Het is gewoon een lelijke club zonder ziel geworden. Koeman brengt ze nu een beetje terug naar de club die het was qua spel en inpassen van jeugd, maar als ze hem nu ontslaan kan ik me voorstellen dat er nog meer supporters afhaken...

16 mei 2021 om 11:10

Het is inderdaad makkelijk om fan van barcelona te zijn als de club bovenaan de voetbal berg staat. Met de beste barcelona ooit.

16 mei 2021 om 11:19

Het is nog steeds makkelijk fan van Barcelona te zijn hoor.

16 mei 2021 om 11:28

Nee is het zeker niet. Je krijgt een soort ziekte waardoor je hopeloos gedrag vertoont en elke week een nieuwe mening moet hebben. Want de club is naar de klote en gaat op volle snelheid richting de situatie van arsenal

16 mei 2021 om 11:36

@lierse toekomst is al afgehaakt zoals je ziet.

16 mei 2021 om 12:03

Bartomeu is niet de club. Ook de echte fans hebben geleden onder Bartomeu.

16 mei 2021 om 10:47

Hahaha ach laat gaan joh , wat wil je er over zeggen? Dan doe je dat hier toch?

16 mei 2021 om 10:55

Waarschijnlijk zijn ze bang voor seksistische opmerkingen omdat laten we eerlijk zijn ze kan beter stil zijn in de media. Dit valt haar man niet ten goede.

Bij zulke clubs kan het snel gaan paar belangrijke wedstrijden verliezen en je staat op straat geldt ook voor Koeman.toch cruciale wedstrijden niet een gewonnen dat komt hem nu deur te staan.

Ik denk wel dat Koeman zijn reputatie heeft opgekrikt (al kan dat ook helemaal mijn eigen invulling zijn) dus het is denk ik nog steeds een mooie stap geweest. Veel te kort, maar het was wel zijn droom en hij heeft toch een seizoen Messi mogen meemaken. Nu op zoek naar een leuke subtopper in een top 5 competitie.

Lijkt mij onzin als ze pas een gesprek met koeman hebben gehad. Ik denk dat als koeman in de top3 eindigd hij zal blijven. Hij moet wel uit kijken dat sevilla niet dadelijk er overheen gaat. Want dan zou die wel ontslagen worden geloof ik.

Koeman is wel klaar bij Barca. Terecht of onterecht doet niet eens ter zake. Dit moet je als trainer zelf niet eens meer willen. Zelfs als het nu niet waar zou zijn weet je gewoon dat deze geruchten bij elk puntverlies weer de kop op zullen steken. Zo krijg je nooit de rust om verder te bouwen aan de weg die je bent ingeslagen. Op een gegeven moment wordt die druk gewoon te hoog en wordt je op straat gezet, want dit bestuur heeft jou niet aangesteld. Jammer, maar helaas werkt het zo in de voetballerij.

Terecht ook. Dat het sportief de komende jaren tegen zal vallen wil ik best begrijpen. Maar dat we steeds kansloos van Real verliezen is voor mij toch wel echt de druppel om van Koeman afscheid te nemen. Beide keren werd Koeman door Zidane tactisch afgetroefd. Wat moet je dan met zo'n coach? Een classico is zo beladen dat je zelfs met iets mindere kwaliteit van Real moet kunnen winnen of ten minste gelijk spelen. Als je dan vervolgens de wedstrijden tegen Atletico, Juventus en PSG erbij pakt, dan moet je gewoon concluderen dat Koeman een subtopcoach is en niks te zoeken heeft bij een topploeg als Barcelona. Ongelofelijk hoe hij tegen tien man van Villareal bijna de overwinning uit handen gaf door defensief te wisselen. Om nog maar te zwijgen over de wedstrijd tegen Levante. Allemaal symptomen van een coach die kennelijk de druk van een kampioensschap niet aankan.

16 mei 2021 om 10:56

Koeman kan niets fout doen in Nederland, dat hij meerdere malen tactisch overklast werd door Pochettino, Zidane en Simeone hebben ze blijkbaar niet gezien. Geen enkele wedstrijd gewonnen tegen Real Madrid en Atletico is ze blijkbaar ook ontgaan. “Wederopstanding” van Barcelona in 2021 is blijkbaar totaal op conto van Koeman niet op conto van Messi die 21 La Liga goals heeft gemaakt in 2021 en 15 keer MOTM award heeft gewonnen. Koeman heeft Messi blijkbaar weer leren voetballen. Onze Koeman lijkt wel heilig in Nederland. 😁

16 mei 2021 om 11:03

Maat, kijk dit elftal! Nog geen jaar!! geleden was Messi bijna weg heh, Koeman heeft er wel voor gezorgd dat het weer een beetje een team is, in plaats van volgevreten vedettes met misplaatste arrogantie, die denken, in een moment waar de wereld op z’n gat ligt

16 mei 2021 om 11:04

Hij is gewoon een zwakke coach. Steeds wanneer een ploeg ambitieus is en Koeman dan ook aanstelt, valt Koeman steeds door de mand. Hier zijn een paar voorbeelden. Benfica, Psv, AZ, Valencia en Everton. Al deze ploegen stelden Koeman aan om hoge ogen te gooien. In plaats daarvan maakte Koeman er gewoon een potje van. Maar bij ploegen waar totaal geen verwachtingen waren zoals Southampton, Feyenoord en het Nederlands elftal deed Koeman het dan weer prima. Al zou je misschien kunnen zeggen dat hij bij Feyenoord er niet alles heeft uitgehaald. Maar voor de rest is hij met deze ploegen prima in de subtop ge-eindigd.

16 mei 2021 om 11:04

Even de Zonnekoning te kunnen uithangen. Daarnaast wat heeft Cavi gepresteerd als trainer, welke garanties kan hij geven dat hij de trainer is?! Xavi lijkt wel heilig in Spanje. 😁

16 mei 2021 om 11:10

Een andere mentaliteit. Xavi lijkt mij toch wel de type die aanvallend voetbal ambieert, en niet oordeelt op basis van fysiek. Koeman lijkt enkel oog te hebben voor fysieke spelers. Dat getuigt ook het feit dat hij zo graag depay en wijnaldum naar Barca wilt halen.

16 mei 2021 om 11:22

Dat Xavi in jouw ogen aanvallend voetbal ambieert, betekent niet dat zijn speelstijl goed overgebracht wordt naar de spelers. Xavi heeft nog niets gepresteerd als coach en hij zou het wel even moeten gaan doen? Ik denk dat het daar nog te vroeg voor is. Niet iedereen is een Guardiola.

16 mei 2021 om 11:24

Klopt, bij barca waren ook geen verwachtingen en hij heet het dit jaar fantastisch gedaan. Of, althans.. de verwachting was dat er totaal geen toekomst zat in de club. Koeman/Schreuder hebben ze weer een toekomst gegeven. Dat xavi dit cadeautje nu mag uitpakken is heerlijk voor hem, maar daarvoor verdiend koeman wel het respect. En ik ben het met je eens dat koeman niet de coach is voor vele prijzen, maar de club managen heeft hij dit jaar absoluut fantastisch gedaan.

16 mei 2021 om 11:31

Alle drie de trainers die je opnoemt hebben teams die veel verder ontwikkeld zijn dat dit Barcelona. Dat zijn elftallen die al jaren hetzelfde zijn (in ieder geval de kern). Bij Barcelona heb je er nog vier Pique, Alba, Busquets en Messi (sergi Roberto blijft voor mij gewoon een supersub in te goede jaren van Barcelona), en zeker Pique speelt al een flink stuk minder.

16 mei 2021 om 12:07

Haha Koeman kan niets fout doen in Nederland. Jij ontvangt zeker geen Nederlandse zenders dan. Koeman is helemaal niet zo geliefd in Nederland (terecht wat mij betreft), maar hem er nu alweer uit mieteren is exemplarisch voor het huidige Barcelona. Ik lach me in ieder geval de ballen uit de broek als Xavi niet presteert bij Barca.

16 mei 2021 om 12:26

@Forza Milan dat niet alleen. Pep kreeg toen geweldig materiaal tot zijn beschikking. Xavi niet met deze huidige selectie van Barca. Dan kan je het als onervaren coach gewoon heel lastig gaan krijgen

16 mei 2021 om 11:07

Je hebt een punt, maar op basis van wat zou Xavi het beter doen? Ik kan snappen dat Koeman eruit gegooid wordt, al vind ik dat wel vrij ondankbaar (maar de top is hard), voor een bewezen coach.

16 mei 2021 om 11:12

Die garantie is er niet. Maar Xavi is wel een speler die altijd offensief is geweest, en de cultuur van Barca als kind van de club iets beter begrijpt. Hij zal denk ik ook niet zo snel iemand beoordelen op basis van zijn fysiek, maar op basis van zijn techniek. Iets wat Koeman naar mijn mening wel doet. Je ziet trouwens ook aan coaches als Valverde en Koeman dat hun defensieve denken hun de das om doet. Valverde met de CL en Koeman nu laatst met de competitie. Het past gewoon duidelijk niet in het dna van Barca.

16 mei 2021 om 11:18

Je moet het coach zijn echt los zien van de speler die een coach ooit was. Kijk naar pirlo. Koeman vervangen kan, maar als je het nu door Xavi doet dan kan je hem verbranden. Wordt weer een moeilijke zomer met waarschijnlijk niet enorm veel financiële mogelijkheden.

16 mei 2021 om 11:48

Maar Pirlo trof ook wel een heel zwak middenveld aan. Daarnaast heeft Juventus ook niet de filosofie en de jeugd die Barca wel heeft. Ook moet Pirlo allemaal dertigers zien te managen. Dat lijkt me als beginnende trainer ook verre van ideaal. De doorstroom van toptalenten is bij Barca (dankzij Cruyff) een stuk gemakkelijker. Al die talenten weten wat er van hun verwacht wordt. Ik denk dus ook dat Koeman daar een beetje de mist in gaat. Hij ziet bijvoorbeeld in een speler als Riqui Puig een fragiel mannetje. Ik ben ervan overtuigd dat Xavi juist heel anders naar Puig zal kijken, namelijk een speler die met zijn inzicht openingen kan creeeren.

16 mei 2021 om 11:56

Er is uiteraard kans dat het beter gaat onder Xavi, al is het geen garantie. Dan zou ik eerder Koeman nog een jaar laten bouwen (want hij kan wel een groep opbouwen en buiten Puig geeft hij toch wel wat talenten de kans). Zo moet je hem niet ontslaan, wat zowel geld kost als een beetje afbreuk doet aan een clubicoon en Xavi komt met wat minder druk binnen en tegen dan zal er waarschijnlijk ook terug een degelijk transferbudget zijn.

16 mei 2021 om 11:59

Ajax/Barca2014 ik heb zo mijn twijfels bij Xavi. Zeker als hij zijn vrienden Alba, Busquets en Pique moet coachen. Barça moet juist afscheid nemen van die generatie en vernieuwen. In een interview met la vanguardia in 2020 gaf hij nog aan “Pique is de beste verdediger van de wereld, Busquets beste middenvelder en Alba beste back” . Misschien is het een beter idee om Xavi aan te stellen als die jongens weg zijn. Wat ik deze zomer niet zie gebeuren eerlijk gezegd.

16 mei 2021 om 12:09

@Ajax/barca2014 Puig wordt idd de redding van Xavi. Die zie ik nooit iets bepalende of beslissends doen in het veld. Bij welke Europese topclub zou jij Puig in de basis zien staan? Ik vind hem erg overrated. Hij is al 21 jaar en heeft idd nog steeds een kinderlichaam. Dat soort spelers zie ik nergens bij een Europese topclub in de basis 11. Misschien moet hij een keer het krachthonk induiken

16 mei 2021 om 12:14

@el_guaje7, daar breng je inderdaad wel een goed punt aan tegen de komst van Xavi. Ik moet je daar wel gelijk in geven, want ik heb daar zelf ook niet zoveel vertrouwen in dat Xavi zomaar zijn maatjes opzij zal schuiven.

16 mei 2021 om 12:17

@japie, volgens mij ben jij in het verkeerde tijdperk geboren. Jij beoordeelt spelers echt op hun fysiek. Was Messi ook overrated toen hij als een dwerg in de jeugdopleiding van Barca rondliep. Vond je de keuze van |guardiola dan destijds ook onterecht om een lichtgewicht als Busquets te prefereren boven een krachtpatser als Yaya Toure? Of wat te denken van Pique boven Marquez. Pique maakte ook geen minuten bij United. Het gaat gewoon om smaken.

16 mei 2021 om 12:34

Dat is weer dezelfde discussie als zeggen dat verdedigers geen lengte nodig hebben en dan zeldzame uitzonderingen als Baresi, Cannavaro en Puyol noemen die al jaren niet meer voetballen om te stellen dat het wel kan. Messi heeft toch ook niet voor niks die groei injecties gehad bij Barca? Bovendien heb je het over voor velen de beste speler aller tijden (voor mij is dat Maradona). Op zijn 18e was Messi al beslissend en bepalend. Dan kom je daarmee weg. Van Puig kunnen we dat allemaal niet zeggen. Dat is geen absolute buitencategorie en wordt het lastiger. Je kan moeilijk op Europees topniveau met zowel Pedro als Puig in de basis spelen want dan wordt je totaal overlopen. Het gaat dus tussen Puig en Pedro en Pedro heeft momenteel de voorkeur en imo niet onterecht

16 mei 2021 om 12:50

Pedro speelt bij Roma Japie, die is al inmiddels meer dan vijf jaar weg bij Barcelona. Prima speler was dat wel hoor.

16 mei 2021 om 14:07

Hahaha, maar hier verdedig ik Japie wel. Ik denk dat hij Pedri bedoelt. Maar inderdaad was Pedro een hele goede speler met een heel goed rendement.

16 mei 2021 om 19:25

Pedro bedoelde ik idd 🙂

16 mei 2021 om 11:26

Gewoon uit interesse, kijk jij al voetbal van Barcelona voor de periode Ronaldinho/messi? Barcelona heeft een gouden generatie gehad die toe is aan vervanging, ook Messi kan een elftal niet blijven dragen. In dit Barcelona zit talent alleen dat heeft tijd nodig. Je kan niet ieder jaar verwachten ieder jaar tot de laatste speeldag mee te doen voor de titel, ieder jaar in de halve finale CL te zitten of ieder jaar de copa del rey te winnen.

Verwachten dat Koeman vervangen dé oplossing is, en Xavi een messias is voor dit Barcelona is te simpel gedacht. Welke garantie heb je dat Xavi dit Barcelona beter voetbal laat spelen? Ga je roepen dat Xavi ook vervangen moet worden als hij volgend jaar dezelfde resultaten boekt als Koeman?

16 mei 2021 om 11:39

IK volg Barca bewust vanaf 2006. Daarvoor kreeg ik wel van mij familie in Barcelona een truitje van Kluivert, maar zelf herinner ik me niet echt veel meer van die periode omdat ik toen nog te jong was. Maar het klopt, ik ben een van de zovele fans die in de gloriedagen van Barca is opgegroeid. Overigens schaar ik mezelf niet onder de term successupporters omdat ik zelf ook gewoon Catalaanse roots heb. De sportieve successen maken mij niet zoveel uit, zolang Barca haar identiteit behoudt. Dat wil dus zeggen veel Catalaanse spelers en ook gewoon aanvallend voetbal. Ik kan je nu ook al zeggen dat ik op Xavi veel minder kritiek zal hebben dan op Koeman. Op dat valk ben ik dus wel bevooroodeeld. Net zoals veel Nederlanders ook niet objectief zijn in hun visie over Koeman. Maar 1 ding trek ik persoonlijk totaal niet, en dat is verliezen van Real Madrid. Dat is wel echt iets dat heel slecht valt onder de supporters. En op dat vlak heeft Koeman het ook gewoon totaal laten afweten.

16 mei 2021 om 11:48

Jou sentiment lijkt me een beetje te vergelijken met Feyenoorders dan? Een ruk seizoen is klote maar verliezen van Ajax (kansloos) is een doodzonde.

Als je heel eerlijk bent, is het voetbal na Guardiola bijna altijd defensiever geworden. Ten eerste, omdat daar de spelers niet meer naar zijn en ten tweede, ook het voetbal veranderd. Tegenstanders passen zich aan, en in de Barcelona 'prime' jaren is 'slechts' twee keer de CL gewonnen (14/15 was met Msn, een goed maar ander elftal). Met aantrekkelijk voetbal win je helaas niet altijd prijzen (omdat ploegen zich op je gaan instellen). Ik ben het met je eens dat je Koeman terecht kan verwijten dat hij geen aantrekkelijk voetbal speelt, maar zijn resultaten zijn aan het verbeteren en all-in-all, is dit een prima eerste seizoen.

16 mei 2021 om 11:56

Zo zou je het inderdaad kunnen bekijken. Maar waar de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax vooral sportief een dingetje is, gaat de rivaliteit tussen Real en Barca wel iets verder dan het sportieve aspect. Het zijn bijvoorbeeld nog sentimenten uit de Spaanse burgeroorlog, de huidige politiek, conservatisme tegen liberalisme,...

De grootste aderlating was het wegvallen van Vilanova. Onder zijn bewind zou het door Guardiola in gang gezette beleid denk ik wel voort hebben geduurd. Helaas viel hij door ziekte uit en was zijn opvolger Martino zwak. Daarna is er wel een koopbeleid door Bartomeu ingezet, met als klein hoogtepunt de treble in 2014. Maar dat jaar was ook oneerlijk als je een voorhoede met Neymar- Suarez en Messi hebt.

16 mei 2021 om 12:01

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden, maar ergens ben ik ook best benieuwd naar Koeman's prestaties met een wat minder blessure gevoelige selectie. Hij heeft zijn man in vorm zo vroeg in seizoen moeten kwijtraken aan blessure en achterin centrale verdediger lange tijd eruit geweest etc etc. Allemaal topwedstrijden waar je juist zulke spelers goed bij kunt gebruiken. Daarnaast waren ook best veel wedstrijden waar we gewoon te veel individuele blunders zagen.

Voor de rest ben ikw el gewoon met je eens. Die topwedstijden waren allemaal kansloos.

16 mei 2021 om 12:20

Misschien ben ik ook te hard voor Koeman. Hij had het inderdaad niet makkelijk. Maar misschien is zijn grootste fout geweest om weer volop in de titelrace te geraken, waardoor zijn bekerwinst in de schaduw is gekomen en enkel zijn fatale wissels zullen worden herinnert. Het is vooral voor hem te hopen dat Real geen kampioen wordt. Die stonden er naar mijn mening nog veel slechter voor met al die blessures en die blamage in de beker.

16 mei 2021 om 12:24

Dit seizoen de classicos benoemen die je beide gewoon gelijk had moeten spelen met een normale scheids/VAR om koeman af te kraken slaat nergens op. De rest van die wedstrijden mag je idd benoemen, maar 1x verliezen van psg, juve en atletico mag gewoon. Tuurlijk moet je die andere dan wel winnen.

16 mei 2021 om 13:04

Dat je steeds kansloos van Real verliest? Kom op zeg, alsof je twee keer compleet van de mat geveegd bent. De eerste clasico van dit seizoen was Barcelona nog zoekende, wat logisch was nadat het wanbeleid van de afgelopen jaren ervoor zorgde dat heel de club in brand stond afgelopen zomer. Real had simpelweg meer kwaliteit. In de meest recente clasico was Barcelona gewoon heel dicht bij een resultaat tegen een Real dat op zijn Atletico's speelde. Als Moriba op het einde die bal 2cm lager mikt had je daar gewoon een punt gepakt.

Ik zeg niet dat Koeman geen fouten heeft gemaakt, maar ik verbaas me er echt over hoeveel Barca-supporters zich niet lijken te beseffen in welke staat dit Barcelona verkeert en alles aangrijpen om Koeman weg te sturen. Ik denk dat er niet veel trainers zijn die het beter hadden kunnen doen met dit materiaal. De trainers die dat wél zouden kunnen zijn simpelweg onhaalbaar voor dit Barcelona. Koeman nu de laan uitsturen zou enkel meer afbreuk doen aan het toch al compleet aangetaste imago van Barcelona.

Oei... Alle glans is verdwenen van de club. Het 'mes que un club' is verworden tot een loze kreet. Doordat ze louter korte termijn denken is de club enorm in de schulden geraakt en bovendien zijn de sportieve resultaten daardoor achtergebleven. Ik had hoop dat Laporta het vertrouwen hield in Koeman, maar dit toont maar weer eens aan dat Barcelona echt haar ziel heeft verloren. Jammer hoor.

Zoals normaal zit er in de prestatie curve altijd een stijgende en een dalende lijn. Geen enkele club ontkomt hier aan. Meestal heeft dit met meerdere factoren te maken. Spelers, vorm, omstandigheden en soms ook de coach. Dat clubs er zoals in dit geval er voor opteren maar weer een godsvermogen uit te geven voor een andere coach terwijl daar geen enkele garantie voor succes tegenover staat blijft wonderlijk. Lijkt mij vaak meer een oplossing voor de buhne dan een echte oplossing..

Ai dat is toch wat je koeman niet gunt. Wat een waardeloos beleid en vreselijk wespennest. Mag toch hopen dat dat het dan volgend jaar nog minder gaat

16 mei 2021 om 12:53

Bedoel je daarmee dat je het een andere trainer wel zou gunnen?

En kat in het nauw maakt rare sprongen...

Wat een wanbeleid. Koeman helpt de club om toch nog bovenin mee te doen maar zelfs dat is blijkbaar niet genoeg. Dat is al een prestatie op zich, dit is helemaal geen selectie waarmee je in Spanje kampioen kan worden.

Man man man wat een club is dit zeg! Totaal maar dan ook totaaal geen respect meer voor deze club. En heus niet omdat Koeman een Nederlander is maar een trainer die met dit materiaal zich zo heeft terug geknokt kan je niet ontslaan! En dan met alle respect voor de voetballer Xavi, maar hij heeft alleen een of andere club in Qatar ‘getraind’ echt een schande en ik hoop dat Frenkie, Messi, ter stegen gauw naar een echte club gaan. Pfff

Barcelona is een prachtige club maar volledig kapot gemaakt door Bartomeu en heel z'n rotzooi plus natuurlijk al de ellende van de coronacrisis en daar moest Koeman maar van iets zien te maken en als je dan tot eindelijk toch nog de beker wint en lang mee doet om het kampioenschap ( wat we natuurlijk wel compleet zelf verpest hebben) heeft Koeman het gewoon goed gedaan en tuurlijk zijn er genoeg punten die hem aan te rekenen valt maar ik vind dat hij de tijd moet krijgen om dit elftal/ de spelers beter
te maken en mocht hij eruit gegooid worden komende zomer zou ik dat de club zeer kwalijk nemen

Elke dag staat er weer iets anders. Laten we maar gewoon even afwachten, wat barca daadwerkelijk gaat doen. Ik acht de kans veel groter, dat koeman mag blijven. Omdat barca geen geld heeft, wat zal xavi dan kunnen veranderen?? Of neemt 1 vd oliseiks mee, als investeerders.

Dan is sneeuwvlokje net op tijd terug voor het EK.

Tja dat zou onbegrijpelijk zijn. Dat je Koeman eruit gooit voor een echt duidelijk betere trainer zou ik nog kunnen begrijpen (al zou het niet heel respectvol zijn), maar voor een onbewezen coach als Xavi?

Koeman lijkt met Barcelona op de goede weg. Ik denk dat het onverstandig is om die weg naar boven te doorbreken met een nieuwe coach. Xavi kan een talent zijn als coach en met een geweldig plan komen maar dat lijkt me toch een risico. Ik hoop dat Koeman mag blijven en komend jaar mag tonen dat zijn beleid vruchten afwerpt.

Barca is mijn club maar wat een beleid daar joh. Kan ze al een tijd niet meer serieus nemen. Indien xavi zou komen ben ik benieuwd wat er zou veranderen Xavi heeft nog niets bewezen maar ach volgend jaar rond deze tijd horen we wel weer dat xavi moet vertrekken

16 mei 2021 om 11:08

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat koeman niet de keuze van laporta was.

Bij een club als Barcelona staat je naam altijd in de krant, zeker als je geen kampioen wordt, niks om van in paniek te raken.

Al die kranten moeten verkopen en iedere dag is het weer iets anders. Nu toch weer Xavi en Koeman out.

Als Barcelona dik wint vanavond en Atletico en Real verliezen punten dan krijgen we morgen weer krantenkoppen met Koeman volgend seizoen trainer van Barcelona.

Waan van de dag dingen...

Xavi heeft het bericht vandaag zelf ontkend op de Catalaanse tv. Hij komt naar huis om vakantie te vieren, meer is het niet.

Zo totaal niet loyaal hij is naar de clubs/KNVB waar hij werkte en afscheid nam als het hem uitkomt voor 3 knaken meer , zo gaan ze ook met hemzelf om, behandel de mensen zoals ze jou behandelen is hier wel heel erg van toepassing

Koeman of Xavi maakt niet zoveel uit maar wat er op het veld staat is belangrijk. En dat is op dit ogenblik niet speciaal

Belachelijk besluit. Barcelona kwam onder Koeman nog in de positie om kampioen te worden. Daar waren ze ver vandaan verwijderd voordat hij kwam. Natuurlijk hebben ze de laatste wedstrijden op belachelijke wijze een vrij zeker kampioenschap verspeeld maar dan nog verdiend Koeman meer credits. De spelers staan op het veld en die presteerden (ook niet). Wat een afgezakte club is het toch ook, 0,0 visie. Net zoals zoveel zogenaamde topclubs. Succes Xavi met je ervaringen als trainer in de zandbak in die slangenkuil.

16 mei 2021 om 12:09

Tja, ze zijn slachtoffer van hun eigen beleid en geven anderen de schuld. Lachwekkend hoe lastig die topclubs het hebben en zo blijkt maar weer dat die clubs zonder hun centen het hoogste niveau nog niet waard zijn. Met de middelen van een club uit het rechter rijtje degradeer je glashard met een dergelijk beleid. We hebben in de corona-crisis kunnen zien welke clubs boven komen drijven. Welke clubs naar de lange termijn kunnen kijken en hun beleid kunnen aanpassen op omstandigheden. Veel grote clubs kunnen dat niet. Ze schroeven hun uitgaven nauwelijks terug en zijn niet bereid om een speler te verkopen om corona-gaten te dichten. Man, wat hoop ik dat de Uefa eens met de harde hand regeert betreft die door en door verrotte clubs en ze een straf oplegt die ze ook daadwerkelijk gaan voelen. En wat hoop ik dat Messi alsnog vertrekt. Eens zien wat er dan nog overblijft van iets dat ooit het mooie Barcelona is geweest.

Koeman heeft het maximale gepresenteerd met deze selectie van Barcelona. Heeft geen speler kunnen halen en heeft de achterstand die Barcelona in de competitie had bij zijn komst nagenoeg ingehaald, de beker gewonnen. Spelers weer aan het voetballen gekregen en de jeugd van Barcelona ingepast. Laporte krijgt nog spijt dat hij Koeman afdankt en Xavi als trainer aanstelt.

Het was een top voetballer maar Xavi is nog geen toptrainer. Wilde gok van Barca

Wel jammer voor koeman als ie echt wordt ontslagen maar ik blijf dit zeggen xavi is nog te onervaren

Leiding van barca, ga je aub eerst ff richten op het elftal en de financiën. Xavi als trainer kan nog wel een jaartje wachten.

Imo is Koeman ook geen toptrainer. Heb soms met verbazing naar zijn wissels gekeken. Begin van het seizoen wnnr het 1-1 stond gooide hij er overdreven veel aanvallers in waardoor iedereen elkaar in de weg liep en er nooit werd gescoord. Araujo raakte geblesseerd wat in mijn ogen veruit de beste verdediger is, maar toen die weer fit was heeft ie zeker 4 wedstrijden moeten wachten op een kans. Toegegeven: maakte toen vervolgens 2 grote fouten maar deze jongen had je gelijk weer als cv moeten gebruiken om verdere punten te niet te verspelen. Nee hij gooit Pique er weer in. Die heeft bijna alles fout gegaan wat je maar fout kon doen in al die weken. Lenglet bleef maar staan terwijl hij alweer de beschikking had over meer verdedigers. Zijn grootste fouten kwamen echter tegen Granada en Levante. Iedereen wist dat vorig seizoen Pique en Lenglet/Umtiti als koppel constant overlopen werden. Kans na kans tegen kregen. Hoe is het mogelijk dat wnnr het een beetje heet werd tegen deze ploegen je in de 2de helft afstapte van 3-5-2 en weer 4-3-3 gaat spelen? Bij Granada had hij al ervan moeten leren dat ze na die switch weer constant kansen tegen kregen. Nee bij Levante doet hij het nog een keer na het uitvallen van Araujo en weer verspeel je daardoor punten. 2 grote blunders. Het is een degelijke coach die je zelden betrapt op iets uitzonderlijks wat hem onderscheid. Ook dom tekeer gegaan tegen de scheids waardoor hij tijdens 2 belangrijke wedstrijden op de tribune moest blijven

Hoop dat Messi vertrekt en dat ze een paar seizoenen het dekseltje op de neus krijgen. Heb ze altijd een warm hart toe gedragen maar ben er wel ff klaar mee, want wat een club is dit geworden. Wanbeleid jaar in jaar uit en dan denk je dat ze eindelijk gekozen hebben voor stabiliteit en samen een volgende stap kunnen maken in het proces en daar gaan ze weer. Tuurlijk heeft Koeman ook fouten gemaakt, maar deze man verdiend toch wel wat meer krediet dan hij momenteel krijgt ondanks dat ik de frustratie begrijp van bepaalde beslissingen. Laat Xavi het maar doen en dan pas zal duidelijk worden wat een geweldige prestatie Koeman heeft geleverd dit seizoen.

Van de week heeft Xavi zijn contract verlengt dus denk dat dit weer zo’n niet onderbouwd bericht is vanuit Spanje.

Dit is natuurlijk hoogst belachelijk te noemen.
Ik weet niet wat er met de club gebeurd is na de onthutsende nederlaag tegen bayern maar ze zijn totaal het spoor kwijt.
Koeman wordt gehaald om de zooi van Bartomeu op te ruimen terwijl die nog voorzitter was.
Hij kwam binnen in een puinhoop spelers waren ontevreden.
En hem wachten een zware klus door selecteren spelers moesten weg omdat ze niet in zijn plannen voor kwamen.
En na een hoop rumor de 1e seizoenshelft.
Heeft hij de club in de 2e seizoenshelft echt wel op gang gekregen.
Het voetbal werd beter spelers waren tevreden en wilden werken voor elkaar. Van 11 of 13 punten achter naar 4 punten achter.
Ja de titel wordt een lastig verhaal.
Maar er wordt totaal niet gekeken naar de progressie die Koeman geboekt heeft en dat vind ik echt niet kunnen.
Deze man verdient een 2e seizoen in het nou camp. Daarna mag je conclusies trekken.

Tja, die club is inmiddels door en door verrot. Zonder al dat geld was die club allang afgegleden. Ik ben nog steeds een liefhebber van het merk Barcelona, maar de huidige staat van de club is schrijnend en walgelijk. Dan heb ik het nog niet eens zozeer over dit gerucht, al zou het me niets verbazen als ze 'm eruit schoppen. Veel supporters hier zijn het ook al een tijdje kwijt. Ze praten alles goed en lullen maar wat met de wind mee. Een paar weken geleden was Koeman een held en nu ineens kan hij er niet veel meer van.

De tweede keer dat Koeman op de trein naar Spanje is gesprongen en er snel uit ligt bij de club. Lijkt toch niet zo'n goede match in het land waar hij als speler zo succesvol was.

Hoezo Xavi? Dat is dan ook puur en alleen vanwege zn naam en de hoop dat het een guardiola gaat worden. Koeman moet de rotzooi opruimen en vervolgens wordt er van hem verwacht dat hij ook meteen even alle prijzen pakt zeker. Wat is dat toch met die clubs elke keer. Laat trainers toch eens zitten. Wat een respect heb ik dan voor Arsenal dat ze Wenger gewoon lieten zitten, hoe slecht het seizoen ook was.

Echt een schijtclub geworden. Koeman voor hun karretje spannen om de door bestuurders gemaakte bende iets wat op te ruimen en talenten weer een kans te geven en dan krijgt hij stank voor dank. En dan Xavi nemen, waarom? Vanwege het trainer zijn in een of andere kamelen competitie. 0,0 beleid daar. Het is nog een wonder dat ze dit jaar zo gepresenteerd hebben. Die verdedigers zijn zo zwak.

Laporta had beloofd dat als hij de verkiezingen won hij Xavi zou halen. Even voor de mensen die het nog niet begrijpen . Voetbalmentaliteit is in de zuidelijke landen anders dan in NL. Als je in NL de beker wint dan ben je geslaagd, dan ben een topper . De top 3 in Spanje moet kampioen worden en ver in de CL komen anders gaat je kop er af. Hier in NL gaan de fans de straat op met fakkels en aanmoedigen als een speler in een mindere fase zit, fans zeggen dat je de eigen spelers niet mag afkraken, maar van die show knappen ze niet van op. In Spanje als je geen bal raakt komen de witte zakdoekjes tevoorschijn en keert het voltallige publiek zich tegen je of je uit eigen jeugd komt of 100 miljoen voor je is betaald en dat van de Primera division tot aan amateurs .

Respect naar koeman toe, laat mij niet lachen. Ze wisten goed genoeg dat koeman dit aanbod zou aannemen. Icoon van de club, alleen jammer dat hij de tijd niet gegund is. Hij kreeg niks om iets te bouwen, moest het met eigen jeugd doen en een deel oude paarden. En heeft messi terug aan de praat gekregen en zijn jonge team op gang. Maar hey we halen xavi want die heeft zo een geweldige club gecoacht in de woestijn. De sterktste club van de competitie en nog faalde hij regelmatig. Volgend seizoen onder xavi ook geen titel let maar op. Of mag xavi 400mil uitgeven?

Zou ook weer echt typisch Barcelona zijn. Week geleden was Xavi nog gratis op te pikken, nu kunnen ze zijn contract af gaan kopen. En dan vragen ze zich af hoe het kan dat ze in de financiële shit zitten. Wat een mismanagement bij die club zeg, niet normaal.

Dan hoop ik dat Koeman naar Real gaat en hen kampioen maakt. Ik weet dat het niet zal gebeuren, maar dit zou toch respectloos zijn naar een oud clubicoon, die überhaupt mooi stappen heeft gemaakt (ondanks het uitblijven van prijzen.

Kom op he, kijk waar barca na 10 wedstrijden stond, waarin ze al minstens 3x benadeeld waren, en waar ze nu staan. Van de top 4 zijn ze dit seizoen het vaak benadeeld (niet als enige, real tegen sevilla bijvoorbeeld), waarvan 3x tegen een directe concurrent, en hij staat nog steeds 3e. De wedstrijden tegen granada en levante zijn wel zijn fout, maar ook uitgeschakeld worden door psg is geen schande. Hem na dit seizoen ontslaan zou onzin zijn, hij heeft het op de rit gekregen. Geef hem nog 1 seizoen en als dat drama is kan je hem gewoon ontslaan, maar niet obv dit seizoen.

Wat een support voor koeman zeg in 1 keer. Als barca supporter zeg ik hoe eerder koeman ontslagen wordt hoe beter.

Koeman heeft fouten gemaakt. Vooral de nederlaag tegen Granada en het gelijkspel tegen Llevante zal koeman kwalijk genomen worden. Zijn wisselbeleid is een drama gebleken en hij maakte de keuze om tegen Granada toen barca de koppositie kon pakken om te starten met Sergio Roberto en Umtiti die er helemaal niks van konden.

Daarnaast het blijven opstellen van Pedri die uitgeput is het weigeren om speeltijd te geven aan puig zal koeman niet in dank worden afgenomen.

Koeman moet zo snel mogelijk op straat gezet worden. Xavi moet aangesteld worden en er moet een grote schoonmaak komen in de selectie van Barca. De volgende spelers moeten weg:

- Sergio Roberto, Samuel Umtiti, Clement Lenglet, Pjanic, Coutinho, Griezmann en Braithwaite en Junior Firpo. Voor hun zit het erop bij barca.

In plaats daarvan moeten er meer spelers doorstromen vanuit de b selectie. Spelers zoals Nico Gonzalez, Alejandro Balde en Collado. Ook zal Puig meer speelminuten moeten krijgen.

Daarnaast staat Koeman natuurlijk ook bekend om zijn botheid en directheid en het kleineren van jongere spelers en het feit dat hij er niet van houdt om tegengesproken te worden. Daar zijn ze niet van gediend in Spanje nog een reden voor Laporta om hem de laan uit te sturen

Koeman is gewoon gebruikt. Hij was waarschijnlijk de enige ervaren trainer die vorig jaar wilde instappen. Andere doelwitten (zoals Xavi) wilden hun handen hier niet aan branden, en waren denk ik ook niet akkoord gegaan met het salaris wat Koeman krijgt + wat hij ook nog bereid was af te staan. Koeman wilde zo graag dat hij waarschijnlijk ook pro deo was gekomen. Hij blijft een aankoop van Bartomeu, en Xavi werd tijdens de verkiezingscampagne beloofd. Wil niet zeggen dat Xavi goed gaat functioneren, maar hij is wel een Cruijffista, een vriend van Laporta en een kind van de club. Ze voorzien waarschijnlijk een Guardiola situatie met Xavi. En als dat ook lukt dan heeft niemand het nog over Koeman. Het is een beetje zoals Bobby Robson die daar coach was omdat Van Gaal een jaar later zou komen. Bedankt en tot ziens.

16 mei 2021 om 13:37

Koeman wist heel goed waar hij aan begon. Veel mensen waarschuwden hem al indertijd dat hij niet de favoriete trainer van de nieuwe voorzitter zou zijn.

Ajax/barca 2014, ik zie aan jouw reactie dat je weinig verstand van voetbal hebt. Koeman kwam bij barca binnen op het meest klote moment dat je kunt verzinnen. Geen budget om de ploeg te versterken, en een elftal dat aan elkaar hing als los zand en dramatisch voetbal. Vervolgens heeft hij noodgedwongen jeugd in moeten passen en het elftal weer aan het voetballen gekregen, en daarbij Messi weer aan het voetballen gekregen, want die had er geen zin meer in en dreigde weg te gaan. Ze hebben vervolgens de copa del rey gewonnen, zijn weliswaar door PSG uitgeschakels in de CL. Wat natuurlijk kan met dit elftal. Ze stonden rampzalig in de competitie, en doen nu nog een beetje mee om de titel. Hetgeen wat Koeman nekt is zijn zwakke verdediging, maar dat valt hem niet te verwijten. Barcelona heeft wanbeleid gevoerd de afgelopen jaren, en als je ziet wat Koeman nu gepresteerd heeft is dat grote klasse. Dat bewijst dat ie een prima coach is voor Barcelona. En omdat het niet genoeg is voor het bestuur van Barca qua prestaties, moet Xavi komen. Dat moet dan de wonderdokter zijn. Die komt in dezelfde situatie terecht. Wat Barcelona moet doen is diegenen eruit trappen die ervoor gezorgd hebben dat er zulk wanbeleid wordt gevoerd, en Koeman moeten ze gewoon laten zitten.

Lijkt me niet hee verstandig. Koeman presteert gewoon redelijk goed en is mooi aan het doorselecteren. Er is niks dat mij doet denken dat Xavi het beter of zelfs even goed gaat doen

Sja, Zidane weg, Flick weg, Mourinho weg, Nagelsmann weg, Low weg, Koeman weg. Simeone blijft (voorlopig).

Dat Xavi ooit als coach langs de zijlijn gaat staan dat is wel duidelijk. Dat hij volgend seizoen al komt lijkt me sterk. Ondanks vele fouten die Koeman maakt os het beter dat ze hem nog een jaar aanhouden. Heeft toch een bepaalde spel erin gekregen dat bij vlagen gewoon goed was. Barcelona is 1 van de meest scorende teams en als je daar bij optelt hoeveel kansen er nog gemist zijn is het aanvallende spel gewoon verbeterd. Verdedigend staat het nog niet en ook het middenveld kan nog wel wat kwaliteit gebruiken. Xavi gaat echt niet nu al instappen nu er nog een grote gedeelte vrienden van hem daar spelen. Die wacht tot Pique, Busqeuts en Roberto langzaam vervangen zijn of goeie vervangers zijn aangetrokken. Enige van wie er mag blijven is denk ik Messi omdat hij nog altijd veel creëert. Dat ze 3 x boven hadden kunnen staan en ze het steeds af lieten weten kan je Koeman wel aanrekenen. Granada was al dramatisch door dat continu heen en weer getik zonder echt kansen te creëeren en het wisselbeleid tegen levante was al helemaal een dieptepunt. Desondanks verdiend hij het om nog een jaar door te gaan.

Barcelona was ooit zo'n mooie club...gelukkig heeft elk nadeel zijn voordeel aangezien Koeman, na het EK weer aan de slag kan als bondscoach. Uiteraard is dit afhankelijk van de resultaten en het vertoonde spel op het EK. Al verwacht ik niet dat dit Oranje onder de Boer voor een verassing gaat zorgen...al laat ik me graag verassen 😉🏆

Voor Barcelona en Xavi hoop ik dat het goed uitpakt maar moet je eerlijk bekennen dat ik keihard ga lachen als Xavi Barca niet draaiende krijgt en ze kilometers achter lopen op Real en Atletico volgend seizoen. Gaan ze Xavi er dan ook meteen weer uit uitgooien? denk het niet....

Echt schandalig. Iedereen weet in wat voor puinhoop Koeman terecht kwam. Hij verdient echt wel meer krediet in mijn ogen. Zeker gezien zijn verleden bij de club.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren