Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona maakt ruimte vrij voor Dest met verkoop Semedo

Laatste update:

Nélson Semedo verlaat Barcelona definitief voor Wolverhampton Wanderers. De Catalanen maken woensdagochtend bekend dat de Portugese rechtsback is verkocht aan de Premier League-club. The Wolves maken dertig miljoen euro over naar de bankrekening van Barcelona, een bedrag dat via bonussen met nog eens tien miljoen euro kan oplopen.

Op de clubwebsite bedankt Barcelona Semedo voor zijn bewezen diensten. Door de verkoop van de rechtsback maakt de club ruimte voor een nieuwe back. De Telegraaf meldde reeds dat de club zich in Amsterdam heeft gemeld voor Sergiño Dest. Onder meer TV3 en Sport meldden dinsdagavond dat er zelfs een akkoord is tussen Barcelona en Ajax over een transfer van Dest. Met de overgang van de rechtsback is in eerste instantie naar verluidt een bedrag van twintig miljoen euro gemoeid. Deze som kan door middel van een bonusconstructie met nog eens vijf miljoen oplopen. Barcelona moest wel eerst enkele spelers verkopen om budget vrij te maken. Met de verkoop van Semedo en Arturo Vidal, die dinsdag bij Internazionale tekende, lijkt men te zijn geslaagd in die missie.

Semedo nam dinsdagavond via Instagram al afscheid van zijn ploeggenoten, stafleden en overige medewerkers van Barcelona. Diens bericht op de sociale media kon op waardering rekenen van onder meer Patrick Kluivert, Ivan Rakitic en Philippe Coutinho. De rechtsback, wiens contract in Barcelona nog twee jaar doorliep, was sinds 2017 aan de Catalaanse grootmacht verbonden. Men maakte destijds dertig miljoen euro over aan Benfica voor de transfer van de flankspeler. Semedo kwam in het Camp Nou tot 124 wedstrijden. Zijn palmares werd aangevuld met twee landstitels, twee Spaanse bekers en één Supercup.

In een filmpje op de Twitter-pagina van Wolverhampton Wanderers is te zien hoe Semedo zijn eerste stappen zet in Molineux, de thuishaven van de Engelse club. De miljoenenaanwinst uit Portugal gaat bij zijn nieuwe club met rugnummer 22 spelen. Semedo is na Ki-Jana Hoever, Fábio Silva, Marçal, Matija Sarkic en Vitinha de zesde aanwinst van the Wolves voor dit seizoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou het dan toch, Dest naar Barca? Ben benieuwd of hij het gaat maken. Qua topsport mentaliteit en het beste uit je zelf halen zit je met Amerikaanse roots vaak wel goed. Maar of dit de speler is die Barca naar de top gaat brengen..... Twijfels. Edit: Semedo naar Wolves vind ik ook verrassend. Vind het persoonlijk een speler voor een grotere club. Was vorig jaar een van de meest stabiele van Barca (behalve tegen Munchen). maar dat zegt natuurlijk niet heel veel

23 september 2020 om 11:22

Ik snap niet dat Barca Emerson van Betis gewoon niet ophaalt. Zal een stuk minder kosten, en volgens mij gaat Koeman toch met Roberto als eerste back spelen (wat ik totaal niet snap)

23 september 2020 om 11:29

Emerson wordt gewoon een nieuwe firpo. Het is geen slechte speler, maar die kan het spelletje dat Barca wilt spelen niet aan denk ik.

23 september 2020 om 11:33

Zelfs Messi kon het spelletje niet aan afgelopen seizoen. Wat makkelijk om allemaal de vinger op Roberto en semedo te richten

23 september 2020 om 11:34

Misschien dat Barcelona aan hun limiet zit van non-EU spelers? La Liga teams mogen maar 3 non-EU spelers in hun selectie hebben. Zuid-Amerikaanse spelers kunnen echter na 2 jaar een Spaans paspoort aanvragen, dus ik denk dat dat ook de reden is dat hij 2 jaar aan Betis is uitgeleend: ze wachten tot hij een Spaans paspoort heeft.

23 september 2020 om 11:36

En Dest (niet eens onbetwistte basisspeler bij Ajax 1) die gaat het wel aankunnen? Voor pak ‘m beet 20 miljoen meer. Ik zou het risico niet nemen. De enige spelers die ik op rechtback bij Barca zou halen zijn: Kimmich (onbetaalbaar en onbaalbaar) of Cancelo.

23 september 2020 om 11:36

Ah thanks Willen. Daar heb ik niet eens aan gedacht.

23 september 2020 om 11:38

Daar heb je gelijk in. Ik zou eerlijk gezegd gewoon Semedo behouden. Het was geen topper, maar zijn vervanger gaat gewoon minder zijn. En dat terwijl Barca al een vrij onstabiele defensie had.

23 september 2020 om 11:51

@bvrcv -------------------------- Zelf vind ik Dest een stukkie beter en veel talentvoller dan Mazraoui. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer Dest een meerjarencontract had gehad hij basisspeler zou zijn bij Ajax.

23 september 2020 om 11:53

Ja Lierse1997, allemaal leuk en aardig jouw stellige meningen over Ajax-spelers, maar jij gaat mij niet wijsmaken dat jij alle voledige wedstrijden van Ajax kijkt. Jij kijkt misschien wat samenvattingen en hebt misschien een paar keer een Europese wedstrijd van Ajax in zijn geheel gezien en dan ga jij heel stellig praten over spelers van Ajax en voorspellingen doen. Vandaar dat jij een karikatuur maakt van een speler als Donny van de Beek. En nu al weet dat Dest minder gaat zijn als Semedo.

23 september 2020 om 12:01

Hahahah waar slaat dit nou op. Dest is gewoon een erg matige speler. Ten eerste kan hij niet verdedigen. Ten tweede rent hij als een kip zonder kop en ja hij is wel snel en is prima technisch voor een backie, maar hij heeft 0 overzicht en kan gewoon niet verdedigen.

23 september 2020 om 12:02

Messi toonde inderdaad dat hij het spelletje niet aan kon door 25 doelpunten te maken en 21 assists te geven in La Liga...

23 september 2020 om 12:03

@Lierse: ik heb Dest zelf weinig zien spelen maar het feit dat zowel Barcelona als Bayern concrete interesse hebben wil toch iets zeggen? Ok over de scouts van Barcelona kan je discussiëren😉 maar Bayern ziet er toch ook wel wat in? Zulke clubs betalen geen 25 miljoen ( in Corona tijden) voor een 19 jarige als ze twijfels zouden hebben over zijn kwaliteiten/potentieel.

23 september 2020 om 12:14

Inderdaad bvb058, als je bij 55 goals betrokken bent, waar bijvoorbeeld Salah in zijn beste seizoen bij 53 betrokken was, dan kan je inderdaad het spelletje niet aan.

23 september 2020 om 12:17

Ik kijk zeker niet elke wedstrijd van Ajax, maar pik toch regelmatig wel een wedstrijdje mee. Ik zeg trouwens niet dat dest slecht is of iets dergelijks, maar op korte termijn ga je met dest er echt wel op achteruit.

23 september 2020 om 12:38

@THenry, ik vermoed dat Dest echt vanwege zijn potentie wordt gehaald. En hij lijkt me op termijn ook op meerdere posities inzetbaar. Zie op een bepaalde manier wel een soort Kimmich in hem. Wat tegelijkertijd weer gek is, want ik heb Dest nog geen serie van 5 goede wedstrijden achter elkaar zien spelen.

23 september 2020 om 12:38

Snap de reactie van Heidihallo ook niet helemaal. Ik snap persoonlijk ook niet waarom ze Semedo verkocht hebben, was een goede rechtsback die natuurlijk een minder seizoen had, net zoals iedereen bij Baraca. Dest is overduidelijk minder en Semedo zit ook niet op een leeftijd dat je hem moet vervangen voor een 19 jarig mannetje

23 september 2020 om 12:39

@heidihallo, Dest zou basisspeler zijn of hij nou wel of niet bijtekent. Hij staat sws tot 2022 vast. Enige reden dat hij op de bank zat is omdat hij dat zelf wilde ivm transferperikelen

23 september 2020 om 12:53

Nee hoor, Mazraoui wordt de eerste back dit seizoen.

23 september 2020 om 12:55

Zelfs Messi kon het niet aan? Wat? Heeft zelfs met een vrij matige coach/selectie individueel gewoon bizarre statistieken neergezet.

23 september 2020 om 13:00

Ik verwacht dat Dest een sensatie gaat worden. Mensen praten hier alsof Semedo een topper is. Dat valt allemaal reuze mee. En de kans dat Semedo een absolute topspeler op zijn psoitie zou gaan worden lijkt me nihil. Dest is een ruwe diamant. Hij heeft alles in huis om bij de beste moderne rechtsbacks ter wereld te komen. Vreselijk snel, explosief, wendbaar, schitterende techniek. En verdedigend helemaal niet zo slecht. Wel moet hij tactisch iets sterker worden en z'n momenten beter bepalen. Ik vind het nog steeds jammer dat hij niet voor Oranje heeft gekozen.

23 september 2020 om 13:52

Als je toch voor iemand moet gaan die het spelletje van Barca wel kan spelen, maar niet per sé het niveau heeft, dan kan Barca net zo goed bij mijn favoriete club aankloppen voor Bellerin.. Is ook nog eens Spaans en past wel in het combinatievoetbal.

23 september 2020 om 12:01

Wil iemand mij uitleggen, waarom Barca Semedo laat gaan en in plaats daarvan Dest wil gaan halen?

23 september 2020 om 12:03

In de hoop dat hij het beter gaat doen dan Semedo. En om budget vrij te maken.

23 september 2020 om 12:16

Semedo komt aanvallend echt veels tekort. En dest is een topper in wording wie dat niet ziet heeft geen verstand van voetbal Dest heeft snelheid dribbel voorzet alles wat een back nodig heeft bij barca.

23 september 2020 om 12:30

Prima speler inderdaad, maar het is wat je zegt 'een topper in wording', dit wil natuurlijk niet zeggen dat het daadwerkelijk ook gaat gebeuren. Je verwacht van een Barcelona en van een Real Madrid dat ze de beste spelers van de wereld kopen op specifieke posities.maar bij Real Madrid is het ook erg stil...

23 september 2020 om 13:31

Zelfde vroeg ik mij ook af. Dest heeft alles nog te bewijzen en ik geloof niet dat Koeman zoveel tijd heeft.

Toch een geweldige deal hoor voor Barca, deze jongen komt echt te kort voor de wereldtop wat Barca wil en hoort te zijn. Of Dest dat goed kan opvangen is een tweede natuurlijk, ik zie het niet echt in die jongen maar de scouting van Barca zal het wel beter weten.

23 september 2020 om 11:14

“de scouting van Barca zal het wel beter weten”.. en daar gaat het mis haha
ON: geweldig bedrag voor Barca, en wederom een Portugese aanwinst voor Wolves. Denk dat Semedo voor hen echt een prima opvolger is van Doherty.

23 september 2020 om 11:21

Je kan het in deze uitbreiden met de scouting van Barca en Bayern zullen het wel weten. Als ik zie wat er bij Bayern rond loopt, dan hebben ze toch echt een prima scoutings apparaat.

23 september 2020 om 11:30

Dat is echt een drogreden. Want volgens die redenering vallen er nooit slechte transfers voor.

23 september 2020 om 11:31

En de volgende die de grond in wordt geboord voordat hij überhaupt één wedstrijd gespeeld hebt. Laten we gewoon afwachten of het sowieso wel doorgaat en vervolgens een wedstrijd of 10-15 bekijken? Potentie heeft ie zeker, of het er uit gaat komen zal de tijd ons leren.

23 september 2020 om 12:40

@No.2, ben het met je eens. Dest is in mijn ogen qua niveau nog lang niet waar hij moet zijn voor een basisplaats bij Barcelona. Maar een blinde kan nog zien dat hij echt veel talent heeft. Of het er dan daadwerkelijk uitkomt gaan we zien in de komende jaren.

23 september 2020 om 13:58

@diegelbereds. Maar wat noem je dan ''echt veel'' talent? Ik zie namelijk ook dat Dest wel degelijk talent heeft, maar ik heb nou niet het gevoel dat hij dermate veel talent heeft dat hij in de toekomst het niveau Barcelona/bayern aan kan. In mijn optiek is ''echt veel'' talent eerder categorie Davies bij Bayern. Bij Dest zie ik potentie, maar ook veel verbeterpunten. En meestal als een speler veel verbeterpunten heeft, dan is het qua potentie niet een speler voor de wereldtop. En dat is nou wel waar Barca voor gaat en Bayern al helemaal. Dat hij op dit moment het niveau niet heeft moge duidelijk zijn, maar ik zie hem dat niveau ook nooit gaan halen. Dat is ook helemaal geen schande, want ik zie wel degelijk een mooie carrière voor hem in het verschiet liggen. Maar niet een carrière bij de ploegen die elk jaar als doel hebben het winnen van de CL.

23 september 2020 om 11:16

Als de scouting van Barcelona de laatste tijd iets heeft laten zien, is het wel dat ze het niet beter weten.

23 september 2020 om 11:47

Maar iig wel beter dan mij, ze krijgen er tenslotte voor betaald. Daarmee bedoel ik dat ze er toch wat meer tijd in steken dan de meesten hier inclusief mezelf.

23 september 2020 om 11:53

Als de scouting van Bayern de laatste tijd heeft laten zien, is het wel dat ze het beter weten. Laten die nou ook net interesse hebben.

23 september 2020 om 12:05

@MessiBazoer: eens, Barca en Bayern gaan, in Corona tijden, geen 25 miljoen betalen voor een jongen die zogezegd niet de kwaliteiten heeft. Ik denk dat Dest wel eens zou kunnen verrassen...

23 september 2020 om 12:05

De scouting van Barca wist het ook beter bij Coutinho, Dembele en Griezmann.

Fair prijs voor een speler dat ooit de hemel ingeprezen werd maar nóóit heeft waar gemaakt maar wel een prima back is met rek tot meer

Wauw, Nelson dus officieel naar The Wolves. Toch wel een flinke kwaliteitsimpuls op de rechtsback positie daar! Gaaf. En nu Barcelona weer...

23 september 2020 om 11:27

Ben benieuwd, die spelen vaker met 3 achterin toch?

23 september 2020 om 11:58

3 centrale en 2 wing backs dacht ik inderdaad. Zal Semedo de rechterkant mogen gaan bestrijken ipv Dorethy? Afgelopen wedstrijd stond Traore op die plek dacht ik. Benieuwd hoe ze dat gaan invullen

23 september 2020 om 12:28

Wel slecht nieuws voor Hoever, zijn kans op speeltijd wordt dan ook weer minder..

23 september 2020 om 13:14

Mwah, Hoever zal niet als wingback gebruikt worden. Die zal achter de 3 cvs staan.

Dertig miljoen is wel achterlijk veel voor zo'n beperkte back. Was die jongen van Norwich niet een betere optie geweest?

23 september 2020 om 11:16

Je bedoeld Max Aarons? Die is al met Barcelona rond over een 5 jarig contract. De clubs moeten enkel nog overeenstemming bereiken. Dest was schijnbaar afgelopen dagen in Zuid Duitsland, dus die is volgens mij dichter bij Bayern. Voor Barcelona is het positief dat Semedo is vertrokken, hij heeft alle basiskwaliteiten om een goede back te zijn, maar ik heb hem zelden op een goede wedstrijd kunnen betrappen.

23 september 2020 om 14:00

Max Aarons rond met Barcelona over een 5 jarig contract? Die geruchten heb ik nog niet gelezen lucas1234 (kan aan mij liggen hoor). Best wel bijzonder toch? Ik vind het een talentvolle speler, maar toch totaal geen Barcelona speler?

23 september 2020 om 14:10

Het is nog niet heel breed opgepikt, maar het gaat sinds gisteren rond op verschillende kanalen rondom Barcalona. De deal is nog zeker niet rond, Barca wil een huur (5 mln) + een mogelijke koopoptie. Norwich wil 20+10 miljoen. Niet geheel toevallig plaatste Dest die dag een Instagram post met een locatietag in Munchen op 5 minuten afstand van waar de teamfoto's van Bayern die dag werden gemaakt. Nu kan het allemaal toeval zijn, maar ik denk dat we de komende dagen wat officieel nieuws gaan krijgen.

23 september 2020 om 14:11

Verder ken ik Aarons niet heel goed, heb niet veel Norwich gekeken afgelopen seizoen. Sws zal Roberto eerste back worden, dus zal die vermoed ik backup worden. Schijnt wel veel talent te hebben die Aarons.

23 september 2020 om 11:17

Nee, want dat is geen Portugees. Dat lijkt me bijna wel een vereiste gezien die hele Portugese enclave met Patricio, Moutinho, Neves, Jota (volgens mij verkocht) en coach Nuno.

23 september 2020 om 11:27

Volgens transfermarkt.de zitten ze nu op 10 Portugese spelers in de A-selectie. Lijkt Barcelona wel ten tijde van van Gaal. Met als verschil dat daar geen Nederlandse top-zaakwaarnemer de boel runde.

23 september 2020 om 11:30

Jota inderdaad verkocht. Daarnaast ook nog Miranda, Vinagre, Vitanha, Podence, Pedro Neto, Fabio Silva en Braziliaan Marcal.

Heerlijke timing. Weet niet eens of Barcelona wel echt interesse heeft maar Overmars kan hier sowieso gebruik van maken in de onderhandeling met Bayern. Had Dest liever gehouden maar als hij niet wilt verlengen snap ik wel dat je geen nee zegt tegen een bod van 25 miljoen. Er moet alleen echt iets bijgehaald worden zodra hij weg is.

23 september 2020 om 11:58

Nou precies! Als dan echt weg wilt op zijn 19e, dan maar goed geld voor krijgen. En dan Wijndal halen voor bij AZ.

23 september 2020 om 12:04

Ja ik snap zijn haast ook niet zo goed maar las ergens dat hij in de jeugd zich niet echt gewaardeerd voelde en dat hij nooit tot de grootste talenten gerekend werd. Ach ik gun hem het beste, wij moeten gewoon weer door. Of Wijndal een stap hogerop aankan vind ik lastig in te schatten. Maar er vanuit gaande dat je gelijk hebt en hij een goede aankoop zou zijn kan ik me niet voorstellen dat hij wilt komen zolang Nico er nog is. Overmars heeft ook al aangegeven dat ze een lijstje linksbacks klaar hebben liggen maar dat ze niet willen komen om de concurrentie met Nico aan te gaan en dat snap ik wel.

23 september 2020 om 13:36

Ja, maar de spoeling op die positie is dun en Nico blijft niet nog 3 jaar plakken. Met Dest vertrokken moet er wel een back bij.

23 september 2020 om 13:46

Dat ben ik volkomen met je eens. Wellicht dat je een goede rechtsback die ook op links kan wel kan overtuigen om te tekenen. Nous is een prima selectiespeler maar een back op het lijstje van Overmars zou daar toch niet bang van mogen worden. Ben benieuwd wat Overmars en Ten Hag allemaal besproken hebben over de invulling van de huidige selectie. Voorin geloof ik het allemaal wel maar ik houd m'n hart vast dat we geen blessures achterin krijgen. Zowel op 6, Nico of centraal achterin is de spoeling vrij dun.

23 september 2020 om 14:02

Maar Wijndal is een linksback? Die snap ik dan niet even helemaal? Dat je Wijndal wilt als eventuele vervanger van Tagliafico snap ik, maar als je Dest verkoopt ga je toch geen nieuwe linksback halen maar een rechtsback.. Anders ga je namelijk het seizoen verder in met alleen Mazraoui.

23 september 2020 om 16:41

Dest fungeerde ook als backup voor Nico. Die kon eigenlijk aan 2 kanten spelen. En een echte backup voor Nico is er niet. Laatste wedstrijd vulde Martinez dat in, maar dat is geen LB. Als Nico blijft, is het nog voor maximaal 1 seizoen, kan Wijndal mooi even wennen.

23 september 2020 om 16:53

Wijndal zit tegen het Nederlands elftal aan, die gaat echt niet een jaar lang achter Nico banken. Althans, dat is wat ik verwacht. Sowieso worden ze in Alkmaar leip als Ajax interesse toont😅.

Oh nee doe aub niet! Als barca dest haalt als vervanger word het niet meer leuk om naar te kijken. Even een paar jaar niet meer volgen (barca) in de hoop er weer over een tijdje een messi opstaat

23 september 2020 om 11:32

En daar gaat het mis met al die succes supporters. Er staat geen nieuwe Messi op. Messi was zo uniek, dat kan zomaar decennia duren voor je weer een speler hebt van dat niveau. Maar de supporters verwachten het wel, die herinneren zich niet de periode van voor Rijkaard en Guardiola. Dus wordt elk talent van La Masia de hemel in geprezen en als ze het niveau niet halen, de trainer en de directie afgebrand.

23 september 2020 om 11:50

Hij is nog niet eens in Barcelona en wordt al afgeschreven. Denk dat Barca en Bayern hem zien als een soort ruwe diamant. Hij is voor een back snel en technisch goed. In verdedigend opzicht moet je hem nog kneden (of slijpen in het geval van een diamant). Zit daarom zoveel potentie in in deze jongen en dat is voor de topclubs erg interessant.

23 september 2020 om 12:22

Niet leuk meer om na te kijken als er een super aanvallende rechtsback een super defensieve rechtsback aflost? Ben jij er 1 die altijd naar barca kijkt omdat dat verdedigend zo goed in elkaar sreekt?

Hoever zal zich wel achter de oren krabben waarom hij naar Wolverhampton is gegaan. Dat wordt banken achter Semedo. Had beter naar de Eredivisie of Championship kunnen gaan in mijn ogen, is echt een talentvolle jongen en begint nu toch op een leeftijd te geraken dat hij wekelijks minuten op het hoogste niveau moet maken.

23 september 2020 om 11:22

Ik neem aan dat hijzelf ook wel wist dat hij bij de Wolves ook geen basisspeler zou worden en dat hij heeft geinformeerd naar de mogelijke concurrentie op korte termijn en de verdere transferplannen. Voor zijn transferbedrag was Eredivisie natuurlijk geen optie. Op zich kan hij nog wel een jaartje rond komen met bankzitten en spaarzaam invallen, maar daarna zou je inderdaad verwachten dat hij moet gaan spelen voor zijn ontwikkeling.

23 september 2020 om 11:34

Dat Hoever uiteindelijk voor 10 miljoen naar Wolverhampton is vertrokken, is gewoon een boekhoudkundig trucje in samenhang met de deal van Jota. Ik denk dat zijn transferwaarde rond de 3 a 4 miljoen ligt, wat ook gesuggereerd wordt door Transfermarkt. Al zijn er dan inderdaad nog altijd weinig Eredivisieclubs die dat kunnen betalen. Waar het mij om gaat is dat ik het zonde vind dat zo'n jongen niet wekelijks kan spelen, de stap naar de Championship of bijvoorbeeld dan de onderkant van de Bundesliga was in mijn ogen logischer geweest. Bij Wolverhampton zal Hoever niet alleen het komende jaar maar ook de jaren daarna op het tweede plan staan verwacht ik, want Semedo is nog relatief jong en die speel je er niet zomaar uit.

23 september 2020 om 11:37

Davilla, wat bedoel je met "minuten op het hoogste niveau" in combi met het advies dat ie beter naar de Eredivisie of Championship had moeten gaan? Uberhaupt minuten maken neem ik aan dan. Dat niveau is dan iets minder belangrijk.

23 september 2020 om 11:45

Ja dat heb ik wat ongelukkig verwoord, bedoel inderdaad dat hij gewoon wekelijks moet spelen in een eerste elftal en niet in een U23-team.

23 september 2020 om 12:23

Hoever gaat gewoon centraal achterin spelen dat kan hij ook uitstekend

23 september 2020 om 17:42

Voor een CV vind ik hem wel aan de kleine kant

Hier zat ik op te wachten, het is dus eindelijk officieel! Semedo, bedankt voor de bewezen diensten, maar voetballend is het gewoon allemaal veel en veel te matig. Over de middellijn is Semedo een blind paard en ontbreekt het hem aan voetballend vermogen en overzicht. Bij Wolves is dat misschien prima, bij Barcelona kan dat niet. Zowel Aarons als Dest zijn bij mij van harte welkom. Dest kan in ieder geval wel mee op voetballend gebied!

23 september 2020 om 11:21

Ik vind je laatste zin wel een beetje voorbarig. Semedo kon voetballend ook prima meekomen bij Benfica. Meekomen bij Barca is echter iets anders, dat zal ook voor Dest gelden.

23 september 2020 om 12:30

Semedo leverde te weinig voor een Barcelona speler in aanvallend opzicht. Hij gaf zelden een assist. Natuurlijk kan niemand de leegte opvullen die Dani Alves achterliet. HIj is geen slechte speler en de trasfer fee is mijns inziens wel in orde in deze deal.

23 september 2020 om 13:36

Maar je ontvangt nu een prima bedrag voor Semedo en gaat dat grotendeels uitgeven aan Dest. Verwachten ze dan dat ze erop vooruitgaan op die positie? Dest is verdedigend gewoon beperkt en ook in aanvallend opzicht is het geen topper. Die jongen is nog jong en heeft veel te leren. Bij Barca ligt het tempo ook veel hoger dan bij Ajax. Daarom zou ik het raar vinden als Barca nu ineens voor Dest gaat.

23 september 2020 om 11:25

Waarom praat niemand over Emerson van Betis. Is al een Barca speler en kost minder dan de helft dan Dest en Aarons.

23 september 2020 om 13:01

Ben ik helemaal niet mee eens. Dat mensen alleen maar laatste dagen van Semedo herinneren is te triest voor woorden. Zelfde mensen vonden hem een echte aanwinst en veel beter dan Roberto. Semedo heeft juist laten zien kwaliteiten te hebben om een topspeler te worden. Alleen het is heel lastig als je Messi voor je hebt op flank. Hij moest constant met “de voet op de rem” spelen, want als hij te ver naar voren ging, was Barcelona gezien. Dat kwam ook door Pique die niet zo snel was. Toen hij samen met Dembele mocht spelen aan de rechterkant, was het magic. Sorry, maar ik denk dat Barca een grote fout maakt. Aarons is niet beter dan Semedo en Dest heeft nog helemaal niets laten zien. Soms heb ik de indruk dat Dest totaal geen spelinzicht heeft, en dat zeg ik als Ajacied. Jammer deze transfer, heel jammer.

23 september 2020 om 13:07

Echt he, liever hadden ze Semedo behouden en Sergi Roberto verkocht. Maar los daarvan ik zie sommige roepen om Emerson, die gast wordt letterlijk een Firpo 2.0. Dest ben ik wel blij mee mocht het door gaan.

23 september 2020 om 16:25

Beter dan Sergi Roberto, maar dan ben je absoluut geen goede back. Semedo had gewoon geen klik met Messi voorin en dat is echt niet op basis van zijn laatste wedstrijden. Ik vraag me af wat Semedo jou dan heeft laten zien, want op mij heeft hij telkens de indruk gemaakt niet mee te kunnen.

Erg jammer. Blijkbaar hebben veel mensen Barca niet zien spelen, want Semedo heeft het prima gedaan. Verdedigend veel stabieler dan Roberto en ook voetballend onder de druk uitkomen veel beter dan Roberto. Jammer, succes bij de Wolves!

Voor de verandering een keer een goede (financiële) uitgaande transfer bij Barcelona.

23 september 2020 om 12:31

Hij is niets meer waard geworden in 3 jaar. Dat betekent helaas dat hij stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling. Maar op zich kan ik me wel vinden in het bedrag.

Leuk dat de Wolves weer eens een Portugese speler halen

Nooit gebracht wat er van hem verwacht werd. Enorm veel snelheid maar amper resultaat doordat zijn voorzet en schot ondermaats zijn (helemaal vergeleken met de man wiens schoenen hij moest vullen: Dani Alves). Verdedigend opzich wel solide. Ben benieuwd of Barcelona Emerson vervroegd terughaalt van Betis, voor Bellerin gaat, voor Dest gaat of dit geld in de 'spaarpot' stopt voor de volgende te oude miskoop in de vorm van Wijnaldum en/of Depay.

23 september 2020 om 11:28

Verdedigend solide? Alphonso davies vergeten zeker en de laatste officiële wedstrijd van barcelona

23 september 2020 om 11:35

lekker eerlijk om die laatste wedstrijd tegen Bayern eruit te pikken. ALs je zo gaat redeneren is Messi ook maar eredvisie niveau. Semedo was een prima back voor barça, beter dan dest. Imo gaat Barça er nu dus op achteruit qua kwaliteit.

23 september 2020 om 14:05

@paaschkaal. Wat zou jij van Bellerin vinden voor Barcelona eigenlijk? Staat voor mij als Arsenal fan toch stil in zijn ontwikkeling en is wel teruggeworpen door de vele blessures.. Maar qua profiel leek het mij altijd wel een erg geschikte back voor jullie. Heb jij het idee dat hij überhaupt op de lijstjes staat? Misschien dat een nieuwe uitdaging hem overigens wel goed zou doen.

23 september 2020 om 14:13

@jackieboy ik zou Bellerin best een kans durven geven als hij niet meer dient te kosten dan 25 miljoen. Ik ben het namelijk met je eens dat hij (mede door blessures) al een aantal jaar stilstaat in zijn ontwikkeling. Echter kan hij goed mee qua voetballend vermogen, is hij snel, en natuurlijk een Spanjaard uit eigen jeugd (barcelona heeft altijd een sterke voorkeur voor zulke spelers). Bellerin is qua leeftijd wel echt op het punt dat het 'make or brake' wordt: of hij ontwikkelt zich in een echte topper (want snelheid en voetballend/combinatie vermogen heeft hij wel, hoewel ik hem verdedigend niet een top rechtsback vind maar dat kan ook aan de defensie en manier van verdedigen van Arsenal liggen), of hij zal voor altijd zo'n eeuwig talent blijven waarbij Arsenal zijn echte top blijft. Er waren wat geruchten dat Barcelona bij Arsenal had aangeklopt voor een huurdeal voor Bellerin maar Arsenal zag daar niks in.

Wat zien al die clubs toch in deze jongen? Blijkbaar zien wij hier allemaal verkeerd. Ik heb het idee dat het tegenwoordig alleen nog maar op potentieel gaat, hoe jonger hoe beter. Maar daar win je toch geen prijzen mee?

Dat is echt knap gedaan door Barca. Alleen maar goed nieuws dat ie weg is. Heeft drie jaar niks gebracht, compleet niks. Ik hoor vaak dat ie verdedigend wel goed is, maar zelfs daarin faalde hij. Liet zijn man vaak alleen staan, en liet Pique het vuile werk doen. Iets wat Dani Alves ook soms durfde, maar toen was Pique een pak sneller en was Dani Alves in aanvallend opzicht samen met Messi echt gevaarlijk. Semedo is echt op geen enkel vlak goed geweest.

Mooi om te zien hoe de Wolves langzaam maar zeker de subtop van de PL aan het bestormen zijn. Weet iemand of ze dit seizoen ook gekwalificeerd zijn voor de EL!?

Is Dest nou echt (zoveel) beter dat Barca hem wilt kopen als vervanger voor Semedo? Ik vind Semedo niet echt een geweldige back of zo, maar heb nou ook niet het idee dat ze met Dest vooruit gaan. Ik kan het verkeerd hebben maar zie het niet zo, al kijk ik ook te weinig Ajax om daar echt goed over te kunnen oordelen...

Bellerin naar Barcelona zou geweldig zijn. Een ex-jeugd speler van Barcelona.

Waar je als Dest ook zin hebt zeg. Bij de creme de la creme van Europa in Munchen of het wespennest in Barcelona. Had niet verwacht dat hij alsnog naar Barca ging. Ook omdat ie voor zijn interlandcarriere juist wel voor de gemakkelijke weg kiest.

23 september 2020 om 13:09

Je spreekt jezelf nogal tegen. Hij kiest voor de gemakkelijke weg in interland opzicht. Dus je bedoeld bij USA aanzienlijk meer kans op speeltijd dan NL? Dat is dan bij het Barca van nu toch ook het geval in vergelijk met Bayern. Daar heb je Pavard en Kimmich. Bij Barcelona heb je Sergi Roberto. Lijkt mij dus logisch waar hij meer minuten denkt te kunnen maken.

Nu ben ik niet groot fan van Semedo, maar kan Barcelona eigenlijk wel beter krijgen? 30 miljoen binnen geharkt, daar haal je geen verdediger meer die Barcelona naar een hoger plan tilt. Een Dest is natuurlijk haalbaar maar voegt denk ik veel te weinig toe. Is niet eens een onbetwiste basisspeler bij Ajax. Heel bijzonder wat er op dit moment allemaal bij die club gebeurd.

23 september 2020 om 13:59

Voor hoeveel had Semedo verkocht moeten worden? 60 miljoen. Alleen City is zo dom.

23 september 2020 om 14:37

Ik schrijf nergens dat Semedo voor meer verkocht had moeten worden. Ik denk dat 30 miljoen marktconform is voor een speler van het statuur Semedo. Het punt dat ik probeer te maken is dat het moeilijk zal zijn een betere speler op die plek te krijgen. Want daar heb j een zak met geld voor nodig.

Prima transfer voor Barcelona, Semedo komt gewoon tekort voor het niveau van Barcelona.

Dest voor Semedo,is dest een betere speler dan semedo.......,of is het dat hij van ajax komt....

Messi op rechtsbuiten en Dest rechtback lijkt me verdedigend gezien een grote zwakke plek. Ben benieuwd.

Het transfer beleid van Barcelona is al verschillende jaren dramatisch. Teveel geld betalen voor matige spelers die dan door de trainer niet of niet goed gebruikt worden om vervolgens weer verkocht te worden voor bedragen ver onder de aanschafprijs.semedo verkopen is weer een teken van wanbeleid, een van de betere het afgelopen seizoen. En dan gaan ze in de plaats van hem weer teveel betalen voor een matige back van Ajax. Aanvallend leuk maar verdedigend komt hij op alle fronten te kort voor dit niveau.

Och ik hoop het niet. Dest moet nog zo enorm groeien... het is echt een grote vraag of hij uberhaupt de top gaat halen. Het is geen no brainer ala De Ligt ofzo. Ik zie hem eerder als een potentiële miskoop.

40 miljoen voor zo een matige back, eindelijk een keer goeie zaken van Barcelona.

30 miljoen? Krijgt Wolves dat om hem van Barcelona af te nemen? Ja toch? Zeg me dat ze dat niet betalen voor Semedo.

Het is toch weer zo lachwekkend sommigen mensen over Dest. Dest kan er helemaal niks van. Hij kan niet verdedigen. 10 miljoen vonden mensen al veel. Dat was de gemiddelde reactie over Dest een aantal weken geleden. Moet je nu toch is kijken wat een verschil. Hij is bijna weg bij Ajax en mensen zien ineens wat een talent en potentie hij heeft. Wat vreemd toch weer!

Mooie transfer! Met 30 miljoen het maximale eruit gehaald denk ik. Niet dat ik het een slechte back vind, zeker niet. Ik vond dat hij te veel kritiek kreeg. Heeft afgelopen seizoen toch een heel stabiel seizoen gedraaid en voegde met zijn snelheid en loopvermogen zo veel meer toe dan Sergi Roberto. Hartelijk dank voor de bewezen diensten en veel succes in Engeland. Ze zijn daar bij Wolves wel echt bezig met het bij elkaar kopen van het Portugese nationale elftal zeg! Binnenkort Bernardo en Cristiano naar Wolves?!

Mooie transfer! Met 30 miljoen het maximale eruit gehaald denk ik. Niet dat ik het een slechte back vind, zeker niet. Ik vond dat hij te veel kritiek kreeg. Heeft afgelopen seizoen toch een heel stabiel seizoen gedraaid en voegde met zijn snelheid en loopvermogen zo veel meer toe dan Sergi Roberto. Hartelijk dank voor de bewezen diensten en veel succes in Engeland. Ze zijn daar bij Wolves wel echt bezig met het bij elkaar kopen van het Portugese nationale elftal zeg! Binnenkort Bernardo en Cristiano naar Wolves?!

23 september 2020 om 16:35

En met Bruno Fernandes, João Felix en Pepe ben je compleet. Het A-elftal!😀

Volgens de laatste berichten is het de RB van Norwich die voor Barça gaat spelen. Nog altijd een onbegrijpelijke transfer in mijn ogen.

Wolverhampton kun je toch geen Engelse club meer noemen? Het is gewoon het veredelde b-elftal van de Portugese selectie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren