Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona geeft zich gewonnen en betaalt deze week 120 miljoen euro’

Laatste update:

Barcelona is de bancaire procedures gestart die uiteindelijk moeten leiden tot het lichten van de transferclausule in het contract van Antoine Griezmann bij Atlético Madrid, zo meldt Marca woensdagmiddag. De Catalanen koesterden tot voor kort de hoop dat zij de Fransman voor een lager bedrag op konden halen in het Wanda Metropolitano, maar hebben zich er nu bij neergelegd dat de volle 120 miljoen euro op tafel zal moeten komen.

Barcelona-directeur Óscar Grau heeft vorige week nog geprobeerd om een akkoord te sluiten met Miguel Ángel Gil Marín, zijn evenknie bij Atlético. Los Colchoneros blijven echter bij hun standpunt dat er niet onderhandeld zal worden over de transfersom voor Griezmann, waardoor het volledige bedrag dat in zijn contract is opgenomen als transferclausule betaald zal moeten worden.

Atlético bood Barça wel een uitweg door voor te stellen om Nélson Semedo in een eventuele deal te betrekken. De Madrilenen nemen deze zomer afscheid van clubicoon Juanfran en trainer Diego Simeone is zeer gecharmeerd van de Portugese rechtsback. Trainer Ernesto Valverde en de directie van de kampioen van Spanje zien echter niets in een vertrek van Semedo, die wordt beschouwd als een belangrijke speler voor volgend seizoen.

Barcelona heeft daarom contact opgenomen met een aantal banken om zo de benodigde 120 miljoen euro bij elkaar te verzamelen. De bedoeling is dat de club het bedrag deze week nog in Madrid af kan leveren, waardoor Griezmann mogelijk aanstaande zaterdag al wordt gepresenteerd in het Camp Nou. Zijn officiële onthulling zou echter ook uitgesteld kunnen worden naar begin volgende week.

Denk jij dat Antoine Griezmann een goede aanwinst zal zijn voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Barcelona het geld moet lenen bij de bank,betekent het dan dat hij uiteindelijk meer dan 120 miljoen gaat kosten?

10 juli 2019 om 17:18

Lijkt me wel zal ook rente betaald moeten worden aan de bank lijkt me.

10 juli 2019 om 19:57

Dat is totaal iets anders. Heeft te maken met financiering en wordt aan de andere kant van de balans geboekt 😉

10 juli 2019 om 21:24

Momenteel zijn er negatieve rentes om te lenen, dus op termijn kost die nog minder :D

11 juli 2019 om 14:59

Nee, maar bij aankopen van deze grootte is het heel gebruikelijk dat een substantieel deel van de bank wordt geleend. Het vermogen van Barca zit grotendeels vast in niet-liquide middelen, zoals een stadion, spelers, etc.

Natuurlijk een goede aanwinst, alleen jammer dat hij al 28 is en je voor hetzelfde geld Sane kan halen.
Ben benieuwd wie er nog weg gaan en erbij komen.

10 juli 2019 om 15:45

City laat Sane nooit gaan. Een uitstekende speler die alleen maar beter wordt.

10 juli 2019 om 16:38

Klopt zeker als Sane te koop was voor minder 150 miljoen was hij al weg geweest.

B3n heel benieuwd hoe Griezmann het gaat doen. Kan beide kanten op gaan, hopelijk kan hij 3/4 jaar vlammen voor Barca

10 juli 2019 om 17:20

Sane wou/wilt weg bij city, geen goede relatie met guardiola. En was daar ook geen vaste basisspeler

10 juli 2019 om 16:20

Al 28? Kan nog makkelijk 4 jaar mee dus. Bovendien kent hij de Spaanse taal en competitie, in tegenstelling tot Sane. Dat is een nadeel als je spelers uit de PL haalt naar La Liga. Je weet nooit of ze goed kunnen aanpassen.

10 juli 2019 om 16:33

@emile Hesky G Hij kan inderdaad nog makkelijk 4 jaar mee, dat is waar, maar na die 4 jaar zal hij niet zo heel veel transferwaarde meer vertegenwoordigen. Die 120 miljoen kun je dus grotendeels afschrijven (al moeten clubs dat begrotingstechnisch volgens mij sowieso altijd doen), en daarmee wordt het toch een behoorlijk dure speler voor Barcelona, want ze zullen na die 4 jaar niet veel van dat geld terugkrijgen voor hem. Maar ach, als hij 4 jaar de pannen van het dak speelt, wie maalt er dan om?

10 juli 2019 om 16:47

Clubs als barca zijn toch sws meer eindstations dan clubs die spelers door moeten verkopen. Topclubs verkopen spelers alleen wanneer zij niet goed genoeg bevonden zijn of wanneer er problemen ontstaan.

10 juli 2019 om 17:37

Sane is een wereldspeler maar je ziet dat die (vooralsnog) ontzettend wisselvallig is en dikwijls moeite heeft in de kleine ruimte. Verklaart ook waarom hij afgelopen seizoen zo vaak de bank moest warm houden voor Sterling, Bernardo en zelfs Mahrez. Die laatste twee genoemde spelers zijn dan weer wel typische Barca spelers, net zoals Griezmann.

Wat een soap rond deze clown..

Vorig jaar hartjes winnen door een documantaire te maken over zichzelf en de keuze om bij Atleti te blijven, dit jaar een breuk met Atleti forceren om weg te kunnen..

Belachelijk ook dat barca dit volledige bedrag gaat overmaken (mocht het allemaal waar zijn natuurlijk!!)

10 juli 2019 om 14:45

Had dit echt niet verwacht van grizzie, ma wat een clown eerste klasse...vraag me oprecht af wat de spelers van barca hier van vinden bedoel, gaat nergens over Hahaa

10 juli 2019 om 14:55

Tja dat was die al een en dan op zo een manier weg willen best bizar natuurlijk.

oft: Ik zie nu pas dat je Kuma als afbeelding hebt :P

10 juli 2019 om 21:46

Griezmann kwam altijd sympathiek over tot die poppenkast. Ik verwacht dat ie Messi in de weg gaat lopen.

10 juli 2019 om 14:46

Onmogelijk, is bff van Messi. Dus Suarez zal starten samen met Messi en grizzi.

10 juli 2019 om 14:48

Begin Suárez.... Bij Ajax?

10 juli 2019 om 14:49

Ja dat dacht ik ook meteen, Dolberg verhuren en Suarez binnen halen. Kan zeker nog van waarde zijn voor het huidige ajax

10 juli 2019 om 15:02

Van waarde nog wel? Suarez heeft er dit seizoen weer 22 ingerost voor Barcelona en nog eens 10 assists gegeven, compleet onhaalbaar voor Ajax, wees realistisch. Als Suarez weg gaat is het naar een topclub in Engeland, Italie, Duitsland of Frankrijk.

10 juli 2019 om 15:57

Alexdelpiero

Na de prestatie van Ajax in de Champions league dit seizoen en na 22 jaar maar liefst. Zijn de Ajacieden op deze site helemaal van het padje af. Suarez is natuurlijk compleet onrealistisch voor Ajax.

10 juli 2019 om 17:24

En bedankt dat je alle Ajacieden over 1 kam scheert, zegt meer over jouw onvermogen normaal te kunnen beredeneren. Man man man wat een niveau 1 persoon zegt wat en ik ben blijkbaar ook van het padje omdat ik voor Ajax ben. Kansloze reactie van je.

10 juli 2019 om 20:19

Had je iets wijzer verwacht, maar elke Ajacied over 1 kam scheren hoe laag kun je zinken man. Een reactie wat helemaal nergens toe doet op dit topic.

Lijkt me ook niet meer dan logisch. Atletico betaalt 129 miljoen voor Joao Felix. Dan gaan ze Griezmann echt niet voor veel minder weg doen.

10 juli 2019 om 15:50

Mooie verjongingskuur met min of meer gesloten beurs

Als ze hier al banken voor nodig hebben zal de transfer van de Ligt al helemaal niet door gaan denk ik zo. Het zal misschien gek klinken maar ik vind Griezman niet de geniale voetballer die vele hem vinden, mist nogal is grote kansen. Hij maakt ook mooie doelpunten maar het is te vaak net niet..

10 juli 2019 om 14:44

Als ze het gehele bedrag direct moeten aftikken, dan hebben ze zeker banken nodig om het benodigde werkkapitaal te verschaffen. Een normale transfer wordt in termijnen betaald, vaak is een gedeelte ook nog gekoppeld aan doelstellingen.

Verbaast mij niks dat ze voor deze gozer uiteindelijk weer 120 miljoen neerleggen.. Dit is precies een aankoop dat bewijst hoe erg 'ons' bestuur de laatste tijd gewoon faalt met hun aan- en verkopen.

Goede aanwinst voor Barcelona. Ze krijgen het toch altijd wel weer voor elkaar om wereld spelers voor de aanvalslinie te krijgen. Ben wel benieuwd wat er met Coutinho en Dembele gaat gebeuren. Al is Suarez ook niet de jongste meer, dus Dembele behouden is geen verkeerde optie voor Barcelona.

Suarez, Griezmann, Messi

Arthur Frenkie
Busquets

Gruwelijke aanvalslinies weer hoor..

10 juli 2019 om 14:46

Goede opstelling man.
Suarez kan in de spits amper nog uit de voeten en je wilt dat hij op links voor speelt?

Dat zou madrid goed uitkomen haha.

10 juli 2019 om 14:48

Moet altijd countinho Arthur en busquets, die rouleert met de jong. Bedoel, je bent een barca geen team dat moet verdedigen constant.

10 juli 2019 om 14:58

Suarez op linksbuiten dan kan je daar net zo goed Piqué opstellen

10 juli 2019 om 14:59

Of

Dembele - Suarez - Griezmann

Messi - De Jong
- Arthur -

Messi op rechtsbuiten gaat echt niet meer. De Jong en Arthur kunnen zowel controlerend als aanvallend rouleren en Messi kan de Iniesta rol spelen.

10 juli 2019 om 15:11

@onlogisch.

die opstelling van jou doet je naam eer

Hoop geld en denk wat teveel gezien het feit dat hij 28 is en weinig restwaarde zal hebben, maar lijkt mij de meest geschikte speler voor Barca voorin al had ik Dybala ook een goede optie gevonden.

10 juli 2019 om 16:23

Naja weinig restwaarde.. Tegenwoordig heb je Chinese clubs die enorme bedragen neertellen voor 30- plussers

Barcelona heeft daarom contact opgenomen met een aantal banken om zo de benodigde 120 miljoen euro bij elkaar te verzamelen.

Ah, dus geld uitgeven welke zij dus duidelijk niet hebben, dan maar weer lenen bij de bank(en).
Lijkt me geen goede beleidsvoering maar ach, Uefa & Fifa doen hier toch niks aan, pakken alleen de kleinere clubs aan

10 juli 2019 om 15:03

Milan is geen kleine club, Chelsea ook niet.

10 juli 2019 om 15:13

Da's waar... Maar chelsea had met Jeugdcontracten te maken of niet?

10 juli 2019 om 17:57

Ja idd dacht dat het ook ivm ffp was, maar het was iets mer jeugdspelers.

10 juli 2019 om 15:31

Mensen die een huis kopen geven ook geld uit wat zij niet hebben middels een hypotheek.
Lenen is helemaal geen slechte beleidsvoering aangezien je daarmee dus een huis kunt kopen of je bedrijf kunt laten groeien, zolang je die schulden maar kunt afbetalen.

10 juli 2019 om 15:38

Snap ik ook wel maar lenen om een huis te kopen, die zijn waarde behoud of meer waard wordt of een voetballer die ouder wordt en geen meerwaarde zal gaan opbrengen is wel een verschil.

10 juli 2019 om 15:42

Eens, hoewel ik zelf nog steeds het probleem niet zie zolang Barcelona die schuld af kan betalen.
Overigens kan deze investering bijdragen aan succes waardoor het geld terugverdiend wordt, maar die garantie hebben ze inderdaad niet.

Edit:
Overigens kan door een crisis een huis ook "onder water" komen te staan dus ook daar heb je geen garantie op winst of waardebehoud

10 juli 2019 om 15:35

Het bedrag moet in 1 keer neer gelegd worden. Volgens mij kunne buiten psg en city geen een club zo'n bedrag in een keer betalen. Normale transfers worden in termijnen betaald. Daarom klopt barca bij de club omdat bedrag in een keer te hebben en het vervolgens in delen aan de bank te betalen.

10 juli 2019 om 15:48

Het is toch ook gewoon een bedrijf, wat ook gewoon al jaren aan een stuk winst maakt (ik meen dat het laatste jaar met een verlies 2010 was) dus waarom zouden ze geen geld mogen lenen...

De financial fair play regels zijn er op gericht dat clubs winst moeten maken over een langere periode en hun schulden kunnen afbetalen.zolang Barcelona winst maakt, en het geld wat ze lenen netjes terug kan betalen breken ze hier geen regels en doen ze bedrijfsmatig ook niet heel veel verkeerd.

Overigens staat er ook helemaal niet in de text dat ze geld moeten lenen. Je kan niet zomaar 120 mln overmaken als groot bedrijf, zelfs niet als het gewoon op je rekening staat, de bank moet dan ook zorgen dat ze 120 miljoen klaar hebben liggen om over te maken.

10 juli 2019 om 17:50

Sinds wanneer is het problematisch om investeringen met vreemd vermogen te financieren? Het zou toch van de zotte zijn als voetbalclubs jaarlijks moeten wachten op de betaling van de televisie- en prijzengelden of sponsorcontracten om hun transferbeleid te financieren? Natuurlijk financieren voetbalclubs, waaronder Barcelona, je geliefde Manchester United en (bijna) alle andere voetbalclubs, hun transferbeleid met vreemd vermogen.

In dit soort zaken gaat het niet zozeer om het financieren met vreemd vermogen, maar om het vermogen om op langere termijn die schulden (inclusief rente) af te lossen. Aangezien Barcelona al meer dan tien jaar een structureel winstgevende organisatie is, hoeft dat niet direct een probleem te zijn.

Je argument houdt misschien geen stand, maar je standpunt nog wel. Aan slechte beleidsvoering geen gebrek in Barcelona. Het aantrekken van Antoine Griezmann en Neymar (en dan heb ik het niet over de transfersommen, maar vooral het salaris) is onverantwoord en eigenlijk onnodig. Vanuit sportief oogpunt zijn de transfers begrijpelijk (tot op zekere hoogte), al zou het waarschijnlijk verstandig zijn om op redelijk korte termijn dan afscheid te nemen van grootverdieners als Arturo Vidal en Philippe Coutinho.

Daarom hamer ik al jaren op een vrij simpel beleid; geef kansen aan getalenteerde jeugdspelers die doorstromen vanuit La Masía en versterk je gericht in het eerste elftal met spelers van wereldklasse. Geen breedteaankopen, geen ervaren stand-in (uitzonderingen daargelaten) en geduld met jeugdspelers. Natuurlijk hoef je niet tegen beter weten in jongens als Gerard Gumbau of Chumi te integreren in het elftal, maar de serieuze talenten moeten een kans krijgen. Met de transfersommen die je bespaart kan je zonder problemen transfers á la Griezmann en Neymar financieren. Want laten we eerlijk zijn, dat soort spelers bieden iets wat jeugdspelers normaliter niet kunnen bieden.

Ik lees vaak dat de namen als Dembele of Coutinho door de komst van Griezmann en eventueel Neymar hierdoor maar beter kunnen vertrekken.
Zelf denk ik dat niet alleen Suarez, maar ook Messi aankomend seizoen vaak gerouleerd zullen worden. Griezman, Dembele, Coutinho, Neymar, kunnen nog jaren mee. De pijp was bij Suarez vorig seizoen al op en ook Messi zal, helaas, niet het eeuwige voetballeven hebben.

10 juli 2019 om 15:13

maar messi speelt totaal niet minder bij barca........
dus waarom zou je hem minder laten spelen en te doen alsof hij een schim van zn oude zelf is.

Voor zover ik weet geld nog steeds dit regel in voetbal: de beste spelers horen op het veld te staan.

10 juli 2019 om 16:29

Daar heeft het niks mee te maken. Sterker, ben het met je eens dat de beste spelers moeten spelen. Maar de afgelopen jaren is het in februari/maart altijd zichtbaar dat de dragende spelers bij Barcelona zo goed als op zijn. Het gros is ook al de 30 gepasseerd.

Hoeveel wedstrijden begon Messi vorig jaar niet op de bank, om rust te krijgen, om rond de 60e minuut alsnog in te vallen om een achterstand weg te poetsen. Niemand ving de rol van Messi op, de unieke uitzondering tegen Real daargelaten.

Met de nieuwe impulsen genaamd Griezmann danwel Neymar hoopt Barcelona natuurlijk te investeren in de toekomst. Nogmaals, Messi zal er niet eeuwig blijven spelen.

PS: leer citeren. Waar kaart ik aan dat Messi een schim is van zijn oude zelf..

10 juli 2019 om 18:15

maar doen moet je zeggen dat de spelers zoals pique, buesquets en alba vaker rust moeten krijgen.
Want messi kreeg wel rust net voor de belangrijkste wedstrijden.
En dat hij af en toe alsnog moest invallen komt met name doordat de bank van barca gewoon niet goed genoeg is samen met de coach valverde.

Want weet nog dat guardiola af en toe gewoon met Barca B speelde in de champions league en gewoon wedstrijden won zo

Dat conditie probleem is bij barcelona niet eens zo erg als tactiek die valverde gebruikt. Met zijn achteruitloopvoetbal en hopen op een bevlieging van messi.
D

10 juli 2019 om 17:28

Ik weet niet waar Griezman zou moeten spelen.
Als spits is Suarez zelfs nu nog altijd beter, had vorig seizoen ook geen mindere statiestieken.
Op de flank zou ik Griezman niet zetten, is niet iemand die de actie maakt, en loopt bijna nooit diep, en dat is juist wat Barca mist als Dembele niet speelt, niemand die snelheid heeft en diep loopt.
Ik vind Griezman gewoon geen wereldtop.
Als Barca slim is, en dat is dit bestuur zeker niet, dan halen ze Griezman niet, maar gaan ze vol voor Neymar.
Coutinho en Rakitic naar Psg e wat geld voor Ney.
Neymar en mbappe zijn momenteel de enigste spelers die de voorhoede van Barca echt kunnen versterken.

De ultieme voorhoede voor aankomend seizoen Messi, Griezzi en Neymar. Daar weer achter Artur en FdJ. Smullen hoor, om te watertanden.

De komst van Griezmann zal dan denk ik betekenen dat Suárez zijn basisplek kwijt zal raken, of in ieder geval minder zal spelen dan dat hij voorheen altijd deed bij FC Barcelona.

Daarnaast bestaat er een kans dat Neymar terug zal keren en er gaan geruchten dat Dembélé en/of Malcom dan verkocht zullen worden en dan zal Coutinho waarschijnlijk ook nog verkocht worden. Ik ben benieuwd, want mocht dit allemaal waar zijn dan zal dit denk ik ongeveer de opstelling van Barcelona zijn? (zie opstelling).

ter Stegen
Semedo
Piqué
Umtiti
Alba
de Jong
Busquets
Arthur
Messi
Griezmann
Neymar
10 juli 2019 om 17:31

Dembele weg doen en Griezman halen is gewoon dom.
Als flankspeler is Dembele gewoon beter, en zal alleen maar beter worden.
Als spits is Griezman ook niet beter dan Suarez.
Griezman is gewoon overbodig bij Barca.
Speelt ook nog is in een Messi rol, de heb je niet nodig bij Barca.
Barca heeft spelers nodig die snelheid hebben en een actie kunnen maken op de flank.
Neymar kan Barca echt beter maken, maar Griezman is geen versterking

En als Neymar ook nog komt wie moet er dan gaan banken? Kunnen beter een stand in voor Alba zoeken dan is alles wel zo'n beetje dubbel bezet.

10 juli 2019 om 15:22

Suarez gaat zeer waarschijnlijk moeten banken en Dembele & Coutinho worden zeer waarschijnlijk verkocht en een wordt betrokken bij de deal van Neymar dat zal zeer waarschijnlijk Coutinho zijn.

10 juli 2019 om 15:51

Dembele blijft misschien maar Coutinho is echt klaar. Ze zien niet van Neymar af, zoek de woorden van Leonardo TD van PSG maar eens op. Beste man gaf aan in gesprek met Barcelona te zijn maar nog geen aanbieding te hebben ontvangen. Daarbij heeft PSG vergaande interesse in zowel Umtiti als Coutinho. Verwacht wel dat het gebeurd, Neymar heeft zich onmogelijk gemaakt daar in Parijs en in Barcelona werd hij altijd met beide voeten op de grond gehouden door Messi en Suarez waar hij naar opkijkt.

10 juli 2019 om 17:33

Het zou dom zijn om Griezman te halen inpl van Neymar.
Maar dit bestuur is gewoon een ramp.
Het is beter om vol voor Neymar te gaan.
Dembele zou ik ook houden, is jong, en kan een grote speler worden

Ben benieuwd of hij zichzelf nog steeds beter vindt dan Messi. Bescheidenheid siert de mens, Griezmann heeft daar helemaal niks van in zich.Irritante persoonlijkheid en het zal me niet verbazen als binnen de kortste keren de kleedkamer van Barca zich tegen hem keert

10 juli 2019 om 19:20

Vond hem ook irritant, heeft wel een leuk karakter alleen is te vol van zichzelf.

Gelukkig niet Lautaro Martinez!!

Ok, dus voor een 28-jarige speler van een concurrent waarbij je de transfersom grotendeels kunt afschrijven gaan geven ze zich gewonnen en betalen ze de hoofdprijs.. Maar voor een 19-jarige speler die in waarde voorlopig alleen maar zal stijgen van een "bevriende" club lopen ze maanden lang af te dingen en proberen ze via een soort van standaard vriendenkorting en als eerste de kans krijgen om spelers in de toekomst over te nemen, verpakt als een "samenwerkingsverband".. Terwijl uiteindelijk de eisen van de zaakwaarnemer teveel voor ze zou zijn, maar nu wel het dubbele uitgeven aan een speler die je kunt afschrijven de komende jaren.. Zegt in ieder genoeg over wat de intenties van Barcelona waren toen ze met het voorstel van die samenwerking kwamen.. Ik begin zo onderhand meer sympathie voor Real Madrid te krijgen dan voor Barcelona..

10 juli 2019 om 19:30

Ach ja, Griezmann heeft tenminste geen mafioso als zaakwaarnemer die 13 miljoen euro eist voor een paar uur werk. Daarbij lag er al een akkoord met Ajax betreffende de Ligt dus vrienden korting schud je zo uit je mouw.

Goeie voetballer. Had alleen liever Neymar gezien bij Barca. Dat zit er dan denk ik niet meer in.

Ik zal heus een hoop gezeur met mijn reactie krijgen maar waar gaat dit heen joh.

Clubs die spelers niet meer *normaal* kunnen kopen (geld lijkt op of er niet te zijn/ uitgekocht) en maar even naar de bank gaan etc. Tuurlijk gaan mensen roepen dat in het bedrijfsleven dat normaal is etc. (Ik zit zelf ook in het bedrijfsleven en het is gewoon niet oke) en boven alles gewoon competitie vervalsing. Spelers worden duurder met het jaar (tegen het belachelijke aan) en je ziet dat de rijkste clubs daar nu moeite mee hebben . Real zou graag pogba halen maar daar zijn de financiele middelen blijkbaar ook niet voor. Eigenlijk zou er een catalogus moeten komen met de waarde van de spelers (vanuit de fifa) en moeten die prijzen gehanteerd worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren