Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ loopt rood aan en incasseert nederlaag in eerste duel na ontslag Slot

Laatste update:

AZ heeft de eerste wedstrijd na het plotselinge ontslag van Arne Slot als hoofdtrainer verloren. Met Pascal Jansen als tijdelijke coach op de bank ging men ondanks een voorsprong onderuit tegen FC Groningen: 1-2. Teun Koopmeiners, die donderdag in het Europa League-duel met Napoli (1-1) nog een strafschop miste, leek lange tijd uit te groeien tot matchwinner bij AZ. In de laatste twintig minuten werden de rollen helemaal omgedraaid door twee treffers van uitblinker Ahmed El Messaoudi. Door rode kaarten voor Fredrik Midtsjö en Bruno Martins Indi eindigde AZ het duel met negen spelers.

Na ruim twintig minuten spelen kwam AZ aan de leiding in Alkmaar. Een hoekschop van Midtsjö kwam via Martins Indi bij de tweede paal terecht, waar Koopmeiners vervolgens het laatste zetje kon geven: 1-0. FC Groningen liet zich ook niet onbetuigd in de eerste helft, wat onder meer tot uiting kwam in een schot van Jörgen Strand Larsen. Zijn inzet werd evenwel vakkundig gepareerd door AZ-doelman Marco Bizot. In het restant van de eerste 45 minuten werden aan beide kanten maar weinig kansen afgedwongen. Een voorsprong dus voor AZ halverwege.

In de tweede helft ging het alsnog helemaal mis voor AZ. In de 58ste minuut kreeg Midtsjö voor de tweede keer een gele kaart voorgehouden door scheidsrechter Serdar Gözübüyük, na een duidelijke overtreding op Remco Balk. De formatie van Jansen moest derhalve met tien spelers verder, al leek dat in eerste instantie geen groot probleem te zijn. Desondanks kon de thuisploeg de voorsprong niet vasthouden, voornamelijk door het slotoffensief dat door FC Groningen werd ingezet. Balk en Joosten raakten de lat, alvorens El Messaoudi in de 70ste minuut alsnog de gelijkmaker wist aan te tekenen.

Een schot van Patrick Joosten werd onderweg aangeraakt door El Messaoudi, waarna de bal in de verre hoek achter Bizot verdween. De gifbeker voor AZ was nog niet leeg, want diezelfde El Messaoudi schoot korte tijd later raak na goed voorbereidend werk van Joosten. Bij de treffer van de bezoekers raakte Dani de Wit geblesseerd, waardoor Ferdy Druijf zijn opwachting maakte als invaller. De rampmiddag van AZ was compleet toen Martins Indi ook met een tweede gele kaart, en dus een rode, naar de kant moest van Gözübüyük. In de zesde minuut van blessuretijd kreeg FC Groningen-aanvaller Mohamed El Hankouri een rode kaart nadat hij Owen Wijndal naar de keel greep, terwijl Koopmeiners bij hetzelfde opstootje een gele kaart ontving. AZ blijft door de gevoelige nederlaag op plek acht steken, terwijl het winnende FC Groningen over de Alkmaarders heengaat in de stand en nu plaats zes bezet in de Eredivisie.

Terechte overwinning voor FC Groningen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan zit het je ook niet mee als Pascal Jansen zijnde. Alles wat mis kon gaan in de tweede helft ging dan ook wel mis, met allerlei oliedomme gele en rode kaarten als gevolg. Ook de blessure van De Wit is niet lekker met Rijeka voor de boeg. Dat wordt nog wat donderdag...

6 december 2020 om 16:36

Maar dan krijg je rood en wissel je Karlsson voor abouklal, hele rare keuze. Ook omdat er positioneel niks wijzig, maar ook omdat Stengs wel 4x zo slecht was als Karlsson. Grote paniek in Alkmaar, zo lijkt het.

6 december 2020 om 16:50

Onrust zal er zeker zijn, maar grote paniek vind ik ook wel weer overdreven. Trainer ontslagen zal veel invloed op de spelersgroep gehad hebben, jammer dat ze het vandaag niet van zich af hebben kunnen spelen. Maar als je zo ongemotiveerd speelt, schiet je jezelf alleen maar in de voet.

Karlsson bracht niet genoeg en werd waarschijnlijk gewisseld om vol te kunnen tegen Rijeka donderdag.
Die Aboukhlal moet wel stappen gaan maken. Heeft dan gescoord bij z'n debut voor het Marokkaanse elftal, maar bij AZ laat hij niets zien. Sterker nog; het niveau voorin zakt vrij veel wanneer hij invalt.

Mijn club... helemaal de weg kwijt en gefrustreerd. We kwamen niet meer aan voetbal toe!

6 december 2020 om 17:02

@prem93: Hopelijk leren ze nu wat emotionele besluitvorming doet en wat de gevolgen zijn voor een groep. T leek echt nergens op en denk dat ze blij mogen zijn als ze dit seizoen binnen de top 10 eindigen

Hoezo kreeg Mo rood en Koopmeiners geel? Dat was precies hetzelfde dacht ik.

6 december 2020 om 16:26

Ja heel bijzonder, allebei geel was prima.

6 december 2020 om 16:27

Nou precies deden beide hetzelfde!

6 december 2020 om 16:31

Waarschijnlijk door een hectische slotfase met 2 rode kaarten eerder in de wedstrijd van az. Scheids was het overzicht en de leiding over de wedstrijd kwijt. Kaart zal wel geseponeerd worden.

6 december 2020 om 16:30

Omdat Mo, Wijndal bij zijn keel greep. Daar krijgt hij de rode kaart voor.

6 december 2020 om 16:34

Lage keel heeft Wijndal dan.

6 december 2020 om 16:35

Blij dat Mo rood heeft, kan die volgende week sowieso niet invallen.

6 december 2020 om 16:35

Wat kwam Mo daar überhaupt doen. Hij moest er nogal een afstand voor afleggen.

6 december 2020 om 16:39

Gewoon even een opstootje uitlokken om de tijd vol te maken, raar dat de AZ spelers er zo in mee gingen in plaats van nog een resultaat proberen te halen.

6 december 2020 om 17:23

Opkomen voor zijn ploeggenoot. Misschien niet slim maar je moet ook niet met je lopen sollen.

6 december 2020 om 23:56

Ah oké, dan snap ik rood wel, als je dat op die manier doet.

6 december 2020 om 16:35

Ach dat hele gebeuren scheelde weer 2 minuten extra tijd. Vervolgens gelijk afgefloten (wat ik onbegrijpelijk vind) dus Groningen bevindt er geen nadeel van. Sterker nog, nu ben je die nutteloze El Hankouri minimaal een week kwijt.

6 december 2020 om 16:40

Jullie zouden dan Koopmijners minimaal een week kwijt moeten zijn. Wat hij deed kon ook niet.

6 december 2020 om 21:03

Je kunt beter zonder Mo spelen.

6 december 2020 om 16:26

Vies schopploegje? we spelen doorgaans oogstrelend voetbal. Alleen vandaag wat frustratie.

6 december 2020 om 16:30

Ben bang voor az dat het ontslaan van slot het begin van een hele nare periode kan worden.. snap dat het niet leuk is dat hij met feyenoord praat maar als hij dat pas na het seizoen zou doen was die vacature al vergeven...

6 december 2020 om 16:36

Ja Prem93 een vies smerige schopploeg met hun 5 rode kaarten in 10 wedstrijden, wat 6 has moeten zijn. Ze kunnen heel goed wild om zich heen trappen bij tegenslag. Dan verliezen ze hun hoofd als prima donna's.

6 december 2020 om 16:38

Ach ja, zo'n wedstrijd heeft elke ploeg er wel een keer tussen zitten. Het wil niet, de frustraties nemen toe. AZ is juist 1 van de ploegen waarbij je zoiets minder snel verwacht. Dat maakt het niet direct goed, maar overdrijven is ook een vak...

6 december 2020 om 16:43

Heb je een punt @GroningerHopp. Wil je toch gewoon feliciteren met jullie overwinning. Supporters onder elkaar.

6 december 2020 om 17:11

Sportieve kerel ben je Prem, ik vind het besluit van je leiding belachelijk en emotioneel. Ze zijn meer beledigd dat Slot Az voor Feyenoord wilt inruilen.

6 december 2020 om 16:27

Helemaal mee eens. Lekkere overwinning ook voor ons. Ik geniet echt van Groningen zo.

6 december 2020 om 16:36

Heb je al een bloemetje gestuurd naar je scheidsrechter, overtreding op de Wit wordt niet bestraft waaruit het doelpunt komt. Onbegrijpelijk dat je nog loopt te zeuren.

6 december 2020 om 16:42

Als dat een overtreding was, dan worden er voortaan veel goals afgekeurd. Het was een hele nette actie, puur op de bal met zijn voet. Het viel echter ongelukkig uit, maar het is zeker geen overtreding. Bril af, je kunt enkel afgeven op je eigen club, die lijken zich iets beter te voelen dan dat ze daadwerkelijk zijn.

6 december 2020 om 16:43

Jij ook een bloemetje gestuurd?

6 december 2020 om 16:56

Ja, eentje naar Arne Slot!

6 december 2020 om 17:09

Ik kan wel een doosje zakdoeken sturen als je wilt? Kan nu nog voordat Postnl overloopt in pakketjes en het wellicht te laat aankomt....

Overigens betreft de wedstrijd: weerspiegelt perfect de huidige situatie bij de club af; onrustig.

6 december 2020 om 20:14

De scheidsrechter was echt idioot slecht. AZ speelde niet goed maar die scheidsrechter was nog slechter in zijn vak.

6 december 2020 om 16:40

Ik grappig dat een fan van Groningen een andere ploeg een schopploeg noemt. Als er 1 club is die antivoetbal speelt in de ED dan is het Groningen. En vergeet niet de overtreding die Matusiwa maakte op De Wit. "Raakte de bal" zal je wel zeggen maar veel te veel risico en laf inkomen (erin springen met 2 benen achteruit). Bah.

6 december 2020 om 16:43

Wat een onzin, dat was een perfecte actie. Ja jammer dat de wit er geblesseerd bij raakt, maar hij raakte gewoon perfect de bal.

6 december 2020 om 17:33

Prachtige interceptie van matusiwa. Keurig op de bal, als je wil dat dit afgefloten wordt, dan kan je beter de korfbal vereniging van Alkmaar gaan supporten.

6 december 2020 om 18:07

Onderhand ik haal hier even de feiten bij van de officiele site van de Eredivisie. Az heeft 102 overtredingen gemaakt dit seizoen, Groningen 120. Groningen heeft hiermee 8 ploegen voor zich met meer overtredingen. Daarnaast vind ik het redelijk frappant dat je het over de Wit hebt, laat dat nou volgens hun site de speler met de meeste overtredingen zijn. Met ons "antivoetbal" wonnen we wel van zowel Ajax als AZ en staan we boven de ploeg uit alkmaar terwijl we een veel minder budget hebben.

Messaoudi beste speler van Groningen blinkt elke week uit

6 december 2020 om 16:29

Samen met Matusiwa! Kanté van de lagere landen die man.

6 december 2020 om 16:36

Matusiwa gaat een grote toekomst tegemoet

Is dit ook Slot zijn schuld?

6 december 2020 om 16:28

Imo wel. Hij zorgde voor alle commotie wat in de koppies van de spelers is gaan zitten.

6 december 2020 om 16:32

Woezel, dat zorgt ervoor dat met een 1-0 voorsprong Midtsjo die domme overtreding maakt? Hou toch op, was niets aan de hand tot die rode kaart.

6 december 2020 om 16:39

Dat is wel het excuus wat sommigen zullen gebruiken, maar ik geloof niet dat dit met het vertrek van Slot te maken heeft. AZ heeft het hele seizoen al moeite hun vorm te vinden en ze wisselen 1 goede wedstrijd af met 2 slechte wedstrijden.

6 december 2020 om 16:45

Wellicht had Slot de wedstrijd wel kunnen controleren met wat omzettingen na de rode kaart, nu gebeurde er niks. De linies werden te groot, aanvallers bleven gewoon voorin hangen, er was totaal geen teamspirit bij AZ.

6 december 2020 om 16:56

Slot is ook geen wonderdokter. Dat kon hij in de vorige wedstrijden ook niet. Onder Slot had AZ ook al 10 verliespunten in 9 Eredivisie-duels. De man parkeert 1 keer de bus tegen Napoli waarin ze ontzettend goed zijn weggekomen en ineens was hij een tactisch wonder volgens sommigen.

6 december 2020 om 16:56

@Goalski, zoals na de wedstrijd tegen VVV dat met 2-0 en een bizar overwicht weggegeven werd? Of de wedstrijd tegen Pec waarin na de rode kaart Pec plots een enorm overwicht kreeg en AZ wegspeelde (tot het 10 tegen 10 werd)? Of tegen Sparta toen Bizot rood pakte en de 2-4 voorsprong weg werd gegeven? Volgens mij was dat allemaal onder Slot. Sterker nog: Slot was in mijn ogen schuldig aan die gelijke spelen door telkens met Leeuwin een extra verdediger erin bracht waardoor AZ achteruit ging lopen. Conclusie: dit is makkelijk scoren wat je doet.

De reacties “Heeft Arne Slot nou echt het talentvolle en potentieel grotere AZ verlaten voor dit Feyenoord” kunnen ook weer de prullenbak in. Ik denk dat AZ een enorme fout heeft gemaakt door Slot op dit moment te ontslaan, zeker in zo’n belangrijke week.

6 december 2020 om 16:29

Blijf het bijzonder vinden dat ze AZ zoveel meer kwaliteit toedichten. Verdedigend is Feyenoord sterker, aanvallend en qua verzorgend voetbal AZ wat verder. Maar uiteindelijk zie je dat, ondanks dat Feyenoord enorm veel blessures heeft, niet eens terug in de ranglijst.

6 december 2020 om 16:39

Precies. Al die blessures man:.. om
gek van te worden. Hopelijk kan Feyenoord volgend jaar de rotte appels lozen en dat aanvullen met jeugd en één goede gerichte aankoop.

6 december 2020 om 16:41

''en qua verzorgend voetbal AZ wat verder'' - Nou ja, een stuk verder, haha. Maar eens over de kwaliteit.

6 december 2020 om 16:49

AZ speelt dan wel aanvallender voetbal, maar aanvallend is het ook niet zo indrukwekkend op dit moment. Stengs z'n rendement is sowieso niet indrukwekkend, Boadu mist nog te veel kansen en Idrissi is weg. Het is ook niet dat AZ nou zoveel doelpunten maakt of zo indrukwekkend speelt dit seizoen. AZ heeft aardige pieken, maar ook diepe dalen en dan krijg je met hun speelstijl snel de deksel op de neus. Feyenoord heeft nauwelijks pieken, maar kunnen zelfs een wedstrijd winnen tijdens de diepe dalen. Ze zijn over de hele linie stabieler.

6 december 2020 om 16:33

Dat kan de prullenbak in, omdat? Op basis van een wedstrijd kun je vaststellen dat een club dus eigenlijk helemaal niet talentvol is? Beetje waan van de dag, Ajax gleed ook uit tegen Groningen en dit weekend weer, zou Ten Hag ook al gesprekken hebben gevoerd met Feyenoord denk je?

6 december 2020 om 16:38

Ajax heeft meer wedstrijden gewonnen dan AZ. AZ is al het hele seizoen aan het strugglen

6 december 2020 om 16:42

Feyenoord heeft ook al 4 wedstrijden niet gewonnen. Qua spelersmateriaal vind ik Feyenoord echt heel pover juist nu. Ik vind het nog vrij knap hoeveel punten Dickie heeft weten te halen met dit team tot nu toe.

6 december 2020 om 16:47

Juist nu is Feyenoord inderdaad heel pover, maar haal er bij AZ eens 6,7 of 8 basisspelers uit. Kijk even naar de lijst met blessures bij Feyenoord, dat is echt ongekend en dan vind ik dat ze nog een heel representatief elftal hebben, niet veel minder dan een fit AZ. Maar het voetbal dat AZ speelt is wel wat verzorgder, daarin is AZ wel verder.

6 december 2020 om 16:48

Het is toch bs dat sommige mensen AZ (potentieel) een grotere club vinden dan Feyenoord?

3x boven Feyenoord geëindigd in 10 jaar, veel minder grote begroting, minder groot stadion, veel minder druk.

Ja ze presteren uitmuntend met de begroting. Ja ik ben jaloers op de huidige lichting talenten dat er rondloopt en de goede doorstroom vanuit de jeugd, maar AZ gaat heel moeilijk naar een volgend niveau komen, (structureel top 3/meespelen om het kampioenschap) terwijl iedereen weet dat er in Feyenoord, mits er eens consistent beleid wordt gevoerd, veel meer zit.

Ik ben iig erg benieuwd naar wat Arnesen voor ons kan betekenen. Hopelijk dat de reservecompetitie gespeeld gaat worden zodat Feyenoord wellicht kan instromen in de 2e (of was het nou 3e?) divisie.

6 december 2020 om 16:49

Dat vind ik dus juist niet. Er zijn aardig veel wedstrijden gelijkgespeeld, waarbij je nog niet eens tegen de ploegen PSV, Ajax en AZ hebt gespeeld. Daarnaast was het spel vaak niet om aan te zien. Ik vind het helemaal niet zo knap hoe Advocaat het doet. De eerste helft van 2020 is dan wel weer een ander verhaal.

6 december 2020 om 16:54

@poetryinmotion - De kwaliteit houd niet over, maar dan vooral voor Feyenoord-begrippen. Voor Eredivisie-begrippen valt het allemaal wel mee. Ze hebben alleen weinig creativiteit en daardoor is het voetbal gewoon tergend saai. Dan lijkt de kwaliteit al snel slechter dan het in werkelijkheid is. Dat enthousiasme over AZ snap ik ook niet, want die spelen dit seizoen ook niet bepaald goed.

6 december 2020 om 19:12

Dat geldt toch ook voor az/psv en Ajax? Of spelen die stiekem wel al tegen elkaar? Eerste helft van 2020 hadden we ook niet de personele problemen die we nu hebben. Grote kans dat we donderdag uit Europa league vliegen en dat de andere drie wel doorgaan, waarmee we mogelijk op de andere drie nog een voordeel hebben.

6 december 2020 om 16:46

Potentieel grotere? Buiten de selectie is Feyenoord in alles minstens 1 keer zo groot. Er moet nog heel erg veel gebeuren, wil AZ op die vlakken concurreren met Feyenoord. Bovendien gebeurde in deze wedstrijd niets wat ook niet onder Slot gebeurde. AZ heeft het vooralsnog gewoon niet dit seizoen. Goede en slechte wedstrijden worden afgewisseld en ze hebben niet voor niets al 13 verliespunten in 10 wedstrijden.

Overigens overschatten sommigen de kwaliteiten van AZ ook wel hevig. Die verdediging is kwalitatief niet zo heel sterk, Stengs heeft vooralsnog totaal geen indrukwekkend rendement voor een aanvaller, Boadu heeft een dipje en Wijndal mist een aanvaller voor zich die bepalend kan zijn. Koopmeiners en Midtsjo zijn stabieler, maar hebben ook moeite om deze ploeg op sleeptouw te nemen. Zo'n Dani de Wit heeft leuke cijfers, maar zo'n indrukwekkende speler is dat toch ook weer niet?

6 december 2020 om 16:51

Ben het helemaal met je eens hoor. Dat potentieel grotere AZ haalde ik juist aan om jouw punt duidelijk te maken. En AZ is inderdaad al het hele seizoen wisselvallig, maar dan nog is het echt geen lekker moment om Slot te ontslaan

6 december 2020 om 17:00

Dat AZ verliest bwtekend niet dat Feyenoord dan opeens geen talentloze selectie meer heeft. Bij AZ zijn, op de trainer, historie, naam en achterban na tich echt meer mogelijkheden. Feyenoord heeft geen geld, de selectie vertegenwoordigt weinig tot geen waarde en het en het stadion komt ook maar niet van de grond.

6 december 2020 om 19:14

Met het huidige spel zullen boadu en stengs ook niet veel meer waard worden. Op wijndal en koopmeiners na zie ik daar ook niet tig miljoen staan.

Wat is AZ toch een sneue ploeg. Zo agressief. Terrechte overwinning voor ons. Ik hoop dat ze het in Alkmaar snel weer op het rechte pad krijgen zodat ze door gaan in de EL.

6 december 2020 om 16:28

Agressief? Heb je een andere wedstrijd gekeken? Als je tegen 9 man een corner kort gaat nemen en dan in de hoek tijd gaat rekken stop dan maar met klagen.

6 december 2020 om 16:37

Tja dat is volkomen logisch. Het zou dom zijn om de bal voor te slingeren en daardoor een tegenaanval in de laatste minuut nog in te luiden.

6 december 2020 om 18:12

Dit zien we toch elke ploeg doen. Bruno schopt Balk gewoon voor zijn hoofd, Koopmeinders begint met spelers te gooien. Dat zijn de agressieve dingen. Heeft AZ normaal ook nooit.

Tot vrijdagavond en zelfs op zaterdagochtend was het fijn om AZ-supporter te zijn. Zaterdagochtend werd ik al bijzonder onplezierig verrast door het wegsturen van Slot (wat ik erg jammer vind, maar ook wel kan begrijpen) en dan nu dit, waarbij je twee domme rode kaarten pakt, terwijl je weer een beetje kunt aansluiten bovenin, nadat je in het begin van het seizoen 10 verliespunten hebt geleden, die niet nodig waren. En dan volgende week tegen Twente met nog een paar spelers niet erbij én met een gemoed wat niet best is ga je dan nu naar Kroatië toe, waar je een geweldige Europese campagne kunt bekronen.

6 december 2020 om 16:27

Hopen dat we donderdag een overwinning eruit persen! Zal de groep gewoon goed doen. Tevens een mooie impuls.

6 december 2020 om 17:22

Onrustig zeker, maar dat Boa weer in de basis mag. Stengs die Karlsson overslaat. Karl die als eerste wordt gewisseld. Pascal doet hetzelfde als Slot, mag toch hopen dat hij dit zelf nu ook gaat zien. Tactisch opzicht waren de afgelopen wedstrijden niet sterk wat betreft het roer omgooien. Je weet dat Mid al vroeg geel heeft, donderdag heeft gespeeld. Haal hem dan eruit begin 2de helft. Wissel Boa eerder zeker als hij zo speelt. Spreek Stengs eens aan, dat er ook meerdere spelers vrij lopen.

Gaat AZ de trainer van Vitesse, de trainer van Groningen of gewoon een nieuwe Duitser. Hopelijk blijft Buys waar hij is
Groningen gefeliciteerd

Genoten van de slim(of sluw)heid van FC Groningen. We hebben alle goede ploegen nu al gehad en staan gewoon steady in de subtop. Fijn om AZ op dit moment te treffen zeg. Fijn weekend!

6 december 2020 om 16:29

Die buijs heeft er een leuke ploeg van gemaakt

6 december 2020 om 16:36

Ja, eens. Ben sowieso al een tijdje erg onder de indruk van hoe Buijs het doet. Maakt van Groningen echt weer een stabiele kracht in de Eredivisie en ben benieuwd wat er nog meer in het vat zit als er nog wat meer creativiteit bij komt.

Stengs mag wel eens een flinke schop onder z'n reet krijgen. Wat een frustrerende speler om naar te kijken. Zoveel talent maar zo vreselijk futloos, bambi on ice is er niks bij. Laat werkelijk waar helemaal niks zien en moet nu echt maar eens opstaan als hij die stap ooit een keer wil maken.

6 december 2020 om 16:43

Met hem nog wat spelers: Aboukhlal, Boadu en Karlsson hebben ook helemaal niets gebracht en lopen een beetje nonchalant rond. Frustrerend voor zo'n Druijf die amper minuten krijgt, maar zoveel meer motivatie in z'n donder heeft.

Dit was echt een treurige wedstrijd om naar te kijken, je voelt vanaf het begin al aan dat AZ niet gaat winnen. En dan na twee rode kaarten ineens de bal afjagen alsof de levens er vanaf hangen, beetje te laat.

Maar goed, het elftal zal heel erg gefrustreerd zijn. Dat kwam er aan het einde allemaal uit..

Ongelooflijk hoe een week zo kan eindigen. Je speelt tegen Napoli een geweldige wedstrijd, je krijgt alle credits en nu deze onrust. Het seizoen is nog niet verloren maar ik zie het donderdag heel somber in.

6 december 2020 om 20:11

Inderdaad. Nu zal het moraal wel zakken door al dat gedoe. Exact op dit cruciale moment spelen we slecht en verliezen we. Nu krijg je al dat gedoe van de media en de rest enzo

Lastige pot. Met 10 man win je het niet. Domme rode kaart. Gefeliciteerd Groningen.

na de eerste rode kaart was groningen de betere. Goede goals gezien, el messaoudi en larsen in topvorm. Blij dat el hankouri rood heeft, hoef ik me minder te ergeren volgende week.

Die rode kaart op het einde slaat toch nergens op voor wat duwen ?

Weet iemand het record rode kaarten in een speelronde? Zijn er nu geloof ik al 8 gevallen(?).
OT: AZ lijkt moegestreden na afgelopen Donderdag. Nu moeten ze donderdag weer knokken en lijken ze in de Eredivise alleen maar verder achterop te raken, jammer.

Heel mooi om te zien dat een ex-jeugdproduct als El Messaoudi zich goed heeft ontwikkeld. Staat hij aanvallend op het middenveld opgesteld of meer defensief? Vroeger zag ik er persoonlijk meer een voetballende centrale verdediger of verdedigende middenvelder in namelijk.

6 december 2020 om 16:33

Staat vooral meer aanvallend, aangezien we de nederlandse kante op ons middenveld hebben lopen genaamd matusiwa. Daardoor kan el messaoudi zich meer focussen op het aanvallende, ook al doet hij ook veel verdedigend werk

6 december 2020 om 16:35

Die matusiwa maakt wel echt reuze sprongen zeg! Vorig seizoen al goed, maar die lijkt na z'n tegenhouden transfer wel echt 2x zo goed geworden. Bewijsdrang?

6 december 2020 om 16:38

Opvallende positiewisseling toch wel, maar leuk om te lezen dat hij het goed doet. Hij was toch vroeger samen met Bensebaini (nu Gladbach) en Hamari Traore (nu stade rennes) een van de grootste talenten die we hadden.

6 december 2020 om 16:34

Staat meestal aanvallende middenvelder volgens mij. Als ik Groningen zie staat die altijd iig aanvallend.

6 december 2020 om 16:36

Staat tegenwoordig vooral als aanvallende middenvelder geposteerd bij Groningen. Goede veelzijdige speler.

Hoppa wat een seizoen wordt dit.
Deze had ik niet verwacht en zijn gewoon bonuspunten. Trouwens volledige terechte overwinning.

We hebben nu alle top ploegen gehad, + bijna alle subtop ploegen en er zo voor staan.
Genieten. Heerlijk middenveld staat er nu!

Toen Midtsjo eruitging met rood, toen verloor AZ de controle. Wat is die man belangrijk voor de ploeg. Als hij geen rood had gekregen, dan was er niks aan de hand voor AZ, want Groningen kon niks forceren toen hij nog meedeed. Itakura en Matusiwa weer enorm belangrijk, wat zijn ze verdedigend sterk. El Messaoudi op het middenveld is ook weer enorm sterk aan het spelen. Suslov liep er weer bij als een vedette, goed dat hij eruitging, want Balk heeft zoveel meer pit gebracht. Joosten is een prima voetballer, alleen mag hij wel werken aan zijn first touch. Maar de laatste 15 minuten had Groningen best wel de wedstrijd mogen killen tegen 9 man, want dat kinderachtige gedoe aan het eind had wel iets beter uitgespeeld mogen worden, met als dieptepunt die rode kaart voor El Hankouri. Jammer voor AZ trouwens met De Wit, want ondanks die mooie tackle van Matusiwa, zag dat er niet goed uit. Hopelijk valt de schade mee voor hem, maar ik ben bang van niet.

6 december 2020 om 20:09

Mooie sportieve reactie. Ik ben volledig met je eens. Jammer voor ons dat Groninger aan het langste eind trok

Komende week zullen Feyenoord en AZ wel beide uit europa vliegen. Te veel onrust in een cruciale fase. Dat werkt altijd door naar de spelersgroep.

En dit krijg je dus als je je succes coach op straat zet middenin een belangrijke fase! Met de deksel op de neus noemen we dit... in een volwassen wereld mag iemand toch wel met een mogelijk nieuwe werknemer praten? Nu zetten ze hem huilebalkerig op straat en direct is het hommeles... die vliegen op deze manier ook lekker uit Europa! Misschien niet super netjes van Slot, maar je zet toch niet zomaar deze 'succes' coach op straat? Eigen schuld. Je ziet gelijk dat de spelers dit zich aantrekken en dit resulteert gelijk in de eerste nederlaag in de competitie

6 december 2020 om 17:01

Ook dit is weer makkelijk scoren. Tot de 60e minuut is er met de voorsprong niks aan de hand. Als Midtsjo uit het niets onnodig rood pakt draait de wedstrijd pas om, maar dat is onder Slot ook al meerdere malen dit seizoen alleen al gebeurd.

Als dit de toekomst is van het betaalde voetbal dan overweeg ik serieus een andere sport te gaan volgen. Wat een aanfluiting, was dit, van beide kanten. Het leek zeker tegen het einde van de wedstrijd meer op vrij worstelen.

Niet gek na het rare gedwongen vertrek van Slot, het was niet handig wat hij heeft gedaan. Maar om geloof echt wel dat hij zich 100 procent had ingezet voor Az, en spelers doen het andersom zo vaak. Het komt ook meer op mij over zoals Perez zij, dat de hoofdtrainer Az heel graag wilt inruilen voor Feyenoord. Wat ook niet gek is, welke trainer wilt nou niet een van de traditionele top 3 clubs gecoached hebben.

6 december 2020 om 16:56

Top-3 bestaat al lang niet meer want is pure nostalgie van 30-40 jaar geleden.
In Nederland kennen we een top-2.

6 december 2020 om 16:58

Hoe kom je daar nou bij man? Alleen al qua landstitel, hebben clubs als Az en Vitesse nog een hele lange weg te gaan. Om dat in te halen alleen al, dus traditionele top 3 ja.

6 december 2020 om 17:08

Feyenoord in die 30-40 jaar 4 landstiteltjes. Die tellen dus echt niet meer mee. Categorie AZ, Vitesse, Twente. Subtop dus. En traditie is op zich al een nostalgisch gevoel en heeft niets met de hedendaagse realiteit te maken.

6 december 2020 om 17:33

Apolytos. Dat klopt toch gewoon niet. Feyenoord staat bijna standaard in de top 3 aan t einde van het seizoen. Az staat er vaak bij. Twente en Vitesse eigenlijk nooit.
Feyenoord is de laatste club die Europees iets heeft gewonnen. En daarnaast pakken we regelmatig een beker mee.
Minder dan Ajax en PSV. Dat zeker. Maar wel beter dan de rest

6 december 2020 om 20:07

Apolytos negeer de mensen die in dromen leven. Feyenoord behoort al jaren niet bij de absoluite top. Wat niet erg is hoor. Ik support hun gewoon in Europa. Op dit moment zitten ze er gewoon net onder de top samen met AZ. Ajax en PSV zijn gewoon beter dan AZ & Feyenoord.

Als donderdag niet gewonnen word dan verwacht je dat max zijn biezen ook past. Totaal niet handelend in belang van het eerste elftal. Hij is dus verantwoordelijk voor deze rare situatie.

Pff, niks aan de hand, totdat Midtsjo zijn 2 geel krijgt. We zakken dan weer door het ijs, zonde zonde. Overtreding op de Wit, wordt szoals gewoon door door de scheids niet gezien en huppa er wordt gescoord. Totaal onnodig dit, en maakt meteen de week compleet.

6 december 2020 om 16:36

Tackel was op de bal, maar komt lullig neer op de voet van de wit. Vond het een flink twijfelgeval

6 december 2020 om 16:48

Komt gevaarlijk in, met kans om iemand een blessure te geven, en dat gebeurd ook nog. 1eerste geel kaart voor Indi gaat ook nergens over maar wordt wel gegeven, maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.

6 december 2020 om 16:44

Tackle was best correct uitgevoerd door Matusiwa, want zijn onderbeen botste een klein beetje tegen het rechter bovenbeen van De Wit terwijl hij de bal eerst raakte. Echter landde De Wit niet heel lekker met zijn linkerbeen en bleef hij daar vast te zitten.

6 december 2020 om 16:54

Oke, jammer dat je een karate trap(rechterbeen, en met zijn linkerbeen zet hij De Wit zijn voet(/dubbel)vast. En ja met zijn karatetrap komt hij tegen de bal, maar dat neemt niet weg dat het een overtreding is. Zou wel lekker zijn als jij altijd de bal eerst speelt dat het geen overtreding is.

Verder neemt het niet weg dat wij dit zelf hebben weggegeven door de gele kaarten van Midtsjo.

6 december 2020 om 17:01

Volgens mij raakte Matusiwa met zijn linkerbeen niet De Wit hoor? Want hij sprong half in de lucht om die bal te raken. Dus de linkerbeen van de De Wit was nog vrij, alleen die stond stijf omdat die bleef haken. Waardoor toen De Wit naar voren donderde, dat zijn enkel klapte. Ik vond het eerder ongelukkig, dan dat Matusiwa echt heel gevaarlijk inkwam. Het was niet dat hij met gestrekt been een aanslag wilde plegen op De Wit, maar puur op de bal speelde. Ik zeg ook niet dat het altijd correct is wanneer de bal eerst is gespeeld, dat het dan geen overtreding is? Genoeg tackles gezien in Engeland bijv. dat ze met dubbele gestrekt been eerst de bal raakt en dan vervolgens de man. Die worden wel bestraft.

6 december 2020 om 17:08

Ja, kijk maar terug. Moest eerst ook nog terug kijken, want dacht dat de Wit zich aanstelde. Helaas kunnen we geen foto's plaatsen, dan kan je het zien. Misschien een suggestie voor VZ om toe te voegen.

6 december 2020 om 17:17

Tja, dan wordt ie afgekeurd en drukt Groningen weer door totdat ze scoren. AZ was het helemaal kwijt, of die goal nou werd afgekeurd of niet had denk ik niet veel verschil gemaakt.

6 december 2020 om 19:37

@ruud_az - Ah je hebt gelijk, het linkerbeen van Matusiwa landde op de hak van De Wit, waardoor De Wit inderdaad bleef steken. Ja, dan had het doelpunt wel afgekeurd mogen worden.

Tot de rode kaart AZ iets beter. Daarna AZ niet meer gezien. Wat ontzettende domme rode kaart, door die gast verliest Az hier gewoon nog terecht ook. Totaal onnodig. Groningen is rotploeg om tegen te voetballen, missen een naast messaoudi nog een creatieve middenvelder. Die gast van Sparta had er zo goed gepast, maar helaas...

6 december 2020 om 16:55

Die rode kaart was inderdaad onnodig, want Midtsjo is niet de snelste speler en zal Balk onmogelijk bijhouden. Harroui lijkt me nu onhaalbaar, maar wat had ik hem graag in groen-wit willen zien. Schijnbaar loopt de Zweedse media te speculeren dat Irandust (BK Hacken, huidige nummer 3 van de Zweedse competitie) in verband wordt gebracht met Groningen (1-jarig contract tot en met 31 december 2021). De creatieve man daar, dus ik ben benieuwd. Daarnaast is het nog de vraag wat er gaat gebeuren met Holmquist Vecchia, die nu transfervrij is van Sirius (12 doelpunten en 7 assists in de Zweedse competitie). Is een rechtsbuiten, maar die heeft genoeg creativiteit vanaf rechts. Ik ben benieuwd, maar hopelijk kan Groningen in ieder geval deze lijn doorzetten, want er zit in ieder geval nu iets van een idee achter in het spel.

6 december 2020 om 20:04

Inderdaad! Hij was gewoon te langzaam. AZ kan prima voetballen en aanvallen, maar als je kan zien kunnen we niet zo goed verdedigen.

Hulde aan Huibers en co, lekker de rust bewaard in belang van de club. Misschien hadden ze beter maandag een kop koffie kunnen drinken en dan gezamenlijk een persbericht opstellen. Deze soap, nederlaag en 2x rood is toch om te smullen voor de gemiddelde ramptoerist. Zal het nodige geëvalueerd moeten worden bij AZ. Hopelijk krijgen ze het op tijd op de rit zodat ze door gaan in Europa.

De directie van AZ gooit zijn eigen glazen in. Bullshit reden om Slot te ontslaan. Je kan best teleurgesteld zijn dat hij naar Feyenoord wil, maar wees dan zo professioneel om hem het seizoen af te laten maken en zoek naar een andere trainer. Nu stook je onnodig onrust en dit gaat AZ parten spelen. Voor de rest heeft Groningen terecht gewonnen. Wederom Stengs en Boadu heel matig. Boadu vind ik sowieso een eendagsvlieg. Wordt ook een hels karwei om tegen Twente punten te pakken op deze manier.

Nou Max, t ziet er naar uit dat de gehele spelersgroep achter je besluit staat. Kon het echt niet anders worden opgelost? Arne, dat is niet zo netjes, dat je ons niks laat weten. Klopt, maar ik had al aangegeven dat ik graag een andere uitdaging zou willen aan einde seizoen. Klopt, maar hoe gaan we er nu voor zorgen dat AZ er ook wat baat bij heeft? Nou, we kunnen het naar buiten brengen, ik laat het de groep weten, en Feijenoord vragen we een compensatie vanwege doorlopend contract of zoiets. Prima, succes zondag.

Zo lijkt mijn club er nog genadig af te komen. AZ en Vitesse verliezen, Feyenoord loopt slechts één puntje in. Als PSV ook tegen puntverlies aanloopt, komen we echt heel goed weg. Bizar. Anderzijds had je hele goede zaken kunnen doen. 5 punten los kunnen staan inclusief een beter doelsaldo (5.5 punt).

AZ terug waar de club behoort te zijn na een incidenteel succesje vorig seizoen dat ook nog niet eens is afgemaakt.
Koopmeiners (ik ken hem) rood natuurlijk volgens de reglementen.
Daarnaast is het een onsympathieke en arrogante gast die denkt dat hij de allesbepalende factor is bij AZ en zichzelf hoger inschat dan welke middenvelder in Nederland ook,

Koopmeiners, die staat toch wel met afstand op plek 1 van meest overschatte voetballers in Nederland. En een aantal andere az'ers in de top 5. Een seizoen hoog geëindigd maar nu weer op de positie waar ze horen

Koopmeiners, die staat toch wel met afstand op plek 1 van meest overschatte voetballers in Nederland. En een aantal andere az'ers in de top 5. Een seizoen hoog geëindigd maar nu weer op de positie waar ze horen

Wat een verrassing deze nederlaag. De leiding van AZ heeft met het ontslag van Slot en de ontstane onrust het seizoen in de prullenbak gegooid.

6 december 2020 om 17:11

Na, je doet nu net alsof we al de hele tijd geweldig spelen. Want dat is helemaal niet zo, of ben je al die gelijkspelletjes vergeten? Met 10 man spelen is ineens dit seizoen een ramp. En het ging niet super vandaag, maar hadden we de controle net als vorige week tegen Heracles. Het was alleen niet verzorgd voorin. Op Europees voetbal na, dat was dan wel weer goed.

7 december 2020 om 09:10

In de competitie wisselvallig, maar Europees vind ik AZ tot nu goed spelen. Uiteindelijk zijn de resultaten tot nu toe prima en is de keus om Slot op deze manier eruit te gooien onbegrijpelijk. Alsof Slot (en überhaupt een trainer) het seizoen niet professioneel meer kan afmaken wanneer hij vertrekt.

6 december 2020 om 18:04

Puur kijkend naar de risico's en zeer waarschijnlijk de resultaten (verlies competitie en EL) is de keuze om Slot op straat te zetten onbegrijpelijk! Het lijkt een emotionele en daarmee domme beslissing. We weten het fijne er niet van maar de aankomende resultaten die behaald zouden moeten worden wegen wel zwaar toch?

Net weer eens de beelden bekeken maar nog steeds onbegrijpelijk waarom Koopmeiners geen rood krijgt en de speler van Groningen wel? En dat gelul van we staan achter het bestuur??? Zoals de wind waait waait mijn rokje en dat is al helemaal zo in de voetbalwereld.

Terecht overwinning. Beide rode kaarten zijn gewoon echt dom maar we terecht. Daarvoor vond ik Groningen ook de betere. Vind dat wij een sterk team hebben die goed staan. Vrij dominant aan de bal tegen eigenlijk iedereen..

Padt 1 van de beste keepers (ook irritantste denk ik)
Itakurra echt een goeie cv valt de meesten niet op maar die kan echt in de top van NL speels gemak mee dat meen ik.
Matusiwa de best bal veroverende mid van de Eredivisie.
El Messaoudi vreselijk sterk en veel loopvermogen ook nog scorend vermogen. Larsen sterke spits met voetballend vermogen en pakt zijn goaltjes wel mee.

Dat bij elkaar betekend dat je gewoon een hele sterke as hebt! Dan paar harde werkers en draver op de flanken en in de breedte heel veel mooi eigen talent! Gewoon een goede selectie in balans. Complimenten Fledderus.

Enige kritiek punt is standaard situaties daar halen we echt niks uit en geven we de goals mee weg. Terwijl er genoeg koopkracht rond loopt. Voorzetten en standaard situaties daar moet echt de focus op gaan liggen.
Verder heb we volgens mij het hele linker rijtje al gehad en staan we er heel mooi voor!

Helaas is de verdeging van AZ niet zo goed. Maar Wat een slechte scheids was dit zeg. Constant blunders maken. Hij heeft uiteindelijk de wedstrijd bepaalt Edit: het is wel weer jammer dat de haters meteen klaar komen en hun momentje te pakken om 'kritiek' te uiten op AZ. AZ speelde niet goed. Maar concentreer je ff op je eigen clkubje en geef anders gewoon terechte kritiek

Denk echt dat het ligt aan het gemis van Idrissi, die kon echt wedstrijden openbreken. En zelfs bij een achterstand bleef hij maar gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren