Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal neemt Xhaka voor enorme som over van Mönchengladbach

Laatste update:

Granit Xhaka is officieel speler van Arsenal. The Gunners maken woensdagmiddag bekend dat de middenvelder een meerjarig contract heeft getekend en voor een undisclosed fee overkomt van Borussia Mönchengladbach. De schattingen van de som lopen uiteen van 39 tot 45 miljoen euro.

/

De transfer komt bepaald niet uit de lucht vallen, want de 23-jarige Zwitser werd al gesignaleerd in het rood-witte tenue van zijn nieuwe werkgever en de BBC meldde vrijdag dat er een akkoord was bereikt over een transfersom van 39 miljoen. BLICK ging echter uit van een geldsom van 45 miljoen en voegde eraan toe dat 8,8 miljoen naar Xhaka’s vroegere werkgever FC Basel vloeit.

De 39-voudig international speelde in totaal 67 wedstrijden voor Basel en kwam sinds de zomer van 2012 140 keer uit voor Borussia Mönchengladbach, waar hij nog tot medio 2019 onder contract stond. “Granit is een exciting young player met Champions League- en Bundesliga-ervaring. We hielden hem al langer in de gaten en hij is een speler die kwaliteit toevoegt aan de selectie”, aldus Arsène Wenger.



Een goede aanwinst voor Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jaaa welkom Granit.

25 mei 2016 om 12:57

Blijkbaar ken jij deze speler heel goed. Wat ik mij afvraag. Is deze speler echt zo veel beter dan wijnaldum.

25 mei 2016 om 13:00

Wijnaldum? Dit is een controleur, een muur met een enorme pegel. Heel anders dan Wijnaldum.

25 mei 2016 om 13:01

Blijkbaar ken jij deze speler totaal niet, wat heeft Wijnaldum hiermee te maken?

25 mei 2016 om 13:05

Wijnaldum zie ik niet slagen in de top, dus ja, Xhaka vind ik beter.

25 mei 2016 om 13:09

Xhaka en Wijnaldum zijn echt niet te vergelijken haha

Er is geen beter of slechter! Wijnaldum is aanvallend en Xha is verdedigend, punt.

Nu een topspits en Arsenal gaat knallen!

25 mei 2016 om 13:38

Net als Wijnaldum heeft Xhaka zich moeiteloos aangepast in een zwaardere competitie. Op positie verder niet vergelijkbaar. Denk dat Xhaka zich ook bij Arsenal staande gaat houden, eindelijk de cvm van niveau waar Wenger al jaren naar zoekt. Voor de spits hoop ik nog steeds op Morata en als cv wellicht Benatia of Howedes

25 mei 2016 om 14:41

Doe mij maar Lacazette of Dyaballa :P Ja dan moet de portemonnee wel open, maar ze moeten de stap durven maken naar de top.

Wat gebeurd er nu trouwens met Eleny?

25 mei 2016 om 14:53

Ramsey mag weg van mij en wilshire is iet echt iemand waar op je kan rekenen. Een middelveld met Granit en Carzola centrum en als back uo eleny en Francis en maybe als Jack niet geblesseerd is zie ik wel zitten.

25 mei 2016 om 15:11

Je kunt hem best vergelijken met Xabi Alonso. Stabiele controleur met een goede pass en hoge handelingssnelheid.

25 mei 2016 om 13:36

Eindelijk wordt er een man toegevoegd aan dit vrouwenelftal.

Welkom Graniet!

25 mei 2016 om 13:45

Wat een overbodige aankoop, heb meerdere wedstrijden van hem gezien, daarin deed hij leuk mee. Denk dat dit niet het niveau is wat Arsenal voor zulke bedragen moet halen. Voor 25/20 miljoen had ik dit een hele goeie aankoop gevonden, maar voor 39miljoen verwacht ik een speler die significant beter is dan de spelers die er al zijn, een speler die laten we zeggen in de top 30 van de beste middenvelders zit. Xhaka zal het al moeilijk genoeg krijgen om Bijv. Coquillin of een Ramsey in de vorm van 2 jaar geleden uit de basis te spelen.

25 mei 2016 om 13:48

Ga maar ergens anders trollen

25 mei 2016 om 13:51

Akkoord, totaal niet nodig en dan nog eens voor 40 milj ! Voor 40 kon je naingolan, pjanic (aanvallender), william carvalho halen. Hopelijk is dit het begin, maar ik zie wenger niet 2 keer zo een transfersom betalen in een window ! Belangrijkste is een spits, vleugelspeler en een cv ! Op deze positie heb je al cocquelin, ramsey, wilshere, el neny en cazorla kan daar ook spelen ! Wat doet wenger toch allemaal !

25 mei 2016 om 14:01

Ja, want het klopt natuurlijk niet dat een Xabi Alonso en een Busquets de redenen zijn dat Bayern en Barca zo sterk zijn en Arsenal zo'n type mist en eindelijk heeft gehaald met Xhaka.

25 mei 2016 om 14:03

De spelers die jij noemt zijn niet duidelijk beter dan Xhaka, maar de desbetreffende speler moet dan ook een match zijn voor Arsenal en dit is een speler die ook echt bij Arsenal past.

25 mei 2016 om 14:04

Totaal niet nodig.. juist, dat het de belangrijkste aankoop sinds de invincibles is doet er verder niet toe.

Ik kan geen speler met de skillset van Xhaka bedenken.

25 mei 2016 om 14:10

Trollen? Weet niet wat der met jou aan de hand is hoor, maar ik ben totaal niet aan het trollen.

Denk je echt dat Xhaka veel beter is dan Coquillin, Ramsey of Wilshere? In de wedstrijden die ik heb gezien, was het echt niet zo dat hij mij echt in het oogsprong. Hij deed leuk mee met de rest. Nu snap ik ook wel dat de transfermarkt is opgeblazen, maar dan alsnog vind ik 40 miljoen voor een speler die nog moet bewijzen of hij het niveau wel aan kan te veel. Of heb jij Xhaka misschien al zien uitblinken in de CL, of in de wedstrijden tegen Bayern of Dortmund, ik namelijk niet.

Als ik deze speler bijv. Ga vergelijken met Coq wat kan hij dan echt veel beter?
Coquillin is ook zeer fel en agressief, heeft een betere sliding en heb em dit seizoen passes zien geven waar mijn mond van openviel. Enige punt wat ik me kan bedenken waarop Xhaka een grote vooruitgang is afstandschoten. Ik zeg niet dat Xhaka een slechte speler is hoor begrijp mij niet verkeerd. Maar het niveau van hem en de spelers die we al hebben ontloopt elkaar niet zo veel, tuurlijk hebben ze allemaal hun dingen waar ze in uitblinken, maar over het algemeen gezien zullen we hier niet veel mee opschieten.

25 mei 2016 om 14:19

Het is niet de prioriteit, en hij is op dit moment niet beter dan wilshere/ramsey/cazorla op die positie. Komt van subtop van duitsland, weinig tot geen cl ervaring. Komt terecht bij arsenal in de top van de PL met een transfersom van 40 milj euro. Ik hoop dat hij de ontbrekende schakel zal zijn, maar ik betwijfel het.

De perfecte opstelling

Cech

Bellerin koscielny benatia Monreal

Cocquelin Cazorla

Rw ? Ozil. Sanchez


Higuain/morata/cavani

25 mei 2016 om 14:25

Xhaka valt ook niet altijd op, het is een spelverdeler en een bewaker. Je kan niet zomaar alle middenvelders op een hoop gooien en daaruit je conclusies trekken.

Qua fysiek, leiderseigenschappen, overwicht.. zijn zij geen partij, dat is duidelijk. Santi heeft een voetbalbrein, Wilshere kan ermee door en Ramsey is gewoon een domme voetballer. Ik denk dat Xhaka op het niveau van Santi zit, tactisch erg sterk en weet wat kan en wat niet.

Coquelin is een pure destroyer. Dat wil zeggen: hij jaagt af en verovert zsm de bal, om deze vervolgens af te staan. Hij kan natuurlijk wel voetballen, maar er is niets wat er uitspringt op de vlak. Je offert dus min of meer een positie op.

Xhaka is dus een speler met het overzicht, de rust met het vermogen op een sublieme lange pass te geven, maar ook tussen de linies kan spelen. Daarbij blijft hij vooral achter om de boel te bewaken en te controleren.

Kortom: Ja, Xhaka was prioriteit. Er stond geen middenveld zonder Santi. We misten al jaren een leider en een rustpunt. Xhaka gaat geweldig zijn!

25 mei 2016 om 14:42

Ik hoop dat ik je aan het einde van volgend seizoen gelijk kan geven en dat ik er volledig naast zat. Heb er alleen een hard hoofd in. Vind dat de Arsenal fans veel kritischer mogen zijn op aankopen voor grote bedragen.
We hebben wel echt een leider nodig, iemand met body en uitstraling ja. Dit was Xhaka misschien wel bij BMG, maar daar speelde hij met spelers als Rafael. Tis maar de vraag of hij ook overwicht heeft op spelers als Ozil en Sanchez.

25 mei 2016 om 15:04

Carvalho gozer speelt portugese compitie en Xhaka in duitsland vind Xhaka veel beter en veel constanter dan Carvalho dit is een briljante aankoop! Ramsey is ramp wilshire niet betrouwbaar en Eleny en Coq nog niet op niv.

25 mei 2016 om 15:22

De analyse die je geeft over het huidige middenveld in vergelijking met Xhaka kan ik alleen maar onderstrepen. Als die een heel seizoen fit blijft en ondanks de druk weet te presteren naar zijn kwaliteiten, gaat hij zeer waarschijnlijk een aanwinst zijn.

Maar ik begrijp het gematigde enthousiasme van de anderen ook wel. Want voor dit bedrag verwacht je toch eerder een speler die zijn sporen al heeft verdiend op Europees niveau bij een topclub. Voor 45 miljoen komen eerder spelers als Vidal, Matuidi of Pjanic in mij op. Of ze bereid zijn te komen en bij Arsenal passen is een ander verhaal. Maar wat ik probeer te zeggen is dat de speler Xhaka zeker een toevoeging kan zijn. Maar dat naar de prijs best kritisch mag worden gekeken. Kijk maar naar Sterling.

25 mei 2016 om 15:31

Matuidi zou echt wel een aanwinst zijn ! Die ben ik helemaal vergeten !

Nu is het eindelijk officieel, maar in principe was het vorige week wel al bekend. Alsnog is het aangenaam nieuws. Nu nog een spits en een CB en we kunnen weer beginnen.

25 mei 2016 om 12:49

Ik hoop op Varane, Laporte of Gimenez. Maar laten we realistisch blijven. Ik zie Glik van Torino ook wel graag komen.

25 mei 2016 om 12:53

Glik liever niet. Heb je weer een type dat niet snel genoeg is voor een hoge lijn. Koulibaly zou in dat opzicht beter zijn.

25 mei 2016 om 13:02

Geruchten over Benatia zijn ook hardnekkig. Prima optie als je het mij vraagt

25 mei 2016 om 13:29

Benatia is bijna net zo vaak geblesseerd als Wilshere. Dat schiet niet op.

25 mei 2016 om 13:11

Gefeliciteerd met deze aankoop. Deze vent is een topper en kan uitdelen wanneer het moet. Iets wat Arenal in mijn optiek miste. Een goeie cv was Naldo geweest, maar die is onlangs transfervrij vertrokken naar Schalke. Misschien Benatia of Niklas Sule halen?

25 mei 2016 om 13:59

Die Tah van Leverkusen is ook een goede of niet?

Benatia zou goed zijn, maar is best blessuregevoelig heb ik het idee. Het moet wel een verdediger zijn die echt al gepresteerd heeft. Sule en bv Tah zijn nog erg jong, die kun je nog niet echt rekenen tot een top cv die de leiding neemt. Maar goed, denk dat er geen cv bij komt.

25 mei 2016 om 14:53

Naldo is al 33 ofzo toch? We hebben een jongere vervanger voor Mertesacker nodig.

25 mei 2016 om 16:14

Als Tah wordt gehaald ga ik helemaal uit m'n plaat. Dat is zo'n enorme rots in de branding. Sule is dat ook, maar Tah is ook nog is 2x zo slim, die jongen is zo compleet, echt een nieuwe Boateng.

Koscielny kan die leidersrol in de verdediging op zich nemen, coachen. Bovendien staat Cech er ook nog achter. Tah is echt dé beste kandidaat, anders Varane of Laporte.

25 mei 2016 om 16:44

Denk niet dat Tah haalbaar is. Leverkusen staat er bekend om spelers voor enorme bedragen te verkopen. Bovendien speelt die nog maar 1 jaar in Leverkusen. Hoop dat die ploeg ook intact blijft.

25 mei 2016 om 23:28

Wat noem jij enorme bedragen? Castro voor 11 miljoen, Can voor 12, Schurrle voor 22, Son voor 30, Vidal voor 15, Berbatov voor 16 en dat zijn de duurst verkochte spelers de laatste 10 jaar. Dat valt voor Engelse clubs enorm mee.

Enorme som? 45 mil is tegenwoordig kleingeld.

Wel echt goed dat Arsenal Xhaka heeft gehaald, nu nog een CV en een wereldspits en ik zie ze volgend seizoen een grote kans hebben.

25 mei 2016 om 12:49

45 miljoen is gewoon een enorme som voor een middenvelder. Het is nou niet zo dat deze jongen al een lijst topclubs achter zijn naam heeft staan.
Xhaka is een uitstekende speler, goede aankoop voor Arsenal. Al vind ik het een hoop geld, de meeste Arsenal fans wachten al enkele jaren op spelers van dit kaliber haha.

25 mei 2016 om 13:15

Momenteel maakt het mij niet uit dat we wat teveel betalen voor een speler waar we sinds het vertrek van Gilberto Silva en Viera op wachten. De verdedigende rol op het midden is al tijden het zwakke punt op het midden geweest. Nu met Coquelin en Xhaka hebben we 2 verschillende die ook nog eens samen kunnen spelen.

25 mei 2016 om 14:19

2 bijters inderdaad. Heerlijk. Lekker samen opstellen tegen de grote clubs. Kom er maar eens doorheen. En dan vind ik Coq nog netjes in balbezit ook en kan Xhaka zeer goed vooruit spelen. Vraag me alleen af wat er met lievelingetjes Ramsey en Wilshere gebeuren. Denk op de flank.. Dat is dan wel minder.

25 mei 2016 om 12:51

Kleingeld is de 6 miljoen die Liverpool betaalde voor de op een na beste keeper van de Bundesliga. Dit is gewoon een klap geld hoor.

25 mei 2016 om 13:02

Wie is die op een na beste keeper die Liverpool heeft gehaald voor 6 miljoen dan? Ze hebben een keeper gehaald voor 6 miljoen, dat klopt. De op een na beste van de Bundesliga? Hahahaha. Daar kan ik alleen maar om lachen.

25 mei 2016 om 13:13

Karius. Goeie keeper, maar zeker niet de beste na Neuer. Leno, Horn, Fahrmann schat ik bijv. al hoger in.

25 mei 2016 om 13:32

Precies. Tel daar Sommer nog bij op en je komt al aan 4 doelmannen die tussen Karius en Neuer instaan.

25 mei 2016 om 14:45

Je vergeet wel een heel belangrijk ding. Karius is pas 22 jaar en wordt alleen maar beter. Hij doet het zeer goed en is stijgende. Voor 6 miljoen zeker een koopje voor Liverpool.

25 mei 2016 om 14:47

Ik zeg ook nergens dat hij niet goed is. Maar leeftijd speelt toch geen rol bij het feit of iemand beter is of niet? ;-)
Een koopje is het zeker, alleen is hij niet de op een na beste Bundesliga-doelman.

25 mei 2016 om 21:34

Nee daar heb je wel gelijk in. Hij was wel verkozen tot een na beste keeper van afgelopen seizoen toch? Blijf het knap vinden om in deze markt nog zo'n koopje te vinden.

25 mei 2016 om 12:51

Tsja ik hoop voor arsenal dat ze dat gaan doen maar voor mn gevoel hoor ik al een paar jaar dat ze alleen nog een spits en een cv nodig hebben om kampioem te worden

Het is een goede speler, maar iets in mij zegt dat Wenger weer te veel betaald voor een redelijke speler.

Ik hoop voor Arsenal dat het een gouden transfer blijkt.

25 mei 2016 om 12:43

Ik heb ook mijn twijfels. Is dit nou echt een speler van wereldklasse die Arsenal net dat stapje hogerop brengt? Prove me wrong zou ik zeggen.

25 mei 2016 om 12:53

Het is geen Alexis Sanchez of Mesut Özil qua naam, ik ken hem ook niet goed, maar Wenger geeft echt niet zomaar zoveel geld uit aan een speler als het geen toekomstige wereldtopper is.

Wenger heeft vele tekortkomingen en ik hoop dat hij volgend jaar afscheid neemt maar hij heeft wel een oog voor talent en als hij bereid is zo veel te betalen voor dit talent kan je er op vertrouwen dat Xhaka een voltreffer wordt, prepare to be amazed.

25 mei 2016 om 13:35

Dit is is natuurlijk een typische Wenger-aankoop, maar dit geeft geen garanties maar dat een City of Chelsea hier niet achteraan zitten zegt ook wel iets.

Een City of Chelsea denken dus nooit aan zulke spelers, die gaan voor de supertalenten of de gevestigde orde.

Zal me niets verbazen als dit een speler is die perfect bij Arsenal past, een speler die net tekort komt voor een Real of Bayern.

25 mei 2016 om 13:39

Ja, supertalenten of gevestigde orde zoals Fernando, Fernandinho, Matic, Oscar en dergelijke zeker.

25 mei 2016 om 13:40

Twijfels? Spelers als Xhaka zijn er simpelweg bijna niet (meer). Daarbij voegen we nu eindelijk eens een echte bikkel toe die wél groter is dan 1.80.

Een deep lying playmaker die ook nog eens met de mes tussen de tanden kan spelen. Geweldig.

25 mei 2016 om 13:52

@lfc

Ja, grappig Oscar was een supertalent en Matic was bij Benfica echt een klasse speler.
City heeft nu ook een Gundogan gehaald, een speler die naar vrijwel elke topclub (real, Barca en Bayern) kon, Xhaka niet.

@addict

Natuurlijk zijn er twijfels, heb jij die niet? Oke, als je een Arteta of Flamini gewend bent op je middenveld of een Wilshere die never aanwezig is, dan is een Gooner hand snel gevuld.
Ik verwacht geen wonderen van een Xhaka, net zoals ik een Elneny nog niet fantastisch vind.

25 mei 2016 om 14:00

Nee, heb nauwelijks twijfels. Xhaka heeft alles dat ik graag zie. Hij kan snel denken, kan snel handelen, is hard, veel zelfvertrouwen (sterkste eigenschap). is groot en heeft lef.

Hij zal er wel een aantal keer af worden gestuurd, maar goed, dat moet je koesteren bij dit type speler.

25 mei 2016 om 14:06

Zeer loyaal en alle vertrouwen hebben in Wengers handelen na al die jaren zonder betekenis te spelen in de Europese top tekent een echte Gooner.

Dit is ook een speler die bij Arsenal past, al hoe zie jij het middenveld voor je?
Elneny - Xhaka als blok?

25 mei 2016 om 14:19

Wenger mikt er nooit naast als het op dit soort bedragen aankomt.

Elneny - Xhaka kan zeker werken, maar een droom zou zijn dat Jack fit blijft zodat hij naast Xhaka kan spelen. Tot die tijd zou ik voor Santi gaan, want ondanks dat hij geen echte CM is, is hij natuurlijk van een heel ander niveau.

Velen gaan voor een loper naast Xhaka, maar voor mij moet de speler naast Xhaka goed kunnen penetreren. Santi en Jack zijn hier erg goed in.

25 mei 2016 om 16:19

@arsenaladdict. Je kan ook die dolle hond van een Ramsey er naast zetten en hopen dat hij weer zijn vorm van 2 jaar geleden terug vindt. Ideaal staat Santi ernaast, voor mij is Wilshere wel een laatste optie geworden. Prestaties blijven simpelweg uit.

26 mei 2016 om 12:46

Waarom? Zodat zijn geknoei minder opvalt? Elneny is al de verbeterde versie, dus die geniet de voorkeur als op het op lopers aankomt. Santi en Jack kunnen penetreren en zijn vaardig in de kleine ruimtes, die genieten de voorkeur.

Jack moet eerst maar eens fit worden, maar indien fit... Genot

25 mei 2016 om 12:47

Juist bij Wenger verwacht ik dat een speler top is als hij er veel geld voor uitgeeft, aangezien hij anders gewoon niks uitgeeft.

25 mei 2016 om 12:55

Klopt dat het misschien wat veel is betaald. Maar wat verwacht je als je een 23 jarige aanvoerder van de nr4 van de bundesliga, international met 40 caps en een hele serie clubs die geinterresseerd in hem zijn. Op papier is het ook nog eens een ideale speler voor Arsenal, dus ik zelf heb er wel vertrouwen in dat hij het waar gaat maken. Maar dat dacht iedereen ook bij Depay, dus we zullen het zien.

25 mei 2016 om 13:05

Mee eens. Voor 45 miljoen verwacht ik een topspeler wat hij in mijn ogen niet is. Vindt het zelfs verassend veel geld voor iemand die nog niet veel heeft bereikt. Maar da's mijn mening.

25 mei 2016 om 13:37

Weer te veel? Sommen die tegen de 40m aanhikken zijn altijd voltreffers geweest. Wenger heeft deze jongen helemaal scheel gescout.

25 mei 2016 om 14:11

Ja weer te veel ja.
Sorry Arsenaladdict, maar Wenger koopt gewoon slecht in. Hij verkoopt wel goed, maar dat zijn dan gelijk je topspelers op dat moment en haalt hij 3 matige spelers terug. Dat is gewoon dom.

Arshavin, Reyes, Chambers, Debuchy. Zomaar een handje vol spelers waar duidelijk te veel voor betaald is.

25 mei 2016 om 14:15

Allemaal rond de 20m euro. Dit is een heel andere range. Dit is een Alexis, Ozil level aankoop. Niet de naam, maar wel de zorgvuldigheid.

25 mei 2016 om 14:56

Isco24

Jongens als Arshavin dateren uit tijden dat er geen geld voorhanden was om 40 miljoen neer te leggen en bij zulke twijfelgevallen is dat dan inderdaad een gok.
Sommige gokjes vallen mee, anderen tegen. Dat is normaal. Voor een prijsje van een miljoen of 12 mag het wel eens tegenvallen, da's geen ramp.

Als er nu ook maar enige indicatie zou zijn dat het opnieuw tegen zou kunnen vallen, zou Wenger geen 40 miljoen neerleggen. Xhaka zal wel overtuigen, dat zweer ik je.

In het begin van het seizoen hadden we nog gewed, Isco, jij zei dat Arsenal uit de top -4 zou vallen en Liverpool boven ons zou eindigen. Is dat even anders uitgedraaid

Wenger is een kenner, vertrouw maar op zijn oordeel, dit komt wel goed.

25 mei 2016 om 21:49

Wow. Dat zijn pas soort spelers die ik bij Arsenal zou willen zien. Op dat niveau zit hij nog lang niet lijkt me. Maar we zullen zien. Zie graag Arsenal voetballen en hoop voor ze dat het geen miskoop zal zijn.

Hij is volgend jaar transfervrij.. Dit is wel heel veel geld voor een speler met een 1jarig contract. Vandaar dat Arsenal de transfersom ook niet bekend wil maken.

Geweldige speler daar niet van, maar BMG heeft hier hele goede zaken gedaan.

25 mei 2016 om 12:44

Volgend jaar is bij mij 2017 en niet 2018...

25 mei 2016 om 12:47

Hij had vorig jaar zijn contract verlengd bij Mönchengladbach tot 2019. Desalniettemin lijkt een bedrag boven de 30 miljoen mij wel te veel voor deze jongen.

25 mei 2016 om 12:48

Er is 30 miljoen voor hem betaald. Pond, geen Euro, maar toch.

25 mei 2016 om 13:04

39-45 miljoen euro. Lijkt mij een bedrag boven de 30 of niet dan?

25 mei 2016 om 13:10

Wat is je bron stravven? Overal op internet zijn bedragen van 30+ miljoen euro te vinden.

25 mei 2016 om 13:14

30 miljoen pond zei ik, dat is wat de BBC zegt net zoals Sky. Omgwrekend kom je dan op 39.5 uit.

25 mei 2016 om 13:24

Oooh hahah ik weet helemaal niet wat de pond doet tov de euro dus dacht dat je bedoelde dat het minder was..
Maar je bevestigde enkel wat ik al zei

Desalniettemin hoop ik echt voor jullie dat hij een wereldaankoop blijkt te zijn. Was voorheen echt fan van de speelstijl van Arsenal, de laatste jaren wat minder maar misschien heeft dat ook te maken met het feit dat er veel blessures gedurende het seizoen zijn waardoor je er geen geoliede machine van kan maken.

25 mei 2016 om 12:50

Volgens transfermarkt had hij bij BMG een contract tot 2019 met een optie voor nog een extra jaar.

25 mei 2016 om 13:09

Ah vandaar, dank u allen. Zoals altijd was zijn Wiki niet up to date.

Het blijft veel geld, maar dit stelt het natuurlijk in een ander daglicht. Als je dit afzet tegen de transfer van Depay zou dit best eens een goede deal voor beiden kunnen zijn.

Trots op Arsenal, onder het motto beter veel te laat dan te laat eindelijk een kwaliteitsinjectie op dat middenveld. Ik zie Elneny ook wel nog groeien. Eindelijk geen billenknijpen met Flamini en Arteta meer?

Goeie transfer van Arsenal! Kan het team veel toevoegen. Hopelijk halen ze versterking achterin en misschien nog vooraan.

Max Eberl heeft goed gehandeld! Met dat geld gaat Gladbach een goede vervanger vinden voor veel minder geld.
Het begint nu overigens een tendens te worden dat de dragers van de Bundesliga naar de Premier League verkassen.

25 mei 2016 om 12:45

Tsja, in de BL heb je enkel Bayern met veel geld, in de PL heb je er veel meer.

25 mei 2016 om 13:14

Wolfsburg heeft ook aardig wat geld. Leipzig ook met die investeerders. Leverkusen investeert ook jaarlijks zon 40-50 miljoen, BVB heeft ook genoeg geld, maar doet vaak slimme investeringen. Geld zegt niet alles. Gladbach doet al jaren aankopen rond de 5 miljoen euro, die vervolgens het dubbele of vierdubbele waard zijn. Kijk na Xhaka bijv.

Zeer mooie aanwinst voor Arsenal. Nu eerst flitsen op het EK met Zwitserland!

Xhakaaaaa, 45 miljoen! Granit, bedankt voor alles! Hij had het zijn eerste seizoen bij ons heel lastig, dus ben benieuwd of hij bij Arsenal wel meteen goed speelt of zich toch nog even weer moet aanpassen. En hopelijk komt nu Kramer als vervanger, dat geld maakt wel wat mogelijk.

25 mei 2016 om 12:47

Nee, 39.5 miljoen. Arsenal betaalt 30 miljoen pond. Mooi voor BMG is dat Arsenal zo'n bedrag in een keer betaalt en niet in termijnen, dus zo kan BMG ook gelijk een vervanger zoeken.

25 mei 2016 om 12:51

Volgens Duitse media ligt het rond de 45 miljoen. Maar goed, 39,5 is ook al belachelijk veel voor ons. Ook al moet daar dan nog wat van naar Basel toe, maar dan blijft er nog genoeg over.

25 mei 2016 om 13:03

Ik vertrouw de Duitse media, gewoon 45 mil. Al vind Stravven dat vervelend

25 mei 2016 om 13:11

Sinnombre, de bbc vertrouw ik meer dan de Duitse en Zwitserse media.

25 mei 2016 om 13:23

Aardig wat Duitse media zijn goed te vertrouwen, ik denk dat het 39,5 miljoen is dat kan oplopen tot 45 bij winst titel etc.

25 mei 2016 om 13:34

Wat maakt die 6 miljoen verschil nu uit, daar koopt Liverpool Karius voor

Nee ff zonder gekheid, zal wel met clausules te maken hebben.

25 mei 2016 om 13:12

Komt Sebastian Rode als opvolger of hoe zit dat? Ben benieuwd wat Gladbach gat doen. Embolo, Vestergaard en Tielemans worden ook veel genoemd.

25 mei 2016 om 13:19

Rode kan maar de meeste hopen op een terugkeer van Kramer en Tielemans wordt genoemd maar ik zie niet in dat hij het word met Rode en Kramer voor zich.

25 mei 2016 om 13:20

Tielemans gaat zeer waarschijnlijk naar Atletico Madrid. Gladbach wil Vestergaard kopen en is al rond met hem zelf maar moet nog onderhandelen met Werder. Rode is waarschijnlijk de favoriete kandidaat van Gladbach om Xhaka op te volgen maar ik blijf hopen op een terugkeer van Kramer. Kramer beleefde bij ons zijn beste tijden en blijft gewoon een fantastische cvm, ook al ging het nu een jaartje minder. Samen met Dahoud zou dat een supermiddenveld zijn.

25 mei 2016 om 13:24

Kramer vind ik vrij overrated en werd samen door Kruse ook uitgekotst door het publiek van Gladbach. Herinner me nog dat iedereen toen Nordtveit liever in de basis wilde. Ik zal voor Rode gaan. Nordtveit is ook nog vertrokken dus Gladbach mag dringend nieuwe spelers op die positie gaan halen.

25 mei 2016 om 13:27

Nou de mensen die ik ken en support zijn van Gladbach zien liever Kramer terug is jonger en beter dan Rode die niet eens speelt bij Bayern , Met Kramer weet je wat je binnenhaalt Rode weet je dat niet houd daar rekening mee.

25 mei 2016 om 13:30

Strobl is al gehaald, hij is bedoeld als de opvolger van Nordtveidt. Kramer wou graag bij Gladbach blijven maar moest terug naar Leverkusen waar die inderdaad een niet zo'n goed seizoen kende. Maar op Facebook lees je nu ook alweer allemaal van die haters. Rode is opzich ook prima, maar hij heeft al 2 blessures gehad die het einde van zn carriere konden betekenen. Toch een risico dat je neemt. Ik hoop op een middenvelder (Rode/Kramer) en nog Vestergaard en dan is Gladbach wel klaar voor het nieuwe seizoen.

25 mei 2016 om 14:02

Tielemans is totaaal geen Atletico speler, erg gek.

25 mei 2016 om 15:33

Verre van zeker dat Tielemans naar Atletico gaat, het is gewoon een mogelijkheid, geen zeer waarschijnlijke.

Anderzijds, hij kende een matig seizoen, dus nu valt hij relatief goedkoop op te halen. Maar wat hij bij Atletico zou doen, dat weet ik niet. Ballenraper misschien?

Hij kan het niveau nog lang niet aan en de stijl ligt hem totaal niet, water en vuur.

25 mei 2016 om 14:52

Hulde aan Max die weer goed heeft onderhandeld. Hoogste transferbedrag ooit in de gescheidenis van "die Elf Von Niederrhein. En hij heeft ongewtwijfeld de opvolger al bijna binnen. Wie weet Kramer of Rode.

En nu halen ze zeker niemand meer? Lekker met Walcott en Giroud in de spits volgend seizoen?

25 mei 2016 om 13:15

Toen ze Alexis Sanchez voor 30 miljoen pond hadden gehaald kwamen daar ook nog Welbeck, Debuchy, Ospina, Paulista, Bielik, Chambers en anderen bij voor totaal ongeveer 50 miljoen pond.

Vorig jaar een relatief rustige zomer gehad inderdaad, maar Arsenal geeft heus wel geld uit en helemaal met de nieuwe TV deal in aankomst.

Gefeliciteerd Arsenal fans. Hopen dat dit niet de enigste is.

Degelijk aanwinst!
Benieuwd naar hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, maar dit kan wel eens een belangrijke schakel worden op het middenveld. Wat meer power en agressiviteit is altijd welkom.

Prioriteit nu is nog scorend vermogen. (spits en evt. Winger)
Nadien nog kijken voor een goeie Cv.
En dan niet met talentjes afkomen, maar iets meer betalen voor een speler die meerdere jaren al wat bewezen heeft.
Het geld is aanwezig (kas + tv gelden) en de concurrentie (city - Utd - Chelsea - Liverpool) gaan sowieso stevig investeren komende zomer.

Kan al niet wachten tot het nieuwe seizoen!

Goed van Arsenal om te investeren

Ik heb Xhaka enkele keer zien spelen en lijkt wel redelijk goede speler, maar niet genoeg van gezien om een serieuze mening van te hebben. Ik zie wel dat de Arsenal fans tevreden zijn en ze zullen waarschijnlijk meer van Xhaka hebben gezien dan ik.

Eindelijk eens een versterking waar ik blij van wordt. Man wat kan dit positief uitpakken nu Arteta gestopt. Nu nog hopen op 1 zieke spits/winger en eventueel een centrale verdediger en we kunnen meedoen om de titel aankomend seizoen.

Goed begin van de transferperiode! Hopelijk niet de enige versterking. Ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Welkom #gunnergranit.

Heb hem niet vaak aan het werk gezien, maar het feit dat Bayern ook serieuze interesse betekent hopelijk dat het een erg goede speler is. Nu Morata en Benatia binnenhalen en Rodriquez als nieuwe linksback. Gibbs, Giroud, Mertesacker wegdoen

Heb Xhaka om eerlijk te zijn nog niet zoveel zien spelen, wat ik ervan gezien heb was best wel goed. Hij kan de missing link zijn op het middenveld voor Arsenal zoals vele hem voorstellen, hopelijk maakt hij dat waar ook.

Maar Arsenal gaat nog minstens een wereldspits moeten halen om echt vol voor de titel te gaan. Eventueel een verdediger ook, maar daar zie ik het op zich nog wel goed komen als de rest van het team goed draait. Hopen voor de Arsenal fans dat Wenger en het bestuur het hier niet bij laten.

Een speler waar Arsenal nu toch echt al een dikke 4-5 jaar naar op zoek was sinds Song en Fabregas weg gingen, dus wordt er nu eindelijk een grote leegte op het centrale middenveld met wat kwaliteit voorzien in vergelijking tot een Elneny, Coquelin, etc.

Tuurlijk een bedrag van €39-45m is tegenwoordig niet echt veel meer maar als je ziet hoe City Gündogan voor een schappelijke €26m heeft weten op te pikken hebben zij toch de betere deal gezien zijn nodige ervaring en het feit dat hij op z'n minst een paar treden verder is in zijn ontwikkeling.

25 mei 2016 om 13:08

Song was dus absoluut geen speler die Arsenal nodig had. Hij vergat constant zijn verdedigende taken, waardoor de weg naar goal altijd compleet open lag. Song hebben wij nooit gemist en een mooi bedrag voor gekregen ook. Coquelin is niet matig, speelt gewoon zeer solide. Hij is alleen geen grote naam in de voetbalwereld (al is Xhaka dat ook niet echt). Elneny kan nog groeien en is een prima back-up. Waar heb jij gelezen dat Gundogan al voor 25 miljoen naar City is dan? Dat heb ik namelijk enkel nog als gerucht voorbij zien komen. Als Gundogan goedkoper is zal dat ook logisch zijn trouwens, aangezien hij een zware blessure heeft en sowieso niet vanaf september mee kan doen..

25 mei 2016 om 13:26

@jackieboy10

Coquelin is een redelijke "destroyer" maar Wenger is niet iemand die het moet hebben van zulke type Cdms die niet echt aan het spel kunnen bijdragen. Samen met Elneny blijven het redelijk back-ups, maar never nooit meer dan dat.

Gündogan is de eerste speler die Pep op de korrel had sinds City het nieuws naar buiten bracht dat hij het stokje zou gaan overnemen van Pellegrini, dat is al maanden een done deal. En ook al is hij geblesseerd, mits fit en in vorm meteen al een van de beste mediocentros in de Premier League hoe je het ook went of keert. Guardiola wou hem niet voor niets.

25 mei 2016 om 14:05

Elneny is idd een ideale back-up speler. Coquelin is iemand die je er vaak in kunt zetten als je verdedigend iets sterker moet zijn. Echt een geweldige balafpakker die voetballend niet eens zo slecht is, maar zeker voor Wenger in dat opzicht tekort komt. Wel fijn om zo'n type nog achter de hand te hebben.

Gundogan voor dat bedrag is niet zo gek toch? Is al jaren aan het kwakkelen en kan zomaar zijn dat het een soort Vermaelen wordt in de Pl. Kan een topper zijn, maar City heeft al genoeg bepalende spelers die blessuregevoelig zijn.

25 mei 2016 om 13:28

Daar komt nog bij dat Gundogan twee jaar ouder is en nog maar een contract heeft voor één jaar. Al met al vrij logisch dus.

25 mei 2016 om 13:29

@hannover96

Er was al een akkoord gesetteld nog voor dat hij geblesseerd raakte, dus nee dat had weinig invloed op zijn wat lage prijskaartje. Denk dat het komt omdat hij z'n contract uiteindelijk niet heeft verlengd en volgend jaar in de zomer sowieso transfervrij de deur zou uitlopen bij Dortmund.

25 mei 2016 om 13:35

Song was wel zeker een speler die Arsenal toen nodig had. Song startte als een echte verdedigende middenvelder bij Arsenal. Hij was een gegeven moment met van Persie een van de betere spelers. In zijn laatste jaar lette hij minder op zijn verdedigende taken. Ik heb meer een 'open weg naar de goal' gezien met Ramsey, Arteta, Flaminin of Santi op het middenveld.

25 mei 2016 om 16:07

Niemand treurde om het vertrek van Song hoor. Die man kon matig opbouwen, op een enkele steekbal na, en was verdedigend belabberd. Ramsey, Arteta en Santi zijn Cm's, geen Vcm's. Met Coquelin had Arsenal voor het eerst sinds het vertrek van Gilberto Silva weer een échte Vcm, die allereerst zijn verdedigende taken uitvoert en niet teveel naar voren denkt.

26 mei 2016 om 12:53

Klopt niemand treurde om het vertrek van Song maar hij speelde aantal jaren sterk als CVM en hij lette toen ook vooral op zijn verdedigende taken. Song heeft zijn waarde gehad voor Arsenal en is net op tijd verkocht.

25 mei 2016 om 14:03

Ze kochten Fernando vorig jaar nog voor 45 miljoen...

Arsenal heeft een nieuwe trainer nodig

Hing al een tijdje in de lucht, welkom Xhaka! Heb 'm een paar x aan het werk gezien maar dat is te weinig om een duidelijk beeld van zijn kwaliteiten te krijgen. Laten we hopen dat hij echt zo goed is zoals de Bundesliga-kenners dat zeggen. Ben iig razend benieuwd!

25 mei 2016 om 13:08

Een vervanger voor walcott,mertesacker en een topspits erbij en ik denk dat iedere arsenalfan tevreden is.#coyg

Met alle respect, maar is dit nou de langverwachte topper? Een kinderhand is snel gevuld..

25 mei 2016 om 13:17

Stond in het BL-elftal van het jaar, dat zegt toch wel al heel wat.

25 mei 2016 om 13:23

Hij is beter dan wat er met alle respect vaak op het middenveld daar staat en hij is niet voor niks de reserve aanvoerder geweest van Borussia Mönchengladbach.

25 mei 2016 om 13:24

Snappen mensen niet dat je niet zomaar ff wereldtoppers bij topclubs kunt gaan ophalen? Hoorde gisteren ook al iemand klagen dat woodward bale of muller niet gehaald had.

Is gewoon hartstikke mooie transfer voor arsenal. Goede speler en goede leeftijd. Wenger gaat los!

25 mei 2016 om 14:05

Ik begrijp prima dat je niet iedereen zomaar kan oppikken, helemaal niet bij topclubs. Maar ze hebben toch ook een Ozil of Sanchez binnengehaald? Xhaka is een prima voetballer, technisch en fysiek erg goed, maar is dit nou echt the missing link? Hij scoort niet veel, heeft pas 1 seizoen meer dan 30 competitiewedstrijden gespeeld en vind hem in de wedstrijden dat ik hem heb gezien echt niet briljant. Ik zie bij hem absoluut geen wauw-factor.

Aan de andere kant, wat zijn de alternatieven. Arsenal is niet zo groot meer dat ze met de absolute top kunnen strijden om een topspeler bij een internationale (sub)topper. Gundogan was bijvoorbeeld een ontzettend mooie Arsenal speler geweest, of een Casimero.

25 mei 2016 om 14:23

Sinds wanneer moet een cvm scoren?

25 mei 2016 om 14:44

Sinds wanneer is Xhaka een Cvm? Xhaka is veel meer een CM met een drang naar voren dan iedereen denkt. Weet ook niet zo goed waarom mensen roepen dat hij als CVM moet gaan spelen. Denk dat Wilshire nog beter voor die positie in aanmerking komt. Ik weet niet precies hoe Arsenal wilt gaan voetballen, maar een middenveld met Xhaka, Ozil en Wilshire met drie aanvallers ervoor staat gelijk aan heel veel tegendoelpunten. Totaal geen balans en vier spelers die amper meeverdedigen. Tel daarbij op dat Xhaka en Wilshire allebei die drang naar voren hebben. Ze hebben Coquelin als breker, waarom die vervangen voor een voetballer?

Edit: Vind Xhaka over het algemeen te veel op Wilshire lijken, behalve dat Xhaka iets dynamischer is. Mooie en uitstekende voetballers, maar meer ook niet.

25 mei 2016 om 14:53

Wilshere raakt toch wel weer geblesseerd. Ik denk Xhaka-Cazorla met daarvoor Sanchez, Özil en helaas Ramsey. Wanneer je wat meer in de verdediging moet Xhaka-Coquelin.

Persoonlijk denk ik dat het een erg goede aankoop is voor Arsenal. Jong en nog voldoende potentie.
In tegenstelling tot de absolute topclubs (koopclubs) vind ik het slimmer om een speler te kopen die meer waard kan worden dan elke keer een speler te kopen die alleen minder waard wordt.

Het kopen van alleen een naam is ook geen garantie voor succes.

Als ik naar de meeste reacties kijk vinden ze dit dus geen topaankoop. Wenger heeft de afgelopen jaren elk seizoen 1 topspeler weten te kopen. Kortom op basis van de reacties mogen we nog een echte topper verwachten.........

Beinsports meldt dat Barcelona aan het onderhandelen is met Lorient voor Raphael Guerreiro

Gefeliciteerd Arsenal fans, de aankoop van deze zomer is al binnen. Iedereen was er over eens dat dit de ommekeer op het middenveld zou zijn voor jullie dus nu kan hij het aankomende seizoen gaan bewijzen.

Let op, hij is redelijk jong dus verwacht dat hij niet vanaf minuut 1 met dezelfde klasse en gemak zal spelen in de PL

25 mei 2016 om 13:39

Al verwacht je dat wel voor zo'n prijs, dat Arsenal door een tv-deal veel te besteden heeft zal BMG een goede onderhandelingspositie hebben gegeven maar waar waren alle andere topclubs om deze speler weg te halen?

25 mei 2016 om 13:44

Weet het ook niet want ik had Pep Guardiola wel verwacht met City. Dat was zijn nieuwe Busquets geweest

United is te druk met andere dingen, Conte en Chelsea focussen zich meer op Italië denk ik en Liverpool heeft genoeg vergelijkbaar materiaal. Het buitenland viel sowieso af, want die betalen dit niet.

25 mei 2016 om 13:57

Pep is niet geïnteresseerd in een diepe cm die meer strijd dan techniek in zijn spel heeft.
Daarom is een Gundogan gehaald, die heeft ook meer gepresteerd dan een Xhaka.

Al mag Xhaka jonger zijn, Gundogan moet natuurlijk wel op zijn oude niveau terug komen na zijn blessure en dat is even afwachten.

Knap staaltje scouten van Arsenal dit, hebben zeer waarschijnlijk Xhaka al sinds zijn tijd bij Basel al lopen volgen en vervolgens laten rijpen bij Gladbach met de wetenschap dat ze 'm gelijk zouden binnen halen als hij het daar goed zou doen. Samen met Weigl van Dortmund en Kimmich van Bayern toch echt een van de meest getalenteerde mediocentros in de Bundesliga.

Heb persoonlijk verrassend veel van hem voorbij zien komen dit seizoen ondanks dat ik Gladbach wat meer volgde om te zien hoe het er aan toe ging met de ontwikkeling van Christensen wat uitstekend ging. Maar behalve hem vielen Xhaka en Dahoud ook zeer op in een positieve zin, denk eerlijk gezegd niet dat Gladbach de top 4 zou hebben gehaald zonder hun twee in de middenrif.

25 mei 2016 om 13:47

Het verschil met de rest vind ik vooral dat Xhaka ook echt een gigantische pass in huis heeft, Xabi Alonso niveau, hij heeft echt het lef en het vertrouwen om zo'n bal te geven.

Als tweede natuurlijk zijn agressieve karakter. Een speler die niet met zich laat sollen en er vol in kan klappen. Hij is sterk in de lucht als op de grond, en een echte leider. Dat maakt hem voor mij zo interessant. Die combinatie van dlp en geharde dmf.

25 mei 2016 om 14:22

@arsenaladdict

Hij heeft inderdaad een hele goeie lange pass in de benen á la Xabi Alonso nu je het zegt, volgens statistieken had hij de hoogste long pass completion percentage van alle middenvelders in de Buli met 10 of meer wedstrijden in de benen.

Kortom hij lijkt mij echt de controleur waar Wenger op heeft lopen wachten, wat mij betreft zelfs een verrijking voor de PL als je ziet hoe weinig centrale middenvelders rond lopen die kwalitatief van niveau zijn en zich ook kunnen meten in Europees verband.

25 mei 2016 om 13:47

Knap staaltje scouten? Xhaka staat al 2 jaar goed te voetballen en daarvoor werd zijn naam ook al genoemd in die standaard 'best talents' lijstjes. Wat is daar nou aan te scouten?

Mahrez, Kanté en Payet waren goed scout werk. Bekende talenten kopen heeft niks met scouten te maken, want Xhaka vinden en volgen is niet zo moeilijk

25 mei 2016 om 13:51

Het is alsnog raar dat geen enkele topclub een stap heeft gezet ( wel heel veel interesse ) vanwege de uniciteit van deze speler.

25 mei 2016 om 13:59

Misschien is dat ook een indicatie, dat vele topclubs hem toch niet willen.
Nog maar even afwachten of dit echt een topaankoop is, wat je eigenlijk wel mag verwachten voor 39,5 mil.

25 mei 2016 om 14:01

Ik geloof dat barqa ook geintereseerd in Xhaka was, maar wie weet gaan ze hem eerst in de gaten houden hoe hij het bij Arsenal gaat doen en misschien nemen ze hem over een paar jaar over van Arsenal.

25 mei 2016 om 14:08

@schop1989

Xhaka had een matige eerste seizoen bij Gladbach, en ondanks zijn talent stond hij niet echt aangeschreven als een elite talent bij Basel toenertijd zoals een Odegaard of Halilovic dat wel waren/zijn.

Snap overigens niet waarom je Payet opnoemt ondanks dat hij het al jaren prima had gedaan bij Lille en Marseille en nog voor dat hij naar West Ham verkaste al een volwaardige international was bij het Franse elftal.

25 mei 2016 om 14:11

Arsenal was er ook gewoon als de kippen bij. Het is pas mei he. Ik verbaas mij er ook over dat niemand nog heeft toegehapt, maar ik zie dit vooral als slim en snel handelen van Arsenal.

Xhaka kan zo Carrick vervangen, Xhaka is beter dan de Fernando Twins. Xhaka kan zo Matic vervangen, vele betere distributor etc etc

Bayern heeft al een heleboel spelers, maar als opvolger van Alonso zou het geweldig zijn. Veel fans zagen hem daar ook graag komen.

25 mei 2016 om 14:27

@arsenaladdict

Denk niet dat Bayern hem echt nodig had, die hebben genoeg opties met Sanches, Kimmich, Vidal en Javi Martinez op het CM.

Trouwens Xhaka is niet echt te vergelijken met Matic en Fernando die meer als stofzuigers fungeren en sowiezo minder compleet zijn dan Xhaka.

25 mei 2016 om 14:32

O ik lees t nu dat Arsenal 46 miljoen euro heeft betaald en Xhaka gaat 7 miljoen per jaar verdienen. Als dit wel klopt dan is dat een behoorlijk bedrag!

25 mei 2016 om 14:35

Dat weet ik, maar hij kan er wel spelen in de plaats van die spelers, omdat Xhaka simpelweg meer te bieden heeft en het defensief ook op kan lossen.

Cesc - Xhaka zou bijvoorbeeld prima kunnen werken. Defensief wellicht een tikkeltje minder, maar je hebt zo veel meer mogelijkheden dan.

Vervang je Cesc voor Gundogan, dan heb je helemaal een feestje.

25 mei 2016 om 15:52

@cfcwarrior

Ja wat wil je daarmee zeggen, dat hij omdat hij wat downs heeft gehad hij niet makkelijk te scouten was of niet op de radar was? En dan voor 39 miljoen excl clausules kopen?

1 van de beste spelers van de PL in zijn eerste seizoen voor 14 miljoen is goed scoutwerk vind ik, maar je haalt 1 speler uit een hele rits voorbeelden om mijn punt te verwerpen?

Het punt wat ik maak is dat iemand voor 39 miljoen kopen niet goed scoutwerk is tenzij hij over een paar jaar 150 miljoen waard is. Eigenlijk is het gewoon een speler kopen die in het profiel past wat ze nodig hadden.

Xhaka en hij is binnen, goed gehandeld van Arsenal, nu afwachten wat er voor de rest gebeurd, breedte is belangrijk om succesvol te zijn.

Het is allemaal een beetje raar. Xhaka is een goeie speler met een goeie seizoen achter de rug, een CDM die het goed heeft gedaan en Arsenal kan hem ook goed gebruiken. maar hij wordt gepresteerd alsof hij de beste speler ter wereld is, zo reageren de Arsenal fans hier ook.

Ik hoop voor die zelfde fans dat ze nog een top spits kopen, een winger en een CB want anders zie ik Ozil en Sanchez vertrekken, en snel ook. Binnen een jaar zijn ze beide weg als er deze zomer geen spelers komen die net als hun het verschil maken. Xhaka is wss niet zo bekent bij de beide heren dus zo'n '' topspelers'' is het niet.

Goede aankoop voor Arsenal, maar waarom ze nog vast blijven houden aan Wenger snap ik niet. Mag hopen voor Wenger dat hij komend seizoen kampioen wordt, maar eerlijk gezegd verwacht het niet.

Vrij goede aankoop van Arsenal.
Al denk ik nog steeds dat ze een spits moeten halen en wellicht ook een rechtermiddvelder.
Ik geloof dat Ramsey daar vaak speelt, maar hij heeft overduidelijk niet de explosiviteit die nodig is op die positie. Andere alternatieven die Arsenal heeft zijn Walcott, die simpelweg niet goed genoeg is en dan heb je nog Iwobi, talenvol maar met hem in de basis ga je PL niet winnen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren