Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal krijgt nu al flinke tik te verwerken: sterspeler moet onder het mes

Laatste update:

Mikel Arteta kan voorlopig geen beroep doen op Gabriel Jesus. De aanvaller kampt met een knieblessure en heeft zich moeten laten opereren. Het is niet bekend hoe lang hij exact uit de roulatie ligt, maar de start van de Premier League gaat hij hoe dan ook missen. De blessure houdt verband met de kwetsuur die hem afgelopen seizoen aan de kant hield tijdens een groot gedeelte van de tweede seizoenshelft.

"We zullen hem helaas een paar weken moeten missen", erkende Arteta na de gewonnen Emirates Cup tegen AS Monaco (2-1 na penalty's). "Gabriel heeft een kleine operatie ondergaan na wat ongemakken met zijn knie. Hij zal voorlopig niet inzetbaar zijn. We zullen ons moeten aanpassen. Gelukkig hebben we andere opties in de voorhoede." Vermoedelijk ligt Jesus enkele weken in de lappenmand.

"Het is een grote klap, want hij was net weer op zijn sterkst", gaat Arteta verder. "Vooral de manier waarop hij tegen Barcelona speelde. Hij was in een goede conditie, maar helaas zijn we hem weer even kwijt. We hebben een beslissing moeten nemen die hem het best zou beschermen en waarmee we hem het snelst terug zouden hebben. Vandaar dit besluit."

Jesus deed vorige week donderdag tachtig minuten mee in het doelpuntrijke oefenduel met Barcelona (5-3 winst), alvorens hij door Arteta werd geprezen voor zijn optreden. De Braziliaan liep zijn blessure tijdens het WK in Qatar op en ondervindt er dus nog steeds hinder van. Arsenal treedt zondag in de strijd om de Community Shield aan tegen Manchester City. Zes dagen later is Nottingham Forest de tegenstander.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Dat is wel zuur inderdaad! Selectie is eigenlijk niet breed genoeg om dit, zonder er al te veel op in te moeten leveren, op te lossen.

Zonde, best een sterkhouder en lijkt ook wel blessuregevoelig. Hopelijk maar enkele weken er uit. Lijkt me praktisch om sowieso nog een extra spits erbij te halen.

3 augustus 2023 om 07:49

Maar wie? De Joselu's liggen niet voor het oprapen voor een goedkoop bedrag.

3 augustus 2023 om 07:56

geluk bij een ongeluk dat je Balogun nog in de selectie hebt dan, toch? Ook al lijkt Arteta duidelijk te zijn dat hij weg mag, was het vorig jaar wel een groot succes in de Ligue 1. Ben benieuwd of Martinelli niet in de spits zou kunnen spelen.

3 augustus 2023 om 08:08

Balogun wilt zelf weg

3 augustus 2023 om 08:11

Je hebt gelijk, I stand corrected.

3 augustus 2023 om 09:18

Klopt arsenal890, maar heeft dat niks te maken met dat hij nauwelijks de kans krijgt bij ons denk je? Ik denk dat het toch wel een grote invloed is op zijn vertrekwens. Een combinatie van dat hij zelf 1e spits wil zijn, wat geen reële verwachting is op dit moment, en dat Arteta hem echt veel minder kansen geeft dan Nketiah. Dat zie je in de voorbereiding ook weer. Zelfs toen Jesus nog ''fit'' was, maakte Nketiah meer minuten. Balogun nauwelijks. Ik vind dat persoonlijk erg zonde...

3 augustus 2023 om 09:24

Hij was vorig seizoen verhuurd. Zodra hij terugkwam heeft hij meteen aangegeven dat hij weg wilt. Hoe kun je hem dan de kans geven? Daarnaast is Jesus de duidelijke nummer 1. Balogun krijgt in de voorbereiding minder minuten omdat hij duidelijk gemaakt heeft weg te willen lijkt mij.

3 augustus 2023 om 09:35

Een hoop mensen willen Eddie weg zien gaan omdat Flo dan de kans gaat krijgen volgens hen, maar in zijn hoofd is Flo al lang weg bij Arsenal. Welke ploegen hebben een backup spits van het niveau van Eddie? Buiten City kan ik er geen noemen. Gisteren had Eddie de aanvoerdersband om, laten we gewoon maar accepteren dat hij nergens heen gaat.

En dan ook Arteta de schuld geven dat Flo wil vertrekken. Moet iedereen er nog aan herinnerd worden hoe het precies zat met Saliba destijds? Was ook allemaal de schuld van Mikel....

3 augustus 2023 om 09:44



een back up van het niveau Eddie? Dan overschat je hem wel erg. Is echt een middenmoter spits. 40 miljoen voor hem is fantastisch.

Ik zelf vind dat Arsenal beide van de hand moeten doen. Dan vang je 80-90 miljoen. Dan haal je een type toney

3 augustus 2023 om 10:06

Maar noem eens de ploegen en de spelers die even goed of beter zijn dan? En dan bedoel ik de tweede spitsen.

3 augustus 2023 om 10:10

Spurs (richarlison), Newcastle (Wilson) City (Alvarez), real Madrid (Joselu) , Bayern (Tel) en vast nog wel meer clubs.

3 augustus 2023 om 10:16

Richarlison, serieus?? Wilson is eerste spits en die andere zijn clubs buiten de PL maar ik zag dat ik dat er niet bij had gezet...en wel bedoelde. Dus ik kom alleen op Alvarez uit.

3 augustus 2023 om 10:25

Liverpool met Nunez, Jota en Gakpo?

3 augustus 2023 om 10:36

Richarlison vind ik echt een veel betere spits dan Nketiah. Wilson/isak, een van de twee kun je er eventueel bijzetten. Liverpool zoals John west ook al zegt. Martial vind ik een betere spits.

3 augustus 2023 om 10:56

Oke, dan verschillen we over Richarlison van mening, dat kan. Wilson en Isak worden vaak beiden opgesteld, Isak op de flank maar kan je ook als 2e spits zien. Liverpool vind ik ook een lastige omdat Gakpo en Jota geen echte 9's zijn, maar wel betere spelers dan Eddie, fair enough. Maar mijn punt is dus vooral, wie zou je dan als 2e spits willen zien, die ook als 2e spits wil komen?

3 augustus 2023 om 11:07

Als Jesus geblesseerd is zoals nu zou ik 100% kiezen voor Trossard, doordat ze het op dezelfde manier invullen. Als stormram/echte back up spits zou ik kiezen voor een type Toney. Toney zelf (zonde van de schorsing), Mitrovic of zelfs een Vlahovic. De eerste 2 zullen wel redelijk genoegen nemen met een plek op de bank. Vlahovic niet, maar Jesus is sws elk jaar 3 maanden geblesseerd. Dus als 2de spits maak je veel minuten. Daarnaast kun je met een Vlahovic ook samen spelen met Jesus.

3 augustus 2023 om 11:30

@samcro

Als je op mij doelt, die twee zaken liggen bij mij los van elkaar. Mijn beoordeling van Eddie is niet gekoppeld aan het feit dat ik meer fan van van Flo. Hoe het er in het hoofd van Flo aan toe gaat weet jij net zo min als ik, dus dat is een loos statement. Volgens insiders heeft hij aangegeven weg te willen. In dezelfde periode zijn er berichten van hemzelf dat hij wil vechten voor zijn kans en zijn doel is om 1e spits van Arsenal te worden. De waarheid zal in het midden liggen. En de redenen waarom is en blijft giswerk.

Zelf zou je ook wat minder gepikeerd kunnen doen als iemand een keer iets noemt dat Arteta mogelijk minder goed doet. Volgens mij zeg ik nergens dat Arteta de schuldige is dat Flo wil vertrekken. Ik zeg alleen dat het niet 100% vanuit Flo zelf zal komen. Hoe je het ook wendt of keert, de omgang van Arteta met Flo is één van de redenen (ik zeg bewust ''één van de''!) dat Flo weg zal willen. Daar is toch niks geks aan om zoiets te benoemen? Dat is volgens mij hoe het leven werkt.

Saliba is goed gezien door Arteta inderdaad. Alleen kunnen we niet oordelen hoe het anders zou zijn gegaan. Dus daar heb je niks aan om het te noemen. Misschien als hij het seizoen ervoor al bij ons had gespeeld, dan hadden we wel top 4 gehaald. Is een leeg statement. Dat weten we simpelweg niet. Misschien als hij weg was gegaan vanwege een gebrek aan perspectief, hadden we afgelopen seizoen geen titelrace gehad. Weten we net zo min. Dat iets achteraf goed uit is gepakt, betekent niet dat op het moment van beslissen er geen risico's aanwezig waren. Of dat de kans per definitie super groot was dat het wel goed uit zou pakken.

3 augustus 2023 om 12:03

Doel niet specifiek op jou, maar wat je nu doet is hetzelfde natuurlijk. Gissen naar redenen. Toen lag het volgens velen ook al aan Arteta en zouden we Saliba kwijtraken en zou hij bij een andere club tot grote hoogtes gaan reiken. Allemaal de schuld van Arteta hoorde ik. Nu hetzelfde verhaal met Flo, het ligt allemaal aan Arteta omdat hij zelf gezegd heeft voor zijn kans te willen gaan. Natuurlijk zal hij voor de buitenwereld niet de handdoek gaan gooien, dan zullen andere clubs ook wel twee keer nadenken. Kijk naar Ainsley, komt nergens meer aan de bak omdat hij in het openbaar zijn zwakke mentaliteit liet blijken.

Ik ben niet gepikeerd, wijs er alleen op dat er destijds met Saliba allerlei redenen aangedragen werden die er allemaal naast zaten. Dat kan nu net zo goed zijn, dus zou ik eerder wat terughoudendheid verwachten ipv weer naar de coach te wijzen. Natuurlijk weet ik ook niet alles, maar dit zijn feiten en daar kan je imo wat meer mee dan loze suggesties en hypotheses.

3 augustus 2023 om 16:05

Zeker waar, maar daarom zeg ik ook dat het meerdere redenen heeft . Het is nagenoeg nooit zo dat één kant 100% gelijk heeft. Dat zal in deze dus ook niet het geval zijn. Daarom zeg ik ook niet dat het ''allemaal de schuld van Arteta'' is. Natuurlijk zal Flo dat niet voor de buitenwereld zeggen inderdaad, maar hij heeft het ook gedurende zijn periode bij Reims al gezegd. Het hoeft dus niet direct onwaar te zijn.

De enige reden waarom ik op 1 aspect naar Arteta wijs, is dat Balogun nauwelijks op het veld te zien is geweest. Als daar achteraf duidelijke redenen voor zijn, zoals bijvoorbeeld toen met Auba, dan geef ik mijn ongelijk direct toe. Alleen vooralsnog zijn dat soort dingen niet bekend. Dan beoordeel ik dus op basis van wat ik zie. En ik zei dat Balogun nauwelijks de kans krijgt om zich te bewijzen (ook in bekerwedstrijden etc. nauwelijks; notabene op de flank 1x). Dat is gewoon een observering in deze. En eerder was het natuurlijk zo dat hij nog 0 ervaring had. Maar zijn leenbeurt bij Reims was wel degelijk indrukwekkend.

Vandaar dat ik het opvallend vind. Als ze besluiten te cashen op Balogun heb ik daar overigens ook geen problemen mee he. Zou het juist een goed besluit vinden. Net zoals met Iwobi en Ox destijds. Bij bijvoorbeeld Ainsley hebben ze dat nagelaten, juist vanwege die onzekerheid van wel of niet selectiespeler. Dus dat vind ik nu met Balogun juist goed als ze dat van tevoren bepalen. Ik had alleen gehoopt dat hij nu in de voorbereiding wel meer de kans had gekregen, dat is het enige.

3 augustus 2023 om 08:02

Was al geweten bij city, regelmatig toch eens een blessure. Maar hoor je toch veel bij topsporters blessures is ook normaal veel belasting.

3 augustus 2023 om 08:19

Klopt. Maar dit is wel nog altijd van het WK. Lijkt mij an ook dat de eerste operatie niet vlekkeloos is verlopen, gezien het feit het weer hetzelfde discomfort is.

3 augustus 2023 om 09:13

Had gelezen dat het om het schoonmaken ging, niet uitzonderlijk dat dit moet gebeuren maar wel balen natuurlijk. Hopelijk blijft dit niet terug komen want dan moet je echt naar vervanging gaan kijken.

Nou Arsenal ik zeg snel Gimenez halen voor 30m

3 augustus 2023 om 08:01

Haha daar komen ze dan van een koude kermis thuis. Die is niet te koop, of arsenal moet heeeeeeel diep in haar portemonnee duiken. Onder de 50 laat Kloezoe hem echt niet gaan. En voor dat bedrag kochten ze jesus ook geloof ik, kortom, gaat niet gebeuren.

3 augustus 2023 om 08:22

Nou die is uiteindelijk wel te koop hoor, want Gimenez heeft zelf ook al aangegeven dat hij toch wel wil gaan luisteren als er een mooie club voorbij komt met een serieuze aanbieding. Dat is tot nu toe niet geweest. En het is niet zo dat Feyenoord ineens bakken met geld heeft na één succesvol jaar. Een Arsenal zie ik gewoon lachend 45 miljoen op tafel leggen. Voor dat bedrag zou Gimenez by far jullie duurste uitgaande transfer worden. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar geloof één ding. Hoe harder een TD roept dat een speler niet te koop is, hoe sneller hij zwicht als er een recordbedrag op tafel komt te liggen.

3 augustus 2023 om 08:23

@R9Neymar, ik denk dat 30 inderdaad net te weinig is maar als ze rond de 37,5 gaan zitten dat Kloezoe dat gewoon accepteert. Is voor Feyenoord momenteel gewoon een mega bod. En inderdaad, het is krom dat er voor een Timber die een matig seizoen draait bijvoorbeeld 45 word betaald. Maar door de jaren heen hebben spelers van Ajax europees stappen gemaakt voor grotere en grotere bedragen, ook bij ‘ons’ begonnen de transfers kort na 30 miljoen pas en gingen steeds iets stijgen door CL successen en meerdere kampioenschappen, dat kan bij jullie ook gebeuren mits je van die 35/37,5 die je nu misschien krijgt een deel goed investeert en goed mee kan draaien in de CL. En als zo’n Giminez maar ook Kökcu het goed doen bij hun volgende clubs spoort dat de grote clubs de volgende keer ook aan om wat meer te betalen voor een Feyenoorder. Want de vorige die voor die bedragen gingen hebben zich dan ook bewezen.

3 augustus 2023 om 08:52

Voor 45 miljoen gaat Gimenez nergens heen. Dan moet er echt 50-60 miljoen op tafel komen. Ben ook wel benieuwd waar heeft gestaan dat Santi wel wil gaan luisteren naar eventuele aanbiedingen. Hij en zijn vriendin hebben juist meermaals aangegeven dat ze enorm gelukkig zijn en zeker willen blijven komend seizoen in R'dam.

3 augustus 2023 om 09:05

@ajaxfollower,

Giminez heeft gezegd dat hij het liefst wilt blijven, maar kan geen beloftes maken. Dat zijn toch andere woorden dan die van jou.
Natuurlijk is elke speler te koop, bij iedereen.

Persoonlijk denk ik dat Giminez ook niet klaar is voor de volgende stap. Jaar ervaring als eerste spits en CL kan hem goed doen. Dan komt hij ook wel anders binnen.

Ik las dat PSG interesse had in Ramos van Benfica. Ik hoop niet dat Roger Schmidt gelijk weer bij Feyenoord uitkomt.

3 augustus 2023 om 12:14

Dat zijn andere woorden dan die van mij inderdaad, maar ze hebben wel dezelfde lading. Als er voor Gimenez een mooie club voorbij komt, dan klopt hij bij Te Kloese aan dat hij weg wil. Zo realistisch moeten we wel wezen.

3 augustus 2023 om 08:06

Het zou een beetje vreemd zijn om die in de spits op te stellen. Daarnaast denk ik niet dat Atletico hem voor een dusdanig laag bedrag laat gaan.

3 augustus 2023 om 08:15

Wat moet Arsenal met Gimenez? Ze hebben Jesus, Nketiah & Balogun al. Daarnaast kunnen Trossard en Havertz ook als valse spitsen spelen.

Mocht Balogun of Nketiah verkocht worden, dan denk ik dat men wel hoger gaat mikken dan Gimenez.

3 augustus 2023 om 08:25

Nketiah en Balogun zijn toch niet zo ver en hebben toch niet dezelfde potentie als Gimenez? Dat zijn twee leuke back-ups die binnen een paar jaar in het rechterrijtje PL spelen.

3 augustus 2023 om 08:29

Waarom zou gimenez meer potentie hebben dan Balogun? Vorig jaar 22 goals gemaakt bij Reims in de Ligue 1.. en Eddie heeft tegen topploegen gespeeld en gescoord. Heeft gimenez dat ook al gedaan.

3 augustus 2023 om 08:33

Balogun niet dezelfde potentie als Gimenez? Meen je dit serieus?
Balogun heeft er vorig jaar 22 gemaakt in de Ligue 1 bij een team als Stade Reims man...

Balogun heeft minstens even veel potentie, zo niet meer...

3 augustus 2023 om 09:22

Mag hopen dat dit betekent dat Balogun nu wel blijft Glennn... Jesus zal nog wel vaker geblesseerd zijn gok ik en met alleen Nketiah kun je de ambitie van de titel wel in de ijskast zetten komend seizoen. Nketiah heeft het namelijk nog steeds niet in zich om 1e spits te zijn die week in, week uit kan presteren. Tenminste, dat heeft hij nog steeds niet bewezen te kunnen. Vaak een leuk periode, om daarna zijn complete productie in te zien kakken.

Ik hoop overigens niet Havertz in de spits te zien, want daar misbruik je hem gewoon echt. Dat deed Chelsea ook telkens namelijk en dat pakte bijna nooit goed uit. Trossard kan nog wel overigens.

3 augustus 2023 om 11:59

Nee klopt. Maar Havertz kan er wel en kan wat anders brengen als spits.

Balo of Trossard nu nummer 1, zou top zijn.

3 augustus 2023 om 16:08

Klopt, alleen zie ik het niet gebeuren. Dus in dat geval hoop ik dat we voor Balogun wel lekker gaan cashen, a la Ox en Iwobi. En dat het geld dan wordt gebruikt voor een 2e spits. Ik zou bijvoorbeeld Ollie Watkins echt geen verkeerde optie vinden. Toch al een aantal seizoenen gewoon stabiel en een leuk profiel qua kwaliteiten.

Persoonlijk zou ik Nketiah dan ook verkopen, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan Jesus, bijvoorbeeld Watkins, Trossard en Havertz als echt nood 4e keus.

3 augustus 2023 om 08:19

Benfica dreigt nu wel Ramos kwijt te raken voor 80 miljoen aan PSG. Sluit niet uit dat ze Gimenez als opvolger zien. Maar dan zal 30 miljoen niet genoeg zijn

3 augustus 2023 om 08:40

Haha dat zou wel erg paniekerig zijn

Sneu voor Jesus zelf, hij is toch wel vaak geblesseerd. Al kan dit voor Arsenal ook goed uitpakken als ze nu nog wel voor een extra spits gaan. Want Nketiah is net niet goed genoeg, zeker niet als eerste spits.

3 augustus 2023 om 08:18

Arsenal gaat pas voor een extra spits als er eentje vertrekt.

Balogun, Nketiah, Jesus, Trossard en eventueel Havertz.

Als er eentje vertrekt, dan kan Arsenal spenderen.. Nu niet helaas...

Eigenlijk moet men Turner, Cedric, Pepe, Tavares, Lokonga (verhuur eventueel) en desnoods Holding nog verkopen. Dan gewoon Raya en een spits of buitenspeler (rechts) erbij halen.

Raya & Toney bijvoorbeeld. Of Raya & Kudus. Of Raya & Pino of Williams (nico).

3 augustus 2023 om 09:32

Ik verwacht sowieso nog verkopen Glennn. Cedric, Pepe, Tavares, Lokonga en Holding moeten sowieso nog weg. Niet eens vanwege nieuwe aankopen, maar gewoon omdat ze niet goed genoeg zijn. Het enige probleem is dat bijvoorbeeld Cedric en Holding niet weg willen. En dat er weinig interesse lijkt te zijn voor hen..

Toney zou top zijn, alleen heb je daar tot januari nog niks aan.. Tweede keeper zou voor mij persoonlijk minder prioriteit hebben dan een concurrent voor Saka/nieuwe spits. Kwalitatief is het een te grote stap achteruit als Saka een keer rust moet hebben of geblesseerd raakt (gebeurd gelukkig nauwelijks tot nu toe).

3 augustus 2023 om 11:58

Holding kan prima blijven, maar hopelijk geen minuten maken...
De rest mag sowieso weg van mij. Lokonga wellicht nog verhuren.

Tavares is te min, maar kan nog wel wat opleveren haha. Echt een wingback voor 5 mans defensie...

Ik zou een back-up voor Saka en een nieuwe spits willen zien. Raya hoeft nie, mocht Turner blijven haha...

Dromen zou zijn: Pino, Nico Williams, Olise of Kudus & Toney, Vlahovic, David, Kolo Muani bijvoorbeeld. Maar dan moet je ook nog flink verkopen...

Nketiah, Tavares, Cedric, Pepe en eventueel Holding en Lokonga.wellicht ook nog Patino.

Liefst Nketiah, maar kan ook Balogun...

3 augustus 2023 om 16:12

Dan kun je hem dus wat dat betreft beter verkopen in mijn optiek . Omdat hij Engels is zal hij nog wel wat meer opleveren dan een andere speler van gelijke kwaliteiten. Als hij toch niet speelt, verspil je ook salaris. Dan liever hem verkopen en de funds gebruiken ten behoeve van een spits/winger. Centraal hebben we namelijk toch keuzes genoeg. Saliba, Gabriel, Kiwior, White, Timber en Tomiyasu kunnen allemaal centraal.

In dat geval zou ik dus zowel Balogun als Nketiah verkopen. Zeker als iemand als Vlahovic nog een mogelijkheid is. Verder ook eens met jouw lijstje qua verkopen. Wat mij betreft zijn al die spelers op hun plek 4e of 5e keus en in die positie zou je dus ook gewoon een jeugdspeler kunnen gebruiken.

Jesus blijft een gemis natuurlijk. Nu Trossard maar als 9 gebruiken. Dat vulde hij vorig seizoen uitstekend in. Hopelijk wordt er nog een type Toney toegevoegd aan de selectie. Dan kunnen balogun en Nketiah verkocht worden.

3 augustus 2023 om 08:16

Ik zou Balogun houden en een type Toney (of Toney) halen. Ja, hij is geschorst, maar wel een klasbak zeg...

Liefst zou ik Nketiah zien vertrekken voor 35 a 40 miljoen (gezien de geruchten). Gewild bij WHU en Palace...

Hoop ook op Trossard in de punt of Balogun nu. Die heeft ook wat pijntjes gehad, maar hoop eigenlijk wel dat hij nog een kans krijg bij Arsenal. Erg talentvolle spits. Talentvoller dan Nketiah in mijn ogen.

3 augustus 2023 om 08:28

Tja balogun wilt zelf weg. Hij wilt basisspeler worden. Dat zal hem dus niet worden.

3 augustus 2023 om 08:35

Dit is dan toch zijn kans. Fit zijn & aantonen dat je starter bent.

3 augustus 2023 om 08:40

Ja voor een weekje of 2. Zodra Jesus terug is zal hij hoe dan ook weer op de bank plaatsnemen. Jesus is de nummer 1, hoe goed je het ook opvangt zoals Trossard vorig seizoen.

3 augustus 2023 om 09:32

Jesus ligt er 6 weken uit.

3 augustus 2023 om 09:41

Dat betwijfel ik arsenal890. Jesus is wel vaker geblesseerd, dus je krijgt kansen. Kijk alleen al naar de hoeveelheid minuten die Nketiah per seizoen krijgt. Natuurlijk zal Balogun er voor moeten werken. En ik zeg ook niet per definitie dat het hem gaat lukken. Maar de kans ligt er wel degelijk. Jesus ligt er denk ik wel langer dan 2 weken uit overigens.

Balogun zijn situatie vind ik persoonlijk gewoon jammer. Hij heeft zeker kwaliteiten en ik denk ook echt wel potentie. Alleen gaat het bij ons waarschijnlijk nooit wat worden, vanwege meerdere redenen. Daar zit een deel ''eigen schuld'' bij (werkethiek, houding, teveel eisen stellen) en ook een deel mismanagement vanuit Arteta. Dat gecombineerd met de concurrentie van Jesus. Ik had in ieder geval graag gezien dat Arteta hem nu in de voorbereiding veel meer kansen had gegeven. Wat dat betreft lijkt Arteta toch een aantal lievelingetjes te hebben..

Overigens ving Trossard het zeker goed op vorig seizoen, maar hij had wel een compleet gebrek aan goals. Bij terugkomst van Jesus had hij direct 4 goals in 3 wedstrijden.

3 augustus 2023 om 09:49

Vorig seizoen vergeten? we wonnen 7x op rij met trossard en zodra Jesus weer fit was kreeg hij direct de kans. Trossard is zelf geen doelpuntenmaker, maar hij zorgt er wel voor dat andere scoren. dat is evenveel waard.

Als Balogun vanaf het begin al zegt dat hij weg wil waarom hem dan kansen geven?

3 augustus 2023 om 11:19

Zeker niet vergeten arsenal890. Ik ben ook absoluut tevreden met Trossard. Vind ik een top aankoop. En hij deed het zeker goed. Ik ben er alleen niet van om resultaten direct te correleren aan wie er in de spits stond. Ja we wonnen 7x op rij met Trossard, die 0 goals maakte in die 7 potten maar wel veel assists gaf. Klopt. Maar we speelden de wedstrijden waarin Jesus scoorde niet gelijk vanwege het gemis aan Trossard of dat Jesus de wedstrijd niet besliste. Dat kwam omdat de verdediging bagger speelde, vanwege het gemis van Saliba. Sterker nog, als het ''team'' speelde zoals daarvoor dan had Jesus die wedstrijden voor ons beslist.

Dat zegt dus niet zoveel. Maar goed, is ook een non discussie. Balogun gaat inderdaad weg. Dat vind ik persoonlijk gewoon zonde, want ik zie een goede spits in hem en had hem graag bij ons zien blijven. Overigens heb ik net zo goed een interview met hem gezien dat hij 1e spits van Arsenal wil worden en daar voor gaat. Dat is gewoon in dezelfde periode als dat hij weg wil. Dus het één heeft simpelweg met het ander te maken. Dat is wat ik alleen maar aan wil geven.

Dat heeft verder niks met de kwaliteiten van Nketiah te maken en dat ik vind dat wij een betere 2e spits moeten hebben. Zeker wanneer onze 1e spits zo vaak geblesseerd is.

3 augustus 2023 om 11:54

Ik zou Nketiah verkopen en Balogun nu de kans geven. Topper erbij halen voorin. Maar wie is nog beschikbaar?
David van Lille? Kolo Muani? Vlahovic? Isak (niet beschikbaar gok ik)? Alvarez (city, maar zie hme ook niet snel weg mogen naar ons), Wahi (lijkt naar Chelsea te gan helaas), Toney (geschorst), Watkins (wel wat ouder al), Ferguson( pas verlengd en duur dus, lees: Brighton), Moukoko?, Orban?
Lautaro lijk ook onhaalbaar.

Al zitten hier ook al wel wat ''talentjes'' tussen... ipv gevestigde toppers.

3 augustus 2023 om 08:27

Mwah trossard veel beter van de zijkant.

3 augustus 2023 om 08:29

Ja en daar staan ene Martinelli en Saka die hij niet uit de basis zal spelen. Kan prima als vervanger van Jesus spelen.

3 augustus 2023 om 08:34

Kan uiteraard wel maar niet wenselijk. Kijken wat Arteta gaat doen, die gaat er over

3 augustus 2023 om 16:46

Is volgens mij ook gehaald als back-up voor Martinelli, die teveel uren maakte. Arteta en Edu kopen slim in, spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Dat kwam goed van pas toen Jesus geblesseerd raakte

Vorig seizoen was hij er ook al een tijd uit met een blessure. Zonde man heerlijke speler.

Daar gaat het seizoen alweer voordat het begonnen is. Nketiah weer maanden als spits. Als Arteta zich nou eens daadwerkelijk had gefocust op posities die nodig waren ipv 116m te verspillen aan Rice..

3 augustus 2023 om 08:42

Verspillen aan Rice? Dat is de beste koop van de laatste 10 jaar. 40 miljoen voor een reservekeeper vind ik meer gekkenwerk

3 augustus 2023 om 08:46

Nou ik moet het nog maar zien. Ik vind Partey als 6 een klasse beter en ik kan nou ook niet zeggen dat Rice een fantastische box to box is. Vond hem gister wederom enorm matig. 116m voor een speler van zijn kwaliteit, vind ik inderdaad verspilling van geld. Hoe is dat de beste koop in de afgelopen 10 jaar zonder een officiële wedstrijd?

3 augustus 2023 om 08:53

Klopt, heeft pas 200 wedstrijden voor west ham gespeeld. Beste stats als speler in PL. Wakker worden vriend

3 augustus 2023 om 08:54

Mag een speler ook de tijd krijgen? Of moet een speler meteen de sterren van de hemel spelen in pre season?

3 augustus 2023 om 09:21

Leuk die stats. Het gaat erom wat hij bij ons gaat doen. Ik vind het simpelweg geen box to box. Zoals ik al zei, Partey is echt een klasse beter op 6. En je kan het niet de beste aankoop van de afgelopen 10 jaar noemen want hij heeft nog niks laten zien. Martinelli, Odegaard, Saliba etc zijn allemaal veel betere transfers tot nu toe. Geld verspilling is misschien overdreven maar vorig jaar hadden we Xhaka in de positie en die droeg toch flink bij aan de aanval. Ik zie Rice dit niet zo 1 op 1 overnemen.

3 augustus 2023 om 09:41

Je hebt helemaal gelijk

3 augustus 2023 om 09:47

@tilburg013.

Ik snap je sentiment en wat betreft spits ben ik het met je eens. Alleen wat betreft Rice ben je wel overdreven negatief en ook veel te snel.. Op basis van een paar voorbereidingspotjes heb je nu al een oordeel klaar. Dat lijkt mij wat overdreven. Is er veel te veel voor Rice betaald? Ja, 1000%. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat betekent niet dat Rice kwalitatief gezien een slechte speler is. Rice als speler is gewoon een geweldige aankoop. En ook zeker nodig trouwens. Ons middenveld was ook zwak bezet. Partey is inderdaad top, maar heeft ook nog geen enkel seizoen volledig top gespeeld. Ik zou Partey dus ook zeker niet uit de basis halen voorlopig.

Verder word ik ook niet heel vrolijk van Nketiah als 1e spits de komende tijd. Ik snap het eindeloze krediet dat hij krijgt van Arteta niet. Ook in deze voorbereiding weer.. Nketiah maakt de meeste minuten van iedereen. Waarom? Alleen, wie wil je als nieuwe spits kopen? Dat is nog wel lastig vind ik. Wat voor een profiel zoek je? Toney zou ik top vinden, maar die is nog een halfjaar geschorst.. Vlahovic? Zou ik ook een goede vinden, maar wat betaal je voor hem?

3 augustus 2023 om 11:42

Misschien overdrijf ik wat inderdaad maar ik baal ontzettend dat we nu weer geen seizoen kunnen beginnen met onze sterkste team. Vorig jaar hebben ze ook al amper met de sterkste 11 kunnen spelen. Met Rice is het idd nog afwachten maar als ik Partey op 6 zie spelen gisteren dan wordt het mij duidelijk dat hij momenteel onmisbaar is op die plek.. ik hoop dat Rice zich net zo kan ontwikkelen als Xhaka in die rol. Kwam gisteren wel paar keer in goede posities en had ook kunnen scoren.

3 augustus 2023 om 13:37

Raya is niet gekomen als reservekeeper hoor. Hij zal Ramsdale vanonder de palen spelen komend seizoen. Puur qua data is Raya de 4de beste keeper in PL. Ramsdale staat op plaats 13.

3 augustus 2023 om 14:15

Alleen werkt voetbal niet zo, dus ik zie Raya geen basisplek pakken.

3 augustus 2023 om 14:43

Voetbal werkt zeker zo of heb je onder een steen geleefd de laatste jaren.

3 augustus 2023 om 15:15

Natuurlijk werkt het niet zo haha. Dat zou betekenen dat elke speler bij welk team dan ook hetzelfde zou presteren.

3 augustus 2023 om 08:43

Rice is natuurlijk geen overbodige aankoop of verspilt geld. Daarnaast kun je niet een spits gaan kopen als je er al 3 hebt rondlopen.

3 augustus 2023 om 16:51

De som die Arsenal heeft betaald voor Rice was deels ook een statement, bovendien hebben ze een speler kunnen overtuigen om naar Londen te komen ipv Manchester

Wel een beetje zuur dit. Ben benieuwd hoe Arteta dit gaat oplossen. Zal toch Eddy gaan worden. Als je deze jongen nu passeert wil die op zeker weg. Maar Eddy heeft niet het gewenste niveau voor basis. Kijken hoe de puzzel gelegd gaat worden. Persoonlijk vind ik Martinelli alles in zich hebben om een topspits te zijn/worden. Voordeel daarvan is dat ook Trossard kan spelen op links, die verdient toch ook wel een plekje.

3 augustus 2023 om 09:57

Zou dat dan zo'n probleem zijn als Nketiah weg wil? Ik snap juist dat eindeloze krediet dat hij krijgt niet.. Ja hij is eigen jeugd en het is zeker geen slechte speler. En als je erop kon vertrouwen dat Jesus 80-90% van de tijd fit was, dan had ik minder tegen Nketiah als back-up. Maar de kans is groot dat Nketiah gewoon 40-50% van de wedstrijden in de basis gaat starten (misschien 30%, maar dan nog). Hij heeft wat mij betreft bewezen dat hij daarvoor niet goed genoeg is. Als hij weer 2 maanden alles moet spelen, dan missen we echt flink wat kwaliteit. Overigens is hij ook geen ''impact sub'', wat mij toch wel tegen valt. Vorig seizoen is hij in de PL 21 (!) keer ingevallen en daarin heeft hij slechts 1 goal gemaakt (0 assists). Als je de 7 wedstrijden daarvan af haalt dat hij minder dan 10 minuten kreeg qua invalbeurt, is het alsnog slechts 1 goal en 0 assists in 14 invalbeurten.

Ik zou het juist slim vinden als wij gaan ''cashen'' op spelers als Nketiah. Kijk of we er een Oxlade-Chamberlain/Iwobi achtig bedrag voor kunnen krijgen.

Martinelli als spits kan zeker werken inderdaad. Alleen vergt dat nog wel flink wat aanpassingen in zijn spel. Het is dus best een gok in mijn optiek. Op links heeft hij meer de vrijheid en ruimte om gevaarlijk te zijn denk ik.

3 augustus 2023 om 10:01

Vind ik ook, ben het helemaal met je eens. Ik vraag me gewoon af wat Arteta gaat doen. En Henry begon ook op links met veel ruimte, denk dat Marti de potentie heeft om ook omgeturnd te worden. Heeft de snelheid techniek en kracht en scoort erg makkelijk.

3 augustus 2023 om 11:13

Zeker waar! Alleen had Henry wel meer overzicht. Dat hielp hem bij de transitie van linksbuiten naar de spits positie. Dat en natuurlijk veel meer talent. Maar het kan zeker werken met Martinelli. Ik zie in Martinelli eigenlijk een beetje een nieuwe Alexis Sanchez. Zo'n type spits zou hij wel kunnen worden.

Misschien Abraham terughalen naar Engeland? Of voor iemand als Watkins gaan bijvoorbeeld. Die zal het vast niet erg vinden om niet alles te kunnen spelen, maar doet het bij Villa toch aardig. Jammer dat Inter Marcus Thuram heeft aangetrokken, want zo'n speler had Arsenal ook wel gratis kunnen gebruiken.

En nu zal je zien hoe dramatisch de aankoop van Kai Havertz was, nu kan je hem prima als (valse) 9 gebruiken en ze zullen spijt hebben ook.

3 augustus 2023 om 09:32

Humble pie als blijkt dat Havertz onder Arteta weer gaat shinen gaandeweg dit seizoen.

3 augustus 2023 om 09:36

Dan ben ik de eerste die zich zal verontschuldigen, maar eerlijk is eerlijk vertrouwen in Havertz heb jij toch ook niet?

3 augustus 2023 om 10:10

Ik heb vertrouwen in Arteta, dus wacht geduldig af tot Havertz zijn vorm weer hervonden heeft. Als we in januari/februari nog geen verbetering zien is het een ander verhaal, tot die tijd geef ik hem de kans om die malaise waar hij een aantal jaren in gezeten heeft te ontgroeien.

3 augustus 2023 om 11:11

Ik hoop alleen niet dat hij Havertz in de spits gaat zetten Samcro. Ondanks dat wij anders spelen dan Chelsea, is dat gewoon echt geen positie voor Havertz. Wat mij betreft is Havertz pas na Trossard de optie voor de spitspositie.

3 augustus 2023 om 11:25

Hoop ik ook niet, maar Havertz is wel een ideale speler om in de spits te komen vanuit het middenveld. Met zijn lengte kan hij ook bij voorzetten van waarde zijn. Ik heb ergens het gevoel dat hij de Havertz van bij Leverkusen weer kan worden bij ons, maar dat is ook zeker voor een groot deel hoop.

3 augustus 2023 om 11:34

Zeker, ik zie ook wel wat Arteta met hem wil daarin. In de voorbereiding zag je dat al een paar keer terug komen. Havertz past qua profiel prima in die rol van in de box komen. Daarom zie ik hem dus ook pas als 4e spits, omdat hij er dan al moet zijn. Je haalt dan te veel van zijn kwaliteiten weg. Ik hoop het ook in ieder geval. Voor een middenveld Partey/rice - Havertz - Odegaard moet Havertz nog wel gaan werken aan zijn verdedigende kwaliteiten. Tenminste, als je het wil invullen zoals je het met Xhaka deed.

1 tegenvaller, weliswaar een forse, en de fanbase is alweer in zak en as, wat een mooie wereld. Trossard speelde vorig seizoen spits en toen wonnen we er 7 op rij, met Eddie ging het ook niet zo slecht als iedereen maar blijft voordoen. Natuurlijk zullen we Jesus missen, maar om dan maar te doen dat het meteen weer spelen om de EL plekken of lager wordt vind ik zo overdreven. Zelfs wordt er gezegd dat we Rice niet hadden moeten halen, omdat ie nog niet de sterren van de hemel speelt in pre-season. Kom op hoor. Deze pre is voornamelijk gebruikt om andere speelwijzen, patronen etc in te passen. Vorige pre was alles hosanna omdat we met dikke cijfers wonnen en nu niet, maar om dan maar meteen negatief te worden.. Ik denk dat het allemaal wel goed komt, maar de nieuwe spelers zullen even wat tijd nodig hebben, laten we die ook geven.

3 augustus 2023 om 10:08

In zak en as is ook weer een beetje overdreven Samcro. Soms zijn de bewoordingen iets te sterk waarschijnlijk, maar jij scheert nu ook iedereen die hier niet zo blij mee is over één kam. De enkeling die dat over Rice zegt bijvoorbeeld, daar maak jij een hele fanbase van .

Dat gezegd hebbende, ik baal hier wel gewoon echt van. Ik vind de spits positie wel een probleem dat niet aangepakt wordt. Ja we hebben spelers die er ''kunnen spelen''. Alleen is dat niet iets wat echt top is als je voor de titel wil gaan. Wij verschillen per definitie van mening omtrent Nketiah, maar buiten dat probeer ik er wel objectief naar te kijken. Nketiah deed het niet slecht inderdaad. Alleen zit er in mijn optiek wel een verschil tussen niet slecht en goed - echt goed. Het verschil in niveau tussen Nketiah en Jesus is en blijft in mijn optiek te groot. En dat vind ik wel een probleem als Jesus er weer 4 weken (of langer) uit ligt bijvoorbeeld. En om heel eerlijk te zijn, als invaller valt Nketiah mij ook tegen. 21 invalbeurten in de PL en daarin 1 goal en 0 assists. Dat is gewoon erg mager. Ik zou dus graag nog een nieuwe spits zien.

Overigens eens met dat de nieuwe spelers de tijd moeten krijgen. En ik snap het testen in de preseason wat Arteta doet. Ik ben ook niet nu opeens negatief over onze kansen vanwege preseason. Preseasons zeggen namelijk niks. Ik kan mij nog herinneren dat Real in een preseason alles verloor en daarna doodleuk alle prijzen pakte. Het zegt dus niks inderdaad.

3 augustus 2023 om 10:14

Ik maak er geen hele fanbase van, het is een toevoeging op het negatieve sentiment dat snel (imo veel te snel) de overhand krijgt. Dat jij een voorkeur hebt voor Flo is bekend, maar ik denk dat je je er beter bij neer kunt leggen dat Flo niet meer voor Arsenal zal spelen. Ik heb net nog iemand gevraagd om spitsen te noemen die backup zijn bij hun club en hetzelfde niveau hebben als Eddie of beter. Er zijn er buiten Alvarez niet veel denk ik. Dan kan het verschil wel groot zijn, het is nog altijd beter dan een Welbeck, Bendtner, Chamakh of Sanogo....

Ik denk dat ze volgende zomer een topspits erbij willen halen, deze zomer waren de pijlen gericht op Rice. Volgend jaar Osimhen (mits nog bij Napoli of al uitgekeken in SA) of Ferguson (mijn voorkeur) of Toney....of een andere. Deze zomer nog een spits erbij zie ik niet gebeuren of we moeten alle deadwood verkopen en dat geld ook direct beschikbaar hebben.

3 augustus 2023 om 11:01

Nja, je zegt letterlijk ''de hele fanbase'', dus vandaar dat ik het zeg. Ik snap dat je over Balogun begint, maar zoals je ziet heb ik hem in mijn hele reactie bewust niet genoemd. Dat omdat ik mij er dus al bij heb neergelegd. Dat heeft verder ook geen invloed op mijn mening over Nketiah. Die is namelijk gebaseerd op de prestaties van Nketiah zelf.

Ik snap dat andere clubs ook niet altijd top back-up spitsen hebben. Maar het verschil is wel dat hun back-up spitsen vaak minder spelen dan dat Nketiah bij ons moet spelen. Jesus is blessuregevoelig gebleken. Onze situatie is dus iets anders dan dat van onze concurrenten. Het is een beetje 50/50. Gakpo heeft het als niet spits zijnde bij Liverpool in de spits bijvoorbeeld beter gedaan dan Nketiah bij ons. Martial, die door iedereen belachelijk wordt gemaakt, heeft betere stats dan Nketiah. Dan heb je inderdaad een Richarlison bij Spurs die minder was, maar normaliter als speler is hij wel degelijk beter dan Nketiah. Chelsea had inderdaad een mindere back-up, al hadden die überhaupt geen spits..

Maar we kunnen voor een back-up van ons ook kijken bij lager geklasseerde ploegen he. Je noemt zelf al Toney. Zijn schorsing is een nadeel, maar die had ik graag gezien. Ollie Watkins zou een goede back-up kunnen zijn. Dan heb je nog een aantal spelers die qua stats gelijkwaardig aan Nketiah zijn of beter (relatief gezien dan): Awoniyi (10 goals 1 assist), Enciso (4 goals 2 assists; minder minuten dan Nketiah), Solanke (6 goals en 7 assists; wel veel meer minuten) en Mitrovic (14 goals en 2 assists; meer minuten). Daarmee wil ik niet zeggen dat ik al die spelers geschikt vind, maar zeker Toney en Watkins zou ik goede keuzes vinden. Het hoeft natuurlijk ook geen PL spits te zijn he. Een Vlahovic zou dit seizoen gewoon kunnen.

Volgende zomer topspits zou kunnen inderdaad. Is wel de vraag wie. Ferguson is (nog) geen topspits bijvoorbeeld. Wel talent natuurlijk. Maar goed, dat is pas volgend seizoen. Ik heb vertrouwen in de huidige selectie hoor. Ik zit er absoluut niet negatief in. Ik wil alleen graag de titel. Dat gaat heel moeilijk worden. Maar daarvoor is in mijn optiek dus een betere 2e spits nodig en een back-up voor Saka nog.

3 augustus 2023 om 11:22

Ik wil niet gaan muggenziften, maar ik zeg de fanbase en verderop kom ik pas met die opmerking over Rice.

Ik vind het top als we een betere spits dan Eddie erbij halen als backup, hoe hoger de norm in de selectie hoe beter. Ik vind het alleen allemaal wat overdreven hoe er over Eddie gesproken wordt, als we voorgaande jaren mindere backups hadden dan nu. Toney in de winter, laat maar komen! Ik riep al om hem toen Brentford net in de PL speelde. Watkins mag ook, maar weet niet of die backup wil zijn. Vlahovic ben ik niet meer zo van overtuigd, plus het feit dat hij niet wilde komen en dan hoef je nu ook niet meer aan te kloppen imo.

Ik denk dat binnen Arsenal ook alles gericht is op de titel, dus over de instelling en motivatie maak ik me heel weinig zorgen. Ik vind het alleen vermakelijk en typisch dat een deel van de fanbase (zo beter direct in een depressie valt als er iets tegen zit. Dat zal wel komen door de zware jaren die we gehad hebben...

Oh ja, backup Saka ook zeker welkom! Nelson leuke jongen, maar weet niet of dat er echt nog uit gaat komen.

3 augustus 2023 om 11:45

Oké prima, heb je gelijk in. Omdat je een heel verhaal typt waarbij je ook nog benoemt dat fans doen alsof we om EL plekken gaan spelen nu Jesus geblesseerd is, heb ik dat bij elkaar gehaald. Mijn fout.

Daar zijn we het sowieso over eens, die norm. Misschien dat er overdreven negatief over Nketiah wordt gesproken, maar ik vind juist dat omdat hij eigen jeugd is dat er teveel over het hoofd wordt gezien bij hem. De waarheid zal dus in het midden liggen. Natuurlijk hadden we in het verleden mindere back-ups, maar de hele selectie was ook minder. Overigens presteerde iemand als Welbeck beter dan Nketiah hoor. Idem voor Giroud toen hij back-up was. Lacazette was ook geregeld de back-up van Auba, betere back-up. Dus in het recente verleden hadden wij toch echt wel betere back-ups dan nu.

Of ze willen komen is een 2e, maar er zijn in ieder geval opties. Overigens denk ik dat spelers van dergelijke clubs echt wel over te halen zijn om bij ons te komen voetballen. Zelfs als ''back-up'', wat je natuurlijk niet zo pertinent tegen hun gaat zeggen. Dat Vlahovic niet wou komen is sentiment, dat moet je wat mij betreft loslaten bij zakelijke punten. Als hij nu wel wil komen, voor een veel lagere transfersom, dan is hij wat mij betreft echt wel welkom. Kwalitatief is hij namelijk absoluut goed genoeg.

Zeker komt dat vanwege de zware jaren . Maar bij mij komt het ook voort uit wat ik vorig seizoen heb gezien. We waren dichtbij, maar door bepaalde zaken is het niet gelukt. Daar was het gebrek aan goede back-ups één van. Dat geldt dus ook voor de spitspositie. Net zoals paar fouten van Arteta en de vormdips van sommige spelers. Dat is nu deels aangepakt met de reeds gedane aankopen, maar ik heb dus het gevoel dat dit nog onvoldoende is om City te verslaan. Dat we dus die betere back-up spits en back-up voor Saka missen.

Paar maandjes Nketiah in basis moet te doen zijn. Ik heb er geen problemen mee. Trossard kan daar ook spelen. Jesus ligt misschien een 1,5 maandje eruit denk ik. Las ergens dat zulke procedures 6 weken kan duren.
Lees toch te veel reacties dat Arsenal een spits moet kopen. Ik vind van niet. Waarvoor hebben we anders een backup? Ik heb vertrouwen in hem. Is sterker geworden tijdens preseason en zijn bovenlichaam lijkt veel breder dan eerst. Wint vaker zijn duels en kan de bal beter bij zich houden dan eerst.

3 augustus 2023 om 09:57

Klopt, een spits kopen zou erg paniekerig zijn. Bovendien hebben we 3 a 4 spelers die daar prima kunnen spelen. Soms raken spelers geblesseerd, de vraag is hoe je er op reageert en mee omgaat.

3 augustus 2023 om 10:13

Jij bent ook echt de enige die tevreden is met Nketiah

3 augustus 2023 om 10:21

Tja, ik zit er toch meer twijfelachtig in somagunner. Hoeveel vertrouwen moet Nketiah nog krijgen? Er moet ook wat tegenover dat vertrouwen staan in mijn optiek. En ik vind dat tot op heden veel te mager. Elk seizoen een leuke paar wedstrijden, om daarna weer een periode veel kansen te missen. Als je naar stats kijkt is het echt niet bijzonder wat Nketiah laat zien. Nou is Jesus bijvoorbeeld ook geen monsterlijke goalgetter, maar Jesus brengt daarnaast ook veel voetbal. Nketiah wordt daarin ''beter'', maar is nog steeds ver van dat niveau verwijderd. Dat zag je afgelopen seizoen ook terug op het veld. Nketiah maakt veel overtredingen bij het pressen i.t.t. Jesus. Martinelli was een stuk minder in de periode dat Nketiah in de basis stond. Dat is allemaal niet toevallig.

Een spits kopen was voor mij al een 'wens' voordat Jesus weer geblesseerd raakte. Juist omdat ik dat vertrouwen in Nketiah niet zo heb. Zeker als Jesus ''een paar maandjes'' er uit is over een seizoen. 1,5 maand Nketiah kan zo 6-8 PL wedstrijden op rij zijn, plus CL ook nog.. Dat is voor mij gewoon te veel. En ja, we hebben spelers die daar kunnen ''coveren''. Maar hadden wij Havertz niet gekocht voor het middenveld? Onze hele fanbase rechtvaardigde daar namelijk zijn aankoop mee, dat we Havertz niet gingen 'misbruiken' als spits zoals Chelsea dat deed. Voor mij is hij als spits dus geen optie. Trossard wel, maar dan nog heb ik liever een solide back-up spits waar we op kunnen vertrouwen.

Als Nketiah blijft, moet hij echt stappen gaan zetten, want onderstaande stats vind ik zelfs als back-up gewoon niet goed genoeg:

30 PL wedstrijden (1.069 minuten), 4 goals en 2 assist.
Van die 30 PL wedstrijden waren er 21 invalbeurten. Daarin had hij 0 goals en 1 assist. Als sub heeft hij dus nauwelijks impact.
Van de 9 basisplaatsen waren er dus 3 goals en 1 assists. Die kwamen in 3 wedstrijden. In 6 wedstrijden was hij dus 90 minuten bij niks betrokken.

EL was 6 wedstrijden (520 minuten) 2 goals en 1 assists
EFL was 1 wedstrijd (90 minuten) 1 goal
Fa Cup was 2 wedstrijden (180 minuten) 2 goals.

Dus op een ''lager'' niveau zijn de stats van Nketiah beter.

3 augustus 2023 om 10:45

Ik vind het aantal gescoorde doelpunten niet een heel belangrijke handvest voor een spits van Arsenal. Toen Nketiah in de spits stond won Arsenal de nodige wedstrijden en er werd niet echt minder gescoord dan daarvoor.
Natuurlijk wil je het liefst een spits dat er 30 maakt in de competitie maar welke spits van zijn leeftijd doet dat in de PL behalve Haaland?

Ik vind zijn manier van spelen niet slecht, hij blijft zich ontwikkelen en zijn mentaliteit is erg goed.
Hij heeft in bepaalde topwedstrijden wel laten zien dat hij het niveau aankan. Zoals zijn twee doelpunten tegen United of een jaar uit tegen Chelsea. Dat hij niet constant is komt eerder door gebrek aan speelminuten en door zijn leeftijd. Is nooit voor een langere tijd eerste keus geweest in de spits, zelfs niet tijdens zijn uitleenbeurten.

3 augustus 2023 om 10:53



er is natuurlijk een reden dat Nketiah ging banken voor Trossard, en dat kwam niet omdat hij geblesseerd raakte. Nketiah is voetballend te min en scoort te weinig. een wedstrijd van 2 jaar geleden noemen maakt je punt niet sterker. En ja wedstrijd tegen man United, had 2 keer meer moeten scoren maar die grote kansen mistte hij weer.

3 augustus 2023 om 11:00

Ja dat is lekker zeg.. Hij maakt er 2 en heeft een groot aandeel in de winst, maar het is niet goed genoeg want hij had er 2 meer moeten maken. Ik ben zeker niet Nketiah's grootste fan, maar dit soort argumenten is gewoon spijkers op laag water.

3 augustus 2023 om 11:09

@somagunner

Het aantal gescoorde doelpunten is niet het enige dat belangrijk is voor een spits bij ons, dat ben ik zeker met je eens. Ik ben het alleen niet eens met jouw conclusie dat Nketiah op dat gebied wel voldoet. Nketiah komt in mijn optiek zowel qua goals en qua voetballend vermogen tekort. Toen Nketiah in de spits stond won Arsenal inderdaad haar wedstrijden, maar dat betekent niet direct dat het zijn verdienste is he. Voetballend ging het een stuk moeizamer en je zag bijvoorbeeld dat Martinelli met Nketiah in de spits echt veel meer moeite had met het spel.

Zeker, zijn speelminuten maakt het lastig. Maar die 9 wedstrijden PL waren op rij, met daarin ook gewoon nog tussendoor andere wedstrijden. Dus hij had gewoon een reeks van 12 wedstrijden ongeveer, waarin hij de volle mep speelde. En dan nog, als invaller is een impact hebben ook wel prettig. Zeker als spits zijnde.

Als je het dan vergelijkt met Reiss Nelson bijvoorbeeld. Die heeft vorig seizoen als sub veel meer impact gehad, in minder minuten. Waarom kan Nketiah dat dan niet?

3 augustus 2023 om 11:11

Samcro,

Tja, zijn eerste goal is echt goed, daarna mist hij kans op kans. Waardoor Arsenal gewoon op weg is naar puntenverlies Heel toevallig krijgt hij de bal dan op wonderbaarlijke wijze in het doel. Is dat nou een topwedstrijd? ja als je doet aan scorebordjournalistiek dan lijkt het een topwedstrijd van hem. Maar in de praktijk? Ik vond het niks tenminste, ik ergerde mij kapot die wedstrijd.

3 augustus 2023 om 12:41

@jackieboy10
Denk dat we het niet eens kunnen zijn over Nketiah en dat is niet erg vind ik. Ieder zijn eigen mening. Of ik Nketiah op dit moment een spits vind voor een titelstrijd, dan is het nee. Daar ben ik het wel mee eens maar voor een kleine zes weken als spits spelen vind ik wel prima.

Mocht het zo zijn dat Jesus vaker last heeft van zijn knie dan ben ik de eerste die aan zal geven dat we een nieuwe spits nodig hebben tenzij Nketiah nog meer groeit en meer rendement in zijn spel heeft.
Nketiah heeft een zeer goede mentaliteit, ontwikkelt zich ieder jaar meer en vond hem gisteren erg goed spelen zelfs met Martinelli naast hem. Hij begint steeds meer een goede aanspeelpunt te worden.
Daarnaast is Arteta een goede trainer die hem iedere dag ziet trainen en hij behoud wel vertrouwen in Nketiah en in zijn ontwikkeling. Arteta een trainer dat talent erg goed herkent en beter maakt. Zit toch een beetje in onze cultuur om spelers te ontwikkelen en ik zal het erg jammer vinden als we een spits kopen en Nketiah van de hand doen terwijl hij altijd erg geduldig was. Ik denk als Nketiah voor een andere ploeg speelde dat hij meer waardering kreeg. Het is een spits met weinig minuten in de benen over zijn hele carriã¨re.

3 augustus 2023 om 16:28

Zeker, dat is ook prima Somagunner .

Ik snap je zeker. Die kleine 6 weken is zeker te overbruggen, maar ook afhankelijk van de tegenstander. Volgens mij hadden we geen top 6 tegenstanders in de eerste 5 wedstrijden, dus dat scheelt weer.

Zeker, maar dan relateer je het natuurlijk ook aan het niveau. De verwachtingen zijn bij ons nou eenmaal hoger. Desondanks kan Nketiah volgens mij echt niet klagen over de hoeveelheid minuten bij Arsenal over zijn carrière. Zit toch al op 131 wedstrijden, 32 goals, 5 assists en 5.602 minuten. Natuurlijk niet mega veel minuten, maar het is ook niet alsof hij op zijn 18e echt doorgebroken is.

3 augustus 2023 om 12:11

Wel toevallig dat dit gebeurde na de wedstrijd tegen Barça en harde tackel van Arujo.
Je noemde Man United een smerige ploeg met Martinez aan kop maar hier heb ik je geen woord over gehoord.

3 augustus 2023 om 12:21

Het is hetzelfde knie waar ie eerder een operatie op had. Het lag niet aan een tackle. Nasleep van een eerdere blessure.

3 augustus 2023 om 14:14

Je zegt 1x dat Martinez ff normaal moet doen met zijn hoofd en dan gaat deze United-fan lopen zeuren van "JA MAAR ARAUJO DAN" alsof dat die tackle van Martinez er beter uit laat zien.

3 augustus 2023 om 15:23

Araujo wilde zichzelf even laten zien en maaide finaal langs de bal en nam daarbij Jesus mee, die daar overigens helemaal geen last aan overhield. Martinez komt met zijn bekende schaar in op enkelhoogte. Beiden lompe tackles, maar imo was die van Martinez gevaarlijker omdat je daar iemand echt mee kunt blesseren. Bij Araujo ga je hooguit hard onderuit.

Nou, Nketiah, Trossard of Balogun op 9. Ik begin me een beetje zorgen te maken over dat Gabriel Jesus "zo'n" knieblessure heeft, het type dat je voor de rest van je carriere gaat achtervolgen. Als dat het geval is, dan moet je op de lange termijn gaan denken aan een alternatief.

Of we kunnen bij een zekere aanvoerder van een club in Noord-Londen dat niet Arsenal heet even gaan polsen of die zin heeft in een transfervrije overstap.

3 augustus 2023 om 11:55

Haha, als dat gebeurd lach ik mij kapot. Maar die zie ik nog wel naar Bayern gaan voor de 100 miljoen ongeveer...

De verwachting is dat hij tegen Crystal Palace (2e wedstrijd ergens in de 20 augustus) terug kan zijn. Hopelijk is dat ook waar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren