Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Antony debuteert in CL-selectie Ajax; Ten Hag neemt Huntelaar niet op

Laatste update:

Ajax heeft maandag de selectie bekendgemaakt voor het uitduel met Atalanta in de groepsfase van de Champions League van dinsdagavond. Trainer Erik ten Hag kiest onder meer voor debutanten Antony en Brian Brobbey in de twintigkoppige selectie van de Amsterdamse club. Antony ontbrak nog in het openingsduel met Liverpool (0-1), omdat de Braziliaanse vleugelaanvaller volgens Ten Hag 'niet fit' was. Klaas-Jan Huntelaar ontbreekt in de selectie, al is de reden daarvoor niet wereldkundig gemaakt.

Huntelaar, die tegen Liverpool in de slotfase nog inviel, lijkt te worden vervangen door Brobbey in de definitieve Ajax-selectie. Afgelopen zaterdag trof de 37-jarige aanvaller nog tweemaal doel in de monsteroverwinning op VVV-Venlo (0-13). Brobbey, normaliter de spits van Jong Ajax, maakt wellicht zijn debuut in het miljardenbal. Ook voor Antony lonken de eerste speelminuten in de poulefase van de Champions League.

Ten Hag kan verder beschikken over de vertrouwde namen bij Ajax, dat tegen Liverpool dus een valse start kende. Atalanta daarentegen had een droomstart met een 0-4 overwinning op FC Midtjylland. Voor Ajax, dat maandag afreist richting Italië, begint de ontmoeting met de club van de Nederlanders Sam Lammers, Hans Hateboer en Marten de Roon dinsdagavond om 21.00 uur. Plaats van handeling is het Gewiss Stadium in Bergamo.

Volledige Champions League-selectie Ajax:

Doel: André Onana, Maarten Stekelenburg, Kjell Scherpen

Verdediging: Perr Schuurs, Noussair Mazraoui, Daley Blind, Lisandro Martínez, Nicolás Tagliafico, Sean Klaiber

Middenveld: Edson Álvarez, Davy Klaassen, Jurgen Ekkelenkamp, Ryan Gravenberch

Aanval: David Neres, Antony, Dusan Tadic, Quincy Promes, Zakaria Labyad, Lassina Traoré en Brian Brobbey.

Snap jij dat Klaas-Jan Huntelaar is gepasseerd bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat lijkt me goed nieuws voor Ajax! Antony heeft laten zien kwaliteiten in huis te hebben waarmee hij een wedstrijd kan beslissen. Samba op de vleugels met Neres?

26 oktober 2020 om 13:21

Hateboer schijnt daar heel anders te spelen dan in Oranje. Maar als hij tegenover Antony en/of Neres komt te staan, gaat hij een hele zware avond tegemoet als die het op hun heupen hebben.

26 oktober 2020 om 13:23

Ik hoop voor Atalanta dat Hateboer daar wel goed speelt inderdaad

Volgens mij ligt achter die backs een hoop ruimte. Met de snelheid van Antony en Neres kan Ajax daar wel goed gebruik van maken lijkt me. De balvastheid van Tadic in de 16 kan ook goed van pas komen tegen 3 centrale verdedigers. Ik geef Ajax wel een goede kans!

26 oktober 2020 om 13:40

De defensieve kwetsbaarheid van Hateboer is ook bij Atalanta zichtbaar hoor, net als het hele team. Atalanta krijgt veel goals tegen, maar pareert dat doorgaans met het feit dat het zelf ook heel makkelijk scoort.

26 oktober 2020 om 14:11

Hoe belangrijk is hij aanvallend voor Atalanta. Als je naar PSV kijkt dan zag ik vorig jaar en ook nu weer dat Dumfries erg bepalend is. Hij zorgt dat er gescoord kan worden en eventueel doet hij het zelf.

26 oktober 2020 om 15:49

Echter bij Atalanta stapt Hateboer door op de linksback/ linksmidden van de tegenstander, omdat hij weet dat de centrale verdediger zijn man overpakt. Dat gebeurde bij het nederlandse elftal niet. Hateboer (en ook Gosens aan de andere kant) kan daardoor veel beter uitblinken bij Atalanta

26 oktober 2020 om 14:01

Neres - Tadic - Antony is in mijn ogen echt een droom aanval. Persoonlijk zou ik echter wel voor Huntelaar kiezen in plaats van Brobbey als “stormram”. Ben benieuwd naar de reden achter de afwezigheid van KJH.

26 oktober 2020 om 14:02

Lastige keuze vind ik. Brobbey is wel erg sterk in de 16 en heeft ook wat snelheid. Huntelaar heeft de ervaring natuurlijk. De reden van de afwezigheid kunnen we alleen maar over speculeren. Hopelijk geeft Ten Hag snel duidelijkheid!

26 oktober 2020 om 14:52

Traore zal natuurlijk de eerste "stormram" zijn.

26 oktober 2020 om 16:25

@lapaloma,
ik ben normaal gesproken niet zo van "goed voor in de kleedkamer". Maar ik twijfel wel bij deze keuze van ten Hag. In de vorige 2 campagnes CL viel het heel erg op hoe fanatiek en enthousiasmerend Huntelaar kan zijn, zelfs als reserve. En dat kan in het kleedlokaal dan weer wel van groot belang zijn deze week.
Waarbij mijn twijfel over de keuze nog versterkt wordt door mijn twijfel over de meerwaarde van Brobbey.

Je kan nog niet spreken van passeren. De reden van zijn afwezigheid is namelijk niet bekend. Of hij geblesseerd is of positief getest weten we niet. Passeren is dan ook een groot woord.

26 oktober 2020 om 13:32

Ik denk niet dat Ten Hag Huntelaar bewust zal passeren op dit moment. Zo'n brok ervaring zal hij er altijd bij willen hebben (uiteraard voor Klaas wel beginnend op de bank en geen garantie dat hij wordt ingebracht). Ik denk inderdaad dat hij geblesseerd is of positief getest is.

26 oktober 2020 om 13:33

Dat zeg ik inderdaad. Dan klopt de term passeren niet helemaal natuurlijk. Jammer van de titel. Als hij niet fit is of vanwege privacy redenen zijn afwezigheid wordt verklaard weten wij genoeg. Om te zeggen dat hij nu gepasseerd is, is wel heel voorbarig...

26 oktober 2020 om 13:38

Precies, geloof ik ook niet.

Ik vind echt dat Ajax / ten hag geblunderd heeft met Dolberg. Iedereen zag aan hem in het EL seizoen dat hij alles heeft om de perfecte Ajax spits te zijn. Maar na zn blessure was hij niet in vorm, en koos ten hag in een aantal hele makkelijke wedttrijden voor Huntelaar. Wedstrijden waarin hij ook veel makkelijke goals scoorde. Mt het oog op de toekomst had ten hag toen dolberg moeten opstellen en hem met die intikkers aan zn zelfvertrouwen moeten laten werken. Huntelaar had de toekomst niet, dat zie je nu. En ondanks de 5 goals gister geloof ik echt niet dat Traore beter geschikt is als nr 9 bij Ajax dan Dolberg. Het kiezen voor Huntelaar heeft gezorg voor het vertrek van de spits van de toekomst van ajax.

26 oktober 2020 om 13:25

Dolberg was toen echt fantastisch inderdaad. Toch vind ik wel dat hij best veel kansen heeft gehad. Hij leek ook niet helemaal lekker in zijn vel te zitten, maar dat is nu anders als je 'm in Frankrijk ziet. Ik zeg: 25 miljoen op tafel leggen en terughalen dat ijskonijn

26 oktober 2020 om 13:28

lang geblesseerd gewest en dan terugkomen in een draaiend elftal met niet al te veel ballen aanvoer...lastig. Maar je had m lekkerder in zn vel kunnen laten voelen door m tegen vvv, fortuna enz te laten spelen. Toen koos ten hag voor huntelaar.
wat dolberg heeft laten zien, kun je niet zonder echt talent.

26 oktober 2020 om 13:33

Eens, Dolberg liet toen zien over belachelijk veel talent te beschikken. Die doelpunten tegen Lyon vergeet ik nooit meer, zo kalm en vastberaden voor het doel. Hoop 'm toch ooit bij een topclub te zien schitteren.

26 oktober 2020 om 13:47

Dolberg heeft ongelofelijk veel kansen gehad en heeft na het EL finale seizoen niet veel meer gepresteerd. Je zag zeker dat hij talent had, maar kwam er gewoon niet meer uit. Of het nou kwam door een blessure, druk of iets anders, maakt niet zoveel uit. Logisch dat er is door geselecteerd en Dolberg verkocht is (tegen een zeer mooi bedrag). Traore krijgt nu de kansen en heeft ondertussen Brobbey al in ze nek zitten. Huntelaar erbij houden is gewoon hartstikke goed en slim en dan verdient hij wel is wat minuten tegen de Vvv's van deze wereld.

26 oktober 2020 om 13:52

ik ben het gewoon echt niet met jou eens no.2
Het gaat er zeer zeker om waarom het er niet meer uitkwam. Dat bepleit ik juist. Ten Hag had Dolberg terug in vorm kunnen brengen, ipv voor die oude rot te kiezen.
En nog iets: terecht doorgeselceteerd? Naar wat dan precies no 2? Traore en een 80 jarige Huntelaar??
en dat geweldige bedrag.. Haaal maar n dolberg terug voor dat bedrag, als het zo gewledig was.

26 oktober 2020 om 14:15

Na dat CL jaar heeft Ajax met Dolberg gesproken. Dolberg heeft toen aangegeven ergens eerste spits willen zijn (wat logisch is), Ten Hag heeft aangegeven dat Tadic op dat moment zijn eerste spits was (na dat CL jaar lijkt me dat ook logisch). Op dat moment is je aanval Neres - Tadic - Ziyech vrij ongenaakbaar in de basis en heb je daar Promes nog bij gehaald. Natuurlijk is Dolberg beter dan een Traore, maar Dolberg wilde niet nog een seizoen op de bank. Dan vind ik het zelf heel logisch om hem te verkopen, als je er een mooi bedrag voor kunt krijgen. Ik twijfel er niet aan dat Dolberg goed genoeg is voor Ajax, maar gezien de toenmalige omstandigheden vind ik het voor beide partijen logisch om verder te kijken. Achteraf, nu, had ik hem er graag bij gehad. Maar dat is altijd makkelijk. Een jaar geleden wilde Dolberg ergens eerste spits worden, wat voor zijn ontwikkeling ook gewoon noodzaak was. Ajax wilde hem toen geen eerste spits maken, wat ik op dat moment ook een hele logische keuze vond.

26 oktober 2020 om 14:45

Ik had Dolberg graag gehouden, maar hij heeft best veel kansen gekregen. Hij werd opgesteld, ook nadat hij de weken ervoor hele goede kansen had gemist.

26 oktober 2020 om 15:05

Beter dan Ewoud hier heeft gedaan kan het niet uitgelegd worden. Ik vind het ook jammer, was enorm fan van hem en ook vooral dat gebrek aan emotie, waar men later alleen maar kritiek op had. Maar Dolberg zat ook duidelijk gewoon niet lekker in zijn vel. Soms heb je gewoon wat verandering nodig, en hij leek vanaf het moment dat hij in Frankrijk zat een stuk gelukkiger. Terwijl hij daar bestolen is door een teamgenoot en er in zijn huis is ingebroken. Het is voor hem gewoon de juiste keuze geweest.

26 oktober 2020 om 15:09

Dat het voor Dolberg de juiste keuze is geweest, is duidelijk gezien zijn spel in Frankrijk. Voor Ajax was een jaartje verhuur wellicht de betere optie geweest. Maar dat zullen we nooit weten.

26 oktober 2020 om 15:22

@ewoud,

Persoonlijk vind ik Dolberg niet per definitie beter dan Traore, het is een heel ander type speler. Traore is meer iemand die als Petterson bij Ajax kan spelen waardoor de rest van de ploeg veel beter kan renderen. Terwijl Dolberg juist iemand is die niet aanspeelbaar was maar ruimtes achter de verdediging zocht. Iedereen doe redelijk denigrerend over Traore, alleen kijk eens even verder dan de eigen eerste indruk. Traore heeft 20 wedstrijden Ajax 1 gespeeld, slechts 899 minuten wat nog geen 10 volle wedstrijden is. In die minuten heeft hij 14 goals en 11 assists gegeven. Dit is natuurlijk deels vertekend beeld door afgelopen weekend. Tot zaterdag speelde hij 810 minuten met 9 goals en 7 assists. In Jong Ajax speelde hij 33 wedstrijden met 2554 minuten (28 wedstrijden) met 22 goals en 11 assists.

26 oktober 2020 om 17:46

Snap ook niet waarom Traoré al door velen wordt afgeschreven. Hij voetbalt ontzettend goed mee, snapt de combi’s en blijft niet hangen op positie. Erg knap hoe hij zich heeft aangeleerd in 3 jaar tijd. Dat leer je niet in Burkina Faso. Daarnaast is de spitsenpositie een onmogelijke positie bij Ajax. Eigenlijk is het nooit goed genoeg. Je moet als spits vooral een killer zijn en de andere spelers laten renderen. Daar was Dolberg wat minder in, die had vooral ruimte nodig. Traoré wel, Die gaat nog wel een basisplek bemachtigen.

26 oktober 2020 om 13:30

Even los van het feit of Huntelaar of Traore goed genoeg is, Dolberg is dat ook niet of was dat niet. Althans, zijn manier van spelen als spits past gewoon niet bij Ajax. Ga zijn goals na en dan zie je dat al zijn mooie goals met veel vrijheid of ruimte zijn die je gewoon bijna de hele tijd niet krijgt als je bij Ajax speelt. Hij speelt het best als hij kan opstomen, met zn gezicht naar de goal. Tadic speelde in dat seizoen met zn rug naar de goal en was een beter aanspeelpunt, sterker in de combinatie en werd topscorer, terwijl Dolberg bijna elke keer als het er om ging verzaakte (Spurs thuis!!!). Het is makkelijk om nu over Dolberg te beginnen maar hij paste gewoon niet in het systeem wat Ten Hag voor ogen had en Tadic vulde dat gewoon duizend keer beter in. Wel is Dolberg heel getalenteerd en komt hij denk ik beter ui de verf in een andere rol die van hem werd verwacht bij Ajax toen.

26 oktober 2020 om 13:50

Dat is echt onzin. Dolberg is een hele technische speler die ook balvast kan spelen. Ik heb zoveel intelligente kaatsjes gezien van hem. Dat hij compleet uit vorm was en geen bal raakte en zeker de wedstrijd van Spurs was daar een voorbeeld van wat is blijven hangen, wil niet zeggen dat hij het niet kan. Huntelaar kan niet mee in combinatiespel, Traore is te lomp,daar zit je nu mee. Dolberg had veel beter gepast. Zeker nu. Met antony en heb je veel meer voorzetten. Nu h

26 oktober 2020 om 14:00

Dolberg werd in de duels altijd afgetroefd waardoor voorin d ebal werd verloren. Kaatsen kan hij wel, maar als de bal voorin vastgehouden moet worden en er loopt een tegenstander aan Dolberg te hangen wint Dolberg het bijna nooit terwijl Tadic met zijn fysiek vaak wel die bal weet vast te houden. Buiten dat speelde Dolberg ook niet constant en wilde hij ook in dat goede seizoen vaak genoeg ook nog vaak genoef goede wedstrijden met minder goede wedstrijden af. Ik vind hem talentvol maar vind het niet erg dat hij weg is. Tadic is gewoon veel en veel beter in de spits en Dolberg is nou ook geen speler die je brengt om iets te forceren. Wel jammer want vond het wel een leuke speler met veel techniek. Hij bracht gewoon wlleen niet wat er van hem als spits werd gevraagd. In een vrije rol in een 442 als zwervende spits rendeert hij debk ik al veel beter.

26 oktober 2020 om 15:07

Gelukkig ook maar dat we Tadic dit seizoen zo vaak in de spits gebruiken dan, hè?

26 oktober 2020 om 13:44

Dit is zoo makkelijk.. Achteraf is een koe in de kont kijken. Het lukte gewoon niet meer met Dolberg bij Ajax. Wedstrijd na wedstrijd raakte hij geen pepernoot. 90 minuten lang ploeteren zonder noemenswaardig resultaat. Hij was het gewoon kwijt. Het zat in z'n hoofd. Het is niet gelukt om dat te doorbreken (zowel door Dolberg zelf als de staff). Dan houdt het op een gegeven moment gewoon op. Dan moeten er keuzes gemaakt worden. Dolberg kreeg ontzettend veel kansen, ook tegen de mindere tegenstanders. Nu achteraf, omdat hij in Frankrijk zichzelf weer heeft gevonden, gaan zeggen dat het een blunder is.. Tja.

26 oktober 2020 om 15:14

Wowww wat praten jullie elkaar na zeg?
Ga eens in op mijn argument ipv te doen alsof ik achteraf makkelijk probeer te scoren.
Het ging niet meer bij Dolberg omdat hij niet lekker in zn vel zat bij Ajax. dat klopt.... Maar daar had Ajax en dan vooral ten hag wat aan kunnen doen natuurlijk. Er waren namelijk hele makkelijke wedstrijden waar Huntelaar de voorkeur kreeg. Niet Spirts thuis. maar intik wedstrijden waar huntelaar er meerdere maakten. Ik begreep toen al niet en nu nog steeds niet, waarom er niet ,eer moeite voor zon supertalent is gedaan. Dat is mijn point. Zeker als je nu ziet wat een ouwe zak Huntelaar is en wat een beperkte speler Traore.
En dan dat argument dat Tadic de nr 1 was. Totaal nooit de absolute nr 1 op 9 geweest. Het was slechts een goeie optie in CL wedstrijden. Daarnaast had je aan de optie Dolberg moeten werken. Met pampers, liefde en basisplaatsten tegen zwakke broeders. Want dan had je nu een topspits gehad.

27 oktober 2020 om 10:27

Ik praat niemand na, ik las enkel jouw bericht en reageerde daarop. Je reactie is nogal gefrustreerd merk ik. Als jouw argument is dat Ten Hag hier iets aan had moeten doen, dan is mijn argument dat Dolberg de eerste is die er wat aan had moeten doen. Tuurlijk heeft Huntelaar af en toe minuten gepakt in makkelijkere wedstrijden. Vooral omdat Dolberg steeds het vertrouwen (ja, vertrouwen van Ten Hag) kreeg om in de grote wedstrijden te spelen. Ook hij had soms z'n rust nodig. En ga me nou niet vertellen dat Dolberg geen 'makkelijke' tegenstanders heeft gehad. Die speelde gewoon bijna alles in de competitie. Bijvoorbeeld tegen clubs als VVV of Fortuna (weet zo niet uit mn hoofd welke clubs toen gepromoveerd waren). Als Ajax spits zou de NL competitie vol met 'makkelijke' tegenstanders moeten zitten. Je kunt er dus gefrustreerd over raken maar ik ben het gewoon niet met je eens. Dat kan toch? Dolberg zat vast bij Ajax en zowel hijzelf als de technische staff kreeg hem niet meer los. Dan is de keuze om te vertrekken voor een mooi bedrag prima en ik gun die jongen nog steeds het allerbeste.

26 oktober 2020 om 13:45

Helemaal mee eens. Dolberg had gewoon altijd de eerste spits moeten blijven ipv een 35 jarige speler op zijn retour

26 oktober 2020 om 13:46

Dolberg heeft kansen genoeg gehad. Het ging niet meer bij Ajax. Dan is verkassen na een nieuwe omgeving erg verstandig, nu doet hij het weer naar behoren. Dat is geen geblunder van Ajax of van Ten Hag, het ging gewoon niet meer bij Ajax.

26 oktober 2020 om 13:47

Als je weer zag hoe Dolberg dit weekend scoorde.... Pfff... Die had ik er nu graag bijgehad. Maar hij zat gewoon niet lekker in zijn vel. Hij heeft kansen gehad en leverde toen niet. Op een gegeven moment is het klaar. De halve finale tegen Tottenham was misschien wel het dieptepunt. Zonde, maar als club moet je verder.

26 oktober 2020 om 13:55

Ach, het was wachten totdat dit er achteraf een keer weer bijgehaald zou worden. Maar Dolberg heeft echt bergen van kansen gehad. Ook periodes dat die WEL gewoon bleef staan, maar het gewoon niet lukte. Het zat gewoon niet goed bij die jongen bij Ajax na z'n blessure. Dat die geweldig kan voetballen ziet iedereen, maar het wilde gewoon niet. En niet door een paar potjes, maar 2 seizoenen dat het niet lukte. Dan is het gewoon beter om wat anders te gaan doen. Ze hebben enorm in 'm geïnvesteerd en zagen ook wel dat de potentie er wel zat, zoals dat ene top seizoen. Ik neem Ajax alleen kwalijk dat ze ondanks als die miljoenen niet in staat zijn een fatsoenlijke spits binnen te halen. Als jongens als Anthony, Kudus e.d. lukken, waarom lukt 't dan al jaren niet voor de spitspositie?

26 oktober 2020 om 19:18

Over dat Ajax de afgelopen jaren geen goede spits heeft gescout, heb je wel gelijk in. Op bijna alle posities hebben ze de afgelopen jaren goede spelers gescout, behalve een goede nummer 9. Wat daar denk ik ook mee te maken heeft, is dat Ajax de eisen best wel hoog legt rond een nummer 9 gok ik. Ze willen denk ik echt een typische Ajax-spits, een soort Patrick Kluivert, hebben. Maar die gaan ze waarschijnlijk niet vinden. Ajax scout de afgelopen jaren best veel in Zuid-Amerika en ik hoop dat Ajax dat wederom zal doen voor een nummer 9. Lopen gaan een aantal prima opties voor Ajax rond. Bij River Plate heb je bijvoorbeeld Julián Álvarez. Is wel een kleine spits (1.70m), maar wel een goede spits met een neusje voor de goal (dit seizoen 5 goals in 5 wedstrijden) en pas 20-jaar. Heeft nog een contract tot 2022 bij River Plate. Een andere optie zou Brenner kunnen zijn. Is een 20-jarige spits van Sao Paolo. Kwam eerst altijd meer vanaf de vleugels, maar hij is inmiddels omgeturnd tot nummer 9 en daar komt hij veel beter uit de voeten. Heeft dit seizoen 12 goals in 20 wedstrijden gemaakt en heeft ook nog maar een contract tot 2022 bij Sao Paolo. Persoonlijk zou ik dan een voorkeur voor Brenner hebben, aangezien Sao Paolo en Ajax de afgelopen jaren een goede relatie hebben opgebouwd op het gebied van transfers (met Antony en Neres) en volgens mij zijn Brenner, Antony en Neres ook goed bevriend met elkaar, wat misschien ook een voordeel voor Ajax kan zijn?

26 oktober 2020 om 14:17

Nee joh, geen vertrouwen in Traore, maar Dolberg was echt slechter dan wat Traore nu laat zien. Niet echt eerlijk om de een op z'n korte topvorm te beoordelen en Traore geen eens het voordeel van de twijfel te geven. Traore kan ten minste oorlog maken als voir de rest niets lukt. Dolberg kon echt niets meer. Spijtig, maar helaas was het tijdperk Dolberg gewoon voorbij. Traore begint net en tegen VVV zag je zijn vertrouwen per goal groeien. Waar hij eerst nog over ballen geen maaide zat hij er in de 2e helft dodelijk boven op. Kopballen on point, lage voorzetten direct op doel en lossen van de keeper direct afstraffen. Zijn betonnen schoenen verdwenen.

26 oktober 2020 om 15:09

Ja, maar tegen een VVV met tien man en een 4-0 achterstand kan iedereen dat. Dat is nou niet een wedstrijd om op te gaan oordelen. Yaya Sanogo had er misschien wel 6 gemaakt.

26 oktober 2020 om 16:04

Dolberg heeft genoeg kansen gehad na zijn blessure, ook in de basis. Natuurlijk had Dolberg een prima seizoen in het seizoen 16-17. Hij belande echter niet op de bank onder Ten Hag maar al aan het begin van 17-18 onder Keizer. Toen was hij al hopeloos uit vorm, ver voordat hij geblesseerd raakte, en Huntelaar leverde wel. De enige "makkelijke" wedstrijden waarin hij niet speelde waren al aan het einde van zijn laatste seizoen toen Ten Hag ook in de Eredivisie steeds vaker met Tadic in de spits ging spelen. Dat Ajax na 2 slechte - mindere jaren bij een goed bod afscheid neemt is ook niet heel raar lijkt me. Op een gegeven moment moet je die knoop ook een keer door durven hakken en niet op basis een goed jaar door blijven gaan. In de jeugd was Dolberg ook geen doelpunten machine, met dat in het achterhoofd kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze na 2 mindere jaren afscheid van hem namen. En vanuit de jeugd kwam op dat moment naast Traore ook Hansen door (debuteerde niet voor niets vorig jaar rond deze tijd) alleen raakte die vervolgens geblesseerd waardoor hij een stuk terug viel. Vanuit de jeugd had je op het moment dat de al 2 jaar niet presterende Dolberg verkocht werd dus 2 opties, je had Tadic en als backup Huntelaar, redenen genoeg lijkt me om een speler dan te verkopen. Hopelijk kan Dolberg zijn vorm van 16-17 hervinden. Het afgelopen jaar deed hij het redelijk in Frankrijk, maar 11 goals in 26 wedstrijden is ook geen wereld prestatie. Achteraf, maar dat is makkelijk, had je misschien een vervanger moeten halen, zeker gezien de vorm van Hansen na zijn blessure en Traore die ondanks zijn 5 goals afgelopen zaterdag ook nog geen onuitwisbare indruk achter heeft gelaten.

26 oktober 2020 om 17:22

Traore is pas 19 en jij hebt nu al over dat hij niet goed genoeg is? Waar hebben we het over. Dat Traore op dit moment nog niet goed genoeg is kan, maar geef die jongen nog tenminste 2 jaar om door te groeien tot een eerste spits. Ik vind Traore iedergeval meer een killer dan Tadic, dat Tadic dan weer beter kan mee voetballen is iets anders. Ajax moet momenteel gewoon bouwen op jongens als Traore en Brobbey, dat is de toekomst. En mocht Traore niet goed genoeg blijken? Kan je hem tenminste nog voor minimal 15 a 20 miljoen wegsmijten.

Mochten we op voorsprong komen en meer op counter gaan spelen is Brobbey onze beste wissel. Snelste en sterkste speler bij Ajax en voor geen enkele ploeg leuk om tegen te spelen. Wel verrassende keuze hem mee te nemen

26 oktober 2020 om 13:32

Het is verassend dat KJH niet mee is. Valt in tegen VVV en nu niet mee in de CL. Als hij niet fit is, of vanwege privacy redenen zijn afwezigheid wordt verklaard weten wij genoeg. Om te zeggen dat hij nu gepasseerd is, is wel heel voorbarig...

26 oktober 2020 om 15:26

Ik noem Huntelaar zijn naam nergens, heb het puur over Brobbey en wat hij zou kunnen brengen.

26 oktober 2020 om 13:34

Lijkt mij ook dat Huntelaar geblesseerd of positief getest is. Heel logisch is het nu niet om hem bewust te passeren. Wel leuk voor Brobbey natuurlijk en als invaller wellicht echt een leuke optie straks.

Gelukkig is Antony weer terug, ben erg benieuwd naar hem in de Champions League. Is echt een fantastische aanwinst tot nu toe en Ajax had hem tegen Liverpool echt wel kunnen gebruiken. In de verdediging bij Atalanta zijn spelers als Toloi en Palomino best wel kwetsbaar voor snelle en behendige aanvallers en daarom komt Antony nu juist goed van pas. Ik zou met Antony en Neres op de vleugels spelen en dan Tadic in de spits, want dan kan je het de verdediging van Atalanta denk ik echt wel lastig maken doordat je met Antony en Neres twee snelle en behendige vleugelaanvallers hebt en Tadic in de spits hebt rondlopen die de centrale verdedigers met zich mee kan trekken. Ik hoop eigenlijk ook dat Martinez dan samen met Schuurs centraal in de verdediging zal staan en Blind dan wederom op het middenveld. Dan zou ik Blind vooral de taak geven om zich vooral te focussen op Gomez, want dat is misschien wel de belangrijkste speler van hun team en ook wel een beetje de 'creatieve geest'. Als je hem uitschakelt, neem je al een groot gevaar weg bij Atalanta. Dan moeten Schuurs en Martinez Zapata uitschakelen, want die is wel heel doelgericht, fysiek heel sterk en sterk in de lucht. Schuurs heeft dan wel een goede lengte en Martinez is dan wel wat kleiner en fysiek minder sterk, maar Martinez wint best wel veel kopduels ondanks zijn lengte en hij is natuurlijk wel echt een bijtertje die zich niet zomaar opzij laat zetten. Overigens ook mooi dat Brobbey in de selectie zit, al verwacht ik eigenlijk niet dat hij minuten zal krijgen.

Onana
Mazraoui
Schuurs
Martinez
Tagliafico
Klaassen
Blind
Antony
Gravenberch
Neres
Tadic
26 oktober 2020 om 13:50

Ik zou Nous vervangen door Klaiber. Fysiek acht ik Klaiber beter opgewassen tegen Atalanta. Dan hou je Nous over voor eventueel op het middenveld. Martinez en Blind zou ik ook omdraaien al is het maar voor de gewenning achterin. Vastigheid lijkt me wel vertrouwen geven.

26 oktober 2020 om 14:22

Eens, Mazraoui blijft een dark horse voor mij. Die kan een 9 spelen, maar ook zomaar een 3. Klaiber heeft mij tot nu toe wel redelijk verrast, met goede invalbeuren. Ook tegen VVV speelde hij een puike pot. al mag je daar misschien niet teveel waarde aan hechten, met alle respect. En wat je zegt, Klaiber is fysiek prima, Nous mag wat dat betreft nog echt wel wat vaker aan de gewichten hangen.

26 oktober 2020 om 14:48

Ik moet ook eerlijk zeggen dat Klaiber me heeft verrast. Natuurlijk was het tegen VVV, met alle respect, maar hij gaf voorzetten, liep goed mee, etc.

26 oktober 2020 om 14:37

Ik zou eerder kiezen voor een 4-3-3 met Blind als 6 in de punt naar achteren. En Klaassen en Gravenberch daarvoor. Klaassen kan dan perfect tussen de linies voetballen met zijn gevoel voor de ruimtes en Blind als opbouwer meer betrokken zijn in het spel.
Beetje vergelijkbaar met de wedstrijd tegen Liverpool. Maar Tagliafico en Mazraoui wat hoger op het veld laten spelen, zodat die de backs van Atalanta kunnen opvangen, en Antony en Neres gebruik kunnen maken van de ruimte die achter de backs valt. Waardoor je, samen met Tadic in de punt, flink druk op de 3 centrale verdedigers van Atlanta zet want die moeten dan gaan kiezen. Waardoor er ruimte ontstaat bij Atlanta op de helft om te voetballen, Neres en Antony kunnen dan naar binnen trekken en afwisselen breed blijven. Gravenberch en Klaassen kunnen dan afwisselend in de ontstane ruimtes opduiken.
Eigenlijk creëer je zo over het hele veld koppeltjes en dus een 1 tegen 1, waarbij je het zelf achterin wel compact weet te houden en weinig ruimte dus weggeeft.

Onana
Mazroui
Schuurs
Martinez
Tagliafiico
Klaasesn
Blind
Gravenberch
Antony
Tadic
Neres
26 oktober 2020 om 14:46

Ik zou Blind juist niet op Gomez zetten, want Gomez heeft alles in aanvallend opzicht waar Blind enorm veel moeite mee heeft, namelijk snelheid en beweeglijkheid. Je moet juist Martinez op Gomez zetten omdat die daar veel beter mee kan omgaan en Blind als vrije man zodat hij de derde aanvaller kan opvangen (ilisic) of als extra man bij Zapata kan staan.

Dit had ten Hag al lang in zijn hoofd, daar ben ik van overtuigd. Jammer dat Kudus er niet bij is, maar dit team geeft mij vertrouwen.
Huntelaar is voor de competitie. Bovendien speel je zoveel dat je gewoon iedereen nodig hebt.
Telkens een jonkie erbij, waardecreatie. TOP

Geloof het of niet maar ik ben fan geworden van klaiber op RB. In die minuten die hij heeft gemaakt laat hij gedrevenheid, inzet, techniek en inzicht laten zien. Zelfs tegen VVV kan dit onderscheid gezien worden. Ook fysiek maakt hij een prima indruk. Ik lijk me enorm vergist te hebben.

26 oktober 2020 om 14:04

Zover wil ik nou ook nog niet gaan, maar moet zeggen dat hij mij ook positief op is gevallen. In tegenstelling tot wat ook ik heb gepost Wat me wel opvalt is dat hij al z'n voorzetten echt snoeihard erin gooit. Misschien iets te hard als dat wat verfijnder wordt heeft ie denk ik een prima voorzet. Ben benieuwd of ie ook in grotere wedstrijden kan blijven staan zou toch mooi zijn als ie al die monden inclusief de mijne kan snoeren.

26 oktober 2020 om 14:04

Ik denk dat Klaiber vooral óók is gehaald voor zijn rol als sfeermaker. Klinkt gek maar denk dat iedereen snapt dat dat ook echt belankrijk is. Je ziet hem de hele tijd lachen en geintjes maken. Iets wat Ziyech altijd deed met Promes en nu een beetje weg was. Verder natuurlijk een prima back!

26 oktober 2020 om 14:48

Ik vind het nog altijd een overbodige breedte aankoop, ondanks zijn prima wedstrijd. Vraag mij af of een jeugdspeler of Alvarez het daar minder zou doen en meer potentie heeft.

Ik zie hem graag het ongelijk bewijzen, maar neem ook in mijn achterhoofd mee hoe Van Gelderen, Rensch of Timber het daar zou doen bijvoorbeeld. En of die nog wel aan de bak komen straks

Valentijn Driessen zal wel weer klagen waarom een opperbaas als Huntelaar wordt gepasseerd voor een jonkie zonder minuten in Ajax 1. Maar tegelijk klaagde hij ook dat Taylor geen minuten kreeg zaterdag, omdat Huntelaar erin kwam.

26 oktober 2020 om 14:09

Ach als Ajax wint dinsdag zal Driessen klagen over de kleur van de sokken van Ten Hag. Totaal Ajax onwaardig en dan ook nog eens het feit dat hij kaal is. De echte Ajax trainers hadden gewoon haar hoor.

Overmars moet eens gaan nadenken over opvolging van ten Hag. Als Ajax tweede wordt in de poule zal er misschien getrokken worden aan hem. Koeman speelde met Feyenoord aanvallender dan Ajax toentertijd. En hij is wellicht vrij. Een optie

26 oktober 2020 om 14:25

Nou zover wil ik nog niet gaan hoor, 2e in de poule. Je speelt morgenavond gewoon een cruciale wedstrijd, als je verliest wordt het behoorlijk lastig om nog 2e te worden. Dan moet je uit je resterende 4 duels nog zeker 3 keer winnen.
Desalniettemin denk ik dat Ten Hag ook bij een 'minder' succesvol Europees jaar zo maar eens weg kan zijn. Ben geen fan van zijn wisselbeleid, maar je kunt niet ontkennen dat hij een team kan smeden.

26 oktober 2020 om 14:41

Ik ben het met je eens. De wedstrijd tegen Groningen bijvoorbeeld. ik zag dat Gravenberch steeds slordiger werd. Hij had hem moeten wisselen, later zei hij zelf dat hij op was.
Maar dan heb je ook nog Poulsen ea die hun mond moeten opendoen. De hoofdtrainer is zo gespannen dat je gebruik moet maken van de kwaliteit van de staf.
Tegen Liverpool had ten Hag extra zekerheid ingebouwd, ik denk dat de invloed van Gaal op hem groter was dan hij misschien zelf had gewild. gaal zei namelijk dat het heel leuk was, maar tegen topploegen moet je extra zekerheid inbouwen.
Wat morgen betreft; winnen is noodzaak, want ik zie Atalanta nog wel een punt pakken uit tegen Liverpool en thuis winnen. We zijn het eens

26 oktober 2020 om 14:45

Wisselbeleid, basisopstelling (spelers op de verkeerde plek) en omgang met jeugdspelers (middelmaat-lees vriendjes hebben voorrang op jeugdspelers) zijn drie kritiekpunten. En ik vraag mij werkelijk af of het dankzij of ondanks Ten Hag zo goed gaat met Ajax.

Het is niet een grote bak ellende, dat niet, maar ik heb het idee dat er nog meer uitgehaald kan worden en dat Wim Jonk daarvoor de aangewezen man is.

26 oktober 2020 om 14:53

Ik hoef Jonk niet terug. De wissels van Ten Hag zouden iets beter en soms iets eerder kunnen, maar hij doet het verder uitstekend. Genoeg jeugdspelers die debuteren. Ben het niet met je eens en gelukkig Overmars en Van der Sar ook niet!

26 oktober 2020 om 15:10

Ach dit soort opmerkingen worden gemaakt door mensen die zelf geen verantwoordelijkheid dragen. Zelf Derkzen riep eens, toen Hooidonk adviseur werd; dat moet je nooit doen, want als het mis gaat en die kans is groot dan sta je voor ... Ten Hag moet verschillende opstellingen uitproberen. Doet hij dit niet dan is Ajax, zoals in het verleden, te voorspelbaar. Vriendjes gedoe daar heloof ik al helemaal niet in. te veel risico dat het fout loopt. Dit is bewust iemand willen beschadigen. Laf en walgelijk van dit soort lieden. Het wisselen, ja dat kan beter. Ik denk te veel stress, te veel gefocust op een bepaald onderdeel.

26 oktober 2020 om 15:50

@kyle66

Ik vind het eigenwijs blijven opstellen van Labyad en Alvarez op verkeerde posities nou niet uitstekend. Doet veel goed, klopt, maar er kan meer uit de opleiding gehaald worden.

Een speler van niveau Frenkie de Jong of De Ligt kun je bijna niet kopen en als dat al lukt, kun je er geen dozijn van halen. Je kunt ze wel zelf opleiden, Taylor is goed genoeg voor Ajax 1 nu en mag kansen krijgen. Lang is beter dan Labyad en had ook kansen moeten krijgen.

Ik heb stiekem de hoop dat iemand Ten Hag wegplukt, zou in mijn ogen eerder een zege zijn.

26 oktober 2020 om 14:42

Ik zou het wel weten, verzoenen met Wim Jonk en hem hoofdcoach laten worden. Denk dat die ook meer uit de doorstromende jeugd kan halen en afrekent met middelmaat in het eerste elftal, Labyad/klaiber/kristensen dat soort spelers.

Hij doet het heel goed met Volendam en perst veel uit de spelersgroep die hij heeft.

26 oktober 2020 om 15:11

Nee, goed presteren met Volendam met alle respect, is iets anders dan met Ajax.
Ajax moet een trainer hebben die of veel ervaring heeft of meegelopen heeft met een ervaren coach.

26 oktober 2020 om 15:24

Zie Jonk echt niet terug keren bij Ajax. Die stond haaks op het hele beleid wat er nu bijv gevoerd wordt, met dure aankopen enkele jeugdspelers tegenhouden. Maar dit was een gouden zet van Overmars, en zoals Marc zelf al aangaf, dan moet het niveau bij de jeugd maar iets omhoog. Met een De Sa of Lukoki ga je de oorlog niet winnen als je als ambitie hebt om structureel mee te doen in de CL, en af en toe de 2e ronde wilt halen.

26 oktober 2020 om 15:45

@silverfront In mijn ogen ligt de waarheid in het midden. Dure aankopen en ervaren aankopen zijn perfect in mijn ogen, de kunst is alleen om de middelmaat achterwege te laten en in plaats daarvan jeugd eerder en vaker de kans te geven. Noa Lang voor Labyad, Brobbey voor Traore (was hij echt nodig?), Van Gelderen/timber/rensch voor Klaiber/kristensen/orejuela. Matusiwa/eiting voor Alvarez voor het middenveld. Doorstroming van Gravenberch of Schuurs heb je wel nodig om aan te blijven haken, Ajax kan niet een heel elftal kopen/betalen namelijk. En ja dat gebeurd nu, maar de kunst is om alsvast de volgende generatie klaar te stomen, talent zat, nu nog de ruimte geven. Als Jonk in kan zien dat het met jeugd alleen niet lukt en Overmars in kan zien dat Jonk wel veel waarde toevoegt door jeugd beter in te passen ipv breedte aankopen te doen kan het een Gouden combinatie zijn. Ze zullen door de jaren allebei geleerd hebben denk ik.

26 oktober 2020 om 16:48

Die aankopen zijn er toch puur voor de breedte, zeker Labyad en Klaiber. Je kan nou eenmaal niet als het even tegen zit met Timber, van Gelderen rechts achterin gaan spelen met Gravenberch er voor. Het is ook niet zo dat Ajax in het verleden wel met meerdere tieners tegelijk speelde. In de finale van 95 die door iedereen als voorbeeld word gezien stond er eentje in het veld, de 19 jarige Seedorf. En die werd vervolgens gewisseld voor een andere. Voor de rest waren alle spelers minimaal begin of midden 20 met een paar uitschieters naar boven. Maar ook op de bank zaten toen oudere, net niet spelers, o.a. Silooy, Kreek, van Vossen, vd Brom e.d. die zeker in de eredivisie hun minuten maakten. Zelfs Bogarde die dat seizoen voornamelijk op de bank zat was "al" 4 of 25. En dan zouden we 25 jaar later, terwijl het voetbal veel fysieker is geworden met nog meer nog jongere spelers moeten gaan spelen.... Het liefst had ik ook ipv Klaiber en Labyad 2 nieuwe brailiaanse internationals gezien, maar Ajax is geen club waar spelers van dat kaliber naar toe gaan in de wetenschap dat ze op de bank kunnen belanden.

26 oktober 2020 om 18:12

@london Calling Ik denk dat je met het bieden van iets meer perspectief, Zeefuik nog een jaar had kunnen verhuren aan Groningen of een andere club met een clausule om hem terug te kunnen halen. Dan had je de perfecte oplossing al in huis, oftewel, men heeft te weinig vertrouwen in Zeefuik maar ook Matusiwa, Eiting en nu Botman en Lang gehad. Die jongens gaan niet weg omdat ze een hekel aan Ajax hebben, nee ze zien met lede ogen aan dat hun plekje bezet wordt door een middelmatige aankoop of gaan omdat ze nooit echt een kans hebben gehad. Tuurlijk kun je het niet alleen met jonge spelers, ik ben juist een groot voorstander van de ervaren aankopen zoals Huntelaar, Stekelenburg, Blind, Tadic, Promes en Klaassen. Dat zijn nou spelers waar de jonkies ook nog beter van worden, Labyad en Klaiber lopen die jonkies vooral in de weg. Als je kiest voor Labyad en Klaiber moet je niet zeuren dat toptalenten blijven vertrekken bij Ajax zoals een Donyell Malen of een potentieel goede speler als Lang. Het is gewoon een duur betaald uithangbord voor engelse topclubs.

Prima selectie. Atalanta is de laatste paar weken ook wisselvallig. Dan winnen ze weer dik en dan verliezen ze opeens weer (dik van Napoli bijvoorbeeld)

Ik denk dat dit een wedstrijd gaat worden die echt twee kanten op kan gaan. De vorm van de dag gaat bepalen, gok ik zo.

Brobbey er eindelijk eens bij. Heerlijk om te zien! Al denk ik dat hij geen speelminuten gaat krijgen. Wel jammer dat Klaas niet er bij is. Met zijn ervaring is hij toch altijd van belang. Al zit hij 90 minuten op de bank.

Ik gok weer op een ''champions League'' variant van Ten Hag.
Ik gok dat Martinez speelt, omdat die wendbaarder is als LCV dan Alvarez of Blind. Dan heb je met Schuurs eentje die fysiek moet opboksen tegen Zapata en de wat wendbaardere verdediger in Martinez naast hem.

Verder gok ik ook dat Alvarez een basisplek gaat krijgen. Of op de 6, of centraal achterin. Hierdoor krijg je wat meer body in de as er bij.

Voorin hoop ik gewoon op Tadic in de punt met Antony en Neres er om heen.

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of Promes en/of Alvarez gaan spelen. Ik gok alleen Alvarez. Of hij moet Promes al in de rol van Kudus willen laten spelen zoals tegen Liverpool. Of Tadic en dan Promes op de flank.

Onana
Mazraoui
Schuurs
Martinez
Tagliafico
Alvarez
Blind
Antony
Klaassen
Neres
Tadic

Ten Hag moet zo spelen. Ruimte ligt bij de backs van Atalanta.
Wordt een pittige wedstrijd, veel over een weer. Winnen in Bergamo (ze verkeren niet in beste vorm) en het ziet er goed uit om 2e in de poule te worden!

Onana
Mazraoui
Schuurs
Blind
Tafliafico
Klaassen
Gravenberch
Martinez
Neres
Tadic
Anthony

Top, mooi om te zien dat Brobbey erbij mag zijn en Antony in de CL hebben we tegen Liverpool gemist. Ik zou wel liever Noa Lang in plaats van Labyad zien, zelfde niveau maar Lang heeft meer potentie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren