Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Jordan Henderson je de bal gewoon niet meer geeft, moet je nadenken’

Laatste update:

Henk Spaan is allesbehalve mild voor Tristan Gooijer na diens optreden tijdens Ajax - Fortuna Sittard (2-2). De columnist van Het Parool deelt het rapportcijfer 4 uit aan de rechtsback, die volgens hem een belabberde wedstrijd op de mat legde. "Als je twee keer gepoort wordt door Dijks, en je vervanger heet Gaaei, kun je wel denken: wij zijn Ajax, wij zijn de beste, maar dat geldt dan niet voor jou", spuwt Spaan in het dagblad.

Gooijer grossierde zondag in ongeluk, met zijn balverlies in de tweede helft als meest sprekende voorbeeld. Vrijwel identiek aan Anton Gaaei tegen AZ verloor Gooijer de bal na een passeerbeweging, waarna Fortuna Sittard bijna vrij naar het doel van Ajax kon doorlopen.

Spaan was al veel eerder op de middag klaar met Gooijer. "Als je in het begin van een wedstrijd balverlies lijdt na een passeerbeweging in de buurt van het vijandelijke doel en je wordt een paar keer bestraffend toegesproken door Henderson die je vervolgens gewoon de bal niet meer geeft, dan moet je nadenken", opent de columnist.

Spaan is dan nog maar net warm. "Als je twee keer gepoort wordt", vervolgt hij, "niet door Ronaldinho maar door Dijks, en je vervanger heet Gaaei, kun je wel denken: wij zijn Ajax, wij zijn de beste, maar dat geldt dan niet voor jou."

De journalist vond overigens niet alleen Gooijer slecht voor de dag komen tegen Fortuna. Ook Chuba Akpom en Kenneth Taylor maakten geen verpletterende indruk, net als John van 't Schip en consorten. Met name de wissel van Sivert Mannsverk wordt de staf aangerekend. "Mannsverk werd vervangen en vier minuten later maakte Fortuna de 1-2. Ongelukkige wissel", zo oordeelt Spaan.

Uiteindelijk stelde Ajax via Brian Brobbey, die als invaller binnen de lijnen kwam, toch nog een punt veilig in de Johan Cruijff ArenA. Daardoor blijven de Amsterdammers minimaal tot vrijdag vijfde op de ranglijst. NEC en Go Ahead Eagles volgen op respectievelijk één en drie punten. Ajax gaat komend weekend op bezoek bij Sparta Rotterdam, de huidige nummer elf van de Eredivisie.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Voetbalzone-nieuws? Volg dan nu ons WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Naast het bekende rijtje van aankopen waar al veel kritiek op is geweest, begin ik me af te vragen of zo een Van den Boomen wel een toevoeging is voor ajax. Grossierde gisteren ook weer in balverlies. Heeft volgens mij 1 goede wedstrijd voor ajax gespeeld na zijn blessure en op basis daarvan vinden we hem indrukwekkend.

11 maart 2024 om 10:08

Middelmaat 🥱

11 maart 2024 om 10:08

Verdedigend is het vaak niet goed genoeg nee... aanvallend wel een van de weinig die elke keer als hij minuten maakt een balletje panklaar legt voor de aanvallers (zo ook gister weer op brobbey)

11 maart 2024 om 10:10

Enige kwaliteit van vdboomen is dat hij een goede lange bal heeft. Bij Toulouse gaf ie ook veel assist uit corners en vrije trappen en schoot hij er regelmatig eentje in, maar bij Ajax komt dat er (nog) niet echt uit. Ik vind hem een beetje underperformen, had wel hogere verwachtingen van hem inderdaad. Dat ie in het huidige Ajax al niet onderscheidend genoeg is, zegt wat mij betreft wel genoeg over zijn kwaliteiten.

11 maart 2024 om 10:16

Van de Boomen is niet aan het underperformen. Dat is gewoon zijn niveau. Subtop of middenmoot en dat is niet wat Ajax nastreeft. Bovendien ook geen leiderstype, heeft al moeite genoeg met zichzelf

11 maart 2024 om 10:35

Hij heeft nog geen goede corner of vrije trap gegeven, wat toch raar is omdat hij een ongekende specialist zou zijn. Sws vraag ik me af of Ajax überhaupt wel een corner heeft gescoord (behalve dan net brobbey)

11 maart 2024 om 11:28

ThaigoA Ergens beantwoord je de vraag zelf al, maar er loopt ook niet echt iemand waarvan je denkt dat zijn specialiteit koppen is buiten Brobbey om die steeds completer word.

11 maart 2024 om 14:34

@rubentje

Het is als middenvelder veel lastiger om jezelf te onderscheiden als je in een team speelt wat niet zo goed is.

Nee het is voor elke speler veel lastiger.

11 maart 2024 om 10:12

Ondanks dat hij gisteren wel een goede voorzet op Brobbey gaf is het zeker de vraag in hoeverre hij goed genoeg is. Wat op zich ook weer niet heel opvallend is. Hij heeft even bij (volgens mij Heerenveen) in de ED gespeeld, daarna vooral in de KKD en op het 2de niveau van Frankrijk gespeeld en het afgelopen seizoen is hij (volgens mij) 8ste geworden in Frankrijk. Ja daar had hij goede statistieken, maar bij een kleine club waar hij misschien wel elke bal kreeg en elke vrije trap en corner mocht trappen is dat misschien niet eens zo gek. Als hij in Frankrijk af en toe met een vrije trap, corner of diepe bal iets kan forceren was dat voldoende, bij Ajax wordt meer gevraagd.

11 maart 2024 om 10:23

Christus te paard he. Die heeft amper een goede bal geraakt. Zeker tov Mannsverk geen verbetering gisteren

11 maart 2024 om 10:32

Van den Boomen is typisch een speler die goed functioneert als het elftal goed functioneert.
Hij doet verdedigend niets tot weinig, en aanvallend kan die ze wel ergens neerleggen waar ze verlangt worden.

Ik wil hem wel eens zien in een elftal dat beter speelt dan dit Ajax.

11 maart 2024 om 10:38

Die jongen moet gewoon weer naar Heerenveen, of een andere club uit de middenmoot. Gistermiddag schrok ik van zijn vele balverlies en vooral wendbaarheid van een olietanker. Hij is dan wel gratis gehaald, maar meestal weet je met gratis halen dat je niet kwaliteit binnen loodst.

11 maart 2024 om 10:49

Dat gaat heel snel, eerst was hij bepalende speler die je miste op middenveld en nu mag hij naar clubs als Heerenveen.

11 maart 2024 om 14:37

@mrknowledgeDramatisch he? Fans beslissen nou eenmaal op basis van de waan van de dag. Gewoon een a 2 jaar afwachten met spelers en kijken of ze op niveau geraken als iedereen aan elkaar gewend is? Nee hoor, het moet allemaal nu en anders heb je blijkbaar het niveau niet. Soms heb ik het idee dat de meeste voetbalfans nooit zelf in een elftal gevoetbald hebben.Net zoals velen spelers die 'faalden' bij clubs als Ajax en PSV en nu im Europa uitstekende spelers zijn.

11 maart 2024 om 11:37

Je moet nu gewoon blij zijn met Van den Boomen omdat in elk geval nog enige creativiteit in zijn spel heeft en echt wel iets kan, dit in tegenstelling tot zo ongeveer de helft van je selectie. Maar er is natuurlijk wel een reden dat hij inmiddels voorbijgestreefd is door Mannsverk. Van den Boomen is zeker goed genoeg voor dit Ajax, maar ik denk net als jij dat hij voor het Ajax dat je zou moeten nastreven te licht is.

11 maart 2024 om 12:43

Hij is ook niet indrukwekkend. Middelmaat zou ik hem ook weer niet willen noemen, maar hij is wel een soort speler die je belangrijk moet maken in je ploeg om er het maximale uit te krijgen en het kaliber Van Den Boomen moet je bij een club als Ajax nooit te belangrijk willen maken. Hij zal zich gewoon moeten herpakken en lukt dat niet, eindigt hij op de bank.

11 maart 2024 om 16:51

Dit zeg ik ook al een tijdje. Van den Boomen vertraagd het spel en zijn lange bal is zogenaamd goed, maar ik zie het niet. Grossiert in balverlies en kan verder vrij weinig. Echt totale miskoop. Één van de vele die Mislintat heeft gedaan. Enige goede is een keeper tot nu toe. En dat voor 117m. Die man heeft Ajax 2 jaar teruggeworpen in de tijd.

12 maart 2024 om 00:20

Ik vind van den boomen tot nu toe ook niet overtuigen. Is geen toevoeging gebleken. Heeft bij Toulouse wel doelpunten gemaakt, hetzij op het tweede niveau en 1 seizoen op het hoogste. Van den Boomen heeft al eerder voor Ajax gespeeld overigens, dan vooral bij Jong. Ging daarna naar fc eindhoven. Zwierf een beetje rond bij de Nederlandse clubs alvorens dat hij in Frankrijk belandde.

Misschien nog wel de slechtere variant van Martha aan de andere flank. Het feit dat hij tegen Villa ook niet doorhad dat hij al geel op zak had maakt hem nog ongeschikter. Zou nu gewoon voor de minst slechte optie kiezen en dat is Rensch, dan moeten Sutalo en Medic maar vechten op de plek ernaast. Wat een armoede dat meer dan de helft van de posities gebaseerd zijn op de vraag: wie is daar het minst slecht?

11 maart 2024 om 11:21

Bij Gooijer was het al vrij snel duidelijk dat hij niet goed genoeg was. Stond ook nooit bekend als groot talent ofzo- maar zo zijn er meer "per ongeluk" doorgebroken en uiteindelijk uitstekende voetballers geworden. Gooijer is dat niet. Hij komt zwaar te kort en wat zijn kwaliteiten zijn is vrij onduidelijk. Ik heb hem wel een paar keer een oké staande tackle zien maken en hij kiest in verdedigend opzicht misschien ietsjes beter positie dan Gaaei, maar als ie opkomt maakt hij steevast de verkeerde keuzes en wordt hij afgetroeft op een manier die laat zien: dit is te hoog gegrepen. Het xal me verbazen als die jongen over 5 jaar op Eredivisie-niveau speelt.

Pas maar op Henk Spaan , je mag eigen jeugd niet afbranden maar die moet je juist ophemelen zoals met Rensch en Hlynsson gebeurt nu. Deze 2 mogen fout op fout maken momenteel net als Hato en zijn bijna heilig. Per Schuurs weet er alles van maar was momenteel de beste verdediger als hij nog bij Ajax speelde maar werd ook de deur uitgepest omdat het een aankoop was.

11 maart 2024 om 10:20

Mensen die nu weer met Schuurs aankomen neem ik ook niet zo serieus. Ja, in het huidige systeem bij het huidige Ajax waren Schuurs, Botman en noem al die "afgeteste" spelers maar op direct de beste spelers geweest, maar wat jij zegt klopt natuurlijk niet. Schuurs kwam bij Ajax in seizoen 18/19 (in seizoen 17/18 verhuurd aan Fortuna) - het beste seizoen van Ajax de afgelopen 25 jaar. Dat heeft helemaal niets te maken met wegpesten, dat had te maken met meer kwaliteit in de basiself en met het totaalvoetbal dat Ajax toen nog speelde, met veel ruimte in de rug. Schuurs zat bij Ajax tot en met het seizoen dat Ajax Dortmund finaal kapot maakte in de CL. Waarom zou Ajax aangekochte spelers van 19 in hemelsnaam wegpesten? Schuurs was een soort van Kaplan aankoop, maar Kaplan heeft als voordeel dat de "topaankopen" (in miljoenen dan) totaal niet thuisgeven.

Schuurs had zijn kansen wel gehad en kon niet genoeg indruk maken in het systeem en spel van Ten Hag. En als Ajax weer terug wil naar die tijd, hoef je geen Schuurs te halen.

11 maart 2024 om 12:48

@myvision - Op zich een goede analyse. Het heeft totaal geen zin om die namen aan te halen. Een ander Ajax met een heel ander niveau. Er zijn misschien twee spelers van de huidige basiself die kans zouden maken op speeltijd. De rest zou men niet eens overwegen.

11 maart 2024 om 10:22

Klopt, eigen jeugd zoals Gooijer en Taylor en Martha worden altijd opgehemeld door de Ajax-fans! In het verleden werden eigen jeugd spelers zoals Blind ook nooit uitgefloten!!!

Echt jonge, wat kunnen sommige mensen toch onzinnige dingen roepen hier.

11 maart 2024 om 10:29

Paar weken geleden was Taylor nog kop van jut haha.

11 maart 2024 om 12:18

Die heeft zich wel sterk herpakt, mag zeker gezegd worden!

11 maart 2024 om 10:52

Het hele verschil is dat men niet meer weet hoe je 'normaal' iemand bekritiseert, dat wordt meteen afmaken tot op het bot omdat iedereen het meest uitgesproken wil zijn en dus ieder andere in een topic móet overtreffen en het allerhardst van alle gebruikers wil zijn. Dat is meer een wedstrijdje tussen gebruikers onderling dan dat het nog over de speler an sich gaat. En anderen reageren daar dan weer op alsof ze door een adder zijn gebeten en ze zelf de speler in kwestie zijn, of nog erger, hun overbeschermende mama. (En ome Henk doet daar zelf vrolijk aan mee door de trend te zetten met zn column, overdreven hard). Gooijer (net als Martha en Banel eeder in het seizoen) worden er uit nood bijgehaald in de hoop(!) dat ze minder slecht zijn dan hun gekochte concurrenten, dat zijn ze helaas niet, maar het is wel hoe het bij Ajax altijd werkt, voldoen aankopen niet, wordt er teruggegrepen op jeugd, dat is nu niet anders, al is de jeugd niet veel beter op t moment op die posities.

Overigens is Perr niet weggepest, die jongen was gewoon niet beter dan Timber en dus bankzitter, niks mis mee. Nu zou hij absoluut onbetwist basisspeler zijn, maar het is een andere tijd met een andere selectie en dus andere criteria.



Deels misplaatste kritiek van Henk Spaan. Deze jongen heeft 80 minuten gespeeld en wordt vervolgens gewisseld voor Gaaei. Ik kon de opmerking betreft de wissel van Gaaei nog wel begrijpen als deze plaatsvond in of voor de rust, maar niet aan het einde van de wedstrijd. Dit was zijn 8e wedstrijd voor het eerste elftal, tja dat is soms even wennen.

11 maart 2024 om 10:14

Deze jongen maakt exact dezelfde fouten als gaai heeft gemaakt. Vind dat gaai daarin harder wordt aangepakt door de coaches. Is al de zoveelste blunder van gooijer dit. Maar goed, met een trainer als van t schip blijf je ook niet drijven maar zink je hard naar de bodem.

11 maart 2024 om 10:21

Ondanks dat je er gewoon moet staan als basisklant bij Ajax, zit er wel een verschil in een jeugdspeler en iemand die is aangekocht voor een bepaalde positie.

Betreft van't Schip ben ik het ook met je eens. Hij presteert in mijn ogen ook niet beter dan Steijn.

11 maart 2024 om 12:50

Nou ja, wat ik tot nog toe van Gooijer heb gezien, is niet bepaald goed. Dat is wel wat meer dan enkel wennen. Dat is een stukje kwaliteit wat die jongen gewoon niet heeft. Hij speelt nu noodgedwongen omdat de alternatieven elders nodig zijn of net zo slecht presteren, maar als Ajax weer naar boven wil gaan kijken, moet je dit soort jongens in de zomer acuut doorselecteren.

11 maart 2024 om 13:13

Ja daar ben ik het ook wel met je eens. Dit soort jongens zou je als club zijnde eerst aan een andere eredivisie club moeten verhuren.

Wat hebben we eigenlijk een absurd matige jeugd zeg. Een Martha, een Gooijer, je moet Rijkhof terughalen omdat er geen ander product is, Hlynsson die leuk begon maar toch ook tegen valt, Taylor pure middelmaat.

11 maart 2024 om 10:16

Hlynsson was eigenlijk niet goed genoeg beoordeeld en zou eigenlijk begin dit jaar naar de Graafschap gaan. Maar een Martha is al jaren 1 van de slechtste spelers van Jong Ajax. Ik vind dat hij nu als linksback het beste voetbal sinds jaren laat zien. Ik heb nooit gesnapt waarom hij nooit eerder weggestuurd is.

11 maart 2024 om 10:34

Waarom noemt men Taylor nou keer op keer middelmaat? Altijd als ik die jongen zie voetballen, zie ik het niet. Doet weinig gekke dingen en ziet de ruimtes en scoort hier en daar ook nog eens. Je kan toch niet van jonge spelers verwachten dat ze het team laten draaien? Daar heb je de meer ervaren spelers voor nodig, helaas geven die bij ajax momenteel ook niet thuis.

Een Gooijer zou best voldoen wanneer ajax in goede doen is en meer in de 16 van de tegenpartij dan in je eigen 16.

11 maart 2024 om 10:45

Dat Taylor af en toe gunstig afsteekt t.o.v. andere spelers, zegt voldoende over de “kwaliteit” van het huidige Ajax. Hij was gistermiddag bedrijvig, maakte een goede goal, maar miste ook weer een grote kans. En dat laatste gebeurd hem te vaak. Daarnaast snapt hij nooit zo goed waar hij moet lopen, en heeft nog een ander zorgelijk probleem dat de Ajax selectie teistert: conditiegebrek. Na een wat intensieve paar minuten lopen de meesten al met de tong op de schoenen. Vandaar het vaak laffe en lakse tempo. Dat kunnen de meesten nog net aan….

11 maart 2024 om 11:10

als Taylor aan alles voldoet wat jij beschrijft… speelde die niet bij Ajax

11 maart 2024 om 12:56

Taylor is beslist geen kaliber De Jong of zo, maar die jongen is net 21 jaar. Nou wil ik niet zeggen dat hij momenteel het niveau heeft dat je na zou moeten streven, maar je kunt van die jongen toch ook niet verwachten dat hij wel even consistent een goed niveau haalt? Zelfs de ervaren Henderson is nog zo wisselvallig als het weer.

Bij een Martha en Gooijer kan ik de kritiek al wat beter voorstellen. Dat zijn ook simpelweg geen bijzondere spelers. Die vallen in de KKD ook niet op. Echter kunnen die jongens daar ook weinig aan doen. Ze worden er maar bijgehaald op basis van weinig en worden vervolgens aan hun lot overgelaten. Dergelijke jongens moet je niet brengen uit paniek. Dat werkt nooit.

Overigens is de jeugd niet per se matig. Echter komen de goede talenten snel. Die spelen niet twee jaar in Jong Ajax. Die spelen hooguit een handjevol wedstrijden alvorens ze al bij de eerste selectie komen. Het is dus misschien slimmer om naar -19 en lagere categorieen te kijken als je de jeugd wilt beoordelen.

Gooijer is nog maar 19, had een puike pot volgens mij tegen PSV, maar had gisteren echt een "gaaei" wisseltje verdiend. Ik zag hem meermaals gewoon hele bruikbare ballen over de zijlijn heen dribbelen. Hij had het gisteren echt niet en dat kan gebeuren, het past bij zijn leeftijd, maar er moeten dan wel eerder maatregelen worden genomen.

11 maart 2024 om 10:18

Leeftijd is wat mij betreft geen excuus. Je ziet aan alles dat Gooijer niet het niveau heeft dat Ajax moet willen. Net als Gaaei en Rensch. Ajax heeft geen fatsoenlijke RB in de selectie zitten. Rensch is nog de minst slechte.

11 maart 2024 om 10:28

Ik vind leeftijd wel een excuus. Een Ajax van 5 jaar geleden had ook (top)jeugd alleen werden die stuk voor stuk ondersteund door fantastische ervaren spelers. De Ligt had Blind of daarvoor nog Sanchez naast zich, Frenkie had een gedegen Schone bij hem op het middenveld. Van de Beek werd omringd door Tadic en Ziyech. De huidige jeugd heeft geen speler om zich heen staan die significant beter zijn en minder fouten maken.

11 maart 2024 om 11:35

Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie bij Gooijer en Gaaei gewoon geen dingen in hun spel dat ik denk: die zouden beter presteren als ze beter gecoacht zouden worden.

11 maart 2024 om 12:58

Ik ben het op zich wel met Zlatan65 eens. Leeftijd is trouwens wel een excuus, maar je ziet ook wel dat Gooijer het vereiste niveau bij lange na niet heeft. Je ziet wel dat die jongen wat jaren nodig heeft en die jaren krijg je bij Ajax gewoon niet als je niet enigszins aan weet te haken.

Spaan heeft helemaal gelijk en die Gooijer loopt me toch met een partij arrogantie rond wat ik echt heel bijzonder vindt.
Deze jongen mag Van't Schip God op ze blote knieen danken dat hij hem bij Ajax 1 heeft gehaald en zoveel laat spelen maar mijn god wat is deze jongen matig zeg en die passert ook elke keer de dans als het over kritiek etc gaat.

11 maart 2024 om 10:59

Waaruit blijkt dat hij arrogant is dan? Ik zie dat totaal niet namelijk. En ik zie zo ongeveer alles van Ajax plus een hoop meer (jong, jeugd). Wat is het dat jij ziet dat je als arrogant kan bestempelen?

11 maart 2024 om 11:54

Het is zijn hele overkomen en doen en laten hoe hij op mij overkomt. Hierin vind ik hem erg arrogant overkomen en heb ik in bepaalde wedstrijden wat trekjes gezien wat me erg tegenstaat eerlijk gezged.

11 maart 2024 om 12:07

Wat een gelul, kom eens met iets specifieks waarruit dat blijkt., iets anders dan het logo op zn shirt en het overbekende vooroordeel dat Feyenoorders altijd over Ajacieden bezigen. Noem maar een moment. Ik ben benieuwd of je iets kunt verzinnen dat enigszins hout snijdt.

11 maart 2024 om 12:38

Hoezo nou weer gelul? Dus door zijn hele houding en het doen en laten mag ik hem niet arrogant vinden? Laatst in een thuiswedstrijd maakte hij ook hele rare gebaartjes naar zijn tegenstander na een ingooi.

Wat is dit nou weer voor iets raars, omdat ik voor Feyenoord ben dat ik hem standaard maar arrogant vind vanwege zijn logo en dat shirt?

11 maart 2024 om 12:58

Als jouw indruk dat ie arrogant is enkel gebasseerd is op zijn houding/uitstraling dan is dat inderdaad gewoon gelul.

Arrogantie blijkt uit iemands woorden, niet uit de blik in zijn ogen.

11 maart 2024 om 15:48

" Dus door zijn hele houding en het doen en laten mag ik hem niet arrogant vinden?"

Maar wat dan? Welk aspect van zijn houding maakt hem arrogant ogen voor jou? Wat voor dingen doet of zegt hij waardoor hij arrogant is? trodat4030 heeft gewoon gelijk, als je niet verder komt dan "ja zijn hele doen en laten is arrogant" dan is dat gewoon loos gelul in de ruimte. Het komt heus niet doordat jij voor Feyenoord bent maar het is echt wel een stokpaardje om alles en iedereen bij Ajax maar te pas en te onpas als arrogant af te schilderen terwijl dat in veel gevallen (zo ook nu weer) nergens op gebaseerd is.

Ik vind het vooral zorgwekkend dat jongens als Gooijer, Martha en Banel bijvoorbeeld de hele jeugdopleiding hebben doorlopen en nu zelfs debuteren. Je zou toch zeggen dat dat enkel voor de aller grootste talenten is weggelegd. Er zit echt schrikbarend weinig talent in die jongens, je zou bijna denken dat ze bij Ajax geen slechtnieuws gesprekken meer voeren in de jeugd. Ik word echt verdrietig van dit soort spelers, en in mindere mate ook Taylor, Rensch, Hlynsson, Salah-Eddine bijvoorbeeld. Er komt zo veel middelmaat uit de toch geroemde jeugdopleiding. Het is op enkele uitzonderingen na een super matige lichting helaas. Pijnlijk dat jongens die in de jeugd wel wat extra's leken te hebben als Unuvar en Misehouy zelfs zonder debuut vertrekken en dan pure middelmaat van KKD niveau zoveel minuten zien maken.

11 maart 2024 om 10:25

Jij draait het dan ook om. Deze spelers die niet voldoende het niveau te lijken hebben, zouden nooit zo snel debuteren bij het Ajax van 18/19. En dat Ajax dát niveau niet jaarlijks haalt, begrijp ik ook wel, maar het heeft dus nu vooral te maken met de meest waardeloze aankopen die niets beter zijn dan de eigen jeugd. Vos en Godts stralen natuurlijk wel wat meer uit, maar zijn ook grillig. Bij zulke spelers zou er nog iets fout moeten mogen gaan, alleen kan dat niet omdat de aankopen hun niet voldoende coveren.

Overigens is Godts nog steeds geblesseerd eigenlijk?

11 maart 2024 om 10:37

Godts heeft vrijdag een helft gespeeld in Jong, denk dat die nog 2 basisplekken met een uur en vervolgens 75 min in Jong verwijderd is van een terugkeer in de selectie van 1.

11 maart 2024 om 10:52

Er is een reden dat ze bij Ajax in het begin van het seizoen Vos misschien op rechtsback wilden zetten hè. Het is jammer (maar begrijpelijk) dat Vos daar niet enthousiast van werd, want die had daar nu ook zijn minuten kunnen maken in plaats van Gooijer.

11 maart 2024 om 11:17

Aaah, dat had ik even gemist. Dat is goed om te horen trodat4030.

11 maart 2024 om 10:46

Uiteindelijk hebben de jeugdelftallen ook gewoon invulling nodig op de posities nodig. Dat niet elke speler uitgroeit tot een volwaardige Ajax 1 speler lijkt me duidelijk, maar dit seizoen is het zo treurig gesteld met Ajax 1 dat ook deze jeugdspelers maar even getest worden, meer met op hoop van zegen dat deze spelers ineens het licht zien. Een Mazraoui scheen in de jeugd ook op de nominatie te staan om weggestuurd te worden begreep ik.
Maargoed, spelers als Gooijer, Martha, Banel zullen misschien nog wel aan de slag kunnen bij een laagvlieger in de ED. Maar het lijkt zo te zien een langer probleem te zijn in de jeugd, want er lijken zo te zien nu geen jeugdspelers rond te lopen die de next big thing moeten zijn. Spelers als Godts en Rijkhoff zijn natuurlijk van buitenaf gekomen. Groot verschil met een aantal jaren terug toen zelfs spelers als Nouri en Unuvar geen kansen kregen.

11 maart 2024 om 13:05

Maar je moet de plekken toch vergeven en de stap naar het volwassen voetbal is groot. Je hoort wel vaker dat jongens het in de jeugd meer dan prima doen en iedere leeftijdsklasse moeiteloos doorkomen, maar richting de beloften ineens tegen een achterstand aankijken. Dat zal bij die jongens ook wel zo zijn.

Er zijn ongetwijfeld getalenteerdere spelers aanwezig in die jeugdopleiding, maar die zijn waarschijnlijk nog te jong en fysiek niet ver genoeg. Dan houdt het op. Overigens is het voor die jongens ook niet makkelijk. Waar talenten eerder in een gespreid bedje terechtkwamen en zich op konden trekken, wordt nu van ze verwacht dat ze in tegenstelling tot al die mislukte aankopen wel overeind blijven. Dan komt er ook ineens veel druk bij.

Verder vind ik Unuvar geen goed voorbeeld. Die jongen zit op de bank bij FC Twente en mag zo nu en dan 20 minuten invallen. Wat had die in hemelsnaam kunnen uitrichten in een ploeg die zo uit balans is? Die gaat Bergwijn of Berghuis er echt niet uitspelen. Ook Misehouy vind ik geen goed voorbeeld. Ajax wil hem langer binden en die knaap is net 18 jaar. Die zijn gewoon op zoek naar de hoogste bieder of in ieder geval iets dat niet Ajax is. Anders had hij allang bijgetekend.

Jordan Henderson is dan ook de grap van de selectie. Hij laat zich al intimideren door Fortuna Sittard en bestempeld het als een lastige tegenstander. Als iemand met zulke teksten je leider moet zijn kan je beter gaan knikkeren

11 maart 2024 om 10:22

Kijk je wel eens naar Ajax?

11 maart 2024 om 10:44

Ja, ik zag hem vooral vaak de bal ophalen bij de centrale verdedigers om dan een aanspeelpunt op het middenveld te missen

11 maart 2024 om 10:23

Wat ik dan ook niet snap is dat hij 'gewoon' bij de selectie van het Engelse elftal zit.

11 maart 2024 om 10:48

Omdat hij een prima werker is. In dienst van de sterren de vuile meters maakt.

11 maart 2024 om 10:56

Hij werd in November vorig nog meegenomen voor wat oefenwedstrijden, maar zit normaal gesproken niet meer bij de selectie.

11 maart 2024 om 10:59

Er zijn voldoende 'prima werkers' in de selectie van Engeland die daarnaast nog meer toevoegen aan de selectie dan Henderson. Als ik Southgate was zou ik een keer Jones meenemen in plaats van Henderson.

11 maart 2024 om 10:40

Teksten voor de buhne, de ideale schoonzoon valt voor de camera natuurlijk zijn teamgenoten niet af waar hij nog 10 wedstrijden mee moet zien te presteren. Dat noem je tact, maar dat woord moet half vz eerst googlen voor ze begrijpen wat daarmee bedoeld wordt.

11 maart 2024 om 13:08

Maar wat verwacht je van Henderson? Die tikt echt niet even het hele veld dol om de bal vervolgens in de kruising te knallen. Hij werkt hard, ziet de ruimtes die hij dicht moet lopen en doet aan de bal geen gekke dingen. En dergelijke woorden hoor je wel vaker. Mediatraining hebben ze niet voor niets. Achter gesloten deuren gaat het er vast anders aan toe.

11 maart 2024 om 14:31

Die verwachting had ik niet Sirius. Je kan het wel in het extreme trekken, maar dat is nergens op gebaseerd. Ik had wel meer impact verwacht en dat het team organisatorisch beter zou staan. Ik had ook verwacht dat Ajax daardoor verder en gemakkelijker vooruit kon voetballen. Ik had misschien stiekem wel gehoopt op een personality met karakter, maar voor de camera is het een oud wijf met slappe teksten helaas

11 maart 2024 om 18:45

Joh, Henderson heeft wat, acht wedstrijden gespeeld- elke keer iemand anders naast zich en nu zelfs de formatie die volledig is omgegooid.

Niet gedacht het ooit eens te zijn met Spaan, maar het is gelukt. Zo'n Akpom ook. Ik word daar zo intens verdrietig van. Wat een armoe. Die kan er echt helemaal niks van. Mist een 100% kans en lijdt ook het balverlies waar de 1-2 uitkomt. Dan zie ik echt liever dat Rijkhof een kans krijgt.

Ik snapte ook helemaal niet waarom Rijkhof niet mocht spelen ipv Akpom.

Die Gooijer heb ik me echt de hele wedstrijd aan zitten irriteren, verloor bijna elk duel, elke keer balverlies. Als er iemand die rechterhoek indook dan kwam Gooijer zich ook totaal niet aanbieden, Gooijer zat echt helemaal niet in de wedstrijd.
Ik snap dat Gaaei ook geen beste indrukken achterlaat maar Gooijer deed er nog even een schepje bovenop. Ik hoop dat hij ook zo hard wordt aangepakt door van het Schip want anders zou dat meten met 2 maten zijn.



Tsja, ik heb het hier al vaker geroepen: Gooijer heeft de kwaliteiten voor Ajax 1 niet. Althans, niet waar Ajax thuis hoort/wil horen. De top van de Eredivisie.

Daarnaast is hij in mijn ogen absoluut geen back, laat staan een wingback in een 5-mans defensie.

De beste man heeft totaal geen motoriek van een back ook. Veel te statisch. Is in alles een RCV in mijn ogen.

Voetballend is het pover. Defensief is het overigens ook niet erg goed en hij neemt onnodig veel risico zo nu en dan aan de bal. Zeker ook nog rond de eigen 16, waanzinnig eigenlijk.

Gaaei is wellicht slecht, maar ik denk dat ik Gooijer nog slechter vind dan hem...

Ajax is de laatste jaren niet verwend op de rechtsback positie hé. Sanchez, Gaaei, Gooijer.

Verlang je toch heel gauw terug naar een Mazraoui of zelfs een Joelleke Veltman!

En als je dan persã© met Gooijer wilt spelen, dan kan je hem beter op de RCV positie zetten. Is redelijk snel en ik denk dat hij als RCV in een 3 mans defensie wel kan renderen. Maar denk dat hij dan alsnog niet het niveau Ajax 1 heeft.

Rensch is een stuk beter op de zijkant dan Gooijer in mijn ogen...

Al zou ik sowieso gewoon spelen met Rensch - Sutalo - Kaplan - Hato - Sosa.



Spaan is dan rijkelijk laat met "het klaar zijn met Gooyer".
Ik schrijf dit al weken.
Los van zijn kwaliteit, zowel verdedigend als aanvallend, die overigens meer dan belabberd is, brengt hij zijn team ook in gevaar door zijn keuzes als hij aan de bal is.
Schip wil Sutalo en Sosa in hun kracht laten spelen door de gewijzigde opstelling. Sosa haalt geen gekke dingen meer uit, kaatst veel (en veel te veel terug), maar als je denkt met met wingbacks te spelen en je zet daar Gooyet neer dan maak je een grote fout. Bij wing back denkt Gooyer aan chicken wing backs van Kentucky.
Opkomen? wat is dat denkt?hij?
Sliding? wat is dat denkt hij?
Tot, tot de laatste wedsrijd in de Conference league, toen kwam hij op, verloor de bal en maakte een idiote sliding; geel

Spelers zoals Banel, Martha en Gooijer horen ook nog lang niet in Ajax 1 te zitten. Die Gaaei krijgt van alles te voorduren bij Van t'schip maar die Gooijer is ook dramatisch. En heeft geluk dat Ramaj zijn enorme fout heeft hersteld want anders had Ajax verloren als Fortuna de 3e had gemaakt. Bij Gaaei was dat anders tegen AZ. Dit zegt helaas ook alles over Ajax momenteel. Zowel aankopen als spelers uit de jeugdopleiding zijn gewoon van een dramatisch niveau.

Gewoon pijnlijk dat spelers als Martha, Banel, Gooijer de opleiding hebben doorlopen en qua basistechniek zo onwijs slecht zijn, toch bizar dat je Ajax 1 kan halen met alleen snelheid(martha,banel) en fysieke kracht bij Gooijer. Zelfs de generatie Taylor, Rensch is voetballend gewoon in orde.

Ajax zonder Brobbey?

Zielig.

Eerst krijgen we de "boor taylor de grond in" trend en nu is dus Gooijer aan de beurt.
Gaan we nu elke speler die fouten maakt gelijk maar afmaken? Misschien moeten we ze maar ouderwets op het marktplein zetten, dan vastzetten en rotte tomaten erop gooien he. Beetje volksvermaak, zoals dat in de middeleeuwen gebeurde. Man, man, man, waar gaat dat heen.
Kritiek is 1 ding, maar men moet het ook niet gaan overdrijven en zeker niet een persoon finaal kapot maken. Wat Spaan hier doet is goedkoop scoren. Valt me vies van hem tegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren