Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wil wat goedmaken: 'Dus NAC moet eraan geloven'

Laatste update:

Ajax ligt op koers voor het vierde kampioenschap op rij, maar is er nog niet. De ploeg van Frank de Boer heeft nog een paar goede resultaten nodig: zeker nu er vorige week punten verspeeld werden in de thuiswedstrijd tegen SC Cambuur (1-1). Ajax wil de nare nasmaak van dit puntenverlies zo snel mogelijk wegspoelen: "En dus moet NAC Breda eraan geloven", zei De Boer.

/

De coach zag Ajax tegen Cambuur vroeg op voorsprong komen, maar vervolgens niet uitlopen. De Friezen konden daardoor op gelijke hoogte komen en voor een verrassing zorgen in de Amsterdam ArenA. "Vaak is onze eerste helft van een goed niveau, maar maken we het verschil niet qua goals. De tweede helft is soms minder", stelde De Boer vrijdag op de persconferentie.

"Pas bij de 1-1 wonnen we weer alle duels", vervolgde de coach. "Ik proef dat de spelers de 1-1 tegen Cambuur weg willen spoelen. Dus NAC moet eraan geloven." Ricardo Kishna kan zondag gewoon weer meedoen: hij viel tegen Cambuur geblesseerd uit, maar de kwetsuur blijkt niet ernstig te zijn. Linksback Nicolai Boilesen is er in Breda nog niet bij.

Denk je dat Ajax gaat winnen van NAC Breda?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op trainingen zag je echt dat de spelers iets goeds wilden maken en bleven allemaal veel langer dan normaal, hopelijk winnen we zondag en vitesse dan onderuit!

Voor onze grote vriend Steward aangepast, en misschien nog wel fout maar het interesseert me totaal niks dat ik compleet illegaal Nederlands typ.

14 maart 2014 om 14:37

Vitesse gaat niet onderuit. Die winnen zij het nipt van Psv, simpelweg omdat ze een beter functionerend team hebben. PSV heeft de laatste wedstrijden niet allemaal met evenveel gemak gewonnen tegen niet al te beste tegenstanders terwijl Vitesse de vorm van voor de winterstop teruggevonden lijkt te hebben.

14 maart 2014 om 14:48

Dat weet je niet? Wat als iemand rood pakt of ze krijgen 3 penalty's tegen??
Het bal is rond a mattie.

14 maart 2014 om 14:58

Het bal is rond......ja tuurlijk

14 maart 2014 om 15:00

Sorry, de ik woon 3 maanden in Nederlands

14 maart 2014 om 15:00

Nou Vitesse is niet echt in vorm ofzo. Vorige week hadden ze de nodige moeite met NAC. Ze hadden de wedstrijd zomaar kunnen verliezen. Het is dat NAC niet scherp genoeg was in de afronding

14 maart 2014 om 15:21

The Iskra, vergeet niet dat ik Toto op Vitesse zet, verliest toch altijd Dus automatisch punten verlies voor Vitesse.

14 maart 2014 om 15:59

Waar hem je die kristallen bol gekocht, Iskra? Ik zoek er ook nog eentje.

Zonder gekheid, Vitesse speelt na de winterstop ook niet de pannen van het dak. Vitesse heeft de laatste 3 duels gewonnen van degradatiekandidaten, maar heeft ook niet overtuigd. Die wedstrijd kan alle kanten op en Vitesse is slechts licht favoriet, omdat Vitesse thuis speelt en niet omdat het beter draait. Toch zou ik mijn geld op een gelijkspel zetten.

14 maart 2014 om 18:09

En PSV wel?

14 maart 2014 om 21:13

The Iskra,

AZ kreeg tegen Anzhi alle hoeken van het veld te zien maar AZ won wel.( gelukkig voor Nederlandse voetbal)

Als elftal heeft PSV toch meer in de mars dan Vitesse, denk dat PSV gewoon gaat achterover leunen en lekker counteren.

Vitesse moet, PSV mag.

Verwacht wel een overwinning van Ajax. Vorige week zijn ze goed wakker geschut. Hopen dat Vitesse gelijk speelt tegen Psv.

14 maart 2014 om 14:47

Ze moeten wel iets te vaak worden wakker geschud hee. Na elke overwinning sluipt de gemakzucht er weer in. Zonde. Worden wel kampioen maar veel later dan nodig.

14 maart 2014 om 14:55

Ik snap de tekst ook niet dat Ajax nog maar een paar goede resultaten nodig heeft. Ajax heeft met nog zeven wedstrijden te gaan zes punten voorsprong. Als Vitesse alles wint (kan) moet Ajax nog minimaal vijf keer winnen. Met het huidige gemiddelde van 17/27 wedstrijden winnen is dat niet zomaar een zekerheidje. Als Ajax de komende drie wedstrijden wint kan je pas spreken van dat ze er bijna zijn, nu is dat echt nog niet aan de orde.

14 maart 2014 om 15:05

Eerst zien dan geloven, ik ben geloof ik echt de laatste die zegt dat Ajax al kampioen is.
Ik ben er absoluut niet zeker van.
Zie nog wel zo een scenario onstaan als op 15 mei 2011... maar dan dat het op de laatste speelronde aan komt.

14 maart 2014 om 15:10

Eens, dat gevoel heb ik ook... Ajax heeft niet de beste vorm en scoren lijkt ook nogal lastig de laatste maanden (muv Az). Veel Ajacieden voelen zich al kampioen, maar als Vitesse zaterdag wint en later van Ajax wint kan het nog erg (te) spannend gaan worden.

14 maart 2014 om 15:12

Dat Vitesse alles wint is natuurlijk wel een zekerheidje

14 maart 2014 om 15:13

Gedeeltelijk ook met kwaliteit te maken. Dit Ajax is niet goed genoeg om op 80% van de kleintjes te winnen.

14 maart 2014 om 16:19

in dromenland win Vitesse alles

14 maart 2014 om 18:09

Klopt, veels te vaak. De belangrijke (top)wedstrijden weten ze zich wel altijd staande te houden. Maar het is inderdaad wat jij zegt, na een overwinning sluipt de gemakzucht er weer in.

14 maart 2014 om 21:33

Joostfan,

Gelukkig heeft Vitesse een gemakkelijk programma:

Thuis: Psv, Ajax, Heerenveen en Go Ahead
Uit : Groningen, Cambuur en Utrecht.

Ajax moet nog tegen:
Uit : Nac, Rkc, Vitesse en Heracles
Thuis : Twente, Den Haag en Nec

Vergelijk het programma en trek dan een mogelijke conclusie, mijn conclusie is dat als Ajax gelijkspeelt tegen Nac, Vitesse, Heracles en Twente de kampioen van Nederland gewoon Ajax is.

Maar we moeten blijven opletten.

Nog al een stellige kop boven dit artikel. Ajax zou normaal gesproken eenvoudig van NAC moeten kunnen winnen maar wat is normaal gesproken is deze competitie? Ajax had normaal gesproken ook van Cambuur gewonnen, normaal gesproken wel maar niets is zoals het lijkt in de eredivisie. Het is weer spannend in in de eredivisie alleen jammer dat dat voornamelijk komt door de volledige onkunde van de spelers inplaats van het goede spel.

Het is te hopen dat ze eindelijk door hebben dat je wat moet doen voor je knaken. Na de 1-0 hebben ze allemaal het gevoel dat ze wel ff winnen. Nou succes in Breda! Met de huidige instelling heb ik er een hard hoofd in dat het gaat goed komen. Puntverlies tegen Cambuur had ik al voorspeld en dat kan ook zomaar weer gebeuren in Breda. Ik ben benieuwd.

Eerst zien dan geloven, ik vind het te vaak dat Ajax spelers (maar ook spelers van andere clubs in Nederland) niet scherp of ongemotiveerd aan een wedstrijd beginnen. Iets wat ik onbegrijpelijk en onacceptabel vind als je full prof bent. Hopelijk hanteert men ook een hoger baltempo, want ook dat is al weken schrijnend om te zien. Iets waarvan men elke keer zegt dat ze het besffen, maar op een of andere manier kunnen ze het toch niet opbrengen omdat echt te veranderen. De concurentie zal niet eeuwig zo lief zijn om onze domme misstappen te vergeven.

14 maart 2014 om 15:21

Ik erger me groen en geel aan spelers die niet gemotiveerd genoeg zijn. Als je ziet hoeveel een gemiddeld Ajax-speler verdient dan is het inderdaad onacceptabel. Iedere wedstrijd het gras op willen vreten, net als tegen Barcelona, dat is wat supporters willen zien gepaard met mooi combinatievoetbal. Je zou toch verwachten dat de spelers op dit moment meer gemotiveerd zouden zijn aangezien de 4e landstitel op rij lonkt...

14 maart 2014 om 15:36

misschien wel een slechte motivatie (in jouw ogen) omdat ze toch al zoveel verdienen? Een salaris naar prestatie per wedstrijd zou de moeite van het proberen waard zijn. Een veel lager basis-salaris, die aangevuld kan worden door a) het spelen van wedstrijden en b) het goed presteren in wedstrijden

Aan de andere kant; iedereen zal begrijpen bij ajax dat zowel het individu als het team beter (zouden moeten) zijn dan cambuur en Nac. Dat zit in de hoofden en bij een voorsprong sluit er dan wellicht gemakzucht in. Waar je moeilijk vat op kunt krijgen is als tegenstanders juist door die houding uitermate gemotiveerd raken er een schepje bovenop te doen....

ach, mooi man voetbal. cheers

14 maart 2014 om 15:57

@ Thuntelaar

Precies, ik was daarom ook blij dat het nu eindelijk ook eens werd uitgesproken door de verschillende voetbal analiticy bij de verschillende voetbal programma´s. En omdat ze het zo vaak zeggen word het moeilijker om spelers serieus te nemen. Nu snap ik wel dat men tegen Barcelona meer gemotiveerd is als je tegen met alle respect Utrecht ofzo speelt. Alleen vind ik wel dat je ten alle tijden wel gewoon een fatsoenlijk niveau dient te halen. Het een instellings probleem waar Ajax al jaren last van heeft, ook onder Blind, Jol, Ten Cate, van Basten en Koster zagen dit met enige regelmaat.

Wat wellicht ook wel zal helpen is als we een echte aanvoerder zouden hebben, De Jong en Moisander zijn goede gasten, maar ik zie geen echte aanvoerders in hen. Als Ajax het moeilijk heeft zie ik ze het elftal nooit op sleeptouw nemen of het team echt proberen op te peppen. Bijvoorbeeld om tempo op te schroeven als het weer eens met een slakkegang gaat, of wanneer men er weer in slaagt om nauwelijks een goede pass af te leveren om iedereen weer even op scherp te zetten. Het zit ook niet zo in hun karakter denk ik, dus de Boer heeft geen verlengstuk van zichzelf in het veld. Goed nu besef ik terdege dat het moeilijk is om zo´n speler te vinden, maar ik denk dat Ajax daar echt intensiever naar moet kijken.

Het zou een regelrechte ramp zijn als Ajax zondag niet weet te winnen. Hopenlijk kan PSV in Arnhem wat punten wegsnoepen, dan is de druk zondag wat minder. Maar als Ajax zondag niet wint, zie ik ze nog een zwaar weer terecht komen.

Als Ajax zondag niet wint dan is dat wordt het inderdaad nog erg lastig. Tenzij Vitesse en PSV gelijk spelen. Dan loopt Vitesse zelf ook niet in.

Nou, ik moet het nog maar zien.

NAC heeft een armoedige ploeg, maar ze knokken wel. Ajax heeft nu ook geen ploeg vol geweldenaren, dus Ajax zal beter voor de dag moeten komen dan tegen Cambuur. Als Ajax opnieuw punten verliest kan het gewoon nog heel spannend gaan worden.

14 maart 2014 om 15:50

Eens, voelt ook nog helemaal niet zeker.. Al kan er weer een kans zig voordoen om uit te lopen als psv punten kan pakken

Scheelt wel dat ze niet op zaterdagavond tegen NAC spelen in Breda. Over het algemeen is NAC thuis op zondag niet zo sterk als op zaterdagavond.

14 maart 2014 om 16:48

Dan moet ik je teleurstellen. NAC is juist tegen topploegen op zondag sterker. Vraag het maar aan Feyenoord, AZ en PSV. Zowel dit jaar als de voorgaande jaren werden de betere resultaten op de zondag behaald.

Maar ondanks dat gegeven heb ik er een hard hoofd in vanuit NAC-oogpunt. Alle clubs hebben het moeilijk in Breda, behalve Ajax. Kwam onlangs nog een statistiek tegen met clubs die wonnen in Breda. Ajax stond op 70 procent, de nummer twee maar vijftig ofzo. Statistieken uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar lastig wordt het sowieso voor ons..

14 maart 2014 om 17:35

Wedstrijd stond in eerste instantie ook gepland op zaterdagavond. Is verplaatst vanwege Europese verplichtingen voor Ajax

Ik dacht dat Boilesen gewoon kon spelen tegen Nac. Nicolai is echt de enige linksback van Ajax die echt 90 min de hele linkerkant kan bestrijken, plus hij heeft echt een heerlijke voorzet.

Tegen NAC zou ik gewoon zo spelen,

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Blind
Klaassen
Poulsen
Duarte
Schöne
De Jong
Kishna

Ik verwacht 'gewoon' een overwinning. Met nog zeven wedstrijden te gaan, waarin ze onder andere het nog thuis op moeten nemen tegen Twente en uit in Arnhem, moeten ze deze wedstrijd winnen.
De uitslagen van de laatste vijf jaar zijn dan ook gunstig voor Ajax:

2008-2009: NAC-AJAX 0-3
2009-2010: NAC-AJAX 1-1
2010-2011: NAC-AJAX 0-3
2011-2012: NAC-AJAX 0-2
2012-2013: NAC-AJAX 0-2

Maar successen in het verleden bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Ajax zal keihard moeten strijden om deze overwinning wederom binnen te kunnen halen. Maar ik heb er goed vertrouwen in!

Deze match moet gewoon gewonnen worden... Hoe Ajax laatste tijd speelt kan je hier zomaar weer punten verliezen.. Maar ik heb vertrouwen erin dat Nac verslagen gaat worden en dat Ajax kampioen zal worden (al is het hopen tegen beter weten in). Maar goed 6 punten een aantal matches voor het einde moet toch genoeg zijn

Larsbenjamin

Domper EN Meevaller - Nicolai Boilesen is zondag niet van de partij als Ajax op bezoek gaat bij NAC Breda. De Deen sprak zelf de hoop uit er in Brabant weer bij te zijn, maar hij zal zich moeten richten op de bekerwedstrijd tegen AZ. Ricardo Kishna is wel volledig fit na zijn lichte blessure, opgelopen tegen Cambuur.

14 maart 2014 om 16:10

Ik denk niet, dat als Boilesen wel zou kunnen spelen, hij het verschil zou maken tussen 0, 1 of 3 punten, eerlijk gezegd. Deze wedstrijd moet gewoon gewonnen worden. Stel dat Ajax deze wedstrijd punten laat liggen, geven zij de concurrenten weer hoop en zou het nog erg spannend kunnen worden. Echter zie ik dit niet gebeuren bij de ploeg van Frank de Boer.

Breda is er klaar voor, laat maar komen!
Hopen dat NAC Ajax vroeg onder druk kan zetten en oorlog kan maken.

Ik verwacht gewoon een overwinning van Ajax maar er zijn natuurlijk al meer clubs gesneuveld.

Eerst zien dan geloven.
Ajax speelt al gehele jaar slecht dus ik durf mijn geld er niet op te zetten.
De boer zegt nu dat ajax vaak de eerste helft wel goed voetbalt en soms de tweede helft minder.
Mag ik hem even uit de droom halen: ajax speelt al het gehele seizoen ver onder nivo.
Een paar momenten uitgezonderd.
Maar ja, als je geen voorhoede hebt en daar alleen maar middenvelders zet dan kun je dat verwachten.
Even naar cruyff luisteren: twee aankopen doen en gewoon weer op de ajax manier gaan voetballen.
Snelheid, vastzetten van tegenstanders, veel doelpunten.
Mensen betalen een groot bedrag om in dat stadion te zitten.
Dan moeten ze aantrekkelijk voetbal te zien krijgen , miet de brei club!

Spierballentaal van De Boer? Ik zou niet weten waar De Boer zijn uitspraak op baseert, Ajax speelt al drie jaar onherkenbaar voetbal. Dominantie bij De Boer is balbezit, maakt hem niet uit waar dit gebeurt. wanneer de verdedigers elkaar de bal 10 minuten lang toe spelen controleer je, volgens De Boer, de wedstrijd. Maar goed, we gaan het zien in Breda. Volgens De Boer staat Ajax op scherp en zitten de punten al in de tas, ik ben benieuwd welke verklaring De Boer uit de hoge hoed tovert wanneer het in Breda misgaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren