Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax ploetert zich zonder De Boer naar de overwinning

Laatste update:

In Eindhoven zal men gehoopt hebben op een misstap van Ajax bij FC Groningen; voor de Amsterdammers een lastige uitwedstrijd. Ajax had het ook moeilijk in het hoge noorden, met name in de eerste helft, maar winnen deden de hoofdstedelingen wel. Na rust maakten Anwar El Ghazi en Lasse Schöne het verschil voor de ploeg die het moest doen zonder de aanwijzingen van Frank de Boer: 1-2.

/

Ajax moest de jacht op de landstitel dus voortzetten in Groningen, waar de plaatselijke FC traditioneel een lastige tegenstander is voor de Amsterdammers. Ajax moest het ook nog eens doen zonder trainer De Boer, die door een griep niet plaats kon nemen op de reservebank. Dat betekende dat Hennie Spijkerman voor het eerst sinds mei 2004 (destijds als coach van FC Zwolle) als eindverantwoordelijke op de bank zat.

Hoewel FC Groningen in de openingsfase wat meer balbezit had, waren de kansen voor Ajax. Aanvoerder Davy Klaassen gaf de bal breed op Anwar El Ghazi, terwijl hij mogelijk beter voor eigen succes had kunnen gaan. Ook werd Lasse Schöne ternauwernood afgestopt, waarna de rebound van Klaassen van de lijn werd gekopt. In de lastige omstandigheden in Groningen nam de thuisploeg op basis van strijd, passie en inzet langzaam maar zeker de regie over.

/

Met name invaller Oussama Idrissi, die Bryan Linssen al na tien minuten kwam vervangen, stichtte gevaar: zo schoot de aanvaller de bal rakelings voorlangs. Ajax creëerde niets en liep vooral achteruit. Op slag van rust kreeg de ploeg van Spijkerman bijna de deksel op de neus, ware het niet dat Groningen-spits Alexander Sörloth de bal in het zijnet schoot. Hoewel Ajax na rust wat sterker werd, bleven de Amsterdammers ploeteren. Het doelpunt van El Ghazi, die zijn tiende van het seizoen maakte, kwam dan ook uit de lucht vallen. Op aangeven van Nemanja Gudelj werkte El Ghazi de bal bij de tweede paal tegen de touwen.

FC Groningen moest komen, maar kreeg niet veel later ook de 0-2 om de oren nadat Amin Younes werd gevloerd in het strafschopgebied. Lasse Schöne eiste de bal op en benutte de strafschop. Ajax leek de schaapjes op het droge te hebben, ware het niet dat Mike van der Hoorn direct na de 0-2 zijn tweede gele kaart kreeg. Met tien kwam Ajax onder druk te staan, maar de titelkandidaat hield stand tot in de blessuretijd. Invaller Danny Hoesen zette in de laatste minuten met een vrije trap de 1-2 op het bord, maar daar bleef het bij.

Geen Frank de Boer? Laat dat maar aan Hennie over! Ajax wint met 1-2 bij FC Groningen! #groaja #spijkerman #eredivisie

Een foto die is geplaatst door Voetbalzone (@instavoetbalzone) op


Denk je dat Ajax de titel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima overwinning veel kritiek gezien van andere Ajacieden op het spel. Volgens mij was 3 punten en nog steeds het belangrijkst als je PSV wilt achtervolgen. Prima wedstrijd hoor.

De 1-2 had niet mogen vallen maar dat komt puur door Van Rhijn. Die gozer is echt een mentaal wrak geworden.

14 februari 2016 om 14:29

Was toch niet van rhijn die de overtreding heeft gemaakt, was toch viergever, maar die speelde wel goed en ook van den hoorn, op die rode kaart na.

14 februari 2016 om 14:43

Die Van Rhijn moet bij balverlies gewoon op 110% terugsprinten. Hij loopt op zn dooie gemak terug...

14 februari 2016 om 14:51

En dan heb je het nog niet eens over de manier waarop hij balverlies lijdt.. Manmanman

14 februari 2016 om 15:18

Lekker handig om als vervanger rood te pakken...wat nu? Jaapie stam terug in het centrum??

14 februari 2016 om 15:20

2x geel... hij mag volgende week gewoon voetballen

14 februari 2016 om 15:28

Helemaal niet? 2x geel is gewoon 1 wedstrijd schorsing..

14 februari 2016 om 16:30

Ja, kan gebeuren, of een goal ontvangen of de tweede kaart, al es het maar net

14 februari 2016 om 19:44

El Ghazi niet.. Denk/ hoop ik.

16 februari 2016 om 14:34

Klopt je hebt helemaal gelijk..... bij de amateurs is dat zo geregeld.

14 februari 2016 om 14:29

Die pass van Van Rhijn was echt dramatisch inderdaad. Maar het was volgens mij helemaal geen vrije trap. Verder een slechte wedstrijd, zoals de titel al vermeldt: het was ploeteren.

14 februari 2016 om 14:32

Ook dat trucje wat Rico achterin de hoek probeerde, je bent geen Alves!
Verder terecht overwinning, 1e helft was slecht van Ajax, maar 2e helft grotendeels de baas.

14 februari 2016 om 14:34

Op zo moment moet je niet mooi of wat dan ook willen. Gewoon puur zakelijk de wedstrijd afsluiten.

14 februari 2016 om 15:08

Jij houdt niet van voetbal, je lijkt wel een succes supporter. Als je alleen tevreden bent met de punten.

14 februari 2016 om 15:53

Ik denk juist andersom, of was je liever niet 4x kampioen geworden.
Want ook toen was het voetbal echt niet beter.

14 februari 2016 om 19:08

iig een stuk beter als nu. Met veel meer kwaliteit op het veld. Maar liever een paar keer minder kampioen en gewoon met plezier voetbal kijken ipv steeds maar ergernissen over het spel. En internationaal voetbal kan je dit ook niet noemen, want daar laten we al jaren niks meer zien.

Gewoon ajax onwaardig. maar dat is mijn mening.

14 februari 2016 om 21:50

Je zou ook kunnen zeggen, dat aanmoedigen iets anders is dan je eigen team uitfluiten als het niet loopt zoals je zou willen.
Neem aan dat alle spelers het liefst ook de pannen van het dak spelen.
Supporter ben je altijd niet alleen als er voor iemands gevoel niet mooi speelt, maar alsnog veel wint.

Leuke wedstrijd, terechte uitslag. Schone vast in de basis ipv fischer! Op naar volgende week.

14 februari 2016 om 14:28

Ik vind dat schöne ook beter is heeft meer voetbal dan fischer wat meer een renpaard is. Daarbij is groningen uit altijd lastig en de 1ste helft was dat ook zichtbaar maar de 2de helft was ajax heer en meester en groningen heeft ook geen kans meer gecreeërd. Kortom de 3 punten zijn t belangrijkst straks hopen op nec.

14 februari 2016 om 14:41

Fischer heeft nooit meer het niveau gehaald van voor zijn blessure, mag wat mij betreft deze zomer weg samen met milik.

14 februari 2016 om 15:06

Fischer mist gewoon teveel als buitenspeler. Heeft geen snelheid en geen diepgang dingen die essentieel zijn. Zou hem ook wegdoen als ik Ajax was.

14 februari 2016 om 16:04

Alles wat Fischer mist heeft Schone ook niet. Daarnaast geen snelheid. Bovendien zeuren op medespelers, maar zelf geen bal goed spelen! Al dat Deense spul kan weg.

14 februari 2016 om 14:29

Zeker geen terechte uitslag. Groningen had minimaal een punt verdiend

14 februari 2016 om 14:31

Op basis van hun kansen zeker? Want dat waren er zo veel... Ajax had zelf wél een grote kans om de wedstrijd te beslissen (Bazoer).

14 februari 2016 om 14:40

Groningen heeft 25 min heel goed gevoetbald. De rest was Ajax gewoon beter. Tweede helft heeft Groningen, op de belachelijke vrije bal na, niet een keer op doel geschoten. Zelfs niet in de 25 min met een man meer.

14 februari 2016 om 14:45

Op basis van..... Je gekleurde bril?

14 februari 2016 om 14:47

Tuurlijk man, Ajax heeft ruim verdiend te winnen niet alleen vanwege de kansen maar ook de schandalige grasmat! Dan zeuren mensen over de mat in de ArenA..

14 februari 2016 om 15:14

Heb je het tegen mij? Nee hoor, op basis van het spel. Ajax had de eerste twee kansen al moeten maken. Dat deden ze niet en toen kwam Groningen knap in de wedstrijd. Gelukkig voor Ajax werd de enige maar enorme kans gemist door Droste. Tweede helft eigenlijk geen vuiltje aan de lucht, zelfs niet met een man minder.

14 februari 2016 om 18:41

Heb je de wedstrijd gekeken?? Of roep je maar wat in de ruimte? Ajax is amper in de problemen gekomen

14 februari 2016 om 15:55

haha leuke wedstrijd ? ga eens naar Arsenal Leicester City kijken

3 punten binnen. Geen woorden meer aan vuil maken, maar het was weer ploeteren. Kijken of NEC kan stunten.

14 februari 2016 om 14:32

@ Eziomessi

Precies, we weten allemaal wat de problemen zijn en dat die niet op korte termijn zullen worden opgelost. We zullen het hiermee moeten doen en hopen dat we zo min mogelijk punten verspelen; en uiteraard dat PSV zoveel mogelijk punten morst.

14 februari 2016 om 14:36

Sportieve reactie. Wat ik nog het meest irritante vond was het verschil van spelen voor en na de rust. Ik kijk PSV eigenlijk nooit, maar komt dat bij jullie ook wel eens voor? Toch denk ik dat PSV kampioen gaat worden mede door hun betere aanval. Achterin is het nu bij Ajax ook gatenkaas. Aanvallend zijn we gewoon minder en ik schat dat we daardoor gewoon tweede gaan worden.

14 februari 2016 om 15:04

Elke wedstrijd van PSV dit jaar tegen het rechterrijtje is zo. We komen 1 a 2-0 voor, zakken compleet in en laten de tegenstander terugkomen tot 2-1, soms zelfs 2-2 en dan moeten ze weer volle bak. Om je dood aan te ergeren.

14 februari 2016 om 15:09

Hey gaat ook niet beslist worden met PSV-Ajax. Probleem bij PSV is dat ze altijd wel scoren naar dan te makkelijk gaan spelen alsof ze er al zijn. We krijgen bijna elk duel wel een goal tegen. Ik vrees dat Ajax dit soort duels "makkelijker" over de streep trekt en hierom kampioen gaat worden.

14 februari 2016 om 15:36

@007, als je zelf voetbal hebt gespeeld weetje dat de tweede helft altijd een totaal ander beeld kan zijn als de eerste helft.
Dat is juist het leuke aan voetbal.

14 februari 2016 om 16:41

@De Roze Panter, maar zo extreem als vandaag heb ik al heel lang niet gezien.
Hoop echt dat dit niet meer gaat gebeuren want met wat pech sta je in de rust met 3-0 achter.

@De rest van de reacties.
De topper zal niet de beslissing maken, maar is mentaal wel zeer belangrijk. Als ik dan zo lees hebben we het hier over twee ploegen die in een wedstrijd twee heel verschillende gezichten kan laten zien. Toch denk ik dat de aanval het verschil voor PSV gaat maken, maar hoop dat ik ongelijk krijg...

Ajax speelde niet bijzonder goed maar was een stuk effectiever in de afwerking. Uiteindelijk win je zolang je meer scoort dan de tegenstander dus niet veel op af te dingen.

Yes!! Koester de drie punten. Eerste helft was waardeloos, tweede helft beter en verdiend gewonnen. Groningen heeft nog minder dan wij laten zien...

14 februari 2016 om 14:32

Typisch weer een supporter met een Ajax bril!
Groningen had de eerste helft gewoon met 2-0 voor moeten staan.
Ik zou zeggen kijk jij de eerste helft nog maar eens over!

14 februari 2016 om 15:00

Misschien waren die ballen voor Groningen beter gevallen als ze geen veld hadden waar zelfs de koeien nog gevaar oplopen.

14 februari 2016 om 15:01

Typisch weer iemand met een anti ajax bril!! 2-0 nog wel, ja echte uitgespeelde 100% kansen ahum. Met 10 man nog wel en een goal die uit een onterechte vrije trap valt, ik zou zeggen kijk de wedstrijd nog eens als het niet teveel pijn doet

14 februari 2016 om 15:10

Die ballen waren denk ik beter gevallen als Hoesen vanaf het begin had gespeeld. Die was zo gebrand om te scoren tegen z'n oude club dan moet je hem gewoon laten starten.

14 februari 2016 om 15:21

Werkelijk een kansloze reactie is dit.
Niet iedere club heeft miljoenen om 3 grasmeesters aan te stellen om de mat te onderhouden.
Bovendien weet je dat het in de winter op alle velden het een drama kan worden.
Waarom denk je dat zoveel clubs voor kunstgras gaan?
Hou je gewoon stil als je niets beters hebt te melden!
Oja het veld van Ajax was zo goed dat ze het maar gauw er uit hebben gehaald....

14 februari 2016 om 15:23

Niks anti ajax bril.
Volledig onzin de drie punten zijn gewoon terecht voor ajax maar je moet niet net doen of ajax heer en meester was want dat is onzin.
Bovendien mag de vrije trap dan in jou ogen geheel onterecht zijn hij mag er nooit zo ingaan.

14 februari 2016 om 15:30

schaam je kapot man!! je kunt toch wel een veldje waar 1 keer in de 2 weken gevoetbald wordt onderhouden! niks met miljoenen te maken. amateurisme ten top te triest voor woorden!

14 februari 2016 om 15:33

Groningen had alleen in de 32ste minuut een kans, hoe moeten ze dan met 2-0 de rust ingaan? Ajax had toch echt meer kansen in de eerste helft.

14 februari 2016 om 15:34

Ik zou zeggen kijk op foxsports de andere velden even en reageer dan nog es!
Heb je trouwens enig idee wat veldverwarming kost omdat ver van te voren aan te zetten?een kleine 50.000 euro per week!!
Dit heeft wel degelijk met miljoenen te maken.

14 februari 2016 om 15:36

Bekijk de knappe reddingen van cilissen dan nog maar es terug......

14 februari 2016 om 16:37

mooie reactie. Vooral omdat de grasmeester van Feyenoord hetzelfde zei over de grasmat in de Arena :P

14 februari 2016 om 16:39

dan heb jij de eerste helft niet gekeken xD Als je maar 1 kans hebt gezien...

14 februari 2016 om 16:44

Dat bedoel ik...

14 februari 2016 om 17:04

Haha, Je hoeft niet zoveel geld te hebben voor een beetje normaal veld. De mat bij Ajax was slecht maar nog steeds een stuk beter dan dit, maar volgens mij werd deze wedstrijd niet in de Arena gespeeld. vergeet je kalmeringspillen niet Bolhuis en maak er nog een goed weekend van verder.

14 februari 2016 om 17:05

En hij had toen groot gelijk. Dat maakt dit veld niet ineens goed.

14 februari 2016 om 17:58

Speel je het altijd zo op de man?
Knappe vent ben jij zeg,pfff.....

14 februari 2016 om 18:43

Kijk jij de eerste helft ook nog maar eens na.. de grootste kansen in de eerste helft waren namelijk voor Ajax en niet voor Groningen

14 februari 2016 om 18:57

Laat me raden een samenvatting gezien?
Kom op zeg dus zelfs de analisten hebben het allemaal fout in hun mening dat Fc Groningen voor hadden moeten staan in de rust...

14 februari 2016 om 14:59

Die is alleen bezig om een kloon van ronaldo te zijn

Ik vraag me echt af wat er met die van Rhijn is gebeurd, dit is geen terugval meer. Er moet meer aan de hand zijn. Ergste, voor Ajax, is nog hij door die rode kaart volgende week weer speelt.

14 februari 2016 om 14:31

Ik hoop niet dat hij speelt volgende week...er moet toch iemand in de jeugd zijn die beter is...slechter kan gewoon niet.

Alle ballen op rechts zijn voor de tegenstander dikke kansen. Gewoon volgende week iets anders verzinnen...maar geen van Rijn...dat kost je in 90 minuten 3 punten...

Hij was verdedigend altijd al zwak...maar nu is hij gewoon lachwekkend. En wat zijn probleem is boeit mij niet...hij moet presteren als hij er staat...kan hij niet meld die zich maar ziek...gaat ie maar naar de psycholoog...

14 februari 2016 om 14:37

Jullie hebben toch een groot talent in de jeugd voor op rechts? Kan even niet op zijn naam komen maar dan zou ik die er in gooien want dit is helemaal niets. Alleen zal ik je geruststellen dat jullie volgende week thuis tegen Excelsior moeten. Daar kan je ook met van Rhijn nog van winnen.

14 februari 2016 om 14:42

In jong-Ajax loopt Owusu rond, dat is een aardig talent op de back positie die het hele jaar al vrij stabiel speelt in de jupiler league. Ik mag hopen dat ze hem doorschuiven.

14 februari 2016 om 14:45

Je bedoelt Owusu denk ik.

Ik hoop ook dat De Boer voor hem kiest boven V. Rhijn. Wat is die waardeloos zeg.

On: koesteren die punten, en hopen op een stunt in Nijmegen.

14 februari 2016 om 14:54

Owusu bedoelde ik inderdaad. Zie hem wel eens leuke wedstrijdjes spelen voor Jong Ajax.

14 februari 2016 om 15:00

Terry Lartey-Sanniez, kan op Rb en rcv, een tank die het op snelheid en fysiek moet doen. Gaat alleen veel te snel naar de grond maar heeft hem niet altijd, zie ik meer in als in Owusu, Zeefuik in de A1 vind ik ook een hele goede back. Waar schijnlijk zullen Owusu en Warmerdam op de bank plaatsnemen, allebei komen nu te kort en zie ik niet snel doorgroeien naar het gewenste niveau.

14 februari 2016 om 14:33

Je kan nog best gelijk hebben dit is wel echt heel erg. Hij was nooit een absolute topper of wat dan ook. Maar wel een prima back die niet bekend stond om labiele fouten toch.

14 februari 2016 om 14:35

Nou ja vorig jaar was het inderdaad geen topper, maar droeg hij in ieder geval aanvallend nog wat bij. Bij PSV-Ajax vorig jaar hield hij Depay helemaal uit de wedstrijd wat ik me kan herinneren. Verdedigend niet heel sterk, maar aanvallend prima en een beetje laconiek. Nu is het een eerste jaars B zonder zelfvertrouwen. Echt bizar.

14 februari 2016 om 15:00

De vraag is of dat aan van rhijn of depay lag

14 februari 2016 om 15:05

In die wedstrijd lag het aan van Rhijn . Hij dekte hem ontzettend kort en ving hem steeds fantastisch op.

14 februari 2016 om 14:42

@ fl0r1d43

van Rhijn is altijd al zo geweest. Ja, hij maakte een goed debuut, maar hij heeft een aantal zaken die hij maar niet uit zijn spel haalt.

- Hij laat bijna altijd zijn/een mannetje lopen.

- Doet vaak aan schijn verdedigen, hij loopt bijvoorbeeld wel mee maar ingrijpen doet hij zelden. Of laat zich te makkelijk van de bal afzetten.

- Hij te vaak ongeconcentreerd, waardoor hij te vaak niet op staat te letten. Of een te korte bal geeft waardoor hij de verdediging of andere spelers ernstig in de problemen brengt.

- Net als zoveel Ajacieden heeft hij ook veel problemen om met een fatsoenlijke wedstrijd mentaliteit het veld op te komen.

Die jongen is veel te laks, Ajax zou er verstandig aan doen om hem zo snel mogelijk te lozen.

14 februari 2016 om 14:48

Schijnverdedigen en laksheid had hij vorig jaar ook al, maar toen was het niet zo dramatisch als nu. Toen voegde hij daarnaast ook aanvallend iets toe en dat is nu ook niet meer het geval. Hij doet me denken aan Narsingh. Zo'n speler die eigenlijk helemaal niets toevoegt aan het spel en toch op het veld staat. Ook een speler met een probleem dat iedereen aan kan wijzen en toch wordt het niet opgelost. Alleen staat van Rhijn ook nog eens achterin waar een fout een tegengoal kan betekenen.

Wbt die fatsoenlijke wedstrijdmentaliteit ben ik het met je eens, maar dat heeft PSV ook. Daar zie ik er ook een paar over het veld lopen alsof de wedstrijden nergens over gaan ehum Maher bijv.

14 februari 2016 om 15:40

@ fl0r1d43

Narsingh is inderdaad ook zo´n speler, net zoals van der Wiel; dat is er ook zo eentje. Eerlijk is eerlijk, vorig seizoen droeg hij inderdaad aanvallend nog zijn steentje bij wat ik toen totaal niet verwachtte.

Die laksheid, slechte wedstrijd instelling en de slechte wedstrijd concentratie is inderdaad niet alleen iets wat we bij Ajax zien. Persoonlijk vind ik dat in het algemeen al meer dan tien jaar gelden voor het hele Nederlandse voetbal. Vooraf hoor je altijd van spelers dat ze:

- Wedstrijden serieus nemen en/of weten wat er op het spel staat.

- Dat ze er voor gaan.

- Vertrouwen hebben.

. Dat ze vooruit zullen spelen wanneer dit kan.

- Dat men een hoger baltempo zal hanteren, of dat dit de enige manier is om een tegenstander waarvan je van ten voren weet dat die zich zal ingraven te bestrijden.

En vervolgens is daar weer helemaal niets van terug te zien in de wedstrijden, waardoor we dan achteraf weer elke keer horen:

- Dat iets niet mag op dit niveau, en de volgende wedstrijd komt het weer tien keer voorbij.

- Dat ze het niet graag genoeg wilde en geen idee hadden waarom dat zo was.

- Dat het van die goede leermomenten zijn, waarvan zelden echt geleerd wordt. Natuurlijk kan iedereen weleens een fout maken, maar tig keer per seizoen/wedstrijd dezelfde fouten maken vind ik onacceptabel. Nergens ter wereld hoe jong of oud ook; kunnen professionals/gewone mensen het zich veroorloven om zo vaak dezelfde fouten te maken als voetballers in de Nederlandse competitie.

Het is topsport onwaardig dat Nederlandse spelers en spelers in de Nederlandse competitie niet meer dan een paar keer per jaar/wedstrijd (waarvan vaak ook te laat) in staat zijn om fatsoenlijk gemotiveerd en geconcentreerd te voetballen. Je moet tegenwoordig al blij zijn als ze dit een paar fases per wedstrijd kunnen opbrengen, en dan moet je maar hopen dat het genoeg is. Clubs moeten eens meer professionalisme van die pseudo profs eisen, ik ben ervan overtuigd dat het al een slok op een borrel zal schelen voor het nationale niveau en het structurele (domme) punten verlies in Europa; wanneer clubs dit is eens serieus aanpakken.

Ook moet men eens wat aan het fysieke gedeelte doen in Nederland, want buiten het ontbreken van kracht zie je toch ook vaak dat spelers hier stamina (uithouding vermogen) tekort komen (met name Europees). Het over de kling jagen van spelers om zoveel en hard te trainen draagt volgens mij ook niet veel toe aan het Nederlandse voetbal.

14 februari 2016 om 16:31

Helemaal mee eens. Zeker die eeuwige cliches na zo'n wedstrijd als :ja we gaan analyseren waar het mis ging en leermoment, offday, volgende keer beter. Het ergste vind ik altijd 'snel vergeten'. Liever had ik dat ze het een keer niet vergaten en er de volgende keer op zouden letten.

Daarnaast trainen op fysiek, vaker individuele training (zoals een Narsingh die blijkbaar in de winterstop pas besloot om maar liefst 100x per week op doel te schieten met Luc Nilis en Ruud van Nistelrooij die daar elke dag rondlopen op zijn 25e), geen tegenstanders overschatten omdat je van het grote Ajax of PSV komt. Dan ben je een eindje op weg. In Europa is het toch afhankelijk van incidentele prestaties aangezien we alleen maar elftallen van 21 jaar gemiddeld sturen die er af gaan tegen kwalitatief mindere teams met veel meer ervaring uit wie weet welk land.

16 februari 2016 om 11:31

@ fl0r1d43

"volgende keer beter. Het ergste vind ik altijd 'snel vergeten'. Liever had ik dat ze het een keer niet vergaten en er de volgende keer op zouden letten."

Ja, dat is er ook zo eentje, waar ik mijzelf ook altijd behoorlijk aan irriteer. En helemaal wanneer dit gezegd word nadat ze zich weer eens hebben geblameerd na een grote/belangrijke (europese) wedstrijd. Normaal kan ik er al met mijn pet niet bij, maar spelers zeggen vaak voor bepaalde wedstrijden te leven; maar op het moment van spelen kunnen ze niets opbrengen.

Wat betreft het individuele trainen snij jij ook wel een goed punt aan, want dat gebeurd over het algemeen ook veel te weinig. Zoals we overal horen komt de overgrote meerderheid net op tijd binnen om vervolgens geen seconde langer te blijven op de club dan nodig is.

Ik ben het met jou eens dat de jonge leeftijden een groot probleem zijn wanneer we Europa in gaan, maar dat komt denk ik ook omdat jonge spelers alle fouten mogen maken onder het mom van "jeugdigheid". Wanneer ik kijk naar andere sporten waar topsport beoefend wordt; is men toch veel strenger voor jonge talenten. Na drie keer dezelfde fout te hebben gemaakt zou er toch een lichtje moeten gaan branden dat je iets verkeerds doet.

Wat ik persoonlijk ook opmerkelijk vind is dat veel jonge spelers zeggen veel video´s van oud spelers te kijken, maar dan niet kijken naar dezelfde domme fouten die we al generaties zien. Het gaat erbij mij niet in dat jonge spelers voordat ze in het eerste speelde geen wedstrijden keken en hun niet diezelfde domme/naïeve fouten opvielen van spelers zie ze zeggen te bewonderen en van te leren.

net als met de spelers vind ik dat de clubs daar ook van moeten leren. Dat gebeurd dus ook niet, al heb ik wel het idee dat Brands wel geleerd heeft van zijn fouten.

Clubs zouden daar ook meer aandacht aan moeten besteden, want ook de clubs in Nederland zijn verschrikkelijk hardleers. In Nederland roepen we altijd wel dat er een juiste balans van ingrediënten moet zijn, maar zelden zijn we in staat omdat vervolgens ook te bewerkstelligen, in mijn ogen slaat het ook altijd teveel door naar 1 kant, eerst gebruikten we te veel oudere spelers en nu is het weer doorgeslagen na teveel jonge spelers. Toch blijft het Nederlandse voetbal maar roepen dat ze een gezonde balans van talent, echte ervaring (niet alleen een paar jaar Eredivisie ervaring), techniek, fysieke kracht, lengte en een gezonde mix van verschillende karakters in de spelersgroep willen, maar daar serieus naar handelen is er niet bij. Dan worden positieve uitzonderingen/uitschieters gebruikt als bewijs door trainers en spelers alsof dat hun gebruikelijke niveau is, wat vaak gewoon niet zo is. Op basis daarvan houdt men ook te lang vertrouwen in een bepaald systeem of in spelers, wat dat betreft denk ik soms echt dat het voetbal in de leer is geweest bij politiek Den-Haag als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik ook niet snap is dat het al decennia bekend is dat we niet kunnen verdedigen, maar toch blijft het vak verdedigen nog steeds een ondergeschoven kindje in het Nederlandse voetbal. Men roept altijd wel van alles na weer het zoveelste seminar, maar echt iets veranderen gebeurd nooit.

Persoonlijk denk ik dat de Europese prestaties van Nederlandse clubs nog beter kunnen, want in mijn ogen verliezen we vaak meer van ons zelf dan van de tegenstander. Het zijn meestal dezelfde domme/naïeve fouten die ons de das om doen, en omdat we te vaak op iets simpel als instelling afgetroefd worden. Dat zijn toch zaken die te verbeteren moeten zijn en waar we geen miljoenen voor nodig hebben.

Laat alle haters praten, aan de discussie lucky of niet ga ik niet beginnen.
Hopelijk verliest PSV zo dan is mijn weekend compleet!
Mooie vrije trap van hoesen trouwens!

14 februari 2016 om 14:29

Door het te benoemen begin je er zelf aan..

14 februari 2016 om 14:42

Nee hoor, jullie worden gewoon tweede en worden in de eerste ronde van de CL uitgeschakeld door een club als Brøndby of Rapid Wien.

14 februari 2016 om 14:48

Ze komen tenminste in de positie om uitgeschakeld te worden.

In de 2e helft goed hersteld.. Blij met het resultaat. Oh ja, die Fissher bewijst zelfs in die luttele minuten wat hij in het veld stond dat het een drama blijft..

14 februari 2016 om 14:33

Gefeliciteerd met de punten.
Inderdaad Fischer is een regelrechte Ramp!

Ben blij met de punten...jammer dat Van Rijn weer moest invallen.
Wat een waardeloze speler is dat zeg...kan totaal niet verdedigen...en krijgt dan ook nog eens een riant salaris.

De 1-2 is ook door zijn balverlies...om gek van te worden. Ik hoop dat Frank hem nooit meer opstelt...door het centrum uitverdedigen???

1e helft niet kunnen zien...2e helft wel..en op basis daarvan verdiend gewonnen.
Nu rustig afwachten wat PSV doet.

14 februari 2016 om 14:47

Dat moment van dat uitverdedigen was typisch voor hem. Hij had nota bene alle tijd om er iets anders mee te doen. Drama ten voeten uit. Door het uitvallen van VD Hoorn zal hij wel weer spelen volgende week helaas.

We hebben veel geluk gehad dat Groningen niet op 1-0 kwam in de eerste helft, mede door prima keeperswerk van Cillessen. Zuur dat van der Hoorn een rode kaart pakte, zeker omdat we al niet zo breed in de verdedigers zitten. Schone zeker in de basis houden. Wel was weer duidelijk dat we echt een goede spits missen. Er moet iemand met uitstraling voorin staat, waarvan je weet dat hij nog het verschil kan maken.

3 punten, en dat is het belangrijkste. Groningen had wellicht meer verdiend.

14 februari 2016 om 14:35

Wat heb je nou aan uitstraling? Waarom wordt een spits van Ajax altijd op alles behalve goals beoordeeld? Uitstraling, lekker meevoetballen. Je moet gewoon iemand hebben die een pass krijgt en die vervolgens tot goal promoveert. De rest kan me echt gestolen worden.

14 februari 2016 om 14:36

Vesta, ik was helemaal vergeten om op je vorige reactie te reageren. Maar vandaag had ik ongeveer hetzelfde kunnen schrijven. En ik weet dat je me dan altijd als negatieveling neerzet, maar ik ben realistisch. Denk je dat De Boer en Spijkerman, voor niks zoveel in de spits rouleren. Die zien ook dat Milik op meerdere fronten tekort komt, geen slechte spits maar wel voor het Ajax spel. En het gebrek aan creativiteit gaat ons opbreken, het middenveld is te statisch. Ziyech is een eeuwige gemiste kans, die had alle creatieve problemen opgelost op het middenveld. Jammer van Mike, speelde weer uitstekend en had goede passes maar terechte laatste gele kaart. Veltman maar weer even centraal, en daarna weer rechtsback waar hij zich als een vis in het water voelt..

14 februari 2016 om 14:38

Dat was ook mijn idee als Groninger zijnde, Beide ploegen ontberen dat, en de minst slechtste heeft vandaag daarom ook gewonnen

Mooie titel van voetbalzone die de wedstrijd perfect omschrijft. Als Ajax kampioen wordt, zal ik me het herinneren als

Als je 20min lang met 1 man meer staat en je speelt dan zo traag, maak je in de 93 min de 1-2 en daarna probeer je elke bal naar voren te trappen om iets te forceren. Waarom probeer je dit niet eerder ?

14 februari 2016 om 14:30

De kracht van ajax, ze willen wel eerder maar Ajax staat positioneel gewoon veel te sterk.

14 februari 2016 om 14:47

@ Speedyafc

Het is al jaren kommer en kwel in de Nederlandse competitie als het om de instelling/mentaliteit van spelers gaat. Ze hebben allemaal een grote mond van; we vliegen erop, we gaan er voor etc etc etc, maar negen van de tien keer is er weinig terug te zien van die woorden. Nederlandse clubs moeten eens meer van hun spelers eisen, het is zogenaamd topsport. Meer als een paar keer per jaar zich echt inzetten voor een wedstrijd is teveel gevraagd in Nederland.

Kom je 2-0 voor, domme 2e gele kaart. En dan moet je er keihard voor knokken om de punten binnen te halen en dan zie je van Rhijn en Milik over het veld hobbelen, man o man wat was dat drama. Milik won denk echt geen een duel. En mensen vinden hem een goeie spits ook nog. Heb nog nooit een goeie spits gezien die geen duels wint....

14 februari 2016 om 14:33

Nee...duidelijk dat Milik geen Ajax spits is...totaal niet technisch...en mist snelheid...

Je zou zeggen dat daar toch wel iets beter voor te halen valt...

Groningen heeft genoeg kansen gehad in de eerste helft om op voorsprong te komen. Alleen werden alle kansen om zeep geholpen .Al heeft Ajax vandaag gewonnen, spelen ze nog steeds niet al te groots.

Slechte eerste helft waarom Groningen eigenlijk had moeten scoren. Tweede helft was een stuk beter. Tot de onnodige rode kaart van van der Hoorn (onnodig als in dom van van der Hoorn). Uiteindelijk wel terecht gewonnen.

14 februari 2016 om 14:37

Waarin* uiteraard.

Goede overwinning. Eerste helft schandalig slecht. Tweede helft tot de rode kaart van v.d Hoorn gewoon heel goed. Groningen speelde een goede eerste helft, maar verdween daarna compleet. Dat Ajax sterk terug kwam na de pauze betekent niet dat we zo altijd moeten spelen. Ik ben daar absoluut niet blij mee.

Waar ik ook niet blij ben is met de zwakke en thuis fluitende Liesveld. Waarom krijgt v.d Hoorn z'n tweede gele kaart, maar op slag van rust laat hij wel de jonge Desevio Payne goed wegkomen met een duidelijke tweede gele kaart (pakte Schone van achteren vast) . Wilde de scheidsrechter het thuispubliek niet over zich heen krijgen? Ook de 1-2 had niet mogen vallen omdat het geen vrije trap was. Een zwakke middag voor de arbiter.

Nog een laatste tip voor Ajax. Koop in de zomer wat kwaliteit. Zeker achterin is het lachwekkend zwak soms. Vond het genant hoe Groningen de eerste helft op de knieën kreeg.

14 februari 2016 om 19:31

Thuis fluiter??!! Als El Ghazi gewoon rood had gekregen voor die schandalig trieste beuk op Reijnen hadden we een hele andere pot gezien.

Wat was ajax slecht zeg... Goals gewoon weer cadeau gekregen. Het leek er niet op alsof Groningen wilde winnen. Enfin, scheidsrechter wellicht ook discutabel, ben er van overtuigd dat cillesen in zijn eentje al meer dan 4 minuten heeft gerekt, dan heb ik het nog niet over klaassen. En dan gelijk na 94 min afluiten? Terwijl jappie in de blessuretijd 2 min de bal heeft gehad buiten het spel? Belachelijk. Maar goed jullie geluk zal een keer ophouden, het voetbal is dramatisch namelijk

14 februari 2016 om 14:37

Ik heb de 1e helft niet gezien...die was blijkbaar slecht...maar de 2e helft speelde Ajax gewoon erg goed...en hebben ze meerdere kansen laten liggen...

De scheids was totaal niet discutabel...gewoon consequent gefloten...en bijna geen enkele scheids trekt nog meer extra tijd erbij...naar 94 min en 16 sec floot hij af...

En doe nu niet alsof jou club nooit tijd rekt...volgens mij hebben ze dat namelijk uitgevonden...

Ajax mist voorin gewoon een goede spits...dat is het grote manco...
En als er geen fouten gemaakt worden wordt er nooit gescoord...want elke goal begint met een fout...

14 februari 2016 om 14:49

@ bartpsv96

Dat geldt toch zo´n beetje voor de Nederlandse competitie in het algemeen, clubs geven zie zo te veel cadeautjes weg omdat men regelmatig niet staat op te letten. Of omdat men afgezien van een paar affiches per jaar het niet kunnen opbrengen om serieus gemotiveerd en geconcentreerd aan een wedstrijd te beginnen.

14 februari 2016 om 15:35

Jaloers? Psv wint zo veel wedstrijden met de hak over de sloot. Geluk dwing je af. Ajax speelde gewoon een zakelijke wedstrijd.

14 februari 2016 om 15:35

Jaloers? Psv wint zo veel wedstrijden met de hak over de sloot. Geluk dwing je af. Ajax speelde gewoon een zakelijke wedstrijd.

14 februari 2016 om 18:49

Kijk eerst maar eens naar je eigen ploeg voordat je allerlei onzin de wereld in begint te toeteren.. Als er al een scheids behoorlijk discutabel was vandaag dan was dat Blom.. maar dat is offtopic..

Scheids vandaag floot best foutloos, alleen vreemd dat Ajax wel geel kreeg voor overtredingen, maar Groningen voor vergelijkbare overtredingen geen geel..

Van Rhijn wat een idioot. In de blessuretijd zo'n hakbal geven ipv balbezit houden. Dan heb je echt geen idee waar het om draait.

Die heeft hopelijk zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld.

14 februari 2016 om 14:39

Idd...meer dan klaar met die speler...hij is niet eens dat Tete zo goed is...het is meer dan Van Rijn zo slecht is...wat een drama...

Slechte wedstrijd en wat is Cillissen een ongelofelijke lul zeg en psv zo even winnen.

14 februari 2016 om 14:40

Want? Omdat hij gewoon een erg sterke wedstrijd staat te keepen?

14 februari 2016 om 14:58

Zo sterk keepte hij anders niet hoor. Nauwelijks echte kansen tegen gehad en oogde een paar keer onzeker (wegboksen ipv klemvast). Daarnaast had hij toch minstens een gele kaart mogen krijgen voor tijdrekken.

14 februari 2016 om 14:55

@ Henkyr

Op zich ben ik niet vies van een goede conspiracy theory, maar heb jij ook echte bewijzen of serieuze signalen waaruit dit zou moeten blijken ?

Volgende wedstrijd maar Owusu opstellen, wat een verschrikking is die Van Rhijn. Tegen Roda was hij er ook verantwoordelijk voor dat het 2-2 werd.

Wie binnen Ajax van der Hoorn en van Rhijn nog prima krachten vindt, zou het lidmaatschap moeten worden ontnomen. Hoe dom (van der Hoorn) en hoe ongeïnspireerd (van Rhijn) kun je zijn, en dat laatste is een nog groter vergrijp....

14 februari 2016 om 14:40

Onbegrijpelijk wat viel hij slap in zeg. Er was een moment dat Bazoer op rechtsback tegenover 2 man kwam te staan en hij gewoon op een afstand toekeek hoe ze hem samen uitspeelde.
Komt fit binnen maar deed alles in een sukkeldrafje. Die eerste tegengoal bij Roda kan volledig op zijn conto toen zijn man met bal aan de voet gewoon voorbij hem wandelde en ongehinderd voor kan zetten.

14 februari 2016 om 15:09

@ tubes

Van Rhijn is altijd een lakse speler geweest. Hij doet veelal aan schijn verdedigen, en is zelden gemotiveerd en geconcentreerd tijdens de wedstrijd. Waardoor hij te vaak niet staat op te letten, tegenstanders laat lopen, niet of te laat ingrijpt en mede spelers in de problemen brengt door zijn befaamde te korte passes.

In tegenstelling tot van Rhijn wilt van der Hoorn er nog wel voor werken, maar ook hij komt zoveel tekort. Zijn positionering is zelden goed, hij verliest heel snel het overzicht en maakt te vaak domme/lompe overtredingen omdat hij zich weer eens simpel heeft laten uitspelen of op snelheid geklopt is.

Zolang Ajax maar niet wilt beseffen dat we teveel middelmaat in het elftal en op de bank hebben zitten zal er weinig veranderen. Dan hebben we nog het probleem dat we ook nog met een directeur voetbalzaken zitten opgescheept die zijn vak ook niet verstaat en een rvc die hem (terecht) weinig tot geen geld meer toe vertrouwd om spelers te halen.

14 februari 2016 om 14:41

Van der Hoorn is gewoon een matige verdediger...maar hij probeert het nog...van Rijn is gewoon dramatisch...die mag wat mij betreft nooit meer opgesteld worden

14 februari 2016 om 14:44

Pinko, mag je vinden. Over Van Rhijn ben ik het mee eens, die is er volgens mij nooit meer overheen gekomen dat hij zijn plek was kwijtgeraakt aan Tete. Van der Hoorn heeft duidelijk een groei doorgemaakt, en speelde vandaag ook prima jammer van die rode kaart.

14 februari 2016 om 15:19

De eerste kaart was nuttig en slim omdat de middenvelders verzaakten eerder in te grijpen. De tweede was niet slim. Zeker als je al geel op zak hebt. Van der Hoorn speelde verder zeer solide. Niks op aan te merken.
Van Rhijn is een gevalletje Boilesen. Eeuwig talent dat er maar niet uitkomt

De eerste helft stond symptoom voor alles wat er mis gaat in de wedstrijden waar Ajax puntverlies leed.

-Tegenstander teveel ruimte geven
-Te laag tempo
-Te weinig beleving

Onder die omstandigheden kan elke ploeg het Ajax moeilijk maken.
De 2e helft kwam er veel meer beleving in en toen zag je dat ze Groningen redelijk eenvoudig terug duwde en de 1 en 2 maakte. Toen viel helaas de totaal onnodige rode kaart en moest Ajax terug.
Ik had gerekend op 20 hele moeilijke minuten maar de 0-3 hing eerder in de lucht dan 1-2.

Van Rhijn moet echt nooit meer invallen. Alle gevaar kwam van zijn kant waar hij keer op keer alle ruimte aan zijn man gaf zoals hij altijd doet. Die bal die hij verprutste voorin zegt alles over de vorm waar hij in steekt.

Eerste helft belabberd, tweede helft beter op die rode kaart na dan. Terecht wel gewonnen en wat was die goal van hoessen mooi zeg, alleen niet goed voor ons.

Eerste helft drama, 2e stuk beter, beetje dom van Mike om 2e geel te pakken zo. En uiteindelijk met 10 man nog gevaarlijker dan groningen met 11. En die goal was niet eens een vrije trap. Als Schone in 1ste helft met 2 handen over de zijlijn geduwd wordt fluit ie ook niet dus dan hier ook niet fluiten. Hier was nog minder aan de hand.

14 februari 2016 om 14:39

Absoluut mee eens. Sterker nog niemand heeft het over het feit dat in de 44ste minuut Payne duidelijk ook z'n tweede geel had mogen krijgen. Het leek net als of Ajax moest boeten voor de terechte penalty die we kregen. Ik vond Liesveld echt zwak vandaag.

14 februari 2016 om 14:52

Ach ja, was bij Vitesse - Ajax ook zo, Nakamba mag 4 geel waardige overtredingen maken omdat ie al geel had en bij Ajax is het gelijk geel....t is gewoon een thuisfluiter die er weinig van kan

Dat wordt wat volgende week maar 4verdegiers over dus iemand van jong moet doorschuiven

Lekker dit, de drie punten zijn binnen! Eerste helft was slecht, tweede helft was beter en de kansen werden afgemaakt. De verdediging stond vandaag opnieuw goed, alleen een domme tweede gele kaart van Van der Hoorn en Van Rhijn zorgde eigenlijk voor de 1-2. Nu hopen dat NEC de zondag gaat verknallen van Psv.

Onnodig weer, punt had er zeker jn gezeten.Maar zoals de laatste tijd..niet genoeg kwaliteit om te bijten.

Ik vond die rode kaart voor vd hoorn wel goedkoop. Beetje jammer dat je het laatste kwartiertje dan nog een beetje moeite hebt. Maar al met al toch weer 3 punten gepakt.

14 februari 2016 om 14:42

Zeker als je ziet hoe lang het duurde tot dat Liesveld met die kaart kwam. Volgens mij stond de Groningen speler ook meteen weer op na de rode kaart. Overtreding was het zeker, maar de tweede gele was goedkoop. Toch vind ik v.d Hoorn een slechte verdediger. Niet Ajax waardig.

14 februari 2016 om 18:21

Was zelfs in een keer rood man! Vol op zn enkel.

14 februari 2016 om 14:44

Moeite viel tochw el mee met die 0-2 voorsprong? Gewoon een sterke wedstrijd van Ajax. Wederom gewonnen op karakter.

14 februari 2016 om 14:56

Die had er al veel eerder af gemoeten met rood. Constant zeuren om kaarten, dan moet die scheids gewoon ballen hebben en hem geel geven. Net als die elghazi!

14 februari 2016 om 18:56

Dan hadden er al veel eerder spelers van Groningen geel moeten krijgen, want die stonden om iedere scheet te zeuren bij de scheids..

Tweede gele kaart die hij kreeg sloeg nergens op en liet zien dat Liesveld zich behoorlijk liet intimideren door de Groningers

Tegen Excelsior moet Ajax het ook wel redden met deze verdediging. Daarna is Vd. Hoorn gelukkig weer beschikbaar. Ajax heeft hem hard nodig. Het kan verkeren.

Drama wedstrijd eerste half uur was voor Groningen, maar door noodgedwongen wissels Linssen eruit moeten door hamstringblessure en in de 2e helft maduro mis je toch beetje de aanjagers. Voor de rest vond ik idrissi heel goed invallen aan Groningen zijde. Ajax speelde tweede helft gewoon beter op basis daarvan heeft Ajax gewoon Groningen afgetroefd. Voor de rest veel strijd en passie gezien en de kansen hadden gewoon al afgemaakt moeten worden in de eerste helft door Groningen. Gefeliciteerd Ajax van een Groningen fan.

Hele belangrijke overwinning, een van de lastigste uitwedstrijden nog te gaan. Uiteindelijk ook verdiend, niet geweldig gespeeld maar wel mooi de punten weer binnen! Viergever deed het prima vandaag, van der Hoorn matig wederom.

14 februari 2016 om 15:22

Afcanats, Van der Hoorn deed het ook prima. Behalve die domme kaarten natuurlijk.

Lucky, lucky ajax. Eerste helft helemaal niks te vertellen. Tweede helft ietsje beter, maar mag ook blij zijn dat die goal van groningen zo laat valt.
Die Cillessen is trouwens ook een nare tijdrekker. Volgens mij hoef je dat helemaal niet nodig te hebben.

Niet verwacht dat we zouden winnen. De 3 punten tellen daar gaat het om. Het spel was weer niet al te best.

@vz, volgens mij was de goal van El Ghazi op aangeven van Van der Hoorn die de bal richting de 5 meter kopte (Padt moest uitkomen want die bal moet voor hem zijn) ?

Eerste goal van Ajax had nooit mogen vallen. verdedigingen keeper kijken naar elkaar. Padt had de bal moeten hebben, afspraak of geen afsprak. Daarna kantelt het spel nog meer en speelt groningen een verloren wedstrijd. Jammer er had meer ingezeten. Scoor je de eerste helft wel dan wordt het een ander potje.

Eerste tegendoelpunt slecht verdedigd. Hadden meer verdiend op basis van de eerste helft. Zo zonde dat we die kansen niet afmaken. Helaas maar het is niet anders, maar hadden hier meer uit moeten halen.

14 februari 2016 om 15:44

Slecht verdedigd?!!
Man die Padt moet gewoon uit komen en dan is er niks aan de hand.
Reijnen liet hem nu lopen om dat hij er van overtuigd was dat Padt zou komen...

foute wissel vd Looi cruciaal, had Larsen moeten brengen voor Maduro want nu was FC Groningen na het vertrek can Maduro het spoor volledig bijster

14 februari 2016 om 16:06

Geheel mee eens door deze domme wissel werd het elftal op drie plekken om gegooid en waren ze het spoor bijster..

1e helft had FC Groningen al 3-0 voor moeten staan. dat ze 2e helft belabberd beginnen hebben ze het weer aan zichzelf te danken, verdient dit verlies. ongeschreven voetbalwet, als jezelf veel kansen mist scoort de tegenpartij.

Wissel Rusnak voor Maduro toen was het duel inderdaad beslist, hij had Larsen moeten brengen en Drost had er in de rust uit gemoeten.

Hoor iedereen over hoe Groningen bij rust al 2/3-0 voor had moeten staan. Maar Ajax had in de beginfase ook al twee keer kunnen scoren waaronder Schone. Eerste helft was zeker niet goed. Tweede helft redelijk goed opgepakt. Bazoer had die bal in een keer erin moeten schuiven . Had het 0-3 over en uit geweest. Mede door die bal en wéér een dramatische vrhijn is t toch nog billenknijpen. Vrhijn.. Prima kerel. Zeurt niet en lijkt me een vriendelijke jongen. Maar nu nooit meer opstellen. Dit kan niet meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren