Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax meldt zich officieel voor Kik Pierie en stelt constructie voor’

Laatste update:

Ajax heeft zich officieel bij sc Heerenveen gemeld voor Kik Pierie, zo schrijft De Telegraaf. Volgens de woensdageditie van het dagblad wil Ajax de achttienjarige centrale verdediger in de zomer naar Amsterdam halen en is men bereid om Dennis Johnsen in de deal te betrekken.

Pierie was tijdens de Champions League-wedstrijd tussen Ajax en Real Madrid al op uitnodiging van de Amsterdamse clubleiding aanwezig in de Johan Cruijff ArenA, al verzekerde de geboren Amerikaan zelf dat hij de kaarten persoonlijk via zijn zaakwaarnemer had geregeld. Dat de verdediger door Ajax wordt gevolgd en Erik ten Hag gecharmeerd van hem is, staat hoe dan ook vast.

Johnsen, 21 jaar, speelt sinds januari op huurbasis voor Heerenveen, de club waar hij voor zijn verblijf in Amsterdam al speelde. De Noor kwam tot dusver in de tweede seizoenshelft tot zeven optredens: vier vanaf het startsignaal en drie als invaller. In de optiek van Ten Hag beschikt Johnsen over te weinig drive en derhalve staat de trainer open voor een transfer.

Pierie heeft nog maar een contract tot volgend jaar zomer met Heerenveen, dat zodoende een transfersom zal vragen aan Ajax. Directeur voetbalzaken Marc Overmars gaf onlangs nog aan ook zeker binnen Nederland te scouten. Pierie, die in juli negentien jaar wordt, maakte medio 2017 zijn debuut in het eerste en heeft inmiddels meer dan vijftig Eredivisie-duels achter zijn naam staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars zit niet stil. Ben benieuwd of dit doorgaat en of deze jongen het niveau + de druk aan kan. Vijftig eredivisie duels op je 18e is natuurlijk niet niks, er zit nog genoeg rek in. Ik zie hem graag naar Ajax verkassen!

27 maart 2019 om 06:32

is het toeval dat we de laatste week ineens zoveel transfernieuws over Ajax lezen. of is dit de beste tijd om te handelen

27 maart 2019 om 06:39

Ja nu handelen want men weet heus wel dat er mensen weg gaan

27 maart 2019 om 06:47

Dit is niet per se de beste tijd, maar Overmars wil klaarblijkelijk niet voor verrassingen komen te staan. Matthijs en Frenkie gaan sowieso weg dus er wordt al tijdig naar een CV en middenvelder gezocht. Of Pierie al klaar is om De Ligt op te gaan volgen is wel de vraag, wellicht wordt er naar nog een CV gekeken is de zomer (ook Alvarez staan nog op de lijst volgens mij) maar zeker een hele talentvolle jongen. En mits deze deal doorgaat zou het alleen maar mooi zijn ook dat er transfergeld in de Eredivisie blijft!

27 maart 2019 om 07:04

Waarom is het niet de beste tijd.
Ik zou zeggen sla je slag in het kopen van een paar spelers voordat het te laat en te duur wordt

27 maart 2019 om 07:33

Overmars wil net als vorig seizoen de selectie op orde hebben voordat ze aan de voorbereiding beginnen. Lijkt me vrij goed streven.

27 maart 2019 om 08:02

" is het toeval dat we de laatste week ineens zoveel transfernieuws over Ajax lezen. of is dit de beste tijd om te handelen"

Het grootste talent van Ajax is inmiddels al verkocht, door de CL-successen zal de interesse in Ajax-spelers alleen maar toenemen en Ajax heeft het grote voordeel dat het niet hoeft te wachten tot er geld binnenkomt voordat ze kunnen gaan kopen. Dus alleen maar verstandig dat ze nu al bezig zijn met de selectie van volgend seizoen.

En daarnaast is het door het interlandweekend natuurlijk ook een beetje komkommertijd.

27 maart 2019 om 09:01

@almere67: Ik heb het een beetje onhandig verwoord zie ik. Ik bedoel enkel dat dit niet noodzakelijkerwijs exact NU de beste tijd is, I mean: een maand eerder of een maand later kan ook prima. Maar goed, je hebt gelijk: liefst zo veel mogelijk zo snel mogelijk regelen!

27 maart 2019 om 10:04

@sanderkoevoets

Quote: "dit is niet per se de beste tijd, maar Overmars wil klaarblijkelijk niet voor verrassingen komen te staan".

Er bestaat geen beste tijd. De transfermarkt is geen supermarkt, waar je een artikel alleen maar in je winkelmandje behoeft te gooien en bij de kassa af te rekenen. Op de transfermarkt ben je afhankelijk van de beschikbaarheid van een speler. Deze speler heeft een aflopend contract, waardoor de prijs alleen maar hoger wordt als je wacht tot hij verlengd heeft bij Heerenveen. Dus is het verstandig om daar niet op te wachten. Bovendien heeft Overmars natuurlijk informatie over de status van de spelers met een vertrekwens, die wij niet hebben. En kan hij daar naar handelen.

Natuurlijk is Pirie niet klaar om De Ligt op te volgen, maar dat geldt voor iedere speler die je aantrekt om De Ligt op te volgen. Ajax kan zich het financieel niet veroorloven om een speler die ongeveer gelijkwaardig is aan De Ligt aan te trekken en zelfs dat wel het geval zou zijn, zou een dergelijke speler ook in 1 van de grote competities aan de slag kunnen en normaliter daar voor kiezen. De Ligt gaat natuurlijk niet voor niets weg terwijl hij nog maar 19 jaar is. Dat hij dat doet, komt omdat hij gedreven wordt door ambitie en de Nederlandse competitie veel te weinig voorstelt om die ambitie te kunnen waarmaken. Ajax gaat er sowieso op achteruit bij het vertrek van De Jong en De Ligt. Dat zijn spelers met bovenmodale kwaliteiten en dat soort spelers zal je volgend seizoen dan ook niet meer terug vinden in de selectie. Dat hoeft niet meteen funest te zijn, dat heeft het verleden bewezen. In de jaren 90 was na het vertrek van de belangrijke tandem Jonk-Bergkamp ook iedereen in mineur bij Ajax en dat is uiteindelijk allemaal redelijk goed gekomen omdat Louis van Gaal er in slaagde om een goed collectief te smeden met spelers die weliswaar niet van de buitencategorie waren, maar samen wel een moeilijk te nemen vesting vormden. Ajax heeft nu veel meer middelen dan in die tijd, dus ik zou niet weten waarom dat deze keer ook niet zou kunnen.

27 maart 2019 om 06:39

Daar denken ze bij Ajax dan toch anders over. 50+ wedstrijden met 18 jaar.

27 maart 2019 om 07:31

Mijn buurjongen had ook 50 wedstrijden in de eredivisie maar toch had Ajax nooit interesse. Dat Pirie zoveel bij Heerenveen speelt geeft geen garantie voor een plaats in de eerste selectie bij Ajax.

27 maart 2019 om 07:44

Erg benieuwd wie jouw buurjongen dan is / was want op je 18de + 50 eredivisie duels in de benen hebben komt weinig voor.

27 maart 2019 om 07:46

Bedoelend dat Ajax weet wat het haalt in deze. Hebben en kunnen hem in actie zien wanneer ze willen. Garantie tot het getekende contract, dat is bij iedere speler gelijk.

27 maart 2019 om 07:43

Wat bedoel je met het allerhoogste niveau? Je kunt dit namelijk ook over bijvoorveeld Tadic zeggen : die heeft ook nooit bij een echte topclub gespeeld en is toch zeer belangrijk voor Ajax! Daarnaast was De Ligt op z'n 18e ook nog niet zo goed als nu op z'n 19e. En wat te denken van Vertonghen en Alderweireld. Ik zeg niet dat Pirie een bruikbare speler voor Ajax gaat worden, maar het is raar om een 18-jarige met 50 wedstrijden in de eredivisie in de benen af te schrijven.

27 maart 2019 om 08:10

@Rossie: Eens. Ik verbaas mij hier ook enigszins over. Het is echt wel een talent, maar overtuigd nog allerminst. Ik denk dat hij een stap hogerop nog niet aan gaat kunnen en ik ben bang dat deze stap funest zal zijn voor zijn carrière. Maar natuurlijk is het nog koffiedik kijken. En mocht Ajax met een zakje geld komen, dan neem ik dat maar al te graag aan

27 maart 2019 om 10:03

Ik denk dat het een verstandige zet is van Ajax. Evenals met Schuurs destijds. Laat die jongens 2 of 3 jaar wennen en je zult zien dat ze dan vervolgens boven komen drijven.

27 maart 2019 om 13:07

@nl_modric
ik denk dat je gelijk krijgt. Zou me niets verbazen als dit over een paar jaar een heel jong maar toch solide centraal duo wordt.
Hebben allebei al veel potentie laten zien.
Nu alleen nog hopen dat de doorontwikkeling zich manifesteert en de potentie eruit komt.

27 maart 2019 om 12:08

Ik snap het ook niet. Enkel omdat die jong is, maar verdedigend gezien is die behoorlijk zwak.

Ik zie hem liever niet komen. Vind Pierie echt tekort komen, dekt nog best vaak zijn man aan de verkeerde kant, dit niveau moet je niet willen als Ajax zijnde. Evenals bijvoorbeeld Stengs een leuke speler, maar niet het niveau wat je als Ajax ambieert.

27 maart 2019 om 07:15

Is nog altijd slechts 18 jaar. Ik heb zeer zeker vertrouwen in hem. Ajax heeft dan met Licha en Blind ervaren en betrouwbare centrale verdedigers, terwijl Perr Schuurs en Kik Pierie een talentvolle duo vormen. Hopen dat Stengs en Scherpen ook nog eens komen, dan zet Ajax weer een stapje richting de gewenste Bayern-status. In Overmars we trust.

27 maart 2019 om 07:41

Klopt, Ajax ambieert het niveau Ramos, maar helaas willen die niet komen. Gezien de leeftijd lijkt Pierie een goede keuze.

27 maart 2019 om 07:45

Wat voor niveau verwacht je dan? Ze zijn allebei zeer jong en hebben nog genoeg potentie. Als je deze spelers haalt moet ajax ze niet gelijk haken voor het 1ste en ook niet voor jong. Kopen en nog een jaar laten voetballen bij een eredivisie club is het beste voor jonge spelers.

27 maart 2019 om 08:51

Ik vind hem bij Heerenveen niet uitspringen, zeker niet qua verdedigende kwaliteiten. Dit is het niveau spelers wat Feyenoord jaar in jaar uit haalt en die het bij een topclub niet waar weten te maken. Ik vind zelfs odegaard tekort komen voor Ajax nu en hij springt er wel echt uit bij zijn club.

27 maart 2019 om 09:38

Hij is nog erg wisselvallig bij Heerenveen. Speelt soms hele goede wedstrijden, maar maakt ook nog veel fouten. Aangezien hij ook hele goede wedstrijden speelt, heeft Ajax er waarschijnlijk vertrouwen in dat hij dat niveau op een gegeven moment constant kan halen. Dan zou hij zeker een waardevolle speler kunnen worden. Dat hij niet het talent van de Ligt heeft is duidelijk, maar er is al vaker gezegd dat je niet elke 4 jaar zo'n speler zult zien bij Ajax. Als Pierie dan het niveau van degelijke constante verdediger kan halen, kan hij zeker van waarde worden. Kijk bij PSV maar naar Viergever en Schwaab, beiden geen hoogvliegers maar door hun degelijkheid wel van grote waarde.

27 maart 2019 om 11:53

Joafca.

Hij is nog jong en moet nog veel leren. Wie denk jij dat, bij een vertrek van de ligt, dit gat kan opvullen?

Remcob. Dat denk ik dus ook. Vandaar dat ik ook aangaf dat het beter is om pirie te kopen en hem nog een jaar bij heerenveen te laten spelen. Veel wedstrijden spelen op het hoogste nl niveau is het belangrijkst voor zijn ontwikkeling.

27 maart 2019 om 09:22

Ik vind dat je daar gelijk in heb. Ik zie hem vaak net niet goed opgesteld staan. Dat kan natuurlijk ook aan de ervaring liggen, want hij is nog superjong.

Het is natuurlijk al wel erg knap dat hij al meer dan 50 eredivisie wedstrijden achter zijn naam heeft staan terwijl ie gewoon nog in de O19 mag spelen.

27 maart 2019 om 10:26

@joafca

Quote: "... dit niveau moet je niet willen als Ajax zijnde. Evenals bijvoorbeeld Stengs een leuke speler, maar niet het niveau wat je als Ajax ambieert".

Ajax heeft slechts beperkte middelen tot haar beschikking, dat blijkt genoegzaam uit het feit dat de club het moet doen met een begroting van 100 miljoen, waar de grote Europese clubs langzaam maar gestaag naar een begroting van een miljard groeien. Als Stengs en Pirie wel het niveau zouden hebben dat Ajax "zou moeten nastreven" of dat zelfs maar zouden benaderen, zijn ze al niet meer te betalen voor de club, dat blijkt wel uit het feit dat de club spelers als De Jong en De Ligt al in huis en nog jaren onder contract heeft, maar ze desalniettemin moet laten gaan. Zoals dat ook voor Davinson Sanchez gold. Je redenatie klopt derhalve niet. Het niveau dat Ajax kan nastreven, is afhankelijk van de spelers die de club tot haar beschikking heeft en het niveau van de spelers die een modale club als Ajax zich kan veroorloven, van de inhoud van de portemonnee, in dit geval de begroting. Spelers die het niveau De Ligt en De Jong zelfs maar zouden kunnen benaderen, zijn uitsluitend haalbaar voor Ajax op het moment dat ze nog niet het niveau hebben waar Ajax "naar zou moeten streven", maar wel over de potentie beschikken om dat ooit te halen. Het is daarom niet alleen realistisch, maar ook niet meer dan logisch dat de club zich vooral op spelers uit de categorie richt. En Stengs en Pirie behoren gewoon tot die categorie. Het is een illusie om te verwachten dat een club als Ajax structureel zou kunnen aanhaken bij de Europese (sub)topclubs en ieder seizoen over een selectie als die van dit jaar zou kunnen beschikken. Zodra Ajax dergelijke spelers tot haar beschikking heeft en er succes mee heeft, zullen ze binnen de kortste keren worden weg gekocht. Ajax moet mikken op incidentele succesjes en vooral hopen dat er op een gegeven moment een situatie ontstaat waarin alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen. En dat betekent dat de club om de zoveel tijd helemaal opnieuw moet beginnen. Dat is niet leuk, maar wel het lot van de club en je doet er goed aan om dat lot te accepteren om niet telkens teleurgesteld te worden.

Geboren Amerikaan? Sinds wanneer voegt dit iets toe, omdat de Amerikaanse bond contact met hem heeft opgezocht? Zullen dit nu wel in elk artikel te lezen krijgen.

27 maart 2019 om 07:08

Sinds 5 keer iemands naam schrijven niet lekker weg leest. Zulke dingen zijn gewoon heel normaal in de journalistiek. Als hij geboren was in Tilburg zouden ze dat er neer zetten. I.p.v. telkens de naam schrijft men dingen als 'de geboren Amerikaan', 'de talentvolle verdediger', 'de jonge stopper van Heerenveen', etc. Dat zie je heel vaak terug in artikelen toch?

27 maart 2019 om 07:34

Ik bedoel meer dat dit nu opeens Hot blijkt te zijn. Daarvoor werd dit nooit benoemd. Zelfde met acensio. Toen het duidelijk werd dat die half Nederlands was, werd dit ook contstant benoemd.

27 maart 2019 om 08:22

Maak je niet zo Dick joh!

27 maart 2019 om 08:55

"ik bedoel meer dat dit nu opeens Hot blijkt te zijn."

Jij bent de eerste en tot nu toe enige die het erover heeft, dus vraag me af wat jouw definitie van 'hot' is?

27 maart 2019 om 07:33

Daarnaast is ‘in Amerika geboren’ ook weer wat anders dan ‘geboren Amerikaan’. Dat laatste insinueert namelijk indirect dat hij bij geboorte geen Nederlander was.

27 maart 2019 om 08:09

Hij was bij geboorte beide. Je bent Nederlander omdat je Nederlandse ouders hebt, maar ook direct Amerikaan omdat je op Amerikaans grondgebied bent geboren. Dus feitelijk is het niet onjuist.

27 maart 2019 om 08:22

Feitelijk klopt het uiteraard, net zoals geboren Nederlander ook gewoon klopt (en het ‘geboren Amerikaan’ dus weinig toevoegt).

Ze moeten bij Ajax eens ophouden spelers op te halen bij subtoppers die nog zo jong zijn en Misschien door kunnen groeien tot toppers. Gewoon de spelers ophalen die er al stáán. Je hebt er het geld voor. Dan kan die jongen nog even doorgroeien bij zijn club (goed voor het niveau van de Eredivsie), krijgt de club er uiteindelijk ook wat meer geld voor (goed voor het niveau van de Eredivisie), en gaat Ajax er dírect op vooruit (goed voor het nivaeu van Ajax). Zelfde verhaal met Schuurs, die had gewoon nog even bij Fortuna moeten blijven, dan was hij nu de aanvoerder van een team in de Eredivisie geweest.

27 maart 2019 om 07:11

En dan bestaat de kans dat je miljoenen meer moet betalen of dat er andere clubs met de speler vandoor gaan, als je naar Nederlandse spelers kijkt kom je vaak bij jonge spelers uit aangezien ik in de eredivisie geen speler zie lopen waarvan ik denk die staat er meteen.. In het buitenland shoppen prima maar het hoeft van mij geen vreemdelingen legioen te worden

27 maart 2019 om 07:26

Ze doen het toch ook bij Standaard? Wat daar kan kan hier ook.

27 maart 2019 om 08:38

@JJvH91, tja als je zo gaat redeneren, sla je de plank toch flink mis. Dan kun je ook een half jeugdelftal van Chelsea huren, want dat doen ze bij Vitesse ook... en als het daar kan, kan dat in Amsterdam ook. Gaat zich in deze om het feit dat je als club bij je kernwaarden blijft. Ajax staat bekend als club waar veel jeugd wordt toegepast (al dan niet van jongst af aan opgeleid of pas later aangetrokken) en heeft daar altijd veel succes mee geboekt. En zoals hierboven al wordt opgemerkt, hoe langer je wacht, hoe hoger de prijs en meer kans op kapers op de kust...

27 maart 2019 om 10:34

... nee? Dat is een compleet andere redenatie.
Ajax *doet dit al*. Namelijk, door een speler van Standaard te kopen. Die al wat ouder is en wat meer kost. En er vermoedelijk direct kan staan. Prima beleid.

Als er iets is wat we het huidige seizoen hebben geleerd, is dat je volledig blindstaren op de jeugd niet helpt. Routine van bijvoorbeeld een Tadic is gewoon nodig. En ja, daardoor renderen jeugdspelers nu goed, en dat doet Ajax prima.
Daar hoef je echt geen 19 jarige middelmaat voor aan te trekken.

De huidige Pierie wordt geen basisspeler bij Ajax, en gaat zijn wedstrijden in de Jupiler League afwerken bij Jong Ajax. Daar wordt Ajax niet beter van, daar wordt Pierie niet beter van, daar wordt het Nederlandse voetbal niet beter van.

Wat is er met Schuurs gebeurd?

27 maart 2019 om 07:29

Die begon matig in Jong Ajax, maar vind hem sinds de winterstop beter spelen. Maar nog niet klaar voor Ajax 1. Achteraf gezien had het beter geweest als Ajax hem een jaar bij Fortuna had gestald vind ik, maar van achteren kijk je de koe in de kont.

27 maart 2019 om 08:32

Ik denk dat Ajax hem bewust in Amsterdam wilde houden. Schuurs komt uit Nieuwstadt, een dorp in Limburg, waar hij bij zijn ouders woonde. Nu woont hij voor het eerst op zichzelf in een grote stad. Op de trainingen moet hij zich staande zien te houden tegen jongens met waarschijnlijk een grotere bek dan de jongens uit Sittard. Kan hij dit? Als Ajax hem een jaar bij Fortuna zou laten blijven, kon hij terug naar zijn vertrouwde privé omgeving. Dan zou hij deze overgang volgend jaar moeten maken.

27 maart 2019 om 07:34

Schuurs heeft te vroeg de overstap gemaakt. Ajax had m beter nog een jaar bij Fortuna kunnen laten.

27 maart 2019 om 08:31

Het is zo jammer dat hij loopt te verpieteren in de eerste divisie. Ook hij had minuten in de eredivisie moeten maken. Je ziet dat heel veel spelers dan weer een stap maken. Ik heb het al vaker gezegd, maar na 1 jaar eerste divisie moet je echt hoger op, anders kom je stil te staan in je ontwikkeling.
En als supporter van een club die te vaak op en neer is gegaan heb ik dit toch te vaak gezien.

Hmmm ik weet niet of dit een goede LCV is, vrij klein ook. Maakt nog wat foutjes en dat is op die leeftijd niet erg.. Maar kan bij Ajax dodelijk zijn. Ik zou 'm in ieder geval meteen een jaar verhuren, dat is beter voor 'm.

27 maart 2019 om 09:26

Voordeel aan hem is dat hij ook al linksback kan spelen. Verwacht dat Ajax bij een vertrek van Nico een nieuwe linksback zal halen en hij als back-up gebruikt zal worden.

27 maart 2019 om 12:49

Is maar 4cm kleiner dan de Ligt dus dat zal wel mee vallen.

Is nog altijd slechts 18 jaar. Ik heb zeer zeker vertrouwen in hem. Ajax heeft dan met Licha en Blind ervaren en betrouwbare centrale verdedigers, terwijl Perr Schuurs en Kik Pierie een talentvolle duo vormen. Hopen dat Stengs en Scherpen ook nog eens komen, dan zet Ajax weer een stapje richting de gewenste Bayern-status. In Overmars we trust.

Alsjeblieft geen Kik Pierie. Die verzuipt al volledig bij SC Heerenveen. Verdedigend matig en voetballend niet bijzonder. Geen leider achterin, fysiek zwak en qua positionering niet bijzonder. Die gaat nooit de subtop halen. Wat een weggegooid geld zou dit worden.

Johnsen kan sowiso al gekocht worden. Is huur met optie tot koop. Dus een constructie in dit geval is onzin.

27 maart 2019 om 08:23

Ze zouden de koopsom kunnen verlagen, er 1 transactie van kunnen maken etc. waardoor er wellicht minder achterblijft op de strijkstokken van makelaars

27 maart 2019 om 09:30

Ajax heeft ook een terugkoopoptie wanneer Heerenveen besluit om hem te kopen. Wellicht ziet Ajax hier dan van af.

Ik zou, indien de kans zich aanbiedt, naar Feyenoord gaan. Stap vooruit, leren van Stam en grote kans op een basisplek. Botteghin en v/d Heijden hebben hun beste tijd wel gehad. van Beek komt tekort en st Juste is te vaak geblesseerd. Gertruida krijgt geen kans... dus ja, de weg ligt open.

Heb bij Pierie het idee dat hij puur door het aantal wedstrijden en zijn leeftijd in de belangstelling staat. Als je kijkt naar kwaliteit is het niet goed genoeg.

Gezien mijn clubvoorkeur mag ajax zijn geld wel uitgeven aan Pierie. Het is te vroeg om nu al te zeggen dat hij het niveau nooit gaat halen, maar voor nu komt hij nog heel erg veel tekort. Als je dan ook al zo'n categorie speler hebt in de persoon van Schuurs, dan vraag ik me af wat je met hem wilt. Laat Pierie zijn minuten maar maken bij Heerenveen, daar heeft hij veel meer aan.

27 maart 2019 om 08:04

Wellicht wordt dat ook de constructie, dat weet je nog niet. Kan me voorstellen dat Ajax interesse heeft maar ze hem gelijk verhuren aan SC Heerenveen of wellicht Schuurs verhuren en Kik wel naar Amsterdam halen

Als dit toch de vervanger van de Ligt moet worden, dan gaat Ajax er wel heel erg op achteruit. Ondanks dat hij een groot talent is, mag je dit ook niet eens van hem verwachten. Daarnaast vraag ik mij af of het voor hem de ideale stap is. Ja, Ajax is zeker een hele grote stap (ook financieel) maar hoe groot is de kans dat hij veel gaat spelen ?

27 maart 2019 om 09:33

Ik denk niet dat deze interesse erop duidt dat men hem per se als de vervanger van Matthijs ziet. Pierie is waarschijnlijk voor een relatief laag bedrag op te pikken, heeft ook nog maar een 1-jarig contract namelijk. Ik denk dat Overmars in de zomer nog een CV op zal willen pikken (dan denk ik aan het kaliber Alvarez). Dan heb je met die aankoop, Magallan en Blind 3 ervaren Cv's en met Pierie en Schuurs 2 grote Nederlandse talenten op die positie, waarvan je er dan 1 kunt verhuren wellicht. Schone zie ik volgend jaar nog wel eens vervangen worden door Blind op 6 dus dan heb je ook weer een extra vrij plekje achterin.

27 maart 2019 om 18:20

Ik zou het alleen jammer voor het Nederlands voetbal vinden. Pierie heeft nog veel te leren moet vooral veel spelen. Het zou jammer zijn dat hij nu weinig aan spelen komt.

Dit bericht lees ik met open mond van verbazing - en eigenlijk ook weer niet; wetende dat Overmars een bijzonder matige inkoper is. Ajax heeft indertijd met van Dijk ook al zo’n opzichtige fout gemaakt door het niet halen van die speler, en gaat dat nu weer doen met het wel aantrekken van een speler die absoluut niet kan verdedigen. Maar goed, geld genoeg, dus dat doet geen pijn, maar ik zou het op een andere manier - en zeker niet op deze manier - besteden. By the way, Ten Hag ziet ook potentie in deze jongen. Dat ziet/zag hij ook in Labyad. Need to know more?

27 maart 2019 om 10:39

Ik vind het niet terecht dat hij aangekeken wordt voor het mislopen van van Dijk. Hij en van der Hoorn waren toentertijd gelijkwaardig, terwijl van Dijk vaak nog erg dromerig was. Bovendien is van Dijk bij Southampton de man geworden die hij nu is. Niemand had verwacht dat hij zich zo sterk zou ontwikkelen. Wellicht hij het no nonsens cultuur nodig wat je Schotland hebt nodig en was dit niet zo gelopen als hij naar Ajax was gegaan.

27 maart 2019 om 11:00

Labyad droeg in ze eentje zo'n beetje Utrecht, nummer 4 van de Eredivisie. Dan is het niet heel gek om de stap naar de nummer 2 te maken toch? Helemaal als je coach, die elke dag met je werkt, mee gaat.
Denk dat Labyad vooral slachtoffer geworden is van de Ziyech deal en daarom nu twee duidelijk betere voetballers voor zich heeft.

27 maart 2019 om 11:12

Labyad zou helaas nooit zijn geslaagd bij Ajax. Hij heeft simpelweg geen uitzonderlijke kwaliteit dat past binnen de speelwijze (snel aanvallend combinatievoetbal in de kleine ruimtes) van Ajax. Op de counter spelen bij FCU in een wat vrijere rol, een niveautje of twee lager, past hem veel beter.

27 maart 2019 om 11:49

Snap niet dat je Utrecht 'een niveautje of twee lager' kan noemen, maargoed.
Ik denk nog altijd dat jullie volgend jaar verrast kunnen worden door hem.

27 maart 2019 om 11:10

@pinko

Quote: "dit bericht lees ik met open mond van verbazing - en eigenlijk ook weer niet; wetende dat Overmars een bijzonder matige inkoper is. Ajax heeft indertijd met van Dijk ook al zo een opzichtige fout gemaakt door het niet halen van die speler, en gaat dat nu weer doen met het wel aantrekken van een speler die absoluut niet kan verdedigen".

De azijn druipt werkelijk weer van je reactie af. En je maakt het je zelf wel heel erg gemakkelijk door met de wetenschap die je nu hebt over de status van Van Dijk, een oordeel te geven over een gebeurtenis van bijna 6 jaar geleden toen die nog lichtjaren verwijderd was van dat niet niveau en verdedigend gezien, vaak een zeer matige indruk maakte. Ajax heeft Van Dijk niet gekocht omdat men twijfelde over zijn verdedigende capaciteiten en daar was alle aanleiding toe. Vooral na de dramatische wedstrijd die hij met Jong Oranje tegen Jong Italie speelde en waarin hij opzichtig stond te schutteren als een beginneling. Ook zijn vaak nonchalante houding in het veld, dat in vele foutjes resulteerde, voedde die twijfel. Die twijfel was er niet alleen bij Ajax, maar bijv. ook voor Psv, waar hij ook naar toe kon, maar die uiteindelijk voor Jeffrey Bruma koos. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen met hem, maar als je van te voren de voetbaluitslagen weet, kan iedereen de toto winnen.

Geen enkele TD in NL kan tippen aan het trackrecord van Overmars, het feit dat Ajax inmiddels zoveel geld op de bank heeft dat de club zich tegenwoordig spelers als Tadic kan veroorloven, is voor het grootste deel te danken aan het aankoopbeleid van Overmars. Door dat als matig te bestempelen met als enige argument dat je het niet in bepaalde spelers ziet zitten, maak je vooral jezelf onsterfelijk belachelijk.

27 maart 2019 om 12:54

Over van Dijk. Klopt van zijn af en toe matige optredens - vergelijkbaar met De Ligt. Maar de potentie droop er af. Maar dat moet je wel willen/kunnen zien. Daaraan herken je een goede inkoper. Volgens mij was destijds Overmars nog niet binnenboord, maar hoe dan ook valt die misser de Ajax scouting zeker aan te rekenen. En ik hoef je niet al die andere miskleunen op te dreunen die zowel voor het Overmars tijdperk, als daarna, hebben plaatsgevonden. Ajax leeft nog bij de gratie van de jeugdopleiding, daar vloeien ook de grote transferwinsten uit voort, maar niet door wijs transferbeleid. Ik daag je uit: kan Overmars een kampioensteam/-selectie smeden? De vraag stellen is deze beantwoorden. En ondanks dat geniet ik met meer dan volle teugen van de huidige Europese exercitie. Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in Amsterdam.

27 maart 2019 om 14:52

@pinko

Quiote: "over van Dijk. Klopt van zijn af en toe matige optredens - vergelijkbaar met De Ligt. Maar de potentie droop er af. Maar dat moet je wel willen/kunnen zien. Daaraan herken je een goede inkoper. Volgens mij was destijds Overmars nog niet binnenboord, maar hoe dan ook valt die misser de Ajax scouting zeker aan te rekenen. En ik hoef je niet al die andere miskleunen op te dreunen die zowel voor het Overmars tijdperk, als daarna, hebben plaatsgevonden. Ajax leeft nog bij de gratie van de jeugdopleiding, daar vloeien ook de grote transferwinsten uit voort, maar niet door wijs transferbeleid. Ik daag je uit: kan Overmars een kampioensteam/-selectie smeden? De vraag stellen is deze beantwoorden. En ondanks dat geniet ik met meer dan volle teugen van de huidige Europese exercitie. Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in Amsterdam",

Bij Sulejmani droop de potentie er ook vanaf. Ondanks dat is dat uiteindelijk de grootste miskoop uit de geschiedenis van Ajax geworden. Het probleem is dat jij net doet of aankoopbeleid een exacte wetenschap is en dat is natuurlijk niet zo. Talent alleen is niet genoeg om een goede voetballer te worden en het is moeilijk zo niet onmogelijk om zonder een gedegen opleiding psychologie iemands karakter te doorgronden. Daar hebben zelfs doorgewinterde psychologen talloze gesprekken voor nodig en dan nog lukt het niet altijd. En de meeste voetballers die mislukt zijn bij Ajax, zijn dat niet omdat ze niet voldoende talent hadden.

De opmerking "ajax leeft nog bij de gratie van de jeugdopleiding, daar vloeien ook de grote transferwinsten uit voort, maar niet door wijs transferbeleid", staat op gespannen voet met de feiten. Frenkie de Jong, Davinson Sanchez, Klaas Jan Huntelaar, Arek Milik en Luis Suarez, hebben bij elkaar meer dan tweehonderd miljoen op gebracht en zijn allemaal aangekocht. Van de 25 meest lucratieve uitgaande transfers zijn er twaalf afkomstig uit de eigen opleiding en in de top 5 staat er maar 1 (davey Klaassen) en in de Top tien vier. Maar de feiten spreken meestal een andere taal dan de onderbuik.

Natuurlijk kan Overmars een kampioenselftal samenstellen, sterker nog dat heeft hij al gedaan. De huidige selectie is meer dan kampioenswaardig en het grootste deel van de basisselectie is door Overmars aangekocht. In de basisopstelling van de wedstrijd tegen Real, stonden 8 spelers die door Ajax zijn aangekocht, waarvan 7 door Overmars: Onana, Blind, Tagliafico, (schone), De Jong, Zyech, Tadic en Neres. Dolberg, ook door Overmars aangekocht, viel nog in.

Als ik zie hoe Ajax te werk gaat met het binnenhalen van (toekomstige) spelers, dan word ik als PSV-supporter wel jaloers. Ik heb het gevoel dat Ajax alles goed voor elkaar heeft en dat er heel goed beleid t.a.v. spelersaankoop wordt uitgevoerd. Vrees toch dat Ajax misschien de komende jaren de onbetwiste nummer 1 word van Nederland, als hoop ik natuurlijk van niet

27 maart 2019 om 09:33

Met Pierie erbij worden ze niet de onbetwiste nummer 1 hoor; wees maar niet bang.

Waarom niet kopen en dan nog 1 seizoen uitlenen aan Heerenveen? Wat heeft hij nu te zoeken in Amsterdam? Johnson is direct een goed voorbeeld hoe het dan kan lopen. 2 jaar later ga je met de staart tussen de benen weer terug!

Voor zo'n jongen is het nu cruciaal om wekelijks te spelen en niet zoals Wöber te eindigen op de bank.. Ook als zaakwaarnemer moet je hier waakzaam voor zijn. Leuk dat je cliënt naar Ajax kan maar op de lange termijn kan dit ook erg nadelig uitvallen.

27 maart 2019 om 11:23

@arno_p

Quote: "waarom niet kopen en dan nog 1 seizoen uitlenen aan Heerenveen? Wat heeft hij nu te zoeken in Amsterdam? Johnson is direct een goed voorbeeld hoe het dan kan lopen. 2 jaar later ga je met de staart tussen de benen weer terug!",

Complete onzin. Het gaat om twee totaal verschillende persoonlijkheden. Johnsen is een gevalletje Sulejmani, die de beste van de wereld wil worden, maar niet bereid is om er voldoende energie in te steken om dat ook daadwerkelijk te kunnen bereiken. Over het talent waarover Johnsen beschikt was, net als bij Sulejmani, geen enkele twijfel, maar dat geldt net als bij Sulejmani niet over zijn instelling. Dat Johnsen het uiteindelijk niet heeft kunnen waarmaken bij Ajax heeft dan ook niets te maken met zijn potentie, net als dat bij Sulejmani het geval was. Kik Pirie heeft een totaal ander karakter en steekt juist heel veel energie in zijn wedstrijden. Die twee met elkaar vergelijken, is appels met peren veergelijken. Je zal mij niet horen zeggen dat Pirie het gaat redden bij Ajax omdat veel spelers die van buitenaf naar Ajax zijn gekomen niet bestand bleken tegen de druk die op een speler van Ajax staat. Getuige jouw reactie waarin je al hebt bepaald dat hij het niet zal gaan redden in de Arena, terwijl hij nog niet eens onder contract staat bij Ajax. Dat hij niet goed genoeg zou zijn voor Ajax, is wat mij betreft niet meer dan een aanname zolang hij niet in staat is gesteld om het tegendeel te bewijzen.

27 maart 2019 om 11:31

Op dit moment zie ik hem niet slagen bij Ajax. Misschien als hij nog 1~2 seizoenen zich bij Heerenveen bewijst is hij misschien wel toe aan deze stap. Dan heb je ook een beter beeld met wat je in huis haalt.

Johnsen heeft ook nooit niet echt de kans gekregen bij Ajax 1. Datzelfde risico gaat Pierie ook lopen. Zodra je de eerste weken de meute niet overtuigd zit je zomaar in Jong Ajax je wedstrijden af te werken in de keuken divisie. Dat is dan toch geen stap omhoog?

27 maart 2019 om 12:13

@arno_p

Quote: "op dit moment zie ik hem niet slagen bij Ajax. Misschien als hij nog 1~2 seizoenen zich bij Heerenveen bewijst is hij misschien wel toe aan deze stap. Dan heb je ook een beter beeld met wat je in huis haalt. Johnsen heeft ook nooit niet echt de kans gekregen bij Ajax 1. Datzelfde risico gaat Pierie ook lopen. Zodra je de eerste weken de meute niet overtuigd zit je zomaar in Jong Ajax je wedstrijden af te werken in de keuken divisie. Dat is dan toch geen stap omhoog?",

Mazraoui heeft vanuit Jong Ajax een vaste basisplaats in het eerste elftal verovert, terwijl men niet voor de volle 100 procent van hem overtuigd was en hij zelfs geen contract had. Inmiddels is zijn contract binnen een jaar opnieuw verlengd en opgewaardeerd. Dat heeft hij helemaal zelf afgedwongen op mentaliteit. Gebrek aan mentaliteit is de reden waarom dat Johnsen niet is gelukt. Niet omdat hij geen kans heeft gekregen. Hij was zo wisselvallig in zijn prestaties en zo weinig gedreven dat hij zelfs bij Jong Ajax met enige regelmaat reserve stond. Spelers als Pirie en ook Schuurs krijgen van Ajax rustig de tijd om te acclimatiseren en aan het hogere niveau en de hogere druk te wennen. Dat gaat ze bij Heerenveen en Fortuna niet lukken omdat de trainingen daar van een heel ander niveau zijn. Ook als je nog twee jaar zou wachten om hen aan te trekken, krijgen ze te maken met dat niveauverschil en door langer te wachten, los je dat probleem dan ook niet op, maar schuif je het voor je uit. Overmars kreeg destijds ook van Ajax te horen dat hij rustig gebracht zou worden, maar ook hij is net als Mazraoui gesneden uit het hout waarvan men pijlen maakt en wilde daar niets van weten. En slaagde er in om zich tijdens de trainingen zo te onderscheiden dat hij binnen de kortste keren een basisplaats had.

Ajax staat er om bekend om spelers op jonge leeftijd te durven gooien, maar doet dat uitsluitend als die speler daar ook daadwerkelijk klaar voor is. Johnsen is er geen moment in geslaagd om in Jong Ajax gedurende meer dan 1 wedstrijd zo uit te blinken dat hij aanspraak kon maken op die kans, maar het is natuurlijk niet gezegd dat Pirie dat daarom ook niet zou kunnen afdwingen. Hij is net 18 jaar en heeft al bijna net zoveel eredivisie wedstrijden achter zijn naam als Frenkie de Jong die drie jaar ouder is. Dat bereik je natuurlijk niet zomaar, daar is karakter en talent voor nodig. Tussen de Matthijs de Ligt van zijn debuut in Oranje en de Matthijs de Ligt van dit moment zit een wereld van verschil, terwijl er amper 2 jaar tussen zit. Dat komt omdat hij in die twee jaar heel veel wedstrijden heeft gespeeld en veel ervaring heeft opgedaan. Hij maakte in het begin veel fouten die zijn team zelfs de nodige punten heeft gekost, maar de trainers bleven hun vertrouwen in hem uitspreken en dat heeft hen geen windeieren gelegd. Ook Pirie heeft nog niet de kwaliteiten die hem schier onpasseerbaar maken, maar genoeg talent om die status te bereiken of in ieder geval te benaderen. Dan moet je hem als trainer en supporter echter wel het vertrouwen, de kans en de tijd geven om dat waar te maken en hem niet zelfs nog voor die gecontracteerd is al bij de enkels afzagen.

1.85 meter. wel weer klein voor een CV imo maar wie weet is dit een talent van de buitencategorie die daarmee weg komt. ik heb hem zelf niet genoeg gevolgd om te weten hoe goed hij echt is

Pierie moet nog veel, heel veel leren en zou kiezen voor nog enkele jaren bij Heerenveen, maar nog niet goed genoeg voor de stap naar de top in de Eredivisie.denk goed na, er zijn veel, heel veel jonge spelers die het niet halen bij die club.
Je kan veel beter tot je 22e/23e bij een middenmoter in de eredivisie blijven spelen op niveau dan nu te gaan verkassen en overgeleverd zijn om te spelen op de vrijdagavonden/maandagavonden.
Blinkt Schuurs nu uit bij Jong Ajax............, nee, die had beter bij Fortuna kunnen blijven en wekelijks in de erdivisie spelen i.p.v. te kiezen voor het geld.

Veel succes in Jong Ajax, laat je het daar niet zien dan vergooi je je talent.
Talent heb en hou je wel, maar vee jonge spelers vergooien hun talent en kiezen voor geld.

Mijn club is weer te laat zoals altijd... Wij zullen wel weer een of andere kneus halen die niet weet of hij links of rechtsbenig is. Goede speler voor Ajax ('s toekomst)

Aan dergelijke aankopen zitten niet veel risico’s voor Ajax. Net als Scherpen is hij jong, heeft groeipotentie maar is er absoluut nog niet. Geef hen twee jaar de tijd om zich verder te ontwikkelen. Zijn ze dan nog niet op het gewenste niveau dan verkoop je ze aan een Eredivisieclub.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren