Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax mag niet klagen na belabberd optreden tegen Union Berlin

Laatste update:

Ajax is donderdagavond in de play-offs van de Europa League niet verder gekomen dan een doelpuntloos gelijkspel tegen Union Berlin. De ploeg van John Heitinga wist nauwelijks iets te creëren en deed in de eerste helft zelfs geen enkele doelpoging, de slechtste prestatie van de Amsterdammers sinds juli 2011. Over het hele duel werd geen enkel schot op doel genoteerd van Ajax. Meerdere goede reddingen van doelman Gerónimo Rulli en pech voor Morten Thorsby, die een treffer afgekeurd zag worden, hielden ook het doelpuntenaantal van Union op nul: 0-0. De return is over een week in Berlijn.

Heitinga koos voor twee wijzigingen ten opzichte van het duel met RKC Waalwijk (3-1 winst). Calvin Bassey werd vanwege zijn snelheid centraal achterin gebracht, waardoor Edson Álvarez naar het middenveld schoof. Davy Klaassen kwam op de bank terecht, net als Francisco Conceição. Laatstgenoemde werd links voorin vervangen door Steven Bergwijn. Ook bij Union Berlin waren twee veranderingen te ontdekken: de geschorste Janik Haberer werd vervangen door Thorsby, Jerome Roussillon kwam voor Niko Giesselmann. Met Danilho Doekhi en Sheraldo Becker stonden de twee in Nederland geboren spelers van Union in de basis.

Ajax kwam in de beginfase direct onder druk te staan en gaf in de eerste minuut al een hoekschop weg, waarvoor Heitinga vooraf zo had gewaarschuwd. Toch overleefden de Amsterdammers een moeizame openingsfase en kwam het eerste moment van opwinding ook van de thuisploeg. De opgekomen Owen Wijndal vond met een lage bal de vrije Dusan Tadic in het strafschopgebied, maar de aanname van de aanvoerder was niet goed genoeg om op doel te kunnen schieten.

Het was de enige keer in de eerste helft dat Ajax in de buurt van een doelpunt kwam, maar een doelpoging werd in de eerste 45 minuten niet genoteerd. Na een half uur kroop Union meer uit zijn schulp. Rulli kon een hoge vrije trap wegboksen, maar zag de bal recht in de voeten komen bij Sheraldo Becker. De aanvaller probeerde het van grote afstand en zag Jurriën Timber de bal van vijf meter van het doel blokken. Een nieuwe gevaarlijke aanval van de Duitsers leverde een goede schietkans op voor Roussilion, die van zeventien meter kiezelhard naast vuurde.

Heitinga greep in de rust in en bracht Brian Brobbey voor Owen Wijndal, waardoor Kenneth Taylor als linksback kwam te spelen. Binnen vijf minuten dook Brobbey levensgevaarlijk op. De spits controleerde een lange pass van Dusan Tadic en stond oog in oog met doelman Frederik Ronnow, maar speelde de bal te ver voor zich uit. Ajax moest daarna toch weer leunen op ingrepen van Rulli.

De doelman keerde eerst een gevaarlijke vrije trap van Josip Juranovic en stond vervolgens goed opgesteld om een vrije kopbal van Thorsby weg te ranselen. In de 65ste minuut leek er geen houden meer aan voor Rulli. Thorsby controleerde een voorzet vanaf links op de borst en schoot simpel binnen. De VAR constateerde echter dat de voormalig middenvelder van sc Heerenveen daarbij hands had gemaakt en keurde de treffer af. In blessuretijd kwam Mohammed Kudus plots een-op-een, maar de middenvelder van Ajax stond buitenspel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar slechte wedstrijd zeg, niet normaal. Geen enkel schot op doel zegt eigenlijk alles. Ajax onwaardig en ontsnapt hier miraculeus. Union verdiende te winnen. Lastig om iets positiefs te bedenken aan Ajax zijde. De enigen die wat positiefs deden vandaag, waren Bassey en Rulli. Voor de rest was het echt dramatisch. Vooral mooi voor Bassey. Die laat nu al 3 wedstrijden achter elkaar zien dat hij echt wel een goede CV is. Beetje hoopgevend is dat Heitinga als enige trainer nog steeds ongeslagen is in Europa 😉Het moet tweede wedstrijd veel en veel beter anders is het einde verhaal in Europa. Voor Ajax dat normaal gesproken CL speelt en 10de staat in Europa, is dit echt schandalig slecht wat ze lieten zien vandaag.

16 februari 2023 om 20:43

Ok het was niet best. Aan de andere kant een puntje tegen de nummer 2 van de Bundesliga is niet slecht als nummer 3 van de Eredivisie.

16 februari 2023 om 20:46

Al ga je er zo wel met 2-0 vanaf volgende week in Berlijn. Ajax heeft geen enkel moment laten zien de pot te kunnen winnen. En dat thuis... Word een zeer lastig verhaal dit uit.

16 februari 2023 om 20:50

Maar normaliter is Ajax de sterkste ploeg uit Nederland en Union kwalitatief gezien echt geen top-5 club. Des al niet te min is dit Union voor elke ploeg een lastige en stugfe tegenstander. Doelpunt werd in mijn optiek ook onterecht afgekeurd.

16 februari 2023 om 20:50

Ajax speelt in de eredivisie thuis ook veel slechter.

16 februari 2023 om 20:54

Bij het doelpunt kan je niet zeggen “in mijn optiek”, dat is het mooie aan die regel. Bij de doelpuntmaker geldt hands is hands. Niemand die dat snapt en nog denkt dat het om een mening gaat.

16 februari 2023 om 20:54

Hoezo onterecht hij maakt gewoon hands die bal komt tegen zijn arm aan

16 februari 2023 om 20:56

Waarom zouden ze met 2-0 eraf gaan. Zo goed waren die Duitsers ook niet. Alleen zeer goed organisatie waar Ajax moeilijk doorheen kwam. Tegen Bayern zou iedereen blij zijn geweest met een punt maar tegen de nr.2 is Ajax opeens bizar slecht. Ze zullen goed geconcentreerd moeten spelen, maar vooral rustig blijven en niks gaan forceren en gekke dingen doen. Dan krijgen ze waarschijnlijk wel de deksel op de neus. Ik vond het wel lef en positief om te zien hoe Heitinga wisselt. Meteen 2e helft een spits erbij, gedurft. Nog steeds vertrouwen in volgende week maar zal net zo close worden als vandaag denk ik.

16 februari 2023 om 21:02

Het was, met oprecht alle respect, tegen Becker en Doekhi in de eigen JCA. Je mag toch meer verwachten tegen je eigen afgewezen jeugdexponenten.

De huidige ranglijst is ook niet zo boeiend, zeker in deze fase van de competitie. Sparta staat hier ook 5de. Het is nog maar de vraag hoeveel dat uiteindelijk waard is.

Voor wat Ajax beoogd, was dit echt te weinig.

16 februari 2023 om 21:11

Dus eigen afgewezen talenten kunnen in jouw ogen nooit meer het niveau Ajax of hoger halen? Die spelers hebben zich blijkbaar ontwikkeld en doen het goed. Laat ik duidelijk zijn, ik denk er stiekem een beetje hetzelfde over en ik verwacht van Ajax dat ze dit winnen. Maar het is wel duidelijk dat het een goeie ploeg is, in ieder geval als team. En stonden zeer goed georganiseerd, was geen doorkomen aan.

16 februari 2023 om 21:14

@ad33: Uit en thuis maakt voor Ajax niet zoveel uit. Sterker nog, als je kijkt naar wat Ajax de afgelopen seizoenen Europees heeft gepresteerd zijn het juist de uitwedstrijden waarin de ploeg een overwinning uit het vuur sleept, terwijl ze thuis regelmatig punten laten liggen.

16 februari 2023 om 21:37

@ Airbags

Normaal gesproken heb je zeker gelijk. Alleen wat ik vandaag gezien hebt, ben ik er niet gerust op. In tegenstelling tot andere jaren, ontbrak het het nu aam bezieling, energie, spirit en zorgvuldigheid. Het leek wel of de spelers met volle Pampers het veld opgingen.

Niet zolang geleden speel je half Europa aan gort en haal je de 1/2 finale van de CL en nu lukt het niet om 1 schot op doel te creeeren. Contrast en verval is te groot. Ik ben er echt chagrijnig van.

16 februari 2023 om 22:00

Ga maar door Union Berlin te onderschatten. En Ajax is niet de beste ploeg van Nederland. Dat realisme moet bij heel veel fans en voetbalvolgers nog even indalen. Komende zomer wordt cruciaal. Want je moet die pure middelmaat en steeds falende spelers vervangen en een nieuw team gaan opbouwen. Maar wel met de juiste TD.

16 februari 2023 om 22:06

Wel grappig dat er erg lastdunkend werd gedaan over de prestatie van Feyenoord toen in de ConfL. Was toch niet zo slecht dan.

16 februari 2023 om 22:09

Omdat een 0-0 voor de uit spelende ploeg een prima resultaat is en dat ze daar ook een beetje voor gekomen zijn. Om het vervolgens thuis af te maken. Met je aanhang erachter op vertrouwde grond.
Daarom zouden ze er uit met 2-0 afgaan als ze de wedstrijd net zo spelen als ze vandaag hebben gedaan. Ik denk dat ze er volgende week uitvliegen.

17 februari 2023 om 05:53

Ajax is 100% de beste selectie van Nederland. Het is niet het beste team, maar dat is een ander verhaal. Kijk naar waar ze staan en hoe groot het verschil is naar alleen al de poppetjes op de juiste plek zetten. Nogmaals Twente was in zeer korte tijd twee maal de tegenstander en van weggespeeld worden in eigen huis, ga je naar het winnen op details binnen enkele weken. Sterker nog we zijn aan het klagen hoe slecht het was, tegen de counter ploeg van Duitsland die zeer goed zijn in standaard situaties. De twee ultieme zwaktes van dit Ajax, met de slechtste restverdediging Europa. Kansloos zou Ajax zogenaamd ten onder gaan. Was het een gruwel om aan te gluten zeer zeker. Moet er meer flair zijn in balbezit, 100%. Maar was het realistisch om te verwachten na die veegpartijen in Europa? Lijkt mij niet. Kijk daarentegen niet raar op als in de uitwedstrijd weer een stap wordt gezet, op basis van het broze vertrouwen nu. Niet elke counter is kassa en niet elke standaardsituarie is vissen. Dan ga je automatisch ook iets meer durven.

16 februari 2023 om 20:45

Aan de andere kant een gemiddelde van 1 punt per wedstrijd is ook niet best

16 februari 2023 om 20:45

Kon van te voren ook wel weten dat dit een oersaaie pot ging worden. Denk dat Heitinga iets te vaak heeft gezegd dat ze niet de trechter in moesten lopen want nu durfde ze helemaal geen risico te nemen. Nu al zin in volgende week, weer 90 minuten vervelen. Bassey een van de betere en Bergwijn en Rensch erg matig.

16 februari 2023 om 20:49

Als in een wedstrijd Bassey een van de beter is dan moet je als Ajax grote zorgen maken.

16 februari 2023 om 20:53

Nee hoor, is gewoon een compliment richting Bassey.

16 februari 2023 om 20:53

Nee hoor, dit is iets positiefs. Dit betekent gewoon dat Bassey aan het groeien is.

16 februari 2023 om 20:56

Nee hoor Burdy, integendeel zelfs! De laatste wedstrijden speelt hij prima, en dat is heel fijn om te zien. Er is een soort van ongefundeerde hetze tegen die man.

16 februari 2023 om 22:00

Sterker nog, Bassey was samen met Rulli de enige die besefte dat er vanavond wat op het spel stond. Wat was de rest van het team (en vooral de verdediging) slap zeg. Hier zou ik me om schamen.

16 februari 2023 om 22:06

Ik vind dit juist wel een goed punt. Hij is overduidelijk de minste voetballer van het stel. Als hij dan de beste is, betekend het dat je of heel erg onder druk staat en hij uitblinkt in de verdediging of dat het voetbal zo slecht is dat hij de beste lijkt te zijn. Beide scenario's zijn nou niet echt goed.
Daarnaast is een 0-0 thuis geen goede uitgangspositie, dat snapt iedereen wel neem ik aan.

16 februari 2023 om 22:08

Burdy bedoelt dat als Bassey en je doelman de beste spelers zijn, dat je middenvelders en aanvallers dan dus niets creëren en je waarschijnlijk alleen maar hebt lopen verdedigen. Dan kan als Ajax zijnde nooit een goed teken zijn toch?

16 februari 2023 om 22:10

Exact!

16 februari 2023 om 22:29

Lol niet normaal hoe men zelfs nu nog steeds twijfelt over bassey.

16 februari 2023 om 22:51

Geeft niet hoor als je het niet begrijpt…

17 februari 2023 om 10:05

@thetwister

De minste voetballer, qua techniek misschien. Maar die jongen staat daar om te verdedigen, en dat deed hij meer dan prima. Bassey probeerde nog enigzins vooruit te denken, maar als je dan het grote talent Taylor voor je hebt, die werkelijk een allerbelabberste wedstrijd speelde, een Wijndal die niet veel meer deed dan een tikkie terug, dan kan je Bassey daar niet de schuld van geven.

Na al het commentaar op Bassey ben ik op hem gaan letten, maar hij deed echt weinig fout. Taylor, het grote talent bakte er werkelijk niets van. Wijndal, die moest en zou linksback spelen. Wijndal mist iemand die voor hem diep gaat (zijn samenwerking met Karlsson bij AZ). Bergwijn, daar heb je 30 mil voor betaald, wat een drama speler is dat zeg.

Er zijn zat spelers die kritiek verdienen, maar Bassey is daar niet 1 van, imho.

16 februari 2023 om 20:46

Probleem is dat de opbouw gedaan word door Bassey en meneer tikkie
terug dan breng je de aanvallers nooit in stelling.Bergwijn komt geen krant voorbij en helaas Kudus te weinig aan de bal geweest.

17 februari 2023 om 08:58

het driehoekje bassey, wijndal, taylor is echt het slechts voetballende driehoekje dat je kan opstellen. natuurlijk creeer je dan niks... Ik denk dat ik sowieso niet meer ga kijken zodra taylor is de basis staat.

16 februari 2023 om 21:14

Die staan echt niet lang meer 10e in Europa hoor

16 februari 2023 om 21:41

Marcel, Ajax staat 10de in Europa. Kijk maar op de Uefa club coefficienten. Het is een cyclus van 5 jaar.

16 februari 2023 om 22:30

Dus is het ook een beetje gek om te gaan vergelijken met de periodes onder Ten Hag. Dat team speelde de Eredivisie met 2 vingers in de neus op een hoopje.

Als je bedenkt wat een tik het zelfvertrouwen van deze selectie heeft gekregen onder Schreuder, kan je op dit resultaat best voortborduren imo. Het was niet goed, maar zie PSV hoe die eraf gaan tegen de nummer 12 van La Liga?

16 februari 2023 om 22:37

Heb je je zeker gelijk in. Schreuder heeft de spelers mentaal geknakt lijkt het. Je ziet totaal geen vertrouwen bij de spelers. Ballen komen soms over twee meter afstand niet aan.

16 februari 2023 om 22:00

De duitsers verdienden ook niet de overwinning. Het was aan beide kanten gewoon slecht en het gelijke spel was ook de enige terechte uitslag. Bassey vond ik trouwens helemaal niet goed. Minder slecht is namelijk nog steeds slecht.

16 februari 2023 om 23:30

“Voor Ajax dat normaal gesproken CL speelt en 10de staat in Europa”
Sorry, maar als je realistisch bent is de EL in deze fase (na de winterstop) het gebruikelijk niveau van Ajax. Want hoevaak zijn ze de afgelopen 10 jaar overwintering in de CL gehaald?
Niet dat het een schande is overigens, Feyenoord en PSV halen die statistieken in Europa natuurlijk niet. Maar dit Ajax is niet het niveau van het team onder Ten Hag (en met name het Ajax van Overmars)

16 februari 2023 om 23:36

Miraculeus ook echt.. Dit is echt zo typisch Nederlands. Ajax speelde inderdaad niet best. Maar heeft Union, de nummer 2 van Duitsland nou echt een vuist kunnen maken? Nope. 3 schoten op doel is ook niks. Het was van beide kanten gewoon niet best. Als Ajax zijnde moet je nu gewoon tevreden zijn met 0-0 en hopen op hetzelfde niveau van Union in de uitwedstrijd. Dan zie ik best mogelijkheden. Had iemand verwacht dat Ajax de nummer 2 Duitsland van de mat zou spelen of is het gewoon goedkoop scoren?

Ajax komt goed weg bij die handsbal en moet bij zichzelf ten rade gaan. Maakte namelijk op geen enkel moment aanspraak op de overwinning.

16 februari 2023 om 20:43

Op de borst bedoel je. Er protesterende echt niemand v Ajax.

16 februari 2023 om 20:44

Alsof de spelers van Ajax dit konden zien?

16 februari 2023 om 20:44

Dat was opvallend inderdaad. Niemand die appelleert

16 februari 2023 om 20:44

Daarom kwamen ze toch ook goed weg 😉 Eens dat het gewoon een geldige goal was.

16 februari 2023 om 20:44

Borst, daarna binnenkant rechterarm waardoor die bal voor zn voeten kwam. Dat zag je in de laatste herhaling maar toen was jij ff in de keuken denk ik.

16 februari 2023 om 20:46

Achja, wat het ook was, Union kreeg wel meer goede kansen die ze slecht uitspeelden. Viel me van ze tegen als ik eerlijk ben. Ajax komt hoe dan ook goed weg vanavond.

16 februari 2023 om 20:46

Ze laten net een herhaling zien, bal raakt gewoon de binnenkant van zijn bovenarm. Kom je goed mee weg, maar wel gewoon een correcte beslissing.

16 februari 2023 om 20:47

Donaldpump@ ze hadden gewoon zich op de bal zeker de keeper.

16 februari 2023 om 20:50

Nee die wil jij zien. Nogmaals niemand protesteert. Zelfs Tadic niet en die weet niet hoe snel hij een arm op moet tillen en blèren en schreeuwen

16 februari 2023 om 20:51

Ik vond Union nou niet indrukwekkend. Individueel al helemaal niet. Weinig weggeven, lange bal spelen en dan voor de 2e bal gaan. Heel simpel spelletje, maar blijkbaar werkt het.

16 februari 2023 om 20:51

Volgens mij zag ik Brobbey appeleren

16 februari 2023 om 20:52

Het was gewoon hands. Wat zit je nou raar te doen dat niemand protesteert.

16 februari 2023 om 20:53

Hahahahaa de correctheid van een scheidsrechterlijke ( var ) beslissing baseren op de hoeveelheid spelers die appelleren, chapeau je hebt het dieptepunt van vz bereikt.

16 februari 2023 om 20:54

Ravel nee die baalden v het doel punt.

16 februari 2023 om 20:57

Feyesun, als je de regels niet kent, ga dan ook niet interessant doen. Hij raakt de bal met de arm in aanvallende positie, dus hands. En dan kun jij van alles gaan verzinnen, maar dat maakt het niet minder hands.

16 februari 2023 om 21:03

"Nee die wil jij zien". Huh? Wat heeft dit met willen te maken? De bal raakt de arm, punt. Hoe is dit zo moeilijk te begrijpen voor je?

16 februari 2023 om 21:04

Afca@ regels??? arm ?? Kijk goed waar hij hem raakt behoort tot de schouder. Het menselijk lichaam heb je zeker nog nooit bestudeerd. Net als de rest hier.

16 februari 2023 om 21:06

Ik zag het meteen. Je ziet een wat gekke verandering van spin op de bal en de richting. Ik zei meteen: “dat was toch gewoon hands”

Aan de reactie van de spelers dacht ik dat het dan misschien via Taylor was en na de herhaling was ik even minder zeker.

16 februari 2023 om 21:06

Jongens niemand appelleerde dus geen hands, ken de spelregels aub

16 februari 2023 om 21:22

@afca_3star: Kleine correctie op je post: het is niet hands omdat hij in aanvallende positie dat doet, maar omdat hij de speler is die de bal in het doel van de tegenstander schiet. Als hij niet zelf had geschoten, maar de bal had afgegeven op een medespeler, die hem er dan in schoot (dus een assist gaf), was het geen hands geweest. Dat alles op de hand/arm hands is geldt alleen voor degene die in het doel van de tegenstander schiet.

16 februari 2023 om 22:04

Klopt

16 februari 2023 om 22:04

De enige reden dat ik het stadion wist dat het hands zou zijn is om eens simpele reden dat tadic protesteerde.

16 februari 2023 om 22:05

Binnenkant van de arm behoort tot de schouder? Man, was het liedje hoofd, schouders, knie en teen te moeilijk voor je?

16 februari 2023 om 22:05

Union heeft geen enkele kans gehad. Net als als ajax en daarom gewoon een terechte uitslag.

16 februari 2023 om 22:06

Kijk de herhaling nogmaals, dan weet je dat Tadic het had gezien.

16 februari 2023 om 22:08

Hoeveel heb je gedronken dat je nieuwe regels gaat bedenken.

17 februari 2023 om 01:41

Je wilt zeggen dat het geen hands was feyesun? Okee..

17 februari 2023 om 10:12

@SuperGhost, blijkbaar kan ik ook nog iets leren over de regels. Dank voor de correctie!

Dit was wel weer het oude Ajax zeg..

Union aardig wat mogelijkheden gehad, die gaan thuis niet veel anders spelen met de steun van het thuispubliek. Wordt een helse opgave. Was die hands trouwens hands? Hoor er meerdere verhalen over maar heb het niet gezien.

16 februari 2023 om 20:45

Was hands, minimaal maar het was wel hands.

16 februari 2023 om 20:46

Volgens de regels was het hands, maar het voelt niet als hands. Zo licht. Maar regels zijn regels.

16 februari 2023 om 20:46

Het oude Ajax ? 😂 Je bedoelt het Ajax van 4 potjes geleden onder Schreuder toch? Dacht je dat Heitinga een wonderdokter was die dat zo even hersteld had? Er is een grote mismanagement geweest in het te gemakkelijk weg doen van goede opbouwende backs en de opvang daarvan. Ajax heeft geen sterke opbouwers, terwijl dat de kracht van het Ajax spelletje hoort te zijn. Van Blind, Timber, Mazraoui en Gravenberch , naar alleen nog Timber die van de laatste 5 goed kan opbouwen is een te groot gat. Mazraoui en Gravenberch waren niet te voorkomen, maar reen Blind, maar ook bijv. Tagliafico , zijn veel te makkelijk weg gedaan. Bovendien is die Sanchez totaal verkeerd gescout om Mazraoui op te vangen, en Rensch voldoet gewoon niet.

16 februari 2023 om 20:52

Nouja ik doelde ook op het Ajax onder De Boer en uiteraard ook Schreuder. Tergend langzaam spel, aanvallend onmachtig. Het is dat Rulli een uitstekende doelman is, anders had je zomaar al bijna uitgeschakeld kunnen zijn.

16 februari 2023 om 20:49

Was idd gewoon hands.. je ziet in de laatste herhaling zijn onderarm trillen vh balcontact.. verder een kloten wedstrijd.. Ajax onmachtig, union lekker negatief zoals bekend leunend op een dichte verdediging..

Oh how the mighty ajax have fallen. 0-0 tegen union berlin, een ploeg die er helemaal niks van bakt en ook nog eens met 0 schoten binnen de palen. Dat union berlin 2de staat in de bundesliga is voor mij veelzeggend over die competitie. Ik heb letterlijk niets bijzonders gezien van dit team.

16 februari 2023 om 20:42

Wel de nummer 2 van Duitsland op een gelijkspel gehouden

16 februari 2023 om 20:49

Nou, nou. Heb je er van genoten om die slogan neer te zetten? Dat je verder ook geen complimenten wilt geven aan union is ook veelzeggend. Ik zie het al, zijn geen beste weken voor arsenal. Ik denk dat union gewoon heel goed gespeeld heeft en echt verschrikkelijk is voor een ploeg als ajax.

16 februari 2023 om 20:50

Inderdaad, de Buli is natuurlijk een waardeloze competitie... Hoeveel Duitse clubs zijn er eigenlijk nog actief in Europa? Had jij soms verwacht dat het huidige ajax dit Union ff scheel ging tikken ofzo?

16 februari 2023 om 21:24

Vandaar dat er nog 4 Duitse ploegen in de CL zit. Dortmund en Bayern vsn PsG en Chelsea winnen en Frankfurt als nr 13 vorig jaar nog de EL won waaronder tegen Barcelona. Lach me dood als Leipzig straks van Man City wint.

16 februari 2023 om 22:10

Een betere competitie dan de competitie aan de overkant van het kanaal. Alleen hebben ze daar heel veel geld.

16 februari 2023 om 23:05

Denk dat jij het beter bij je eigen clubje kan houden vriend, en maak je nou eens niet zo druk om Ajax. Wist je trouwens dat ze de afgelopen 4 jaar landskampioen zijn geworden?

Het was echt heel slecht, toch een lichtpuntje: Bassey liet zien toch wel wat te kunnen.

16 februari 2023 om 20:50

Poh, mag wel een onsje meer bij hoor. Kan wel wat, speelde toch gewoon een goede wedstrijd?

Nou, best was het niet. Het is een resultaat en je bent nog in de race, maar daar is wel zo'n beetje alles mee gezegd. Geen enkel schot op doel en de keeper was de beste speler. Snel vergeten en hopen dat de wedstrijd hierna leuker is om naar te kijken. Tweede helft overigens wel beter dan de eerste.

16 februari 2023 om 20:45

Moet zeggen dat ik Bassey ook sterk vond in verdedigend opzicht. Voor de rest was het dramatisch

16 februari 2023 om 22:06

Eens, Bassey speelde goed, verdedigend, maar het voetbal van Ajax was niet om aan te zien.

16 februari 2023 om 22:48

Klopt. Maar wie zou je wisselen dan? Ja, eruit kan ik ook wel verzinnen. Maar wie zou je erin zetten?. De huidige Ajax selectie is niet zo enorm sterk. FitzJim zou echt overlopen worden tegen dit Union. Conceicao is letterlijk te licht om deze duels uit te vechten. En is er nou echt niemand die Rench en Bergwijn kunnen vervangen?

17 februari 2023 om 06:02

Regeer zou ik back zetten. Zo stompzinnig als Rensch en Sanchez gaat hij het echt niet doen. En wat betreft Bergwijn, ik zag een zekere Ocompos op links los gaan tegen PSV.........

Het was best een mooie avond eigenlijk. Zacht weer, klein buitje erbij. De winter lijkt eindelijk voorbij. Meer heb ik er niet echt over te zeggen. Vond Rensch niet heel goed.

16 februari 2023 om 20:49

Wat vond je van Taylor? Die was zo slecht dat hij werd gedegradeerd tot linksback. En Wijndal was dus zo slecht dat Heitinga dacht dat Taylor een betere linksback zou zijn. Dat vond ik het mooiste aan deze avond. Wijndal is echt de mol dit seizoen hoor. Die wordt nog betaald door AZ.

16 februari 2023 om 20:55

Zeg, is het nu eens klaar met dat gemekker op Taylor continue? Laten we vooral een jong talent telkens de schuld geven ipv de ervaren jongens... walgelijk triest.

16 februari 2023 om 20:59

Taylor is ook niks, Arie. Maar dat waren Berghuis, Tadic, Alvarez, Rensch, Wijndal, Timber en Bergwijn ook. Alleen Rulli en Bassey waren prima.

16 februari 2023 om 21:02

Haha hey Kenneth, zo snel al op VZ na het douchen? Kom op hoor, ik noem nota bene nog Wijndal en in een ander bericht hieronder ook Bergwijn en Berghuis en Rensch. Maar samen met hen was Taylor gewoon (opnieuw) waanzinnig slecht.

16 februari 2023 om 21:10

Ik heb jouw veel vaker over Taylor zien zeveren, dit is niet de eerste keer.

16 februari 2023 om 21:15

Dat zal dan wel zijn omdat Taylor ook gewoon enorm matig is?

16 februari 2023 om 21:21

Nee, hij is gewoon een makkelijk slachtoffer. Je pikt hem er telkens uit als het minder gaat, en niet ontkennen want ik heb het een tijdje in de gaten gehouden. Hij is gewoon jouw zwarte schaap.

16 februari 2023 om 21:29

Arie ik ben het helemaal eens met Leidsehood, we mogen toch een andere mening hebben? Sterker nog Taylor had ik niet eens, bij het eerste gehaald ik ben helemaal niet gecharmeerd van hem hij voegt vooralsnog 0,0 toe. Klaassen had ik vandaag ook laten beginnen, kan ook onzichtbaar zijn maar maakt nog zijn goals.

16 februari 2023 om 21:38

Ik heb dit seizoen 1 zwart schaap gehad en dat was Schreuder. En nogmaals, zie mijn reactie: als je daarin alleen kritiek op Taylor leest, lees je dus niet dat ik Wijndal ook enorm matig vind.

Scheids was enige goede op het veld

0 schoten op doel. Denk nu al een historisch europees tweeluik voor Ajax

16 februari 2023 om 21:18

Win je uit ga je gewoon door. Eindstand is 0-0 en dat telt. Al acht ik de kans wel klein dat ze gaan winnen.

De scheidsrechter was vanavond uitstekend, ik heb vrede met de uitslag.

Zowel Ajax en Union Berlin had geen aanspreek op meer, in mijn optiek het gaat wel echt een zware dobber worden in Duitsland. Pff wat was dit een vreselijke pot, maarja we komen van ver.

Bassey en Rullie vond ik vandaag uitstekend spelen.

16 februari 2023 om 20:43

‘Zowel Ajax als Union had geen aanspraak op meer’

Dit is natuurlijk je reinste onzin. Ik ben echt geschrokken van Ajax, Union was Union en had de overwinning wel verdiend. Desondanks is 0-0 nog te overzien, hopelijk volgende week afmaken!

16 februari 2023 om 20:50

Voel je vrij om het oneens te zijn hoor, Union Berlin heeft alleen maar verdedigd en vond ik niet veel beter. Speelden ietsjes beter als ons, maar niet voor aanspraak op drie punten. Daar blijf ik bij, als je het niet erg vind. 🙂

16 februari 2023 om 20:53

Ik neem even aan dat je al een hele poos geen wedstrijden hebt gezien van Ajax? Anders begrijp ik niet hoe je ervan kunt schrikken, als ze al moeite hebben met rkc, cambuur etc. Dan verwacht je toch niet dat ze dit super georganiseerde en sterke Union ff wegspelen?

16 februari 2023 om 20:59

Union een prima pot gespeeld , maar als Ajax gewoon zijn niveau haalt moeten ze gewoon winnen en doorgaan . Er werd gedaan dat union oh zo Goed is maar dat valt reuze mee.

16 februari 2023 om 22:13

Rullie deed het goed, maar bassey was gewoonn zwaar onvoldoende.

16 februari 2023 om 22:34

Bassey was een hele dikke voldoende

17 februari 2023 om 16:01

@musi26

"..maar bassey was gewoonn zwaar onvoldoende"

Je hebt de wedstrijd niet kunnen kijken begrijp ik uit je commentaar? Als er nou 1 iemand een voldoende verdiend, dan was Bassey het wel..

0-0 kom je goed mee weg vanavond, niets gecreëerd en toch aardig wat kansen weggegeven. Complimenten voor Bassey en Rulli beide prima gespeeld en Kudus ook als we hem konden bereiken.

Onvoldoendes voor de rest van het elftal met uitschieters naar beneden voor Taylor, Bergwijn en Rensch, Geen idee wat die kwamen doen vandaag maar het had niets met voetbal te maken.

Respect voor de mensen die deze pot hebben afgekeken ipv te zappen naar Barca-United :

16 februari 2023 om 20:47

Als je met Taylor blijft spelen wil je ook niet winnen. Wat een slechte speler zeg. En opnieuw Heitinga die zijn opstelling weer volledig moet omgooien in de rust. Heitinga wordt hem ook niet als trainer van Ajax.

16 februari 2023 om 21:05

@burdym Veel kijk heb je er niet op... Taylor is een heerlijk talent man. Tweebenig, goed in de combinatie én scorend vermogen. Maar blijf vooral een jong talent continue de schuld geven ipv de ervaren jongens, triest.

16 februari 2023 om 21:07

Taylor kan er geen reet van, speet leuk mee als heel Ajax goed speelt maar deelt anders compleet in de malaise. Als het tempo omhoog gaat haakt hij af en hij is dan ook weinig aanspeelbaar.

16 februari 2023 om 21:18

Wat heb je aan tweebenig zijn als je voor de rest geen moer uitvoert. Beetje mee hobbelen alsof je aan het verdedigen bent. Stelt al weken zwaar teleur.

17 februari 2023 om 16:02

@arie_afca

Taylor was juist 1 van de slechste, alhoewel Bergwijn die titel pakt. Beide waren dramatisch.

16 februari 2023 om 20:51

Bedankt.. het was een flinke opgave inderdaad.. stadion was ook vrij tam, met name in de 1ste helft

16 februari 2023 om 20:52

Prima samenvatting zo. Er zit echt weinig dynamiek in dit Ajax. Ik zag echt een paar momenten waarbij ik met weemoed terug dacht aan het middenveld met Frenkie en Ziyech. Die draaiden wel weg en schakelden om.

Meedoen is belangrijker dan winnen denk...

Het is wat... Als Bassey de beste van het veld is weet je zeker dat er nog een hele boel werk aan de winkel is.

Dramatisch! Van mij mag het hele team op de schop inclusief staf en bestuur.

16 februari 2023 om 20:53

Nou, ik dacht aanvankelijk: wisselen! En toen betrapte ik me erop dat ik eigenlijk niet zou weten wie ik er dan in zou zetten van de huidige selectie. Er is niet zoveel.

Ajax had vandaag alles behalve recht op punten. Geen schoten op doel en totaal niet de intentie om te winnen. Belachelijk dat het doelpunt afgekeurd werd en daarmee mag ajax echt hun handjes dichtknijpen. In de return zie ik Union thuis ajax wel uitschakelen.

16 februari 2023 om 22:16

In de return zie ik ajax juist gemakkelijk winnen. ajax speelt vooral Europees juist beter. En union heeft geen enkele echte kans gehad.

Heitinga is vandaag gruwelijk in de fout gegaan.
Meneer gaat weer met een diepe 10 spelen zodat Alvarez kan uitzakken naar rechts en niet te dicht bij Bassey komt te staan bij balbezit.
In dit systeem kom je alleen tot voetballen met iemand als Frenkie op de plekken voor de verdediging en die hebben we niet.

Cruijff legde 15 jaar geleden al uit waarom de punt naar achter veel logischer is als je tot voetbal wilt komen.

16 februari 2023 om 22:19

Zoals het nu staat heb je steeds het driehoekje Bassey - Alvarez - Taylor. Alvarez en Taylor spelen alleen maar tikkie breed of terug, en Bassey kan het ook niet bedenken. Vooral Bassey kan ik dat niet echt kwalijk nemen, en Alvarez is erg goed in het neutraliseren van de tegenaanval. Maar Taylor staat daar juist voor de opbouw.

Ik snap trouwens ook niet waarom Timber steeds richting de zijkant trekt. Hij zou toch in ieder geval de rol van Bassey op zich kunnen nemen?

Iig moet hier iets op bedacht worden, want met deze drie spelers op deze plekken komt er niks van terecht.

Van mij mogen we eruit vliegen hoor...
Focus maar op de competitie.

Ajax heeft internationaal niks te zoeken helaas

Pfoh dit Ajax is niet best. Bassey en Rulli de enige die ik wel prima vond. Bergwijn wat een gigantische miskoop tot nu toe. 32 miljoen mijn hemel zeg…

Zo, kunnen we Union Berlin nu wel serieus nemen?

16 februari 2023 om 20:48

Gelijk tegen Ajax. In een mooi rijtje met o.a. NEC, Volendam en Emmen.

16 februari 2023 om 20:52

Volgens mij was er niemand die de nummer 2 van de Bundesliga niet serieus nam van tevoren.

16 februari 2023 om 22:45

Je wilt natuurlijk heel graag credits omdat jullie vorig jaar een mindere versie van Union hebben verslagen. Leuk geprobeerd.

Respect voor de Union supporters, 90 minuten lang gehoord. Pot was verder geen hol aan.

0 schoten op doel…….. terug wedstrijd met 2de aub en richten op eredivisie, is al moeilijk genoeg dit jaar…..

Heb eens op Rensch en Taylor gelet de hele wedstrijd, maar die voegen in mijn ogen werkelijk niks toe aan Ajax. Huis-tuin en keuken voetballers. Bergwijn ook weer dramatisch, de topaankoop.

16 februari 2023 om 21:15

Tel Wijndal en Bergwijn daar ook maar bij op. Dan heb je het over 4 spelers die amper mee kunnen in de middenmoot Eredivisie. En Tadic en Berghuis hebben het Europees ook al te zwaar. Dan hou je Rulli, Kudus en Bassey over. En in iets mindere mate Alvarez. Dus zijn er te weinig spelers met voetballende kwaliteit. Maar dit was toch te voorspellen. Ajax is nu niet beter. Daarom wordt komende transferzomer cruciaal. Doorselecteren. Probeer Bergwijn te slijten, Rensch, Taylor en Wijndal richting de uitgang. En Klaassen en Tadic wordt wel een gevalletje op de laatste benen. Uit Jong Ajax komt weinig speciaals, dus tel uit je winst. Het is niet anders. Onder van der Sar is het helaas niet optimistisch kijken naar de toekomst.

16 februari 2023 om 21:21

Nee, man! Dit zijn wereldtalenten, die Oranje de komende jaren gaan dragen! Wat ben ik blij dat Bergwijn mee ging naar het WK! *neemt medicijnen* Oh, wat schrijf ik nu…

Bizar slechte wedstrijd. Ajax was niks en komt bijzonder goed weg met die afgekeurde goal.

Verwennerij zeg, niet onder de indruk van Ajax maar ook niet van het saaie afwachtende voetbal van Union, wachten wachten en overtredingen maken als Ajax eruit kan komen. Zaadpot zeg

16 februari 2023 om 20:46

Zeker een zaadpot maar lom op, Union speelt gewoon hun eigen spel met spelers als Becker, Thorsby en Doekhi. Komen wij aan met Bergwijn, Tadic, Berghuis en de hele zooi vedettes die zogenaamd goed aan de bal moeten zijn. Als het een zaadpot was, was dat doordat Ajax geen plan en geen kwaliteit had om Union pijn te doen. Je ziet dat als je opportunistischer gaat spelen (met Tadic links en Klaassen erbij) dat je echt wel gevaarlijk kan worden. Union speelde gewoon sterk en creëerde wel kansen. Wij niet.

16 februari 2023 om 21:06

@LeidseHood Bergwijn, Tadic, Berghuis etc. moeten een team als Union met dit materiaal gewoon van het kastje naar de muur kunnen tikken. Dat je Becker, Doekhi en Thorsby hoger inschat dan spelers van Ajax is vooral een compliment voor de coach van Union, want die weet het gewoon uitstekend neer te zetten. Maar dat de grote internationals van Ajax deze jongens uit de subtop van de Eredivisie niet opzij kunnen zetten, is gewoon schandalig.

16 februari 2023 om 21:12

@willem. Ja dat probeerde ik ook aan te geven in mijn comment, dat de spelers van Union minder voetbalvaardig zijn en wij met onze vedettes hier een zaadpot hebben laten zien.

16 februari 2023 om 21:35

@Leidse Excuses, dan heb ik je reactie verkeerd begrepen!

16 februari 2023 om 21:38

Ja, we zijn het eens!

Knappe stunt van Ajax door gelijk te spelen tegen dit sterk Union Berlijn. Hopelijk kunnen ze volgende week in Duitsland verrassen. Mvg.

Rulli, Kudus en Bassey zijn de uitblinkers aan Ajaxzijde. Komen goed weg bij de tegengoal, maar ja soms moet je geluk hebben. Niet te veel weggegeven maar aanvallend te onmachtig. Beste man op het veld was overigens de scheidsrechter, absoluut complimenten aan hem, goed gefloten en rust bewaard!

Maximale resultaat vanavond in een slecht optreden, vooral het eerste uur. Rulli blonk uit. Op naar zondag!

Wat een triest Ajax gezien vandaag. Heitinga blijft wel bezig met slechte basiself neerzetten en dan in de rust moeten omgooien. Oké hij gooit goed om, maar dit was vantevoren al een Klaassen wedstrijd. Maar goed, hij moet het (net als Schreuder) doen met een treurig hoopje net-niet-spelers (wijndal, Taylor, Rensch) en spelers uit vorm (berghuis, Bergwijn, alhoewel die laatste gewoon te slecht lijkt). Wat een nonvoetballers en wat een gebrek aan slimmigheid en inzet al dit hele seizoen.

16 februari 2023 om 20:59

Klaassen heeft wel echt gevoel voor ruimte. Dat zag je heel duidelijk. Daar won hij als enige aan Ajax kant soms de tweede bal. Voor de rest is het inderdaad gebrek aan vorm of kwaliteit.
Jammer dat de voetballers Berghuis en Timber echt uit vorm zijn.

16 februari 2023 om 21:06

Absoluut. Klaassen snapt dit voetbal veel beter dan een Bergwijn of Taylor, die geen idee hebben wat ze moeten doen om duelletjes en tweede ballen te winnen. Berghuis is inderdaad uit vorm, maar alsnog zet hij met zijn linker af en toe mensen vrij in de ruimte (zoals Wijndal in de eerste helft). Bergwijn en Taylor voegen helemaal niks toe, Berghuis wel, zelfs in deze vorm. Brobbey is ook wel handig in dit soort vecht wedstrijden. En dat had Heitinga toch iets te laat door helaas.

17 februari 2023 om 06:15

@LeidseHood. Onzin. Ik zag vanavond Ocampos vechten tegen PSV. Had Ajax goed kunnen gebruiken, maar Schreuder stelde hem 114 minuten op aan de rechterkant en wilde er in de winter vanaf. Ajax heeft 0 opbouw van achteruit. Hebben we een blind voor, oh shit wacht. Schreuder wilde er vanaf dus dat contract is ontbonden. Laten we alsjeblieft niet doen alsof Heitinga dezelfde selectie heeft als Schreuder. Heitinga is spelers namelijk wel aan het benutten op hun kwaliteiten. En had een Blind en Ocampos er goed bij kunnen hebben.

17 februari 2023 om 15:40

Eens dat met name Blind iets kon toevoegen aan dit Ajax. Ocampos tsja, die kon ik bij Ajax niet beoordelen. Iemand die het goed doet bij Sevilla hoeft het niet goed te doen bij Ajax. Maar mijn punt was ook meer dat het naast de trainer ook wel aan het samengestelde team (H2 en Van der Sar) en aan de individuele spelers zelf ligt dat we dit seizoen zo dramatisch zijn. Ja, Heitinga benut de kwaliteiten van spelers beter. Maar dat maakt een selectie met Rensch, Wijndal, Taylor, Bergwijn uit vorm, Berghuis uit vorm, Klaassen etc. niet opeens fantastisch. Het is gewoon middelmaat vergeleken met afgelopen jaren. Dat was niet alleen de schuld van Schreuder en dat kan Heitinga dus ook niet helemaal oplossen.

Vreselijk slechte wedstrijd zeg. Geen kans gecreëerd.. en die handsbal.. nou het zal maar ik zag het er niet echt in. Heitinga moet wat verzinnen voor de return anders lig je eruit..

16 februari 2023 om 20:46

Was slecht te zien inderdaad, maar het ging van borst op de bovenarm.

Hoog Duits dedication voetbal. Knap hoe dat allemaal samenvalt bij Union. Zelden is het cliché "taaie tegenstander " zo waar geweest. Spelers die normaliter niet eens op scoutingslijsten terugkomen valt hier als 1 geheel prima in elkaar.

16 februari 2023 om 21:41

Een knappe stunt van Ajax! Niet verloren tegen de nummer 2 van Duitsland

Drama pot. Union verdiende om te winnen. Geen schot op doel. Is natuurlijk ook alles zeggend.

Ik denk dat dit zelfs onder ten Hag een moeilijke wedstrijd was geweest. Maar het is echt nog niet best bij Ajax. Verdedigend zie ik zeker wel verbetering en ik vond Bassey het ook dit keer weer prima doen. Taylor was een drama en Rensch vond ik ook zwak. Kudus was weer de beste man ook al denk ik dat die titel zelfs naar Bassey had kunnen gaan als hij niet een paar slechte passes had gegeven. Bergwijn was onzichtbaar en Berghuis deed het niet veel beter.

Ajax komt zeker goed weg. Geen enkel schot op doel. Paar keer gevaarlijk in de buurt geweest, maar telkens zat er een verdediger van Union tussen. Met het inbrengen van Brobbey, kwam er meer druk naar voren bij, maar er kwamen geen echte kansen uit.

Union heeft het verprutst voor zichzelf vanavond. Een paar keer stond Rulli fantastisch te keepen, maar ook wel kansen gehad die ze veel beter konden uitspelen. Tja hands van Thorsby, zuur, maar logische beslissing van de VAR.

Ik hoopte op een gevecht, maar dat viel toch tegen. Laten we hopen dat het volgende keer in Berlijn wel een echt gevecht wordt.

Na het vertrek van schreuder heeft ajax een ongelooflijk makkelijk programma gehad? Waren er echt zulke naieve mensen die dachten dat het lek boven was … ajax mist gewoon de kwaliteit dit jaar … even een keer eerlijk zijn maar jezelf is niet erg … maar doen alsof je beter zou kunnen .. daar heb je alleen jezelf mee

16 februari 2023 om 22:21

Misschien, maar alsnog heb je het wel over de aanstaande kampioen van Nederland, want dat gaan ze alsnog worden. Daar ben ik van overtuigd.

Gecondoleerd aan de neutrale toeschouwers die besloten dit te kijken ipv Barca United.

16 februari 2023 om 20:54

Bedankt voor de tip Migi. Heb nog een heerlijke tweede helft gezien.

16 februari 2023 om 20:55

Je mag de niet neutralen ook best condoleren was geloof ik een leuke pot in Barcelona

16 februari 2023 om 20:58

Naja, ik snap Ajacieden wel. Persoonlijk zet ik ook nog steeds eerder Feyenoord FC Emmen aan dan de CL finale.

16 februari 2023 om 20:55

Zelfs als fan met een lichte voorkeur heb ik het einde nauwelijks gehaald.

16 februari 2023 om 21:09

Wrijf het er even lekker in haha

Dat was niet best. Toch wel erg statisch spel hoor. En dan 1 tegen 1 voorin niets gewonnen. Maar de echte ellende is het middenveld. Daar zit gewoon geen voetbal in. Zelfs Berghuis deelt mee in de malaise (hoewel soms nog wel een goede opening).

Helaas te veel middelmaat. Tadic, Rench, Taylor, Bergwijn, Brobbey en Berghuis vandaag. Alvarez, Bassey gevochten als leeuwen, maar dat zijn niet de spelmakers. Alleen Kudus laat het momenteel echt zien.

Wat een inspiratieloos team vanavond. Heb geen team gezien dat kostte wat kost voor de overwinning ging. Er lijkt geen honger naar succes ofzo in te zitten. Natuurlijk Heitinga heeft het veel beter op de rit en zet voor het grootste gedeelte de poppetjes op de juiste plek (behalve Taylor op de bank). Toch als ik zie hoe Berghuis wat om strompelt, Bergwijn even chagrijnig kijkt als tevoren. Ik weet het niet, maar er zit geen power in. Ik mis het team van een paar jaar geleden, waarbij er gelachen werd en er een echt collectief stond. In Berlijn gaan we een zware avond krijgen helaas.

Man man wat een armoede bij ajax geen schot op doel... berghuis jeetjewat is er met hem gebeurd, kudus ook heel slecht en dan zeggen sommige hij hoort in cl te voetballen nou misschien als ballenjongen.enige positieve van vanavond Bassey

16 februari 2023 om 21:06

Kudus kan het niet alleen. De rest om hem heen kan amper mee in de top van de Eredivisie. Realiseer je dat wel.

Mooi gelijk spel over de streep gehaald.

Return wedstrijd gaat een leuke worden.
Hopelijk dat Heitinga een plan dan klaar heeft.
Dan zie ik Ajax gewoon winnen het is dat Ajax zo snel mogelijk een doelpunt moet maken zodat Union meer vooruit moeten.

Anders wordt het gewoon 2-0 voor Union

Taylor nooit meer opstellen. Heeft alles maar dan ook echt elke bal teruggespeeld. Dit kun je doen als je gezopen hebt in de 5e klasse om dan als middenvelder je wat laks als back aan te bieden en gelijk weer terug te spelen. Absoluut nutteloos. Kudus heeft wel de pks om wat aanvallends te doen maar de rest was echt om te huilen vandaag.

Tijd om Rensch en Taylor ernaast te laten en Regeer en Klaassen er in. Iedereen valt over Klaassen maar is iemand die nooit verzaakt . Ook Bergwijn eruit en geef Conceicao maar speeltijd .

16 februari 2023 om 20:49

Klaassen stond er net in en begon bij de scheids alweer om een gele kaart te zeuren. Misselijk ventje is dat

16 februari 2023 om 20:59

Hou op zeg.. die man levert altijd.. strijd voor elke meter en maakt veel belangrijke goals. Tegenwoordig zeiken alle voetballers om kaarten als er wat gebeurt

16 februari 2023 om 21:02

Dat klopt, maar Klaassen is echt het toppunt van matennaaierij. Ik mag het best een misselijk ventje vinden. Wat hij levert en strijd heb ik het niet over

16 februari 2023 om 21:21

Klaassen strijd helemaal niet voor elke meter. Is vaak de eerste die verstoppertje speelt en een beetje mee gaat hobbelen.

Saaie pot, enige lichtpuntje vond ik Rulli, Bassie en Kudus.
Wordt zwaar volgende week.

Barca - United was heerlijk! Hebben mensen deze wedstrijd vrijwillig bekeken? Haha, ben eigenlijk wel verbaasd dat het een 0-0 is geworden. Had verwacht dat Union Berlin zou winnen. Lijkt mij een mooi resultaat voor Ajax. Toch wel tegen de verwachtingen in. Barca - United met 4 goals en heerlijk spel was natuurlijk altijd de betere optie geweest. Wel apart dat zoveel mensen deze wedstrijd hebben uitgekozen. Net zoals gisteren met Dortmund - Chelsea terwijl Arsenal - City gaande was.

Zeg maar weer Johnny😜🤣

We hebben een middelmatige selectie, volgende week uitschakeling en kampioen gaan we niet worden. Met dank aan vd Sar die als eindverantwoordelijke faalt. Ajax is in 1 jaar tijd naar een bedenkelijk niveau gezakt.

16 februari 2023 om 21:08

Van der Sar zit er hoelang? Hij was er toen het goed ging, nu gaat het minder en ligt het helemaal aan hem. Lag het dan ook niet aan hem toen het wel goed ging?

16 februari 2023 om 22:24

Ajax gaat gewoon kampioen worden en ze hebben alle kansen om volgende week gewoon te winnen.

Dit was niet best, dat lijkt me duidelijk. Nou waren de verwachtingen ook niet heel erg hoog. Als je kijkt waar Ajax vandaan komt, komt deze tegenstander wat te vroeg. Ze zebben zeker een stijgende lijn te pakken maar hoe Union georganiseerd staat, om daar doorheen te komen moet je echt nog wel een heel stuk beter zijn dan het Ajax van dit moment. Union laat dit natuurlijk ook wel zien in de Bundesliga iedere week dus zo gek is het niet. Sterke ploeg. 0-0 is dan ook het maximale haalbare en mag je zeker niet over mopperen. Ajax moet gewoon deze lijn doortrekken en hier niet van in de war raken. Focus op de eredivisie houden en daar zelfvertrouwen tanken. Uitwedstrijd tegen Union ga je normaal gesproken ook nauwelijks kansen krijgen. Zou een wondertje zijn om door te komen denk ik.

Tja, dit zal niet bepaald een wedstrijd zijn waarover jaren later nog gepraat wordt. Maar goed, 0-0 is na afgrijselijke afgelopen maanden niet eens zo slecht.

Kijken of je de komende dagen wat kan bijslijpen er uit nog een resultaat uit kan halen.

We kunnen wel weer gaan zeuren, maar het is gewoon zo dat we veel te weinig kwaliteit hebben. Echt wat een verschrikkelijk elftal is dit zeg. Zou zo mijn neefje van 14 op de plaats van rensch of taylor zetten. Alleen rulli,timber,tadic en kudus zijn het ajax shirt waard van ons team.

Oja en Bergwijn is nog langzamer dan iemand met een rollator.

Taylorrrrrrrrrrr haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Deze non voetballer speelt geen enkele bal vooruit. Een laffe speler zonder talent. Wie haalt of schopt hem eruit? Niemand die hem ook maar benoemd. Wat is dit voor beschermde status die deze jongen krijgt?

16 februari 2023 om 21:04

En wini ook geen duels. Kijk maar eens naar de situatie vooraf het afgekeurde doelpunt. En zo iemand geef je een cruciale positie in je elftal. Sorry, John(nie), maar deze jongen moet snel naar Jong Ajax. En daarna weg er mee.

Als je een wedstrijd niet kan winnen…

Het was zo getelegrafeerd. Bij Rensch en Taylor zie je al een minuut lang wat ze willen doen. Rensch doet het dan soms voor de fatoe alsnog.

Er werd amper een stationnetje overgeslagen wat goed uitkwam met het baltempo van een stoptrein.

Als je zo een bal mist als Timber of afzwaaiers produceert van het kaliber van Bergwijn en Berghuis vandaag moet je ze gewoon direct wisselen. Alsof zij nog lekker in de wedstrijd gaan zitten. Geldt niet voor Bassey, want anders zit hij in minuut 3 op t bankie, maar hij heeft tenminste nog gestreden.

Beste man vandaag was de scheids. Voor de perfecte match had hij gewoon geel moeten geven bij die schwalbe, maar verders een verademing met wat we wekelijks in de eredivisie zien.

Taylor eruit en Berghuis naast Alvarez, Concecao op rechtsbuiten?

16 februari 2023 om 21:09

Ik zou zo spelen denk ik:
Rulli
Rensch Timber Bassey Baas
Alvarez
Kudus Klaassen
Berghuis Brobbey Tadic
Ik ben echt helemaal klaar met Wijndal en Bergwijn die gewoon geen gas geven, en zie Berghuis liever aan de zijkant in deze vorm, omdat hij ten minste nog goede voorzetten kan geven. Kudus centraal want die kan de bal vasthouden en duelletjes winnen, wat Berghuis maar moeilijk lukt. Brobbey en Klaassen voor de power die nodig is tegen Union.

16 februari 2023 om 22:25

Kudus moet op de flank. Hij mist overzicht voor de 10 positie.

Maximaal haalbare in onze huidige staat. Ajax is thuis veel minder dan uit dus dit is niet eens zo slecht. Verschrikkelijk saai elftal hebben die Duitsers, een sympathiekere versie van Getafe. Elke ingooi/corner duurt bijna een minuut en amper extra tijd wordt erbij geteld. Maar ja, waarschijnlijk staan ze daarom tweede.
De 3-4-3 switch vond ik best een aardige zet van Heitinga, wellicht komende week zo starten met wat andere poppetjes. Op Kudus, Berghuis en Rulli na verdient iedereen een onvoldoende. Jammer dat we een half jaar stil hebben gestaan, wellicht waren we dan beter ingespeeld. Hier hoef je niet van te verliezen normaal gesproken.

Nu begrijp ik waar die vergelijking met Getafe vandaan kwam. Gelukkig was er wel stukken minder theater maar dat ultra defensieve voetbal is niks voor mij.

Het is toch bizar dat ze bij Ajax denken met deze selectie resultaat kunnen behalen.

Ze hadden voor de tranfer deadline toch echt nog wel wat bij moeten halen.

En iedereen zit wel te zeiken op Taylor en veelal ook wel terecht maar wat ik persoonlijk erger vind is Bergwijn die 30 mil heeft gekost en die geeft al maanden niet thuis.

Slordig en inspiratieloos. Dit Union is een goed georganiseerd team, maar echt denderend vond ik het niet. Ajax met deze selectie moet hier gewoon in eigen huis van winnen, punt. Dat dan niet lukt omdat je niet in beste vorm bent, oke, maar geen enkel schot op doel is echt schrikbarend slecht. Je betaalt 30 miljoen (!!!) voor Bergwijn, maar de beste man kan met z’n vrije trap beter de Amerikaanse variant gaan uitvoeren… Gered door de VAR die knap zag dat het hands was, want met een nederlaag stond dit Ajax echt voor een onmogelijke opgave

Geen enkel schot op doel. 70% balbezit. Dit is echt een schandalige statistiek. Besef even.

Nou, nou we moeten ook weer niet overdrijven met dat belabberde spel. Dat viel wel tegen. We zijn in ieder geval niet weggespeeld tegen de nr 2 van de Bundesliga. Zie wedstrijden Napoli, Liverpool...daar werden we pas weggespeeld. Berlin loerde ook hele tijd op de counter en stonden gewoon goed georganiseerd. Ajax maakt in ieder geval nog kans en hebben gewoon hun best gedaan tegen een compacte team waarbij de verschillen niet héél groot waren.

Pittige pot.. en dan bedoel ik om wakker te blijven.
Hebben we het bonnetje nog van Bergwijn? Poeh… die komt echt geen lantaarnpaal meer voorbij hé.
Van Mazraoui naar Rensch is ook een bizarre downgrade.
Ik had wat meer verwacht van Ajax, al verwachte ik er al heel weinig van…

Nou, een resultaat waar je van te voren voor tekent (zeker gezien het seizoen van ajax). Niet overtuigend, maar soeverein (al mag je aan het einde blij zijn dat het bij 0-0 blijft). Alles ligt nog open de komende wedstrijd. Eerste helft behoudend, een paar fouten hier en daar, buiten die geweldige cross pass van berghuis niks bijzonders. De tweede helft ultra aanvallende wissels, initieel met effect maar uiteindelijk vooral populistisch, maar je komt er helaas niet doorheen. En dan wordt er nu gedaan alsof je 0-0 tegen spakenburg hebt gespeeld. Hadden de mensen hier nou echt meer verwacht, als dat ze hebben gezien tegen twente (is men alweer het tijdperk schreuder vergeten)?

Elke bizar slechte wedstrijd van Ajax wordt wonderbaarlijk niet verloren. Ook een kwaliteit. Vanavond was zwijnen zoals dat heet. Snel naar de volgende wedstrijd.

Echt een enorm teleurstellend ajax gezien. Er moet echt grondig doorgeselecteerd worden na dit seizoen. Rensch, Tadic, Taylor, Klaassen, Brobbey eruit.

16 februari 2023 om 22:13

Tadic en Brobbey niet per se met je eens, die hebben echt wel kwaliteit. Klaassen vind ik de ideale speler voor een vechtwedstrijd waarin het niet lukt, maar zou niet basis moeten staan. En Rensch en Taylor vind ik zelf ook allebei te weinig kwaliteiten hebben, maar die zijn nog jong natuurlijk. Ik vind met name Wijndal en Bergwijn al maanden erg slecht, in de zin van dat ik meer van ze verwacht.

16 februari 2023 om 22:29

Bergwijn ja… bizar wat er met hem aan de hand is. Begon het seizoen goed samen met Brobbey in de punt de ideale tandem om te combineren door de defensie van tegenstanders. Beide een goed fysiek om de bal vast te houden en de versnelling om los te komen, dat met het gevoel dat zij hadden om elkaar te vinden maakte dat ik aan het begin vh seizoen hoge verwachtingen had. Sinds Schreuder Brobbey in de punt weghaalde heeft Bergwijn geen knikker meer geraakt…

16 februari 2023 om 22:15

Klaassen is ideaal voor de selectie, hoeft van mij niet iedere week te spelen maar heeft zijn waarde zó vaak bewezen. Tadic in de punt is ook gewoon nog top, al mag hij vaker gewisseld voor Brobbey, die jij dan dus weer graag ziet vertrekken. Ondertussen is Tadic gewoon onze MvP en Brobbey onze toekomst voor de spits. Taylor ben ik met je eens, al wil ik hem nog niet afschrijven. Hij zit wel in een slappe fase.

17 februari 2023 om 17:27

Tadic top….? Dan leg je de lat wel heel laag voor een Ajax spits. Als je toch zoveel te besteden hebt en je kunt geen fatsoenlijke spits kopen dan gaat er ergens iets mis en ligt het volgens mij niet allemaal aan de trainer. Taylor is gewoon Donny 2.0 haakt als eerste af als er iets extra’s gevraagd wordt en voegt weinig toe.

Hele barre pot gezien van twee kanten, waar UB dan nog wel meer aanspraak maakte op de overwinning, met het typische spelbeeld wat ik al verwacht had mogen we blij zijn met een 0-0. Union wat defensief niks weggaf en weinig de bal had, maar wel snel naar voren schakelde in die sporadische momenten van balbezit. Ook zeer slimme overtredingen van die tunesiër en Khedira bij elke mogelijke uitbraak van Ajax. Ik hoopte vooraf op een bevlieging van Mootje ‘Kuku’ Kudus. Maar ook hij was vandaag helaas niet top, al kreeg hij ook weinig ballen en de ballen die hij kreeg aangespeeld waren lastig.

Gelukkig wel een uitslag met perspectief, én laat ik niet vergeten te zeggen dat ik persoonlijk Bassey verdedigend een ijzersterke pot vond spelen waar hij zijn teamgenoten Alvarez, Rensch en Timber meermaals uit de branding heeft geholpen, chapeau. Voetballend weten we dat het geen wereldwonder is, maar dat geeft ook niet wanneer je hem centraal achterin posteert met de simpele taak solide te verdedigen en de simpelste pass naar een teamgenoot te versturen.

16 februari 2023 om 22:15

Sowieso eens met je over Bassey. Leuk om te zien dat hij achterin echt voorop in de strijd kan gaan, zoals een Alvarez dat op een goede dag kon en Martinez dat ook altijd deed. Op de linksback moet je voetballend meer kunnen, maar centraal achterin vind ik het nog oké dat hij aan de bal zwakker is. Je merkt wel dat we opbouwend een jasje uitdoen zonder Blind vanaf die linkerkant.

16 februari 2023 om 22:23

Inderdaad mooi om te zien ja, vind dat Alvarez het nog steeds goed kan, maar wel op het middenveld, komt achterin gewoon de snelheid te kort en voelt zich onzeker lijkt het door de manier hoe hij alleen maar achteruit blijft lopen in de 1 op 1 tegen spitsen uit het rechter rijtje, waar hij normaal met zijn ‘grinta’ vooruit aggresief op de bal probeert de verdedigen. Blind word opbouwend zeker gemist en baal dat hij zo wegging, maar uit eindelijk zat de tijd van doorselecteren er toch aan te komen dus wat dat betreft moeten we nou eenmaal vooruit kijken. Bedankt voor je reactie en een goed weekend alvast, hopen op een mooi resultaat in de volgende pot tegen UB 💪🏼

17 februari 2023 om 00:39

Ja ook helemaal eens. Jij ook een goed weekend, hopen op meer kansen en een leukere pot tegen Sparta hehe, en op zijn minst is de wedstrijd volgende week tegen Berlin spannend. Als we dan niet doorgaan kan ik er wel mee leven, tien keer liever hiertegen verliezen dan tegen een Getafe oid. Maar goed, is gewoon 50 50 nog, dus let's gooo!

Dat ze ocampos hebben laten gaan, werelds!

16 februari 2023 om 22:26

😂, wel jammer voor de puntjes helaas. Had uiteindelijk toch liever een resultaat voor PSV gezien. Maar een klein beetje lachen moet kunnen . Goeie avond nog allemaal !

Je had dit van tevoren kunnen verwachten, Ajax nog niet terug in-vorm, nog teveel schade van de tijd onder Schreuder. Zelfvertrouwen is nodig om dit soort wedstrijden te gaan winnen en dat gevoel hebben de jongens momenteel niet. Wel de 0 gehouden tegen een betere tegenstander, dat kan wellicht iets zijn om op voort te borduren en de uitwedstrijd met een andere instelling (meer bravoure) aan te gaan.

Na de kansen die zo makkelijk werden weggegeven in voorgaande wedstrijden wist je dat Ajax niet naïef in het mes ging lopen vandaag, Union doet ook niet veel, pure counterploeg. Uit zul je tegen wat meer counters aanlopen en de kans is groot dat zij die afmaken. Heel vervelende ploeg om tegen te spelen, spelen op het randje (zeer lomp vooral), maar wie weet.. 1 moment kan beslissend zijn. Wel echt anti-voetbal wat Union speelt.

we verwachten gewoon te veel nog van ajax, als ik kijk waar ajax vandaan komt en nu is dat al een hele verbetering. Dit heeft gewoon tijd nodig, bassey en rulli vandaag de uitblinkers vond ik

Rensch mag je per direct ontslaan. Hij was de slechtste van het veld, alweer. Heb me dood geërgerd aan die prutser.

17 februari 2023 om 00:19

Nou, Taylor en Wijndal kunnen met hem concurreren. En eventueel Bergwijn ook. Winnen geen duel.

17 februari 2023 om 00:41

Absoluut. Ik zie (met moeite hoor) bij Rensch nog een meer positieve instelling en durf dan bij Wijndal Bergwijn en Taylor, waar echt weinig inzit op het moment. Maar die vier waren de zwaksten.

Ik lees weinig over Rensch. Naar mijn mening 1 van de weinigen die een voldoende haalde?

17 februari 2023 om 02:21

Ja vond je? Ik vond hem minder slecht dan Wijndal, Taylor, en Bergwijn. Maar een voldoende? Hij had het lastig met die opkomende back, wat niet gek was, en hij gaf 1 keer een drama bal. Verder vond ik hem misschien inderdaad wel oké. Jammer dat Berghuis zo uit vorm is, dan kan Rensch ook niet echt samenspelen op de rechterflank.

17 februari 2023 om 10:57

Laten we zeggen 'net een voldoende' dan.. Haha. Overall was het natuurlijk vrij dramatisch wat er op de mat werd gelegd (door beide ploegen overigens). Klopt wat je zegt, hij heeft momenteel weinig houvast op de flank. Berghuis was echt heel erg slecht. Maar met dat in het achterhoofd en gezien het niveau van de rest (buiten Rulli, Kudus en Bassey), vind ik het wel vreemd dat hij hier als bijna slechtste van het veld wordt gezien.

Volgens mij was dit gewoon het maximaal haalbare met dit team. Dat er alweer supporters zijn die na een paar wedstrijden winst tegen de kleintjes denken dat we iedereen van de mat spelen is ook een beetje overdreven.
Denk dat Ajax gewoon goed weerstand heeft geboden en denk dat ze onder Schreuder met 0-3 van het veld waren gelopen. Gewoon een gelijkspel tegen de nummer twee van de Bundesliga, net nadat je uit zo een slechte periode komt, is helemaal niet zo slecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren