Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax legt snelheidsduivel vast: 'We kunnen veel van hem verwachten'

Laatste update:

Che Nunnely gaat voor een doorbraak in het eerste elftal van Ajax. De rechtsbuiten staat bekend als een van de grootste talenten uit de jeugdopleiding en heeft donderdag zijn handtekening gezet onder zijn eerste profcontract, met een looptijd van drie jaar, tot medio 2018 dus.

De zestienjarige Nunnely werd drie jaar geleden overgenomen van FC Utrecht en gooide het afgelopen seizoen hoge ogen tijdens het Future Cup-duel met Juventus. De snelheidsduivel debuteerde voor zowel de A1 als de A2 en maakt grote stappen, meent Marc Overmars: "Hij is verschrikkelijk snel en heeft de juiste kwaliteiten om door te breken. We kunnen veel van Che verwachten", zegt de directeur voetbalzaken op de website van Ajax.

Nunnely is erg gelukkig met zijn contract: "Het is echt een beloning voor het harde werken de afgelopen seizoenen. Ik ben ontzettend blij en trots dat Ajax me nu een contract heeft aangeboden", zegt de aanvaller.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 juli 2015 om 11:27

Nederlandse nationaliteit

9 juli 2015 om 11:28

Nederlands

9 juli 2015 om 11:28

Nederlands , wss met een 2de nationaliteit

9 juli 2015 om 11:43

Die eventuele 2e nationaliteit maakt het interessant. Bedankt allen!

9 juli 2015 om 12:05

Hoezo?

9 juli 2015 om 12:13

Eventuele concurrentie van een andere voetbalbond.

9 juli 2015 om 12:22

Op transfermarkt staat alleen Nederlands, volgens mij is deze site redelijk up to date over het algemeen dus dat zal wel kloppen.

Ik heb altijd het idee dat bij iedereen die een contract tekent vanuit de jeugd er automatisch bijgezet wordt dat het het grootste talent uit de jeugd is. Dit hoor ik mannelijke bij bijna alle clubs wel een paar keer per jaar

9 juli 2015 om 11:28

Ja inderdaad, het wordt er te vaak bij vermeld, terwijl het echt niet nodig is. Talent ja, grootste talent uit de jeugd, nee, dat is alsnog Nouri en in mindere mate Maradonny.

9 juli 2015 om 11:29

Jup bij de grootste talenten wordt er nog wel meer gehypet. In dit soort artikels lees ik erover heen.

9 juli 2015 om 11:51

Nouri en Nunnely verschillen een jaar qua lichting. Nunnely behoort samen met de door afcanats genoemde spelers tot de grootste talenten uit de B-jeugd (volgend jaar A-jeugd).

9 juli 2015 om 18:22

@ Adviseur, hij scheelt 2 jaar met Nouri. Nouri is van 1997 en Nunnely van 1999. Nunnely mag officieel nog gewoon een jaar in de B junioren blijven spelen.

9 juli 2015 om 11:35

Van zijn lichting wel een van de grootste talenten bij Ajax samen met Eiting, Malen, Castillo en De Ligt.

9 juli 2015 om 13:24

Ik ben het meeste weg van de Ligt en Nunnely. Malen vind ik nog niet constant genoeg en over Castillo kan ik nog niet over mee praten want die zit nog niet op me netvlies.

9 juli 2015 om 18:26

Eiting is van 1998 en Castillo van 2000, Malen, Nunnely en de Ligt zijn van 1999 en dus van dezelfde lichting. Ze speelden afgelopen jaar wel samen in de B1 (op Eiting na, die speelde alleen de Futurecup in de B1) maar Nunnely, Malen, Bakboord, Kluivert, Lang en de Ligt waren allen doorgeschoven vanuit de B2 lichting. Ook 1 van de redenen waardoor de B2 zo'n teleurstellend jaar doormaakte, de grootste 5 of 6 talenten speelden in de B1..

9 juli 2015 om 18:37

Het is maar net hoe je lichting bekijkt, ze zitten vaak in het zelfde team maar qua leeftijd heb je gelijk.

9 juli 2015 om 11:41

Dat komt omdat vaak alleen de grootste talenten een contract krijgen P. Omhoog!

9 juli 2015 om 12:08

Dat staat er inderdaad wel bijna altijd...maar misschien verlengen ze ook alleen maar de grootste talenten

9 juli 2015 om 12:26

Hahahahaha precies elke keer als ik zie dat ajax een jeugdspeler contracteerd is het een van de grootste talenten. Ik ben voor Ajax maar als elk talent zo groot is als ze zeggen dan moeten we de champions league over een paar jaar gaan winnen.

9 juli 2015 om 18:27

Dat is en blijft het ultieme doel idd, maar je moet wel bedenken dat een groot talent niet betekent dat het ook een grote speler wordt, de káns is er, maar of het waargemaakt wordt ligt aan veel factoren, niet alleen aan het talent.

Teert iets te veel op zijn snelheid, maar als hij wat meer inzicht krijgt, dan kan dat natuurlijk wel levensgevaarlijk zijn (bijvoorbeeld Robben, al zal hij niet zo goed worden natuurlijk). Wel fijn dat hij een contract heeft getekend, heeft het ook verdiend. De wedstrijden die ik van hem zag was de werklust aanwezig en altijd gevaarlijk. En ja, hij is echt verdomd snel.

9 juli 2015 om 11:31

Want? Niemand wordt ooit meer zo goed als Robben?

9 juli 2015 om 11:33

Niet zo heel snel nee..

9 juli 2015 om 11:33

Jawel, maar ik denk niet dat hij dat is. Mede doordat zijn schot niet zo goed is en zijn inzicht is minder. Natuurlijk valt dit te trainen, maar alsnog denk ik niet dat hij richting niveau Robben kan gaan. Maar alsof dat een schande is.

9 juli 2015 om 12:02

Robben maakte op dezelfde leeftijd als Nunnely is zijn debuut in het eerste van Groningen. Zover is Che nog niet, zoveel is duidelijk.

9 juli 2015 om 12:30

Carrierepad kan altijd anders verlopen, kijk maar naar van Nistelrooij en Kluivert. Zijn op dezelfde dag geboren maar de piek (of grote curve) van de eerste ligt toch echt 5jaar verder in det toekomst. Kluivert was al klaar terwijl vam Nistelrooij nog een eindronde van 2 europese toernoouien meepakte. Daarentegen had Kluivert al een CL op zak voordat Ruud zich uberhaupt profvoetballer kon noemen....

9 juli 2015 om 22:01

@doncoxxx
Die speelde ook niet bij zelfde clubs he........

9 juli 2015 om 11:32

vraag me af wat je aan snelheid hebt als je naar het ajax-spelletje kijkt. Je speelt eigk de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander, dan kan je de snelheid van deze speler niet gebruiken, en als dat z'n enige kwaliteit is, dan houdt het snel op (zie lukoki en de sa). Ik ken de jeugdopleiding niet van ajax, en weet niet of deze speler ook nog andere sterke kanten heeft dan zn snelheid, maar met snelheid alleen zie ik het dus niet goedkomen met deze jongen, bij ajax in ieder geval niet..

9 juli 2015 om 11:37

Ja daar heb je een goed punt. In het echte Ajax spel, wat ik ken, was snelheid een sleutel. Maar nu is het rondtikken en balbezit houden de sleutel..maar tot welke deur, weet ik alsnog niet. Wilt Ajax terug naar hun glorie dagen, dan mag het spel ook weer sneller. Zulke buitenspelers als Overmars en Finidi bijvoorbeeld, waren ook snelheidsduivels, ik mis die tijd wel van steekballetjes (litmanen) en het wegsturen van vleugelspelers die ook nog eens een machtige voorzet in huis hadden.

9 juli 2015 om 11:39

Precies. Daarom zou ik het niet erg vinden als Ajax wat meer richting de speelstijl van PSV gaat. Negen van de tien keer druk zetten, maar af en toe lekker inzakken en eruit counteren. Dit zou in Europa ook geen slechte zet zijn en dan heb je ook wat aan jongens als Lukoki en De Sa die natuurlijk te veel op hun snelheid teren

9 juli 2015 om 11:40

Zou net zeggen, in het klassieke Ajax waren Overmars, Finidi en Babangida ook reterappe mannen.

9 juli 2015 om 12:58

als hij alleen snelheid zou hebben dan zou het inderdaad beter zijn om naar een club als psv te gaan. maar ik neem aan dat jezelf het voetbal spelletje en de clubs al langer kent als vandaag, en dat ajax hem echt geen profcontract gaat geven als hij alleen maar hard kan lopen.

is een veel belovend talent

9 juli 2015 om 14:57

Lukoki en De Sa kregen toch ook een contract? En Becker, Menig en Acolatse. Niet dat ze helemaal geen talent hebben, maar een Cerny heeft veel meer potentie en kwaliteit.

9 juli 2015 om 15:00

Nunnely is uiteraard wel beter dan Menig enz.

10 juli 2015 om 08:26

Vergeet rommendahl niet

10 juli 2015 om 08:54

Rennis Dommedahl was inderdaad ook snel maar die liep veel te vaak met bal en al het stadion uit.

Mooi! Nu Malen nog!

Heerlijke rechtsbuiten, technisch, snel, oog voor medespelers! Nu doorontwikkeling en doorbreken!

9 juli 2015 om 11:31

Malen is het type spits dat we nodig hebben.

9 juli 2015 om 12:03

Met Malen is Ajax in onderhandeling, maar aangezien Mino Raiola Malen's zaakwaarnemer is, zal het nog wel even duren eer Ajax er met Malen uit is. Als dat al gebeurt....

10 juli 2015 om 10:08

True,maar ik heb goede hoop, Tete heeft ook bijgetekend! Helaas kwam dit contractvoorstel veel te laat voor Malen(ook bij Nunnely) maar zijn ze eindelijk wakker geworden. Goede jonge spelers die erbovenuit steken moet je gewoon in deze tijden een contract aanbieden anders ben je ze kwijt..

Zou de combinatie Malen-Nunnely graag willen zien in Ajax 1, met nog een goede linksbuiten uiteraard. Ben bang dat we dan pas aan ons trekken komen want Milik en/of Zivkovic vind ik geen echte Ajax spits, el Ghazi zie ik bijvoorbeeld liever in de spits spelen dan Milik omdat hij beter mee kan voetballen met zijn rug naar de goal en ik denk dat we dit nodig hebben...

Geweldig talent, echt een product van de fluwelen revolutie met specifieke kwaliteiten zoals snelheid. We zitten aardig in de buitenspelers vanuit de opleiding, daar hoef straks weinig gehaald te worden. Ik zie dit jaar Muric en Cerny graag kansen krijgen en Menig wil ook nog wel eens zien.

9 juli 2015 om 11:34

De laatste 5 mislukte vleugelspelers van Ajax stonden bekend om hun snelheid.

9 juli 2015 om 11:37

Klopt, maar ik denk dat Nunnely het wel kan koppelen aan inzicht, schot en een goede voorzet. Opleiding moest en moet dan ook beter en daar werkt Ajax hard aan.

9 juli 2015 om 11:49

@arsenaliz

Che Nunnely is niet alleen snel maar heeft ook iets weg van Depay. Hij is sterk, snel en heeft ook een behoorlijke inzicht waarmee hij veel steekballen afgeeft. En welke mislukte vleugels spelers van Ajax heb je het over? Lokuki en De sa? Jeugd vleugels spelers van Psv en Feyenoord zijn ook van woow niveau hoor met Depay als uitzondering.

9 juli 2015 om 13:46

Ozbiliz, Ebecilio

9 juli 2015 om 14:59

Ozbiliz is uiteindelijk een prima speler gebleken.

Weer een leuk talent, ik heb hem gezien op Varkenoord tegen Feyenoord. Buitenspeler die zijn mannetje voorbij kan om een man meer situatie te creëren. In de jeugd van Nederland loopt echt veel leuks rond, hopelijk komt dat later ook echt tot wasdom voor het grote oranje! Ben het meest benieuwd wanneer onze nieuwe wereldspits gaat opstaan. Ik heb nu niet echt een idee welk talent na Kluivert, van Nistelrooy en van Persie/huntelaar de fakkel kan overnemen. Iemand een idee waar in de jeugd de toekomstige nieuwe wereldspits loopt?

9 juli 2015 om 11:39

Alleen Malen, verder alleen Amersfoort..*zucht*

9 juli 2015 om 18:37

Van Amesfoort? Die heeft specifieke kwaliteiten maar mist er ook nog wel wat hoor.. Zo vind ik hem een goed aanspeelpunt, groot en vrij sterk waardoor hij sterk in de lucht is, maar vind hem geen goede individuele actie in huis hebben, in de kleine ruimte is hij niet denderend, is niet heel snel en imo kan zijn kaats ook nog verbeteren. Malen heeft echt alles op een behoorlijk niveau zitten wat dat betreft, al denk ik dat Malen uiteindelijk niet zo lang zal worden als v Amesfoort..

9 juli 2015 om 19:25

Wat ik probeerde te zeggen was dat Van Amersfoort gewoon een matige De Jong achtige spits.

9 juli 2015 om 11:39

Malen verwacht ik erg veel van!! Al blijft het afwachten hoe spelers zich doorontwikkelen zie ik in hem een toekomstig topspits, heeft alles wat een spits imo moet hebben!

9 juli 2015 om 11:39

Goede vraag, ajax heeft Malen en grappig genoeg Kluivert junior. El Azzouzi kan maar moet nog veel stappen majen om op dat niveau te komen. Misschien Zivkovic op lange termijn als hij zich goed ontwikkeld. Dost komt ook aardig in de richting.

9 juli 2015 om 12:09

Dost heeft de fakkel al overgenomen in mijn ogen. Huntelaar, en van Persie heb je niet zoveel meer aan. Waarbij van Persie de kroon spant, die voegt niks meer toe

Leuk weer een jeugdspeler ben benieuwd of dit echt een talent is en niet het zoveelste zogenaamde talent wat gewoon het niveau niet heeft zoals de sa, lukoki en ga zo maar door.
Ben heel benieuwd of er ook echte gearriveerde spelers bijkomen en die ook de broodnodige kwaliteit toevoegen.
Maargoed waarschijnlijk is dat hopen tegen beter weten in.

Nunnely, geniale achternaam...

9 juli 2015 om 11:58

Haha oke, zie ik iets iver het hoofd wat jij wellicht wel ziet?

'Grootste talenten' elk talent wat een contract krijgt staat te boek als een van de grootste talenten. Maar uiteindelijk blijkt het allemaal wel mee te vallen.

9 juli 2015 om 12:26

Het probleem is dat men hier maar even denkt dat een 18-jarige speler maar even de kar trekt en elke week een 8 of 9 kan halen. Jonge spelers hebben nou eenmaal tijd nodig om zich te ontwikkelen. Aanvallers worden vaak rond hun 21e pas constanter en bij verdedigers duurt het nog langer. Als deze jongen op zijn 18e een paar keer invalt en een goaltje meepikt doet hij het gewoon goed.

9 juli 2015 om 13:02

Klopt, ik denk Bazoer en Riedewald wat dat betreft goede voorbeelden zijn. Worden langzaam gebracht er is back up als ze het niet goed doen.

9 juli 2015 om 13:42

Zeker, wat dat betreft heeft Ajax genoeg talent in huis. Ze liggen ook lang vast allemaal, hoop dat Feyenoord ook naar zo'n situatie toe kan werken als er weer wat meer geld is.

9 juli 2015 om 18:39

Feyenoord moet talent net wat meer ruimte geven, ze worden een beetje voor de voeten gelopen door middelmatige spelers zoals boulahrouz, mathijssen en wilshere. Kongolo is overigens een enorm talent!

10 juli 2015 om 00:29

Maar welke talenten werden dan voor de voeten gelopen? Boetius kreeg kans op kans. Van Beek en Kongolo speelden, Karsdorp heeft kansen gekregen boven wilkshire en Wilkshere kwam omdat Lopes Carbal geblesseerd was. De enige was Vilhena misschien.

10 juli 2015 om 09:13

Dammers en schuurman, woudenberg, karsdorp en vilhena inderdaad. Hoeft van mij niet hoor, maar feyenoord draait zichzelf zo de nek om.

10 juli 2015 om 09:46

Ben het niet met je eens. Schuurman is nu pas achttien, mooie leeftijd om nu aan te sluiten. Dammers is nu 20, dan hadden we vorig jaar kongolo, van beek en Dammers gehad. Beetje erg jong niet? Meerdere spelers gaven aan het advies van Bouhla erg op prijs te stellen.

Karsdorp heeft bijna alles gespeeld sinds hij rechtback is geworden. En Woudenberg speelde bij twee trainers Nelom nog niet eens uit de basis dus was blijkbaar ook – nog – niet goed genoeg. Hopelijk gaat hij die stap dit jaar wel maken. Dus eigenlijk geldt dit alleen voor Vilhena.

Wel apart dat je dit over Feyenoord zegt terwijl je eigen club ook Zivkovic liet verpieteren op een afgelegen veld op maandagavond.

Tot 2018 is niet zo lang, had liever tot 2020 gehad of was dat nog niet mogelijk? Dan maar hopen dat hij tussentijds verlengd.

9 juli 2015 om 16:21

Hij mag geen doorlopend contract tekenen, pas vanaf 18 mag je een contract van meer dan 3jaar tekenen meen ik.

Als dit zo'n groot talent is, waarom dan geen 5 jarig contract? Nu loopt hij op zijn 19e uit zijn contract en als hij zich goed ontwikkelt is dat interessant voor andere clubs.

9 juli 2015 om 14:18

mag volgens mij nog niet als ze 16 zijn... volgens mij mag je pas voor meer dan 3 jaar tekenen als je 18 bent

9 juli 2015 om 14:21

Dat zou dan wel een logische verklaring zijn, thanks.

9 juli 2015 om 19:25

Wat xfactor klopt idd. Als je onder de 16 bent kan je geen prof contract tekenen

Goeie jeugdopleiding Ajax
Denk dat die Rinus Michels award de komende jaren voor Utrecht en sparta moeten zijn dan praat je voeg opleiden en niet over wegkapen

9 juli 2015 om 18:40

Verklaar je nader? Je bedoelt ayoub? Of slijngaard?

10 juli 2015 om 08:39

Hij bedoelt dat Nunnely van Utrecht komt en el Ghazi van Sparta.. Alles aanhalen om de credits aan een ander te geven dan aan Ajax, he?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren