Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is enthousiast over ’parelplan‘ en informeert naar middenvelder’

Laatste update:

Barcelona gaat in de toekomst mogelijk veel talenten stallen bij Ajax, zo meldt Mundo Deportivo dinsdagochtend. Sport meldde al dat de twee clubs nadenken over een samenwerking, mede omdat de bestuurders van de clubs een goede relatie onderhouden. Barcelona ziet het zitten om enkele 'parels' te stallen in Amsterdam, zo klinkt het.

De goede verstandhouding tussen beide clubs is onlangs verstevigd tijdens de onderhandelingen over Frenkie de Jong, die voor maximaal 86 miljoen euro naar Barcelona verkast komende zomer. Ook de gesprekken aangaande een overstap van Matthijs de Ligt verlopen soepel, zo luidt het bericht. Barcelona overweegt bij de transfer van de verdediger een speler naar de Johan Cruijff ArenA te sturen. Ook na de overstap van De Ligt wil Barcelona meewerken om talenten te stallen bij Ajax.

De optie dat verdediger Jean-Clair Todibo tijdelijk naar de Amsterdammers verkast als onderdeel van de deal van De Ligt was eerder al bekend in de Spaanse media. Volgens de genoemde krant heeft Ajax ook al geïnformeerd naar Alex Collado, een negentienjarige middenvelder annex buitenspeler die zijn debuut voor de hoofdmacht van de Catalaanse topclub nog moet maken.

Daarnaast suggereert Mundo Deportivo dat ook verdedigers Chumi en Juan Miranda en middenvelders Oriol Busquets, Riqui Puig en Monchu mogelijk de overstap maken naar Ajax. Miranda zou wellicht als vervanger van Nicolás Tagliafico kunnen gaan fungeren. De Argentijn wordt in verband gebracht met een vertrek bij Ajax, waardoor Miranda zijn plek kan overnemen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom op zeg. We moeten geen satelliet clubje van Barca worden

26 maart 2019 om 10:16

Dat lijkt me ook stug dat Ajax hier in stapt omdat Ajax zelf vind dat ze een grote club aan het worden zijn.

26 maart 2019 om 10:29

Dit is gewoon een nieuwe verhaallijn in de dagelijks draaiende spaanse krantensoaps.

26 maart 2019 om 10:34

dit zou echt een schande zijn idd! En echt wanbeleid.
En echt niet alleen omdat Ajax nu een keer kwartfinale CL speelt hoor.
Ook omdat ik to-taal niet onder de indruk ben van de talenten die we eerder hebben mogen ontvangen zoals Cuenca of Oscar.
Omdat de echt grote talenten te arrogant zijn om te komen, zoals Munir el Haddadi....
Omdat Ajax op jeugdtoernooien de jeugd van Barcelona regelmatig weggespeeld....
Omdat we er geen moer aan verdienen uiteindelijk en ze eigen talenten in de weg zitten...

26 maart 2019 om 12:30

@clarkkent Talenten als Oriol Busquets, Todibo, Puig zijn gewoon directe versterkingen voor Ajax hoor! Dit zijn serieus grote talenten voor een club als Ajax. Puig zou zelfs de ideale vervanger voor Frenkie De Jong zijn! En Todibo de ideale vervanger van De Ligt!
Met zulke toptalenten kan Ajax een sterke selectie mee maken aangevuld met nog wat aankopen zoals bijvoorbeeld Edson Alvarez en Aitor Cantalapiedra:

Onana
Mazraoui Todibo Blind Tagliafico
Vd Beek Puig Marin
Neres Dolberg Tadic

Varela
Veltman E.Alvarez Magallan Miranda
Gravenbergh O.Busquets Schone
Cantalapiedra Huntelaar Cerny

Voordeel van deze constructie is dat je dan voor slechts maximaal 40 miljoen weer een nieuwe topselectie hebt ingekocht en dat Ajax zelf zo'n 300 miljoen aan inkomsten krijgt met de verkoop van Mathijs, Ziyech en Frenkie, de CL inkomsten en verkoop van overbodige spelers zoals bijvoorbeeld Cassierra.

26 maart 2019 om 14:40

En hoe gaat het daarna vriend. Leuk 300 miljoen maar als het eenmalig is en je gaat mee in de race van hoge salarissen is het weg voor je er erg in hebt. Als die jongens zijn uitgeleerd in Amsterdam vertrekken ze voor nop. Een Nederlandse club stelt financieel niks voor in Europa door de magere tv contracten. Als Ajax mee wil blijven doen, moeten ze goed af en toe verkopen, geen talenten klaarstomen voor een of ander samenwerkingsverband.

26 maart 2019 om 15:14

Hoezo vertrekken ze voor nop? Als ze gewoon een contract tekenen van 4-5 jaar kan Ajax gewoon de hoofdprijs vragen. Ze moeten dus definitief worden vastgelegd en niet worden gehuurd.

27 maart 2019 om 10:05

eeehh jaaa jonkmans... barcelona gaat haar grootste talenten verkoen aan akjax zodat zij er dikke winst mee kunnen maken. Volgens mij snap jij de opzet van het plan niet helemaal....

26 maart 2019 om 10:53

Ja precies! Wij hebben een veel betere opleiding dan barca. Wij stallen al talenten bij hun en daar mogen ze veel geld voor betalen

26 maart 2019 om 11:17

Als we dit artikel mogen geloven zal de voertaal bij Ajax Catalaans worden volgend seizoen. Verander gelijk de shirts ook maar naar blauw-rood.

26 maart 2019 om 11:29

Ik zie het alleen zitten als je de talenten voor een prikkie koopt met een relatief lage terugkoopclausule. Laten we zeggen je krijgt zo'n Puig voor 7 miljoen en als hij goed presteert kan Barca hem voor 20 miljoen terughalen.

26 maart 2019 om 11:41

Ook dat zie ik niet zitten. Stel zo een Puig faalt bij Ajax heb je 7 miljoen weggegooid. Slaagt hij, dan verkoopt Ajax een topspeler voor een prikkie waar ze eigenlijk een speler zelf hadden kunnen kopen en opleiden die ze voor veel meer kunnen verkopen.

26 maart 2019 om 12:35

Wie zegt dat ze hem voor 20 miljoen moeten verkopen? Gewoon voor de hoofdprijs verkopen net als met Frenkie maar dat Barca de eerste koopoptie heeft. Niks mis mee. Als hij niet goed genoeg wordt bevonden door Barca houdt Ajax er wellicht wel een goede speler voor Ajax aan over. Ik zou dit echt toejuichen!

26 maart 2019 om 13:06

Dit is heel makkelijk op te lossen door in een huur deal een verkoop percentage van bijvoorbeeld 20% te zetten bijvoorbeeld. Dan krijg je een goede speler voor en laat je hem ook niet voor niks spelen.

Ga fietsen man hoef die 'parels' niet. Bojan, Cuenca echt een succes. Dacht dat we net goed op weg waren..

26 maart 2019 om 10:28

Andere tijden, andere omstandigheden.
Ik mag toch aannemen dat Ajax niet als satellietclub van Barca gaat functioneren maar juist een gelijkwaardige samenwerking aangaat. Dus geen deals waar alleen Barca beter van wordt.

26 maart 2019 om 11:13

Hoezo curnca noemen. Raakte ongelukkig geblesseerd. Kon niemand iets aan doen.

26 maart 2019 om 11:38

@soccerfan_1 precies en daarna was die weg. Wat had je er aan ? Niks.

26 maart 2019 om 12:37

En aan Gabri had Ajax wel echt wat. Was zelfs een publiekslieveling. Met Cuenca heeft Ajax pech gehad met zijn blessure. Bojan heeft het niet top gedaan maar wel redelijk en gewoon een voldoende.

26 maart 2019 om 13:04

@jonkmans En Ajax hield er precies niks aan over. Lekker spelers halen uit het buitenland maar niet opleiden voor Barca.

26 maart 2019 om 13:28

Omdat het om huur ging en Gabri was al boven de 30. Talenten als Todibo, Puig, Oriol Busquets kan Ajax wel serieus geld aan verdienen als ze definitief worden vastgelegd. En dat Barcelona ze dan na 3-4-5 jaar kan terugkopen met eerste koopopties. En dan niet voor een koopje maar voor de hoofdprijs.

26 maart 2019 om 14:39

Dan schiet Barca er dus niks mee op, dus waarom zouden ze dat doen?

26 maart 2019 om 15:11

Tuurlijk wel. Barcelona heeft dan constant de eerste koopopties op de beste spelers van Ajax en eerste koopopties op Barcelona spelers die ze naar Ajax hebben gestuurd.
Ajax heeft ze dan min of meer voor de Europese top opgeleid maar ook zelf er jaren van geprofiteerd. En Barcelona hoeft dan niet met andere clubs te concurreren om goede spelers binnen te kunnen halen. Vervolgens geven ze die spelers een dikke transferclausule zoals met Frenkie De Jong die nu een transferclausule heeft van 400 miljoen. Barcelona blij en Ajax blij.

27 maart 2019 om 09:26

Leuk die eerste koopoptie, maar wat heeft een club eraan? Zoveel waarde heeft dat niet omdat je dan gewoon meegaat in het biedspel met concurrenten en de speler nog altijd zelf beslist.
Als ik Barca was zou ik inzetten op een terugkoopclausule.

Vraag me af of ajax dit moet willen?

26 maart 2019 om 10:17

Ik zou dit alleen toejuichen als spelers minimaal 2 jaar komen. Anders heb je praktisch maar een half jaar plezier ervan, aangezien ze altijd even moeten wennen.

26 maart 2019 om 10:49

Wat schiet ajax er mee op als de spelers 2 jaar komen? Mocht het echt 1 specifieke speler zijn die heel goed is(zoals van Ginkel bij Psv) ja dan kan je blij zijn met een soort van gehuurde speler, maar dan ook alleen om het anders financieel niet haalbaar is.
Echter zoals in het artikel dat er over 3-4 spelers wordt gesproken dan bouw je als Ajax verder toch helemaal niks meer op? Dit lijkt me alleen een interessante deal voor een club die er financieel minder voor staat, maar niet voor een ajax dat deze zomer waarschijnlijk alle transfer records gaat verbreken(de jong komt het geld dan binnen, maar als ook nog een de Ligt, Ziyech, en eventuele andere spelers verkocht worden hebben ze zomaar over de 200 miljoen erbij)

26 maart 2019 om 10:56

Ik zie ze sowieso geen 3-4 spelers halen. Het is meer zo dat al die spelers die genoemd worden, kandidaat zijn om verhuurd te worden. Als er een speler tussen zit die van meerwaarde is, moet je dat gewoon doen.

Daarnaast zou deze constructie nuttig kunnen zijn wanneer Barca een speler als Paqueta had kunnen halen (voor Ajax financieel lastig en bij Barca niet direct een basisspeler) en deze dan 2 jaar bij ajax kon stallen. Achteraf gezien had dat een goede optie voor Malcom kunnen zijn.

26 maart 2019 om 11:04

En dat ze vanwege het speelklaarmaken van deze talenten, een percentage meekrijgen bij verkoop.

26 maart 2019 om 11:06

Ook niet voor 2 jaar.. Je gaat toch niet puur spelers opleiden voor een ander?.. Je ziet zelf toch dat Barcelona onze spelers op komt halen zodra ze een goed seizoen hebben gespeeld.. De Ligt heeft er al een paar seizoenen opzitten, maar er word ook al meer dan een jaar geschreven dat Barcelona wil langskomen over een transfer te onderhandelen.. Dus denk je dat ze dat niet gaan doen bij hun eigen spelers die ze hier gaan stallen?.. Het is niet voor niets dat de grotere clubs zelden spelers huren maar wel veel verhuren.. Met zo'n samenwerking gaar Barcelona alleen maar meer potentiã«le talenten halen en dus wordt het voor Ajax moeilijker om ze zelf binnen te halen.. Het is voor Barcelona een stuk goedkoper om
een 18 jarige talentvolle speler te halen uit Zuid-Amerika en een miljoen salaris te bieden, om hem vervolgens te stallen bij Ajax en omdat de clubs zeer goed "bevriend" zijn betaald Barã§a 75 van zijn salaris, dan dat ze dezelfde van Ajax moeten kopen als hij doorbreekt..

@rubke_86;
Ik mag hopen dat er zo'n soort constructie bij zit inderdaad.. Maar ik kan me niet voorstellen dat Overmars akkoord gaat met een deal om min of meer Jong Barcelona te worden in ruil voor kortingsbonnen en de eerste optie op Ajax-spelers weg te geven.. Want staat toch wel bekend als prima zakenman..

26 maart 2019 om 11:22

Klopt.. Je gaat niet puur spelers opleiden voor een ander. Je laat ze spelen omdat ze een hoger niveau hebben dan de spelers die je hebt of kunt halen. Het voorbeeld is al eerder benoemd, maar Van Ginkel heeft PSV gewoon aan landstitels geholpen en was zelfs aanvoerder als huurspeler. Ga je hem weigeren, omdat je dan 'opleidt voor andere clubs'?

26 maart 2019 om 11:06

Je kunt je eerder afvragen of dit überhaupt waar is. Ajax kan zelf talenten opleiden en nu ook voor veel geld verkopen. Wellicht dat Ajax zo nu en dan een talent zal huren om de band met Barça te onderhouden om zo in de toekomst eerder een kans te krijgen om spelers over te nemen die bij hen niet aan de bak komen en/of om een seizoen te overbruggen zodat een eigen talent zich rustig kan ontwikkelen ipv dat hij voor de leeuwen wordt gegooid.

Hier heb je toch helemaal niks aan. Spelers opleiden voor Barcelona terwijl die je eigen jeugdspelers in de weg lopen.

26 maart 2019 om 10:13

Ajax kiest zelfs eigen jeugd boven dure aankopen indien de jeugdspeler significant beter is. Kortom de eigen jeugd komt never niet aan de bak....

26 maart 2019 om 10:33

Nee, jeugd boven breedte aankopen. Al zou je ook dure kunnen zeggen. Een goedkope breedteaankoop op de tribune kost meer dan een dure speler in je basiselftal.

26 maart 2019 om 11:14

Dan moet die eigen jeugd wel goed genoeg zijn. Laat het maar aan Ajax over hoor. Die zien echt wel op welke positie er iemand vanuit de jeugd aan komt en op welke positie daar niets aan zit te komen

Zolang Barcelona niet gaat 'dicteren' welke spelers er komen en het zien als een win-win situatie met gesloten beurs klinkt het prima. Zeker als je (tijdelijk) een gat in de selectie moet vullen.

26 maart 2019 om 10:32

@gdoxu kijk jij begrijpt het chapeau! Je kunt nu de klappen van de uitstroom beter op vangen zonder al teveel kwijt te zijn. Ik zou als ajax zijnde wel eisen dat ze minimaal 2 jaar bleven. Sommigen praten denigrerend over 'satellietclubje worden' alsof Ajax momenteel gelijke is van Barca. Ze besteedden de Ajax aan 1 transfer, besef dat verschil eens. Daarnaast redeneert men alsof jong ajax bol staat van talenten die er meteen staan. Niet dus! Deze Barca jongens, die Ajax zelf kan kiezen kunnen deze periode dan makkelijk overbruggen. Men vreest een Vitesse-Chelsea constructie maar dat is niet aan de orde toch? Ajax Cl, Barca Cl, Chelsea Cl ,Vitesse noppes. Zo'n Todibo bijvoorbeeld is gewoon een topper in wording a la Varane destijds. Of wil je Schuurs die duidelijk nog niet zo ver is gebruiken? Bekijk het niet zwart-wit, meteen nee roepen uit angst en ga het gesprek in en overweeg de voor- en nadelen.

26 maart 2019 om 10:48

Precies, ook de Ajax jeugd kan veel leren van de Barcelona-spelers. Dit komt de ajax jeugd ook ten goede.

26 maart 2019 om 10:51

@savona

Als Ajax niet in staat is om een aankoop te doen van rond de 15 miljoen aan een speler die goed genoeg is voor de Nederlandse competitie en eventueel kan verassen Europees dan is er iets goed mis!

En Ajax hoeft helemaal niet de gelijke te zijn van Barca. Ajax moet van eigen kracht uitgaan en met eigen kracht heeft het zelfs Real uitgeschakeld. Dus vriendelijk bedanken voor een voorstel waar alleen Barca mee opschiet.

26 maart 2019 om 10:52

Als je 200 miljoen binnen krijgt dan kun je toch ook wel spelers kopen die het gat opvulen? Het is niet dat de Jong en de Ligt heel onverwachts weggaan dus ga er vanuit dat er meerdere lijstjes klaarliggen. Mocht er 1 uitzonderlijk talent van Barcelona gehuurd worden dan kan ik dat nog begrijpen, maar in het artikel hebben ze het over 3-4 spelers, dan lijkt het toch echt wel meer een Chelsea-vitesse constructie.

Wat heeft Ajax hier nou aan. Ze willen structureel meedoen met de subtop van Europa. Dat gaat niet lukken met spelers van Barca zonder ervaring die na 1 of 2 jaar weer weg zijn en voor meer geld in Spanje gaan voetballen.

26 maart 2019 om 12:41

Waar staat dat ze na 1-2 jaar weer weg gaan? Misschien blijven ze wel 4-5 jaar voordat ze weer verkocht worden aan Barcelona.

Niet op huurbasis alleen definief. Anders heb je er toch niks aan. Kijk nou Traoré. Pas aan her eind kwam hij op stoom en toen was ie al weg voor 20 miljoen... die ajax niet kreeg. Zelfxe met Bojan die ook aan het eind pas presteerde met een geweldige goal tegen Twente. We moeten niet opleiden voor clubs als ee niets tegenover staat. Barca heeft hier veel meer aan dan Ajax.

Laten we het hopen dat dit waar is, dan kan Ajax ook niet meer voor 150 miljoen per jaar verkopen! Parels van Barcelona Inplaats van je eigen donny’s en frenkies!

Dit vind ik echt een onzin-plan.
Wat heeft Ajax er nou weer aan om deze talenten beter te maken? Ze kunnen beter zelf hun talenten beter maken of ze zouden spelers van Barcelona definitief over moeten nemen en dan met een eventuele 1e keus voor barca om ze terug te kopen.

Maar om deze spelers te huren is echt bullshit!

26 maart 2019 om 10:40

Directe vervangers zonder hoge uitgaven, doorverkooppercentage eisen, wat doen andere clubs dan die van Ajax huren een Sierhuis bij Groningen bijvoorbeeld. Die hebben toch direct profijt van zo'n jongen. Ajax kan met deze Barca jongens ook Europees succeswat weer geld oplevert of wil blind op Schuurs, sinkgraven, De Wit etc. vertrouwen en weer Europees succes verwachten. Die uitstroom gaat heftig zijn: Taglia weg, Ziyech, Frenkie, Onana en de Ligt vrijwel zeker. Tel uit ... heeft Jong ajax spelers klaarstaan of ga je zoveel man weer inkopen en besef dan hoeveel dat kost. Die Roemeen uit Belgie kost al 12 miljoen. Men denkt kortzichtig, dit met Barca kan een overbruggingsperiode zijn. Hoeft geen Vitesse-Chelsea te worden, heeft Ajax zelf in de hand, toch?!

26 maart 2019 om 10:56

@savona

Sierhuis wordt gehuurd met een optie tot koop. En Groningen heeft bijna geen geld en moet dus creatief zijn. Totaal niet vergelijkbaar.

En als Ajax 5 spelers verkoopt. Is dat juist een luxe. Dat betekend dat er namelijk een bak met geld is binnengekomen. En daar kan je weer een deel van gebruiken.

En je hebt ook geen enkele garantie dat de parels van Barca direct een versterking zijn. Dat heeft het verleden al eerder bewezen.

Ik zie het nut van deze constructie niet. Ajax heeft zelf al genieg talenten en een enorm eigen vermogen. Wat gaat ajax hier nu nee winnen?

26 maart 2019 om 12:42

Dat Ajax kan beschikken over nog meer Europese toptalenten!

Ik mag hopen dat wij geen opleidingsclub voor barca worden. Optie tot koop vind ik interessant. Huren is totaal oninteressant. We zijn er hier niet om Barca beter te maken.

26 maart 2019 om 10:10

Precies! En nu we financieel er zo sterk voorstaan hebben we echt geen enkele reden om zo'n overeenkomst te sluiten. Hopelijk is het onzin van die Spaanse kranten, zou het onbegrijpelijk vinden.

26 maart 2019 om 10:46

Zijn de eredivisieclubs er wel om ajax beter te maken dan? Sierhuis? Heeft Groningen een optie tot koop? Aaaaahhh precies ... kijk nou waar wel voordeel zit want zo moeilijk is dat niet te zien. Je redeneert alsof Ajax een partner van Bal op het dak wordt, die Todibo is ook gewoon een topper hoor, 2 jaar huren meteen een vervanger, doorverkooppercentage eisen. Dan heb je als Ajax zijnde en een directe vervanger op niveau waar je weer europa onveilig kan maken en het levert cash op als hij door barca verkocht wordt.

26 maart 2019 om 11:00

@savano

Ken je feiten voor dat je iets roept. Groningen heeft wel een optie tot koop.

26 maart 2019 om 11:54

@savano;

wat andere eredivisieclubs doen moeten andere eredivisieclubs lekker zelf weten. Als je weinig tot geen financiële middelen hebt om spelers te kopen snap ik huren nog. Als je financieel slagvaardig genoeg bent om zelf spelers te kunnen kopen dan is huren gewoon dom. Want ja aan het einde van de dag maak je wel spelers voor een andere club beter. Zou ik vermijden.

Door goed beleid kunnen wij het nu zelf doen. Dus waarom zou je dit nu aangaan?

Ik vraag me af of dit nou echt wel een goede zet is van Ajax. Tuurlijk is Barca een wereldclub met een hele grote aantrekkingskracht op spelers van elk kaliber (talenten en ervaren spelers), maar je krijgt toch een beetje het satellietclub idee, als je (zoals Ajax wil) structureel mee wil in Europa lijkt het me beter als je gewoon op je eigen benen kan staan. Met de spaarpot die Ajax nu heeft moet dat toch lukken?

Anderzijds kun je het ook benaderen dat, Ajax heeft nu een leuk europees seizoen, loopt aan het eind van het seizoen leeg en moet opnieuw gaan bouwen. Stel nou dat ze geen kampioen worden (ik hoop het), dan gaan er toch mensen lopen morren in amsterdam lijkt me, dan heb je spelers nodig die er volgend jaar gelijk staan en dan kun je maar beter bij barca winkelen dan elders denk ik zo?

Hoop niet dat dit echt waar is. Zou echt per direct mijn club en seizoenskaart opzeggen. Laten we verdomme onze eigen jeugd gewoon een kans geven ipv voor Barcelona op te gaan leiden. Laat ze het daar even lekker zelf uitzoeken zeg.

Hahah als barca dit lukt dan hebben ze toch goed gehandeld. Ajax die de spelers van barca beter maakt door ze te laten spelen op goed niveau. Ajax kan op korte termijn eventueel weer prijzen pakken maar zullen dan toch weer die spelers moeten afstaan aan Barça mochten ze het goed doen. Snap niet zo goed waarom ajax zo iets zou willen. Hoewel als je spelers als Alena of een roberto dan heb je toch wel een geweldige talent voor in de eredivisie

Geloof hier dus helemaal niks van.
Overmars is niet de man die zich aan dit soort dingen vast laat leggen.

Wat heeft Ajax hier nou weer aan? Met de huidige financiën kan Ajax een volwaardige selectie op de been brengen aangevuld met enkele jeugdspelers. Jonge Barcelona spelers staan alleen maar de talenten van Ajax in de weg.

Sorry hoor, maar niet om blind kritiek te geven..

Dit moet je toch niet willen? Misschien leuk voor een rechterrijtje, maar Ajax is toch wel beter dan dit? Als dit doorgaat doop dan wel de Arena om van naam, de 'Johan Cruijf trainings arena' of 'Ciutat esportiva Johan Cruyff' wellicht?

Zo zonde om voor een andere club te gaan opleiden als je het zelf goed op de rit hebt. Ik bedoel het is een elftal dat dit seizoen best kampioen had kunnen worden (of zelfs nog kan). Dan ga je toch geen club 2000km helpen aan hun kampioenschap. Sterker nog, het is nu een concurrent in de Champions league!

Als er her en der een optie tot koop inzit zou het mooi zijn. Anders weet ik het zo nog niet.....

En Vitesse werd keihard uitgelachen toen er (let wel: uit nood) diverse talenten steeds overkwamen van Chelsea.

Nu gaat het almachtige Ajax ook zo'n opleid-constructie aan.... #fail

26 maart 2019 om 10:23

Aldus Marc overmars in het artikel. Alles op internet is uiteraard waar..,,

26 maart 2019 om 10:24

Niet te hoog van de toren blazen.

De roddelkrant van Barca zegt dat Ajax hiermee akkoord is. Lijkt mij dat dit nog lang niet in kannen en kruiken is.

Wanneer er een bericht vanuit Ajax komt geloof ik het pas.

On:
Ik zie Overmars hier niet in mee gaan, tenzij het een significant voordeel heeft voor Ajax. En wat hierboven beschreven is, lijkt mij dit haast alleen maar nadelen te hebben voor onze huidige / toekomstige spelers.

26 maart 2019 om 10:25

Er staat duidelijk dat Barcelona een samenwerkingsverband met Ajax wil volgens een Catalaanse krant. Maar volgens mij is Ajax nog nergens mee akkoord gegaan en ik zie Ajax ook geen 3 tieners per jaar huren van Barcelona om die vervolgens op te stellen.

Interessant. Dus talenten van De Toekomst moeten nu ook gaan concurreren met diegenen die uit de opleiding van Barcelona of Barcelona B komen.
Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien

Ik denk dat het wel positief kan uitwerken. Stel Ajax wil een groot talent hebben en een aantal andere grote clubs hebben hem ook op de korrel. Zij zouden dan Barca kunnen inzetten om hem te halen. Het is nog niet gezegd dat elke speler die goed bij Ajax is direct naar Barca wordt gehaald. Zolang de afspraken goed zijn lijkt me dit helemaal niet verkeerd. Tuurlijk moet het niet zo zijn dat Barca de hele jeugdopleiding leeg trekt maar ik neem aan dat daar wel goede afspraken over gemaakt kunnen worden.

Wat een reacties weer zeg. Heeft iemand dit al uit de mond van Overmars of VD Sar gehoord. Net of er nu ineens 5 Barca talenten naar Ajax komen. Net alsof die zich ineens in Ajax 1 gaan spelen. We hebben het waarschijnlijk over hooguit 2 spelers, en dan van het kaliber Todibo of Oriol Busquets. waarbij het aannemelijk is dat Todibo door Ajax gekocht wordt met een terugkoop optie voor Barca.

26 maart 2019 om 10:44

@jlp

En jij denkt dat Bacelona een terugkoop doet van 86 miljoen zeker! Kom op zeg laat zij gewoon hun zooi houden als zij niet willen verkopen. En gewoon lekker zelf verder scouten voor parels.

Liever iets mindere selectie dan voor een ander te gaan opleiden.dat is alleen handig voor clubs die geen budget hebben.

Misschien een leuke deal voor Willem2 maar voor Ajax??

Barca heeft Ajax precies waar ze ze hebben willen. Ze hebben ze de wereldpers laten halen door de transfersom van frenkie een paar veren in de reet. Iets in overmars ze drankje gedaan, krijgen nu De Ligt voor een prijsje en we gaan hun talenten voor ze opleiden.. was ooit een grote fan van deze club maar de arrogantie van de laatste jaren en dan vooral sinds messi dr is denken ze dat ze in alle opzichten het voetbal domineren... Verder kan ik me niet voorstellen in welk opzicht Ajax en het nederlandse voetbal hiervan kan profiteren.

Barca moet spelers niet verhuren maar verkopen en dan optie tot terugkoop opnemen voor bedragen rond 15 mln. Dat is heel gebruikelijk en zo is Ajax meer dan een opleidingsclub en voor Barca kleven er dan ook minder bezwaren aan!

Zou echt lachwekkend zijn. Mocht dit doorgang vinden dan mogen de verantwoordelijken van deze deal wat mij betreft dezelfde dag nog hun spullen pakken. Mag toch hopen dat de club door wijze mensen wordt geleid.

Ajax kan makkelijk als er 5 vertrekken op dit moment 5 spelers aantrekken van 15 miljoen per stuk. En dan houden zij nog een bak met geld over. Ajax moet geen extra reserveclubje van Barcalona worden.

De heren van Barcalona vriendelijk bedanken en de Ligt verkopen aan eventueel Juventus, PSG etc... Gewoon van eigen kracht uitgaan. Hebben geen zogenaamde goed bedoelde hulp nodig van een club uit Spanje.

Ajax is Ajax en geen Barcalona2!! Echt een bizarre voorstel.

26 maart 2019 om 11:52

Ajax en Barcelona hebben wel opvallend veel overeenkomsten in hun spelopvatting en opleiding. Dat je dan als clubs nader tot elkaar komt om te kijken wat je voor elkaar kunt betekenen vind ik geen gekke gedachte.

Het is voor beide clubs moeilijk om spelers te vinden die er direct staan. Meestal duurt het even voordat nieuwe spelers zich inpassen in de voetbalppvatting. Bij Barcelona heeft men door dat Ajax spelers dit sneller kunnen, en wellicht zijn er spelers bij Barcelona die tegen het eerste elftal aanhikken waar Ajax wat aan zou kunnen hebben. Die hebben dan ook minder tijd nodig natuurlijk. Tenslotte is de eredivisie toch een niveau lager. Dat ben je wel met me eens, lijkt mij. Wanneer er dan voor Ajax ook een passende financiële vergoeding tegenover staat kan dat best vruchten afwerpen. Zeker wanneer het tot sportief resultaat leidt. Kampioen worden is ook wel eens leuk. Dat heb ik toch liever dan 85 miljoen op de bank.

26 maart 2019 om 12:26

@adonis

Om kampioen te worden van Nederland heeft Ajax geen enkele maar ook geen enkele speler nodig van Barcalona. Wat jezelf al aangeeft het niveau is hier niet bijster hoog. Dat moet toch ook wel lukken met een selectie ter waarde van zo 200 miljoen? Dan schat ik het volgens mij nog laag in.

En elke speler die van Barcalona komt heeft net zoveel kans van slagen als een aankoop van ruim 10 miljoen per stuk. Je hebt net zoveel garantie van slagen bij huur en koop.

Barcalona wilt deze deal juist aan omdat zij liever niet meer 85 miljoen willen neerleggen. Spelers die bij hun niet klaar zijn voor het eerste staan eigenlijk te verpieteren. Die dalen in waarde en worden niet snel genoeg beter. Uitzonderingen daargelaten.

Barcalona ziet Ajax als een goedkope opleidingstraject voor hun spelers. Daar moet Ajax zich niet voor lenen.

Als een gehuurde speler slaagt profiteert Barcalona er maximaal van. Dan hebben zij goedkoop een speler kunnen opleiden die zij kunnen gebruiken. Ajax heeft er alleen een seizoen wat aan gehad maar groeit financieel niet verder. Zij blijven stilstaan.

Terwijl een aankoop of jeugd op die zelfde positie ook had kunnen slagen. En die kunnen zij voor de volle pond weer verkopen.

En Ajax gaat echt geen spelers krijgen die dicht tegen de eerste aan zitten. Dat wilt Barcalona zelf niet want zij hebben tenslotte ook fatsoenlijke reserves nodig. En die spelers ook niet.

Dus je krijgt een bepaalde rang spelers aangeboden. En die kan Ajax ook zelf door creatief te scouten gewoon kopen of hebben zij in de eigen jeugd ook lopen. Dus schiet echt niet op!

Ajax wint er echt helemaal niks mee.

26 maart 2019 om 12:54

Wanneer je over een samenwerkingsverband spreekt, kunnen er natuurlijk niet alleen voordelen voor een van de twee partijen zijn. Dat ben ik wel met je eens.

Jij reageert heel verongelijkt op een idee waarbij je puur naar de mogelijke voordelen voor Barcelona kijkt en de nadelen voor Ajax. Ajax zit niet in de positie om dat nodig te hebben, dus lijkt het me ook niet dat het deze manier werkelijkheid wordt.

Ook ik vraag me af of, en welke spelers interessant voor Ajax zouden kunnen zijn, en wat voor manier Ajax daar een voordeel uit zou kunnen halen. Falcao geeft hieronder terecht aan dat dit soort ideeen van theoretisch leuk klinken, maar in de praktijk vaak tegenvallen. Willen die spelers die je wel als aanwinst zou kunnen zien wel naar Ajax komen? Want, er zullen ongetwijfeld spelers zijn die Ajax wel kan gebruiken hoor.

Ik zou me niet zo druk maken, het is gewoon een beetje gevlei voordat er weer een nieuwe deal in de maak is.

P.S. Ik waardeer het wel dat je de n in mijn naam vergeten bent. Ziet er leuk uit zo.

Zeer gevaarlijk dit! Ajax moet eigen koers varen, je wilt toch geen opleidingsclub voor anderen worden???
En echte parels zouden echt wel speeltijd krijgen maar nee, het zijn geen parels daarom moest Barca overgaan tot het kopen van middelmaat: Arthur Malcom Denis Suarez Boateng....

Ah, gelukkig gaat dit hele verhaal niet door. De bron van Deportivo Mundo bevestigt bij deze dat het zeer waarschijnlijk compleet uit de duim is gezogen

Het heeft alleen nut als het om huurcontracten van 3 jaar of meer gaat. Spelers die uit een andere cultuur komen hebben doorgaans al een jaar nodig om te acclimatiseren. Dat gold zelfs voor een topper en modelprof als Jari Litmanen. Daarbij kan de communicatie een probleem zijn omdat je niet van een talent mag verwachten dat hij er veel energie zal steken om de taal te leren bij de wetenschap dat hij over een jaar weer terug naar Spanje zal gaan.

Aan de andere kant is het zo dat als het om toptalenten gaat, de club geen geld meer hoeft uit te geven aan breedte aankopen, maar daar de talenten voor kan inzetten. Daarmee kan een hoop geld worden uitgespaard, waardoor er meer over blijft voor topaankopen. Ik begrijp best dat Ajax hier brood in ziet omdat de begroting van de club niet toereikend is om maar dure spelers aan te blijven kopen. Dat komt niet door de transfersom op zich, maar doordat die gedurende de looptijd van het eerste contract fiscaal moet worden afgeschreven en de club dat geld dus niet aan andere dingen kan uitgeven. Het beschikbare geld uitgeven aan een paar spelers die voor Nederlandse begrippen over bovenmodale kwaliteiten beschikken en de rest van de selectie invullen met toptalenten uit Spanje en talenten uit de eigen opleiding, zou vanuit financieel perspectief best eens heel goed kunnen werken en de (tijdelijke) oplossing kunnen zijn voor de beperkte financiele middelen. Een dergelijke overeenkomst behoeft ook niet meteen te beteken dat Ajax Barcelona voor een habbekrats aan talentvolle spelers helpt, maar de afspraak zou er ook uit kunnen bestaan dat Barcelona het eerste recht tot koop heeft en de club Barcelona bijvoorbeeld eerder toestemming geeft om met hen te praten of een stage te laten afwerken. Uiteraard blijft het uiteindelijk de speler zelf die bepaalt waar hij zijn handtekening zet, maar je kunt als club wel invloed uitoefenen op die beslissing.

Ik snap niet waarom je als ajax zijnde talenten zou huren. Ajax kan net zo goed zelf een paar talenten kopen waar ze over het algemeen winst op maken.

Mundo deportivo? Is toch een Catalaanse roddelkrant. Ik geloof niet dat ajax dit gaat doen. Wij hebben zelf een sterke jeugd. Daarbij Spanjaarden hebben toch moeite om hun draai te vinden in NL. Andere taal, klimaat en cultuur. Alleen Sol en Gabri kan ik mij herinneren die zich hier hebben kunnen aarden. Luque, Oleguer, Cuenca, Roger Garcia....nope.

Miranda kan de eredivisie niveau zeker niet aan, segunda division is beste voor hem..

Zal vast niet zo zijn als hier word beweerd. Wat ik hoorde kwam Todibo naar Ajax als ruil om de prijs te drukken. Hier zal misschien in opgenomen worden dat Barca altijd als 1e mag onderhandelen oid en Ajax dan eventueel 1 a 2 spelers mag huren van Barca.

Waarom zou je dit doen? Die talenten die ze verhuren zullen niet dusdanig goed zijn dat ze echt sterkhouders worden. Ajax is net zo lekker bezig met stappen maken! Dan zou ik dit zeker niet doen en gewoon op eigen benen blijven staan

Hoor niets anders als alleen maar buitenlandse talenten (spelers) bij Ajax de laatste tijd. Identiteit moet niet verloren gaan. Genoeg talent op de toekomst en de laatste jaren blijkt hier ook genoeg van door te stoten naar het eerste. Nieuwe spelers moeten daadwerkelijk wat toevoegen en niet onze talenten in de weg lopen.

Dit soort dingen is allemaal leuk bedacht in theorie, in de praktijk komt er niets van terecht. De jongens die dicht tegen Barca 1 aanzitten willen daar blijven om voor hun kans te gaan, de jongens die daar onder zitten vormen totaal geen meerwaarde voor het ambitieniveau van Ajax.

Lijkt mij niet dat dit gaat gebeuren inderdaad. Ajax heeft nu net afgelopen ambitieuzer te willen zijn, ook op Europees gebied, dan heeft het weinig zin om allemaal talenten van barca te gaan stellen. Een aantal van hen zouden ook eerst moeten aarden en als je ze leent heb je er weinig profijt van. Ik dacht ook dat die Todibo echt getransfereerd zou worden als wisselgeld voor de Ligt, maar dat hebik dus verkeerd begrepen?

Spelers als Samper en Aleã±a zouden toch best een versterking kunnen zijn bij Ajax? Misschien kunnen ze een poging wagen om Cillissen te huren wanneer er niet genoeg opties zijn om Onana te vervangen.

Spelers als Oriol Busquets, Riqui Puig en Monchu moet je niet willen. Ze zijn nog geen versterking en Ajax zal deze spelers alleen opleiden voor Barca

ALS dit al waar is, dan is het alleen maar een teken dat ajax en het bestuur op de goede weg zitten.

Die gaan nu echt niet settelen voor een satellietclub worden. Maak ik me geen seconde zorgen om.

Ik hoop niet dat Ajax ambieert het schoothondje van Barca te worden. Een speler als Puig is natuurlijk altijd mooi om op te kunnen stellen, maar je eigen jeugd laten doorstromen en eigen spelers opstellen, die je later met winst weer kunt verkopen, is veel belangrijker.

26 maart 2019 om 13:51

Als Ajax o.a. Puig en Todibo definitief kunnen vastleggen zie ik niet welke eigen talenten ze in de weg zitten? Schuurs, Eiting of Ekkelenkamp? Nou geef mij maar die Barca talenten dan!
Dan doen ze Schuurs, Eiting en Ekkelenkamp maar voor een paar miljoen van de hand. Lang zullen ze niet gemist worden.

26 maart 2019 om 15:32

Als het definitief zou zijn, zou het inderdaad mooi zijn. Toch heb ik in de media vernomen dat het gaat om een huurdeal van maximaal 2 jaar, waardoor Ajax geen kapitaal over houdt aan deze spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren