Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax is dicht bij gewenste versterking van acht miljoen

Laatste update:

In navolging van Ekstra Bladet maken nu ook De Telegraaf en Voetbal International melding van de interesse van Ajax in Mohammed Kudus. De negentienjarige aanvaller van FC Nordsjaelland heeft de clubs voor het uitkiezen, maar zou nu opteren voor Ajax. De Amsterdammers moeten er nog wel uitkomen met club en speler. Volgens Voetbal International moet Kudus circa 8 miljoen euro kosten; De Telegraaf rept over een bedrag van 8,5 miljoen.

Kudus speelt sinds januari 2018 voor de Deense topclub en wordt als grootste talent van de Superliga beschouwd. Met de komst van de jonge een veelzijdige spits zou trainer Erik ten Hag zijn gewenste aanvallende versterking krijgen, aldus De Telegraaf. Volgens Ekstra Bladet is Kudus al op weg naar Ajax, dat dus nog geen definitief akkoord heeft bereikt.

Ten Hag raakt niet in paniek door transfergeruchten: 'Dat is altijd zo'

De jongeling speelde vooralsnog 57 officiële wedstrijden voor FC Nordsjaelland, waarin hij 14 keer tot scoren kwam. Clubs als Borussia Dortmund, Borussia Mönchengladbach, Everton, Liverpool, Manchester United en Tottenham Hotspur werden reeds gelinkt aan de aanvaller. De Ghanees kiest nu dus naar verluidt voor Ajax, dat hem al langere tijd nadrukkelijk volgt.

Gezien de transferperikelen en de hoge transferwaarde besloot FC Nordsjaelland om Kudus tijdens de play-offduels om het kampioenschap buiten de selectie te laten. Ajax ziet veel potentie in de dribbelaar, die op 2 augustus twintig jaar wordt. Ajax hoopt hem dan al in Amsterdam te kunnen begroeten. Kudus ligt tot december 2021 vast in Denemarken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had toch liever een 6 of een 8 gehaald. Als we ergens goeie back ups hebben is het voorin. Of het idee moet zijn om deze jongen op 10 te zetten en vd Beek op 8.

14 juli 2020 om 10:27

En wat gaat er dan gebeuren met Traore? Toch verhuurd worden?

14 juli 2020 om 10:29

Deze jongen speelt meer op 10, dus die zit Traore niet in de weg.

14 juli 2020 om 10:36

Wat voor 10 is het? Ken deze hele jongen niet. Type Donny of type Ziyech?

14 juli 2020 om 10:46

Neigt meer naar type Ziyech, snel, behendig goeie dribbel en pass en is tevens ook links benig

14 juli 2020 om 10:27

Dat lijkt me ook een moeilijk verhaal. Dan heb je dus Martinez en van de beek (als nico blijft) op de dubbele 6, kudus op 10, tadic in de spits en neres, promes of antony op de flanken. Welke van de 3 zou jij dan nu nog op de bank zetten?

14 juli 2020 om 10:30

@ajax1812,martinez zal als linksback gaan fungeren met het hoogstwaarschijnlijk vertrek van Tagliafico. Daarachter zal Salah-Edinne de eerste vervanger worden voor de linksback achter Martinez. Tegelijkertijd word er nog een vertrek van Veltman verwacht waardoor Alvarez samen met Schuurs met gaan vechten voor de CV. Praktisch gezien blijft er geen 6 in de selectie over en is dat de meest benodigde positie om op te vullen. Kudus is een goede speler alleen niet het geen waar Ajax nu wat nodig heeft in mijn ogen. Vleugels zijn met Promes, Neres, Antony en Lang goed bezet (labyad is er ook nog) terwijl de spits met Tadic, Huntelaar en Traore ook voldoende is.

14 juli 2020 om 11:11

Of hij wordt de vervanger van iemand als Labyad, 12e man die de kans krijgt om zich in het elftal te spelen. Het zou me niets verbazen wanneer Ajax van een aantal van die spelers laat vertrekken en die deels vervangt met aankopen en deels met eigen jeugd.

14 juli 2020 om 11:14

Of de vleugels goed bezet zijn moet nog maar blijken. Neres en Promes zijn een goed niveau. Antony heb ik nog niks van gezien maar ga ik er van uit dat dat een aanwinst is. Noa Lang is gewogen en (veel) te licht bevonden. Dat is geen Ajax 1 materiaal. Wel kun je Tadic als nood oplossing op de flank zetten maar bij blessures wordt het dun. Dat bleek dit seizoen ook heel erg en was in mijn ogen de oorzaak van de terugval toen Ziyech, Promes en Neres geblesseerd waren. Ben het wel eens dat de 6 positie een zorgenkindje is. Dat is het eigenlijk al sinds het vertrek van Schone en Frenkie. In dat opzicht ben ik ook niet blij met de verkoop van Botman anders had je Blind nog op 6 kunnen zetten. Nu moeten ze sowieso een speler voor die positie kopen. Gravenberch vind ik ook (nog) niet goed genoeg voor die positie

14 juli 2020 om 11:17

Moet gewoon nog een linksbenige verdediger bij. Salah Eddine heeft 1(!) KKD pot in de benen en komt terug van een blessure, daar kun je nog niet op rekenen (al moet je wel rekening met hem houden, maar das iets anders). Als Nico gaat moet daar echt wat bij imo. Anders heb je enkel Blind, Martinez en de piepjonge Salah-Eddine voor 2 posities, das ontzettend karig. Een linksback die ook LCV kan, of een specialist op de back zodat je Martinez naar t centrum kan halen als Blind niet kan spelen. Bij n vertrek van Nico is dat gewoon broodnodig.

14 juli 2020 om 11:21

@redbaron, waarom schrijft iedereen Lang af? Dat is gebaseerd op zijn uitspraken in de media en totaal niet op zijn voetbal kwaliteiten. Die jongen was bij Twente gewoon de meest kansen creeerende speler van de eredivisie. Heeft vaker een pre-assist/assist gegeven dan o.a. Tadic en Ziyech. Gebrek aan het afronden in de selectie van Twente heeft ervoor gezorgd dat het niet daadwerkelijk als assist/pre-assist in de statistieken terug te vinden is. Tussen januari en 7 maart was Lang betrokken bij 46 procent van de doelkansen van Twente. 15 schoten en 13 gecreerde kansen. Het hoogste van alle eredivisie spelers in dezelfde periode!

14 juli 2020 om 11:23

@trodat4030, je vergeet dat er nog een Kik Pierie rond loopt terwijl Timber en Kasanwirjo eventueel ook nog een plekje op kunnen schuiven. In de tussentijd is (helaas) Magallan nog niet vertrokken. Oftewel er gaat geen Lcv/lb bij komen. Ajax heeft juist Familia Castillo laten gaan terwijl deze een goede en goedkope optie was.

14 juli 2020 om 11:24

Bij Twente inderdaad, dat is andere koek dan Ajax. Bij Ajax vond ik hem matig. Heeft welgeteld 1 goede wedstrijd gespeeld waarin hij een hattrick scoorde, maar ook 2 van die goals waren gewoon intikkers. Ik vind het simpelweg gewoon geen voetballer die goed genoeg is voor Ajax 1. Heeft niks met zijn "uitspraken in de media" te maken.

14 juli 2020 om 11:45

@trodat4030 Zelfs als Tagliafico weg gaat zitten er nog 10 verdedigers bij het eerste en een stuk of 8 in jong waaronder Salah-Eddine. Dest kan ook nog als linksback spelen en Pierie zowel in het centrum als linksback (en dan heb je met Mazraoui, Timber en eventueel Veltman nog genoeg spelers voor de rechtsback positie).

14 juli 2020 om 11:47

@ajax1812, Noa Lang is gelukkig 21 jaar jong en hoeft nog geen volwaardig basis speler te zijn. Zodra je bij een slecht draaiend elftal als Twente als Huurling de meest belangrijke speler word in aanvallend opzicht doe je het gewoon goed. Hij heeft welgeteld 9 wedstrijden in Ajax 1 mogen spelen waarvan 3 in de champions league. Gaan we een jeugd speler afschrijven op die 9 wedstrijden? Dat is kortzichtig. Zeker als je bedenkt dat hij in de KKD gewoon de beste speler van Jong Ajax was en in de eredivisie bij Twente in 7 wedstrijden bij 28 kansen betrokken is geweest.

14 juli 2020 om 11:51

Bij Twente met een zwaar programma o.a tegen PSV , Utrecht, Vitesse uit en AZ en Heerenveen thuis. Als je in die wedstrijden dan de meeste kansen creëert van de hele Eredivisie ben je gewoon een goede voetballer. Heeft meer laten zien dan Gravenberch, Eiting en Ekkelenkamp, en Danilho alleen heeft de gunfactor niet. Lang heeft in totaal maar 9 wedstrijden gespeeld voor Ajax 4 goals en 2 assist zijn prima cijfers, daar doet Frenkie de Jong een heel seizoen over.

14 juli 2020 om 12:18

@bergkamp, Ik ben Pierie allerminst vergeten Timber heb ik nog nooit LCV zien spelen, wel rechtsback, middenvelder (onder Vink) en dus als Rcv, geen idee hoe hij op links is, ik noem hem niet op voorhand een optie voor Lcv. Voor Kasanwirjo geld hetzelfde, die ook nog eens moet laten zien dat hij eens een seizoen fit kan blijven, want die heeft wel erg weinig gespeeld de laatste 2 seizoenen. Pierie, Magallan en (vooralsnog) Kasanwirjo zijn imo ver verwijderd van een serieuze optie in 1. Dan zou ik liever nog Salah-Eddine voor de leeuwen werpen en Martinez naar t centrum halen. Maar dat vind ik dus ook al een vrij riskante oplossing. Ik heb het idee dat men JFC achter de hand houdt en dat ze snel schakelen als Nico daadwerkelijk vertrekt. De beslissing daaromtrent is genomen midden in de corona lockdown, niemand wist wat er ging gebeuren met Nico of de transfermarkt in het algemeen, die move kon ik ergens wel begrijpen. Haal je hem alsnog, blokkeer je Salah-Eddine als Nico onverhoopt blijft. Nico basis, Martinez 1e backup, dus dan speelt Juan weer in Jong, wat ten koste zou gaan van Salah-Eddine.

14 juli 2020 om 12:18

Precies, ik begin nu zelfs steeds meer het gevoel te krijgen dat als je iets negatiefs zegt over iemand met een ‘negatief imago’ dat iedereen je beschuldigd van het teveel kijken naar imago, en niet naar voetbal. Terwijl ik gewoon een goeie selectie wil voor Ajax 1 waar dus geen Lang bij zit, jaartje verhuren en daarna verkopen, tijd voor doorstroming nieuwe jeugd

14 juli 2020 om 12:46

@trodat4030, uit betrouwbare bronnen (wolterx) heb ik vernomen dat Salah-Edinne en JFC beiden hetzelfde makelaarskantoor hebben. Welke weer de policy hebben om niet twee spelers op dezelfde positie bij dezelfde club te hebben. Zelf was en ben ik een groot voorstander van JFC aangezien deze naar mijn mening vele meer toe zal voegen op de de LB dan een Martinez zal doen.ajax moet eerst spelers in de verdediging lozen. Magallan moet weg, Veltman gaat weg. Tagliafico wilt weg. Botman is een goede deal. En waarschijnlijk zal Dest ook vertrekken. Blijf je met een goede verdediging over die tegelijkertijd ook kansen zal bieden aan de jeugd/andere spelers (schuurs/alvarez bijv)

14 juli 2020 om 13:32

Maar wat dan als Ajax de optie tot koop had gelicht? Had Stellar dan afscheid genomen van Salah-Eddine? Of hadden ze hem weggebracht naar een andere club? Vanwege hun policy? Want anders zaten ze dus gewoon met 2 linksbacks bij Ajax. Lijkt me dat de speler nog altijd bepaalt en niet Stellar. Als Ajax JFC had gewild en JFC wilde, gaat het gewoon door, ondanks Salah-Eddine's aanwezigheid.

14 juli 2020 om 14:01

@trodat4030, het contract van Salah Edinne moest ook verlengd gaan worden dus had Stellar daar in de mogelijkheden tot pressie. Ondanks dat ik het persoonlijk geen goede reden zou vinden. Aangezien JFC juist het pad kon laten zien voor Salah-Edinne. Het is wat ik begrepen heb van mensen die er meer verstand van hebben dan ikzelf.

14 juli 2020 om 10:31

Deze jongen heeft meer wedstrijden als CM dan als spits gespeeld voor Nordsjaelland (dit seizoen vrijwel 50-50 met 11 wedstrijden als CM en 10 als spits) dus kan best dat hij de 8 gaat zijn al verwacht ik dat hij meer als nummer 10 gezien zal worden eerste jaar.

14 juli 2020 om 10:36

@wolterx Net wat filmpjes gekeken, en zag dat deze jongen inderdaad vooral vanaf het centrale middenveld kwam, waarna hij wel aansluit met de aanval. Dus op 8 zou eventueel kunnen, maar verdedigen is waarschijnlijk niet zijn sterkste kwaliteit, dus moet je er een Martinez oid achter hebben. Maar wat je al zegt het is denk ik het beste om hem als 10 te gebruiken

14 juli 2020 om 10:42

Hij heeft wel weer vaker in de spits gespeeld dan op een andere positie op het middenveld. 26 procent in de spits, 20 procent op de tien positie. Ben benieuwd hoe Ajax hem wil gaan gebruiken. Hij kan redelijk ballen, maar dat dachten we ook van Bandé.

14 juli 2020 om 10:52

Dat is heel laf om Bande te betrekken! Hij heeft een horror blessure gekend en dan is het altijd maar de vraag of speler ooit zijn potentie kan bereiken.

14 juli 2020 om 11:00

Het gaat mij niet eens om zijn blessure. Hij was daarvoor al niet goed genoeg voor Ajax. Niemand begreep waar die absurde transfersom vandaan kwam. Het is ongelofelijk veel geld voor een voetballer die degelijk was, maar waar er betere versies van rond liepen. Hij had het imo nooit gered.

14 juli 2020 om 11:06

Bandé raakte wel in voorseizoen voor meer dan jaar geblesseerd en durfde bij terugkomst nieteens meer in duel te komen, lijkt me geen realistische maatstaf. Hij speelt trouwens niet als 10 maar meer als een nummer 8 (speelde hij laatste 2 jaar 26 wedstrijden, ook nog als 10 en 6 potje trouwens) terwijl hij als spits meer een valse spits is. Vorig seizoen ook de hele kampioensronde als RCM gespeeld achter Rygaard en Skov Olsen die rechtsbuiten en spits speelde, Nordsjaelland speelde toen 433 met punt naar achteren, hij was 1 van de Cm's. Heb hem dit seizoen 3 wedstrijden gezien maar kwam telkens vanaf middenveld toen, met een pure 6 achter hem, een balansbewaker op de andere cm positie en hij dan met veel vrijheid om te dribbelen en aan te sluiten bij de aanval. Nu laatste wedstrijden in kampioensronde dit seizoen ook enkel vanaf middenveld maar steeds in andere rol omdat Nordsjaelland best vaak andere opstelling speelde laatste weken. Hij speelde 9 wedstrijden geleden voor het laatst als spits.

14 juli 2020 om 11:08

Meer als nummer 10, dus misschien toch ook al inspelen op een vertrek van Donny? Genoeg opties in ieder geval, zeker als Donny ook nog eens zou blijven. Wanneer Nico vertrekt zullen we wel een nieuwe 6 moeten halen.

14 juli 2020 om 11:17

Nogmaals, ik heb het al over zijn tijd bij Mechelen. Toen al weinig bijzonders. Dus ongeacht dat ik snap dat zijn duelgedrag verandert na een blessure, vond ik het toen al een absurde aankoop. De Belgische scout van Ajax presteert al langer ondermaats. Dit seizoen heeft hij bijna even vaak op elke positie op het middenveld gespeeld. Dus alsnog onduidelijk hoe hij het liefst wordt gebruikt. Zie hem het minst als 6 aangezien hij daar de fysiek niet voor heeft in mijn ogen. Hij zal beter spelen met een balafpakker achter hem.

14 juli 2020 om 11:50

Ik denk dat hij inderdaad momenteel te offensief ingesteld is voor 6, hij heeft de meeste succesvolle dribbels in Deense competitie en schiet vrij vaak (redelijk matige afmaker voor aantal pogingen) wat we bij Ajax op 6 nu echt niet nodig hebben. Zie er zodoende ook liever een balafpakker achter, zowel Gravenberch als Kudus hebben baat bij zo'n speler. Zou mij trouwens niet direct verbazen als hij begin met invalbeurten vanaf de flank moet doen voor hij naar middenveld gaat. Kijken hoe hij aan kan haken niveau hoger en niet direct in diepe gooien op middenveld waar balans mist. Fysiek vind ik hem wel goed genoeg voor 6 trouwens, misschien in de lucht niet sterk genoeg maar heeft geen minder fysiek dan iemand als De Jong en zeker niet minder dan Schone. Zijn snelheid is wel een wapen in de duels, is niet de grootste maar klapt er vol op in duels en lijkt een hele goede core te hebben met boomstammen van benen eronder. Alleen heeft niet de kwaliteiten voor die balafpakker op 6 denk ik maar dat komt niet direct voort uit zijn fysiek.

14 juli 2020 om 12:05

Mee eens dat hij offensief beter zal zijn. Heeft idd meeste succesvolle dribbels en staat derde qua doelpuntenbijdrage in de competitie achter Evander en Corlu. Ben het ook eens met hoe jij het tactisch zou opstellen. Balafpakker erachter lijkt me de beste optie. Ik hoop dat hij het niveau aankan. Heb net wat beelden van hem zitten kijken en hij kan me al meer bekoren dan Bandé destijds. Ook al is het niet helemaal hetzelfde type speler. Moet je achteraf na het kijken van beelden gelijk geven dat hij op 6 toch wel rendabel zou kunnen zijn. Wint 57 procent van zijn verdedigende duels en gaat de duels fel aan. Is ook best lenig waardoor hij vaak overal tussen weet te glijden. Denk dat de 8 of 10 positie voor hem het beste is. Heeft loopvermogen en verdedigende kwaliteiten om de schakel tussen aanval en verdediging te zijn. Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe hij aan zou haken mocht hij komen.

14 juli 2020 om 15:06

Ik hoop en verwacht weer terug zal vallen op het jc14 barca 4123 systeem. En dan met Alvarez op de punt naar achter dan kun je daarvoor vd beek gravenbergh en deze kudus kwijt. Alvarez gravenbergh en vd beek komen allemaal beter uit de verf in dit systeem dus ten Hag zou gek zijn als hij niet zo ging spelen.

14 juli 2020 om 15:42

Je hoop en verwachting zullen zolang Erk ten Hag coach is van Ajax niet vervult worden. Wen er maar vast aan. Ten Hag heeft een duidelijke filosofie, die anders is dan de Ajax huisstijl. Hij vindt met de punt naar achteren defensief te link en als we het CL avontuur van Ajax dit seizoen hebben bekeken is dat een goede analyse van Ten Hag. En feit is eenvoudigweg dat Ajax sinds Ten Hag het beste presteerde in 23 jaar. Dus waarom oeverloos discussieren over het 'moeten' spelen van huisstijlen? Het gaat bij Ajaxtrainers toch om hoeveel ze winnen en niet welke opstelling ze neerzetten volgens vastgeroeste ideeën?

14 juli 2020 om 16:46

Met 8 bedoel ik een linksbenige middenvelder. Dubbele 6 is lekker verwarrend als je een tactische bespreking hebt. Ik hou daarom die term aan. Plus een 8 is niet zo verdedigend als een 6. Meestal iets aanvallender ingesteld.

14 juli 2020 om 11:01

De nieuwe nummer 6 moet Hojbjerg worden toch? Wel een verrassend middenveld dan met Vd.Beek of Klaassen of Gravenbergh, Hojbjerg en Kudus. Ik ben benieuwd!

14 juli 2020 om 11:18

Aangezien Ten Hag heeft uitgesproken Martinez op linksback te willen proberen, moet er inderdaad wel noodzakelijk een nieuwe 6 komen. Hoop dat ze een leider halen die snel en sterk is en het verdedigende werk op knapt. Volgens mij is het de bedoeling dat Gravenberch vaste basisspeler wordt, dus als Donny vertrekt Hojberg/Andere aankoop-Gravenberch-Kudus zie ik ook wel zitten

Oh 8 miljoen joh, ik dacht dat dit zo’n simpele jeugdspeler was die ze ff oppikken voor 1 miljoen. Nou dan ben ik toch wel benieuwd naar deze speler, iemand die de Deense competitie volgt?

14 juli 2020 om 10:26

Hoe is t eigenlijk met Bandé? Enig idee?

14 juli 2020 om 10:30

Die is nog voor een jaar verhuurd aan een club in Zwitserland. Die is daar heen gegaan om minuten te maken, iets wat door Corona logischerwijs nog niet echt is gelukt.

14 juli 2020 om 10:32

Verhuurd aan Thun. Blijft daar spelen komend jaar.

14 juli 2020 om 10:33

Over Bandé: Ik kan je alleen wat statistieken geven, 8 wedstrijden gespeeld in de Super League. 0 goals 1 assist 4x geel waarvan eenmaal rood. Af en toe basis af en toe wissel, laatste 2 wedstrijden niet bij de selectie. Lijkt mij dat we deze jongen kunnen afschrijven

14 juli 2020 om 10:34

Hij speelt daar wel gewoon, alleen zijn club is echt heel erg matig. Bandé zelf doet het niet bepaald goed volgensmij, is vaak wissel of moet vroegtijdig naar de kant. Vrees echt dat die jongen heel vroeg moet stoppen met spelen, carrièreslopende blessure gehad.

14 juli 2020 om 10:37

Hij speelt daar gewoon in de spits in een 2 spitsensysteem hoor?

14 juli 2020 om 10:47

Ik had het over Bandé ouwe reus

14 juli 2020 om 10:51

Jezus, het is nog vroeg.. excuus 😅

14 juli 2020 om 11:23

@ajax1812 t gaat hier over bande ;-)

14 juli 2020 om 11:32

geen idee. je kunt je alleen afvragen hoeveel kansen Bande nog krijgt met alle aankopen. Op de vleugels heb je inmiddels heel veel keuze mogelijkheden. Met een Tadic, Promes, Lang, Neres, Anthony en Labyad heb je toch al veel keuzes voor de vleugel posities. En dan zou er ook nog jeugd zijn dat door wil breken.

14 juli 2020 om 11:50

Het moment dat Bandé uitgeleend werd aan Thun, was toch al duidelijk dat het niet meer goed ging komen. Dat is namelijk gewoon een van de slechtste teams uit Zwitserland. Bij Mechelen was het 1 seizoenshelft heel goed, en de tweede was matig. Jammer van die vreselijke blessure, maar ik had er sowieso een hard hoofd in dat hij echt een succes ging worden.

14 juli 2020 om 12:16

Ik herinner me van destijds nog zeer goed dat de meningen ook destijds al waren dat Overmars echt een veel te hoog bedrag had betaald voor een speler die echt geen negen miljoen waard was. Ik kende hem niet, dus ik kon daar niet over oordelen. En dankzij die vreselijke blessure zullen we het waarschijnlijk ook nooit meer weten. Maar dat er ook toen al gezegd werd dat hij veel te duur was, vooral uit Belgische hoek, dat is gewoon zo.

14 juli 2020 om 12:43

Heb je wel gelijk in ja. Dat werd inderdaad al snel duidelijk dat er flink teveel betaalt is. Overmars is een perfecte verkoper maar af en toe gaat hij toch ook wel flink de mist in.

14 juli 2020 om 12:12

Misschien omdat er eerder vandaag al een artikel kwam in de geruchtenmolen over deze jongen waarin geen prijs genoemd werd? Fijne dag nog Bas

Lijkt me een goede speler. Vraag me alleen af waar hij moet komen te staan.

Huh heb dit helemaal nog niet voorbij zien komen. Iemand die wat meer info heeft over de speler? 8,5 miljoen vind ik nogal een bedrag voor een speler uit zo’n competitie. Hoop niet op een 2e Bandé.

14 juli 2020 om 10:31

Hij loopt 1 op 2 dus opzich wel een scorende jongen. Maar met Traoré, Brobbey en Hansen heb je 3 jongens die maar wat graag minuten in het eerste willen maken. Ik heb sterk het vermoeden dat hier wordt voorgesorteerd op het vertrek van Brobbey en Hansen, ze willen niet verlengen en als je dan 8 mil uittrekt voor een spits dan kiezen zij zeker eieren voor hun geld.

14 juli 2020 om 10:37

Brobbey zou kunnen maar ik zag laatst een bericht dat ze toch tot elkaar gekomen waren. Maargoed welke talenten dat precies waren stond er niet echt bij

14 juli 2020 om 10:38

Alleen speelt deze jongen vaker als middenvelder dan als aanvaller, zie trouwens Hansen zeker niet vertrekken bij Ajax. Die gaat gewoon bijtekenen en komend seizoen basisspeler in Jong Ajax zijn. Deze Kudus speelde laatste 2 seizoenen 28 wedstrijden op het middenveld (cvm, CM of Cam) en 22 wedstrijden als spits of valse spits.

14 juli 2020 om 10:34

Stond ook in de wandelgangen een uurtje geleden. Op youtube had ik hem al even bekeken ( zegt weinig weet ik ) maar ziet er wel leuk uit. Dacht eigenlijk wel dat het om een miljoentje ging ofzo dus dit is wel fors

14 juli 2020 om 11:23

Beetje raar dat Overmars eerst deze week openbaar maakt dat een heleboel jeugdspelers hun contract niet willen verlengen omdat ze zich, geheel terecht, grote zorgen maken over die 'kansen die ze bij Ajax altijd krijgen', waarna bekend wordt dat Ajax nog even voor bijna tien miljoen een nieuwe spits haalt. Beetje klap in het gezicht van die jeugdspelers.

14 juli 2020 om 11:46

Als de kans er ligt en ze hebben hem goed geanalyseerd en het blijkt een toptalent te zijn, waarom zou je hem dan niet nemen? Het is klote voor die jeugdspelers, maar Ajax is niet meer het Ajax van pakweg 10 jaar geleden. Als de huidige jeugd echt zo goed is als men doet zeggen, dan komen die er heus wel.

14 juli 2020 om 11:46

1. Dit is geen spits maar een middenvelder die soms als valse spits gebruikt kan worden.2. Deze week kwam juist naar buiten dat Overmars en de jeugdspelers dichter tot elkaar kwamen.3. 'geheel terecht' presenteer jij nu als feit, maar dat is het niet. Bij Ajax stromen elk jaar zat jeugdspelers door naar het eerste elftal, dit jaar Dest, Gravenberch en Traore. Aankopen Alvarez, Magallan en Marin zijn gewoon door jeugdspelers uit het elftal gespeeld, dusja.4. Er is niet bekend dat Ajax voor tien miljoen een nieuwe speler haalt, het gerucht gaat dat Ajax dicht bij het aantrekken van een nieuwe speler voor 8,5 miljoen is. Er is nog helemaal niets definitief. Als alle spelers komen waar Ajax aan gelinkt wordt kun je inderdaad de jeugdopleiding wel opdoeken, want dit is al zeker de 12e buitenspeler die Ajax deze zomer zou gaan halen.

14 juli 2020 om 12:20

Waarom niet nemen? Omdat je al een heleboel goed geanalyseerde toptalenten in huis hebt, deze speler dus ook de kansen van die al aanwezige toptalenten in de weg staat en het nogal een uitgave is, bijna negen miljoen, terwijl je dus, dát is mijn punt, al een aantal jeugdspelers rond hebt lopen die datzelfde predicaat hebben. Is toch een logische observatie? Waar heb je dan al die jeugdspelers voor? Als je toch vooral aankoopt? En dat het Ajax van nu anders is an Ajax tien jaar geleden, dat geloof ik best wel. Maar dat bevestigt toch exact mijn punt? Dat er dus kennelijk, anders dan voorheen, veel minder kansen liggen bij Ajax voor jeugd dan voorheen? Dat is exact wat ik zeg!

14 juli 2020 om 12:31

1. Dat is de vraag, ik lees en hoor diverse dingen. Los van die discussie, het komt op hetzelfde neer. Welke linie ook, je haalt hiermee toch een speler die speeltijd van een jeugdspeler in die linie weg als je hem haalt? 2. Dichter tot elkaar ja? Dus de contracten worden morgen/volgende week/volgnde maand/volgend jaar/wanneer? getekend? De pointe van mijn opmerking is dat die jeugdspelers niet staan te springen. Want ze maken zich zorgen. En nogmaals, dat is niet onterecht. Dat is geheel terecht. Voorheen waren die kansen vanzelfsprekend. Nu al een jaar of drie niet meer. Die jongens zien dat. En als ze dan ook nog zien dat dit soort spelers gehaald worden, geloof jij dan werkelijk dat zij denken 'joh, al halen ze nog drie spelers, ik speel bij Ajax en dús krijg ik kansen'??? No way!3. Tja, ach, deze discussie voer ik al twee jaar. Ik merk dat Ajaxsupporters waar het om dit onderwerp gaat nogal lange teentjes hebben en direct in de verdediging springen als dit onderwerp ter sprake komt. Ik bedoel niet eens zozeer jou persoonlijk, ik ken jou als wat genuanceerder dan dat. Maar ook voor jou geldt, ben eens realistisch. Onder Frank de Boer was speeltijd bijna gegarandeerd voor de jeugdspelers. Recentelijk is de geldkraan opengedraaid en zijn er spelers van een hoog niveau gekomen. En daarmee is de speeltijd voor de jeugdspelers geslonken. Dat is onvermijdelijk. Wat sommige Ajaxfans beweren 'altijd kansen en speeltijd' staat gewoon op gespannen voet met de werkelijkheid. Je kunt niet spelers als Tadic, Blind, Babel, etc. halen en dan met droge ogen volhouden dat jeugdspelers daarnaast ook nog speeltijd krijgen. Dat bestaat niet, sorry. Je mag echt maar elf spelers n en drie spelers wisselen. Meer gaat niet. En Ten Hag gaat geen risico's nemen en jeugdspelers opstellen, die kiest zijn beste spelers omdat hij moet winnen. Sorry, maar dit is echt geen discussie voor mij. En, als ik de reacties van die jeugdspelers zelf lees (en zij hebben dagelijks met deze realiteit te maken) dan zien zij exact wat ik zie en niet wat de supporters zien. Vandaar dat ze hun contracten niet verlengen. 4. Ik zei niet tien miljoen ik zei'bijna tien miljoen'. Tel trouwens de fees voor de makelaar en tekenbonussen erbij en dan zit je dik over die tien miljoen, maar dat terzijde. Ik zal niet flauw zijn, 8,5 genoemd. Dat is bijna tien. Maar inderdaad, het is niet definitief, daarin heb je wel gelijk. Het gaat, zoals ik ook duidelijk aangaf, om het idee.

14 juli 2020 om 12:46

Valt wat voor te zeggen en dat soort opmerkingen ga je nu non stop krijgen vermoed ik. Als Psv of Feyenoord een speler koopt kun je toch precies hetzelfde zeggen? Tja ik vind het ook een beetje bekrompen allemaal. Salaris inleveren hadden ze niet moeten doen.

14 juli 2020 om 12:59

Ik bedoelde niet de discussie aan te gaan over wat nou de exacte prijs is, ik bedoelde aan te geven dat het voorlopig nog maar een gerucht is. En zijn positie is relevant in de zin dat als hij een spits is, hij een aantal van je grootste talenten in de weg loopt. Als hij een middenvelder is veel minder. Verder: Ik snap wel waar je vandaan komt, ik ben het er alleen niet helemaal mee eens. In de tijd van Frank de Boer was er 0 geld en dus werd letterlijk alles opgelost met een jeugdspeler. Is dat nu anders? Ja, absoluut. Als dat je punt is, dan heb je helemaal gelijk. Maar dat was ook wel een uitzonderlijke periode, in mijn gehele leven als Ajaxsupporter is dat nooit zo extreem geweest. Ajax klopt zichzelf graag op de borst als opleidingsclub, en dat is tot een zekere hoogte ook wel waar. Maar uiteindelijk is Ajax ook gewoon een club die spelers koopt, zoals elke profclub, en dat altijd heeft gedaan. Maar jeugdspelers krijgen toch nog steeds kansen? Ik noemde 3 jeugdspelers die zich dit seizoen in het elftal hebben gespeeld. Als je kijkt wat er nu bij de eerste selectie zit, dan is dat voor een heel groot deel spelers die in de jeugd hebben gespeeld (ik zeg bewust niet eigen jeugd omdat je dan een heel ander soort discussie start). Daarnaast vind ik dat het ook aantoont dat jeugdspelers kansen krijgen als je ziet dat de afgelopen jaren aankopen die niet renderen zonder schroom vervangen worden door jeugdspelers. Alvarez, Magallan, Labyad, Marin, Orejuela, Kristensen. Allemaal ingehaald door spelers uit de opleiding. Volgens de statistieken van VI heeft alleen AZ dit seizoen meer speeltijd aan jeugdspelers gegeven dan Ajax. Ik begrijp dat statistieken niet alles zeggen (ik heb bijv. geen idee of VI Blind als jeugdspeler rekent, wat hij natuurlijk niet is in deze discussie), maar het geeft toch wel iets aan. Als je goed genoeg bent kom je er echt wel. Dus ik snap wat je zegt, en ik zeg niet dat het volledig onterecht is. Ik ben het er alleen niet helemaal mee eens.

14 juli 2020 om 13:17

@constant Kante, ben het hier in tot op zekere hoogte met je eens. An sich is deze speler niet benodigd gezien de concurrentie die er al is in de selectie. Persoonlijk verwacht ik dat o.a. de volgende spelers zullen vertrekken. Dest, Veltman, Botman, Magallan, Tagliafico, Eiting, Ekkelenkamp, Labyad en Marin. En vanuit jong Ajax o.a. nog Johnson, Kuhn en nog een aantal. Daardoor komt er ruimte in Ajax1/jong Ajax voor Timber, Schuurs/alvarez, Salah-Edinne, Taylor, Unuvar, Jensen, Brobbey, Hansen. Mocht het rijtje spelers benoemd weg gaan dan kan Kudus er prima bij, graag zelfs.

14 juli 2020 om 14:31

@D-Bergkamp verwacht je dat die spelers gaan of hoop je dat? Want ik heb niet het idee dat Ajax spelers als Eifting, Ekkelenkamp en Labyad weg gaat doen. Veltman en Nico worden stap gegund. Magallan, Johnson en Kuhn lijken me uitgespeeld. Marin twijfel.

14 juli 2020 om 14:43

De jeugd krijgt heus wel de nodige kansen, maar alleen de echte daadwerkelijke toptalenten zullen Ajax 1 halen. Daar willen we toch ook naartoe? Dus als Naci echt zo enorm goed is, komt hij er echt wel. Maak daar maar geen zorgen over. Zie het ook van de positieve kans: de jeugd heeft genoeg concurrentie lopen. Concurrentie zal voor velen zorgen om nog harder te knokken om in Ajax 1 te komen. Daarbij kan het ook nog eens zo zijn dat spelers vertrekken bij Ajax, dus vooraf inkopen zie ik alleen maar positief in.

14 juli 2020 om 14:58

@constant kante Ik begrijp je punt, maar wat je zegt klopt maar deels.ten Hag laat naar verhouding net zo veel (zelfs iets meer) spelers uit de jeugd debuteren als Frank de Boer (13 in iets meer dan 2 jaar vs 25 5.5 jaar), en er stromen nog steeds spelers door naar de basis. Dus kansen krijgen ze wel degelijk.onder Frank de Boer kregen spelers inderdaad wel meer speeltijd. Dus langs die kan zou je kunnen zeggen dat ze wel kansen krijgen alleen niet zo veel als in die tijd. Er werden toen ook elk jaar een paar aankopen gedaan alleen voldeden die vaak niet. Met als gevolg dat Ajax gedwongen was om spelers als Anita, Ebicillio, Lukoki, Ozbiliz, van Rhijn, Fischer (na zijn blessure), Dijks e.d. maar te laten spelen. In zo'n elftal wordt je als speler ook niet beter. Tot nu toe heb ik niet het idee dat aankopen onder Ten Hag direct een streepje voor hebben. Hij zette niet voor niets zijn eigen aankopen (labyad en marin) naast het elftal, en er zijn onder ten hag ook een paar backs gehaald die door jeugdspelers uit de basis werden gespeeld.

14 juli 2020 om 15:50

London. Precies! Kan zo zijn dat evenveel spelers 'speeltijd' krijgen als destijds, maar heb jij ook de absolute aantallen speeltijd per speler? Evident is dat waar het nu gaat om soms maar maximaal 15 minuten (bij wijze van spreken) het destijds ging om spelers die gewoon basis speeltijd kregen of daadwerkelijk basisspelers waren. Want inderdaad, destijds had die selectie niet de kwaliteit die het nu heeft. Er is dus ook een logische verklaring voor deze ontwikkeling. En ook het succes dat daarbij hoort en past, vooral Europees. Het punt waar ik tegen ageer is de vanzelfsprekendheid waarmee Ajaxsupporters momenteel heel simpel en zonder naar de feiten te kijken roepen hoeveel 'kansen de jeugd altijd krijgt'. Ik zie een veel genuanceerdere realiteit namelijk. En vandaag zijn wer gelukkig een aantal Ajaxsupporters die bereid zijn wat breder en neutraler naar deze materie kijken en echt wel, zoals jij, durven onderkennen dat de situatie bij Ajax gewoon veranderd is. Ik hecht daar nog niet eens een waardeoordeel aan trouwens. Ik vind het niet 'slecht' van Ajax of wat dan ook. Ik stel alleen vast. En ik stel ook vast dat mijn vaststelling bij sommige mensen pijn doet en dat het lastig is voor ze om deze realiteit onder ogen te zien. Ik herinner me een stuk in De Telegraaf van paar maanden geleden waar het exact over dit onderwerp ging. Massaal begraven die journalist door Ajaxfans. Wat die man gerookt had, of die niet moest worden opgenomen, etc. etc. Totale ontkenning. Nou, dat slaat nergens op. Maar jouw reactie en die van diegenen vlak voor je vind ik prima replieken. Zo komen we ergens!

14 juli 2020 om 18:43

Ik heb helaas geen statistieken over minuten, maar gezien de basis teams van nu en toen moeten die destijds hoger geweest zijn. Ik zou veel liever hebben dat Ajax wijst op de kwaliteit van de groep. Zelf denk ik dat het geen toeval is dat de meest succesvolle lichtingen jeugdspelers van de afgelopen 20 jaar (die van vd vaart - sneijder en nu met de Ligt-de Jong) spelers waren die terecht kwamen in een selectie die naast eigen jeugd ook eravring had en een aantal andere talenten met exceptionele kwaliteiten.overigens ben ik het niet direct eens met die jongens dat ze geen kans gaan krijgen omdat ik denk dat ze meer talent hebben dan een aantal spelers die nu op de bank zitten. Maar waar ze wel gelijk in hebben is dat de selectie aan alle kanten uitpuilt en dat dat voor hun niet mee helpt om bij het eerste te trainen. Wat dat betreft mag Ajax ook wel eens flink gaan doorselecteren door afscheid te nemen van spelers als Marin, Labyad, Magallán, Johnsen, Pierie en toch ook van een aantal spelers uit de eigen jeugd (al dan niet tijdelijk) zoals Danilo of Ekkelenkamp.

14 juli 2020 om 22:08

@MrKrillin, Labyad mocht afgelopen jaar al vertrekken maar wilde niet. Eiting mag verhuurd/verkocht worden aangezien hij speelminuten eist. Ekkelenkamp mag ook (tijdelijk) vertrekken doordat Gravenberch verlengd heeft. Dest bij een acceptabel bod, Veltman+Tagliafico word gegund. Kuhn is al weg, Magallan mag uiteraard en Johnson is ook bekend.

Ik ken de speler niet, maar ik heb juist het gevoel dat Ajax in de jeugd in de leeftijd 17-19 veel aanvallende talenten heeft zitten. Ook talenten die twijfelen of ze bij moeten tekenen. Ik kan mij voorstellen dat deze talenten ook vraagtekens bij deze aankoop gaan zetten. Van de andere kant is dit top voetbal. Je zult de strijd aan moeten gaan. Echter kun je je wel afvragen of een gekochte speler niet eerder kansen krijgt dan eigen jeugd. Dit om een aankoop te verantwoorden.

Ik kan mij er eigenlijk niks bij voorstellen dat je met Traore, Tadic, Huntelaar voor in de spits en in de jeugd nog Brobbey, Danilo en Hansen nog een jonge spits van 19 jaar gaat halen voor 8,5 miljoen waarvan je nog maar moet zien of hij aanmerkelijk beter is dan wat je al hebt rondlopen.

14 juli 2020 om 10:33

Dit is niet echt een spits. Het is meer een valse spits/cam.

14 juli 2020 om 10:38

Iets wat Ajax momenteel ook totaal niet nodig heeft met een Promes, Anthony en Lang in de selectie. Een van de Beek die het beste is als CAM en zelfs Gravenberch die op die positie prima uit de voeten kan. Los van een Tadic die er ook kan spelen en we hebben zelfs nog Labyad rondlopen.

14 juli 2020 om 10:58

Eens, maar hij gaat dus zeker niet de ontwikkeling van de spelers die je in eerste instantie noemde in de weg lopen. Daarnaast vind ik Lang gewoon echt niet goed genoeg, Antony weet je nog niet hoe dat gaat uitpakken en Promes vind ik geen 10. Donny en Gravenberch zijn inderdaad wel het beste op 10.

14 juli 2020 om 11:08

Het kan natuurlijk zijn dat ze aanvoelen dat Donny gaat vertrekken. Misschien alvast voor hem dus ingekocht.

14 juli 2020 om 11:16

Dat vind ik wel erg gemakkelijk met 'antony weet je nog niet hoe dat gaat uitpakken'. Alsof we dat met meneer Kudus wel weten. Dat is net zo afwachten als Antony. Ook Kudus zal tijd nodig hebben om te wennen aan een nieuwe omgeving en van hem mag je ook niet verwachten dat hij er direct staat. Tegen die tijd dat hij er staat had je net zo goed eigen jeugd kunnen doorschuiven. Als hij geen directe versterking is moet je hem gewoon niet halen, los van het feit dat ik uberhaubt betwijfel of je hem moet halen. Zorg eerst eens dat je een paar van de spelers die ik heb opgenoemd kwijtraakt.

14 juli 2020 om 11:48

@Master D; ik heb liever dat Ajax alvast inkoop en dan spelers van de hand doen dan andersom. Dan is Kudus misschien wel weer weg.

14 juli 2020 om 11:53

@Janter, als het de opvolger van Van De Beek moet zijn, is het ook meteen einde verhaal voor Marin. Ik vind het dus ook maar een vreemde transfer. Enerzijds zit je wel wat eigen jeugd in de weg en anderzijds schrijf je er een speler waar je 12.5 miljoen voor betaald hebt af.

14 juli 2020 om 12:33

Mee eens! Als je alles optelt bij elkaar is dit een rare transfer. Tenzij dit de nieuwe Zlatan, Ronaldo of Robinho blijkt natuurlijk. In dat geval is het een prima transfer. Maar nee, jeugd in de weg zitten én al gedane peperdure aankopen afschrijven.

14 juli 2020 om 14:34

@Constant "peperdure aankopen afschrijven" Nou gelukkig verkoopt Ajax aantal miskopen nog tegen klein verlies of zelfs quitte. En anders worden ze gecompenseerd door verkoop van net-niet jeugd als Sierhuis en Botman.

14 juli 2020 om 14:46

@lierse1997; hoezo einde verhaal? Laat ze maar lekker concurreren. Ajax is geen liefdadigheidsinstelling, maar een club waarbij ik de beste 11 op het veld wil zien lopen. Het is maar de vraag of Marin uberhaupt in dit Ajax past. Ik hoop het, maar heb zo mijn twijfels na afgelopen seizoen.

Lijkt me dan toch dat er iemand verkocht moet worden

14 juli 2020 om 15:53

Drie aanvallende middenvelders????? In de voorbereiding tegen Harkemase Boys wellicht. Maar daarna heeft hij nagenoeg het gehele seizoen gewoon keurig met twee controleurs (dus verdedigende middenvelders) gespeeld en een nummer tien. Nooit, echt never nooit met 'drie aanvallende middenvelders'.

8 miljoen voor een 19-jarige centrumspits? Nou, ik kan niet wachten op de volgende berichten waarin Raiola als geldwolf wordt weggezet omdat Brian Brobbey zijn contract niet gaat willen verlengen.

14 juli 2020 om 10:39

Het probleem met Raiola is dat hij de spelers nooit naar clubs brengt waar de kans op speeltijd groter is. Dan kan je het wel hebben over een beter plan of iets dergelijks, maar dan is de drijfveer toch geld. Kies dan voor een Heerenveen ofzo, waar de kans op speeltijd veel groter is.

14 juli 2020 om 12:55

@dumbell, maar dan moet Brobbey ook zoiets maar willen. Hij kan ook denken, als ik toch bij Ajax nog een paar jaar niet in het eerste kom dan kan ik net zo goed naar het buitenland gaan waar ze me miljoenen betalen om geduld te hebben tot mijn 21e/22e.

14 juli 2020 om 14:00

Maar dat is precies wat ik zeg. Prima als je voor het geld kiest, maar kom er dan ook eerlijk voor uit. Bij Ajax speel je als je goed genoeg bent. Kijk naar de aankopen die geen speeltijd krijgen. Magallan, Marin, Kristensen, Bandé en Labyad voldoen niet en speelden dus ook niet. Als je als jonge speler de concurrentie niet durft aan te gaan, kan je beter vertrekken.

14 juli 2020 om 12:55

Heeft wedstrijden daar in de spits gespeeld, maar ook vanaf rechts of centraal op middenveld. Meer een 10 dan een spits imo, waar Brobbey echt een puntspeler is. Deze jongen is veelzijdig, kan op meerdere plekken spelen. Of het een logische aankoop is en een terecht bedrag, dat durf ik niet te zeggen. Maar in geval van Brobbey hoeft dit niet een directe concurrent te zijn. En aan de andere kant, als brobbey zoveel eisend is (speeltijd en salaris), dan kan je als ajax zijnde ook zeggen “voor jouw tien andere, ga dan maar”. Ajax is degene om wie het moet gaan, niet om een individu. Trouwens ook hierin, Brobbey zijn goed recht allemaal hoor, die moet doen wat voor hem goed voelt en daarin zal ik nooit een speler iets kwalijk nemen.

14 juli 2020 om 14:14

Het punt is dat we nog niet zo lang geleden te horen hebben gekregen dat de jeugdspelers die net 18 zijn geworden perspectief missen bij Ajax, waardoor ze twijfelen om bij te tekenen. Mede door rare misperen waar veel geld voor is uitgegeven zijn de plekken schaars geworden. Dat is op zich prima als er geen talentvolle jeugd aan zit te komen, maar nu er wel een talentvolle lichting aan komt zitten er veel plekken vol. Dan gaat het mij er niet zozeer om of het Brobbey is die er een externe concurrent bij krijgt of bijvoorbeeld Taylor, maar zo lang je een Ekkelenkamp ook nog rond hebt lopen is het toch apart om er maar weer een nieuwe speler bij te kopen? Loos eerst eens wat spelers zodat er altijd plaats is voor talentvolle jeugdspelers als ze op de deur gaan kloppen, in plaats van dat ze daardoor niet bij gaan tekenen.

14 juli 2020 om 14:38

@Misseva " die net 18 zijn geworden" Maar Brobbery is nog geen 18. Raiola zou ook kunnen zeggen -stel deze aankoop wordt als spits gehaald, wat dus niet zo is - die jongen is 19/20 en als hij goed doet binnen 2 seizoenen verkocht worden. Brob doel voor komende tijd: dit seizoen de KKD ruineren en winterstop mee op kamp met selectie en debuut in een beker wedstrijd. Volgend seizoen veel invalbeurten en aantal beker wedstrijden. Na dat seizoen verkoopt Ajax Mohammed en wordt jij voor de komende 2 seizoenen vaste spits van het 1e. Daarna pakken we transfer.

14 juli 2020 om 15:24

Krillin, Brobbey is al een klein half jaar 18. Dat betekent dat er al een klein half jaar geen nieuw seniorencontract is ondertekend.

14 juli 2020 om 15:55

Klopt, Brobbey is van februari 2002, dus hij is allang 18! Overigens, wisten jullie dat de middelste naam van Brobbey 'ebenezer' is?? Scrooge dus, .... Leuk feitje.

Ik zie er meer een middenvelder in eigenlijk, is ook de positie waar hij meeste wedstrijden heeft gespeeld maar stond laatste half jaar veelvuldig als soort valse spits te spelen en is daarom als aanvaller getypeerd lijkt me. Heeft benen als boomstronken, goede acceleratie, gebruikt lichaam goed om spelers van de bal te houden en kan mannetje of 2 uitspelen op snelheid om zo 20m op te schuiven op het middenveld. Zie hem realistisch gezien meer als optie voor de 10 positie dan als spits op dit punt, misschien zelfs nog iets minder ver naar voren. Iemand vergeleek hem al met Moussa Dembele die ook vaker als aanvaller speelde toen hij uit België kwam, heeft wel iets van hem qua gebruik van lichaam. Hoop dat ze hem tot een soort nummer 8 voor Ajax gaan omturnen.

14 juli 2020 om 10:32

@wolterx, dat staat dan wel redelijk haaks op de plannen met Gravenberch neem ik aan? Of gaat Ajax daar echt een 6 van proberen te maken (hoop het niet). Zolang ze in deze speler een 10 of een 8 zien gaat die in beide gevallen Gravenberch in de weg zitten. Tegelijkertijd kunnen we dan een vertrek van Marin ook wel opschrijven. Ondanks dat ik het een goede speler vind met potentie, zou ik de aankoop niet begrijpen.

14 juli 2020 om 10:50

Ik verwacht dat Gravenberch meer defensief is in ogen van de club, wat ik toch ergens zonde vind. Hij heeft na Ziyech en Promes in 90' matrix beste cijfers voor passes die resulteren in een kans, zelfs meer dan Tadic nog. Hij scoort belachelijk goed op zijn dribbels en brengt bal vaak de 16 in, zie dat soort kwaliteiten persoonlijk liever in meer aanvallende rol. Maar Ajax gebruikt hem nu bijna 2 jaar in die dubbele 6. Geen idee hoe kneedbaar deze Kudus nog is maar als hij defensief zijn mannetje staat hoeft het geen probleem te worden om met Gravenberch te spelen, als ze allebei te traag omschakelen heb je wel echt een probleem. Al sluit ik niet uit dat Gravenberch komend seizoen vaste basisspeler is en zich in kijker speelt in buitenland en volgende zomer al transfer kan maken.

14 juli 2020 om 11:01

@wolterx, vanwege dezelfde redenen ga ik er van uit/hoop ik dat Gravenberch meer in een aanvallende rol word gebruikt en er een 6 aangetrokken word. Daar in verschillen we niet van mening denk ik. Vandaar dat dit een vreemde aankoop zou zijn in mijn ogen. Met Vd Beek, Gravenberch, Marin, Ekkelenkamp en eventueel Tadic/lang hebben we voldoende spelers voor de 8/10 positie. Terwijl Unuvar, Jensen, Giovanni en Taylor nog in Jong spelen komend jaar. Regeer is nog te jong en Timber gaat het niet redden denk ik. Desondanks ruim voldoende (kwalitatieve) opties voor twee posities.

14 juli 2020 om 11:13

Wat Kudus wel heeft dat andere namen niet hebben is enorme dosis snelheid. Hij is heel pressresistent, kan mannetje uitspelen en is heel snel (snelheid icm fysiek maakt hem lastig van bal te krijgen) wat dat betreft wel andere skillset dan meeste middenvelders die we hebben. Eigenlijk komt Gravenberch dan nog dichtste bij en dat is meer een gracieuze speler dan powerplayer zoals Kudus. Ik zie echt wel een overeenkomst met Moussa Dembele in het begin bij Willem II, die kwam ook als fysiek sterke dribbelaar die vaak in aanval speelde maar niet gek veel scoorde. Bleek uiteindelijk geweldenaar op het middenveld met zijn fysiek en dribbel, vond dat echt een wereldklasse speler bij Tottenham. Zou me niets verbazen als Ajax dat beeld bij Kudus ook heeft, zelf komend seizoen veelal wisselspeler zijn en jaar erna als middenvelder aansluiten. De aankomende talenten zijn allemaal minder fysiek en vooral atletisch dan deze jongen, wat dat betreft voeg je wel iets toe dat je mist. Alleen zie ik persoonlijk liever een specialist op 6, maar wie weer verrast Ajax mij. Dolberg was ook een linksbuiten die ze spits hebben gemaakt en Sinkgraven als linksback vond ik ook zeker geen slecht plan, net als Schone op 6 uiteindelijk top was. Dus ik laat me verrassen.

14 juli 2020 om 11:36

Enfin, exit Marin en Ekkelenkamp. Lang ook denk ik. VdBeek lijkt me ook. Tadic vind ik minder op 10. Brazilianen zullen wel geduchte concurrenten worden voor Unuvar, Jensen, Taylor. Gravenberch helaas minder (want 6), zou me idd wel aanvallender willen zien

14 juli 2020 om 12:23

Ik denk inderdaad dat het plan is om hem rustig te brengen komend seizoen en het jaar daarna als basisspeler wordt gezien om iemand te vervangen. Een 19 jarige speler uit Denemarken zal denk ik nog niet worden gezien als basisspeler. In mijn ogen prima, omdat we niet heel veel aanvallend ingestelde middenvelders hebben. Eigenlijk alleen Van de Beek, Gravenberch en Labyad, waarbij het de vraag is Van de Beek blijft. Zou prima zijn als hij als back-up van Van de Beek gehaald is en rustig kan wennen. Ken hem verder helemaal niet, dus geen idee op welk niveau hij momenteel zit.

14 juli 2020 om 12:57

@gj7300, sowieso zal Ajax moeten gaan ruimen in spelers en zullen er een aantal weg willen. Kotarski verhuren, Veltman wil weg, Tagliafico wilt weg, Dest wilt weg. Magallan, Eiting, Ekkelenkamp, Marin, Labyad, Bande, Kuhn, Johnson moet je allemaal zien te slijten. Ruimte creeeren voor de doorstroom vanaf Jong Ajax voor de talenten. Dan blijft er ook ruimte voor een aankoop als Kudus. Alleen vrees ik dat de spelers die je kwijt wilt raken niet zo snel weg te krijgen zijn.

14 juli 2020 om 13:01

@wolterx, het halen van Kudus onderstreept wel de argumenten van o.a. Raiola dat er te weinig toekomst perspectief word geboden aan talenten van Ajax. Wanneer deze dus gehaald word zullen er ook een aantal spelers tot ene vertrek moeten geholpen worden. Kuhn, Johnson, Labyad, Ekkelenkamp, Eiting, Marin, Bande, Magallan moet je allemaal wel kwijt gaan raken. Terwijl een verkoop van Botman en Veltman ruimte gaat bieden aan Schuurs/alvarez.een speler die op de 8 positie kan is welkom om samen met Gravenberch te vechten. Dan blijft nog wel de kwetsbare 6 positie over die opgevuld moet worden.

14 juli 2020 om 15:17

@wolterx; ergens doet Kudus me denken aan Ndombele, al heb ik Ndombele niet heel vaak gezien ofzo. Krachtig, dribbelaar, gebruik van trucs, snelheid... vind Kudus dus vrij uniek. Het lijkt me naar aanleiding van een filmpje die ik over hem zag geen tikkie breed en tikkie terug speler.

14 juli 2020 om 15:56

Eiting verhuren aan Heracles lijkt mij een uitstekend plan. Dat is de club waar hij thuishoort ook, qua niveau. Dat Ajaxsupporters hem nog zien als basisspeler voor Ajax vind ik echt bizar.

Waarom krijgen clubs als PSV en Ajax dan in godsnaam belastinggeld om hun personeel te betalen? PSV gaat sowieso kopen en Ajax ook, een of andere jeugdspeler voor 8 miljoen. Misschien beetje off-topic maar het is toch niet uit te leggen dat je overheidssteun gaat vragen met zoveel miljoenen op de bank en dan vervolgens weer miljoenen gaat zitten uitgeven??

14 juli 2020 om 10:33

Bij Ajax is het sowieso niet echt uit te leggen, die staan er financieel behoorlijk goed voor. Ze zullen ongetwijfeld geraakt worden doordat ze inkomsten mislopen, maar spelers doen ook al een loonoffer.en dan wel miljoenentransfers doen, dat is inderdaad niet te verklaren.

14 juli 2020 om 10:45

Het is wel uit te leggen, maar weinigen willen het begrijpen. Bedrijven die inkomsten mislopen mogen compensatie voor loon aanvragen, ongeacht hoe je ervoor staat. Heeft Ajax het per se nodig? Nee! Heeft Ajax er recht op? Ja. Ik krijg voor mijn dochter de eigen bijdrage van de kinderopvang terug. Ik heb dat geld nu niet nodig en zou ook zonder die teruggave kunnen. Wordt ik dan straks ook door iedereen aangesproken als ik een nieuwe auto koop?

14 juli 2020 om 10:54

Ja dus in principe is het gewoon een fout vanuit de overheid? Te makkelijk deze regeling open stellen voor bedrijven of particulieren die het totaal niet nodig hebben. Ik leg de schuld ook niet perse bij Ajax of PSV maar ik vind het toch vreemd dat in deze tijden er constant geklaagd wordt door de overheid dat er weinig geld is en dat de burger maar weer moet bloeden. Maar aan de andere wel met miljoenen wordt gesmeten aan onzinnige dingen.. we wisten natuurlijk allang dat al die bestuurders denken dat je 1 euro, meerdere keren kan uitgeven..

14 juli 2020 om 11:33

Hoezo een fout? Dit is een kleine compensatie voor veel groter geleden schade. En als we het verder trekken dan krijgt Ajax hiermee voor een keer hun eigen betaalde belasting voor een deel terug.

14 juli 2020 om 10:45

Tot nu toe heeft PSV nog niets gekocht. Mijn verwachting is dat er geen inkomende transfers zullen plaatsvinden, tenzij er eerst verkocht wordt.

14 juli 2020 om 10:48

Met die redenatie kunnen alleen clubs die er een zootje van hebben gemaakt, aanspraak maken op een steunfonds. Het zou juist onlogisch zijn als clubs (/bedrijven) met een goed beleid, nu zelf maar alle klappen op moeten vangen. Daarnaast moet je als club(/bedrijf) wel blijven investeren, om in de toekomst weer geld te maken. Als je dat nu allemaal stil zet, heb je daar nog jaren last van.

14 juli 2020 om 10:56

@tilburg013: Ik begrijp absoluut je punt en ben het er grotendeels mee eens. Het is alleen wel iets genuanceerder. Per personeelslid is er een max vergoeding per maand (bruto iets van 9.000 euro dacht ik) en wordt bovendien vooral ingezet voor kantoorpersoneel (je kan alleen niet specifiek aangeven deze mensen wel, deze mensen niet). De regel instellen dat je geen transfers mag doen als je steun krijgt, dan kan geen enkele club in Nederland zich versterken en zullen er wel mensen weg gaan. Steun je alleen de clubs in nood, dan werk je als overheid mee aan oneerlijke concurrentie. Ik had het inderdaad wel chique gevonden als Ajax de steun had geweigerd, maar het is natuurlijk wel gewoon keiharde business. Zomaar euro's laten liggen doet bijna niemand.

14 juli 2020 om 10:56

Met die redenatie zouden alle clubs hun geld moeten inleveren, want elke club gaat wel een paar spelers halen deze zomer. Ook willem 2 gaat straks een speler van een paar ton halen, benieuwd of je vindt dat zij dat geld ook moeten inleveren. Daarnaast zou het belachelijk zijn als je alleen kan profiteren van deze regeling als je wanbeleid hebt gevoerd de afgelopen jaren. Ajax heeft er alles aangedaan om ZELF gezond te zijn terwijl ado alleen op de been kan blijven door aanbetalingen naar een externe investeerder te sturen. Dan straf je Ajax voor gezond beleid voeren en beloon je ado voor wanbeleid.

14 juli 2020 om 11:09

Het gaat hier totaal niet over clubvoorkeur maar over verspillen van geld. Dit is hetzelfde als overheidssteun geven aan een multi-miljonair. Dat slaat gewoon nergens op.. hierboven is al aangegeven dat ik de clubs weinig kwalijk neem maar dat ik het raar vind dat je overheidssteun krijgt terwijl je nog een hele dikke spaarrekening hebt en veel geld uitgeeft. @4ever4ajax legt het bijvoorbeeld al duidelijk uit. Heeft niks te maken met een sneer richting Ajax of PSV maar meer richting de overheid.. voor mij valt dit namelijk amper uit te leggen, als ik zie hoeveel bedrijven er al failliet zijn gegaan of hoeveel mensen er nu meer naar de voedselbank moeten, dan spreekt dit elkaar gewoon erg tegen. Overigens heeft Willem II amper iets ontvangen, aangezien ze niet super veel personeel in dienst hebben.. gaat volgens mij om 9 ton. En Willem II spelers kopen? Dat gebeurd echt vrijwel nooit. De laatste 10 jaar heeft Willem II, 1.4 miljoen uitgegeven aan transfers. Wij doen het altijd met vrijwel gratis selecties, kopen eigenlijk nooit spelers..

14 juli 2020 om 11:39

Maar deze transferperiode heeft willem 2 al 9 ton uitgegeven aan ndayishime en owusu. Maakt mij verder niks uit hoor, maar dat is gewoon precies wat Ajax doet (nieuwe speler kopen), maar dan op een kleinere schaal. Ben het er wel mee eens dat het geld beter besteed had kunnen worden, maar als je deze regeling treft dan heeft Ajax er net zo veel recht op als ieder andere club.

14 juli 2020 om 11:42

Klopt 9 ton. Dus 9 ton is dit seizoen en jaren daarvoor bij elkaar opgeteld voor 5 ton in 10 jaar.. die transfers waren ook allebei voor Corona.. en nogmaals ik neem Ajax totaal niks kwalijk, want de regeling is er en zij maken daar gebruik van. Ik vind het alleen moeilijk uit te leggen tegen bijvoorbeeld mensen die al jarenlang wachten op een loonsverhoging..

Ik zag de titel van VI en ging uit van een jeugdspeler voor een miljoen om te laten rijpen in de jeugd, maar 8 miljoen is toch aanzienlijk.met de spitsen die er aan zitten te komen zou ik dit niet direct verwachten eigenlijk.het middenveld versterken nu Martinez waarschijnlijk Tagliafico als linksback moet gaan vervangen lijkt me meer een noodzaak.

14 juli 2020 om 10:47

Beetje tendentieuze titel."ajax is dicht bij gewenste versterking van acht miljoen". dan zou ie aan alle wensen voldoen,en echt beter zijn ( versterking) van wat er nu al staat. Hoe weet Ajax dat nou ? hij kan evengoed een beginner zijn die nog een lange weg te gaan heeft voordat ie echt een versterking is.

Eerst 3 miljoen aan staatssteun onvangen en daarna een speler halen van 8 miljoen, je moet het maar durven

Zeer talentvolle speler. Snel, behendig en doelgericht. Hij is meer een second striker dan puur aanvaller of middenvelder zoals hier in de reacties genoemd word. Ik zou die 8 miljoen er ook zeker voor neerleggen als ik Overmars was.

Straks een gevalletje Bandé. Gaat die nog een kams krijgen??

14 juli 2020 om 13:41

Die is eerst nog een jaar verhuurd aan een zwitserse club.

Lekker, nog een speler om naar uit te kijken gezien het bedrag dan. Ben benieuwd wat voor team er gesmeden gaat worden voor komend seizoen.

Lijk me wat overbodig. Ajax moet echt gaan investeren in verdediging en middenveld, daar worden de veldslagen mee gewonnen en tot nu toe dus verloren. Inspelen op vertrek Tagliafico,Donny en Onana kan geen kwaad

14 juli 2020 om 11:05

en Ziyech

14 juli 2020 om 11:13

Onana gaat niet vertrekken. Donny waarschijnlijk ook niet en Tagliafico is ook nog maar afwachten. Daarnaast heeft deze Kudus het merendeel van zijn wedstrijden op het middenveld gespeeld.

14 juli 2020 om 12:30

Dit is ook een middenvelder. Speelt vaker als CM dan als spits. Opvallend genoeg zijn zijn stats (goals+assists) ook beter vanaf CM dan als centrumspits zelfs.

Voldoende aanvallers, al snap ik dat als je overtuigd bent van de kwaliteiten van deze jongen, hem wilt gaan toevoegen aan de selectie. Met in het achterhoofd een eventuele verkoop van -tig keer het aankoopbedrag. Maar ik kan me ook nog de plotselinge aankoop van Bande voorstellen, waarvan niet iedereen direct gecharmeerd was. En dat bleek, ook nog eens getroffen door een ernstige blessure, wat ook niet helpt natuurlijk. Daarnaast, Ajax moet achter de schermen al bezig zijn met een paar aankopen voor de nummer 6 en RCV positie, want anders is men in Amsterdam niet goed op de hoogte van de selectie sterkte. Vorig seizoen bleek al dat de allergrootste aandacht diende te liggen op het volwaardig bezetten van de positie verdedigende middenvelder, aangezien deze niet goed genoeg () kon worden ingevuld vanuit de eigen selectie. Wat ook geldt voor de RCV positie. Schuurs blijft kinderlijke fouten maken, Veltman kan nog net in de Eredivisie - ook nog inzetbaar als rechtsback - en Alvarez is gewoon iemand die de bank warm houdt. Of je moet genoegen nemen met veel minder kwaliteit. Maar misschien is Timber de volgende verrassing. Wordt vervolgd....

14 juli 2020 om 11:11

Alvarez heeft geen fatsoenlijke kans gehad op rcv. Belachelijk om hem nu al af te schrijven.

14 juli 2020 om 12:29

Hij wordt niet afgeschreven, maar valt tot nu toe gewoon tegen, afgezet tegen zijn transferbedrag. Daarnaast geloof ik wel dat hij een prima mentaliteit heeft, maar dat is niet alleen voldoende om in de top van Europa te functioneren.

14 juli 2020 om 12:34

Maar je zegt letterlijk in je comment dat hij "iemand is om de bank warm te houden". Dat is in mijn ogen gewoon iemand afschrijven.

14 juli 2020 om 12:36

Alvarez valt vooral tegen omdat het een verdediger is die, om onverklaarbare redenen, steeds als middenvelder ingezet is. Ja, nogal wiedus dan. Zet hem gewoon Rcv, want hij is natuurlijk beter dan Veltman, stabieler dan Schuurs en gewoon de beste RCV die Ajax heeft. Echt bizar waarom die jongen zonodig als middenvelder moest spelen.

14 juli 2020 om 16:38

Constant Kante, Alvarez speelde in Mexico ook geregeld als een nummer 6. In Mexicaanse elftal heeft hij meer dan 30 interlands en handje vol keren (5 volgensmij) speelde hij als CV. Voor bepaalde ploegen is hij nuttig als CVM maar voor Ajax mist hij daar kwaliteiten. Hij is zuiver in passing, wint veel duels daar etc maar hij draait zelden open, vrijwel alles is op veilig etc. Hij is gewoon een typische speler die bal moet heroveren en aan iemand geven die er wat mee kan. Zo'n type werkt niet op 6. Dat hij traag is en moeite heeft met hoge lijn is gewoon bizar gescout dan. Hij is gewoon de 3e en met wat pech 4e keuze op Rcv. Het kwam tot het punt dat Timber toen druk groter werd en gepresteerd moest worden (laatste pot tegen Heerenveen) basis kwam te staan. Die moet nog iets van 30 minuten achterin spelen en heeft meer minuten als CV dan Alvarez gemaakt, die als CV gewoon tegenviel wanneer hij er stond imo. Veltman was by far beste RCV die we hadden, het is geen wonderspeler maar hij was dit seizoen gewoon beter dan Schuurs, veel beter dan Alvarez en beter dan Timber. Komend seizoen mocht Veltman vertrekken verwacht ik Schuurs basis en gaat Timber serieuze gooi doen naar back-up, het is te hopen dat Alvarez waarde vast kan houden of kan verrassen want dat kan op deze manier één van de grootste miskopen in clubgeschiedenis worden als hij 3e keuze op rcv gaat worden en op middenveld niet mee kan komen.

14 juli 2020 om 16:56

Hij heeft best een paar keer RCV gestaan. Maar op die positie voldeed hij niet. Dus dan maar weer inzetten als middenvelder. Kortom, bij Ajax weten ze nog steeds niet wat voor vlees ze in de kuip () hebben. Je mag toch ook wel eens naar de resultaten van de scouting (overmars!) kijken. Regelmatig krijg ik de indruk dat er maar lukraak wat wordt gekocht. Als je b.v. een jaar lang Magallan volgt, en dan niet tot de conclusie komt dat deze jongen in alle opzichten niet geschikt is voor Ajax, mag je ook meer dan kritisch kijken naar degene(n) die een positief advies voor deze transfer hebben gegeven. Althans, ik zou dat wel doen. Maar ik verdenk nog altijd Overmars ervan altijd zijn zin maar door te drukken. En dat is geen goede zaak. Net als het bagatelliseren van de miskopen.

Ik zou het leuk vinden om een Ghanees te hebben in Ajax 1. Lijkt op filmpjes een zeer all round speler met snelheid, dynamiek, loopvermogen, techniek en een speler die de bal kan dragen. Lijkt me ook niet verkeerd als linksback om eerlijk te zijn. Denk dat de vleugel/spits overvol is bij Ajax helaas door Tadic. Traore en Huntelaar heb ik geen vertrouwen meer in en Tadic verdient te veel. Eigenlijk zijn er heel veel plaatsen een beetje mank, een keeper als Onana vertrekt, een rechtsback als Dest vertrekt, een RCB als Veltman vertrekt. Een 2e LCB, een controlerende/verdedigende middenvelder als Tagliafico vertrekt en Martinez op de linksback gaat, en een fatsoenlijke spits maar dat wordt hem niet. De selectie is best uit balans als je het mij vraagt.

14 juli 2020 om 11:13

Het is van allemaal nog niet zeker dat ze vertrekken. Rb is makkelijk op te vangen met Nous en Timber. Rcv ook met Alvarez, Schuurs en Timber. Nu al de hoop opgeven in Traore is grote onzin. Heeft net 10 wedstrijden achter de rug.

14 juli 2020 om 11:47

Allemaal niet echt goed genoeg, tsja als je weer terug wil naar de Ajax vóór 2018 wel.

14 juli 2020 om 11:52

@AjaxCunian; Dest heeft potentie, maar is naar mijn idee echt niet beter dan Nous atm. Nous is gewoon een betrouwbare back, doet het gewoon goed. Daarbij zie ik nog altijd potentie in Alvarez. Hij heeft te veel moeten switchen vind ik en dient gewoon een vaste plaats te krijgen. Onana is daarentegen heel moeilijk te vervangen.

14 juli 2020 om 11:57

Nous is niet goed genoeg? Die was erg goed toen Ajax de halve finale haalden in de CL. Vind ik veel en veel beter dan Dest, die ik erg overhyped vind. Alvarez kan niet slechter zijn dan Veltman. Hoe zit het trouwens met Traore? Heb je die echt al afgeschreven?

14 juli 2020 om 12:49

Schuurs en Alvarez zijn koning in zwak verdedigen, of het is lief of ze maken een fout. Veltman is een stuk beter dan beiden en het zou me niet verbazen als Timber dat zelf ook is. Nous deed het goed in 2018/2019, maar dit seizoen echt een horror seizoen gekend, erg zwak en afwezig. Daarnaast, Traore is een Spurs Vincent Janssen achtige spits, werkt hard, maar zie hem er weinig inrossen in Ajax 1. Teveel in dienst van het team a la Griezmann.

14 juli 2020 om 14:51

@AjaxCunian "tja als je weer terug wil naar de Ajax voor 2018" Je vergeet voor het gemak dat Ajax "gewoon" beschikt over ervaren klasse (internationals) spelers als Blind, Tadic en Promes. Daarnaast nog aantal jongere A internationals als Dest, Mazzroui en Neres. Kans bestaat dat internationals als vd Beek, Nico en Onnana ook nog seizoen blijven. Speler als Labyad op de bank die jaren beste speler was bij een club als Utrecht. Alvarez en Marin beiden ook internationals ook "gewoon" op de bank. Een talent als Lang werd verhuurd aan Twente en was gelijk beste speler daar. Een Martinez goede speler is er. Talenten als Gravenberch en Traore zijn weer jaar verder. Wat een luxe! Leg eens uit, hoe zie jij dat we weer terug kunnen gaan naar Ajax voor 2018??!!

Lijkt mij een leuke speler om aan de selectie toe te voegen, maar weet niet of het een speler is die Ajax nu nodig heeft. Met Martinez op 6 en hem als voetballende middenvelder op 8 zou kunnen, maar dan moet het geen gevalletje Marin zijn. Daar heeft Ajax een speler nodig die er direct staat. Afgelopen seizoen lag daar de achilleshiel wel van Ajax, waar vooral de zwaktes werden blootgelegd in de omschakeling.

Hoop dat deze speler, zoals hierboven ook al is aangegeven, in staat is om als een van de twee dubbele 6's of als aanvallende middenvelder te kunnen spelen. Op het middenveld moet er namelijk nog wel echt kwaliteit worden toegevoegd en ik hoop daarom dat dit een versterking kan zijn voor ons basiselftal. Ik laat me graag verrassen en vind het dan ook fijn om te lezne dat dit een redelijk snelle en sterke speler blijkt te zijn, toch wel een soort middenvelder waarover we nog niet echt beschikken.

Lekker man, dat wordt ff een seizoen zonder verdedigers spelen

14 juli 2020 om 13:40

Huh? Hoezo? Je hebt op dit moment nog Tagliafico, Blind, Dest, Mazraoui, Schuurs, Alvarez, Martinez, Veltman, Botman, Magallan en Pierie. Ik schat zomaar in dta van deze groep er een aantal vertrekken, maar dna blijven er sowieso voldoende spelers over. En daarnaast, Ajax kennende zullen er voor de vertrekkende verdedigers ook nieuwe gehaald worden. Dus nee, dat wordt geen seizoen zonder verdedigers.

Ik ken deze hele speler niet, maar hij zal best wel wat kunnen. Maar onze prio ligt bij een creatieve fysieke 6. Laten we die eerst eens strikken. We kunnen niet alle talenten halen, want daarmee vergeten we onze eigen levensader.

Lijkt mij een prima versterking,neres - Tadic - Anthony met Promes er achter is een leuke aanval. Kudus, Huntelaar en een hoop jeugdspelers daarom heen. Ik zou Klaassen en Hojbjerg ook graag zien komen evenals een linker centrale verdediger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren