Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacied sluit transfer niet uit: ‘Iedereen kan gaan, ook Klaassen en Veltman’

Laatste update:

Jaïro Riedewald was vorig seizoen een dragende kracht bij Ajax, maar onder Peter Bosz zit de verdediger, net als spelers als Kenny Tete, Nemanja Gudelj en Riechedly Bazoer, vaker op de bank dan hem lief is. Die laatste koos afgelopen week voor een transfer naar VfL Wolfsburg en ook Riedewald wil een vertrek niet honderd procent uitsluiten.

/

In gesprek met de Telegraaf vertelt hij dat hij er wel een aantal keer aan gedacht heeft om te vertrekken, maar dat hij ook niets wil overhaasten. Momenteel speelt er niets concreets, zo geeft hij ook aan. Riedewald startte zondagmiddag in de topper tegen PSV weer eens in de basis vanwege de schorsing van Nick Viergever en weet dat dit wellicht zijn laatste optreden voor Ajax is geweest.

“Of dit mijn laatste wedstrijd geweest kan zijn? Ja natuurlijk, de transferperiode komt eraan, dus het kan voor iedereen de laatste wedstrijd zijn geweest. Ook voor Davy Klaassen of Joël Veltman”, vertelt hij. Riedewald wil echter geen overhaaste beslissingen nemen: “Ik heb nu weer een wedstrijd gespeeld en daar ben ik blij mee. Ik kijk aan hoe groot mijn kansen zijn de tweede seizoenshelft zo veel mogelijk te spelen.”

Vind jij dat Jaïro Riedewald in januari op zoek moet naar een andere club?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Krul nog wel aan keepen gaat toekomen. Die Onana doet het helemaal niet zo slecht toch? Maar 13 goals tegen en dan te bedenken dat hij ook nog maar een jonkie is, waar keepers meestal beter worden als ze 25+ zijn.

19 december 2016 om 09:27

Toch viel me gisteren een paar keer op dat hij nog onwennig is met meevoetballen. Twee keer in redelijk korte tijd liet hij de bal over de zijlijn gaan. Het was op dat moment denk ik de beste keuze, zeker als je niet vertrouwt op je voetballende kwaliteit, maar ik heb het bij een Ajaxkeeper niet vaak gezien. Wel een goede lijnkeeper verder, of het een toptalent is weet ik niet (hoe verhoudt een toptalent zich tot een talent, en waarom heeft Ajax volgens zijn aanhangers altijd alleen maar talenten uit de eerste categorie?) maar hij kan zeker lekker keepen bij Ajax.

19 december 2016 om 09:30

Cillessen kreeg er 3 tegen: 1 tegen Sparta en 2 tegen Roda. Onana staat dus op 10 tegendoelpunten

19 december 2016 om 09:38

@baardgrasmus

Ajax-aanhangers beweren niet enkel, dat Ajax alleen maar toptalenten uit de eerste categorie heeft. Er wordt vaak genoeg aangeven, dat er in de jeugd en in Jong Ajax genoeg 'gewone' talenten spelen, die de elftallen complementeren.

Er lopen een aantal toptalenten zoals je zelf ook wel weet die geregeld in de landelijke media verschijnen, de mindere talenten daar hoor je weinig van en worden nauwelijks besproken, hooguit op Ajax-fora, waar jij als Feyenoorder waarschijnlijk minder van meekrijgt.

Of Onana het stempel toptalent verdient is de vraag, Hij werd door Barca wel uit Kameroen opgehaald en stond in de jeugd wel bekend als een talentvolle jongen. In Jong Ajax begon hij erg onzeker, mede door de gewenningsperiken, maar dit seizoen laat hij toch een betrouwbare en stabiele vorm zien.

Wat die twee ballen die hij over de zijlijn liet gaan betreft: dat vond ik begrijpelijk. Hij ging wijselijk niet het voetballende duel aan zo ver van zijn doel.

19 december 2016 om 09:46

@baardgrasmus, dat hele verhaal dat ajax alleen maar toptalenten zou hebben is vooral iets wat ik mensen van andere clubs hoor zeggen. Wij realizeren ons best dat niet elke speler Barcelona gaat halen. Neem nou een Pelle Clement, dat gaat misschien een functionele voetballer worden maar meer ook niet.

Dat neemt niet weg dat als een jonge jongen een goeie wedstrijd speelt we daar (misschient iets tã©) enthousiast van worden, we blijven tenslotte voetbalfans. Maar dat is niet iets wat specifiek is voor Ajax fans, kijk maar naar de eerste verhalen over Boã«tius of Bakalli.

19 december 2016 om 09:52

Ja, ik vind die onderverdeling altijd een beetje dom. Een talent is iemand met veel potentie, en een toptalent is iemand met nog meer potentie? Potentie is een wat abstract begrip, je kan er hooguit over speculeren. Je kan het niet aantonen of zo, je kan alleen denken of hopen dat iemand potentie heeft. Ik zie dat die De Ligt in principe de basisvoorwaarden voor een goede verdediger heeft, maar het valt nog te bezien hoe goed hij daadwerkelijk wordt. Hetzelfde heb ik met Nouri, hij wordt al jaren als een toptalent aangekondigd, maar hij is over 5 maanden 'al ' 20 en heeft pas twee maal meegedaan bij Ajax in de eredivisie. Seedorf had op zijn leeftijd al een Champions League gewonnen en was al naar de Serie A getransfereerd. Wat was Seedorf dan? ( of Sneijder of vd Vaart?) Een hypersuperdupertalent? Laten we die jongens niet opzadelen met zo'n stigma, kijk naar de Amsterdamse toptalenten van vorig jaar, die zitten allemaal op de bank op dit moment.

19 december 2016 om 10:17

Ik vond het juist heel erg slim dat hij 2 keer die bal liet lopen. Wat als hij hem wegtrapt en hij komt bij een psv'er. Dan is goal leeg en staat hij aan de zijlijn. Nu kon hij de bal latenlopen, stond er geen psv'er in de buurt, kon iedereen, inclusief hijzelf, weer goed gaan staan.

19 december 2016 om 10:21

Talenten hebben een bepaalde potentie qua mogelijkheden. Die steken boven de gemiddelde norm uit en beheersen in hun leeftijdscategorie net wat meer vaardigheden dat de gemiddelde jeugdspeler.

Toptalenten staan wat vaardigheden betreft weer een treedje hoger op de ladder. Die steken er qua beheersing van vaardigheden wat betreft bijvoorbeeld technisch vernuft, tactische inzicht, handelingssnelheid, snelheid, balvaardogheid, leidinggevende vaardigheden, etc. en vaak een combinatie daarvan uit op een bepaalde positie. Specifieke vaardigheden die ze net iets begaafder en exceptioneler maken dat een gewoon talent.

Dat ze dat toptalent maakt, wil nog niet betekenen, dat ze ook daadwerkelijk topvoetballer zullen worden. Een toptalent kan eerder zijn plafond bereikt hebben, op voetballend en fysiek vlak, en zomaar op zijn achttiende uitontwikkeld zijn. Dat valt altijd moeilijk in te schatten. Natuurlijk is het speculeren of een toptalent topvoetballer wordt. Dat helt overigens ook voor gewone talenten. Maar daarvoor is de onderverdeling/aanduiding talent/toptalent ook niet bedoeld.

Om in te haken op de vroege ontwikkeling van Seedorf, Van der Vaart of Sneijder, dat waren inderdaad toptalenten die het al vroeg waarmaakten. Maar die braken ook door in andere tijden, toen het grote geld nog minder zijn intreden had gedaan, er stond meer ervaring op het veld waaraan die jongens zich optrokken. Omdat ze vroeg doorbraken maakte het ze toch niet meer dan een toptalent?

Dezer dagen wordt er al veel meer van een tiener verwacht dat hij gelijk volwassen is. Zeker onde de Boer liep dat uit de klauwen. Het is goed dat Bosz die ontwikkeling heeft gegestagneerd en talenten als Riedewald, Tete en Bazoer even de luwte heeft gezet en de aankomende toptalenten langzamer brwngt, al blijft het jammer dat een jongen als Bazoer geen geduld kon opbrengen. Maar dat ze nu even op de bank moesten plaatsnemen zegt niet alles over hun status al wel of niet (top)talent. Dat mag je rustig zijn t/m je 21ste.

19 december 2016 om 11:43

Ik ben het eigenlijk wel mee je eens buitenspelval, maar vind nog steeds dat ze in Amsterdam erg scheutig zijn met het predicaat toptalent. Zeker aangezien er de afgelopen jaren geen absolute toppers zijn afgeleverd (meer categorie Blind). Als ik dan soms de reacties lees op Vilhena (nog steeds maar 21 jaar(!)) dan heb ik het idee dat er met twee maten wordt gemeten. Of wat te denken van Tapia, die is jonger dan El Ghazi en Sinkgraven, maar wordt door velen al afgeschreven.

19 december 2016 om 12:10

Ik vind/vond persoonlijk Feyenoord-jongens als Vilhena, Boetius, Kongolo ook boven de rest uitsteken en als toptalent bestempeld konden worden, in zoverre hoe ik het van buitenaf kon beoordelen toen ze jong gebracht werden en in wedstrijden die ik van zag van Nederlandse jeugdelftallen en de Eredivisie.

Of er met twee maten wordt gemeten weet ik niet, misschien heb je gelijk, maar dat gebeurt vooral door schreeuwerds, die de jeugdexponenten van hun eigen club het beste vinden. Die staan altijd vooraan op dit soort platformen, de vraag is of deze lieden ook representatief te noemen zijn voor een complete supportersschare. Maar de afgelopen jaren is er zeker wel veel talent doorgebroken vanuit Varkensoord naar mijn idee.

Voor mijn gevoel begint het hypen meestal bij de media, die schrijven talenten vaak na een paar wedstrijdjes omhoog en geven ze snel het predicaat toptalent. Het gros van de supporter leest of hoort dat graag over zijn cluppie en gaat er mee aan de haal, ook al is het stempel onterecht. Het napapegaaien neemt dan z'n beloop. De kleine groep mensen, die jeugdspelers tijdens de opleiding hebben gevolgd, kan beter inschatten welke er daadwerkelijk toptalenten zijn.

Al met al durf ik met de generatie Van de Beek, Nouri, De Jong, De Ligt, Eiting wel te beweren dat er een lichting toptalent staat aan te kloppen bij Ajax, zonder al te scheutig te willen overkomen Of dat bij Feyenoord momenteel ook gebeurd kan ik moeilijk inschatten. Ik hoop het voor Feyenoord en het Nederlandse voetbal wel.

Overigens nog gefeliciteerd met het winterkampioenschap van je cluppie, ook al is het slechts een papieren titel, het is mooi dat Feyenoord zo goed meedraait bovenin en meestrijd om de titelstrijd. Op naar een mooie tweede seizoenshelft waarin de beste kampioen mag worden.

Dit zou echt zo zonde zijn.
Ajax heeft een sterke bank maar als spelers als Tete, Riedewald en natuurlijk al Bazoer gaan blijft daar niet veel van over. Er zit toch iets niet goed in de selectie dat die jongens gelijk weg willen. En dat ligt misschien aan de instelling maar Bazoer, Tete en Riedewald hoor je niet (openbaar) hard klagen.
Het is natuurlijk ook logisch dat die jongens willen spelen, dat zie je bij Bazoer ook aan zijn keuze voor Wolfsburg.
Ik denk dat toch dat Bosz deze jongens veel vaker moet laten spelen / langer moet laten invallen.
Je werkt tenslotte met een selectie en niet alleen met je 11 basisspelers, hierin lijkt hij toch echt fouten te maken.

19 december 2016 om 09:47

Ben het niet helemaal met je eens over je laatste alinea.
Wanneer Bosz vindt dat een bepaald elftal het beste functioneert, laat hij deze starten. Wanneer dit na een uur ook werkelijk zo blijkt te zijn, blijf je toch doorspelen met dat elftal en heb je geen reden om extra vroeg te wisselen, omdat er wat jongens op de bank zitten die vorig seizoen nog in de basis stonden? Persoonlijk zou ik dan ook wachten met wisselen tot er wat vermoeidheid door komt.

Deze jongens zijn allemaal nog erg jong en moeten hier aan wennen, dat er even tegenslag is. Als je je hieruit kan omhoog werken, kom je er alleen maar sterker uit. Als je er nu voor weg loopt, zoals Bazoer, zul je nooit leren met tegenslagen om te gaan. Ik denk nog steeda dat het slechts een kwestie van tijd is voor deze jongens er weer in komen, zie een El Ghazi.

19 december 2016 om 09:55

Op zich heb je gelijk maar iedereen weet ook dat jonge spelers aan voetballen toe moeten komen om zich te ontwikkelen en van twee jaar op de bank zitten wordt je nauwelijks beter. Het is een lastige situatie voor Bosz.

19 december 2016 om 09:56

Je kan ook best als de wedstrijd al gespeeld is al na 60 minuten wisselen ipv na 80 zodat je laat zien dat je die jongens niet vergeet. En datzelfde geldt voor als het slecht gaat (tegen cambuur moest hij gewoon in de rust al wisselen en tegen Twente ook al veel eerder).
We kunnen wel roepen dat die jongens moeten leren met tegenslag om te gaan, maar als je alleen in de beker of in Europa mag spelen als je al door bent is dat ook niet makkelijk om gemotiveerd te blijven.
Want was dat ook niet het punt van de ruzie met El Ghazi : De basiself staat hoe dan ook vast dus er zijn geen kansen voor de andere selectie spelers

19 december 2016 om 11:20

We leven tegenwoordig in een maatschappij waarin alles snel te regelen valt. Oneindig veel keus, meteen aan te schaffen. Snel geleverd. We zijn het verleerd om geduld te hebben. Deze jongens willen niet een jaar wachten. Waar vroeger wisselspelers het idee hadden dat na een of twee transferperiodes zij op zouden schuiven in de pikorde, willen ze tegenwoordig niet zolang wachten. Dat terwijl ze een dik salaris hebben maar blijkbaar ook nog de spotlights willen die je alleen krijgt als je meer speelt.

19 december 2016 om 14:13

Ze hebben best wat geduld maar als je het ene seizoen basis staat en in Oranje speelt en het seizoen er op krijg je nauwelijks kansen omdat er een andere trainer is wordt het voor iedereen lastig om geduld te bewaren. Iemand van 18 - 20 moet regelmatig spelen en dan wel meer dan een kwartier per keer.

19 december 2016 om 09:47

Ben het niet helemaal met je eens over je laatste alinea.
Wanneer Bosz vindt dat een bepaald elftal het beste functioneert, laat hij deze starten. Wanneer dit na een uur ook werkelijk zo blijkt te zijn, blijf je toch doorspelen met dat elftal en heb je geen reden om extra vroeg te wisselen, omdat er wat jongens op de bank zitten die vorig seizoen nog in de basis stonden? Persoonlijk zou ik dan ook wachten met wisselen tot er wat vermoeidheid door komt.

Deze jongens zijn allemaal nog erg jong en moeten hier aan wennen, dat er even tegenslag is. Als je je hieruit kan omhoog werken, kom je er alleen maar sterker uit. Als je er nu voor weg loopt, zoals Bazoer, zul je nooit leren met tegenslagen om te gaan. Ik denk nog steeda dat het slechts een kwestie van tijd is voor deze jongens er weer in komen, zie een El Ghazi.

19 december 2016 om 09:54

Riedewald heeft recentelijk nog laten weten, dat hij nog voor zijn kansen gaat en hij beseft dat zijn tijd nog komen gaat bij Ajax. Hij weet ook dat jongens als Schone, Veltman of Klaassen wellicht nog een stap naar het buitenland ambieren en er doorgesecteerd moet worden.

Met de uitspraak dat iedereen weg kan in de winterstop bedoelt hij denk ik meer, dat iedereen voor ern niet te weigeren bod te koop is in dr voetballerij. Ook deze komende transferwindow. Volgens mij wil hij niet zeggen dat hij op het punt staat te verkassen. Zoals Bazoer wel uit alles liet merken weg te willen, zo staat Riedewald en in mindere mate Tete (afhankelijk of Veltman de komende zomer vertrekt) er niet in.

Ik snap dat hij nadenkt over een transfer, maar een erg grote club zal er vast niet komen voor Riedewald. Vond hem gisteren ook niet echt indrukwekkend spelen, in ieder geval niet beter dan Viergever. En hij zou qua talent natuurlijk beter moeten zijn dan Viergever, maar op de een of andere manier lukt dat niet. Wel fijn om hem als backup te hebben, blijkbaar dus niet meer op 6 maar als centrale verdediger. En als je Dijks verkoopt in de winterstop (als je dat lukt kan je een eskimo sneeuw verkopen) dan kan hij ook als backup voor linksback.

Als ik dit soort spelers zie spelen, of op de bank zie zitten, dan stoor ik me toch wel aan het feit dat ze zo snel mogen debuteren in Oranje. Nog nooit echt een basisplaats over langere periode gehad, maar al wel drie interlands (waarvan twee cruciale kwalificatiewedstrijden verloren gingen). Hetzelfde heb/had ik met Bazoer en in mindere mate Tete, en dan te bedenken dat Blind nog Dijks in de voorselectie heeft gehad van Oranje... Wat dat betreft snap ik de verwijten wel richting Blind dat hij een Ajaxbril op heeft.

19 december 2016 om 09:31

Baardgrasmus hij hoeft ook niet beter dan vierge er te zijn hij moet het worden en dat wordt je door te spelen en niet door op de bank te zitten wat snappen jullie niet iedereen komt elke keer met hij of die is niet beter dan die neee ze moeten wel uit eindelijk beter worden dan die desbetreffende dat kan alleen door te spelen!!!!!!! En ze zijn allemaal pas 19 20 21 22 23 !!!! Die gasten willen voetballen wat valt daar niet te begrijpen

19 december 2016 om 09:54

Ja, maar wil je winnen of wil je spelers ontwikkelen? Ben je een voetbalclub of een handelshuis? De besten moeten spelen, niet degene die later het meest opbrengen.

19 december 2016 om 09:57

Als je enkel de besten laat spelen zet je toch elke keer weer een stapje terug als die beste niet beschikbaar (meer) is omdat er iemand in het veld komt die zich niet goed genoeg heeft kunnen ontwikkelen. Wat heb je aan veel talentvolle jeugd als ze niet aan spelen toekomen?

19 december 2016 om 10:22

Die talentvolle jeugd kan zich ook ontwikkelen zonder steeds volle wedstrijden te spelen ten koste van spelers die gewoon aantoonbaar beter zijn.

19 december 2016 om 09:39

Riedewald hoort niet op linksback. Zijn krachten liggen centraal achterin, of op de nummer 6 positie. Hij is niet aanvallend genoeg ingesteld om als back bij Ajax te spelen. Ook denk ik dat hij hiervoor wat snelheid te kort komt.

Ik ben ook van mening dat als Riedewald ritme kan maken dat hij heus wel beter gaat spelen dan Viergever. Viergever is momenteel goed in vorm, maar kan ook zomaar in een dip geraken.

19 december 2016 om 09:56

Hoe goed hij daadwerkelijk als linksback is kan ik niet inschatten, maar dat hij op de bank zit/zat terwijl Dijks dramatisch speelde en Sinkgraven moest worden omgeturnd vond ik vreemd. Maar goed, wellicht geeft dat precies zijn zwakte weer op linksback?

19 december 2016 om 11:42

Gedeeltelijk mee eens inderdaad. Door spelers als zo vroeg te 'hypen' en aan Oranje te laten ruiken pakt zeker bij de Ajax talenten niet goed uit. Ze gaan zichzelf een bepaalde status aanmeten en daardoor is de teleurstelling alleen maar groter als ze hun verwachte dip gaan hebben. Kijk een Bazoer als beste voorbeeld hiervan, de hype, oranje en dan het dipje. Valt het een bondscoach te verwijten? Enerzijds wel , anderzijds kies je voor spelers die op dat moment in vorm zijn ( toen in vorm tenminste ). Misschien is het ook een beetje de wanhoop in Nederland om eindelijk weer eens een speler voort te brengen die Oranje naar hogere hoogten kan tillen en Nederland wat meer internationale status kan geven.

Leuk en aardig dit. De conclusie is dat Bosz een team heeft gevonden wat wedstrijden voor hem won. En de wisselspelers, waarvan ik ook dacht dat hij ze moest opstellen, heeft Bosz kansen gegeven om zich terug te knokken. En hoe meer deze wisselspelers worden opgesteld hoe meer ik zie dat Bosz gewoon gelijk had.

Gisteren zag ik Veltman spelen (en niet Tete) en ik moest concluderen dat hij echt heel erg goed speelde. Gisteren stond Riedewald er in en ik moest concluderen dat ik Riedewald niet goed vond spelen. Hij is geen echte verdediger maar ook geen echte middenvelder. Als verdediger heeft hij te veel slaap momentjes en is hij niet hard genoeg. Het is te slapjes in duels en hij laat echt veel te veel zijn man lopen. Het is allemaal te lief en te vrijblijvend. Viergever is misschien geen spannende voetballer maar die jongen verzaakt niet, altijd geconcentreerd, gaat duels aan en knapt heel heel heel heel veel vuil werk voor zijn collega's op. Viergever is gewoon beter dan Riedewald (ik had aan het begin van het seizoen niet kunnen denken dat ik dit ooit zou zeggen).

19 december 2016 om 09:34

Filip verzaakt niet altijd ? Kijk nu lettten mensen op elke minimum foutje die een bazoer of een tete of een riedewald maakt kan je ook gwn veel fouten dingen van een Klaassen Veltman viergever laten zien dus ga nou niet doen als of viergever elke wedstrijd geweldig speelt en foutloos en riedewaald gister verschrikkelijk was

19 december 2016 om 09:44

@gillian;

ik begrijp wat je bedoelt. Liggen deze talenten onder een vergrootglas. In alle eerlijkheid betrapte ik mij er op dat ik het tegenovergestelde deed. Alles wat Veltman op de back deed vond ik niet goed genoeg (want ik zag liever Tete) en alles wat Viergever doet vond ik ook niet goed genoeg (want ik zag liever Riedewald).

Maar toen ik de afgelopen wedstrijden op Viergever ging letten zag ik hoeveel vuil werk hij opknapte voor Sanchez (waardoor hij ook goed kan spelen). Ik zag hoe hij in de 80ste minuut nog steeds gaten aan het dichtlopen was voor collega's. Hoe hij geconcentreerd bleef spelen. Hoe hij soms ook gewoon de bal over de zijlijn rost. Het is allemaal niet spannend maar als ik het zonder mijn emoties bekeek (mijn emoties zijnde ik zie liever jeugdspelers waarvan ik denk dat ze beter kunnen worden.. ik kies liever voor potentie) dan zag ik gewoon dat Viergever er niet voor niets in staat.

Net zoals Veltman qua statistieken verdedigend niks onder doet voor Tete en aanvallend ook meer impulsen bied. Terwijl ik toch echt fan ben van Tete en hou van zijn felheid. Als het gaat om aanvallen is het toch veel tikkies breed en tikkies achteruit. Veltman is gewoon verder.

19 december 2016 om 09:51

Helemaal mee eens! Ik heb Riedewald geen slechte wedstrijd zien spelen. Hij ging mee in het niveau. Niks mis mee. Een Ziyech vond ik verhoudingsgewijs minder goed spelen. Hetzelfde gold voor Younes. Twee basisspelers die nu al enkele wedstrijden minder presteren. Begrijp me niet verkeerd, ze hoeven er niet uit van mij, maar het valt me op dat ik daar zo weinig over hoor. En dan is het nu ineens Riedewald die minder goed presteerde? Dat viel reuze mee. Ook Tete doet het goed als hij een kans krijgt.

21 december 2016 om 01:14

@ Filip

Je gebruikt nu twee voorbeelden die totaal niet relevant zijn.
Die spelers hebben amper wedstrijd ritme, voelen weinig vertrouwen en worden dan na een tijd droog te hebben gestaan opeens geacht om met hun jonge koppies meteen weer een 8.5 te scoren.

Wat een lariekoek. Ze moeten eerst maar eens een paar wedstrijden opeenvolgend spelen voordat je gaat roepen dat Viergever beter en verder is dan Riedewald, en zeker in het geval van Veltman, hij brengt aanvallend tot nu toe niet meer dan Tete. Zijn voorzetten belanden altijd ergens tweede lijn achter, hij heeft geen passeeractie en hij heeft zeker niet de slidende tackle van Tete.

Ik ga niet mee met de waan, toen Tete en Jairo werden gepasseerd hadde ze geenszins de vorm waar ze nu in zitten....

19 december 2016 om 09:35

Viergever heeft sinds dit seizoen (eind vorig seizoen) zij niveau van AZ te pakken van het jaar voordat hij bij AZ als linksback ging spelen. Niet voor niets werd Viergever toen de tijd opgeroepen. Het is zeker geen hoogvlieger en ook zeker geen speler die je als verdediger ziet. Maar hij verzaakt nooit en heeft altijd de perfectie timing om een tackle in te zetten. Of zijn plafond hoger ligt? Dat denk ik niet, maar het is vooral een hele nuttige kracht.

19 december 2016 om 09:40

Ik geef je groot gelijk. Buiten de sportieve redenen is het ook zo dat Veltman en Viergever ervaring en leidinggevende kwaliteiten meebrengen, die bij Tete en Riedewald ontbreken. Zeker met een Onana op het goal is dat essentieel.

Een vertrek van Tete zou mij ook pijn doen. Toch moeten 'wij', Ajax fans, niet teveel zeuren. Ajax speelt goed voetbal en Bosz heeft een heel duidelijke, passende speelstijl ingevoegd.

Er stroomt genoeg talent door uit de jeugd. Nu staan er ook al weer een aantal klaar. Aangevuld met goede scouting gaat Ajax zich blijven ontwikkelen, met of zonder spelers als Tete en Riedewald. Hun eigen keuze of ze hier onderdeel van willen uitmaken.

Ze kennen inmiddels de consequenties: Zie al die voormalig toptalenten, die totaal zijn afgezakt (Vd Wiel, Van Rhijn etc).

19 december 2016 om 10:26

Als je Van der Wiel al vindt afgezakt... Zat jaren bij een schitterende club met geweldige spelers en een goed salaris. Nu zit hij ook niet verkeerd. Dat het niet helemaal lekker loopt bij hem klopt, maar als dit afzakken is doe mij dan maar hetzelfde. Drenthe is afgezakt, Maduro, Emanuelson, De Mul, Boilesen... Van der Wiel niet.

19 december 2016 om 09:43

Ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw onderbouwing waarom het geen middenvelder is. Ik heb Riedewald trouwens erg goede wedstrijden zien spelen, zowel als verdediger als middenvelder.

19 december 2016 om 10:52

Ik vind hem ook een "6" en een hele goede talentvolle ook.
1 probleem en dat is Schone die op dit moment de beste/belangrijkste speler is en die staat op 6.

19 december 2016 om 11:00

Laten we hopen dat hij een goede 6 blijkt te zijn want als CV zie ik het niet in hem. De thuiswedstrijd tegen Paok speelde hij daar alleszins wel geweldig. Hij heeft gewoon pech dat Schone excelleert in de Pirlo rol en dus niet snel ter discussie zal staan.

19 december 2016 om 11:37

Mwah, Riedewald als centrale verdediger afschrijven gaat mij te ver. Jan Vertonghen was precies hetzelfde als Riedewald nu is; fysiek sterk, erg getalenteerd, lakse/slappe/nonchalante uitstraling en af en toe een slippertje. Ik zie Riedewald echt precies dezelfde ontwikkeling doormaken als Vertonghen, maar dan moet hij wel kansen krijgen.

20 december 2016 om 08:08

@de toekomst;

Voor mij moet de nummer 6 in het systeem van Ajax aan de volgende punten voldoen:
* positioneel sterk zijn (moet aanspeelbaar zijn voor de verdedigers als er opgebouwd moet worden)
* vooruit voetballen
* tempo dirigeren
*verdedigend vuil werk opknappen en ballen afpakken

Wat ik Riedewald zie doen op de nummer 6 positie:
* staat vaak verkeerd en in de dekking waardoor hij niet aanspeelbaar is
* tikkies breed en achteruit waardoor het spel vertraagd
* laat bijzonder vaak zijn man lopen waardoor je in de omschakeling bijzonder kwetsbaar bent
* verliest veel te veel duels en lijkt felheid te ontberen

Mijn conclusie is derhalve dat ik Riedewald niet heel geschikt vind als verdedigend middenvelder.

19 december 2016 om 10:58

Filip

Ik sluit me volledig bij je aan. Door het subjectieve, m.a.w. 'emoties' die we aan een speler en zijn potentie koppelen zijn we blind voor de echte kwaliteit. De kwaliteit van de beste speler in een bepaalde wedstrijd op een bepaald moment. Naar mijn mening zijn dit inderdaad Veltman, Viergever, Sinkgraven en Klaassen. Jammer dat er weer een wereldgoal aan vooraf moet gaan om dit te onderkennen.

19 december 2016 om 11:21

Je zou daarbij ook kunnen concluderen dat Bosz zijn wisselspelers niet genoeg kan motiveren, want zij hebben wel degelijk stuk voor stuk uitstekende wedstrijden in Ajax 1 gespeeld.

19 december 2016 om 11:42

Tsja, Bosz is natuurlijk iemand die in alles laat blijken dat motivatie, discipline en drive uit een speler zelf moet komen. Hij verwacht dergelijke zaken standaard. Dat is een vanzelfsprekendheid onder Bosz. Hij legt de bal bij de spelers, omdat hij vindt dat spelers in het eerste elftal van Ajax volwassen professionals moeten zijn. Ik geef hem daarin geen ongelijk. De spelers die beseffen dat zij zichzelf moeten bewijzen, door hebben dat dit toewijding vergt en dit leveren komen uiteindelijk het hoogst. Bosz filtert daar nu al op.

19 december 2016 om 13:33

Ik begrijp dat Bosz daar vanuit gaat, maar als dit bij zoveel spelers niet uit zichzelf komt grijp je toch in? Dit geintje van Bosz lijkt voorlopig tientallen miljoenen te gaan kosten in transferopbrengsten, 12 miljoen voor Bazoer had Ajax een half jaar geleden nooit gedaan, pure kapitaalvernietiging. Als je dan bovenaan staat compenseer je het nog, maar als dat ook niet het geval is.. Tsja.

19 december 2016 om 15:12

Riedewald deed 't echt niet zo slecht toch? Ben het met je eens dat viergever het ook echt goed doet, maar wat mensen vaak vergeten is dat centrale verdedigers beter gaan spelen naarmate ze ritme opbouwen. Het verdedigen wordt beter zodra ze zo vaak mogelijk spelen. Een minimaal foutje voor iemand die 1x in de maand speelt is niet eens waar je hem op af moet rekenen. Vorig jaar deed hij het echt heel goed, hij zal het echt niet ineens verleerd zijn..

Viergever is door zowel Verbeek als de Boer niet goed genoeg bevonden op de LCV positie, hoezo moet die nu opeens de kans krijgen? Hij heeft genoeg kansen gehad. Dit is gewoon kapitaalvernietiging. Jongens die bij elkaar nog ca. 60m waard zijn zullen voor minder dan de heft weg gaan. Ik zie ghazi, riedewald, tete en gudelj dit seizoen gewoon weggaan. Wel frappant dat deze jongens allemaal basis stonden in het bijna kampioenselftal.

19 december 2016 om 10:19

Hoe bedoel je een kans krijgen. Hij staat gewoon al heel het seizoen ontzettend puik te voetballen. Waarom zou je een Riedewald dan opeens de kans geven? Hij laat het ook niet zien als hij de kansen wel krijgt.

19 december 2016 om 13:11

Eerst lezen, dan reageren aub. Zouden zowel Verbeek als de boer het niet goed hebben gezien dan? Viergever speelt alleen omdat hij het winnend team niet wikt wijzigen. Het staat al, maar riedewald is toch 10xbeter. Weet niet wat je verstaat onder beter spelen, want hij speelt als een natte krant. Sanchez helpt hem keer op keer.

19 december 2016 om 11:30

Onder de boer deed Viergever het als invaller ook goed vorig seizoen.

19 december 2016 om 13:11

Op de linksbackpositie ja.. hij heeft amper als lcv gespeeld.

In Riedewald zie ik wel echt een talent. Die jongen moet in de toekomst zeker een stap hogerop kunnen, alleen is dat nu nog veel te vroeg. Laat hem eerst eens een bepalende onmisbare speler worden bij ajax.

Klaassen is bepalend voor ajax, voor een stap hogerop lijkt hij me tot nu nog niet in staat. Veltman komt gewoon te kort en mag blij zijn dat hij uberhaupt het ajax shirt mag aantrekken.

Deze jongen kan wel aan een vertrek denken maar geloof niet dat de tottenhams evertons van deze tijd voor hem komen hij moet blij zijn dat hij af en toe mee mag doen bij Ajax gister ook amper opgevallen ja bij de 1-1 van Siem vind die de ligt nu al beter als riedewald

Riedewald en Tete zijn gewoon spelers met veel potentie. Riedewald zie ik zowel als LCV als een nummer 6 in. Het probleem is dat als deze jongens elke wedstrijd spelen je inlevert op ervaring en volgens mij werd er in de voorgaande seizoenen als Ajax verloor altijd gezegd dat er ervaring moet komen. Nu staat de ervaring in de vorm van Schã¶ne Viergever en in mindere maten Veltman. Dit gaat dan ten koste van talenten zoals Riedewald, Tete en Bazoer, waarvan de laatst genoemde gelijk wilt vertrekken. Overigens ben ik het er wel mee eens dat Bosz in sommige wedstrijden eerder kan wisselen en deze jongens dan kansen te geven.

Ik was trouwens altijd ontevreden over Viergever, maar hij speelt dit seizoen erg goed en zet de verdediging ook neer. Dit zie ik Riedewald nog niet doen, maar ik geloof wel dat Riedewald het ver zou kunnen schoppen en ook als Lcv. Hij moet alleen af en toe meer die killer mentaliteit hebben en soms zakelijk dingen kunnen oplossen zoals Viergever dit doet. Als hij dit doet en harder in zijn duels wordt en sterker in de lucht kan Riedewald zeker ver komen. Ik ben normaal gesproken niet zo fan van verhuren, maar misschien is het in Riedewald zijn situatie wel goed. Kan die spelen en werken aan zijn duelkracht en ervaring op doen. Met de Ligt heb je namelijk ook een prima vervanger voor zowel Viergever als voor Sanchez. Ook kan je Veltman nog kwijt in het centrum en kan Tete ook weer beginnen in de basis.

Riedewald mag vertrekken. Hij was gisteren weer hoofdschuldige aan de tegengoal van Psv door Pereiro niet kort genoeg te dekken. En dit zijn steeds terugkerende fouten van Riedewald dus het zijn geen incidenten meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren