Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Afellay: ‘Anders zou je denken dat er een belchinees op de tribune zat’

Laatste update:

Ibrahim Afellay was in het programma Studio Voetbal van de NOS hard voor Feyenoord. De Rotterdammers speelden zondagmiddag met 2-2 gelijk op bezoek bij FC Twente, nadat er al na veertien minuten een 2-0 achterstand op het scorebord stond. “Je zou denken: waar zijn ze eigenlijk mee bezig?”, zo gaf Afellay te kennen toen het spel van Feyenoord in Enschede ter sprake kwam.

“Ja, Feyenoord.. Je kan het erover hebben hoe je een tegenstander gaat vastzetten of hoe je gaat opbouwen, maar de manier hoe Feyenoord aan de bal speelt... Ja, dan kun je alle tactieken beter thuis laten. Als je op zo’n manier ballen inlevert...”, stelde de oud-middenvelder. “Het is dat er corona is, maar anders zou je denken dat er een belchinees op de tribune zat. Het was echt om te huilen.”

“Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel vermaakt heb”, zo haakte Theo Janssen in. “Er waren zoveel fouten dat de wedstrijd op en neer ging, waardoor er veel kansen ontstonden. Het was leuk om naar te kijken. Maar voor een trainer was het heel slecht. Het was zo onrustig aan de bal, zoveel fouten werden er gemaakt en Twente ging daar in de tweede helft aan meedoen. Op een gegeven moment was het een flipperkast.”

“Weet je wat raar is? Als je achter staat, je hebt Jörgensen en Pratto en Linssen speelt niet heel goed, wat ga je dan doen?”, ging Janssen verder. Feyenoord-trainer Dick Advocaat hield zijn drie spitsen - Nicolai Jörgensen, Lucas Pratto en Robert Bozeník - negentig minuten op de reservebank, terwijl Bryan Linssen de wedstrijd vol maakte. “Twente speelde beter dan Feyenoord, dus misschien dat je dan op een gegeven moment de lange bal op een spits moet gaan spelen om vanuit daar door te voetballen. Dan kan je Jörgensen wel goed gebruiken.”

“Als trainer kijk je toch weleens naast je, van: wat heb ik hier nog zitten? Dan zie je drie spitsen, maar dan denk je niet: die spitsen...”, zei Pierre van Hooijdonk. “Dick heeft over twee van de drie spitsen al genoeg gezegd voor de camera. Bozeník heeft hij gefileerd, die vindt hij niet goed genoeg. Pratto ook niet. En ik denk dat hij baalde van wat hij afgelopen woensdag tegen Heerenveen van Jörgensen zag. Die kwam erin bij 1-3 en de wedstrijd kantelde.”

“Lag dat aan Jörgensen? Hij had wat sterker moeten zijn, duels moeten winnen. Dat begrijp ik wel, maar dit was een wedstrijd om hem te brengen”, reageerde Janssen op Van Hooijdonk. Jörgensen kwam afgelopen woensdag in het met 4-3 verloren bekerduel met sc Heerenveen elf minuten voor het einde in het veld als de vervanger van Linssen. Met de Deense spits binnen de lijnen gaf Feyenoord nog een 1-3 voorsprong uit handen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord moet ingrijpen en Advocaat naar huis sturen. Wanneer je denkt dat het niet slechter kan, gebeurd het toch. Gisteren, zoals in het artikel al staat is het toch belachelijk dat je geen kopsterk iemand voorin erbij zet? Wat is het tactiek achter Sinisterra eruit halen tav Haps? Waarom een verdediger eruit voor een andere verdediger?

Spelers worden minder en minder en het oogt ook niet alsof er nog zin in hebben. Na de uitschakeling in de beker verwacht je dat ze het recht willen zetten, maar dat heb ik gisteren alleen bij Toornstra gemerkt.

Nee, Feyenoord moet hun conclusie trekken en Advocaat eruit gooien. Er zit veel meer in deze ploeg dan we nu zien, dat hebben we vorig seizoen gezien en er is niet veel veranderd qua materiaal, dus daar kan je het niet op steken.

22 februari 2021 om 09:24

Inderdaad. En ik stoor me ook steeds meer aan zijn houding in de media. Hij fikt gewoon spelers openlijk af, is veel te bot over sommige zaken. Bij VI zullen ze het 'lekker recht door zee' vinden, maar ik vind het vooral heel pijnlijk.

22 februari 2021 om 09:27

Ik vind Dick een geweldige vent, maar het stoort me ook nogal dat hij spelers openlijk afkraakt ja. Zo'n Bozenik heeft een neusje voor de goal en traint bijzonder hard om beter te worden, maar krijgt alleen maar te horen dat hij er voetballend gezien niks van kan. Soms zegt Advocaat dat expliciet, soms impliciet. Zelfde geldt voor Jørgensen, die daar duidelijk nogal gevoelig voor is. Lijkt alsof Advocaat het belangrijker vindt om te benadrukken dat hij matig materiaal heeft, dan dat hij dat materiaal wil stimuleren. Net als na AZ zeggen dat zij simpelweg beter materiaal hebben, terwijl die wedstrijd op het middenveld tactisch verloren werd. Jørgensen begon net weer lekker te ballen en te scoren. En hup, terug naar de bank en als mensen vragen waarom hij niet speelt, tussen neus en lippen door laten blijken dat hij niet goed genoeg is, terwijl hij net in vorm begon te komen en we allemaal weten welk niveau hij dan aan kan tikken. Alles om de kwaliteiten van de selectie te bagatelliseren en zijn eigen prestatie omhoog te praten

22 februari 2021 om 09:44

@westland96 Dit doet Advocaat overal wanneer het niet meer loopt. Ik heb mij er niet in verdiept maar mijn gevoel is dat hij overal een korte tijd goed presteert en daarna op dezelfde manier via randzaken de sfeer verpest en vertrekt.

@bobiku29 ik kan daar ook niet bij. Een hoop spelers gaan niet beter voetballen door zijn opmerkingen in de media, daarnaast levert dat irritatie op waar je niet beter van gaat worden. Wat dat betreft is Advocaat geen goede peoplemanager.gaat het goed dan is het een meerwaarde maar zit je in de negativiteit, dan kom je daar moeilijk weer uit.

22 februari 2021 om 09:55

Precies SergioRamos. Als je nu heel even een Leo Beenhakker bij Jørgensen neer zou zetten, gaat ie zich goed voelen. Bij sommige spelers werkt het als je ze openlijk op hun flikker geeft, maar meer spelers worden er alleen maar onzeker van. Dat lijkt Advocaat geen reet uit te maken. Leg bij zo'n gozer even de nadruk op wat hij wel kan. En op dat hij goed speelde tegen Ajax en AZ, goed inviel tegen Sparta. Dit negatieve gedoe werkt zo averechts

22 februari 2021 om 09:52

Eens. Het probleem van Advocaat is dat hij een redelijk okee crisiscoach is, maar dat het hem ook geen drol uitmaakt als het niet uitpakt zoals hij het wilt. Kijk maar naar de hoeveelheid clubs die hij de afgelopen 10-15 jaar heeft gehad. En tuurlijk, hij is op leeftijd en hoeft zich niet meer te bewijzen, maar probeer dat maar te verkopen aan je club die nog wel de intentie hebben ergens om voor te spelen.

Ja, het was gisteren (weer) een dieptepunt met een in balverlies en slechte aannames excellerende Diemers als grootste dissonant, maar hij mocht de hele wedstrijd blijven staan. De mooiste opmerking uit het programma is in het stuk hierboven niet opgenomen en kwam van Van Hooijdonk: ''kijk uit wat je zegt over de trainer, want de voorzitter van de Advocaat fanclub, die maandagavond met de hamer slaat, zaagt je helemaal doormidden.". Het zal wel weer voorspelbaar worden vanavond.

22 februari 2021 om 09:20

Begint ook wel heel sneu te worden hoe Johan alles wat met Dick te maken heeft beschermt. Ik vind Dick een top vent en hij levert echt wel goed werk bij feyenoord maar Dick heeft ook veel fouten gemaakt. Elk andere coach was door Johan om die fouten afgemaakt maar Dick kan werkelijk waar niks verkeerd doen.

22 februari 2021 om 09:22

Ik heb veel slechte wedstrijden gezien en dit was misschien wel de slechtste in jaren.
Twente was gelukkig ook bedroevend.

Ik snap sommige dingen echt niet. Diemers verschrikkelijk mag blijven staan. Kijkt tegenwoordig wel eerst vooruit voordat hij weer naar achteren speelt.
Sinistera die 24 de bal onder zijn voet heeft laten gaan. Speelde bijna de gehele wedstrijd centraal waardoor linksbuiten nooit bezet was.
Waarom hem er niet uit halen voor een spits en Linssen naar buiten halen. Nee komt hij met Haps.

Het word echt tijd om Advocaat eruit te doen. Hij heeft ons vorig jaar echt een grote dienst bewezen maar het gaat hem niet meer lukken er is denk te veel gebeurd..
Daarnaast is de "mededeling" van het loonoffer ook niet echt handig geweest.

Dan komt er nog eens bij dat we op bestuurlijk niveau ook nog een paar kneuzen hebben zitten die de club verrot maken.
Wat dat betreft kan het alleen nog maar slechter worden in de toekomst.

Gelukkig hebben we zondag AZ waarschijnlijk hebben we wat geleerd van de vorige pot ;

22 februari 2021 om 09:31

Ik heb de wedstrijd niet kunnen kijken , was het slechter dan tegen Wolfsberger of Heerenveen (de een na laatste keer)?
We hebben echt geen ondergrens onder Advocaat. Iedere keer dat je denkt dat het niet slechter kan zie je toch weer dat het 2x slechter kan.
Ons “ondergrens” is letterlijk kkd niveau, dat is echt onacceptabel.

Ik ben sinds de eerste wedstrijd tegen Wolfsberger al voorstander van het vertrek van Advocaat, ik was toen al zo klaar met Advocaat zoals iedereen dat nu (pas) is.
Ik vind het nu echter te laat om Slot over te laten nemen , er valt voor hem niks meer te winnen. De winterstop vond ik een beter moment. Als Advocaat dan toch eruit wordt geknikkerd laat dan een vd assistenten het overnemen. Ik weet alleen niet wie er klaar voor is om het stokje over te nemen.
Ik vind het sneu dat de relatie tussen de fans en Advocaat is “stuk gelopen”. Hij werd eerst gezien als een held en nu wilt iedereen hem zsm weg hebben... jammer maar het is niet anders. Niet dat we minder respect voor hem hebben , maar hij is als coach niet meer geliefd.

22 februari 2021 om 09:47

Eerst nog weeks Groninigen uit. Ik denk dat als we die verliezen, Advocaat niet op de bank zit tegen AZ. Stiekem hoop ik het zodat we weer eerder naar boven ipv naar onder kunnen kijken.

22 februari 2021 om 09:48

Vegitosan, van mij hoeft Advocaat niet weg, maar je hebt gelijk: de relatie tussen Advocaat en de fans is in rap tempo afgebrokkeld. En ik kan niet anders zeggen dan dat hij het daar zelf naar gemaakt heeft. Iedereen vindt het vermoeiend dat hij nooit iéts bij zichzelf zoekt. Altijd ligt het aan de spelers. Nooit aan zijn wissels, nooit aan zijn tactiek. De sfeer in een team daalt ook in rap tempo als je trainer alleen maar negatief is

22 februari 2021 om 09:48

Wat schiet Feyenoord er nou mee op om Advocaat eruit te gooien en een assistent het tijdelijk over te laten nemen? Deze assistenten zijn onderdeel van het trainersteam dat momenteel niet naar wens functioneert. Ik ben het ook zeker niet met je eens dat 'iedereen' hem zo snel mogelijk weg wil hebben. Dat vele erkennen dat Advocaat recent de mist in gaat is duidelijk, maar er zijn gelukkig ook genoeg verstandige Feyenoorders die wat verder kijken en niet hun schoenen verkopen voordat ze nieuwe in huis hebben.
Deze wedstrijd was overigens niet van het lage niveau van Wolfsberger, maar slecht was het wel.

22 februari 2021 om 09:54

Ijsmuts,

Alleen de Wolf is een assistent die er het hele seizoen bij zit.
Koen stam is nieuw bij de groep. De vraag is echter of het zin heeft om die al voor de groep te zetten.
Je hebt al nieuwe schoenen de vraag is echter of die nu al aan wil sluiten en of dat slim is.

Advocaat gaat vaker de mist in en het lijkt dat de chemie tussen hem en de groep er niet meer is. Praat die hij doet is de laatste tijd ook niet altijd zo lekker.
Ik ben echt van mening dat het tijd is om uit elkaar te gaan wil je nog een klein beetje kans willen maken op europees voetbal.

22 februari 2021 om 10:01

Ijsmuts , nee ik zou hem nu ook niet meer ontslaan, nu is het te laat zoals ik aangaf. Het zal nooit letterlijk iedereen zijn nee , maar wel een aanzienlijk groot deel. Je zegt recent maar dit is echt al best lang aan de gang, dit is niet iets recents.

Wat voor verbeteringen verwacht jij onder Advocaat de rest van het seizoen, Ijsmuts? Oprechte vraag.
Advocaat is al maanden niet in staat om de spelers te motiveren en ik heb ook niet de indruk dat hij de ernst in ziet van het beklag van zijn spelers een aantal weken geleden. En als de spelers ook dat gevoel hebben dan zullen ze er ook niet voor werken. Naar mijn gevoel heeft Advocaat zelf allang de handdoek in de ring gegooid.

22 februari 2021 om 10:58

Ik zie John de Wolf geen betere resultaten halen dan Advocaat de afgelopen 1,5 jaar heeft gedaan. Sowieso moet je Advocaat een zak geld meegeven bij ontslag en was Slot in de winterstop echt niet ingestapt. Had je nog eens extra geld uit moeten geven voor het tijdelijk aanstellen van assistenten... dus ik was ook zeker geen voorstander van een ontslag in de winter. Ook om de simpele reden dat Advocaat is aangesteld voor succes op de korte termijn. Mede de reden dat ik nooit voorstander van zijn aanstelling ben geweest. Ik zie liever een coach die de club op structureel niveau naar een hoger niveau tilt.
Ik zie niet in waarom Advocaat de boel niet om zou kunnen draaien. Of hij dat gaat doen is iets anders, maar een assistent doorschuiven zie ik ook geen toegevoegde waarde in. Het is niet alsof we ten tijde van Fred Rutten in februari al zagen dat er een periode van maanden met nederlagen aan zaten te komen.

22 februari 2021 om 12:46

Nee ik zie de assistenten het ook niet beter doen dan Advocaat , daarom ben ik er ook geen voorstander van om Advocaat op dit moment te ontslaan.
Ik bedoelde meer àls Advocaat ontslagen wordt dat het beter is dat een assistent het overneemt ipv Slot.
Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat Advocaat dit nog om kan draaien, waarom zou hij daar een half jaar op wachten als ie het kan?

Ik heb voor de winterstop van best wel veel Feyenoorders en niet-Feyenoord dat ze de verlies partijen zagen aankomen. Dus het was eigenlijk wel te verwachten.
Persoonlijk verwachtte ik alleen verlies tegen Psv en Ajax.

22 februari 2021 om 11:48

Derksen heeft Dick gigantisch door het slijk gehaald in het verleden, maar de laatste jaren en sinds Dick ook analist was bij Talpa kon hij opeens niet meer stuk. Dat programma is al een decennium lang ongeloofwaardig.

Het penaltymoment in de blessuretijd vond ik veel zeggend. Normaal gesproken staat dan een heel team om de scheidsrechter heen maar nu zei alleen Jens zelf er wat van en stond Linssen er nog bij. Ze zijn echt niet meer bezig met winnen.

Ja, ik vond het ook een vermakelijke wedstrijd, maar dat zat hem juist in dat gebrekkige niveau van 2 kanten. Dat is niet het vermaak dat beide ploegen trachten te bieden. Mijn voorkeur heeft het ook om altijd met een spits te spelen en als je er 3 op de bank hebt zitten, had ik er zeker eentje gebracht. Al zit ik ook wel met de vraag wie dan. Pratto is echt een lachertje. Jorgensen levert ook al tijden niet en Bozenik zie ik ook nog weinig bijzonders in. 3 spitsen die niet beter zijn of meer dan de ander brengen.

22 februari 2021 om 09:24

Jorgensen was tegen Ajax 1 van de betere spelers.
Gisteren was het niks Sinistera speelde echt beroerd. Het was nu juist goed geweest om Jorgensen te brengen. Had het slecht geweest was het niet opgevallen.
Nee wat doet Advocaat die brengt weer een verdediger op linksbuiten.

Tijd van advocaat is een beetje voorbij. Vorig jaar goed gedaan doe nu wel veel rare dingen.

22 februari 2021 om 11:18

Ik begreep het ook niet hoor. Al snap ik wel dat het lastig een keuze te maken is tussen de verschillende spitsen die er wel zijn. Echter had ik wel een keuze gemaakt uit die drie en niet voor een wissel Haps - Sinisterra geopteerd. Of je dan Bozenik of Jorgensen brengt is mij om het even. Die Bozenik heeft wel een bepaald enthousiasme die ik Jorgensen te weinig zie brengen. Tegen Ajax was hij erg goed inderdaad, maar de wedstrijden er na hield het weer niet over waardoor hij weer op de bank terecht kwam.
Tijd van Dick is wel voorbij inderdaad. Dit wordt niet zomaar meer een geoliede machine. Al moet ik wel zeggen dat bijvoorbeeld de 2e helft tegen Willem II, maar ook na rust tegen Heerenveen tot de rode kaart van Berghuis gewoon prima was. Het zit er dus soms nog wel in.

Geen geld, matige voetballers. Voetballers die het liefst weg willen en een paar die al te graag bij Feyenoord willen voetballen omdat dit hun plafond is.
Trainer die volgend jaar weg is en de opvolger al bekend is.
Niets zit Feyenoord mee.
Je zou denken dat het juist daarom moet gaan lopen, laatste jaar van de trainer.
Spelers die bij Feyenoord zitten en weten dat dit hun plafond is, dus gaan ze presteren.
Maar Feyenoord kan ze niet weg doen, je krijgt er niks voor en een vervanger is moeilijk binnen te halen.
Welke trainer je neerzet, het is voor Feyenoord echt een prestatie als ze 4e worden.

22 februari 2021 om 09:50

Wel heel kort door de bocht. Matige voetballers? We hebben nagenoeg zelfde selectie als vorig seizoen. Vorig seizoen konden dezelfde jongens het wel. Ipv spelers beter, worden ze slechter. Volgens mij kan je dat weerleggen op de trainer en kan je er veel meer uithalen dan er nu gebeurd.
Onzin dus om te stellen dat meer dan 4e plek niet haalbaar is. Dat je 3 spitsen op de bank laat terwijl je 2-2 staat is volgens mij wel veelzeggend.

22 februari 2021 om 09:57

Er zijn er wel een paar beter geworden. Vooral Geertruida heeft dit seizoen reuzenstappen gezet (met een off day afgelopen woensdag)

22 februari 2021 om 10:03

Aanvallend doet Geertruida het inderdaad goed, verdedigend is het nog steeds hetzelfde. Malacia doet het door de vele minuten ook beter maar daartegenover kan je Kokcu weer wegstrepen. Waar hij eerder gelinkt werd aan subtoppers, moet je nu blij zijn dat er uberhaupt nog iemand voor hem op de tribune zit.

22 februari 2021 om 11:51

Als je de aankomende 3 wedstrijden wint heb je meer punten gepakt dan vorig jaar toen de competitie werd stilgelegd. Qua punten is er dus weinig verschil met vorig jaar. Kunnen dus prima vorig jaar en dit jaar matige voetballers zijn.

22 februari 2021 om 12:15

Wat konden die jongens vorig jaar wel? Wat heeft feyenoord gepresteerd vorig seizoen dan? Heb het nooit gezien in Kokcu.. Altijd al ene net niet speler gevonden die er met zijn techniek alleen wel denkt te komen. Die techniek is trouwens ook niet van een bijzonder niveau.

22 februari 2021 om 12:26

@jd026, je rekent daarbij alle nederlagen onder Stam ook mee? Niet echt een eerlijke vergelijking he?

@straatvoetbal onder Dick vorig seizoen was Feyenoord een geoliede machine dat plezier en kracht uitstraalde, dat kan je nu toch niet zeggen? We zullen nooit weten hoe het zou lopen wanneer het niet was gestopt, maar Feyenoord had toch een flinke inhaalslag achter de rug.

22 februari 2021 om 14:14

Het was verre van een geoliede machine, maar je hebt helemaal gelijk over het kracht en plezier. Feye lijkt alsof ze uitgeblust zijn. In de topwedstrijden (ajax en Psv) lieten ze wel degelijk zien meer in hun mars te hebben, dan ze atm doen. Speelden veel geconcentreerder, onbevangen en energieker. Ik weet niet waardoor het precies komt, maar het is moeilijk om het los van Advocaat zijn gedrag te zien.

22 februari 2021 om 10:00

Het zou voor Feyenoord pas een wereldprestatie zijn als ze tweede worden. De derde plek is normaal en alles daaronder is gewoon slecht. Vitesse en ook AZ zijn echt niet beter dan dit team. Zeker eerstgenoemde is gewoon beduidend minder

22 februari 2021 om 10:04

Ik ga er ook nog altijd vanuit dat ze om plek 3 gaan spelen met AZ. PSV zal toch een keer wakker worden met Schmidt?

Zo dus Feyenoord ontneemt 2 talenten kans op speeltijd en ontwikkeling.
Verhuurt aan matige KKD clubs. Haalt vervolgens een dure spits voor huursom half miljoen euro. Na zeer korte tijd komen ze erachter dat hij het niveau niet aan kan. Zetten dure huurspeler op de bank (die plek ingenomen van aanvallend talent) om hem niet te gebruiken.

Bozenik gehaald voor miljoenen ook afgeschreven.

Jorgensson leek weer beetje los te komen, maar komt ook niet meer aan bod.

Linssen die gehaald was als (reserver) linksbuiten mag aanmodderen in de spits. Een speler die geen waarde zal genereren.

Waarom grijpt het bestuur niet in? Wat er ook gebeurt, Feyenoord zal met of zonder Advocaat gewoon 3e of 4e worden.
Waarom niet vast redden wat er te redden valt met het oog op volgend seizoen.

Het was een verschrikkelijke zondag helaas. Hopeloos, slecht,
Ik begon om 10.00 uur en keek door tot en met Ajax. Kon het niet meer opbrengen om naar het mooiste van de dag te kijken met vaart Hooydonk enz.

Psv, dat helaas won, deed op het laatst nog wel wat gelukkig
Sparta , hopeloos, had ik wel verwacht van fraser. Snap maar niet dat hij trainer wil zijn. Ajax slaapwandelde.
Gelukkig dat Haller nog wat liet zien.
Zoveel uren voetbal voor zo weinig

22 februari 2021 om 12:20

Teleurstellende wedstrijden he.. Ik voel met je mee

Tja, Advocaat is alleen geïnteresseerd in de korte termijn. Jeugdspelers en kapitaal op het veld ontwikkelen heeft hij niets mee. Dat wist iedereen al jaren. In het begin deed hij het aardig. Denk alleen dat hij over een paar maanden een compleet uitgeperste, gefrustreerde spelersgroep achterlaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren