Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax maakt uitstekende indruk maar komt niet voorbij Aston Villa

Laatste update:

De heenwedstrijd in de achtste finale van de Conference League tussen Ajax en Aston Villa is donderdag geëindigd in een doelpuntloos gelijkspel: 0-0. De Amsterdammers creëerden in eigen huis de beste kansen, maar slaagden er niet in om die te benutten. Brian Brobbey miste voor rust de grootste mogelijkheid een-op-een met doelman Emiliano Martínez. In de slotfase werd het tien tegen tien na rode kaarten kort achter elkaar voor Aston Villa-verdediger Ezri Konsa en Ajax-rechtsback Tristan Gooijer. De return is over een week in Birmingham.

Ajax moest het opnieuw stellen zonder zijn topaanvallers Steven Bergwijn en Steven Berghuis. John van 't Schip koos voor dezelfde elf die startten tegen FC Utrecht (2-0 winst). Aston Villa begon grotendeels met de sterkst mogelijke opstelling. Twee jongelingen kregen wel een kans in de basis: middenvelder Tim Iroegbunam en aanvaller Morgan Rogers maakten hun Europese debuut. Achterin werd Diego Carlos bovendien gespaard.

In de openingsfase was het van twee kanten aftasten. Ajax dreigde in het eerste kwartier twee keer gevaarlijk te worden via Brobbey, maar de spits stond even zo vaak buitenspel. Een vrije kopbal, die ook gekeerd werd door keeper Martínez, had hoe dan ook niet geteld.

Ajax werd optisch steeds sterker, maar kwam in het eerste half uur niet aan een echte kans. De enige doelpoging was een vrije trap van 25 meter afstand. Die kwam van de voet van Jordan Henderson en eindigde een behoorlijk stuk over het doel van Aston Villa. De Engelsen gokten op de counter, maar werden daar in de eerste helft niet dreigend mee.

In de 35ste minuut volgde de eerste grote kans voor Ajax. Jorrel Hato versnelde sterk van achteruit en lanceerde met één pass Brobbey. De aanvaller stormde vanaf links enigszins diagonaal gevaarlijk richting het doel van Villa, maar schoot de bal met zijn minder geachte linkerbeen in het zijnet.

Na rust probeerde Aston Villa het initiatief wat meer in handen te nemen. Ajax moest daardoor bij momenten meer achteruit, maar had ook meer ruimte in de aanval. Die leidde in de 67ste minuut tot een nieuwe grote kans voor de Amsterdammers. Een lage voorzet van Borna Sosa bereikte Kenneth Taylor, die met zijn schot de korte hoek zocht. Martínez had een goede reflex in huis op de halfhoge inzet.

Villa had vlak daarvoor met John McGinn en Leon Bailey twee belangrijke spelers het veld ingebracht. Ook Ajax wisselde daarna en bracht Branco van den Boomen en Chuba Akpom. Vlak na zijn entree werd Akpom in de 83ste minuut bij het shirt gepakt door Konsa, die daarvoor zijn tweede gele kaart en dus rood incasseerde.

De vrije trap die volgde na de rode kaart van Villa werd met het hoofd teruggelegd door Akpom, waarna Brobbey het met een halve omhaal probeerde. Laatstgenoemde raakte de bal echter niet vol genoeg. Luttele minuten later kwam ook Ajax met tien man te staan. Gooijer zette een tackle in aan de zijlijn en raakte Nicolò Zaniolo licht. Ook de rechtsback van Ajax incasseerde zijn tweede gele kaart en kon gaan douchen.

Met tien tegen tien creëerde Ajax gevaar via Van den Boomen, die met een uitstekende voorzet op Akpom kwam. De ingevallen spits timede echter verkeerd en kopte naast de bal. Aan de overzijde greep Ahmetcan Kaplan in blessuretijd goed in bij Bailey, die in het blok van de Turkse verdediger schoot.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is alweer een tijdje geleden dat ik zo gereageerd heb, maar ik moest mijn ei kwijt.

Dit is best cru om te zeggen, maar dat Kaplan zolang geblesseerd is geweest is een zegen geweest voor Ajax. Die had waarschijnlijk nu niet meer bij Ajax gespeeld als hij fit was gebleven sinds Overmars hem haalde. Die man is nu al zo bijzonder belangrijk voor dit elftal en hetzelfde geldt in mindere mate voor Mannsverk die voor veel meer balans op het middenveld zorgt. Het is ook echt veelzeggend dat dit een van de sterkere wedstrijden van Ajax was dit seizoen. Aston Villa mag overigens blij zijn dat ze geen tegentreffer geïncasseerd hebben vanavond.

Ik mag Brobbey echt heel graag en heb altijd geloof in hem gehouden in zijn mindere tijd. Ook zeker mooi dat hij zo belangrijk is dit seizoen. Dat gezegd hebbende, zag je ook in deze wedstrijd weer dat hij zeker nog geen top is en echt nog een lange weg te gaan heeft om daar te komen. Hij werkt ontzettend hard, maar is voor de goal bijna altijd uit balans waardoor hij matig op goal schiet. Ik hoop van harte dat hij dat nog kan verbeteren.

Hoe dan ook, denk ik niet dat er veel mensen waren die deze uitslag verwacht hadden. Dus laten we hopen dat Ajax deze vorm in ieder geval kan doortrekken. Ook al was het spel niet echt des Ajax.

7 maart 2024 om 20:42

Ramai, Kaplan, Henderson en Brobbey. Je hebt hiermee een prima as. Nu daar omheen nog wat creativiteit en snelheid voorin en dan heb je weer een prima elftal!

7 maart 2024 om 20:48

@Rebovic-1980
Precies wat je zegt. De as staat prima zo. Prioriteit voor komende transferperiode zou echt beide back posities moeten zijn. Sosa speelt nu sterk, maar dat komt meer omdat hij eindelijk als wingback mocht spelen. Dat gaat vrijwel zeker niet gebeuren na dit seizoen. Dat Gooijer tekort komt is ook zeer duidelijk. Dus Ajax moet gewoon verder kijken.

7 maart 2024 om 20:55

Henderson zie ik niet blijven. Die pakt nu zn eurootjes en zn speelminuten om het EK te mogen spelen maar zodra er in de zomer iets interessants voorbij komt is hij gevlogen.

7 maart 2024 om 21:00

Daarom wilde hij ook per se voor 2,5 jaar tekenen ipv 1,5 jaar.

7 maart 2024 om 20:56

Ik ben wel bang dat als Kaplan de rest van het seizoen zo speelt, het komende zomer al heel lastig gaat worden om hem te behouden

7 maart 2024 om 21:43

Je kunt het ook wel weer overdrijven zeg. Prima speler, die eindelijk voor de nodige rust zorgt, maar laten we niet gaan doen of hij onhoudbaar is.

7 maart 2024 om 21:46

Als hij de rest van dit seizoen zo blijft spelen als de laatste twee wedstrijden dan zie ik zomaar een aantal grote clubs voor hem komen, zeker omdat hij al langere tijd gevolgd wordt door de Europese elite. Als Ajax verder komt in de Conference League, zal de interesse ook alleen maar verder toenemen

7 maart 2024 om 21:47

Wat is daar lastig aan: hij is niet te koop. Hij heeft nog een 3-jarig contract aankomende zomer en heeft dan (in het meest gunstige geval) een potje of 15-20 voor Ajax gespeeld. Waarom zou je uberhaupt een verkoop overwegen??

7 maart 2024 om 22:09

Een speler die sinds kort zijn opwachting heeft gemaakt na ruim 2 jaar blessureleed in het eerste en daarvoor een maandje bij de beloften, die zal niet al voor langere tijd gevolgd zijn door de Europese elite. Je bralt dus maar wat. Neemt niet weg dat het snel kan gaan.

Afijn, knapper prestatie. Niet verwacht en had zelfs meer ingezeten. Chapeau.

7 maart 2024 om 22:18

Deze jongen is al kampioen geworden met Trabzonspor voordat hij naar Ajax kwam. Dus sinds die tijd wordt hij al gevolgd, aangezien hij als een groot talent te boek stond/staat. Onlangs bevestigde zijn zaakwaarnemer hetzelfde

7 maart 2024 om 23:17

Een jongen die alleen maar in de gym zit om te herstellen zal niet gevolgd worden. De interesse wordt even in de koelkast gezet. Nu hij eindelijk weer minuten maakt en de rapporten posities zijn, zullen de scouts weer snel komen. Kaplan was in Turkije ook al geblesseerd en Overmars nam een enorme gok waar andere ploegen bang waren dat hij niet meer terug zou keren op het hoogste niveau. Nu hopen dat hij fit blijft.

7 maart 2024 om 20:56

Kaplan is niet gehaald door Overmars, die was toen al weg. Kaplan is tijdens de zomer van Schreuder gehaald en dan vooral door Huntelaar doorgedrukt als ik het mij goed kan herinneren.

7 maart 2024 om 20:59

In je reactie suggereer je dat Kaplan is gehaald door Overmars, is niet zo. Hij is gehaald door Huntelaar en Hamstra. Denk dat qua talenten Hamstra en Huntelaar het zeker goed hebben gezien toen met Kaplan maar ook Conceicao. Die had denk ik sowieso van waarde kunnen zijn voor Ajax en ook belangrijk, maar helaas speelt laatstgenoemde niet bij Ajax en zal hij waarschijnlijk ook niet terugkeren. En niet dat een zwaluw zomer maakt, maar Kaplan speelt met veel vertrouwen en voetballend is heeft hij iets van Blind, maar verdedigend heeft hij wel iets van Martinez en zeker zoals hij aan het einde zijn ingreep vierde was heerlijk. Misschien dat Kaplan niet zo'n zuiger als Martinez wordt, maar bedoel meer qua spel is hij wel hetzelfde en leest situaties heel goed. Hij zal vast wel foutjes gaan maken, maar hij speelt tot nu toe zeer sterk en het is niet zomaar dat de verdediging beter staat sinds Kaplan erinstaat.

7 maart 2024 om 21:21

Conceiçao doet het goed daar, in een slecht Ajax met mager bezette flanken vraag je je af of hij niet een betere optie zou zijn. Toch denk ik dat hij te licht is, voor het niveau waarop je Ajax wil zien. Dat ze ver weg zijn van dat niveau begrijp ik, dat hij nu van toegevoegde waarde zou zijn snap ik ook. Maar ik denk niet dat hij een niveau Neres/Antony zal halen.

7 maart 2024 om 21:28

@manodedios, Conceicao was vorig nog echt een jeugdspeler, maar die heeft zich dit echt ontwikkeld tot een rechtsbuiten zoals je die graag bij Ajax ziet. Helaas gaan we die niet meer terug zien, het wilde is uit zijn spel verdwenen, zit nu echt rendement in zijn acties en volwassen keuzes aan de bal ook.

Kaplan wat een bizarre pot heeft hij gespeeld. Dit had Sutalo moeten zijn voor zijn prijskaartje. Kaplan zat echt overal en ook aan de bal is het een speler die je mist sinds Blind eigenlijk. Iemand die achterin kan strooien met passes. Ajax solide vooral verdedigend. Kansen waren er ook maar die maak je niet met o.a Taylor en Brobbey. Hopelijk met Bergwijn en Berghuis dat er veel meer creativiteit in de ploeg erbij komt. Maar dit is wel een sterke pot vergeleken met dit hele seizoen. Benieuwd naar de return want alles ligt nog open.



7 maart 2024 om 20:38

Echt een leipe koning man

7 maart 2024 om 20:39

Met kaplan, henderson en brobbey heb je een veel betere as. Sleutel succes.

7 maart 2024 om 20:39

Als je zo een Kaplan ziet, en je beseft dat er 20 miljoen is betaald voor Sutalo, dit is wat we van te voren verwachtte van Sutalo. Maar ja wie weet geef Kaplan hem ook wat peper in zn reet als ze een keer samen spelen.

7 maart 2024 om 20:42

Indien iedereen beschikbaar is zullen ze allebei spelen. Rensch Sutalo Kaplan Hato Sosa

7 maart 2024 om 20:43

Is is wel even klaar met Sutalo. Die heeft een half jaar lopen stuntelen. Vanaf nu Kaplan basis. Hato ook het liefst centraal. Die heeft ook slecht gespeeld de laatste maanden, maar wellicht komt er bij hem ook meer rust met Kaplan naast hem.

7 maart 2024 om 20:46

We zien in ieder geval dat het niet geheel aan Hato lag dat de verdediging zo gammel was. En dat Hato echt behoefte had aan een sterke degelijke CV.

7 maart 2024 om 20:54

Dat ben ik helemaal met je eens. Zoals Kaplan nu staat te voetballen, dat word je als andere cv wel blij van

7 maart 2024 om 20:39

Beste verdediger sinds Martinez, een echte strijder. Geen toeval dat we 2 keer de 0 houden met hem in de basis

7 maart 2024 om 20:39

Kaplan heeft in 3 potjes al meer laten zien dan overpriced Sutalo in al z’n wedstrijden.

7 maart 2024 om 20:45

Kaplan speelt direct als een absolute leeuw. Verdedigend, en opbouwend ijzersterk en direct de absolute leider van de laatste lijn. Sutalo is niet meer dan een welpje gebleken. Mag ook hopen dat van 't Schip de laatste 2 wedstrijden heeft gezien dat Sutalo toch echt de saboteur van de defensie is en 'm dus voorlopig er niet in zet. Maar zal wel weer niet, daar Rensch komend weekend geschorst is en Gooijer volgende week donderdag 😫

7 maart 2024 om 21:30

@inkeMontana, hij speelt als een echte tijger. Kaplan is t Turkse woord voor tijger ;-)

7 maart 2024 om 21:44

Amsterdam4. Haha, kijk zo leer ik nog eens wat, dat is helemaal mooi van toepassing op 'm inderdaad !

7 maart 2024 om 21:51

Hahaha, prachtig! Dus "kaplan" betekent echt gewoon letterlijk "tijger" in het Turks joh, vooralsnog aardig toepasselijk!

7 maart 2024 om 20:45

Ik vond Kaplan ook heel goed maar het is natuurlijk wel makkelijk uitblinken in een vijfmansverdediging met een blok van twee verdedigende middenvelders voor je. Ik ben benieuwd of hij het ook in een 4-3-3 kan met veel ruimte in de rug.

7 maart 2024 om 21:07

Is dat wel zo makkelijk uitblinken dan? Dat betekent namelijk dat er 4 mensen dichtbij je (zouden) moeten staan die hetzelfde zouden moeten kunnen toch? Je ziet bij Kaplan gelijk dat die kan voetballen en verdedigen. Dat heb ik bij Ajax heel dit jaar nog niet gezien.

7 maart 2024 om 21:26

Het is zeker makkelijker omdat je een kleine ruimte moet verdedigen ipv grote zones.

7 maart 2024 om 22:23

Op papier is het een vijfmansverdediging maar het stond toch echt meer als een soort 343 met Sosa en Gooijer die amper verdedigen

7 maart 2024 om 20:47

Kaplan speelt sinds zijn blessure echt goed. Bij jong Ajax stak hij er ook meteen bovenuit en nu bij Ajax 1 ook. Zeker knap in zo’n wankelende verdediging. Hopelijk kan hij dit volhouden. Ik hoop daarnaast dat Sutalo op de plek van Rench komt en Gooijer eruit. Ik verwacht dat Sutalo ook vertrouwen kan opbouwen met een stabiele factor als Kaplan ernaast. Hij heeft het niveau gewoon, maar het is er bij Ajax nooit uitgekomen. In een stabiele verdediging geloof ik echt nog wel in Sutalo.

7 maart 2024 om 21:04

Kaplan idd echt een aanwinst scheelt direct. Vindt Gooijer trouwens echt een zwakke schakel, rechts back moeten we echt versterken deze zomer. Rensch Taylor speelden ook prima mag ook wel gezegd worden. Denk als je Berguis voor Hlynsson zet je t echt prima hebt staan voor de komende wedstrijden.

7 maart 2024 om 21:34

@Gooijer is echt nog jeugdspeler. Onbesuisd in zijn tackles, en de manier waarop hij zijn 2e geel pakte was gewoon dom.

Maar hij doet ook regelmatig goed verdedigen, comfortabel aan de bal, ik zie daar wel echt potentie in. Als volgend jaar er een volwassen elftal staat zou ik graag erbij houden als reserve, mee trainen en in oefenwedstrijden en trainingskampen klaar stomen. Misschien aan t einde van komende voorbereiding kijken waar die staat en dan misschien jaartje NEC oid. Ik zie wel echt potentie, maar niet op korte termijn idd.

7 maart 2024 om 22:32

Voor links heb je ook Youri Baas die terug komt. Volgens mij heeft hij een prima ontwikkeling bij NEC doorgemaakt, maar weet niet of het voldoende is voor Ajax. Wijndal komt ook terug en zou in theorie ook een prima speler moeten zijn, daarnaast heb je nog steeds Hato en Sosa dus focus vooral op rechtsback. Als ik een suggestie mag doen: Kenny Tete en voor op 10 en links komt Unuvar terug die kan ook mooi gaan concurreren.

Opstelling volgend seizoen:
Ramaj
Tete-Sutalo-Kaplan-Hato
Henderson/Mannsverk
Berghuis
Godts-Brobbey-Bergwijn

7 maart 2024 om 21:16

Berghuis mag lekker wegblijven en zo snel mogelijk in de zomer weg doen. Die brengt voor wat hij verdiend veel te weinig in werkelijk ALLES

Viel me allemaal niks tegen vandaag. Veel passie en scherp erop in verdedigend opzicht, wat toch wel vaak en veel ontbrak dit jaar. En een tactiek die daadwerkelijk op deze tegenstander werkt met veel ballen achter de verdediging in de diepte naar Brobbey. Had alleen nog wel een overwinning in gezeten. Maar joh die Kaplan; anderhalfjaar geblesseerd, daardoor weinig wedstrijdritme en zou daardoor flink onzeker kunnen zijn over zijn kwaliteiten of in ieder geval of zijn lichaam duels goed houdt. Komt in Ajax 1 en staat direct even als een huis. Verdedigend zich in elk duel stortend, ballen opeisend in de opbouw, passend ijzersterk, leider van de laatste lijn, en staat er echt als een leeuw. Heerlijke speler.

7 maart 2024 om 20:43

Nouja enige wat me echt tegen is gevallen vandaag is Van T’schip. Hlynsson is niks bijzonders, dat is niveau Jong Ajax en die mag gewoon 75 minuten lang aanmodderen, en die Gooijer die bij Jong Ajax nog te kort komt laat hij ook gewoon 88 minuten staan. Denk dat je in deze opstelling prima Akpom of Rijkhof naast Brobbey kan zetten, wil je aanvallend ook nog iets willen doen. Of zet desnoods Forbs er maar in, die kan misschien met zijn snelheid nog wat op de counter creëren. Dit was echt 10x niks aanvallend Verdedigend staat het top, maar los van Brobbey, moeten je aanvallende impulsen komen van Hlysson, Taylor, Sosa en Gooijer. Tja dan ga je niet veel goals maken.

7 maart 2024 om 20:49

Oke, maar in deze opstelling is er dus maar één spits. Dus de opstelling waar jij het over hebt is gewoon iets heel anders en dan zijn we misschien weer zo verdedigend labiel zoals we het hele seizoen al zijn. Nee het is prima zo, even vanuit verdedigende zekerheid spelen.

7 maart 2024 om 20:58

Voor Gooijer heb je momenteel niks beters. Tenzij je gaat experimenteren met Rensch op rechtsback en bijvoorbeeld Vd Boomen centraal achter in erbij. Hlysson zie ik zn plek wel verliezen zodra een van de twee Stevens weer fit is

7 maart 2024 om 21:12

Jij had liever Gaeei op die plek gezien cr7?

7 maart 2024 om 21:24

Nou Gaaei heeft als voordeel dat hij te minste nog een beetje snelheid heeft om er over heen te denderen, en hij gaat er te minste echt voor. Ze kunnen er beide niks van, maar dan heb ik liever eentje die te minste als de brandweer gaat, en die ook wat snelheid heeft.

Want deze Gooijer, doet alles op zijn dooie gemak, is ook bar slecht, en is traag als dikke stront.

8 maart 2024 om 08:59

Als je nu nog Gaaei erin wilt hebben dan snap je er echt 0,0 van. Tuurlijk is Gooijer nog niet goed genoeg, maar Gaaei slaat echt alles. Die is zelfs in Jong Ajax de slechtste op het veld.

7 maart 2024 om 20:50

Ik vond Manssverk ook weer top spelen. Toen hij werd gewisseld, werden we echt een stukje minder.

7 maart 2024 om 20:56

Klopt! Mannsverk was inderdaad ook erg lekker bezig , goed duo zo met Henderson (die er vandaag ook veel zin in had)

7 maart 2024 om 21:10

InkeIk denk dat we nog geluk hebben gehad dat Mannsverk geen 2e gele kaart heeft gekregen. Als je ziet voor welke lichte overtreding Gooijer zijn 2e kreeg, had Mannsverk deze ook kunnen krijgen. Maar in dat zelfde moment, kon die speler van Villa direct rood krijgen voor duidelijk natrappen. Vreemd dat de VAR die niet heeft beoordeeld

Goede wedstrijd maar ik had het gevoel dat ze zo 4 dagen nog door konden voetballen zonder te scoren.

En kunnen die verdedigers na een goede verdedigende actie eens ophouden met juichen voor zichzelf? Heel irritant aan het worden dat je jezelf zo op de borst moet kloppen.

7 maart 2024 om 20:39

Zeker, maar voorheen kon er elke 4min een tegengoal vallen. Dikke winst dus

7 maart 2024 om 21:08

Haha daar heb je wel gelijk in. De nul gehouden tegen Aston is zeker niet slecht. Prima wedstrijd alleen aanvallend geen vuist kunnen maken. Dat is jammer want uit tegen Aston gaat moeilijk genoeg worden.

7 maart 2024 om 21:30

Frank de Boer kwam in een puinhoop terecht toen hij trainer werd bij Ajax. Tegen zijn natuur in, zag hij dat je eerst de verdediging op orde moest krijgen, als je het materiaal niet hebt om Ajax’ spel te spelen. Van daaruit creëer je wat rust en kom je misschien weer aan voetballen toe. Schip zag dat rijkelijk laat. Ondermaatse buitenspelers eraf t.b.v. wingbacks, en twee middenvelders die een belangrijke verdedigende taak invullen. Natuurlijk gaat het ten kosten van je aanvallende vermogen. Maar je bent nu niet kapot gespeeld door een goede ploeg, waarvan vriend en vijand dacht dat ze Ajax zouden komen zoek spelen. Het zijn grote stappen, als je bedenkt uit welke diepe put Ajax komt. Pas geleden waren we de speelbal van NEC snap je. Dit was prima naar omstandigheden. Er moeten veel spelers geloosd, en het nodige bijkomen wil het weer op Ajax gaan lijken. Dat zit er nu even niet in.

7 maart 2024 om 20:40

Je kent de belangen en dat het over 2 wedstrijden wordt beslist? Weinig toevoegend je reactie hoor..

7 maart 2024 om 20:44

Ja ik ken de belangen. Hoezo? Ik vind dat er te weinig aanvallend gevaar was. Wat heeft dat met belang te maken?

Alsof Ajax met de rem erop speelde zodat ze het karwei in Engeland wel afmaken? Ik snap jouw reactie op mijn reactie niet zo goed.

7 maart 2024 om 20:51

Het gaat erom dat jij het niet kan hebben dat Ajax een goede pot speelt tegen een van de betere ploegen uit engeland. Dat blijkt uit je zure misgunnende reactie, die je ook nog eens hebt aangepast, hoe sneu. En jij zegt weinig aanvallend gevaar terwijl ajax met 1 spits speelde en 5 verdedigers hahah, kom op nou.

7 maart 2024 om 21:01

@kelbergen: eigenlijk ben je het dus met hem eens dat er weinig aanvallend gebaar was. Ik snap ook niet dat je begint over dat het over 2 wedstrijden gaat,want je denkt toch niet oprecht dat ze de uitwedstrijd even met gemak gelijkspelen of überhaupt winnen?

7 maart 2024 om 21:05

Aangepast omdat ik met mijn iPad geen speciale tekens zoals aanhalingstekens kan maken. En daarnaast heb ik gewoon nog wat toegevoegd aan mijn reactie.
Raar dat je over zuur begint want ik kraak Ajax nergens af of wel? Ik zeg zelfs dat het een goede wedstrijd was alleen aanvallend niet veel klaargespeeld. Ben ik dan zuur of is het gewoon een constatering?

Ik gun Ajax namelijk gewoon de winst zoals ik dat bij alle Nederlandse teams heb in Europese wedstrijden.

7 maart 2024 om 21:22

Marcel het gaat erom dat je niet met volle overtuiging opzoek gaat naar een goal in zo een eerste wedstrijd. Dat is geen hoger wiskunde hoor en geldt voor beide ploegen!!

7 maart 2024 om 21:23

Aangetekend Pro Tukker op zn Ipad, sjngjnge

7 maart 2024 om 21:31

Waar zeg ik dat ze dat met volle overtuiging hadden moeten doen dan? En ik constateer, net zoals jij, dat er dus weinig aanvallende acties waren toch? En daarmee zeg ik toch niets zuurs in mijn eerste reactie, ofwel Kelbergen?

7 maart 2024 om 21:43

@madmarcel, nogal vreemde reactie terwijl Ajax net gewoon de bovenliggende partij was. Waarom zou het uit dan ook geen gelijkspel + verlenging kunnen worden? Je doet alsof Ajax van geluk mag spreken dat het geen 0-4 is geworden vanavond.

7 maart 2024 om 20:45

Heerlijke reactie na zo'n goede verdedigende actie. Zeker in zo'n wedstrijd op het scherpst van de snede. Laten zien dat je de baas bent en daarmee ook nog eens het publiek wat verder opjutten. Prima passie, vooral mee doorgaan wat mij betreft.

7 maart 2024 om 20:53

Je kan ook de schouderklopje en het gejuich van het publiek in ontvangst nemen zonder dat je nog even extra de nadruk moet leggen op je goede verdedigende actie.

Moet straks een middenvelder met een goede pass waarop bijna een goal gescoord wordt ook zo gaan juichen en schreeuwen zo van kijk mij nu eens een goede actie maken?
Moet een buitenspeler bij een goede voorzet ook zo gaan doen?
Laten we hopen van niet.

7 maart 2024 om 20:58

Je kan ook een reactie geven zonder dat er iets negatiefs in hoeft te zitten. Je punt willen maken omdat Kaplan zoiets een keer doet vlak voor tijd om met die actie een mogelijk gevaarlijk schot op doel te voorkomen… wat is de volgende stap? Geel geven voor een keeper die lacht als hij een penalty stopt?

7 maart 2024 om 21:08

Een spits scoort een goal en juicht. Een middenvelder / vleugelspeler geeft een assist en juicht. Een keeper die een penalty stopt juicht. Een verdediger die in een uiterste krachtsinspanning een heel gevaarlijke aanval in de laatste minuten van de wedstrijd stopt mag ook juichen wat mij betreft.

7 maart 2024 om 21:14

Je kan het ook anders zien: wat is de volgende stap? Een speler die bij elke goede actie gaat juichen voor zichzelf?

Waarom moet ik een reactie geven die louter positief is? Ik vind het gewoon een irritante gewoonte aan het worden dat spelers steeds vaker zichzelf op de borst kloppen. Kan ik in mijn reactie vermelden toch?

7 maart 2024 om 21:28

Ik denk dat de volgende stap is dat jij uitlogd.

7 maart 2024 om 21:35

Kelbergen.
Ga je nu duimpjes omhoog proberen te harken met een gevatte en enorm grappige reactie? Of ga je nog inhoudelijk reageren?

7 maart 2024 om 21:39

Dus alleen bij scoren mag je juichen. Oke Pro Tukker, is goed.

7 maart 2024 om 21:45

Misschien geven die duimpjes wel iets anders aan dan dat men het een grappige reactie vindt. Namelijk dat ze het meer vinden toevoegen dan jouw zure opmerking over het juichen van een speler.

7 maart 2024 om 21:47

ProTukker heeft duidelijk zelf nooit gevoetbald

7 maart 2024 om 20:50

Dat heet passie. Waarom zou je niet blij mogen zijn als je een lekkere ingreep hebt gehad. Dat is hetzelfde als scoren voor een verdediger. Buffon, Chiellini, Buffon, Barzagli en Bonucci konder er ook wat van, was echt genieten. De passie die zo'n verdediger erin gooit is prachtig.

7 maart 2024 om 20:55

Ja laat elke speler bij elke goede actie (verdedigend of aanvallend) maar lekker staan juichen en schreeuwen. Kijk mij eens goed zijn! Wat een passie hebben die voetballers toch ook.

7 maart 2024 om 20:53

Protukker. Ja net zoals die spitsen die juichen na een doelpunt, ook echt zulke hinderlijke borstklopperij, stoppen met die onzin!

7 maart 2024 om 20:58

Ja het juichen van vandaag de dag is ook zo een eenmansshow geworden. Veel spelers die naar het publiek rennen en dan staan schreeuwen.
Vroeger was er veel meer blijdschap en blije gezichten en werd het veel meer met elkaar gevierd. Nu moet het ook vaak stoer gevierd worden en met een gebaartje of een dansje of iets dergelijks. Jammer want je doet het met een team

7 maart 2024 om 21:03

Sjezus. Jij hebt wel een litertje of 3 azijn op...

8 maart 2024 om 08:30

Na je reacties kan ik alleen maar concluderen dat je nooit in je leven hebt gevoetbald. Waar je je maar druk om maakt…

Je had jezelf hier wle moeten belonen. Villa had zijn dag niet en de kansen waren zeker daar. Denk dat het op Villa Park toch echt wel anders zal lopen. Wat is Kaplan trouwens ontzettend goed zeg. Hato gaat er ook direct beter door spelen.

7 maart 2024 om 20:44

Domme overtreding van Gooijer!!!! Totaal onnodig!

Als Ajax een kans had willen maken tegen Aston Villa, hadden ze vandaag moeten winnen!
Wordt een hele pittige klus om uit te winnen

7 maart 2024 om 20:42

Als Villa zo voetbalt als vandaag ben ik niet zo bang.

8 maart 2024 om 08:03

Ja en jij denkt dat dat gaat gebeuren? Villa gaven spelers rust en speelde duidelijk voor een 0-0. Volgende week zul je wel een villa zien voor de winst.

Eindelijk een wedstrijd met goede inzet en passie. Netjes en klasse . Ook met Kaplan staat het veel beter en stabieler achterin. Goede verdediger . Mooie pot gezien.

7 maart 2024 om 20:40

Idd, echt genoten van dit Ajax. Jammer dat ze zich niet beloond hebben met een overwinning

Nou beter dan verwacht inderdaad! Gaat steeds beter met Ajax…
Maakt mij dan wel weer wat gelukkiger

Trots hoor na zo’n vervelende periode! Zeker nog kansen in de return!

7 maart 2024 om 20:41

Nou, dat denk ik oprecht niet. Villa in eigen huis zie ik vrij eenvoudig winnen.

7 maart 2024 om 20:43

Ze waren vandaag toch gewoon dramatisch? Waarom zouden ze volgende week zoveel beter zijn?

7 maart 2024 om 20:45

Men zag Villa vanavond ook vrij eenvoudig met 0-3 winnen. De bal is rond ;-)

7 maart 2024 om 20:54

Villa gaat alleen thuis winnen als ze willen. Maar ik zie ze zomaar voor de PL gaan. En blijkbaar hebben ze ondanks al dat geld niet de selectie om met een B-elftal aardig voetbal te spelen. Voor Ajax is het andersom, de Conference League is onze enige eer die we kunnen redden dit jaar. Dus nee, ik zie Villa niet eenvoudig winnen. Tenzij ze thuis wel alles geven. Nog steeds niet eenvoudig, maar dan zijn ze wel favoriet.

7 maart 2024 om 21:05

Ik denk dat 1 het thuisvoordeel aardig zal meewerken en 2 er een wat beter elftal staat. Dit weekend staat Spurs op het programma en hebben ze uit 0-0 gespeeld. Dan zullen ze er thuis wel voor gaan mits ze de normale opstelling gebruiken en een West Ham op het programma het volgende weekend.

Als ze met dezelfde 11 aantreden als vandaag zie ik inderdaad wel kansen voor Ajax.

7 maart 2024 om 21:08

Ik was er een van. Niks van gezien inderdaad. Zelfs met een B elftal had ik het anders verwacht.

Laten we gewoon kijken wat de return brengt of beter gezegd of Ajax opnieuw er vol voor weet te gaan

7 maart 2024 om 21:55

@norgenederland vandaag speelde Villa niet met een B elftal hoor. Enkel Bailey en Mcginn zaten op de bank terwijl die normaal basis staan. Achterin wisselt Villa enorm veel dit seizoen, ook vanwege blessures.

7 maart 2024 om 22:38

Maar zelfs tegen een Villa van dit niveau weet Ajax niet in de buurt te komen van een goed resultaat. En dan moeten ze nog op bezoek.

7 maart 2024 om 22:48

Verdedigend was Villa van hoog niveau vond ik. Ik hoop dat een eventuele andere instelling (meer aanvallend) volgende week ten koste gaat van die verdedigende kwaliteit. Aan de bal was Villa gewoon treurig.

Wat is die Kaplan goed zeg

Als ajax ooit van aston villa wilt winnen was het vandaag wel. Jammer dat het niet gelukt is maar veel positieve punten. Kaplan is echt een topspeler, precies wat ze nodig hebben

Knap van Kaplan hoor als je zo speelt na een zware blessure, ben je een absolute baas!

Lang geleden dat ik trots kon zijn op het team, ondanks het niet geweldig was maar wel hoopgevend.

Hopelijk komt diegene die onwel werd, er weer helemaal boven op enige wat telt. 🙏🏾

Best prima gespeeld door Ajax. Kaplan is wel echt een hele goede verdediger. Jammer van het geld voor Sutalo, hahahah

Die return gaat ontzettend moeilijk worden, zie het niet gebeuren. Maar vandaag heb je in tegenstelling tot wat te tendens was (ook bij mijzelf) weer wat kleur op de wangen bezorgd. Kaplan is alles wat we hoopte te zien in Sutalo. De minst besproken 'nieuweling' achterin lijkt de beste te zijn. Villa zal wellicht niet voluit gegaan zijn maar in de huidige doen van Ajax zou een C elftal van Villa al een kluif zijn. 2x op rij de 0 nu, wat een beelden haha

Mooi dat ajax eindelijk stabiel oogt verdedigend. Niet veel weggegeven. 2 goedkope rode kaarten, smet op het fluiten van de scheidsrechter. Hopelijk maakt ajax dezelfde indruk volgende week.

7 maart 2024 om 20:40

Scheidsrechter was echt bar slecht. Gaf kaarten weg voor niets en gelijkwaardige overtredingen te andere kant op floot hij überhaupt niet.

Ajax goed gespeeld. Jammer dat niet is gescoord vandaag. Hopelijk hebben we de geluk aan ons zijde volgende week in Birmingham.

Oh oh oh Kaplan. Ik dacht dat voetbal een teamsport was, maar wat 1 speler kan veranderen aan een elftal blijkt maar weer. Het lijkt wel alsof we hier een Italiaanse verdediger van 15+ jaar ervaring zien, maar het is een speler die anderhalf jaar geen wedstrijd heeft gespeeld. Geen 1 fout gezien van deze jongeman!

7 maart 2024 om 21:07

1 foutje maar dat was t idd wel

Beste wedstrijd van het seizoen qua inzet en beleving van het hele team, alleen erg jammer dat je hier niet wint. Kaplan Brobbey Henderson Mannsverk weer uitstekend, Taylor die ook eindelijk met vuur speelt.

Gooijer met afstand de slechtste ook zonder die rode kaart, als trainer moet je ook eerder aanvallend durven wisselen zeker thuis.

Kaplan laat in 1 wedstrijd meer zien dan Sutalo dit hele seizoen. Wat een wedstrijd heeft die jongen gespeeld zeg, wauw.

Saaie wedstrijd voor de neutrale kijker. Villa spande zich nauwelijks in en leek met de handrem er op te spelen. Ajax degelijk met een uitstekende Kaplan maar ook nul creativiteit. Verwacht dat Villa het in eigen huis gaat afmaken.

7 maart 2024 om 20:42

Dit was nog een van de betere wedstrijden van Ajax dit seizoen. Wat overigens veelzeggend is, want ik ben het op zich wel met je eens.

7 maart 2024 om 20:42

Ook voor de ajacied was dit een saaie wedstrijd hoor. Ik heb me enorm verveeld. Het is fijn dat ik niet met een pacemaker hoef te kijken na dat chaotische, ongedisciplineerde voetbal van Steijn, maar er wordt weinig gecreeerd en met name geschoven. Boring!

7 maart 2024 om 21:28

Nog steeds zo negatief LeidseHood? Je speelt 0-0 maar toch een aantal kansen gehad en gewoon niks weggegeven. Deze opstelling is meer dan prima, ik hoorde vooraf alleen maar 'ajax is kansloos' reacties.

7 maart 2024 om 22:34

Ja ik ben nog steeds negatief en zal dat blijven zolang we 541 spelen. Zeker als ik er dan een 0-0 voor terug krijg met drie schoten op goal. Ajax is zeker niet kansloos, dat zou ik nooit zeggen. Ik ben wel negatief, vanuit een Cruyff verafgoding, maar vind dat Villa heel treurig. En zodra die wel gaan aanvallen en wij Berghuis en/of Bergwijn terughebben wordt het leuker denk ik. Best wel zin in volgende week dus, ondanks dat ik dit een saaie pot vond.

7 maart 2024 om 20:44

Handrem? Ajax heeft hen geen kans gegeven door constant af te jagen, juist daardoor kwam Villa niet in het spel. Alle credits voor Ajax.

Uitstekende indruk? Volgens mij heb ik de verkeerde wedstrijd gezien. Was aardig, maar ook niet meer dan dat. Ligt eraan wat je maar gewend bent.

7 maart 2024 om 20:41

Dat laatste slaat de spijker op zijn kop. Voor ons fans is 'aardig' meer dan we op durfde te hopen.

7 maart 2024 om 20:42

Het was heel stabiel, ze hebben hard gewerkt met daarin 1 echt grote kans voor Taylor en een halve voor Brobbey. Voor de rest hebben beide ploegen aanvallend helemaal niets laten zien.

7 maart 2024 om 20:42

Onzin man! Kaplan heeft echt heel sterk gespeeld, won alles legt ballen weg. Is rustig, laat andere beter voetballen. Heeft niets te maken met wat je ‘gewend ‘ bent.

Een goede wedstrijd gezien goed stant gehouden. Taylor en Brobbey grote kans gehad

Kaplan en Mannnsverk echt heel goed vandaag

Wel moet ik zeggen dat we een zeer matige technische staf hebben. Er ligt heel veel ruimte achter de defensie, je hebt 5 wissels in totaal hebt 3 over en je gebruikt Forbs niet. Juist in deze wedstrijd met zoveel ruimte, moet je zo'n speler inbrengen... Heb echt het idee dat de technische staf slecht een wedstrijd kan lezen. De tegenstander geeft je mogelijkheden, maar die worden niet benut.... Echt zonde...

Dat Villa, wat een matige ploeg zeg. Echt toevalsvoetbal speelden die. Alleen verdedigend wel kwaliteiten. Schandalig met zoveel geld. En dan Ajax, ja ik kan dat 541 niet verdragen. Omdat Mislintat debiel heeft ingekocht, Steijn de spirit heeft gebroken, en Van 't Schip het allemaal ook niet meer weet kijk ik nu naar Sosa en Gooijer op fullback en Brobbey eenzaam in de spits met Hlynsson als een soort net-niet-voetballer die overal moet zijn. Enorm saaie wedstrijd is dan het gevolg. Dit seizoen is dat een goede prestatie, maar in elk ander Ajax seizoen was dit gewoon ondermaats. Positief: Kaplan en Hato en de organisatie op het middenveld met Henderson, Taylor, Mannsverk. Het was vooral spelen om niet te verliezen. Nou dat is gelukt.

7 maart 2024 om 20:43

De blessures helpen ook niet mee. Als bergwiijn of Godts fit waren geweest hadden we in elk geval 1 buitenspeler gehad. Verder wel met je eens

7 maart 2024 om 20:50

Berghuis ipv hylnsson had wellicht ook al uitgemaakt

7 maart 2024 om 20:51

Dat klopt Stambec, daar heb je gelijk in. Met Bergwijn en Berghuis erbij spelen we hopelijk weer 433. Dan wel met Henderson en Mannsverk erin, want dat blok staat prima. En met Kaplan uiteraard, wat een baas.

7 maart 2024 om 21:05

Maar daarom is het toch ook gewoon realistisch van Schip om dit systeem nu te spelen. Hij is een Ajacied en weet ook wel dat je niet tot in de eeuwigheid met 1 spits kan blijven spelen bij Ajax. Wees blij, met 433 was het denk een pijnlijke pot geworden voor ons vandaag

7 maart 2024 om 22:36

Ja het is ook realistisch. Realistisch en oersaai. Daarom hoop ik op Berghuis en/of Bergwijn. Lekker weer 433 of op zijn minst 532 zonder die Hlynsson.

7 maart 2024 om 20:43

Wat je over villa zegt is niet waar natuurlijk… ze zaten er nu denk ik niet zo lekker in, maar met toevalsvoetbal sta je geen 4e in de BPL natuurlijk…

7 maart 2024 om 20:48

Tsja, PL overrated competitie. United staat daar zesde die zouden in Nederland degraderen. Nee maar met dat voetbal dat Villa vandaag speelt staan ze geen vierde. Volgens mij kunnen ze veel beter maar speelden ze echt op 70 procent.

7 maart 2024 om 21:49

Dat is toch normaal voor dit soort ploegen om in een tweeluik de eerste pot op 0-0 spelen om het thuis af te maken? Europees voetbal speel je anders dan in de competitie

7 maart 2024 om 22:38

Maar wat weet Aston Villa nou van Europa? Die zijn zo matig en niet relevant dat ze blij zijn met een vierde plek ten koste van de kans op een Europese prijs. Blijf dan thuis en schrijf je uit, denk ik dan. Ik moet nog maar zien wat ze volgende week doen.

8 maart 2024 om 06:27

Als een vierde plek champions league betekent is dat natuurlijk veel belangrijker dam de volgende ronde conference league. Snap best dat ze vandaag op 50% speelden. Ze kwamen voor een 0-0 en die hebben ze nu, dus ik begrijp niet echt wat je allemaal wilt zeggen

7 maart 2024 om 20:44

Er stonden ook ook 5 spelers in die normaal gesproken niet beginnen. In de competitie staat er iets anders dan wat er nu stond.

7 maart 2024 om 20:50

Geen excuus. Met dat geld moet je ook met wat spelers vanaf de bank leuk voetbal kunnen spelen. Ze wilden het gewoon niet. Speelden op safe. Wij spelen zonder Sjoetalo, Bergwijn, Berghuis, onze duurste spelers. Daar hoor je niemand over (omdat Sjoetalo er niks van kan, oke).

7 maart 2024 om 20:53

Nou de premier league is toch zo goed? Hebben ze daar geen waardige vervangers dan?

7 maart 2024 om 22:23

Haha ja joh, tuurlijk. Aston Villa staat al jaren op rij nipt buiten de top-20 in de Money League overzichten. Is in financieel opzicht echt een zeer grote club, die ook clubs als Ajax maar ook Benfica, Roma, Sevilla, etc. eenvoudig achter zich laat. Ja, zij hadden een stuk of 4 basisspelers op de bank vandaag ja (die vielen overigens stuk voor stuk in, i.t.t. de 3 Ajax basisspelers die ontbraken vanwege blessures) maar dan nog is Aston Villa dit jaar gewoon een uitstekende ploeg. Ajax heeft waardig tegenstand geboden vanavond en was zelfs de betere ploeg, simple as that.

7 maart 2024 om 22:40

Dit dus Sanderr, en dat kan toch eigenlijk niet? Echt schrikbarend slecht van Aston Villa. Waar ligt Aston Villa ook eigenlijk?

8 maart 2024 om 09:06

"waar ligt Aston Villa ook eigenlijk?" Hahaha, je kunt beter je comment verwijderen als je dusdanig onwetend bent man. Aston Villa ligt nergens, de club komt uit Birmingham. Je weet wel, dat plaatsje wat na London de grootste stad van het Verenigd Koninkrijk is (ook groter dan Amsterdam overigens)..

7 maart 2024 om 20:53

Het spel zonder bal was gewoon uitstekend maar eigenlijk zou deze inzet en honger de norm moeten zijn niet de uitzondering. Goed voetbal verwacht ik niet maar iets meer risico nemen voor een resultaat mag wel, kreeg toch weer het idee dat de coach tevreden was met 0-0.

7 maart 2024 om 20:58

Klopt. Zonder bal is het veeeeel beter. Maar zonder bal maak je geen goals. Het is oprecht fijn dat niet meer elk balverlies een tegengoal is. Maar dat is wel een heel lage lat. Ik ben een te groot bewonderaar van Cruyff om dit te verdragen en om er blij mee te zijn. Maar ik zie ook wel dat het nodig is zonder de twee Stevens voorin.

Ajax had hier eigenlijk verdiend te winnen, maar uiteindelijk kom je goed weg dankzij Kaplan gezien je niet scoort.
Gooijer is net zo drama als Gaaei en Rensch.
Verder vond ik de scheids goed, maar dat natrappen eerste helft van Aston Villa en die rare handsbal 2 minuten in de extra tijd lijken me toch betwistbare acties op zijn minst..

Kan iemand mij vertellen hoe Kaplan speelde? Als Turkse fan ben ik benieuwd of hij samen met Apo een muur kan vormen tijdens het EK 2024

7 maart 2024 om 20:43

Speelde fantastisch!!!!

7 maart 2024 om 20:43

Hij speelt sowieso goed. Wat hij ook bij Trabzonspor deed. Alleen is het lastig on 2 linksbenige verdedigers centraal te zetten in een viermansverdediging

7 maart 2024 om 20:44

Kaplan was geweldig, verdedigend foutloos. Heel knap vooral als je ziet wie er allemaal tegenover hem stonden. Ook voetballend simpel en sterk.

7 maart 2024 om 20:44

Hij kan in z’n eentje zonder Apo voor jullie een muur vormen😜! Hij speelde echt super. Zat overal bij, tot de laatste seconde alles geven en brengt rust in het spel.

7 maart 2024 om 20:45

Kaplan was wederom motm. Dė speler bij uitstek om de bal naartoe te spelen. Rustig aan de bal, gaf passjes als Pirlo en hield het achterin potdicht als derde CV (dus wel rekening houden met huidige systeem).

Maar die jongen durft. Ook in een 4-3-3 ga je daar echt wel genoeg van merken. Ijzersterk

Watkins who? Kaplan had hem en de rest in zijn broekzak en had nog plek vrij.
Wat een pot heeft die jongen toch gespeeld zeg, die is Ajax van de zomer kwijt als we dit iedere week kunnen verwachten. Wow.

7 maart 2024 om 21:10

Ik hoop het niet. Na 1.5 jaar blessureleed is het belangrijker voor hem om iedere week minuten te maken. Bij een nieuwe club heb je die garantie niet.

7 maart 2024 om 21:13

Daar ben ik het volledig mee eens, maar een jonge LCV die zo een rust uitstraalt en ook nog eens een heerlijke pass in huis heeft..daar gaan clubs voor in de rij staan na zo een avond in Europees verband

Knap gedaan voor dit team. Maar iedereen die de premier league een beetje volgt weet dat Aston Villa in eigen stadion wel een heel ander verhaal wordt. Toch nog mooi wat coëfficiënten kunnen sprokkelen.

7 maart 2024 om 21:02

Ik weet het niet hoor. Dan moeten ze wel hun A-team opstellen. Als ze weer een moeilijke wedstrijd in de PL moeten spelen het weekend erna, dan gaat Ajax gewoon een kans maken. Want het B-team van Aston Villa was vandaag gewoon triest slecht (aanvallend dan, verdedigend waren ze heel solide en die Martinez is een eng goede lijnkeeper).

7 maart 2024 om 21:40

Uit bij West Ham om 15:00u die zondag

7 maart 2024 om 22:43

Kijk daar ga je al. Thanks. Zeg het maar. Wat gaat Villa dan doen? Wel opeens alle sterren, kuch kuch kuch, opstellen (lees overbetaalde net niet spelers die nooit een prijs in clubverband gaan pakken) of toch weer met een B-team kansloos voetbal spelen? Ik hoop op het eerste, dan kan er nog wat gebeuren.

Kaplan, Brobbey, Mannsverk en Hendo waren solide.

Zo zie je maar dat je met een stevige basis een stuk beter staat. Als daar weer wat van wegvalt, moet ik nog maar zien of Ajax de nul weet te houden. De vleugels waren ronduit kut. Er waren gewoon geen mensen die het veld breed konden houden of met snelheid achter de verdediging konden komen. Dan is 0-0 gewoon wat het is.

Kaplan was met afstand de beste op het veld, bizar goede wedstrijd van hem. Ook Henderson en Taylor vond ik sterk, denk niet dat Ajax veel kans heeft in de return maar deze wedstrijd was best positief

Wat een overgang van Sutalo naar Kaplan... Alsof je vanuit een Trabant in een Ferrari stapt.

Nou, Sutalo hoeft iig geen Nederlands te leren, want die gaat niet meer spelen lijkt me. Kaplan is echt 7 klassen beter.

7 maart 2024 om 20:48

Ik denk dat Sutalo nog genoeg gaat spelen en dat het nog goed kan komen ook. Als hij in een driemans verdediging met Hato en Kaplan (op de plek van Rensch) speelt, heb ik er nog wel vertrouwen in. Voetballend heb je er niet veel aan maar daar heb je Hato en Kaplan voor. Dan kan Rensch eventueel dit seizoen nog op de plek van rechter vleugelverdediger wat ook beter bij hem past dan cv. En met Henderson en Manssverk voor Sutalo is er ook genoeg support wat er voorheen niet was.

Al begrijp ik jouw reactie ook goed hoor en deel ik jouw mening op basis van de gespeelde wedstrijden ook. Toch heeft hij de afgelopen jaren laten zien echt wel te kunnen verdedigen, dus als Ajacied heb ik ergens de hoop dat hij in dit systeem iets meer toch zijn recht komt.

Sterkste Ajax van dit seizoen tot nu toe! Stabiliteit achterin met dank aan Kaplan. Meer strijdlust op het middenveld met Henderson en Mannsverk. Er wordt collectief verdedigd en aangevallen. Het is bij lange na nog niet perfect, maar voor het eerst sinds tijden laat het team weer zien dat het flinke stappen vooruit maakt.

Ajax dat 5-4-1 speelt, JC zou zich omdraaien in zijn graf….Ajax op zich prima pot maar AV zat al met z’n gedachten bij zondag. Die willen koste wat kost 4e worden in Engeland

7 maart 2024 om 20:48

Gelukkig is Johan al dood.

Ja het is geen Ajax systeem, maar wees blij dat dit gedurfd wordt. Stel je voor dat we nu 4-3-3 hadden gespeeld nu. Dat was toch gewoon na 20 minuten klaar??

7 maart 2024 om 21:00

Nou gelukkig? Had hem nog graag levend gezien. Het 433 is heilig maar je moet er wel de middelen voor hebben anders is het zelfmoord. Ik denk dat hij het wel zou begrijpen als hij dit seizoen mee heeft gekeken.

7 maart 2024 om 21:16

Gelukkig als in dat hij de wedstrijd niet had hoeven aanschouwen. Sterker nog, gelukkig dat hij dit hele kut seizoen niet meekrijgt.

7 maart 2024 om 20:50

Als we 433 waren blijven spelen had hij zich ook omgedraaid in z’n graf omdat je dan waarschijnlijk met 0-3 had verloren. En van Utrecht.

7 maart 2024 om 21:28

Met de huidige spelers is 5-4-1 of 5-3-2 nou eenmaal de beste oplossing. Ajax heeft geen goede vleugelaanvallers waardoor 4-3-3 een drama is. En de verdediging staat sinds lange tijd weer eens solide. Niks mis dus met een 5-mansverdediging. Ophouden met dat heilig verklaren van 4-3-3.

Ajax heeft zichzelf eigenlijk tekort gedaan. Ik vind het als Feyenoorder ook gewoon goed dat Ajax weer een stukje van z'n bravoure heeft kunnen laten zien. Liever winnen van sterk Ajax dan één in duigen. En in Europa moeten we sowieso zo ver mogelijk komen.

Kaplan wat een king zeg. Heerlijk, echt een grote jongen, maar snel, goed en zeker aan de bal, hard in de tackles en speelt met passie. We waren gewoon de betere, alhoewel het wel meer gelijk opging toen zij al hun spelers erin gooiden. Gooijer mag echt banken, hoe bezielt je het om daar zo'n tackle in te zetten.
Genoeg perspectief, maar nu naar Birmingham zal wel echt een lastige pot worden. Toch wel een beetje trots, het is gewoon een rot jaar dus dan moet je pakken wat je pakken kan en daar hoort een goede hele zekere en sobere wedstrijd tegen Villa ook bij. Je scoort niet, maar je geeft ook nauwelijks iets weg tegen de nummer 4 van Engeland.
Ook nog even een lans breken voor Mannsverk, dat is de 6 die we nodig hebben. Lekker hard er in gaat en prima aan de bal.

Ik word enorm moe van iedereen die constant maar weer begint over “volgende week zal het anders zijn”. Tuurlijk, uit wordt het lastiger, maar vlak Ajax niet uit, vooral niet wanneer Villa op deze manier voor de dag komt. Villa wint de laatste tijd alles nipt met 2-1, 2-3. Ook geen monsteruitslagen, Ajax kan in ieder geval trots zijn op wat ze vandaag hebben laten zien tegen de nummer 4 van de premier league.

7 maart 2024 om 22:45

Ik zeg ook, volgende week wordt anders. Namelijk, beter voor Ajax als Villa denkt te kunnen gaan voetballen en zich voor de eigen fans verplicht voelt wel een open wedstrijd te spelen. Althans, dat hoop ik. Dan kan het gewoon een gekke pot worden. Ik zeg niet dat we winnen, maar dan gaat er meer gebeuren en maken we gek genoeg misschien meer kans dan tegen dit ultra verdedigende antivoetbal.

8 maart 2024 om 00:25

Precies, zij hebben komend weekend een enorm belangrijke wedstrijd voor de boeg tegen Tottenham. Dit kan voor Ajax ook een positieve werking hebben, mits zij dit duel verliezen. Ik wil het allemaal wel eens zien volgende week, Ajax is de laatste jaren uit beter dan thuis in Europa.

Dramatisch Villa en dramatische 2de geel voor die Villa speler.
Sloeg nergens op!

Gelukkig waren de andere wedstrijden beter

7 maart 2024 om 20:54

Ahhh, zo werkt het dus. Als Ajax verliest, is Ajax slecht, als Ajax een resultaat haalt, is de tegenstander slecht. Blijft soms lastig om dingen ook eens van een positieve kant te zien hè?

7 maart 2024 om 21:47

Maak je toch niet zo druk kerel. Zo gaat het toch altijd?

7 maart 2024 om 22:00

Je kan niet zeggen dat Aston Villa goed was vandaag...

8 maart 2024 om 15:38

Klopt, maar in een wedstrijd waarin Ajax wat progressie laat zien én een goede wedstrijd op de mat legde (het kan en moet natuurlijk nog beter) hoef je dit op zich ook niet te benoemen. Is niet verboden maar wel van de negatieve kant bekeken natuurlijk. Je zal er blijkbaar een reden voor hebben om het van die kant te bekijken.

Knap van ajax om zo op been tr blijven dat tegen een sterk Engels team. Defensie stond als een blok beton. Sterk en vol passie alles beter dan die prutser satulo.

Ik wil er niet over beginnen, maar ik kan voor mn gevoel niet meer anders. Schaf die hele VAR maar af.... Brobbey krijgt in de eerste helft, als hij iedereen voorbij is 2 handen in zn rug gezet net voor/tijdens t schieten. Geen VAR moment..... HOE DAN? 2e penalty moment bij die rode kaart van Konsa. Die bal word in de 16 gekopt en iemand pakt, weliswaar lichtelijk, de arm van kaplan. VAR kijkt er naar rn wuift t weg.... ongelofelijk!

Verder. Ajax speelde goed. Niet waanzinnig. Al had ik wel t idee dat villa er niet heel veel energie in wou steken. Hopelijk weet ajax nog zn pot te spelen volgende week en zichzelf nu wel te belonen.

7 maart 2024 om 21:33

Nee ze hadden er geen zin in. De coach heeft ze opgedragen rustig aan te doen en Ajax niet te vernederen. Wel tof van ze!

7 maart 2024 om 21:43

Zeer zeker tof van ze!
Ik kijk ook met enige regelmaat premier league en daar zie ik toch meer energie van Villa in de wedstrijd, vandaag zat er niet heel veel drive bij de spelers. Misschien eem totale offday, kan he?! Maar heb toch eerder t idee dat ze met de rem erop speelde.

Een degelijk en gedisciplineerd Ajax vandaag. Eigenlijk voor het eerst dit seizoen. We waren licht de betere en eigenlijk had je 1-0 moeten winnen vandaag.

Ik had een hele andere uitslag verwacht, maar we kunnen misschien zelfs nog stunten in Birmingham, al verwacht ik dat niet.

Vond Hato, Kaplan, Mannsverk en Brobbey een goed niveau halen vandaag. Die komen op de schaduwlijstjes terecht.

Mannsverk, Hato, Henderson en met name Kaplan waren goed. Fijn om weer een basis te hebben in de as wat gewoon wat defensieve zekerheid geeft. Leuke pot, je maakt op deze manier gewoon nog kans om door te gaan.

8 maart 2024 om 06:55

Leuke pot? Leuk omdat Ajax zich staande hield, maar met 2 ballen binnen de palen was het voor de neutrale kijker geen geweldige pot.

Beide ploegen zullen gedeeltelijk tevreden zijn. Villa heeft zonder veel inspanning een resultaat, maar zullen balen van de rode kaart. Ajax zal blij zijn weer stabiel te zijn en zullen het jammer vinden dat ze toch niet 1x scoorden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren